Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 89 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.006 views

Onderwerpen

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 09:26
Anoniem: 54936 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:02:
[...]

Had er even bij moeten zetten dat ik het geen aanrader vind omdat je duurder uit gaat zijn als je zo'n fiets vaker gebruikt. Dan wordt een goedkope 2300 groep opeens veel duurder en zou je een sora groep er binnen één of twee jaar uit hebben.
Ik vermoed dat adequaat onderhoud door XanderDrake ook een flink verschil zal maken. Het onderhoud beperken tot zaken schoonmaken met wasbenzine (!) op het moment dat er sprake is van een daadwerkelijk defect is geen winnende strategie. Dan help je een Dura-Ace groep ook zo naar zijn grootje.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 12:32
MMUilwijk schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 17:22:
[...]

Super stoer. Daar ga ik serieus eens over nadenken voor 2015 :-)
Lijkt me ook epic, maar ik kan de benodigde trainingskilometers echt niet maken voorlopig... :'(

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:17

XanderDrake

Build the future!

Anoniem: 54936 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 18:21:
Een fiets waarbij de cassette zo versleten is na 2200km dat je doortrapt zou ik geen aanrader willen noemen. Normaal is een ketting na 3000km versleten en een casette na 9000km. Wel een schappelijke prijs trouwens. Het is ook een klusje van 15 minuten.
Belangrijk punt: ik trapte hem niet door op de cassette, het was dacht ik toch echt het wiel. Productiefout of dergelijke anders zouden ze het niet onder garantie vervangen lijkt me. Maar goed, zou kunnen dat als ik het geheel iets beter onderhoud dat het langer mee gaat dan dit. Maar het is natuurlijk geen dure cassette ;)
argro schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 19:35:
Het onderhoud beperken tot zaken schoonmaken met wasbenzine (!) op het moment dat er sprake is van een daadwerkelijk defect is geen winnende strategie. Dan help je een Dura-Ace groep ook zo naar zijn grootje.
Wasbenzine vonden ze niet zo'n probleem daar. Benzine was beter, heb ook een spuitflesje gekocht voor tussendoor/onderweg.

[ Voor 24% gewijzigd door XanderDrake op 14-08-2014 19:49 ]

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:47
Vandaag de huurfiets opgehaald bij Max Hürzeler. Prima Cube Agree (type 2 op site). Huurprijs voor een hele week €60, er was korting ofzo. :) Zelf even gewogen en komt op ~9,5kg. 2kg zwaarder dan mijn fiets thuis. Maar volgens mij komt dat o.a. door de wielset, frame en triple.

Ze keken wel raar op bij mijn maten. 1.80m lang en een binnenbeenlengte van 90cm. Als ik het goed begreep heb ik vrij lange benen voor mijn lichaamslengte. De 'baas' zei een 56cm frame en de medewerker die mij hielp zei 58cm. Dus toen mocht ik beide proberen. 56 zat qua reach naar het stuur lekkerder. Overigens wel 2 grote 1cm spacers en stuurpen omhoog. Maar dat hadden alle fietsen. Ik voldoe deze week niet aan The Rules. :p

Morgen eerste ritje. 65km en ong. 900hm.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:55
...laat maar, na wat zoekwerk blijk je OSBB met cups voor hollowtech cranksets te kunnen gebruiken....

[ Voor 87% gewijzigd door 3Stone op 15-08-2014 09:00 . Reden: google is your friend :) ]

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 10:59

Magic666

No one's neighbour!

@VFRRijder: ik heb nu ook een paar weken de Rox 10 en idd een prima ding, echter valt mij op dat de trainingsdatum/tijd niet altijd goed bewaard/uitgelezen wordt: vandaag bv een rit gedaan om 19:52.

Wat zegt de Rox: 12 aug om 20:52..... tijdzone staat gewoon op Berlijn. Dit is de derde training waarbij dat gebeurd. Ik heb al 2 mailtjes naar Sigma gestuurd maar helaas nog geen antwoord :(

Heb jij ook die ervaring met het bewaren/uitlezen?

Voor de rest geen klagen over het apparaat!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:26
BreadFan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:18:
Is dit nog wat voor je dan? :P

http://blog.strava.com/on-top-of-the-world-everesting-8332/

120 keer de Loorberg op of beter nog, 67 keer de Camerig. :P

Of 5x de Stelvio :+
Klinkt als leuke uitdaging, maar niet in Nederland.
Geen zin om 200 keer kopje op te rijden :o

Volgende keer misschien dus als ik in Frankrijk ben. (volgend jaar?)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 11:12
Eerste rit met Boeshield T9 gereden, die ruim 1-2 dagen heeft kunnen opdrogen na aanbrengen.
Echt stillere ketting loop, soepel schakelen. Of een smering ruim 100km stand houdt op de racefiets en MTB, weet ik nog niet, maar time will tell.
Hier anderen ervaringen met Boeshield T9? (ik kom 'af' van oa Muc Off kettingolie en Finishline Wax.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-05 14:29
Magic666 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:30:
@VFRRijder: ik heb nu ook een paar weken de Rox 10 en idd een prima ding, echter valt mij op dat de trainingsdatum/tijd niet altijd goed bewaard/uitgelezen wordt: vandaag bv een rit gedaan om 19:52.

Wat zegt de Rox: 12 aug om 20:52..... tijdzone staat gewoon op Berlijn. Dit is de derde training waarbij dat gebeurd. Ik heb al 2 mailtjes naar Sigma gestuurd maar helaas nog geen antwoord :(

Heb jij ook die ervaring met het bewaren/uitlezen?

Voor de rest geen klagen over het apparaat!
Nice! Nee, ik heb daar nog helemaal geen problemen mee gehad. Heb je 'm ingesteld via data center of het apparaat zelf (ik heb data center gebruikt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
NielsTn schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 22:58:
Eerste rit met Boeshield T9 gereden, die ruim 1-2 dagen heeft kunnen opdrogen na aanbrengen.
Echt stillere ketting loop, soepel schakelen. Of een smering ruim 100km stand houdt op de racefiets en MTB, weet ik nog niet, maar time will tell.
Hier anderen ervaringen met Boeshield T9? (ik kom 'af' van oa Muc Off kettingolie en Finishline Wax.
Zeer goed, stukken beter dan Squirt waarmee ik 2 jaar heb gereden. Je hoeft het niet vaak aan te brengen is mijn ervaring, 1x per 500 km is eigenlijk genoeg!

Zelf trouwens toch weer in de Provence neergestreken. Plan was Eifel maar gezien het weer toch doorgereden. Hier heerlijk weer 8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

VFRRijder schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 23:18:
[...]

Nice! Nee, ik heb daar nog helemaal geen problemen mee gehad. Heb je 'm ingesteld via data center of het apparaat zelf (ik heb data center gebruikt)?
Heb hem ingesteld via het apparaat zelf. Het lijkt er n.l. verdacht veel op dat ie de eindtijd/datum van een training gebruikt als begintijd/datum van de volgende training.... nadeel: hij doet het niet altijd :+

Verder moet ik nog uitvogelen hoe het gaat met die routes maken met het data center, een nieuwe is geen probleem, maar een bestaande aanpassen (via gpspies geimporteerd) is nog even aankl*ten.

