Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:22

Vos

AFCA

Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe fiets. In de onderstaande tabel framegegevens van mijn Ridley tegenover een Canyon Ultimate (beide 60cm).

Nu ben ik benieuwd wat de Canyon voor invloed heeft op mijn houding t.o.v. de Ridley. Ik ben op zoek naar een iets langere zit, mijn rug had ik teveel gebogen. Naar mijn idee krijg ik met die Canyon een iets langere zit, klopt dit?

(De stem lengte, stem angle en spacer hoogte heb ik bewust gelijk gelaten.)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yWf7rk7HhEQPrFq4GKgYbxwb/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59
DDX schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:38:
Die heb ik ook net binnengekregen (alleen dan variant met rode onderrand)
En Entrata shirt (rood).

Vanavond ff passen (2 maten besteld)
Body Paint is maatje L geworden hier. (M kreeg ik niet echt over m'n bovenbenen heen)
En Entrata is maatje M geworden. (L zat veel te ruim aan voorkant, had misschien zelfs maatje S gepast maar wordt denk dan weer te kort/M was kleinste maat die ze hadden in webshop)

(1,86/75kg)

Deze 2 dus :

Afbeeldingslocatie: http://castelli-cycling.com/uploads/products/cache/290x290_4602_014514017123.jpg

Afbeeldingslocatie: http://castelli-cycling.com/uploads/products/cache/290x290_4590_014512000023.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 25-07-2014 00:10 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
DDX schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:12:
[...]

Body Paint is maatje L geworden hier. (M kreeg ik niet echt over m'n bovenbenen heen)
En Entrata is maatje M geworden. (L zat veel te ruim aan voorkant, had misschien zelfs maatje S gepast maar wordt denk dan weer te kort/M was kleinste maat die ze hadden in webshop)

(1,86/75kg)
Nice. Waar had je besteld?

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Dat heb ik ook met Castelli jersey's. L is iets ruim maar mooi qua lengte, M zit op het lichaam goed maar is gewoon te kort. Gaat om een paar cm, maar die maken behoorlijk wat uit gek genoeg :?

Ik zit trouwens weer vooruit te kijken wat ik nodig ga hebben qua kleding als het minder weer word ( ga binnenkort met vaders kleding shoppen dus dan wil ik graag voorbereid zijn). Ik ben echt een anti-regen fietser maar een regenjasje voor onderweg lijkt me wel handig. Ik dacht zelf aan een Sportfull Hotpack 4 of een Castelli Squadra (sportfull is iets duurder maar word beter beoordeeld qua ademen). Daarnaast wil ik een Castelli nanoflex jersey (heb al nanoflex beenstukken) al word dat me door iedereen afgeraden in de omgeving want een lange broek zou beter zijn. Lijkt me apart maargoed.
Dan een gevoerd shirt met een base layer en een windvest voor het bovenlijf.

Zit ik een beetje op de goede weg zo of sla ik de plank mis of kan ik beter een andere combi zoeken ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Rondje Eemshaven gemaakt. Goed voor precies 100 km.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/56DF79D0-5ABB-490A-A68B-724660F3B54D.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59
LuPo schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:17:
[...]

Nice. Waar had je besteld?
shirt bij futurumshop.nl, broek bij global-sports.nl
(meeste webshop hebben alleen castelli vanaf maat l, dus was even zoeken)

[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 24-07-2014 21:41 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

sapphire schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 20:23:
Daarnaast wil ik een Castelli nanoflex jersey (heb al nanoflex beenstukken) al word dat me door iedereen afgeraden in de omgeving want een lange broek zou beter zijn.
Ik heb met mijn Castelli Gabba jersey/armstukken, thermo ondershirt en Nano flex bib/beenstukken tot 5 graden prima kunnen rijden hier (met koude wind boven op de berg +/-1600m) In de zon omhoog klimmen zelfs opengeritst omdat het "warm" was. Voor het afdalen op het eerste stuk toch mijn Leggero jasje er overheen gedaan omdat dat wel erg fris is, daarna op +/-1100m weer uitgedaan en met de Gabba jersey verder afgedaald zonder het koud te hebben. Ik heb een Leggero jasje als windjack en een squadra als regenjack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
Zo vandaag wat tijd over dus eens wat test km's gemaakt op een fi´zi:k Arione Versus test zadel nadat test met de Arione niet bevallen was maar ook deze lijd na +/- een uur tot ongemak.

Morgen maar evens langs de fietsenmaker en een breder model proberen oid of eens naar zoon Adamo oid kijken. Ik rij opzich al jaren zo rond maar ik heb besloten dat ik toch eens gewoon een oplossing wil nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 18:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Waarom een squadra én een leggero? Zijn toch bijna dezelfde jasjes, behalve dat de leggero wat beter ademt ?

Een Gabba is ook erug mooi, alleen die prijs komt me atm. niet echt uit :X

[ Voor 26% gewijzigd door sapphire op 24-07-2014 23:23 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Crazyanz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:22:
Zo vandaag wat tijd over dus eens wat test km's gemaakt op een fi´zi:k Arione Versus test zadel nadat test met de Arione niet bevallen was maar ook deze lijd na +/- een uur tot ongemak.

Morgen maar evens langs de fietsenmaker en een breder model proberen oid of eens naar zoon Adamo oid kijken. Ik rij opzich al jaren zo rond maar ik heb besloten dat ik toch eens gewoon een oplossing wil nu
Een beetje fietsenmaker meet de afstand tussen de botjes op om je zo een zadelbreedte te geven. Dat scheelt hoop passen en terugbrengen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

sapphire schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:22:
Waarom een squadra én een leggero? Zijn toch bijna dezelfde jasjes, behalve dat de leggero wat beter ademt ?

Een Gabba is ook erug mooi, alleen die prijs komt me atm. niet echt uit :X
Leggero is een windbreaker die eventueel wat spatwater vast voor een tijdje, de squadra is een regenjas, dus toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
wackmaniac schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:33:
[...]

Een beetje fietsenmaker meet de afstand tussen de botjes op om je zo een zadelbreedte te geven. Dat scheelt hoop passen en terugbrengen.
Het meten van de afstand tussen de zitbotjes is zelf ook nog wel te doen. Daarnaast is er niet 1-op-1 een vertaling te maken van die afstand naar een bepaalde zadelbreedte. Er zijn meer factoren die een rol spelen, zoals onder meer de vorm en flex van een zadel, maar ook de flexibiliteit van de fietser zelf. In de filosofie van Fizik bepaalt bijvoorbeeld de flexibiliteit van de fietser het type zadel, dat is in hun ogen blijkbaar meer relevant dan andere zaken.
Crazyanz schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 23:22:
De Arione is (volgens mij) het smalste zadel van Fizik en gemaakt voor de meer flexibele fietsers onder ons. Volgens het Spine Concept van Fizik is de Arione het zadel voor diegenen die met gestrekte benen met de handen (makkelijk) de grond raken. Lukt dat net niet, dan kom je uit bij de Antares. Die is ook vlak, maar net iets breder. Zit je daar nog verder vanaf, dan kom je bij de Aliante uit.

