Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.036 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zitten daar voor gekke stokken op je stuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:01
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:43:
Tijdrit cq Triathlon stuur :?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zou deze Lorini fiets nu beter ( of lichter ) zijn dan bv een Sensa cq Willier van max. € 800,--
Allen met Shimano 105 ?

Dit --> http://www.fietsgigant.co...n/lorini-team-l5-105.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 11:43:
Aerobars (van Token), de goedkoopste die ik kon vinden bij Wiggle maar wel prima dingen.

Afbeeldingslocatie: http://images.evanscycles.com/product_image/image/3f1/ccc/e95/55919/product_page/token-alloy-aero-extensions-bars.jpg
Clip-ons don’t get much more basic than these ones from Token, but then the price is pretty stripped down too. While really cheap bars tend to use a one-piece U-bend extension, the Tokens get separate shallow S-bend extensions with laser-etched length markers to allow synced set-up. They’re not slotted for gear cable routing but the chunky two-piece, front-bolted clamps keep them secure on rough roads. The extensions sit above the bars, which adds some height, but there are no height spacers. Relatively small curved oval arm rests with removable EVA pads offer four possible settings for slight adjustability. They’re sweaty though, and the tight curve may feel restrictive to some riders. The simplicity of these clip-ons means weight is impressively low, and the price is equally friendly.
Verdict: Basic and sweaty, but all the tri-bar you really need at a bargain price
Performance 3/5
Value 5/5
Overall 4/5
Je gebruikt ze in tijdritjes, omdat je er door een andere houding aerodynamischer van wordt. Ik schat dat het zo'n 4-5% scheelt. Oftewel, met dezelfde inspanning rijd je ruim 37,5 met aerobars (of een tijdritstuur) waar je met een gewoon stuur 36 zou rijden.

Je zit dieper en bent minder breed. Zie bijv. deze fotos, waarin je kunt zien dat je frontale oppervlakte flink kleiner is als je in die aero houding zit:

Afbeeldingslocatie: http://i125.photobucket.com/albums/p46/MajorMantra/BUCS%203up%20TT%202012/3upTT.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cyclingcommentary.typepad.com/.a/6a00d83452fe4f69e2014e882fa5ae970d-pi

[ Voor 3% gewijzigd door Pelle op 04-07-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Laatst online: 17:58
Helaas is dat ding zo zwaar dat je de snelheidswinst direct weer kwijt bent. :P Just kiddin'. :+

[ Voor 9% gewijzigd door LuPo op 04-07-2014 12:25 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Vinnie51 bedoelt natuurlijk dat aerobars niet thuishoren op een racefiets, met een klimtijdrit als uitzondering. Een tijdritstuur hoort op een tijdritfiets. Maar wanneer een tijdritfiets (budgettair) wat teveel van het goede is, is het natuurlijk een prima oplossing.

[ Voor 40% gewijzigd door argro op 04-07-2014 12:27 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Gisteravond nog 68km weg getrapt, kwam totaal niet vooruit. :/
Had te maken met het weer, had last van benauwdheid en verzuring in mn benen. Vreemd, heb dit wel vaker als het zo opeens warm wordt.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
argro schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:25:
Vinnie51 bedoelt natuurlijk dat aerobars niet thuishoren op een racefiets, met een klimtijdrit als uitzondering. Een tijdritstuur hoort op een tijdritfiets. Maar wanneer een tijdritfiets (budgettair) wat teveel van het goede is, is het natuurlijk een prima oplossing.
Zijn die beugels waar men in het profpeloton enkele jaren geleden mee rondreed (maar door de UCI verboden werden) eigenlijk nog verkrijgbaar? Dat lijkt me best lekker rijden. Ik leg weleens de polsen midden op het stuur maar echt safe voelt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 12:25:
Dit ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ah.. ik zal m'n sarcasme-meter weer even aanzetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
DeFeCt schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:15:
[...]

Oei daar moet je dus niet te lang mee wachten, nu alweer oude prijs :'(
Eentje aangeschaft toen ik zag dat ze in de aanbieding waren. Laat wel even weten of die goed bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:37
Maandag bij de Lidl weer wielerspulletjes in de aanbieding dacht ik.

Ik ga sowieso kijken of ik er een aantal ondershirts kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13

DeFeCt

je wéét toch

pdebie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:00:

Ik heb het probleem dat mijn hartslag ook wordt gecompressed door de ondershirts van de lidl, lees wel eens dat wapperende shirts invloed hebben op je hartslagmeter, maar bij mij heeft een strak zittend shirt ook duidelijk invloed :) Verder wel fijne shirtjes.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
pdebie schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:00:

Same here. Ga ook voor de eerste keer daar eens neuzen ;)

Maybe zo een rugzakje en bril ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien handig om in de folder te kijken.. staat aardig wat in!
http://www.lidl.nl/cps/rde/www_lidl_nl/hs.xsl/5567.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:29:
[...]

Maybe zo een rugzakje en bril ?
Bril is wel een goede, maar rugzakje? Ga je ook naar je werk met je racefiets dan? Anders heb je dat toch niet nodig? Huissleutel en telefoon doe ik in de rugvakjes op m'n fietsshirt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

sapphire

Die-hard pruts0r

Iemand hier ervaring met Castelli handschoentjes?

Had de laatste tijd vaak pijn in de handpalmen, nu heb ik de laatste paar keer zonder handschoenentjes gefietst en nergens last van. Ofwel het is de gelpadding (eigenlijk is alles met gel gewoon meuk :p ) van mijn huidige handschoentjes.

Dus wil voor morgen een paar nieuwe halen, ben erg gesteld op de kelding van Castelli maar hun handschoentjes vind ik vrij prijzig en hebben ook padding.
Anders haal ik gewoon zwarte Agu's bij de LBS :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Heb een dergelijk rugzakje tijdje terug gehaald; op zich niet slecht. Ga zondag met aantal onervaren collega's op stap met de fiets en dan neem ik hem mee om wat extra gereedschap etc mee te nemen. En je kan je er voor 13 euro niet echt een bult aan vallen natuurlijk :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Inderdaad :) Iemand ervaring met wat ze daar "pechspray" noemen? Het pompt je band op én repareert het tegelijkertijd? :? En dat voor 2 euro. Klinkt te mooi om waar te zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:51
Iemand al eens de Powertap hartslagband geprobeerd? Ze claimen je vermogen te kunnen meten aan de hand van je hartslag maar heb grote twijfels bij de betrouwbaarheid.

http://www.mantel.com/powertap-hartslagband-powercal-ant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ascension schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:46:
Iemand al eens de Powertap hartslagband geprobeerd? Ze claimen je vermogen te kunnen meten aan de hand van je hartslag maar heb grote twijfels bij de betrouwbaarheid.

http://www.mantel.com/powertap-hartslagband-powercal-ant
Dat is toch precies wat bijvoorbeeld Strava ook doet? Een stukje software wat op basis van indicatoren voor de geleverde inspanning een bepaald wattage berekent. In dit geval zit dat stukje software blijkbaar in de hartslagband. Wat daar interessant aan is, is dat je op de fietscomputer het berekende wattage kunt zien, in plaats van alleen achteraf. Zeer nauwkeurig zal het inderdaad niet zijn, maar het zal best een aardige indicatie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-10 20:48

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

De bekende reviewer heeft hem natuurlijk al lang bekeken ;)
http://www.dcrainmaker.co...rcal-in-depth-review.html

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
RoD schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:45:
[...]

