Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 74 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.034 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Pelle schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:03:
[...]

Waarin verschilt dat businessmodel van die van andere cyclo's? :)
In die zin dat er een loting is waarvoor je moet betalen. 23.000 x 2 euro betekent dat ze al 46.000 euro binnen hebben voordat er überhaupt ook maar iets gebeurd is. En denk nou niet dat het inschrijfgeld daardoor lager is, welnee.

[ Voor 8% gewijzigd door havana op 11-07-2014 08:01 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Hoogie2004 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 18:22:
Vanmiddag mijn langste stuk tot nu toe gefietst. 54,5 km in 1:59.50 (binnen mijn doel van 2 uur :D ).
Had te weinig water bij (moet dus een extra bidon meenemen op een nog te kopen 2e bidon-houder) en kreeg kramp op de laatste paar honderd meters...

Strava:
http://www.strava.com/activities/164088080
En nog wel in Asten geweest ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:41

Hoogie2004

Whohooooo

bnijssen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:08:
[...]

En nog wel in Asten geweest ook nog :)
Haha, daar heb ik zelfs 2,5 jaar gewoond, op de Prins Bernhardstraat. Uiteindelijk toch terug verhuisd naar mijn geboortedorp Roggel :)

De weg ernaartoe en vanaf is wel handig, weinig zijwegen en goed breed fietspad op de grootste stukken. Lekker veilig dus :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, dus Roggel bestaat echt? Ik dacht dat dat een geintje was, je ziet het in één die reclames voor het WK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26
Ze worden wel steeds makkelijker die strava challenges, nu eentje ze Sufferlandria noemen en dan moet je in weekend 2x 2 uur fietsen :o

edit: ah toch iets lastiger al weet ik niet hoe ze dit zien/tellen :
We’re not challenging you for quantity this time, we’re looking for quality. We don’t care how far you ride. We don’t care how many meters you climb. We just want to see you spend some time in the red zone, suffering.

[ Voor 55% gewijzigd door DDX op 11-07-2014 09:58 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Ik join hem net. Pijn lijden word het wel want ga dan een dagje rond de Eiffel fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Zonet eindelijk gebeld dat mijn nieuwe fiets klaarstaat om opgehaald te worden.. Maar eens even kijken of ik een uurtje eerder van het werk weg kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond nog een mooi rondje gemaakt. Ging best lekker, al had ik wederom last van de warmte... net of ik een hele strakke maillot om mn benen had. De laatste 10km ging beroerd.
Ook ging mn lager erg stroef lopen in mn achterwiel, leek er wel op dat ik lek ging rijden. Lager loopt erg stroef, vandaag maar ff langs de fietsenzaak. Er zal al een tijdje was speling op. :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Harmen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:02:
Gisteravond nog een mooi rondje gemaakt. Ging best lekker, al had ik wederom last van de warmte... net of ik een hele strakke maillot om mn benen had. De laatste 10km ging beroerd.
Ook ging mn lager erg stroef lopen in mn achterwiel, leek er wel op dat ik lek ging rijden. Lager loopt erg stroef, vandaag maar ff langs de fietsenzaak. Er zal al een tijdje was speling op. :/
Als je spelling hebt dan is het tijd voor vervanging van je lagers dus had je eerder moeten doen, naar de LBS gaan that is.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 08:01:
[...]

In die zin dat er een loting is waarvoor je moet betalen. 23.000 x 2 euro betekent dat ze al 46.000 euro binnen hebben voordat er überhaupt ook maar iets gebeurd is. En denk nou niet dat het inschrijfgeld daardoor lager is, welnee.
:o
Maar als je zoveel potentiele aanmeldingen hebt, dan kun je dat dus nog maken ook.

Gisteren voor het eerst sinds een week weer gefietst. Het voordeel was dat ik redelijk uitgerust was (hoewel de 2 nachtjes ervoor door de 2 halve WK finales flink korter waren dan normaal). Ik had mezelf tot doel gesteld om een rondje van 50km te maken met 35+ gemiddeld, en dat is gelukt: ik kwam in een rondje Nieuwerkerk/Krimpen/Bergambacht/Vlist/Gouda/Nieuwerkerk uit op bijna 52km met 35,5 gemiddeld, in hoog D3 natuurlijk.
Mede dankzij de aerobars denk ik trouwens, anders was het vermoedelijk niet meer dan 34 geweest. Ook wel prettig om te merken dat ik steeds beter herstel van dit soort inspanningen. Ik voel nu dat ik gisteren wat gedaan heb, maar vanavond is dat waarschijnlijk over en morgenochtend ben ik weer helemaal fris voor een nieuw rondje. De fiets moet voor z'n eerste servicebeurt, dus ik denk dat ik daar maar een mooi rondje aan vastknoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:52

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Graham schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:04:
[...]
Als je spelling hebt dan is het tijd voor vervanging van je lagers dus had je eerder moeten doen, naar de LBS gaan that is.
Yup, net contact gehad.
Hopelijk kan het snel gefixed worden.... het is te mooi weer. :'(

@havana, contact gehad met Cycletrend, die gaan het uitzoeken. Heb jij nog andere adresjes in de stad? Dik Bikcentre?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:10
Vanmiddag met ons campertje naar Den Helder. Morgen klein rondje Texel ( +/- ) 55 klm !
We hebben er zin in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:25
Gistermiddag heb ik mijn Giant P-R2 wieltjes vervangen door een set Fulcrum Racing Quattro's. Helaas was het gisteravond te veel aan het onweren, dus het kwam er niet van om ze eens goed te gaan testen.
Vanavond een etentje met collega's en zondag een verjaardagsfeestje waar ik niet op de fiets heen kan i.v.m. het meenemen van spullen. Hopelijk kan ik zaterdag dus een mooi stuk gaan rijden en er een verse foto van schieten. De fiets ziet er namelijk wel een stuk mooier uit nu. En op een fiets die je zelf mooi vindt, ga je graag fietsen, dus als 'motivatiewielen' zijn ze zeker al geslaagd.