Het lijkt dat jij meer ervaring hebt met de Rox: als ik een geuploade route wil fietsen, start ik die via de "routes" optie, maar moet ik dan de training ook nog handmatig aanzetten?
Gisteren was ik gaan fietsen in de route view en niet de training gestart, halverwege toch eens van view geswitch en zag dat ie mijn cadans niet meette. Achteraf bleek die dus wel het eea gemeten te hebben, op de cadans na. (iets wat bij de trainingview tot op heden geen problemen gaf)

Voor de rest zeer tevreden over de Rox, alleen jammer dat Sigma het antwoorden wat nalaat.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Vandaag mn eerste rit gemaakt met mijn nieuwe Jan Janssen. Heerlijke fiets! Alleen het stuur nog even steviger vast zetten. Deze zat te los. Wel een enorm verschil kwa rolweerstand en schakelen kan blijkbaar wel heel soepel. Snel weer meer fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:44
havana schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:20:
[...]

Zeer goed, stukken beter dan Squirt waarmee ik 2 jaar heb gereden. Je hoeft het niet vaak aan te brengen is mijn ervaring, 1x per 500 km is eigenlijk genoeg!

Zelf trouwens toch weer in de Provence neergestreken. Plan was Eifel maar gezien het weer toch doorgereden. Hier heerlijk weer 8)
Gebruiken jullie nog ander smeersel voor nat weer? Heb sinds kort Morgan Blue, houdt de ketting mooit schoon maar die geeft expliciet aan dat het alleen voor droog weer geschikt is. Voor de Mollematocht afgelopen weekend voor de zekerheid maar een drupje Cyclon erop. De ketting bleef prima lopen, maar wordt zo zwart van Cyclon. Ik dat Boeshield T9 een beetje water resistent?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hier gewoon Pedro's Ice Wax 2.0, nog geen ervaring mee met echt herfst weer maar dagje regen geen problemen mee en ketting blijft mooi schoon.
In principe doe ik het er voor elke rit beetje op, maar iets minder vaak werkt ook. (maargoed mijn gemiddelde rit is vaak best groot ;))

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 15-08-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137569

BreadFan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:18:
Is dit nog wat voor je dan? :P

http://blog.strava.com/on-top-of-the-world-everesting-8332/

120 keer de Loorberg op of beter nog, 67 keer de Camerig. :P

Of 5x de Stelvio :+
Is wel een vette uitdaging, ik ben al blij als ik uberhaupt 1x de stelvio omhoog kom ;)

deze meneer ging nog even een stapje verder
http://www.suedkurier.de/...trekord;art372596,4399938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-05 09:25
Nog even een vraag, iemand die weet hoe strak ik het stuur kan vastdraaien? Het is een alu stuur met poedercoating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-05 12:32
5 nm meestal. Omdat het alu is kan je wel strakker, maar daar is geen reden toe.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 11:12
wackmaniac schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:25:
[...]
Is dat Boeshield T9 een beetje water resistent?
Ik moet nog ervaren of Boeshield waterbestendig is. Ik hoor/lees vele berichten dat het goed waterbestendig is, maar heb zelf hier (nog) geen ervaring in.
Had de ketting met Cyclon reiniger gespoeld, en na het drogen voorzien van Boeshield. Daarna heb ik dus enkele dagen niet gefietst (gewoon geen tijd gehad), dus drogen heeft het goed gedaan.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05 22:50
BreadFan schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 15:04:
[...]

Hmm, als ik het zo zie zit er een paar man aan de verkeerde kant van de Adriatische Zee :X Even een stukje terugfietsen hoor :o
Denk dat ze gewoon de boot nemen in het oosten van Italie hoor. Die mensen die daar aan meedoen weten wel wat ze aan het doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
Magic666 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 08:46:
[...]

Heb hem ingesteld via het apparaat zelf. Het lijkt er n.l. verdacht veel op dat ie de eindtijd/datum van een training gebruikt als begintijd/datum van de volgende training.... nadeel: hij doet het niet altijd :+

Verder moet ik nog uitvogelen hoe het gaat met die routes maken met het data center, een nieuwe is geen probleem, maar een bestaande aanpassen (via gpspies geimporteerd) is nog even aankl*ten.

Het lijkt dat jij meer ervaring hebt met de Rox: als ik een geuploade route wil fietsen, start ik die via de "routes" optie, maar moet ik dan de training ook nog handmatig aanzetten?

Voor de rest zeer tevreden over de Rox, alleen jammer dat Sigma het antwoorden wat nalaat.... :X
OK, misschien kan je eens proberen om 'm via datacenter in te stellen....is ook vrij makkelijk en je kan daar ook je "configs" van je instellingen bewaren. Staat misschien je PC in een andere tijdzone?

Ik doe na een training wel altijd een "Save and reset".

Ja...die route aanpassen is even wennen....maar eigenlijk stelt het niets voor :). Ik had even een filmpje bekeken van Sigma USA (YouTube) waarin ze uitleggen hoe je een route moet aanpassen....dan werkt het echt wel vrij goed.

Nee....als je een track in gaat laden start je training (Load Track -> Stored Tracks -> Selecteer Track -> Start Track). Maar als je een track fietst kan je kiezen uit (uit m'n hoofd) 3 views...je hoeft dus niet terug naar training oid. En wat je dan op iedere view kan zien kan je ook weer makkelijk in datacenter instellen :). Is even uitzoeken welke views je zelf daar wilt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

de instellingen heb ik inderdaad bewaard en nee de pc staat gewoon op de goeie tijdzone ;)

Save en reset doe ik ook standaard inderdaad, de statistieken bekijken is best geinig!

Ah ok, die ga ik eens opzoeken dan, ik kwam er nl niet helemaal uit in het data center :P

hmm.... ok, dan moet ik dus alleen uitvogelen waarom die de cadans niet geregistreed heeft gisteren.
Ik heb wel antwoord gehad van Sigma vandaag, ze zijn op vakantie maar komen maandag terug op mijn datum/tijds probleem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vanochtend 06:15u de wekker. ik had een groot deel van de nacht niet geslapen en voelde een zere keel en hoofdpijn opkomen. Toch uit bed gegaan: eten, insmeren, wielerkleding aan en gaan met die banaan.
Om 07:15u reed ik weg. Heerlijk om zo 's ochtends te fietsen. Temperatuur was zeer aangenaam en het is hier nog rustig op de weg. Sowieso is de noordkant van Mallorca rustiger dan het zuiden. Maar ook hier zijn hele drukke stukken, zoals tussen Alcudia en Playa de Muro. Gelukkig zitten wij in het zeer rustige Cala Sant Vicenç.

