Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Met een 810 kun je ook lijntje continu op de kaart plotten. Gewoon niet een route 'navigeren', maar de optie 'altijd weergeven op de kaart' aanzetten. Met de helderheid op max en een scherm-timeout van 30sec ofzo, is het scherm altijd goed afleesbaar en doe je alsnog de hele dag met je accu zonder gezeur.

Ik zei het eerder en blijf het zeggen: als je wilt navigeren op de fiets: koop een Edge 800 of evt. een 810. Klooien met een smartphone of Edge 5xx blijft altijd behelpen t.o.v. een Edge 8xx. Iedereen die wat langer een 8xx gebruikt komt daar vroeg of laat achter.

Daarnaast kun je je ritje gewoon loggen voor Strava oid. Ook nooit gezeik met crashes, verloren data, krankzinnige hoogtemeters etc. Kun je je telefoon gewoon houden om bereikbaar te zijn, muziek te luisten of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
LuPo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:57:
[...]

Ok, op die manier. Ik gebruik voor precies hetzelfde (lijntje volgen op kaart) mijn Edge 800.

[...]

Welke Garmin heb je dan? Een 200 of 500 waarschijnlijk?
Ik heb geen garmin/mio maar werkt dat ook fatsoenlijk met de strava app?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
TheLemon schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:10:
Klooien met een smartphone of Edge 5xx blijft altijd behelpen t.o.v. een Edge 8xx. Iedereen die wat langer een 8xx gebruikt komt daar vroeg of laat achter.
Nouja, klooien zou ik het niet noemen. Dat Strava bij mij een aantal keer is gecrashed (ik kende tot voor kort niemand anders met dat probleem) zegt eigenlijk niks en als dat niet zou gebeuren vind ik dit gewoon veruit de beste oplossing. Daar kan geen Edge aan tippen. Dat routes klooien is met een 5xx weet ik, heb ik ervaren, maar Strava doet qua routes natúúrlijk niet onder voor welke fietsnavigatie dan ook.

Maar nogmaals: ik heb het zelf niet over het registreren van de rit, dat doe ik gewoon het liefst met mijn 510. Als je smartphones voor sensordata gaat gebruiken krijg je gewoon gezeik met batterijduur. Tenzij je zo'n wahoo ding hebt. Maar dan kun je weer niet navigeren :P.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:07
Met een 810 kun je ook lijntje continu op de kaart plotten. Gewoon niet een route 'navigeren', maar de optie 'altijd weergeven op de kaart' aanzetten. Met de helderheid op max en een scherm-timeout van 30sec ofzo, is het scherm altijd goed afleesbaar en doe je alsnog de hele dag met je accu zonder gezeur.

Ik zei het eerder en blijf het zeggen: als je wilt navigeren op de fiets: koop een Edge 800 of evt. een 810. Klooien met een smartphone of Edge 5xx blijft altijd behelpen t.o.v. een Edge 8xx. Iedereen die wat langer een 8xx gebruikt komt daar vroeg of laat achter.

Daarnaast kun je je ritje gewoon loggen voor Strava oid. Ook nooit gezeik met crashes, verloren data, krankzinnige hoogtemeters etc. Kun je je telefoon gewoon houden om bereikbaar te zijn, muziek te luisten of wat dan ook.
Eens. Sinds ik de Edge 800 heb komt de smartphone niet meer uit mijn jersey. Ideaal. :)
Ook auto start/stop vind ik erg fijn. Daarnaast is cadans en hartslag ook heel fijn. Het is gewoon ideaal dat het een alles-in-1 apparaat is. _/-\o_

Ik denk er nog wel over om een goedkope oude telefoon mee te nemen met sim-only kaartje ipv m'n smartphone. In mijn jersey wordt de telefoon toch wel wat warm en klam. Lijkt me niet bepaald goed om m'n smartphone daar structureel aan bloot te stellen.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

LuPo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:44:
[...]

Eens. Sinds ik de Edge 800 heb komt de smartphone niet meer uit mijn jersey. Ideaal. :)
en je ziet ook wat je doet omdat je een scherm op je stuur hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
[...]

Ik denk er nog wel over om een goedkope oude telefoon mee te nemen met sim-only kaartje ipv m'n smartphone. In mijn jersey wordt de telefoon toch wel wat warm en klam. Lijkt me niet bepaald goed om m'n smartphone daar structureel aan bloot te stellen.
Doe je er even een hoesje oid omheen. Heb zelf een hoesje van Lezyne, waar ook een id-kaart, pinpas en evt geld in zitten. Waterdicht. Werkt ideaal.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Begint gewoon eng te worden, half FG van GoT loopt ( nouja fietst) hier ondertussen rond :+

Zijn hier overigens mensen die gebruik maken van HelloFresh (waat op fiets.nl nogaleens reclame voor gemaakt word) ? Heb nog een ongebruikte kadokaart voor de liefhebber.

[ Voor 50% gewijzigd door sapphire op 28-07-2014 12:54 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Makkelijk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:43:
[...]

