Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.036 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Extragratis tip: pak een pomp met een slangetje. Dan hoef je de pomp niet onder een exotische hoek te houden om lucht in de band te krijgen.

En hoezo zit je zadeltas in de weg? Die zit toch aan je zadel en je pomp aan je verticale buis via de bidonhouderbevestiging.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:50
wackmaniac schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:11:
Extragratis tip: pak een pomp met een slangetje. Dan hoef je de pomp niet onder een exotische hoek te houden om lucht in de band te krijgen.

En hoezo zit je zadeltas in de weg? Die zit toch aan je zadel en je pomp aan je verticale buis via de bidonhouderbevestiging.
Dat zou nog beter zijn, maar niet per se nodig. Pompje moet in het zadeltasje ;). Pompje aan het frame kan echt niet :p.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
PM_Petrol schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:17:
[...]

Dat zou nog beter zijn, maar niet per se nodig. Pompje moet in het zadeltasje ;). Pompje aan het frame kan echt niet :p.
Vraag me toch af wie al die onzinnige regels, bedacht heeft?
De meeste profs rijden gewoon met zadeltasje & fietspompje aan frame tijdens training. Dus snap niet helemaal waar dit toch vandaan komt.(macho tijdperk Teunise kneteman? ofzo)

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:30

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Deze? Ik heb een ander model van topeak, waarmee ik zonder probleem tot 7 bar kom (maximum van mijn banden). Bij een bredere band pomp je je wel suf ;).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik denk dat het ook komt dat veel wielrenners de fiets sportief willen houden. Het begint bij de fietsbel, dan een pomp, dan spatborden en toch maar een bagagedrager er op dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
Laatst ben ik gevallen tijdens een sprintje en heb ik helaas m'n pols gebroken. Ook zit er een deukje in mn alu frame met wat kleine scheurtjes. Volgens de LBS niet meer veilig. Iemand hier ervaring mee?
Afbeeldingslocatie: https://photos-6.dropbox.com/t/0/AACMWZHyGgBeWsKUku6JIC5L4hvjKu7pzCyXaHiGW-YhBA/12/6475536/jpeg/1024x768/3/1403899200/0/2/2014-06-20%2019.10.42klein.jpg/6wSiFmSDI1v6dKRD-czqijlaSEJR6WxDUJUgVOToLoI
En hier groter: https://www.dropbox.com/s...2014-06-20%2019.10.42.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door jongeroel op 27-06-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 20:42
Niet helemaal on topic hier, maar omdat ik erg blij ben met m'n n+1:

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/34ef8yd.jpg

Een Gudereit LC75. Met fijn spul afgemonteerd en niet te zwaar.
jongeroel schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 20:06:
Laatst ben ik gevallen tijdens een sprintje en heb ik helaas m'n pols gebroken. Ook zit er een deukje in mn alu frame met wat kleine scheurtjes. Volgens de LBS niet meer veilig. Iemand hier ervaring mee?
[afbeelding]
En hier groter: https://www.dropbox.com/s...2014-06-20%2019.10.42.jpg
Geen ervaring (gelukkig), maar de sterkte van een buis komt ... uit de buisvorm. En met die deuk zal er een stuk stevigheid weg zijn, en als ik het goed zie zit er ook een scheurtje in dat blauwe gedeelte.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
coen76 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:30:
Ik denk dat het ook komt dat veel wielrenners de fiets sportief willen houden. Het begint bij de fietsbel, dan een pomp, dan spatborden en toch maar een bagagedrager er op dan?
Idd, het wordt te veel als je van alles op je fiets monteert. Zadeltasje is al vrij groot, bel zit er ook op. En voor in het donker nog verlichting. 2 bidons, en dan ook nog een pomp aan het frame, dat vind ik net iets te.
DeadLock schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:28:
Deze? Ik heb een ander model van topeak, waarmee ik zonder probleem tot 7 bar kom (maximum van mijn banden). Bij een bredere band pomp je je wel suf ;).
Ah kijk eens aan, precies 16cm en kan tot 11bar. Bedankt voor de link :).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Een deukje in een alu frame is niet gelijk onveilig. Bij carbon ligt dat anders. Ik kan niet goed zien hoe groot dat scheurtje is, maar dan zal het dus ook niet heel groot zijn. Als je geen zin hebt in een nieuwe fiets zou ik hem gewoon blijven gebruiken. Tijdens de eerste ritten wel even in de gaten blijven houden.
Als het kapot gaat zal het waarschijnlijk langzaam verder buigen en scheuren, en niet in eens in tweeën breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
PM_Petrol schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:26:

Ah kijk eens aan, precies 16cm en kan tot 11bar. Bedankt voor de link :).
Deze heb ik ook. 11 bar heb ik nooit geprobeerd, maar 7 of 8 lukt wel. Prima pompje al is zo'n pompje met een slangetje wel handiger denk ik.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Graham schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:06:
[...]

Deze heb ik ook. 11 bar heb ik nooit geprobeerd, maar 7 of 8 lukt wel. Prima pompje al is zo'n pompje met een slangetje wel handiger denk ik.
Te laat, ik heb m al besteld ;).
Bij xycle.nl voor nog geen €25 incl verzenden. Zal dinsdag wel binnenkomen.
Ik ben al blij als ik 5bar haal om mee thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PM_Petrol schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:26:
[...]

Te laat, ik heb m al besteld ;).
Bij xycle.nl voor nog geen €25 incl verzenden. Zal dinsdag wel binnenkomen.
Ik ben al blij als ik 5bar haal om mee thuis te komen.
Dat doe je zeer makkelijk met die pomp. Op aanraden van Havana ooit gekocht, geen moment spijt. Maar slangetje lijkt me wel handy omdat je dan niet moeilijk moet doen met je houding ed. Heb eigenlijk ook co2 maar nog niet gebruikt, al heel lang niet lek gereden...klop klop.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
coen76 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 21:36:
Een deukje in een alu frame is niet gelijk onveilig. Bij carbon ligt dat anders. Ik kan niet goed zien hoe groot dat scheurtje is, maar dan zal het dus ook niet heel groot zijn. Als je geen zin hebt in een nieuwe fiets zou ik hem gewoon blijven gebruiken. Tijdens de eerste ritten wel even in de gaten blijven houden.
Als het kapot gaat zal het waarschijnlijk langzaam verder buigen en scheuren, en niet in eens in tweeën breken.
Mwa, ik weet niet hoe verstandig dat is. Zo'n deukje zal het frame direct een heel stuk minder sterk maken. Mooi experiment wat je zelf kan doen: pak een leeg cola blikje en ga er op staan. Moet als het goed is kunnen. Maak er nu een miniem deukje in en hij zakt direct in elkaar zodra je er kracht op zet. Vorm is vrij belangrijk voor de sterkte. Deze fiets zal vast niet direct kapot gaan zodra je er op rijdt, maar veel plezier met het fietsen over een verkeersdrempel oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-10 13:39
pdebie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:59:
haha herkenbaar verhaal.

Mijn pa (60jr) rijdt zijn hele leven al en is zo slank als maar zijn kan.

Sinds een jaartje of twee rijdt hij samen met een aantal vrienden. Voornamelijk vertegenwoordigers/accountmanagers/MannenDieGoedGeldVerdienen. Allemaal echte bourgondiërs die wel houden van een lekker hapje eten en lekker wijntje/biertje erbij.

Waar mijn vader jarenlang op een Raleigh heeft gereden en sinds een paar jaar op een Sensa Romanga Special (105 uitgevoerd), kwamen de heren meteen aan met Trek Domane 5 en 6 series met Ultegra en weet ik wat nog meer voor fratsen.

