Een Tiagra 4600 uit 2014 zal ongeveer even goed presteren als 105 5600 uit 2006 tot 2010.WiLLoW_TieN schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:12:
Een Shimano 105 ( 3x 9 ( 5500 ? ) ) groep waar in het geel 105 op staat hoe oud is dat ? uit 2000 ?
En zou een Tiagra groep ( 3x 10 ) uit 2014 dan betere kwaliteit ( cq lichter ) zijn ? Beide zijn Triple.
Netjes!pdebie schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:06:
Vandaag meegedaan aan de Kersentocht in de Betuwe.
Er waren 3 afstanden: 35, 70 en 110km. Ik heb samen met mijn pa en 2 anderen de 70 gereden. Bedenk wel, ik heb mijn fiets pas een week!
Ik zag (toen ik boodschappen ging doen) dat er een rit was. Was volgens mij via de batouwers geregeld?
Op 2 augustus is er ook weer een tocht in de betuwe (http://www.westbetuwetoer.nl/). 60, 100, 125, 155 en 185 km (voor ieders wat wils dus). Misschien (als ik tijd heb) ga ik de 60 doen.
Behalve dan dat de 2014 Tiagra nieuw is en de 105 groep waarschijnlijk al redelijk versleten.Arthur-M. schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:03:
[...]
Een Tiagra 4600 uit 2014 zal ongeveer even goed presteren als 105 5600 uit 2006 tot 2010.
Dat begrijp ik ook wel. En het maakt idd nogal uit of er met de "oude" 105 groep 500 of 9999 klm. per jaar is gereden. En of het amper of erg goed is onderhouden. Alhoewel ( volgens mij... ) nagenoeg alle slijtage aandrijfdelen vervangbaar zijn ( kettingwielen / lagers / ketting / ... )Hielko schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:50:
[...]
Behalve dan dat de 2014 Tiagra nieuw is en de 105 groep waarschijnlijk al redelijk versleten.
Als je nooit buiten NL zal fietsen is een dubbel ( dus niet compact ! ) crankstel toch afdoende ?
Ik ben niet voornemens heuvels cq bergjes op te gaan zoeken.
Je rijdt toch al op 105 5600 @Willow_Tien?
Nee...met gele 105. Maar is niet geheel top in orde meer denk ik...verder via DM indien gewenst.Arthur-M. schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:04:
Je rijdt toch al op 105 5600 @Willow_Tien?
Ja klopt. Batouwers in samenwerking met GEJO CycleworldGriffin schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:43:
[...]
Netjes!
Ik zag (toen ik boodschappen ging doen) dat er een rit was. Was volgens mij via de batouwers geregeld?
Op 2 augustus is er ook weer een tocht in de betuwe (http://www.westbetuwetoer.nl/). 60, 100, 125, 155 en 185 km (voor ieders wat wils dus). Misschien (als ik tijd heb) ga ik de 60 doen.
Ik ga de 60 ook rijden denk ik samen met het groepje van gisteren. In ieder geval met mijn pa samen. Ben benieuwd hoe dat gaat.
Nou nou zeg...havana schreef op maandag 14 juli 2014 @ 08:22:
[...]
Dit onderwerp is in dit topic tot in den treure uitgekauwd, zoek even op montagestandaard en je weet het.
in den treure valt ook wel weer mee.
Ben alle wielren topics even langs gelopen en niet 1 post gaat over een vergelijking tussen de twee types.
(gezocht op montagestandaard). Staan wel een aantal posts over dat een standaard handig is, maar geen vergelijking.
Wel een foto van jezelf dat je van marktplaats een Tacx standaard hebt gekocht van het type 'voorvork vastzetten aan standaard op 18 mei 2008.
Heb trouwens nog een Garmin Edge800 vraag.
Mn hartslagmeter is er mee opgehouden. Eerst dacht ik aan een lege batterij maar na vervangen doet deze het nog steeds niet. Toen ik toch maar ging fietsen kwam er iemand voorbij en kreeg opeens de melding 'meter gevonden', en toen was de melding ook weer snel weg. Dus lijkt me dat de edge zelf goed is.
Zijn er mensen die dit ook hebben gehad, of tips hebben waar ik op moet letten.
Ook staat me iets bij dat mensen (havana?) een andere meter hebben gekocht voor de edge welke beter is (tegen klapperen van de wind etc)
Mn hartslagmeter is er mee opgehouden. Eerst dacht ik aan een lege batterij maar na vervangen doet deze het nog steeds niet. Toen ik toch maar ging fietsen kwam er iemand voorbij en kreeg opeens de melding 'meter gevonden', en toen was de melding ook weer snel weg. Dus lijkt me dat de edge zelf goed is.
Ook staat me iets bij dat mensen (havana?) een andere meter hebben gekocht voor de edge welke beter is (tegen klapperen van de wind etc)
Dat was de hartslagband van Decathlon.Griffin schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:24:
Heb trouwens nog een Garmin Edge800 vraag.
Linkje: http://www.decathlon.nl/h...twear-ant-id_8181212.html
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Beter zoeken. Zoek eens op Lidl en Spider Team. Zelfs in dit topic nog voorbij gekomen.JBplap schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:23:
[...]
Nou nou zeg...
in den treure valt ook wel weer mee.
Ben alle wielren topics even langs gelopen en niet 1 post gaat over een vergelijking tussen de twee types.
(gezocht op montagestandaard). Staan wel een aantal posts over dat een standaard handig is, maar geen vergelijking.
Wel een foto van jezelf dat je van marktplaats een Tacx standaard hebt gekocht van het type 'voorvork vastzetten aan standaard op 18 mei 2008.
[ Voor 3% gewijzigd door havana op 14-07-2014 12:43 ]
Het verslag van het IJsselmeer rondje van gisteren.
Ik was vroeg uit de veren, om half 5, meteen een kom havermout naar binnen gewerkt en alles klaar gemaakt om naar Rotterdam CS te fietsen (vanaf Blaak gingen geen treinen helaas). Om kwart voor 6 heb ik daar PM_Petrol (Pirmin) ontmoet, gok dat hij het jongste was van de groep met 20 jaar). Samen de trein naar Amsterdam CS gepakt en onder weg genoeg over fietsen ed. gepraat. Bij CS het pontje naar Buiksloterweg zoals DDX aangegeven had en door gefietst naar de meetingpoint waar DDX (Stephan), MMuilwijk (Martijn), BlueMotion (Bart), RxB (Roy, voorheen linux_freak), Vinnie51 (Vincent) al stonden. Uiteindlijk kwam ook Ceaser (Juul) (Hopelijk heb ik het zo goed
).