[ Voor 32% gewijzigd door argro op 25-07-2014 08:45 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
argro schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 08:41:
De Arione is (volgens mij) het smalste zadel van Fizik en gemaakt voor de meer flexibele fietsers onder ons. Volgens het Spine Concept van Fizik is de Arione het zadel voor diegenen die met gestrekte benen met de handen (makkelijk) de grond raken. Lukt dat net niet, dan kom je uit bij de Antares. Die is ook vlak, maar net iets breder. Zit je daar nog verder vanaf, dan kom je bij de Aliante uit.
Mja maar in de praktijk heeft het ook gewoon te maken met hoe breed je zitbotten uit elkaar zitten. Hoe flexibel je ook bent, als dat breed is gaat die Arione niet lekker zitten. Ik heb nu een Antares Versus en een Aliante en die zitten qua breedte ongeveer hetzelfde. Ik vind de Antares Versus fijner terwijl ik totáál niet flexibel in mijn rug ben. Grootste verschil tussen de Aliante en de Antares is dat je op de Aliante weinig bewegelijk moet zijn met je heupen want dan gaat de achterkant irriteren. En de Aliante heeft meer padding en dat is ook niet altijd fijn omdat je 'vast' zit.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
wackmaniac schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 07:33:
[...]

Ik dacht dit ook altijd, maar dit is te simpel, want die botjes is eigenlijk het punt van je bekken waarmee je het zadel raakt en je bekken is een doorlopend rond bot waarvan de 2 delen die je zadel raken niet paralel aan elkaar lopen. In de praktijk betekent dit dat als je rechtop zit je zitbotten verder uit elkaar staan en als je op je fiets zit ze dichter bij elkaar staan en als je in tijdrithouding ligt ze nog dichter bij elkaar staan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:09
<Sorry voor de muur van tekst>

Gister bij mijn ouders in Leiderdorp wezen eten. Daarna, kwart over 8, terug naar Utrecht gaan fietsen. Zo'n 20 kilometer voor aankomst (bij Kockengen) rij ik op de Meentweg. Dit is een ventweg naast de "echte" autoweg. Inmiddels was het zo 22:00//22:15.
Achter me hoor ik het motorgeluid van een auto. Hij stuift me voorbij, waarna ik op een paar centimeter na net niet geraakt word. Ik maak een wegwerpgebaar (waarom moet het zo hard zo vlak langs me?) waarop ik de auto tot mijn verbazing zie stoppen 100 meter voor me.
Terwijl ik hem voorbij rijd gaat plotseling de deur open, en grijpt zijn hand mijn schouder om me met alle macht van de weg af te duwen en ten val te brengen. Dit lukt niet: ik hou mijn fiets overeind terwijl ik de berm inschiet. Terwijl ik mijn fiets afrem en weer de weg opbreng zie ik hem gas geven en doorrijden. Ik prent me zijn nummerbord in.
"Snel naar huis en de politie bellen" denk ik, terwijl ik doorrijd. "Gelukkig is hij weg". Plotseling hoor ik een snel en hard aanzwellend motorgeluid achter me: hij heeft de ventweg afgereden, u-turn gemaakt de autoweg ernaast op, en nog een u-turn de ventweg weer op. Hij komt nu van achter op me afgestoven met wat voelt als 100km/u.
Ik zorg dat ik met mijn fiets midden op de ventweg ga rijden, ipv aan de zijkant. Dit om te voorkomen dat hij me weer voorbij rijdt en me aanvalt. Hij komt echter zo snel zo hard vlak achter me rijden dat het gevoel me bekruipt dat ik hier en nu aan de kant moet, of doodgereden word.
Ik wijk uit naar links, hij haalt me in. Stopt wederom. Ik had natuurlijk ook moeten stoppen, maar rijd vertwijfeld door en kom langszij. Hij stapt uit, en duwt me nu met al zijn kracht de berm in. Ik vlieg door de berm de heg in. Mijn fiets blijft acuut stilstaan, terwijl ik me een soort acrobatensalto midden op de heg tot stilstand kom.
Ik kijk naar wat hij doet: hij stapt weer in en rijdt door. Ik pak mijn fiets uit de heg, en constateer dat er een slag in mijn voorwiel zit. Lopend met de fiets aan mijn hand zie ik een hardloopster me tegemoet komen. Zij heeft alles gezien, wil graag getuigen. Beiden slaan we zijn nummerbord op, en hebben het erover. Terwijl we daar met zijn tweeën staan komt hij voor de derde keer langsgescheurd. Waarschijnlijk om nogmaals te proberen me te pakken te nemen, maar nu hij twee mensen ziet in plaats van een kiest hij eieren voor zijn geld en rijdt toch maar (definitief) door.
Thuis gelijk de politie gebeld. Die nemen het zeer serieus, moet gelijk vandaag langskomen voor aangifte. Hopelijk doen ze wat.

PS: Wel "grappig" om mijn hartslagmetergegevens nu uit te lezen: mijn snelheid dropt naar nul terwijl ik de bosjes in word gelanceerd, maar mijn hartslag spiket naar 200.

Hier gebeurd: http://bit.ly/WGOX1L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wat een achterlijke dwaas. Nou hopen dat de platte petten hem oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Wat een eikel! Wil zijn gedrag totaal niet goed praten, maar kon je niet met een bocht om hem heen? Of aan de passagierskant passeren. Als hij voor je stopt en jij passeert hem kan je enigszins verwachten dat er iets gebeurt. Maar dat zal de schrik of zo wel geweest zijn.

Keep us posted.

[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 25-07-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mijn god wat bizar. Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen maar het verhalen van de schade wordt nu natuurlijk nog een lastig verhaal. Lijkt mij mishandeling en poging tot doodslag maar als wielrenner mag je hopen dat de politie het serieus blijft nemen en daadwerkelijk wat doet...

Niets kunnen filmen als bewijs?

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 25-07-2014 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Vos schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:58:
Wat een eikel! Wil zijn gedrag totaal niet goed praten, maar kon je niet met een bocht om hem heen? Of aan de passagierskant passeren. Als hij voor je stopt en jij passeert hem kan je enigszins verwachten dat er iets gebeurt. Maar dat zal de schrik of zo wel geweest zijn.

Keep us posted.
Mja achteraf had ik zoveel anders willen doen joh. Je moet je voorstellen dat je daar nietsvermoedend je rondje fietst, in gedachten verzonken en dat je uit het niets aangevallen wordt he. Toen hij stopte en ik langszij reed verwachtte ik overigens gewoon wat gescheld ofzo, niet dat ik fysiek zou worden aangevallen.

Nee niets kunnen filmen, maar wel een getuige die echt alles heeft gezien. Dat is wel "the next best thing" denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Stoffa op 25-07-2014 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Pelle

🚴‍♂️

Wat een kansloos figuur :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Makkelijk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 09:59:
Mijn god wat bizar. Gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen maar het verhalen van de schade wordt nu natuurlijk nog een lastig verhaal. Lijkt mij mishandeling en poging tot doodslag maar als wielrenner mag je hopen dat de politie het serieus blijft nemen en daadwerkelijk wat doet...

Niets kunnen filmen als bewijs?
Poging doodslag lijkt mij wat te veel van het goede, de betreffende dwaas zal het oogmerk hebben gehad om Stoffa een lesje te leren, niet om hem van het leven te beroven denk ik.