Tenzij je zo'n wahoo ding hebt. Maar dan kun je weer niet navigeren :P.
Ik vraag me af waarom dat er eigenlijk nog steeds niet op zit. Is toch puur app gestuurd wat er op dat schermpje staat... Strava kan dat scherm besturen, strava kan navigeren, zou je toch ook een scherm moeten kunnen definieren met aanwijzingen zou je denken. Kan me niet voorstellen dat het nog lang gaat duren voor een RFLKT+ kan navigeren, het is immers gewoon echt een dom scherm wat zijn input van apps krijgt. En apps worden wel ff veel vaker geupdate dan firmware op Garmins ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:52
Jongens, ff een vraagje. Ik heb tijdens fietstochten regelmatig kramp in m'n linkerkuit. Ik drink redelijk veel en voel eigenlijk zelden iets aan m'n bovenbenen. Ik heb al wat gegoogled en daar kwam uit dat je de plaatjes zover mogelijk naar achter moet doen. Dit is bij mij al het geval... zou m'n zadel te hoog staan? Magnesium te kort?

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kan ook zijn dat je voet te ver naar buiten of binnen staat gedraaid heb ik eens ergens gelezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
tiswat schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:04:
Jongens, ff een vraagje. Ik heb tijdens fietstochten regelmatig kramp in m'n linkerkuit. Ik drink redelijk veel en voel eigenlijk zelden iets aan m'n bovenbenen. Ik heb al wat gegoogled en daar kwam uit dat je de plaatjes zover mogelijk naar achter moet doen. Dit is bij mij al het geval... zou m'n zadel te hoog staan? Magnesium te kort?

Onzin dat je de plaatjes zo ver mogelijk naar achter moet doen. Ze horen op de plek te zitten waar je het meeste kracht kan zetten met je voet. Dit is achter het punt waar je tenen overgaan in je middenvoet.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

Vos

AFCA

Nordlys schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:09:
[...]

Ik werd bij Mantel ook op timmermans oog opgemeten. Moet wel zeggen dat het zadel bij aflevering te hoog stond (zo'n 1-2 cm). Of dit door de timmermans oog kwam of door de uiteindelijke persoon die de fiets afstelde (ander persoon die de maten doorkeeg) weet ik niet :P

Zolang het framemaat maar klopt denk ik zelf. Neem tijdens het fiets van die inbussleutels mee zodat je nog wat kunt tweaken. Ik had eerst last van de knieën, maar door de juiste zadelafstelling is dat direct weggegaan.
Recentelijk een test gezien waarbij een hele zwik bikefitting bedrijven zijn getest. De resultaten van het afstellen waren allemaal zeer verschillend. Imo dus ook zeker niet heilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Nordlys schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:09:
[...]

Zolang het framemaat maar klopt denk ik zelf. Neem tijdens het fiets van die inbussleutels mee zodat je nog wat kunt tweaken. Ik had eerst last van de knieën, maar door de juiste zadelafstelling is dat direct weggegaan.
Dit herken ik ook, bij mij voelde ik steeds een spiertje weg schieten in m'n knie. Althans, voelde heel raar. Kwestie van zelf afstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:08:
[...]

Onzin dat je de plaatjes zo ver mogelijk naar achter moet doen. Ze horen op de plek te zitten waar je het meeste kracht kan zetten met je voet. Dit is achter het punt waar je tenen overgaan in je middenvoet.
Mja, bij mij was het direct weg toen ik plaatjes 2mm naar achteren schoof. Maar t kan van alles zijn. Zadel te ver naar achteren, zadel te hoog. Meest waarschijnlijke oorzaak van kramp: Gewoon iets te diep gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: bij de Action hebben ze nu waterdichte hoesjes voor je telefoon. Prijs: 1,30e. Weet niet of dit bij elke vestiging te krijgen is, maar je kan even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:53:
Begint gewoon eng te worden, half FG van GoT loopt ( nouja fietst) hier ondertussen rond :+
offtopic:
Zullen we dit topic gewoon naar FG verplaatsen? :+
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 15:18:
Tip: bij de Action hebben ze nu waterdichte hoesjes voor je telefoon. Prijs: 1,30e. Weet niet of dit bij elke vestiging te krijgen is, maar je kan even proberen.
Ik wil er eigenlijk nog één voor de Garmin 800. De USB poort bij die van de buurman was gesneuveld door regen, dan is een waterdicht hoesje toch wel handig. Op Amazon/eBay zie ik ze voor rond de 10-13 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Door regen?? Dan heeft hij dat rubbertje toch niet goed er in gehad. En soms wil dat inderdaad wel eens terug er uit springen, als het niet helemaal goed zat. Beter daar op letten dan er een hoesje voor kopen, nergens voor nodig. Is net een sterk punt, zijn waterdichtheid.

http://www.dcrainmaker.co...ater-immersion-tests.html

/edit
Sterker nog, zelfs met het rubbertje open boeit het niet voor usb (wel voor het SD slot!)

[ Voor 24% gewijzigd door UltraSub op 28-07-2014 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
tiswat schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Dit herken ik ook, bij mij voelde ik steeds een spiertje weg schieten in m'n knie. Althans, voelde heel raar. Kwestie van zelf afstellen.
Dat zal eerder een pees zijn geweest ;)

Hier ook, ik heb nu een nieuwe fiets opgebouwd. En als uitgangspunt alles ongeveer zelfde gezet als oude fiets. Ik ben al twee weken aan het finetunen en ik heb nog de ideale zit niet gevonden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
UltraSub schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:16:
/edit
Sterker nog, zelfs met het rubbertje open boeit het niet voor usb (wel voor het SD slot!)
Tsja, en toch is de usb poort er door stuk gegaan. Ik weet niet of hij het rubbertje goed dicht had, misschien niet. Google maar eens, zijn wel meer mensen met hetzelfde probleem (en toegegeven, je hebt ook veel verhalen van mensen die met de dikste regenbuien geen problemen hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:37
[...]

