Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.033 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Jwlb schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:04:
Morgen ga ik een rondje fietsen vanuit Den Haag en nu verwachten ze van mij dat ik een mooi rondje meeneem, echter heb ik daar nog nooit gefietst :). Ik hoop dat hier misschien nog iemand uit Den Haag een tip heeft voor een mooi rondje.

We vertrekken vanuit de buurt naast de Laan van Meerdervoort/Loosduinsekade en we willen een rondje van ongeveer 50/65km gaan doen.

Heeft iemand nog een mooi rondje op Strava/Connect staan die een aanrader is?
Ik kom uit de buurt tussen laan van meerdervoort en loosduinsekade :P

Mijn 2 favoriete rondjes:

http://www.strava.com/routes/626391 <- deze doe ik meestal
http://www.strava.com/routes/626396 <- deze is ook fijn

Met een West, liefst Noordwest windje zou ik zeker de eerste doen en dan all-in langs de nieuwe waterweg knallen tussen HvH en Maassluis.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 16-07-2014 13:36 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
Kijk, dat is super! Ik ga je vaste rondje over de Maasdijk maar eens inladen op mijn edge! Doen we de volgende keer de andere richting Katwijk!

[ Voor 6% gewijzigd door Jwlb op 16-07-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-10 07:03
Met het WK voetbal net achter de rug en de Tour die nu loopt vond ik dit wel een leuk plaatje om hier te delen :P

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/23FGWhl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39

Pelle

🚴‍♂️

Makkelijk schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Met een West, liefst Noordwest windje zou ik zeker de eerste doen en dan all-in langs de nieuwe waterweg knallen tussen HvH en Maassluis.
Ik zou ook zeggen door de duinen naar HvH, dan richting Maassluis, en vervolgens via Maasland, Schipluiden en Kwintsheul weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Pelle schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:12:
[...]

Ik zou ook zeggen door de duinen naar HvH, dan richting Maassluis, en vervolgens via Maasland, Schipluiden en Kwintsheul weer terug :)
Je kunt beter via de Westgaag van Maasdijk naar Schipluiden ipv via Maasland, dat is een erg mooie weg en dan hoef je helemaal niet door de bebouwde kom bij Maassluis.

Edit: http://www.strava.com/routes/626625 <- Zo dus

[ Voor 7% gewijzigd door Makkelijk op 16-07-2014 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
pdebie schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:51:
Met het WK voetbal net achter de rug en de Tour die nu loopt vond ik dit wel een leuk plaatje om hier te delen :P

[afbeelding]
Behalve dat het een plaatje is van een voetballer die later wel degelijk een wervel gebroken bleek te hebben. Geen idee of deze foto van dat incident was (volgens mij niet), maar het maakt het plaatje wel een stuk minder 'goed'. Voor het overige is het natuurlijk meer dan waar dat wielrenners flinke doorzetters zijn.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 02-10 23:13
Vanavond stukje gefietst, wil graag mijn gemiddelde omhoog krijgen. Nog niet tevreden maar een paar maanden geleden reed ik deze rond de 30 gemiddeld.

http://www.strava.com/activities/166792491

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Eerste echte rit op m'n nieuwe fiets, dag twee dat ie binnen is. Was een lekkere 60K. Op het eind was 't even zoeken hoe thuis te komen. Wegwerkzaamheden en omfietsen is ook niet alles ;)

Mooi dagje, veel fietsers!

http://www.strava.com/activities/166677379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Heerlijk he, zo'n eerste keer op je nieuwe fiets :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb een kraakje in mijn Wilier. Als ik trap of aanzet hoor je het harder / vaker dan wanneer ik de benen stil heb. In of uit het zadel heeft ook niet veel effect op het kraakje, en geen kracht op de pedalen zetten dus ook niet. Ook met losse handen aan het stuur levert niet op dat het ophoudt.
Aanzetten voor een sprintje (waarbij je wat voorovergebogen staat) lijkt het meest te kraken.

Het is lastig te horen waar het vandaan komt in ieder geval. Als ik gewoon bij stilstand op de bovenbuis van m'n (carbon) frame duw, hoor ik een geluid dat er verdacht veel op lijkt. Is dit normaal bij carbon? Iemand eventueel nog suggesties van wat het zou kunnen zijn en hoe het te verhelpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21

sapphire

Die-hard pruts0r

Makkelijk schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:32:
[...]

Je 2e rondje is een km of 1,5 van min huis als je door valkenburg rijd ;)
Makkelijk schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 14:20:
[...]

Je kunt beter via de Westgaag van Maasdijk naar Schipluiden ipv via Maasland, dat is een erg mooie weg en dan hoef je helemaal niet door de bebouwde kom bij Maassluis.

Edit: http://www.strava.com/routes/626625 <- Zo dus
Die is leuk, zeker dat stuk vanaf HvH aangezien ik wel eens een keer wat nieuws wil rijden. Eens bestuderen :)
argro schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 20:22:
[...]
Behalve dat het een plaatje is van een voetballer die later wel degelijk een wervel gebroken bleek te hebben. Geen idee of deze foto van dat incident was (volgens mij niet), maar het maakt het plaatje wel een stuk minder 'goed'. Voor het overige is het natuurlijk meer dan waar dat wielrenners flinke doorzetters zijn.
Ik verwijs alleen na Contador maandag....15km doorfietsen met een gebroken scheen...

