Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik wilde al tijden eens naar mijn oom in Friesland fietsen, vandaag kwam het er dan eindelijk van. Het zou NW-wind worden wat op zich best OK zou zijn, echter bleek het NO wind te zijn waardoor ik zo goed als de hele terugweg wind tegen had..... :'(

Goed, verder wel lekker gefietst, net geen 143 km.

http://connect.garmin.com/activity/552273589

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29
UltraSub schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:45:
Ik doe de tussentijdse beurtjes (om de twee ritten of zo als droge ritten waren) even met remmenreiniger. Doek er om, remmenreiniger op de ketting, en vegen maar. Daarna smeren met squirt en klaar.
Grote beurt is ketting er af, nachtje lampenolie, afspoelen met dreft en heet water, dagje drogen in de zon.
Het voordeel van squirt is toch dat je niet hoeft te ontvetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Pelle

🚴‍♂️

Nee, het voordeel van Squirt is dat wax vuil afstoot en je ketting vrij schoon blijft.
Ik haal 'm na 2 of 3 ritjes dan even door een lap met lampenolie, nieuwe squirt erop en hij glimt weer mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Even tussendoor; jullie bedoelen gewoon olielampenolie, zoals deze bende?

Afbeeldingslocatie: http://www.tuinideeflakkee.nl/images/producten/thumbs/webshop%20artikelen%20006%20%5B640x480%5D.JPG

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
Ja

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Exact, die is wel goedkoop te krijgen. Wat ERG goed werkt is remmenreiniger van de Action, is ook spotgoedkoop. Even sprayen, tuinslang erop en ketting als nieuw.
Grootste nadeel is dat het ranzige troep is, slecht voor het milieu. Die Muc-off is bio-degradable, klinkt wel goed eigenlijk.
Wat ook echt goed is, is Treffer. Daarmee krijg je alles schoon en het is 100% biologisch. Ik weet alleen niet of het duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
havana schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:18:
Ik wilde al tijden eens naar mijn oom in Friesland fietsen, vandaag kwam het er dan eindelijk van. Het zou NW-wind worden wat op zich best OK zou zijn, echter bleek het NO wind te zijn waardoor ik zo goed als de hele terugweg wind tegen had..... :'(

Goed, verder wel lekker gefietst, net geen 143 km.

http://connect.garmin.com/activity/552273589
Ah, je bent met de pontjes geweest ;) Daar was het wel lekker weer voor. Ik heb daar vanmiddag ook met een maat gefietst, maar wij hadden vandaag geen zin in pontjes;) Stond inderdaad een vies windje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja ik had de route laten maken door de Fietsersbond website (aanrader!) maar was vergeten de optie "vermijd veerpont" aan te vinken. Echter, het was eigenlijk best leuk :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Pelle schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:23:
Ik heb de mensen die hadden aangegeven zaterdagochtend wel een leuk tochtje te willen doen (zie Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18") even een PM gestuurd. Als er nog meer gegadigden zijn, meld je dan even hier, dan voeg ik je toe aan het PM-topic :)
Heb ik schijnbaar gemist :(

Jammer want ik heb nu al plannen maar voor een volgende keer houd ik me aanbevolen !! :)

Over de ontvetter, heb een busje bij de decathlon gekocht voor m'n cassette, ben benieuwd.

En gisteren m'n Tacx opgehaald, toch een nieuwe. Kon het voor die prijs (€109) niet laten liggen, zeker na de vele biedingen/mailtjes de afgelopen weken op marktplaats. Die mensen vroegen voor hun gebruikte Satori meer en zonder de trainingsmat erbij dan wat deze nieuw koste 8)7
Nu nog een band bestellen en cassette en van de week een wiel ophalen bij een kennis :)

Heb ook een B'twinn binnenbandje meegenomen, ben benieuwd want ze kosten geen drol....

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 29-07-2014 18:46 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
sapphire schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 18:46:
[...]
Over de ontvetter, heb een busje bij de decathlon gekocht voor m'n cassette, ben benieuwd.
Ja die ontvetter is supergoed.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Pelle schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 16:55:
Nee, het voordeel van Squirt is dat wax vuil afstoot en je ketting vrij schoon blijft.
Ik haal 'm na 2 of 3 ritjes dan even door een lap met lampenolie, nieuwe squirt erop en hij glimt weer mooi :)
Vrij schoon inderdaad, agree. Maar lampenolie? Dat spul is vettig, en volgens mij moet je voor squirt toch juist vetvrij zijn?
TheLemon schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:07:
Wat ERG goed werkt is remmenreiniger van de Action, is ook spotgoedkoop. Even sprayen, tuinslang erop en ketting als nieuw.
Oei, die hebben ze daar ook? Hah, ben altijd op zoek naar goedkope remmenreiniger :)
Hou er rekening mee dat remmenreiniger door je huid in je bloedbaan komt, er schijnt overigens een minder agressieve (duurder) voor je huid/lichaam te verkrijgen te zijn. Ik gebruik gewoon altijd de goedkoopste :)

[ Voor 38% gewijzigd door UltraSub op 29-07-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:35
Trouwens ook nice zo'n tunnel die je opeens tegenkomt in afdaling :

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/3488/4008956830_e65722461f.jpg

Goed ik had bovenop wat waarschuwingborden gezien dat verlichting verplicht was maarja op weg omhoog waren ook paar korte tunneltjes die prima te doen waren.
Kom je zoiets tegen van 500m lang en na paar meter echt pikke donker.
Uiteindelijk licht (flash) op telefoon aangezet en langzaam naar beneden gegaan.
Gelukkig kwam er halverwege een aardige fransman achter me rijden die me aanbood om langzaam achter me te rijden :)

En nee van die kleine led lampjes hadden niet geholpen (enkel om misschien beter zichtbaar te zijn)

Vandaag dagje niet gefietst want erg veel regen.
Morgen hopelijk wat beter weer, maar heb iig route uitgezet :)
http://www.strava.com/routes/697912

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/5c3l6jpbn/2014_07_29_22_55_22.jpg

Vandaag kwamen mijn bestelde spullen binnen. Van Pearl Izumi Argos Shimano team set (40 euro op cyclewear.eu), een mooi prijsje vond ik wel. En daarnaast ook nog Agu handschoenen. Heb er vandaag al even een kort ritje mee gemaakt, morgen maar eens een wat langer stukje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
DDX schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:52:
http://www.strava.com/routes/697912
Zo das een aardige rit _/-\o_

Na afgelopen zondag de eerste rit boven de 100 km vandaag weer met 1 iemand uit dat groepje gaan fietsen.. of met.. meer er achter aan Haha..