[ Voor 23% gewijzigd door dreamscape op 11-07-2014 10:45 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Pelle schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:04:
[...]

ik kwam in een rondje Nieuwerkerk/Krimpen/Bergambacht/Vlist/Gouda/Nieuwerkerk uit op bijna 52km met 35,5 gemiddeld.
_/-\o_

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Laatst online: 11:41

Hoogie2004

Whohooooo

[...]
Gisteren voor het eerst sinds een week weer gefietst. Het voordeel was dat ik redelijk uitgerust was (hoewel de 2 nachtjes ervoor door de 2 halve WK finales flink korter waren dan normaal). Ik had mezelf tot doel gesteld om een rondje van 50km te maken met 35+ gemiddeld, en dat is gelukt: ik kwam in een rondje Nieuwerkerk/Krimpen/Bergambacht/Vlist/Gouda/Nieuwerkerk uit op bijna 52km met 35,5 gemiddeld, in hoog D3 natuurlijk.
Mede dankzij de aerobars denk ik trouwens, anders was het vermoedelijk niet meer dan 34 geweest. Ook wel prettig om te merken dat ik steeds beter herstel van dit soort inspanningen. Ik voel nu dat ik gisteren wat gedaan heb, maar vanavond is dat waarschijnlijk over en morgenochtend ben ik weer helemaal fris voor een nieuw rondje. De fiets moet voor z'n eerste servicebeurt, dus ik denk dat ik daar maar een mooi rondje aan vastknoop :)
Respect voor dat tempo :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Harmen schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:12:
[...]

Yup, net contact gehad.
Hopelijk kan het snel gefixed worden.... het is te mooi weer. :'(
Ligt eraan. Als hij de juiste lagers heeft liggen is het een half uurtje werk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

35 Gemiddeld _O_ Wat goed zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Hallo zeg, wat een tempo :P

Wat jij hier beschrijft is één van de rondjes die ik ook vaak fiets, alleen ga ik dan vaak nog om de Reeuwijkse plassen heen en dan via Waddinxveen/Boskoop weer terug :) ander standaard rondje is van Rotterdam-Noord langs de Schie richting Delft, dan van de westkant Berkel en Rodenrijs in, via de Noordeindseweg naar Zoetermeer (kloterige tegels daar, je stuitert alle kanten op :P), via Moerkapelle en Zevenhuizen naar Nieuwerkerk en dan via Capelle weer terug naar Rotterdam (62 km).

Daar was ik gister goed ik weg om gemiddeld 33 te rijden, tot na ruim anderhalf uur rijden ineens bij een heftige shift de ketting van het buitenblad viel |:( zo snel mogelijk weer eropgelegd en de derailleur afgesteld met de multitool, maar daarna natuurlijk eerst wel een paar minuten op zeer laag tempo gereden om alles door te schakelen en te kijken of er geen gekke dingen gebeurden. Zat uiteindelijk op 31,8 gemiddeld, helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Bij mij ging het ook nog bijna fout trouwens, bij kilometer 49 ergens op het fietspad tussen Moordrecht en Nieuwerkerk stond er opeens een paard dwars op het fietspad. De jongen die ernaast liep had het beest niet echt onder controle. Remmen lukte niet direct heel gedoseerd, dus het werd slippen en net op tijd stilstaan.
Uiteindelijk met een sisser afgelopen :)

Ik rijd ook wel eens tussen de Schie en Zoetermeer / Zevenhuizen, en dit is mijn vaste route voor dat stukje: http://goo.gl/maps/2D9iE
Door Pijnakker-Nootdorp rijdt prima door, en alleen de Noordeindseweg heeft maar een klein stukje tegels. In plaats van langs Bleiswijk via de Groenendaalseweg kun je aan het eind van de Munnikenweg ook linksaf via het fietspad dat daar loopt, naar de A12. Dat asfalt is echter vrij ruk, dus die sla ik liever over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ klopt, dat fietspad aan het eind van de Munnikenweg pak ik meestal. Dat rijd ik dan uit naar de A12 en dan rechtsaf, langs het Spoorpad, dan kruis je de Rotte weer en kun je omhoog naar Moerkapelle. Dat fietspaadje (ik geloof dat het het Lansingerpad heet) is inderdaad niet al te best, het heeft ook stukken met van die stelconplaten met behoorlijke hoogteverschillen ertussen, maar ik vind het wel een leuk pad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:20:
[...]

Hallo zeg, wat een tempo :P

Wat jij hier beschrijft is één van de rondjes die ik ook vaak fiets, alleen ga ik dan vaak nog om de Reeuwijkse plassen heen en dan via Waddinxveen/Boskoop weer terug :) ander standaard rondje is van Rotterdam-Noord langs de Schie richting Delft, dan van de westkant Berkel en Rodenrijs in, via de Noordeindseweg naar Zoetermeer (kloterige tegels daar, je stuitert alle kanten op :P), via Moerkapelle en Zevenhuizen naar Nieuwerkerk en dan via Capelle weer terug naar Rotterdam (62 km).