Ik neem meestal ook een oude telefoon mee tijdens het fietsen (in een hoesje) maar ik heb gewoon een extra simkaart aangevraagd bij mijn abo. Als ik ga fietsen smartphone uit, oude phone aan en ik ben weer bereikbaar, zonder gekloot met simkaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Als ik mijn telefoon echt zat ben ga ik waarschijnlijk gewoon een 2e hands mio cyclo 30x zoeken om naast de Garmin te gebruiken voor routes. Is ook altijd nog een optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik gebruik Osmand om een gpx route navigeren en Strava om te tracken op mijn HTC One M7 met helderheid op automatisch en vliegtuigmodus gaat dit zo'n 4 uur mee. Voor langere ritten neem ik een Anker Astro Mini 3000 mAh ladertje mee in mijn zadeltasje. Ik ben er prima tevreden over, wat is het voordeel dat een Garmin zou bieden? Kleiner scherm met lagere resolutie is in elk geval al een nadeel.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

tiswat schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:04:

Ik kan de link even niet meer vinden, maar ik heb laatst een goede uitleg gevonden over hoe je de plaatjes zo optimaal mogelijk kan plaatsen. Ik zal het kort samenvatten:
- zoek op je voet het begin van het 2e middenvoetsbeentje. Dat is de dikke bobbel achter je grote teen.
- neem een klein propje aluminium folie en plak dat aan de zijkant van je voet, precies op de plek waar dat middenvoetsbeentje begint.
- stap voorzichtig in je schoen. Vanaf de buitenkant kan je nu het propje voelen. Teken dat af.
- het middel van het plaatje moet nu exact uitgelijnd worden met de aftekening die je net hebt gemaakt. Dan vallen de plaatjes precies onder je middenvoetsbeentje.

Ik heb het zelf zo gedaan en het fiets prima. Ik had ze er eerst op het oog opgezet en uiteindelijk moesten ze 1cm naar voren.

Update: zie http://www.pinkbike.com/n...st-Pedal-Cleats-2011.html. Allen ipv een streepje op je voet plak je er een klein propje op, omdat je dat goed kan terugvinden aan de buitenkant van de schoen.

En als je het echt netjes en symmetrisch wilt: http://www.ergon-bike.com/us/en/product/tp1

[ Voor 10% gewijzigd door Microkid op 28-07-2014 20:30 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25799-5/IMG_20140728_135229.jpg

Weinig segmentjes, maar toch paar top 10 klasseringen :)
En zelf ff segmentje aangemaakt voor de langste klim van de dag, begin en eind (zat dorpje tussen) waren er alleen.
Sta er op dit moment met KOM, maar gok dat strava nog ff moet rekeken.

Afdaling begon het helaas (flink) te regenen.
Maar lekker dagje gefietst.

Door bui raakte garmin daarna ook van slag met hoogtemeters, dus strava correctie maar gebruikt.
155km en 3350 hoogtemeters.

http://www.strava.com/activities/172167276

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 19:40:
De rit van mij vandaag was ook een workout, heb ik nog niet eerder gehad
heb ze een mail gestuurd.... en krijg een wazig verhaal over dat ze tcx gebruiken terug en daar geen segmenten in zitten.

dus vanmiddag maar aan het programmeren geslagen. omdat ik toch vind dat het te lang duurt voor hij gesynced word. maak nu zelf een service welke garmin uitleest en deze post op strava. >:)

basis dingen werken al
oAuth , rit op halen bij garmin, en verzenden naar strava.
laat hem dadelijk om de minuut uit lezen. denk ik (en dan op tijden waarvan ik verwacht dat er gereden word)
en anders om de 15 minuten.

dus als iemand nog een snellere copymysports wil.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:11:
[...]

heb ze een mail gestuurd.... en krijg een wazig verhaal over dat ze tcx gebruiken terug en daar geen segmenten in zitten.

dus vanmiddag maar aan het programmeren geslagen. omdat ik toch vind dat het te lang duurt voor hij gesynced word. maak nu zelf een service welke garmin uitleest en deze post op strava. >:)

basis dingen werken al
oAuth , rit op halen bij garmin, en verzenden naar strava.
laat hem dadelijk om de minuut uit lezen. denk ik (en dan op tijden waarvan ik verwacht dat er gereden word)
en anders om de 15 minuten.

dus als iemand nog een snellere copymysports wil.... :)
Kijk maar uit dat je niet gebanned wordt door Garmin. Om de minuut uitlezen is best wat. Daarom zijn die services ook zo "traag".

@DDX, nice. Had al in de gaten dat je lekker bezig was via instagram ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
De voorspelling voor zaterdag ziet er niet zo zonnig uit ;(

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:18:
De voorspelling voor zaterdag ziet er niet zo zonnig uit ;(
Veel te vroeg om te oordelen...tis nog maar maandag. Even wachten tot donderdag.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vandaag een rondje van bijna 80km gedaan. Mijn langste rit tot nu toe. Wel erg harde NO wind. Verder prima weer hier in Groningen, in tegenstelling tot andere delen van Nederland. :P

http://www.strava.com/activities/172121615
BlueMotion schreef op maandag 28 juli 2014 @ 16:44:
[...]