Maar resultaat was een eerste rit compleet boven de 30 gemiddeld voor mij.. :) Toch wel een lekker gevoel

http://www.strava.com/activities/172696749

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Flatlinernl schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 23:33:
[...]

Zo das een aardige rit _/-\o_

Na afgelopen zondag de eerste rit boven de 100 km vandaag weer met 1 iemand uit dat groepje gaan fietsen.. of met.. meer er achter aan Haha..

Maar resultaat was een eerste rit compleet boven de 30 gemiddeld voor mij.. :) Toch wel een lekker gevoel

http://www.strava.com/activities/172696749
Dude, je hartslag :o. Dat is gewoon 46 kilometer boven de verzuringsgrens rijden :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:05

DjVe

Hatsaflats!

UltraSub schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:01:
[...]

Vrij schoon inderdaad, agree. Maar lampenolie? Dat spul is vettig, en volgens mij moet je voor squirt toch juist vetvrij zijn?

[...]

Oei, die hebben ze daar ook? Hah, ben altijd op zoek naar goedkope remmenreiniger :)
Hou er rekening mee dat remmenreiniger door je huid in je bloedbaan komt, er schijnt overigens een minder agressieve (duurder) voor je huid/lichaam te verkrijgen te zijn. Ik gebruik gewoon altijd de goedkoopste :)
Lampenolie werkt echt goed. Het ontvet goed, maar is niet zo agressief. Daarnaast is het goedkoop en kan je het prima meerdere malen achter elkaar gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bovendien is het van zichzelf wat vettig. Een oude bak van de Chinees met een laag lampenolie kun je wel eindeloos hergebruiken. Een oude bidon met schroefdop werkt ook prima.

Squirt ben ik na een periode van 2 jaar weer mee gestopt. Ik vond het te arbeidsintensief maar vooral die zwarte smurrie ging me tegenstaan. Daarbij vind ik dat de ketting behoorlijk luidruchtig werd, vooral na ritjes in de regen. Spul is ook niet gemaakt voor in de regen want het is op waterbasis.

Ik ben nu geswitcht naar Boeshield (ook wax maar dan niet op waterbasis) en dat bevalt stukken beter. Nadeel is wel dat het slecht te krijgen is, maar gelukkig heeft bikeparts4u.nl het gewoon. De voordelen

- geen zwarte smurrie
- stille ketting
- minder arbeidsintensief (1x per 500 km aanbrengen is genoeg)
- beter geschikt voor in de regen.

En de ketting blijft mooi schoon, dat is natuurlijk de reden dat je wax gebruikt!

[ Voor 139% gewijzigd door havana op 30-07-2014 08:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
Makkelijk schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 07:32:
[...]
Dude, je hartslag :o. Dat is gewoon 46 kilometer boven de verzuringsgrens rijden :+.
Heb altijd al een heel hoge hartslag gehad. Denk dat de max nu ik wat ouder wordt ergens tussen 205 en 210 ligt. Kon in een sportschool iig nooit met hartslag op apparaten sporten, dan gingen ze aangeven dat ik moest stoppen.

Ervaring tot nu toe is dat ik verzuur boven de 190. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Flatlinernl schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:09:
[...]

Heb altijd al een heel hoge hartslag gehad. Denk dat de max nu ik wat ouder wordt ergens tussen 205 en 210 ligt. Kon in een sportschool iig nooit met hartslag op apparaten sporten, dan gingen ze aangeven dat ik moest stoppen.

Ervaring tot nu toe is dat ik verzuur boven de 190. :X
Meer sporten :P. Ik dácht altijd dat ik een natuurlijk hoge hartslag had. Toen ik vorig najaar begon met wielrennen was mijn hartslag in rust 80. Nu 55. Maximale hartslag is van 205 naar 190 gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 30-07-2014 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heeft niks met meer sporten te maken, is gewoon aanleg.

Dat je maximale hartslag omlaag gaat door meer sporten is logisch, je hart is door de betere training niet meer de bottleneck. Ook je rust hartslag daalt door betere training.

Maar de overige zones worden niet of nauwelijks anders, die zijn gewoon bepaald door aanleg.

Ik heb ook een fietsmaatje die pas bij 180 verzuurt. Die traint best veel, dus daar ligt het niet aan.

[ Voor 41% gewijzigd door havana op 30-07-2014 08:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03
Wat een rit gisteravond. Een om snel te vergeten.

Veel wind, slechte benen, last van mijn knie en later ook nog lek rijden. pfffffff. Hopelijk geen voorbode voor de West Betuwe toer van zaterdag aanstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
havana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:31:

Dat je maximale hartslag omlaag gaat door meer sporten is logisch, je hart is door de betere training niet meer de bottleneck.
Dat de maximale hartslag door meer sporten niet meer de bottleneck is, is natuurlijk waar. Maar daalt daardoor de maximale hartslag ook daadwerkelijk of haal je die niet meer? Als deze zou dalen, dan blijft het min of meer de bottleneck, het daalt mee naar 'behoefte', dat zou gek zijn. M.i. zou het logischer zijn dat de maximale hartslag de maximale hartslag blijft (los van daling bij het ouder worden), maar dat je die minder vaak 'nodig' hebt. Voorgaande klopt ook met mijn eigen waarneming overigens. Door de jaren heen is de maximale hartslag wel zo ongeveer gelijk gebleven, ik moet alleen wel veel meer doen om daar te komen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
pdebie schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:38:
Wat een rit gisteravond. Een om snel te vergeten.

