Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:12
Taigu schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 13:36:
[...]

Ik wacht op een goed werkende versie van OnkyCycle. Ziet er veelbelovend uit naar werkt (offline) nog niet top.

Nav Me werkt wel goed, maar met de laatste Google Maps (7.x) lukt het mij niet om een gpx track te volgen.
in combinatie met welke smartwatch?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Seriph schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:30:
Na lang wikken en wegen ben ik er uit. Het wordt deze http://www.cube.eu/nl/bik...n/peloton-race-black-red/ het vriendinnetje neemt dezelfde maar met een lichtere set-up. Er moet nog wel even gepast moeten worden en zo. Maar er was bij de winkel een leuke aanbieding dat ik er gratis schoenen en klik pedalen bij kreeg. En de reviews online waren ook lovend.
Puik fietsje, veel fietsplezier :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Na lang wikken en wegen ben ik er uit. Het wordt deze http://www.cube.eu/nl/bik...n/peloton-race-black-red/ het vriendinnetje neemt dezelfde maar met een lichtere set-up. Er moet nog wel even gepast moeten worden en zo. Maar er was bij de winkel een leuke aanbieding dat ik er gratis schoenen en klik pedalen bij kreeg. En de reviews online waren ook lovend.
Een (leuke) korting vind ik wel logisch, het is het 2014 model. De 2015 modellen komen er aan en o.a. de nieuwe 105 groep. Groot voordeel is dan dat je geen geneuzel meer hebt met de steek (dubbel/compact).

Wat is de waarde van de schoenen en pedalen?

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 22-07-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Zijn er nog Tweakers die misschien in Noord-Limburg/Oost Brabant zondag 27 juli a.s. het ' Rondje 33' gaan fietsen?

http://www.gelderlander.n...-land-van-cuijk-1.4458288

Ik heb alvast de 133km op het oog, misschien leuk om gezamenlijk relaxed te rijden.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Prima keuze! ;) Heb dezelfde fiets nu een kleine 2 weken, 200KM op de teller. Ben er heel tevreden mee!

Vandaag een relaxed ritje van 50K. Iemand van het groepje moest rustig aan doen. Onlangs z'n enkel gebroken. http://www.strava.com/activities/169322993

[ Voor 11% gewijzigd door borstel op 22-07-2014 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:58
koentjuh1987 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:38:
[...]

in combinatie met welke smartwatch?
Pebble

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:19
F#ck! Twee weken geleden mezelf op mijn hand geslagen met een hamer en daarna was fietsen toch wel pijnlijk. Nu nog steeds, dus toch maar even de dokter bezocht. Conclusie: waarschijnlijk een middenhandsbeentje gebroken. Intussen al aardig geheeld, maar het advies is om drie weken niet op de racer te gaan zitten ... :(

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

dreamscape schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:02:
F#ck! Twee weken geleden mezelf op mijn hand geslagen met een hamer en daarna was fietsen toch wel pijnlijk. Nu nog steeds, dus toch maar even de dokter bezocht. Conclusie: waarschijnlijk een middenhandsbeentje gebroken. Intussen al aardig geheeld, maar het advies is om drie weken niet op de racer te gaan zitten ... :(
Ligstuurtje erop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
havana schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:52:
Het is nu aan DDX om deze zieke prestatie te evenaren :*
Eigenlijk best simpel met 7u rust ;)
Klinkt opzich als leuke uitdaging, maar voorlopig maar ff niet.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:10

Hoogie2004

Whohooooo

Net nog een lekker rondje gefietst met een vriend. Net geen 40 km aan 28,5 gemiddeld.
http://www.strava.com/activities/169465695

We begonnen wind in, wat wel gunstig was, toen had ik nog de macht om er tegenin te trappen. Niet de beste benen, maar dat komt wel :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Vos schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Een (leuke) korting vind ik wel logisch, het is het 2014 model. De 2015 modellen komen er aan en o.a. de nieuwe 105 groep. Groot voordeel is dan dat je geen geneuzel meer hebt met de steek (dubbel/compact).
Eensch, sommige merken hebben zelfs al korting op 2014 modellen inmiddels. Nog 1 maand en dan gaat alles in de aanbieding. Ik zou zelf wachten maar goed.
:( Advies maar volgens, anders duurt t nog langer...

Gisteren mijn Aliante
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeshopnijnsel.nl/uploads/05-05-2014_37464926.jpg

vervangen voor een Antares Versus
Afbeeldingslocatie: http://www.cyclesboonen.be/fizik-saddle-antares-versus-kium-rail-blk1.jpg

Aliante zit geweldig, maar na een kilometer of 100 wordt hij 'irritant'. Ik ben benieuwd of ik dat met de antares minder heb doordat je meer kan bewegen. Ik wilde sowieso een versus zadel (sleuf) ivm ongemakkelijke druk ;) en bij Mantel kun je deze maand je zadel 30 dagen op de fiets testen. Mocht hij niet bevallen dan ga ik hem alsnog voor de Aliante versus ruilen.

[ Voor 41% gewijzigd door Makkelijk op 23-07-2014 07:33 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:36
Vos schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Wat is de waarde van de schoenen en pedalen?
Volgens de folder is de waarde van de schoenen+pedalen €170 maar ik vermoed dat het iets minder is maar ik zag wel dezelfde schoenen op de plank staan voor €99.95 bij een andere winkel.