Ik neem meestal ook een oude telefoon mee tijdens het fietsen (in een hoesje) maar ik heb gewoon een extra simkaart aangevraagd bij mijn abo. Als ik ga fietsen smartphone uit, oude phone aan en ik ben weer bereikbaar, zonder gekloot met simkaarten.
Dat is wel een goede tip, bedankt. Ga even kijken of ik dat ook aan kan vragen bij T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zullen ze zo snel bannen bij garmin ? anders maar op request doen dan, naar pagina gaan is syncen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:27:
zullen ze zo snel bannen bij garmin ? anders maar op request doen dan, naar pagina gaan is syncen starten
Geloof dat er wel eens wat overgeblogged is door DCRainmaker (over van dit soort services). Maar om de minuut lijkt me wat overkill niet?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het alleen voor me zelf blijft wel. Als evt anderen dat ook willen is het wel nodig.

Duurt soms uren voor hij er op staat

En anders word het 1 grote knop met sync er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Hallo iedereen!

Laat ik me even voorstellen in dit topic. Ik ben Ralph, 19 jaar oud en kom uit Harmelen (omgeving van Utrecht). Op mijn 11e ben ik begonnen met fietsen op een racefiets (destijds beter een racefietsje te noemen :P ). Meestal maakte ik een paar keer per week in de ochtend een rondje van een uur samen met mijn vader. Soms ook wel eens een wat langere tocht in het weekend. Na een paar jaar te hebben gefietst is deze hobby echter wat in de vergetelheid geraakt.

De laatste paar weken begon de zin in het wielrennen toch weer te kriebelen en ben ik weer begonnen met fietsen, ditmaal op de oude racefiets van mijn vader. Ik wist natuurlijk van vroeger hoe de fiets er uit zag, maar nu ik hem weer van de zolder heb gehaald en heb opgeknapt ben ik op slag verliefd geworden op de uitstraling en rij-eigenschappen van de fiets:

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/0/AADxWrfunWxLdFr-DTgkfjA7fdkAWGzYlwl2m8jpcZ1VIQ/12/23499030/jpeg/1024x768/3/1406588400/0/2/2014-07-28%2015.48.56.jpg/IZIWzOW_x0c7L_a62u3EbS4fh18yRtczAs8qqhBJ3ew

Ik denk dat een aantal hier deze fiets wel zullen herkennen. Het is een Kirk Precision, een fiets met magnesium frame gebouwd in 1988. Ook heeft hij Shimano 600 groepen.

Ik heb de afgelopen dagen met veel plezier het forum gelezen en zelf zal ik ook proberen met regelmaat hier wat leuks neer te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Bijzondere fiets, wel koel. Vraag me af wat het idee is geweest van dat ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59
Graham schreef op maandag 28 juli 2014 @ 21:13:
[...]
@DDX, nice. Had al in de gaten dat je lekker bezig was via instagram ;)
Ja vandaag best actief met foto's maken, komen helaas toch minder over dan live beelden ;)
Lange klimmen gingen me best goed, alleen 1e klim van de dag (200m met pieken van 14% had ik het ff zwaar)
De lange klim (800m met eigenlijk hele tijd 7% ging veel makkelijker)
Heb voor zekerheid 12-30 casette meegenomen, maar redde het vandaag allemaal op de 11-25 (met 53/39 voor)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Dit filmpje wel eens gezien? Galibier beklimmen én dalen op een fixie! d:)b

http://player.vimeo.com/video/59996430

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
RalphvR schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:19:
Hallo iedereen!

Laat ik me even voorstellen in dit topic. Ik ben Ralph, 19 jaar oud en kom uit Harmelen (omgeving van Utrecht). Op mijn 11e ben ik begonnen met fietsen op een racefiets (destijds beter een racefietsje te noemen :P ). Meestal maakte ik een paar keer per week in de ochtend een rondje van een uur samen met mijn vader. Soms ook wel eens een wat langere tocht in het weekend. Na een paar jaar te hebben gefietst is deze hobby echter wat in de vergetelheid geraakt.

De laatste paar weken begon de zin in het wielrennen toch weer te kriebelen en ben ik weer begonnen met fietsen, ditmaal op de oude racefiets van mijn vader. Ik wist natuurlijk van vroeger hoe de fiets er uit zag, maar nu ik hem weer van de zolder heb gehaald en heb opgeknapt ben ik op slag verliefd geworden op de uitstraling en rij-eigenschappen van de fiets:

[afbeelding]

Ik denk dat een aantal hier deze fiets wel zullen herkennen. Het is een Kirk Precision, een fiets met magnesium frame gebouwd in 1988. Ook heeft hij Shimano 600 groepen.

Ik heb de afgelopen dagen met veel plezier het forum gelezen en zelf zal ik ook proberen met regelmaat hier wat leuks neer te zetten :)
Wat een gaaf ding! zou er alleen wel een wat moderner zadeltje op monteren. Rijd het ook een beetje lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Microkid schreef op maandag 28 juli 2014 @ 20:07:
[...]

Ik kan de link even niet meer vinden, maar ik heb laatst een goede uitleg gevonden over hoe je de plaatjes zo optimaal mogelijk kan plaatsen. Ik zal het kort samenvatten:
- zoek op je voet het begin van het 2e middenvoetsbeentje. Dat is de dikke bobbel achter je grote teen.
- neem een klein propje aluminium folie en plak dat aan de zijkant van je voet, precies op de plek waar dat middenvoetsbeentje begint.
- stap voorzichtig in je schoen. Vanaf de buitenkant kan je nu het propje voelen. Teken dat af.
- het middel van het plaatje moet nu exact uitgelijnd worden met de aftekening die je net hebt gemaakt. Dan vallen de plaatjes precies onder je middenvoetsbeentje.