Veel wind, slechte benen, last van mijn knie en later ook nog lek rijden. pfffffff. Hopelijk geen voorbode voor de West Betuwe toer van zaterdag aanstaande.
:/

Nouja, nu heb je in elk geval weer een verse binnenband voor de West Betuwe tour ;)
argro schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:53:
[...]
Dat de maximale hartslag door meer sporten niet meer de bottleneck is, is natuurlijk waar. Maar daalt daardoor de maximale hartslag ook daadwerkelijk of haal je die niet meer? Als deze zou dalen, dan blijft het min of meer de bottleneck, het daalt mee naar 'behoefte', dat zou gek zijn. M.i. zou het logischer zijn dat de maximale hartslag de maximale hartslag blijft (los van daling bij het ouder worden), maar dat je die minder vaak 'nodig' hebt. Voorgaande klopt ook met mijn eigen waarneming overigens. Door de jaren heen is de maximale hartslag wel zo ongeveer gelijk gebleven, ik moet alleen wel veel meer doen om daar te komen.
Met een volle sprint haal ik het niet meer... Dan blijf ik exact op 191 steken, terwijl ik een half jaar geleden nog een minuut of 20 met die hartslag kon rijden als ik iemand voor me had. Maar ik heb geen bergen in de buurt en volgens mij is dat toch de enige manier om écht er door te gaan. Mogelijk kan ik in een klim dus inderdaad nog gerust 20 minuten met 191 rijden en zijn de zones niet wezenlijk veranderd zoals havana zegt. Op het vlakke hou ik dat alleen niet langer dan 2 minuten vol. Zou het kunnen dat op het vlakke met tijdrijden & sprinten al snel je spierkracht een bottleneck wordt?

[ Voor 65% gewijzigd door Makkelijk op 30-07-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:58
Flatlinernl schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:09:
Heb altijd al een heel hoge hartslag gehad.
Met jouw username is dat in ieder geval wel iets om in de gaten te houden :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:53:
[...]M.i. zou het logischer zijn dat de maximale hartslag de maximale hartslag blijft (los van daling bij het ouder worden), maar dat je die minder vaak 'nodig' hebt.
Volgens mij klopt dat wat je zegt. Dat is althans wat ik begrepen heb. Maximale hartslag kun je met een veldtest vrij eenvoudig bepalen als je ongetraind bent. Maar zodra je beter getraind wordt, vormt het hart niet meer de bottleneck en wordt maximale hartslag steeds meer een theoretisch getal.

Als je ineens een totaal andere sport gaat doen kun je trouwens nog steeds wel in de buurt komen, probeer maar eens 50 meter volle bak te zwemmen en je zult zien dat je nog steeds in de buurt kunt komen van je maximum.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29
Ik haal mijn maximale hartslag ook zelden meer, maar toen ik 2 weken geleden in de heuvels was in zuid limburg was dit zo gepiept.

Afzien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
DDX schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:52:
En al weer hele ochtend aan het regenen, had gewoon m'n gabba en overschoenen moeten meenemen....
Weer een verplicht rustdagje dus.
Ik kom hier om te fietsen niet om beetje niets te doen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Morgen om 5.00 opstaan, dan gaan we een mooi ritje maken naar Groningen.

http://www.strava.com/routes/629364

Ben benieuwd hoe het mij zal vergaan!

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DDX schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:29:
[...]

En al weer hele ochtend aan het regenen, had gewoon m'n gabba en overschoenen moeten meenemen....
Weer een verplicht rustdagje dus.
Ik kom hier om te fietsen niet om beetje niets te doen :'(
Waarom rijd je niet gewoon een uurtje naar het zuiden, in de Provence is het nog veel mooier fietsen en het weer daar is vrijwel altijd perfect in deze tijd van het jaar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Makkelijk schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 08:53:
[...]
Nouja, nu heb je in elk geval weer een verse binnenband voor de West Betuwe tour ;)
haha, ja zo kan je het ook bekijken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Pater schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:39:

322Km... toe maar :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk

yolo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:05
Gisteren een momentsleutel bij bike-discount.de besteld.

Vandaag al afgeleverd. Snel! :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Dat duurde dus maar een momentje voordat hij er was :+

*flauw*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 23:06
Eerder al eens geopperd, maar zijn er nog mensen (regio oost brabant, limburg noord) die met enige regelmaat een ronde willen rijden?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
TheLemon schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 17:07:
Exact, die is wel goedkoop te krijgen. Wat ERG goed werkt is remmenreiniger van de Action, is ook spotgoedkoop. Even sprayen, tuinslang erop en ketting als nieuw.
Grootste nadeel is dat het ranzige troep is, slecht voor het milieu. Die Muc-off is bio-degradable, klinkt wel goed eigenlijk.
Wat ook echt goed is, is Treffer. Daarmee krijg je alles schoon en het is 100% biologisch. Ik weet alleen niet of het duur is.
Remmenreiniger er op en daarna even invetten met een goedje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik hoop voor je dat de windvoorspelling (ZW3) een beetje klopt, anders ga je het nog lastig krijgen :)
En verkijk je ook niet op het rijden door de duinen.. 120km op en af is een stuk vermoeiender dan op het vlakke.
Thumbs up voor het idee in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

LuPo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 10:47:
Gisteren een momentsleutel bij bike-discount.de besteld.

Vandaag al afgeleverd. Snel! :)
Die heb ik ook gekocht op aanraden van Havana :)
Werkt uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Over die hartslag: ik denk inderdaad dat je (wanneer je enigszins getraind bent) je max makkelijker bereikt bij een klim en dan het liefst met een sneller iemand voor je. Althans dat is mijn ervaring. Ik maakte me dit jaar een beetje zorgen, want waar ik vorige jaren tot boven de 200 kwam, had ik dit jaar de 192 net aangetikt en dat was het wel. Ik heb mijn trainingsrondjes dit seizoen voornamelijk alleen en op het vlakke (Groene Hart) gedaan en af en toe echt wel geprobeerd maximaal te gaan, maar toch. Ik dacht dat het stress was of misschien iets onder de leden.

