Ik heb inmiddels de bryton 50T besteld bij bike24.de. Alleen ik zie nu dat erbij staat "The delivered device only comes with the maps for Germany, Austria and Switzerland." echter op internet lees ik van alles over HD kaarten en normale kaarten.. Iemand hier die mij uit kan leggen hoe het precies zit ?
Zoiets was het wel. En dan is het achteraf wel jammer om te zien dat ik onderweg in totaal een half uur stil heb gestaan en een kwartier te kort kwam voor goud. Maar vooral ben ik blij dat ik hem heb kunnen rijden en nu heb ik een idee voor de doelstelling voor volgend jaar. Daar zal in ieder geval een week Alpen vooraf gaan aan de Marmotte en moet een stuk snellere tijd mogelijk zijn.LuPo schreef op zondag 06 juli 2014 @ 10:07:
[...]
Volgens mij ging hij hem zonder doel in op het laatste moment.
Ribben zijn gelukkig niet gebroken, alleen gekneusd. En de laatste 60 km heel veel pijn in mijn knie gehad, waarschijnlijk omdat ik m'n zadel te had staan voor het klimwerk. Heb gisteren nog de Cayolle gereden, maar had zoveel pijn, zowel in ribben als knie, dat ik mijn vakantie afgebroken heb en weer thuis zit.
Onvoorstelbaar trouwens hoeveel mensen je op de Alpe af ziet haken. En bizar dat ik twee mensen hun ketting heb zien breken op de Alpe. Dat lijkt me echt zo verschrikkelijk zuur...
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Als ik mijn ketting breek op de alpe zou ik mijn schoenen uit trekken, beastmode aanschakelen en naar boven rennen met de fiets op mijn schouder. De dood of de gladiolen.StevenK schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:45:
[...]
Zoiets was het wel. En dan is het achteraf wel jammer om te zien dat ik onderweg in totaal een half uur stil heb gestaan en een kwartier te kort kwam voor goud. Maar vooral ben ik blij dat ik hem heb kunnen rijden en nu heb ik een idee voor de doelstelling voor volgend jaar. Daar zal in ieder geval een week Alpen vooraf gaan aan de Marmotte en moet een stuk snellere tijd mogelijk zijn.
Ribben zijn gelukkig niet gebroken, alleen gekneusd. En de laatste 60 km heel veel pijn in mijn knie gehad, waarschijnlijk omdat ik m'n zadel te had staan voor het klimwerk. Heb gisteren nog de Cayolle gereden, maar had zoveel pijn, zowel in ribben als knie, dat ik mijn vakantie afgebroken heb en weer thuis zit.
Onvoorstelbaar trouwens hoeveel mensen je op de Alpe af ziet haken. En bizar dat ik twee mensen hun ketting heb zien breken op de Alpe. Dat lijkt me echt zo verschrikkelijk zuur...
Dat ligt er wellicht beetje aan of je in de eerste bocht een kettingbreuk hebt of in de laatste
Dat is wel zuur, maar is er niet een materiaaldienst of iets dergelijks? Bij meeste tochten rijden er altijd wel een paar fietsenmakers rond. Als je een nieuwe ketting heb ligt die er ook snel genoeg op.
Read the code, write the code, be the code!
Met een pons depanneer je jezelf... Zit tegenwoordig wel op de meeste multitools.
LolVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 14:06:
[...]
Als ik mijn ketting breek op de alpe zou ik mijn schoenen uit trekken, beastmode aanschakelen en naar boven rennen met de fiets op mijn schouder. De dood of de gladiolen.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Vanochtend toch maar de racefiets gepakt na een maandje alleen mtb-en (racefiets zat niet lekker wegens rugklachten) en weer een tochtje van 80 km kunnen doen @ 29 gemiddeld. Geen rugpijn of kramp. Happy!
Enigszins off-topic, maar bij de Moto3 op Assen vorige week kwamen er ook een paar met de motor aan de hand halfrennend over de finish na een crash in de GT-bocht. Zo vreemd is het dus ook weer niet
Heb een 52cm ( bj. 2012 ) Pro-Lite Bella Plus frame kunnen kopen met Fulcrum Racing 5 wielen uit 2012.
Zit een oude Shimano 105 groep op ( 3x 9 ). Verder een Fizik zadel enz enz.
Fiets weegt in zijn geheel 8800 gram. Carbon voor- & achtervork. Ben er erg blij mee
Prijs was € 260,--.Pics volgen !
Dit ; http://www.chainreactionc...s-frame-2012/rp-prod28789
Verder vandaag bij de Lidl een fietsbril en fietshandschoenen gekocht zie wel of het wat is...
Er komt zo al iemand kijken naar mijn rood/witte Trek1.2 die ikzelf 12 Juni jl. kocht via MP.
Zit een oude Shimano 105 groep op ( 3x 9 ). Verder een Fizik zadel enz enz.
Fiets weegt in zijn geheel 8800 gram. Carbon voor- & achtervork. Ben er erg blij mee

Prijs was € 260,--.Pics volgen !
Dit ; http://www.chainreactionc...s-frame-2012/rp-prod28789
Verder vandaag bij de Lidl een fietsbril en fietshandschoenen gekocht zie wel of het wat is...
Er komt zo al iemand kijken naar mijn rood/witte Trek1.2 die ikzelf 12 Juni jl. kocht via MP.
[ Voor 24% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 07-07-2014 20:43 ]
Interessant stukje over supportstaff van Belkin --> http://www.bbc.com/news/business-28125279
Vandaag weer lekker in Limburg gefietst, impulsief heen gereden vannochtend. Het is de tweede keer in mijn korte wielercarriere dat ik heuvels rijdt. Het viel me dit keer mee, vooral doordat ik mijn 11-23 even voor een 12-30 heb verwisseld, die trouwens perfect op mijn korte derailleur gaat.
Helaas maakt zo'n 30 het je te makkelijk. De vorige keer was mijn hartslag op de Camerig rond de 205 (10 boven max wat ik in volle sprint haal), nu heb ik alles zittend in 34-27 met hartslagje 175 gedaan. Prettig, maar schreeuwend in beastmode geeft ook wel een soort voldoening die ik vandaag mistte. Hoogste HR nu had ik op een afdaling.
Verder is dit voor de randstadfietser toch flink genieten. Prachtig landschap en een heel ander soort fietsen voor iemand die dat nooit doet. Echt een klimmer ben ik (nog) niet. Uiteindelijk 1200hm gemaakt over 85km
Helaas maakt zo'n 30 het je te makkelijk. De vorige keer was mijn hartslag op de Camerig rond de 205 (10 boven max wat ik in volle sprint haal), nu heb ik alles zittend in 34-27 met hartslagje 175 gedaan. Prettig, maar schreeuwend in beastmode geeft ook wel een soort voldoening die ik vandaag mistte. Hoogste HR nu had ik op een afdaling.
Verder is dit voor de randstadfietser toch flink genieten. Prachtig landschap en een heel ander soort fietsen voor iemand die dat nooit doet. Echt een klimmer ben ik (nog) niet. Uiteindelijk 1200hm gemaakt over 85km
[ Voor 6% gewijzigd door Makkelijk op 07-07-2014 20:21 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Zo! Mijn eerste rit zit erop 
Heb er een klein blogje overgeschreven. Beetje zonde om dat hele verhaal hier nog een keer te typen, dus ik hoop dat de heren moderators het toestaan dat ik er alleen een linkje naar plaats.