Daar was ik gister goed ik weg om gemiddeld 33 te rijden, tot na ruim anderhalf uur rijden ineens bij een heftige shift de ketting van het buitenblad viel |:( zo snel mogelijk weer eropgelegd en de derailleur afgesteld met de multitool, maar daarna natuurlijk eerst wel een paar minuten op zeer laag tempo gereden om alles door te schakelen en te kijken of er geen gekke dingen gebeurden. Zat uiteindelijk op 31,8 gemiddeld, helaas.
Hoezo stellen? Gewoon naar klein shiften en doortrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had geen zin meer aangezien de ketting er al daadwerkelijk aflag, hij wilde niet meer terug naar het kleine blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 11:52:
Dat had geen zin meer aangezien de ketting er al daadwerkelijk aflag, hij wilde niet meer terug naar het kleine blad.
Stel, hij valt naar rechts. Dus tussen je crank en buitenblad. Dan schakel je naar klein. Als je doortrapt trap je 'm er weer gewoon op. Natuurlijk wel met souplesse.... Zelfde geld voor andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had inderdaad begrepen dat dat kon, maar zoals het er nu uitzag, leek me dat niet iets wat heel goed ging werken :) wellicht de volgende keer proberen daar wat souplesse in te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Kwam net dit toevalig tegen lijkt mij erg goedkoop ( Bulls Harrier / 105 @ € 465,-- ) ??

Deze --> http://www.internet-bikes.com/index.php?p=37&id=69293

Afbeeldingslocatie: http://i114.photobucket.com/albums/n272/WiLLoW_TieN/Cheap_zpsce4e4131.png

[ Voor 48% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-07-2014 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ deze fiets heb ik, maar dan wel gekocht voor de normale prijs :P

Of die winkel in kwestie betrouwbaar is weet ik niet. Je ziet wel eens grote kortingen op 2013 en 2012 modellen, die kunnen oplopen tot rustig 30-40%, maar 53% korting op een fiets van modeljaar 2014?

Als ik 'internetbikes' op google invul, dan krijg ik al meteen diverse topics omhoog op TROS Radar, de Consumentenbond, klacht.nl et cetera. Wat ik daar zo snel zie, belooft in elk geval niet veel goeds.

De fiets zelf zal, mits volledig nieuw/ongebruikt en afgemonteerd met alle beloofde onderdelen, prima zijn. Vraag is meer wat je van deze winkel kunt verwachten. Persoonlijk zou ik de gok niet nemen. If it sounds too good...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Zat meer te denken kopen groep op mijn fiets zetten.
Zo een 105 groep kost bij b.v Hopmans al € 435,-- ?.

Dit --> http://www.hopmansfietsgi...o-race-kit-groepset-2014/

Oude groep op deze fiets en verpatsen.
Ik heb in het recente verleden wel eens wat klein spul besteld bij Internet-Bikes zoals bidons / zadel / mini-tool.
Daardoor ( denk ik... ) kreeg ik ook een mail met deze actie.

[ Voor 16% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-07-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38

DjVe

Hatsaflats!

Geen geld voor die fiets :o

Mocht iemand nog interesse hebben in een setje Bontrager XXX lite carbon bidonhouders (goede kwaliteit imitatie), stuur dan even een DM. De houder op de verticale buis zit op mijn frame net te laag, waardoor de bidon op het frame staat en dus gaat krassen/wiebelen. Gaat dus om deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.cyclesurgery.com/pws/client/images/catalogue/products/cbon0113kc/large/cbon0113kc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:54:
Geen geld voor die fiets :o

Mocht iemand nog interesse hebben in een setje Bontrager XXX lite carbon bidonhouders (goede kwaliteit imitatie), stuur dan even een DM. De houder op de verticale buis zit op mijn frame net te laag, waardoor de bidon op het frame staat en dus gaat krassen/wiebelen. Gaat dus om deze:

[afbeelding]
Nepspullen op je fiets monteren is echt een beetje gay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:07:
[...]

Nepspullen op je fiets monteren is echt een beetje gay.
Even buiten het feit dat je taalgebruik me niet helemaal aan staat, zijn de bidonhouders van carbon wel erg overpriced. Ik zal al een tijdje te kijken naar wat Chinese carbon onderdelen voor op mijn fiets, maar was wat huiverig over de kwaliteit. Aangezien het risico bij een defecte bidonhouder beperkt is tot het niet meer kunnen plaatsen van een bidon, was dit de eerste aankoop om de kwaliteit vast te stellen. Kwaliteit is echt dik in orde en ook qua afwerking is het niet van het "echte" te onderscheiden. Als ze deze ook hadden gehad zonder het XXX Bontrager logo, dan had ik die net zo lief gehad. Ze zien er namelijk gewoon vet uit.

Ik heb overigens nu gewoon stel Elite houders besteld. Dat zit in combinatie met hun bidons toch beter :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Carbon onderdelen uit china zijn over het algemeen van prima kwaliteit en daar is niets mis mee (heb zelf een frame en wat andere onderdelen), het wordt echter dubieus als het kopieën zijn van bestaande modellen en als er merknamen op worden geplakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kan iemand mij uitleggen hoe het precies met bandenmaten zit? Op mijn buitenband staat dat ik een 622x14 band heb. Dat is de ETRTO-maat, en die zou overeenkomen met 700C. Ik ben op zoek naar een extra setje binnenbanden en kwam bijvoorbeeld deze tegen: http://www.rose.nl/artike...innenband-48401/aid:48403

Deze zijn 700x18-25C. Maar waar staat nou dat tweede getal voor? :? Heeft dat iets met de diameter ofzo te maken? Maar ik snap niet helemaal hoe ik er precies achter kan komen of dit ook op mijn wiel past als mijn maat 622x14 is. Ik had dit al gevonden: http://sheldonbrown.com/rim-sizing.html en http://sheldonbrown.com/harris/tires/622.html, maar mijn maat lijkt er niet bij te staan.