Vorige week met een paar maten weer eens wat klimmetjes op de heuvelrug gedaan en ik had op de Ruiterberg iemand voor me die ik net kon volgen, helemaal in het rood. Ik voelde me echt heel naar op dat moment en achteraf zag ik dat ik toen met HR 205 reed (37 jaar!), vandaar. Wel een PR op die klim trouwens, zelfs met lichte tegenwind. Wel meteen gerustgesteld :P
Ik zou eigenlijk mijn rustpols eens moeten meten, benieuwd wat het hartslagbereik dan is in totaal.

Overigens ben ik op de fiets volgens mij nog nooit verzuurd in mijn spieren. Mijn zuurstofsysteem is altijd de bottleneck en hooguit een keertje kramp in de kuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jspr schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:53:
[...]

Die heb ik ook gekocht op aanraden van Havana :)
Werkt uitstekend.
Mooi om te horen. Ik had even gezocht in het topic en de oudere posts gelezen en op basis daarvan eentje besteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-10 21:31
LuPo schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:23:
[...]

Mooi om te horen. Ik had even gezocht in het topic en de oudere posts gelezen en op basis daarvan eentje besteld. ;)
Ik heb bijna dezelfde van Rose :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
VFRRijder schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:55:
[...]

Ik heb bijna dezelfde van Rose :).
Ik ook, omdat die T30 heeft ipv 10mm :P
Ook wel mooi: ik hoorde Ten Dam tijdens de tour zeggen dat zijn maximale hartslag in de laatste tourweek met ongeveer 30 is afgenomen ten opzichte van normaal :P.

[ Voor 46% gewijzigd door Makkelijk op 30-07-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat herken ik wel van weekjes Gran Canaria met 500 km / 11.000 hm. Op de laatste ritjes mag je blij zijn dat je nog in D2 komt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren mooi rondje NW Groningen gemaakt. Er stond een stevige wind, maar dat mocht de pret niet drukken. Ik kon goed merken dat ik het hele weekend niet gefietst had, lekker uitgerust.

Groningen - Hoogkerk - Den Horn - Zuidhorn - Noordhorn - Niehove - Kommerzijl - Lauwerzijl - Zoutkamp - Houwerzijl - Electra - Oldehove - Ezinge - Feerwerd - Dorkwerd - Groningen

Totaal 62.2 km à 33.3 gem! Ik denk niet dat ik vaker solo zo'n gemiddelde heb gehaald.

http://www.strava.com/activities/172641278

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:53
Kun je zo'n momentsleutel nou ook gebruiken om je bottombracketlagercups (of hoe die dingen nou ook precies mogen heten) vast te zetten? Daar staat volgens mij een aanwijzing op over het moment, beetje googlen levert bijvoorbeeld deze pdf op, waarin staat dat het op 35-50N moet worden vastgezet. En dan wordt verwezen naar een shimano tool, waar geen enkele vorm van momentsleutel in is te herkennen. En ik zie ook niet snel een manier om die tool aan een momentsleutel te knopen.

Of doe ik te moeilijk, en is 35-50N zo'n ruime marge dat je ervan uit kunt gaan dat je daar altijd wel tussen zit als je de boel gewoon vastdraait?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee, daar heb je een grotere momentsleutel voor nodig. Lidl en Aldi hebben die regelmatig voor 18 euro. Ik gebruik dat ding (die tot 200 Nm kan geloof ik) voor de montage van m'n winterbanden.

Wil je daarmee Hollowtech II lagers vastzetten heb je een dop nodig die je op je momentsleutel kan zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/4pz03d.png

Maar voor dat soort werkzaamheden heb je helemaal geen momentsleutel nodig, gewoon vast=vast en klaar is kees.

Overigens ben je wel gek als je die cups met 50 Nm gaat vastzetten. Zeker bij goedkopere en/of zeer lichte carbon frames draai je dan gegarandeerd de bussen uit je frame.

Sowieso zorgen momentsleutels zeker bij beginners voor een hoop ellende (zou je niet denken). Ten eerste omdat men denkt dat het apparaat perfect werkt. Welnu, zelfs de duurste momentsleutel werkt niet perfect. Geen enkele momentsleutel houdt namelijk rekening met de dikte van de schroef, kwaliteit van het materiaal, gebruik van loctite of vet en hoe schoon de zitting is waar de schroef in gaat. Terwijl dit wel allemaal behoorlijk van invloed is.

Anderzijds wordt door beginners het moment dat op onderdelen staat vaak gebruikt als startpunt terwijl dat het MAXIMALE moment is. Ik zou daar altijd minimaal 20% vanaf trekken als startpunt. Pas als dit in de praktijk niet goed genoeg werkt pas opschroeven.

Dan nog een laatste tip voor de bezitters van een momentsleutel... draai 'm na gebruik altijd naar 0 en bewaar 'm netjes in de bijgeleverde case. Op die manier blijft ie redelijk nauwkeurig.

[ Voor 108% gewijzigd door havana op 30-07-2014 14:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
havana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:29:
Anderzijds wordt het moment dat op onderdelen staat vaak gebruikt terwijl dat het MAXIMALE moment is.
Dat is toch aanbevolen moment? Bij mij staat er op verschillende onderdelen een range aangegeven. Overigens moet ik wel zeggen dat sinds ik een momentsleutel gebruik en deze momenten hanteer, ik de boel lang zo vast niet zet als daarvoor. Soms verbaas ik mij erover dat het zo losjes zit (voor mij gevoel dan). Nog nooit problemen gehad overigens, ook niet toen ik het nog op gevoel deed en de meeste dingen te vast draaide (t.o.v. aangegeven momenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als er een range staat aangegeven dan spreekt dat voor zich.

Bij de meeste onderdelen staat er echter maar één getal op (bijvoorbeeld 6 Nm). In dat geval is dat het maximale moment.