Patrick de Bie: Allereerste rit (wielrennen)
En hier de rit op Strava: http://www.strava.com/activities/162943853
Heb er een klein blogje overgeschreven. Beetje zonde om dat hele verhaal hier nog een keer te typen, dus ik hoop dat de heren moderators het toestaan dat ik er alleen een linkje naar plaats.
Mooi dat het bevallen is.
Net zelf ook nog een rondje gereden. Prima fietsweer hoewel het leek alsof er een pittige bui zou gaan vallen, gelukkig mooi droog gebleven en nu relaxed met de beentjes omhoog.
http://www.strava.com/activities/162950935
Ja ach, ene oor in. Andere oor uit.
Ja ik ben een beginner. Ja ik moet alles nog leren. Ja, ik heb een fietsbel.
En nee, ik ga niet schreeuwen of wat dan ook.
Maar ja, iets met beste stuurlui........
Ja het is heel goed bevallen. De fiets rijdt erg lekker en het gel lint bevalt goed. Had weinig last van tintelende vingers en als ik ook maar iets merkte was het even een andere houding aannemen en weer verder.Ceaser schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:50:
[...]
Mooi dat het bevallen is.
Net zelf ook nog een rondje gereden. Prima fietsweer hoewel het leek alsof er een pittige bui zou gaan vallen, gelukkig mooi droog gebleven en nu relaxed met de beentjes omhoog.![]()
http://www.strava.com/activities/162950935
Ik vond het heerlijk qua temperatuur om te rijden. Moet niet warmer zijn.
Viel me trouwens op dat er meerdere wielrenners die ons tegemoet kwamen hun hand opstaken naar ons. Net als motorrijders naar elkaar doen. Is dat een soort van 'code' tussen renners? Of waren dit gewoon vriendelijke lui?
Ik merk dat vaak een klein knikje er vanaf kan met moeite, maar hand op maak ik niet vaak meepdebie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:07:
[...]
Ja ach, ene oor in. Andere oor uit.
Ja ik ben een beginner. Ja ik moet alles nog leren. Ja, ik heb een fietsbel.
En nee, ik ga niet schreeuwen of wat dan ook.
Maar ja, iets met beste stuurlui........
[...]
Ja het is heel goed bevallen. De fiets rijdt erg lekker en het gel lint bevalt goed. Had weinig last van tintelende vingers en als ik ook maar iets merkte was het even een andere houding aannemen en weer verder.
Ik vond het heerlijk qua temperatuur om te rijden. Moet niet warmer zijn.
Viel me trouwens op dat er meerdere wielrenners die ons tegemoet kwamen hun hand opstaken naar ons. Net als motorrijders naar elkaar doen. Is dat een soort van 'code' tussen renners? Of waren dit gewoon vriendelijke lui?
Had zulk soort reacties niet verwacht op tweakers.net, meer op telegraaf.nl bij nieuwsitems over ongelukken met fietsers.
Dan kom jij niet veel op tweakers.net 
Nofi maar tweakers.net staat imho al jaren niet meer garant voor kwaliteits reacties/tolerantie/respect. Hoe vaak ik al niet gekleineerd ben, voor gek/malloot/debiel, ect. uit ben gemaakt op de FP en zelfs uitgescholden per mail. Dus sta er niet van te kijken
@ pdebie: Mooie fiets trouwens (weet niet of ik dat al gezegd had) en leuk te horen dat je eerste rit goed beviel! En helemaal goed dat je een bel hebt, bel ftw !
Nofi maar tweakers.net staat imho al jaren niet meer garant voor kwaliteits reacties/tolerantie/respect. Hoe vaak ik al niet gekleineerd ben, voor gek/malloot/debiel, ect. uit ben gemaakt op de FP en zelfs uitgescholden per mail. Dus sta er niet van te kijken
@ pdebie: Mooie fiets trouwens (weet niet of ik dat al gezegd had) en leuk te horen dat je eerste rit goed beviel! En helemaal goed dat je een bel hebt, bel ftw !
idd. GoT != tweakers.net. Comments komen aardig in de buurt van youtube tegenwoordig. Stel kleuters. En generaliseren is zo makkelijk, iedereen doet het...het zit in de mens om het te doen (handiger qua patroon herkenning) maar soms gaat het wel wat ver. Probeer je ook te verplaatsen in de andere persoon...dat helpt.sapphire schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:24:
Dan kom jij niet veel op tweakers.net
Vandaag ook weer een ritje gemaakt. Net geen 60km, het was lekker weer en het waaide op sommige stukken best hard. Uiteindelijk 30.8km/h gemiddeld gereden. Ik merk wel dat mn hartslag veel hoger komt als ik een paar dagen niks heb gedaan. Ik had nu een max HS van 172, normaal haal ik dat als ik vol in de sprint zit. Gemiddelde is ook 5 hartslagen hoger dan normaal. Morgen rij ik gegarandeerd weer 150bpm gemiddeld. http://app.strava.com/activities/162818682
Ik zag weer een filmpje van een on board camera, dit keer iemand van Orica GreenEdge: http://www.dailymotion.co...ge-2-york-sheffield_sport
De val die wordt veroorzaakt door een Astana renner is nogal kut. Of de Astana renner remt te laat en kan niet anders, of hij snijdt hem letterlijk af.
Ik zag weer een filmpje van een on board camera, dit keer iemand van Orica GreenEdge: http://www.dailymotion.co...ge-2-york-sheffield_sport
De val die wordt veroorzaakt door een Astana renner is nogal kut. Of de Astana renner remt te laat en kan niet anders, of hij snijdt hem letterlijk af.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Redelijk normaal hoor dat je een lagere hartslag hebt na de dag van een grote inspanning. Heb ik ook wel eens als ik zaterdag een flinke rit doe en dan zondag een interval rit met het groepje. Dan haal ik met moeite de 170 (bij ~40 km/h).PM_Petrol schreef op maandag 07 juli 2014 @ 22:20:
Vandaag ook weer een ritje gemaakt. Net geen 60km, het was lekker weer en het waaide op sommige stukken best hard. Uiteindelijk 30.8km/h gemiddeld gereden. Ik merk wel dat mn hartslag veel hoger komt als ik een paar dagen niks heb gedaan. Ik had nu een max HS van 172, normaal haal ik dat als ik vol in de sprint zit. Gemiddelde is ook 5 hartslagen hoger dan normaal. Morgen rij ik gegarandeerd weer 150bpm gemiddeld. http://app.strava.com/activities/162818682
Thx voor het filmpje...vet! Vallen en dan meteen weer op de fiets...nice.
pffff kijk eens hoe hard die lui naar beneden gaan zeg. Ik vond het al hard gaan toen we een klein viaduct bij Tiel naar beneden gingen 
Maar goed, dit was dan ook mijn eerste ritje op die smalle bandjes.
Maar goed, dit was dan ook mijn eerste ritje op die smalle bandjes.

De groep van de fiets van m'n vriendin wordt minder, zit een RSX 2x8 set op.
Voor derrie schakelt bijna helemaal niet terug en ook achter is het bijna op.
Het is een relatief oude fiets (Team TVM Gazelle) maar ze is verliefd op het groene frame/gele wielen, dus een andere fiets gaat het niet worden.