Ik had thuis gekozen voor een rondje van 65km met 900hm, want ik wilde eerst wel eens zien hoe dat zou gaan. Dit was namelijk mijn eerste ervaring met echt klimwerk.

Na een kilometer of 10-15 relatief vlak, via Pollença, doemde de Coll de Femenia (7,7km met 5,5% gemiddeld stijgingspercentage) voor me op. Het zonnetje scheen al heerlijk neer op het dal en de bergen om mij heen. Deze klim is minder bekend en dat was goed te merken. Ik ben tijdens de klim 1 auto tegengekomen en 1 wielrenner (die ik inhaalde :P ).
En dat is jammer want zowel de klim als het asfalt zijn echt super! Het klimmen zelf ging wel goed. Al merkte ik al tijdens de aanloop dat ik idd niet lekker was. Mijn hartslag zat al in de 160 zonder veel inspannen op het (relatief) vlakke, oei! Gelukkig kon ik op de klim mijn energie goed verdelen. Toen ik boven was even een foto'tje geschoten en een mueslireep gepakt.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2w74t5j.jpg

Vervolgens een klein stukje afdaling waarna nog een paar stukjes klimwerk volgden. Ik kwam toen bij de kruising waar je rechtsaf kunt om richting Soller via de Puig Major te gaan (of bijv. naar Sa Calobra), maar ik moest linksaf richting Caimari. Dit was een mooie afdaling met veel mooie haarspeldbochten en ook flauwe bochten. Hier reden opeens heel veel wielrenners, allemaal omhoog. Dalen ging goed, mede door de links/video's die ik thuis had bekeken via dit topic. Dank daarvoor!

In Caimari heb ik linksaf een binnenweg gepakt richting Pollença. Als ik thuis geen route had gemaakt en geen Garmin had dan weet je zo'n weg nooit te vinden. Dat is het mooie van een Edge met kaartfunctie. :)
Hier reed ik over glooiend terrein met boomgaarden terug naar Pollença. De weg was hier en daar wel matig met kuilen, steentjes/gruis e.d.
Nog even gestopt voor een foto en een banaantje naar binnen gepropt.

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/143om1k.jpg

65km en 900hm.
Link: Strava

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 21-08-2014 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Het was best wel stijl en zwaar omdat ik niet echt een goede warm up had gedaan voor deze klim....

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5579/14741939198_64ff4962e2.jpg
YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Ermita de la Trinitat

Eenmaal boven :-)
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3847/14741993197_b8873e93d4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

@jspr: Nooit geweten dat dat Spanje in een andere tijdzone lag, het is daar maarliefst een jaar later als hier! :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Rekenen kunnen ze ook niet: 162m in 1000m is meer dan 16% gemiddeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Tsjilp schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:40:
@jspr: Nooit geweten dat dat Spanje in een andere tijdzone lag, het is daar maarliefst een jaar later als hier! :+
Fuck, helemaal gemist.... té veel werk om het aan te passen, dus laat ik het lekker staan :+
Bacchus schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:45:
Rekenen kunnen ze ook niet: 162m in 1000m is meer dan 16% gemiddeld. :)
tja... Strava hé

[ Voor 35% gewijzigd door jspr op 15-08-2014 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:35

nWn

In Geocentric Orbit

Bij deze een sfeerimpressie aan de top van de Ballon d'Alsace:

Afbeeldingslocatie: http://equivoquia.com/media/images/ballondalsace.png

Om het uitzicht was het niet te doen, om het weer evenmin (waaide en regende flink op top), maar het is en blijft een lekkere klim.

Vandaag ook maar wat nieuwe kleding gehaald, grappig hoe die maten zo verschillen. Bib short is XXL (Sportful), shirt is L (Rogelli) en windjack zit daar precies tussen in (XL, merk ontgaat me even). Morgenochtend maar eens uittesten!

P.S: Routes uit de Vogezen komen er zsm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-05 17:45
Deze afdaling ziet er ook wel vet uit...vooral omdat er dan van dit soort gasten voor je zitten.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=iCmGj9VbYE4]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lijkt me niet echt prettig als je zo'n 'gek' opeens naast je hebt zitten in een bocht.
Ze duiken ook erg prettig laag vlak langs die fietsers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Drie van die gasten had ik gisteren ook voor me in de afdaling naar Caimari. Ik heb ze op een recht stuk snel ingehaald, want het was levensgevaarlijk. Ze hadden een aantal keer niet de controle en kwamen op de andere weghelft waardoor fietsers en een auto vol in de remmen moesten. Volgens mij viel er ook eentje.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
LuPo schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 07:30:
Drie van die gasten had ik gisteren ook voor me in de afdaling naar Caimari. Ik heb ze op een recht stuk snel ingehaald, want het was levensgevaarlijk. Ze hadden een aantal keer niet de controle en kwamen op de andere weghelft waardoor fietsers en een auto vol in de remmen moesten. Volgens mij viel er ook eentje.. :/
Ik had ze een tijdje geleden op het kopje van Bloemendaal ook...... en zelfs daar ging het al bijna mis en viel er eentje voor me. En ook gewoon remmen (schuin gaan en direct stil staan) zonder te kijken of er iemand achter je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

net terug van rondje Ringvaart, veel kopwerk verricht met redelijke wind op sommige stukken :D
http://app.strava.com/activities/180888772

@VFRRijder: en wat zegt de Rox als begintdatum en tijd: 15/8/14 en 16:20.... uhu...... riiiight.
Morgen is Sigma weer terug van vakantie, ben benieuwd wat ze te melden hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 23:55

Gotiniens

Fairly odd Tim

Na het ongelukje in de post hierboven bleek een nieuwe velg toch door de verzekering gedekt. Dus op naar de FM om een offerte voor reparatie te maken. Nu snap ik de offerte niet helemaal, en dat zal voornamelijk komen door mijn kennisgebrek :)

Op de offerte staat 1 velg voor zon 50 euro, dit klopt met de prijs die ik ook op het internet vind voor dat type velg. Vervolgens wordt er ook nog 100 euro gevraagd voor het overspaken van dat wiel, dat klinkt mij als leek nogal duur in de oren.

Is het normaal dat velgen zonder spaken geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 23:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik denk dat je wiel en velg door elkaar gebruikt.

De velg is alleen het buitenste deel van het wiel, het wiel bestaat uit (van buiten naar binnen) een velg, spaken en een naaf. en dan natuurlijk nog snelspanners, banden ect.. Een wiel spaken kost gewoon wat tijd dus zal voornamelijk arbeidsloon zijn denk ?