Persoonlijk zet ik onderdelen op gevoel juist veel minder vast dan het maximale moment (wel eens gecheckt voor de grap). Ik geloof ook helemaal niet in hard vastdraaien, boutjes die de neiging hebben los te komen (zoals boutjes van de bidonhouder) komen toch wel los. Ik geloof veel meer in het juist gebruiken van vet/loctite.

[ Voor 50% gewijzigd door havana op 30-07-2014 14:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leenm
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-09 15:53
havana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:44:
Bij de meeste onderdelen staat er echter maar één getal op (bijvoorbeeld 6 Nm). In dat geval is dat het maximale moment.
Ja dan wel.

Artikeltje over aanhaalmomenten en bouteigenschappen dat ik zelf wel mooi vind (incl. voorbeeld): http://www.bikeboosting.nl/index.php?tbo

[ Voor 6% gewijzigd door leenm op 30-07-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 14:44:
Als er een range staat aangegeven dan spreekt dat voor zich.
En dan nog kun je er onder gaan zitten. Voor mijn zadelpenklem is 4 - 6 Nm aangegeven. Zit al jaren vast op 3 à 3,5 Nm en heeft nog nooit bewogen.
Persoonlijk zet ik onderdelen op gevoel juist veel minder vast dan het maximale moment (wel eens gecheckt voor de grap). Ik geloof ook helemaal niet in hard vastdraaien, boutjes die de neiging hebben los te komen (zoals boutjes van de bidonhouder) komen toch wel los. Ik geloof veel meer in het juist gebruiken van vet/loctite.
Helemaal waar. Boutjes die los trillen, trillen op den duur ook los als ze vaster aangedraaid zijn. Alleen aanvullende maatregelen zoals een ringetje, loctite o.i.d. gaat lostrillen echt tegen. Als die aanvullende maatregelen worden genomen is heel vast aandraaien weer niet nodig.

[ Voor 49% gewijzigd door argro op 30-07-2014 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08 14:08

Midas

Thunderbirds are go!

Vorig weekend mijn grootste afstand tot nu toe gefietst door op bezoek te gaan bij het vakantieadres van vrienden: zaterdag 168 km van Groesbeek naar Hooghalen en zondag (wederom) 168 km van Hooghalen naar Groesbeek.

Gemiddelde snelheid niet bijster hoog: heenweg zo'n 27 km/u en terugweg zo'n 25 km/u (dat waren vast de biertjes op zaterdagavond :) ). Op zaterdag trouwens nog aardig wat regen gehad, maar de hoosbuien van die dag wel ontlopen. Mijn route kruiste nog wel het ondergelopen centrum van Ommen en dat leverde wat natte voeten op.

Waar ik veel last van had was mijn kont; daar had ik meer last van dan de benen zelf. Maar voor een eerste dubbele lange afstandstocht ben ik niet erg ontevreden. Maar er valt nog genoeg te oefenen :)

Ik heb geprobeerd de tocht te loggen met Strava, maar de app vroeg iets te veel van de iPhone batterij. Op een gegeven moment heb ik de app maar afgesloten, aangezien de batterij op 3/4 van de rit voor nog maar 30% geladen was en ik niet het risico wilde lopen om een lege batterij te hebben tijdens het fietsen. Gelukkig heb ik een Garmin Edge 800, dus op zich is alles wel gelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
Nette rit!

wat bij mij goed werkt (android) is om gps aan te zetten, en de rest van de telefoon in vliegtuigmodus, en het scherm niet gebruiken. Op die manier kan strava echt bizar lange ritten loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ramonlambal schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:28:

wat bij mij goed werkt (android) is om gps aan te zetten, en de rest van de telefoon in vliegtuigmodus, en het scherm niet gebruiken. Op die manier kan strava echt bizar lange ritten loggen.
Dat werkt met een iPhone niet. In vliegtuigmodus is ook GPS uit. Dat komt omdat e.e.a. op één chip zit, die in vliegtuigmodus uitgeschakeld is. (Zo is dat in ieder geval op de iPhone 4s.)

Overigens ontgaat mij het nut van loggen met een telefoon als je een Garmin (Edge 800) hebt. Vanaf de Garmin kun je ook prima in Strava uploaden.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 30-07-2014 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Wat zijn beetje de ervaringen met buitenbanden? Momenteel passeer ik de 2.000km met mijn banden (Specialized Roubaix Endurante) en heb reeds 1x achter lek gereden.
Toch zie je dat de steentjes (die ik verwijder) toch flink het loopvlak aanvreten.
Wat is een beetje ' normale' levensduur bij de racefiets?
Wat zijn banden die aanbevolen zijn, danwel zowiezo af te raden zijn (in voorkeur 25mm)?
Vredestein Fortezza? Andere merken/modellen?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
NielsTn schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:35:
Wat zijn beetje de ervaringen met buitenbanden? Momenteel passeer ik de 2.000km met mijn banden (Specialized Roubaix Endurante) en heb reeds 1x achter lek gereden.
Toch zie je dat de steentjes (die ik verwijder) toch flink het loopvlak aanvreten.
Wat is een beetje ' normale' levensduur bij de racefiets?
Wat zijn banden die aanbevolen zijn, danwel zowiezo af te raden zijn (in voorkeur 25mm)?
Vredestein Fortezza? Andere merken/modellen?
Ik rij op Conti GP4000S (1) 23mm banden. Deze zitten er nu ruim 4000km op. Ze zijn wel aan vervanging toe omdat de band al aardig is versleten aan de achterkant. In de conti banden zitten 2 kleine putjes die als indicator dienen, als je de putjes niet meer kunt zien is de band aan vervanging toe. Ik ben tevreden met deze banden, ze gaan al lang mee en zijn niet al te duur door de komst van de GP4000S2 banden.
Zolang je banden nog niet vierkant zijn en er geen al te grote scheuren inzitten zou ik nog lekker door blijven rijden op je huidige bandjes.

