http://www.strava.com/activities/176155759
[ Voor 33% gewijzigd door Hoogie2004 op 06-08-2014 07:36 ]

Anyway, 130 km in 5,5 uur trappen is voor velen hier waarschijnlijk peanuts, maar je moet ergens mee beginnen.

[ Voor 25% gewijzigd door jspr op 06-08-2014 09:08 ]
Ik heb twee weken geleden een Jan Janssen Tour de France gekocht met de nieuwe shimano 105 11 speed met Mavic Cosmic Elite wielen voor rond de 1400.Matedeor schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:00:
Graag jullie advies gevraagd ben mij aan het oriënteren op racefiets van maximaal 1500 euro. Fiets 2, hooguit 3 keer per week tussen de 40-90 kilometer. Ben 25 jaar en fiets niet in wedstrijdverband maar wel sportief. Nu zijn er zoveel verschillende merken/soorten fietsen dat ik het moeilijk vind om te beginnen met zoeken. Kwam tot nu toe op deze drie uit:
- Caad10 5 105
Eén van de beste aluminium frames als ik het mag geloven en veel positieve verhalen over te vinden.
- Cube agree gtc pro
Carbon en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
- Trek Madone 3.1
Zag ik toevallig in de telegraaf test er als beste uitkomen, zit een trek dealer om de hoek.
Hebben jullie nog tips naar welke fietsen ik zeker moet gaan kijken?
Maar wat hieronder staat is zeker ook de moeite waard, nog even wachten op een goede aanbieding en dan voor een mooie ultegra gaan.
Mocht je bijvoorbeeld een steentje geraakt hebben of iets dergelijks dan kan dat ook na 10km.borstel schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:38:
Zag wel vandaag bij het inspecteren van de banden, een klein verticaal beginnend scheurtje in de zijkant van de achterband. Best wel snel na 500KM?
Heb zelf nog geen maand terug een nieuwe band achter geplaatst. Direct in mijn eerste rit daarop is hij beschadigd geraakt, had toen net geen 100km erop zitten. Oorzaak waren steentjes en wat grind op de weg waar ik niet meer fatsoenlijk om heen kon. Precies met mijn achterband over een scherp steentje gegaan met als resultaat een lekker binnenband een licht beschadigde achterband.
Mmm, vandaar. Grind/steentjes kom ik inderdaad wel regelmatig tegen. Vervangen of gewoon lekker doorrijden?Ceaser schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:46:
[...]
Mocht je bijvoorbeeld een steentje geraakt hebben of iets dergelijks dan kan dat ook na 10km.
Heb zelf nog geen maand terug een nieuwe band achter geplaatst. Direct in mijn eerste rit daarop is hij beschadigd geraakt, had toen net geen 100km erop zitten. Oorzaak waren steentjes en wat grind op de weg waar ik niet meer fatsoenlijk om heen kon. Precies met mijn achterband over een scherp steentje gegaan met als resultaat een lekker binnenband een licht beschadigde achterband.
Nu zag ik dat bij Rose het merk Gribgrab in de aanbieding is deze maand. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar ze zien er wel leuk uit. Geen idee of andere merken ook zoiets hebben, maar deze hebben een magneetsluiting, voorkomt in elk geval het probleem dat ik nu heb waar de klitteband niet meer zo best werkt. Iemand toevallig ervaring met dit merk?
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Daar kan je zelf nog wat tegen doen, mits niet al te grote plek. Gaatje is makkelijk dan een snee in dit geval. Maar als je een oude binnenband pakt (die al eens lek geweest is oid en dus eigenlijk rijp is voor de vuilnisbak) en daar stukken uit knipt kan je dat over de goede binnenband leggen en dat op de plek van het gaatje of de snee in de buitenband.Hielko schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:04:
Gewoon lekker doorrijden tenzij de buitenband dermate verzakt is dat de binnenband er doorheen begint te komen.
Heb zelf altijd een klein stukje binnenband bij voor dit soort dingen.
Ik heb zo'n ding bij me:Graham schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:08:
Heb zelf altijd een klein stukje binnenband bij voor dit soort dingen.
http://www.parktool.com/product/emergency-tire-boot-tb-2
3 voor 5 euro, kujn je je geen buil aan vallen
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Mooie foto's maar die zwarte sokken vind ik toch wel erg lelijk...jspr schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 09:07:
Gisteren de GoPro en gorillapod meegenomen voor wat foto's.