Ik wil nog proberen de shifter wat te cleanen en door te spuiten, maar anders moet er toch een nieuw setje op. (losse shifters lijken me vrij duur in verhouding tot een volledige set, zeker aangezien de rest ook niet nieuw meer is)
Dan gaan we gelijk maar upgraden:
- Hoe kan ik zien wat voor cassettes er op een freehub passen? (8/9/10 spd?)
- Kan er op elke naaf een 11spd freehub geplaatst worden?
Want het zal of nieuwe (of oude) 105 gaan worden (11spd), of sora (tiagra vind ik niks, die crank is BLEH
)
Edit:
http://www.marktplaats.nl...bijna-nooit-gebruikt.html
Zo'n fiets is het
Voor derrie schakelt bijna helemaal niet terug en ook achter is het bijna op.
Het is een relatief oude fiets (Team TVM Gazelle) maar ze is verliefd op het groene frame/gele wielen, dus een andere fiets gaat het niet worden.
Ik wil nog proberen de shifter wat te cleanen en door te spuiten, maar anders moet er toch een nieuw setje op. (losse shifters lijken me vrij duur in verhouding tot een volledige set, zeker aangezien de rest ook niet nieuw meer is)
Want het zal of nieuwe (of oude) 105 gaan worden (11spd), of sora (tiagra vind ik niks, die crank is BLEH
Edit:
http://www.marktplaats.nl...bijna-nooit-gebruikt.html
Zo'n fiets is het

[ Voor 9% gewijzigd door JBplap op 08-07-2014 00:03 ]
Heb er weinig verstand van, maar 11spd kan je sowieso wel vergeten op zulke oude wielen. Geen idee hoe het zit met de compatibiliteit van 8/9/10 speed cassettes. Mijn gok is echter dat ook een 9 en 10 speed niet gaat lukken, gewoon omdat die waarschijnlijk net te breed zullen zijn.
Leuk dat het zo goed is bevallen. Je nek/schouders zul je de eerste paar ritten nog wel voelen maar dat gaat vanzelf weg. Geniet van de rondjes en de snelle vooruitgang die je zult maken!pdebie schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:39:
Zo! Mijn eerste rit zit erop
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Waarom alleen de shifters schoonmaken? Een derailleur heeft ook bewegende / draaiende onderdelen die minder gangbaar worden door vuil. Het kan best zijn dat wanneer je alles eens demonteert, goed schoonmaakt en daar waar nodig van een druppeltje olie voorziet, alles weer als een zonnetje schakelt (mits alles ook goed afgesteld). Vergeet ook kabels niet trouwens. Nieuwe buiten- en binnenkabels, waarbij je de buitenkabels even goed doorspuit met bijvoorbeeld teflonspray, is ook een heel verschil met buitenkabels die bij wijze van spreken aan de binnenkabels vastgeoxideerd zitten.JBplap schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:22:
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik zou gewoon een met de LBS gaan praten. Die kan je wel vertellen of de boel echt op is en wat de mogelijkheden zijn. Moet je wel een beetje schappelijke LBS hebben, anders proberen ze je direct geld uit de zak te kloppen met een nieuwe groepJBplap schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:22:
Want het zal of nieuwe (of oude) 105 gaan worden (11spd), of sora (tiagra vind ik niks, die crank is BLEH)
Kabels vervangen is inderdaad makkelijk, goedkoop en kan een enorme verbetering zijn. Samen met stuurlint, remblokken en banden eigenlijk no-brainers om op een tweedehands fiets te doen.argro schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:16:
[...] Vergeet ook kabels niet trouwens. Nieuwe buiten- en binnenkabels, waarbij je de buitenkabels even goed doorspuit met bijvoorbeeld teflonspray, is ook een heel verschil met buitenkabels die bij wijze van spreken aan de binnenkabels vastgeoxideerd zitten.
Weet je trouwens zeker dat je nieuwe kabels wil sprayen? Volgens mij gaat dat juist plakken en hebben moderne kabels van zichzelf al een tefloncoating.
Dat werd mij aanbevolen door de verkoper van de (buiten)kabels. Ik kan mij overigens niet voorstellen dat een beetje teflonspray gaat plakken, zeker niet omdat, zoals jij aangeeft, er al een tefloncoating in zou zitten. Een beetje sprayen betekent dus hooguit meer teflon.Bacchus schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:28:
[...]
Weet je trouwens zeker dat je nieuwe kabels wil sprayen? Volgens mij gaat dat juist plakken en hebben moderne kabels van zichzelf al een tefloncoating.
Er is mij altijd verteld dat je kabels vooral NIET moet sprayen. Ik weet niet waarom trouwens. Het lijkt mij trouwens ook niet veel kwaad kunnen hoor.
[ Voor 22% gewijzigd door havana op 08-07-2014 09:55 ]
Wellicht is het ook per buitenkabel en per spray verschillend. Ik kan mij voorstellen dat de ene kabel anders is voorbehandeld dan de andere en dus anders zal reageren op een bepaalde spray. De ene combinatie zal daarbij gelukkiger zijn dan de andere.
De LBS ging in ieder geval zelf ook altijd los met spray op de kabels (Jagwire) die ik kocht.
De LBS ging in ieder geval zelf ook altijd los met spray op de kabels (Jagwire) die ik kocht.
[ Voor 21% gewijzigd door argro op 08-07-2014 10:06 ]
Teflon bestaat uit hele kleine korreltjes die zich heel moeilijk laten hechten, teflonspray heeft vloeistof waarin de korreltjes ronddrijven, waarvan een deel verdampt en het anderde deel de teflondeeltjes aan het oppervlak hecht. Sprayen betekent dus de huidige teflonlaag bedekken met een plakkerig laagje met een beetje teflonkorretljes er in.argro schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:53:
[...]
Dat werd mij aanbevolen door de verkoper van de (buiten)kabels. Ik kan mij overigens niet voorstellen dat een beetje teflonspray gaat plakken, zeker niet omdat, zoals jij aangeeft, er al een tefloncoating in zou zitten. Een beetje sprayen betekent dus hooguit meer teflon.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Neuhwackmaniac schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:49:
[...]
Ik zou gewoon een met de LBS gaan praten. Die kan je wel vertellen of de boel echt op is en wat de mogelijkheden zijn. Moet je wel een beetje schappelijke LBS hebben, anders proberen ze je direct geld uit de zak te kloppen met een nieuwe groep
Ik wil sowieso alles zelf doen, daar leer je het meeste van.
Heb laatst nog een 25 jaar oude motor volledig gereviseerd, dus een fiets moet ook wel lukken.
Rest doorsmeren is idd ook niet verkeerd, gaan we ook doen.
Waaorm ik de shifter de schuld gaf: YouTube: How To Fix STI Shifters (Brifters) That Won't Shift
hij klinkt net zo, terug schakelen pakt het hendeltje gewoon lang niet altijd. Als hij wel pakt gaat voorderrie wel soepel terug.
Even terug op de vraag:
Hoe kan ik checken wat er op de bestaande freehub past (is 8/9/10 spd zelfde formaat? (bij nieuwe china wielen kun je namelijk vaak kiezen tussen 8/9/10 of 11 spd hub)
En kan er op elke naaf een 11spd freehub geplaatst worden?