Verschillende winkels vertelden me dat de nieuwe modellen eraan komen. Ook wel logisch na de reclame van de tour. Nu interesseert mij het model/kleurstelling niet zo. Hoewel de fietsenman had ook een gifgroene en hij vertelde mij dat hij die amper verkocht vanwege het alternatieve kleurtje. Ik zei als je die nu €1200 maakt dan koop ik hem maar daar wou hij niet aan (Hij was in de winkel €2299 http://www.cube.eu/nl/bikes/road-race/agree/agree-gtc-slt/).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik hou juist enorm van die heftige kleurstellingen van Cube. Vind de peloton race die jij hebt gekocht in het rood-wit-blauw zo'n beetje het best gelukte racefietsje :P

http://www.cube.eu/nl/bik...oton-race-white-blue-red/

[ Voor 70% gewijzigd door Makkelijk op 23-07-2014 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteravond lekker rondje gemaakt, eerst even een uurtje tegen de wind in gebeukt (toch een dikke 4, NO), daarna soepel naar huis gewaaid:

Groningen - Garmerwolde - Thesinge - Westeremden - Huizinge - Middelstum - Fraamklap - Bedum - Noordwolde - Zuidwolde - Noorderhogebrug - Groningen

http://www.strava.com/activities/169470516

Ik was wat laat vertrokken, dus maar 53km @ 31.4 gem

Gelijk even m'n nieuwe Castelli short uitgeprobeerd, hoewel dit een goedkope versie is (aanbieding, 2 voor € 112), heeft hij wel de kiss3 zeem en zit dus perfect.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Zijn die wegwerkzaamheden bij Westeremden inmiddels klaar? Ben er gisteren maar omheen gereden via Garsthuizen.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 23-07-2014 10:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Na een paar dagen rust heb ik het vandaag weer geprobeerd. Ik had de laatste 2 ritjes last van m'n linker knie. Stekende pijn, en vooral bij het aanzetten/korte sprintjes. 3 dagen rust genomen en knie met emulgel ingesmeerd. Gisteren voelde het eigenlijk allemaal weer goed aan, ik had geen last meer bij het trappen lopen. Dus vandaag weer op de fiets gestapt, maar na 1km voelde ik het alweer aankomen. Als ik kracht zette met m'n linkerbeen kreeg ik weer last van m'n knie. Heb uiteindelijk 16km gefietst. Nu weer ingesmeerd met emulgel.
Ik heb er een beetje de pest in want verder heb ik geen last van m'n knie, alleen bij het fietsen. Morgen maar eens een kniebandage kopen (actie bij de lidl), misschien helpt dat en versnelt het herstel een beetje....

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
PM_Petrol schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:24:
Na een paar dagen rust heb ik het vandaag weer geprobeerd. Ik had de laatste 2 ritjes last van m'n linker knie. Stekende pijn, en vooral bij het aanzetten/korte sprintjes. 3 dagen rust genomen en knie met emulgel ingesmeerd. Gisteren voelde het eigenlijk allemaal weer goed aan, ik had geen last meer bij het trappen lopen. Dus vandaag weer op de fiets gestapt, maar na 1km voelde ik het alweer aankomen. Als ik kracht zette met m'n linkerbeen kreeg ik weer last van m'n knie. Heb uiteindelijk 16km gefietst. Nu weer ingesmeerd met emulgel.
Ik heb er een beetje de pest in want verder heb ik geen last van m'n knie, alleen bij het fietsen. Morgen maar eens een kniebandage kopen (actie bij de lidl), misschien helpt dat en versnelt het herstel een beetje....
staat de fiets wel goed afgesteld? (zadelhoogte). Veelal oorzaak van knieproblemen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Gelijk even m'n nieuwe Castelli short uitgeprobeerd, hoewel dit een goedkope versie is (aanbieding, 2 voor € 112), heeft hij wel de kiss3 zeem en zit dus perfect.
Waar heb je deze gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
koentjuh1987 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:34:
[...]

staat de fiets wel goed afgesteld? (zadelhoogte). Veelal oorzaak van knieproblemen.
Ik heb er al 5000km met deze afstelling opzitten. Niks veranderd in de tussentijd. Ik heb vorige week ook nog een soort van klimtraining gedaan, en toen had ik nergens last van.
Na 250km in het GoT rondje kreeg ik ook last van m'n linker knie. Maar paar dagen daarna dus die klimtraining zonder problemen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
PM_Petrol schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Ik heb er al 5000km met deze afstelling opzitten. Niks veranderd in de tussentijd. Ik heb vorige week ook nog een soort van klimtraining gedaan, en toen had ik nergens last van.
Na 250km in het GoT rondje kreeg ik ook last van m'n linker knie. Maar paar dagen daarna dus die klimtraining zonder problemen.
dan ligt het iig niet daaraan. Maar kan wel een van de oorzaken zijn voor knieproblemen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
koentjuh1987 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:44:
[...]

dan ligt het iig niet daaraan. Maar kan wel een van de oorzaken zijn voor knieproblemen.
Ja ik lees veel over te weinig speling in de schoenplaatjes. Maar dat is niet echt het geval bij mij. Ik heb nog nooit last gehad van m'n knieën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
PM_Petrol schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 12:05:
[...]

Ja ik lees veel over te weinig speling in de schoenplaatjes. Maar dat is niet echt het geval bij mij. Ik heb nog nooit last gehad van m'n knieën.
kan ook een oorzaak zijn. Maar dan had je er waarschijnlijk al eerder last van gehad, net als bij de zadelhoogte

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Het kan ook overbelasting zijn, mogelijk opgescheerd met het GoT rondje of daarvoor.
Dat het met de klimtraining niet opviel wil niet zeggen dat het probleem er toen nog niet was - mogelijk zelfs hierdoor verergerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Dus gewoon een week of langer rust houden en dagelijks insmeren?

