coen76 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:42:
Nu we het toch over knieën hebben. Ik heb de laatste ritten last van de pezen aan de binnenkant/achterkant van mijn knieen. Ook de dag daarna blijf ik het voelen. Is dit iets wat vaker voor komt?
Dat weet ik niet direct.
Bij mij was het eerder een pijn net boven de knie bij het fietsen (vlak boven de knieschijf)
Wat wsl 1 van de pezen die wat ontstoken was door de extra beweging/belasting.
Nadat ik het fietsen geleidelijk had opgevoerd van 1 x week door de bossen crossen naar, 2-3 keer op de koersfiets op weg/rollen en 1 x door het bos.
Bij de meeste blessures: best koelen met ijs en goed insmeren + belasting verminderen.
Warm bad kan ook helpen.
Sommige blessures kunnen lang blijven aanslepen, vaak is toch het motto, pas als je een tijdje (dikke weken - paar weken, hangt af van de blessuren) niks meer voelt, pas terug gaan opbouwen.
Dan ook niks gaan forceren natuurlijk.
Nu zelfs dan nog, ik ben ook nogal gevoelig voor een scheenbeenvliesontsteking, typische loopblessure, en ik heb nu 1 jaar na datum dat ik soms terug dat vies gevoel krijg (is niet echt pijnlijk te noemen)
Hoewel ik dus al klein jaar niet meer jog en ervoor zorg dat het scheenbeen niet teveel belast wordt.
(hoewel dat met mountainbiken niet altijd uit te sluiten is)
=> soms kan het lang aanslepen.
Als het na een tijdje niet beter wordt, ga dan langs een huis-of sportarts zodat die kan bepalen wat het is.
Ook bestaan er centra waar je jezelf kan opmeten en je fiets en plaatjes perfect op jou lichaam worden afgesteld.
Via de huisarts kan het zijn dat je ook ontstekkingsremmers krijgt voorgeschreven wat je soms ook wel sneller kan verlossen van een blessure.