Overigens moet je altijd voorzichtig zijn met wegwerpgebaren en dergelijke. Juist de lui die zo'n gebaar soms dubbel en dwars verdienen reageren er soms nogal heftig op. Een dergelijke gebaar is snel gemaakt, maar als je daar dan ergens tussen de weilanden staat met je racefietsje en er stappen 4 petjes uit de opgevoerde Golf GTI, dan was het maken van dat gebaar niet de meest intelligente move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
argro schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:03:
[...]
Poging doodslag lijkt mij wat te veel van het goede, de betreffende dwaas zal het oogmerk hebben gehad om Stoffa een lesje te leren, niet om hem van het leven te beroven denk ik.

Overigens moet je altijd voorzichtig zijn met wegwerpgebaren en dergelijke. Juist de (snel) lui die zo'n gebaar soms dubbel en dwars verdienen reageren er soms nogal heftig op. Een dergelijke gebaar is snel gemaakt, maar als je daar dan ergens tussen de weilanden staat met je racefietsje en er stappen 4 petjes uit de opgevoerde Golf GTI, dan was het maken van dat gebaar niet de meest intelligente move.
Eens, hoewel het totaal geen excuus mag heten voor wat er op volgde natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Stoffa schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:02:
[...]

Mja achteraf had ik zoveel anders willen doen joh. Je moet je voorstellen dat je daar nietsvermoedend je rondje fietst, in gedachten verzonken en dat je uit het niets aangevallen wordt he. Toen hij stopte en ik langszij reed verwachtte ik overigens gewoon wat gescheld ofzo, niet dat ik fysiek zou worden aangevallen.

Nee niets kunnen filmen, maar wel een getuige die echt alles heeft gezien. Dat is wel "the next best thing" denk ik.
Dat is ook zo ja, bah. Zo'n hekel aan zulke figuren.
[...]
...

Overigens moet je altijd voorzichtig zijn met wegwerpgebaren en dergelijke. Juist de lui die zo'n gebaar soms dubbel en dwars verdienen reageren er soms nogal heftig op. Een dergelijke gebaar is snel gemaakt, maar als je daar dan ergens tussen de weilanden staat met je racefietsje en er stappen 4 petjes uit de opgevoerde Golf GTI, dan was het maken van dat gebaar niet de meest intelligente move.
Inderdaad...

[ Voor 30% gewijzigd door Vos op 25-07-2014 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heftig verhaal Stoffa, ik ben zeer benieuwd naar hoe de politie dit oppakt. Houd ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]
Poging doodslag lijkt mij wat te veel van het goede, de betreffende dwaas zal het oogmerk hebben gehad om Stoffa een lesje te leren, niet om hem van het leven te beroven denk ik...
.....opgevoerde Golf GTI, dan was het maken van dat gebaar niet de meest intelligente move.
Nou, hij reed er met hoge snelheid van achter op af en er was niet echt een reden om aan te nemen dat hij stopte..

Ps: heel bevooroordeeld maar toen ik mij de situatie inbeeldde tijdens het lezen was het inderdaad een zwarte golf :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Wat een eikel! Dat er dit soort lui rondrijden verbaasd mij eigenlijk niet. In een paar maanden tijd al een paar keer opgefokte automobilisten tegen gekomen, om de meest zinloze redenen. Laatst had ik er 1 die ging voor mij rijden en druk zijn ruiten sproeien.Waarschijnlijk vond hij de rustige tweebaans weg te smal om mij goed te kunnen passeren.
Ik probeer mij altijd in te houden met terug gebaren om dit soort situaties te voorkomen. Maar dat is niet altijd even makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Makkelijk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:23:
[...]

Nou, hij reed er met hoge snelheid van achter op af en er was niet echt een reden om aan te nemen dat hij stopte..

Ps: heel bevooroordeeld maar toen ik mij de situatie inbeeldde tijdens het lezen was het inderdaad een zwarte golf :X
Hij was wel zwart: http://www.rdwdata.nl/kenteken/60PDSP

Overigens kreeg ik in het moment echt het gevoel met "the devil himself" te maken te hebben. Ik had echt t idee dat hij me had aangereden als ik hem er niet langs had gelaten. Heel scary.

[ Voor 18% gewijzigd door Stoffa op 25-07-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Stoffa schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Hij was wel zwart:

Overigens kreeg ik in het moment echt het gevoel met "the devil himself" te maken te hebben. Ik had echt t idee dat hij me had aangereden als ik hem er niet langs had gelaten. Heel scary.
APK vervallen?

[ Voor 5% gewijzigd door Steeefie op 25-07-2014 10:27 ]

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Dat zal het totaalplaatje niet gemakkelijker maken.

Tipje: Misschien moet je zijn kenteken even verwijderen...

Automatiseren kun je leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Steeefie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:29:
[...]

Dat zal het totaalplaatje niet gemakkelijker maken.

Tipje: Misschien moet je zijn kenteken even verwijderen...
Ach, tis niet alsof je zijn naam erbij ziet ofzo. Lijkt me niet erg privacygevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hoe dan ook, het is een auto vs. fietser en je hebt een getuige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
Nope. rdwdata.nl is hopeloos achterhaald. Daar lijkt de auto ook nog van de eerste eigenaar te zijn, terwijl hij volgens ovi.rdw.nl al in 2012 is overgeschreven. APK is nog geldig tot juni volgend jaar. Maar da's best wel offtopic :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
dreamscape schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 10:42:
[...]

Nope. rdwdata.nl is hopeloos achterhaald. Daar lijkt de auto ook nog van de eerste eigenaar te zijn, terwijl hij volgens ovi.rdw.nl al in 2012 is overgeschreven. APK is nog geldig tot juni volgend jaar. Maar da's best wel offtopic :)
Het zal me ook een biet zijn of die auto APK geldig is of niet. Die kerel moet zijn verdiende straf krijgen, en ik ben heel benieuwd wat dat zal zijn. Tot nu toe ben ik nooit zo onder de indruk van de politie: ik vind dat ze maar zelden echt goed helpen, en vooral bezig zijn met bonnen uitschrijven. Hopelijk verrassen ze me eens positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Vooral die getuige is belangrijk, anders wordt het jouw woord tegen het zijne en dan gebeurt er helemaal niets (tenzij hij bekent dat ie dit allemaal gedaan heeft). Ben je trouwens verzekerd voor je fiets? Zo ja, meldt het ook bij je verzekering, en geef ook daar aan dat je een getuige hebt.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik heb onlangs ook iets dergelijks gehad, maar bij mij bleef het wel (grotendeels) bij woorden. Het was een heel rustige weg die bergop ging met zo'n 4-5% gok ik. Aan weerskanten van de baan waren er fiets-/voetpaden van erbarmelijke kwaliteit, zoals wel vaak is in België. Gemaakt van betonplaten maar vol met putten, verzakkingen en riooldeksels etc. Vermits er bijna geen verkeer was, 1 auto per minuut dat ons voorbijstak ongeveer, reden ik en mijn vader op de baan. We worden ingehaald door een zilveren getunede Polo waar een 'johnnyventje' inzit met een petje. Die gaat eerst gaan klagen bij mijn vader dat we op de baan rijden ipv het fietspad. Mijn vader dacht dat hij iemand van de politie was (tijdens een vermoeiende klim heb je dikwijls weinig zin om te discuteren met een iemand, dus gaat hij op het fietspad. Overigens was het geen officieel fietspad (geen bord) dus verplicht zijn we niet om daarop te rijden lijkt mij.