[ Voor 56% gewijzigd door OneTimer op 23-07-2014 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Positie van plaatjes...hadden we het daar niet over tijdens de rit van A'dam CS --> R'dam CS?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Graham schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 13:11:
Positie van plaatjes...hadden we het daar niet over tijdens de rit van A'dam CS --> R'dam CS?
Ja maar ook daar is niks aan veranderd de laatste 5000km. Links en rechts zitten de plaatjes exact op dezelfde plek. En ik heb alleen last in m'n linker knie.
Aan de cadans kan het ook niet liggen, gemiddeld toch altijd 85+.

Ik denk dat het iets van overbelasting is van het GoT rondje, zoals chime al zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Dat zou goed kunnen. Ik heb af en toe nog last van mijn hand. Gewoon wat rust gunnen dus.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik had laatst ook ineens last van mijn knieën, boven de knieschijf zeg maar. Zelfs met een kort en rustig rondje. Ik dacht eerst aan een verzakkende zadelpen, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen verdacht ik mijn versleten schoenplaatjes (gele Shimano plaatjes, gaan zo'n 7000km mee nu, hoe lang gaan die gemiddeld mee?). Ik heb nu eens blauwe plaatjes besteld, met 2 graden float ipv 6 graden. Kijken hoe dat bevalt.

Ik bedacht me ineens dat ik mijn zadel ongeveer 2cm naar voren had geschoven laatst om meer in tijdrit-positie te kunnen zitten. Die heb ik gisteren weer teruggeschoven en vervolgens had ik na de rit totaal geen last van mijn knieën :D Hopelijk blijft dat nu zo, wel bizar als dat echt het probleem zou veroorzaken, zo'n minimale aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
TheLemon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:32:
Ik had laatst ook ineens last van mijn knieën, boven de knieschijf zeg maar. Zelfs met een kort en rustig rondje. Ik dacht eerst aan een verzakkende zadelpen, maar dat bleek niet zo te zijn. Toen verdacht ik mijn versleten schoenplaatjes (gele Shimano plaatjes, gaan zo'n 7000km mee nu, hoe lang gaan die gemiddeld mee?). Ik heb nu eens blauwe plaatjes besteld, met 2 graden float ipv 6 graden. Kijken hoe dat bevalt.

Ik bedacht me ineens dat ik mijn zadel ongeveer 2cm naar voren had geschoven laatst om meer in tijdrit-positie te kunnen zitten. Die heb ik gisteren weer teruggeschoven en vervolgens had ik na de rit totaal geen last van mijn knieën :D Hopelijk blijft dat nu zo, wel bizar als dat echt het probleem zou veroorzaken, zo'n minimale aanpassing.
wat die kleine wijzigingen wel niet tot gevolg hebben...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Nu we het toch over knieën hebben. Ik heb de laatste ritten last van de pezen aan de binnenkant/achterkant van mijn knieen. Ook de dag daarna blijf ik het voelen. Is dit iets wat vaker voor komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34
PM_Petrol schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:43:
[...]

Ik had er voor de Marmotte al 15000 met die afstelling op zitten en toch bleek bij de Marmotte mijn zadel te hoog te staan.

Waar zit de pijn in je knie?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

coen76 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:42:
Nu we het toch over knieën hebben. Ik heb de laatste ritten last van de pezen aan de binnenkant/achterkant van mijn knieen. Ook de dag daarna blijf ik het voelen. Is dit iets wat vaker voor komt?
Dat is 9 van de 10 keer een te hoog zadel. Zet hem eens 5 tot 10mm lager en probeer of het beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
coen76 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 14:42:
Dat weet ik niet direct.

Bij mij was het eerder een pijn net boven de knie bij het fietsen (vlak boven de knieschijf)
Wat wsl 1 van de pezen die wat ontstoken was door de extra beweging/belasting.
Nadat ik het fietsen geleidelijk had opgevoerd van 1 x week door de bossen crossen naar, 2-3 keer op de koersfiets op weg/rollen en 1 x door het bos.

Bij de meeste blessures: best koelen met ijs en goed insmeren + belasting verminderen.
Warm bad kan ook helpen.

Sommige blessures kunnen lang blijven aanslepen, vaak is toch het motto, pas als je een tijdje (dikke weken - paar weken, hangt af van de blessuren) niks meer voelt, pas terug gaan opbouwen.
Dan ook niks gaan forceren natuurlijk.

Nu zelfs dan nog, ik ben ook nogal gevoelig voor een scheenbeenvliesontsteking, typische loopblessure, en ik heb nu 1 jaar na datum dat ik soms terug dat vies gevoel krijg (is niet echt pijnlijk te noemen)
Hoewel ik dus al klein jaar niet meer jog en ervoor zorg dat het scheenbeen niet teveel belast wordt.
(hoewel dat met mountainbiken niet altijd uit te sluiten is)
=> soms kan het lang aanslepen.

Als het na een tijdje niet beter wordt, ga dan langs een huis-of sportarts zodat die kan bepalen wat het is.
Ook bestaan er centra waar je jezelf kan opmeten en je fiets en plaatjes perfect op jou lichaam worden afgesteld.
Via de huisarts kan het zijn dat je ook ontstekkingsremmers krijgt voorgeschreven wat je soms ook wel sneller kan verlossen van een blessure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
TheLemon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Dat is 9 van de 10 keer een te hoog zadel. Zet hem eens 5 tot 10mm lager en probeer of het beter gaat.
Bedankt! dat ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
StevenK schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:10:
[...]

Ik had er voor de Marmotte al 15000 met die afstelling op zitten en toch bleek bij de Marmotte mijn zadel te hoog te staan.