Ik heb vandaag ook een rondje ringvaart gedaan, drama :(
Richting Amsterdam tegenwind, terug tegenwind, 3 buien en onderuit gegaan. Gelukkig deed alles voor de val al pijn dus die enkel erbij maakt amper uit :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Onderuit gegaan? Waarzo? En ja er stond aardig wat wind.... van de in totaal 82 km heb ik denk ik 79 op kop gezeten.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo lekker windje stond er vanmiddag, vanmorgen viel het nog wel mee dus besloten om rondje Markermeer te maken.
Maar toen ik op de dijk reed (Enkhuizen->Lelystad) merkte ik al dat de wind wat harder begon te waaien, uiteindelijk met 20km/u gemiddeld richting Amsterdam gefietst.
(en ik trapte flink door, hartslag 150)

http://www.strava.com/activities/181015863

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:43
Het weer was vandaag niet om over naar huis te schrijven.. 's Ochtends op de fiets naar 12GO Biking om mijn derailleurs af te laten stellen, achter schakelde niet helemaal soepel en de ketting liep tegen de voorderailleur op de hogere versnellingen. Dat wil je natuurlijk niet bij een fiets die een week oud is. Achterderailleur schakelt nu lekker strak maar de voorderailleur zijn ze volgens mij vergeten.. Bij een 11 speed compact Ultegra groep mag je toch wel verwachtten dat ook de hoogste versnellingen (op het grote tandwiel voor) te bereiken zijn zonder dat de ketting tegen de derailleur aanloopt? Ik ga denk ik proberen om de boel zelf af te stellen want om nou weer 40 kilometer op en neer te rijden..

Overigens was mijn fiets ook echt smerig na de rit van vandaag, zo goed en zo kwaad als het kon de boel schoongemaakt met een sopje. Het frame ziet er wel weer prima uit maar ik denk dat ik toch wat schoonmaak spullen moet kopen om de groep echt goed schoon te krijgen. Iemand die me nog wat must-haves kan aanraden of een mooie set van schoonmaak spullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-05 08:41
Tiuri schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 17:47:
[...] Bij een 11 speed compact Ultegra groep mag je toch wel verwachtten dat ook de hoogste versnellingen (op het grote tandwiel voor) te bereiken zijn zonder dat de ketting tegen de derailleur aanloopt?
Bij groot/groot vind ik het niet gek dat er iets aanloopt, zeker op een 11-speed loopt je ketting dan aardig scheef. Daar hebben de groepenfabrikanten trim voor uitgevonden. Als de fiets nieuw afgeleverd wordt, hoort hij inderdaad precies op de versnelling te vallen maar het is niet gek dat dat in de loop van de tijd en zelfs bij het verloop van de temperatuur er wat naast valt.
Het frame ziet er wel weer prima uit maar ik denk dat ik toch wat schoonmaak spullen moet kopen om de groep echt goed schoon te krijgen. Iemand die me nog wat must-haves kan aanraden of een mooie set van schoonmaak spullen?
Tuinslang, douchekop of (bij gebrek aan waterleiding) drukspuit voor het grove vuil, emmertje met een generiek soppie en een afwasborstel. Ik heb ook zo'n molentje om je ketting doorheen te trekken (maar een teiltje lampenolie werkt minstens zo goed en is misschien wel minder geklungel). Dan nog wat oud ondergoed om alles droog te wrijven en een of andere PTFE-spray om de ketting weer stil te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik heb redelijk wat opgestoken van deze video van Omega Pharma Quick Step: http://youtu.be/Sf80DnCgHRQ

Gebruik voor de ketting zelfde setup, dus met reisas en verfkwast en dat bevalt prima. Ik heb toegang tot een tuinslang, maar maat van de me kreeg vandaag de tip om een plantenspuit te gebruiken voor het afspoelen. Frame doe ik gewoon met sopje, gebruik zelf af en toe turtlewax, staat naast de fietsspullen in de schuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:22
jspr schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:53:
Het was best wel stijl en zwaar omdat ik niet echt een goede warm up had gedaan voor deze klim....

[afbeelding]
YouTube: Cycling in Catalunya Spain - Ermita de la Trinitat

Eenmaal boven :-)
[afbeelding]
Ziet er uit als een mooi stukje klimmen. Ook weer deze kant afgedaald? Dat lijkt me namelijk wat minder fijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 01-03 18:14
Hielko schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:23:
[...]

Ziet er uit als een mooi stukje klimmen. Ook weer deze kant afgedaald? Dat lijkt me namelijk wat minder fijn...
Dit zijn van die typische weggetjes in Spanje naar in dit geval (een klooster/ermita?) die zijn bijna altijd doodlopend en vaak onbekend voor de toeristen.
In mijn regio zijn er ook ontelbare, vaak super steile beklimmingen.
Wil eigenlijk een 11-32 cassette kopen voor deze klims waar het stijging percentage vaak over de 20% loopt.

Weet eigenlijk alleen niet of deze op een standaard derailleur SRAM Force past? iemand

http://www.strava.com/segments/5729692

Voorbeeldje dit ga ik dus bv echt niet met mn 11-28 doen, en dan ben ik toch redelijk getrained.

[ Voor 9% gewijzigd door jekker op 16-08-2014 22:57 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:15
jekker schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:48:

http://www.strava.com/segments/5729692

Voorbeeldje dit ga ik dus bv echt niet met mn 11-28 doen, en dan ben ik toch redelijk getrained.
Klopt die 12% een beetje? Dat gaat toch wel met een 28 (als je het een beetje sportief oprijdt)? 32 tandjes is wel echt voor MTB's (of 25%) vind ik hoor :P.

Wellicht kun je dan beter aan de voorkant sleutelen, 42 vervangen met een 39 of nog kleiner, ik betwijfel of een 32 goed werkt met een derailleur met standaard kooi, met de lange misschien wel. Dan nog is 11-32 wel extreem, lijkt me ook niet lekker schakelen met zulke gaten erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:15
jekker schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 22:48:
[...]

Wil eigenlijk een 11-32 cassette kopen voor deze klims waar het stijging percentage vaak over de 20% loopt.

Weet eigenlijk alleen niet of deze op een standaard derailleur SRAM Force past? iemand
Daar heb je de WiFLi derailleur voor nodig...
https://www.sram.com/sram...-powerglide-1170-cassette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Ja die 12% klopt wel, eerste 2.5 km 9% 2e deel 2.5km 15%, ik woon 200 meter van een stuk van 18 tot 23% van 200 meter lang. Je raakt zo snel je energie kwijt op dit soort stukken dat is niet normaal. ook omdat je bijna niet kan staan, want dan slipt je achterwiel (grint en wat hobbels) door dus je staat een partij te harken dat wil je niet weten.

heb al een 34 x 28 voor, met een 42 moet ik er al helemaal niet aan denken.
met een 34x 32 op cadans van 90(vind ik lekkere cadans) haal je 12km/u dat zou al heeeel netjes zijn op deze klim.

