Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:15
koentjuh1987 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 16:45:
Met de fiets kun je redelijk snel stilstaan maar een racefiets met dunnere banden helpt daar niet bij hoe hard je ook in de hendels knijpt. Het contact met de verharding is gewoonweg vele malen kleiner.
Mijn indruk is juist dat ik op de racer indien nodig véél sneller stilsta dan met een zitfiets. Op die laatste zou ik nooit zo hard kunnen remmen dat mijn achterwiel loskomt, daar zit je veel te hoog voor. Om nog maar niet te spreken van het ontbreken van de belangrijkste (=voor-) rem op misschien wel de helft van de stadsfietsen.
Makkelijk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:10:
Mja ik bedoel dus eigenlijk dat je het op de fiets héél snel verkeerd inschat. Sommigen vast niet, maar als fietser vergeet je gewoon heel makkelijk hoeveel meer problemen met stilstaan jij kunt hebben dan een scooter of zeker een auto. Een auto met 25km/u staat gewoon in een meter of 2, 3 stil als hij hard remt.
Eens dat je iets makkelijk verkeerd inschat, oneens wàt je verkeerd inschat: Alleen een heel gemiddelde seconde reactietijd is al meer dan die 2 à 3m, nl 6,9m. Van de andere kant: die heb je óók op de fiets. Dus als je minder dan 7 meter achter iets rijdt, kun je erop rekenen dat je bij een noodstop er al tegenaan zit voor je überhaupt doorhebt dat je voorganger remde.
koentjuh1987 schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:14:
klopt. remvertraging van een voertuig is vele male hoger als dat van een fiets.
Maar ook daar is de remweerstand van invloed. Jij kan gerust op je racefiets je remmen allebei hard inknijpen. 2 blokkerende wielen hebben maar dan is de kans groot dat je gaat slippen of over de kop vliegt. Bij een auto is dat weer totaal anders. Oppervlak met de ondergrond is vele malen groter en heeft zelf 4 contactpunten ipv 2. Ondanks de massa van het voertuig zit er genoeg intelligentie in het voertuig om zo danig om te gaan met de remkracht dat je wielen niet blokkeren waardoor je veiliger maar ook sneller stil kunt staan. (laat het geen reden zijn om dan alsnog later te remmen....)
Een gemiddelde personenwagen haalt een remvertraging van ongeveer 10 m/s², de wettelijke norm is 5,2 m/s² dacht ik. (Vrijwel) maximaal remmen in een moderne personenwagen is inderdaad niet meer dan voluit het rempedaal intrappen. Op de fiets komt daar inderdaad wel meer bij kijken. Toch moet een beetje handige wielrenner ook zeker wel zo'n 5 m/s² kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Bacchus schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:12:
Mijn indruk is juist dat ik op de racer indien nodig véél sneller stilsta dan met een zitfiets.
Eens....maar het is dan ook nog wel een techniek die je kan toepassen om NOG beter te remmen.

Relevant video hierover:

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 17:00:
Tja dit was ook wel mijn eigen schuld met die scooter, hij reed een rits fietsers voorbij achter een andere scooter aan. Ik reed een meter achter hem op de fietsstrook van de weg en in eens boven op z'n rem, zonder remlicht dus schrok me rot en kon net uitwijken.
Ik rijd zelf dagelijks van en naar werk op de scooter en heb af en toe enthousiaste wielrenners in het wiel zitten (enthousiast alsin ik rijd 40 O-) ) maar dan zeg ik het altijd even dat ik er rekening mee houd.

En over in het wiel zitten gesproken, vrijdag avond nog zo'n eikel. Reed op de Lisserdijk richting de Kaag, licht windje mee en wilde even voluit gaan. Merk ik dat er een kerel in m'n wiel rijd (dankzij de schaduw), na een paar km verzuur ik dus ga langzamer en vraag of hij op kop wil, zegt niks en sprint zo weg.
Maak ik ook vaak op zondagen mee: vaak fietsers in het wiel, niets zeggen en lekker mee rijden, maar niet op kop gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 16:15
Even voorgerekend overigens:

Beginsnelheid v0 = 30 km/u = 8,3 m/s
Reactietijd treactie = 1,0 s
Remvertraging a = 5,0 m/s²
Reactieafstand dxreactie = v0 * treactie = 8,3 * 1,0 = 8,3 m

Vanaf hier met de standaard-mechanica-formules:
vt = v0 + at
xt = x0 + v0t + ½at² => dxrem = v0t + ½at²

Remtijd vt = v0 + atrem => 0 = 8,3 + 5,0 . trem => trem = 1,7 s
dxrem = v0trem + ½atrem ² = 8,3 . 1,7 + ½ . -5,0 . 1,7² = 6,9 m

Stoptijd tstop = treactie + trem = 1,0 + 1,7 = 2,7s
Stopafstand dxstop = dxreactie + dxrem = 8,3 + 6,9 = 15m

(En vergeef me het lui zijn met het teken ergens)

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 04-08-2014 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
ThatsHollywood schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:30:
[...]

Maak ik ook vaak op zondagen mee: vaak fietsers in het wiel, niets zeggen en lekker mee rijden, maar niet op kop gaan :o
Als ik zelf aan het trainen ben vind ik het best, dan wil ik zelf alle energie gebruiken/verbruiken voor de training maar daarbuiten verwacht ik gewoon kopwerk. Gewoon aangeven en anders moeten maar uit mijn wiel.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:18
Graham schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:50:
[...]

Als ik zelf aan het trainen ben vind ik het best, dan wil ik zelf alle energie gebruiken/verbruiken voor de training maar daarbuiten verwacht ik gewoon kopwerk. Gewoon aangeven en anders moeten maar uit mijn wiel.
Brake test 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 20:18

Pelle

🚴‍♂️

Ik voel mezelf altijd erg bezwaard als ik bij iemand in het wiel zit. Dus als ik bij iemand aanhaak, dan neem ik vrij snel over, groet even, en kijk dan of hij ook bij mij aanhaakt. Zo ja, dan kun je nog wel eens samen oprijden. Zo nee, ook prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
TheLemon schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 22:59:
[...]

Ik zou de koop van een fiets nooit laten afhangen van een crankstel, die is immers zo vervangen, mocht je dat echt nodig vinden. Ik heb een FSA energy crankstel, net boven de Gossamer, niet geweldig. De rest vd fiets is eigenlijk een klasse hoger. Maar nog geen behoefte gehad aan een upgrade. Ik heb de Wilier gezien bij Pelle, dat is wel echt een heel mooi frame hoor. Alleen ff het inbusje bij de kabelgeleiding aandraaien :p
Pelle schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 23:27:
Zo'n ramp is die Gossamer niet hoor; en inderdaad, als je het niks vindt dan is 'ie zo vervangen. De remmen zou ik me al helemaal niet druk om maken, die zijn echt prima.
Als de bottom bracket lagers (MegaExo) aan vervanging toe zijn, dan denk ik dat ik de Gossamer vervang voor een Ultegra. Met een beetje mazzel zijn de Stages powermeters tegen die tijd ook weer wat betaalbaarder, en dan heb ik een mooie upgrade :)
Ja dat is waar. En ik kan altijd nog aangeven dat ik een ander crankstel wil bij het kopen van de fiets.
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt wat voor remmen er op zitten. De duurdere remmen zullen waarschijnlijk weer wat lichter en steviger zijn. Maar gewicht boeit me niet zo.

Er werd hier laatst over Boeshield smering gepraat en de lastige beschikbaarheid van het goedje.
Ik kwam het hier ook tegen: http://www.tritobike.nl/b...ibaar-4oz-118gr-1600.html

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik vraag altijd even of ik mee mag rijden. Is tot nu toe altijd prima. Dan neem ik uiteraard ook over. Vaak bij een stoplicht of punt waar je even moet stoppen komt er dan een praatje. Ongevraagd in het wiel gaan zitten vind ik not-done.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die nieuwe strava sync met garmin is denk ik al over belast. Heb 1 uur geleden een rit opgeslagen op garmin maar nog steeds niks op strava......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:25
Kon merken dat ik gisteren flinke inspanning had gedaan, kreeg m'n hartslag vandaag niet extreem hoog meer ;)
'Rustig' rondje gefietst zover mogelijk met klimmetjes.

180km met 2600hm.
http://www.strava.com/activities/175447170

In de afdalingen redelijk uitgerust (hartslag van 58 gezien in afdaling 8) )

Morgen maar ff rustdagje en dan overmorgen weer leuke route uitzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 04-08-2014 21:49 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
LuPo schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:26: Ongevraagd in het wiel gaan zitten vind ik not-done.
Waarom eigenlijk? Ik snap dat een seintje oid prettig is, maar aan de andere kant is het stuk weg achter jou toch niet jouw eigendom?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:55
jij vind het toch ook niet prettig als jij door de supermarkt loopt en iemand loopt constant pal achter je aan? ;)

Gewoon kwestie van 'fatsoen'.

[ Voor 12% gewijzigd door PdeBie op 04-08-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Als ik van/naar mijn werk ga, dan rijden er continu mensen achter me aan...

Ik kan me er niet zo druk om maken als iemand bij mij in het wiel gaat zitten, beschouw het meestal als een compliment.

Andersom vraag ik zelden of ik bij iemand in het wiel mag gaan zitten, dan fiets je me er maar af ;) En wat doe je als die ander nee zegt?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Taigu schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:07:
En wat doe je als die ander nee zegt?
Ik spuit ze altijd onder met energie drank...net als een hond of kat. Werkt best aardig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
Verwijderd schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:47:
Die nieuwe strava sync met garmin is denk ik al over belast. Heb 1 uur geleden een rit opgeslagen op garmin maar nog steeds niks op strava......
Hier ook nog niets te zien na meer dan een uur.. :(

Maar lekker ritje weer. Zelfde als vorige week maandag, nu met 4 ipv 2 en zelf ook wat km's op kop gereden. Resultaat 32 gem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

_O- te droog

Ik vind het gewoon niet fatsoenlijk, je hebt het niet door en je remt. Zit er een kerel in je nek, misschien wel schade, ect
PM_Petrol schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 21:21:
[...]

[...]

Ja dat is waar. En ik kan altijd nog aangeven dat ik een ander crankstel wil bij het kopen van de fiets.
Ik denk niet dat het heel veel uitmaakt wat voor remmen er op zitten. De duurdere remmen zullen waarschijnlijk weer wat lichter en steviger zijn. Maar gewicht boeit me niet zo.

Er werd hier laatst over Boeshield smering gepraat en de lastige beschikbaarheid van het goedje.
Ik kwam het hier ook tegen: http://www.tritobike.nl/b...ibaar-4oz-118gr-1600.html
Ik rijd ondertussen al 10 maanden met "tijdelijke" sora remmen, alleen als ik heel hard ga (50+) merk ik dat ze wat stotteren bij hard remmen maar verder prima hoor.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Flatlinernl schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:33:
[...]

Dat kan niet iedereen natuurlijk :X
Tja, in een koers ben ik meestal degene die de kracht niet heeft om over te nemen. En dan wordt er echt op je gescholden :(

[ Voor 78% gewijzigd door StevenK op 04-08-2014 22:34 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
StevenK schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 22:31:
Als iemand in m'n wiel kruipt en niet over wil nemen dan voer ik heel geleidelijk het tempo op. Dat doet zo iemand meer pijn dan overnemen :)
Dat kan niet iedereen natuurlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Ik ga áltijd gewoon in een wiel zitten, neem wel áltijd over dan maar ik communiceer niet van te voren o.i.d. Nooit negatieve reacties op gehad. Vind t zelf ook niet erg als iemand mijn wiel neemt en niet overneemt. Ik ga dan wel handsignalen geven voor beiden veiligheid ;) Omdat iemand t niet vraagt hoeft hij nog niet op een paaltje te klappen haha. Maar zelf neem ik over of los ik. Ook voor eigenwaarde ;)

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
ik vind het wel zo netjes om even een seintje te geven dat je achter iemand zit. Soms verwacht je het totaal niet en kan het net verkeerd aflopen...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
LuPo schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 12:05:
Vanochtend flink ingelezen via Google en de info van matthijsln. :)

Ik heb gevonden dat het goedkoper is om de fiets een week bij Max Hürzeler te huren, in plaats van bij Pollensa Cycling. Met schadeverzekering en helm (kan niet mee in handbagage) scheelt dat op de goedkoopste fiets 40 euro (100 vs 140).

Verder op GPSies wat tracks proberen te vinden. Maar ik ben gewoon zelf gaan tekenen en dat ging eigenlijk prima.

Rit 1 : 50km en 600hm (denk dat ik deze nog even 60km maak)

Rit 2 : 85km en 1500hm

Rit 3 : moet ik nog tekenen.

Wat is qua hm's te doen? Totaal 1200km gefietst dit jaar (lengte 1.80m bij 70kg). Langste ritje 83km. Ik heb nog nooit echt geklommen dus weet niet hoe zwaar ik het kan maken. Ik wil vermijden dat ik halverwege niet meer verder kan. :+ Bij rit 2 kan ik ook nog afdalen naar Calobra namelijk. Maar dan krijg je op de terugweg nogmaals 1000hm voor je kloten.
Rit 1 heb ik veranderd en is nu 65km en 600hm (nog niet op GPSies).

Inmiddels rit 3 ook getekend. Plan is om met de auto naar Selva te rijden (klein gehucht) en daar op de fiets te stappen. Daardoor kan ik een ander stuk Mallorca pakken.

Rit 3 : 86km en 1800hm

Uiteraard moet ik wel eerst zien hoe rit 1 en 2 gaan. Stel het gaat echt niet dan kan ik bijv. bij rit 2 ook vlakbij Lluc linksaf slaan. Dan wordt rit 2 een rondje 65km 900hm.

Ik heb met Google Street View zitten kijken en Mallorca is echt een schitterend fietseiland! :*)

[ Voor 3% gewijzigd door LuPo op 05-08-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Graham schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 18:14:
[...]

Eens....maar het is dan ook nog wel een techniek die je kan toepassen om NOG beter te remmen.

Relevant video hierover:
[video]
interessant filmpje. Zelf ben ik de afgelopen week tweemaal bijna in de serieuze problemen gekomen toen ik opeens vol in de remmen moest. Beide keren waren niet-oplettende, te hard rijdende automobilisten die vol de hoek om komen scheuren de aanleiding 8)7 .

Na bijna onder een auto te hebben gelegen voelt de rest van de fietstocht toch altijd iets minder prettig helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
RalphvR schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 00:13:
[...]

interessant filmpje. Zelf ben ik de afgelopen week tweemaal bijna in de serieuze problemen gekomen toen ik opeens vol in de remmen moest. Beide keren waren niet-oplettende, te hard rijdende automobilisten die vol de hoek om komen scheuren de aanleiding 8)7 .

Na bijna onder een auto te hebben gelegen voelt de rest van de fietstocht toch altijd iets minder prettig helaas..
je zit gevoelsmatig toch even anders op de fiets.
Meer adrenaline van wat er gebeurt is dan dat je kunt genieten van je fietstochtje.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik vind het prima als iemand in mijn wiel komt, maar na een tijdje verwacht ik wel dat er over wordt genomen. Ik vind het anders wat parasitair/sneaky overkomen. Ik ga dan langzamer rijden, kijk achterom, en wacht tot hij/zij over neemt.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik vind het doorgaans ook best als ze daarna overnemen. En als ze dat niet doen, so be it.

Maar alleen als ik er verder geen last van heb. Laatst ging er iemand met vervelend kraak- en piepgeluid in zijn fiets achter me hangen. Dat was ontzettend irritant, dus die heb ik wel even zoek gereden. :)

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 05-08-2014 09:57 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dreamscape schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:57:
Ik vind het doorgaans ook best als ze daarna overnemen. En als ze dat niet doen, so be it.

Maar alleen als ik er verder geen last van heb. Laatst ging er iemand met vervelend kraak- en piepgeluid in zijn fiets achter me hangen. Dat was ontzettend irritant, dus die heb ik wel even zoek gereden. :)
subtiel ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-10 23:05
Ik wil met mijn vriendin in de 3e week van september op fietsvakantie naar de Alpen. Aangezien dit nieuw voor ons is moet ik me nog aardig inlezen. Wat raden jullie ons aan, een week fietsen vanaf 1 hotel of bijvoorbeeld halverwege verkassen naar een ander hotel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
Sallin schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 09:38:
Ik vind het prima als iemand in mijn wiel komt, maar na een tijdje verwacht ik wel dat er over wordt genomen. Ik vind het anders wat parasitair/sneaky overkomen. Ik ga dan langzamer rijden, kijk achterom, en wacht tot hij/zij over neemt.
Ik fiets nog niet zo heel veel. Op het moment dat ik in iemand zijn wiel duik is dat altijd iemand die net iets harder gaat dan ik kan volhouden. Overnemen is dan eigenlijk voor mij geen optie omdat ik al max achter iemand aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat onaangekondigd en ongemerkt meerijden parasitair/sneaky is maakt mij nog niet eens zoveel uit, maar dat het gevaarlijk is des te meer. Als je plotseling hard in de remmen moet, zit je niet te wachten op iemand die ook nog eens vol achterop je vliegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

En toch vind ik het anders als iemand in je wiel zit en op een gegeven moment aangeeft dat hij al aan zijn max. zit (behalve bij StevenK in koers dan :+ ).
Wel in het wiel zitten en het gewoon vertikken terwijl je wel kan vind ik nog steeds aso ondanks alle meningen hierboven :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:40
Ik heb wel eens een onderzoek gelezen dat ook de voorste van de twee voordeel had van iemand die in je wiel rijd.

Even een ander vraagje. Hoe lang doen jullie met ketting en tandwielen?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Tristan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 10:42:
Ik wil met mijn vriendin in de 3e week van september op fietsvakantie naar de Alpen. Aangezien dit nieuw voor ons is moet ik me nog aardig inlezen. Wat raden jullie ons aan, een week fietsen vanaf 1 hotel of bijvoorbeeld halverwege verkassen naar een ander hotel?
Als je in de Alpen wilt fietsen zou ik Les Bourg d'Oisans als uitvalsbasis kiezen. Er zijn daar in de omgeving genoeg bergen en routes om je een week te vermaken; vanuit Les Bourg d'Oisans kan je direct naar Col d'Ornon, Alpe d'Huez, Lauteret + Col du Galibier, Col de la Bérarde, Izoard, Les Deux Alpes, Col du Glandon / Croix de Fer, Col de la Morte. Keuze genoeg. Wij hebben ons er een week bijzonder goed vermaakt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
SnowDude schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:08:
Ik heb wel eens een onderzoek gelezen dat ook de voorste van de twee voordeel had van iemand die in je wiel rijd.
Dat klopt. Ook achter je neemt de luchtweerstand af door een achterligger. Het is wel veel minder dan iemand voor je uiteraard. Om dezelfde reden heeft ook de 3e in een groep van 4 de minste weerstand.

Iemand met échte natuurkunde kennis kan het waarschijnlijk op de juiste manier onderbouwen :P.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 05-08-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
wackmaniac schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:16:
[...]

Als je in de Alpen wilt fietsen zou ik Les Bourg d'Oisans als uitvalsbasis kiezen. Er zijn daar in de omgeving genoeg bergen en routes om je een week te vermaken; vanuit Les Bourg d'Oisans kan je direct naar Col d'Ornon, Alpe d'Huez, Lauteret + Col du Galibier, Col de la Bérarde, Izoard, Les Deux Alpes, Col du Glandon / Croix de Fer, Col de la Morte. Keuze genoeg. Wij hebben ons er een week bijzonder goed vermaakt.
Oh nice, dat klinkt goed!

[edit] Raden jullie ons aan om bijvoorbeeld via cycletours een complete tour te boeken? Of is het net zo makkelijk alles zelf te regelen?

[ Voor 11% gewijzigd door Tristan op 05-08-2014 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Wat is er allemaal te regelen? Je moet gewoon zorgen dat je met je fiets in Frankrijk komt, en dan is het een kwestie van op de fiets stappen en de pedalen roteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
begin mei gewoon zelf een camping geboekt en zelf gaan fietsen.

Kies een mooie uitvalsbasis van waaruit je prima diverse routes kunt gaan rijden. Heb je zelf de vrijheid en kun je ook kiezen wanneer je welke col oprijdt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

SnowDude schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:08:

Even een ander vraagje. Hoe lang doen jullie met ketting en tandwielen?
Ligt aan een hoop factoren. Welk type, welke weersomstandigheden rijd je, hoe onderhoud je ze, ect.

Merk bv dat mijn 105 ketting na bijna 2500km slecht begint te worden, geen idee of dat snel is maar hij zat de eerste 1200 ook verkeerd gemonteerd :p
Altijd redelijk goed onderhouden en niet vaak in slecht weer gereden.

Nou ben ik ook wel nieuwsgierig, zou het ook echt zin hebben om een Durace ketting te monteren (bv 7901) tov van een 105 (5701)? Hij is dubbel zo duur maar gaat hij ook 2x langer mee :p ?

[ Voor 13% gewijzigd door sapphire op 05-08-2014 12:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:02

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Tristan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:25:
[...]

[edit] Raden jullie ons aan om bijvoorbeeld via cycletours een complete tour te boeken? Of is het net zo makkelijk alles zelf te regelen?
Heb zelf jaren geleden een 2tal reisjes gedaan met Cycletours.
Moet zeggen dat het me best wel bevallen is, leuke groep en veel van de omgeving gezien.
Heb de Alp Maritimes en De Alpen gedaan. Was een mooie ervaring moet ik zeggen. Veel kleine plaatsjes en mooie berglandschappen gezien.

Vond zelf elke dag de boel inpakken en uitpakken minder, maarja je moet het dr voor over hebben.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
Harmen schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:09:
[...]

Heb zelf jaren geleden een 2tal reisjes gedaan met Cycletours.
Moet zeggen dat het me best wel bevallen is, leuke groep en veel van de omgeving gezien.
Heb de Alp Maritimes en De Alpen gedaan. Was een mooie ervaring moet ik zeggen. Veel kleine plaatsjes en mooie berglandschappen gezien.

Vond zelf elke dag de boel inpakken en uitpakken minder, maarja je moet het dr voor over hebben.
Ah ja, zo'n groepsarrangement is niet wat ik zoek. bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
sapphire schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Ligt aan een hoop factoren. Welk type, welke weersomstandigheden rijd je, hoe onderhoud je ze, ect.

Merk bv dat mijn 105 ketting na bijna 2500km slecht begint te worden, geen idee of dat snel is maar hij zat de eerste 1200 ook verkeerd gemonteerd :p
Altijd redelijk goed onderhouden en niet vaak in slecht weer gereden.
Het gaat om de Koga van mijn pa, zijn 105 ketting ligt er nu 9500 km om (in anderhalf jaar _/-\o_ ) , en hij begint een beetje lastiger naar een groter tandwiel te gaan achter. Wat wel helpt is dat zijn fiets altijd binnen staat, en als de weg nat is stapt hij op zijn mountainbike.

Ik heb hem wel geadviseerd om eens voor een nieuwe ketting te gaan kijken. :)

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
SnowDude schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:11:
[...]

Het gaat om de Koga van mijn pa, zijn 105 ketting ligt er nu 9500 km om (in anderhalf jaar _/-\o_ ) , en hij begint een beetje lastiger naar een groter tandwiel te gaan achter. Wat wel helpt is dat zijn fiets altijd binnen staat, en als de weg nat is stapt hij op zijn mountainbike.

na 9500km is het wel eens tijd om een nieuwe ketting erop te leggen.
Maar wel mooie afstand in 1,5 jaar tijd.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
koentjuh1987 schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:18:
[...]

na 9500km is het wel eens tijd om een nieuwe ketting erop te leggen.
Maar wel mooie afstand in 1,5 jaar tijd.
Ik mag niet liegen, die fiets is 2,5 jaar bedenk ik me net, maar in die zelfde tijd staat er ook zo'n 6000 op zijn mountainbike. Tja je moet wat he als je met pensioen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Tristan schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 11:25:
[...]

Nee joh. Wat Hielko zegt; gewoon zorgen dat je een plek hebt om te slapen en dat je fiets er is. De klimmen staan vrijwel allemaal aangegeven (de grote jongens iig). Ik maak meestal thuis even een lijstje met klimmetjes en plot die even op een kaartje. En dan gaan met die banaan!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Makkelijk schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 23:17:
Ik ga áltijd gewoon in een wiel zitten, neem wel áltijd over dan maar ik communiceer niet van te voren o.i.d. Nooit negatieve reacties op gehad. Vind t zelf ook niet erg als iemand mijn wiel neemt en niet overneemt. Ik ga dan wel handsignalen geven voor beiden veiligheid ;) Omdat iemand t niet vraagt hoeft hij nog niet op een paaltje te klappen haha. Maar zelf neem ik over of los ik. Ook voor eigenwaarde ;)
Wat zijn een beetje de gangbare gebaren onderling? gewoon simpel wijzen >:) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
sapphire schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:01:
[...]

Nou ben ik ook wel nieuwsgierig, zou het ook echt zin hebben om een Durace ketting te monteren (bv 7901) tov van een 105 (5701)? Hij is dubbel zo duur maar gaat hij ook 2x langer mee :p ?
Nee, lichte kettingen breken misschien juist wel sneller. De Dura-ace kettingen doen het niet zo best op de interweb-fora.
Als je beetje rondkijkt op de zie je dat de 6701 over het algemeen als de meest betrouwbare ketting wordt gezien. Evenals de KMC X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SnowDude schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:11:
[...]

Nieuwe ketting plus cassette lijkt me. Een nieuwe ketting gaat slippen op je oude cassete namelijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:05:
[...]

Nieuwe ketting plus cassette lijkt me. Een nieuwe ketting gaat slippen op je oude cassete namelijk.
Haha, ja ik wilde mijn vorige post nog aanpassen met "@SnowDude vraag maar aan Graham wat er gebeurd als je die ketting vervangt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:08:
[...]

Haha, ja ik wilde mijn vorige post nog aanpassen met "@SnowDude vraag maar aan Graham wat er gebeurd als je die ketting vervangt"
Precies ;( . Al is 9000 stuk meer dan 5000 ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 10:10
Unneoetech schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 10:50:
Dank allemaal voor het commentaar. Hier heb ik wel wat aan! Ik denk dat ik deze dan oversla.
Ik heb nu de volgende fiets gezien:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsen-racefietsen/m834046446-ridley-pegasus.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Deze lijkt me beter geschikt dan de vorige. Met name omdat dit meer mijn maat zou moeten zijn en vanwege de Ultegra groep. Wat vinden jullie van deze? Vraagprijs waard of zou deze nog veel moeten zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Vanochtend een rit gemaakt met Edge 800, thuis gelijk geüpload en hij stond daarna ook in Strava. Heerlijk. :)

http://www.strava.com/activities/175712192

Overigens ga ik bij nader inzien volgende week op Mallorca geen 90km met 1800hm rijden. Met 79hm ( :P ) waren m'n benen nu al aardig leeg op het einde. Dit was ook pas mijn derde +70 kilometer rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Unneoetech schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:10:
[...]

Ik heb nu de volgende fiets gezien:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en-brommers/fietsen-racefietsen/m834046446-ridley-pegasus.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer

Deze lijkt me beter geschikt dan de vorige. Met name omdat dit meer mijn maat zou moeten zijn en vanwege de Ultegra groep. Wat vinden jullie van deze? Vraagprijs waard of zou deze nog veel moeten zakken?
Meer dan 350 zou ik daar niet voor geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Ik heb mijn fiets nu twee maanden zo'n beetje en ga nu de afstand wat opschroeven. Afgelopen zondag 45 km gereden en volgens mij ervaren wat hongerklop inhoudt. Opeens kon ik geen kracht meer zetten en kwam ik niet meer boven de 22 km/u uit. Volgende keer maar wat meer eten van tevoren en wellicht wat meenemen voor onderweg.

Dat brengt me meteen op het volgende, ik merk dat mijn banden weer opgepompt moeten worden. Daarvoor wil ik nog een goede fietspomp kopen. Nu zag ik bij decathlon wat goedkope pompen met spanningsmeter maar ik vraag me af of dat wat is. Met welk soort pomp hebben jullie goede ervaring?

Bij futurumshop kwam ik bijvoorbeeld deze tegen

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:58
Graham schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:05:
[...]

Denk dat je deze gewoon beter op kan rijden totdat het helemaal kapot is. Casette en kettingbladen zullen waarschijnlijk nu toch al niet meer te redden zijn, en de volgende keer die ketting wat vroeger vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
@r!k schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:41:
Ik heb mijn fiets nu twee maanden zo'n beetje en ga nu de afstand wat opschroeven. Afgelopen zondag 45 km gereden en volgens mij ervaren wat hongerklop inhoudt. Opeens kon ik geen kracht meer zetten en kwam ik niet meer boven de 22 km/u uit. Volgende keer maar wat meer eten van tevoren en wellicht wat meenemen voor onderweg.

Dat brengt me meteen op het volgende, ik merk dat mijn banden weer opgepompt moeten worden. Daarvoor wil ik nog een goede fietspomp kopen. Nu zag ik bij decathlon wat goedkope pompen met spanningsmeter maar ik vraag me af of dat wat is. Met welk soort pomp hebben jullie goede ervaring?

Ik heb ook zo iets als de link van Futurum van +/- €30. Maar ik maak uit je bericht op dat je dat oppompen niet regelmatig doet? Ik doe dat voor elke rit. Nou heb ik latex binnenbanden en die lopen vrij snel leeg, maar zelden gezien dat een band na een week nog netjes op 7,5 bar staat.

45km moet trouwens vrij makkelijk te overbruggen zijn, of je moet op een lege maag zijn gaan fietsen. Hongerklop ervaar je vaak pas bij langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk

Die topeak is veelgebruikte prima pomp. Ik heb zelf deze SKS, ook perfect en nog bijna een tientje goedkoper:
http://www.futurumshop.nl...ssor-12-0-vloerpomp.phtml
Pompt super soepel, enige nadeel is dat hij niet super stabiel op de vloer blijft staan als je hem loslaat. Maar goed, /care.

De eindbaas onder de pompen:
http://www.futurumshop.nl...kJTCGx2sE9IcyBBoCAUfw_wcB

@CrazyAnz: Ik ben blij dat mijn michelin latex band na 3 maanden een kapot ventiel had zaterdag. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de voorband er uit te halen en te vervangen voor een dikke butyl band. Ja, latex is merkbaar comfortabeler maar man je pompt je suf (na 3 dagen 2 bar nog maar over) en ze pompen ook nog beduidend zwaarder op :P

[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 05-08-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Onjuist, de eindbaas onder de pompen is de SKS Renkompressor met messing kop.

Het kost de meeste fietsers (mezelf incluis) een stuk of 4 goedkopere pompen voordat je hiervan overtuigd bent.

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 05-08-2014 13:54 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Topeak kan je geen buil aan vallen, SKS rennkompressor is ook een goeie

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
havana schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:53:
Sorry, die moest er dus ook staan, foute link gecopy-paste (2x dezelfde link) :P
Ik wil mijn inferieure SKS ook nog eens vervangen voor een Rennkompressor. Maar het is wel een beetje een luxeprobleem want deze SKS is ook echt níets op aan te merken...

[ Voor 28% gewijzigd door Makkelijk op 05-08-2014 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

LuPo schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:30:
Vanochtend een rit gemaakt met Edge 800, thuis gelijk geüpload en hij stond daarna ook in Strava. Heerlijk.
Zo hoort het ook. Vooral als je niet thuis bent en je de ritten wel op Strava wilt zetten zonder te wachten op copymysports. Vanmiddag ook maar eens proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-09 15:10
http://hollandbikeshop.co...imson-pomp-met-drukmeter/

Ik heb deze pomp va Simson en die bevalt ook uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:19
havana schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:53:

Het kost de meeste fietsers (mezelf incluis) een stuk of 4 goedkopere pompen voordat je hiervan overtuigd bent.
Ik had maar één goedkope pomp nodig om te beseffen dat ik een Rennkompressor wilde. Maanden geleden heb ik dat toevallig eens verteld aan mijn vriendin en die kwam op mijn verjaardag ineens aanzetten met de eindbaas onder de pompen. Ja, met messing kop. De schat :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Nou ben ik toch benieuwd, wat maakt het dat de uitvoering met Messing kop zo geweldig is? Is die universele kop zoveel minder dan?

En over die 45 km, ik had een bakje yoghurt met wat Cruesli op. Niet echt genoeg geloof ik :). Maar het kan ook nog gebrek aan conditie zijn, de eerste paar ritten die ik gemaakt heb was steeds rond de 30 km dus wellicht is het ook gewenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
@r!k schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:25:
Nou ben ik toch benieuwd, wat maakt het dat de uitvoering met Messing kop zo geweldig is? Is die universele kop zoveel minder dan?

En over die 45 km, ik had een bakje yoghurt met wat Cruesli op. Niet echt genoeg geloof ik :). Maar het kan ook nog gebrek aan conditie zijn, de eerste paar ritten die ik gemaakt heb was steeds rond de 30 km dus wellicht is het ook gewenning.
Met minder conditie krijg je sneller hongerklop natuurlijk omdat je meer verbrand. Heb ik zaterdag wel gemerkt :+. Of een bak yoghurt met cruesli genoeg is hangt er vooral vanaf hoeveel cruesli er in het bakje zat :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Tis ook een kwestie van blijven eten/drinken op de fiets. Mijn 810 piept om de 45 minuten ter herinnering dat ik wat moet eten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Makkelijk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:33:
[...]

Met minder conditie krijg je sneller hongerklop natuurlijk omdat je meer verbrand. Heb ik zaterdag wel gemerkt :+. Of een bak yoghurt met cruesli genoeg is hangt er vooral vanaf hoeveel cruesli er in het bakje zat :P.
Te weinig blijkt nu :P

Straks pomp kopen en vanavond opnieuw dat stuk rijden, kijken of het beter gaat nu :) . Heerlijk dat fietsen met zulk weer.

[ Voor 4% gewijzigd door @r!k op 05-08-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:36:
Tis ook een kwestie van blijven eten/drinken op de fiets. Mijn 810 piept om de 45 minuten ter herinnering dat ik wat moet eten.
Het is overigens wel heel persoonlijk. Ik kan prima 60km stevig doorfietsen op een nuchtere maag. Zolang ik maar blijf drinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Há, dat heb ik ook voor het drinken vooral, anders vergeet ik het echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:47:
[...]

Het is overigens wel heel persoonlijk. Ik kan prima 60km stevig doorfietsen op een nuchtere maag. Zolang ik maar blijf drinken.
Idem.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Wat een goed idee, moet ik ook doen! En als ik weer met forummers fiets meer van die rare kleffe powerbars :9 meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ik heb me zelf aangeleerd om elke 20 km te eten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het hangt er ook wel vanaf of je net hebt gegeten. Ik fiets vaak kort na het eten (om 18.30 avondmaaltijd naar binnen, om 19.00 op de fiets) en dan rijd ik meestal een rondje van 60-65 km zonder te eten (wel goed drinken). Als ik echter niet eerst het avondeten nuttig, dan eet ik onderweg wel een flink aantal repen en een banaan o.i.d., anders gaat het snel knagen.

Zelf moet ik erop letten dat ik genoeg eet (is ook met hardlopen een issue) dus een alarm zou zo'n slecht idee nog niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:33
Meestal neem ik wel een reep of iets dergelijks mee, maar het gebeurd zelden dat ik deze gebruik op een rit van minder dan 100 kilometer. Meestal red ik het wel met een bidon water en dan moet ik mezelf nog dwingen om regelmatig een slok te nemen. Ik zweet ook best weinig, dus verlies op zich weinig vocht.

Vast niet goed, maar zolang ik nog (redelijk) fit thuis kom maak ik mezelf er niet zo druk over...

Laatst toen ik wat ziekig was, het heel warm was en ik zo nodig 130 kilometer moest fietsen heb ik wel veel gedronken en gegeten (beetje van tankstation naar tankstation gefietst), maar dat hielp toen ook niet meer..

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 05-08-2014 15:54 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teveel drinken is inderdaad zeker niet goed. Zie Wikipedia: Water intoxication en http://www.scientificamer...-too-much-water-can-kill/ Altijd gezond verstand gebruiken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:22
Bandjes in de aanbieding bij 12gobiking:

Op 5-8 en 6-8
http://www.12gobiking.nl/p/continental_grand_prix_4000s_ii
46% korting

Op 7-8 en 8-8
Schwalbe One
43% korting

Op 9-8 en 10-8
Vredestein Fortezza Senso
47% korting

Op 11-8 en 12-8
Vittoria Open Corsa CXIII
35% korting

Zal toch wel voor een set banden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
maxoss schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:23:
Bandjes in de aanbieding bij 12gobiking:

Zal toch wel voor een set banden zijn?
Nee die gaan p/s ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

SnowDude schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 12:21:
[...]

Ik mag niet liegen, die fiets is 2,5 jaar bedenk ik me net, maar in die zelfde tijd staat er ook zo'n 6000 op zijn mountainbike. Tja je moet wat he als je met pensioen ben.
Dan nog, die 105 kettingen kosten je de kop niet! Ik zeg nieuwe !
Makkelijk schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 13:04:
[...]

Nee, lichte kettingen breken misschien juist wel sneller. De Dura-ace kettingen doen het niet zo best op de interweb-fora.
Als je beetje rondkijkt op de zie je dat de 6701 over het algemeen als de meest betrouwbare ketting wordt gezien. Evenals de KMC X10.
Meen me te herinneren dat Havanna totaal niet gecharmeerd was van zijn brekende Ultegra ketting >:)

Nouja einde van dit seizoen ga ik gewoon een hele berg bij Mantel bestellen en dan gewoon 1 of 2 105 kettingen mee :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Iemand uit Groningen die toevallig binnenkort nog wil bestellen bij decathlon.nl? Ik wil graag een 2kg zak Aptonia (16,95) bestellen maar vind de verzendkosten van 5,95 euro in dat geval zo jammer. Verder heb ik niets nodig. We kunnen dan de verzendkosten delen.
@r!k schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 14:25:

Ik denk dat het een kwestie van conditie opbouwen is. Zelf kan ik een rondje van 50 kilometer zonder wat te eten rijden. Als ik langere tochten ga maken dan neem ik een reep ontbijtkoek/kruidkoek of banaan mee. Vandaag 90 kilometer gefietst en toen had ik een reep en een banaan mee. Na 1 uur en na 2 uur fietsen wat gegeten, na 3 uur en een kwartier thuis.

Overigens is dit zoals iedereen al schreef ook per persoon verschillend. Net als de hoeveelheid vocht tijdens het fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

sapphire schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 17:25:
[...]

Dan nog, die 105 kettingen kosten je de kop niet! Ik zeg nieuwe !

[...]

Meen me te herinneren dat Havanna totaal niet gecharmeerd was van zijn brekende Ultegra ketting >:)

Nouja einde van dit seizoen ga ik gewoon een hele berg bij Mantel bestellen en dan gewoon 1 of 2 105 kettingen mee :)
Ik lees ook her en der dat de Ultegra/XT kettingen uit de 6700 serie juist als slecht bekend staan op gebied van breken. Ik heb momenteel een 5700 ketting en heb een nieuwe 7801 ketting klaarliggen voor als deze op is (zit er nu 3500km op). Over een jaar of anderhalf kan ik jullie melden welke langer is meegegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
TheLemon schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 18:05:
[...]

Ik lees ook her en der dat de Ultegra/XT kettingen uit de 6700 serie juist als slecht bekend staan op gebied van breken. Ik heb momenteel een 5700 ketting en heb een nieuwe 7801 ketting klaarliggen voor als deze op is (zit er nu 3500km op). Over een jaar of anderhalf kan ik jullie melden welke langer is meegegaan ;)
Hmmm... nu je het zo zegt... Was het dan misschien juist de oudere, maar nog wel leverbare CN-6600 die zo goed bekend staat!

Achja. Ik heb een 6701 omdat die toen het goedkoopst was waar ik m bestelde en een 5701 (voor mijn andere cassette) omdat die op een ander moment het goedkoopst was :P. Ze doen het allebei even goed ;).

[ Voor 17% gewijzigd door Makkelijk op 05-08-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:25
6701 ketting die standaard bij fiets zat heeft het 4300km volgehouden. (ik vervang de ketting als de .75 erg makkelijk ingaat. (en de 1.0 net niet))
daarna een 7901 ketting erop gedaan en die gaat al 6500km mee en .75 van tooltje valt er nog niet in.

Casette (en tandwielen) staat stand dus bijna op 11k.
Alleen in Limburg zo'n 600km met andere casette gefietst. (12-30) verder (ook hier in Frankrijk) met 11-25 casette.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 20:37:
6701 ketting die standaard bij fiets zat heeft het 4300km volgehouden. (ik vervang de ketting als de .75 erg makkelijk ingaat. (en de 1.0 net niet))
daarna een 7901 ketting erop gedaan en die gaat al 6500km mee en .75 van tooltje valt er nog niet in.
Ben benieuwd, tussen de Ultegra 6701 en de 105 (geen idee welke type exact) heb ik ongeveer 5000+ K gedaan. Nu ook de 7901 met ongeveer 1500 K erop zitten. Al heb ik wel triple dus slijt het wel iets sneller denk ik zo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:55
Wat een heerlijk ritje vanavond zeg! :)
http://www.strava.com/activities/175897530

Samen met mijn pa om en om op kop rijden en maar door. Gemiddelde snelheid ligt dan ook een stukje hoger t.o.v. normaal. Ging zo lekker vandaag. Echt heerlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
Wow, zie ik dat nu goed? Strava en Garmin connect zijn nu direct aan elkaar te koppelen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja. Maar werkt nog niet snel. Bij mij tenminste niet. 3-5 minuten zal wel 3-5 uur moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:25
Ben benieuwd, net ritje geupload via de app.

Eerste keer in een jaar tijd dat ik bluetooth weer eens gebruik op de Edge. Zou top zijn als het goed functioneert. Geen gekloot meer met USB-kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Gister avond duurde het een paar uur. Vanmiddag stond het er echt in minuten op.. zal nog wel heel afhankelijk zijn van de drukte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Date of most recent activity
Jul 31, 2014, 8:36:29 PM

zegt hij bij mij.... nou er zijn al 3 ritten er na gedaan.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
Wanneer heb je het aan gezet? want volgens mij worden alleen nieuwe activiteiten gesynct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Flatlinernl schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:39:
Wanneer heb je het aan gezet? want volgens mij worden alleen nieuwe activiteiten gesynct
Zie link naar DCrainmaker's blog erover. Je kunt ook oude activiteiten syncen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het Zondag of maandag aangezet. Weet het niet meer zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:06
Graag jullie advies gevraagd ben mij aan het oriënteren op racefiets van maximaal 1500 euro. Fiets 2, hooguit 3 keer per week tussen de 40-90 kilometer. Ben 25 jaar en fiets niet in wedstrijdverband maar wel sportief. Nu zijn er zoveel verschillende merken/soorten fietsen dat ik het moeilijk vind om te beginnen met zoeken. Kwam tot nu toe op deze drie uit:

- Caad10 5 105
Eén van de beste aluminium frames als ik het mag geloven en veel positieve verhalen over te vinden.

- Cube agree gtc pro
Carbon en een goede prijs/kwaliteit verhouding.

- Trek Madone 3.1
Zag ik toevallig in de telegraaf test er als beste uitkomen, zit een trek dealer om de hoek.

Hebben jullie nog tips naar welke fietsen ik zeker moet gaan kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19:50
@Matedeor volgens mij worden de komende tijd de 2015 modellen al geïntroduceerd, wat betekent dat je vaak kortingen kan gaan scoren op 2014 modellen.

De 2014 modellen met Shimano 105 zou ik overigens mijden: je hebt dan meestal de oude 10 speed groep te pakken, en dat wil je niet op een nieuwe fiets. Mijn advies: probeer in de sale een 2014 model met Ultegra te scoren. Je zit dan voor een duppie op de eerste rang, want de Ultegra groep is vorig jaar nog vernieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

pdebie schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:04:
Wat een heerlijk ritje vanavond zeg! :)
Zeker! :) Niet te veel wind en prima temperatuur.

Volgens mij zit ik in een of andere supercompensatie bubble ofzo, want ik ging echt niet normaal hard vanavond. Met rugzak op de rug uit het werk van Rotterdam via Alblasserdam en de Lek naar Vianen, en daarna door Lopik en Gouda weer naar huis. Ruim 100km in hoog D2 met dik 34 gemiddeld 8)7

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10584528_1460126030908012_1237805524_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-xaf1/10598781_696486383778096_1237540386_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10561180_301242133390526_346718479_n.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Pelle op 05-08-2014 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Zo, net hetzelfde stuk gedaan als zondag en nu kon ik een stuk langer door gaan. Ook maar even een pomp gekocht en banden opgepompt. Was wel nodig ook, er zat nog tussen de 3,5 en 4 bar in :p . fietste meteen weer een stuk lekkerder.

Wel merk ik nog steeds dat ik tijdens het rijden last van mijn onderrug krijg maar ook dat is gewenning vermoed ik aangezien ik het steeds langer volhoud voordat ik er last van krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Was zeker een heerlijk fietsdagje. Weekje rust gehad, ging lekker. Vandaag 2x 45KM gedaan, terug ging een stukje sneller... minder fout gereden ;)!

DX hartslagmeter werkt ook prima zonder problemen icm met Strava/iPhone. d:)b

http://www.strava.com/activities/175782874
http://www.strava.com/activities/175952668

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/1W0o030R1j3d/image.jpeg

@Pelle, dat is een lekker ritje inderdaad ;)!

Zag wel vandaag bij het inspecteren van de banden, een klein verticaal beginnend scheurtje in de zijkant van de achterband. Best wel snel na 500KM?

[ Voor 28% gewijzigd door borstel op 05-08-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Over rijden op een nuchtere maag; van de week 65km gereden in de ochtend op twee bakken koffie en 750ml water. Beviel wel goed eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:35

DjVe

Hatsaflats!

Bleh, dat hoef ik niet te doen. Minimaal een banaantje onderweg en een bammetje vooraf :)

Mooie fiets Pelle, heb em zelf ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
[b][message=42668357,noline]

DX hartslagmeter werkt ook prima zonder problemen icm met Strava/iPhone. d:)b
nice, heb je een linkje?
Pagina: 1 ... 84 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.