Kortom, ik snap het niet helemaal :)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 11-07-2014 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
622x14 geeft de velgmaat aan. Op je buitenband zal waarschijnlijk ook ergens de maat van de band staan. Die binnenbandjes van 700x18-25 zijn geschikt voor 700C bandjes van 18 tot 25 mm breed. Je moet dus nog even checken hoe breed je huidige banden zijn. Dat zal er ook wel op staan en dat ziet er uit als 700x22 of 700x25 of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 20:42
18-25 betekent volgens mij gewoon dat die binnenband geschikt is voor buitenbandjes van 18 t/m 25 mm. Alleen zou die 14 in je ERTRO maat betekenen dat je buitenband 14 mm is, dus die snap ik even niet. Misschien niet goed gekeken?

Normaliter is die 700x18-25C geschikt voor je wielrenfiets.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wel erg goedkoop die fiets, groep is los al bijna duurder. (al is het wel oude groep nu er 5800 11s is)
Je vraagt je inderdaad af wat het addertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
DDX schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:49:
Wel erg goedkoop die fiets, groep is los al bijna duurder. (al is het wel oude groep nu er 5800 11s is)
Je vraagt je inderdaad af wat het addertje is.
idd... :? ( En NU lijken ze UITverkocht ? )

[ Voor 5% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 11-07-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 13:36
Vanochtend 70km gefietst voor het eerst met de Edge 800. OFM Benelux lite erop en via gpsies een leuke track uitgestippeld en fietsen maar. Werkt perfect!
Ook de hartslagband deed het gelijk prima zonder te pairen of wat dan ook. Hij was gelijk verbonden. Helaas wel flink wat werkzaamheden aan de weg (o.a. richting Warffum brug afgesloten, in Baflo hoofdstraat dicht en bij Den Andel nieuw rood(?) asfalt), dus ik moest geregeld afwijken van m'n track. Maar verder geen probleem. Gewoon stukje omfietsen en weer naar je lijntje toe. Ik merk wel dat in de felle zon en met zonnebril op het scherm op 80% brightness moet om goed afleesbaar te zijn. En de lijn die je volgt is paars(?) en sommige wegen hebben ook die kleur dus dan is het lastig te onderscheiden wat nou je lijntje is.

Verder viel me wel op dat m'n hartslag voor mijn gevoel vrij hoog was. Ik reed continu rond met een hartslag van 150 terwijl ik me niet inspande en 26-27 km/u (op souplesse rondjes draaien). Als ik een beetje begon door te trappen dan schoot de hartslag al snel in de 160. Maximale hartslag vorig jaar vastgesteld met sportmedische keuring was 187.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11

4POX

Everybody is wired

Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van openfietsmap. Omdat ik vaak op schelpenpadjes wordt gestuurd met met edge800. Hij gaf mij het advies om een kaart van garmin.openstreetmaps.nl te downloaden.

Maar die stippelt routes uit over de snelweg. :?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik heb vorig jaar iets besteld via internetbikes, kwam gewoon netjes via de post...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:26:
Kwam net dit toevalig tegen lijkt mij erg goedkoop ( Bulls Harrier / 105 @ € 465,-- ) ??

[afbeelding]
En weg issie...
edit:
en maar eens leren kijken welke pagina ik lees...

[ Voor 7% gewijzigd door marrk op 11-07-2014 17:30 ]

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
Vandaag weer een kort rondje gefietst. Vanochtend was het nogal mistig hier, ook begon het een beetje te miezeren toen ik op de fiets zat. Gelukkig hielt dat snel op. De planning was eigenlijk om naar de Heijenoordtunnel te gaan om daar wat "hoogtemeters" te pakken. Maar omdat we zondag het rondje IJsselmeer gaan doen was dat niet zo'n goed idee. Dus maar een klein rondje van nog geen 40km gemaakt. Lekker kunnen trappen, weer een hoge hartslag, maar niet in het rood. Ik heb ook eens de energiebar van Powerbar geprobeerd (Cookie nog wat). Toen ik de reep uitpakte zag het er naar uit dat er nog een verpakking van plastic om heen zat, zo chemisch zag het er uit. De smaak was nou ook niet echt super. Ik heb een halve genomen en de rest heb ik weer weg gestopt. Ik blijf denk ik toch maar bij snelle jelles of sultana achtige dingen. Maar goed uiteindelijk op 31km/h gemiddeld uitgekomen.

Fiets nog ff schoongemaakt en de remblokjes vervangen.
Morgen een dagje rust en zondag de monsterrit.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
4POX schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 14:45:
Ik heb contact gehad met de ontwikkelaar van openfietsmap. Omdat ik vaak op schelpenpadjes wordt gestuurd met met edge800. Hij gaf mij het advies om een kaart van garmin.openstreetmaps.nl te downloaden.

Maar die stippelt routes uit over de snelweg. :?
Fietspaden zijn snelwegen in OFM.

Zowel bij OSM als bij OFM zijn blauwe stippellijnen de fietspaden maar helaas zitten hier ook schelpenpaden bij. Is niks aan te doen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:03
Blegh blegh twijfel twijfel twijfel.
Morgen nog langs Kroone-Liefting, fietsplaza en Piet de Wit(Wormer).