Maar hielden ze m'n vader bij? Natuurlijk niet :+

Ik ga dit verhaal zeker even naar m'n pa sturen. Die vind dat vast dolkomisch om te lezen.
Herkenbaar, mijn vader heeft ook 30 jaar met zijn raleigh gedaan en hij rijd nu een jaar of 4 op een carbon Koga. Maar hij is 64 en rijdt bijna 1500 km per maand met een gemiddelde van 30. Daar bijten een hoop anderen zich op stuk _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Hebben jullie ook last van schuren langs je zadeltasje met de binnenkant van je bovenbeen? Heb een kleine bbb, de micro dacht ik, maar na 4 ritten zitten er alweer slijtplekken op een nieuwe bib.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

maxoss schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:05:
Gister nieuwe jersey besteld toen ik in dit topic dit merk (morvelo) zag staan. Vind dat ze mooie shirts hebben.

[afbeelding]
Die hebben inderdaad leuk spul! Kan je laten weten hoe die bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
jekker schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 19:22:
[...]

Vraag me toch af wie al die onzinnige regels, bedacht heeft?
De meeste profs rijden gewoon met zadeltasje & fietspompje aan frame tijdens training. Dus snap niet helemaal waar dit toch vandaan komt.(macho tijdperk Teunise kneteman? ofzo)
Wat mij betreft heeft het eem esthetische achtergrond. Een klein zadeltasje kan nog net, maar soms kom je halve weekendtassen, die nog uit te klappen zijn ook, met allerlei verschillende compartimenten tegen. Dat ziet er echt niet uit. Daarnaast vind ik biba, pompje en lichters in een zakje in het shirt misschien nog wel handiger ook. Dat laatste vooral omdat zadeltasjes vaak toch niet helemaal waterdicht zijn en je spullen dan vaak na een paar regenritten drijven in een emulsie van drek en andere viezigheid.
Taigu schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 08:57:
Hebben jullie ook last van schuren langs je zadeltasje met de binnenkant van je bovenbeen? Heb een kleine bbb, de micro dacht ik, maar na 4 ritten zitten er alweer slijtplekken op een nieuwe bib.
Nee, maar wel de schuurplekken op de bib door de zadelbevestiging. Zijn overigens plekken die er idd na een paar keer fietsen al zitten, maar bij mij verder nog nooit voor problemen gezorgd hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door argro op 28-06-2014 09:33 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Graham schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:30:
[...]

Dat doe je zeer makkelijk met die pomp. Op aanraden van Havana ooit gekocht, geen moment spijt. Maar slangetje lijkt me wel handy omdat je dan niet moeilijk moet doen met je houding ed. Heb eigenlijk ook co2 maar nog niet gebruikt, al heel lang niet lek gereden...klop klop.
Mooi dat het pompje zn werk doet. Ik had gisteren na een lange tijd weer eens een lekke band. Stukje glas in voorband. De binnenband die er in zat was een Michelin Airstop A1. Ik heb daar 4000km mee gereden zonder lek te rijden. Het ventiel is ook een stuk robuuster dan bijvoorbeeld van een Schwalbe biba. Als ik weer eens een biba nodig heb zal ik de Michelin kopen ipv Schwalbe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
PM_Petrol schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 14:14:
[...]

Mooi dat het pompje zn werk doet. Ik had gisteren na een lange tijd weer eens een lekke band. Stukje glas in voorband. De binnenband die er in zat was een Michelin Airstop A1. Ik heb daar 4000km mee gereden zonder lek te rijden. Het ventiel is ook een stuk robuuster dan bijvoorbeeld van een Schwalbe biba. Als ik weer eens een biba nodig heb zal ik de Michelin kopen ipv Schwalbe.
Ik rij op op conti 4000s + continental biba lights, net een lekke band (eigen schuld zie onder) gehad sinds ik deze heb +-10.000 km.

Heb meteen vorige week nieuwe conti 4000s II 25mm besteld bij Rose +wat extra biba's scheelde flink in prijs bij andere aanbieders. Dacht vroeg of laat zal ik ooit een proper lekke band krijgen.

"Vorige week een klapband maar dat kwam omdat ik veel te hard over een spoorweg overgang ging, ontzettend stom, dit had me een hele velg kunnen kosten + de rest. Kon de boel maar net overeind houden. Kwam ook nog op de verkeerde weghelft terecht dus ging allemaal maar net goed _/-\o_ "

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vandaag de Erasmus MC 135 K vrije rit gereden samen met een van de zondaggroep rijders. We zijn wel erg vroeg gestart omdat ik nog een afspraak had om 12:45 (massage :X). Dus om 7 uur aan de voet van de Erasmusbrug (centrum kant) afgesproken en vanaf daar richting het SMC bij de Kuip te rijden. Daar de startnummers opgehaald, wat super vlot ging ;). Om 7.20 gestart met de route die uiteindelijk 140 K zou zijn.

Ondanks dat het 2/3 van de route erg rustig was (vroege start he), was het wel een erg mooie route met veel stukken door groen en langs kleine riviertjes (met bekende stukken voor mij). Desondanks bleef een groepje uit tot vlak voor de brug over Noord bij Alblasserrdam. Kort even kop over kop kunnen rijden met 2 mannen die de route niet reden maar wel een stuk ervan. Uiteindelijk lieten ze ons gaan toen het nog even ging regenen. Niet echt erg, was wel lekker afkoelend zo bijna bij het einde van de route.

Overigens stond er zeker na het stuk over de brug bij Vianen wel een stevige wind die in de loop van de dag toenam bij het rijden richting het westen, misschien wel het voordeel van vroeg starten. Dan is het toch fijn dat je niet alleen rijd maar kunt afwisselen met een maat.

Mocht je nog een mooie route zoeken vanaf Rotterdam die door veel groen gaat van ongeveer 140 K dan is het zeker een aanrader. Ik ga hem zeker vaker rijden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
jekker schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 17:14:
[...]

Ik rij op op conti 4000s + continental biba lights, net een lekke band (eigen schuld zie onder) gehad sinds ik deze heb +-10.000 km.

Heb meteen vorige week nieuwe conti 4000s II 25mm besteld bij Rose +wat extra biba's scheelde flink in prijs bij andere aanbieders. Dacht vroeg of laat zal ik ooit een proper lekke band krijgen.

"Vorige week een klapband maar dat kwam omdat ik veel te hard over een spoorweg overgang ging, ontzettend stom, dit had me een hele velg kunnen kosten + de rest. Kon de boel maar net overeind houden. Kwam ook nog op de verkeerde weghelft terecht dus ging allemaal maar net goed _/-\o_ "
Ik rij ook op 4000S. Achterband is al een 3-4 keer lek geraakt dit jaar. Allemaal Schwalbe bandjes, voorkant een Michelin en pas de 1e keer in 4000km. Denk dat je achter sowieso vaker lek rijdt, slijtage van de buitenband gaat ook harder aan de achterkant.
Michelin bandje heb ik geplakt, er zat een heeel klein gaatje in. Dus die gaat weer in het zadeltasje 8) .
Graham schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 20:19:
Vandaag de Erasmus MC 135 K vrije rit gereden samen met een van de zondaggroep rijders. We zijn wel erg vroeg gestart omdat ik nog een afspraak had om 12:45 (massage :X). Dus om 7 uur aan de voet van de Erasmusbrug (centrum kant) afgesproken en vanaf daar richting het SMC bij de Kuip te rijden. Daar de startnummers opgehaald, wat super vlot ging ;). Om 7.20 gestart met de route die uiteindelijk 140 K zou zijn.