Nadat Vinnie51 nog even wat boutjes had aangedraaid met mijn multitool, super handig ding trouwens, zijn we van start gegaan richting de Afsluitdijk. Al snel ging het eigenlijk veel te hard voor zo'n lange ronde wat later zijn tol zou eisen. Gemiddeld boven de 35 en soms tegen de 40 aan reden we langs IJmeer. De redding was dat we, zoals MMuilwijk al had voorspeld, op de route kwamen van de Ronde van de Westfriese Omringdijk. Hier hebben we bij een groepje aangesloten dat aardig door reed maar niet te hard ging. Helaas speelde de achillespees van Vinnie51 op en moest hij afhaken. Dus door met 7 maar dit waren niet de laatste afhakers. Nog voor de afsluitdijk gingen RxB en BlueMotion richting Den Helder, combinatie van de hoge snelheid aan het begin en niet goed in het wiel kunnen blijven om energie te besparen was te veel.
Door met DDX, MMuilwijk, Ceaser en PM_Petrol over de lange...saaie....afsluitdijk (doe mij maar de Delta Werken met wind tegen dan). In Makkum onze eerste pitstop. Heerlijk genoten van de zon, de mensen bij de sluis en het eten. Tomantensoep en daarna boerenomelet naar binnengewerkt en bidons bij gevuld zijn we weer op de fiets geklommen. De kilometers waren inmiddels al een beetje merkbaar in de benen. Lemmer, Emmeloord ging snel voorbij, ongeveer rond de 200 K erop hadden we toch even navigatie nodig dus heb ik mij 810 even opgeofferd voor navigatie. Die stuurde ons helaas nogal de verkeerde kant uit zoals je kunt zien onder Emmeloord dus uiteindelijk navi uit en gewoon de route van DDX gevolgd richting Kampen waar we ons weer hebben bevoorraad bij een tankstation.
Tussen Kampen en Harderwijk hield mijn 810 het voorgezien. Uurtje navi was funest en heeft uiteindelijk 9 uur 54 minuten gehaald. Ik had mijn Forerunner 305 ook mee, al had ik die beter gewoon later kunnen aanzetten omdat deze het 2 uur langer volhield. Maar goed die is ook al op leeftijd inmiddels (< 2010)
PM_Petrol had ook z'n 810 mee die het rondje helemaal gehaald heeft (geen navi). Maar goed tussen Kampen en Harderwijk werden de kilometers zwaarder en zwaarder bij allen behalve DDX natuurlijk....geen idee hoe hij dat doet maar hij sleepte ons netjes er door heen door veel kopwerk te leveren, niet dat de rest dat niet deed overigens, in tegendeel we hebben allemaal echt goed gereden als groep. Na Harderwijk richting Nijkerk en dan over de Zeedijk gefietst. Het punt waar we het meeste last hadden van de wind en ganzen
maar vooral de wind. Hier kregen we ook dus de regenbui over ons heen, totaal niet erg en juist verfrissend. De gehele dag super weer gehad dat vrijwel ideaal was voor deze ronde. Bij Bunschoten begon de zadelpijn
Op weg naar Amsterdam-Noord werd dat steeds erger en was de motor leeg. Dat stuk heb ik gewoon op karakter gereden. Ik was eerder al wat misselijk geworden van een gelletje denk ik en echt aanvullen van energie ging niet meer met suiker. Alleen water en wat sportdrank vond mijn lichaam ok. Eten lukte me niet meer.
Bij de laatste brug voor de start/finish (meetingpoint) demarreerde Cancellara nog even (DDX dus...hij heeft er wel wat van weg eigenlijk
). Hij wilde nog even en was eigenlijk vrij snel weg bij ons. Wij moesten echt rammen om dat ding op te komen. Bij de finish afscheid genomen van de rest en zijn wij (PM_Petrol en ik) richting de pont gefiets waar ik overigens niet meer in het zadel heb gezeten. Pontje over, veel eten gekocht (niets met suiker behalve de recoverydrink chocomel) bij de AH en de trein in richting Rotterdam CS. Bij CS afscheid genomen en ben ik nog een station verder gaan naar Blaak. Overigens heeft DDX het rondje nog wat uitgebreid...wat een bikkel.
Het was echt een top rit ondanks de pijn, de motor die leeg was maar niet een rit die ik snel nog eens zal maken. Alles onder de 250 K vind ik meer dan genoeg.
Wel lijkt het me (en MMuilwijk) leuk om maandelijks een meetup te organiseren. Elke keer ergens anders bij een GoT wielrenner z'n trainingsroute en dan die route te rijden. Ik gooi het maar in de groep
Ik was vroeg uit de veren, om half 5, meteen een kom havermout naar binnen gewerkt en alles klaar gemaakt om naar Rotterdam CS te fietsen (vanaf Blaak gingen geen treinen helaas). Om kwart voor 6 heb ik daar PM_Petrol (Pirmin) ontmoet, gok dat hij het jongste was van de groep met 20 jaar). Samen de trein naar Amsterdam CS gepakt en onder weg genoeg over fietsen ed. gepraat. Bij CS het pontje naar Buiksloterweg zoals DDX aangegeven had en door gefietst naar de meetingpoint waar DDX (Stephan), MMuilwijk (Martijn), BlueMotion (Bart), RxB (Roy, voorheen linux_freak), Vinnie51 (Vincent) al stonden. Uiteindlijk kwam ook Ceaser (Juul) (Hopelijk heb ik het zo goed
Nadat Vinnie51 nog even wat boutjes had aangedraaid met mijn multitool, super handig ding trouwens, zijn we van start gegaan richting de Afsluitdijk. Al snel ging het eigenlijk veel te hard voor zo'n lange ronde wat later zijn tol zou eisen. Gemiddeld boven de 35 en soms tegen de 40 aan reden we langs IJmeer. De redding was dat we, zoals MMuilwijk al had voorspeld, op de route kwamen van de Ronde van de Westfriese Omringdijk. Hier hebben we bij een groepje aangesloten dat aardig door reed maar niet te hard ging. Helaas speelde de achillespees van Vinnie51 op en moest hij afhaken. Dus door met 7 maar dit waren niet de laatste afhakers. Nog voor de afsluitdijk gingen RxB en BlueMotion richting Den Helder, combinatie van de hoge snelheid aan het begin en niet goed in het wiel kunnen blijven om energie te besparen was te veel.