Goede banden zijn onder andere de GP4000S2 van Continental (review). Schwalbe One komt ook goed uit de test (http://www.mantel.com/blog/schwalbe-one-review/).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vredestein Fortezza / Senso, Conti Gp4000s(2) zijn in principe alleskunners. Michelin Pro 4 doe je ook geen miskoop. Schwalbe One schijnt goed te rijden maar ik lees her en der wel mensen die na 2k hun achterband er al doorheen hadden getrapt

Zou hoe dan ook voor 25 mm gaan, dat rijdt echt fijner terwijl je met lagere bandendruk kunt rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 30-07-2014 17:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb hier Conti GP4000S II 25mm liggen die de GP4000S 23mm gaan vervangen die nu om de wielen liggen, zodra ze op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slashhead89
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:31
havana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:59:
Vredestein Fortezza / Senso, Conti Gp4000s(2) zijn in principe alleskunners. Michelin Pro 4 doe je ook geen miskoop. Schwalbe One schijnt goed te rijden maar ik lees her en der wel mensen die na 2k hun achterband er al doorheen hadden getrapt

Zou hoe dan ook voor 25 mm gaan, dat rijdt echt fijner terwijl je met lagere bandendruk kunt rijden.
Kijk met de Michelin in 25mm echter wel uit. Deze valt zeer ruim uit(bij mij ongeveer 28mm), en kan dus problemen geven met aanlopen in veel raceframes. Bij mijn Giant TCR Advanced durft ik het niet aan om hem te blijven gebruiken, dus heb er 25mm Fortezza's opgelegd die ongeveer 26mm meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Conti 4000s heb ik na ruim 6k maar eens vervangen. Achter werd een beetje vierkant en er zat al heel lang een diepe snee in, maar voor was nog prima. Die dingen gaan echt heel lang mee.
Een collega heeft de gp4000s2 in 25mm en die zien er ook erg dik uit op het oog trouwens, ik zal het eens meten. Mijn huidige 25mm Veloflexen (heerlijke en stijlvolle bandjes!) zijn een stuk slanker iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hoe breed ze vallen hangt ook sterk van je velg af.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
havana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 18:55:
Hoe breed ze vallen hangt ook sterk van je velg af.
ik rij nu met 25 mm banden op mijn Roubaix. Bevalt prima (voor: 4,7 en achter 7 bar).
Mijn velgen zijn ZIPP 60 (clinchers met alu rand en carbon hoge velg)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik rammel mijn huidige conti gp4000s (23mm) zowel voor als achter op 8bar. Wat is aanbevolen voor 25mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als je er snelheidswinst uit wilt halen: houden op 8 bar.
Als je meer comfort wilt zonder snelheidswinst of -verlies: 6-7 bar.

/edit
Volgens dit artikel dan :P
http://www.competitivecyclist.com/learn/25-vs-23

[ Voor 25% gewijzigd door Pelle op 30-07-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Maximale bandenspanning staat op de buitenkant van de band.
Denk dat dat rond de 7.5bar is voor 25mm. Voor 23mm is het iig 8.5bar.
Hoe ver je ze daadwerkelijk oppompt ligt aan jezelf, hoe zwaar ben je, weersomstandigheden, wat je zelf lekker vind rijden.......
Ik rij ook op ongeveer 8bar voor en achter (23mm). Rijd prima.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In 25 mm moet je 1 bar minder stoppen dan wat je in je 23 mm gooide. In mijn geval kom ik dan uit op 6 bar.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Laatst in de "Fiets" een artikel over band breedte en de invloed op rolweerstand, lek bestendigheid, ect. icm. met bandenspanning.

Conclusie was iig dat ze zich afvroegen waarom "amateurs" uberhaupt nog op 23mm rijden en niet op 25mm. Het heeft namelijk zga. alleen maar voordelen.

Even terug op hartslag, mijn max ooit gemeten (pas 44 ritten) is tot nu toe 180 en ik verzuur rond de 160. Dat punt verschilt alleen en schommelt met 5 erboven en eronder afhankelijk van welk tijdstip ik rijd/hoe de werkdag was en temperatuur. Heb nog nooit lager gemeten dan 80, maar toen was ik al een half uur wakker. Lijkt me een vrij klein bereik ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
sapphire schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:30:
Conclusie was iig dat ze zich afvroegen waarom "amateurs" uberhaupt nog op 23mm rijden en niet op 25mm. Het heeft namelijk zga. alleen maar voordelen.
Omdat mijn huidige banden te lang meegaan :) Toen ik deze banden aanschafte was 23mm nog de norm. Heb het idee dat 25mm eigenlijk pas laatste 1 à 1.5 jaar "hip" aan het worden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 09:46:
[...]

Waarom rijd je niet gewoon een uurtje naar het zuiden, in de Provence is het nog veel mooier fietsen en het weer daar is vrijwel altijd perfect in deze tijd van het jaar.
Heb ik uiteindelijk ook gedaan, ben naar zuiden van Drome gegaan en daar kort rondje gefietst.
Gisteren was het in hele omgeving prut en had ik paar uur moeten rijden en dat had ik er niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

sapphire schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 20:30:
Even terug op hartslag, mijn max ooit gemeten (pas 44 ritten) is tot nu toe 180 en ik verzuur rond de 160. Dat punt verschilt alleen en schommelt met 5 erboven en eronder afhankelijk van welk tijdstip ik rijd/hoe de werkdag was en temperatuur. Heb nog nooit lager gemeten dan 80, maar toen was ik al een half uur wakker. Lijkt me een vrij klein bereik ?
Je hartslagbereik zegt niet zo heel veel hoor, want dat is toch bij iedereen weer anders.

Als het goed is, is je rust-hartslag nog wel lager in ieder geval. Die meet je direct na het wakker worden, het liefst nog liggend in bed. Bij mij zit dat zo op 48-50. Staan of lopen levert al snel iets van 80 op. Met rustig fietsen schiet het naar de 120. Mijn omslagpunt zit op 169, en mijn max op 188. Boven de 180 houd ik geen minuut vol, maar 175 trek ik wel een half uur.

