Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
We hebben in het verleden ook wel eens met 4 fietsen op dak gereden. Hopelijk kunnen we die OutRides weer lenenTHM0 schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:18:
[...]
Ik heb ook 4x OutRide op het dak staan. Ik moet ze dan wel om-en-om plaatsen en dan passen die wielhouders er niet meer tussen. Dus de wielen moeten dan in de kofferbak, wat veel ruimte kost. Het is niet ideaal qua hoeveel spullen je kan meenemen, maar je fietsen staan wel ultra-degelijk op de auto. Wel even de vliegjes eraf poetsen bij aankomst.Al met al echt een super oplossing, maar goedkoop is het niet; ik was alles bij elkaar ruim EUR 550,- kwijt voor dakdragers en fietsdragers. En het verbruik van je auto gaat zoals eerder genoemd fors omhoog. Ik haal normaal zo'n 1150km uit een tank, met de fietsen erop wordt dat zo'n 800km. Gelukkig heb ik een tankpas.
Ik heb destijds ook nog gedacht om 2x Outride en 2x ProRide te doen; dat is iets goedkoper en dan hoef je maar 2 wielen in de koffer te mikken. Ik denk dat je dan ook nog wel wielsteunen kunt monteren op de achterdrager (a 50 euro/stuk...). Als je zelf rijdt zet je je eigen fiets natuurlijk wel in een Outride.
PS Heb al beetje rondgekeken, maar je kan ze ook huren. Is wellicht een last resort oplossing voor ons
[ Voor 0% gewijzigd door wackmaniac op 01-08-2014 15:37 . Reden: Taalfout ... ]
Read the code, write the code, be the code!
Allemachtig wat een rit om solo te doen, knap hoor.Pater schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:23:
Het is gelukt! Gisteren van Rotterdam naar Groningen gefietst, solo, langs de kust en de Afsluitdijk. Een whopping 332 km! En met een gemiddelde van 30 km per uur.
Omdat ik de melding kreeg dat ik Garmin Express moest installeren toen ik een account aanmaakte op Garmin Connect (typisch Garmin met die waslijst aan programma's).jspr schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:11:
[...]
Ik denk dat de stap Garmin Express-> Garmin Connect het probleem is. Waaom niet meteen uploaden naar Garmin Connect?
Copymysports is langzaam.... dus moet je geduld hebben.
[...]
Overigens kun je met Garmin Express wel heel makkelijk Garmin Connnect openen (zonder in te hoeven loggen), en je kunt vanuit Express de software van je fietscomputer updaten.
Ik probeer CopyMySports nog wel een keer. Vorige keer ook lang gewacht, tabblad open gelaten en ondertussen op het forum.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Nee, ik kwam er toen achter dat hij de route had ingekort. Oeps, toen had ik een probleem. Ik begon toen te pielen met de kaartinstellingen en kwam er toen achter dat ik de route naar mijn kaart kon kopieren. Toen ik dat echter deed, viel de Garmin uit. Aangezet en toen via Toon op Kaart zag ik toch mijn volledige route op mijn kaart. Daar was ik wel erg blij mee!jspr schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 14:25:
@ Pater: heb je je Garmin uitgezet na 77Km en weer opnieuw laten calibreren op hoogte?
Paar highlights:
- In de duinen tussen Scheveningen en Zandvoort twee keer een ree op het fietspad gezien.
- In Scheveningen wilde een jonge zeemeeuw voor me wegvliegen, maar hij steeg maar niet op. Dus hij zwenkte naar links, vol tegen een lantaarnpaal aan. That had to hurt!
- Bakkie koffie in Bloemendaal aan Zee, toen een paar bijdehante mussen mijn slagroom van mijn appeltaart met slagroom zaten te eten. Toen ik het daarna opnieuw aanbood, deden ze het weer.
- Telefoonnummer van een leuke serveerster van diezelfde toko in Bloemendaal aan Zee. Ze was erg onder de indruk van mijn (aankomende) prestatie en wlde daar graag nog een keer verder over babbelen.
- Een megasmerige Spagetti Bolognese bij een tentje in de buurt van Den Oever. Het was uiteindelijk maar 6,50 euro in totaal met de Fanta erbij, maar kom op zeg! Hoe moeilijk kan het zijn? Gefrituurde gehaktballen, doorgekoste pasta serveren met een tomatensaus. Riiiight....
- De heerlijke meewind die mij naar Groningen bracht.
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Toch niet bij café/restaurant het eindpunt hePater schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:28:
[...]
- Telefoonnummer van een leuke serveerster van diezelfde toko in Bloemendaal aan Zee. Ze was erg onder de indruk van mijn (aankomende) prestatie en wlde daar graag nog een keer verder over babbelen.
Holy Crap!Pater schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 13:23:
Pelle, leuk idee, maar ik denk dat ik even mijn tijd nodig heb om te herstellen.
Het is gelukt! Gisteren van Rotterdam naar Groningen gefietst, solo, langs de kust en de Afsluitdijk. Een whopping 332 km! En met een gemiddelde van 30 km per uur.
http://www.strava.com/activities/173864729
Volgens mij ben ik nu wel helemaal hersteld na mijn zware ongeluk van vorig jaar!(Voor degene die het niet meer weet: Pater in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 17")
Zeker na zoiets, wat een prestatie man!
Een hele rij microsoft certificeringen.
Ja! Dat was inderdaad het cafe! Hoe dat zo?BertP schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 16:47:
[...]
Toch niet bij café/restaurant het eindpunt he
Battle.net tag
Daar werkt zijn vriendin?Pater schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:09:
[...]
Ja! Dat was inderdaad het cafe! Hoe dat zo?
Waarschijnlijk worden je ritten op de SD kaart opgeslagen. Als je dan naar Strava gaat om ze te uploaden ziet ie de ritten niet. Laat je Garmin de ritgen lokaal opslaan, dus op het apparaat. Als het goed is ziet Strava de ritten dan wel.LuPo schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 15:54:
[...]
Omdat ik de melding kreeg dat ik Garmin Express moest installeren toen ik een account aanmaakte op Garmin Connect (typisch Garmin met die waslijst aan programma's).
Overigens kun je met Garmin Express wel heel makkelijk Garmin Connnect openen (zonder in te hoeven loggen), en je kunt vanuit Express de software van je fietscomputer updaten.
Ik probeer CopyMySports nog wel een keer. Vorige keer ook lang gewacht, tabblad open gelaten en ondertussen op het forum.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Haha dat zou vrij geniaal zijn
Toevallig vorige week middagje op het terras gewerkt met de laptop op schoot. Veel wielrenners voorbij zien komen. En er liepen toen genoeg knappe vrouwen rond
Sowieso fijne stopplek, maar fijn dat je nóg een ritje mag maken in bloemendaal!Pater schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:09:
[...]
Ja! Dat was inderdaad het cafe! Hoe dat zo?
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Dat ga ik proberen. Thanks!PM_Petrol schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 17:27:
[...]
Waarschijnlijk worden je ritten op de SD kaart opgeslagen. Als je dan naar Strava gaat om ze te uploaden ziet ie de ritten niet. Laat je Garmin de ritgen lokaal opslaan, dus op het apparaat. Als het goed is ziet Strava de ritten dan wel.
Jawel, maar die is mee geanodiseerd, dus die zie je als je tijdje hebt geremd