Ik heb het zelf zo gedaan en het fiets prima. Ik had ze er eerst op het oog opgezet en uiteindelijk moesten ze 1cm naar voren.

Update: zie http://www.pinkbike.com/n...st-Pedal-Cleats-2011.html. Allen ipv een streepje op je voet plak je er een klein propje op, omdat je dat goed kan terugvinden aan de buitenkant van de schoen.

En als je het echt netjes en symmetrisch wilt: http://www.ergon-bike.com/us/en/product/tp1
...maar een klein verschil in beenlengte vang je daar niet mee op....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
Crazyanz schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:01:
[...]

Wat een gaaf ding! zou er alleen wel een wat moderner zadeltje op monteren. Rijd het ook een beetje lekker?
Bedankt! Haha eerlijk gezegd vind ik het rolls zadel wat er op zit juist wel mooi en comfortabel :P . En de fiets rijdt zeker lekker, vooral na zijn opknap beurt. Na 25 jaar doet alles het nog erg goed gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 13:24

DeFeCt

je wéét toch

sapphire schreef op maandag 28 juli 2014 @ 12:53:
Zijn hier overigens mensen die gebruik maken van HelloFresh (waat op fiets.nl nogaleens reclame voor gemaakt word) ? Heb nog een ongebruikte kadokaart voor de liefhebber.
Nou graag, ik wil er na de vakantie namelijk serieus eens naar kijken of het wat voor ons is.
Vos schreef op maandag 28 juli 2014 @ 13:30:
[...]
Recentelijk een test gezien waarbij een hele zwik bikefitting bedrijven zijn getest. De resultaten van het afstellen waren allemaal zeer verschillend. Imo dus ook zeker niet heilig.
Mijn bikefitting ging met een visdraadje en een dopsleutel, nu in 3 jaar 1x last gehad van mijn knie en dat heeft de fysio vakkundig weggemasseeerd.
Ik zei het eerder en blijf het zeggen: als je wilt navigeren op de fiets: koop een Edge 800 of evt. een 810.
Amen!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 13:24

DeFeCt

je wéét toch

RalphvR schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:15:
[...]

Bedankt! Haha eerlijk gezegd vind ik het rolls zadel wat er op zit juist wel mooi en comfortabel :P . En de fiets rijdt zeker lekker, vooral na zijn opknap beurt. Na 25 jaar doet alles het nog erg goed gelukkig
Het plaatje werkt niet meer, ben nu ook wel heel erg benieuwd ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
DeFeCt schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:30:
[...]

Het plaatje werkt niet meer, ben nu ook wel heel erg benieuwd ;)
klopt, maar heb even gegoogled en kwam toen een foto tegen. Apart frame, zou hedendaags gewoon weer verkocht kunnen worden ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
borstel schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:35:

Verzuring galore?! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

NielsTn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 00:06:
[...]
...maar een klein verschil in beenlengte vang je daar niet mee op....
Klopt. Dat probleem heb ik ook. Er zijn een aantal opties: dikker inlegzooltje in de schoen van het korste been. Ik heb zelf uiteindelijk m'n zadel 5mm laten zakken. Compromis dus.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Spacer tussen cleat en schoenzool op je kortere been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
borstel schreef op maandag 28 juli 2014 @ 23:35:

masterlijk. Toont wel enige lef. En dat op een fixie.
Je zou maar net een nieuw buitenbandje zijn vergeten... Maar alleen al op dat verzet 47/17 omhoog klouteren.... _/-\o_

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wat een baas!

In de eerste jaren van de tour reden ze ook nog fixed. Toen vervolgens de vrijloop werd uitgevonden mocht die niet gebruikt worden omdat de organisatie vond dat je niet de volledige afstand fietst als je niet de volledige afstand trapt.

Dat gezegd hebbende: ze hadden wel flip-flop achterwielen met een klein en een groot tandwiel voor klimmen en dalen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Om meer precies te zijn zei de toenmalige Tour-directeur dat "derailleurs voor vrouwen en gehandicapten waren".

:D

Helemaal fixen reden ze overigens niet, aan beide zijden van het wiel zat een verzet; onderaan de berg draaien ze hun achterwiel om. Coppi reed in zijn hoogtijdagen geloof ik met 50x22 naar boven. 8)7

[ Voor 46% gewijzigd door havana op 29-07-2014 08:43 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Het is best te doen hoor met een fixie omdat je hele manier van fietsen ook anders is. Ik ben ook een berg van 900m opgeklommen met 48/17 en het was best goed te doen. Zwaar maar voldaan als je eenmaal boven bent.

Gisteren een rondje door het park gedaan met mijn Bianchi.
Lekker rammen en goed nat geworden :twisted: http://app.strava.com/activities/172162648

Het was aan het stortregenenen dus tijd voor een foto
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2927/14587701588_29033d8802.jpg

Overschoenen waren te warm, dus dan maar een "ghetto shoe cover" oplossing :lol: :lol:
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2938/14587634970_303ff3c581.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door jspr op 29-07-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Makkelijk schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:40:
In de eerste jaren van de tour reden ze ook nog fixed. Toen vervolgens de vrijloop werd uitgevonden mocht die niet gebruikt worden omdat de organisatie vond dat je niet de volledige afstand fietst als je niet de volledige afstand trapt.