Het punt waarop je verzuurt (je omslagpunt dus) verschilt volgens mij niet, maar hoe lang je die verzuring vol kunt houden is inderdaad wel afhankelijk van omstandigheden. Idem voor het vermogen dat je bij dat punt kunt leveren. Moeheid, getraindheid/vorm, eetpatroon e.d. hebben daar zeker wel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik heb de bandenspanning bepaald via een artikel op chickes.nl omtrent 15% vervorming in de voorband, en bevalt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 13:24

DeFeCt

je wéét toch

Kan iemand mij vertellen of een Edge 800 baadt heeft bij een snelle SD kaart? Kom er achter dat de open fietsmap voor Italie niet past op het 2GB kaartje dat ik heb liggen en wil morgen even een grotere halen, maar heb ik dan een class 10 nodig of is class 4 ook voldoende?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11:34
DeFeCt schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:02:
Kan iemand mij vertellen of een Edge 800 baadt heeft bij een snelle SD kaart? Kom er achter dat de open fietsmap voor Italie niet past op het 2GB kaartje dat ik heb liggen en wil morgen even een grotere halen, maar heb ik dan een class 10 nodig of is class 4 ook voldoende?
Aangezien je voor minder dan €20 al een 32GB class-10-kaardt kan hebben, lijkt me dat een redelijke no-brainer. Je kan hem altijd nog voor andere dingen gebruiken. Dan kan je Edge in ieder geval baden in een zee van ruimte. Of het baat weet ik niet, schaden zal het echter ook niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Bacchus op 30-07-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 10:58
Bacchus schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:26:
Dan kan je Edge in ieder geval baden in een zee van ruimte. Of het baat weet ik niet, schaden zal het echter ook niet.
I see what you did there...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Geen idee of het baad heeft maar een tijdje geleden wilde ik een map van NL, BE, en een klein deel DE inladen (totaal ongeveer 800MB). Heb dat uiteindelijk maar opgegeven omdat mijn garmin niet wilde opstarten (5 min wachten is voor mij niet werken ;)) Scherm bleef staan op loading maps.

Waarschijnlijk ben je beter af een deel in te laden van de omgeving waar je wil fietsen.

Edit:
Natuurlijk is het dan wel even handig te vermelden hoe snel mijn kaartje ongeveer is.

Leessnelheid geen idee, nooit getest. Schrijfsnelheid moet ongeveer 2MB/sec geweest zijn. Ik neem zelf eigenlijk aan dat het kaartje dan vermoedelijk harder kan lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ceaser op 30-07-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Daar heeft de Edge 800 geen baat bij. De bottleneck is het apparaat zelf. Wel eens kaartmateriaal op de Edge 800 gezet? Paar honderd MB doet hij gerust een half uur over, ongeacht de class van je micro SD kaart. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 30-07-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

koentjuh1987 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:45:
[...]

castelli, mooi spul alleen aardig aan de prijs. Weet iemand toevallig een adresje waar deze kleding voor een schappelijke prijs is aan te schaffen?
http://cyclewear.eu/castelli-m-34.html?page=5&sort=2a

Had vorige week net de zwarte versie bij Mantel besteld voor 52 euro. Nu voor 37 euro de witte besteld. Fijn shirt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Midas schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 16:20:
Ik heb geprobeerd de tocht te loggen met Strava, maar de app vroeg iets te veel van de iPhone batterij. Op een gegeven moment heb ik de app maar afgesloten, aangezien de batterij op 3/4 van de rit voor nog maar 30% geladen was en ik niet het risico wilde lopen om een lege batterij te hebben tijdens het fietsen. Gelukkig heb ik een Garmin Edge 800, dus op zich is alles wel gelogd.
Waarschijnlijk weet het je wel maar op de strava site kun je gewoon de ritten direct van je Garmin inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Had vorige week net de zwarte versie bij Mantel besteld voor 52 euro. Nu voor 37 euro de witte besteld. Fijn shirt!
Dat is cheap...wel te vertrouwend cyclewear?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Castelli Prologo 3 jerseys binnen van cyclewear. Goede ervaringen met deze shop, ook m.b.t. retourneren. Wordt snel afgehandeld.

Maat L zit goed, M was net te klein. Voornamelijk in mijn schouders. 1.80m bij 70kg.

Voor de mensen die misschien nog willen bestellen wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CAqHAnAN0Egqwacs49N8hMCM/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NLe5rQ3eWrN9StSZ2pNrDBlt/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ue4yKrMqnSlGNo6tC7wysLpM/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aYL8DT9En1seILfgAEDn9tyr/medium.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 30-07-2014 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:04:
[...]

Ja top winkel, altijd als ik wat nodig heb hebben ze daar de maat niet. Erg handig....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:20:
[...]

Dat is cheap...wel te vertrouwend cyclewear?
Heb goede ervaringen met hen, aOk ook.;-)
Inderdaad, omdat ze goedkoop zijn hebben ze vaak weinig gangbare maten, de aanbiedingen zijn toch restpartijen denk ik. Voordeel dat ik een maatje groter heb.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Goede prijzen daar bij Cyclewear..... tempting.... haha

Ik ben op zoek naar een web winkel die een "Jagwire road elite link brake" (zwarte) set te koop heeft.

Wiggle - Levertijd onbekend
Probikekit - Levertijd onbekend
Bike24 - Levertijd onbekend
Chainreactioncycles - Niet in assortiment
Deporvillage - Niet in assortiment
Bikecomponents - Levertijd onbekend

Een aantal winkels hebben hem in het assortiment maar levertijd onbekend, iemand een idee waar deze set eventueel in zwart wel te krijgen is?

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/51SabE3FX4L._SY300_.jpg

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 22:43:
[...]