Is de afstand tussen de achtervork poten bv veranderd in de loop der jaren? Of de breedte/aansluiting van de naaf?
Filmpje: YouTube: How To Replace A Freehub Body On A Bike Wheel
Edit:
http://www.bikeradar.com/...ic.php?f=40101&t=12905742
Lijkt dat 8-10 idd gelijk is
[ Voor 3% gewijzigd door JBplap op 08-07-2014 10:31 ]
Als je nog geen fiets hebt, wil je een nieuwe, ja. Als je een scheur in je carbon frame hebt ook. Bij een bescheiden deuk in je alu frame niet. Als je al een werkende fiets met een waarschijnlijk werkende derrie hebt, waarom zou je dan relatief veel geld en moeite steken om achterwiel, cassette, derrie, brifter en kabels te vervangen?JBplap schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:18:
Wel grappig dat normaal hier iedereen pro nieuwe fiets is
maar met een groep fixen mensen toch liever de boel, ipv gelijk iets nieuws willen
Dit heb ik vorig jaar gedaan bij 105 STI uit 1997. Het is ingewikkeld mechaniek en goed puzzelen, maar ik heb er veel vuil uitgehaald en alles weer netjes in elkaar gekregen. Wel bleken de boutjes waar het mee vast te zijn gecorrodeerd te zijn en niet meer te hergebruiken. Heb toen van de LBS twee nieuwe gehad (is standaardmaatje voor veel racefiets onderdelen) en daarna schakelde het geheel beter als ooit te voren! Nog steeds erg trots dat ik het heb kunnen fixen.JBplap schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:18:
[...]
Waaorm ik de shifter de schuld gaf: YouTube: How To Fix STI Shifters (Brifters) That Won't Shift
hij klinkt net zo, terug schakelen pakt het hendeltje gewoon lang niet altijd. Als hij wel pakt gaat voorderrie wel soepel terug.
Uiteindelijk toch een andere fiets gekocht omdat ik meer versnellingen wilde. De reviseerde fiets gaat nu naar een bekende zodat ik in ieder geval al m'n onderhoudskosten er weer uit heb
Net gezien dat Jan Janssen nu ook zijn fietsen met de shimano 105 11 speed te koop heeft. Uit mn werk langs bij de LBS en fiets bestellen
Nice!
We kunnen wel een keer samen wat gaan fietsen, je kan (als je wilt) wel een keer je gegevens door DM-en.
Hier net terug van een fietsloze vakantie op Tenerife. Heerlijk tot rust gekomen.
Idee om weer wat trainen op te pakken (momenteel iets meer KT want benen zijn minder dan conditie momenteel
1. Zelf wat KT doen thuis
2. KT op de fiets doen (10x heuvel op en af bij viaduct hier in de beurt (zwaar verzet))
3. In het weekend beetje bij beetje langere afstanden
Heb gemerkt dat ik het minder gedreve doe dan een paar jaar geleden. Heb ook wat minder tijd. Hopelijk in de loop der tijd weer wat meer tijd om door de weeks 2 keer weg te gaan.
Respect dat je al dat klimwerk hebt gedaan met pijnlijke ribben.StevenK schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:06:
Zo, dat was zwaar die Marmotte. Denk dat ik minstens vijftien gels en twaalf bidons heb verbruikt. 9,5 uur over gedaan met pijnlijke ribben.
Zelf de Marmotte in 8 uur en 9 minuten gereden. Precies genoeg voor goud (8:13 limiet).
Ik ben met 3 maatjes (waaronder twee vrouwen) gestart om 08:20, zo ongeveer als laatste. Op de Glandon was het gelijk ieder voor zich, en kon ik mede door het oprapen van veel deelnemers mooi op schema boven komen, na precies 2:00 uur rijden. Omdat de afdaling geneutraliseerd is hebben we daar gehergroepeerd, veel gegeten (broodje, twee reepjes, wafels) en gedronken en vrij rustig afgedaald.
Opvallend dat slechts weinigen echt goed kunnen dalen, ik heb een paar angstige momenten meegemaakt met wielrenners die niet hun lijn houden en zich niet kunnen indenken dat er mensen willen passeren. Twee mensen in de kreukels zien liggen door het missen van een bocht. De dames hebben we na de afdeling gedag gezegd in verband met de verschillen in klimsnelheid en schema's.
Het stuk tussen de Glandon en de Telegraphe is berucht vanwege het vals plat en de wind die door het dal raast. Daar hebben we heel laf gebruik gemaakt van een paar groepjes om energie te sparen. Gevolg was wel dat de Telegraphe relaxed (in een uur) kon worden opgereden. Mijn laatste maatje viel na 3km al weg, maar gezien het feit dat hij een half uur langer had voor het goud was dat ingecalculeerd.
Boven op de Telegraphe water aangevuld en een reepje en twee gels naar binnen gepropt en toen afgedaald naar Valloire, alwaar de Galibier op het menu stond. Van mijn testrit van een maand geleden wist ik dat mak aan doen in het begin van de klim er voor zorgt dat je bovenin geen problemen krijgt, dus zo geschiede. Na 5:40 uur rijden stond ik boven op de Galibier, en leek er geen vuiltje aan de lucht.
De afdeling via de Lautaret viel wat tegen door de aantrekkende wind, en op het stuk tussen de voet en Bourg d'Oisans verloor ik veel te veel tijd. Op een of andere manier kreeg ik de snelheid maar niet op het juiste niveau en zat ik veel alleen te knokken tegen wind, vals plat en mijzelf. Frustrerend om de tijd te zien wegtikken en te beseffen dat een gouden schema moeilijk zou worden.
Onder aan de Alpe d'Huez had ik nog 1:22 uur over, en de bidons waren leeg. Gezien mijn Alpe d'HuZes tijden was een klim binnen de 1:20 wel mogelijk, maar oei oei oei, wat had ik graag 20 minuten extra gehad. Snel twee bidons gevuld met limonade, twee extra gelletjes achter over getikt en toen als een malle de eerste 5 bochten doorgeknald. Dat ging eigenlijk best goed, de hartslag was nog hoog zat, maar halverwege de klim begon het lijf te kraken en brak de snelle start mij op. Uiteindelijk op karakter toch op tijd binnen gekomen, gevoelsmatig wel te close.
Desalniettemin: lekker gereden, beter dan verwacht en de kroon op een seizoen bizar veel trainen. Ik heb denk ik in totaal 18k aan kilometers in 11 maanden gereden, met alleen dit jaar al 11,5k en bijna 100.000 hoogtemeters. Gezien het feit dat ik echt te zwaar gebouwd ben om te klimmen (85kg bij 1.77) en dit pas het tweede jaar is dat ik op een racefiets zit toch wel tevreden over de behaalde resultaten. Nu een maandje lekker freewheelen en eens nadenken over wat ik volgend jaar wil gaan doen. Klimmen smaakt naar veel meer, dus afvallen en veel krachttraining moeten maar prio's worden. Maar wel iets minder trainen als het kan...
Everytime I suffer I become a better man because of it
Yep, zou gewoon moeten passen. Je hebt wel een klein spacertje nodig, want een 10 speed cassette is net iets smaller dan een 8 speed cassette. Een 11 speed past dan weer niet geloof ik. Zie ook http://www.futurumshop.nl...age-van-een-cassette.htmlJBplap schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:18:
[...]