Door met DDX, MMuilwijk, Ceaser en PM_Petrol over de lange...saaie....afsluitdijk (doe mij maar de Delta Werken met wind tegen dan). In Makkum onze eerste pitstop. Heerlijk genoten van de zon, de mensen bij de sluis en het eten. Tomantensoep en daarna boerenomelet naar binnengewerkt en bidons bij gevuld zijn we weer op de fiets geklommen. De kilometers waren inmiddels al een beetje merkbaar in de benen. Lemmer, Emmeloord ging snel voorbij, ongeveer rond de 200 K erop hadden we toch even navigatie nodig dus heb ik mij 810 even opgeofferd voor navigatie. Die stuurde ons helaas nogal de verkeerde kant uit zoals je kunt zien onder Emmeloord dus uiteindelijk navi uit en gewoon de route van DDX gevolgd richting Kampen waar we ons weer hebben bevoorraad bij een tankstation.
Tussen Kampen en Harderwijk hield mijn 810 het voorgezien. Uurtje navi was funest en heeft uiteindelijk 9 uur 54 minuten gehaald. Ik had mijn Forerunner 305 ook mee, al had ik die beter gewoon later kunnen aanzetten omdat deze het 2 uur langer volhield. Maar goed die is ook al op leeftijd inmiddels (< 2010)
Bij de laatste brug voor de start/finish (meetingpoint) demarreerde Cancellara nog even (DDX dus...hij heeft er wel wat van weg eigenlijk
Het was echt een top rit ondanks de pijn, de motor die leeg was maar niet een rit die ik snel nog eens zal maken. Alles onder de 250 K vind ik meer dan genoeg.
Wel lijkt het me (en MMuilwijk) leuk om maandelijks een meetup te organiseren. Elke keer ergens anders bij een GoT wielrenner z'n trainingsroute en dan die route te rijden. Ik gooi het maar in de groep
Respect hoor... wat een rit! Ik kom voorlopig denk ik niet veel verder dan 150 km
Lastige van zo'n rit is om je krachten netjes te verdelen.
Helemaal als je nog nooit zo'n afstand gefietst hebt.
En dan zit je met rondje IJsselmeer ook nog eens met de wind, je kan niet echt kiezen om eerst met wind tegen te rijden want wind komt meestal uit zuiden.
Denk niet snel dat ik over deze afstand heen ga, maar je weet het nooit
Helemaal als je nog nooit zo'n afstand gefietst hebt.
En dan zit je met rondje IJsselmeer ook nog eens met de wind, je kan niet echt kiezen om eerst met wind tegen te rijden want wind komt meestal uit zuiden.
Denk niet snel dat ik over deze afstand heen ga, maar je weet het nooit
[ Voor 12% gewijzigd door DDX op 14-07-2014 14:02 ]
Respect mannen! Wanneer de start eens aan de noordkant is doe ik misschien ook mee.
Dit weekend staat Aywaille - Bastogne - Aywaille op het programma. Nog meer mensen die naar België reizen?
Waarschijnlijk zondag nog even een training op la Redoute afwerken (ben er dan toch)
Dit weekend staat Aywaille - Bastogne - Aywaille op het programma. Nog meer mensen die naar België reizen?
Waarschijnlijk zondag nog even een training op la Redoute afwerken (ben er dan toch)
Raar... Is zo gek nog niet
In mijn agenda staat een kruis bij 30 augustus om Havana's trainingsrondje (vanuit Zeist) te rijden. Staat dat aanbod/plan nog steeds?Graham schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:45:
Verslag
Ik heb afgelopen weekend ook een lange rit gefietst, vergelijkbaar in lengte met jullie rondje Ijsselmeer
. Wel respect voor de gemiddelde snelheid die jullie hebben weten te behalen! Ik zal nog het nodige moeten trainen om mijn bewogen gemiddelde op dat niveau te krijgen op zo'n lange tochten. Toont weer maar eens aan dat ik dringend aan interval-werk moet beginnen om sneller te worden.
Grappig hoe jullie dezelfde fout gemaakt hebben. Ik ben tijdens mijn rit ook veel te enthousiast vertrokken, wat je op het einde toch bekoopt. En eigenlijk heb ik al voldoende tochten gefietst om ondertussen toch die wijsheid te hebben, maar tegen beter weten in...
.
Vandaag voelde ik het tijdens mijn korte woon-werk rit toch nog in de benen. Eigenlijk wel benieuwd hoeveel dagen rust 'optimaal' zou zijn om een lichaam te gunnen na zo'n tocht van 12-15 uur fietsen.
Grappig hoe jullie dezelfde fout gemaakt hebben. Ik ben tijdens mijn rit ook veel te enthousiast vertrokken, wat je op het einde toch bekoopt. En eigenlijk heb ik al voldoende tochten gefietst om ondertussen toch die wijsheid te hebben, maar tegen beter weten in...
Vandaag voelde ik het tijdens mijn korte woon-werk rit toch nog in de benen. Eigenlijk wel benieuwd hoeveel dagen rust 'optimaal' zou zijn om een lichaam te gunnen na zo'n tocht van 12-15 uur fietsen.
Ik sluit mij aan bij bovenstaand verhaal. Het was een legendarisch tochtje, en het is lang geleden dat ik zo heb afgezien. Om het in perspectief te plaatsen: de Alpe d'HuZes, Trois Ballons en Marmotte deden minder pijn.Graham schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:45:
Mooi verslag...
Afgezien van de wind die soms naar was en het te snelle vertrek heb ik vooral pijn geleden aan het zitvlak. Ik kon de laatste 50km niet langer dan 1 minuut in het zadel blijven.
Hulde aan de reisgenoten voor het samenwerken, dat heeft de rit aanzienlijk eenvoudiger gemaakt (en op DDX staat momenteel geen maat). Ik ben voorlopig even genezen van tochtjes > 300km. Volgend jaar weer
Everytime I suffer I become a better man because of it
Graham schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:45:
Het verslag van het IJsselmeer rondje van gisteren.
PM_Petrol (Pirmin), DDX (Stephan), MMuilwijk (Martijn), BlueMotion (Bart), RxB (Roy, voorheen linux_freak), Vinnie51 (Vincent) en Ceaser (Juul)
Goed gedaan heren!