Heb goede ervaringen met hen, aOk ook.;-)
Inderdaad, omdat ze goedkoop zijn hebben ze vaak weinig gangbare maten, de aanbiedingen zijn toch restpartijen denk ik. Voordeel dat ik een maatje groter heb.
Wat, die fiets ook?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Geen idee hoe duur de kabelset normaal is? Op Amazon kom ik ze tegen voor 60$.
Ik zag vandaag toevallig ook de Pro versie voorbij komen http://www.bikeparts4u.nl...jagwire-road-pro-kabelkit , maar je wilt de Elite versie ;).

Bike2Build heeft ze voor €65: http://www.bike2build.nl/...e-road-elite-link-rem-kit . Alleen in het rood, goud of zilver :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Thanks! Ik ken de site verder niet, morgen maar eens kijken of wat ze nog meer hebben daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Niet online
jspr schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:26:
Goede prijzen daar bij Cyclewear..... tempting.... haha

Ik ben op zoek naar een web winkel die een "Jagwire road elite link brake" (zwarte) set te koop heeft.

Wiggle - Levertijd onbekend
Probikekit - Levertijd onbekend
Bike24 - Levertijd onbekend
Chainreactioncycles - Niet in assortiment
Deporvillage - Niet in assortiment
Bikecomponents - Levertijd onbekend

Een aantal winkels hebben hem in het assortiment maar levertijd onbekend, iemand een idee waar deze set eventueel in zwart wel te krijgen is?

[afbeelding]

Bij voorbaat dank!
Op voorraad bij Amazon.co.uk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mag ik vragen waarom je per se die kabels wil? Ze staan toch niet zo goed bekend.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jspr schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 23:49:
[...]

Thanks! Ik ken de site verder niet, morgen maar eens kijken of wat ze nog meer hebben daar.
LuPo in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Cyclewear heb ik ook goede ervaringen mee. Arm- en beenstukken die in 2006 bestelde (zonder logo's enz) gebruik ik nog steeds veel. En laatst hadden ze een partij Ultima spul opgekocht, waaronder de door mij zo geliefde (en vooral ook voordelige) handschoentjes. Direct 3 paar besteld :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:24:
Cyclewear heb ik ook goede ervaringen mee. Arm- en beenstukken die in 2006 bestelde (zonder logo's enz) gebruik ik nog steeds veel. En laatst hadden ze een partij Ultima spul opgekocht, waaronder de door mij zo geliefde (en vooral ook voordelige) handschoentjes. Direct 3 paar besteld :)
Ik vond de kwaliteit van die Focus 3 handschoentjes in vergelijking met de Performance 3 wat tegenvallen. Vandaar dat ik 2 paar Performance 3 heb genomen. Overigens zijn die nog steeds minder mooi afgewerkt dan mijn Roeckl's maar daar is de prijs in dit geval ook naar. Je krijgt 2 paar voor de prijs van 1 paar Roeckl's. :)

Als je nog een goedkoop mouwloos shirtje wil van Ultima... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11:34
Je kan je microSD ook vullen met behulp van een cardreader, dat gaat een stuk sneller, zeker als je kaartje óók snel is. Als ik er even van uit mag gaan dat dat ongeveer hetzelfde werkt als een GPSmap, dan heb je een mapje Garmin met daarin een gmapsupp.img en/of, als je apparaat verschillende kaarten aan- en uit kan zetten, een handvol .img-bestanden. Daar kun je OFM/OSM gewoon naast zetten en in het eerste geval even je gewenste actieve kaart hernoemen naar gmapsupp.img.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

havana schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 06:41:
Mag ik vragen waarom je per se die kabels wil? Ze staan toch niet zo goed bekend.
Voornamelijk om de looks, en zo slecht kunnen die kabels toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-10 23:06
Gisteren ook weer even een stukje gereden, onder het mom: even bij de ouders eten. Viel niet tegen op een doordeweekse avond zo'n 80km trappen.

heenweg: http://www.strava.com/activities/173043807 halverwege draaide de wind dus volle bak tegen de wind in.
terugweg: http://www.strava.com/activities/173148471

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jspr schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:22:
[...]

Alles voor de looks. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
jspr schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:22:
[...]

Jij hebt Di2 toch, dus dan heb je alleen remkabels nodig. 55 euro voor een paar kabels die hier bij de LBS zo van de rol komen voor nog geen 10 euro :X

Voor wat betreft remkabels zul je inderdaad niet veel verschil merken. Bij schakelkabels komt het allemaal veel nauwer, zeker bij 11v.

Overigens staan ze bij bike-discount nu ook op "not available" :-( Eventueel zou je nog kunnen kijken naar Alligator i-Link, die zien er volgens mij redelijk hetzelfde uit. Contador zweert erbij :+

http://www.probikeshop.nl...rem_kabelset_zwart&id=874

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 31-07-2014 09:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het laatste setje heb ik denk ik bij bikediscount vandaan, en het is inderdaad enkel voor het remmen.
Wellicht wat duur maar ach, het is voor de "hobby" en dan is alles gerechtvaardicht 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Op het gebied van remmen niet bepaald een autoriteit meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 13:24

DeFeCt

je wéét toch

Bacchus schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 08:21:
Je kan je microSD ook vullen met behulp van een cardreader, dat gaat een stuk sneller, zeker als je kaartje óók snel is. Als ik er even van uit mag gaan dat dat ongeveer hetzelfde werkt als een GPSmap, dan heb je een mapje Garmin met daarin een gmapsupp.img en/of, als je apparaat verschillende kaarten aan- en uit kan zetten, een handvol .img-bestanden. Daar kun je OFM/OSM gewoon naast zetten en in het eerste geval even je gewenste actieve kaart hernoemen naar gmapsupp.img.
Ik gok er een beetje op dat de edge wel meer dan 1 kaart aan kan, mocht dat niet lukken dan noem ik hem gmapsupp.img. De vraag is natuurlijk wel of de Edge zelf wel met zo'n groot bestand overweg kan. Ik wil deze er op zetten: http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
jspr schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:15:
[...] en dan is alles gerechtvaardicht gerechtvaardigd. 8) 8)
Dat krijg je ervan als je in het buitenland gaat hokken. :P

Pagina: 1 ... 81 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.