[ Voor 49% gewijzigd door sapphire op 16-07-2014 23:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

edit: dubbel :(

[ Voor 96% gewijzigd door sapphire op 16-07-2014 23:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Taigu schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:36:
Heerlijk he, zo'n eerste keer op je nieuwe fiets :)
Haha jep! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Pelle schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 23:40:
Ik heb een kraakje in mijn Wilier. Als ik trap of aanzet hoor je het harder / vaker dan wanneer ik de benen stil heb. In of uit het zadel heeft ook niet veel effect op het kraakje, en geen kracht op de pedalen zetten dus ook niet. Ook met losse handen aan het stuur levert niet op dat het ophoudt.
Aanzetten voor een sprintje (waarbij je wat voorovergebogen staat) lijkt het meest te kraken.

Het is lastig te horen waar het vandaan komt in ieder geval. Als ik gewoon bij stilstand op de bovenbuis van m'n (carbon) frame duw, hoor ik een geluid dat er verdacht veel op lijkt. Is dit normaal bij carbon? Iemand eventueel nog suggesties van wat het zou kunnen zijn en hoe het te verhelpen is?
Beetje vet op de veertjes van je snelspanners. Of de veertjes gewoon verwijderen, zijn bedoeld om snel te centreren maar het is mijn ervaring dat dit net zo makkelijk gaat zonder veertjes.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 07:22:
[...]

Beetje vet op de veertjes van je snelspanners. Of de veertjes gewoon verwijderen, zijn bedoeld om snel te centreren maar het is mijn ervaring dat dit net zo makkelijk gaat zonder veertjes.
Snelspanners zijn inderdaad vaak een bron van kraakjes. Beetje vet kan inderdaad helpen. Soms is ook het strakker aandraaien van de spanner de oplossing, of juist minder strak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:00

Hoogie2004

Whohooooo

Drie dagen op rij stukjes gefietst, nu wel klaar tot het weekend.

20, 45 en 26 km op ma, di en woensdag. Nu moet ik wel zaterdag of zondag een koeler moment van de dag nog een stuk gaan, want nu wil ik ook eens 100km in een week fietsen :+ Ooit wordt dat vast de standaard....

[ Voor 4% gewijzigd door Hoogie2004 op 17-07-2014 08:42 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Hoogie2004 schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 08:41:
Drie dagen op rij stukjes gefietst, nu wel klaar tot het weekend.

20, 45 en 26 km op ma, di en woensdag. Nu moet ik wel zaterdag of zondag een koeler moment van de dag nog een stuk gaan, want nu wil ik ook eens 100km in een week fietsen :+ Ooit wordt dat vast de standaard....
100km op 1 dag moet toch wel een keer haalbaar zijn ;) ... ooit

Ik ga vanavond weer een stukje fietsen, beetje KT/Interval.
Zaterdagochtend een rit van (hoop ik) 50ish km.

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 17-07-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:59

Vaak lastig om de kraakjes te vinden. Bij mij bleken er een aantal spaken op elkaar te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Bij mij was het ooit het wiel achter. Snelspanner los, even opnieuw er in, kraak weg :P
Had alles al opnieuw ingevet en op moment vastgezet, niks werkte. Tot ik het wiel er uit haalde. Pfff.

/edit
Doh, wat hierboven al wordt gezegd dus 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door UltraSub op 17-07-2014 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een kraak in mijn fiets waarvan ik echt overtuigd was dat die uit de bracketas/crankstel kwam: bij freewheeling hoorde je 'm niet, bij rustig trappen ook niet, maar bij stevig aanzetten wel, en dan was het ook echt een ritmische kraak in het tempo van het trappen. Bovendien leek het geluid daar ook qua richting vandaan te komen, en ik hoorde het zelfs ook (licht) als ik uit het zadel kwam. Uiteindelijk bleek het de zadelpen te zijn 8)7 Eruithalen, schoonmaken, opnieuw invetten en terugzetten (niet te strak) was de oplossing.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dank voor de tips, ik ga het allemaal proberen en hoop dat het werkt, hoewel ik het idee heb dat het echt het frame zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik was er ooit van overtuigd dat een geluid uit de bottom bracket kwam en toen bleek het het balhoofd te zijn. Blijft lastig in te schatten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een frame zelf hoort volgens mij niet te kraken, toch? Kraken is bijna altijd een verbinding die niet goed sluit, niet soepel loopt of waar water of vuil tussen is gekomen. Als zich dat bij een frame (dat rigide hoort te zijn) voordoet, dan lijkt me dat echt niet goed. In die driehoek hoort niet zoveel beweging te zitten dat je het hoort. Het zijn echt van die extreem vervelende klusjes inderdaad, zeker omdat je er enorm naast kunt zitten w.b.t. herkomst van het geluid.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Begin van dit seizoen ben ik begonnen met wielrennen en heb ik dus ook mijn eerste wielerkleding gekocht. Ik ben ruim 2 meter, dus alles in xxxl. Voor de broek gaat dat goed, maar mijn shirt zit te los voor mijn gevoel. Onderweg wappert het toch aardig. Geen ramp natuurlijk, maar dat kan volgende keer beter. Het probleem is dat ik bij een maat kleiner waarschijnlijk lengte op mijn rug tekort zal hebben. Zijn er merken met lengte maten voor jersey's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Gewoon een maatje kleiner proberen; ik ben bijna 2 meter en heb in bijna alles XXL. Met koersshirts heb ik XL en dat zit perfect. Af en toe zijn de shirts wat aan de korte kant, maar lang genoeg naar mijn idee.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10 18:51