Kom er nog steeds niet uit, of ik nu de nieuwe 105 groep met compact wil of de oude met triple.
Ben er nu al ruim 1 week over aan het denken, maar kom er gewoon echt niet uit.
Triple = meer verzetten, net wat groter bereik als compact.
Compact = lichter, kleiner bereik, minder verzetten, wisselen tussen binnenblad voor.

Blijft toch moeilijk zon keuze, mijn verstand zegt de compact maar mijn gevoel de triple.

Hopen dat ik morgen weer wat wijzer wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:26:

[afbeelding]
Twee jaar geleden heb ik hier mijn fiets ook bestelt. Je weet vantevoren dat je 'm moet afstellen, dus daar moet je rekening mee houden (bij jou niet van toepassing begrijp ik). Behalve dat punt was alles prima. Snelle levering, goede verpakking, derailleur en remmen goed afgesteld. Ik had geen klachten. Sterker, bepaalde onderdelen waren een klasse beter dan geadverteerd.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

dreamscape schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 10:44:
Gistermiddag heb ik mijn Giant P-R2 wieltjes vervangen door een set Fulcrum Racing Quattro's. Helaas was het gisteravond te veel aan het onweren, dus het kwam er niet van om ze eens goed te gaan testen.
Vanavond een etentje met collega's en zondag een verjaardagsfeestje waar ik niet op de fiets heen kan i.v.m. het meenemen van spullen. Hopelijk kan ik zaterdag dus een mooi stuk gaan rijden en er een verse foto van schieten. De fiets ziet er namelijk wel een stuk mooier uit nu. En op een fiets die je zelf mooi vindt, ga je graag fietsen, dus als 'motivatiewielen' zijn ze zeker al geslaagd.
Had je bericht gelezen op fiets.nl ( en beantwoord nu).

Ben erg benieuwd naar je foto en vooral hoe je ze vind rijden tov je standaard Giant wielen!

Kreeg van de week de aanbieding van een kennis, hij heeft een setje DT-Swiss Spline R23's over. Hij had er 100km max op gereden en ze zien er zga. nieuw uit en mooi prijsje. Mooie naven en looks, gewicht ed. alleen erg lage velgen....erg jammer want het oog wil ook war :p
Vind ik die Quattro's mooier, maarja zijn die ook echt stijver ... (iig niet lichter).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
T-Ri schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 21:40:
Blegh blegh twijfel twijfel twijfel.
Morgen nog langs Kroone-Liefting, fietsplaza en Piet de Wit(Wormer).

Kom er nog steeds niet uit, of ik nu de nieuwe 105 groep met compact wil of de oude met triple.
Ben er nu al ruim 1 week over aan het denken, maar kom er gewoon echt niet uit.
Triple = meer verzetten, net wat groter bereik als compact.
Compact = lichter, kleiner bereik, minder verzetten, wisselen tussen binnenblad voor.

Blijft toch moeilijk zon keuze, mijn verstand zegt de compact maar mijn gevoel de triple.

Hopen dat ik morgen weer wat wijzer wordt :)
Zie je het zitten om zo nu en dan een inbussleutel (o.i.d.) ter hand te nemen en een binnenblad te wisselen (wat niet ingewikkelder is dan een binnenband wisselen)? Zo ja, compact kopen (en in de polder met een 39 binnenblad rijden en in de bergen met een 34 binnenblad). Zo nee, triple kopen.

Grootste voordeel van een compact zijn m.i. de looks en de kleinere Q-factor waardoor je m.i. iets mooier op de fiets zit. Bereik en aantal verzetten vind ik geen argument om een triple te kopen, zo lang je bereid bent zo nu en dan het binnenblad (en misschien de cassette) te wisselen. Liever een passend bereik met verzetten die zo dicht mogelijk bij elkaar liggen dan een groot bereik.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
sapphire schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:15:
[...]

Had je bericht gelezen op fiets.nl ( en beantwoord nu).

Ben erg benieuwd naar je foto en vooral hoe je ze vind rijden tov je standaard Giant wielen!

Kreeg van de week de aanbieding van een kennis, hij heeft een setje DT-Swiss Spline R23's over. Hij had er 100km max op gereden en ze zien er zga. nieuw uit en mooi prijsje. Mooie naven en looks, gewicht ed. alleen erg lage velgen....erg jammer want het oog wil ook war :p
Vind ik die Quattro's mooier, maarja zijn die ook echt stijver ... (iig niet lichter).
Ik heb de campagnolo scirocco (zelfde met campy naam erop) ik vind het heerlijke velgen. hoe ze zich verhouden tot die swiss geen idee. Ik heb ze voor de gein nog even gewogen met banden en cassette etc gemonteerd en ik kwam op 2630 gram uit (1530 achter en 1100 voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bladeslayer
  • Laatst online: 07-10 19:29
Zijn er toevallig nog fietsframe bouwers op het forum :) ?

www.frees-it.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Crazyanz schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 12:52:
[...]