Verwijderd
Was een mooie rit (tot ik afhaakte.) tempo lag erg hoog, stuk van 40km in 1 uur 3 minuten . Als het tempo lager had gelegen dan was het anders gegaan (geen idee of ik hem wel gered had maar was)
Maar de wat kunnen die mannen stampen zeg,
Maar de wat kunnen die mannen stampen zeg,
Dan was het echt nachtwerk geworden ben ik bang.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:27:
Als het tempo lager had gelegen dan was het anders gegaan (geen idee of ik hem wel gered had maar was)
Het begon inderdaad direct vrij hard, volgens mij zag ik ook na twee uur een gemiddelde van ruim 35km/u op de teller staan. Eigenlijk ging het tot en met afsluitdijk allemaal erg soepel, vanaf daar draaiden we langzaam aan de wind in en werd het wat pittiger maar nog prima te doen. Na 250km ging het allemaal moeizamer maar ik had in ieder geval nog wel kracht in de benen. Dat was na ruim 300km wel anders, geen idee meer hoe ik het rondgedraaid heb gekregen maar goed twee uur verder stonden we gelukkig weer bij de startplaats in Amsterdam.Graham schreef op maandag 14 juli 2014 @ 12:45:
Prima verslag
Bizar was nog hoe DDX kort op het einde nog een brug op knalde alsof hij een afdaling in ging
Na het rondje kan ik in ieder geval wel stellen dat het dagje fietsen supergaaf was maar ik voorlopig geen behoefte heb aan 300+ rondes. 200-250 is voor mij leuk genoeg voorlopig
Contador is zojuist uit de Tour de France gestapt, je denkt: wat doet dat in dit topic.
Schijnbaar is zijn Specialized Tarmac midden in de afdaling in tweeën gebroken. Ik zou zo'n fiets dan dus meteen nooit meer willen rijden.
Schijnbaar is zijn Specialized Tarmac midden in de afdaling in tweeën gebroken. Ik zou zo'n fiets dan dus meteen nooit meer willen rijden.
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
na 387km nog een pr geredenDDX schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:05:
Gewoon nog ff pr gezet op die brug![]()
http://www.strava.com/act...82174/segments/3851602192

Of ben je daar eerder alleen heel rustig over gereden?
edit:
Die snelheid valt me nu ook pas op, 42.9km/h
[ Voor 9% gewijzigd door Ceaser op 14-07-2014 16:21 ]
Nee, moet alleen nog keertje fris een aanval op de KOM doen als ik het zo zie 
Sta nu 55 van 4695
Sta nu 55 van 4695

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 14-07-2014 16:37 ]
Want jij haalt dezelfde toeren op dezelfde snelheid uit met jouw fietsMakkelijk schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:11:
Contador is zojuist uit de Tour de France gestapt, je denkt: wat doet dat in dit topic.

Read the code, write the code, be the code!
Jij niet dan?wackmaniac schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:48:
Want jij haalt dezelfde toeren op dezelfde snelheid uit met jouw fiets
Het zegt wel iets over de kwaliteit van het frame. Juist met die snelheden en krachten wil je van je fiets op aan kunnen.
WP: Ecodan PUHZ-SW50
Doet er niet toe. Zo'n fiets zou nooit in tweeën mogen breken. Voor hetzelfde dondert hij een ravijn in.wackmaniac schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:48:
[...]
Verwijderd
Hij zag er niet echt gebroken uit, fiets was even in beeld (misschien dat ik het niet goed gezien heb)
Dat is geen excuus waarom het frame in tweeën zal mogen breken. Als jij zo snel rijdt dan juist wil je een veilig frame.wackmaniac schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:48:
[...]
Je weet niet of hij ergens tegenaan is gereden. Op een gegeven moment zegt carbon krak, daar waar aluminium waarschijnlijk eerder zal buigen en/of deuken. Ik vond de opmerking alleen wel erg kort door de bocht dat je nu niet meer op zo'n frame wilt fietsen.
Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:11:
[...]
Blijkbaar was het dus toch niet de fiets die doormidden brak.
[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 14-07-2014 17:18 ]
Nouja, kort-door-de-bocht of niet... ik zou me minder veilig voelenwackmaniac schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:13:
Je weet niet of hij ergens tegenaan is gereden. Op een gegeven moment zegt carbon krak, daar waar aluminium waarschijnlijk eerder zal buigen en/of deuken. Ik vond de opmerking alleen wel erg kort door de bocht dat je nu niet meer op zo'n frame wilt fietsen.
Overigens zei ik 'Schijnbaar', het hele incident is weer eens niet vastgelegd omdat ze nu eenmaal moeite hebben renners te volgen in afdalingen. De informatie is op basis van een hele vloed aan Twitter berichten maar hij zou ook best iets geramd kunnen hebben.
Edit: Blijkbaar heeft de Saxo ploeg de berichten tegengesproken en is de fiets waarover bericht was van de wagen gedonderd.
Overigens wel een stuurpen afgebroken deze tour. Maar die worden inderdaad meer afgebeukt dan goed is.
[ Voor 26% gewijzigd door Makkelijk op 14-07-2014 17:36 ]
Afgezien ervan of Contador's fiets nu wel of niet gebroken is, kan ik me goed voorstellen dat juist het materiaal van een amateur op den duur meer te verduren krijgt dan dat van een pro. We rijden natuurlijk niet zo hard maar ik denk gemiddeld wel meer kilometers per fiets. We hebben nl. minder fietsen en schrijven ze langzamer af.
Leuk om te lezen
Het rondje op Strava
Zoals al eerder vermeld heb ik Graham op CS ontmoet en zijn we samen richting Amsterdam gegaan.
Er waren al wat mensen aanwezig en dus was het afwachten tot dat we compleet waren.
Uiteindelijk om iets na 8 vertrokken. Het tempo zat er goed in, windje mee en afwisselend op kop gereden. De eerste 100 km hebben we gemiddeld 35-36 gereden. Gelukkig konden we bij een groep aanhaken die mee deden aan een tourtocht. Na 100 km een korte pauze en de bidons weer gevuld. Helaas was Vinnie51 er toen niet meer bij, hij kreeg last van z'n achillespees.
Net iets voor de Afsluitdijk hebben we ook afscheid genomen van 2 andere renners. Het ging net iets te hard voor ze. Over de lange saaie Afsluitdijk gereden, het duurde een tijdje voordat we een tegenligger tegen kwamen. In de verte zagen we wel iemand rijden, die hebben we net voor het einde van de dijk ingehaald
Daarna gingen we richting Makkum om iets te eten. Op een landweg daar na toe ben ik nog wel gevallen. Een of andere auto moest nog even snel langs een groep fietsers die aan de andere kant van de weg stonden, daardoor moesten we vol in de ankers. Gelukkig niet al te hard gevallen, shifter stond een beetje scheef maar Graham had dat snel voor me opgelost
In Makkum een omelet gegeten en genoten van het weer. Het was gewoon warm in de zon, en ze voorspelde bewolking en kans op regen

Toen begon het echte werk want we hadden de wind niet meer in de rug. Maar dankzij de bikkels hebben we toch nog flink door gereden. Ik kon geen lange stukken meer op kop rijden, daar had ik helaas geen kracht meer voor. Nog 2x ergens gestopt bij een tankstation om wat eten en drinken te kopen.
Het laatste stuk reed DDX nog even de brug op met een snelheid waar je U tegen zegt. En dat na ruim 360km, en voor hem zelfs nog wat meer kilometers. Wat een machine is dat
Ik heb een leuke dag gehad maar of ik het nog een keer zou doen.....ik weet het niet, het is echt een lang stuk. Op CS in Amsterdam hebben Graham en ik nog wat eten gekocht en zelfs nog 1 minuut van de WK finale gekeken haha.
Om 1:30 was ik weer thuis en ben ik lekker onder de douche gestapt. Benen ingesmeerd met sportcreme en heerlijk geslapen.
Bedankt mannen voor deze toffe ervaring.
Foto's:
https://www.dropbox.com/s...2014-07-13%2017.01.06.jpg
https://www.dropbox.com/s...2014-07-13%2017.01.09.jpg
https://www.dropbox.com/s...2014-07-13%2012.03.50.jpg
https://www.dropbox.com/s...2014-07-13%2012.03.54.jpg
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ik ben ook wel in voor een ritje rond de 200km op het vlakke, maar voorlopig wat minder hard dan hierboven. Maximaal 30km gem / 33-34km kruissnelheid. We kunnen ook met twee groepjes vertrekken natuurlijk.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Net mijn fiets weer teruggebracht naar FreeMotion op Gran Canaria. De afgelopen 4 dagen bij elkaar ruim 260 kilometer gefietst. Wat een geweldig mooi eiland is het en wat is het toch lekker om af te zien in de bergen. Ondanks dat het best warm was ging het allemaal makkelijker dan verwacht..
3 routes van Havana gedaan (tnx daarvoor), waarbij de virtuele partner op de Garmin 800 me extra motivatie gaf 😃. Uitgebreider verslag volgt als ik weer in Nederland ben.
3 routes van Havana gedaan (tnx daarvoor), waarbij de virtuele partner op de Garmin 800 me extra motivatie gaf 😃. Uitgebreider verslag volgt als ik weer in Nederland ben.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Korte rondje IJsselmeer is 200kmTaigu schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:32:
Ik ben ook wel in voor een ritje rond de 200km op het vlakke, maar voorlopig wat minder hard dan hierboven. Maximaal 30km gem / 33-34km kruissnelheid. We kunnen ook met twee groepjes vertrekken natuurlijk.
Verwijderd
Vanuit Lelystad-enkhuizen-makkum-lelystad?
Ik baalde als een stekker dat ik niet meekwam. Ik denk achteraf dat het door mijn zadelafstelling kwam. Mijn zadel stond namelijk al voor de start scheef. Toen gefixt met Graham's multitool. Daarna kwam hij vrij vlot (bij Durgerdam) alweer scheef door de hobbels....
In Edam maar even gefixt maar ik vrees dat het kwaad toen al geschied was, want een paar km na edam kwam het. Zo'n 10 km voor Hoorn voelde ik dezelfde pijn als toen ik met DDX naar Maastricht was gereden om de volgende dag een 200 km brevet te doen. Toen had ik hetzelfde gevoel na 80 km tijdens die 200. Toen heb ik een paar dagen nauwelijks kunnen lopen...
Onderweg van het station naar huis (15km) schoot mijn zadel weer scheef (er zal wel iets stuk zijn

Verwijderd
Ja. Die bedoel ik
Die ga ik van de zomer nog rijden. Dan hoef ik tenminste niet met de trein terug
Ja. Die bedoel ik
Die ga ik van de zomer nog rijden. Dan hoef ik tenminste niet met de trein terug
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2014 19:47 ]
Haha dat was ik helemaal vergeten...even mijn bel gebruiken...je zag ze gezicht weg trekken toen ik voorbij reed....practig en iedereen achter mij lag in een scheur op de fiets.PM_Petrol schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:31:
Over de lange saaie Afsluitdijk gereden, het duurde een tijdje voordat we een tegenligger tegen kwamen. In de verte zagen we wel iemand rijden, die hebben we net voor het einde van de dijk ingehaald. Hij is toen een stukje mee gereden en een praatje met hem gemaakt.
Overigens is de 810 terug richting Futurum. Ben benieuwd.
Jup.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:08:
Ivm accu duur ?
Leuk ritje zo te horen. Waanzinnige prestatie van iedereen
Goed idee. En omdat we op 30 augustus -zoals BlueMotion al opmerkte- over de Heuvelrug gaan toeren, wil ik me eventueel wel opwerpen om rond eind juli een rondje in de buurt van Rotterdam te regelenWel lijkt het me (en MMuilwijk) leuk om maandelijks een meetup te organiseren. Elke keer ergens anders bij een GoT wielrenner z'n trainingsroute en dan die route te rijden. Ik gooi het maar in de groep
Zaterdag 26 juli, of zaterdag 1 2 augustus bijvoorbeeld? En dan 100 - 130km bijv?
[ Voor 0% gewijzigd door Pelle op 14-07-2014 21:31 . Reden: 1 != 2 ]
Want?
Oh wacht, ik kan dan zelf ook niet
Mijn vrouw is dat weekend weg en m'n kinderen zijn nog niet oud genoeg om mee te fietsen 
Maar dan denk ik dat ik gewoon een mooi rondje plan op zaterdag 1 2 augustus, en dan mag iedereen die zin heeft gewoon aanhaken
Oh wacht, ik kan dan zelf ook niet
Maar dan denk ik dat ik gewoon een mooi rondje plan op zaterdag 1 2 augustus, en dan mag iedereen die zin heeft gewoon aanhaken
[ Voor 3% gewijzigd door Pelle op 14-07-2014 21:31 ]
Super bedankt! Ligt inderdaad erg dicht bij. Zal eens wat in elkaar fabricerenPelle schreef op maandag 14 juli 2014 @ 10:40:
[...]
Het is heerlijk fietsen daar ja
Zie bijv. http://www.klimtijd.nl/regio/ardennen/kaart
Ik weet niet of je houdt van afzien, maar in dat geval moet je zeker even de Stockeu en bijv. Cote du Wanne meenemen, die liggen op een paar kilometer afstand van Malmedy. Je kunt er ook nog een wat langer tripje van maken en bijv. ook nog de Redoute meenemen.