Toen kwam hij bij mij hetzelfde verhaal doen, al schreeuwend 'Is het fietspad niet goed genoeg voor jullie wielerterroristen?' Ik antwoord rustig 'Nee, dat is vol met putten en vermits de weg rustig is, storen we hier niemand mee, de baan is breed genoeg en er zijn geen tegenliggers.' Hij schreeuwt nog wat en ik zeg 'Rij nu maar rustig door ipv te zagen'. Dan geeft hij veel gas en snijdt hij mij de pas af. Gelukkig had ik het verwacht en kneep ik al in mijn remmen toen hij vertrok, want anders was ik wss tegen de rand van het fietspad gekomen en gewoon omver gevallen.

Maandag was ik op een rustig boswegje, dat niet breed genoeg was om in te halen, er reed een grote Nissan Patrol terreinwagen achter mij. Die haalt mij in rijdend op de berm (was een holle weg, dus helemaal scheef). Ik reed 40-45 km/h op dat punt, dus nodig was het echt niet om mij in te halen en zeker niet op die manier... Een beetje later was er een afdalingetje waar ik dan in de remmen moest voor hem, met zijn terreinwagen kon hij de bochten niet snel genoeg nemen.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren had ik het ook aan de stok met een medeweggebruiker, een 50 jarige wielrenner op een 20 jaar oude polderfiets.

We fietsen met z'n drieën naast elkaar (ja ja, dat mag niet), maar er was nog minstens een meter vrij, genoeg om te passeren. Al schreeuwend en vloekend passeerde hij ons, moest er wel om lachen, maar helaas is dat wel het slag volk wat wielrenners een slechte naam bezorgd.

Overigens: het was hier: https://www.google.nl/map...FXtA_5f3HVWYdy6PD_95A!2e0

Een rustige weg waar bijna geen (auto-)verkeer komt. Als er een auto moet passeren moet je sowieso achterelkaar fietsen, of je nu met 2 of 3 naast elkaar fietst.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Tsjilp schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:07:
Een rustige weg waar bijna geen (auto-)verkeer komt. Als er een auto moet passeren moet je sowieso achterelkaar fietsen, of je nu met 2 of 3 naast elkaar fietst.
Eens. Gewoon even ruimte maken. Denken de automobilisten ook weer wat beter over ons.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:03
Tsjilp schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:07:
Gisteren had ik het ook aan de stok met een medeweggebruiker, een 50 jarige wielrenner op een 20 jaar oude polderfiets.

We fietsen met z'n drieën naast elkaar (ja ja, dat mag niet), maar er was nog minstens een meter vrij, genoeg om te passeren. Al schreeuwend en vloekend passeerde hij ons, moest er wel om lachen, maar helaas is dat wel het slag volk wat wielrenners een slechte naam bezorgd.
Naja, ik vind dit wel wat plausibel. Je hoort niet met z'n drieën naast elkaar te rijden, dus dat er wat van gezegd wordt snap ik wel. Hoeveel ruimte er ook is.

Dat het wat subtieler mag van die meneer is een ander verhaal. Maar drie naast elkaar hoort gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik vind het niet zo erg, zeker als je een beetje waaiert. Eergisteren passeerde ik nog 3 wielrenners en toen zwenkte de linker ineens naar links waardoor ik op ongeveer 10cm breedte moest fietsen. Dan zeg ik 'Ho!' en dan zegt hij sorry en dan is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Het maakt me ook niet uit dat hij er wat van zegt (want hij heeft inderdaad gelijk), alleen schreeuwen en vloeken, terwijl er ruimte zat is, dat vind ik gewoon hilarisch.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Nu online
pdebie schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 11:59:
[...]

Naja, ik vind dit wel wat plausibel. Je hoort niet met z'n drieën naast elkaar te rijden, dus dat er wat van gezegd wordt snap ik wel. Hoeveel ruimte er ook is.

Dat het wat subtieler mag van die meneer is een ander verhaal. Maar drie naast elkaar hoort gewoon niet.
Een goede bestuurder, dus ook die van een wielrenfiets, houdt rekening met de fouten van anderen. Als ik drie mensen naast elkaar zie fietsen met nog ruimte genoeg om in te halen, dan bel ik even zodat ze in elk geval weten dat er iets aan komt, en dan fiets ik lekker door. Als er drie mensen naast elkaar fietsen en er is daarbij geen ruimte voor mij om in te halen, dan bel ik, en wacht ik tot ze ruimte maken. En dan bedank ik ze tijdens het voorbij rijden.

Nou lukt het mij ook niet altijd om netjes te blijven, ik heb ook wel eens tegen een groep van 20 bejaarde e-bike terroristen die me in rijen van 3 tegemoet kwam op een fietspad geroepen dat ze gvd op hun eigen helft moesten blijven. Dat was dan wel weer na duidelijk oogcontact, en duidelijk geen intentie van die grijze duiven om ook maar een centimeter aan de kant te gaan.

Maar meestal ben ik vriendelijk :)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Antaresje schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:16:
[...] ik heb ook wel eens tegen een groep van 20 bejaarde e-bike terroristen
Al zul je het niet zo bedoelen, door het alleen al gebruiken van deze term verlaag je je al tot het niveau van de miljoenen mensen die alle wielrenners eikels vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
De elektrofossielen schreeuwen inderdaad af en toe om het hardst, maar zijn eigenlijk geen haar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
Heeft gewoon allemaal met fatsoen en gedrag te maken.

Ik weet dat sommige er op tegen zijn om een klein belletje op de fiets te monteren (is niet altijd mooi maar wel functioneel). Maar het wordt je wel in dank afgenomen als je andere fietsers wilt inhalen, de ruimte zeer beperkt is en je even belt. Men kijkt achterom en maakt veelal ruimte zodat je kunt passeren. Er zijn er genoeg die roepen of nog erger de fiets er ergens langs frommelen. Mensen schrikken en kan leiden tot vervelende situaties.

Wat betreft de elektrische fietsen... tjah ze zijn er en voor sommige mensen zeer prettig zodat ze toch nog verder kunnen fietsen dan het kleine rondje om de kerk. Echter zijn er ook genoeg die de fiets eigenlijk niet nodig hebben maar wel full-speed voorbij komen razen. Zijn soms net geen brommobielen...

Als iedereen zich gedraagt dan zijn we denk ik al een heel stuk verder.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:00
Wat een verhaal. Aanpakken die hap...

Ik werd gisteren onderweg naar de donderdagavondcompetitie in Amersfoort ook nog voorbij gereden door een gele Seat Leon die het nodig vond direct na mij in de droge berm te gaan rijden. Dan kan ik het ook niet laten om met gebaren (in dit geval rechtop gaan zitten en in mijn handen klappen) te laten zien hoe ik over dat gedrag denk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
StevenK schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:55:
Wat een verhaal. Aanpakken die hap...

Ik werd gisteren onderweg naar de donderdagavondcompetitie in Amersfoort ook nog voorbij gereden door een gele Seat Leon die het nodig vond direct na mij in de droge berm te gaan rijden. Dan kan ik het ook niet laten om met gebaren (in dit geval rechtop gaan zitten en in mijn handen klappen) te laten zien hoe ik over dat gedrag denk.
Pas maar op, voor je t weet lig je in een heg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Jij bent misschien een iets imposantere verschijning dan Stoffa.