Even terug op de vraag:
Hoe kan ik checken wat er op de bestaande freehub past (is 8/9/10 spd zelfde formaat? (bij nieuwe china wielen kun je namelijk vaak kiezen tussen 8/9/10 of 11 spd hub)
En kan er op elke naaf een 11spd freehub geplaatst worden?
Is de afstand tussen de achtervork poten bv veranderd in de loop der jaren? Of de breedte/aansluiting van de naaf?
Filmpje: YouTube: How To Replace A Freehub Body On A Bike Wheel
Edit:
http://www.bikeradar.com/...ic.php?f=40101&t=12905742
Lijkt dat 8-10 idd gelijk is
De breedte van de achtervork is al jaren gelijk gebleven (130mm ofzo?) en zou geen problemen moeten geven.
Prepare for unforeseen consequences
Uiteindelijk toch niet de zwarte Madone. Niet meer leverbaar in mijn maat. Het is uiteindelijk een CUBE Peloton Race geworden. Madone was mixed 105, de CUBE is volledig 105 afgemonteerd voor dezelfde prijs. Hoop 'm volgende week op te halen!borstel schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:56:
[...]
Nice! Heb exact dezelfde gisteren besteld. Ook de compleet zwarte Madone 2.1. Laat even weten hoe deze je bevalt!
Keurig MMUilwijk. Mooie tijd.
Inderdaad, volgens mij echt wel iets om trots op te zijn Martijn 
@StevenK: die Marmotte is toch ieder jaar stijf uitverkocht? Hoe kun je dan op het laatste moment besluiten dat je daar alsnog aan mee wilt doen? Kaart van iemand anders overgenomen oid?
@StevenK: die Marmotte is toch ieder jaar stijf uitverkocht? Hoe kun je dan op het laatste moment besluiten dat je daar alsnog aan mee wilt doen? Kaart van iemand anders overgenomen oid?
Netjes Martijn!!! Hij staat hier ook nog op de lijst...ooit. Dacht wel dat jij langer bezig was dan 2 jaar. Ik zelf 1 jaartje nu in het zadel.
Is dat niet inschrijven plus inloting?Pelle schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:51:
Niet alleen de ribben, maar ook vanaf de voet van de Lautaret ontzettende pijn in mijn rechter knie. Fysio en ik concludeerden vandaag dat ik voor het klimmen mijn zadel wat lager mag zetten.MMUilwijk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 15:40:
[...]
Respect dat je al dat klimwerk hebt gedaan met pijnlijke ribben.
Klasse!Zelf de Marmotte in 8 uur en 9 minuten gereden. Precies genoeg voor goud (8:13 limiet).
Zat ook na 2 uur boven, was op 8.13 vertrokken. Denk dat jij mij op de Galibier wel ergens bent gepasseerd.Ik ben met 3 maatjes (waaronder twee vrouwen) gestart om 08:20, zo ongeveer als laatste. Op de Glandon was het gelijk ieder voor zich, en kon ik mede door het oprapen van veel deelnemers mooi op schema boven komen, na precies 2:00 uur rijden.
Dit jaar op 98 kg naar boven gereden, vandaag is de voorbereiding begonnen voor volgend jaar. Dan wil ik op minstens 10 kg lichter 7u30 rijden. Is erg ambitieus, maar moet kunnen. Betekent o.a. dat volgend jaar een week van te voren daar wil zijn, zodat ik tot en met woensdag kan trainen op de cols, donderdag rusten, vrijdag een uurtje de benen op spanning zetten en dan zaterdag knallen.Gezien het feit dat ik echt te zwaar gebouwd ben om te klimmen (85kg bij 1.77)
Had me wel eerder ingeschreven, op 4 november, via de link die toen op GoT verscheen, maar de beslissing om daadwerkelijk te rijden heb ik pas op het laatste moment genomen.Pelle schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 16:51:
Ik wil volgend jaar eigenlijk binnen de 7u00 finishen. En daar moet nog een hoop voor gebeuren, dus mijn voorbereiding begint in augustus ook weer, gewichtsverlies zelfs vanaf morgen.StevenK schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:10:
Dit jaar op 98 kg naar boven gereden, vandaag is de voorbereiding begonnen voor volgend jaar. Dan wil ik op minstens 10 kg lichter 7u30 rijden. Is erg ambitieus, maar moet kunnen. Betekent o.a. dat volgend jaar een week van te voren daar wil zijn, zodat ik tot en met woensdag kan trainen op de cols, donderdag rusten, vrijdag een uurtje de benen op spanning zetten en dan zaterdag knallen.
En inderdaad: die week van te voren kan enorm helpen. Ik was uit vorm die kant op gegaan, maar door ritjes op zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en donderdag (waaronder de Glandon, de Alpe d'Huez, de Ornon etc.) waren de benen net op tijd weer terug. Aanrader dus!
Bij mij jeukt het ook wel heel erg moet ik zeggen. Of misschien toch volgend jaar eerst maar eens de 3B doen en dan nog eens kijken of de Marmotte voor het jaar erna een optie is. Is dat een beetje vergelijkbaar qua zwaarte?
Klinkt alsof we samen moeten gaan trainenMMUilwijk schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:57:
[...]
Ik wil volgend jaar eigenlijk binnen de 7u00 finishen. En daar moet nog een hoop voor gebeuren, dus mijn voorbereiding begint in augustus ook weer, gewichtsverlies zelfs vanaf morgen.
En inderdaad: die week van te voren kan enorm helpen. Ik was uit vorm die kant op gegaan, maar door ritjes op zaterdag, zondag, maandag, dinsdag en donderdag (waaronder de Glandon, de Alpe d'Huez, de Ornon etc.) waren de benen net op tijd weer terug. Aanrader dus!
Ik zou gewoon meedoen. Ik vond de Trois Ballons zwaarder dan de Marmotte, met name omdat je veel minder tijd hebt om te herstellen (dat hoorde ik overigens ook van een aantal echte klimmers bij ons in het hotel). En met jouw gewicht kun je voor mijn gevoel beter uit de voeten in het hooggebergte dan in het middengebergte waar de echte macht ook nog een rol speelt.Pelle schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 20:08:
Bij mij jeukt het ook wel heel erg moet ik zeggen. Of misschien toch volgend jaar eerst maar eens de 3B doen en dan nog eens kijken of de Marmotte voor het jaar erna een optie is. Is dat een beetje vergelijkbaar qua zwaarte?
StevenK daarentegen moet die Trois Ballons eenvoudig verteren (en de kasseien helemaal)
Klinkt als een goed plan
Deze week via de aanbieding van Futurumshop de Castelli endurance X2 besteld. Nou zag ik dat de naad van de progetto zeem los zit aan de achterkant, hoort dit zo te zijn of is dit een productiefoutje?
Heb even 3 foto's gemaakt en op dropbox gezet, iemand die er even naar wil kijken?
https://www.dropbox.com/s...AADdQe1KGwA99RbuRBYQIQsMa
Heb even 3 foto's gemaakt en op dropbox gezet, iemand die er even naar wil kijken?
Een fiets is meer dan een groep.JBplap schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:18:
Wel grappig dat normaal hier iedereen pro nieuwe fiets is
maar met een groep fixen mensen toch liever de boel, ipv gelijk iets nieuws willen
Voor ik mijn huidige fiets had had ik een ander alu-barrel ( vorig jaar rond deze tijd) en toen ook overwogen om de groep te upgraden. LBS rade dit af en adviseerde dan beter dat geld in de zak te houden en te bewaren voor een nieuwe fiets.
En zaterdag moesten een aantal fietsmaatje even op mijn fiets letten en kwamen toen ook tot de conclusie dat mijn nieuwe (2012) alu racer echt stukken lichter is dan hun oude eind (jaren '90) alu racers.
Even heel wat anders, ik ga denk binnenkort toch echt aan de tacx, kan een Satori voor een mooie prijs krijgen en met dit weer ....
Lijkt alsof het zo hoort. Nieuwe broekjes van Assos hebben zoiets links en rechts. Zou een 'luchttunnel' tot gevolg hebben, hetgeen moet leiden tot een betere ventilatie. Lijkt een nieuwe trend.BertP schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:07:
Deze week via de aanbieding van Futurumshop de Castelli endurance X2 besteld. Nou zag ik dat de naad van de progetto zeem los zit aan de achterkant, hoort dit zo te zijn of is dit een productiefoutje?
Helemaal eens. Vanavond ook 1,5 uur door de regen gefietst. Niks mis mee. Liever dat dan ook maar denken aan de Tacx. Pas als ik uit een bepaald doel voldoende motivatie kan halen en de omstandigheden het echt niet toelaat wordt de Tacx tevoorschijn gehaald.Onno schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:48:
...kun je ook prima buiten fietsen. Je wordt er hooguit een beetje nat van, lekker belangrijk.
[ Voor 26% gewijzigd door argro op 08-07-2014 21:59 ]
Hmm, okargro schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:53:
[...]
Lijkt alsof het zo hoort. Nieuwe broekjes van Assos hebben zoiets links en rechts. Zou een 'lichttunnel' tot gevolg hebben, hetgeen moet leiden tot een betere ventilatie. Lijkt een nieuwe trend.
Bij Assos is het volgens mij iets van de nieuwe lijn, van dit jaar ('goldengate' noemen ze het). Denk dus dat het bij CastelliBertP schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:58:
[...]
Hmm, okHad op Google images al even zitten zoeken en daar zaten ze allemaal dicht vandaar mijn twijfel.
ook nieuw is. De meeste afbeeldingen zullen dus nog de oude 'constructie' laten zien. E.e.a. is overigens een gok.
Edit: Net mijn Castelli broekje even bestudeerd (zat net nog in de wasmachine). De heeft hetzelfde. Stiksel loopt dus ook niet helemaal rond, precies als op jouw foto's. Is een Aero Race trouwens.
[ Voor 21% gewijzigd door argro op 08-07-2014 23:13 ]
Ik loop de halve dag al in de regen op werk, ik heb gewoon echt een bloed-hekel aan regen ( en de bagger die het op een fiets met zich mee brengt).
Dan liever op een Tacx, zo'n fitness fiets ging ook prima dus ga het gewoon proberen.
Dan liever op een Tacx, zo'n fitness fiets ging ook prima dus ga het gewoon proberen.
Verwijderd
En het zijn de Tax Tao Carbon geworden, futurum shop had een mooie prijs 35 euro ps incl bidonhavana schreef op maandag 07 juli 2014 @ 07:06:
Arundel Mandible zijn ook mooie en fijne houders. Ook hiervan is een goedkope Alibaba kopie, die overigens beter schijnt te zijn dan het origineel....
Tacx Tao is ook prima (heb ze zelf) maar wel belangrijk om te vermelden dat deze houders alleen werkt met conische bidons.
Al kan mn vriendin haar fiets voor niks inruilen op een splinternieuwe factory-pro nieuw tech 2x12 versnellingen 1kg wegende superbike, dan nog blijft de huidige fietssapphire schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 21:47:
[...]
Een fiets is meer dan een groep.
Voor ik mijn huidige fiets had had ik een ander alu-barrel ( vorig jaar rond deze tijd) en toen ook overwogen om de groep te upgraden. LBS rade dit af en adviseerde dan beter dat geld in de zak te houden en te bewaren voor een nieuwe fiets.

En die paar kg gewicht boeit toch niet
Ik heb zelf gekozen en twee weken geleden een nieuwe 105 groep op m'n oude alu Giant uit 1999 gezet. Leuk om helemaal zelf te doen....
Ding fietst en schakelt weer heerlijk...... ja...... frame is het natuurlijk niet waard, maar vind het ook wel humor om met zo'n oud frame te fietsen
Ding fietst en schakelt weer heerlijk...... ja...... frame is het natuurlijk niet waard, maar vind het ook wel humor om met zo'n oud frame te fietsen
Ik zit te kijken naar een nieuw frame maar zit een beetje in een spagaat, ik zoek een snel frame voor de doordeweekse ritjes van ~50 tot 75km, maar waarmee ik ook af en toe 200km+ kan rijden. Nu vraag ik me af, heb je daar nou per-se een 'endurance' fiets voor nodig? Heb je er veel profijt van?
Ik ben zelf erg gecharmeerd van een Foil bijvoorbeeld, maar is die met 25mm banden comfortabel te krijgen? Ik rijd nooit wedstrijden en ga dat ook nooit doen, maar ik geniet wel van hard doorfietsen. Mogelijk wil ik er ook de Marmotte of een andere grote toertocht mee rijden over een jaar of twee.
Kennis had hem dit keer uitgereden en dat was wel een hele ervaring voor haar. Lijkt me ook leuk om me eens te 'meten' en mezelf een doel te stellen, want ik rijd nu al 7 jaar rond zonder doel.
Ik ben zelf erg gecharmeerd van een Foil bijvoorbeeld, maar is die met 25mm banden comfortabel te krijgen? Ik rijd nooit wedstrijden en ga dat ook nooit doen, maar ik geniet wel van hard doorfietsen. Mogelijk wil ik er ook de Marmotte of een andere grote toertocht mee rijden over een jaar of twee.
Kennis had hem dit keer uitgereden en dat was wel een hele ervaring voor haar. Lijkt me ook leuk om me eens te 'meten' en mezelf een doel te stellen, want ik rijd nu al 7 jaar rond zonder doel.
Absoluut niet nodig, en gok dat de meeste mensen die 200km+ rijden dat ook gewoon op een normale racefiets doen. In principe kan je een dergelijke tocht met elke fiets maken.
En wat is een normale racefiets? Het onderscheid tussen endurance en performance, zoals Trek dat maakt (of bijvoorbeeld C2C en B4P bij Bianchi) is voor een groot deel ook marketing.Hielko schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 00:21:
Absoluut niet nodig, en gok dat de meeste mensen die 200km+ rijden dat ook gewoon op een normale racefiets doen. In principe kan je een dergelijke tocht met elke fiets maken.
Verwijderd
200 km kan je met elke fiets wel doen ja. Ik heb op mijn dracatje al 3 200+ tochten gefietst. En DDX heeft ook geen speciale endurancefiets en die zit op 15 200+ tochten oid.
Verwijderd
Wat meer comfort, wat minder preformance? Dus wat rechter op, minder strak maar wel meer demping enzo?argro schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:58:
[...]