Waar zit de pijn in je knie?
Rond eind augustus ga ik sowieso voor een nieuwe fiets kijken, dus ook een bikefitting etc erbij.
Ik rij nu nog op SPD pedalen en ik kan m'n voeten aardig ver naar buiten draaien voordat ze echt uitklikken. Misschien iets strakker zetten :?

Ik heb last binnen in de knie, dus ik denk zelf iets met de meniscus.
Als ik met m'n duim aan de binnenkant van de knie druk heb ik ook last. Ik heb het ook bij de rechter knie geprobeerd, maar daar voel ik helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
TheLemon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:43:
[...]

Hier net zo. En dan nog alleen maar bij het klimmen, omdat je dan - kennelijk - je hak verder naar beneden duwt en dus j been verder strekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 22:51

Gotiniens

Fairly odd Tim

Ik voel me een beetje een noob dat ik dit vraag, (ben ik eigenlijk ook, nog maar 1000km gereden) maar kan geen goede site vinden met technische info over een racefiets.

Ik heb zondag tegen een auto aan gezeten, gelukkig geen persoonlijk letsel. Mijn fiets heeft heeft wel wat lakschade, en verder wat diepe krassen op de voorvelg precies op het remvlak. Ik neem nu aan dat ik deze moet vervangen want verminderd rem vermogen, en slijten van de remblokjes? En moet ik dan beide velgen vervangen zodat ze beide hetzelfde type hebben, of kan ik enkel de voorvelg vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

@PM_Petrol: Het kan wel degelijk een combinatie zijn van de plaatsjes en zadelpositie. 500 km valt op zich wel mee, zeker als het verdeeld is over meerdere ritjes, voordat iets wat verkeerd afgesteld staat, gaat opspelen.

Gezien de aard van de kwaal zou ik gebruik maken van een bikefitter. M.i. is het geld meer dan waard. Heb ik in 2012 een keer laten doen bij Body2Bike, net over de grens bij Valkenswaard. Is een voormalig manueel therapeute en een mechanicien van een Pro-Tour ploeg.

Vaak zitten de plaatjes niet goed, wat resulteert in een irritatie in het kniegewricht, of in jouw geval zelfs pijn. Dat laatste is echt niet goed.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

havana schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 10:33:
Zijn die wegwerkzaamheden bij Westeremden inmiddels klaar? Ben er gisteren maar omheen gereden via Garsthuizen.
Als je vanaf Stedum naar Westeremden rijdt, en de eerste weg in Westeremden links neemt (Kleine Weg) dan kom je er niet langs (mits je naar Huizinge gaat)
coen76 schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 11:34:
[...]

Waar heb je deze gevonden?
Bij mantel, hier dus: http://www.mantel.com/cas...ione-bibshort?spec[]=7537

[ Voor 23% gewijzigd door Tsjilp op 23-07-2014 16:33 ]

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Pater schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:29:
@PM_Petrol: Het kan wel degelijk een combinatie zijn van de plaatsjes en zadelpositie. 500 km valt op zich wel mee, zeker als het verdeeld is over meerdere ritjes...............
5000 km dus een 0 meer ;).

Maar ik ga dat van de bikefitting sowieso laten doen. Voorlopig maar even rust nemen en de schoenplaatjes wat strakker zetten. Ik blijf het toch raar vinden dat ik er nu ineens last van krijg, en ook maar aan 1 knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Gotiniens schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 16:24:
Ik heb zondag tegen een auto aan gezeten, gelukkig geen persoonlijk letsel. Mijn fiets heeft heeft wel wat lakschade, en verder wat diepe krassen op de voorvelg precies op het remvlak. Ik neem nu aan dat ik deze moet vervangen want verminderd rem vermogen, en slijten van de remblokjes? En moet ik dan beide velgen vervangen zodat ze beide hetzelfde type hebben, of kan ik enkel de voorvelg vervangen?
Volgens maakt het niet of je voor- en achtervelf zelfde merk en/of type zijn. Dus alleen velg voor vervangen lijkt me genoeg.

Jouw fout of fout automobilist?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Is je velg er echt zo aan toe dat je hem moet vervangen? En het maakt niet uit of je 2 verschillende velgen hebt hoor.

Net terug van een ritje waar eigenlijk niets mee zat, wilde lekker knallen maar heb er een soort intervaltraining van gemaakt :D. Eerst vergeten mijn banden op te pompen, daar kwam ik na 20km ploeteren achter. Met latex betekend dat na 4 dagen dat je nog ongeveer 3 bar over hebt, daar fietste ik dus op. Toen ik bandjes had opgepompt een harde CREAK op elke trap met het linker danwel rechter pedaal, nooit achter gekomen waar het uit kwam. Klonk alsof het uit de voorvork kwam maar ik denk toch crank. Ging na 3 kwartier spontaan weg. Toen kreeg ik eindelijk wind mee, maar de windkracht 4,5 waar ik tegenin had geploeterd was inmiddels eerder windkracht 3 geworden. Liet ik ook nog even mijn bidonnetje vallen. Flink remspoor getrokken en ziet er naar uit dat ik binnenkort nieuwe bandjes nodig heb.....

http://www.strava.com/activities/169966982

Maar het was wel lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zou niet te snel die velg (laten) vervangen. Een paar krassen erin kunnen echt geen kwaad, zeker als ze over de lengterichting zitten hebben je remblokken er geen last van. Alleen als ze echt heel diep zijn, is je velg zelf verzwakt.
Als je hem toch vervangt (alleen vóór uiteraard) zou ik voor exact hetzelfde type gaan, anders moet je alle spaken ook vervangen en eerst de juiste lengte (laten) berekenen. Heel lastig allemaal. Misschien voordeliger om een voorwiel op marktplaats te zoeken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik ging er even vanuit dat hij hem niet ging overspaken maar in dat geval inderdaad dezelfde velg. Maar ^, inderdaad eerst afvragen of het wel nodig is. Tenzij je volgende week naar de Alpen gaat misschien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39

Pelle

🚴‍♂️

Zeker :)

Voor het eerst sinds anderhalve week ook weer tijd gevonden om een ritje te maken. Na het werk naar huis, even bidonnetjes gevuld en lekker rustig rondjes gedraaid in de Zuidplaspolder. Doel was om minstens 1 KOM te pakken, en de mooiste is nog gelukt ook.. had ik niet verwacht, met die warmte want ik had er best last van.