Ik heb een bel en gebruik hem veelvuldig en ik moet zeggen dat ik hier in de omgeving eigenlijk nog nooit gedonder heb gehad. Natuurlijk wel eens bijna van de fiets gereden door niet oplettende automobilisten, maar dan kreeg ik keurig excuus.

Ooit een keer meegemaakt dat er een automobilist redelijk loco ging toen wij naar de start van de AGR reden; die kon de straat niet op (heeeeel veel mensen op weg naar de start) en begon dus maar te toeteren en reed op een gegeven moment gewoon het fietspad op. Kwam net politie aanrijden, dus die kon meteen weer aan de kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
wackmaniac schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:03:
Jij bent misschien een iets imposantere verschijning dan Stoffa.

Ik heb een bel en gebruik hem veelvuldig en ik moet zeggen dat ik hier in de omgeving eigenlijk nog nooit gedonder heb gehad. Natuurlijk wel eens bijna van de fiets gereden door niet oplettende automobilisten, maar dan kreeg ik keurig excuus.

Ooit een keer meegemaakt dat er een automobilist redelijk loco ging toen wij naar de start van de AGR reden; die kon de straat niet op (heeeeel veel mensen op weg naar de start) en begon dus maar te toeteren en reed op een gegeven moment gewoon het fietspad op. Kwam net politie aanrijden, dus die kon meteen weer aan de kant :)
Haha nou ik vind mezelf niet onimposant hoor: ik zit 2 a 3x per week in de sportschool en weeg 81 kilo @ 1m85. Ben niet de gemiddelde wielrenkrielkip zullen we maar zeggen. Mocht niet baten though :P

T punt is: je kan gewoon niks als je voeten vastzitten aan pedalen. Als je op klikplaatjes staat waarop je slechts wat kunt klunen. Als je op een fiets zit tegen een auto die je zo overhoop kan rijden. Als je op een fiets rijdt van 3000 euro waarvoor je als de dood bent dat hij die kapot rijdt. Je bent als wielrenner simpelweg extreem kwetsbaar.

[ Voor 15% gewijzigd door Stoffa op 25-07-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik heb jouw nooit gezien en StevenK wel, dus dat kon ik niet weten :)

[ Voor 24% gewijzigd door wackmaniac op 25-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
wackmaniac schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:06:
Steven zal vast een kleerkast zijn, als hij op zijn carbon fiets zit vs een auto en hij heeft klikplaatjes onder zijn schoenen is ook hij nagenoeg weerloos. Als de dader iets van wielrennen weet is hij zich daarvan bewust en kan hij dat gemakkelijk uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Makkelijk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:43:
[...]
Al zul je het niet zo bedoelen, door het alleen al gebruiken van deze term verlaag je je al tot het niveau van de miljoenen mensen die alle wielrenners eikels vinden.
wackmaniac schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:48:
De elektrofossielen schreeuwen inderdaad af en toe om het hardst, maar zijn eigenlijk geen haar beter.
Slaat ook op jou bij deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Nu online
Makkelijk schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 12:43:
[...]

Je hebt gelijk, maar ik chargeer, en ik chargeer in een topic bevolkt door wielrenners. Mijn moeder rijdt ook op een e-bike, en daar is niets mis mee. Ze gedraagt zich gewoon netjes in het verkeer, ze is 66 en heeft nog genoeg reactievermogen om alles in de gaten te hebben, en ze fietst ook op een snelheid die je van een normale fiets verwacht. Net zoals het gros van de mensen met een e-bike, maar ook in die categorie geldt dat een paar rotte appels het verpesten voor de rest.

Overigens ben ik serieus voorstander van het verlagen van de snelheid waarbij trapondersteuning is toegestaan. Niet omdat ik er zelf nou zoveel last van heb, maar ik zie te vaak mensen van 75+ met 25km/u over de weg gaan, en dat dan gekoppeld aan een reactievermogen van likmevestje. Levensgevaarlijk, vooral voor die mensen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
wackmaniac schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:06:
En het ergste is dat ik nu een heel stuk zwaarder ben. snif.
Stoffa schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 13:08:
[...]

Steven zal vast een kleerkast zijn, als hij op zijn carbon fiets zit vs een auto en hij heeft klikplaatjes onder zijn schoenen is ook hij nagenoeg weerloos. Als de dader iets van wielrennen weet is hij zich daarvan bewust en kan hij dat gemakkelijk uitbuiten.
Steven heeft de luxe dat 'ie niet alleen bijna 100 kg weegt, maar ook steeds meer gewend is aan het duw- en trekwerk in het wedstrijdpeloton. En dan leer je dat zolang je maar druk op je pedalen houdt, er heel veel voor nodig is om omver geduwd te worden.
Gisteren is het mij en een medefietser nog gelukt om bij 45+ km/u samen op een strookje asfalt van zo'n 15 cm te rijden. Kwestie van tegen elkaar leunen, stuur vast blijven houden en vooral blijven trappen. Was overigens geen prettige ervaring, maar achteraf wel cool als je na die gedachte 'dit wordt serieus vallen' constateert dat je toch bent blijven zitten.

[ Voor 67% gewijzigd door StevenK op 25-07-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Inmiddels ook de shirts binnen in L
dhb goldline L vs. XL
Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3909/14739170811_055dd0a165.jpg Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3876/14565293552_d0ee167488.jpg

Howies cadence L vs. XL
Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2930/14555877387_ec93eec08a.jpg Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3872/14566120115_3693708a03.jpg

De mouwtjes zitten net even strakker, en sluit allemaal net even mooier aan.
Met de dhb jersey heb ik inmiddels gefietst en zit echt lekker. Voor mij doet die niet onder aan een Castelli Entrata of Volata jersey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nou aangifte gedaan hoor. Drie uur gezeten doordat de agent in kwestie niet erg bekwaam was met een toetsenbord. Als kers op de slagroom te horen gekregen dat dit geen prioriteit heeft en niet binnen drie maanden zal worden behandeld.

Racefietsers mishandelen = prima acceptabele hobby dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zou bijna zeggen dat je M kan hebben jspr. @Stoffa, mooi klote is dat.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
Zal de regio wel zijn, net daar in de buurt voor flikker uitgemaakt door 2 gozers op 1 scooter. :/

Maar wat een klote streek, hoop dat de politie hem fileert.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
joint_me schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:36:
[...]

Zal de regio wel zijn, net daar in de buurt voor flikker uitgemaakt door 2 gozers op 1 scooter. :/

Maar wat een klote streek, hoop dat de politie hem fileert.
De politie vindt dus dat dit soort zaken "geen prioriteit hebben". Blijkbaar had ik dood moeten zijn om wat prioriteit te krijgen (ja, enig sarcasme). Los van mijzelf vind ik het bizar dat ze zo iemand zomaar laten lopen. Wie weet wat hij andere mensen nog aandoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik ben de (lange) elastiekjes van de garmin edge mount kwijt. Iemand een idee waar ik alleen de losse elastiekjes kan kopen? Ik vind alleen maar een mount inclusief elastiekjes voor 14 euro, vind ik wat te gortig als ik maar 2 elastiekjes nodig heb.

Edit: Even later vind ik het zelf al, bij de Mediamarkt nog wel: http://www.mediamarkt.nl/...9,1006827.html?langId=-11

[ Voor 25% gewijzigd door glrfndl op 25-07-2014 21:20 ]

Prepare for unforeseen consequences

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
glrfndl schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 21:10:
Ik ben de (lange) elastiekjes van de garmin edge mount kwijt. Iemand een idee waar ik alleen de losse elastiekjes kan kopen? Ik vind alleen maar een mount inclusief elastiekjes voor 14 euro, vind ik wat te gortig als ik maar 2 elastiekjes nodig heb.