En wat is een normale racefiets? Het onderscheid tussen endurance en performance, zoals Trek dat maakt (of bijvoorbeeld C2C en B4P bij Bianchi) is voor een groot deel ook marketing.
Dat snap ik, maar is wat mij betreft vooral gedoe in de marge en vooral veel marketing. Koop een performance fiets, zet het stuur lekker hoog en zet er een lekker zacht zadel op en pomp de banden half op. Heb je dan een racemonster? Nee, dan heb je bijna een beachcruiser.Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:59:
[...]
Wat meer comfort, wat minder preformance? Dus wat rechter op, minder strak maar wel meer demping enzo?
Het meest wezenlijke verschil is de langere wielbasis. Bij 300 kilometer merk je waarschijnlijk weinig verschil. Als je met 40+ per over kasseienstroken knalt daarintegen...argro schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:04:
[...]
Dat snap ik, maar is wat mij betreft vooral gedoe in de marge en vooral veel marketing. Koop een performance fiets, zet het stuur lekker hoog en zet er een lekker zacht zadel op en pomp de banden half op. Heb je dan een racemonster? Nee, dan heb je bijna een beachcruiser.
Deels marketing maar ook deels hoe je wilt zitten. Een CAAD10/EVO met 5 cm spacers en stuurpen schuin omhoog is ook geen porum imho. Als je rechter wilt zitten koop je endurance, als je dieper/gestrekter wilt zitten en je rug kan het aan koop je race.argro schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:04:
[...]
Dat snap ik, maar is wat mij betreft vooral gedoe in de marge en vooral veel marketing. Koop een performance fiets, zet het stuur lekker hoog en zet er een lekker zacht zadel op en pomp de banden half op. Heb je dan een racemonster? Nee, dan heb je bijna een beachcruiser.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Ach, hij staat nog niet omhoog, dus het kan erger
Punctuality is the politeness of kings
Je zult er maar een sprint op aan moeten trekken. Volgens mij knapt de vorkbuis dan wel.
Rijdt gewoon wat lekker rijdt... al zou ik in dat geval zelf ook een iets andere geometrie kiezen.. Ik denk trouwens dat in dit geval de bovenste 2 spacers weghalen en de stuurpen omdraaien 'vlotter' oogt.
Even iets heel anders. Eén van mijn vaste fietsmaatjes heeft áltijd problemen met eten/drinken na 80 kilometer. Als hij eet of drinkt krijgt hij maagpijn, als hij niet eet of drinkt krijgt hij een hongerklop. Hij heeft brood, snelle jelle's, muslirepen, water, energydrank, onderweg lunchen geprobeerd maar het loopt elke keer weer uit op maagpijn en niet meer kunnen fietsen. Het heeft er alle schijn van dat het verteren van voedsel tijdens sporten gewoon niet wil werken voor hem. Van gelletjes wordt hij direct misselijk. Iemand suggesties voor licht-verteerbaar voedsel wat in zo'n geval kan helpen?
Even iets heel anders. Eén van mijn vaste fietsmaatjes heeft áltijd problemen met eten/drinken na 80 kilometer. Als hij eet of drinkt krijgt hij maagpijn, als hij niet eet of drinkt krijgt hij een hongerklop. Hij heeft brood, snelle jelle's, muslirepen, water, energydrank, onderweg lunchen geprobeerd maar het loopt elke keer weer uit op maagpijn en niet meer kunnen fietsen. Het heeft er alle schijn van dat het verteren van voedsel tijdens sporten gewoon niet wil werken voor hem. Van gelletjes wordt hij direct misselijk. Iemand suggesties voor licht-verteerbaar voedsel wat in zo'n geval kan helpen?
Overschakelen van koolhydraten op vet (kijk dit filmpje). Tijdens een <100km groeprit eet ik niks, alleen een stevig ontbijt met vet/eiwit.
Gister Jan Janssen Tour de France fiets besteld volledig 11 sp 105.
Nu werd ik net gebeld dat de door mij doorgegeven wielen niet passen. Ik had gekozen voor de Mavic Open Pro Shim 105/10sp 36g. Echter gaan deze niet samen met 11 speed.
Nu moet ik kiezen uit een paar nieuwe wielen. Heeft iemand een idee wat een goede vervanger is? Zelf bevelen ze de Mavic Cosmic Elite S M11 aan. Wielen die 174 euro duurder zijn is wel een aanslag op het budget. Zijn andere wielen aan te raden? Ik ben op zoek naar stevige wielen die mijn gewicht 110kg aankunnen.
Opties:
HAWK race zwart € -54
Exal XR3 Shimano 2200 hubs 36g € -48
Mavic Aksium 010 zwart M10
Mavic Open Pro Shim 105/10sp 36g € 36
Mavic Cosmic Elite S M11 € 174
Shimano WH-6700 Ultegra € 183
Mavic Cosmic CXR 60 Clincher M11 € 1881
Nu werd ik net gebeld dat de door mij doorgegeven wielen niet passen. Ik had gekozen voor de Mavic Open Pro Shim 105/10sp 36g. Echter gaan deze niet samen met 11 speed.
Nu moet ik kiezen uit een paar nieuwe wielen. Heeft iemand een idee wat een goede vervanger is? Zelf bevelen ze de Mavic Cosmic Elite S M11 aan. Wielen die 174 euro duurder zijn is wel een aanslag op het budget. Zijn andere wielen aan te raden? Ik ben op zoek naar stevige wielen die mijn gewicht 110kg aankunnen.
Opties:
HAWK race zwart € -54
Misschien niet alles in 1x opeten. Dus de porties halveren? Zelfde geldt overigens voor sportdrank. Leng het aan met water of als je poeder hebt dan minder poeder dan aangegeven staat op dezelfde hoeveelheid water.Makkelijk schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:37:
Zelf als ik mijn sportdrank (poeder) gebruik zoals aangegeven krijg ik darmklachten.
Over zal hij wel darmklachten krijgen ipv maag. Darmen zit meer in de buik terwijl je maag tegen je middenrif aanligt.
niet sporten doet veel ergere dingen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Verwijderd
Prostaatkanker krijg je als man toch wel vroeger of later, dus beter slank en gespierd met prostaatkanker dan slap en vadsig met prostaatkanker
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 14:27 ]
Typisch nieuwsbericht. De kop veronderstelt een causaal verband, terwijl er volgens het artikel slechts een correlatie gebleken is.
Hier heb ik ook een tijdje last van gehad. Ik stop nu even om wat te drinken. Strek mijn rug en buik en begin dan rustig met drinken. Ik neem zelden eten mee, dus heb daar geen ervaring mee. Eten voor het fietsen kan bij mij ook verkeerd vallen. Met 50-75% van een normale maaltijd voor het fietsen gaat het meestal wel goed.Graham schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:19:
[...]
Misschien niet alles in 1x opeten. Dus de porties halveren? Zelfde geldt overigens voor sportdrank. Leng het aan met water of als je poeder hebt dan minder poeder dan aangegeven staat op dezelfde hoeveelheid water.
Zelf als ik mijn sportdrank (poeder) gebruik zoals aangegeven krijg ik darmklachten.
Over zal hij wel darmklachten krijgen ipv maag. Darmen zit meer in de buik terwijl je maag tegen je middenrif aanligt.