Andere klim in de buurt die ik ook nog wil doen maar als er zo'n bord staat in spanje is het best serieus.
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/gnyts3marmytyzo/Selectie_030.jpg?dl=1
Daar heb je de WiFLi derailleur voor nodig...
https://www.sram.com/sram...-powerglide-1170-cassette
Dus toch, op deze pagina stond dat niet. https://www.sram.com/sram...cts/sram-pg-1070-cassette

[ Voor 21% gewijzigd door jekker op 17-08-2014 01:06 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:15
Ja ze zijn niet heel consistent, maar bij de Force derailleur staat het ook: https://www.sram.com/sram...ear-derailleur-short-cage

Bij de Red derailleur bijvoorbeeld weer niet. De gewone achterderailleur kan bij mijn weten in alle lijnen t/m 28T aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 10:25
Ik heb op mijn Red derrie moeiteloos een 30 gebruikt. De B schroef hoefde ik niet eens volledig in te draaien.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Coolblue heeft nu (ik weet niet hoe lang nog...) de mio cyclo 105HC voor 129e te koop (linkje). Een GPS computer a la garmin edge 500, met hartslag en speed/cadence sensor.

Ik overweeg hem redelijk, maar heeft iemand er ervaringen mee?

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
THM0 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 07:13:
[...]

Ja ze zijn niet heel consistent, maar bij de Force derailleur staat het ook: https://www.sram.com/sram...ear-derailleur-short-cage

Bij de Red derailleur bijvoorbeeld weer niet. De gewone achterderailleur kan bij mijn weten in alle lijnen t/m 28T aan.
Dat is de rival,
ik heb deze https://www.sram.com/sram...ram-force-rear-derailleur daar staat weer niks bij. |:(

maar bij de WIFLI https://www.sram.com/sram...rce-wifli-rear-derailleur staat dat die tot 32 gaat dus zal de gewone wel niet tot 32 gaan, lekker duidelijk bij sram allemaal.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Bacchus schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:54:
[...]

Bij groot/groot vind ik het niet gek dat er iets aanloopt, zeker op een 11-speed loopt je ketting dan aardig scheef. Daar hebben de groepenfabrikanten trim voor uitgevonden. Als de fiets nieuw afgeleverd wordt, hoort hij inderdaad precies op de versnelling te vallen maar het is niet gek dat dat in de loop van de tijd en zelfs bij het verloop van de temperatuur er wat naast valt.
Ik bedoel dus het grootste tandwiel voor en het kleinste tandwiel achter. Dat moet volgens mij samen gewoon werken.
Bacchus schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:54:
[...]

Tuinslang, douchekop of (bij gebrek aan waterleiding) drukspuit voor het grove vuil, emmertje met een generiek soppie en een afwasborstel. Ik heb ook zo'n molentje om je ketting doorheen te trekken (maar een teiltje lampenolie werkt minstens zo goed en is misschien wel minder geklungel). Dan nog wat oud ondergoed om alles droog te wrijven en een of andere PTFE-spray om de ketting weer stil te maken.
Zo'n molentje lijkt me persoonlijk makkelijker dan lampenolie (voor nu).
wackmaniac schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:59:
Ik heb redelijk wat opgestoken van deze video van Omega Pharma Quick Step: http://youtu.be/Sf80DnCgHRQ

Gebruik voor de ketting zelfde setup, dus met reisas en verfkwast en dat bevalt prima. Ik heb toegang tot een tuinslang, maar maat van de me kreeg vandaag de tip om een plantenspuit te gebruiken voor het afspoelen. Frame doe ik gewoon met sopje, gebruik zelf af en toe turtlewax, staat naast de fietsspullen in de schuur :)
Heel handig en duidelijk filmpje! Als hij het doet lijkt het allemaal wel heel makkelijk 8)7 Zo'n stand is wel echt super, daar moet ik ook echt achteraan. Afspoelen met de tuinslang wordt lastig in mijn appartement :+
marrk schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:11:
Coolblue heeft nu (ik weet niet hoe lang nog...) de mio cyclo 105HC voor 129e te koop (linkje). Een GPS computer a la garmin edge 500, met hartslag en speed/cadence sensor.

Ik overweeg hem redelijk, maar heeft iemand er ervaringen mee?
De ene website meldt dat de aanbieding om 11:00 afloopt en andere weer om 00:00. Als je twijfelt kan je overigens gratis retourneren bij Coolblue. Hier nog een review: http://www.bikeradar.com/...ew-mio-cyclo-105hc-47595/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Magic666 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:04:
Onderuit gegaan? Waarzo? En ja er stond aardig wat wind.... van de in totaal 82 km heb ik denk ik 79 op kop gezeten.... :+
Op een heuveltje langs het spoor vlakbij station Sassenheim.

Vlak voor het heuveltje in de bocht ervoor voelde ik m'n wiel slippen omdat het net keihard begon te regenen. Remde af, kwam in een putje met voorwiel, klikte rechts uit om met been te corrigeren en viel naar links :+
Kreeg links niet los dus viel raar op m'n enkel, fiets alleen een kras op de shifter en pedaal.

Ga links losser afstellen want nu de eerste keer echt gevallen doordat ik links niet los kreeg, maar al 3x bijna gevallen daardoor :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

dan is iets losser wel de oplosser :+ ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Magic666 op 17-08-2014 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag m'n slechtweer fiets upgrade afgerond.

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25876-2/DSC01023.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25879-2/DSC01025.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25882-2/DSC01018.JPG

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25885-2/DSC01022.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21:22
Mooi spul DDX. Wat zit er voor een groep op je goed weer fiets dan....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jas-purr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Dag allen!

Laatste paar dagen zit ik als beginnend fietser wat te lurken in dit topic. Sinds dit jaar (+/- 3 maanden) heb ik een beginnersfiets gekocht (Sensa Umbria Sora 2014) en probeer ik samen met wat vrienden steeds meer km's te maken of hogere gemiddeldes te rijden.

Momenteel zitten we te kijken om een weekend in een ander gebied te rijden waar wat meer heuvels zijn. In onze huidige ritjes (zie strava) pakken we de "Amerongse berg" mee en voelen we ons al behoorlijk grote jongens :P, echter is dit maar 70-80 hoogtemeters.

Kan iemand mij adviseren op een leuk beginnersgebied? Ik hoor Limburg vaak genoemd worden, maar heeft iemand specifieke(re) suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@WiLLoW; Ultegra Di2 (10s)

@Jas-purr; Iig richting Posbank

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 17-08-2014 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-05 15:00
Jas-purr schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:24:
Momenteel zitten we te kijken om een weekend in een ander gebied te rijden waar wat meer heuvels zijn. In onze huidige ritjes (zie strava) pakken we de "Amerongse berg" mee en voelen we ons al behoorlijk grote jongens :P, echter is dit maar 70-80 hoogtemeters.