Ik heb ooit deze route eens in elkaar gedraaid: http://www.strava.com/routes/281982
87km met 1800hm, daar ben je wel een paar uurtjes zoet mee
De wijzen komen uit het Oosten!
Laat maar weten als je samen wil fietsen en wanneer.Verwijderd schreef op maandag 14 juli 2014 @ 19:46:
Ja. Die bedoel ik
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
26 juli zou ik wel kunnen, 2 augustus moet mijn dochter koersen in Achterveld.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Vanavond ff kort rondje gemaakt, benen wilden best meewerken alleen hartslag kwam niet super hoog. (maar mag het na gisteren
)
Erg rustig met andere fietsers, terwijl het prima weer was
http://www.strava.com/activities/165936818
Erg rustig met andere fietsers, terwijl het prima weer was
http://www.strava.com/activities/165936818
Vanavond een rondje Dordrecht-werkendam-Gorinchem-Sliedrecht gereden. De polder bij werkendam is echt super rustig. Op de lange dijk tussen het pondje en Werkendam lekker door gereden. Nu zie ik dat ik op dit segment een 19de plaats heb gereden, en het kon echt nog wel iets harder als ik geweten had dat dit een strava segment was.
http://app.strava.com/segments/4974027
http://app.strava.com/segments/4974027
Vandaag weer 70km gefietst. Gaat lekker de laatste tijd.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Kort samengevat zijn er dus 10 versies van het verhaal, en had de fiets die gebroken was het nummer van Contador (en de reservefietsen hebben normaliter geen nummer). Dan zegt men dat de mechanicien zo pietje precies is dat de reservefietsen ook een nummer hebben.
Ik vind het verhaal van dat het frame brak door een botsing met fietsen op een ander autodak ook wel wat ver gezocht, mja. Ik denk niet dat we ooit zullen weten wat hier nu precies gebeurd is.
Ze lijken er in ieder geval alles aan te doen om het frame niet als oorzaak van de val aan te wijzen. Blijft erg jammer voor Contador, erg zuur om zo te moeten afstappen.
Begreep ook wel dat hij heel hard ging en mensen aan het afsnijden was en dus door tijdens wat uit z'n zakken te pakken en over een oneven stuk weg onderuit ging (dat zag een andere renner...naam even ontschoten en is ook tijdens interview gezegd, zie avond etappe). Blijft zeker nog wat vaag idd.
Jurgen van den broek vertelde dat. Scheenbeen gebroken; ben je klaar mee...
Verbaast me niets, vorig jaar ging hij ook nog een keer geweldig hard een afdaling in om bij Froome proberen weg te komen
Het schijnt dat Jurgen van den Broek dat vertelde, maar ik heb het niet kunnen verstaan. Kan die man niet ondertiteld worden?
Tja als ik deze foto ook zie, zie ik ook gewoon een hele fiets:Hoogie2004 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 07:24:
[...]
Kort samengevat zijn er dus 10 versies van het verhaal, en had de fiets die gebroken was het nummer van Contador (en de reservefietsen hebben normaliter geen nummer). Dan zegt men dat de mechanicien zo pietje precies is dat de reservefietsen ook een nummer hebben.
Ik vind het verhaal van dat het frame brak door een botsing met fietsen op een ander autodak ook wel wat ver gezocht, mja. Ik denk niet dat we ooit zullen weten wat hier nu precies gebeurd is.
Ze lijken er in ieder geval alles aan te doen om het frame niet als oorzaak van de val aan te wijzen. Blijft erg jammer voor Contador, erg zuur om zo te moeten afstappen.
https://twitter.com/JohnM...88696934853795840/photo/1
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Gaat allemaal wel erg offtopic 
Hij is 2 keer gevallen, die foto is na 2e val waarbij hij op fiets van iemand anders uit z'n team reed.
Hij is 2 keer gevallen, die foto is na 2e val waarbij hij op fiets van iemand anders uit z'n team reed.
Nja, ontopic dan maar 
Gisteren een echt klein rondje gemaakt, maar 20km, maar wel nog 28 gemiddeld met stukje zandpad (don't ask)
Vanavond staat 45km op de planning
Gisteren een echt klein rondje gemaakt, maar 20km, maar wel nog 28 gemiddeld met stukje zandpad (don't ask)
Vanavond staat 45km op de planning
Sorry hoor, maar een stuurpen moet gewoon tegen overmatig geduw en getrek kunnen. Ik moet er niet aan denken dat mijn stuurpen breekt. Rij wel op een frame van carbon maar stuur, stuurpen en zadelpen hou ik lekker van alu, voelt me iets vertrouwder.Makkelijk schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:30:
[...]
Overigens wel een stuurpen afgebroken deze tour. Maar die worden inderdaad meer afgebeukt dan goed is.
stijnislike schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 10:49:
[...]
Sorry hoor, maar een stuurpen moet gewoon tegen overmatig geduw en getrek kunnen. Ik moet er niet aan denken dat mijn stuurpen breekt. Rij wel op een frame van carbon maar stuur, stuurpen en zadelpen hou ik lekker van alu, voelt me iets vertrouwder.
Ik weet niet meer welke renner het was maar ik heb inderdaad een wielrenner horen zeggen dat carbon sturen geen goed idee zijn. Stuurpennen zijn juist weer wel vaak van carbon maar Kittel heeft een 1 1/4 inch stuurpen die niet te koop isAn oversized, carbon fibre PRO Vibe Sprint stem (140mm in length) keeps things super-stiff up front when Kittel is pulling on the handlebar while sprinting. The stem clamps on to an aluminium PRO Vibe 7S handlebar.
Dat is die van Roche, de enige die rijdt met de McLaren versie van de TarmacSnowDude schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:18:
[...]
Tja als ik deze foto ook zie, zie ik ook gewoon een hele fiets:
https://twitter.com/JohnM...88696934853795840/photo/1
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Niet alleen Roche, ook Fugelsang rijd op de McL editie.LaurentS schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Dat is die van Roche, de enige die rijdt met de McLaren versie van de Tarmac
Zijn er geinteresseerden om op zaterdag 2 augustus een rondje te rijden rondom Rotterdam? Gewoon met een leuk groepje 4 uurtjes toeren? Dan zorg ik voor een leuke route en een plek om even ergens een hapje te eten of een kop koffie te doen.
Rotterdam Centraal is dan een prima plek om af te spreken, maar bijvoorbeeld Gouda vind ik ook prima. Als het Rotterdam wordt dan kan ik eventueel ook gratis parkeerplaatsen regelen tussen Coolsingel en Lijnbaan
Ik zat te denken aan ongeveer deze route: http://www.strava.com/routes/621370
Who's in?
