pdebie schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:42:
Ik heb tijdens het rijden vaak de neiging om mijn schouders op te trekken voor lange perioden, waardoor ik soms heel gespannen rij.
Waar zou dit door kunnen komen? En wat kan ik er aan doen (behalve er op letten en ontspannen zitten)?
Zou dit misschien door een verkeerde afstelling kunnen komen?
Ik heb dat altijd al gehad, vroegâh toen ik als kind karate deed zei mijn leraar dat al, nu heb ik het vaak nog steeds en het viel mezelf op bij fietsen. Heb er opzich geen last van behalve dat het ontspannender rijd als ik ze laat zakken.
En over een opzet stuurtje, toen ik nog wel eens op mijn gewone fiets een stukje ging rijden lag ik altijd op m'n stuur met m'n ellebogen, naar voren hangen was ik dus al gewend
Om even toch te reageren op Havanna's quote van fiets.nl. Aantal vriendinnen van me zeiden altijd: "Mannen horen daar beneden haar te hebben, als ik een kale zak wil zoek ik wel een kleuter"
en weer even over wat andere zaken
Tijdje geleden gepost dat ik op zoek was naar zadeltjes die niet aan je zadelpen vast hoefde ivm. slijtage plekken op het carbon. Van de week het carbon goed opgepoetst en zwart tapeje er om heen gedaan (kreeg ik als tip hier) en vind het prima. Gaat nog wel een ander tasje komen want het oog wil ook wat maar hij mag nu gewoon met een klittebandje aan de zadelpen.
En vandaag mijn Castelli squadra en leggerro binnen gekregen, had wat advies gekregen van Jspr en het zijn duidelijk verschillende jasjes.
De stof dan de sqadra is dun, maar dat van de leggerro is heeuul dun, alsin boterhamzakjes-dun. De squadra heeft goed over elkaar gestikte nanden en goed overlappende adem gaten aan de achterkant, de leggerro zie je piepkleine gaatjes bij het stiksel van de naden (naast de draden als je tegen het licht in kijkt) en heeft duidelijk open ademgaten aan de achterkant. Duidelijk dus een een windbreaker.
Wel jammer dat bij de squadra geen opbergzakje zit en bij de leggerro wel. Pasvorm valt me reuze mee van Castelli, één maat groter besteld dan gewoon net als de Castelli jersey die ik heb. Kom qua lengte wel goed uit op de fiets alleen had wat strakker gemogen bij den buik want daar hangen de jasjes nu in fietshouding, waarschijnlijk voor mannen met wat meer "bescherming" daar

.
Al met al blij mee en een nette prijs betaald er voor (€87 inc.

)