Ik heb de campagnolo scirocco (zelfde met campy naam erop) ik vind het heerlijke velgen. hoe ze zich verhouden tot die swiss geen idee. Ik heb ze voor de gein nog even gewogen met banden en cassette etc gemonteerd en ik kwam op 2630 gram uit (1530 achter en 1100 voor)
Als ik Campa velgen zou nemen zou ik zeker weten voor de Zonda's gaan! Erg mooi spaakpatroon hebben die :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
dreamscape schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:40:
622x14 geeft de velgmaat aan. Op je buitenband zal waarschijnlijk ook ergens de maat van de band staan. Die binnenbandjes van 700x18-25 zijn geschikt voor 700C bandjes van 18 tot 25 mm breed. Je moet dus nog even checken hoe breed je huidige banden zijn. Dat zal er ook wel op staan en dat ziet er uit als 700x22 of 700x25 of zoiets.
Antaresje schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:40:
18-25 betekent volgens mij gewoon dat die binnenband geschikt is voor buitenbandjes van 18 t/m 25 mm. Alleen zou die 14 in je ERTRO maat betekenen dat je buitenband 14 mm is, dus die snap ik even niet. Misschien niet goed gekeken?

Normaliter is die 700x18-25C geschikt voor je wielrenfiets.
Ah, nu snap ik het. Ik zat naar de velg te kijken in plaats van de band. De buitenband nog eens goed geïnspecteerd en de maat 622x23 gevonden. Nu is het me duidelijk, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
sapphire schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 22:15:
U vraagt, wij draaien:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qxCZrqs.jpg
Sorry voor de erg grote foto. Resizen gaat niet echt op mijn telefoon.

Het is in ieder geval een prima upgrade. Het ziet er mooi uit en ze rijden ook erg fijn. Bij aanzetten en op hoge snelheid bochten nemen, merk je dat ze duidelijk stijver zijn dan de wielen van Giant. Maar dat kan voor een deel ook tussen de oren zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
dreamscape schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 15:31:
[...]

U vraagt, wij draaien:
[afbeelding]
Sorry voor de erg grote foto. Resizen gaat niet echt op mijn telefoon.

Het is in ieder geval een prima upgrade. Het ziet er mooi uit en ze rijden ook erg fijn. Bij aanzetten en op hoge snelheid bochten nemen, merk je dat ze duidelijk stijver zijn dan de wielen van Giant. Maar dat kan voor een deel ook tussen de oren zitten...
Ziet er mooi uit! Hoeveel heb je er voor betaalt eigenlijk (en waar)?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

So!

Qua looks vind ik ze zeker ook een sprong vooruit zeg :9 Heel erg mooi :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Graham schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 16:00:
[...]
Ziet er mooi uit! Hoeveel heb je er voor betaalt eigenlijk (en waar)?
Ik heb ze tweedehands gekocht voor 175. Ze waren nauwelijks gebruikt volgens de verkoper. Nou zegt dat natuurlijk niks, maar ik kon aan de velgrand wel zien dat er weinig mee geremd was. Daarnaast zijn ze kaarsrecht en zit er geen speling op, dus ik heb wel vertrouwen dat ze helemaal in orde zijn. Is toch een stuk goedkoper dan nieuw en dan kreeg ik er nog twee biba's en buba's bij. Wel gewisseld voor mijn eigen Vredesteins, omdat je anders teveel variabelen tegelijk gaat wijzigen en niet meer kunt vergelijken met de situatie ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@Pelle, jij hebt toch ook die wielen? Wat vind je ervan?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Vandaag 86 klm. gefietst tesamen met mijn vriendin. Waarvan 69 klm. ons " rondje Texel" was. Beide op de racefiets. Wel op een ontspannen tempo van circa 24~26 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
Vanmorgen weer even op de TT gefietst met een paar clubgenoten (triathlon vereniging).
Eerst een uur gezwommen (2700m) en vervolgens 90km gefietst.
Lekker langs de IJssel (zutphen/deventer) en toen via het kanaal weer terug naar Apeldoorn.
Mooi ritje met goed 33 km/u gemiddeld.
Kon wel merken dat er weinig wind stond: voorbij Deventer een tijdje op kop gereden met continue 40-45 km/u ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 18:58:
@Pelle, jij hebt toch ook die wielen? Wat vind je ervan?
Yep, prima wielen. Goed stijf, redelijk aero (35 mm), mooi om te zien, maakt geen herrie (vrijloop is vrij beschaafd) en niet duur. Gewicht is het enige nadeel, 1800 gram is niet de lichtste wielset, maar ook zeker niet de zwaarste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
sapphire schreef op zaterdag 12 juli 2014 @ 13:48:
[...]

Als ik Campa velgen zou nemen zou ik zeker weten voor de Zonda's gaan! Erg mooi spaakpatroon hebben die :9
Scheelde 3 tientjes in aanschaf tegenover de quattro's dat is eigenlijk de enige reden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Gister rondje gemaakt, niet heel veel kilometers gemaakt maar wel lekker gefietst. In Amerongen twee keer de bult opgefietst, en daarna weer terug naar Utrecht :) Had wel wat te weinig water bij me merkte ik, want het was nog best warm. Onderweg bij een tankstation even flesjes water gekocht.

http://www.strava.com/activities/164884136/overview

/edit:

Op deze fiets:

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfp1/10362253_772019942838826_1370542950_n.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door BertP op 13-07-2014 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-10 21:03
Ik ga eind volgende week als het heerlijk weer wordt naar Winterberg om daar een dag te trainen. Ik ben al veel aan het zoeken naar mooie routes om in de Garmin te plaatsen. Zijn er hier mensen die daar in de buurt gefietst hebben en een mooie route hebben van 60-70 KM met flink wat hoogtemeters?

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:26:
[...]