[afbeelding]
No homo, maar ik vind vooral de definitie in je benen mooi Jasper.jspr schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:11:
Wat voor een sokken hadden het dan moeten zijn? ik heb verschillende namelijk.
En ik denk dat het antwoord van Havana op jouw vraag waarschijnlijk "wit" zal luiden.
[ Voor 14% gewijzigd door Stoffa op 06-08-2014 12:14 ]
LOLStoffa schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:14:
[...]
No homo, maar ik vind vooral de definitie in je benen mooi Jasper.

edit: witte sokken draag ik enkel in mijn witte Sidi's. Witte sokken in zwarte schoenen vallen voor mij in dezelfde categorie als:

[ Voor 32% gewijzigd door jspr op 06-08-2014 12:17 ]
Dat gezegd hebbende kunnen witte sokken juist heel goed bij die zwarte Sidi's omdat die ook witte accenten hebben. Ook accentueren witte sokken de schoenen juist wat meer. Maar goed, allemaal wel een beetje geneuzel dit hoor
http://www.strava.com/activities/176219853
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Een 'rondje' noemtie datPater schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:33:
Gisteren maar weer eens een rondje gefietst, 91 km met een gemiddelde van 30,7 km/u.
Netjes hoor!
Ik begrijp alleen niet helemaal hoe er verschillen tussen schoenen zouden kunnen zijn afgezien van comfort
[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 12:52 ]
Deze sluiten beter, ik kan ze met een kliksysteem ook strakker zetten. Dat betekent dat ik met het pompen-trekken minder speling krijg en daarom efficienter een rondje kan draaien. Met name merk ik het met tegenwind.Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:51:
[...]
Een 'rondje' noemtie dat.
Netjes hoor!
Ik begrijp alleen niet helemaal hoe er verschillen tussen schoenen zouden kunnen zijn afgezien van comfort
If we are all God's children, what makes Jesus so special?
Battle.net tag
Verwijderd
Een racefiets is ook geen tennisbaan, dusjspr schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:54:
Ik draag "in het dagelijk leven" ook geen zwarte sokken in mijn witte sneakers vice versa, dus op de fiets ook zeker niet
Dat laat overigens overeind dat in witte schoenen witte sokken de enige mogelijkheid zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 13:17 ]
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:17:
[...]
Een racefiets is ook geen tennisbaan, dus
Tuurlijk! Wielrennen gaat om dure kleding, dure materialen, dure voedingswaren, dure cappuccino's, stapels stijlregels, witte stuurlinten en uiteindelijk vooral om íets meer je best te doen om er niet debiel uit te zien in een voor buitenstaanders best wel gênante wieleroutfit!pdebie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:29:
duidt er op dat wielrenners best ijdel zijn (overigens geen kritiek, meer een leuk feitje)
Problem?

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 13:51 ]
Maar wat moet er dan elk uur / elke 15 kilometer naar binnen
Oh en wat sokken betreft: ik heb schoenen van Shimano in zebra print dus ik kan witte én zwarte sokken aan!
Ook in zwarte schoenen horen witte sokken.
Een goed uitziende renner man/vrouw is toch gewoon mooi om te zien niks homo's aan.
Mijn wallpaper is/zijn drie mannen die een lokale klim oprijden. (met zwarte sokken overigens).
Gisteren ook nog rondje gereden http://www.strava.com/activities/175678199 30.4 km/u ruim 1266 /hm 78km.
Zeer constand tempo rijden is wel recept om gemiddelde van boven de 30 te rijden in de bergen.
[ Voor 23% gewijzigd door jekker op 06-08-2014 14:18 ]
Spicy!
Nee totaal geen probleem zelfs. Ben zelf net zoMakkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:49:
[...]
Tuurlijk! Wielrennen gaat om dure kleding, dure materialen, dure voedingswaren, dure cappuccino's, stapels stijlregels, witte stuurlinten en uiteindelijk vooral om íets meer je best te doen om er niet debiel uit te zien in een voor buitenstaanders best wel gênante wieleroutfit!
Problem?
Al mijn kledij is op de fiets afgestemd.
Cappuccino kun je dan ook nauwelijks koffie noemen, als zelfs mijn kinderen van 6 en 4 het lekker vinden. Maar dat is een hele andere discussie
Oh nee, ik droom weer van pensioen
[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 14:22 ]
Waarom doet men dit? Ik ben zelf nog maar beginner (net een maand op de fiets), dus ben er nog niet aan begonnen, maar ik hoor hier meerdere verhalen over.