Met (volgens Buienradar) een wind van NO3 precies in de rug de Vierde Tochtweg exact met 50 km/h uit kunnen rijden: http://www.strava.com/act...84854/segments/3959462147

Tegen het einde ook nog even de skiberg opgefietst (onverhard mountainbikepad, grrr) om nog de laatste zonnestralen mee te pakken:

Afbeeldingslocatie: http://photos-b.ak.instagram.com/hphotos-ak-xap1/10540338_275092182673937_373272903_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10575958_1451350161793252_2026402884_n.jpg

Een lekker avondje in ieder geval, en goed om te merken dat 10 dagen rust niet direct betekent dat je opeens niet meer kan fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 18:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Pff hier ook.

Was het dorp nog maar amper uit, wil ff tempo maken en voel m'n benen toch direct een partij verzuren echt heel bizar. Zat nog ruim 25 bpm onder mijn omslagpunt ( goed gegeten en gedronken en uurtje gewacht na eten), en duurde bijna 5~10km voordat ik weer een beetje normaal kon rijden zonder dat m'n benen direct leeg aanvoelde :(
Wel lekker langs de Kaag richting Westeinderplassen kunnen stoempen met wind tegen :) dat ging eigenlijk lekker! Zelfs zo lekker dat er een fietser bij me in het wiel kwam rijden en na een paar km moest afhaken omdat ik steeds ietsjes ging versnellen, ook wel eens een leuke opsteker.
Helaas later rond Hillegom erge kramp in maag/darmen die door trok naar rechter nier :?.
Bijna op het einde reed ik bij Voorhout/Noordwijk (bij de beuk, parallelweg langs de N206 voor de bekende daar), kom ik met een gangetje op 30km/u aan is het asfalt verwijderd en omgetoverd tot grindpad, dus dat was even slippen en schrikken. Apart want er stond niets aangegeven en zaterdag lag er nog gewoon asfalt.

Maar net als Makkelijk:

Maar het was wel lekker!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Prima fietsweer, kwam vanavond iets beter op gang als gisteren (toen bleef ik in begin echt te lang op max hartslag van 130)
Paar top 10 posities gescoord en ff duin opgeknald om KOM dit keer echt te halen. (vorige keer precies gelijk met nr1)

http://www.strava.com/activities/169968763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
goed om te merken dat 10 dagen rust niet direct betekent dat je opeens niet meer kan fietsen :P
Echt minder word je pas na 2 weken van inactiviteit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:20
Gisteren 60km gedaan. Hartslag kwam uit op een gemiddelde van 140 met gem. 27km/u. Sinds ik met hartslagmeter rijd let ik veel meer op m'n hartslag. Snelheid laat ik niet meer zien, dat zie ik thuis wel zoals havana altijd zegt. :) Cadanssensor moet ik nog even aansluiten, ik wacht nog op een magneetje.

De 1000km dit jaar ook gepasseerd (fiets hier sinds april/mei). Voor mijn doen best aardig aangezien ik voorheen in een heel jaar een paar honderd kilometer fietste.

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 24-07-2014 08:30 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 07:03
Gisteren ook een wat langere rit (voor mijn doen) gedaan (38 volgens Strava, 40 volgens m'n tellertje op de fiets).

http://www.strava.com/activities/169920389

Veel tegenwind. Met name op de dijk naar Maurik was het echt ploeteren. Maar voor de rest een prima rit.
Zelfs een sprintje van m'n pa gewonnen *O* :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Ben gisteren op pad geweest rond de Eiffel. Had een route uitgestippeld van ruim 200km met bijna 3800hm. Kort na vertrek uit Heerlen begon de eerste klim al en de beentjes voelden direct behoorlijk zwaar, rustig aan omhoog en zo een beetje de eerste twee uur aangemodderd. Toen begon de langste klim van de dag, Baraque Michel vanuit Jalhay, gelukkig voelden de benen een stuk beter ineens en kon ik aardig omhoog rijden. Van daar gereden in de richting van Duitsland, onder Monschau en rondom Simmerath aardig wat beklimmingen gepakt, wel veel op de het lichtste verzet (30x28) naar boven moeten kruipen wanneer het weer ellenlang 10%+ was, dat is voorlopig echt nog ff wat te zwaar voor mij. Stukken van 8 a 9% verteer ik nu in ieder geval een stuk beter dan de laatste keer dat ik daar was, een maandje of twee geleden ging ik daar nog kruipend omhoog. Eenmaal de laatste beklimming gemaakt daar, 1 klim minder dan verwacht ivm een afgesloten weg, weer koers in de richting van Heerlen gemaakt. Laatste noemenswaardige klimmetje was nog het drielandenpunt.