Rotterdam Centraal is dan een prima plek om af te spreken, maar bijvoorbeeld Gouda vind ik ook prima. Als het Rotterdam wordt dan kan ik eventueel ook gratis parkeerplaatsen regelen tussen Coolsingel en Lijnbaan
Who's in?
Lijkt mij best leuk, maar ben dan waarschijnlijk niet in de buurt. Welke snelheid rijden jullie ongeveer? 130km is voor mij een lange rit, dat hou ik nog niet vol op hoog tempo.
Leuk, ik ga die dag helaas op de fiets richting Zeeland om een bezoekje te brengen aan mijn ouders..
Leuk initiatief Pelle, count me in!
Voor mij waarschijnlijk wel buffelen maar dat zien we wel weer
Edit: En als ik kan parkeren zou het héél fijn zijn!
Voor mij waarschijnlijk wel buffelen maar dat zien we wel weer
Edit: En als ik kan parkeren zou het héél fijn zijn!
[ Voor 36% gewijzigd door Makkelijk op 15-07-2014 16:48 ]
Ik doe mee.
Maakt mij niet zo veel uit waar de start locatie is. CS Rotterdam vind ik prima.
130km is prima en zeker als we weer een leuk groepje hebben.
Maakt mij niet zo veel uit waar de start locatie is. CS Rotterdam vind ik prima.
130km is prima en zeker als we weer een leuk groepje hebben.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Zolang het maar geen probleem is dat ik 0% kopwerk doe als de kruissnelheid > 32 is
Klinkt leukPelle schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:10:
Zijn er geinteresseerden om op zaterdag 2 augustus een rondje te rijden rondom Rotterdam? Gewoon met een leuk groepje 4 uurtjes toeren? Dan zorg ik voor een leuke route en een plek om even ergens een hapje te eten of een kop koffie te doen.
Who's in?
Klopt ik zat ook ff niet op te lettenLaurentS schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:57:
[...]
Dat is die van Roche, de enige die rijdt met de McLaren versie van de TarmacIk denk overigens ook wel dat het verhaal van Contador die in een put rijdt en dan overkop gaat, de meest waarschijnlijke versie is. Medewielrenners zoals Jurgen Van Den Broeck of Valverde hebben geen reden om te liegen daarover.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Zet mij maar op "misschien". Ik weet pas die week of ik kan. If so: I'm there.Pelle schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:10:
Who's in?
Everytime I suffer I become a better man because of it
Leuk; deelname afhankelijk van de vraag of mijn dochter wel of niet die dag koerst. Dat moet ze nog beslissen. Als ik mee ga doe ik rustig aan, want de dag erna heb ik ook koers in Tiel.
Als we aan het einde van de rit een gemiddelde van 30 a 31 hebben gereden zou ik het helemaal prima vinden. En als iemand het te hard vindt gaan dan moet er gewoon rustiger gereden worden, maar ik vermoed dat dat wel goed komt. Desnoods doen we wat tussensprintjes voor degenen die hun energie even kwijt willencoen76 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:40:
Lijkt mij best leuk, maar ben dan waarschijnlijk niet in de buurt. Welke snelheid rijden jullie ongeveer? 130km is voor mij een lange rit, dat hou ik nog niet vol op hoog tempo.
Ik tel tot nu toe:
+ Makkelijk
+ PM_Petrol
+ Pelle
+/- MMuilwijk
+/- StevenK
Dat is op zich wel een mooi tempo, in een groep hou ik dat vast wel wat langer vol. Mocht ik toch in de buurt zijn dan meld ik mij alsnog aan!
Leuk initiatief, helaas ben ik op vakantie. Was voor mij wel een uitdaging geweest daar ik nu mijn rondjes van 70-80km maak solo met een gemiddelde van 29.5/30. Misschien als er later dit jaar nog een dergelijk rondje komt dat ik meedoe
.
2 augustus zit ik op een Solex, ook wel eens leuk
Voor mij gaat dit ook over dus..
Klinkt leuk, ik doe wel mee.Pelle schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:10:
Who's in?
Ik kan waarschijnlijk mee maar moet dan wel iemand even regelen die mijn 24/7 shift overneemt. Ik laat dat nog wel weten maar reken maar van yes. Wanneer zou je willen vertrekken?Pelle schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 18:24:
[...]
Als we aan het einde van de rit een gemiddelde van 30 a 31 hebben gereden zou ik het helemaal prima vinden. En als iemand het te hard vindt gaan dan moet er gewoon rustiger gereden worden, maar ik vermoed dat dat wel goed komt. Desnoods doen we wat tussensprintjes voor degenen die hun energie even kwijt willen
Ik tel tot nu toe:
+ Makkelijk
+ PM_Petrol
+ Pelle
+/- MMuilwijk
+/- StevenK
Ik hou hem even in mijn achterhoofd, leuk plan. Zaterdagochtenden zijn in principe voor mijn vrouw. Hoe laat wilde je vertrekken? Zondag evt een optie?
Mocht ik gaan kan ik nog wel wat Utrechters meenemen in de auto overigens.
Mocht ik gaan kan ik nog wel wat Utrechters meenemen in de auto overigens.
Zijn er ook wel eens rondes georganiseerd in zuid limburgg? Grensgebied, Valkenburg-vaals-belgische grens?
...
Denk niet dat ik er bij ben. (andere plannen)
@koentjuh1987; recent nog de Klimclassic die ik samen met Graham en Pelle gereden heb.
@koentjuh1987; recent nog de Klimclassic die ik samen met Graham en Pelle gereden heb.
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 15-07-2014 22:24 ]
Die heb ik dan gemist. Jammer. Ik ga zelf komende zaterdag weer de fiets op na 2 weken (luie) vakantie...En gelijk maar even door de omgeving van zuid limburg.DDX schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:24:
Denk niet dat ik er bij ben. (andere plannen)
[ Voor 7% gewijzigd door koentjuh1987 op 15-07-2014 23:05 ]
...
2 augustus kan ik helaas niet, op vakantie. Anders had ik graag meegefietst. Leuk al die fietsmeets!
Vandaag eindelijk m'n fiets kunnen ophalen. Wat kleine afstandjes bij elkaar gefietst vandaag, toch alweer 50KM totaal. Morgen einde van de dag even een tochtje doen.