- Aerodynamica:
Geschoren benen zouden aerodynamischer zijn. Tenzij je als een Yeti behaarde benen hebt kan ik me er iets bij voorstellen, maar over het algemeen lijkt me dit onzin.
- Dedication:
Een wielrenner die zijn benen scheert laat zien dat hij toegewijd is aan de sport en daar hoort benen scheren bij. Het staat stukken frisser dan een behaard stel benen onder het pak (komt de ijdelheid weer
- Comfort:
Geschoren benen zijn comfortabeler doordat je strakke kleding dan minder schuurt. Het zou dus minder pijnlijk bij langere ritten (wat ik overigens totaal niet ervaar) zijn.
Kortom: waarom scheren wielrenners de benen?
Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:21:
Heerlijk elke zaterdagmiddag met m'n geschoren beentjes en vriendjes 10 kilometer fietsen naar de strandtent, pilsje of 10 drinken, rustig naar huis en zondagochtend een rondje van 15 met 2 of 3 cappuccinostops
Oh nee, ik droom weer van pensioen
Rule #56
// Espresso or macchiato only.
When wearing cycling kit and enjoying a pre or post ride coffee, it is only appropriate to drink espresso or macchiato. If the word soy/skim latte is heard to be used by a member wearing cycling apparel, then that person must be ceremonially beaten with Co2 canisters or mini pumps by others within the community.6
If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA
Het aanbrengen van zonnebrand gaat lekkerder voor mij persoonlijk, en voor de pro's natuurlijk het masseren.pdebie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:29:
Ow! Daar zeg je nog iets. Benen scheren!
Waarom doet men dit? Ik ben zelf nog maar beginner (net een maand op de fiets), dus ben er nog niet aan begonnen, maar ik hoor hier meerdere verhalen over.
- Aerodynamica:
Geschoren benen zouden aerodynamischer zijn. Tenzij je als een Yeti behaarde benen hebt kan ik me er iets bij voorstellen, maar over het algemeen lijkt me dit onzin.
- Dedication:
Een wielrenner die zijn benen scheert laat zien dat hij toegewijd is aan de sport en daar hoort benen scheren bij. Het staat stukken frisser dan een behaard stel benen onder het pak (komt de ijdelheid weer).
- Comfort:
Geschoren benen zijn comfortabeler doordat je strakke kleding dan minder schuurt. Het zou dus minder pijnlijk bij langere ritten (wat ik overigens totaal niet ervaar) zijn.
Volgens mij heb je het verder al redelijk allemaal beantwoord?
Spicy!
En omdat gebruinde glad geschoren benen/armen mooier staan bij je strakke kleding ;-)Antaresje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:32:
Scheren doe je omdat een massage op behaarde benen niet comfortabel is. Althans, dat is het oorspronkelijke doel, waarom de profs het doen. Liefhebbers doen het, net zoals bijna alles, omdat de profs het doen.
Ik doe het vooral niet, al was het de ene keer dat mijn lichaam een grote schaafwond was wel prettig geweest.pdebie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:29:
Maar goed, ik heb dan ook een baard, rood stuurlint en een zadeltas. Ik wordt regelmatig de dijk af geduwd door de velominati.
[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 14:40 ]
Verwijderd
Veelgehoorde mantra's als 'het is aerodynamisch' of 'de profs doen het' leggen voor mij geen gewicht in de schaal. Als je sneller wilt worden kun je beter een paar pond afvallen en niet alles wat profs doen is (natuurlijk) één-op-één te vertalen naar of nuttig voor amateurs.
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2014 14:42 ]
Wie weet mag dat ooit ook nog een keer. Ik heb een baard die vroeger niet mocht, maar sinds Laurens ten Dam is dat ook geen probleem meer. Overigens match die baard wel netjes met de yeti beharing op m'n armen en benen.Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:39:
[...]
Maar goed, ik heb dan ook een rood stuurlint en een zadeltas.
Over ijdel gesproken, hoe strak is jullie wit/bruin lijntje op je bovenarmen en bovenbenen?
Verwijderd
Die zijn bij mij dan weer wel strak, maar dat komt omdat mijn gewone zomershirts en -polo's nagenoeg precies dezelfde mouwlengtes hebben als mijn jerseysAntaresje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:42:
[...]
Over ijdel gesproken, hoe strak is jullie wit/bruin lijntje op je bovenarmen en bovenbenen?
Voor het overige boeit mij heel weinig hoe ik eruit zie op de fiets. Ik zie er toch niet uit met mijn 100 kg en zadelpen op standje Eifeltoren.
Dat neemt niet weg dat ik het wel kan waarderen wanneer iemand, die ook echt serieus kan fietsen, verzorgd op de fiets zit.
@Anta: niet strak: de mouwen van mijn snelpak zijn langer dan van mijn gewone shirts.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ik maak er een sport van om alles zo goedkoop mogelijk aan te schaffen. Dus dure kleding zo goedkoop mogelijk aanschaffen (bijv. Castelli Prologo 3 voor €37,50 of Assos Uno voor €79), mijn fiets is bang for the buck, prima voedingswaren zijn de banaan, eierkoek en ontbijtkoek/kruidkoek (in verpakking van de Lidl). En ga zo maar even door.Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:49:
[...]
Tuurlijk! Wielrennen gaat om dure kleding, dure materialen, dure voedingswaren, dure cappuccino's, stapels stijlregels, witte stuurlinten en uiteindelijk vooral om íets meer je best te doen om er niet debiel uit te zien in een voor buitenstaanders best wel gênante wieleroutfit!
Problem?
En aan sommige stijlregels heb ik juist schijt, zo heb ik een, weliswaar klein, zadeltasje en rijd ik gewoon met tabak op de poten.
Maar onder de streep moet ik toegeven dat ik toch wel een vrij gesoigneerde wielrenner ben. Zeker in vergelijking met wat je gemiddeld genomen tegenkomt op een middagje fietsen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
De armen en benen zijn licht getint met scheidslijn vsn shirt en bib
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Idem + 4) ik heb toch al zwarte sokken bij witte schoenenVerwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:40:
Ik ga mijn benen niet scheren, omdat 1) ik het er niet uit vind zien, ook al kan ik een goed getraind (wieler)lichaam in mooie kleding best waarderen, 2) ik geen zin heb ik irritatie, schaafwondjes etc. (ik heb een vrij gevoelige huid, en 3) mijn vriendin daar echt niet warm van wordt
Mijn vriendin lacht me uit en vindt het maar niks.
Van 7 tot 10 uur op de fiets, daarna eten + siësta en om 4 uur naar het strand?(vakantie tijd)jspr schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:48:
Ik heb behoorlijk bruine armen en redelijk bruine benen en de rest behoorlijk wit.... ik kan naar het strand gaan maar ik zit liever op de fiets.
het is hier na 11 uur niet uit te houden op de fiets van 15 juli tot 15 augustus is zelfs s'avonds fietsen bijna niet te doen.
Spicy!
[ Voor 4% gewijzigd door jspr op 06-08-2014 15:04 ]
Wat doe jij nu op een forum dan?jspr schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:04:
8-17 werken en daarna als het kan op de fiets, dat is eerder mijn dagelijk ritme![]()
http://www.slowtwitch.com...ves_Performance_4255.htmlStevenK schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:44:
Recent nog ergens een windtunneltest gezien, volgens mij van Specialized, waar een meetbaar verschil werd geconstateerd.
Andere windtunneltest constateert dat haar beter is. Is ook wel wat voor te zeggen, een oppervlak met kleine oneffenheden is meer aero omdat er een dunne zone van turbulentie omheen ontstaat. Check maar hoe een golfbal werkt
[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 15:23 ]
Je snapt dat het een 1 april grap is hoop ik hèMakkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:23:
[...]
http://www.slowtwitch.com...ves_Performance_4255.html
Andere windtunneltest constateert dat haar beter is. Is ook wel wat voor te zeggen, een oppervlak met kleine oneffenheden is meer aero omdat er een dunne zone van turbulentie omheen ontstaat. Check maar hoe een golfbal werkt.
Lol!pdebie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:47:
[...]
Je snapt dat het een 1 april grap is hoop ik hè
Hoezo:pdebie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:47:
[...]
Je snapt dat het een 1 april grap is hoop ik hè
The unfortunate reality is that some people who do not naturally grow signifiant amount of leg hair will not be able to benefit as much from this finding. Froncioni is consulting with a colleague who specializes in hair growth treatments to address this and addition to an aero cream to assist this less hairy, less aero population of individuals.