Ritje bleek uiteindelijk goed voor 3661hm op 215,8km.
http://www.strava.com/activities/169905554

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Zeer netjes! Heftig ritje met niet alleen veel HM maar vooral weinig meters vlak. Alleen die 30x28 dat kan natuurlijk niet ;) Misschien iets vaker uit t zadel komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 22:51

Gotiniens

Fairly odd Tim

wackmaniac schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 20:43:
[...]
Jouw fout of fout automobilist?
Mijn fout, Ik was even afgeleid door een mogelijke wesp onder mijn helm.
Makkelijk schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:59:
Is je velg er echt zo aan toe dat je hem moet vervangen? En het maakt niet uit of je 2 verschillende velgen hebt hoor.
TheLemon schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 21:59:
Ik zou niet te snel die velg (laten) vervangen. Een paar krassen erin kunnen echt geen kwaad, zeker als ze over de lengterichting zitten hebben je remblokken er geen last van. Alleen als ze echt heel diep zijn, is je velg zelf verzwakt.
De krassen zitten dwars op de lengerichting, op het moment hoor ik duidelijk tijdens het remmen een ander geluid op het moment dat de remblokken over de krassen gaan.

Ik ga die krassen nog maar eens goed bekijken, en dan beslissen of ik 1 nieuwe velg koop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Ceaser, Respect. Mooi ritje hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Makkelijk schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 09:54:
Zeer netjes! Heftig ritje met niet alleen veel HM maar vooral weinig meters vlak. Alleen die 30x28 dat kan natuurlijk niet ;) Misschien iets vaker uit t zadel komen?
Tot aan 10% ging het allemaal wel prima op 39 maar een paar keer die echt steile stukken trok ik het niet meer en dan is die 30 wel lekker :P

De uitdaging blijft nog dat allemaal eens op max 39x28 te rijden en dat kleine blad niet meer te gebruiken. Toen ik daar een paar maanden geleden voor het eerst fietste wist ik niet wat ik meemaakte en heb ik hem vrijwel alleen maar gebruikt. Kan wel goed merken dat dat nu minder en minder is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Mooi tochtje zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ceaser schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:15:
[...]

Tot aan 10% ging het allemaal wel prima op 39 maar een paar keer die echt steile stukken trok ik het niet meer en dan is die 30 wel lekker :P

De uitdaging blijft nog dat allemaal eens op max 39x28 te rijden en dat kleine blad niet meer te gebruiken. Toen ik daar een paar maanden geleden voor het eerst fietste wist ik niet wat ik meemaakte en heb ik hem vrijwel alleen maar gebruikt. Kan wel goed merken dat dat nu minder en minder is 8)
Waarom dan niet gewoon 30x24?
Zat er standaard een 11-28 cassette op je fiets? Dacht dat de meeste triples werden geleverd met 11/12-23/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Hij was geleverd met 12-28 en 30-39-50. Heb een 11-23 casette waarmee ik normaal fiets, voor de wat stijlere klimmetjes daar heb ik die 12-28 teruggeplaatst.

En waarom geen 30x24? Het zal in mijn hoofd zitten, alles op het middelste blad kunnen rijden. 30x24 zal misschien hetzelfde verzet opleveren maar het blijft dat kleine blad voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Versnellingen die je hebt ga je automatisch gebruiken als je het wat zwaarder krijgt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

havana schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 08:17:
[...]

Echt minder word je pas na 2 weken van inactiviteit.
Dat heb ik ook gemerkt na mijn vakantie.... :'(

Gisteren na het werk een stijle hellingen sessie gehouden. 10-28% was geen uitzondering en het was lekker afzien. 63Km en 1359hm http://app.strava.com/activities/169993704

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5576/14729202294_02c7410024.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3919/14545012509_bb53a4e5f6.jpg

Ik heb ook miin nieuwe broek binnen :)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3917/14544895700_703609dd2e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
DDX schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:30:
Versnellingen die je hebt ga je automatisch gebruiken als je het wat zwaarder krijgt ;)
I know, toen ik laatst met 34x30 reed ging ik beduidend langzamer heuveltjes op dan de vorige keer met 34x23. Nu ben ik totaal geen klimmer, maar als het <20% is dan moet dat gewoon lukken met 30x24. Bij klimmen hoort toch een beetje het bereiken van max HS, scheldend op de fiets zitten en denken dat je de dag niet haalt (om vervolgens súper tevreden boven te komen).

En jspr, dik respect voor die 28% :X. Daar zou ik dus gewoon niet opkomen :P. Welk verzet doe je dat?

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 24-07-2014 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Die heb ik ook net binnengekregen (alleen dan variant met rode onderrand)
En Entrata shirt (rood).

Vanavond ff passen (2 maten besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 10:38:
Die heb ik ook net binnengekregen (alleen dan variant met rode onderrand)
En Entrata shirt (rood).

Vanavond ff passen (2 maten besteld)
De broek zit beduidend strakker dan een Free Aero race bib in dezelfde maat moet ik zeggen, maar het zit wel super lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Welke maat heb jij ? (ik heb van broek en shirt de m en l besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

XXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maatje groter hadden ze niet ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

geen idee, XXL zit voor mij goed en ik heb geen dikke reet/benen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door jspr op 24-07-2014 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Klinkt zo extreem groot XXL en zo groot/zwaar uitgevallen ben jij volgens mij niet als ik foto's wel eens zie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ik ben 1,93 en 84Kg, dus een lang/slank zeg maar.
Shirts zit ik nu op L/XL, maar bibs altijd een XXL gehad van Castelli (Nalini, Decathlon en Assos XL).
Die Bodypaint in XL wordt dan een enome ballenknijper gezien XXL al behoorlijk aangesloten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
Is dat de Castelli Bodypaint? Die heb ik ook, fijne broek al ziet ie wel erg strak rond de buik dus hoop dat je daar weinig vet hebt ;-)

Heb wel klachten over de ProgrettoX2 zeem, heb deze ook in de Sorpasso broek gehad en daarbij kwamen de hectingen van de zeem los. Heb nu exact hetzelfde met de bodypaint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Welke is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Body Paint 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ah. Ziet eruit als een fijne broek.