Vanochtend om 7.15 door hem opgepikt om naar Surhuisterveen te rijden. We waren net voordat het echt druk werd bij de inschrijving, dus we hadden zelfs nog een kwartiertje om daar even rond te kijken. Vrij snel nadat het startsein werd gegeven zijn we met z'n tweeen vertrokken voor de 100km.
Na een paar kilometer werden we ingehaald door een flinke groep met een lekker tempo, daar hebben we ergens in het midden een plekje gezocht om lekker rustig mee te peddelen. Toen ik op de vlooienmarkt in Bakkeveen mijn zadeltasje verloor moesten we deze groep helaas laten gaan, in de hoop dat we ze bij de stempelpost misschien zouden bijhalen.
Doordat we steeds aan het loeren waren of we de groep nog zagen, vlak voor Haule een bordje gemist, waar we ruim na Haule achter kwamen. We bleken met even doorfietsen vanzelf weer op de route te komen, dus dat hebben we maar gedaan.
Na een lusje door Veenhuizen kwamen we als eerste! aan bij de stempelpost in Haulerwijk, een minuutje voor de groep die we kwijt waren geraakt. Vlak na de stempelpost kwam de groep ons weer voorbij, nu nog groter en met een straf tempo. Weer aangehaakt en met een flinke vaart door het mooie Drents-Groningse bos. In de chaos op een kruising nog een bordje gemist met de hele groep, daar werd gelukkig vrij laconiek over gedaan.
Na Leek werd het landschap weer wat opener en het tempo hoger, alsook de temperatuur. Ik had op de stukken in de wind moeite om bij te blijven, zeker op de smalle fietspaadjes met scherpe bochten en mensen met honden. Vanaf Boerakker kwam daar ook nog wat kramp in m'n voet bij maar ik kon nog steeds volgen, redelijk voorin.
M'n fietsmaatje meldde dat hij, mocht er nog aangezet worden in de finale, me wel bij de finish zou opwachten. Gelukkik viel het allemaal mee omdat we vlak voor Surhuisterveen nog een paar gevaarlijke oversteken waren. Na de laatste oversteek kon ik zelf ook nog even aanzetten en kwam ik slechts een minuutje na hem over de streep, alwaar ik mijn medaille en goodiebag mocht ophalen. Omdat het nog lang geen 12 uur was was er helaas geen bier om het te vieren, dus hebben we het maar met een colaatje gedaan.
http://www.strava.com/activities/174253555
http://www.strava.com/activities/174317494
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 02-08-2014 16:15 ]
Ik heb vandaag 54km gefietst nog beetje vertrouwen opbouwen in me nieuwe fiets en weer een nieuw zadel geprobeerd wederom een ramp (dit keer een Fizik antares vsx). Nu maar eens een compleet ander test zadel meegekregen. Selle marco regal. Ziet er imo niet uit maar ik ben inmiddels tot alles bereid.

Edge houder, thnx Havana voor het doorverkopen.
ZekerMakkelijk schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:14:
Was gezellig.
Inclusief fietsen van en naar Rotterdam kwam ik op 170km vandaag. Flink aanpoten soms wel; we hadden de pech dat de wind precies op de verkeerde momenten de verkeerde kant op draaide, dus ik schat dat we 70% van de rit de wind (schuin) tegen hebben gehad. Het hielp ook niet mee dat ik van gistermiddag 16.00 lekker aan het bier en whisky gezeten had, en maar 5 uur had geslapen. Maar dat was vooral m'n eigen schuld
Na de pauze-met-uitsmijter had ik het wel even gehad (viel niet goed, steken in m'n zij) maar gelukkig kon ik even een half uurtje in het wiel zitten om weer een beetje te herstellen.
Na afloop zelfs nog even een omweg naar huis genomen, en als ik staks boodschappen heb gedaan pak ik een biertje en ga ik lekker een uur in een koud bad zitten
Was een mooi ritje zo, met BertP, Ceaser, Graham, jslaman, Makkelijk, matthijsln en TheLemon.
http://www.strava.com/activities/174337094
[ Voor 8% gewijzigd door Pelle op 02-08-2014 18:09 ]

Ging goed! Hoewel er een forse wind stond, had ik niet zo'n last van de tegenwind (You cannot stop me!): http://www.strava.com/activities/174357646
Battle.net tag
Ze waren in de aanbieding. En nog een beetje afgedingd. Dus uiteindelijk voor een hele nette prijs meegekregen (EUR 150,-). En voor iemand die veel fietst, mag het ook wel, toch?Pelle schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 18:13:
Sodekneiters, dat is een hoop geld voor een paar schoenen.. hoop voor je dat ze lekker zitten
Battle.net tag
Strava:
http://www.strava.com/activities/174307476
Ik ga Ceaser vanaf vandaag wel de kopwind-killer noemen
Nog iets grappigs: bij thuiskomst haal ik de fiets uit de auto en stond de voorband weer plat... dubieus.
Beter bij thuiskomt dan bij aanvang van de fietstochtTheLemon schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:57:
Was mooi ritje idd mannen. Zelf redelijk kapot gegaan tegen het eind door de hitte (ben meer een koudweer-fietser), maar dankzij goed kopwerk van m.n. Pelle, Graham en Ceaser toch goed vol te houden.
Nog iets grappigs: bij thuiskomst haal ik de fiets uit de auto en stond de voorband weer plat... dubieus.
...
Misschien daarom zo zwaar aan het eindeTheLemon schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 19:57:
Was mooi ritje idd mannen. Zelf redelijk kapot gegaan tegen het eind door de hitte (ben meer een koudweer-fietser), maar dankzij goed kopwerk van m.n. Pelle, Graham en Ceaser toch goed vol te houden.
Nou hij was dus lek na 10km fietsen, vervangen en de hele rit probleemloos uitgereden.koentjuh1987 schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 20:07:
[...]
Beter bij thuiskomt dan bij aanvang van de fietstocht
Kijk anders eens naar de zadels van SQlab. Deze worden aangemeten aan de hand van je zitbotjes, aangezien niet iedereen gelijk is. Ik kon ook niet wennen aan het standaard zadel op m'n fiets. Pijn in m'n zitdeel en verdoofd zaakje. Meting gedaan en er een SQLab 611 Active 13cm op gezet. Heerlijk zadel, met extra ruimte voor je mannelijke delen en een beetje flex zodat je bekken wat heen en weer kan bewegen i.p.v. urenlang in 1 houding.Crazyanz schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 16:52:
@Makkelijk zo dat is een best ritje geweest.
Ik heb vandaag 54km gefietst nog beetje vertrouwen opbouwen in me nieuwe fiets en weer een nieuw zadel geprobeerd wederom een ramp (dit keer een Fizik antares vsx). Nu maar eens een compleet ander test zadel meegekregen. Selle marco regal. Ziet er imo niet uit maar ik ben inmiddels tot alles bereid.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Overigens nog wat foto's:
Meetingpoint

Lek op de Lek

Filmpje --> http://videos-b-0.ak.inst...685896180_276246886_n.mp4
Brug bij Alphen

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 02-08-2014 21:22 ]
Zo, nu pas weer wakker. Kotsmisselijk en wel
Aangezien ik totaal niet bekend ben met het eiland ben ik benieuwd of iemand van jullie daar al eens geweest is. Ik neem mijn Edge 800 mee en wil wel wat dagen mooie routes gaan fietsen. Mijn standplaats is vlakbij Port de Pollença / Pollença. Ik heb dus ook geen idee of dit een goede uitvalsbasis is of juist niet.
Aangezien het een vakantie met mijn vriendin is ga ik denk ik om de dag fietsen. 1 dag vlucht heen, 1 dag vlucht terug, dan houd je nog 6 dagen effectief over. Daarvan dus 3 dagen 's ochtends vroeg fietsen (van 7 tot 10 uur ofzo), dat is het plan.
Een snelle search op google bracht me op fiets.nl en daar raadde iemand deze zaak in Pollença aan voor fietsverhuur: https://www.pollensacycling.com/index.php
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Ik heb er in ieder geval nu al erg veel zin in!
[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 02-08-2014 22:26 ]
matthijsln in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
Op alle plekken van Mallorca kan je prima Fietsen! Port de Pollenca is ook prima.LuPo schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:18:
Ik ga last minute van 13-8 tot 20-8 naar Mallorca. Vandaag vlucht en studio'tje los van elkaar geboekt.
Aangezien ik totaal niet bekend ben met het eiland ben ik benieuwd of iemand van jullie daar al eens geweest is. Ik neem mijn Edge 800 mee en wil wel wat dagen mooie routes gaan fietsen. Mijn standplaats is vlakbij Port de Pollença / Pollença. Ik heb dus ook geen idee of dit een goede uitvalsbasis is of juist niet.
Aangezien het een vakantie met mijn vriendin is ga ik denk ik om de dag fietsen. 1 dag vlucht heen, 1 dag vlucht terug, dan houd je nog 6 dagen effectief over. Daarvan dus 3 dagen 's ochtends vroeg fietsen (van 7 tot 10 uur ofzo), dat is het plan.
Een snelle search op google bracht me op fiets.nl en daar raadde iemand deze zaak in Pollença aan voor fietsverhuur: https://www.pollensacycling.com/index.php
Ik hoop dat jullie me op weg kunnen helpen. Ik heb er in ieder geval nu al erg veel zin in!
Als je iets verder weg zit van de bergen heb je in ieder geval mooi warming up.
Wegen zijn er zowiezo prima!
Maar je plant het wel verkeerd. Die 2 vlieg dagen moet je dus gebruiken om met je vriendin te zijn , dan hou je een extra fietsdag over
www.degroot-it.nl
Super bedankt! Dat ga ik rustig doorlezen.matthijsln schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 22:44:
Prachtig fietsen op Mallorca. Vorig jaar geweest en ga zeker nog terug. Mijn post van vorig jaar met routes:
matthijsln in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
Haha!degroot schreef op zaterdag 02 augustus 2014 @ 23:33:
[...]
Op alle plekken van Mallorca kan je prima Fietsen! Port de Pollenca is ook prima.
Als je iets verder weg zit van de bergen heb je in ieder geval mooi warming up.
Wegen zijn er zowiezo prima!
Maar je plant het wel verkeerd. Die 2 vlieg dagen moet je dus gebruiken om met je vriendin te zijn , dan hou je een extra fietsdag over
Ik lees op fiets.nl dat de (zuid)west-kant van het eiland qua bergjes de mooiste kant is. Misschien dan nog maar een dagje de auto pakken om meer tijd te kunnen besteden op mooi klimterrein ipv relatief saaie binnenlandwegen. Om te komen waar ik wil zijn moet je namelijk elke keer over ongeveer dezelfde aanrijroute.
Morgen verder inlezen, eerst maar eens slapen.
En LuPro, mooie vakantie! Veel fietsplezier! 3 dagen moet wel genoeg zijn lijkt me
[ Voor 46% gewijzigd door Makkelijk op 03-08-2014 09:32 ]
Ennuh, goed weer inderdaad. Ga straks denk ik ook nog een uurtje of twee door het zonnetje rijden
Ik heb gevonden dat het goedkoper is om de fiets een week bij Max Hürzeler te huren, in plaats van bij Pollensa Cycling. Met schadeverzekering en helm (kan niet mee in handbagage) scheelt dat op de goedkoopste fiets 40 euro (100 vs 140).
Verder op GPSies wat tracks proberen te vinden. Maar ik ben gewoon zelf gaan tekenen en dat ging eigenlijk prima.
Rit 1 : 50km en 600hm (denk dat ik deze nog even 60km maak)
Rit 2 : 85km en 1500hm
Rit 3 : moet ik nog tekenen.
Wat is qua hm's te doen? Totaal 1200km gefietst dit jaar (lengte 1.80m bij 70kg). Langste ritje 83km. Ik heb nog nooit echt geklommen dus weet niet hoe zwaar ik het kan maken. Ik wil vermijden dat ik halverwege niet meer verder kan.
[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 05-08-2014 00:02 ]
Edit: ik zie dat t op de di2 na bij die verhuurder altijd triple is dus boven kom je wel
Of je die extra 1000hm doet kun je misschien t best na de eerste klim bepalen. Wordt wel zwaar dan denk ik..
[ Voor 73% gewijzigd door Makkelijk op 03-08-2014 14:01 ]
Dat is ook nog een puntje inderdaad. De fietsen van Max Hürzeler zijn Ultegra triple 52-39-30 met 12-27 en de fietsen van Pollensa Cycling zijn Ultegra compact 50-34 met 12-25 of 12-27.Makkelijk schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 13:57:
Gewoon rustig aan doen en zorgen dat je zeker 15km tot de eerste klim kunt opwarmen.. Uiteindelijk kan je altijd langzamer fietsen, als je de juiste versnellingen hebt that is
Edit: ik zie dat t op de di2 na bij die verhuurder altijd triple is dus boven kom je wel
Of je die extra 1000hm doet kun je misschien t best na de eerste klim bepalen. Wordt wel zwaar dan denk ik..
Max Hürzeler is goedkoper en triple lijkt me ook geen overbodige luxe. Zeker omdat ik nog geen ervaring in de 'bergen' heb.
Strava loopt alleen te bokken (activities die ik upload worden niet geprocessed, het scherm blijft hangen op 'Queued'). Straks nog maar eens proberen.
Btw.. m'n kraakje is weg!
TheLemon had een klein inbusboutje gespot onder de uitgang van de interne kabelgeleiding. Ik wilde alles eruit halen en invetten maar dat lukte niet. Boutje loshalen wel, en daarna weer stevig aangedraaid. Weg kraakje
Hier net zo. Heb afgezien in de amateurkoers in Tiel, maar uploaden lukt niet.Pelle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:42:
Strava loopt alleen te bokken (activities die ik upload worden niet geprocessed, het scherm blijft hangen op 'Queued'). Straks nog maar eens proberen.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Maar goed vanmorgen standaard zondag ochtend rondje gedaan. Benen ed. waren stukken beter dan gisteren ondanks dat ik net zo goed geslapen had (paar keer wakker geworden van smsjes...iets met 24/7 dienst
Netjes. Mooi dat je het gevonden hebt en nog beter dat het opgelost is.Pelle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 16:42:
Btw.. m'n kraakje is weg!
TheLemon had een klein inbusboutje gespot onder de uitgang van de interne kabelgeleiding. Ik wilde alles eruit halen en invetten maar dat lukte niet. Boutje loshalen wel, en daarna weer stevig aangedraaid. Weg kraakje
[ Voor 26% gewijzigd door Graham op 03-08-2014 18:14 ]
Veel sterkte hoor...
Hier 2 filmpjes van vandaag http://app.strava.com/activities/174860151
Afdaling Montserrat