Inderdaad :) Iemand ervaring met wat ze daar "pechspray" noemen? Het pompt je band op én repareert het tegelijkertijd? :? En dat voor 2 euro. Klinkt te mooi om waar te zijn :P
Tja je spuit er een soort gel in denk ik. Maar dat lijkt me meer iets voor de stadsfietsen. Bandenspanning voor racebandjes is te hoog voor de spuitbus. Of je spuit eerst de spray er in en pompt daarna je band verder op met een handpompje. Dit is iets om mee te experimenteren >:) .

Ik ga ook weer wat halen bij de Lidl, onder andere sokken en misschien een ondershirt.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
sapphire schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:41:
Iemand hier ervaring met Castelli handschoentjes?

Had de laatste tijd vaak pijn in de handpalmen, nu heb ik de laatste paar keer zonder handschoenentjes gefietst en nergens last van. Ofwel het is de gelpadding (eigenlijk is alles met gel gewoon meuk :p ) van mijn huidige handschoentjes.

Dus wil voor morgen een paar nieuwe halen, ben erg gesteld op de kelding van Castelli maar hun handschoentjes vind ik vrij prijzig en hebben ook padding.
Anders haal ik gewoon zwarte Agu's bij de LBS :p
Ik heb Castelli Rosso handschoentjes. Ze zitten heerlijk maar wel wat fragile. Het rare daar in is hoe ouder ze zijn en kapotter ze ogen, hoe lekkerder ze zitten ;)
PM_Petrol schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:02:
[...]

Tja je spuit er een soort gel in denk ik. Maar dat lijkt me meer iets voor de stadsfietsen. Bandenspanning voor racebandjes is te hoog voor de spuitbus. Of je spuit eerst de spray er in en pompt daarna je band verder op met een handpompje. Dit is iets om mee te experimenteren >:) .
Geloof dat het ook kan voor mountainbikes maar voor racebanden lijkt me het ook crap.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Fragile alsin binnen no-time stuk ? Padding erg dik of valt dat mee ?

Ik sla de Lidll over, shirtjes zijn leuk maar kun je op meer plekken goedkoop krijgen. Broekjes zijn gewoon meuk (dan nog liever een coolmax zeem). Handschoentjes vond ik ook niks.

Brilletje wat ik voor 2 euro kocht was wel handig :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 16:33:
Fragile alsin binnen no-time stuk ? Padding erg dik of valt dat mee ?

Ik sla de Lidll over, shirtjes zijn leuk maar kun je op meer plekken goedkoop krijgen. Broekjes zijn gewoon meuk (dan nog liever een coolmax zeem). Handschoentjes vond ik ook niks.

Brilletje wat ik voor 2 euro kocht was wel handig :p
Padding is niet te dik, die is eigenlijk prima. Stuk is een groot woord maar heb wel een klein gaatje bij het stukje stof waaraan je ze uit kunt trekken. Kijk wel even bij het kopen naar de maattabel, goede maat is wel zo handig. Ze horen wat strak te zitten maar niet nauw.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Gewoon lekker zo tri opzetstuurtje, heb je ook geen handschoenen nodig :)

Snap niet wat er mis mee is, fietst veel lekkerder.
Krijg anders last van armen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Lijkt me ook al een tijdje wel lekker zo'n stuurtje :)

Overigens thuis gekomen van de LBS met een setje BBB handschoentjes. Simpel z/w, geen gel!!!, en amper padding en net prijsje :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Maar als je goed rijdt zonder handschoentjes waarom draag je dan handschoentjes?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Nu het toch over handschoentjes gaat. Ik heb twee paar Roeckl handschoentjes maat 8,5. Bij het passen in de winkel waren deze goed voor mij. Andere maten of te klein of te groot. Echter heb ik tijdens het fietsen elke keer last van mijn handen, tussen de vingers. Daar drukken de handschoentjes te erg in. Ik heb de maattabel van Roeckl er eens op nageslagen maar maat 8,5 is precies goed voor mijn handomtrek. Ik denk dat ik maar eens andere merken ga bestellen/passen. Krijg sterk het idee dat de maatvoering van Roeckl net niet bij mijn handen past. Qua padding en demping bevallen ze overigens uitstekend.

Iemand tips voor goede handschoentjes voor grote handen? Ik vind Castelli/Assos e.d. te duur. Max prijs per paar is €15-20. Ben nu aan het kijken naar Ultima of Agu ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25
Lekker warm en hoop wind vanmiddag die wel steeds wat draaide (volgens mij bepaald moment richting kracht 6 tegen ofzo)
Toch ff rondje van 100km gefietst met nieuwe max hartslag toen ik ff stuk flink door heb getrapt. (tijdje 190)

http://www.strava.com/activities/161717118

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 04-07-2014 21:23 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Ter info.

Na veel gepuzzel via o.a Google heb ik kunnen achterhalen dat dit opzetstuur ( maar ) 448 gram weegt.

Dit --> http://www.wiggle.nl/toke...ch-opzetstuur-en-steunen/

[ Voor 6% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 04-07-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Gewicht van dat ding is toch behoorlijl irrelevant? Als je gaat klimmen haal je hem er uiteraard vanaf. Lijkt me ook best lekker voor een lange rit door de polder eigenlijk.