Ik heb overigens vanochtend even een filmpje gemaakt van de kraak die ik hoor als ik fiets. Als ik heel stil op de fiets zit en over superglad asfalt rijd, dan hoor ik in een gunstig geval niks (dus ongeveer 1% van de tijd :P). Maar de overige tijd en zeker met aanzetten, of met het rijden over klinkers of gewoon asfalt, hoor ik de hele tijd de kraak in dit filmpje:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=X_sJTgPU8E0]

Door druk te zetten op de bovenbuis van het frame reproduceer ik het geluid wat ik dus op de fiets hoor. Het komt ook echt uit het frame, en dus niet uit zadel, stuur, wiel of snelspanners oid. Dit hoort toch niet, in een carbon frame?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb carbon handboogpijlen, en die klinken precies zo als er een scheur in het carbon zit...

Verder geen idee welke onderdelen dit geluid nog meer kunnen veroorzaken. Succes met zoeken, hoop dat het niet je frame is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ascension schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:41:
Is dat de Castelli Bodypaint? Die heb ik ook, fijne broek al ziet ie wel erg strak rond de buik dus hoop dat je daar weinig vet hebt ;-)

Heb wel klachten over de ProgrettoX2 zeem, heb deze ook in de Sorpasso broek gehad en daarbij kwamen de hectingen van de zeem los. Heb nu exact hetzelfde met de bodypaint.
Ik heb 2 Free Aero race bibs zonder problemen, maar de Bodypaint zit strakker dus ik ga dit even in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kijk ook eens naar de nieuwe Assos Neopro. Ik heb er eentje (van Graham overgekocht) en ik vind 'm stukken mooier dan Castelli. Hij zit (maar dat is persoonlijk) super.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 13:14:
Kijk ook eens naar de nieuwe Assos Neopro. Ik heb er eentje (van Graham overgekocht) en ik vind 'm stukken mooier dan Castelli. Hij zit (maar dat is persoonlijk) super.
Smaken verschillen. Ik vond het zwart ook niet zwart genoeg, antraciet?

Free Aero en Bodypaint heb ik beide in maat L, 1,80m, 75~77 KG. En mijn boven benen zijn vrij fors.

[ Voor 64% gewijzigd door Graham op 24-07-2014 13:42 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Pelle schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:59:
Door druk te zetten op de bovenbuis van het frame reproduceer ik het geluid wat ik dus op de fiets hoor. Het komt ook echt uit het frame, en dus niet uit zadel, stuur, wiel of snelspanners oid. Dit hoort toch niet, in een carbon frame?
Klinkt niet lekker nee :(
Je hebt die fiets toch pas? Nog niet langs de leverancier geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik ga er deze week maar weer even langs denk ik. Had ze al gemaild, en dit was de reactie:
Je hebt een carbon monocoque frame en dus een klankkast. Kans is echt heel klein dat wat je nu doet het probleem bevat. Overigens is het ook niet aan te raden.
We hebben de fiets wel een dag nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:13:
Ik ga er deze week maar weer even langs denk ik. Had ze al gemaild, en dit was de reactie:

[...]
Is dat heel de mail? :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Gaan ze nou zeggen dat je geen kracht op een frame mag zetten? :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
En je mag ook niet flink trappen als je de berg op gaat, want dan kraakt hij ook :P *sarcasm*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Iemand nog een mooie route voor de Utrechtse heuvelrug? Denk die komend weekend eens te gaan bezoeken. Wil eigenlijk alle heuvelstjes wel pakken oa dus de noordzijde van Amerongse Berg.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik weet niet hoe ver je wilt rijden, maar 2 augustus is de west betuwe toer. Deze gaat ook over de Utrechtse Heuvelrug :)

http://www.sw-rivierenland.nl/west-betuwe-toer/

Ik doe zelf de 60km. Maar er zijn ook afstanden van 100km, 125km, 155km en 185km.

--edit--

ik zie dat de 185km route ook langs Amerongen etc. gaat :)

[ Voor 18% gewijzigd door PdeBie op 24-07-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
pdebie schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:32:
Ik weet niet hoe ver je wilt rijden, maar aankomend weekend (2 augustus) is de west betuwe toer. Deze gaat ook over de Utrechtse Heuvelrug :)

http://www.sw-rivierenland.nl/west-betuwe-toer/

Ik doe zelf de 60km. Maar er zijn ook afstanden van 100km, 125km, 155km en 185km.

--edit--

ik zie dat de 185km route ook langs Amerongen etc. gaat :)
Thanks, op zich kan ik een deel van de route wel gebruiken. Ik fiets vanuit Rotterdam naar de Heuvelrug dus op zich kom ik wel over de 185 K ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

..deze tocht komt in aanmerking voor het klimbrevet?

wtf is een klimbrevet? mag je dan wel/niet een berg oprijden? 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Graham: Wow, dat is al een hele rit vanaf Rotterdam naar hier haha :)
Ik doe zelf wel mee aan die tour. 60km heb ik me voor ingeschreven (zit net 4 weken op de wielrenfiets).

@jspr: Dat is een bewijs dat je x aantal kilometers hebt geklommen geloof ik. Meer een soort van prestige item dan dat je er echt iets mee mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Lijkt me een leuke tour! Heb het gevoel dat er dat weekend wat was, maar misschien ook niet :P

[ Voor 59% gewijzigd door Makkelijk op 24-07-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Graham schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:14:
Iemand nog een mooie route voor de Utrechtse heuvelrug?
In deze rit heb ik een groot deel van de klimmetjes genomen die je er kan vinden:
http://www.strava.com/activities/168336216

De klim die ik daar heb gedaan na de afdaling van de Grebbeberg naar Rhenen is deels onverhard en op een erg smal fietspad, geen aanrader op een drukke fietsdag.

Enige klim die ik zo kan bedenken die mist daar is van Doorn <> Maarn langs de N227. Vind die zelf altijd het meest handige om vanuit Doorn te klimmen en te dalen richting Maarn omdat het asfalt daar naar beneden een stuk beter is.

Edit:
Bedenk me overigens over de twee kleine klimmetjes midden door Rhenen lopen, dat is klimmend niet zo'n probleem maar met dalen rekening houden dat er ander verkeer op de weg is ;) Volgens mij ook grotendeels een 30km zone

[ Voor 18% gewijzigd door Ceaser op 24-07-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

@jspr: Er is een soort onofficieel klimbrevet, wat je krijgt als je een X aantal toertochten hebt gereden met (voor Nederlandse begrippen) flink wat hoogtemeters. Eigenlijk gewoon een afstreeplijstje van wat je hebt gehad. Zie http://www.klimmersbrevet.nl

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Voor het Klimmersbrevet dient men tenminste 8 van onderstaande  tochten volbracht te hebben 
(in een tijdsbestek van 3 jr.) om voor het brevet in aanmerking te komen. 

1  Rabo Bergtoer   &#8217;t Versnellertje  Dodewaard   29-mrt  180     
 2  Reichswaldtour  TC. De Liemers  Zevenaar    19-apr  165     
 3  De Hel van Twente   ATV Ruiten Drie Almelo  14-mei  160      
 4  R.Wijnen Grenslandklassieker    WTC Grensland   Neerbeek    18-mei  170/220     
 5  EKT (Veluwse Klim Toer) V.W.V.  Ermelo  30-mei  180     
 6  13-Heuvelentocht    TWC Het Stalen Ros  Ravenstein  14-jun  215     
 7  Vael Ouwe Tocht RTC De Veluwerijders    Dieren  14-jun  160     
 8  Flexpoint Limburgs Mooiste  Stichting Grand Ballon  Heerlen 14-jun  175/245          
 9  Jan Janssen Classic TC Wageningen   Wageningen  21-jun  155/200     
10  Omloop Math Salden  TWC De Maasvallei   Limbricht   28-jun  180     
11  Advitronics Telecom Toer    TWC Grave   Grave   29-jun  180     
12  Menzis West-Betuwe tocht    Stg Wielerpr. W.Bet.    Tiel    2-aug   185     
13  Ardennentrip    W.V. Parkstad   Heerlen 28-aug  180     
14  Berg & Daltocht TC Woensel  Woensel 23-aug  170     
15  Salverda Posbank H&H.-tocht TC Swolland Wapenveld/Terlet    30-aug  180/200      
16  Huchiestocht    T.T.V.  Veenendaal  13-sep  160/200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Makkelijk schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:29:
Gaan ze nou zeggen dat je geen kracht op een frame mag zetten? :F
Ik denk dat ze bedoeling dat je niet met twee handen op de bovenbuis moet drukken :)

Eerste stap is balhoofd en achterpat controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Makkelijk schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:50:
Lijkt me een leuke tour! Heb het gevoel dat er dat weekend wat was, maar misschien ook niet :P
Rondje Rotterdam O-)
Pelle schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:10:
Zijn er geinteresseerden om op zaterdag 2 augustus een rondje te rijden rondom Rotterdam? Gewoon met een leuk groepje 4 uurtjes toeren? Dan zorg ik voor een leuke route en een plek om even ergens een hapje te eten of een kop koffie te doen.

Rotterdam Centraal is dan een prima plek om af te spreken, maar bijvoorbeeld Gouda vind ik ook prima. Als het Rotterdam wordt dan kan ik eventueel ook gratis parkeerplaatsen regelen tussen Coolsingel en Lijnbaan :)

Ik zat te denken aan ongeveer deze route: http://www.strava.com/routes/621370
Who's in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
lol idd, dacht al dat pdebie het verkeerd had. Dit weekend is het helemaal geen 2 augustus :p

Zijn we er al uit qua tijd? 10 uur lijkt me mooi overigens.

[ Voor 25% gewijzigd door Graham op 24-07-2014 15:57 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Oja, rondje Rotterdam! Zie je, ik wist dat er wat was :)
Dat gaat natúúrlijk voor :)

[ Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 24-07-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Dochter rijdt zaterdag koers dus ik kan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Pelle schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:52:
Eigenlijk gewoon een afstreeplijstje van wat je hebt gehad
Strava Gran Fondo, maar dan met een oorkonde zeg maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
jspr schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:28:
[...]

Strava Gran Fondo, maar dan met een oorkonde zeg maar :P
En variatie in uitdaging :+
Serieus: Strava, wordt eens origineel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

maar dan verkopen ze geen t-shirts meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
jspr schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 16:33:
maar dan verkopen ze geen t-shirts meer :P
Ja, je moet jezelf toch eerst op sportief vlak bewijzen alvorens je 40% meer dan de adviesprijs voor een jersey betaald. |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 24-07-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Graham schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 15:56:
lol idd, dacht al dat pdebie het verkeerd had. Dit weekend is het helemaal geen 2 augustus :p
Ow oeps ja haha. Volgende week weekend! :P

3 augustus is trouwens de profronde van Tiel, met o.a. Laurens ten Dam.
Pagina: 1 ... 78 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.