Ondanks dat het 2/3 van de route erg rustig was (vroege start he), was het wel een erg mooie route met veel stukken door groen en langs kleine riviertjes (met bekende stukken voor mij). Desondanks bleef een groepje uit tot vlak voor de brug over Noord bij Alblasserrdam. Kort even kop over kop kunnen rijden met 2 mannen die de route niet reden maar wel een stuk ervan. Uiteindelijk lieten ze ons gaan toen het nog even ging regenen. Niet echt erg, was wel lekker afkoelend zo bijna bij het einde van de route.

Overigens stond er zeker na het stuk over de brug bij Vianen wel een stevige wind die in de loop van de dag toenam bij het rijden richting het westen, misschien wel het voordeel van vroeg starten. Dan is het toch fijn dat je niet alleen rijd maar kunt afwisselen met een maat.

Mocht je nog een mooie route zoeken vanaf Rotterdam die door veel groen gaat van ongeveer 140 K dan is het zeker een aanrader. Ik ga hem zeker vaker rijden.
Lijkt me ook een leuke route. Ik wil sowieso een keer richting Utrecht gaan rijden, misschien is dit dan iets. En het is zeker lekker als je kop over kop kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Weet iemand zo wat het 'goedkoopste' model van Castelli is met de x2 zeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PM_Petrol schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:20:
Lijkt me ook een leuke route. Ik wil sowieso een keer richting Utrecht gaan rijden, misschien is dit dan iets. En het is zeker lekker als je kop over kop kunt rijden.
Zou zeggen ga een keer mee. ;) Ik wil eigenlijk nog wel eens Rotterdam - Utrecht (Heuvelrug) - Rotterdam doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Gelukkig niets terechtgekomen van regen voorspellingen die ze voor vandaag hadden, dus vanmiddag ritje naar Den-Helder.
Daar aangekomen besloten de boot maar eens te nemen naar Texel om daar eens rond te kijken.
Achteraf had ik beter even op een kaart kunnen kijken, want wel 4 keer weg ingeslagen die doodlopend was. (richting strand, hoopte steeds weg door de duinen te vinden)
Er loopt ook niet echt weg rondom het eiland ofzo helaas, uiteindelijk leuk fietspad door de duinen gevonden en ff lekker doorgetrapt :)

Afbeeldingslocatie: http://photos-g.ak.instagram.com/hphotos-ak-xfa1/10483594_1511482542403590_2137930123_n.jpg
http://www.strava.com/activities/159235844

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Mooi ritje. Zie dat Texel ook nog net groot genoeg is dat je er wel wat km's kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 17:30

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:47:
[...]

Zou zeggen ga een keer mee. ;) Ik wil eigenlijk nog wel eens Rotterdam - Utrecht (Heuvelrug) - Rotterdam doen.
Is prima te doen, in maart ook een keer gedaan (170km) :) Wellicht dat ik op de GoT meet van eind augustus ook met de fiets heen ga. Terug dan of weer met de fiets, of met de trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
DDX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:59:
Gelukkig niets terechtgekomen van regen voorspellingen die ze voor vandaag hadden, dus vanmiddag ritje naar Den-Helder.
Daar aangekomen besloten de boot maar eens te nemen naar Texel om daar eens rond te kijken.
Achteraf had ik beter even op een kaart kunnen kijken, want wel 4 keer weg ingeslagen die doodlopend was. (richting strand, hoopte steeds weg door de duinen te vinden)
Er loopt ook niet echt weg rondom het eiland ofzo helaas, uiteindelijk leuk fietspad door de duinen gevonden en ff lekker doorgetrapt :)

[afbeelding]
Mooiste wat er is, lekker op ontdekkingstocht op de fiets.
Mooie kleurstelling die fiets van je zo. Witframe + zwarte wielen. prachtig

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
BertP schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:26:
Weet iemand zo wat het 'goedkoopste' model van Castelli is met de x2 zeem?
Volgens mij de Castelli Endurance X2. Ik heb m voor €100 gekocht bij Sandenshop.
Prima bib, bevalt zeer goed!
Graham schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:47:
[...]

Ja dat lijkt me wel een keer leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Die Tour du Mont Blanc ziet er goed uit. Misschien iets voor volgend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Weer lekker fietsweer vandaag, m'n vader aan z'n eerste Gran Fondo geholpen.
En voor mezelf lekker rustig uitfietsen (gemiddelde hartslag 101) alleen paar keer ff goed gas gegeven.

http://www.strava.com/activities/159486167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Inderdaad lekker fietsweer, maar zag in de verte wel genoeg flinke buien. Vandaag ook met m'n vader een rondje gedaan a 150km. Was eigenlijk de bedoeling om de 175km YVG toertocht te doen, maar na 10km was het helaas al compleet onduidelijk waar we langs moesten... en zonder gpx of kaartje kom je dan niet ver. Dus zelf maar een mooi rondje gemaakt:

http://www.strava.com/activities/159462789

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:16
maybe kunnen jullie me helpen.
Ik heb laatst mijn zadel een stuk omhoog gezet (denk cm of 3) nadat ik op een foto zag dat ik wel heel laag zat.
Mijn rug en benen voelen nu een stuk beter!

nu de vraag: ik krijg veel sneller zadelpijn, met zelfde zadel en broek. Ik snap dat ik iets sportiever zit nu (drop zadel stuur is hoger nu) maar moet ik ook mijn zadel meer naar voren of achter verplaatsen als ik em omhoog heb gedaan? wil graag wil van die zadelpijn af, iets wat ik vroeger nooit had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 18:55
Zo. Gisteren ingeschreven voor de Strava Grand Fondo 6. Vandaag een epische rit van Amersfoort naar Elten (DLD, 1km naast Lobith) en weer terug: 160km precies. Mijn vorige langste rit ooit was 134. Apetrots, helemaal dood.

Maar.

15km voor de finish viel mijn 705 ineens uit. Gelijk gestopt, weer aan gedaan, route vervolgd. Thuis blijkt dat ik een vern**kt file heb. Geen Grand Fondo.

Even wat coniferen uit de grond trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kan je de file niet handmatig uploaden naar strava ?
en je zou deze site kunnen proberen http://garmin.kiesewetter.nl/

[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 29-06-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Gedaan, werkt ook niet.

Het is één keer eerder gebeurd. Toen kon ik de data met en hoop geknutsel toch tevoorschijn krijgen (ik ben wel handig met die dingen). Nu is echt alles vóór die laatste 15km gewist. Het file is ook gewoon heel klein.

Goeie link, dank!
Hm, dit gaat over FIT files. Corrupte FIT files. Ik heb een te kort TCX file.

[ Voor 17% gewijzigd door eddemans op 29-06-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Al een filesystem check gedaan? Het zou kunnen dat fsck/chkdsk/... het eerste gedeelte nog wel grotendeels kan vinden en dan in een lost+found/FOUND.000/... directory zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Onno schreef op zondag 29 juni 2014 @ 20:59:
Al een filesystem check gedaan? Het zou kunnen dat fsck/chkdsk/... het eerste gedeelte nog wel grotendeels kan vinden en dan in een lost+found/FOUND.000/... directory zet.
Onno gaat door voor de koelkast! _/-\o_
Ff prutsen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Probeer dit dan eens ?
http://blog.stephenryan.i...pt-tcx-file-the-easy-way/

Schijnt dat Garmin de data ook nog ergens anders opslaat.