Kan iemand mij adviseren op een leuk beginnersgebied? Ik hoor Limburg vaak genoemd worden, maar heeft iemand specifieke(re) suggesties?
Je kan nog wat meer klimmetjes pakken op de heuvelrug, de Amerongse is daar met een 55hm wel de hoogste maar er zijn nog wel meer geinige heuveltjes (meestal niet meer dan 20-30hm per stuk).
Niet ver van huis voor jullie idd wat DDX al zei, de Posbank/Arnhem. Klimmetjes tot een 80hm.
Veel van de bekende kun je wel hierin terug vinden:
http://www.strava.com/activities/159018772

Je kan ook redelijk klimmen ten oosten van Nijmegen. Heb er zelf nog niet gereden maar wil daar nog wel een keertje heen. Geloof dat de klimmetjes daar ook 50 tot 80hm zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wat heb je allemaal geupgrade? Afmontage?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

Vandaag een poging gedaan voor de 130km Gran Fondo challenge, maar gefaald. De combinatie van harde wind, kou (en misschien die paar biertjes van gisteren) zorgden ervoor dat de rit na een goeie 80km voorbij was. Bij km 50 was de tank leeg, ik kreeg het gewoon echt niet meer rond. Och, misschien is dat ook wel een grote sprong, van ritjes 40 a 50 naar ineens 130 :+

http://www.strava.com/activities/181484791

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hielko schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:23:
[...]

Ook weer afgedaald inderdaad... met slippend achterwiel 8)
jekker schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 23:55:
Andere klim in de buurt die ik ook nog wil doen maar als er zo'n bord staat in spanje is het best serieus.
[afbeelding]
Ach, wees blij dat er een bord staat, op veel afdalingen doen ze niet eens de moeite, enkel een paar pijlen..... en als er pijlen staan dan MOET je remmen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/l1r01q6w0fuvjm6/Selectie_031.png?dl=1

Robert Gesink is niet de enige die zo blij is met strava O-) , wat een uitvinding toch.
jspr schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:59:
[...]

Ook weer afgedaald inderdaad... met slippend achterwiel 8)

[...]

Ach, wees blij dat er een bord staat, op veel afdalingen doen ze niet eens de moeite, enkel een paar pijlen..... en als er pijlen staan dan MOET je remmen 8)
Ja daarom zo bijzonder, soms op drukke punten de meest idiote wegen met gevaarlijke kliffen helemaal geen bord te vinden, en dan in de middle of nowhere, zo'n bord. Had die route ook nooit gevonden zonder Strava btw.

Dat bord staat aan het begin van de klim trouwens, :)
http://www.strava.com/segments/5761306 ben er nog maar even langs gefietst :)

[ Voor 8% gewijzigd door jekker op 17-08-2014 19:53 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik vind het heerijk fietsen in Spanje. een beetje "gitano" soms in z'n algemeenheid, maar ach, er zijn wel meer gevaarlijke dingen: Balcooning bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:46:
[...]

Wat heb je allemaal geupgrade? Afmontage?
Stuur, shifters, remmen, derailleurs, casette en ketting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:28
Ceaser schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 18:05:
Je kan ook redelijk klimmen ten oosten van Nijmegen. Heb er zelf nog niet gereden maar wil daar nog wel een keertje heen. Geloof dat de klimmetjes daar ook 50 tot 80hm zijn.
+1, ze zijn ook wat steiler daar, tussen Berg-en-Dal, Beek en Ubbergen.

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-05 12:21
De Oude Holleweg van Beek naar Berg en Dal is inderdaad wel een klassieker. Iets verder naar het westen nog de Beekmansdalseweg, die is ook zo heerlijk steil. Helaas zijn ze beide wat kort...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 21:22
Morgen gaat mijn racefiets naar Imming ( @ Egmond ) en dan komt

er een Ultegra 6603 ( 3x 10 Speed ) groep op *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:07:
[...]

Stuur, shifters, remmen, derailleurs, casette en ketting.
Nice! Shifters/derailleurs ook zelf gedaan?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Laatst online: 27-02-2024
Dit weekend nieuwe fietsschoentjes opgepikt in de stad; Northwave Sonic 3S. Dit omdat ik onderhand wel klaar was met de te grote schoenen die ik tijdelijk geleend had :+ . Deze schoenen zijn echt heel licht, vooral vergeleken met de dus te grote mountainbike model schoenen die ik eerst gebruikte. Ook leuk is dat de zool versterkt is met carbon, ernstig belangrijk om mijn ongekende trapkracht aan te kunnen.. :P .

Er werd me verteld dat de schoenen spd-sl en spd compatible zijn, maar wel vreemd is dat je spd pas kunt installeren als je met een stanley mes de hele binnenzool open sloopt.. :? , dat ga ik dus maar niet doen. Daarom gelijk een paar nieuwe spd-sl pedalen besteld. ben er erg benieuwd naar.

Vinden jullie spd-sl trouwens veel beter dan spd of maakt het uiteindelijk vrij weinig uit?

Ohja, daarnet nog een kort stukje gefietst om wat aan m'n sprinten te werken. Ik had geluk dat ik net de enige 45 droge minuten van de dag uitgekozen had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
Heb in de afgelopen maand nu 3x gebroken spaak gehad (ea70) 12.000km, ben bang dat dit zo door gaat dus ben van plan morgen een setje Campa's Zonda te bestellen.
Erg vervelend gevoel dat er ieder moment weer zon ding kan knappen :(
(op http://www.bike-discount.de) 324 euro lijkt me redelijke prijs?

Me mix word nu wel grappig vind ik zelf :).
Rijdt dan met Sram Force groep, met Speedplay pedalen(zero), Shimano shoenen (R170), en Campagnolo wielen >:)

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vandaag zelfde rondje nogmaals gereden. Nog steeds niet lekker, maar wel een kwartier sneller dan de vorige keer. Dit keer onderweg in de klim van de Coll de Femenia drie renners gezien en gepasseerd. Een gesoigneerde spanjaard was hardnekkig en probeerde direct met mij mee te rijden. Maar hij kon mijn wiel steeds niet houden, laat staan overnemen (voor zover dat nut heeft bergop). Uiteindelijk kwam hij een paar minuten later boven dan ik. Ik dacht dat hij op z'n maat ging wachten die hij onder aan de berg alleen had gelaten om achter mij aan te gaan. Maar hij ging direct door de afdaling plus resterende klim in. Ik ben, na mijn mueslireep op te hebben gegeten, achter hem aangegaan en heb hem op de tweede klim net voor de top nogmaals ingehaald. Hij zal wel balen dat hij door een buitenlander met tabak op de poten op waarde werd geklopt.

De Ma-10 richting Coll de Femenia
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/zygahy.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/xfsyfd.jpg

Zelfde plek, andere dag
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34zj1g8.jpg

Mooi uitzicht op de weg tussen Caimari en Campanet.
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/5fp7xs.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door LuPo op 26-08-2014 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-05 20:06
Allen, nog bedankt voor de tips m.b.t. kettingonderhoud. Heb afgelopen weekend even wat spul uitgeprobeerd. De lampenolie op een doekje was ik niet zo heel enthousiast over. Werkt wel redelijk voor de ketting, maar wat minder voor de tandwielen. Bovendien staan er zoveel gezondheidswaarschuwingen op die fles dat ik bij voorbaat al geen zin meer had om de fiets schoon te maken ;) .

Uiteindelijk maar weer terug naar de winkel gegaan om een nieuwe (dure) spuitbus ontvetter te kopen. Gelukkig had de fietsenmaker nog een goede tip: flesje Bionet en een plantenspuit. Kost een stuk minder en werkt bijna net zo goed. Ketting & tandwielen even inspuiten, 5 minuten laten staan, een emmer water er over en alle troep spoelt er af. Daarna nog beetje borstelen en de ketting door de kettingreiniger en alles is weer brandschoon. Oke, misschien niet brandschoon maar meer dan schoon genoeg. Ideaal voor de luie fietser.

Binnenkort toch de hele meuk vervangen waarschijnlijk, > 10k kilometer inmiddels.

[ Voor 4% gewijzigd door writser op 17-08-2014 23:24 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
LuPo schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 23:11:
Vandaag zelfde rondje nogmaals gereden. Nog steeds niet lekker, maar wel een kwartier sneller dan de vorige keer. Dit keer onderweg in de klim van de Coll de Femenia drie renners gezien en gepasseerd. Een gesoigneerde spanjaard was hardnekkig en probeerde direct met mij mee te rijden. Maar hij kon mijn wiel steeds niet houden, laat staan overnemen (voor zover dat nut heeft bergop). Uiteindelijk kwam hij een paar minuten later boven dan mij. Ik dacht dat hij op z'n maat ging wachten die hij onder aan de berg alleen had gelaten om achter mij aan te gaan. Maar hij ging direct door de afdaling plus resterende klim in. Ik ben, na mijn mueslireep op te hebben gegeten, achter hem aangegaan en heb hem op de tweede klim net voor de top nogmaals ingehaald. Hij zal wel balen dat hij door een buitenlander met tabak op de poten op waarde werd geklopt.

http://app.strava.com/activities/181309602

De Ma-10 richting Coll de Femenia
[afbeelding]

[afbeelding]

Zelfde plek, andere dag
[afbeelding]

Mooi uitzicht op de weg tussen Caimari en Campanet.
[afbeelding]
prachtige foto's, kon ik op het moment ook maar fietsen in die mooie omgeving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Is er eigenlijk een bedrijf dat fietsen over kan spuiten? (omgeving Den Haag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 22:50:
[...]

Nice! Shifters/derailleurs ook zelf gedaan?
Ja, was wel ff klooien met afstellen voorderailleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 21:45
Magic666 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:00:
Jazeker, BCP in 's Gravezande bijvoorbeeld.

http://www.specialpaintwork.nl/index.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren na de Tour For Life meeting een rondje gedaan in de buurt van Bunnik. Omdat ik daar niet bekend ben bij een groepje aangehaakt (netjes gevraagd, netjes kopwerk gedaan :+), het weer werd steeds slechter, dus na 1.5uur had ik het wel gezien.
Wel een mooie omgeving daar.

http://www.strava.com/activities/181405114

Nog 2 weekjes en mogen we (eindelijk) van start!

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Thanks jslaman, ik zal de website eens bekijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 08:08:
[...]

Ja, was wel ff klooien met afstellen voorderailleur.
Leer je wel enorm van. Dat vind ik het leuke van beetje zelf klooten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn nieuwe fiets opgehaald, een Bulls Harrier. Superblij mee. :) Het eerste wat me opviel is hoeveel makkelijker je op kruissnelheid zit. Nu is hij natuurlijk een stukje lichter dan mijn oude (stalen) fiets, en ook de hele aandrijflijn is ook een stuk soepeler. Alleen het weer zit nog even niet mee om hem uit te laten. :P

Nieuw en oud:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/109367236/racefiets%20nieuw%20oud.jpg

En nog een linkje voor een grotere foto van de nieuwe fiets.

Nu nog een fietscomputer (overweeg een Edge 500), en nieuwe bidons (oude zien er niet uit), en wat onderhoudsspul en dan ben ik weer compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
BreadFan schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 13:04:
Afgelopen zaterdag mijn nieuwe fiets opgehaald, een Bulls Harrier. Superblij mee. :) Het eerste wat me opviel is hoeveel makkelijker je op kruissnelheid zit. Nu is hij natuurlijk een stukje lichter dan mijn oude (stalen) fiets, en ook de hele aandrijflijn is ook een stuk soepeler. Alleen het weer zit nog even niet mee om hem uit te laten. :P

Nieuw en oud:
[afbeelding]

En nog een linkje voor een grotere foto van de nieuwe fiets.

Nu nog een fietscomputer (overweeg een Edge 500), en nieuwe bidons (oude zien er niet uit), en wat onderhoudsspul en dan ben ik weer compleet.
Ziet er goed uit! De Harrier ook een tijd overwogen, volgens mij een van de betere fietsen qua bang for buck op dit moment en ziet er imo ook strak uit. Als je een Edge 500 overweegt is de aanbieding van de Mio Cyclo 105 HC bij Coolblue wellicht wat voor je: http://www.fietscomputers...612/mio-cyclo-105-hc.html

[ Voor 7% gewijzigd door Tiuri op 18-08-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:22
wie heeft nog een tip voor mooie stevige bidonhouders voor op een mat zwarte fiets? die ik nu heb zijn te slap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Jas-purr schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:24:

Afhankelijk van je wensen:
• eerdergenoemde suggesties in je omgeving
• omgeving Maastricht / Valkenburg; je kan 365 dagen per jaar AGR-route rijden en daar zitten wel leuke klimmetjes in zoals Cauberg, Keutenberg, Eysserbosweg en Camerig
• omgeving Teckelenburg (Duitsland); mooi klimmen met af en toe supersteile klimmen
• Eiffel, rond Nurnburgring
• Ardennen, rond Stavelot bijvoorbeeld

Afhankelijk van hoever je wilt rijden kan je hier je klimmerbenen wel een beetje testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:16
ramonlambal schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:03:
wie heeft nog een tip voor mooie stevige bidonhouders voor op een mat zwarte fiets? die ik nu heb zijn te slap...
Arundel Mandible bidonhouders zouden aan jouw eisen kunnen voldoen, zijn in verschillende tinten zwart beschikbaar. Niet even goed verkrijgbaar in Europa, maar wel weer eens wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:53

DjVe

Hatsaflats!

Of de Elite Custom Race Resin Cage Stealth: http://www.wiggle.co.uk/e...-race-resin-cage-stealth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:35:
[...]

Leer je wel enorm van. Dat vind ik het leuke van beetje zelf klooten.
Klopt, maar zat wel ff te schelden toen het afstellen alsmaar niet lukte ;)
Volgende uitdaging is dan de crank vervangen, is nu nog tiagra 9s (werkt prima icm rest 10s) tot die versleten is.
ramonlambal schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:03:
http://www.bike-component...rglas-Flaschenhalter.html
Bidon zit goed vast en geen extreme last van slijtage.