http://youtu.be/0dIhgdPGLS4
Afdaling Coll de L'Obac

http://www.strava.com/activities/174905456/
Ik hoop dat ik volgend weekend weer wat kilometers kan maken. Mijn knie doet niet meer zo pijn als een week geleden en ook het traplopen gaat weer pijnloos. Ik smeer het nog wel elke dag in, dus ik hoop dat ik vanaf volgende week weer langzaam kan opbouwen.
Ik ben ook al aan het rond kijken voor een nieuwe racer. Bij veel winkels gaan de 2014 modellen nu in de uitverkoop en dat schilt toch gelijk honderden euris. Ik zit te twijfelen tussen een CAAD10 (Ultegra) of een Wilier GTR (SRAM Force 22). De Wilier is iets duurder maar is wel carbon en heeft SRAM afmontage. Echter is de crank een custom FSA Gossamer, net zoals de remmen. Op de CAAD10 zit een FSA SL-K light crank, net weer een hoger segment dan de Gossamer.
De Wilier heeft wel betere looks vind ik.
Ik heb nog geen testritten gemaakt dus ik kan nog niks zeggen welke comfortabeler of beter rijdt.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Eerst Col de La Machine 1015m (continu 8 a 9%)

Die daarna doorging tot ski gebied op 1400m en na kleine afdaling uitkwam bij col de la Chau (1337m)

Weer stukje klimmen naar Col de Saint-Alexis (geen bordje gezien dus ook geen foto)
Daarna erg mooie afdaling naar Die.

Van daaruit langs de Drome richting Crest gefietst, vlak voor Crest afgeslagen en weer omhoog naar Col de Bacchus (978m)

Klein stukje afdalen en verder klimmen naar Col des Limouches waar ik vandeweek ook al was.

213km en 2800 hoogtemeters als resultaat
http://www.strava.com/activities/174953084
Een leet-col èn een Col de Bacchus in één rit, hoe baas wil je zijnDDX schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:50:
[...]
Die daarna doorging tot ski gebied op 1400m en na kleine afdaling uitkwam bij col de la Chau (1337m)
[afbeelding]
[...]
Van daaruit langs de Drome richting Crest gefietst, vlak voor Crest afgeslagen en weer omhoog naar Col de Bacchus (978m)
[afbeelding]
[...]
Snel deze kant op want die Col moet jij natuurlijk gedaan hebbenBacchus schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:57:
[...]
Een leet-col èn een Col de Bacchus in één rit, hoe baas wil je zijn
Ik zou de koop van een fiets nooit laten afhangen van een crankstel, die is immers zo vervangen, mocht je dat echt nodig vinden. Ik heb een FSA energy crankstel, net boven de Gossamer, niet geweldig. De rest vd fiets is eigenlijk een klasse hoger. Maar nog geen behoefte gehad aan een upgrade. Ik heb de Wilier gezien bij Pelle, dat is wel echt een heel mooi frame hoor. Alleen ff het inbusje bij de kabelgeleiding aandraaienPM_Petrol schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:26:
Echter is de crank een custom FSA Gossamer, net zoals de remmen. Op de CAAD10 zit een FSA SL-K light crank, net weer een hoger segment dan de Gossamer.
De Wilier heeft wel betere looks vind ik.
Ik heb nog geen testritten gemaakt dus ik kan nog niks zeggen welke comfortabeler of beter rijdt.
Als de bottom bracket lagers (MegaExo) aan vervanging toe zijn, dan denk ik dat ik de Gossamer vervang voor een Ultegra. Met een beetje mazzel zijn de Stages powermeters tegen die tijd ook weer wat betaalbaarder, en dan heb ik een mooie upgrade
Netjes! Zou niet misstaan als tour etappeDDX schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 20:50:
Vandaag 2 keer de Vercors over gegaan.
Fotootje (even geleend van de fotograaf z'n site). Ik ben de persoon in het midden (mijn pa is wel herkenbaar denk ik
http://www.strava.com/activities/174248037

De planning was om dan maandagavond lekker rustig op het autoloze dijkje te oefenen maar dat ging vanwege ziekte niet door. Woensdag toch weer een beetje hersteld en mooi op het dijkje wezen oefenen en rustig een heel klein rondje gereden. De vriendin zat er eerst wat krampachtig op maar na een kilometertje of 2 kwam er een klein lachje op het gezicht en werd het uitzicht bewonderd. Uiteindelijk een km of 10 gereden.
Vrijdag kwam de whatsapp van een maat die ook een fiets heeft om een rondje door de polder te doen. Dit werd uiteindelijk een rondje van een km of 20. Omdat dit de derde keer was dat ik op een racefiets zat een beetje last van de onderrug en de schouders. Zit waarschijnlijk een beetje krampachtig op de fiets. Aan het einde het aangedurfd om een klein sprintje te trekken. De dag erna wel wat spierpijntjes hier en daar.
Al met al een mooie eerste week. Ik heb alleen het idee dat mijn zadel iets te hoog staat. Met opstappen blijft mijn broek hangen aan de punt. Maar dat kan ook zijn dat mijn broek niet goed zit of zo. De fietsenman zei van wel.
Nu nog shoppen voor een (zonne)bril en wat andere dingetjes.
Vanavond weer een klein rondje op de planning.
Ik zou een inbussleutel voor je zadel meenemen en onderweg af en toe wat sleutelen, totdat je voor je gevoel op de juiste maat zit. Je zou ook de beenlengte * 1,09 regel (Google even voor meer info) als uitgangspunt of dubbele check kunnen nemen voor wat de fietsenman zei. Zolang je maar geen last van je knieën krijgt, want dan zit je met je zadel en/of schoenplaatjes bijna zeker wel mis.
Dat je last van je rug/schouders kreeg is trouwens heel normaal, dat ervaart bijna iedere beginnende wielrennen de eerste weken wel
[ Voor 13% gewijzigd door Nordlys op 04-08-2014 09:42 ]
Nice! Mooi dat jullie samen fietsenSeriph schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:26:
Vanavond weer een klein rondje op de planning.
Schouderpijn gaat wel weg, maar probeer jezelf er tijdens de rit regelmatig aan te herinneren je schouders los te houden, je handen niet te strak om het stuur te klemmen en zorg dat je altijd licht gebogen ellebogen hebt.
Als je je ellebogen móet strekken om je stuur goed vast te hebben krijg je snel schouderpijn en dan betekent het dat je stuurpen korter moet of je stuur omhoog. Of je zadel staat te ver naar achteren maar eigenlijk zorg je altijd eerst dat je zadel goed staat en pas je de rest van de fiets daaraan aan.
[ Voor 43% gewijzigd door Makkelijk op 04-08-2014 09:52 ]
Op zn vroegst pas donderdag weer op de fiets.
De Cube's waren het geworden vanwege de extra aanbieding met de schoenen (dat was ook de reden dat mijn vriendin een racer koos want deze gold niet op de fitness fietsen). Daar was ik wel uitermate tevreden over. De aanbieding sprak over Shimano schoenen maar die zaten voor geen meter dus na wat passen zijn het Scott schoenen geworden. Die vielen ook gewoon binnen de aanbieding. Dat was wel netjes.
Ik heb toch nog vaak last in de onderrug na een tijd fietsen. Mijn zadel staat nu wel goed, maar ik heb het idee dat mijn stuurpen te lang is, aangezien mijn armen gestrekt zijn als ik met mijn handen op de remgrepen rust. Daarom gisteren even een 2cm kortere stuurpen geleend van iemand. Vandaag eens testen of dat beter isMakkelijk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 09:50:
Als je je ellebogen móet strekken om je stuur goed vast te hebben krijg je snel schouderpijn en dan betekent het dat je stuurpen korter moet of je stuur omhoog. Of je zadel staat te ver naar achteren maar eigenlijk zorg je altijd eerst dat je zadel goed staat en pas je de rest van de fiets daaraan aan.
PSN id: NL_SToRM
Verwijderd
Maar het is natuurlijk wel zo dat hoe hoger je stuur staat t.o.v. zadel hoe korter de afstand schouder-stuur wordt bij dezelfde stuurpen. Dus effectief maakt het allemaal niet zoveel uit. Alleen als je echt diep zit wil je waarschijnlijk wel een lange stuurpen omdat je zadel dan automatisch meer naar voren gaat qua ideale positie. Het hoeft natuurlijk geen echt zichtbare buiging in de ellebogen te zijn, als je je schouders maar niet naar voren hoeft te duwen om je stuur te halen.TheLemon schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 10:52:
Ga niet direct conclusies trekken op het feit dat je met gestrekte armen op je remgrepen rust. Dan kan namelijk altijd. Ga dieper zitten en je zult zien dat je ellebogen wel gebogen zijn. Hoe gestrekter/platter je lijf, hoe aerodynamischer. Als je liever meer rechtop zit, kun je uiteraard wel een kortere stuurpen proberen, maar ook je stuur hoger kan een oplossing zijn. Dat is precies het compromis tussen comfort en snelheid dat je moet vinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 04-08-2014 10:58 ]
http://www.strava.com/activities/174217525
Ik merk dat de vorm steeds beter begint te worden, haalde na +/- 10km een groepje bij, daarmee de rest gefietst, waarbij de laatste 10km flink gekoerst werd. Daarna rustig naar huis gefietst (de beloofde ZW / W wind bleek oost te zijn, dus 30km tegenwind
Mooie tocht voor een schappelijke prijs, volgend jaar weer
Raar... Is zo gek nog niet
Ik heb wel het idee dat ik in vergelijking tot mijn vriendin wel een stuk dieper zit. Ze hebben ook mijn stuurpen omgedraaid en zo. Want dat kwam uit de meting.
[ Voor 7% gewijzigd door Seriph op 04-08-2014 13:08 ]
Finally! Nice. Garmin kan het wel!Graham schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:08:
DCRainmaker: Garmin announces automatic sync with Strava, MapMyFitness and Endomondo. Nog niet gelezen maar dacht deel hem meteen.
Ik zou je zadelhoogte niet af laten hangen van het achter je zadel hangen van je broek bij het opstappenSeriph schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:03:
Ik zal eerst eens het zadel een cm omlaag doen om te kijken of ik dan nog lekker zit maar mijn broek niet meer hangt.
[ Voor 34% gewijzigd door Makkelijk op 04-08-2014 13:19 ]

Jup Strava. Misschien dat de naam van de activiteit nog wel komt qua feature. Maar ik vind dit wel handy, gebruikte voor heen Tapiriik om te syncen maar als dit sneller gaat vind ik het best. Tis even afwachten als iedereen het gaat gebruiken natuurlijk.maxoss schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:22:
Volgens mij is dit een feature van strava, wat mijns inziens de genade tik is voor segments in garmin connect wat zowiezo crap is. Pluspunt is de snelle sync, jammer dat hij geen activiteit naam overneemt.
Segmenten van Garmin was sowieso al gedoomd om te mislukken.
Super handig! Ik heb gelijk even ingelogd op Strava en de koppeling met Garmin Connect gemaakt.Graham schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:08:
DCRainmaker: Garmin announces automatic sync with Strava, MapMyFitness and Endomondo. Nog niet gelezen maar dacht deel hem meteen.
Verwijderd
Wilde deze vakantie er nog een dag aan werken om het af te maken , maar dat projectje kan nu de ijskast in
Als je tracks rijdt maakt dat geen bal uit.LuPo schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:03:
Welke map kan ik het beste installeren op de Edge 800 voor Mallorca, Spanje? OSM of CN2014?
[...]
Super handig! Ik heb gelijk even ingelogd op Strava en de koppeling met Garmin Connect/Express gemaakt.
Owja, dat is waar ook..havana schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:10:
[...]
Als je tracks rijdt maakt dat geen bal uit.