[ Voor 154% gewijzigd door TheLemon op 04-07-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
TheLemon schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:40:
Gewicht van dat ding is toch behoorlijl irrelevant? Als je gaat klimmen haal je hem er uiteraard vanaf. Lijkt me ook best lekker voor een lange rit door de polder eigenlijk.
Wellicht wel maar was gewoon benieuwd. En ik dacht ik deel die info even. My bad... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:39:
Nu het toch over handschoentjes gaat. Ik heb twee paar Roeckl handschoentjes maat 8,5. Bij het passen in de winkel waren deze goed voor mij. Andere maten of te klein of te groot. Echter heb ik tijdens het fietsen elke keer last van mijn handen, tussen de vingers. Daar drukken de handschoentjes te erg in. Ik heb de maattabel van Roeckl er eens op nageslagen maar maat 8,5 is precies goed voor mijn handomtrek. Ik denk dat ik maar eens andere merken ga bestellen/passen. Krijg sterk het idee dat de maatvoering van Roeckl net niet bij mijn handen past. Qua padding en demping bevallen ze overigens uitstekend.

Iemand tips voor goede handschoentjes voor grote handen? Ik vind Castelli/Assos e.d. te duur. Max prijs per paar is €15-20. Ben nu aan het kijken naar Ultima of Agu ofzo.
Als Castelli te duur is, hoe kom je dan aan Roeckl? Ik heb daar ook een paar handschoenen van. Waren duurder dan wat dan ook, maat vond ze mooi. Ook dacht ik dat het goede handschoenen zouden zijn, met name omdat Roeckl een naam heeft op het gebied van handschoenen. Niet dus. Na paar keer fietsen was de aftakeling al een feit. Nu, na nog geen jaar, zijn ze dermate gaar dat ze echt aan vervanging toe zijn. Ook al is n slechts 1, voor mij nooit meer Roeckl.

Overigens snap ik de combinatie van 'grote handen' en maat 8,5 niet zo goed. Maat 8,5 is relatief (zeer) klein. Medium is circa 9 en large is 10. Groot is dus 11 of 12, en niet 8,5.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 04-07-2014 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ander vraagje over hartslagzones: ik lees op doefiets.nl dat je doorgaans in D2 het hoogste gemiddelde haalt over een langere rit en dat je D3 uitsluitend in intervallen moet fietsen. Daarnaast mag je eigenlijk maar een paar keer per jaar in de weerstandzone zitten en dan maar een minuut in interval ofzo. Dit lijkt me echt een beetje onzinnig.

Mijn omslagpunt ligt vermoedelijk rond de 173-175, aangezien dat mijn gemiddelde hartslag is na een rit van anderhalf uur volle bak afzien. Alles daarboven is dus weerstandtraining.
Als ik met de maten in het wekelijkse rondje een klimmetje tegenkom, gaat het altijd volle bak omhoog en dat is dus een paar minuten tegen 190+ bpm. Volgens doefiets.nl kan/mag dat dus niet.
Bij een D3 training mag je alleen een paar intervallen hoog D3 rijden en daartussen grotere blokken D1. Als ik een kort blokje op 175bpm rijd, word ik helemaal niet moe. Logisch, want rijden op je omslagpunt zou je lang moeten kunnen volhouden. Hoe kun je op zo'n manier nou sneller en harder worden?
Moet wel bij gezegd worden dat ik maar 1 á 2 keer per week fiets en dus voldoende herstel altijd. Daarnaast in het voorjaar goed rustig opgebouwd met 100km+ ritten op lagere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:51
Als jij minutenlang volhoudt op 190+ dan vermoed ik dat je omslagpunt wel wat hoger ligt dan 173-175. Ik schat mijn omslagpunt ook rond die waarden en 190+ is voor mij echt afzien, misschien 30 sec in een sprint.

Wat is je max. hartslag? Wel eens getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Sneller en harder (wat dat laatste ook moge zijn) wordt je met een trainingsschema zoals van doefiets.nl. Dat betekent dus dat je niet meer met de maten kunt knallen, maar moet trainen. Tussen trainen en voor de lol een stukje fietsen kan best wat ruimte zitten. Als je verder geen specifiek doel hebt, dan zou ik lekker blijven doen wat je leuk vindt, ondanks dat dit niet de meest effectieve manier is om beter te worden.

Kort door de bocht zijn er twee manieren om effectief te trainen. Heel hard en heel kort of heel langzaam en heel lang. Alles er tussenin is wat menigeen vaak doet (en het leukst is), maar relatief weinig effectief is.

[ Voor 20% gewijzigd door argro op 04-07-2014 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Makkelijk schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 20:35:
Maar als je goed rijdt zonder handschoentjes waarom draag je dan handschoentjes?
Omdat ik zweet handen aan m'n stuur ook niks vind en handschoentjes zitten lekkerder met trouwring :+
Dus handschoentjes met dunne/geen gel padding zijn ook top :)

owja en iets met grip, scheelt ook wel merkte ik :p

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 04-07-2014 23:11 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JBplap schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 17:45:
Gewoon lekker zo tri opzetstuurtje, heb je ook geen handschoenen nodig :)

Snap niet wat er mis mee is, fietst veel lekkerder.
Krijg anders last van armen.
Staat je fiets dan wel goed afgesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
TheLemon schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:58:

Mijn omslagpunt ligt vermoedelijk rond de 173-175, aangezien dat mijn gemiddelde hartslag is na een rit van anderhalf uur volle bak afzien.

... Als ik een kort blokje op 175bpm rijd, word ik helemaal niet moe. Logisch, want rijden op je omslagpunt zou je lang moeten kunnen volhouden.
Ho stop, je omslagpunt is denk ik geen geen 175 als je dat anderhalf uur lang kunt volhouden. Ga hem eens goed zoeken, kijk wat je 5 min volhoud en trek daar 8 vamaf.