Even buiten het feit dat je taalgebruik me niet helemaal aan staat, zijn de bidonhouders van carbon wel erg overpriced. Ik zal al een tijdje te kijken naar wat Chinese carbon onderdelen voor op mijn fiets, maar was wat huiverig over de kwaliteit. Aangezien het risico bij een defecte bidonhouder beperkt is tot het niet meer kunnen plaatsen van een bidon, was dit de eerste aankoop om de kwaliteit vast te stellen. Kwaliteit is echt dik in orde en ook qua afwerking is het niet van het "echte" te onderscheiden. Als ze deze ook hadden gehad zonder het XXX Bontrager logo, dan had ik die net zo lief gehad. Ze zien er namelijk gewoon vet uit.

Ik heb overigens nu gewoon stel Elite houders besteld. Dat zit in combinatie met hun bidons toch beter :+ .
Kom op, als je zo graag een merkje er op wilt, betaal er dan voor. Als je no name spul haalt uit China hoor je mij niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:29
Is er een goede website waar je mensen kan vinden die een rondje met je mee willen fietsen of dat je bij een groepje kan aanhaken? Ik heb wel veel behoefte aan een mede-fietser merk ik. Of is het toch slimmer me aan te melden bij een vereniging? Ik woon in Utrecht btw :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2014 @ 14:38:
[...]

Kom op, als je zo graag een merkje er op wilt, betaal er dan voor. Als je no name spul haalt uit China hoor je mij niet hoor.
Hij zegt toch ook dat als er geen Bontrager op zou staan hij het ook gekocht zou hebben.

Maargoed prima dat jij het onzin vind maar laat een ander lekker in zijn waarde.

Ik mag trouwens met ons paps een keer gaan wieler-kleding shoppen. Hij heeft besloten dat een broek met goede zeem toch wel fijn is als je een aantal uur op je zadel zit :+
Hij heeft een buikje en het is een vrij forse man dus passen zou erg fijn zijn, maar schijnbaar liggen alle winkels die een beetje leuk spul hebben (Castelli, Assos, Sportfull, ect) behoorlijk uit de randstad (Mantel, Hopmans, Salden). Dus kent iemand nog een winkel wat meer in de buurt van regio Leiden waar ze een goed assortiment hebben? We zijn niet te beroerd een stuk te rijden hoor overigens maar de laatste keer bij de winkel van Triathlonaccessoires.nl in Amsterveen was het gewoon te triest voor woorden wat ze hadden hangen :(

Anders bestellen we wel wat imitatie merkkleding in China })

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02:29
De eerste afvallers van de GoT IJsselmeerronde zijn bekend. Nadat ik in anderhalf uur gekookt en geroosterd ben door de gladiatoren heb ik moeten besluiten om bij Den Oever linksaf te slaan. Inmiddels ben ik al thuis, terwijl de hoofdmacht nog onderweg zou moeten zijn

http://www.strava.com/activities/165424406

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
@Sapphire: Ik heb dinsdag nog een nieuw Castelli pak bij Van Herwerden gekocht, ze verkopen daar ook Assos, Specialized en nog een paar andere merken. Van Herwerden zit in Voorburg (20KM van Leiden). In Leiden heb je Bike-Lane, waar ze oa Castelli en Assos verkopen.

[ Voor 27% gewijzigd door peakrever op 13-07-2014 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
Vandaag meegedaan aan de Kersentocht in de Betuwe.
Er waren 3 afstanden: 35, 70 en 110km. Ik heb samen met mijn pa en 2 anderen de 70 gereden. Bedenk wel, ik heb mijn fiets pas een week!

Het rijden ging erg goed. Temperatuur was perfect. Halverwege wel een poosje tegenwind, wat aardig van mijn energie wegslurpte. Laatste 10km's zijn echt op wilskracht gegaan, maar we hebben het gehaald!

Geen spierpijn nu en eigenlijk nergens last van. Vanavond nog gewoon op de stadsfiets naar mijn ouders geweest en dat ging zonder pijntjes of wat dan ook.
Erg trots op mezelf als ik eerlijk ben! Weet dat ik nu niet 'bang' hoef te zijn voor ritjes van 30~40km

Strava: https://www.strava.com/activities/165246980

Fotootje tijdens de kersen stop :)
Ik ben de knappe kerel (ahum) in het Trek Factory Racing pak. Mijn pa heeft hetzelfde pak.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/icYjffOMxKKjegefKx5elKNN/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/60Ot7pB1AfbBRRP9Llx0sNou/medium.jpg

En bij thuiskomst na het douchen :9
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MHEwPAkhWVC5MLsDjJptX78p/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:21
IJnte schreef op zondag 13 juli 2014 @ 17:12:
Is er een goede website waar je mensen kan vinden die een rondje met je mee willen fietsen of dat je bij een groepje kan aanhaken? Ik heb wel veel behoefte aan een mede-fietser merk ik. Of is het toch slimmer me aan te melden bij een vereniging? Ik woon in Utrecht btw :)
Je kan op ntfu.nl kijken of er een leuke toertocht in de buurt is, je kan vaak wel aanhaken bij een groepje.

Ik woon ook in de buurt van Utrecht en fiets bij CS030. Leuke vereniging met vaste trainingen op zaterdag 9:30 en woensdagavond 19:00 op alle niveau's. Je kan twee keer meefietsen op proef (wel even aanmelden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Arthur-M. schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:53:
@Sapphire: Ik heb dinsdag nog een nieuw Castelli pak bij Van Herwerden gekocht, ze verkopen daar ook Assos, Specialized en nog een paar andere merken. Van Herwerden zit in Voorburg (20KM van Leiden). In Leiden heb je Bike-Lane, waar ze oa Castelli en Assos verkopen.
Bikelane ken ik, was ik vorig jaar maar vind toen dat ze niet bijster veel hadden, maar ga nog wel eens kijken :)

Die andere ken ik niet, bedankt voor de tip !