4POX

Everybody is wired

Gelukkig komen veel broeken tot de navel. Dat compenseert het korte shirtje wel :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Jep, daarom heb ik ook een broek met bretels. Ik ga volgende keer maar eens kijken naar een maatje kleiner dan. Misschien toch maar eens passen ipv kopen bij een goedkope webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Dat is sowieso een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Het wielrennen bevalt trouwens erg goed. Ik fiets nu regelmatig sneller dan 30 km/h gemiddeld, en mijn ritten worden ook steeds langer. Gisteravond zomaar ruim 80 km gereden! Wel jammer dat er nog afentoe een week tussen zitten dat het echt niet lukt om te gaan fietsen, maar voor mijn gevoel is dat niet eens heel schadelijk voor mijn conditie opbouw, sterker nog, het lijkt na een rust van een week juist makkelijker te gaan.

rit van gisteren;

http://www.strava.com/activities/166807344

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ het gevaar is dat je het zo leuk gaat vinden dat je je vriendin helemaal niet meer ziet :P Bij mij is het vaak: tot 18.00 werken, om 18.30 maaltijd naar binnen, om 19.00 op de fiets en nog even 2,5 of 3 uur knallen, en dan gaar op de bank :P Vindt vriendinlief niet altijd even leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-10 14:36
Ben ook aan het oriënteren geslagen voor het eventueel aanschaffen van een fiets. Samen met mijn vriendin. Mijn vriendin wil dan zo een fiets met een recht stuur (ala trek fitness FX) en ik wil een echte met krom stuur en zo. Mijn budget is dan ook iets hoger. Ik heb het topic al een beetje doorgekeken. Maar ik vraag me af of mensen ervaring hebben met samen fietsen met twee verschillende fietsen.

Mijn vriendin is een stuk lichter en korter dan ik maar ook een stuk minder getrained. Ik heb best wel ervaring met hardlopen (15+km per week) maar totaal niks met fietsen. Gaat dit wel goed dan? Het is natuurlijk niet leuk dat ik me een beetje zit te vervelen terwijl mijn vriendin zich het schompes trapt. Zijn er hier mensen met ervaring met samen rijden?

Voor de volledigheid: dit bedoel ik met zo een fitness bike http://www.trekbikes.com/...ness/fx/7_4_fx_wsd_2014/#

[ Voor 8% gewijzigd door Seriph op 17-07-2014 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Als ze een fitnessbike koopt kun je bijna garanderen dat ze zich het schompes trapt, scheelt een enorme bak door je veel minder aerodynamische houding.

Heb het gehad, zou het niet aanraden. Al is het maar omdat ze allemaal overpriced zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door Makkelijk op 17-07-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 02-10 23:13
De ervaringen die ik heb met mensen uit mijn omgeving zijn eigenlijk dat mensen vooral zo'n fiets kopen omdat de stap voor een echte racefiets te groot is. Meestal komen ze er na een jaar achter dat het zo goed bevalt en ze de tour/fitness fiets gaan inruilen (met behoorlijk verlies) en dan alsnog een racefiets aanschaffen. Mijn advies, ga anders eens een paar modellen/fietsen huren en maak dan je beslissing, weet je ook meteen wat voor tempo jullie beide kunnen aanhouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 08:04
Het enige dat een beetje spannend kan zijn aan een racefiets zijn evt. klikpedalen maar je kan ook andere pedalen monteren, toeclips of desnoods gewoon plat. Iedereen heeft voordeel van een racestuur boven een MTB stuur omdat je veel meer kunt wisselen van houding, als je niet direct diep wil of kunt zitten, kun je het stuur ook wat hoger zetten.
Voor de adviespriijs van die Trek, zou je al prima Sora- en aardige Tiagra-afgemonteerde (endurance-)racers moeten kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een racefiets is even wennen maar dat leer je zo. Het is niet alsof je voortdurend in de beugels hangt :P je kunt variëren met houding. Klikpedalen lijken eng, maar je hebt ook gewoon leren fietsen, dus...:)

Eens met de posters hierboven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Seriph schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 16:23:
Gaat dit wel goed dan? Het is natuurlijk niet leuk dat ik me een beetje zit te vervelen terwijl mijn vriendin zich het schompes trapt. Zijn er hier mensen met ervaring met samen rijden?
Als er veel verschil in zit (en blijft) dan is het maar net hoe jullie er mee omgaan. Ik fiets weleens met een vriendin van me, voor haar stevig doortrappen en voor mij vrij rustig rond rijden. Geeft bij ons geen problemen omdat we de insteek van elkaar weten: Zij wil een stevig rondje rijden voor haar doen en ik een rustige. Als ik toch ergens mijn energie kwijt wil onderweg dan rij ik hard een heuvel op, wacht boven en gaan we samen wel weer de afdaling in.

Toen we allebei eens door wilden trappen was er voor ons weinig aan, ze kon met veel moeite in het wiel blijven op de vlakke stukken en om nou continue achter elkaar te fietsen vonden wij ook weinig aan.

Of de situatie met jou vergelijkbaar is weet ik niet zo, het verschil bij ons is best groot (waar ik normaal zo'n 33 km/u aanhoud rijd zij net geen 27km/u). In zo'n geval moet je goed rekening houden met het onderling verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Ik fiets wel eens een rondje met m'n vader, is vooral voor de gezelligheid.
Voor mij is het dan rustig rondje fietsen (gemiddelde hartslag 100) terwijl hij flink moet doortrappen ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ben ook aan het oriënteren geslagen voor het eventueel aanschaffen van een fiets. Samen met mijn vriendin. Mijn vriendin wil dan zo een fiets met een recht stuur (ala trek fitness FX) en ik wil een echte met krom stuur en zo. Mijn budget is dan ook iets hoger. Ik heb het topic al een beetje doorgekeken. Maar ik vraag me af of mensen ervaring hebben met samen fietsen met twee verschillende fietsen.