Ik zag er gisteren een die zich "keurig" aan #62 hield terwijl ze #7b met de voeten trad.pdebie schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:49:
[velominati/therules]
haha, die regels zijn briljant. Vooral die opmerking over 'the bike comes first'
Oh lol, dit was het eerste google resultaat. Maar er zijn ook serieus onderbouwde theorieën over waarom het meer aero is.
Verwijderd
En je hebt toevallig niet de foto's erbij bekeken?Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:22:
[...]
Oh lol, dit was het eerste google resultaat. Maar er zijn ook serieus onderbouwde theorieën over waarom het meer aero is.
Bronnen zijn als munitie voor je M60. Je schiet er gewoon zonder omkijken meeVerwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:23:
[...]
En je hebt toevallig niet de foto's erbij bekeken?
Ik kan nu zo'n anek dote van "er zijn mensen betrapt op het niet controleren van bronnen door 1-april grappen als bronnen in een proefschrift op te nemen" maar als ik daar dan weer een bron van moet zoeken sta ik waarschijnlijk nogmaals voor paal met een 1 april grap.
Oh btw: specialized filmpje:
http://www.stickybottle.c...l-results-are-staggering/ (Disclaimer: misschien op 1 april op youtube gezet
Ik geloof er geen zak van
[ Voor 51% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 16:30 ]
Mooie uitspraakMakkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:26:
[...]
Bronnen zijn als munitie voor je M60. Je schiet er gewoon zonder omkijken mee.
Beetje ontspannen
De een gaat roken in de baas zijn tijd, de ander zit effe op een forum....
[ Voor 17% gewijzigd door jspr op 06-08-2014 17:25 ]
Juist! Ontspannen doe je op je werk.
Zodat je daarna fit bent om te sporten, te drinken en relaties te onderhouden.
Specialized heeft een hele serie: The Win Tunnel.Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:26:
http://www.stickybottle.c...l-results-are-staggering/ (Disclaimer: misschien op 1 april op youtube gezet)
YouTube: the win tunnel
Erg interessant, en hoewel het meeste best logisch is, kun je er ook als amateur een hoop aan hebben als je echt harder wilt met dezelfde inspanning. Benen scheren is daar eentje van; sterker nog, dat levert meer op dan een set aero wielen bijvoorbeeld.
Overige winstpunten:
- strakke(re) kleding is ook een hele belangrijke
- aero road helm (niet perse TT helm, maar een goede road helm die gemaakt is met aerodynamica als uitgangspunt)
- handen in de drops (ipv op het stuur of op de hoods)
Ook een aero frame is een grote winstpakker, maar dat is heel duur. En aerobars / TT houding natuurlijk
Goed geen echte cols maar nogsteeds genoeg klimmen
http://www.strava.com/activities/176319388
Ik vind het alleen best ongeloofwaardig van die benen scheren. Strakkere kleding geloof ik wel, aero helm zie ik al wat minder het nut van in. Handen in de drops is een grotere winst dan wat dan ook. Maar ik denk dat ze het toch ergens vern*** hebben met de benen-scheren-testPelle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:30:
[...]
Specialized heeft een hele serie: The Win Tunnel.
YouTube: the win tunnel
Erg interessant, en hoewel het meeste best logisch is, kun je er ook als amateur een hoop aan hebben als je echt harder wilt met dezelfde inspanning. Benen scheren is daar eentje van; sterker nog, dat levert meer op dan een set aero wielen bijvoorbeeld.
Overige winstpunten:
- strakke(re) kleding is ook een hele belangrijke
- aero road helm (niet perse TT helm, maar een goede road helm die gemaakt is met aerodynamica als uitgangspunt)
- handen in de drops (ipv op het stuur of op de hoods)
Ook een aero frame is een grote winstpakker, maar dat is heel duur. En aerobars / TT houding natuurlijk
Maar he, het is fiets.nl niet, laten we geen discussies over benen scheren gaan voeren
@DDX toch nog flink wat HM inderdaad! Netjes hoor. Aan de snelheidsgrafiek te zien waren het niet erg veilige afdalingen?
[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 18:28 ]
Vrij strak, maar vaak net het randje boven het shirtje. Al kreeg ik afgelopen maandag al weer te horen "Zeker weer gefietst..."Antaresje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 14:42:
[...]