Dat gezegd hebbende: ze hadden wel flip-flop achterwielen met een klein en een groot tandwiel voor klimmen en dalen :P.
dat zou kunnen. heb me daar niet zo in verdiept maar dan nog. Hedendag zijn er maar weinig die met een fixie een dergelijke beklimmen doen op de galibier, mont ventoux etc...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
koentjuh1987 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 07:31:
[...]

klopt, maar heb even gegoogled en kwam toen een foto tegen. Apart frame, zou hedendaags gewoon weer verkocht kunnen worden ;)
Even kijken of het plaatje het zo wel doet :)

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/71zx2awwd/2014_07_28_15_48_56.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:18

DjVe

Hatsaflats!

cool frame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Leip ding! :o _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 29-07-2014 08:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Ik wil graag starten met wielrennen en zocht een fiets op marktplaats. Ik heb nu deze gevonden. Nu heb ik een aantal vragen:
  • Wat vinden jullie van de prijs en de fiets an sich?
  • Ik ben 1.87. Is deze fiets dan niet net te klein? Als ik deze wil kopen wil ik sowieso een stukje uitproberen.
  • Zijn er nog speciale aandachtspunten bij deze fietsen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb de mensen die hadden aangegeven zaterdagochtend wel een leuk tochtje te willen doen (zie Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18") even een PM gestuurd. Als er nog meer gegadigden zijn, meld je dan even hier, dan voeg ik je toe aan het PM-topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
Pelle schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:23:
Ik heb de mensen die hadden aangegeven zaterdagochtend wel een leuk tochtje te willen doen (zie Pelle in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18") even een PM gestuurd. Als er nog meer gegadigden zijn, meld je dan even hier, dan voeg ik je toe aan het PM-topic :)
Wanneer ik over een paar maanden wat meer getraind ben rij ik zeker een keer met jullie mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:57
Pelle schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:23:
als er nu ook eens mensen in het oosten des lands wonen om daar te fietsen :X

ligt er ook een beetje aan hoe laat jullie vertrekken

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

10.00 bij Rotterdam CS, is de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Unneoetech schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:18:
Ik wil graag starten met wielrennen en zocht een fiets op marktplaats. Ik heb nu deze gevonden. Nu heb ik een aantal vragen:
  • Ik ben 1.87. Is deze fiets dan niet net te klein? Als ik deze wil kopen wil ik sowieso een stukje uitproberen.
Vind 'm te duur voor een 9 speed campagnolo mirage (tiagra-waardig) alu-fiets. Ik zou zeggen 350, 400 indien onderhoud echt top is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
daarbij lijkt me 56 aan de kleine kant en kun je ook best voor een 58 kijken, maar is maar net wat je zelf ook fijn vind

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
Prijs is te hoog. Eerder richting de 300-350.
Met 1.87 denk ik dat je een 58 beter is, maar dat ligt ook aan het verhouding benen-bovenlichaam.
Hier de geometry tabel, misschien heb je er wat aan:
http://karbo-cycle.com/Sh...70-ridley-triton-alu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Denk te klein én zeker te duur ja. En naast je lengte moet je ook naar je binnenbeenlengte kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
deze is opzich wel leuk. Heb goede ervaring met deze framepjes en er zit een mooie groep op.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
s0ulmaster schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:43:
deze is opzich wel leuk. Heb goede ervaring met deze framepjes en er zit een mooie groep op.
is idd een mooie fietsje met prima groep. minimum gevraagd bedrag is 395. Veel realistischer dan de 550 die eerder is gevraagd voor de ridley...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

s0ulmaster schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:43:
Ik denk dat de plaats waar de fiets wordt aangeboden vrij belangrijk is, aangezien de persoon de fiets wil testen. Denk dat hij in regio Limburg woont?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
koentjuh1987 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:44:
[...]

is idd een mooie fietsje met prima groep. minimum gevraagd bedrag is 395. Veel realistischer dan de 550 die eerder is gevraagd voor de ridley...
Die aspin: Goeie groepsset, prima wielen, goeie fiets, imo waarde 450~500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Makkelijk schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:50:
[...]

Die aspin: Goeie groepsset, prima wielen, goeie fiets, imo waarde 450~500.
eens. maar vraagprijs is niet altijd verkoopprijs ;-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14

Kluus

Gang is alles

In het kader van de ritjes, zijn er ook mensen in regio Oost Brabant hier aanwezig in dit topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
aanwezig. (Nijmegen dan maar met roots uit Uden ;-)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:41
En ook hier: Nijmegen (met roots uit Schijndel) meldt zich. Da's ook bijna Oost Brabant. ;)

Al doet mijn gebroken middenhandsbeentje nog steeds pijn en heb ik zaterdag ook een teen gekneusd, dus ik moet het qua fietsen nog even rustig aan doen... :(

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluus
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:14

Kluus

Gang is alles

Ik zelf kom trouwens uit Oss, maar Oss-Nijmegen is wel redelijk te doen, volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
binnenkort keer op een avond wat kleiner trainingsrondje maken? Vanuit nijmegen?

Op dinsdag heb je altijd de wedrenners met een vaste trainingsrondes. Mogelijk keer op woensdag?

Oss-nijmegen is goed te doen. zowel per fiets als per trein.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
voor de gegaardigden in oost nederland! ik ben beschikbaar in omgeving enschede :) alleen fietsen is ook zo alleen :p

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
Iemand nog omgeving Den Bosch? Beetje de kant van Drunen, Waalwijk, Helvoirt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Dank allemaal voor het commentaar. Hier heb ik wel wat aan! Ik denk dat ik deze dan oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Voor volgend jaar. de tweaker-tour 2015. Aantal weken/weekenden op rij een dagtocht georganiseerd door de verschillende groepjes in het land?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:45
tiswat schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:47:
Iemand nog omgeving Den Bosch? Beetje de kant van Drunen, Waalwijk, Helvoirt e.d.
Ik woon in Den Bosch, volgens mij woont er tenminste nog één andere poster hier ook in Den Bosch. Ik ben wel iemand die het liefst alleen fietst, met werk en gezin komt het er meestal op neer dat ik ga fietsen als het moment dat toe laat. Maar als er ooit eens een tweakers rondje gepland wordt hier in de buurt ga ik zeker kijken of ik kan aansluiten.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Makkelijk schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:17:
Spacer tussen cleat en schoenzool op je kortere been.
...en daarmee haal je effectief je hoek bovenbeen-romp om zeep door een spacer er onder te plakken.
Immers bij omhoog gaande beweging gaat de gecorrigeerde (met spacer voorzien) been dichter naar je romp komen, en verkleint de hoek tov het ongecorrigeerde been.

Ofwel: regel een goede bikefit (Retul heb ik goede ervaringen mee).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Goh, wat een hoop mensen uit de parel van Gelderland hier zeg ;) Uiteraard ben ook ik geboren en getogen in Nijmegen.
Brrrr.... Een tijd terug stond er ook een artikel bij ons in de krant over dat soort lijntjes en kraaienpoten op mtb paden in Nijmegen/Groesbeek 7(8)7 :( :(

[ Voor 91% gewijzigd door DjVe op 29-07-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
helaas ook een hoop slachtoffers uit gelderland...

kan gewoon niet begrijpen welke idioot hier nu plezier uit haalt... het spannen van draden.
Levensgevaarlijk. Wordt zo'n gek niet aangeklaagd voor poging tot zware mishandeling?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vandaag nieuwe jerseys besteld, omdat de huidige redelijk afgewassen begint te raken. Eerste keer Castelli, eens zien hoe het bevalt.

Afbeeldingslocatie: http://www.bike24.de/i/p/1/1/49711_00_d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
LuPo schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:39:
Vandaag een nieuwe jersey besteld, omdat de huidige redelijk afgewassen begint te raken. Eerste keer Castelli, eens zien hoe het bevalt.

[afbeelding]
castelli, mooi spul alleen aardig aan de prijs. Weet iemand toevallig een adresje waar deze kleding voor een schappelijke prijs is aan te schaffen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Laatst online: 16:00
In Bataviastad als je mazzel hebt wat betreft assortiment en anders gewoon de aanbiedingen in de diverse webshops in de gaten houden..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
NielsTn schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 11:10:
[...]

...en daarmee haal je effectief je hoek bovenbeen-romp om zeep door een spacer er onder te plakken.
Immers bij omhoog gaande beweging gaat de gecorrigeerde (met spacer voorzien) been dichter naar je romp komen, en verkleint de hoek tov het ongecorrigeerde been.

Ofwel: regel een goede bikefit (Retul heb ik goede ervaringen mee).
Ook met een goede bikefit kun je met een spacer onder de schoenplaatjes thuiskomen. Als er sprake is van een beenlengteverschil dan is dat soms gewoon dé oplossing. Afhankelijk van of het beenlengte verschil uit boven of onderbeen komt. Een andere cranklengte aan één kant zou ook kunnen, maar dat is vrij prijzig. Hoe wil je anders een beenlengteverschil oplossen?

Bij mijn fietspositiemeting kwam ook een beenlengteverschil van circa 1 centimeter naar voren. Daardoor was het onmogelijk om één en ander zo af te stellen dat de hoeken links en rechts ideaal waren. Met een spacer onder het schoenplaatje van de linkervoet lukte dat wel. Je helpt dus niet per definitie de ideale hoek om zeep, soms maak je die mogelijk met een spacer.

[ Voor 18% gewijzigd door argro op 29-07-2014 14:15 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Nu online

Pelle

🚴‍♂️

:r

Ik heb zelf ook eens zoiets meegemaakt, een jaar of 12 geleden. Toen was het geen draad, maar een boomstam die over de volledige breedte van het fietspad was gelegd (hier, op het fietspad tussen de Bosdreef en de Prinses Beatrixlaan). De klootzakken die het gedaan hadden hadden ook de 4-5 lantarenpalen voor en na de boomstam uitgetrapt, zodat je het gewoon écht niet kon zien liggen.

