Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 82 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
LuPo schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:29:
[...]

Dat krijg je ervan als je in het buitenland gaat hokken. :P
Die is wel erg hoor :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:21
Ja, want wie in Nederland blijft hangen, maakt nooit d/t-fouten :?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
DeFeCt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:28:
[...]

Ik gok er een beetje op dat de edge wel meer dan 1 kaart aan kan, mocht dat niet lukken dan noem ik hem gmapsupp.img. De vraag is natuurlijk wel of de Edge zelf wel met zo'n groot bestand overweg kan. Ik wil deze er op zetten: http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
De maximale grootte van een microSD-kaart die een Edge aan kan is 8 GB.

Meerdere .IMG bestanden is geen punt, maar ze moeten het formaat 8.3 hebben. Ik verander altijd alleen de laatste letter.

gmapsupp.img
gmapsupa.img
gmapsupb.img
gmapsupc.img

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
dreamscape schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:37:
d/t fouten zijn redelijk simpel gemaakt en vind ik zelf een stuk minder erg maar dit is wel van andere orde.

Maar goed genoeg offtopic gelult. Van het weekend ziek geweest dus weinig gefietst. Wel heb ik vrijdag nog even langs Bikepart4u gegaan om even te kijken wat er nou aan mijn zadel/zadelpen was dat mijn bibshort kapot maakte bij de aanhechting van de zeem. Blijkbaar de zadelpen zelf die bij het bevestigingssysteem iets uitstak en daardoor heel lichtjes mijn binnenbeen raakte. Serge was meteen zo aardig om het te fixen met een andere zadelpen (die er ook mooier uitziet) voor niets. Blijft een van de beter fietsenmakers in Rotterdam.

@Havana, goede tip...daar was ik ook nieuwsgierig naar.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 31-07-2014 09:52 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
DeFeCt schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:28:
[...]

Ik gok er een beetje op dat de edge wel meer dan 1 kaart aan kan, mocht dat niet lukken dan noem ik hem gmapsupp.img. De vraag is natuurlijk wel of de Edge zelf wel met zo'n groot bestand overweg kan. Ik wil deze er op zetten: http://www.openfietsmap.nl/downloads/europe
Op mijn Edge 800 heb ik losse kaarten staan voor Benelux, Italie, Frankrijk, Alpen en wat staten in de VS. De Garmin pakt dat allemaal vanzelf alsof het 1 kaart is, ook als je overlappende gebieden hebt in je kaarten. Totaal heb ik 4.2GB aan kaartmateriaal op de SD kaart staan. Opstarten duurt denk ik een halve minuut ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gezien ik slechts in 4 talen werk slippen deze dingen er wel eens door..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
THM0 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:52:
[...]

Op mijn Edge 800 heb ik losse kaarten staan voor Benelux, Italie, Frankrijk, Alpen en wat staten in de VS. De Garmin pakt dat allemaal vanzelf alsof het 1 kaart is, ook als je overlappende gebieden hebt in je kaarten. Totaal heb ik 4.2GB aan kaartmateriaal op de SD kaart staan. Opstarten duurt denk ik een halve minuut ofzo.
Maar meer kaarten tegelijk geactiveerd hebben kost accu en bovendien wordt het apparaat er traag van.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Graham schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:51:
[...]

d/t fouten zijn redelijk simpel gemaakt en vind ik zelf een stuk minder erg maar dit is wel van andere orde.

Maar goed genoeg offtopic gelult.
Je maakt het me zo wel erg makkelijk... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
dreamscape schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:19:
[...]

Je maakt het me zo wel erg makkelijk... :)
Honger? :p

Ik hoorde laatste tijd overigens rond mijn bladen wat gekraak. Nou dacht ik dat het mijn bladboutjes was want ik het het vooral als ik sta op mijn pedalen. Maar ik het het nog steeds nadat ik ze heb aangedraait. Binnenkort zet ik de bladboutjes overigens vast met loctite. Iemand nog andere tips wat het zou kunnen zijn?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:06
Graham schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:25:
[...]

Honger? :p

Ik hoorde laatste tijd overigens rond mijn bladen wat gekraak. Nou dacht ik dat het mijn bladboutjes was want ik het het vooral als ik sta op mijn pedalen. Maar ik het het nog steeds nadat ik ze heb aangedraait. Binnenkort zet ik de bladboutjes overigens vast met loctite. Iemand nog andere tips wat het zou kunnen zijn?
pedalen/crank?

Had dat eerst ook. Maar bleek uiteindelijk dat mijn pedalen kraakten tot en met. Uiteindelijk besloten over te stappen van de SPD naar de SPD SL en nu nergens last van.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

d/t fouten vind ik minder erg dan 'me' fiets zeggen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Had afgelopen weekend "mijn" kraakje weer terug en toen moest ik even aan de discussie hier denken en door uit het zadel te gaan verdween naar mijn idee de kraak. Ik denk dus dat de zadelpen een kraakje heeft. Nouja, dat is dan maar zo :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:56
Het was een geintje.. Toch wel duidelijk af te leiden uit m'n tekst + smiley?
jspr schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:53:
[...]

Gezien ik slechts in 4 talen werk slippen deze dingen er wel eens door..... :+
Haha, 'slechts' 4 talen.. _/-\o_

Ik heb het zelf ook weleens. Dan wil je een woord opschrijven en begin je opeens te twijfelen over de spelling. Want het ziet er zo gek uit... Maar on-topic maar weer, blijkbaar gaan grapjes nogal snel mis hier. :D
havana schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 09:51:
[...]

De maximale grootte van een microSD-kaart die een Edge aan kan is 8 GB.

[...]
Volgens Garmin is de maximale grootte 32GB.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
wackmaniac schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:46:
Had afgelopen weekend "mijn" kraakje weer terug en toen moest ik even aan de discussie hier denken en door uit het zadel te gaan verdween naar mijn idee de kraak. Ik denk dus dat de zadelpen een kraakje heeft. Nouja, dat is dan maar zo :)
Nu je het zegt. Pelle al wat gehoord van je kraakje?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 13:24

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 10:07:
[...]