Zit alleen te denken dat Castelli misschien niet zo fijn is met een buik :+ Maar ach ze hebben XXXL.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-10 18:21
Zo. Even een lekker rondje gereden met mijn nieuwe 25mm GP4000S II. Rijden prima! Strava

Dan een interessant probleem. Toen ik mijn Madone kocht heb ik wekenlang tabellen in Excel zitten maken (in het dagelijks leven is Eddemans o.a. koning Excel) om te bepalen wat voor cassette en voorblad ik in plaats van de 50/34 en 11-28 zou monteren. Gebaseerd op mijn rijgedrag op de 29er mountainbike en de vintage Koga kwam ik uit op 50/38 en 12-23. Dat reed direct als een trein. :*)

Nu na nog geen jaar kom ik erachter dat mijn benen zo sterk zijn geworden dat ik precies het probleem krijg wat ik juist probeerde te vermijden: dat de meest lekkere verzetten precies op de grens zitten van het 38 en het 50 blad. Op de 38 probeer ik als het lekker gaat 15, 14 (wat al lichtjes knarst) of 13, wat niet kan. Dan maar naar de 50. Maar dan kom ik bij de minste inzinking met de lichte verzetten in de knel. 8)7

Goedkoopste oplossing: de 11-28 weer monteren en standaard op het buitenblad rijden.
Oplossing 2: een 39, 40 of 42 binnenblad monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
sapphire schreef op zondag 13 juli 2014 @ 20:17:
[...]

Bikelane ken ik, was ik vorig jaar maar vind toen dat ze niet bijster veel hadden, maar ga nog wel eens kijken :)

Die andere ken ik niet, bedankt voor de tip !

Zit alleen te denken dat Castelli misschien niet zo fijn is met een buik :+ Maar ach ze hebben XXXL.
Misschien kan je vader dan naar Specialized kijken? Hun kleding valt erg ruim. Ik rijd nu in maat M met mijn Castelli, maar een maat S van Specialized was echt te groot voor mij.. Specialized(kleding) wordt ook verkocht bij Van Herwerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:51
eddemans schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:56:
Zo. Even een lekker rondje gereden met mijn nieuwe 25mm GP4000S II. Rijden prima! Strava

Dan een interessant probleem. Toen ik mijn Madone kocht heb ik wekenlang tabellen in Excel zitten maken (in het dagelijks leven is Eddemans o.a. koning Excel) om te bepalen wat voor cassette en voorblad ik in plaats van de 50/34 en 11-28 zou monteren. Gebaseerd op mijn rijgedrag op de 29er mountainbike en de vintage Koga kwam ik uit op 50/38 en 12-23. Dat reed direct als een trein. :*)

Nu na nog geen jaar kom ik erachter dat mijn benen zo sterk zijn geworden dat ik precies het probleem krijg wat ik juist probeerde te vermijden: dat de meest lekkere verzetten precies op de grens zitten van het 38 en het 50 blad. Op de 38 probeer ik als het lekker gaat 15, 14 (wat al lichtjes knarst) of 13, wat niet kan. Dan maar naar de 50. Maar dan kom ik bij de minste inzinking met de lichte verzetten in de knel. 8)7

Goedkoopste oplossing: de 11-28 weer monteren en standaard op het buitenblad rijden.
Oplossing 2: een 39, 40 of 42 binnenblad monteren.
Als je ketting begint te knarsen als je hem op de 14 zet zou ik toch ook eens kijken naar de afstelling, of je vergeet de voorderailleur te trimmen. In principe zou je hem gewoon op het kleinste kransje moeten kunnen leggen, alhoewel een dergelijke scheve ketting natuurlijk niet de schoonheidsprijs verdient. Maar de 14 zou toch echt prima moeten kunnen.

Denk trouwens dat de stap van een 38t voorblad naar 39 of 40 niet veel verschil zal maken: van 38 naar 40 is maar 5% zwaarder. Kan je nog beter een 11-23 cassette achter zetten: dan kan je van 14t als kleinste gaan naar 13t, dat is al bijna 8% zwaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 08:34
BlueMotion schreef op zondag 13 juli 2014 @ 18:41:
De eerste afvallers van de GoT IJsselmeerronde zijn bekend. Nadat ik in anderhalf uur gekookt en geroosterd ben door de gladiatoren heb ik moeten besluiten om bij Den Oever linksaf te slaan. Inmiddels ben ik al thuis, terwijl de hoofdmacht nog onderweg zou moeten zijn

http://www.strava.com/activities/165424406
Terug van een episch rondje van 369km (DDX over de 400, dwaas ;)). Morgen vast uitgebreidere verslagen, hier alvast het rondje:

http://www.strava.com/activities/165578108

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Missie voltooid, 413,7km :)

http://www.strava.com/activities/165582174

Perfect weer, rond Nijkerk even minuutje regen, maar verder hele dag droog :)

Garmin hield het net niet uit, dus laatste 20km gelogd via telefoon en thuis even aan elkaar geplakt.

Begonnen met 8 man, gefinishd met 5 man. (waarvan paar meer dood dan levend ;))

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 14-07-2014 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:23
Mooie rit hoor! Met ook een best mooi gemiddelde! Als jullie de volgende x wat meer richting t oosten gaan doe ik mee :)

Erg zieke afstand! Hulde :D

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
370km met 31.5 gemiddeld. Respect!

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap