Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.036 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
RHE218 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:22:
Wat me wel opviel is dat met name de tandjes van mijn (2) kettingbladen voor wat slijtage vertonen en ik zit er dus over te denken om die te vervangen. Nu rij ik met 52x39 voor en ik rij op het vlak eigenlijk altijd op het grote blad. Ik zit er dus over te denken om voor in het heuvelandschap van limburg/ardennen (en wie weet ooit nog wel wat verder naar het zuiden) de 39 te vervangen voor een 34.
Klinkt als een dubbel en dan kan je niet een 34 monteren ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
RHE218 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 11:22:
[...]
Wat me wel opviel is dat met name de tandjes van mijn (2) kettingbladen voor wat slijtage vertonen en ik zit er dus over te denken om die te vervangen. Nu rij ik met 52x39 voor en ik rij op het vlak eigenlijk altijd op het grote blad. Ik zit er dus over te denken om voor in het heuvelandschap van limburg/ardennen (en wie weet ooit nog wel wat verder naar het zuiden) de 39 te vervangen voor een 34.
Hoe weet je dat het slijtage is? Ik weet niet welk crankstel je hebt maar bij bijvoorbeeld een ultegra kettingblad zijn geen 2 tandjes hetzelfde. Sommige zijn rond, sommige zijn hoeking, sommige zijn plat en dat is om hem zo soepel mogelijk van het kleine op het grote blad te krijgen. Soms denken mensen dan dat het slijtage is, bestel een nieuw kettingblad en hij ziet er dan identiek uit :+

Dus: welk crankstel heb je?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:43
DDX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Wel met een compact

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Maar hij zegt dubbel... meestal is een 52 ook een dubbel, al kan het natuurlijk prima op compact.

[ Voor 18% gewijzigd door Makkelijk op 26-06-2014 13:08 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
2 weken geleden 2 spaken los aan de velgkant, nu een spaak gebroken aan de naafkant. Maar weer wegbrengen dus... Grrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Makkelijk schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:04:
[...]

Maar hij zegt dubbel... meestal is een 52 ook een dubbel, al kan het natuurlijk prima op compact.
Een compact is natuurlijk ook gewoon een dubbel O-)

Maar 52x39 is inderdaad vast geen compact, ik zat even te slapen

[ Voor 11% gewijzigd door SnowDude op 26-06-2014 13:15 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 13:48
Makkelijk schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:37:
[...]

Hoe weet je dat het slijtage is? Ik weet niet welk crankstel je hebt maar bij bijvoorbeeld een ultegra kettingblad zijn geen 2 tandjes hetzelfde. Sommige zijn rond, sommige zijn hoeking, sommige zijn plat en dat is om hem zo soepel mogelijk van het kleine op het grote blad te krijgen. Soms denken mensen dan dat het slijtage is, bestel een nieuw kettingblad en hij ziet er dan identiek uit :+

Dus: welk crankstel heb je?
Ai, dat wist ik niet, het is (volledig) Ultegra inderdaad!
DDX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Het was meer de vraag "of" het kan en daarna de vraag of het handig is. Overigens zit er geen dubbel op, maar bij mijn weten een compact. Dat gezegd hebbende: Ik ben heel zeker van de tandjes (52x39), dus als dat uitsluit dat het een compact is, ga ik morgen een gesprekje voeren met mijn LBS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Graham schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:34:
Ik was altijd met Assos wasmiddel. Tis niet cheap maar zweet gaat er goed mee uit. @nare man, hoe technischer de kleding hoe gevoelig het is qua wassen. Voor hiken heb ik ook allerlei kleding die je echt niet warmer kan wassen dan aangegeven ivm krimpen en kleuren.

Tis niet zo dat hoe duurder het is hoe meer het kan hebben oid.
UltraSub in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"
Gewoon wassen als je spijkerbroek, geen enkel probleem voor je Assos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
RHE218 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:20:
[...]

Ai, dat wist ik niet, het is (volledig) Ultegra inderdaad!

[...]

Het was meer de vraag "of" het kan en daarna de vraag of het handig is. Overigens zit er geen dubbel op, maar bij mijn weten een compact. Dat gezegd hebbende: Ik ben heel zeker van de tandjes (52x39), dus als dat uitsluit dat het een compact is, ga ik morgen een gesprekje voeren met mijn LBS.
Simpele check: als het ultegra 6700 is en je binnenblad is van shimano dan heb je een dubbel.
(bij 6800 is alles steek 110, dus kan je ook 52x39 met binnenblad van shimano hebben)

[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 26-06-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
DDX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:32:
[...]

Simpele check: als het ultegra 6700 is en je binnenblad is van shimano dan heb je een dubbel.
(bij 6800 is alles steek 110, dus kan je ook 52x39 met binnenblad van shimano hebben)
Het zou een 6800 moeten zijn, maar voor de zekerheid; hoe check ik die "steek"?
Het binnenblad is van shimano inclusief de 39 markings erop dus ik ben er bijna..

en dank zover aan eenieder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Ik heb nu een castelli broek met een Kiss3 zeem (waar ik prima tevreden mee ben) maar ik lees op diverse fora en shops dat de progretto X2 een stuk beter moet zijn. Wat zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:19

Vos

AFCA

RHE218 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:38:
[...]

Het binnenblad is van shimano inclusief de 39 markings erop dus ik ben er bijna..

6800 is 11-speed en 6700 is 10-speed. En 6800 is 4-arm crank en 6700 is een 5-arm crank.

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 26-06-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
[...]

Steek zou je moeten opmeten denk ik, maar misschien dat er nog iets van typenummer op de bladen staan ?
En 6700 is 10s, 6800 11s.

Maar als je 6800 hebt lijkt het me stug dat de bladen nu al versleten zijn, dan moet je wel erg veel fietsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
BertP schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:40:
Ik heb nu een castelli broek met een Kiss3 zeem (waar ik prima tevreden mee ben) maar ik lees op diverse fora en shops dat de progretto X2 een stuk beter moet zijn. Wat zijn de ervaringen hier?
Ik heb zelf alleen ervaring met de Progretto X2, niet met de Kiss3 zeem. Wel heb ik ook een tweetal Assos broeken (Uno en Mille). Ik vind de Progretto zeem en de Assos zeem allebei even comfortabel tijdens het fietsen. Wel vind ik de Assos zeem veel dikker, en zeker bij de Uno ook te lang van voren. De Progretto X2 zeem is zeer comfortabel zonder ook maar ergens teveel stof te hebben, of te dik te zijn.

Voor mij dus de ultieme zeem, die Progretto X2 (en ik werk niet eens bij Castelli, kun je nagaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]

Even meten, of kijken of de boutjes aan de buitenkant van het kettingblad zitten of (veel) verder naar binnen. Als de boutjes aan de buitenkant van een 39T zitten gaat er nooit een 34T op passen.

Als de fiets zo geleverd is (52/39), dan is de kans reuze dat het een dubbel is en geen compact. Ik heb namelijk nog nooit gezien dat een fiets geleverd wordt met een compact crankstel, maar met kettingbladen alsof het een dubbel is. Voor een fabrikant / verkoper geeft zoiets enkel nadelen namelijk.

[ Voor 27% gewijzigd door argro op 26-06-2014 13:46 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

argro schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:44:
[...]
Even meten, of kijken of de boutjes aan de buitenkant van het kettingblad zitten of (veel) verder naar binnen. Als de boutjes aan de buitenkant van een 39T zitten gaat er nooit een 34T op passen.
Maar als het een 6800 is dan is de steek toch altijd 110?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Stoffa schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:43:
[...]

Ik heb zelf alleen ervaring met de Progretto X2, niet met de Kiss3 zeem. Wel heb ik ook een tweetal Assos broeken (Uno en Mille). Ik vind de Progretto zeem en de Assos zeem allebei even comfortabel tijdens het fietsen. Wel vind ik de Assos zeem veel dikker, en zeker bij de Uno ook te lang van voren. De Progretto X2 zeem is zeer comfortabel zonder ook maar ergens teveel stof te hebben, of te dik te zijn.

Voor mij dus de ultieme zeem, die Progretto X2 (en ik werk niet eens bij Castelli, kun je nagaan).
Thanx!

Dan komt een bib met die zeem op de wishlist. Op zoek naar een zwart/rood setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Vos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:46:
[...]

Dat zou kunnen, ik ziet niet zo in de Shimano. Van Campa weet ik wel dat per de nieuwe crankstellen het onderscheid tussen compact en dubbel gaat vervallen, in die zin dat het allemaal een kleine steek wordt. Het zou kunnen dat Shimano nu eens voorloopt op Campa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

argro schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:47:
[...]
Dat zou kunnen, ik ziet niet zo in de Shimano. Van Campa weet ik wel dat per de nieuwe crankstellen het onderscheid tussen compact en dubbel gaat vervallen, in die zin dat het allemaal een kleine steek wordt. Het zou kunnen dat Shimano nu eens voorloopt op Campa.
Sinds de Ultegra 6800 is dat verschil tussen dubbel en compact ook weg.
Zowel de compact als de dubbel uitvoering heeft een steek van 110 mm. Dat zorgt er voor dat je heel eenvoudig je crank kunt ombouwen van compact naar dubbel en vice versa. Nieuw is ook de semi-compact uitvoering met 52/36 kettingbladen, wellicht dé ideale verhouding voor het Nederlandse landschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Vos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:46:
[...]

Klopt, 6800 is maar 1 steek maat.

Over die slijtage. Tenzij ze altijd in het zand fiets en nooit je ketting reinigt dat geloof ik niet dat die versleten is. De moderne tandwielen zien er op het eerste gezicht vreemd uit. Dit komt door dat er een groot verschil in diameter kan zijn tussen groot (53) en klein (34) de vreemde tanden zijn nodig om er voor te zorgen dat de ketting beter van klein naar groot gaat.

[ Voor 47% gewijzigd door SnowDude op 26-06-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
DDX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:42:
[...]

Steek zou je moeten opmeten denk ik, maar misschien dat er nog iets van typenummer op de bladen staan ?
En 6700 is 10s, 6800 11s.

Maar als je 6800 hebt lijkt het me stug dat de bladen nu al versleten zijn, dan moet je wel erg veel fietsen ;)
Vos schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:42:
[...]

6800 is 11-speed en 6700 is 10-speed. En 6800 is 4-arm crank en 6700 is een 5-arm crank.
Thanks..
10Speed -> 6700 het is, Vanavond even mijn bonnetjes nazoeken (JanJanssen, gekocht in 2011). Zou me zwaar tegenvallen als ik daar als newbie in de maling ben genomen, maar laat ik een slag om de arm houden; het kunnen uiteraard ook gewoon verkeerde aannames van mijn kant zijn geweest...

Maar begrijp ik het goed als daarmee de mogelijkheid voor een "34 voor" vervalt?

[ Voor 6% gewijzigd door RHE218 op 26-06-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je zou dan hele crank moeten vervangen. (je kan dan wel meteen een 6800 crank monteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Nee, dat is een steek 130 en kleiner dan 39 wordt hem niet. Dus dat wordt je bon nazoeken en kijken wat je gekocht hebt. Ik heb hetzelfde gehad, compact besteld en kreeg met een dubbel. Alleen ik kwam er sneller achter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
RHE218 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:52:
[...]

[...]

Thanks..
10Speed -> 6700 het is, Vanavond even mijn bonnetjes nazoeken (JanJanssen, gekocht in 2011). Zou me zwaar tegenvallen als ik daar als newbie in de maling ben genomen, maar laat ik een slag om de arm houden; het kunnen uiteraard ook gewoon verkeerde aannames van mijn kant zijn geweest...

Maar begrijp ik het goed als daarmee de mogelijkheid voor een "34 voor" vervalt?
Heb even gezocht, maar 52/39 zijn de standaard tandwielen voor de 6700 dubbel. Compact is meestal 50/34

6800 is pas van 2014 dus dat is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
Nee klopt, thanks voor checking

Het is inmiddels duidelijk dat ik met 2 uitdagingen zit
1 - Ik kan geen 34 voor hebben op dit moment.
2 - Ik ben er altijd heilig van overtuigd geweest dat ik een compact set had en dat komt (mogelijk onterecht) ergens vandaan. Origineel zaten er voor 3 bladen op, maar dat heb ik direct bij de bestelling van de fiets om laten zetten naar 2 bladen ("want ik ga de bergen toch niet in" dacht ik toen nog) en in mijn beleving is dat dus een compact set geweest (waar ik mij dus prima ik kan vergissen)

Uitdaging 1 ga ik niet oplossen, anders dan harder trainen om sneller omhoog te komen, wat helemaal geen slechte zaak is uiteraard, of een nieuwe fiets uitzoeken (crankset kan ook ja :) )
Uitdaging 2 wordt dus heel misschien een uitdaging voor mijn LBS als ik de bon nog kan vinden en het blijkt een compact te moeten zijn. Geen idee wat ik 3 jaar na dato er aan ga doen, maar in/opstapper als ik toen was, voel ik het niet helemaal als mijn verantwoordelijkheid om op dat moment alle onderdelen op juistheid te controleren.

Overigens gaat het me om het feit dat ik mogelijk teveel betaald heb. Geen 34 kunnen hebben overleef ik wel. De fiets bevalt nog steeds prima en dat is inclusief de 39 :)

Dank voor deze lessen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
RHE218 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:16:

Overigens gaat het me om het feit dat ik mogelijk teveel betaald heb.
Je hebt niet zozeer teveel betaald (een compact crank is niet (veel) duurder of goedkoper dan een dubbel crank), je hebt alleen ergens voor betaald wat je (in jouw beleving) niet gevraagd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

2 jerseys om te proberen. Normaal heb ik alles van Castelli, maar ik ben ook op zoek naar geheel zwart. Aangezien de geheel zwarte van Castelli al in mijn kast liggen zijn dit 2 mooie alternatieven voor er bij.

Howies Cadence
Afbeeldingslocatie: http://d10jisxp1oe2uo.cloudfront.net/images/paps/Howies+Cadence+SS+Front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://d10jisxp1oe2uo.cloudfront.net/images/paps/Howies+Cadence+SS+Back.jpg
dhb goldline
Afbeeldingslocatie: http://bikeenvy.co.uk/img/gallery/KIT/dhb-Goldline-range.jpg
Kleurt goed bij mijn fiets 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Mooie pakkies :). Let je er wel op dat je nog goed zichtbaar blijft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Idd mooi spul. Hoe is de prijs?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Kijk ook eens naar Torm.

Recent een shirtje van gekocht, zit perfect en de prijs is heel redelijk.

http://www.torm.cc/

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

71€ en 79€ respectievelijk via Wiggle

Het gaat niet om de kleur, maar om de contrasten die je creeert. Geheel fluor geel op een hele zonnige dag is niet per definitie meer zichtbaar dan geheel zwart bijvoorbeeld.
Het is geheel zwart inderdaad maar ik heb een fluor gele helm, dat helpt hehoorlijk (en de reflectie strips op mijn bib, schoenen en het dnb shirtje)

@Havana, had ik ook al na gekeken. Wellicht voor later in het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
havana schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 15:05:
Kijk ook eens naar Torm.

Recent een shirtje van gekocht, zit perfect en de prijs is heel redelijk.

http://www.torm.cc/
Erg mooi!
Hoe lang ben je en welke maat heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:16
RHE218 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:16:
Origineel zaten er voor 3 bladen op, maar dat heb ik direct bij de bestelling van de fiets om laten zetten naar 2 bladen ("want ik ga de bergen toch niet in" dacht ik toen nog) en in mijn beleving is dat dus een compact set geweest (waar ik mij dus prima ik kan vergissen)
Als je een triple laat vervangen omdat je toch de bergen niet in gaat, zou het logisch zijn om voor een dubbel te gaan. Een compact is namelijk een compromis voor mensen die een dubbel te zwaar vinden om te klimmen, maar geen triple willen omdat dat van de stijlpolitie niet mag.

Bovenstaande is wellicht een beetje gekleurd ;) Maar de kern klopt wel, althans voor de niet-profs onder ons. Een dubbel is voor op het vlakke, een compact is voor heuvels/bergen, een triple is als je overal terecht wil kunnen zonder cassette te wisselen.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Antaresje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:05:
[...]

Een dubbel is voor op het vlakke, een compact is voor heuvels/bergen, een triple is als je overal terecht wil kunnen zonder cassette te wisselen.
Check! Daarom adviseer ik beginners ook altijd om voor een tripple te kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Antaresje schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:05:
[...]
Een dubbel is voor op het vlakke, een compact is voor heuvels/bergen, een triple is als je overal terecht wil kunnen zonder cassette te wisselen.
Dat is wel een beetje achterhaald. Compact heeft eigenlijk geen nadelen t.o.v. klassiek dubbel, omdat je er ook rustig een 53t op kan monteren. Shimano (en Campagnolo ook?) heeft dat nu ook ingezien en het verschil dubbel/compact dus gelukkig afgeschaft. Alles is nu compact en ze snappen nu dat ze geld kunnen verdienen door meerdere kettingbladen de verkopen die allemaal passen. Tot nu toe deed TA/FSA etc. goede zaken met 36T, 38T, 39T, 52T etc. bladen met compacte steek.

Triple advies aan beginners is natuurlijk prima, want niet iedereen heeft zin in sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
SnowDude schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:28:
[...]
Check! Daarom adviseer ik beginners ook altijd om voor een tripple te kiezen
Klein detail alleen dat triple er echt uit gaat, ook bij shimano 105 5800 al niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar 105 is dan ook niet echt een beginnersgroep :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maar echt voor de profs is die groep ook niet ;)
En volgend jaar misschien ook tiagra niet meer als triple te koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ook op zoek naar een nieuw shirt, Torm en www.morvelo.com zijn al voorbij gekomen.
Hebben jullie ervaringen met de duurzaamheid van een Torm shirt? Op de een of andere manier lijkt (merino) wol mij namelijk delicaat en lastig te onderhouden. Heeft iemand ervaring met zo'n shirt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
TheLemon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:48:
[...]

Dat is wel een beetje achterhaald. Compact heeft eigenlijk geen nadelen t.o.v. klassiek dubbel, omdat je er ook rustig een 53t op kan monteren. Shimano (en Campagnolo ook?) heeft dat nu ook ingezien en het verschil dubbel/compact dus gelukkig afgeschaft. Alles is nu compact en ze snappen nu dat ze geld kunnen verdienen door meerdere kettingbladen de verkopen die allemaal passen. Tot nu toe deed TA/FSA etc. goede zaken met 36T, 38T, 39T, 52T etc. bladen met compacte steek.
Tegenwoordig kan dat wel, maar een aantal jaar terug was een 52 op een compact vragen om problemen. Zeker voor sprinters was het buitenblad dan te slap waardoor het blad krom trok. Tegenwoordig zijn de buiten bladen van bijvoorbeeld de 6800 serie van twee lagen materiaal waardoor deze veel sterker is.

Er is voor de fabrikanten nog 1 groot voordeel van het dumpen van de tripple sets. De derailleur en shifter van een tripple zijn wat complexer en daardoor duurder om te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnowDude schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:14:
[...]
De derailleur en shifter van een tripple zijn wat complexer en daardoor duurder om te produceren.
Wat is er complexer aan?
DDX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:06:
Maar echt voor de profs is die groep ook niet ;)
En volgend jaar misschien ook tiagra niet meer als triple te koop ?
Klopt, 105 zit ongeveer in het midden inderdaad. Leuk om te zien dat mooie techniek zo van de hogere groepen komt; wel een beetje jammer als je net een fiets hebt gekocht met 5700 en je ziet dat mooie 5800-spul net op de markt komen :P

Of Sora en Tiagra ook nog de triple geheel gaan verliezen weet ik niet, het zou best kunnen, maar ik werk niet bij Shimano, dus tsja :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2014 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Ze zijn op zich niet complexer, maar vergen wel een 2e productie lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
Vandaag weer wat kilometers getrapt in het Grunninger landschap. Het was vreemd weer, eerst zonnig tot er uit het niets een vrij donkere (regen)wolk bleef hangen. Sowieso draaide de windrichting ook gedurende de rit. Gelukkig deden de kabouters de (regen)sluizen niet open. :P

55 km
Groningen - Bedum - Onderdendam - Warffum - Den Andel - Eenrum - Wehe-den Hoorn - Warfhuizen - Saaksum - Ezinge - Feerwerd - Garnwerd - Groningen

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39
DDX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:02:
Klein detail alleen dat triple er echt uit gaat, ook bij shimano 105 5800 al niet meer te krijgen.
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:22:
Klopt, 105 zit ongeveer in het midden inderdaad. Leuk om te zien dat mooie techniek zo van de hogere groepen komt; wel een beetje jammer als je net een fiets hebt gekocht met 5700 en je ziet dat mooie 5800-spul net op de markt komen :P
Godzijdank heb ik dan van de winter nog een mooie "oude," "stijlloze," "voor beginners ongeschikte" 105 triple op mijn eerste racert gekregen. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 26-06-2014 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Laatst online: 09:16
Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:10:
Ben ook op zoek naar een nieuw shirt, Torm en www.morvelo.com zijn al voorbij gekomen.
Hebben jullie ervaringen met de duurzaamheid van een Torm shirt? Op de een of andere manier lijkt (merino) wol mij namelijk delicaat en lastig te onderhouden. Heeft iemand ervaring met zo'n shirt?
Ik heb nu ruim een jaar een T7 van Torm, en die is nog steeds prima. Je moet het wassen met een wasmiddel zonder enzymen, ik gebruik Klok. Al met al ben ik erg tevreden met het shirt, op een klein detail na. De twee zakjes met rits, waar je een telefoon in kunt doen zonder dat die vochtig wordt, zijn aan de kleine kant. Ik heb een iPhone 5, zeker niet de grootste telefoon op de markt, en die past echt maar net.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:10:
Ik heb twee shirts van icebreaker, geen wielershirts, maar wel merino wol. Ik was ze in elk wasmiddel dat toevallig in de bonus is en zijn na 3 jaar nog hardstikke netjes. Ik sta dan ook echt te kijken van alle was(middel)tips hier :X

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Niet synthetische kleding (merino wol) kan best veel hebben maar lijkt me niet echt handig als wielershirt. Je rijdt vast niet zo veel :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Beetje jammer dat wind vanavond stuk minder werd, had dus eerst wind tegen en toen ik omdraaide bijna geen wind meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 21:02:
[...]

[...]

Godzijdank heb ik dan van de winter nog een mooie "oude," "stijlloze," "voor beginners ongeschikte" 105 triple op mijn eerste racert gekregen. ;)
Ik heb precies hetzelfde, en geniet er dagelijks van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04:59
Ik rijd nu al weinig op de 50 omdat de cadans dan veel te laag is (alleen met flink wind mee). Dus ik kan me niet voorstellen dat een 52 echt lekker rijdt. Ik rijd het meest van de tijd op de 39.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 08-10 17:30

Pelle

🚴‍♂️

DDX schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 23:45:
Beetje jammer dat wind vanavond stuk minder werd, had dus eerst wind tegen en toen ik omdraaide bijna geen wind meer.
Dat heb je sowieso wel vaak als je 's avonds gaat fietsen. Soms gok ik erop, en dan heb je heen wind mee en terug minder wind tegen :)
Pelle schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 14:57:
Qua opbouw denk ik dat ik beter iets minder hard moet beginnen om niet al te veel terugval te hebben in het tweede kwart, maar dat moet ik nog leren.
Gisteren weer geprobeerd, maar weer mislukt :+
Kwart 1: 173 hr, ~ 37.1 km/h
Kwart 2: 166 hr, ~ 35.4 km/h
Kwart 3: 168 hr, ~ 35.7 km/h
Kwart 4: 172 hr, ~ 36.5 km/h
Gisteren goede benen en weinig wind, nieuw PR gevestigd op m'n eigen parcourtje. Helaas op 3 seconden na net niet binnen de 50 minuten: http://www.strava.com/activities/158511667 (teller liep nog een halve minuut door, had 'm eerder af moeten klokken).

Opbouw was weer precies hetzelfde: eerste ronde er vol in vliegen, vervolgens erachter komen dat dat niet handig is en dan de laatste 2 ronden toch weer harder:

175 hr, 38.0 km/h
171 hr, 36.0 km/h
173 hr, 36.6 km/h
175 hr, 37.2 km/h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Jasper kun je eens een fotootje plaatsen van de fit van die 2 shirts als je ze hebt? Ben er zelf ook wel in geïnteresseerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:14:
Dat heb je sowieso wel vaak als je 's avonds gaat fietsen. Soms gok ik erop, en dan heb je heen wind mee en terug minder wind tegen :)
Klopt, alleen laatste tijd bleef windmachine gewoon 24u aanstaan leek het wel ;)
En keus om eerst wind mee te hebben had ik niet echt aangezien ik 's ochtends al richting m'n werk was gefietst.

Merkte wel (heb ik vaker) dat flink wat km's tegen wind in fietsen ik niet echt zin heb om hard door te trappen en ik maar beetje langzaam ga fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Stoffa schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:33:
Jasper kun je eens een fotootje plaatsen van de fit van die 2 shirts als je ze hebt? Ben er zelf ook wel in geïnteresseerd :)
Help me er aan herinneren a.u.b., ik krijg ze eind volgende week binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:36
Ik ga er ook aan geloven. Vandaag de Trek Madone 2.1 besteld in de kleur Black Gray:
http://www.trekbikes.com/...done_2_series/madone_2_1/

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wnWt47x.jpg

Shimano 105 afgemonteerd (op crankstel en cassette na) en in plaats van het witte zadel en wit stuurlint een zwart zadel en zwart gel stuurlint.

Hoop hem volgende week op te halen :)

[ Voor 3% gewijzigd door PdeBie op 27-06-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44

Hoogie2004

Whohooooo

^^ Met pdebie, ik ga er ook aan geloven :)

Sinds enkele weken mijn oude stalen ros (een Koga uit jaar 0, echt staal dus) uit de garage getrokken en weer wat aan het fietsen. Bevalt goed en ik moet van mezelf nu ook bezig blijven, dus dan mag ik ook een nieuwe fiets.

Vanmiddag de volgende fiets bestellen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rmTGzlgl.jpg

Cube Peloton Pro, met Shimano 105 / Tiagra afmontage.
Levertijd was volgens de winkel ongeveer een week :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zijn er eigenlijk nog wielrenners die de LBL gaan doen van 9 Aug?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Heb 9 aug de Bauke Mollematocht op het programma staan; leek me wel een keer leuk om een tocht te doen zonder eerst het halve land door te reizen :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:05:
Cube Peloton Pro, met Shimano 105 / Tiagra afmontage.
Levertijd was volgens de winkel ongeveer een week :)
Leuke fiets, ik heb tot op het laatst getwijfeld tussen die fiets, de Peloton Race 2013 (die was oorspronkelijk 1299, maar is bij veel winkels voor 999 te krijgen, precies de huidige prijs van de Peloton Pro 2014) en de Bulls Harrier 2014 (ook 999). De Peloton Race 2013 was toen echter niet meer op voorraad in mijn maat en met mijn crankstel van keuze, dus ging het tussen de Peloton Pro 2014 en de Harrier. Ik heb voor die laatste gekozen, omdat de afmontage daarvan volledig 105 is (m.u.v. de cassette, da's een Tiagra) terwijl de afmontage van die Cube deels 105, deels Tiagra, deels non-series is (crankstel/remmen). Vooral de BR-R561 remmen (die overigens ook op de Peloton Race zitten) kregen op verschillende sites geen beste recensie. Ik vind die Cube wel een heel mooie fiets overigens, waar je zeer veel plezier aan gaat beleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
@Hoogie: mooi fietsje. Heb zelf ook naar een Cube Peloton gekeken in de kleurstelling zwart/rood/wit. Ik vond de lasnaden echter niet heel mooi afgewerkt (ben echt een mierenn**ker wat dat betreft :+ )

Daarnaast heb ik naar een Scott Speedster gekeken, maar die was net iets te duur. Zat 200 euro boven budget. Deze Trek die ik nu heb zit binnen budget en ik kreeg er nog de nodige accessoires bij ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 09:41
Pelle schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:14:
Gisteren goede benen en weinig wind, nieuw PR gevestigd op m'n eigen parcourtje. Helaas op 3 seconden na net niet binnen de 50 minuten: http://www.strava.com/activities/158511667 (teller liep nog een halve minuut door, had 'm eerder af moeten klokken).
Fijn gemiddelde :o
Maar je kan een rit toch vij makkelijk croppen in strava of haalt hij er dan net teveel af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
wackmaniac schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:15:
Heb 9 aug de Bauke Mollematocht op het programma staan; leek me wel een keer leuk om een tocht te doen zonder eerst het halve land door te reizen :)
Tja of ik vanuit Rotterdam naar Luik ga of Groningen maakt niet heel veel uit voor mij ;) Qua prijs zit er niet heel veel verschil in (2 euro).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Een collega van me komt over 3 weken over, en die wil een goede racefiets huren in de omgeving van haarlem, heeft iemand daar een goed adresje voor?

Het is een ervaren triatleet die normaal gesproken meer dan 500 km per week op de fiets zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:44

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:17:
[...]

Leuke fiets, ik heb tot op het laatst getwijfeld tussen die fiets, de Peloton Race 2013 (die was oorspronkelijk 1299, maar is bij veel winkels voor 999 te krijgen, precies de huidige prijs van de Peloton Pro 2014) en de Bulls Harrier 2014 (ook 999).
pdebie schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:26:
@Hoogie: mooi fietsje. Heb zelf ook naar een Cube Peloton gekeken in de kleurstelling zwart/rood/wit. Ik vond de lasnaden echter niet heel mooi afgewerkt (ben echt een mierenn**ker wat dat betreft :+ )
Thnx :)
Heb zelf ook wel flink zitten zoeken naar wat ik mooi vond en toch waar voor mijn geld was. (dan blijf je uitkomen op fietsen van 1200+ :( ) Deze kwam bovenaan mijn lijstje qua looks binnen budget, en de afmontage is goed genoeg voor mijn niveau :) Het oog wil ook wat.

De verkoper zei al dat qua accessoires er wel wat te regelen was, dus dat komt wel goed.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:45:
[...]
Heb zelf ook wel flink zitten zoeken naar wat ik mooi vond en toch waar voor mijn geld was. (dan blijf je uitkomen op fietsen van 1200+ :( )
Fietsen van vorige jaren gaan vaak wel voor hoge kortingen weg, maar dan moet je geluk hebben dat het jouw maat is.
Deze kwam bovenaan mijn lijstje qua looks binnen budget, en de afmontage is goed genoeg voor mijn niveau :) Het oog wil ook wat.
Ik vind dat glossy blauw erg mooi, alhoewel (bijna) volledig zwart ook wel wat heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Graham schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:31:
[...]

Tja of ik vanuit Rotterdam naar Luik ga of Groningen maakt niet heel veel uit voor mij ;) Qua prijs zit er niet heel veel verschil in (2 euro).
Vanuit Groningen maakt het best wel een substantieel verschil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
SnowDude schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:45:
Een collega van me komt over 3 weken over, en die wil een goede racefiets huren in de omgeving van haarlem, heeft iemand daar een goed adresje voor?
vosfietsen.nl doet dacht ik ook aan verhuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DDX schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:59:
[...]

vosfietsen.nl doet dacht ik ook aan verhuur
In voorkomend geval wil ik je wel aanbevelen om e.e.a. zeer goed vast te leggen, inclusief eventuele reeds aanwezige schade op de fiets. Vos staat bij mij op hetzelfde lijstje als de gemiddelde keukenverkoper of autohandelaar, ofwel, prima te doen als je precies weet wat je wilt, maar leg alles goed vast en laat je niets aanpraten.

[ Voor 12% gewijzigd door argro op 27-06-2014 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Pittige challenge op strava die er aan zit te komen, 8800hm in 9 dagen. Ben benieuwd of dat haalbaar is zonder gek te worden van de herhalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hmms denk de eerste challenge van dit jaar die ik niet ga halen.
(Of ik moet er weekje buitenland van maken)

edit: of natuurlijk valsspelen en telefoon gebruiken voor hoogtemeters ;)

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 27-06-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:07:
Hmms denk de eerste challenge van dit jaar die ik niet ga halen.
(Of ik moet er weekje buitenland van maken)

edit: of natuurlijk valsspelen en telefoon gebruiken voor hoogtemeters ;)
Tunnels, bruggen en vaak Veluwe ofzo ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Of even snel een retourtje Centraal Massief of Alpen :) Is met de TGV snel geregeld toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Ceaser schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:04:
Pittige challenge op strava die er aan zit te komen, 8800hm in 9 dagen. Ben benieuwd of dat haalbaar is zonder gek te worden van de herhalingen.
Shirtje ziet er ook cool uit, ga hem zeker doen.
3x rit van 3000 hm is zeker te doen, helpt wel als je tussen de bergen woont.

[ Voor 11% gewijzigd door jekker op 27-06-2014 13:21 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Repeats doen op de Amerongse berg, slechts 176x beklimmen 8)7

Ik zou wel aardige tochtjes kunnen inplannen richting de Postbank en Nijmegen, maar ook daar moet je gek worden van herhalingen denk ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
wackmaniac schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:15:
Het rondje van vorig jaar ziet er wel prima uit, ik denk dat ik 'm dit jaar ook ga rijden.

Zo dichtbij kunnen starten lijkt mij inderdaad ook wel eens lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wackmaniac schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:14:
Of even snel een retourtje Centraal Massief of Alpen :) Is met de TGV snel geregeld toch?
Ze hebben het helaas niet echt op fietsen in de tgv.
Graham schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:14:
[...]

Tunnels, bruggen en vaak Veluwe ofzo ;)
Dat lukte nog met deze idd nog wel (al zat weer toen niet echt mee)
http://www.strava.com/challenges/strava-climbing-challenge

maar dit is gewoon *4 klimmen en dat wordt lastig dan ;)

[ Voor 41% gewijzigd door DDX op 27-06-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
ik zou niets in NL willen gaan everesten... dan doe je het in een dag:
http://cyclingtips.com.au/2012/05/mt-everest-in-a-day/

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
5 keer AGR 150km-parcours is volgens mij ook genoeg hoogtemeters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wackmaniac schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:25:
5 keer AGR 150km-parcours is volgens mij ook genoeg hoogtemeters.
In Limburg red je het ook nog wel ja, maargoed is ook buitenland ;)
Ik kwam met weekendje Klimclassic (4 dagen fietsen) ook op 600km en 7000 hoogtemeters.

Of deze tocht rijden :

http://www.sports-lessais...blanc-cyclo-odlo-137.html
Afbeeldingslocatie: http://www.sportcommunication.info/letourdumontblanc/images/parcours1.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door DDX op 27-06-2014 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Of 9 dagen lang zes keer de Camerig, dan heb je nog echt plezier in fietsen denk ik 8)7
Jongens, geef het op, dit is landendiscriminatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Graham schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:09:
Zijn er eigenlijk nog wielrenners die de LBL gaan doen van 9 Aug?
Ik heb me ingeschreven voor de 235 op 9 augustus..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
200 keer het kopje van Bloemendaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Helaas begint de Challenge pas op het moment dat ik alweer terug ben van Gran Canaria.. Dus deze challenge sla ik over, totaal zinloos in (west-)Nederland

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 13:51:
[...]

Ik heb me ingeschreven voor de 235 op 9 augustus..
Misschien een dm'etje sturen dan :P Ik kom er nog op terug.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Dat je je laat uitdagen door een website snap ik sowieso niet. 8800 hm in 7 dagen is wel goed te doen, heb dat bijvoorbeeld de vorige week wel gehaald. En op Gran Canaria maak ik doorgaans ook 10.000 hm / 500 km binnen 6 dagen. Op het vlakke is het gekkenwerk natuurlijk, maar Strava is dan ook helemaal niet gemaakt voor het vlakke.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 27-06-2014 14:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:01:
Dat je je laat uitdagen door een website snap ik sowieso niet.
Je kunt je ook laten uitdagen door één of andere Italiaan die een parcoursje uitzet en een start- en finishvlag ophangt. Wat is het verschil? De overeenkomst is dat je over beide badinerend kunt doen.
[...], maar Strava is dan ook helemaal niet gemaakt voor het vlakke.
Dat is een beetje kort door de bocht. Strava heeft wat elementen in zich die meer gericht zijn op het fietsen op terrein met substantiële hoogteverschillen, meer niet. Voor het overige is het prima te gebruiken, geschikt voor en ook mede gemaakt om te gebruiken op het vlakke. Zo zijn er bijvoorbeeld ook regelmatig challenges zoals het lopen van een halve marathon. Dat zal niet bedoeld zijn als een aansporing op de Alpe 'd Huez op en af te rennen.

[ Voor 19% gewijzigd door argro op 27-06-2014 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Het is geen verplichting hoor, vindt het altijd wel leuk dit soort challenges om iets te doen binnen paar dagen.
Meestal zijn erg makkelijk (voor mij dan) maar de 48u in 24 dagen of 2200 hoogtemeters in 5 dagen waren leuke uitdaging.

En op het vlakke kan je strava prima gebruiken om bij te houden wat/waar je fietst.
Soms wel jammer dat je op 2km weg 20 segmenten tegenkomt, maar dat is in de Alpen niet anders. (dan heb je waarschijnlijk segmenten van bocht 1 begin/eind, bocht 1 to bocht 2 etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
havana schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 14:01:
Dat je je laat uitdagen door een website snap ik sowieso niet.
Lekker belangrijk waar mensen hun uitdaging vandaan halen.

Maar Thijs Zonneveld heeft daar wel een goede column over geschreven:

http://www.nusport.nl/col...t-strava-mijn-hielen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk stukje inderdaad :)

Ik heb Strava al een tijdje terug op mijn telefoon gezet, maar tot op heden nog niets mee gedaan...ik vergeet het eerlijk gezegd gewoon als ik op de fiets stap. Om mijn training goed bij te houden heb ik het niet nodig en hoe hard anderen rijden boeit me ook niet zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Strava geeft mij (een deel) van de motivatie om op de fiets te stappen.. Vaak als ik 's morgens wakker wordt moet ik me er toch weer toe zetten om 20 minuten vroeger op te staan en op de fiets naar mijn werk te gaan in plaats van de auto (rit naar het werk is 35km, dus auto de meest logische/makkelijke keuze)..

Zo ook vanmorgen, maar toch de fiets gepakt zodat ik vandaag de 48 uur in 24 dagen challenge (als het goed is) vol ga maken.

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 27-06-2014 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

d:)b
Yohost! schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 11:29:
Fijn gemiddelde :o
Maar je kan een rit toch vij makkelijk croppen in strava of haalt hij er dan net teveel af?
Oh ja, dat kan nog inderdaad. Nou ja, zo'n purist ben ik dan ook weer niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Mooi stukje op Het Is Koers gisteren trouwens: http://hetiskoers.nl/2014/stel-je-hebt-een-buikje/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Hey, ik voel me aangesproken :( :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 07:14
Al een tijdje fiets ik op een Fixed Gear, leuk, maar niet geweldig als je wat langere stukken wilt fietsen. Daarom wil ik graag een basic racefiets kopen. Aan wedstrijden zal ik niet mee gaan doen, enkel zelf wat leuke rondjes fietsen.

Ondanks dat ik dit topic al een tijdje volg kan ik niet zelf een goede fiets kiezen... M'n lengte is 183cm en ik weeg zo'n 104kg, dat zou wel eens een probleem kunnen worden met de wielen?

Zelf heb ik een aantal fietsen op het oog (budget <800 euro, excl schoentjes etc):
Bulls Vulture 2 2013 - vanaf 649 euro
Sensa Umbria Sora 2014 - vanaf 599 euro
Raleigh Revenio 1 - vanaf 699 euro

Hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-10 18:23
Gister nieuwe jersey besteld toen ik in dit topic dit merk (morvelo) zag staan. Vind dat ze mooie shirts hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.morvelo.com/media/catalog/product/cache/1/image/1000x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/i/rip-_r_front_1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

SnowDude schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:54:
[...]

Hey, ik voel me aangesproken :( :+
Als je van 40 "halverwege de 30" maakt, en cappuchino vervangt door espresso, dan zie ik voor mezelf ook vrij veel overeenkomsten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Pelle schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 16:09:
[...]

Als je van 40 "halverwege de 30" maakt, en cappuchino vervangt door espresso, dan zie ik voor mezelf ook vrij veel overeenkomsten :+
ik ben ook 36

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
haha herkenbaar verhaal.

Mijn pa (60jr) rijdt zijn hele leven al en is zo slank als maar zijn kan.

Sinds een jaartje of twee rijdt hij samen met een aantal vrienden. Voornamelijk vertegenwoordigers/accountmanagers/MannenDieGoedGeldVerdienen. Allemaal echte bourgondiërs die wel houden van een lekker hapje eten en lekker wijntje/biertje erbij.

Waar mijn vader jarenlang op een Raleigh heeft gereden en sinds een paar jaar op een Sensa Romanga Special (105 uitgevoerd), kwamen de heren meteen aan met Trek Domane 5 en 6 series met Ultegra en weet ik wat nog meer voor fratsen.

Maar hielden ze m'n vader bij? Natuurlijk niet :+

Ik ga dit verhaal zeker even naar m'n pa sturen. Die vind dat vast dolkomisch om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Nu online
Best een held die pa van jou :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:34
Heeft iemand nog aanbevelingen voor minipompjes?
Ik heb er nu een die niet veel verder dan 3 bar pompt. Als ik een lekke band heb moet ik met een bobbel in mn band naar huis fietsen. Ik ben vandaag al naar de LBS geweest om rond te kijken maar die heeft net iets te lange pompjes. Het pompje mag maximaal 16cm lang zijn ivm het zadeltasje.
Ik heb de Blackburn gezien, deze is 16cm. http://www.futurumshop.nl...k-sl-minipomp-zwart.phtml

Iemand nog tips voor andere pompjes? Minimaal 5 bar persdruk. Geen CO2, en niet langer dan 16cm.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Pagina: 1 ... 68 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.