[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 18-08-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Heb ik nu. Prima dingen maar je bidons worden wel beetje bekrast er door. Niet voelbaar ofzo maar je print gaat er wel vanaf met verloop van tijd.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Print gaat er altijd wel af anders zit je bidon niet goed vast, maar had hiervoor andere bidonhouder van rvs ofzo met laagje verf en toen kreeg ik echt krassen/zwarte verf op bidon.

[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 18-08-2014 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 14:12:
Print gaat er altijd wel af anders zit je bidon niet goed vast, maar had hiervoor andere bidonhouder van rvs ofzo met laagje verf en toen kreeg ik echt krassen/zwarte verf op bidon.
True. Heb ze ook liever vast zitten dan dat ze eruit stuiteren. Was ook zo leuk bij de klimclassic bij sommige. Tijdens TdF was dat zelfs het geval....super gevaarlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Trouwens hoe zat dat met die meeting die eind van de maand gehouden zou worden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Magic666 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 07:00:
Bikepaint in Noordwijkerhout idem.

@DDX: Wie besteld er meteen mooi weer mee O-)

[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 18-08-2014 16:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vanochtend zat ik voor de derde dag om 07:15 in het zadel, dit keer voor een herstelritje na de flinke inspanning van gisteren.
Ik ben naar Cap de Formentor gefietst. Aangezien ik het rustig aan deed had ik al fietsend tijd om wat mooie plaatjes te schieten:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20v13dj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/vnnijc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/a4ocg6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/richv5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/148j22w.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2qs7b5k.jpg

34km en 500hm.
Link: Strava

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 20-08-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 12:08
Vandaag m'n eerste klimmeters gemaakt in België. Best wel pittig, maar zeker leuk! Eerste stukje ging wat moeilijker, daarna zit je er lekker in, laatste kilometers gingen stuk beter.

Straks voor morgen een route uitstippelen, iets van 100KM en over de Mur de Huy.

http://www.strava.com/activities/181951029 (Volgens Strava 771HM?)

[ Voor 4% gewijzigd door borstel op 18-08-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
sapphire schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:42:
[...]
Dat moet je niet bestellen want dan krijg je zeker slecht weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137569

LuPo schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:55:
Vanochtend zat ik voor de derde dag om 07:15 in het zadel, dit keer voor een herstelritje na de flinke inspanning van gisteren.
Ik ben naar Cap de Formentor gefietst. Aangezien ik het rustig aan deed had ik al fietsend tijd om wat mooie plaatjes te schieten:
Ik ben potverdorie wel jaloers op die strakblauwe lucht daar! Hier alleen maar regen regen regen.. Geniet er dus nog maar even van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

sapphire schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:42:
[...]

Bikepaint in Noordwijkerhout idem.

In Noordwijkerhout? Dat is nagenoeg in de achtertuin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Anoniem: 137569 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 20:32:
[...]

Ik ben potverdorie wel jaloers op die strakblauwe lucht daar! Hier alleen maar regen regen regen.. Geniet er dus nog maar even van :)
Thanks, ga ik doen! Morgen laatste ritje (en dag op het eiland) 65km ~1600hm.

Dat hoorde ik ook van mijn ouders inderdaad! Zal afzien worden als we terug zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Magic666 schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 21:37:
[...]

In Noordwijkerhout? Dat is nagenoeg in de achtertuin!
Geen idee waar je woont ;)

Heb er zelf geen ervaring mee, kwam het ooit tegen op internet. Zit op de Gieterij (dat industrieterrein waar Karwei enzo ook zit), fiets er regelmatig met werk langs.

met de aangepaste duofiets die leeg al 60kg weegt 8)

Zit weer eens te neuzen op allerlei chineese sites, maar dat is echt aanlokkelijk zeg :9 Mooie carbon sturen voor een mooie prijs enzo. Meestal baal ik dat ik geen creditcard heb maar nu is eht maar goed O-)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-05 15:07
Even mijn nieuwe oldschool aanwinst showen uit bouwjaar 1981:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/TxbJvF7yvq6VG9d7RxiHdZrV/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/FLWyEHZ73YN8JJNAx8f8yy9l/medium.jpg

Handgebouwd frame uit dezelfde werkplaats als de wedstrijdfietsen van het fabrieks team:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5o9EvvwlnDcqPjLdNqfLww1o/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7uNGyZrvDSAE9YfccTbTgyGh/medium.jpg

Orgineel een 10 speed, maar nu 12 whopping versnellingen _/-\o_ De derrailleurs zijn nog orgineel, de remmen en crank zijn begin jaren 90 vervangen door 105 remmen (zonder shifters, maar met de remkabel al onder het stuurlint) en een Biopace crank:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DBdh14BAfVJ2HXI9g6mXDDIj/medium.jpg

Dit is mijn vaders oude fiets en heb er zelf ook wel aardig wat kilometers op gereden, zelfs ooit met hangen en wurgen met dat mini pion de couberg op gekomen. Ik heb er al standaard trappers op gezet en zadel gaat omlaag en het stuur omhoog en ga er een paar lampen op zetten zodat ik hem kan gebruiken als mijn stadsfiets :9

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
SnowDude schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 23:01:
Even mijn nieuwe oldschool aanwinst showen uit bouwjaar 1981:

[afbeelding]

[afbeelding]

Handgebouwd frame uit dezelfde werkplaats als de wedstrijdfietsen van het fabrieks team:

[afbeelding]

[afbeelding]

Orgineel een 10 speed, maar nu 12 whopping versnellingen _/-\o_ De derrailleurs zijn nog orgineel, de remmen en crank zijn begin jaren 90 vervangen door 105 remmen (zonder shifters, maar met de remkabel al onder het stuurlint) en een Biopace crank:

[afbeelding]

Dit is mijn vaders oude fiets en heb er zelf ook wel aardig wat kilometers op gereden, zelfs ooit met hangen en wurgen met dat mini pion de couberg op gekomen. Ik heb er al standaard trappers op gezet en zadel gaat omlaag en het stuur omhoog en ga er een paar lampen op zetten zodat ik hem kan gebruiken als mijn stadsfiets :9
ziet er goed uit! altijd mooi om dit soort oude racefietsen te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Noordwijk :+

Ik ga daar binnenkort eens neuzen, gewoon een beetje info vragen.
Op dit moment een matzwarte Presto (zal eerdaags eens een paar pics maken), maar zit er aan te denken om een andere kleurstelling te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:37

Hoogie2004

Whohooooo

Zaterdag gaan we poging 2 doen om de 130km te fietsen. Dit keer gaat ie hopelijk wel lukken, ik zal in ieder geval wat beter voorbereid aan de start staan :P (niet doorzakken vrijdag, en beter aankleden tegen eventuele kou :) )

Route is vast uitgestippeld :) Nu nog hopen op redelijk weer, anders wordt het bikkelen.
http://www.strava.com/clubs/103198/group_events/12532

[ Voor 8% gewijzigd door Hoogie2004 op 19-08-2014 09:40 ]

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1 ... 89 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.