Mijn max hs is 195 en mn omslagpunt 180. Als ik anderhalf uur volle bak rijdt zit ik op gem. 170. Voor mij is dus tussen de 180 en 195 rijden weerstandtraining. Tussen 170 en 180 is eerder D3.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 05-07-2014 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 21:51:
[...]
Als Castelli te duur is, hoe kom je dan aan Roeckl? Ik heb daar ook een paar handschoenen van. Waren duurder dan wat dan ook, maat vond ze mooi. Ook dacht ik dat het goede handschoenen zouden zijn, met name omdat Roeckl een naam heeft op het gebied van handschoenen. Niet dus. Na paar keer fietsen was de aftakeling al een feit. Nu, na nog geen jaar, zijn ze dermate gaar dat ze echt aan vervanging toe zijn. Ook al is n slechts 1, voor mij nooit meer Roeckl.
Mwah mijn handschoentjes gaan al 5 jaar mee. Zijn nog prima verder. Niet meer dan 20 euro per paar betaald. Dus ook binnen mijn huidige budget en Castelli/Assos gaan daar met 30-40 euro en hoger per paar echt wel overheen.
Overigens snap ik de combinatie van 'grote handen' en maat 8,5 niet zo goed. Maat 8,5 is relatief (zeer) klein. Medium is circa 9 en large is 10. Groot is dus 11 of 12, en niet 8,5.
Hoe kom je daarbij? Van winterhandschoenen (ook Roeckl) heb ik L. Zitten prima. Maat 8,5 van Roeckl is gewoon (ondergrens) L hoor: http://www.roecklhandscho...eckl-maat_bepalen&lang=NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik rij al 4 jaar rond met een paar Roeckl's van 25,- op de MTB en die zijn nog helemaal in orde, alleen een optisch biesje laat los, niet boeiend.
Op de racer een setje Rosso Corsa van Castelli (40,-) en die zijn ook nog 100%, na 2 1/2 jaar. Enige nadeel daarvan is dat het zwart geverfde leer nog steeds afgeeft als de pest bij het wassen. Ze kunnen dus nog steeds niet in de wasmachine samen met iets anders. Het maffe is dat het zelf wel pikzwart blijft.

Over die hartslag: toch maar eens goed laten bepalen dan. Met 'harder' worden bedoel ik koershardheid. Dat je, terwijl je al stuk zit na een stevige kopbeurt alsnog mee kan knallen met een demarrage bijv.en dat je tijdelijk toch even 110% kan geven, als je dat eigenlijk niet meer zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:57
Makkelijk schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 03:13:
[...]

Ho stop, je omslagpunt is denk ik geen geen 175 als je dat anderhalf uur lang kunt volhouden. Ga hem eens goed zoeken, kijk wat je 5 min volhoud en trek daar 8 vamaf.

Mijn max hs is 195 en mn omslagpunt 180. Als ik anderhalf uur volle bak rijdt zit ik op gem. 170. Voor mij is dus tussen de 180 en 195 rijden weerstandtraining. Tussen 170 en 180 is eerder D3.
Pfff... ik vind het best lastig om m'n hs omhoog te krijgen. Vanochtend even geprobeerd een stuk hard door te trekken, maar dan kom ik tot 165..... Ook kopje van Bloemendaal op zit ik max op 172 oid. Heb dan altijd eerder dat de kracht uit m'n benen wegzakt, maar m'n hs niet veel hoger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-10 20:14

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Gisteren tijdens een ritje na het werk voor het eerst eens experimenteert met zo'n gel. Ik had er 2 mee, eentje van het merk 'biover' smaak appel en 90 gram en andere 'isopower' van firstclassnutrition smaak agrum en 44 ml.

Ik had niet de verwachting dat het heel erg lekker ging zijn, maar zeker bij die appel dacht ik dat het wat vergelijkbaar zou zijn met die kleine zakjes appelmoes in een gelijkaardige verpakking. Hoe naïef ;). De textuur deed mij bijna over mijn nek gaan! Bah, wat een vreselijke sensatie in je mond die textuur. Ook niet veel appel geproefd.... Een uurtje later het 2 gelletje, helaas meer van hetzelfde. Het kost mij echt moeite om dat binnen te krijgen en een halve (grote) drinkbus om het vieze gevoel in mijn mond weg te spoelen.

Over de werking had ik niet te klagen, de suikers deden hun werk prima.

Heb ik gewoon pech gehad of bezitten alle merken van deze gels een gelijkaardige textuur? Een kwestie van gewenning?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 08:11:
[...]

Mwah mijn handschoentjes gaan al 5 jaar mee. Zijn nog prima verder. Niet meer dan 20 euro per paar betaald. Dus ook binnen mijn huidige budget en Castelli/Assos gaan daar met 30-40 euro en hoger per paar echt wel overheen.
Oke, dan heb ik blijkbaar pech met mijn Roeckls. Die waren circa 50 euro en zoals gezegd van waardeloze kwaliteit. Op meerdere fronten gaan / zijn ze kapot. Ook de service van Roeckl, of beter gezegd het volledige gebrek daaraan, helpt niet bij mijn enthousiasme over Roeckl.

Nieuwe handschoenen zijn van GripGrab trouwens. Zitten nog ergens in de orderafhandeling. Zal t.z.t. wel even laten weten hoe die bevallen.
[...]

Hoe kom je daarbij? Van winterhandschoenen (ook Roeckl) heb ik L. Zitten prima. Maat 8,5 van Roeckl is gewoon (ondergrens) L hoor: http://www.roecklhandscho...eckl-maat_bepalen&lang=NL
Maattabellen kunnen een beetje wisselen, maar 8,5 staat toch ergens in het midden? Dat is dus m.i. niet als groot te kwalificeren. In menig maattabel wordt 8,5 ook aangeduid als medium. Bij groot denk ik niet direct aan ondergrens large in ieder geval, maar meer aan (extra) extra large.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 05-07-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
VFRRijder schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:51:
[...]

Pfff... ik vind het best lastig om m'n hs omhoog te krijgen. Vanochtend even geprobeerd een stuk hard door te trekken, maar dan kom ik tot 165..... Ook kopje van Bloemendaal op zit ik max op 172 oid. Heb dan altijd eerder dat de kracht uit m'n benen wegzakt, maar m'n hs niet veel hoger wordt.
Ah dan wordt t meten van je omslagpunt lastig. Misschien gewoon veel meer gaan klimmen en sprinten zodat je benen sterker worden en weer matchen met je conditie? Of je cadans omhoog, dan kun je met dezelfde spierkracht meer kapot gaan. Ik heb in elk geval ooit gewoon vanaf 80% max intervaltraining van 5min per keer gedaan om omslagpunt te bepalen, standaard methode. Sportmedisch testen kan ook nog.

Over handschoenen: bij uitstek een product om in een winkel te passen, net als helm... Ik ben heel tevreden over mijn bontrager sport, na een jaar in en uit de wasmachine nog als nieuw. Maar welke maat ik moest hebben had ik nooit van tevoren kunnen weten.

[ Voor 56% gewijzigd door Makkelijk op 05-07-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb 2 jaar geleden omslagpunt bepaald via de methode op doefiets.nl (half uur warm rijden, en dan iedere 5 minuten 5 hartslagen hoger gaan zitten, en bij het interval waar je het nog maar net uit kan rijden in 5 minuten (bij mij was dat 175) haal je er dan 8 af).
Ik kwam toen dus op 167 uit. Bedenk hierbij dat je wel een marge hebt van een aantal slagen, omdat je gewoon willekeurig ergens begint. Ik begon op 145 maar dat had ook 148 kunnen zijn, en dan was ik of op 165 of op 170 uitgekomen.