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 29-06-2014 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 18:14

4POX

Everybody is wired

Je kunt het bestand ook converteren met gps babel naar een gpx bestand en dan handmatig repareren. Ook is er een fit repair tool. Helaas kost die 40 dollar per jaar.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Vandaag met mijn buurman een stukje gefietst in de Montseny.
Het regende voor we vertrokken met de auto, maar uiteindelijk toch gegaan. Eenmaal aan de voet van de berg toch nog wat druppels gehad maar uiteindelijk toch droog kunnen houden.
http://app.strava.com/activities/159422053

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3835/14536469465_5323594eeb_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3855/14556600603_070cf7c01f_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Vandaag een solo ritje gemaakt, ging opzich prima maar bij amersfoort/hoevelaken een wolkbreuk waardoor ik meteen doorweekt was :) Castelli broek hield zich prima en wil wel graag een x2 zeem proberen. Denk dat ik even wacht op de uitverkoop en dan een aanschaf.

Fiets was behoorlijk smerig maar in de badkamer ff met de douche afgespoeld en daarna met een doek nagelopen/gepoetst. Is het verstandig om na zo'n sessie de ketting even na te lopen met een doek met lampenolie?

Strava logje met de telefoon:
https://www.strava.com/activities/159414472

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
Uiteindelijk is het gelukt via de stephenryan tip van DDX, dank! Op het apparaat zelf de tocht converteren naar een course. De course is dan ineens wel compleet en correct. Door middel van TCX converter opslaan als gewoon history file en hoppa. Nou ja, nog wat manipuleren in Notepad++ maar hij doet het!

Strava 8)
160km in 6 uur rijtijd

Tot Arnhem was ik al wel eens gereden. Dat gaat van Amersfoort over Achterveld, Lunteren, Ede en dan de welbekende Amsterdamseweg. Ergens in Arnhem nog flink gevallen toen ik bij wegwerkzaamheden schuin op natte rijplaten moest invoegen. Hele linkerkant onder de modder, twee schaafwondjes en zeer dijbeen, maar niets gebroken. Gelukkig had ik een rugzak met 2L Camelbak, dus kon een beetje spoelen. Geen ernstige zaken dus gewoon door over Westervoort, Babberich en dan een selfie bij het bord Duitsland. Hoch Elten (hoogste punt Montferland) is nog een venijnig steil stukje (voor ondergetekende), maar het is gelukt. Door naar Spijk, waar de Rijn ons land binnenkomt en door kilometers Oekieboekieland terug naar Arnhem en via de heenroute terug naar huis.

Het werd gaandeweg wel bikkelen in mijn eentje. Als duo (of meer) kun je natuurlijk bakken energie sparen. Uiteindelijk 6 uur rijtijd, 8:15 totaal. Dat laatste kwam doordat ik steeds meer pauze nodig had om de rug rust te gunnen.

Moeie bakkes:
Afbeeldingslocatie: http://photos-h.ak.instagram.com/hphotos-ak-xpa1/10488478_731426823582223_397849036_n.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door eddemans op 29-06-2014 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:30

DeadLock

Vastlopen is relatief....

In het weekend van 19 juli hoop ik een 600 km brevet (randonneurstocht) te rijden. Na een luie maand zal het zeker nodig zijn om weer enkele weken intensiever te fietsen om hiervoor fit te raken :).

Nu vroeg ik mij af wat de mogelijkheden zijn voor drank/voedsel op zo'n langere tocht. Recent ben ik 'sportdrank' beginnen nuttigen, wat toch aanzienlijk helpt in het binnenkrijgen van voldoende suikers. Mijn huidige werkende tactiek voor langere tochten is gewoon veel eten (boterhammen mee, kom pasta mee, overvloedig veel bananen, veel zoetigheid zoals snickers etc). Nadat ik toevallig las dat de RAAM winnaar van dit jaar deze overwinning wist klaar te spelen op een vloeibaar dieet ben ik wel benieuwd hoe dat eruit ziet...

Er zijn 2 redenen waarom ik wil experimenteren met het eten/drinken onderweg. Ten eerste is mijn huidige oplossing heel erg 'bulky', ik heb ontzettend veel ruimte nodig om alles mee te zeulen. Nog niet gesproken over het extra gewicht ;). Ten tweede lijkt me dat met gespecialiseerde voeding er ook een betere prestatie neergezet kan worden, er zal minder energie nodig zijn voor de vertering en ik zal harder kunnen fietsen zonder last te krijgen van mijn maag/darmen.

Er is geen leuke lokale fietsenmaker die mij van nuttige informatie kan voorzien, en de prijzen van gels etc zijn niet mals. Een online shop is dus prima! Iemand die mij wat op weg kan zetten hoe en wat ik nodig heb om te kunnen blijven fietsen op gels/sportdrank/...? Er restten mij nog ruim 3 weken om het in praktijk te testen tijdens kortere ritten :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Sportvoedingwebshop heb ik goede ervaringen mee. En qua eten is het gewoon een kwestie van experimenteren. Reepjes zijn inderdaad wat compacter dan bijvoorbeeld krentenbollen of ontbijtkoek.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
Bij Bike-Components.de is de Garmin Edge 800 bundel nu €269.

Wellicht interessant voor mensen hier? Ik heb er in ieder geval eentje besteld. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:22
Gaat er nog iemand een mee doen met het event van Good Cycling in Utrecht?

http://goodcycling.nl/events/le-tour-de-bastion/

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Hielko schreef op zondag 29 juni 2014 @ 15:42:
Inderdaad lekker fietsweer, maar zag in de verte wel genoeg flinke buien. Vandaag ook met m'n vader een rondje gedaan a 150km. Was eigenlijk de bedoeling om de 175km YVG toertocht te doen, maar na 10km was het helaas al compleet onduidelijk waar we langs moesten... en zonder gpx of kaartje kom je dan niet ver. Dus zelf maar een mooi rondje gemaakt:

http://www.strava.com/activities/159462789
Jammer dat je de route kwijtraakte, in Roden stond het inderdaad niet goed aangegeven. Had je bij de start geen kaartje meegekregen? Daar stonden de plaatsnamen op.

Dit had 'm moeten zijn: http://www.strava.com/activities/159494883

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Net uitslag van m'n bloedonderzoek: ik heb dus inderdaad de ziekte van Pfeiffer.

Toch niet gek, < 8 uur rijden in de Giordana als de ziekte van Pfeiffer hebt... :Y)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
havana schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:25:
Net uitslag van m'n bloedonderzoek: ik heb dus inderdaad de ziekte van Pfeiffer.

Toch niet gek, < 8 uur rijden in de Giordana als de ziekte van Pfeiffer hebt... :Y)
Balen zeg! Ik heb hier niet veel gelezen dat je het er over had. Al langer klachten?

In ieder geval een goed herstel gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
havana schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:25:

Sterkte, zelf gelukkig nooit gehad maar hoop dat je snel er weer bovenop komt. Beterschap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja ik kamp al de hele winter en ook een deel van voorjaar met wat vage klachten. Lichte vermoeidheid vooral, soms iets zwaardere vermoeidheid. Ook wel hoofdpijn en een "traag" gevoel. Het kwam steeds op en dan ging 't weer weg. Meestal week goed, week minder. Ik voelde me niet super ziek ofzo, ik ging gewoon werken en trainen maar ik voelde wel dat ik niet 100% was.

Ik heb een tijdje geleden al een bloedonderzoek laten doen (zonder pfeiffertest) en die was verder goed. Toen bleven de klachten een paar weken weg en ik dacht: ik ben er vanaf. Maar vorige week kwamen de klachten weer terug en heb ik in extremis dan toch nog maar die pfeiffertest laten doen.

