Vanochtend 06:15u de wekker. ik had een groot deel van de nacht niet geslapen en voelde een zere keel en hoofdpijn opkomen. Toch uit bed gegaan: eten, insmeren, wielerkleding aan en gaan met die banaan.
Om 07:15u reed ik weg. Heerlijk om zo 's ochtends te fietsen. Temperatuur was zeer aangenaam en het is hier nog rustig op de weg. Sowieso is de noordkant van Mallorca rustiger dan het zuiden. Maar ook hier zijn hele drukke stukken, zoals tussen Alcudia en Playa de Muro. Gelukkig zitten wij in het zeer rustige Cala Sant Vicenç.
Ik had thuis gekozen voor een rondje van 65km met 900hm, want ik wilde eerst wel eens zien hoe dat zou gaan. Dit was namelijk mijn eerste ervaring met echt klimwerk.
Na een kilometer of 10-15 relatief vlak, via Pollença, doemde de Coll de Femenia (7,7km met 5,5% gemiddeld stijgingspercentage) voor me op. Het zonnetje scheen al heerlijk neer op het dal en de bergen om mij heen. Deze klim is minder bekend en dat was goed te merken. Ik ben tijdens de klim 1 auto tegengekomen en 1 wielrenner (die ik inhaalde

).
En dat is jammer want zowel de klim als het asfalt zijn echt super! Het klimmen zelf ging wel goed. Al merkte ik al tijdens de aanloop dat ik idd niet lekker was. Mijn hartslag zat al in de 160 zonder veel inspannen op het (relatief) vlakke, oei! Gelukkig kon ik op de klim mijn energie goed verdelen. Toen ik boven was even een foto'tje geschoten en een mueslireep gepakt.
Vervolgens een klein stukje afdaling waarna nog een paar stukjes klimwerk volgden. Ik kwam toen bij de kruising waar je rechtsaf kunt om richting Soller via de Puig Major te gaan (of bijv. naar Sa Calobra), maar ik moest linksaf richting Caimari. Dit was een mooie afdaling met veel mooie haarspeldbochten en ook flauwe bochten. Hier reden opeens heel veel wielrenners, allemaal omhoog. Dalen ging goed, mede door de links/video's die ik thuis had bekeken via dit topic. Dank daarvoor!
In Caimari heb ik linksaf een binnenweg gepakt richting Pollença. Als ik thuis geen route had gemaakt en geen Garmin had dan weet je zo'n weg nooit te vinden. Dat is het mooie van een Edge met kaartfunctie.

Hier reed ik over glooiend terrein met boomgaarden terug naar Pollença. De weg was hier en daar wel matig met kuilen, steentjes/gruis e.d.
Nog even gestopt voor een foto en een banaantje naar binnen gepropt.
65km en 900hm.
Link:
Strava
[
Voor 5% gewijzigd door
LuPo op 21-08-2014 09:06
]