Vanaf vorig jaar ben ik ritjes van ongeveer een uur gaan maken, om me daarin helemaal leeg te rijden. Gemiddeld zit ik tijdens zo'n rit op 169bpm, dus dat is ook een goede indicatie van je omslagpunt.

En afgelopen voorjaar een sportmedische test gedaan (met gasanalyse), en die kwam uit op 168-170, dus die 169 uit de praktijk bleek goed te kloppen.

175bpm kan ik nu wel langer volhouden als 2 jaar geleden, een half uur ongeveer, 180bpm maar een minuutje en mijn max HR (188) slechts een paar seconden. Maar dat is niet zo gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Misschien zit mijn eigen omslagpunt dan toch een stuk lager dan ik denk want ik kan daar geen uur op rijden, ook al heb ik dezelfde methode gebruikt. Ik vermoed dat die 8 hartslagen een beetje de arbitraire factor is. En misschien is TheLemon's omslagpunt dan gewoon wel 175 maar het kan natuurliijk ook 177 of 179 zijn en dan weet je dus niet precies wat weerstandstraining is en wat D3 is. Zou me er zelf ook niet druk om maken maar als je voor bepaalde doelen / wedstrijden traint is het natuurlijk wel handig om er rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Racefiets klein

Zojuist opgehaald :) Gianni Motta Emilia, Tiagra afgemonteerd. Prima beginnersfiets naast m'n MTB lijkt me (of hoop ik ;) ). Alleen waarom moet het vandaag de hele dag regenen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Mooie bovenbuis :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
RobbertC schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 11:23:
[afbeelding]

Zojuist opgehaald :) Gianni Motta Emilia, Tiagra afgemonteerd. Prima beginnersfiets naast m'n MTB lijkt me (of hoop ik ;) ). Alleen waarom moet het vandaag de hele dag regenen :(
Gefeliciteerd mooie fiets ;) Tiagra is prima als beginnersfiets !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
TheLemon schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:38:
[...]

Enige nadeel daarvan is dat het zwart geverfde leer nog steeds afgeeft als de pest bij het wassen. Ze kunnen dus nog steeds niet in de wasmachine samen met iets anders. Het maffe is dat het zelf wel pikzwart blijft.

[...]
Dat lijkt me ook niet echt handig inderdaad! Ik heb de handschoentjes gelijk bij de andere fietskleding gegooid. Gelukkig nooit afgegeven. :o
argro schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:10:
[...]
Oke, dan heb ik blijkbaar pech met mijn Roeckls. Die waren circa 50 euro en zoals gezegd van waardeloze kwaliteit. Op meerdere fronten gaan / zijn ze kapot. Ook de service van Roeckl, of beter gezegd het volledige gebrek daaraan, helpt niet bij mijn enthousiasme over Roeckl.
Dat is wel matig inderdaad. Heb je ze gemaild ofzo?
Nieuwe handschoenen zijn van GripGrab trouwens. Zitten nog ergens in de orderafhandeling. Zal t.z.t. wel even laten weten hoe die bevallen.
Toevallig besteld bij cyclewear? :)
[...]
Maattabellen kunnen een beetje wisselen, maar 8,5 staat toch ergens in het midden? Dat is dus m.i. niet als groot te kwalificeren. In menig maattabel wordt 8,5 ook aangeduid als medium. Bij groot denk ik niet direct aan ondergrens large in ieder geval, maar meer aan (extra) extra large.
Als je verder qua fietskleding S of M hebt vind ik dat ik wel grote handen en voeten (maat 44) heb. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
DeadLock schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 10:10:

...

Heb ik gewoon pech gehad of bezitten alle merken van deze gels een gelijkaardige textuur? Een kwestie van gewenning?
De textuur verschilt niet heel erg per merk is mijn ervaring. Ze zijn niet lekker, maar dat is ook niet echt het idee ervan. Ik gebruik gelletjes alleen als ik verwacht heel diep te gaan, dus als ik het hooggebergte intrek of als ik echt volle bak ga rijden. Dan heb ik ook geen tijd of puf om na te denken over smaak :) Heb ervaring met Isostar, Dextro en mij onbekend merk in de smaak cola. Vond ze niet overdreven vies moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Mooie fiets hierboven.
Supra wielen er onder, ziet er strak uit.
Veilige kilometers toegewenst :)

Ik ben vanochtend naar de Bike2Build geweest in Vlaardingen. Het was Super Saturday, jaja. Verschillende fietsfabrikanten stonden er. Je kon meedoen aan fietsclinics waarbij je op bijvoorbeeld een Cube een rondje kon rijden met andere. 1e clinic begon om 10uur en je kon je ter plekke inschrijven. Om 9 uur was ik er al, dus eerst een beetje in de winkel rond gekeken en met iemand van Vittoria (bandenmerk) gebabbeld.
Ook heb ik naar de fietsencollectie gekeken, er stonden mooie Treks en Cannondales. Aan het eind van het jaar gaat er toch een nieuwe fiets komen, en dat wordt waarschijnlijk een Cannondale CAAD10.
Ze hadden de compleet zwarte CAAD10 Ultegra staan. Mooie fiets en vooral erg licht voor een aluminium vond ik.
En ook voor een redelijke prijs.

De kledingcollectie viel me een beetje tegen. Heel veel verschillende shirtjes of broeken hadden ze niet, en wat ze hadden was normale prijs. Ik wacht wel op de uitverkoop. Dus nog steeds geen leuk koersshirt kunnen kopen.
Ik heb uiteindelijk een paar repen gekocht van Powerbar en Isoactive drank. Daar kreeg je een gratis 750ml bidon bij. En bij het afrekenen mocht ik ook nog een bidon uitkiezen omdat ik voor 10 uur iets had gekocht 8) .

Fietsclinic uiteindelijk niet gedaan omdat het regende. Het is niet het ideale fietsweer vandaag, helaas.

[ Voor 87% gewijzigd door OneTimer op 05-07-2014 14:19 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

TheLemon schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 09:38:
Enige nadeel daarvan is dat het zwart geverfde leer nog steeds afgeeft als de pest bij het wassen. Ze kunnen dus nog steeds niet in de wasmachine samen met iets anders. Het maffe is dat het zelf wel pikzwart blijft.
Alleen daarom ben ik al blij dat ik dan toch geen Castelli's heb gehaald ! In de wasmachine vind ik echt wel een must, mijn Onda's geven ook af als de pest, daardoor word het rode lycra nu ook langzaam zwart en krijg ik gore vlekken (je veegt wel eens wat af met je duim O-) ) niet lekker schoon...bah :(

Net terug van de Giant tour, even fiets schoongespoten en nu mezelf nog. Bah ik hou niet van regen, buiten dat je nat word word alles zo goor :(
En ik weet wat ik als eerste ga bestellen, een regenjasje en een ass saver :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 14:10:
[...]

Alleen daarom ben ik al blij dat ik dan toch geen Castelli's heb gehaald ! In de wasmachine vind ik echt wel een must, mijn Onda's geven ook af als de pest, daardoor word het rode lycra nu ook langzaam zwart en krijg ik gore vlekken (je veegt wel eens wat af met je duim O-) ) niet lekker schoon...bah :(
Totaal geen last van overigens met mijn Rossa's van 2013. Zwart in de palm en witte bovenkant. Misschien maakt dat het verschil ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat een wind weer vandaag, en soms ook ff douche die aanging.
Maar toch ff lekker rondje gefietst.
http://www.strava.com/activities/161978897

Alleen beetje maf met max hartslag, ging paar keer richting/over de 200 (wel met flink doortrappen brug op)

http://www.strava.com/act...78897/segments/3757430183

En met flinke tegenwind en flink doortrappen hem een tijdje boven de 180 gehouden
http://www.strava.com/act...78897/segments/3757430591

Terwijl ik dacht dat m'n max ergens rond de 185 zat (al had ik gisteren ook 190)

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 05-07-2014 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Volgens mij haal je niet zo heel makkelijk je max hartslag. Hoogste hartslag die ik bij mezelf heb gezien is 208 bergop terwijl ik niet zo heel fit was, maar in Nederland haal ik eigenlijk nooit hoger dan 195-200, ook als ik vol een viaduct oid op ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Zo, dat was zwaar die Marmotte. Denk dat ik minstens vijftien gels en twaalf bidons heb verbruikt. 9,5 uur over gedaan met pijnlijke ribben.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
StevenK schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:06:
Zo, dat was zwaar die Marmotte. Denk dat ik minstens vijftien gels en twaalf bidons heb verbruikt. 9,5 uur over gedaan met pijnlijke ribben.
Bikkel!

Vandaag toch nog in het zadel gekropen maar pas in de middag na de eerste etape van TdF. Had niet zo zin in regen. :9 Overigens was de sprint wel erg spannend met Cancellara z'n mooie actie maar te vroeg, Cavendish (rare beweging) en uiteindelijk Kittel. Voigt ook lekker bezig. Maar goed terug ontopic.

Eerst een stukje Rottemeren gedaan, met pittig windje overigens uit ZZW dus Jelle TT ging hem niet worden ;), maar voelde wel naar meer dus lekker door gebuffeld richting Zoetermeer - Leiden - Oegstgeest - Noordwijk (mmm best veel wind) - Katwijk (mooie duinen maar damn die wind...oh en de zon en het is al tegen 9 uur) - Wassenaar - Scheveningen (zon weg maar nog wel wat licht) - Delft (donker, geen licht bij) - Rotterdam (straatverlichting ftw). Goed voor 133 K.

Overigens had ik mijn zadel maar eens anders afgesteld, helemaal naar achter en en tikkie schuin naar beneden. Meteen vele malen beter. En dit was ook mijn eerst ervaring met een gelletje. Ik had er bij de Bever twee gekocht, eentje mee. Tropical fruit van PowerGel (PowerBar), die was verbazingwekkend erg goed naar binnen te werken. Had trouwens mijn nieuwe cassette en ketting (die eerste slipte) gemonteerd, nergens last van en ging als een zonnetje. Duidelijk vaker ketting vervangen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
StevenK schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 21:06:
Ai, mooi man. Hou verhoudt deze tijd zich met je doel?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
MrAngry schreef op zondag 06 juli 2014 @ 02:36:
[...]

Ai, mooi man. Hou verhoudt deze tijd zich met je doel?
Volgens mij ging hij hem zonder doel in op het laatste moment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Verschrikkelijk, wat word alles vies van een uurtje of 2 in de regen/bagger rijden :(

Alles onder het vuil/zand/whatever, remblokjes vol troep, remranden vol bagger, ect. Blij dat ik gisteren iig gelijk de tuinslang erop gezet had.

Net de ketting schoongemaakt en zie nu wat doffe plekken waar een messing/brons (?) kleur doorheen komt. Geen idee of dat erg is na 2k kilometers (CN 5701) of is het wijs hem dan te vervangen ?

Waarmee smeren jullie andere onderdelen van je fiets eigenlijk, zoals derrie wieltjes, misschien remmen, ect ?
En zwarte troep met smeer/olie resten van je frame? Want een sopje met dreft helpt niet echt op mijn witte frame :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon geen olie op ketting gebruiken, krijg je ook geen zwarte zooi meer :)
Ik gebruik pedros icewax op m'n ketting en met weer zoals gisteren/vandaag even emmertje sop en afspoelen onder douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Van olie wordt je ketting niet zwart, van het vuil erop wel ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee dat klopt, maar icm met rotzooi die olie aantrekt krijg je wel die zwarte bende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zondag 06 juli 2014 @ 18:29:
Nee dat klopt, maar icm met rotzooi die olie aantrekt krijg je wel die zwarte bende ;)
True. Zelf gebruik pedros ook hoor, ChainJ of SynLube. Icewax nog geen ervaring mee.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Nouja zwart kwam niet alleen uit de ketting, mijn voorvork was zwart van de troep uit de voorrem :?

Gebruik overigens Juice Lube Ceramic.

En de ketting opgemeten, zit tegen 0.75 aan dus kan nog eventjes mee.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op zondag 06 juli 2014 @ 19:00:
Nouja zwart kwam niet alleen uit de ketting, mijn voorvork was zwart van de troep uit de voorrem :?

Gebruik overigens Juice Lube Ceramic.

En de ketting opgemeten, zit tegen 0.75 aan dus kan nog eventjes mee.
Tis gewoon shit van de weg. Alles goed afsoepelen en de remmen, velg rand (waar de rem op komt) en de rand tussen band en velg goed schoonmaken met een doek. Als je alles redelijk schoon hebt nog een keer spoelen en dan eventueel met iets van Bluewonder op een doek alles weer non-zwart krijgen. Daarna nog even afnemen met een natte doek.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Koen De Kort heeft gisteren gefilmt: YouTube: On bike camera footage on Stage 1 of Le Tour de France
Er zit ook een valpartij tussen. De eindsprint staat er helaas niet op zoals bij een ander filmpje uit de Ronde van Zwitserland.
Wel leuk om te zien, zulke beelden zie je niet tijdens de uitzendingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PM_Petrol schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:04:
Koen De Kort heeft gisteren gefilmt: YouTube: On bike camera footage on Stage 1 of Le Tour de France
Er zit ook een valpartij tussen. De eindsprint staat er helaas niet op zoals bij een ander filmpje uit de Ronde van Zwitserland.
Thx. Had het nog niet gezien maar wel over gehoord van zondag groepje.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al een paar weken opzoek naar mooie en goede bidonhouders voor mijn nieuwe bike
Maar kan geen keuze maken, jullie nog een idee voor mooie bijpassende ?

Afbeeldingslocatie: http://www.italworks.nl/images/race/air/Cento1AIR_red_fluo.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
:~ maar ligt ook aan de bidons eigenlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ook. Daar dan ook maar direct 10 van halen.

Heb nu custom elite. Maar die schrapen de verf van bidons af dus die krijgen van zelf wat meer kleuren,

Zipp heeft wel mooie. Carbon. Voor een redelijke prijs 40 maar dat is ook de max eigenlijk

Dit is eigenlijk wel een beetje een luxe probleem 8)7 |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2014 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
FSA K-Force zijn ook mooi vind ik. Met dat rood er in, past wel bij de fiets. http://www.futurumshop.nl/fsa-k-force-bidonhouder.phtml
Wel wat aan de dure kant, 45€ per stuk.

Je kan ze ook vanuit China bestellen, stuk goedkoper en ook carbon.
Alleen zit je dan met een wat langere levertijd. http://nl.aliexpress.com/...e-25g-free/734495586.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Maar als je Elite Custom hebt gehad wil je niks anders meer want ze zijn gewoon het best ;)

De Sior Evo van Elite is ook mooi.
Ander goed alternatief is de Tacx Tao, die heeft ook goede reputatie!

Vriend van me verloor laatst een bidon door slechte bidonhouder (XLC, aluminium model wat heel veel verkocht wordt onder allerlei brands). Die hij overigens van mij had gehad nadat ik ze zelf voor Elite Custom had vervangen. Levensgevaarlijk in elk geval.

[ Voor 51% gewijzigd door Makkelijk op 06-07-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:36:
Ja ook. Daar dan ook maar direct 10 van halen.

Heb nu custom elite. Maar die schrapen de verf van bidons af dus die krijgen van zelf wat meer kleuren,

Zipp heeft wel mooie. Carbon. Voor een redelijke prijs 40 maar dat is ook de max eigenlijk

Dit is eigenlijk wel een beetje een luxe probleem 8)7 |:(
Die elite's heb ik ook en idd mijn bidons zien wel wat af maar zijn nog niet kaal.

Maar als ik het zo zie zou ik voor gelakt zwart gaan met een kleur wit of rood erin (of beide zelfs) (wat Makkelijk zegt dus). Bidons uit 1 kleur dan weer. Blijft lastig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Elite cannibals?

Vind ik ook wel wat hebben, of Bontrager RXXXL's ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:26:
Ben al een paar weken opzoek naar mooie en goede bidonhouders voor mijn nieuwe bike
Maar kan geen keuze maken, jullie nog een idee voor mooie bijpassende ?

[afbeelding]
Mooie fiets :9~

Jaja bidonhouders, maar waar is Tux?

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Weet iemand waar de cadans sensor die je op de crank aanbrengt uit bestaat? Is dat alleen een magneet?

Ik heb een sigma 16.12 gekocht maar met een BBright crank heb je vrij weinig ruimte tussen de cranks en het frame. Ik kan hem wel op de zijkant monteren maar dat ziet er imo niet uit. Dus als het alleen een magneet is zoals bij km teller dan kom ik er wel uit met een beetje loctite en een neodym magneetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Ja, dat is alleen een magneet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
top, gaan we wat in elkaar knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Arundel Mandible zijn ook mooie en fijne houders. Ook hiervan is een goedkope Alibaba kopie, die overigens beter schijnt te zijn dan het origineel....

Tacx Tao is ook prima (heb ze zelf) maar wel belangrijk om te vermelden dat deze houders alleen werkt met conische bidons.

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 07-07-2014 07:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybastiaans
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03 20:38
Crazyanz schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:53:
Weet iemand waar de cadans sensor die je op de crank aanbrengt uit bestaat? Is dat alleen een magneet?

Ik heb een sigma 16.12 gekocht maar met een BBright crank heb je vrij weinig ruimte tussen de cranks en het frame. Ik kan hem wel op de zijkant monteren maar dat ziet er imo niet uit. Dus als het alleen een magneet is zoals bij km teller dan kom ik er wel uit met een beetje loctite en een neodym magneetje.
Same here, ik heb twee van die kleine magneetjes op elkaar gestapeld en aan de achterkant tegen de inbus van de trapper aan gemaakt. Geen lijm nodig, zit nu al 1500 km prima op zijn plaats. De magneetjes had ik nog uit de corsage van mijn trouwpak... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
ybastiaans schreef op maandag 07 juli 2014 @ 07:08:
[...]

Same here, ik heb twee van die kleine magneetjes op elkaar gestapeld en aan de achterkant tegen de inbus van de trapper aan gemaakt. Geen lijm nodig, zit nu al 1500 km prima op zijn plaats. De magneetjes had ik nog uit de corsage van mijn trouwpak... :)
Waarom 2 magneetjes gestapeld? Als het zo'n neodymium-magneet is, dan is één ook voldoende. Die heeft een 'bereik' van 15 - 20 mm.

Overigens is het wel fijn als de de as van het pedaal iets verdiept in de crank ligt, anders is een beetje secondelijm wel een te bevelen. Als de as een beetje verdiept ligt, zit het magneetje zonder lijm meer dan vast genoeg, zo niet, dan schuift het magneetje er relatief makkelijk af. Zonder lijm was ik mijn magneetje al na 0 ritten kwijt namelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 07-07-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik gebruik ook zo'n magneetje, zonder lijm, en dat gaat al meer dan 10.000 km goed...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
PM_Petrol schreef op zondag 06 juli 2014 @ 22:04:
Auw die valpartij. Iets wat ik hopelijk nooit hoef mee te maken.