Geen reden om aan te nemen dat het niet zo was. Het zou direct de rest van al hun tests ook ongeloofwaardig maken, en dat kan Specialized zich echt niet permitteren.Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:26:
Ik vind het alleen best ongeloofwaardig van die benen scheren.
Dit is nog een quote van Mark (één van die testers):
Average across all 6 athletes was 14.7 Watts; range of 10.4 Watts up to 17.2 Watts. All at 40 kph. Pretty big differences.
Ik kwam laatst binnen na een dikke sprint op het einde en ging in m'n Craft ondershirt zitten op de bank maar dat viel toch wel in de smaak hoor bij vrouwlief. Ik ben niet echt gespierd maar als je pumped met al het bloed in je spieren thuis komt en een super strak shirtje aan hebt lijkt het nog wat schijnbaarAntaresje schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 15:00:
Mijn vriendin kijkt me ook raar aan als ik trots ga zitten in mijn craft ondershirt en wijs op m'n tanlines. Maar ach, het is belangrijker wat mijn fiets en mijn auto ervan vinden dan wat mijn vriendin ervan vindt!
Overigens flink behaarde benen ( als ik die scheer slaap ik in de schuur ), zadeltas, zwarte sokken en schoenen máár wél wit stuurlint ( geen aanrader vanuit praktisch oogpunt
Dat scheren een significant effect heeft op je luchtweerstand, geloof ik idd ook voor geen meter. Ik zie/hoor in dat windtunnelfilmpje ook geen data dat dat wel zo is. Dat het een effect heeft op je beweging/koeling/doorbloeding en daarmee je beschikbare duurvermogen lijkt me veel aannemelijker en de testopstelling en testdata lijkt daar ook veel meer op te wijzen.Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:26:
[...]
http://www.stickybottle.c...l-results-are-staggering/ (Disclaimer: misschien op 1 april op youtube gezet)
Nouja het is ook de test die het lastigst objectief te meten is denk ik. Het zou zo maar psychisch kunnen zijnPelle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:37:
[...]
Geen reden om aan te nemen dat het niet zo was. Het zou direct de rest van al hun tests ook ongeloofwaardig maken, en dat kan Specialized zich echt niet permitteren.
Wel coole filmpjes. Had alleen die van drag weleens gezien, maar wel een oudere versie (van specialized)
[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 06-08-2014 19:12 ]
Verwijderd
Dus de fabrikant die voor heel veel geld Aero frames verkoopt roept dat....Pelle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:37:
[...]
Geen reden om aan te nemen dat het niet zo was. Het zou direct de rest van al hun tests ook ongeloofwaardig maken, en dat kan Specialized zich echt niet permitteren.
Dit is nog een quote van Mark (één van die testers):
[...]
Vanmiddag het bergverzetje gemonteerd (34 binnenblad en 12-27 cassette), morgen auto inpakken en dan eens checken waar de weersvoorspellingen een beetje gunstig zijn
Dat blijkt dus niet zo goed te zijn, je kunt veel beter met dezelfde 'rughoek' je handen bovenop de remmen houden, dus met de ellebogen in 90gr. Dat schijnt er voor te zorgen dat je minder frontaal oppervlak hebt en dus ook minder weerstand.Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:26:
[...]
Handen in de drops is een grotere winst dan wat dan ook.
Klopt. Dat is ook de reden dat je in een peloton iemand op kop nog al eens met zijn handen op de remmen ziet, met de onderarmen liggend op het stuur. Dan zit je net zo laag als in de beugel, maar met minder frontaal oppervlak.ybastiaans schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 07:10:
[...]
Dat blijkt dus niet zo goed te zijn, je kunt veel beter met dezelfde 'rughoek' je handen bovenop de remmen houden, dus met de ellebogen in 90gr. Dat schijnt er voor te zorgen dat je minder frontaal oppervlak hebt en dus ook minder weerstand.
Maar staat dan weer tegenover dat je in de beugel veel meer controle hebt over je fiets en daarom dat in het peloton mensen juist wel in de beugel ziet zitten.
Als ik in mijn eentje op goed asfalt rijd lig ik vooral veel op mijn stuur tegenwoordig. Vlakke tops van Ergonova stuur zijn heerlijk
Vooral blijven geloven dat het veel winst oplevert: "the mind is a powerfull weapon".Pelle schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 17:30:
Benen scheren is daar eentje van; sterker nog, dat levert meer op dan een set aero wielen bijvoorbeeld.
