Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:58
Stoffa schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 09:34:
Je kunt dan beter zorgen dat je je van top tot teen scheert Lupo. Alleen je benen en armen is niet volledig soigne.

Als je er niet uitziet als iemand die net bij Tsjernobyl vandaan komt ben je geen echte wielrenner.
:D

Ik kan het wel waarderen als een wielrenner zich scheert, het ziet er gesoigneerd uit op de fiets. Zeker met afgetekende spieren. Wellicht omdat je op de fiets zo'n strak pakkie aan hebt. Buiten de fiets om vind ik het minder/niet mooi. Vandaar dat ik het zelf ook niet doe.

Overigens kwam ik deze post nog tegen van havana in een soortgelijke discussie op het fiets forum. Ik lag helemaal dubbel.. :D _O-
Je ballen scheren vind ik overigens vele malen logischer dan je armen of benen scheren. Wel zo fijn voor de dame tijdens de fellatio. En nee, dit is geen grap.

Zoals dr. Evil al opmerkte: "there really is nothing like a shorn scrotum, it's breath taking I suggest you try it... " :D

[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 07-08-2014 11:52 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Maar heeft in het verleden wel UV-therapie gehad, want "dat was toen niet verboden". Lekker hypocriet ...

Trouwens net boekje van Laurens ten Dam uit; geinig boekje. Wel beetje dun en niet weer zo'n standaard "ik heb doping gebruikt, sorry"-verhaal.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59

4POX

Everybody is wired

jspr schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:29:
.. of asperines slikken zodat je bloed lekker dun wordt enzo..
Toen ik een aspirine kuur kreeg van mijn huisarts voor een lichte ontsteking , was zijn advies om een snelverbandje mee te nemen als ik ging fietsen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:30
Ik zag in die docu over Armstrong dat het normaal is om tramadol in een bidon te stoppen voor de laatste kilometers. Mijn vriendin heeft dat spul wel eens gekregen om de pijn na een enorme ingrijpende buikoperatie onder controle te houden, dat is echt heftig spul.

Ligt overigens nog steeds in onze keukenla, dus ik zou altijd nog mezelf kunnen drogeren om net dat hoge gemiddelde te halen ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:09
Antaresje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:21:
[...]

En ook dat wordt door niet-profs nagedaan. Kan het artikel zo snel niet vinden, maar er was laatst ergens een bericht dat oude mannen in belgie aan de doping gaan zodat ze hun jongere medefietsers kunnen bijhouden op de zaterdagochtend rit...
Nu snap ik waarom ik soms zo m'n best moet doen op die 60+'ers bij te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:30

Pelle

🚴‍♂️

Antaresje schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:57:
Ik zag in die docu over Armstrong dat het normaal is om tramadol in een bidon te stoppen voor de laatste kilometers. Mijn vriendin heeft dat spul wel eens gekregen om de pijn na een enorme ingrijpende buikoperatie onder controle te houden, dat is echt heftig spul.
Yep, het is een opiaat dat tegen morfine aanzit, qua werking. Ik heb het ook een tijd geslikt. Was het enige dat (een beetje) hielp tegen de enorme zenuwpijn die een hernia veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 15:46
Pelle, hoe lang hou jij het vol in de triathlon houding? Is zo'n opzetstuur alleen geschikt voor echte tijdritten of ook ter afwisseling op langere ritten?

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 07-08-2014 13:44 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 13:30

Pelle

🚴‍♂️

In mijn laatste ritje heb ik denk ik 90% van de 106km op de aerobars gelegen. Alleen in de stad niet, of bij eten of drinken. Vorig jaar hield ik dat overigens nog maar moeilijk een half uur vol, dus het is wel iets waar je even aan moet wennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Pelle schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:54:
In mijn laatste ritje heb ik denk ik 90% van de 106km op de aerobars gelegen. Alleen in de stad niet, of bij eten of drinken. Vorig jaar hield ik dat overigens nog maar moeilijk een half uur vol, dus het is wel iets waar je even aan moet wennen :)
Had ik overigens ook met in de drops zitten. Kan ik dit jaar veel beter en langer. Combinatie van lager gezet stuur en veel sterkere rug (ook leniger geworden overigens).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Taigu schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 13:43:
Pelle, hoe lang hou jij het vol in de triathlon houding? Is zo'n opzetstuur alleen geschikt voor echte tijdritten of ook ter afwisseling op langere ritten?
Tijdritstuur is heerlijk!

Ik heb eigenlijk maar kort zonder gefietst, veel beter vol te houden met stuurtje.
Kreeg last van mn armen zonder.
Maar wrs is mn fiets ook wel een stukje te groot, dat helpt natuurlijk niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Zo'n tijdritstuur zal vast heerlijk zijn, maar ik vind het er niet uitzien en bij mij komt dat dus ook niet op de wegfiets. Ieder z'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:59
Ik heb tijdens het rijden vaak de neiging om mijn schouders op te trekken voor lange perioden, waardoor ik soms heel gespannen rij.

Waar zou dit door kunnen komen? En wat kan ik er aan doen (behalve er op letten en ontspannen zitten)?

Zou dit misschien door een verkeerde afstelling kunnen komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
pdebie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:42:
Ik heb tijdens het rijden vaak de neiging om mijn schouders op te trekken voor lange perioden, waardoor ik soms heel gespannen rij.

Waar zou dit door kunnen komen? En wat kan ik er aan doen (behalve er op letten en ontspannen zitten)?