Maar meer kaarten tegelijk geactiveerd hebben kost accu en bovendien wordt het apparaat er traag van.
Hoe maak ik dat onderscheidt in de Garmin? (afgezien van het feit dat hij de kaart op mijn SD helemaal niet ziet :| )

...duidelijk aan vakantie toe ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeFeCt op 31-07-2014 12:38 . Reden: of je stopt het kaartje in je garmin... ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
Ik ben op zoek naar een nieuwe cassette voor op het vlakke (zit nu een 12-30 9 speed op)
Ik heb een tripple, 30-39-52
ik zoek dus een nieuwe 9 speed casette, met iig 14 15 16 17 18 19 te gebruiken op het middenblad.
iemand enig idee of er een cassette is die aan mijn voorwaarden voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Pelle

🚴‍♂️

Makkelijk schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 11:46:
[...]

Nu je het zegt. Pelle al wat gehoord van je kraakje?
Nog niet bij LBS geweest (geen tijd voor gehad), maar ik ben zelf alweer een stukje verder in mijn onderzoek. Het lijkt iets met de interne kabelgeleiding te zijn; als ik de sleeve rond de remkabel die achter uit het framekomt wat aantrek, en er daarna even alle kanten opbuig, dan verdwijnt de kraak. Duurt echter maar even; op de fiets is 'ie zo weer terug namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
ramonlambal schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:16:
Ik ben op zoek naar een nieuwe cassette voor op het vlakke (zit nu een 12-30 9 speed op)
Ik heb een tripple, 30-39-52
ik zoek dus een nieuwe 9 speed casette, met iig 14 15 16 17 18 19 te gebruiken op het middenblad.
iemand enig idee of er een cassette is die aan mijn voorwaarden voldoen?
Als je perse en de 16 en de 18 wilt hebben, dan kom je volgens mij op een Ultegra 13-23 uit:
http://www.rose.nl/artike...assette-118703/aid:118705

BTW 14-25 kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:22:
[...]

Nog niet bij LBS geweest (geen tijd voor gehad), maar ik ben zelf alweer een stukje verder in mijn onderzoek. Het lijkt iets met de interne kabelgeleiding te zijn; als ik de sleeve rond de remkabel die achter uit het framekomt wat aantrek, en er daarna even alle kanten opbuig, dan verdwijnt de kraak. Duurt echter maar even; op de fiets is 'ie zo weer terug namelijk.
Kan de LBS dan vast wel fixen als het alleen de kabel is. Frame of behuizing zal wat lastiger zijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
wezep schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 13:22:
[...]

Als je perse en de 16 en de 18 wilt hebben, dan kom je volgens mij op een Ultegra 13-23 uit:
http://www.rose.nl/artike...assette-118703/aid:118705

BTW 14-25 kan ook.
Thnx, dit is inderdaad wat ik zocht.

Wat zouden jullie nemen bij een tripple en 9 speed? ook dit? of toch een 11/12 23 en dan maar geen 16 of 18?

het is een beetje dure casette om maar ff uit te proberen of het bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo! Net thuis van een rondje Drenthe (94 km), ligt thuis een envelop te wachten met een Barfly 2.0 Garmin houder. Ik had een tijdje geleden via eBay al een SRAM imitatiehouder gekocht (linkje van M@cer) maar ik vond dit geen porem omdat de Garmin boven het stuur uitkomt. Met de Barfly heb je dit probleem niet, 't ziet er erg strak uit 8) Besteld bij Featherbikes voor 25 euro (geen verzendkosten). Belachelijk duur voor een stukje plastic maar ach.

Plaatje van Google gejat

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/11rpxte.png

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 31-07-2014 14:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-10 18:25

Vos

AFCA

Mooie oplossing ja!

Ondertussen wel beetje spijt dat ik mijn racefiets al verkocht heb. Kriebelt enorm en nieuwe fiets kopen is lastiger dan verwacht op dit moment.

Tijdens mijn vakantie kwam een gelimiteerde Mavic versie van de Canyon Ultimate CF SL uit. Eigenlijk iets boven mijn budget maar de vakantie viel achteraf mee qua uitgaven. Nu spijt dat ik hem niet gekocht heb / kunnen kopen :( .

Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-FqhOrnMNOqk/U8dmQeHs0eI/AAAAAAAAWnw/jRE7u1GAVJI/s1600/Canyon.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 31-07-2014 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@Havana, Zo fijn zo'n mount. Ik heb de K-edge geloof ik. Van aluminium maar net zo duur.
@Vos, Mooie fiets hoor met die gele accenten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:58
Heb die Barfly ook, bevalt me uitstekend.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

havana schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:23:
Belachelijk duur voor een stukje plastic maar ach.
Mooi hé deze hobby :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Hier ook mensen bekend met Thules fietsdrageraanbod? Bij gebrek aan een trekhaak wil ik een drager voor op het dak hebben en ik twijfel tussen de FreeRide, de ProRide en de OutRide. Ik heb een oude FreeRide gehad van mijn buurman, maar die lijkt een andere bevestiging te hebben dan op de huidige uitvoering en dusdanig niet op mijn dragers te passen.

Extra vraag; gaat zo'n klem als op de ProRide en FreeRide mijn carbon een beetje heel houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor carbon is er maar één optie en dat is de Outride. Ik heb er ervaring mee en dat is een SUPER degelijk ding. Onvoorstelbaar hoe stabiel de fiets erin staat. Je kunt er eventueel nog een los accesoire bijkopen voor het voorwiel maar dit kun je uiteraard ook in een wieltas mikken (ik weet niet of dat nog past :P ).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Daar was ik al bang voor; wilde al een OutRide kopen, maar we gaan met 4 man. Ruimte zat, volgens mij rijden we dezelfde auto en daar passen makkelijk vier voorwielen en 4 weekendtassen in :)

Moet dus nog ergens 3 OutRides vandaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Je kunt ook voor de Velo Vise gaan. Dat is volgens mij de voorloper van de Outride en derhalve soms wel voor (relatief) weinig op marktplaats te vinden.

Wat havana zegt, een fiets staat als een huis op zo'n ding. Steviger en meer betrouwbaar dan zo'n drager met een klem om één van de buizen wat mij betreft.

Rose heeft volgens mij ook nog een goedkoop alternatief. Dat bestaat uit twee delen die ieder op één van de dwarsbalken op het dak bevestigd moeten worden. In de ene staat de voorvork en op de andere het achterwiel. Werkt op zich ook goed. Kost circa 30 euro meen ik. Edit: Blijkbaar is het huismerk vervangen door de Elite San Remo. Ben je ook voor 35 euro klaar.

Houdt overigens rekening met een stevig verbruik. Ik rijd normaal gesproken circa 1:12,5 à 13. Met 4 man in de auto en 4 fietsen op het dak ging dat naar circa 1:8. De luchtweerstand van de auto neemt nogal toe met een paar fietsen op het dak zal ik maar zeggen.

[ Voor 58% gewijzigd door argro op 31-07-2014 15:25 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Totaal geen interesse in een drager voor op de auto, heb zelfs geen auto, maar vraag me af of jullie ook nog na denken over brandstof gebruik bij het kopen van zo'n drager? Neem aan als je een trekhaak hebt dat de keuze sneller is gemaakt om er een te kopen die daarop aansluit tov op dak.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Achja, als je geen trekhaak hebt... Ik zou zelf niet zo moeilijk doen over het clampen van carbon in een dakdrager, mits een beetje met beleid. Anders doen de pro's het heel erg verkeerd ;) Ok, die zijn ook niet echt zuinig op hun carbon.

Aan de andere kant zit een drager op de voorvork natuurlijk sowieso steviger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Een racefiets op het dak zal qua brandstof niet veel extra kosten. Daar komt bij dat ik de brandstof toch niet hoef te betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Makkelijk schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:26:
Anders doen de pro's het heel erg verkeerd ;) Ok, die zijn ook niet echt zuinig op hun carbon.
En die hebben andere prioriteiten. Die willen niet 140 kmph kunnen rijden met de auto met fietsen op het dak, maar wel snel een fiets van het dak kunnen trekken, zonder dan eerste nog een voorwiel uit de achterbak te hoeven halen.

Als er vele kilometers snelweg overbrugd moeten worden buiten de koers om, dan worden de fietsen ook anders vervoerd dan in zo'n klem op het dak.
wackmaniac schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:28:
Een racefiets op het dak zal qua brandstof niet veel extra kosten. Daar komt bij dat ik de brandstof toch niet hoef te betalen :)
Dat valt dus tegen, zie argro in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18". Scheelde toch ruim 30% in mijn geval.

Overigens is het per persoon hooguit een paar tientjes en dus op het totale budget voor een vakantie zeker geen onoverkomelijke zaak.

[ Voor 44% gewijzigd door argro op 31-07-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Die Elite dingen zijn volgens mij ook gewoon degelijk, al is de snelheidsbeperking wel 110 waar dit 130 is met de Thule. Vroegâh had je ook nog Velomann Bora, maar die benne volgens mij niet/nauwelijks meer te krijgen.

Als je de fietsen om en om zet dan moet 4 wel passen denk ik.

Andere optie is om 2 fietsen op de achterklep te doen. Weet niet wat voor auto je hebt maar als je een station of hatchback hebt dan gaat dat prima.

Ik ben ooit naar Zuid-Frankrijk gereden met een Mottez van Marktplaats (25 euro) en dat ging meer dan prima. Vastzetten met tie-wraps en gaan.

http://link.marktplaats.nl/m832788703

Een trekhaak plaatsen is geen optie? Ik begrijp dat het een leasebak is? Ik heb op mijn Octavia een trekhaak laten zetten. Kostte wel 450 euri, maar ik heb er dan ook wekelijks plezier van.

[ Voor 85% gewijzigd door havana op 31-07-2014 16:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Die Mottez heb ik hier ook (3,50 euro, kringloopwinkel :) ). Met één fiets gaat dat prima.
Meerdere fietsen is wat gepuzzel omdat ze tegen elkaar aan gaan hangen, maar dat is met een stukje schuimrubber op de juiste plek zo opgelost. En het werkt het beste op een stationwagon of hatchback met vrij rechte achterkant.

Daarvan een moderne variant is de Thule Raceway. Dat is pas echt mooi spul, maar ook wel wat kostbaar.

Voor op het dak is ook wel een goedkopere drager met vorkbevestiging te vinden dan die Thule: de Peruzzo 705. Totaal geen ervaring mee, maar het is ook zo'n soort apparaat, maar dan voor de helft van het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:29

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb er deze voor op de achterklep van mijn Lupo koektrommel. Staat als een huis en heb hem op ebay voor een habbekrats (€100 geloof ik) kunnen overnemen. Ding zat nog helemaal nieuw in de doos :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:42

4POX

Everybody is wired

Graham schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 14:38:
@Havana, Zo fijn zo'n mount. Ik heb de K-edge geloof ik. Van aluminium maar net zo duur.
Nu las ik dat je geen beter geen houder van metaal kunt nemen. Het kunststof van je garmin is slijtage gevoeliger dan je metalen houder. Je wilt dat je houder slijt, niet je Garmin.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
4POX schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:36:
[...]

Nu las ik dat je geen beter geen houder van metaal kunt nemen. Het kunststof van je garmin is slijtage gevoeliger dan je metalen houder. Je wilt dat je houder slijt, niet je Garmin.
De mountdeel waar de garmin zelf in zit is kunststof.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19
tegen de tijd dat dat versleten is ben je toch wel toe aan een nieuwe Garmin... Dat kan toch nooi zo hard gaan.. Ik ben trouwens nog steeds erg tevreden met mijn houder van 10 euro..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle ook. 17 euro was die van mij, maar die was dan wel origineel SRAM :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik zweer bij mijn K-edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
M@cer schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:48:
tegen de tijd dat dat versleten is ben je toch wel toe aan een nieuwe Garmin... Dat kan toch nooi zo hard gaan.. Ik ben trouwens nog steeds erg tevreden met mijn houder van 10 euro..
Vind het persoonlijk geen gezicht dat de Garmin boven het stuur uitkomt. Verder is er niks mis met die houder.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:19
Bij mij komt ie volgens mij niet boven het stuur uit, dat is me in ieder geval nog nooit opgevallen..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Zo, ook even wat kilometers gemaakt de afgelopen twee dagen. Gisteren van Groningen naar Amsterdam gefietst (lekker alleen maar wind tegen...) en vandaag weer terug (gelukkig wind mee). Terugweg bijna uur sneller dan heen, maar ondanks de wind mee toch wel een stukje zwaarder: inspanning van de dag ervoor was nog niet helemaal uit de benen.

heen: http://www.strava.com/activities/173049030
terug: http://www.strava.com/activities/173512990 (iets mooiere route door flevoland imo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Die Peruzzo lijkt nog een oude methodes van vastmaken te hanteren (vierhoekige drager).

Zo'n trekhaak is bijna net zoveel geld als 4 dragers idd en dan zou ik ook nog drager moeten scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteren rondje Lauwersmeer gedaan, ging best lekker. Was lekker tegen de wind in en terug van de wind af. :) Helaas wel op het einde een prikbeest tussen mn bril en de help gehad, trok een bruine angel uit mn wenkbrauw. Wenkbrauw en ooglid is opgezwollen. :z

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:58
Inmiddels fiets ik nu ook enkele maanden op een tweedehands Panasonic DX-1000, bouwjaar 1990.. :) Het fietsen bevalt zeker en daarom ben ik nu aan het loeren voor een betere fiets (als in Shimano 105 of hoger afgemonteerd en zonder buiscommandeurs ;)). In eerste instantie wilde ik een tweedehands via Marktplaats op de kop tikken met een budget van rond de 500-600 euro. Maar het aanbod valt me wat tegen enerzijds en anderzijds ben ik ook niet bekend genoeg met alle verschillende groepen, frames en wielsets om voor mijn gevoel een verstandige keuze te kunnen maken.

Daarom de focus nu verlegd naar een tweedehands bij een LBS maar in de omgeving van Rotterdam ken ik niet echt veel fietsenmakers met een tweedehands racefietsen aanbod. Iemand hier tips? Overigens als ik via een LBS een fiets koop kan het budget wat omhoog vanwege het belastingvoordeel, budget ligt dan rond de 1000 euro. Wellicht dat er voor deze prijs dan ook wel weer een nieuwe fiets in het verschiet ligt? Ik ben zelf bijvoorbeeld wel gecharmeerd van Jan Janssen fietsen, de Tour de France fiets 105 afgemonteerd ligt maar een stukje boven mijn budget. Er zullen ongetwijfeld nog andere degelijke fietsen in deze prijs range zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Tiuri schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:
Inmiddels fiets ik nu ook enkele maanden op een tweedehands Panasonic DX-1000, bouwjaar 1990.. :) Het fietsen bevalt zeker en daarom ben ik nu aan het loeren voor een betere fiets (als in Shimano 105 of hoger afgemonteerd en zonder buiscommandeurs ;)). In eerste instantie wilde ik een tweedehands via Marktplaats op de kop tikken met een budget van rond de 500-600 euro. Maar het aanbod valt me wat tegen enerzijds en anderzijds ben ik ook niet bekend genoeg met alle verschillende groepen, frames en wielsets om voor mijn gevoel een verstandige keuze te kunnen maken.

Daarom de focus nu verlegd naar een tweedehands bij een LBS maar in de omgeving van Rotterdam ken ik niet echt veel fietsenmakers met een tweedehands racefietsen aanbod. Iemand hier tips? Overigens als ik via een LBS een fiets koop kan het budget wat omhoog vanwege het belastingvoordeel, budget ligt dan rond de 1000 euro. Wellicht dat er voor deze prijs dan ook wel weer een nieuwe fiets in het verschiet ligt? Ik ben zelf bijvoorbeeld wel gecharmeerd van Jan Janssen fietsen, de Tour de France fiets 105 afgemonteerd ligt maar een stukje boven mijn budget. Er zullen ongetwijfeld nog andere degelijke fietsen in deze prijs range zijn?
In Zuidland bij deko bikesport staan altijd wel wat 2de hands racefietsen. Het is een kleine winkel, maar wel veel aanbod.
Jan Janssen fietsen bij Cees Boer in Maassluis http://www.ceesboer.com/?...=2&merk=138&categorie=151
TdF fiets kost net geen €1000 ;).
Kijk is bij wat websites rond, er is genoeg te vinden voor onder de €1000.
Bike2Build in Vlaardingen
12gobiking in Moordrecht

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:38

sapphire

Die-hard pruts0r

M@cer schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:48:
Ik vind het ook een topding :)

Ik heb net maar besloten vanavond lui binnen te blijven :(
Kwam thuis met een enorme koppijn dus meteen 2 paracetamol ingenomen en gaan pitten, werd wakker en het ging wel. Zij het niet dat het klopt als een gek bij enige inspanning, geloof dat fietsen ook onder inspanning valt. Nouja dan zondag of maandag maar weer.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Tiuri schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:28:

Eventueel een paar weken wachten tot de 2014 modellen massaal in de uitverkoop gaan, any minute now.

Ohja en Panasonic DX-1000 :9~
Welke kleur is ze? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:58
PM_Petrol schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:35:
[...]

In Zuidland bij deko bikesport staan altijd wel wat 2de hands racefietsen. Het is een kleine winkel, maar wel veel aanbod.
Jan Janssen fietsen bij Cees Boer in Maassluis http://www.ceesboer.com/?...=2&merk=138&categorie=151
TdF fiets kost net geen €1000 ;).
Kijk is bij wat websites rond, er is genoeg te vinden voor onder de €1000.
Bike2Build in Vlaardingen
12gobiking in Moordrecht
Bedankt! In dit rijtje kende ik alleen bike2build. Ik ga de rest eens rustig bekijken :) Op dit soort zaken googlen geeft mij meestal niet het gewenste resultaat..
Makkelijk schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 20:42:
[...]

Eventueel een paar weken wachten tot de 2014 modellen massaal in de uitverkoop gaan, any minute now.

Ohja en Panasonic DX-1000 :9~
Welke kleur is ze? O+
Ik houd het nog wel een paar weken uit op de DX-1000.. Zou ik voor de uitverkoop dan moeten zijn bij juist de grote fietsenboeren (bijvoorbeeld een bike2build of een Hans Struijk) of juist de kleinere? Groen-wit met rode accenten: http://i.imgur.com/ay8IP6G.jpg ongetwijfeld vloeken in de kerk deze kleuren combinatie maar ik vind het mooi :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wit zadeltje en stuurlint, mooie vittoria open corsa sc bandjes en gaan :9
Vind íets aan die framepjes mooi :P

[ Voor 30% gewijzigd door Makkelijk op 31-07-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Die zaak is m.i. vooral goed in het verkopen van Koga's inclusief te duur onderhoudscontract aan mensen met een dikke portemonnee. Zo heel veel racefietsen hebben ze daar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 12:51
Zo. In mei deed ik eens mee aan de May Challenge. Uiteindelijk 600km gekard. In juni kwam ik op precies hetzelfde uit. Deze maand schoot het door ziekte en andere privé-perikelen niet op. Afgelopen weekend stond ik op 500. Met twee avondritjes van 50km had het moeten lukken maar gistermiddag weer koppijn en stijve nek.

Vandaag na kantoortijd nog 100km karren zat er natuurlijk niet in, maar met een mokersnel rondje ringvaart Haarlemmermeer vanuit Sloterdijk is de eindstand 574 geworden. Met de conditie gaat het beter en beter. 72km met gemiddeld 31,1 is voor mij een nieuw record. Eindelijk lukt het om bij anderen aan te haken en zelfs af en toe voorop te gaan rijden.

Na een korte stroopwafelpauze bij de 50km kwam net een groepje voorbij toen ik weer opstapte. 34 gemiddeld (wind mee). Langzaam zakte dit terug naar 30, maar een stukje vóór hen fietste een solorijdster vrij hard. Zou het lukken? Doen! Sprintje getrokken en achter de solorijdster gaan hangen. Die reed 36. In haar kielzog en nog steeds met wind mee ging dat prima. Na een tijdje dacht ik toch ook eens op kop te gaan rijden. Inmiddels waren we teruggezakt naar zo'n 33. Net op dat moment kwam een drietal heren voorbij gevlogen en de solorijdster sprong gelijk in hun wiel. Ik er achteraan. Zij reden 37/38. Dat is wel HEEL hard. De solorijdster sloeg ergens af en ik moest ze uiteindelijk laten gaan. Terug naar kantoor gereden met iets van 32.

I love it when a plan comes together - Hannibal Smith

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Pin je niet vast op snelheden he!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:30
Vandaag lekker colletjes gedaan hier in de buurt.

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25803-5/IMG_20140731_123550.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25806-5/IMG_20140731_130058.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25809-5/IMG_20140731_154138.jpg

http://www.strava.com/activities/173567786

Allemaal bovengekomen met 39x25, 12-30 casette die ik wel meegenomen heb nog niet gemonteerd :)

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 31-07-2014 22:34 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
DDX schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:29:
Vandaag lekker colletjes gedaan hier in de buurt.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

http://www.strava.com/activities/173567786

Allemaal bovengekomen met 39x25, 12-30 casette die ik wel meegenomen heb nog niet gemonteerd :)
prachtig rondje zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 12:51
Janusz schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 22:23:
Pin je niet vast op snelheden he!
Ik weet wat je bedoelt en mijn hoofddoel is niet ongebreidelde snelheid. Maar dit jaar is mijn conditie de net-niet grens gepasseerd en in de net-wel categorie terechtgekomen. Onlangs een 160km rit gedaan (zonder snelheidsdoel!) en nu kan ik mee met 30+ rijdende mensen. En dus bv eens met een GoT-fietstocht mee.

Mijn hoofddoel is plezier hebben op de fiets. Nieuwe routes, nieuwe dorpjes, nieuwe riviertjes, nieuwe heuveltjes, een pauze met een fenomenaal uitzicht...

Een goede fietsconditie bestaat natuurlijk naast snelheid uit hartslag, afstand, sprintjes en heuvel/bergwerk. Voor de wedstrijden doe ik het niet, maar wie dat wel leuk vindt heeft ook nog veel te leren over strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
dreamscape schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 20:02:
F#ck! Twee weken geleden mezelf op mijn hand geslagen met een hamer en daarna was fietsen toch wel pijnlijk. Nu nog steeds, dus toch maar even de dokter bezocht. Conclusie: waarschijnlijk een middenhandsbeentje gebroken. Intussen al aardig geheeld, maar het advies is om drie weken niet op de racer te gaan zitten ... :(
Update: dokter moet haar mond houden. Vandaag een uurtje op de fiets gezeten en ik had nergens last van.

Ik wilde me wel aan dat advies houden, maar mijn fietsmaatje wilde wel heel graag gaan rijden. Zijn vriendin en hij kregen vorige week een doodgeboren kindje en na een paar dagen wilde hij echt heel graag frisse wind op de kop, maar wilde niet in z'n eentje gaan rijden.

Natuurlijk geen noemenswaardige prestaties gereden en vooral even goed gepraat, maar het was wel lekker om weer even op de fiets te zitten. Binnenkort langzaam het tempo en de afstand weer gaan opvoeren, zodat die hand nog goed kan genezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
dreamscape schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 23:27:
[...]

Update: dokter moet haar mond houden. Vandaag een uurtje op de fiets gezeten en ik had nergens last van.

Ik wilde me wel aan dat advies houden, maar mijn fietsmaatje wilde wel heel graag gaan rijden. Zijn vriendin en hij kregen vorige week een doodgeboren kindje en na een paar dagen wilde hij echt heel graag frisse wind op de kop, maar wilde niet in z'n eentje gaan rijden.

Natuurlijk geen noemenswaardige prestaties gereden en vooral even goed gepraat, maar het was wel lekker om weer even op de fiets te zitten. Binnenkort langzaam het tempo en de afstand weer gaan opvoeren, zodat die hand nog goed kan genezen.
Netjes van je en kan wel begrijpen dat hij even wil gaan fietsen...erg zen soms dat fietsen. Kan het me niet voorstellen hoe het is om een kind te verliezen.

--

Vandaag nog zelf even lekker hard gefietst na het weekend en begin van de week goed verkouden te zijn. Voelde erg lekker en kon na wat inrijden gemiddeld 35~ fietsen. Voelde heerlijk. Rottemeren blijft fijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Vanavond de tijd genomen om mijn fiets schoon te maken. Was harder nodig dan ik dacht! Ik fiets eigenlijk nooit in de regen en haal geregeld een doek over de fiets. Op het oog ziet mijn fiets er altijd netjes uit. Maar wat een troep zit er toch aan. :P

Cassette in badje lampenolie. Ketting en voorbladen met doek en lampenolie. Rest van de fiets met sopje. Wielen eruit waardoor ik overal redelijk goed bij kon.

Hij blinkt weer. :*)

Volgende keer proberen stuurlint te vervangen, conti 25mm bandjes monteren + kortere stuurpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

schoonmaken is ook een onderdeel van het algemene onderhoud. Zo heel veel werk is het niet en je hebt er veel plezier van als de fiets weer mooi schoon is.
Tevens is het een goede manier om te kijken hoe je frame er aan toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Stuurlint wikkelen is klotewerk vind ik. Ik kan het zelf maar ik laat het meestal doen. Ik doe er 30 minuten over en de FM 5. Bovendien kan de FM het nét ff strakker.

Overigens vorige week toevallig nog laten doen. Voordeel van Lizard Skin lintjes is dat ze enorm lang mee gaan. Oude lintje zat er 2 seizoenen op. 8)

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 01-08-2014 08:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Hoe is het eigenlijk met dubbel stuurlint? Waarschijnlijk ligt het ook aan het lint wat je gebruik.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Snap je vraag niet?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vraag me af hoe het is om daar mee te rijden tov enkel.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik probeer het ook even hier 8)

Ik gebruik mijn Bianchi Pista naast mijn Canyon CF SLX op de openbare weg om op snelheid en kadans te trainen. Ik skid niet en heb dus een voorrem om te remmen in het geval van nood.

Op dit moment heb ik een setje Miche Pistard WR wielen (2016gr 24 spaken voor en 32 spaken achter) er onder zitten, maar ik wil eventueel upgraden naar een set die lichter is en soepeler loopt. De Miche set is zeker goed, maar na 1,5 jaar wil ik toch iets anders en beters.

Het liefste kocht ik een setje Campagnolo pista, maar die zijn tubular en er zit geen remvlak op. Met de voorrem slijt ik de hele voorvelg naar de knoppe wat ik dan jammer vind en dan ook vooral lelijk (de voorvelg van mijn Miche setje is ook al helemaal aan het afslijten door het remmen).

Handgespaakt blijft dus over met velgen met een remrand. Over de naven ben ik het al eens: Campagnolo pista, alleen de velgen heb ik geen idee waar/wat ik moet zoeken. Het liefste 30-40mm profiel met remrand.

204gr
Afbeeldingslocatie: https://static.bike-components.de/cache/Campagnolo-Record-Pista-VR-Nabe-silber-36-Loch-92d8d02d509d842cf3e952e0c57806b0.jpeg

284gr
Afbeeldingslocatie: https://static.bike-components.de/cache/Campagnolo-Record-Pista-HR-Nabe-silber-36-Loch-9db80b701d3b6c910ed0727b8eff4a9b.jpeg

Iemand een idee m.b.t. velgen en waar te laten spaken?

Zoran (deze is dat toch? http://www.bikexperto.com/) of Wheel tec?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoran is prima en een stuk goedkoper dan Wheeltec. Communicatie is soms wat lastig. Wat ook een prima optie is, is Handgespaakt.nl. Bij Zoran is het geen punt (een deel van) de onderdelen zelf aan te leveren.

Qua velgen, welke kleur moeten de velgen zijn, dit beperkt namelijk de keuze vaak nogal.

En wil je smalle velgen of (geheel volgens de laatste mode) juiste bredere velgen?

Als (deel) zwart geen punt is dan is Kinlin een aardige optie. Zijn redelijk licht en betaalbaar.

[ Voor 45% gewijzigd door havana op 01-08-2014 09:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Velgen zwart (met remrand eventueel), spaken zilver.
Smal of breed heb ik nog niet over nagedacht. Ik heb eigenlijk altijd gereden met 23mm banden. Wat is het voordeel van breed precies? 25mm banden voor meer confort?

[ Voor 5% gewijzigd door jspr op 01-08-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Op bredere velgen vallen bandjes breder, óók 23 mm bandjes. 25 mm bandjes, wat nu toch een beetje de standaard aan het worden is, vallen op bredere velgen een stuk beter dan op "traditionele" smalle velgen. Wil je echt de vruchten plukken van 25 mm bandjes dan moet je een bredere velg pakken.

Afbeeldingslocatie: http://www.handgespaakt.nl/styled-23/files/url-2.jpg

Realiseer je wel dat zwarte velgen betekent dat de remrand sowieso zilver wordt.

Een hele mooie optie (die ook mooi breed is), is Pacenti SL23. Die is echter "slechts" 27 mm hoog.

Kinlin heeft tegenwoordig ook een brede velg in het assortiment, de XR279. Deze is 28 mm hoog. De andere velgen van Kinlin (300/380 enz) zijn allemaal vrij smal.

[ Voor 43% gewijzigd door havana op 01-08-2014 09:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik had mijn bericht nog even aangepast, en ik denk sowieso dat ik velgen ga nemen met remrand gezien ik slijtage plekken lelijker vind dan een remrand.

Ik ben even aan het kijken hoe breed die Miche Pistard wielen zijn, maar ik kan enkel vinden dan het 700c is. Dus de keuze tussen 23 of 25 is meer confort begrijp ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Comfort, grip, rolweerstand... Maar op een tradionele "smalle" velg kun je ook best 25 mm monteren al zul je dan niet 100% profiteren van de voordelen van 25 mm.

Alle opties die ik voorstelde hebben overigens een remrand.

De Kinlin 279 velgen zijn overigens goedkoop te bestellen op eBay, $37 per stuk.

Ook in Duitsland te bestellen voor 44 euro per stuk.

Nadeel van die Campa naven is overigens dat 't 32 gaats is. Dat is toch wel zonde. [edit] Ik zie dat al die singlespeed naven 32 gaats zijn. Nou ja, die lui lopen aardig achter dan.

[ Voor 103% gewijzigd door havana op 01-08-2014 09:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik ga eens een email naar Handgespaakt, Zoran en Wheel tec sturen om te vragen naar een prijs opgave (ze zijn op vakantie geloof ik maar goed)

In ieder geval bedankt alvast voor de tips!

25mm, Kinlin XR279 of Pacenti SL23 (de Miche wielen zijn ook 28mm hoog, dus geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:22
Het gaat morgen pas 's middags regenen/onweren volgens het KNMI, dus ik fiets ook mee met het rondje Rotterdam. Ik kom met de auto uit omgeving Utrecht als er nog iemand mee wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:38
H plus son archetype is ook een optie wellicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
matthijsln schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:16:
Het gaat morgen pas 's middags regenen/onweren volgens het KNMI, dus ik fiets ook mee met het rondje Rotterdam. Ik kom met de auto uit omgeving Utrecht als er nog iemand mee wil rijden.
Wellicht dat ik van je aanbod gebruik ga maken, moet even kijken of het allemaal uitkomt :) Lees hier af en toe mee, rond de 130 km dacht ik gelezen te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:22
Hier heeft Pelle de route neergezet: http://www.strava.com/clubs/19025/group_events/10690

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ok, moet even kijken of ik mee kan komen ook, langste rit tot nu toe is 105 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

hammy87 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:27:
[...]

H plus son archetype is ook een optie wellicht
Klopt, maar die hebben geen rem rand toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
BertP schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:42:
Ok, moet even kijken of ik mee kan komen ook, langste rit tot nu toe is 105 km.
Komt wel goed! Gewoon in de wielen hangen als het moeilijk wordt :P

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 01-08-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Makkelijk schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:59:
[...]

Komt wel goed! Gewoon in de wielen hangen als het moeilijk wordt :P
Achter de profs aan fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Inmiddels een email verzonden naar Handgespaakt.nl, Wheeltec en Zoran voor de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

matthijsln en BertP: ik heb jullie ook even aan ons PM overlegje toegevoegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana: eind deze maand (30 augustus) zou jij de GoT fietsmeeting regelen toch? Misschien handig om daar nu alvast wat over te communiceren?

Ik heb alvast weer een aanmeldformuliertje gemaakt; kan ik jouw telefoonnummer op de confirmationpage zetten, voor als mensen last minute wel of juist niet willen komen?
Als je mij nog even je Google account PM't, dan deel ik de aanmeldreacties ook even met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 11:33:
havana: eind deze maand (30 augustus) zou jij de GoT fietsmeeting regelen toch? Misschien handig om daar nu alvast wat over te communiceren?

Ik heb alvast weer een aanmeldformuliertje gemaakt; kan ik jouw telefoonnummer op de confirmationpage zetten, voor als mensen last minute wel of juist niet willen komen?
Als je mij nog even je Google account PM't, dan deel ik de aanmeldreacties ook even met je.
Ah 30 aug...later zou beter zijn voor mij :X Zit dat in IJsland.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
Ik heb laatst, mede na de goede verhalen hier, een Conti zadeltasje gekocht. Qua grootte en montage bevalt hij prima, maar ik ben m inmiddels al 2 keer onderweg verloren. En dat terwijl ik altijd heel rustig fiets.(a)

Nu bind ik m altijd heel strak onder het zadel, zodat er geen speling is, maar ook minder overlap van het klittenband, zou het daaraan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
BlueMotion schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:13:
Ik heb laatst, mede na de goede verhalen hier, een Conti zadeltasje gekocht. Qua grootte en montage bevalt hij prima, maar ik ben m inmiddels al 2 keer onderweg verloren. En dat terwijl ik altijd heel rustig fiets.(a)

Nu bind ik m altijd heel strak onder het zadel, zodat er geen speling is, maar ook minder overlap van het klittenband, zou het daaraan kunnen liggen?
Ja. Zelfde probleem met mijn lezyne m-caddy. Onhandig geplaatst klitteband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Om die reden zeker ik dat Conti-tasje met een zwarte tie-wrap. Sindsdien nooit meer eentje verloren.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Pelle, leuk idee, maar ik denk dat ik even mijn tijd nodig heb om te herstellen.

Het is gelukt! Gisteren van Rotterdam naar Groningen gefietst, solo, langs de kust en de Afsluitdijk. Een whopping 332 km! En met een gemiddelde van 30 km per uur.

http://www.strava.com/activities/173864729

Volgens mij ben ik nu wel helemaal hersteld na mijn zware ongeluk van vorig jaar! :) (Voor degene die het niet meer weet: Pater in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17")

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:14:
[...]

Ja. Zelfde probleem met mijn lezyne m-caddy. Onhandig geplaatst klitteband.
Mwah je moet even door hebben hoe je die goed bevestigd. Zat er ook in het begin mee te kloten namelijk.

Overigens was ik mijn Conti tasje nooit verloren maar omdat hij net een klein beetje heen en weer ging was er na een jaar toch wel wat slijtage op te zien. Gaten in tasje. Was al niet waterdicht maar gaten hielp niet mee. Dus voor een Lezyne gegaan uiteindelijk, meteen iets groter ook voor wat meer meuk maar niet TE groot naar mijn mening.

@Pater, netjes man!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Keurig gemiddelde Pater. Wind stond grootendeels wel gunstig gister, dat scheelt, maar desalniettemin een keurige prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06
Goed om te horen Pater, van harte, mooie prestatie!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

@ Pater: heb je je Garmin uitgezet na 77Km en weer opnieuw laten calibreren op hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pater schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:23:
Pelle, leuk idee, maar ik denk dat ik even mijn tijd nodig heb om te herstellen.

Het is gelukt! Gisteren van Rotterdam naar Groningen gefietst, solo, langs de kust en de Afsluitdijk. Een whopping 332 km! En met een gemiddelde van 30 km per uur.

Volgens mij ben ik nu wel helemaal hersteld na mijn zware ongeluk van vorig jaar! :) (Voor degene die het niet meer weet: Pater in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17")
_O_ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:33

Kuddos!

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik heb een vraagje. Als ik thuis kom leg ik mijn Edge 800 aan de computer en dan upload Garmin Express automatisch mijn rit naar Garmin Connect. Echter verwijderd hij gelijk de ritgegevens want als ik daarna Strava open en dezelfde rit probeer te uploaden ('vanaf Garmin device') geeft hij aan dat er geen ritjes op mijn Edge 800 staan. Hebben jullie dit ook? Ik gebruik Strava nog omdat ik daarop een paar vrienden/kennissen heb.

Ik heb geprobeerd CopyMySports te gebruiken maar dat werkt niet.
jspr schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:42:
schoonmaken is ook een onderdeel van het algemene onderhoud. Zo heel veel werk is het niet en je hebt er veel plezier van als de fiets weer mooi schoon is.
Tevens is het een goede manier om te kijken hoe je frame er aan toe is.
Waaraan kun je zien hoe je frame er aan toe is? :) Scheurtjes e.d.? Ik heb gisteren in ieder geval niets raars gezien.
havana schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:46:
Stuurlint wikkelen is klotewerk vind ik. Ik kan het zelf maar ik laat het meestal doen. Ik doe er 30 minuten over en de FM 5. Bovendien kan de FM het nét ff strakker.

Overigens vorige week toevallig nog laten doen. Voordeel van Lizard Skin lintjes is dat ze enorm lang mee gaan. Oude lintje zat er 2 seizoenen op. 8)
Dan denk ik dat ik dat ook ga laten doen. Heb gisteren voor het eerst m'n cassette eraf gehaald dus ben nog echt een fietsklus-beginner. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 15:40
(jarig!)
LuPo schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:56:
Ik heb een vraagje. Als ik thuis kom leg ik mijn Edge 800 aan de computer en dan upload Garmin Express automatisch mijn rit naar Garmin Connect. Echter verwijderd hij gelijk de ritgegevens want als ik daarna Strava open en dezelfde rit probeer te uploaden ('vanaf Garmin device') geeft hij aan dat er geen ritjes op mijn Edge 800 staan. Hebben jullie dit ook? Ik gebruik Strava nog omdat ik daarop een paar vrienden/kennissen heb.

Ik gebruik https://tapiriik.com/ bijna gratis, kost een paar euro per jaar
Werkt uitstekend, ik krijg ook een TCX file naar mijn dropbox voor backup.

Ben op zoek naar nieuwe handschoenen, maar heb net een paar van Specialized getest, maar zelfs de XL zitten krap, en ik heb toch echt kleine handjes :(

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP

Keurig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik denk dat de stap Garmin Express-> Garmin Connect het probleem is. Waaom niet meteen uploaden naar Garmin Connect?
Copymysports is langzaam.... dus moet je geduld hebben.
Waaraan kun je zien hoe je frame er aan toe is? :) Scheurtjes e.d.? Ik heb gisteren in ieder geval niets raars gezien.
Gewoon meer als algemene inspectie omdat je tijdens het schoonmaken toch overal aandachtig naar kijkt (althans ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
wackmaniac schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 15:10:
Daar was ik al bang voor; wilde al een OutRide kopen, maar we gaan met 4 man. Ruimte zat, volgens mij rijden we dezelfde auto en daar passen makkelijk vier voorwielen en 4 weekendtassen in :)

Moet dus nog ergens 3 OutRides vandaan halen.
Ik heb ook 4x OutRide op het dak staan. Ik moet ze dan wel om-en-om plaatsen en dan passen die wielhouders er niet meer tussen. Dus de wielen moeten dan in de kofferbak, wat veel ruimte kost. Het is niet ideaal qua hoeveel spullen je kan meenemen, maar je fietsen staan wel ultra-degelijk op de auto. Wel even de vliegjes eraf poetsen bij aankomst. :) Al met al echt een super oplossing, maar goedkoop is het niet; ik was alles bij elkaar ruim EUR 550,- kwijt voor dakdragers en fietsdragers. En het verbruik van je auto gaat zoals eerder genoemd fors omhoog. Ik haal normaal zo'n 1150km uit een tank, met de fietsen erop wordt dat zo'n 800km. Gelukkig heb ik een tankpas.
Ik heb destijds ook nog gedacht om 2x Outride en 2x ProRide te doen; dat is iets goedkoper en dan hoef je maar 2 wielen in de koffer te mikken. Ik denk dat je dan ook nog wel wielsteunen kunt monteren op de achterdrager (a 50 euro/stuk...). Als je zelf rijdt zet je je eigen fiets natuurlijk wel in een Outride. ;)
Pagina: 1 ... 82 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.