Het is al in talrijke studies teniet gedaan dat je door je benen te scheren sneller bent. Het scheelt een seconde op een x-aantal KM, dus 1 keer stoppen met trappen en weg is je winst (misschien op de baan zonder wind met een trackbike dat het werkt, maar out on the road?
Mensen vinden het gewoon moeilijk toe te geven dat benen scheren "er bij hoort" en het enige praktische voordeel is dat de massage makkelijker gaat na de rit, en dat wanneer je valt de haren niet in de wond zitten
Ik zit toch nog wel eens met een schuin oog te kijken naar een triathlon opzet stuurtje hoor, lijkt me heerlijk om lekker voorover te liggen, bijkomend voordeel is het verminderde frontaal oppervlak.
Zal vast wel een Velominatti regel over zijn dat dat not done is
Hoeveel "amateurs" kunnen 40Km non-stop voluit fietsen om daadwerkelijk 1 sec. tijdswinst te behalen?ThatsHollywood schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:00:
Het baard verhaal (scheelt 1 sec op 40 km):
http://www.fiets.nl/2014/05/26/baard-verlies-tijd/
Kunnen in de zin van geen stoplichten, verkeer etc.
[ Voor 7% gewijzigd door jspr op 07-08-2014 09:09 ]
Scheren niet, wel de tondeuze er over heen.LuPo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:20:
Scheren de mensen die hun benen scheren ook hun armen? Want dat 'hoort er dan toch ook bij'?
Als je er niet uitziet als iemand die net bij Tsjernobyl vandaan komt ben je geen echte wielrenner.
[ Voor 30% gewijzigd door Stoffa op 07-08-2014 09:36 ]
Dan maar geen echte wielrenner....Stoffa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:34:
Je kunt dan beter zorgen dat je je van top tot teen scheert Lupo. Alleen je benen en armen is niet volledig soigne.
Als je er niet uitziet als iemand die net bij Tsjernobyl vandaan komt ben je geen echte wielrenner.
Een hele rij microsoft certificeringen.
Deze discussie doet me denken aan '89, en de berekeningen die later gedaan zijn waaruit zou moeten blijken dat als Fignon z'n paardenstaart had afgeknipt, hij daar voldoende snelheidswinst uit had kunnen halen om de Tour van dat jaar te winnen, in plaats van op 8 seconden te verliezen.
Verwijderd
Er is wel een escape, zie de clausule in Rule # 33:Stoffa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:34:
"If, for some reason, your legs are to be left hairy, make sure you can dish out plenty of hurt to shaved riders, or be considered a hippie douche on your way to a Critical Mass".
Dat scheelt erg veel inderdaad, zo'n 5% ongeveer. Voor mij is dat pakweg het verschil tussen 33,5 en 35 rijden. Voor sommigen is het verschil nog groter, maar ik ben te breed en/of krijg m'n schouders niet goed in de Tony Martin houdingsapphire schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:04:
Ik zit toch nog wel eens met een schuin oog te kijken naar een triathlon opzet stuurtje hoor, lijkt me heerlijk om lekker voorover te liggen, bijkomend voordeel is het verminderde frontaal oppervlak.
If so: boeiend. Ik vind het heerlijk om in houding af te kunnen wisselen, en sneller is natuurlijk altijd beter. En zodra je een keer gaat klimmen (of koersen) dan haal je het erafZal vast wel een Velominatti regel over zijn dat dat not done is
Rasmussen deed wel meer voor de kleine improvementsAntaresje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 10:43:
Oh, je hebt ook nog figuren als Rasmussen, die alles scheren omdat dat toch zeker enkele microgrammen gewichtsvoordeel oplevert.
En ook dat wordt door niet-profs nagedaan. Kan het artikel zo snel niet vinden, maar er was laatst ergens een bericht dat oude mannen in belgie aan de doping gaan zodat ze hun jongere medefietsers kunnen bijhouden op de zaterdagochtend rit...Makkelijk schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:04:
[...]
Rasmussen deed wel meer voor de kleine improvements
Read the code, write the code, be the code!
Behalve bij Kittel, die gelooft er allemaal niet in en stopt zich vol met bananen en panini'swackmaniac schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:33:
Asperines, slaaptabletten en cafeïnepillen zijn aan de orde van de dag in het peleton.
Dit topic is gesloten.