Mijn vriendin is een stuk lichter en korter dan ik maar ook een stuk minder getrained. Ik heb best wel ervaring met hardlopen (15+km per week) maar totaal niks met fietsen. Gaat dit wel goed dan? Het is natuurlijk niet leuk dat ik me een beetje zit te vervelen terwijl mijn vriendin zich het schompes trapt. Zijn er hier mensen met ervaring met samen rijden?

Voor de volledigheid: dit bedoel ik met zo een fitness bike http://www.trekbikes.com/...ness/fx/7_4_fx_wsd_2014/#
Dan moet je het andersom doen, jij op de fitness bike en je vriendin op de racefiets.

Ik fiets nu wel met mn vriendin, beginnen allebei net, maar ik heb ook betere basis en nu fiets ik al 100% op kop en zij erachter. En nog moet ik heel rustig fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
JBplap schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:06:
[...]

Dan moet je het andersom doen, jij op de fitness bike en je vriendin op de racefiets.

Ik fiets nu wel met mn vriendin, beginnen allebei net, maar ik heb ook betere basis en nu fiets ik al 100% op kop en zij erachter. En nog moet ik heel rustig fietsen.
Dank allen voor de adviezen. Ik wil geen fitness bike ik wil doortrappen daarom wil ik voor de racefiets gaan.

Een tiagra fiets kom je al redelijk hoger in het budget. Dan ben je voor rond de 1000 klaar. Ik wil namelijk bij de lokale fietsenman mijn eerste fiets kopen. Dit ivm afstellen en meten en er mee terug kunnen als het toch niet helemaal goed staat. De reden die mijn vriendin aandraagt is dat een fitness fiets een eindje goedkoper zijn bij de lokale dan een racefiets.

Maar ik zal het meenemen en eens met haar gaan babbelen. We toch nog aan het uitzoeken en afwegen. We weten ook nog niet af we nu aanschaffen of na de vakantie. Met het risico dat het weer slechter is want dan is het al eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
soms kun je op marktplaats ook wel een tegens een mooie (goed onderhouden) 2de hands aanlopen. Kosten zijn lager dan bij nieuwkoop. Jaartje op fietsen en wellicht later de overstap maken naar een nieuwere?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vanavond even langs Bikelane gereden om te kijken wat ze aan kleding hebben. Mooi spul, helaas alleen erg weinig shorts. Wel Assos wat neit op de site staat, dus een meevaller :)

Verder Mooie winkel met mooie spullen en erg vriendelijk geholpen !
Kwam een Lezyne Pod Caddy zadeltas tegen, toevallig gisteren ookal naar zitten kijken. Ik ben op zoek naar een tasje wat je alleen aan je zadel vastmaakt en niet ook nog een bandje aan je zadelpen. Het carbon op mijn pen word namelijk helemaal dof ervan :( Alleen is die Pod Caddy nét te klein voor 2 bandjes en wat kleine meuk.

Dus de vraag of iemand nog een alternatief heeft, en wat jullie zoal meenemen in je zadeltasje ?
Ik heb nu 1 bandje, missing link, banden lichters, handschoentjes (latex), reepje en dextro erin. Iedereen in mijn omgeving raad aan minimaal 2 bandjes mee te nemen maarja daar zitten ook mensen tussen met een 1L + zadeltas :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimg.org/s7mbzkq01/image.jpg

:P

Heeft even geduurd maar heb hem binnen, zadel moet nog wat hoger en stuurpen nog op maat laten maken, maar ding gaat echt rap scheel een paar km in vergelijking met mn crosser

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 09:13
2 bandjes meenemen? Nog nooit gedaan en nog nooit nodig gehad. Die ene keer op 100.000km dat je die pech hebt zoek ik wel een andere oplossing. Heb zelf alleen klein zadeltasje met reserve biba en paar bandenlichters. Voor de rest heb je vakken achterop je wielrenshirt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:23
Neem er zelf eentje mee en een ultra compact plak kitje:
http://xcrider.blogspot.nl/2011_12_01_archive.html

Want inderdaad, 2x lek lijkt me heel erg uniek. Ik heb in ieder geval nog nooit lek gereden in een jaar of 6, GP4000s ftw! :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst 2x lek in 40km en 100km later weer lek. Dus 2 bandjes is wel fijn als je alleen fietst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
sapphire schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:02:
Vanavond even langs Bikelane gereden om te kijken wat ze aan kleding hebben. Mooi spul, helaas alleen erg weinig shorts. Wel Assos wat neit op de site staat, dus een meevaller :)

Kwam een Lezyne Pod Caddy zadeltas tegen, toevallig gisteren ookal naar zitten kijken. Ik ben op zoek naar een tasje wat je alleen aan je zadel vastmaakt en niet ook nog een bandje aan je zadelpen. Het carbon op mijn pen word namelijk helemaal dof ervan :( Alleen is die Pod Caddy nét te klein voor 2 bandjes en wat kleine meuk.

Dus de vraag of iemand nog een alternatief heeft, en wat jullie zoal meenemen in je zadeltasje ?
Ik heb nu 1 bandje, missing link, banden lichters, handschoentjes (latex), reepje en dextro erin. Iedereen in mijn omgeving raad aan minimaal 2 bandjes mee te nemen maarja daar zitten ook mensen tussen met een 1L + zadeltas :p
ik heb een klein zadeltasje van Specialized, met daarin setje bandenlichers, 2 CO2 patronen, 1 CO2 koppeling, en 2 biba's.
Afbeeldingslocatie: http://www.hargrovescycles.co.uk/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/p/specialized-mini-wedgie-red-black-bag.jpg

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Seriph schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:46:
[...]