Edit: Even later vind ik het zelf al, bij de Mediamarkt nog wel: http://www.mediamarkt.nl/...9,1006827.html?langId=-11
Ebay/Amazon?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Stoffa schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:41:
[...]

De politie vindt dus dat dit soort zaken "geen prioriteit hebben". Blijkbaar had ik dood moeten zijn om wat prioriteit te krijgen (ja, enig sarcasme). Los van mijzelf vind ik het bizar dat ze zo iemand zomaar laten lopen. Wie weet wat hij andere mensen nog aandoet.
Als de politie er niets mee wil doen, stap je - eventueel met hulp van ondergetekende - naar het OvJ en desnoods naar het gerechtshof om de vervolging te bevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Stoffa schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:41:
[...]

Wat. De. Fuck?
En wie betaalt je schade? Ik zou nu nog in het bureau hebben gezeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 26-07-2014 05:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Makkelijk schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 05:56:
[...]

Wat. De. Fuck?
En wie betaalt je schade? Ik zou nu nog in het bureau hebben gezeten.
Schade is civiel. Daar heeft de politie c.q. justitie geen doorslaggevende rol in. Als de rechter in een strafzaak al uitspraak doet over schade, is die uitspraak ook niet strafrechtelijk, maar civielrechtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
StevenK schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 07:21:
[...]

Schade is civiel. Daar heeft de politie c.q. justitie geen doorslaggevende rol in. Als de rechter in een strafzaak al uitspraak doet over schade, is die uitspraak ook niet strafrechtelijk, maar civielrechtelijk.
Je hebt de politie wel nodig anders weet je niet wie het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:23:
[...]

Bewijs van aangifte is volgens mij genoeg voor de verzekering.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11:34
Makkelijk schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 08:23:
[...]
Niet noodzakelijk en van de politie ga je die gegevens niet krijgen. Misschien wil je verzekeraar je daarmee helpen? Die hebben natuurlijk de adres- en kentekengegevens van hun verzekerden en vaak wel een protocol om die uit te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
@Steven je hebt pm.

Het is fijn om te horen dat er blijkbaar nog meer mogelijkheden zijn dan de politie alleen. De politie vertelde me overigens dat "het geen heterdaadje was, en dus geen prioriteit heeft". Blijkbaar krijgt iets alleen prioriteit als je ter plekke 112 belt, de politie komt, en de dader dan nog altijd ter plaatse is. Het komt allemaal wat over als een excuusje om maar niets te moeten doen eerlijk gezegd. Persoonlijk snap ik de uitspraak "geen prioriteit" bij bv een fietsendiefstal, maar die term gebruiken bij geweldpleging vind ik bijna respectloos naar degene die het heeft ondergaan.

Wat mij betreft: ik ben bereid er alle effort in te steken die nodig is om deze kerel zijn straf te doen toekomen. Zowel voor mij, als voor de mensen die mogelijk in de toekomst deze treatment van hem krijgen. Mocht Steven me in deze bij willen staan dan zou ik hem daar zeer erkentelijk voor zijn.

Wordt hopelijk vervolgd.

Edit: Dank voor alle steun die ik heb ervaren in dit topic trouwens, waardeer het zeer!

[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 26-07-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Graham schreef op vrijdag 25 juli 2014 @ 20:09:
Zou bijna zeggen dat je M kan hebben jspr.
M wordt denk ik té krap.
Stoffa schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 11:01:
Blijkbaar krijgt iets alleen prioriteit als je ter plekke 112 belt, de politie komt, en de dader dan nog altijd ter plaatse is.
Ik zie hem al aankomen: "Hey, wacht even tot de politie komt!" :+

[ Voor 46% gewijzigd door jspr op 26-07-2014 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog meer mensen welke via copymysports syncen ? als ik sync via de bulk optie (is sneller) dan word de rit een workout en geen bicycle ride

werkt het bij jullie wel goed?

vandaag een klein ritje gedaan http://www.strava.com/activities/171120062 35km met gem 32.7km/h
om mn spierpijn er uit te krijgen, donderdag hongerklop gehad en me helemaal aan gort gefietst

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:12
De rit van mij vandaag was ook een workout, heb ik nog niet eerder gehad

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 09:19
Welke dappere tweaker uit Overijssel zien we hier ploeteren?

Afbeeldingslocatie: http://content.nos.nl/data/image/xxl/2014/07/26/679568.jpg

http://nos.nl/artikel/679...verijssel-door-regen.html

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wat een baas!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:52
Tja, ik hanteer altijd de regel:

Er is altijd een reden om niet te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 18:13:
nog meer mensen welke via copymysports syncen ? als ik sync via de bulk optie (is sneller) dan word de rit een workout en geen bicycle ride

werkt het bij jullie wel goed?

vandaag een klein ritje gedaan http://www.strava.com/activities/171120062 35km met gem 32.7km/h
om mn spierpijn er uit te krijgen, donderdag hongerklop gehad en me helemaal aan gort gefietst
Ik wilde gisteren Strava koppelen aan Garmin Connect via CopyMySports, zodat ik niet elke rit handmatig naar Strava hoef te uploaden. Helaas bleef hij de hele tijd laden en kon de koppeling niet maken. Misschien is er wat aan de hand bij CMS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Wauw, vanmorgen net aan een stuk rosbief op mijn dij voorkomen; tijdens mijn rondje kwam ik in een bocht erachter dat iemand bedacht had op grind op de weg te leggen. Moest een flink stuk berm pakken om niet onderuit te schuiven.

Gelukkig alles goed gegaan en rondje zonder schade kunnen voltooien. Was vanmorgen wel lekker mistig toen ik opstapte. Had voor de zekerheid de lampje maar op de fiets gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 11:34
wackmaniac schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:24:
Wauw, vanmorgen net aan een stuk rosbief op mijn dij voorkomen; tijdens mijn rondje kwam ik in een bocht erachter dat iemand bedacht had op grind op de weg te leggen. Moest een flink stuk berm pakken om niet onderuit te schuiven.
Ouch, ik ben hier in de buurt inderdaad ook wat stukjes tegengekomen waar de wegbeheerder stiekem onderhoud heeft gepleegd en daarbij niet op split maar wel op bordjes had bezuinigd. Is telkens wel even oppassen. Er zijn gelukkig ook een paar trajecten (mn Rithsestraat) die heerlijk superstrak zwart asfalt gekregen hebben.
Vandaag een mooi (voor mij grotendeels nieuw) boogje om Roosendaal heen gedraaid. Met name het gebied langs de grens is heerlijk rijden met veel zeer verkeersluwe wegen. Stikte ook van de Belgische wielergroepjes-met-volgauto. Blijkbaar had ik alleen een routepunt te weinig in mijn navigatie ingegeven, want die vond het eenmaal op de fiets nodig een stukje af te snijden en me 100m macadam voor te schotelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
idem hier, van de weg gedrukt door een bestelbusje wat voorbij wou (terwijl ik al aan de uiterste rand van de weg reed in mijn uppie).... :(

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Vos schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 17:20:
Ik ben aan het rondkijken naar een nieuwe fiets. In de onderstaande tabel framegegevens van mijn Ridley tegenover een Canyon Ultimate (beide 60cm).