Vanavond (als het weer mee zit) mijn eerste ritje. Mijn pa gaat met me mee. Klein uurtje fietsen ofzo. Rustig aan beginnen.

Zal kijken of ik vanavond ook een fatsoenlijke foto van de fiets kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Grrr... Vorige week mijn Cyclocrosser op Marktplaats gezet inclusief foto's en duidelijke uitleg over het hoe- en wat.. Uiteindelijk met een bieder tot een akkoord gekomen en hij zou de fiets vandaag op mijn werk komen ophalen. Mailt hij gisteravond dat het toch niet doorgaat want hij vindt de schakelgroepen te oud |:(

Fiets vrijdag al in de auto meegenomen naar m'n werk, dus morgen maar m'n fietskleding meenemen en terug naar huis fietsen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Ik heb vorige week voor het eerst door een hoosbui gefietst, alles was echt behoorlijk smerig dus daarna fiets onder de douche gezet en helemaal afgespoeld en gister de ketting eerst met lampenolie schoon gepoetst en door een kettingreiniger met lampenolie (kastje) gehaald en daarna met een spray (had ik nog staan) de ketting weer ingevet en daarna met een droge doek het overtollige vet er af gehaald.

Opzich ziet de ketting er nu wel mooi schoon uit maar ik hoor nog wel een licht knarsend geluid als ik hem langzaam ronddraai, moet ik er gewoon een stukje mee gaan fietsen of kan ik beter iets anders proberen? Ketting is ongeveer 1000km oud en is de eerste ketting die er op ligt, fiets nieuw gekocht begin van dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
iemand trouwens ervaring met Speed Trap systemen? Dus dat je de zender voor je tellertje in je voorvork plaatst?

Ik heb nu de sensor van mijn tellertje met twee tie-wraps om m'n voorvork heen zitten (zaten geen rubber bandjes bij), maar dit ziet er natuurlijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
BertP schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:47:
Opzich ziet de ketting er nu wel mooi schoon uit maar ik hoor nog wel een licht knarsend geluid als ik hem langzaam ronddraai, moet ik er gewoon een stukje mee gaan fietsen of kan ik beter iets anders proberen? Ketting is ongeveer 1000km oud en is de eerste ketting die er op ligt, fiets nieuw gekocht begin van dit jaar.
Dat knarsen blijft toch wel is mijn ervaring ;)
Ook als het twee dagen heeft liggen weken, afgespoelt met ontvetter, en daarna weer perfect gesmeerd. Als je de schakels dan horizontaal beweegt knarst het wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
leonvw schreef op maandag 07 juli 2014 @ 09:46:
Grrr... Vorige week mijn Cyclocrosser op Marktplaats gezet inclusief foto's en duidelijke uitleg over het hoe- en wat.. Uiteindelijk met een bieder tot een akkoord gekomen en hij zou de fiets vandaag op mijn werk komen ophalen. Mailt hij gisteravond dat het toch niet doorgaat want hij vindt de schakelgroepen te oud |:(

Fiets vrijdag al in de auto meegenomen naar m'n werk, dus morgen maar m'n fietskleding meenemen en terug naar huis fietsen :')
Dat is een beetje de tragiek van Marktplaats. Per 100 biedingen via de site heb je ongeveer 1 verkoop. Bij biedingen per e-mail is dat ongeveer 1 op 25. De kans op een no-show na een concrete afspraak gemaakt te hebben om iets af te halen is ook ruim 50%. Zelfs wanneer je binnen 10 seconden met een akkoord reageert op een bieding per e-mail hoor je in het gros van de gevallen niets meer. Ik val die mensen altijd nog even lastig met een korte cursus verbintenissenrecht, maar meer is er niet aan te doen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
..
Je zou bijna een soort van 'rating' systeem (op basis van een aantal punten, zoals levering, communicatie).
Dan kan het al een hindernis zijn. Maar zelfs al wonen ze naast je deur, sommigen zijn te lui om uberhaupt iets te verrichten (zo had ik er een die graag zag dat ik 2 MTB banden (26 inch) 'eventjes' bij hem kwam afleveren.... ja daaaag, jij wil de banden kopen.. dan pak maar een lijnbus/fiets/auto/taxi, je weet vooraf waar iemand ongeveer woont).

Marktplaats..tsss... ik verkoop liever via gerichte fora (fiets/fotografie fora) dan op de dump-plek genaamd marktplaats...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 11:22
Ja inderdaad, rare gang van zaken af en toe. Ik vind nog steeds dat er een rating systeem moet komen a la ebay, dat werkt echt werelds. Al zo verschrikkelijk veel spullen gekocht daar. Probeer nu ook een 26" mtb te slijten, kijken hoe dat verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Je hebt wel een veel groter publiek op Marktplaats. Zelf een paar keer spul verkocht, maar nooit problemen gehad met no shows of laatste moment afzeggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Afgelopen zaterdag mijn eerste kwart triathlon gedaan op Texel. Zwemmen in open zee viel mee. Het fietsonderdeel ging aardig, maar met windkracht 6 was het echt knokken. Wind mee rijd je dan ongeveer 50km/u en tegen de wind in (het grootste deel) moet je knokken om 24 km/u te fietsen. Gemiddeld over 40 km op 32.2km/h, genoeg om veel mensen in te halen met snelle tijdrit-fietsen en dito helmen.
En dan nog 10 kilometer lopen waarvan het laatste stuk weer tegen die helse wind in. Dat viel echt tegen. Uiteindelijk levend over de finish (dat was het doel) in 2u46.
Een hele ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Respect!

Hoe voel je je nu? Na zo'n "helse" dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
argro schreef op maandag 07 juli 2014 @ 10:23:
[...]
Dat is een beetje de tragiek van Marktplaats. Per 100 biedingen via de site heb je ongeveer 1 verkoop. Bij biedingen per e-mail is dat ongeveer 1 op 25. De kans op een no-show na een concrete afspraak gemaakt te hebben om iets af te halen is ook ruim 50%. Zelfs wanneer je binnen 10 seconden met een akkoord reageert op een bieding per e-mail hoor je in het gros van de gevallen niets meer. Ik val die mensen altijd nog even lastig met een korte cursus verbintenissenrecht, maar meer is er niet aan te doen ben ik bang.
Is het ook ja.. Ach, ben al blij dat ik in ieder geval een mailtje krijg met de afzegging. Dat is in ieder geval iets zullen we maar denken.

Fiets hem morgen wel weer naar huis en zet hem lekker in de garage tot de volgende potentiele koper zich aandient :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een lul :/
Pagina: 1 ... 72 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.