Ik ben op zichzelf heel blij met de diagnose want nu weet ik tenminste wat ik heb. Van de dokter hoef ik geen absolute rust o.i.d. te houden, dat inzicht is alweer verouderd. Ik mag alles doen zo lang ik maar luister naar m'n lichaam. Ik mag dus ook gewoon fietsen.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 30-06-2014 12:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waren je leverfuncties ongestoord of zijn die niet bepaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op maandag 30 juni 2014 @ 12:30:
Ja ik kamp al de hele winter en ook een deel van voorjaar met wat vage klachten. Lichte vermoeidheid vooral, soms iets zwaardere vermoeidheid. Ook wel hoofdpijn en een "traag" gevoel. Het kwam steeds op en dan ging 't weer weg. Meestal week goed, week minder. Ik voelde me niet super ziek ofzo, ik ging gewoon werken en trainen maar ik voelde wel dat ik niet 100% was.

Ik heb een tijdje geleden al een bloedonderzoek laten doen (zonder pfeiffertest) en die was verder goed. Toen bleven de klachten een paar weken weg en ik dacht: ik ben er vanaf. Maar vorige week kwamen de klachten weer terug en heb ik in extremis dan toch nog maar die pfeiffertest laten doen.

Ik ben op zichzelf heel blij met de diagnose want nu weet ik tenminste wat ik heb. Van de dokter hoef ik geen absolute rust o.i.d. te houden, dat inzicht is alweer verouderd. Ik mag alles doen zo lang ik maar luister naar m'n lichaam. Ik mag dus ook gewoon fietsen.
Had ik ook 15 jaar geleden (tiener he ;)). Al had ik er ook weinig last van toen, ik heb er wel een keer last van gehad tijdens werken (toen nog in een cafe), ineens was mijn energie totaal weg en ben ik naar huis gegaan om te slapen (12+ geslapen zonder wakker te worden 8)7 ). Verder geen issues. Weet niet meer of de dokter nog had aangegeven om het rustig aan te doen, dat ben ik inmiddels vergeten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
LuPo schreef op maandag 30 juni 2014 @ 09:27:
Bij Bike-Components.de is de Garmin Edge 800 bundel nu €269.

Wellicht interessant voor mensen hier? Ik heb er in ieder geval eentje besteld. :)
Mooie prijs, al vind ik de Bryton Rider 50T voor 144,- ook wel erg scherp.

Beterschap havana!

Edit: Deze wordt niet met NL HD kaart geleverd! (Wel OSM)

[ Voor 7% gewijzigd door Taigu op 14-07-2014 12:24 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:46

Pater

Terry Tate

@ Havana: pak wel je rust, uit eigen ervaring weet ik dat de ziekte niet in een keer weggaat, maar sluimert. Als mijn weerstand heel erg laag is, dan krijg ik er weer last van. Ik heb een hele zware variant gehad, met keelbloedingen, overal rode vlekken en extreme vermoeidheid (ik sliep circa 18 uur per dag, 4 maanden lang).

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Lidl (iig midden Nederland) heeft volgende week weer fietsspul in de aanbieding: http://flyer.lidl.nl/2a17...b2dee69afde/html5.html#/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
BreadFan schreef op maandag 30 juni 2014 @ 15:27:
Lidl (iig midden Nederland) heeft volgende week weer fietsspul in de aanbieding: http://flyer.lidl.nl/2a17...b2dee69afde/html5.html#/1
Niks bijzonders, elke keer hebben ze hetzelfde alleen in andere kleuren. Misschien dat ik een paar nieuwe handschoentjes koop en een paar nieuwe sokken. Die zijn prima en kosten 2-3 euro. Ze hebben ook een spuitbus voor lekke banden, maar ik denk niet dat deze voor racebanden te gebruiken is O-) .

@havana beterschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 08-10 17:30

Pelle

🚴‍♂️

Die bril is op zich wel netjes voor dat bedrag volgens mij. Even kijken of ik die kan scoren. En die sokken voor 1.99 per paar is ook geen geld. In een fietsenzaak vragen ze daar met droge ogen het tienvoudige van.

Natuurlijk scheelt het wel wat in kwaliteit, maar niet zoveel om zo'n prijsverschil te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 08-10 14:16
Toch goed om te weten. Ik kan nu wel een vliegenvanger gebruiken voor 's avonds en met bewolkt weer, daar lijkt die bril best geschikt voor. Sokken lijken me ook het proberen waard.

[ Voor 9% gewijzigd door Bacchus op 30-06-2014 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Drie jaar met zo'n bril rondgereden; deed het prima.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb nu zelf een bril van 2 euro (ja echt, 2 euro, je vraagt je af wat ze er nog op kunnen verdienen) uit de vorige fietsaanbieding. Heb eigenlijk spijt dat ik er niet 3 van gekocht heb, ding is prima. :)

Fietssokken heb ik nog niet, dus die wil ik wel ff halen :)

[ Voor 33% gewijzigd door BreadFan op 30-06-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ook maar eens aanmelden hier.. Zojuist de bestelling afgerond voor mijn nieuwe fiets, zal hem ergens volgende week kunnen afhalen :)

Trek Madone 2.3 compact 2014
Afbeeldingslocatie: http://www.bicyclecolor.com/DSC02880.JPG
(niet mijn fiets, plaatje van internet)

Hij is vooral bedoeld om het woonwerk gebeuren mee te fietsen en verder het recreatieve weekendwerk.

Alleen nog even mijn "oude" Cyclocross verkopen want heb eigenlijk geen plek voor twee :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 11:22
Wauw, dat is toch wel serieus een mooi vormgegeven fiets vind ik, mooi rustig frame. Soms zijn het echt rijdende reclamezuilen tegenwoordig :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Die ondershirtjes van de lidl zijn ook een aanrader. Zitten erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:01
leonvw schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:41:
Ook maar eens aanmelden hier.. Zojuist de bestelling afgerond voor mijn nieuwe fiets, zal hem ergens volgende week kunnen afhalen :)

Trek Madone 2.3 compact 2014
[afbeelding]
(niet mijn fiets, plaatje van internet)

Hij is vooral bedoeld om het woonwerk gebeuren mee te fietsen en verder het recreatieve weekendwerk.

Alleen nog even mijn "oude" Cyclocross verkopen want heb eigenlijk geen plek voor twee :+
Waarom heb je voor deze fiets gekozen als ik vragen mag?
Aluminium frame met Tiagra en 105
Als je naar canyon kijkt zie je dat de Roadlite 7.0 ultegra is, voor dezelfde prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Laatst online: 00:10
Of de 2013 Sensa Lombardia ( geheel carbon ) met Ultegra/mix voor € 1250,-- ( @ Vos te Zwanenburg ) ?

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 30-06-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Waarbij de kwaliteit van een fiets natuurlijk bepaald wordt door meer dan alleen aluminium of carbon en de afmontage.

Dit is een beetje als:
A: Ik heb een nieuwe VW Golf gekocht.
B: Waarom geen Dacia, kost minder en die heeft ook airco en 16" lichtmetalen wielen?
Anton.net schreef op maandag 30 juni 2014 @ 18:36:
[...]

Aluminium frame met Tiagra en 105
Waarbij de Tiagra alleen in de cassette zit als ik mij niet vergis (omdat een cassette met een pizza (die een compact een beetje allround moet maken) alleen als Tiagra te verkrijgen is als ik mij niet vergis).

[ Voor 41% gewijzigd door argro op 30-06-2014 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Sorry, maar wat een non vergelijking argro. Volledig ultegra vs mix 105/tiagra (= aantoonbaar slechter). En jij vergelijkt dat met een Dacia vs VW? :/

Wat imho wel een argument is: het gaat niet alleen om de prijs en groep maar ook om de geometrie en het frame. Je kunt wel een Sensa kopen maar als je daar voor geen meter op zit is dat knap beroerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat ik alleen maar wil aangeven dat alleen o.b.v. materiaal en afmontage niets te zeggen is over de kwaliteit van het geheel.

Ultegra wordt ook vooral beter geacht dan 105 omdat het duurder is (en de 'volgorde' waarmee Shimano e.e.a. in de markt zet). Waarom wordt het frame van Trek dan niet voor beter gezien dan de andere frames (want duurder) en het geheel als gelijkwaardig (want circa even duur)?

Ik rijd in ieder geval liever op een fiets met een top frame en medium groep dan andersom. Het frame (en ook de wielen) bepalen het rijgedrag, wat je continu ervaart. Schakelen doe je relatief weinig, voor zover daar echt merkbaar verschil in zit overigens.

Natuurlijk is top frame en top groep het summum, maar dat past niet altijd in het budget.

Ben overigens benieuwd naar het bewijs dat Ultegra beter is dan 105. Waar het echt in zit behalve prijs en een heel klein beetje gewicht weet bijna niemand volgens mij, behalve misschien de technische (of marketing)afdeling van Shimamo.

[ Voor 46% gewijzigd door argro op 30-06-2014 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Leuk, post je je nieuwe fiets, moet je gelijk verantwoording afleggen :) Veel plezier met de Trek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Taigu schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:35:
Leuk, post je je nieuwe fiets, moet je gelijk verantwoording afleggen :) Veel plezier met de Trek!
Hoor erbij natuurlijk ;) Over de non-wielren fiets die een tijdje geleden gepost werd, werd niets gezegd. Jammer :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02:01
Het was zeker niet mijn bedoeling negatieve kritiek te geven op die trek! Ik ben zelf nog altijd wat aan het rondkijken voor een nieuwe fiets, en ik vroeg me gewoon af wat de beslissende factor was om voor de Trek te kiezen. Ik vind het alvast een leuke fiets, Trek is een zeer degelijk merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Mijn opmerking was ook zeker niet bedoeld als kritiek. Sterker nog ik heb zelf maar een Trek1.2 ( Tiagra ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ondanks de zware benen van gisteren toch nog een klein pr-tje op de tijdrit eruit weten te sleuren.
Stond een stevig briesje wat het het eerste stuk lastig maakte. Helaas geen kracht in de benen om op het stuk voor de wind flink snelheid te maken. Desalniettemin wel tevreden. en.... 0 knieklachten :):)

http://www.strava.com/activities/159998214

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Die Bryton Rider 50 ziet er idd heel aardig uit voor € 144,99 incl. porto binnen DE.

Dit --> http://www.bike24.de/1.ph...0,1420,1421;product=47732

Heeft iemand hier hem en hoe bevalt hij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Volgens mij is het schermpje vrij klein.

Twee reviews:
- http://road.cc/content/re...ton-rider-50-gps-computer
- http://www.bikeradar.com/...bryton-rider-50-11-44495/

[ Voor 7% gewijzigd door LuPo op 30-06-2014 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

Vandaag mijn fiets verkocht, de zit was mij te kort. Kon er een leuke prijs voor krijgen dus maar gedaan.

Laatste twee week volop aan het kijken naar een nieuwe, maar wel moeilijk hoor! Zit te kijken naar fiets rond 1800-2200. Heb de CAAD10 ultegra op het oog, ook naar Canyon gekeken. Maar beide niet of nauwelijks leverbaar... En moest eerst zekerheid hebben dat ik de oude fiets kwijt kon.

Wordt even de mtb van stal halen ;).

[ Voor 13% gewijzigd door Vos op 30-06-2014 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo vandaag weer terug van een cruise van 8 dagen ( huwelijksreis O-) ) .

Wil niet weten wat mijn conditie op dit moment is aangezien je toch altijd meer eet dan de bedoeling is, al hebben we ons flink ingehouden als ik naar de mede opvarende keek. Ongelofelijk wat mensen weg schransen als het all- inclusive is (en weggooien).

Maargoed mede door de drukke tijd/voorbereiding van ons huwelijk weinig gereden de afgelopen weken. Kwam er aan boord achter dat er een fitness ruimte was aan boord, had alleen geen kleding bij me. In Bari (Italië) een paar sportschoentjes gescoord van €15 en gewoon een korte broek en katoen shirtje aangetrokken en op een fiets gekropen. Even 30,75km gedaan maar man wat was dat warm :| Zweet gutste in straaltjes van me af, nou zweet ik sowieso veel maar dit sloeg echt nergens op.
Heb het bij 1x gehouden aangezien warmte+inspanning+ lichtelijk last van evenwicht door de boot geen goede combi was ( sta sinds vanochtend al op vaste grond maar in m'n hoofd schommelt alles nog :+) . Beter dan niets dacht ik.

Morgen kijken hoe erg het is en dan zaterdag de 110km Giant tour rijden met mijn zaterdag groepje.

nu even spitten wat ik gemist heb :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Kan ik wellicht beter mijn Galaxy S5 op mijn stuur "monteren" en Google Maps ( Bike ) gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:28:
[...]

Kan ik wellicht beter mijn Galaxy S5 op mijn stuur "monteren" en Google Maps ( Bike ) gebruiken :?
Dan heb je weer geen hartslag en cadanssensor. ;) Die krijg je bij die Bryton 50 wel.

Als je dat gaat kopen voor je smartphone kom je al weer akelig dicht in de buurt van een Bryton 50 en als je wat geld erbij doet bij de Garmin Edge 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Maar die S5 heeft hij al.....

Als je een krap budget hebt kun je bij de Decathlon een snelheids/cadans sensor kopen voor €20,-. Geen geweldig mooi ding maar hier werkt hij al een half jaar prima :)
Hartslag band hebben ze voor €35. Allemaal geen Garmin, ect maar wel leuk als je een krap budget hebt :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Weet gelukkig wel een beetje hoe het gaat hier op Tweakers :+

De reden dat ik voor deze Trek heb gekozen is ten eerste dat ik hem erg mooi vindt en daarnaast (veerkeerde volgorde, ik weet het :+) zat hij erg fijn.

Ik heb in dezelfde prijsklasse ook de Cannondale Caad 8 105c en Cube Peleton Race compact geprobeerd. De Cannondale zat redelijk vergelijkbaar met de Trek, de Cube zat daarentegen wat minder lekker (wat meer gedrongen leek het wel?) en het kleurenschema was naar mijn mening te druk.

Het is verder mijn eerste echte wielrenfiets en op wat "internetresearch" na heb ik maar weinig verstand van het verschil tussen de groepen, frames en eigenlijk alle andere zaken aan een fiets. Alles is in ieder geval een verbetering tenopzichte van wat ik nu heb en dat vond ik al lekker rijden, dus dat 105 slechter/zwaarder zou zijn dan Ultegra zal ik niet echt merken. Het eerste wat ik in ieder geval tegen mijn vriendin zei tijdens de proefritjes was dat het zo soepel schakelde :+

Uiteindelijk is het belangrijkste dat ik een goed gevoel heb bij de aanschaf van deze fiets. Dus dan is het voor mij in ieder geval prima :)

*edit*
Overigens enkel naar deze merken gekeken omdat ik de fiets bij de Bike2Build heb gekocht/wilde kopen in Vlaardingen aangezien ik daar ook woon.

[ Voor 5% gewijzigd door leonvw op 01-07-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:05
mooi fietsje hoor :) ik heb ook lang naar een Trek gekeken. Misschien niet het meeste bang for buck, maar qua looks zeker mooier dan de Sensa's en de Garnelli's (huismerk van Vos Fietsen in Zwanenburg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-10 15:37
DDX schreef op zaterdag 28 juni 2014 @ 22:59:
[...]
uiteindelijk leuk fietspad door de duinen gevonden en ff lekker doorgetrapt :)

[afbeelding]
Die weg heb ik vorig jaar zomer met mijn vriendin op een tandem gedaan. Lekker stukje fietsen inderdaad :) Soms ook best pittig met wind tegen en dan heuveltje op en af, op en af. Zeker op die beun-gelaste tandem zonder versnellingen :P

(Zelfde vuurtoren. Foto die ik die dag gemaakt heb: http://500px.com/photo/69727945/lighthouse-by-patrick-de-bie)

-----

Fietsenmaker gebeld over de status van mijn fiets. Hij kon me nog geen zekerheid geven of de fiets donderdag of zaterdag klaar is. Ik hoop donderdag, want heb ik wat meer tijd om de plaatjes onder mijn schoenen goed af te stellen alvorens ik zondag mijn eerste ritje ga maken met een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:19:
Wat ik alleen maar wil aangeven dat alleen o.b.v. materiaal en afmontage niets te zeggen is over de kwaliteit van het geheel.

Ultegra wordt ook vooral beter geacht dan 105 omdat het duurder is (en de 'volgorde' waarmee Shimano e.e.a. in de markt zet). Waarom wordt het frame van Trek dan niet voor beter gezien dan de andere frames (want duurder) en het geheel als gelijkwaardig (want circa even duur)?

Ik rijd in ieder geval liever op een fiets met een top frame en medium groep dan andersom. Het frame (en ook de wielen) bepalen het rijgedrag, wat je continu ervaart. Schakelen doe je relatief weinig, voor zover daar echt merkbaar verschil in zit overigens.

Natuurlijk is top frame en top groep het summum, maar dat past niet altijd in het budget.

Ben overigens benieuwd naar het bewijs dat Ultegra beter is dan 105. Waar het echt in zit behalve prijs en een heel klein beetje gewicht weet bijna niemand volgens mij, behalve misschien de technische (of marketing)afdeling van Shimamo.
Volledig mee eens. Ik heb ook veel liever een 'afgewogen' fiets waarbij de kwaliteit/prijs van afmontage, frame, wielen en banden een beetje in evenwicht is, dan bijv. per sé een carbon frame dat dan met Tiagra of zelfs Sora is afgemonteerd.

Erger is het nog als mensen alleen maar naar achterderailleurs kijken als ze een fiets gaan shoppen. Middelmatig frame, Tiagra voorderailleur en overige componenten,maar dan wel een Ultegra achterderailleur...wat is daar het nut van? 8)7

Verder is 'beter dan' natuurlijk zeer marginaal in fietstechniek (net zoals in zoveel andere high-tech werelden, denk bijv. aan geluidsapparatuur). Ik merk persoonlijk (tenminste op mijn bescheiden amateurniveautje) werkelijk met de beste wil van de wereld geen verschil in werking, schakelsnelheid etc. tussen 105 en Ultegra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ravenger schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:08:
mooi fietsje hoor :) ik heb ook lang naar een Trek gekeken. Misschien niet het meeste bang for buck, maar qua looks zeker mooier dan de Sensa's en de Garnelli's (huismerk van Vos Fietsen in Zwanenburg).
Dat is natuurlijk behoorlijk subjectief, ik vind persoonlijk die aflopende bovenbuis van Trek echt afschuwelijk.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt wel eens een Pipo de Clownfiets genoemd (niet door mij overigens, ik vind 'm mooi). Overigens is het nauwelijks opvallend als het frame in een neutrale kleur met mooie accenten komt. Ik vind deze echt gaaf.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 10:50:
[...]

Volledig mee eens. Ik heb ook veel liever een 'afgewogen' fiets waarbij de kwaliteit/prijs van afmontage, frame, wielen en banden een beetje in evenwicht is, dan bijv. per sé een carbon frame dat dan met Tiagra of zelfs Sora is afgemonteerd.

Erger is het nog als mensen alleen maar naar achterderailleurs kijken als ze een fiets gaan shoppen. Middelmatig frame, Tiagra voorderailleur en overige componenten,maar dan wel een Ultegra achterderailleur...wat is daar het nut van? 8)7
Enig verschil is dat de fietsen die hier voor dezelfde/lagere prijs 'als alternatief' werden gelinkt juist carbon én volledig ultegra waren. Dus je hele verhaal gaat niet op. :P Maar ik kan het mis hebben.
Verder is 'beter dan' natuurlijk zeer marginaal in fietstechniek (net zoals in zoveel andere high-tech werelden, denk bijv. aan geluidsapparatuur). Ik merk persoonlijk (tenminste op mijn bescheiden amateurniveautje) werkelijk met de beste wil van de wereld geen verschil in werking, schakelsnelheid etc. tussen 105 en Ultegra.
Dat komt ook omdat de techniek van Dura Ace het volgende jaar op Ultegra te vinden is, en het jaar daarop op de 105 groep. :)
Ik denk dat het feit dat je geen verschil ervaart meer zegt over jezelf (zoals je zelf al aangeeft) dan over het daadwerkelijke verschil. :+ Overigens denk ik wel dat de verschillen steeds kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:24:
[...]
Dat komt ook omdat de techniek van Dura Ace het volgende jaar op Ultegra te vinden is, en het jaar daarop op de 105 groep. :)
Ik bedoel natuurlijk niet een oudere Ultegra met nieuwe 105 :) Kijk maar naar de 105 5800, allemaal technieken uit de hogere series.
[...]

Enig verschil is dat de fietsen die hier voor dezelfde/lagere prijs 'als alternatief' werden gelinkt juist carbon én volledig ultegra waren. Dus je hele verhaal gaat niet op. :P Maar ik kan het mis hebben.
OK, ik heb die links niet gevolgd, het zou kunnen. M.b.t. Trek heb je naar mijn idee wel gelijk als het gaat om prijs, voor een bepaalde framekwaliteit en componentenmix is Trek voor mijn gevoel wel duurder dan andere merken.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
[...]

Waarbij er natuurlijk een wereld van verschil is tussen het ene carbon en het andere. Carbon per definitie boven aluminium plaatsen is veel te kort door de bocht.
[...]

Ik denk dat het feit dat je geen verschil ervaart meer zegt over jezelf (zoals je zelf al aangeeft) dan over het daadwerkelijke verschil. :+ Overigens denk ik wel dat de verschillen steeds kleiner worden.
De verschillen zitten volgens mij meer in materiaalgebruik dan techniek. Als ik naar Campa kijk dan is het verschil tussen de Chorus en de Super Record (behalve 800 euro) vooral meer carbon en wat titanium. De gebruikte technieken zijn, behoudens een extra lager in de remmen, exact gelijk. Het grootste verschil is de prijs en daarna het gewicht.

Ik wacht overigens nog steeds op sluitend bewijs dat Ultegra beter is dan 105. Jij schijnt daarover te beschikken aangezien Ultegra als aantoonbaar beter dan 105 werd neergezet.

Ik durf er in ieder geval wel een Sensa Carbon huppeldepup om te verwedden dat jij in een blinde test een superieur afgestelde 105 niet gaat onderscheiden van een superieur afgestelde Ultegra.