Ik reed op een gewone fiets, zo'n 20 km/u. Dan maak je echt een smak want je vliegt gewoon een paar meter over je stuur. Fiets kapot, been kapot, en dat om 3 uur 's nachts. Ik moest nog ongeveer 10 km naar huis, en daar heb ik toen anderhalf uur over gedaan om dat ik maar 1 been kon gebruiken. Nee, dat was geen pretje... heb jankend op de fiets gezeten toen. De daders zijn natuurlijk nooit gepakt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 14:09:
De daders zijn natuurlijk nooit gepakt :/
Gaan ze hier ook niet doen. Maar dit zijn wel de mensen die eigenlijk niet meer mee mogen doen met de maatschappij mochten ze ooit gepakt worden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

koentjuh1987 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 13:45:
[...]

castelli, mooi spul alleen aardig aan de prijs. Weet iemand toevallig een adresje waar deze kleding voor een schappelijke prijs is aan te schaffen?
Dit shirtje koop je nu voor 63€ -> http://www.deporvillage.c...ogo-3-fz-color-negro-rojo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ook omgeving Tiel, maar goed opletten als ik ga fietsen aankomende dagen. iig afgelopen dagen nog niets gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 08:10
Vraagje: ik heb afgelopen jaar een paar keer onderstaande spuitbus gekocht om de ketting + tandwielen te onderhouden (foto van google). Dit spul beviel uitstekend. Als je het enigzins regelmatig gebruikt druipt al het smeer & rotzooi meteen van je ketting en tandwielen af. Even laten drogen, daarna nog beetje borstelen en alles glanst weer.

Spul is alleen redelijk overpriced en ik betwijfel hoe 'uniek' dit specifieke merk is. Weet iemand of je een soortgelijke spuitbus, maar dan van een generiek Chinees merk ofzo, ergens anders kan kopen (Praxis of weet ik veel wat)? Bij de fietsenmaker zelf gebruiken ze ook wat anders maar stond natuurlijk alleen deze op de toonbank :P .

Of zijn er nog makkelijkere manieren om de ketting te reinigen? Advies welkom.

Afbeeldingslocatie: http://ride.io/wp-content/uploads/2013/09/chain2.jpg

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
Voor het schoonmaken van de ketting gebruik ik ook wel eens ontvetter van de wibra. Dasty heet het volgens mij. Zo'n gele bijna fluoricerende inhoud in zo'n spuitvles. Werk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ketting eraf halen en in een potje lampenolie gooien werkt ook prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
tiswat schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:47:
Vught Hiero ;) Rijdt graag in groepen, DM maar:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Dasty staat wel bekend als 1 van de meest effectieve ontvetters die er is idd. Legendarisch spul waar mensen echt voor naar de Wibra gaan. Vooral voor ovens enzo. Weet niet of het ideaal is op de fiets, kan vast geen kwaad maar t is wel vrij heftig spul.

Ik gebruik nu ontvetter van decathlon, 5 euro per fles. Loopt t ook zo van weg. Ik heb ook ontvetter van de gamma, is iets duurder en werkt net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Dasty is inderdaad superspul, maar of het nou zo'n goed idee is om je ketting ermee schoon te maken weet ik niet. Ik gebruik het tijdens de grote winterschoonmaakbeurt om kettingbladen, cranks, cassette, velgen, boutjes enzo goed schoon te krijgen, maar niet voor m'n ketting of m'n derailleurs bijvoorbeeld.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
steviewonder23 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:06:
Voor het schoonmaken van de ketting gebruik ik ook wel eens ontvetter van de wibra. Dasty heet het volgens mij. Zo'n gele bijna fluoricerende inhoud in zo'n spuitvles. Werk perfect.
Ik was zaterdag bij de FM en die adviseerde mij, om juist geen ontvetter te gebruiken op de ketting. Omdat dit tussen de schakels kon komen en dat dan weer niet goed ... En hier lees ik weer wel ontvetter, filmpjes op youtube zie ik ook ontvetter.

Wat is nu goed?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
joint_me schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:20:
[...]

Ik was zaterdag bij de LFM en die adviseerde mij, om juist geen ontvetter te gebruiken op de ketting. Omdat dit tussen de schakels kon komen en dat dan weer niet goed ... En hier lees ik weer wel ontvetter, filmpjes op youtube zie ik ook ontvetter.

Wat is nu goed?
Lampenolie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:09
Ontvetter is prima, moet alleen niet te aggressief zijn omdat je dan je ketting niet meer goed gesmeerd krijgt. Dus betwijfel of dat spul van de wibra een goed idee is voor de ketting: denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik doe de tussentijdse beurtjes (om de twee ritten of zo als droge ritten waren) even met remmenreiniger. Doek er om, remmenreiniger op de ketting, en vegen maar. Daarna smeren met squirt en klaar.
Grote beurt is ketting er af, nachtje lampenolie, afspoelen met dreft en heet water, dagje drogen in de zon.

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 29-07-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
joint_me schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 15:20:
[...]
Ik was zaterdag bij de FM en die adviseerde mij, om juist geen ontvetter te gebruiken op de ketting. Omdat dit tussen de schakels kon komen en dat dan weer niet goed ... En hier lees ik weer wel ontvetter, filmpjes op youtube zie ik ook ontvetter.

Wat is nu goed?
Ik leg de ketting in een pot (weck-fles, of een augurken pot) met daarin bionet ontvetter (biologisch afbreektbaar). Meestal is 10-20 minuten weken en een keer schudden genoeg om de aanslag met een straal schoon water er af te laten lopen.
Heb destijds een jerrycan van 5 liter ingeslagen, daar kan ik ook mooi de fiets mee wassen

Na montage de ketting goed gedroogd opnieuw voorzien van een drupje kettingolie en klaar.

Pagina: 1 ... 80 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.