Nu ben ik benieuwd wat de Canyon voor invloed heeft op mijn houding t.o.v. de Ridley. Ik ben op zoek naar een iets langere zit, mijn rug had ik teveel gebogen. Naar mijn idee krijg ik met die Canyon een iets langere zit, klopt dit?

(De stem lengte, stem angle en spacer hoogte heb ik bewust gelijk gelaten.)

[afbeelding]
Niemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Dat de zit langer is op de Canyon is geen speld tussen te krijgen, dat blijkt simpelweg uit de cijfers. De vragen die m.i. echt relevant zijn is of het klopt dat jouw rug in de huidige zit echt te zeer gebogen is en of een langere zit jou van dat probleem af gaat helpen. Als het antwoord op beide vragen 'ja' is, dan zou de Canyon zomaar een goede / betere fiets voor jou kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Vandaag de eerste editie verreden van het initiatief om een vaste route in regio Boxmeer/Cuijk op te zetten.
Ik reed de 133km route, met tempo relaxed touren (genoeg valpartijen van groepen/clubs gezien....) en lekker op cadans en hartslag gereden.
Weinig hoogtemeters uiteraard, wel gewoon lekker koersen door 33 dorpen :)
voor de liefhebber op strava: http://www.strava.com/activities/171594505

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
NielsTn schreef op zondag 27 juli 2014 @ 21:24:
Vandaag de eerste editie verreden van het initiatief om een vaste route in regio Boxmeer/Cuijk op te zetten.
Ik reed de 133km route, met tempo relaxed touren (genoeg valpartijen van groepen/clubs gezien....) en lekker op cadans en hartslag gereden.
Weinig hoogtemeters uiteraard, wel gewoon lekker koersen door 33 dorpen :)
voor de liefhebber op strava: http://www.strava.com/activities/171594505
NielsTn, hoe was de rit georganiseerd? Heb hier nog wel naar gekeken maar was dit weekend in zuid limburg. Rijdt de route wel op een later tijdstip.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Op de dag zelf was de bepijling matig. Eerste 30km is lekker, ook mooi langs de maas. De stukken rondom oploo etc zijn lange stukken door open velden.

Verder waren op de dag de rustpunten in orde. Dus een mooie inzet door oa de lokale boxmeerse toerclub. Ik vernam bij terugkomst dat ca 400 fietsers vertrokken waren, merendeel voor de korte route van 70-80km.

Vanavond is de Ronde V Boxmeer, ben benieuwd of het droog blijft

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 28-07-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:37
Afgelopen vrijdag solo van mijn huis naar Busloo gefietst (145 km). Waar ik wel ontzettend van baalde (los van flink wat regen onderweg en het feit dat ik in een fiets 4-daagse belandde) was dat Strava tussentijds stopte. Doordat ik mij moest oriënteren had ik Google maps geopend maar dat ging niet lekker samen. Hebben meer mensen die ervaring? Nu was het ook regenachtig ( en zweethanden) waardoor de telefoon ook niet lekker reageerde.
Misschien toch maar zo'n Garmin overwegen.

Verder een leuke, maar ook zware rit. Ben ongeveer 4x net niet onderuit gegaan in de bocht. Gelukkig kon ik dat al driftend, al dan niet met een voetje aan de vloer, voorkomen. Maar je ze dan toch minder lekker op de fiets.

[ Voor 19% gewijzigd door wisselwerking op 28-07-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Herrick schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:30:
Afgelopen vrijdag solo van mijn huis naar Busloo gefietst (145 km). Waar ik wel ontzettend van baalde (los van flink wat regen onderweg en het feit dat ik in een fiets 4-daagse belandde) was dat Strava tussentijds stopte. Doordat ik mij moest oriënteren had ik Google maps geopend maar dat ging niet lekker samen. Hebben meer mensen die ervaring?
Ja, Strava crashed bij mij gemiddeld 1 keer tijdens een rit. Spontaan, alsof Android hem killed. Soms 2, 3 keer, soms helemaal niet. Toch gebruik in Strava en niet mijn Garmin voor navigatie omdat zolang het werkt het echt heel goed is.

Het vervelende is vooral dat als hij crashed en je start opnieuw je niet meer aan het begin van de route bent en hij niet meer inzoomed op de route.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Strava is bij mij nog nooit gecrashed tijdens een rit. Gelukkig. :) Toestel: HTC One M7.

Hoe gebruik je Strava dan als navigatie? In je hand of met een houder op het stuur? En hoe ga je om met het batterijverbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
LuPo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:55:
Strava is bij mij nog nooit gecrashed tijdens een rit. Gelukkig. :) Toestel: HTC One M7.

Hoe gebruik je Strava dan als navigatie? In je hand of met een houder op het stuur? En hoe ga je om met het batterijverbruik?
moet zeggen heb mij nog niet verdiept in het laden van routes maar neem aan dat het gemakkelijk gaat?

strava crasht ook wel eens maar meestal na het fietsen als ik mijn rit nog eens wil bekijken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
LuPo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:55:

LG G2 hier.

Ik gebruik hem op het stuur. Heb een topeak houder maar heb het waterdichte kunstof frontje weggesneden omdat het de helderheid sloopt.
koentjuh1987 schreef op maandag 28 juli 2014 @ 09:57:
[...]
moet zeggen heb mij nog niet verdiept in het laden van routes maar neem aan dat het gemakkelijk gaat?
Ik maak de routes op mijn laptop en dan kun je ze in strava selecteren en gaan. Als je dan de opname start zie je de route als lijn op een kaartje en je eigen lijn er over heen. Geen afleidende turn by turn, gewoon zien waar je bent en waar je heen gaat.

Als hij crashed en je start hem halverwege weer opnieuw dan zoomt strava zover uit dat je zowel startpunt als je eigen locatie in het scherm ziet.

Omdat ik een Garmin heb en dus geen sensors gebruik voor strava (gooi de strava opname gewoon weg als ik klaar ben) gaat hij ongeveer 4 uur mee met scherm op max helderheid en bijna continu aan. Bij langere ritten gooi ik gewoon een acculadertje in mijn jersey voor bij de pannenkoekenstop.

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
Gisteren gaan fietsen met een aantal vrienden, waar ik normaal niet boven de 50km uitkom een ronde gereden van 120km, helaas voor mij net 15km te lang. Kramp :( Moest 1 keer echt even stoppen om de kramp er uit te krijgen.

Uiteindelijk 28.7 gemiddeld over de totale afstand.

http://www.strava.com/activities/171817595

Wel enorm fijn om met een paar man te rijden, eerste 2 uur gingen vrij makkelijk net boven de 30 gemiddeld, terwijl ik normaal ergens rond de 27 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Flatlinernl schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:10:
Gisteren gaan fietsen met een aantal vrienden, waar ik normaal niet boven de 50km uitkom een ronde gereden van 120km, helaas voor mij net 15km te lang. Kramp :( Moest 1 keer echt even stoppen om de kramp er uit te krijgen.

Uiteindelijk 28.7 gemiddeld over de totale afstand.

http://www.strava.com/activities/171817595

Wel enorm fijn om met een paar man te rijden, eerste 2 uur gingen vrij makkelijk net boven de 30 gemiddeld, terwijl ik normaal ergens rond de 27 zit.
mooie prestatie. Mogelijk kramp gekregen omdat je normaal toch iets rustiger fietst?
Maar meestal smaken dit soort ritten naar meer...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

4POX

Everybody is wired

Kramp?

Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk hun lichaam laten opmeten bij de aanschaf van je fiets?

Ik werd een half uur gemarteld met meetlinten, moest op een speciaal apparaat zitten en andere metingen. Met die gegevens is mijn fiets afgesteld door de winkel. (Is bij het merk wat ik heb ook verplicht, dat merk mag niet ongesteld verkocht worden.)

Ik heb het idee dat best veel racefietsen even snel door een timmermans oog wordt afgesteld en daar blijft het bij.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Mijn eerste nooit gemeten, gewoon op het oog zelf afgesteld, nooit last van gehad.
Toen de tweede, op laten meten, geometrie gechecked, na eerste twee ritten al blessure in knie. Dynamische fit gehad, al over naar speedplay, en nog steeds knie verrot. Alle waardes zeggen dat het perfect is, mijn knie zegt wat anders :P
Ook meer last van de polsen bij langere ritjes. Vraag je het je toch af, hoe de fuck kan ik mijn eerste fiets zelf op het oog wat aanklooien en compleet probleemloos en pijnvrij fietsen en als de hele tech uit de kast wordt gehaald tegen problemen aanlopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
4POX schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:21:
Kramp?

Hoeveel mensen hebben daadwerkelijk hun lichaam laten opmeten bij de aanschaf van je fiets?

Ik werd een half uur gemarteld met meetlinten, moest op een speciaal apparaat zitten en andere metingen. Met die gegevens is mijn fiets afgesteld door de winkel. (Is bij het merk wat ik heb ook verplicht, dat merk mag niet ongesteld verkocht worden.)

Ik heb het idee dat best veel racefietsen even snel door een timmermans oog wordt afgesteld en daar blijft het bij.
Een fiets dient ook te worden afgesteld en kun je niet zomaar opstapklaar uit de winkel meenemen. Echter kramp kan ook te maken hebben met een slechte vochthuishouding.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
In dit geval was het gewoon een te zware inspanning voor mijn lijf. Kramp was ook in de bovenbenen.

Meer dan dubbele afstand van wat ik gewend ben en een snelheid die een stukje hoger lag dan ik normaal haal. Kon ook gewoon niet meer aanzetten. Volgen in het wiel ging nog op een lekker licht verzet met een snelheid van 26-28 maar ieder viaduct was goed voor opnieuw kramp.

Wel goed op drinken proberen te letten en in totaal een 2,5-3 liter gedronken onderweg.

Volgens mij dus gewoon een kwestie van teveel en te zwaar ineens.

Hele ervaring eigenlijk en smaakte zeker naar meer. Was het laatste half uur wat echt afzien was ook snel weer vergeten toen ik even een kwartiertje had gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Kramp?

Waarbij je je wel moet realiseren dat een meting ook maar een vertrekpunt is. Een meting levert de in theorie beste positie op. De één zit echter liever iets dieper dan in theorie optimaal, de ander liever iets minder diep. Et cetera. Na de meting bijstellen hoort er dus ook bij. Daarnaast moet je ook het timmermansoog van ervaren mensen niet onderschatten. Er zijn genoeg mensen die snel genoeg zien of iemand goed op de fiets zit of niet, zonder te meten. Als ik moet kiezen tussen een 'meting' op het oog door een ervaren iemand of gedoe met meetlinten door iemand die, naast wat in zijn tabellen staat, geen idee heeft, dan kies ik voor het eerste.
Flatlinernl schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:37:
In dit geval was het gewoon een te zware inspanning voor mijn lijf. Kramp was ook in de bovenbenen.
Kramp is doorgaans te voorkomen door genoeg te drinken. Het zou dus ook goed kunnen dat je simpelweg te weinig gedronken hebt in relatie tot de geleverde inspanning. Gezien de temperatuur is 2,5 liter in 5 uren tamelijk mager. Ook maakt het verschil wat je drinkt. Was het water of sportdrank?

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 28-07-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
argro schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:38:
Gezien de temperatuur is 2,5 liter in 5 uren tamelijk mager. Ook maakt het verschil wat je drinkt. Was het water of sportdrank?
2 x 750ml water
1 x 750ml ranja
1 x 500ml cola tijdens een korte stop om de bidons te vullen

Vierde bidon is niet helemaal leeg gegaan, dus geen idee wat daar nog uit is gegaan.

Als ik nu een beetje lees op inet is het dus wellicht niet het tekort aan drinken maar juist de stoffen die je in sportdrank wel binnen krijgt en water niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Flatlinernl schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:53:
[...]

2 x 750ml water
1 x 750ml ranja
1 x 500ml cola tijdens een korte stop om de bidons te vullen

Vierde bidon is niet helemaal leeg gegaan, dus geen idee wat daar nog uit is gegaan.

Als ik nu een beetje lees op inet is het dus wellicht niet het tekort aan drinken maar juist de stoffen die je in sportdrank wel binnen krijgt en water niet.
Ik mis m.n. zouten inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Makkelijk schreef op maandag 28 juli 2014 @ 10:19:
[...]

Ik maak de routes op mijn laptop en dan kun je ze in strava selecteren en gaan. Als je dan de opname start zie je de route als lijn op een kaartje en je eigen lijn er over heen. Geen afleidende turn by turn, gewoon zien waar je bent en waar je heen gaat.
Ok, op die manier. Ik gebruik voor precies hetzelfde (lijntje volgen op kaart) mijn Edge 800.
Omdat ik een Garmin heb en dus geen sensors gebruik voor strava (gooi de strava opname gewoon weg als ik klaar ben) gaat hij ongeveer 4 uur mee met scherm op max helderheid en bijna continu aan. Bij langere ritten gooi ik gewoon een acculadertje in mijn jersey voor bij de pannenkoekenstop.
Welke Garmin heb je dan? Een 200 of 500 waarschijnlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
LuPo schreef op maandag 28 juli 2014 @ 11:57:
[...]

Ok, op die manier. Ik gebruik voor precies hetzelfde (lijntje volgen op kaart) mijn Edge 800.

[...]

Welke Garmin heb je dan? Een 200 of 500 waarschijnlijk?
Een 510. Ik begreep dat je op de 800 wel een lijntje kan laten zien maar dat de 810 altijd turn by turn gaat doen. Reden dat ik het liever zo houdt dan een andere Garmin is dat ik nu een super helder 5,2" scherm heb. En ik vind de 510 gewoon heerlijk verder. 80% van de ritjes heb ik geen telefoon bij me.

[ Voor 4% gewijzigd door Makkelijk op 28-07-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kramp?

Ik werd bij Mantel ook op timmermans oog opgemeten. Moet wel zeggen dat het zadel bij aflevering te hoog stond (zo'n 1-2 cm). Of dit door de timmermans oog kwam of door de uiteindelijke persoon die de fiets afstelde (ander persoon die de maten doorkeeg) weet ik niet :P

Zolang het framemaat maar klopt denk ik zelf. Neem tijdens het fiets van die inbussleutels mee zodat je nog wat kunt tweaken. Ik had eerst last van de knieën, maar door de juiste zadelafstelling is dat direct weggegaan.
Pagina: 1 ... 79 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.