[ Voor 15% gewijzigd door argro op 01-07-2014 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:28:
[...]
Waarbij er natuurlijk een wereld van verschil is tussen het ene carbon en het andere. Carbon per definitie boven aluminium plaatsen is veel te kort door de bocht.
Dat wilde ik ook niet zeggen. Hence, ik heb zelf ook een aluminium fiets. :)
[...]
De verschillen zitten volgens mij meer in materiaalgebruik dan techniek. Als ik naar Campa kijk dan is het verschil tussen de Chorus en de Super Record (behalve 800 euro) vooral meer carbon en wat titanium. De gebruikte technieken zijn, behoudens een lager in de remmen, exact gelijk.
Bij Shimano zie je wel dingen als 11 speed eerst bij Dura Ace etc. Dat is toch wel een stukje techniek. ;) Als je kijkt naar de nieuwe 105 5800 is dat in mijn ogen een hele mooie prijs/kwaliteit groep. De vernieuwingen worden ook steeds kleiner eigenlijk. Dan gaat het inderdaad meer de kant op van gewichtsbesparingen. Al is elektronisch schakelen natuurlijk wel weer een grote vernieuwing. Maar nog niet echt heel erg betaalbaar imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:24:
Dat wordt wel eens een Pipo de Clownfiets genoemd (niet door mij overigens, ik vind 'm mooi). Overigens is het nauwelijks opvallend als het frame in een neutrale kleur met mooie accenten komt. Ik vind deze echt gaaf.
Ik snap ook zeker wel dat mensen het mooi vinden, het is alleen niet helemaal mijn smaak.

Als ik ooit nog eens geld heb (en hij rijd lekker) koop ik een zwart-rode S-Works Venge O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:28:
[...]

Ik wacht overigens nog steeds op sluitend bewijs dat Ultegra beter is dan 105. Jij schijnt daarover te beschikken aangezien Ultegra als aantoonbaar beter dan 105 werd neergezet.

Ik durf er in ieder geval wel een Sensa Carbon huppeldepup om te verwedden dat jij in een blinde test een superieur afgestelde 105 niet gaat onderscheiden van een superieur afgestelde Ultegra.
Het spijt me dat ik heb geschreven dat Ultegra aantoonbaar beter is dan mix 105/Tiagra. Ik ga nederig door het stof voor uwe hoogheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
De bryton rider 20t wordt ook aangeboden voor 66 euro inclusief hartslagsensor en cadanssensor. Lijkt mij ook wel een leuke prijs. Zit nu zelf te twijfelen of ik een 20t of 50t moet gaan halen.

[ Voor 68% gewijzigd door Fastclaimer op 01-07-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:56:
[...]

Het spijt me dat ik heb geschreven dat Ultegra aantoonbaar beter is dan mix 105/Tiagra. Ik ga nederig door het stof voor uwe hoogheid.
Dat hoeft niet hoor, ik was alleen benieuwd naar dat bewijs. Het is namelijk best een interessant vraagstuk. Wat onderscheidt het één van het ander, is het één beter dan het ander en waarom? In dit topic komt men vaak ook niet verder dan 'het schakelt soepeler / directer', wat dat ook moge zijn en wat best niet meer kan zijn dan beleving (of een kwestie van een goede afstelling).

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 01-07-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
argro schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:58:
[...]
Dat hoeft niet hoor, ik was alleen benieuwd naar dat bewijs. Het is namelijk best een interessant vraagstuk. Wat onderscheid het één van het ander, is het één beter dan het ander en waarom?
Uit de testen die ik regelmatig lees komt toch wel met enige regelmaat naar voren dat de duurdere groep (welk merk dan ook) wat preciezer en sneller schakelt dan de goedkopere. Dat was meer wat ik bedoelde met aantoonbaar beter. De eerste hit op Google (lichter, stijver en preciezer): http://www.livestrong.com...ween-shimano-105-ultegra/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
LuPo schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:01:
[...]

Uit de testen die ik regelmatig lees komt toch wel met enige regelmaat naar voren dat de duurdere groep (welk merk dan ook) wat preciezer en sneller schakelt dan de goedkopere. Dat was meer wat ik bedoelde met aantoonbaar beter. De eerste hit op Google (lichter, stijver en preciezer): http://www.livestrong.com...ween-shimano-105-ultegra/
Ik lees alleen lichter en stijver.

Een preciezer schakelen, wat is dat? De ketting gaat toch van kransje a naar kransje a+1 (of a-1), het is toch niet zo dat bij 105 het ook wel eens onbedoeld a+2 is ofzo? En sneller? Met de shifter trek je een kabel strak, zodra jij de shifter beweegt, beweegt de derailleur. Daar zit geen vertraging of versnelling in verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sneller, preciezer etc. blijven nog steeds uitermate subjectieve oordelen. Zo betwijfel ik ernstig of je in real-world-conditions het verschil kunt merken tussen een tijdsduur van 1,5 seconden (pak 'm beet 105) of 1,3 seconden (pak 'm beet Ultegra) voor een schakeling van één kransje naar het andere.

Wat 'zeker' of 'precies' schakelen betekent kan ik niet zo goed inschatten: moeten we daaronder het aantal misshifts verstaan? Misshifts horen sowieso niet voor te komen. Doen ze zich wel voor, dan ligt dat volgens mij in 99% van de gevallen aan de afstelling en kwaliteit en mate van slijtage van de interne bekabeling, en voor misschien 1% aan de daadwerkelijke kwaliteit (materiaalgebruik en ontwerp) van de derailleurs zelf.

Om het eerlijk te vergelijken zou je moeten doen wat argro zegt en perfect afgestemde groepen gewoon blind moeten gaan testen. Ik heb namelijk sterk het idee dat mensen die net een duurdere fiets hebben gekocht met een betere groep, ook gewoon willen voelen dat het beter, sneller, preciezer etc. schakelt. Dat zeg ik niet om neerbuigend te doen, dat is gewoon menselijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2014 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Een fiets is meer dan een frame en een groep. Bij een mooie Trek heb je grote kans dat er betere balhoofdlagers in zitten, betere trapaslagers, betere wielen, minder roestgevoelige boutjes etc. op diverse plekken, een lichter stuur, zadelpen, beter zadel, betere banden, etc. etc. (met beter bedoel ik duurzamer, soepeler lopend, lichter etc., waar van toepassing)
Ook de kwaliteitscontrole op de assemblage en op onderdelenselectie kan wel eens veel strenger zijn bij duurdere fietsen. Ook niet onbelangrijk lijkt me.

Allemaal zaken waar prijsvechters niet mee adverteren, maar wat wel degelijk de meerprijs van een bepaalde 'merk'-fiets kan rechtvaardigen. Oftewel alleen een fiets uitzoeken op de termen 'carbon' vs 'alu' of 'ultegra' vs '105' of wat dan ook is echt veeeel te kort door de bocht.
Wat dat betreft volledig eens met Argro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
argro schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 12:09:
[...]
Een preciezer schakelen, wat is dat? De ketting gaat toch van kransje a naar kransje a+1 (of a-1), het is toch niet zo dat bij 105 het ook wel eens onbedoeld a+2 is ofzo? En sneller? Met de shifter trek je een kabel strak, zodra jij de shifter beweegt, beweegt de derailleur. Daar zit geen vertraging of versnelling in verder.
Soms is het bij mij wel eens a+0, en dan bij de volgende a+2 ;)

De snelheid is degelijk aanwezig, schakelen is veel meer dan alleen het bewegen van de derailleur, het hange van grote mate af van het ontwerp van de tandwielen, bij duurdere tandwielen pakken die wel wat makkelijker op.

De theorie is dat de duurdere groepen met grotere precisie zijn gemaakt. Door bijvoorbeeld fijnere frezen te gebruiken tijdens de fabricage is er minder speling en minder slijtage.

Preciezer schakelen betekent inderdaad minder misshifts en daardoor ook minder door trappen als hij wel op het juiste kransje springt. Afstelling is absoluut een grote factor daar in, maar dat wordt wel degelijk versterkt door extra speling op de shifter en deraileur. Een hogere groep hoef je daardoor in theorie minder bij te stellen en heeft daardoor bijvoorbeeld ook iets minder last van het oprekken van de kabels.

Let op dit is de theorie, niet een door mij gemeten verschil

[ Voor 35% gewijzigd door SnowDude op 01-07-2014 12:22 ]

Pagina: 1 ... 69 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.