Licht verteerbaar voedsel. Witbrood ipv bruin of volkoren (op koers-/ intensieve trainingsdagen tenminste). Vet is ook wel vriendelijker dan koolhydraten voor je darmen, maar je hebt er weinig aan tijdens de inspanning, dus dat zou ik niet aanraden.
Goedkoopste kiezen, verkopen en iets naar je eigen voorkeur eronder? Handgespaakte mavic cxp33 oid. Met 110kg zit je op de max van veel wielen. Shimano 6700 is 10spd dacht ik en ouder model, bedoelen ze niet de 6800?Nixo schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 13:04:
Gister Jan Janssen Tour de France fiets besteld volledig 11 sp 105.
Opties:
HAWK race zwart € -54
Wellicht een lekker rijp banaantje proberen? Die zijn namelijk en voedzaam en licht verteerbaarMakkelijk schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 12:37:
Rijdt gewoon wat lekker rijdt... al zou ik in dat geval zelf ook een iets andere geometrie kiezen.. Ik denk trouwens dat in dit geval de bovenste 2 spacers weghalen en de stuurpen omdraaien 'vlotter' oogt.
Verschilt per persoon, maar dat je zonder koolhydraten niet intensief kan fietsen hoeft niet zo te zijn. Uit het lijstje lijkt het erop dat hij "alles" heeft geprobeerd, maar het is alleen maar een opsomming van koolhydraten in een andere vorm. Het is een soort algemene "kennis" dat je veel pasta moet eten en koolhydraten moet stapelen om je glycogeen aan te vullen etc. Als dat voor je werkt prima, maar met zulke klachten kan je eens aan een keto-dieet denken (moet je wel een tijdje volhouden voordat je lichaam goed is overgeschakeld op vet als primaire energiebron). Ik heb er goede ervaringen mee.TheLemon schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 17:30:
Licht verteerbaar voedsel. Witbrood ipv bruin of volkoren (op koers-/ intensieve trainingsdagen tenminste). Vet is ook wel vriendelijker dan koolhydraten voor je darmen, maar je hebt er weinig aan tijdens de inspanning, dus dat zou ik niet aanraden.
@Graham:
Idd, ziet er vet uit. Zoiets staat nog op mijn lijstje om te doen.
Idd, ziet er vet uit. Zoiets staat nog op mijn lijstje om te doen.
Afgelopen zondag meegedaan met de Maratona dles Dolomites, prachtig evenement met een zeer goede organisatie. Mooie autovrij parcours met behoorlijk wat uitdagingen qua klimmen, uitgebreide bevoorrading en heerlijk weer. Niet helemaal tevreden over mijn tijd maar dat kwam ook door vooral pech.
Ik ga in ieder geval proberen volgend jaar weer mee te doen, alleen is dat niet heel makkelijk met het grote aantal mensen die mee willen doen vs. aantal plaatsen. Wat ik heb begrepen waren er dit jaar 26.000 gegadigden voor 9000 plekken.
Ik ga in ieder geval proberen volgend jaar weer mee te doen, alleen is dat niet heel makkelijk met het grote aantal mensen die mee willen doen vs. aantal plaatsen. Wat ik heb begrepen waren er dit jaar 26.000 gegadigden voor 9000 plekken.
Serve The Humanity , Be Server
Je kunt ook gewoon een alles-in-één arrangement boeken via bijvoorbeeld Enroute, dan ben je verzekerd van deelname.
Leuk businessmodel heeft de Maratona trouwens.
[ Voor 17% gewijzigd door havana op 10-07-2014 08:05 ]
Zo, de eerste test is geslaagd. Net een rondje Posbank gedaan zonder pijn in mijn knie.
Idd gaaf filmpje wellicht over een jaar of 2. Ben net pas begonnen....
Idem, maar ik heb met toch maar ingeschreven voor de nieuwsbrief. Je weet maar nooit, misschien krijg ik het op mijn heupenWiLLoW_TieN schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:49:
Idd gaaf filmpje wellicht over een jaar of 2. Ben net pas begonnen....

Hello fellow humans
Waarin verschilt dat businessmodel van die van andere cyclo's?havana schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 07:56:
Vanmiddag mijn langste stuk tot nu toe gefietst. 54,5 km in 1:59.50 (binnen mijn doel van 2 uur
).
Had te weinig water bij (moet dus een extra bidon meenemen op een nog te kopen 2e bidon-houder) en kreeg kramp op de laatste paar honderd meters...
Strava:
http://www.strava.com/activities/164088080
Had te weinig water bij (moet dus een extra bidon meenemen op een nog te kopen 2e bidon-houder) en kreeg kramp op de laatste paar honderd meters...
Strava:
http://www.strava.com/activities/164088080
Netjes. Mooi gemiddelde 
Zelf vandaag mijn tweede rit gemaakt. Ontzettend veel tegenwind gehad. Bewust een route met een (kleine) klim uitgekozen. Helaas begon het in de verte te donderen in de lucht, dus ben ik omgekeerd en via dezelfde route terug gereden (dus weer die klim, maar dan vanaf de andere kant).
Dat klimmen viel me overigens best tegen. In het begin van de heuvel ging ik aardig omhoog, maar halverwege schoot de vermoeidheid er aardig in. Wellicht te hard van start gegaan aan het begin. Gelukkig wel weer snel op adem en weer met normaal tempo (+/- 27km/u) verder.
http://www.strava.com/activities/164156904
Zelf vandaag mijn tweede rit gemaakt. Ontzettend veel tegenwind gehad. Bewust een route met een (kleine) klim uitgekozen. Helaas begon het in de verte te donderen in de lucht, dus ben ik omgekeerd en via dezelfde route terug gereden (dus weer die klim, maar dan vanaf de andere kant).
Dat klimmen viel me overigens best tegen. In het begin van de heuvel ging ik aardig omhoog, maar halverwege schoot de vermoeidheid er aardig in. Wellicht te hard van start gegaan aan het begin. Gelukkig wel weer snel op adem en weer met normaal tempo (+/- 27km/u) verder.
http://www.strava.com/activities/164156904
Leuk filmpje en wat een hoop mensen. 9000!
Ziet er goed georganiseerd uit met al die posten.
Is het met de Marmotte ook zo druk?
Vandaag eens iets anders gedaan, mountainbiken met een maat. Was wel grappig en wat uitdagender. Cube fiets gehuurd en toen gelijk het parcour op. 2 uurtjes gedaan, het was nogal benauwd dus flink zitten zweten.
@Hoogie Beter te veel water bij je dan te weinig. Als je zonder water zit en je moet nog naar huis heb je het niet naar je zin.
Vandaag eens iets anders gedaan, mountainbiken met een maat. Was wel grappig en wat uitdagender. Cube fiets gehuurd en toen gelijk het parcour op. 2 uurtjes gedaan, het was nogal benauwd dus flink zitten zweten.
@Hoogie Beter te veel water bij je dan te weinig. Als je zonder water zit en je moet nog naar huis heb je het niet naar je zin.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Yep, meer dan 9000 starters.PM_Petrol schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:30:
Leuk filmpje en wat een hoop mensen. 9000!
Ik twijfelde al bij vertrek, mjaPM_Petrol schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:30:
Morgen of begin volgende week even bidonhoudertje bijhalen
Dit topic is gesloten.