Dank allen voor de adviezen. Ik wil geen fitness bike ik wil doortrappen daarom wil ik voor de racefiets gaan.

Een tiagra fiets kom je al redelijk hoger in het budget. Dan ben je voor rond de 1000 klaar. Ik wil namelijk bij de lokale fietsenman mijn eerste fiets kopen. Dit ivm afstellen en meten en er mee terug kunnen als het toch niet helemaal goed staat. De reden die mijn vriendin aandraagt is dat een fitness fiets een eindje goedkoper zijn bij de lokale dan een racefiets.

Maar ik zal het meenemen en eens met haar gaan babbelen. We toch nog aan het uitzoeken en afwegen. We weten ook nog niet af we nu aanschaffen of na de vakantie. Met het risico dat het weer slechter is want dan is het al eind september.
Ik zou idd voor 2e hands fietsen van marktplaats gaan! Staat genoeg leuks op, van mensen die al wéér wat nieuws willen, of die het ook probeerden met gelijk een nieuwe fiets en dan beviel het toch niet.

Hebben wij ook gedaan en echt 2 prima fietsen gevonden voor samen een paar honderd euro!
Ideaal om te proberen en we vinden het nu allebei heel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Fraaie fiets RxB!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
@sapphire: de afgelopen twee keer dat ik daar was ben ik niet geholpen en moest ik zelf om advies vragen. Jammer, want het is wel een mooie winkel die ook goed spul verkoopt.

Bij Van Herwerden en 12gobiking ben ik wel erg goed geholpen, dus naar Bike-Lane ga ik voorlopig niet meer + dat ze bij die winkels ook nog eens een groter assortiment hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
sapphire schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:02:

Ik heb een zadeltasje van Trivio. Zit vast aan het zadel met een plastic klik dingetje en met klitteband aan de zadelpen. Kostte me iets van €15 bij de LBS. Er zitten 2 biba's in, bandenlichters, pompje van 15cm lang. En volgens heb ik er een keer een inbusje ingedaan. Het tasje is misschien wat aan de grote kant. Er zijn ook kleinere varianten natuurlijk.
Deze is het: http://www.wielerspeciali...KKykuyizb8CFVHKtAodMCgAjg

@RxB Mooie fiets, en mooie wielen zitten er onder. Wilier heeft ook heel veel moois in het assortiment.

[ Voor 3% gewijzigd door OneTimer op 17-07-2014 23:20 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
Gisteren het rondje van Makkelijk gereden vanuit Den Haag naar Hoek van Holland. Is inderdaad een erg leuk rondje. Het pad door de duinen gaf me even een echt vakantiegevoel en het is ook fijn dat je buiten Den Haag geen stoplicht meer tegenkomt. Uiteindelijk een heel laag gemiddelde gereden, omdat maatje van mij pas voor de derde keer op de fiets zat dit jaar en de terug weg het op een neer gaan met wind tegen in de duinen niet zo goed meer kon handlen.

http://www.strava.com/activities/167296736

Uiteindelijk de dag afgesloten met biertje op het strand en een goed bord kibbeling bij Simonis, dus de verbrande calorien kan ik alweer weg strepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34
NielsTn schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:31:
[...]

ik heb een klein zadeltasje van Specialized, met daarin setje bandenlichers, 2 CO2 patronen, 1 CO2 koppeling, en 2 biba's.
[afbeelding]
:+

Ik vind dat geen klein zadeltasje, maar ieder z'n ding uiteraard.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Jwlb schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 07:37:
Gisteren het rondje van Makkelijk gereden vanuit Den Haag naar Hoek van Holland. Is inderdaad een erg leuk rondje. Het pad door de duinen gaf me even een echt vakantiegevoel en het is ook fijn dat je buiten Den Haag geen stoplicht meer tegenkomt. Uiteindelijk een heel laag gemiddelde gereden, omdat maatje van mij pas voor de derde keer op de fiets zat dit jaar en de terug weg het op een neer gaan met wind tegen in de duinen niet zo goed meer kon handlen.

http://www.strava.com/activities/167296736

Uiteindelijk de dag afgesloten met biertje op het strand en een goed bord kibbeling bij Simonis, dus de verbrande calorien kan ik alweer weg strepen :)
Wel mooi dat je ook braaf op de heenweg tussen Kijkduin en Monster door de duinen bent gegaan en op de terugweg onderlangs :P. Bij mij is het elke keer anders, eigenlijk volledig afhankelijk van de wind en het aantal fietstoeristen en ik had toevallig een route gemaakt van een rit waarbij ik heen door de bovenste duinen ging en terug onderlangs :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 18-07-2014 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
Makkelijk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 07:47:
[...]

Wel mooi dat je ook braaf op de heenweg tussen Kijkduin en Monster door de duinen bent gegaan en op de terugweg onderlangs :P. Bij mij is het elke keer anders, eigenlijk volledig afhankelijk van de wind en het aantal fietstoeristen en ik had toevallig een route gemaakt van een rit waarbij ik heen door de bovenste duinen ging en terug onderlangs :P.
Haha. Bij het kruisinkje twijfelde ik nog wel, maar wou toch maar het lijntje gevolgd, anders gaat die garmin zo piepen. Je weet pas wat je mist als je beide weggetjes keertje heb gereden.

Goede van de terugweg was dat de weg iets breder was, waardoor we daar minder last hadden van zwalkende vakantievierende toeristen en dove oude van dagen die het belletje niet horen.

[ Voor 12% gewijzigd door Jwlb op 18-07-2014 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Multitool, 1 binnenbandje, missing link, bandenlichters, parktool bandenplakkers + tire boot, huissleutel, suikerreepje voor nood.

Lezyne M-caddy, das 0.6 liter maar vind het niet groot. Er past ook nog verlichting en meer eten in als ik wil.
Vroeger had ik CO2, maar maandje geleden een pomp gekocht omdat ik dat toch een stuk fijner vind. Nu stop ik eigenlijk bijna alles wat ik eerst in shirt deed in zadeltas (pinpas, gedeelte van het eten) omdat ik die ruimte toch heb.

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 18-07-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister stukje KT (dus heuvel op, naar beneden, omdraaien en repeat). Maar ik keer om en zet buitenblad erop. Knapt de ketting en ga ik bijna op mn plaat. Gelukkig kunnen blijven staan en de schade bekijken. De missinglink was los gegaan en zat niet meer aan de ketting. Dus even zoeken, gelukkig lagen ze redelijk dichtbij en kon ik alles weer vast maken. Geen beschadigingen oid op de ketting dus naar huis gereden. Vanavond maar even de ketting goed bekijken en schoonmaken, morgen weer een stukje fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Missling link zou nooit zo makkelijk los mogen gaan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
1 biba, Lezyne Lever Kit en een kleine spakenspanner (ervaring met losse spaken op onhandige momenten). In een broodzakje in de achterzak. Pompje aan het frame. Is mij nog nooit overkomen dat ik solo reed en meer dan 1 biba nodig had. Wel eens in een groep, maar dan heeft iedereen een biba mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Makkelijk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 08:38:
Missling link zou nooit zo makkelijk los mogen gaan :o
That's what I though, maarja misschien zat ie niet lekker oid. Vanavond maar eens goed kijken en schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Schoonmaken? Vervangen bedoel je (die missing link dan)! Anders zit je nooit meer lekker op de fiets.

Gisteren lekker uurtje wezen zand happen op de wielerbaan, 45.2 gem. Vanmiddag richting België, morgen Aywaille - Bastogne - Aywaille. Zondag alternatief op Alpe duZes: 'La Redouze' (12x Redoute, al ben ik benieuwd of we dat gaan halen :+).

Alle knieproblemen van het voorjaar lijken (voorlopig) als sneeuw voor de zon verdwenen!

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Gisteren rit 4 op de fiets. Weer samen met mijn pa.
http://www.strava.com/activities/167231095

Het was echt WARM! Dus rustig aan gedaan. Later op de rit even stukje +/- 30km/u gereden. Ging goed. Dus volgende keer het tempo iets omhoog.

Wel even flink schrik moment gehad.
We reden door Varik en daar reed een auto zijn oprit af zonder ook maar te kijken of er fietsers aankwamen. We moesten flink in de remmen.
Kerel in de auto steekt vervolgens zijn middelvinger op :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 20:42
Volgens mij ben ik niet de enige hier die een minimalistisch continental zadeltasje heeft.

Afbeeldingslocatie: http://images.bikesnparts.nl/image/cache/data/producten/Continental/Continental%20Zadeltas%20binnenband%20Race-438x300.jpg

Pompje heb ik achter in m'n shirt zitten, en als ik 2 keer lek rijdt op een rondje dan zoek ik wel een LBS op, of ik bel ergens aan.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 21:37

DjVe

Hatsaflats!

Makkelijk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 07:56:
[...]

1 binnenbandje, missing link, bandenlichters, parktool bandenplakkers + tire boot, huissleutel, suikerreepje voor nood.

Lezyne M-caddy, das 0.6 liter maar vind het niet groot. Er past ook nog verlichting en meer eten in als ik wil.
Vroeger had ik CO2, maar maandje geleden een pomp gekocht omdat ik dat toch een stuk fijner vind. Nu stop ik eigenlijk bijna alles wat ik eerst in shirt deed in zadeltas (pinpas, gedeelte van het eten) omdat ik die ruimte toch heb.
Ik heb de S-Caddy en daar krijg ik twee biba's + CO2 pomp (met 2 capsule) + missing link en mijn sleutels in. Dan zit die overigens wel proppievol hoor ;) Onderop zit nog een minivakje voor een multitool en daar heb ik een tool in zitten met bandenlichters.
Ze hebben meerdere soorten die aan het zadel kunnen. Is deze niet groot genoeg? Anders gewoon een stukje tape/bescherming op je zadelpen plakken?
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 22:14:
[afbeelding]

:P

Heeft even geduurd maar heb hem binnen, zadel moet nog wat hoger en stuurpen nog op maat laten maken, maar ding gaat echt rap scheel een paar km in vergelijking met mn crosser
Pornobike *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
pdebie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:35:
Wel even flink schrik moment gehad.
We reden door Varik en daar reed een auto zijn oprit af zonder ook maar te kijken of er fietsers aankwamen. We moesten flink in de remmen.
Kerel in de auto steekt vervolgens zijn middelvinger op :?
Welkom op fiets.
Afgelopen weekend met het rondje IJsselmeer reed een of andere aap ons nog bijna van de weg af met een een lichte val voor PM_Petrol tot gevolg :( .

Goed blijven opletten want dit zal vast niet de laatste keer zijn.
Lekker ding! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bbb heeft ook zo'n klein zadeltasje. Ik ben zelf overgestapt op de Lezyne caddy sack omdat ik op verschillende fietsen rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000

DeFeCt

je wéét toch

Ik heb een soortgelijke route bewandeld, eerst een Trek FX 7.5 omdat ik deze voornamelijk voor woon-werk verkeer wilde gaan gebruiken en na een jaar toch wel (weer) besmet met het fietsvirus en dus alsnog een racefiets aangeschaft. Omdat ik geen fietsmaatje heb/had geprobeerd om mijn zwager warm te krijgen voor het fietsen en hem op de Trek gezet. We hebben al heel wat ritjes samen gemaakt. Hij fietst een stuk minder en na verloop van tijd moet ik me wel een beetje inhouden, maar het is goed te doen om samen te fietsen.

Ik heb op de Trek ook 23mm bandjes gezet en dan is het voornamelijk de houding die mee speelt, maar op de Trek fiets je net zo makkelijk en bijna netzo snel.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb een 7.5FX gehad en ervaarde het anders. Getest door simpelweg van fiets te wisselen halverwege een ritje. Prima fiets hoor, hardstikke licht en had er GP4000SII 25mm onder en stuurpen omgedraait naar -10 graden maar je zit toch een stuk rechter.

En je betaalt een kapitaal voor een fiets met een Tiagra / Deore afmontage.

[ Voor 13% gewijzigd door Makkelijk op 18-07-2014 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:08
Hoe serieus nemen jullie die waarschuwingen om niet te veel fysieke inspanningen te leveren ivm de hitte en de smog? (Weeronline)

Ik was eigenlijk wel van plan om lekker te gaan fietsen dit weekend, lekker met een beetje wind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ScoTtix schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:33:
Hoe serieus nemen jullie die waarschuwingen om niet te veel fysieke inspanningen te leveren ivm de hitte en de smog? (Weeronline)

Ik was eigenlijk wel van plan om lekker te gaan fietsen dit weekend, lekker met een beetje wind...
Ik heb gisteravond gereden. +/- 27 graden.

Ja het was warm, maar prima te doen. Wel goed drinken uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
pdebie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:35:
[...]

Ik heb gisteravond gereden. +/- 27 graden.

Ja het was warm, maar prima te doen. Wel goed drinken uiteraard.
Dat dus, je moet gewoon genoeg drinken en je zelf in de gaten houden.
En als je toch gaat fietsen dan zorgen dat je het niet tijdens het heetst van de dag doet. Morgen ga ik ook stuk fietsen, probeer rond half 10 op de fiets te zitten tot een uur of half 12. En als het te warm word kan je ook minder hard gaat fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScoTtix
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:08
Top, zo dacht ik ook ongeveer :)

Heb ook in Spanje gefietst met 38 graden plus, maar dat is dan toch anders.

We gaan gewoon rustig aan beginnen en we zien het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:00

Hoogie2004

Whohooooo

Ik heb voor morgenvroeg afgesproken om te gaan fietsen, om 7 uur 's ochtends met een vriend... Misschien een beetje erg vroeg, mja, hij moet nog werken daarna :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Juist harder, meer rijwind :)
Door die rijwind heb je imho ook minder last van als bij bijvoorbeeld hardlopen.
Hydrateren kun je leren! :+

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 20:42
Warmte is vooral persoonlijk, de een kan er beter tegen dan de ander. Je moet sowieso zorgen dat je genoeg drinkt, en verder voel je wel hoe het gaat.

Smog ligt wel iets anders denk ik, er zit rotzooi in de lucht en door te fietsen (uberhaupt, door te sporten) zorg je dat je extra veel van die rotzooi inademt. Nu lijkt me dat voor een gezond mens niet direct een probleem, maar of het echt fijn is maar de vraag.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Niet, in Zuid Europa kun je toch ook fietsen?
Boven de 40 graden kap ik er mee. Tot dat moment is warmer alleen maar beter wat mij betreft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Genoeg water mee en vaak bijvullen (met die warmte zullen meeste tenten niet moeilijk doen over beetje water) en er is niets aan de hand. Wel goed insmeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
wackmaniac schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:59:
Genoeg water mee en vaak bijvullen (met die warmte zullen meeste tenten niet moeilijk doen over beetje water) en er is niets aan de hand. Wel goed insmeren :)
Een beetje zout bijmengen(beetje + siroop vd smaak). Dan neemt je lichaam het water makkelijker op.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Makkelijk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 10:28:
En je betaalt een kapitaal voor een fiets met een Tiagra / Deore afmontage.
Ik was 740,- kwijt voor een 7.5 met Deore (Beurs model), niet heel veel duurder dan een vergelijkbare racefiets volgens mij. Heb er vaak over gedacht om hem te verkopen, maar heb er nu een fietskar achter gehangen en vind het nog steeds een heerlijke fiets! :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpa1/10499096_1431929470403382_230713934_n.jpg

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Wederom dank voor alle discussie. Het heeft de beslissing er niet makkelijker op gemaakt. Er is geen overtuigend voor of tegen argument. Ik denk dat ik met vriendinlief eens een paar testritten moet gaan maken. Kijken wat ze zelf het mooiste vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
wackmaniac schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 11:59:
Verschrikkelijk, zonnebrand en zweten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Makkelijk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 12:59:
[...]

Verschrikkelijk, zonnebrand en zweten
Gewoon goede zonnebrandcreme kopen, heb je er geen last van. Het helpt overigens ook dat je het laat intrekken voordat je de fiets pakt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:17:
[...]

Gewoon goede zonnebrandcreme kopen, heb je er geen last van. Het helpt overigens ook dat je het laat intrekken voordat je de fiets pakt.
1 keer geprobeerd, maar het hielp denk ik niet dat ik het ook op mijn hoofd smeerde. De hele tijd prikken. Armen en benen had natuurlijk best gekund.

[ Voor 5% gewijzigd door Makkelijk op 18-07-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser

Ik was van plan om morgen behoorlijk wat hoogtemeters te maken door wat rondjes te maken op de Posbank :D

In ieder geval goed opletten dat er voldoende vocht en zout binnenkomt en ik ga toch wel een stukje rustiger fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Makkelijk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:18:
[...]
1 keer geprobeerd, maar het hielp denk ik niet dat ik het ook op mijn hoofd smeerde. De hele tijd prikken. Armen en benen had natuurlijk best gekund.
Probleem had ik ook, niet alleen met zonnebrand maar ook met zweet. Daarom tegenwoordig altijd een buff op, scheelt een hoop!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Met een enigszins reguliere huid en een fatsoenlijk aantal km's is de huid ondertussen ook al aardig gebruind. Zelf fiets ik nooit met zonnebrand, ook niet in Frankrijk of Italië. Nog nooit problemen mee gehad. Kan niet overdreven goed tegen zon, maar de huid is doorgaans medio juli wel wat gewend qua zon. Eén en ander wordt natuurlijk anders wanneer je extreem gevoelig bent voor zon en/of pas vorige week voor het eerst buiten bent geweest dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Je hoofd zit toch onder je helm...doe het voorhoofd eigenlijk nooit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
Net even een uurtje op de fiets gestapt, prima te doen met de temperatuur. Je drinkt alleen wat meer. Had een langer rondje willen doen, maar er moet ook gewerkt worden ;)

http://www.strava.com/activities/167497695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Gebruik zelf vaak de zonnebrand van mijn kinderen, prikt niet :) Ook wel ervaring met P20, maar die liet een gele waas achter op mijn kleding. Je verbrandt niet, dat dan weer wel en je zweet het er ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Graham schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 13:47:
Je hoofd zit toch onder je helm...doe het voorhoofd eigenlijk nooit.
Ik ben kaal, dus ik heb er een bandana onder (http://nl.bbbcycling.com/bike-wear/accessories/BBW-99) om te voorkomen dat ik gekleurde strepen over mijn hoofd heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
pdebie schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 15:21:
[...]

Ik ben kaal, dus ik heb er een bandana onder (http://nl.bbbcycling.com/bike-wear/accessories/BBW-99) om te voorkomen dat ik gekleurde strepen over mijn hoofd heb :P
Jij Pantani jij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Nee, Pantini reedt ook zonder helm volgens mij. Ik rij nog wel met helm ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Beetje offtopic maar nog wat leuke foto's van de tour (http://www.boston.com/big...france_101st_edition.html) en soms heb je gewoon geluk...

YouTube: Cyclist Hit by Truck, Saved by Mattress

[ Voor 12% gewijzigd door Graham op 18-07-2014 16:22 . Reden: embedded 404 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
filmpje doet het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Filmpje doet t prima maar ik heb het gevoel dat hij door de matras wordt geraakt die van de pickup valt niet zozeer door de pickup zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 18:30:
Filmpje doet t prima maar ik heb het gevoel dat hij door de matras wordt geraakt die van de pickup valt niet zozeer door de pickup zelf
Heb het aangepast he (zie edit) maar tja dat maakt niet uit...gaat om het idee :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik heb even een kort vraagje over handschoenen:

Ik rijd altijd met handschoenen, maar vandaag had ik ze tijdens de training even uitgetrokken omdat ik het écht enorm warm had. Mijn trainer zag dat en werd er een beetje geïrriteerd over. Hij zei dat ik ze onmiddellijk weer aan moest doen omdat als ik zal vallen ik mijn handen zal breken. Natuurlijk heb ik ze meteen weer aangetrokken, maar is het nou echt nodig? Ik zie namelijk veel mensen zonder handschoenen rijden en ook in de TDF zie ik veel renners zonder handschoenen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Arthur-M. schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 22:16:
Ik heb even een kort vraagje over handschoenen:

Ik rijd altijd met handschoenen, maar vandaag had ik ze tijdens de training even uitgetrokken omdat ik het écht enorm warm had. Mijn trainer zag dat en werd er een beetje geïrriteerd over. Hij zei dat ik ze onmiddellijk weer aan moest doen omdat als ik zal vallen ik mijn handen zal breken. Natuurlijk heb ik ze meteen weer aangetrokken, maar is het nou echt nodig? Ik zie namelijk veel mensen zonder handschoenen rijden en ook in de TDF zie ik veel renners zonder handschoenen rijden.
Ik denk niet dat het veel uit gaat maken bij het vallen. Je zal misschien wat minder schaafwonden oplopen maar als die breekt, breekt je hand ook met handschoenen aan.
Ik rij altijd met handschoenen omdat het comfortabeler is. Zonder handschoenen krijg ik last van een branderig gevoel in m'n handen. Het is maar net wat je zelf lekker vind rijden. En zoals je al aangaf, vandaag vond je het te warm voor handschoenen. Dan trek je ze uit, niks mis mee.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
Ik zie in de koersen genoeg renners zonder handschoenen rijden, maar zelf rij ik mijn koersen altijd met handschoenen, zelfs met lange vingers. Op het moment dat ik ga zweten heb ik de extra grip van mijn handschoenen echt nodig.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu

Pagina: 1 ... 76 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.