Vrijwel ieder weekendkoentjuh1987 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:05:
Zijn er ook wel eens rondes georganiseerd in zuid limburgg? Grensgebied, Valkenburg-vaals-belgische grens?
http://vanwaart.home.xs4all.nl/fietskalender/
[ Voor 29% gewijzigd door havana op 16-07-2014 07:50 ]
Ze hebben daar inderdaad een paar prima tochten, alleen weet ik niet welke er nog gaan komen.koentjuh1987 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 22:05:
Klimclassic is al genoemd maar ook Limburgs Mooiste was begin Juni (en is volgend jaar eind mei)
Je kunt daar verder ook de Amstel Gold zelf fietsen. Ze hebben het hele parcours in 3 lussen opgedeeld (2*70 KM en 1 keer 115 KM) en die zijn via vaste bordjes uitgepijld
En tot slot schijnt de mergellandroute ook wel een toffe rit te zijn..
Genoeg mooie routes in ieder geval mocht je niet op een georganiseerd evenement willen wachten..
AGR, Limo, Klimclassic dan noem je wel meteen de drukste, de meest overhypete en de duurste.
Er zijn daar ieder weekend tochten (zie mijn link), doorgaans veel minder druk en met een inschrijfgeld van 5 à 10 euro.
Er zijn daar ieder weekend tochten (zie mijn link), doorgaans veel minder druk en met een inschrijfgeld van 5 à 10 euro.
[ Voor 4% gewijzigd door havana op 16-07-2014 08:56 ]
Ik zit net je lijstje door te kijken; ik wist niet dat daar zoveel tochten waren. Ik ga komend weekend naar Limburg om te fietsen, maar het is goed om deze lijst te hebben voor een volgende keer en ik ga ook eens kijken of ik dergelijke lijst voor de buurt van Rotterdam kan vindenhavana schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 08:56:
AGR, Limo, Klimclassic dan noem je wel meteen de drukste, de meest overhypete en de duurste.
Er zijn daar ieder weekend tochten (zie mijn link), doorgaans veel minder druk en met een inschrijfgeld van 5 euro.
AmstelGold heb ik nooit georganiseerd gefietst
Ik doelde op het feit dat je daar 365 dagen in het jaar het parcours kunt fietsen omdat de 3 lussen permanent zijn aangegeven met eigen bordjes. Dus een slaapplek zoeken en in 1 of 2 dagen die tocht zelf fietsen is een prima optie. Same goes voor de mergelland route..
LM en Klimclassic zijn zeker drukker en duurder, maar als je niet ieder weekend zo'n tocht fiets is het wel een beleving op zich. Alleen heb je daar de komende 8 maanden niets aan want die worden pas weer in 2015 gereden..
Lang niet zo uitgebreid, maar hier kun je ook wel prima tochten vinden:RHE218 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:29:
Ik ga komend weekend naar Limburg om te fietsen, maar het is goed om deze lijst te hebben voor een volgende keer en ik ga ook eens kijken of ik dergelijke lijst voor de buurt van Rotterdam kan vinden
http://www.wielersportinfo.nl/toertochten.htm
Helemaal mee eens. Ik heb dit jaar en een paar jaar geleden de AGR gefietst en ga volgend jaar weer (de baas betaalt). Zo'n sfeer vind je absoluut niet bij kleinere tochten. Dat is voor mij echt de meerwaarde van AGR en RvV bijvoorbeeld. Natuurlijk rijden er heel veel pannenkoeken mee, maar dat is juist geinig. Tussen die gasten door knallen, de Keutenberg op, geeft een extra kick. Zeker vanwege het vele publiek dat je aanmoedigt.RHE218 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 09:29:
[...]
LM en Klimclassic zijn zeker drukker en duurder, maar als je niet ieder weekend zo'n tocht fiets is het wel een beleving op zich. Alleen heb je daar de komende 8 maanden niets aan want die worden pas weer in 2015 gereden..
Zo'n kleinere tocht vind ik af en toe aardig, maar dan kun je net zo goed zelf een rondje doen met een paar maten. Dan weet je tenminste ook zeker wat je te eten en drinken hebt en word je niet onaangenaam verrast door niet-bestaande of slecht geoutilleerde bevoorradingsposten of ontbrekende routepijlen, etc.
AGR is idd druk, maar als je 150km of langer doet, is het alleen de eerste paar km ff filerijden. En je kan je helemaal volvreten aan repen, bananen etc. Zowel bij de start, finish als op meerdere punten tussendoor.
Gisteren lekker gereden op Papendal (http://www.strava.com/activities/166375234)
(die max speed is vertekend denk ik, het ging soms wel hard, maar niet zo hard, sneller dan 60 ofzo zal het niet zijn gegaan)
Begin voorzichtig het gevoel te krijgen dat de vorm die ik in februari op de baan nog had terug begin te komen.
Avg Max Speed 43.1km/h 73.1km/h Heart Rate 156bpm 177bpm Cadence 80 116 Power 235W 1,281W
(die max speed is vertekend denk ik, het ging soms wel hard, maar niet zo hard, sneller dan 60 ofzo zal het niet zijn gegaan)
Begin voorzichtig het gevoel te krijgen dat de vorm die ik in februari op de baan nog had terug begin te komen.
Volgens mij houd je GPS je niet goed bij. Je strava kaartje kan zo in een kunst museumStevenK schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:10:
Gisteren lekker gereden op Papendal (http://www.strava.com/activities/166375234)
Avg Max Speed 43.1km/h 73.1km/h Heart Rate 156bpm 177bpm Cadence 80 116 Power 235W 1,281W
Wel lekker gereden!
Lekker max vermogen bij 177 bpm: 1,7pk..
(Maargoed, je zei al dat het vertekend was.)
vermogen klopt dan weer wel, want dat is gemeten. Ben ik ook niet ontevreden over, bijna 1300 watt.Bacchus schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 12:16:
Lekker max vermogen bij 177 bpm: 1,7pk..
Morgen ga ik een rondje fietsen vanuit Den Haag en nu verwachten ze van mij dat ik een mooi rondje meeneem, echter heb ik daar nog nooit gefietst
. Ik hoop dat hier misschien nog iemand uit Den Haag een tip heeft voor een mooi rondje.
We vertrekken vanuit de buurt naast de Laan van Meerdervoort/Loosduinsekade en we willen een rondje van ongeveer 50/65km gaan doen.
Heeft iemand nog een mooi rondje op Strava/Connect staan die een aanrader is?
We vertrekken vanuit de buurt naast de Laan van Meerdervoort/Loosduinsekade en we willen een rondje van ongeveer 50/65km gaan doen.
Heeft iemand nog een mooi rondje op Strava/Connect staan die een aanrader is?
Dit topic is gesloten.