Misschien je stuur wat lager zetten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
wat zou daar het effect van zijn dan? Waarom zou ik dan losser gaan zitten?

(niet dat ik twijfel aan je tip hoor, ben gewoon benieuwd :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
pdebie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:48:
wat zou daar het effect van zijn dan? Waarom zou ik dan losser gaan zitten?

(niet dat ik twijfel aan je tip hoor, ben gewoon benieuwd :) )
Je schouders zullen er door iets omlaag gaan, iets ontspannere zit houding. Dat was mijn ervaring. En je kan er dieper door gaan zitten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ok, gaan we dat eens proberen. Zal ik dat eerst doen door de a-head om te draaien (staat nu schuin naar boven) of daadwerkelijk de stuurpen laten zakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik zou de stem gewoon laten zoals hij is qua orientatie, ziet er mooier uit, maar je haalt dus de cap los en dan de twee andere boutjes van de stem (let bij beide even op hoe vast ze zitten, ik doe dit gewoon zonder een momentsleutel). Dan kan 1 of 2 spacers er uit halen om te beginnen. Je plaats de stem met je stuur eraan terug en draait de 2 boutjes er terug in (vast is vast). Zorg hierbij dat je stuur natuurlijk recht zit, wel zo fijn bij sturen. Kijk ook even of er nog spelling op zit door je voorrem in te knijpen en je voorwiel te bewegen. Je zit/voelt het meteen als het niet goed is. Alles goed? Dan cap erop en fietsen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb dat altijd al gehad, vroegâh toen ik als kind karate deed zei mijn leraar dat al, nu heb ik het vaak nog steeds en het viel mezelf op bij fietsen. Heb er opzich geen last van behalve dat het ontspannender rijd als ik ze laat zakken.

En over een opzet stuurtje, toen ik nog wel eens op mijn gewone fiets een stukje ging rijden lag ik altijd op m'n stuur met m'n ellebogen, naar voren hangen was ik dus al gewend :+

Om even toch te reageren op Havanna's quote van fiets.nl. Aantal vriendinnen van me zeiden altijd: "Mannen horen daar beneden haar te hebben, als ik een kale zak wil zoek ik wel een kleuter" :+

en weer even over wat andere zaken O-)

Tijdje geleden gepost dat ik op zoek was naar zadeltjes die niet aan je zadelpen vast hoefde ivm. slijtage plekken op het carbon. Van de week het carbon goed opgepoetst en zwart tapeje er om heen gedaan (kreeg ik als tip hier) en vind het prima. Gaat nog wel een ander tasje komen want het oog wil ook wat maar hij mag nu gewoon met een klittebandje aan de zadelpen.

En vandaag mijn Castelli squadra en leggerro binnen gekregen, had wat advies gekregen van Jspr en het zijn duidelijk verschillende jasjes.

De stof dan de sqadra is dun, maar dat van de leggerro is heeuul dun, alsin boterhamzakjes-dun. De squadra heeft goed over elkaar gestikte nanden en goed overlappende adem gaten aan de achterkant, de leggerro zie je piepkleine gaatjes bij het stiksel van de naden (naast de draden als je tegen het licht in kijkt) en heeft duidelijk open ademgaten aan de achterkant. Duidelijk dus een een windbreaker.

Wel jammer dat bij de squadra geen opbergzakje zit en bij de leggerro wel. Pasvorm valt me reuze mee van Castelli, één maat groter besteld dan gewoon net als de Castelli jersey die ik heb. Kom qua lengte wel goed uit op de fiets alleen had wat strakker gemogen bij den buik want daar hangen de jasjes nu in fietshouding, waarschijnlijk voor mannen met wat meer "bescherming" daar ;).
Al met al blij mee en een nette prijs betaald er voor (€87 inc. :) )

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is strava premium echt een toegevoegde waarde ? ben aan het twijfelen of het wat toevoegt (gebruik niet de strava app maar een garmin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:21:
is strava premium echt een toegevoegde waarde ? ben aan het twijfelen of het wat toevoegt (gebruik niet de strava app maar een garmin)
Geeft wel wat extras (dat kan je op de site vinden) maar eigenlijk alleen interessant met powermeter vind ik zelf.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
pdebie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:53:
ok, gaan we dat eens proberen. Zal ik dat eerst doen door de a-head om te draaien (staat nu schuin naar boven) of daadwerkelijk de stuurpen laten zakken?
Ik zou je stuurpen juist omdraaien. Schuin naar boven is minder mooi. De stuurpen hoort horizontaal.

Overigens weet ik niet of je met een diepere zit je schouders minder gaat belasten. Volgens mij is het juist zo dat je met een diepere zit nog meer gaat steunen op je armen.

[ Voor 21% gewijzigd door LuPo op 07-08-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde, probeer je torso iets naar voren te kantelen, dus vanuit je bekken iets platter. Je zal dan zien dat je meer ontspanning in je schouders krijgt, volgens mij is het een soort gewenning van het leunen op je schouders die zorgt voor spanning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Makkelijk schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:26:
[...]
@DDX toch nog flink wat HM inderdaad! Netjes hoor. Aan de snelheidsgrafiek te zien waren het niet erg veilige afdalingen?
Op sommige weggetjes wat grind, dus dan liever wat veiliger naar beneden dan onderuit gaan.
En zo'n afdaling is altijd lekker om gewoon ff uit te rusten.