[ Voor 58% gewijzigd door LuPo op 04-08-2014 14:29 ]
We welcome Garmin into the 21st century!
Verwijderd
Rijnsburg-kijkduin-HvH en terug naar Kijkduin-Katwijk-Rijnsburg.....alleen geeft hij 26km aan
http://www.strava.com/activities/175273821
Je ging wel heel snel met 9,3 km/u.sapphire schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:37:
OK ik denk dat Strava een beetje in de war is. net mijn ritje van vanochtend geupload, route klopt netjes op het kaartje waar ik heb gereden.
Rijnsburg-kijkduin-HvH en terug naar Kijkduin-Katwijk-Rijnsburg.....alleen geeft hij 26km aan
http://www.strava.com/activities/175273821
Bij BytonBridge geeft hij bij het uploaden 76km aan en na uploaden ook 26
Is dit nog te corrigeren voor strava ?
Probeer het anders eens handmatig. Ik weet niet of dat kan met een Bryton maar haal de file van het device af en upload die. Of eventueel kun je de file exporteren van de Bryton website (is dat BrytonBridge?) en upload die naar strava. Zou wel even de rit die je nu hebt op Strava verwijderen.sapphire schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 15:49:
snelheidsduivel he![]()
Bij BytonBridge geeft hij bij het uploaden 76km aan en na uploaden ook 26
Is dit nog te corrigeren voor strava ?
Raar... Is zo gek nog niet
[ Voor 15% gewijzigd door Makkelijk op 04-08-2014 16:09 ]
Overigens als ik een route wil maken van de rit komt hij wel netjes op 77.7km uit.
Handmatig de XML van de .tcx aanpassenw erkt ook niet.
Dan maar een ticket aanmaken, kijken hoe dat gaat
edit: Makkelijk: Held!!! de GPX pakt hij op strava wel
de rest uiteraard ook bedankt
Wil gewoon graag even deze rit terug kijken, kwam namelijk een oudere man tegen die vroeg of ik de zelfde kant op ging en of we dan kop over kop konden rijden. Even praatje gemaakt, vertelde hij dat hij vroeger wedstrijden deed op hoog amateur niveau...in 1967
En 2x bijna aanrijding, 1x een klein jongetje wat de weg opschoot en 1x een scooter waar ik achter reed die boven in de remmen ging en ik moest uitwijken...
[ Voor 39% gewijzigd door sapphire op 04-08-2014 16:15 ]
Motorvoertuigen hebben meestal geen besef ervan hoe veel slechter een fiets remt. Aan de andere kant hebben wij als fietsers net zoveel moeite om in te schatten hoe snel je moet kunnen stilstaan achter een motorvoertuig. Ik reed laatst nog gewoon heel normaal 25 a 30 door de wijk, moest remmen voor een auto van rechts. Bam fietser op mijn achterruit. Geen schade voor ons beiden trouwens maar die man was best boos, terwijl ik redelijk normaal remde. Zat er kennelijk ongeveer anderhalve meter achter en reed even hardsapphire schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:09:
1x een scooter waar ik achter reed die boven in de remmen ging en ik moest uitwijken...
[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 04-08-2014 16:42 ]
Neem aan dat je hem dan wel hebt kunnen uitleggen dat bumperkleven niet gewenst is. ook niet met de fiets...Makkelijk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:40:
[...]
Motorvoertuigen hebben meestal geen besef ervan hoe veel slechter een fiets remt. Aan de andere kant hebben wij als fietsers net zoveel moeite om in te schatten hoe snel je moet kunnen stilstaan achter een motorvoertuig. Ik reed laatst nog gewoon heel normaal 30 door de wijk, moest remmen voor een auto van rechts. Bam fietser op mijn achterruit. Geen schade voor ons beiden trouwens maar die man was best boos, terwijl ik redelijk normaal remde. Zat er kennelijk ongeveer anderhalve meter achter.
Neemt niet weg dat veel weggebruikers daar geen rekening mee houden. Met de fiets kun je redelijk snel stilstaan maar een racefiets met dunnere banden helpt daar niet bij hoe hard je ook in de hendels knijpt. Het contact met de verharding is gewoonweg vele malen kleiner.
Zelf probeer ik niet achter een scooter aan te rijden. Hoe lekker het soms ook kan zijn. Even uit de wind en dan toch een mooie snelheid rijden. Die scooters houden er geen rekening mee dat jij achter ze zit... Maar zo had ik pas ook ineens iemand achter me rijden. Had in eerste instantie niet in de gaten dat hij bij mij in het wiel zat. Dus rem en ineens hoor ik ho joh.. Wat dat betreft is het soms wel eens handig als ze even een seintje geven: ik rijd een stukje met je mee.
...
Het kan ook leuker want bij m'n laatste rit liep een vrouw haar hond uit te laten op het fietspad. Niet aan de riem. Hond stond midden op de weg naar me te loeren. Aangezien ik het al van ver zag aankomen ben ik gaan afremmen. Toen ik langzaam langs de hond en eigenaresse reed riep ze "ja sorry, hij kent de verkeersregels niet".
Dan kun je niet boos worden natuurlijk. Alhoewel ze hem wel aan de riem had moeten hebben.
Edit: ik maak me altijd even kenbaar als ik in iemands wiel ga zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 04-08-2014 16:49 ]
Ik rijd zelf dagelijks van en naar werk op de scooter en heb af en toe enthousiaste wielrenners in het wiel zitten (enthousiast alsin ik rijd 40

En over in het wiel zitten gesproken, vrijdag avond nog zo'n eikel. Reed op de Lisserdijk richting de Kaag, licht windje mee en wilde even voluit gaan. Merk ik dat er een kerel in m'n wiel rijd (dankzij de schaduw), na een paar km verzuur ik dus ga langzamer en vraag of hij op kop wil, zegt niks en sprint zo weg.
Gelukkig maak je ook leuke dingen mee zoals die oudere man waar ik al over schreef, en de ouders van dat jongetje die heel vriendelijk reageerde.
Mja ik bedoel dus eigenlijk dat je het op de fiets héél snel verkeerd inschat. Sommigen vast niet, maar als fietser vergeet je gewoon heel makkelijk hoeveel meer problemen met stilstaan jij kunt hebben dan een scooter of zeker een auto. Een auto met 25km/u staat gewoon in een meter of 2, 3 stil als hij hard remt.koentjuh1987 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:45:
[...]
Neem aan dat je hem dan wel hebt kunnen uitleggen dat bumperkleven niet gewenst is. ook niet met de fiets...
klopt. remvertraging van een voertuig is vele male hoger als dat van een fiets.Makkelijk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:10:
[...]
Mja ik bedoel dus eigenlijk dat je het op de fiets héél snel verkeerd inschat. Sommigen vast niet, maar als fietser vergeet je gewoon heel makkelijk hoeveel meer problemen met stilstaan jij kunt hebben dan een scooter of zeker een auto. Een auto met 25km/u staat gewoon in een meter of 3, 4 stil als hij hard remt.
Maar ook daar is de remweerstand van invloed. Jij kan gerust op je racefiets je remmen allebei hard inknijpen. 2 blokkerende wielen hebben maar dan is de kans groot dat je gaat slippen of over de kop vliegt. Bij een auto is dat weer totaal anders. Oppervlak met de ondergrond is vele malen groter en heeft zelf 4 contactpunten ipv 2. Ondanks de massa van het voertuig zit er genoeg intelligentie in het voertuig om zo danig om te gaan met de remkracht dat je wielen niet blokkeren waardoor je veiliger maar ook sneller stil kunt staan. (laat het geen reden zijn om dan alsnog later te remmen....)
...
Dit topic is gesloten.