Begin wel te merken dat ik nu al ruim weekje hier in bergen aan het fietsen ben.
Vandaag alleen ff 's middags rustig rondje gefietst maar benen wilden soms gewoon ff niet.
Harstlag kreeg ik nog wel makkelijk over de 160 en in afdaling zelfs 52 gezien.

Was vandaag wel lekker benauwd, morgen dus nog maar ff rust dagje en dan overmorgen weer leuke col uitzoeken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 19:30:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, probeer je torso iets naar voren te kantelen, dus vanuit je bekken iets platter. Je zal dan zien dat je meer ontspanning in je schouders krijgt, volgens mij is het een soort gewenning van het leunen op je schouders die zorgt voor spanning.
Dat het een kwestie van gewenning zal zijn geloof ik wel. Fiets pas een klein maandje :)

Ik zal dit eerst eens proberen (zondag weer rijden) en dan pas sleutelen aan de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Vandaag mijn Canyon Ultimate CF SL voor de eerste lange rit genomen. Ik heb jullie land een bezoekje gebracht vanuit België samen met een vriend: Leuven-Maastricht-Leuven. Uiteindelijk werden het 173.2 km met een gemiddelde snelheid van 27.7 km/h: http://www.strava.com/activities/176834884.

De eerste 100 km ging prima, nergens last van. Dan zijn we even gestopt voor het middageten, macaroni met kaas en hesp heb ik gegeten. Nadien ging het een stuk minder doordat mijn spieren verstijfd waren van het stilzitten bij het eten. Na een 30tal minuten was dat voorbij en ging het terug goed. We hebben allebei ongeveer hetzelfde niveau, dus dat kwam goed uit qua op kop rijden etc. Rond km 150 zat ik er echter behoorlijk hard door, ik had al 30 min niks meer kunnen drinken, omdat we maar geen winkel oid tegenkwamen. Dan kwamen we gelukkig een winkeltje tegen, elk een Aquarius gedronken en dan ging het terug beter.

Was de eerste keer dat ik zoveel km deed, het meeste voordien was 104 km, maar dan wel solo. Het was een ervaring, maar ik heb liever de iets kortere afstanden, dan moet je minder je krachten doseren en jezelf inhouden op heuvels om genoeg energie over te houden.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik wil nog even terug komen op aerodynamica van een paar pagina's terug. Is er wel eens onderzocht wat de invloed is van gevulde zakken op je rug? En dan ook de invloed van een zadeltasje? Ik heb het idee dat aerodynamisch gezien je zooi beter in een zadeltasje mee kan nemen dan op je rug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:00

Hoogie2004

Whohooooo

DDX schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 20:44:
[...]

Op sommige weggetjes wat grind, dus dan liever wat veiliger naar beneden dan onderuit gaan.
En zo'n afdaling is altijd lekker om gewoon ff uit te rusten.

Begin wel te merken dat ik nu al ruim weekje hier in bergen aan het fietsen ben.
Vandaag alleen ff 's middags rustig rondje gefietst maar benen wilden soms gewoon ff niet.
Harstlag kreeg ik nog wel makkelijk over de 160 en in afdaling zelfs 52 gezien.

Was vandaag wel lekker benauwd, morgen dus nog maar ff rust dagje en dan overmorgen weer leuke col uitzoeken.
Ik geef je groot gelijk bij zo'n afdalingen :)

Maar de regels :+
Rule #93 // Descents are not for recovery. Recovery Ales are for Recovery
Descents are meant to be as hard and demanding as – and much more dangerous than – the climbs. Climb hard, descend to close a gap or open one. Descents should hurt, not be a time for recovery. Recovery is designated only for the pub and for shit-talking.25

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Dat soort regels helpen je echt niet wanneer je in het ziekenhuis ligt.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jslaman
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-07 11:16
Graham schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:16:
Ik zou de stem gewoon laten zoals hij is qua orientatie, ziet er mooier uit, maar je haalt dus de cap los en dan de twee andere boutjes van de stem (let bij beide even op hoe vast ze zitten, ik doe dit gewoon zonder een momentsleutel). Dan kan 1 of 2 spacers er uit halen om te beginnen. Je plaats de stem met je stuur eraan terug en draait de 2 boutjes er terug in (vast is vast). Zorg hierbij dat je stuur natuurlijk recht zit, wel zo fijn bij sturen. Kijk ook even of er nog spelling op zit door je voorrem in te knijpen en je voorwiel te bewegen. Je zit/voelt het meteen als het niet goed is. Alles goed? Dan cap erop en fietsen.
Die topcap zit erop om de juiste lagerspanning te behalen (en dus de speling te elimineren). De juiste volgorde is dus om eerst de topcap aan te draaien en de boutjes van je stuurpen pas aan te draaien zodra er geen speling meer te voelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:59

4POX

Everybody is wired

http://velonews.competito...ht-myth-fast-bikes_339880

Draai de ventieldopjes er maar weer op.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:28
In dat stuk staat veel nuttigs, maar één belangrijke zin die iedere amateurfietser moet onthouden. Of het nou gaat om ventieldopjes, het scheren van benen en vooral de discussie over triple of compact:
Remember that professional athletes operate in an entirely different environment than the rest of us.

[ Voor 3% gewijzigd door dreamscape op 08-08-2014 09:23 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik dacht dat je deze bedoelde:
In short, you’re much better off upgrading your legs and dropping body fat through proper training and diet.
Beter een goed dieet volgen dan voor anderhalf duizend euro gewichtsbesparing in je fiets stoppen dus :)

Wil je toch meer geld uitgeven, dan kun je beter een zwaardere fiets kopen die meer aero is, dan een heel lichte fiets die niet zo aero is (stond ook nog een stukje over in de Fiets van twee maanden terug). Aero wint meer tijd dan een lager gewicht, zelfs als je omhoog gaat en de snelheden dus omlaag gaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gelukkig heb ik hyper aerodynamische lichtgewicht carbonfibre ventieldopjes :+

On a serious note:
Dat zie je bij ons in de omgeving heel veel.
Veel te stevige mannen, die van het bourgondische leven houden, maar elke zondag op hun carbonnen frames met aerodynamische wielen (met van die hoge velgranden, weet niet hoe dat heet) stappen om vervolgens na een of anderhalf uur fietsen bij het terras stoppen om een biertje te nuttigen en daarna rustig aan naar huis te fietsen, waar ze vervolgens de rest van de recovery ales naar binnen werken. :+

Zelf ben ik 1.83 en weeg 75kg. Ik heb geen super lichtgewicht fiets, ik heb geen mega aerodynamische wielen en ik fiets pas een maand, maar kan die knakkers makkelijk bijhouden. Heuvel op rij ik ze voorbij en bij de sprintjes zien ze niets anders dan mijn rug. Eat my dust suckers! >:)

Kortom: afvallen en trainen!
Is nog gezonder ook.

Mijn pa is juist super licht en fietst al ruim 30 jaar. Die kan ik bij houden, maar daar houdt het mee op.
Verder rijden er nog wat fanatieke jongens mee in de groep soms. Jongens waarvan je ziet dat ze leven voor het fietsen. Goede bouw, stevige (als in mooi gespierd) benen eronder en gewoon nette (niets overdreven) fietsen. Die jongens gaan zo hard.... man o man, als ik dat niveau ooit haal zou ik dat echt heel gaaf vinden 8) O+

[ Voor 19% gewijzigd door PdeBie op 08-08-2014 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Hahaha go pdebie! :D

Ik merk de laatste tijd dat ik na een rit van 80/90km de eerstvolgende 2-3 dagen ontzettende honger heb. Wat is dan wijsheid? Nu eet ik op die dagen 's ochtends een grotere bak cornflakes met cruesli. In de middag eet ik meer boterhammen dan normaal (normaal 4, dan 5 of 6). En 's avonds probeer ik ook meer op te scheppen. In de loop van de avond krijg ik dan weer trek en wil het nog wel eens gebeuren dat ik een zakkie chips open trek. Dat laatste is natuurlijk niet de bedoeling. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

@Lupo: ik heb precies hetzelfde, de dag na een 50km ritje heb ik ook de hele dag honger, echt niet normaal :)

Persoonlijk eet ik dan een stuk fruit extra, of een extra boterham.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ik ben absoluut geen expert op het gebied van eten, maar ik begin mijn dag vaak met een bord Brinta (250ml melk + 40~70 gram Brinta).
Later op de ochtend pak ik wat fruit (banaan) en tussen de middag wat boterhammen (meestal 4) met vleesbeleg of kaas.

In de middag gaat er weer wat fruit (appeltje / nectarine) naar binnen en 's avonds eet ik regelmatig rijstmaaltijden of pasta's.

Uiteraard heb ik 's avonds ook nog wel eens trek, maar ik heb nooit chips of iets dergelijks in huis, dus daar kan ik de 'fout' niet mee in gaan. Wat er niet ligt, kan ik ook niet opeten. Dus als ik 's avonds trek heb, smeer ik nog wel eens een boterham of ik pak een bakje yoghurt met wat muesli ofzo. Niet te zwaar in ieder geval en zeker niet na 9 uur, want dat is niet goed voor je nachtrust.

[ Voor 6% gewijzigd door PdeBie op 08-08-2014 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
"Nahonger" is vrij normaal, zeker als je nog in de opbouw bent.

Wat belangrijk is, is om na de training de eiwitten aan te vullen. Dit bevordert het herstel en verminder de nahonger. Je kunt hiervoor dure shakes gebruiken, maar halfvolle chocolademelk werkt net zo goed.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik neem na een stevige rit meestal eerst een flinke bak magere yoghurt met muesli en (gewoon voor de lekker :P) wat zoete jam erdoorheen. Dan gaat de honger wel over. Als ik echt helemaal leeg heb gereden krijg ik niet direct volkoren boterhammen door mijn keel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 30-09 22:03
pdebie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 09:51:
Zelf ben ik 1.83 en weeg 75kg. Ik heb geen super lichtgewicht fiets, ik heb geen mega aerodynamische wielen en ik fiets pas een maand, maar kan die knakkers makkelijk bijhouden. Heuvel op rij ik ze voorbij en bij de sprintjes zien ze niets anders dan mijn rug. Eat my dust suckers! >:)

Kortom: afvallen en trainen!
Is nog gezonder ook.
Mwah, als iemand van 1.81 met 92kg op de teller kan ik je vertellen dat het liedje ook andersom op gaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Ow, ik zeg ook niet dat ik iedereen passeer, maar over het algemeen de 'bourgondiërs' hier wel ;)

Leeftijdsverschilletje zal ook wel parten spelen denk ik.
Ik ben pas 32 (ik mag nu even "pas" zeggen vind ik :+ ) en zij zijn rond de 50 allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:05:

Wat belangrijk is, is om na de training de eiwitten aan te vullen. Dit bevordert het herstel en verminder de nahonger. Je kunt hiervoor dure shakes gebruiken, maar halfvolle chocolademelk werkt net zo goed.
Groot glas chocolademelk (vol) doe ik altijd na de wat grotere ritten. Geloof dat DCrainmaker zelf wel eens een vergelijking heeft gedaan tussen dure shakes en chocolade melk. Weinig verschil.

Overigens neem ik voor het slapen ook nog eens magnesium citraat voor de spieren.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 08-08-2014 10:19 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo

Goede tip. Eerst nam ik na het fietsen niet gelijk een melkproduct en had ik de dag erna meer last van spierpijn. Sinds kort drink ik gelijk een beker melk en is het een stuk beter. Maar ik zag gisteren ook dat in optimel meer eiwitten zitten. In magere yoghurt zitten nog meer eiwitten (5 gram per 100ml). Is magere yoghurt niet beter dan halfvolle chocolademelk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
LuPo schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:17:
[...]

Goede tip. Eerst nam ik na het fietsen niet gelijk een melkproduct en had ik de dag erna meer last van spierpijn. Sinds kort drink ik gelijk een beker melk en is het een stuk beter. Maar ik zag gisteren ook dat in optimel meer eiwitten zitten. In magere yoghurt zitten nog meer eiwitten (5 gram per 100ml). Is magere yoghurt niet beter dan halfvolle chocolademelk?
Bakje magere kwark doet ook wonderen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nog mensen die morgen ook de Mollematocht rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dik geld betalen voor een tocht die ik op 364 dagen per jaar zelf kan rijden in alle rust?

Wat denk je zelf :+

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Wat ik met mijn 'kennis' over voeding heb geleerd is het volgende. Je kan het beste de dagen voordat je een lange rit gaat maken iets hoger in koolhydraten gaan zitten dan je normaal doet, en dan vooral koolhydraten die een (relatief) lage glycemische index (30/40) hebben. Deze geven hun energie op een geleidelijke manier af aan het lichaam en zorgen niet voor enorme energie spikes en de welbekende after dinner dips omdat je lichaam hard moet werken om het te verwerken.

Zo kan je de dagen voorafgaand aan je rit koolhydraten laden die je tijdens een rit nodig hebt, op de dag van de rit zelf kan je als ontbijt bijvoorbeeld havermout pannenkoeken eten. Vrij eenvoudig te maken en een goede bron van koolhydraten. Tijdens de rit is het belangrijk dat je genoeg vocht binnenkrijgt en je je koolhydraten aanvult met 'snelle' suikers. De producten die hiervoor gebruikt worden zijn hier wel bekend, denk aan ontbijtkoek, banaantje, mueslirepen, gelletjes etc.

Na een rit is volgens mij het meest verstandig om je koolhydraten aan te vullen en genoeg eiwitten te eten om je spieren te herstellen. Eiwit geeft overigens ook een verzadigend gevoel dus ook prettig als je extra honger ervaart na een langere rit. Je kan eiwit shakes bestellen in poeder vorm, mocht je hier niet zoveel zin in hebben dan kan je ook denken aan biefstuk, kipfilet en magere franse kwark, allen een goede bron voor veel eiwitten. Volgens mij is dit een beetje de basis, persoonlijke voorkeur moet denk ik ook niet onderschat worden, de een krijgt geen banaan oid weg op de fiets.

GI-index:
http://www.lilith.demon.nl/div/glykemischeindex.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
havana schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:00:
Dik geld betalen voor een tocht die ik op 364 dagen per jaar zelf kan rijden in alle rust?

Wat denk je zelf :+
Ach ja, als we zo gaan redeneren hoeven we geen enkele toertocht meer te rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Er is een verschil tussen 4 euro betalen voor een toertocht en 25 euro... ben het in deze eens met havana.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:15
Het wordt alleen wel een beetje vervelend dat dit bij elke commerciele tocht vermeld wordt. Ik kan nu al de klok gelijkzetten op commentaren over de Amstel Gold Race. We weten het nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertP schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:00:
Wat ik met mijn 'kennis' over voeding heb geleerd is het volgende. Je kan het beste de dagen voordat je een lange rit gaat maken iets hoger in koolhydraten gaan zitten dan je normaal doet, en dan vooral koolhydraten die een (relatief) lage glycemische index (30/40) hebben.
In de Fiets van mei 2014 stond een interviewtje met de voedingsdeskundige van Giant-Shimano. Die vertelde dat dagen vantevoren 'koolhydraten stapelen' een mythe is, dat je daarmee het punt waarop je koolhydraten op de fiets moet gaan aanvullen, hooguit één uur uitstelt, terwijl je door een hoge intake van koolhydraten vóór een race wel meer vocht vasthoudt hetgeen om meerdere redenen onwenselijk is (gewicht, zoutbalans).

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-10 14:08
Hi allen.
Ik ben nieuw op deze topic en heb nu 2 maanden wielrenervaring. Leuk om al jullie tips en ervaringen te lezen!
Een vriend van me had me overgehaald het eens te proberen en heb een 2e hands Gazellefiets gekocht. Het wielrennen is een stuk leuker dan ik verwacht had en mn conditie schiet vooruit.
Helaas is gister 1 van m'n (platte) spaken gebroken nadat ik vorige week hetzelfde probleem met een andere spaak had. Dit koste me toen 50 euro en daar schrok ik nogal van. Hij zei dat ook de binnenband vervangen moest worden en die riem die ertussen zit, ook de velg moest gericht worden. Ik ga daar iig niet meer heen.
Nu zijn de velgen ook redelijk aan het verroesten. Zou het dan goedkoper zijn om alle velgen te laten vervangen of om een nieuwe velg met spaken te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Verwijderd schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:13:
[...]

In de Fiets van mei 2014 stond een interviewtje met de voedingsdeskundige van Giant-Shimano. Die vertelde dat dagen vantevoren 'koolhydraten stapelen' een mythe is, dat je daarmee het punt waarop je koolhydraten op de fiets moet gaan aanvullen, hooguit één uur uitstelt, terwijl je door een hoge intake van koolhydraten vóór een race wel meer vocht vasthoudt hetgeen om meerdere redenen onwenselijk is (gewicht, zoutbalans).
Ik wil me ook absoluut niet vergelijken met een deskundige van Giant-Shimano, deze mannen zijn dag in dag uit bezig met het perfectioneren van voedingspatronen en zullen veel meer kennis in huis hebben dan ik heb. Ik vind wel dat de kanttekening gemaakt moet worden dat het hier om profs gaat en de effecten voor hun anders zijn dan voor ons. In de topsport is het verschil tussen winnen en verliezen gebaseerd op erg kleine verschillen. Maar wij als amateurs zullen niet veel merken van die (paar?) 100 gram die we extra hebben als we op een fiets stappen.

Voor een topprestatie als een tour-etappe zal het dus wel invloed hebben, maar als 'wij' een rondje maken van 100/150 km denk ik dat het alleen maar positief kan bijdragen. Zeker t.o.v. iemand die het niet doet, een uur uitstellen is toch best fors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

DW2005 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:21:
Hi allen.
Ik ben nieuw op deze topic en heb nu 2 maanden wielrenervaring. Leuk om al jullie tips en ervaringen te lezen!
Een vriend van me had me overgehaald het eens te proberen en heb een 2e hands Gazellefiets gekocht. Het wielrennen is een stuk leuker dan ik verwacht had en mn conditie schiet vooruit.
Helaas is gister 1 van m'n (platte) spaken gebroken nadat ik vorige week hetzelfde probleem met een andere spaak had. Dit koste me toen 50 euro en daar schrok ik nogal van. Hij zei dat ook de binnenband vervangen moest worden en die riem die ertussen zit, ook de velg moest gericht worden. Ik ga daar iig niet meer heen.
Nu zijn de velgen ook redelijk aan het verroesten. Zou het dan goedkoper zijn om alle velgen te laten vervangen of om een nieuwe velg met spaken te kopen?
Velgen heb je in vele prijssoorten, dus of het goedkoper is...
Wat voor velgen heb je nu? En wat is je gewicht? Spaakbreuk wil nogal eens voorkomen bij el cheapo velgen, of bij te hoge belasting.

Roest is in ieder geval nooit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Velgen weet ik niet precies. Zal ik na werk even naar kijken. De spaken zijn iig plat. Was geen bewuste keuze, zaten toevallig onder de fiets. :P

Ik weeg ergens tussen de 93 en 98. Ben 1.9 meter lang en ben ongeschoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Begin eens met scheren, scheelt zo weer een paar gram :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
DW2005 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:32:
Ik weeg ergens tussen de 93 en 98. Ben 1.9 meter lang en ben ongeschoren.
Ja, daar gaat de aerodynamica!

Grapje, lees paar pagina's terug maar ;) :+

Maar als je spaken verroest zijn is het sowieso niet al te best. Ik weet niet wat een setje wielen moet kosten, maar wellicht te overwegen om alles in 1x te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Tsjilp schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:06:
Er is een verschil tussen 4 euro betalen voor een toertocht en 25 euro... ben het in deze eens met havana.
Ik vind het ook belachelijke bedragen. <15 euro vind ik nog wel te doen, daarboven vind ik schandalig. Zeker als je de verzorgingsposten van vorig jaar ziet. Water, bananen en Snelle Jelle's. En zo te lezen was alles al vrij snel op. Er staat namelijk vriendelijk doch dringend of de wielrenners van de langere afstanden niet teveel willen pakken bij post 1, zodat er ook eten is voor de 65km tocht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 30-09 22:03
pdebie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:12:
Ow, ik zeg ook niet dat ik iedereen passeer, maar over het algemeen de 'bourgondiërs' hier wel ;)
Ik ben ook wel een uitzondering en hard op weg de bourgondische jaren weg te werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
pdebie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:36:
[...]

Maar als je spaken verroest zijn is het sowieso niet al te best. Ik weet niet wat een setje wielen moet kosten, maar wellicht te overwegen om alles in 1x te vervangen?
Je hebt al een simpel Shimano wielsetje voor rond de 100 euro. Dat zijn niet de beste, maar vast beter dan wat er nu op zit, zeker als er roest aanwezig is. En 50 euro voor het fixen van een spaak? Ik hoop dat dat een vergulde carbonspaak is...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
pdebie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:36:
[...]

Ja dat had ik al door, daarom maakte ik de opmerking "ongeschoren" ;)
Bedankt voor de tip. Misschien beter om dan een set wielen te kopen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Voor iemand van boven de 90kg zou ik niet een simpel shimano setje nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Shimano WH-R501, waarom niet? Gewicht is inderdaad op het randje, maar voor 100 euro heb je een nieuw setje wielen waar je prima mee uit de voeten komt. Wat er nu op die gazelle zit is waarschijnlijk niet beter, en zeker niet als er roestige spaken in zitten.

Als het budget het toelaat kun je naar wat anders kijken, maar duurdere wielen wil zeker niet altijd zeggen dat ze een hoger rijdersgewicht kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 15:21
Zijn er eigenlijk behoorlijke racewielen met meer dan 20 spaken, zeg 32 à 36, (en in een normaal patroon) te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
LuPo schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 11:36:
[...]

Ik vind het ook belachelijke bedragen. <15 euro vind ik nog wel te doen, daarboven vind ik schandalig. Zeker als je de verzorgingsposten van vorig jaar ziet. Water, bananen en Snelle Jelle's. En zo te lezen was alles al vrij snel op. Er staat namelijk vriendelijk doch dringend of de wielrenners van de langere afstanden niet teveel willen pakken bij post 1, zodat er ook eten is voor de 65km tocht. :P
Ze adverteren ermee dat je er een tricot bijkrijgt. Is de eerste keer dat we deze rijden, dus we zien het wel. Maar ik begrijp dus dat er verder niemand een moppie fietst met Bauke? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Lees net dat dat alleen geldt voor voorinschrijvers, als je morgen bij de start inschrijft krijg je geen shirt, maar betaal je wel € 25,=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Bacchus schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:02:
Zijn er eigenlijk behoorlijke racewielen met meer dan 20 spaken, zeg 32 à 36, (en in een normaal patroon) te koop?
Bij Mantel kan je wielsets filteren op maximaal rijdersgewicht. De Mavic CXP33 wordt vaak aangeraden voor zwaardere rijders.

[ Voor 10% gewijzigd door matthijsln op 08-08-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17

Afbeeldingslocatie: http://www.bbcgoodfood.com/sites/bbcgoodfood.com/files/recipe_images/recipe-image-legacy-id--10006_11.jpg

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

Stoffa schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 22:16:
Pater lag jij niet vrij recent nog totaal in de kreukels? Hoe krijg je het voor elkaar zo snel weer zo in vorm te raken? Knap hoor!
Was vorig jaar gebeurd, een zwaar ongeluk waarbij mijn heup uit de kom was geraakt. Twee maanden compleet plat gelegen, toen weer 2,5 maand nodig gehad om te leren lopen. Dedication, doorzettingsvermogen en discipline, dat heeft mij er boven op gebracht.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:34

DjVe

Hatsaflats!

matthijsln schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:07:
[...]

Bij Mantel kan je wielsets filteren op maximaal rijdersgewicht. De Mavic CXP33 wordt vaak aangeraden voor zwaardere rijders.
Fulcrum Racing 7 is ook een prima wielset voor de wat zwaardere rijder en zit (bijna) in dezelfde prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

DjVe schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:54:
[...]

Fulcrum Racing 7 is ook een prima wielset voor de wat zwaardere rijder en zit (bijna) in dezelfde prijsklasse.
Die heb ik onder mijn fiets zitten, ik vind het fijne wielen maar ik heb wel alleen een heel oude fiets als vergelijkingsmateriaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb Fulcrum Racing Sport wielen (zaten standaard op de Wilier GTR 2014) en volgens mij zijn dat dezelfde wielen als de Fulcrum 7. Prima wielset verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Mijn fiets kostte €350,-. (Intussen boven de €400 als ik de reperatie van mn spaak mee zou rekenen) Om daar nou velgen van €250+ op te zetten is misschien wat veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DW2005 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:34:
Mijn fiets kostte €350,-. (Intussen boven de €400 als ik de reperatie van mn spaak mee zou rekenen) Om daar nou velgen van €250+ op te zetten is misschien wat veel :P
Tweedehandse Fulcrum 7's kan je ook kopen natuurlijk. Daar zijn er vast genoeg van gok ik zo. Gewoon goed opletten dat het vlak waar de rem op komt niet op is (of niet meer vlak aanvoelt), er geen spelling op de as zit (je kan de lagers makkelijk laten vervangen) en de spaken goed gespannen zijn.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
DW2005 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:34:
Je kunt ook op het forum van fiets.nl kijken of er toevallig iemand is die een wielsetje te koop heeft. Of op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Marktplaats is een goed idee. Ik zien nu goeie setjes met banden en cassette voor ongeveer 80 euro.
Dan was het vervangen van 1 spaak voor 50 euro wel heel naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Welke riem ertussen heb je het eigenlijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 15:21
Velglint denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW2005
Velglint ja. Ben nog niet zo goed in de termologie. Ben ook lang op zoek geweest hoe dat band om je stuur heet (stuurlint) en dat stuk ijzer tussen je stuur en je as van je stuur (stuurpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DW2005 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:12:
Velglint ja. Ben nog niet zo goed in de termologie. Ben ook lang op zoek geweest hoe dat band om je stuur heet (stuurlint) en dat stuk ijzer tussen je stuur en je as van je stuur (stuurpen).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wackmaniac schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 12:03:
Maar ik begrijp dus dat er verder niemand een moppie fietst met Bauke? :)
Als het morgenochtend droog is ga ik 'm wel fietsen, 165 km denk ik. Niet van tevoren ingeschreven, dus ik kijk om 7:55 wel of ik ga of niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ik ga maandag naar de Azoren, iemand ervaring met daar fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

BertP schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:24:
Ik ga maandag naar de Azoren, iemand ervaring met daar fietsen?
Toevallig is mijn buurman daar net naar toe. Ik heb wat foto's gekregen en hij gaf al aan dat er wel wat mensen aan het mtb-en waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:28
Graham schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 13:42:
[...]

Tweedehandse Fulcrum 7's kan je ook kopen natuurlijk. Daar zijn er vast genoeg van gok ik zo. Gewoon goed opletten dat het vlak waar de rem op komt niet op is (of niet meer vlak aanvoelt), er geen spelling op de as zit (je kan de lagers makkelijk laten vervangen) en de spaken goed gespannen zijn.
Ik had vorig jaar een setje voor Fulcrum 5's voor 50 euro.. Je moet net even mazzel hebben op marktplaats..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
DjVe schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:34:
[...]

Toevallig is mijn buurman daar net naar toe. Ik heb wat foto's gekregen en hij gaf al aan dat er wel wat mensen aan het mtb-en waren.
Wilde eigenlijk kijken of ik een dagje op de race fiets kan daar :) Als je buurman tips heeft houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:50:
[...]

Ik had vorig jaar een setje voor Fulcrum 5's voor 50 euro.. Je moet net even mazzel hebben op marktplaats..
Precies. Al denk ik na over Quattro's. Maar mogelijk kan ik via via nog een mooie set handgemaakte kopen. Tis sowieso iets voor volgend jaar voor mij.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

BertP schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:55:
[...]

Wilde eigenlijk kijken of ik een dagje op de race fiets kan daar :) Als je buurman tips heeft houd ik me aanbevolen.
Ik zal het eens vragen, maar weet niet of die snel antwoord. Hij zei zelf dat een mtb daar we een betere keus was wegens de vele kleine paden/weggetjes met gravel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
BertP schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 14:55:
[...]
http://labs.strava.com/he....23812/38.26329/blue/bike
http://www.strava.com/seg.../zoom/11/map_type/terrain

Wat ik wel eens doe is deze links bekijken van een gebied. Op de heatmap zie je waar vaak gefietst wordt. Van een een populair segment (kies er een met veel attempts) kan je op pogingen op de "Date" kolom klikken om zo ritten bekijken van mensen in onbekend gebied en een leuke route uitkiezen en narijden. Met Strava Premium kan je de GPX downloaden maar je kan de route ook wel simpel natekenen op gpsies.com.

Als je op S. Miguel zit kan je bijvoorbeeld deze berg oprijden :)
http://www.strava.com/segments/1130723

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
matthijsln schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 15:46:
[...]

http://labs.strava.com/he....23812/38.26329/blue/bike
http://www.strava.com/seg.../zoom/11/map_type/terrain

Wat ik wel eens doe is deze links bekijken van een gebied. Op de heatmap zie je waar vaak gefietst wordt. Van een een populair segment (kies er een met veel attempts) kan je op pogingen op de "Date" kolom klikken om zo ritten bekijken van mensen in onbekend gebied en een leuke route uitkiezen en narijden. Met Strava Premium kan je de GPX downloaden maar je kan de route ook wel simpel natekenen op gpsies.com.

Als je op S. Miguel zit kan je bijvoorbeeld deze berg oprijden :)
http://www.strava.com/segments/1130723
Thanx :)

Ga eens wat dingen bekijken. Lijkt me wel leuk om een middagje oid daar te fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:31
Doordat ik nu 3 x per week op de fiets zit heb ik de hele dag door dat hongerige gevoel.
Ik zal de tip met de chocomel eens gaan proberen. Is tevens nog lekker ook.

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Ritchie schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 16:07:
Doordat ik nu 3 x per week op de fiets zit heb ik de hele dag door dat hongerige gevoel.
Ik zal de tip met de chocomel eens gaan proberen. Is tevens nog lekker ook.
Probeer meer eiwitten (kwark, yoghurt, vlees, ei) te eiten en minder koolhydraten (fruit, brood, pasta etc.). En drink veel water op een dag, scheelt echt een hoop. Ik drink elke dag op kantoor ongeveer ±2 liter water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 15:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja handig, moet je nóg meer eten van al het extra lopen omdat je 10x per dag naar het toilet moet :+

Oef ik ben echt gaar vandaag. Gisteren de hoofd feest dag van de feestweek hier in het dorp, van sochtends tot savonds op pad geweest, veel gelopen en gestaan. Vannacht om half 2 nog wat palen met verlichting in de straat recht op gezet om dat één of andere dwaas die uit de grond gerukt had :(
Vanochtend kon ik echt niet uit bed komen, en fietsen was een ramp. Na 15 km van ellende maar op een bankje gaan zitten omdat er gewoon geen puf in m'n benen zat, armen stijf ( dagje met 1,5~2kg camera lopen hielp niet gok ik), nek vast en gewoon echt een moe gevoel :( Nog een paar KM tegen de wind in gepakt en toen omgedraaid, ging wel beter toen en er maar een sprint/interval training van gemaakt.
Thuis gekomen als een zombie in de tuin gezeten en de sterretjes die af en toe voorbij kwamen bewonderd :+
Douchen, eten en wat drinken hielp wel maar dit was echt 3x ruk zeg :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 07:16:
[...]

Ik geef je groot gelijk bij zo'n afdalingen :)

Maar de regels :+

[...]
descend to close a gap or open one
Klein detail dat er hier helemaal geen gat te openen of te sluiten is.
Vandaag ook ritje van 90km en maar 1 (race)fietser tegengekomen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap