Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
pdebie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:00:
[...]

Uiteraard. Ik ga ook nog proefritten maken op diverse framematen, om te kijken wat het lekkerste rijdt. Zelfde als met een auto kopen. Je kan twee auto's met een 2.0L moter kopen, dat wil nog niet zeggen dat ze alletwee even lekker rijden. :)
Waarbij lekker zitten ook niet altijd het goede kader is. De houding op een racefiets is best even wennen. Iemand die nog nooit op een racefiets gezeten heeft kan m.i. niet met als maatstaf 'wat rijdt het lekkerst' de juiste configuratie achterhalen. Als jij de schaatsen koopt die het lekkerst zitten, heb je de verkeerde schaatsen gekocht om maar eens een voorbeeld te nomen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:32
TheLemon schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:18:
Klopt, maar vergeet niet dat het een HC klim is hè. Voor een ongeoefende fietser of minder sportieve mensen is zo'n klim echt verschrikkelijk zwaar.
Dat weet ik. Maar al te goed, ik heb wel eens opgegeven tijdens een ongeoefende klim ervan. Het begint meteen al met een megastijl stuk. Mijn fiets had niet genoeg versnellingen aan de onderkant of mijn benen waren niet geschikt of beiden.
Ik vond het gewoon grappig omdat 7.5 uur voor 13 km niet kan omdat je bij 2 km/h ofwel omvalt of een sur-place artiest moet zijn :)
Maar pet af voor al die mensen die het weer eens geleverd hebben _/-\o_

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
argro schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:09:
[...]
Waarbij lekker zitten ook niet altijd het goede kader is. De houding op een racefiets is best even wennen.
Helemaal waar. Zeker je rug zal flink moeten wennen aan de houding.
Maar ik ben al vaker met mijn vader mee geweest (op zijn tweede fiets), dus ik ben niet compleet nieuw op het gebied van wielrennen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
argro schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 12:09:
Als jij de schaatsen koopt die het lekkerst zitten, heb je de verkeerde schaatsen gekocht om maar eens een voorbeeld te nomen.
Juist, dat vertelde de verkoper mij ook, met tot gevolg dat ik nu een paar honderd euro heb uitgegeven aan een paar schaatsen van een maat te klein. Zowel bij fietsen als schaatsen* zit daar dus enige nuance in. Van de andere kant merk ik ook wel dat ik pakweg de eerste duizend kilometer op de fiets mijn houding nog best sterk aanpas.

* Bij schaatsen is de klassieke richtlijn dus dat je schaatsen een maat kleiner koopt dan je schoenen. Dat is er vooral van afgeleid dat mensen hun schoenen vaak een maat te groot kopen. Maar die klassieke richtlijn is achterhaald omdat ook een schaatsenwinkel je voet gewoon opmeten kan en je dan een passende schaats kan aanmeten. Daarbij worden schaatsen tegenwoordig veel nauwkeuriger gemaakt dan vroeger, in de tijd waaruit deze richtlijn stamt.

[ Voor 29% gewijzigd door Bacchus op 06-06-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:46
Tja is hetzelfde als dat je fietsschoenen 1 of 2 maten groter moet kopen.
Ik heb ze gewoon in zelfde maat als m'n normale schoenen (ook lastig om maat groter te kopen, want heb nu al grootste maat van mavic schoennen bijvoorbeeld ;) )

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Hey nog een Tielenaar ;).
Je kan ook nog even bij stylecyles gaan kijken. Vergelijkbaar met Gejo en misschien kan je daar nog even wat info inwinnen.
In Arnhem zit Mantels, niet de beste als het aankomt op service maar wel goede prijzen.

Van het weekend heerlijk fiets weer, eens kijken of ik tijd heb ergens dit weekend (ook nog van die andere verplichtingen

[ Voor 52% gewijzigd door Griffin op 06-06-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:29
TIEL!!! :+

StyleCycles. Doet hij nog racefietsen? Dacht dat hij daar mee gestopt was? Maar dat is dan nog wel een goede ja. :)
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:36
Vandaag eerste ritje met mijn nieuwe fiets gemaakt. Rose Xeon RS met SRAM Force groep en Ksyrium SLS wielen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CXPAYem8KpYNJMo4lARLArmt/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Mooie bak. En je was wel toe aan een upgrade ;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mooi weertje voor het inwijden van je fiets. :)

Waar is die foto genomen? Het komt me wel bekend voor, maar kan niet bedenken waar dit nou precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:28

JJJ

Is dat Noordpolderzijl? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:37
Hielko schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:23:
Vandaag eerste ritje met mijn nieuwe fiets gemaakt. Rose Xeon RS met SRAM Force groep en Ksyrium SLS wielen:

[afbeelding]
Mooie fiets hoor. Hoe bevalt SRAM Force je? Ik overweeg namelijk om bij m'n toekomstige fiets ook een voor SRAM te gaan.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
@Havana: Inderdaad flinke upgrade tov mijn 100% Alu Sintesi met 9-speed Tiagra. Helaas kan ik nu de fiets niet meer de schuld geven als de prestaties tegenvallen :p

Het is inderdaad Noordpolderzijl. En tot nu toe bevalt de SRAM Force me uitstekend, en geen enkele problemen met het overstappen van Shimano naar double tap. Werkt wel intuïtief imo, maar heb natuurlijk slechts 1 ritje achter de kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
/edit
Never mind

[ Voor 99% gewijzigd door UltraSub op 06-06-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Laatst online: 09-10 09:41
We deden niet zomaar mee - je haalt sowieso een hele sloot geld op voor het goede doel. En onze teamcaptain wou vanwege persoonlijke omstandigheden perse 6x dit jaar. Kwam 5 minuten voor tijd binnen en moest aan het infuus na afloop. Veel meer van dat soort taferelen en dat is indrukwekkend.

Maar ik vond het anderzijds een redelijke kermis ja, gigadruk, constant motoren en auto's in de weg, idioten die levensgevaarlijk afdalen, traumahelikopters, muziek die pijn aan je oren doet en je bent de hele dag omringd door hossende Nederlanders en Hart van Nederland. Een bijzondere ervaring maar heeft soms weinig met fietsen te maken.

[ Voor 4% gewijzigd door writser op 06-06-2014 19:25 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Net je Strava link bekeken. Godsamme zeg. :X _/-\o_
(En als ik dat in de benen zou hebben gehad, zou ik ook "gewoon" 7x hebben gedaan :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Viel me vandaag op dat er veel kids met trapondersteuning rijden. Is dat helemaal hip en geaccepteerd? In mijn tijd reden de kids die van ver moesten komen ook niet met een spartametje...

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Serieus? Dat heb ik nog nooit gezien. Das een heel slechte ontwikkeling denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

DjVe

Hatsaflats!

Nja...als je wat verder van school woont en je eigenlijk een brommer/scooter "nodig" hebt, zou dat ook met een e-bike kunnen. Maar voor korte afstanden slaat het nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Flauwekul.. Ik woonde vroeger op Eperheide. Op een na (drielandenpunt) hoogste plateau van NL. Naar school in Epen onder aan het plateau, 2x per dag op en neer, later school in Gulpen, dus koning van Spanje, of via Schweiberg. Vakantiewerk bijbaantje in slenaken, dus Loorberg. Gewoon op stalen ros. Krijg je conditie van, en merk je op een gegeven moment niks meer van. Ze zijn jong he. Ok, toen ik 16 was, was het ook meteen alleen brommer. :X
Als ze zo vroeg al met e-bikes beginnen is dat niet goed voor de conditie en vadsigheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Vandaag mijn allereerste racefiets opgehaald, een cube peloton pro triple.

Net meteen de eerste rit gemaakt en dus mijn allereerste rit op een racefiets en de eerste keer met klikpedalen. De afgelopen drie jaar reed ik op een hybride, man wat een enorm verschil is dit. Had ik veel eerder moeten doen.

Jullie gaan nog wel vaker van me horen, dit reed echt heerlijk. :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik wacht nog steeds tot mijn LBS mijn Speedplay Zero's binnen krijgt. Hoop dat dat mijn knieproblemen oplost, al heb ik er een hard hoofd in. Rijden er hier mensen met Speedplay? Ervaring mbt op ijs lopen, slijtage, en in/uit klikken? Van wat ik lees is het een hel als je er toch regelmatig een paar passen op loopt. Andere mensen zeggen ik heb nergens last van, weet niet waar ze het over hebben. Is beetje 50/50. Is dat hier ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Ri
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01:39
Ik ben me weer aan het oriënteren om een racefiets te gaan aanschaffen.
Na 3 jaar zonder fiets begint het toch weer te kriebelen. Ik heb voorheen een Gazelle Primavera gehad die ik gewonnen had bij het NHD.
Nu zoek ik dus een goede winkel in Noord-Holland/Flevoland. Iemand die misschien ervaring heeft met Kroone-Liefting in Limmen? Dat ligt hier redelijk in de buurt.

Mijn budget is ca €800 voor de fiets en dan heb ik nog ca. €250 voor mijn shirt, broek, schoenen,helm etc.
Nu wordt hier veel decathlon aangeraden voor onderkleding (B-Twin??), wielerkleding etc. Uit China bestellen is op dit moment voor mij geen optie.

Qua fiets SPD-SL pedalen lijken mij de mees gangbare, had ik volgens mij op mijn vorige fiets ook.
Wat voor versnellingsapparaat ik nodig heb zou ik niet weten. Noord-Holland is voornamelijk vlak, maar ben wel van plan ca 3/4x per jaar een trip richting Frankrijk/Duitsland/Italië te maken aangezien familie daar een huis heeft.

Als fietsnavigatie dacht ik aan de Mio 305HC, is incl. hartslagmeter en lijkt mij een degelijk product.
Garmin kan ook maar is wel wat prijziger(Student).
Heb ook een Iphone 5s maar zou niet weten, wat voor apps ik dan moet gebruiken en kan wel een ANT+ connector kopen voor een hartslagmeter etc.

Wat zijn mijn beste opties qua winkels en spullen? Prijzen zijn redelijk strak, maar indien er veel verbetering inzit, ook makkelijk op te schroeven!

[ Voor 20% gewijzigd door T-Ri op 06-06-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
writser schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 19:18:
Maar ik vond het anderzijds een redelijke kermis ja, gigadruk, constant motoren en auto's in de weg, idioten die levensgevaarlijk afdalen, traumahelikopters, muziek die pijn aan je oren doet en je bent de hele dag omringd door hossende Nederlanders en Hart van Nederland. Een bijzondere ervaring maar heeft soms weinig met fietsen te maken.
Hulde man, echt geweldig! Maar ik quote niet voor niet alleen het tweede deel van je post. Ik ben vorig jaar mee geweest als begeleiding voor een team ( met grotendeels 6ers) en het hele evenement is me zo vies tegengevallen qua hoeveel het met fietsen te maken heeft. Namelijk niets dus. Er stonden serieus om half 1 al mensen elkaar te proosten dat ze hem twee maal hadden gedaan. Nou wow wow hoor, het is niet alsof je nog 5 uur over hebt. Oh wel. Het wordt echt serieus tijd dat dit evenement gaat inzetten op kwaliteit ipv kwantiteit.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Het heeft ook niks met fietsen te maken in de zin zoals jij en ik dat misschien zien. Dat is het punt niet, en dat weet jij ook als je mee bent geweest als begeleider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, klopt, maar dat zag ik van te voren anders en is me derhalve stevig tegengevallen. Ik dacht echt dat het een van de meeste serieuze (zware) evenementen was waar je als fietser aan deel kon nemen. Dat klopt slechts deels, maar is vooral absoluut niet wat 80% van de deelnemers+begeleiding drijft. Mijn naiviteit, maar nodig om even te melden imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
UltraSub schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:14:
Het heeft ook niks met fietsen te maken in de zin zoals jij en ik dat misschien zien. Dat is het punt niet, en dat weet jij ook als je mee bent geweest als begeleider.
Het heet toch niet voor niks Alpe d'HuZes? Als het niet (ook!) om de sportieve uitdaging ging dan konden ze hem ook 1x'tje opfietsen, of gewoon in Nederland een rondje om de kerk... als je een marathon organiseert voor het goede doel zou je toch ook raar staan te kijken als de meeste deelnemers na 10km stoppen, een biertje pakken en zichzelf op de schouder slaan voor deze sportieve prestatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
@r!k schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:32:
Vandaag mijn allereerste racefiets opgehaald, een cube peloton pro triple.
Veel plezier ermee, mooie fiets. Heb precies dezelfde.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a1wmHXn.jpg?1

Is ook alweer 1500KM oud.

Kan hij zo in de TS?

[ Voor 16% gewijzigd door peakrever op 06-06-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hielko schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:21:
[...]

Het heet toch niet voor niks Alpe d'HuZes? Als het niet (ook!) om de sportieve uitdaging ging dan konden ze hem ook 1x'tje opfietsen, of gewoon in Nederland een rondje om de kerk... als je een marathon organiseert voor het goede doel zou je toch ook raar staan te kijken als de meeste deelnemers na 10km stoppen, een biertje pakken en zichzelf op de schouder slaan voor deze sportieve prestatie?
Dat zei ik ook altijd. Tot twee van mijn beste vrienden mee deden, en maanden training heb gevolgd en waarom ze het deden. Jullie gaan er vanuit dat er wat viaduct rijders naar toe gaan (en die zijn er ook), maar dat er mensen zijn die in een half jaar van nooit gefietst met 5x trainen in de week naar 3x en 6x de Alpe gaan (zoals al eerder gezegd hier, een HC waarvan een getrainde fietser onderschat wat dat eigenlijk is), en dat doel vervullen, en daar alles voor opzij zetten. En iedere klim vol emotie rijden met in hun gedachten waarom ze het doen.
Ik ben met jullie eens dat ik niet helemaal begrijp waarom iemand om 12.00 uur al stopt, dan duw die fiets naar boven. Maar er zijn ook mensen die boven MOETEN komen voor zichzelf, al stoppen ze 10x, al lopen ze. Dat is 80%. Wat die andere 20% doen weet ik ook niet.
En dan heb je de mensen die denken, hee, die wil ik een keer om mijn naam schrijven, omdat zoals MrAngry al zegt, het in hun beleving een van de zwaarste dingen is die je kunt doen. Dan doe het op je eigen houtje, op een dag die je uit komt, maar niet die dag.

Dat ze miljoenen ophalen, waar collectanten in een jaar nog niet aan komen, moet even niet vergeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Dat laatste vind ik trouwens geen pluspunt. Ik bedoel, cliniclowns haalt vast ook miljoenen op tijdens de collecte, maar ik hoop nog steeds dat alle collectanten weggaan. Dat heb ik ook met iedereen die minder dan 4 maal die Adh opkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-09 18:26

@r!k

It is I, Leclerq

Arthur-M. schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:23:
[...]

Veel plezier ermee, mooie fiets. Heb precies dezelfde.

[afbeelding]

Is ook alweer 1500KM oud.

Kan hij zo in de TS?
Wat mij betreft mag hij zo in de TS. Ik zal binnenkort even een eigen foto uploaden :)

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:32

Vos

AFCA

Hielko schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:23:

[afbeelding]
Mooie fiets! Volgende keer wel foto vanaf de andere zijde he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MrAngry schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:39:
Dat laatste vind ik trouwens geen pluspunt. Ik bedoel, cliniclowns haalt vast ook miljoenen op tijdens de collecte, maar ik hoop nog steeds dat alle collectanten weggaan. Dat heb ik ook met iedereen die minder dan 4 maal die Adh opkomt.
Utter bullshit. :')
Zoals ik al zei, dat had ik eerder ook.
Mijn omslagpunt ligt bij diegene die om 12.00 al staan te proosten dat ze 1x boven zijn gekomen, en de rest van de dag laten vergaan en gaan kijken. Dan zijn we het eens. Maar als iemand 3x doet, en daar de volle dag voor gebruikt....

Verder zeg ik er niks meer over.

[ Voor 11% gewijzigd door UltraSub op 06-06-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Laatst online: 09-10 09:41
nvm

[ Voor 119% gewijzigd door writser op 06-06-2014 21:54 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door UltraSub op 06-06-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56
UltraSub schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 20:14:
Serieus? Dat heb ik nog nooit gezien. Das een heel slechte ontwikkeling denk ik.
Watjes worden niet geboren, maar watjes worden gemaakt.

Je ziet het heel veel bij de kinderen van nu, ze worden met de auto naar school gebracht, zitten alleen maar achter de tv en doen niet meer mee aan bv de avondverdaagse. Elektrische fietsen is de volgende logische stap.

Het is de schuld van de huidige generatie ouders waarvan een groot deel hun kinderen totaal niet meer laten bewegen.

Vandaag trouwens een rit van 130 km gemaakt voor de Gran frodo nummer 6, maar wat een hel was het. De wind kwam van alle kanten, maar altijd tegen.. Van de 130 km heb ik volgens mij 110km win tegen gehad, ik werd er op sommige punten wanhopig van.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
UltraSub schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:44:
[...]

Utter bullshit. :')
Zoals ik al zei, dat had ik eerder ook.
Mijn omslagpunt ligt bij diegene die om 12.00 al staan te proosten dat ze 1x boven zijn gekomen, en de rest van de dag laten vergaan en gaan kijken. Dan zijn we het eens. Maar als iemand 3x doet, en daar de volle dag voor gebruikt....
Ach ja natuurlijk kan je alles precies letterlijk nemen en lekker gaan haten, maar gelukkig hebben we het min of meer over hetzelfde. Alleen als je daadwerkelijk getraind hebt, dan is 4 maal gewoon je minimum. Hopelijk is dat mijn vertekende veel-fietser beeld, maar ik ben zo zo zo teleurgesteld geraakt door wat ik daar boven in het dorp aan trof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Niet alleen niet laat bewegen, maar het woord "nee" is voor sommige ouders ook een vies woord geworden. Maargoed andere discussie.

Ik moet overigens niks zeggen want ik scooter elke dag naar werk, en weiger ook steevast te gaan fietsen O-) Zodra ze douches maken op werk kom ik per direct met de fiets...

Ik heb toch een dillema, ik twijfel heel erg of ik mee zal doen met de Giant tour. Roep al tijden dat ik zeker mee ga doen maargoed...

Kan de komende tijd tot een paar dagen ervoor niet echt lekker trainen om verschillende redenen, ben atm stront verkouden. Daarnaast heb ik een semi-rij verbod gekregen omdat ik anders over twee weken niet in mijn trouwpak pas :+ Gisteren afgepast en zit perfect op de bovenbenen na, daar zit het wat strak en ik mag dus niet veel rijden omdat ze bang zijn dat het anders mis gaat.
Daarnaast nog iets met een aanstaande die wat tijd met me wil doorbrengen in de voorbereidingen enzo en een geplande huwelijksreis (waar als het goed is een sportschool is en ik zeker 1x wil gaan fietsen op zo'n spinning geval).
Mijn fiets maatjes rijden de 110km en opzich kan ik dat op rustig tempo ook wel redden zonder goede voorbereiding, afgelopen week ook de 100km in zelfde gebied gereden na 1,5 week stilstand. Alleen rustig rijden is dan een probleem aangezien ik ook op tijd terug moet zijn ivm. een feest van mijn schoonouders.
Dan toch maar voor de makkelijke 65 gaan of gewoon overslaan.....?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
En dat noem je 'afgepast', een pak dat eigenlijk te strak zit...?
Als je op een rustig tempo die 110 kan redden, hoef je ook niet ontzettend veel te trainen, toch? Dan zou ik me over mijn trouwpak ook maar geen zorgen maken. Ik kan me niet voorstellen dat van een beetje rustig fietsen je bovenbenen ineens enorme proporties krijgen.

Als het over twee weken nog steeds goed warm is, gaat dat pak dat nu al te strak zit echt een feest worden. Maar op de dag zelf merk je daar toch geen ene reet van.

* dreamscape stond in juli 2010 op zijn trouwerij in driedelig pak met 32 graden en had op dat moment ook wel wat anders aan zijn hoofd.

On-topic: ik zit nu even op die site te kijken en misschien is het wel geinig om met mijn fietsmaatjes die Giant tour te gaan rijden. Niet omdat we alledrie Giant rijden (want volgens mij doet dat er niet echt toe), maar gewoon omdat ik anders nooit aan die kant van het land zou gaan fietsen.

[ Voor 27% gewijzigd door dreamscape op 06-06-2014 23:39 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vorig jaar was de Giant tour weinig bijzonders en vooral een chaos bij de start en een weinig inspirerende route. Ik sla hem in ieder geval over.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Over de e-bikes; we reden idd diep in de Groningse jungle, dus die kinderen zullen tussen de 10 en 20 km van hun school wonen. En het gaat er bij mij niet in dat al die kinderen fysiek niet 100% zijn, wat een e-bike zou verantwoorden.

Maar als je dan zo'n e-bike hebt, ga dan vervolgens niet proberen drie mannen op racemonsters voor proberen te blijven :)

Ze sturen en horen belletjes trouwens wel beter dan de gemiddelde elektrofossiel. Pfff weer paar van die kletskousen tegengekomen die zelfs na 4 keer bellen niet aan de kant gaan. Als je er dan via de weg maar voorbijgaat nog klagen ook....

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Net als Macer had ik ook last van de draaiende wind. Ik had het al zien aankomen wat op zich wel scheelde. Feitelijk 75% tegenwind gehad. Desondanks 83 fijne kilometers op 't gemakje gemaakt met 29,2 gemiddeld...

Zo op pad met collega's, dat zal wel een all time low worden ;) :P

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 07-06-2014 08:37 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Gewoon op kop gaan sleuren havana. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Of achteraan duwen :)

Is er al iets van even got fietsmeet gepland?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 09:52
Goed nieuws bij Garmin Connect gebruikers: nu kun je activiteiten vergelijken en zie je ook de ronden/tussentijden verschijnen! :) Dit was lange tijd beperkt tot 'hoofdzaken', maar nu ook details (bv elke x km, indien je een auto lap by distance hebt ingesteld op een Edge model)

Dus nu kan ik op mijn traject Eindhoven-Gennep (fiets traject) zien waar ik op stukken sneller heb gereden (of trager). Nu nog bijhouden of je rugwind had danwel veel verkeer... en je ziet hoe je progressie maakt!

Nog een tip (zojuist opgemerkt):
Bij mijn (witte) Look Kéo pedalen zal na verloop van tijd het wit overgaan in grijs/zwart (smeer/stof/vet etc).
Ik heb ze weer helemaal wit gekregen doo rmet een klein keukensponsje (met aan een zijde een schuur-/ruw oppervlak en de andere zijde een zachte spons) deze te reinigen.
Doop hierbij de zachte spons-zijde in (onverdunde) vloerreiniger, en begin met vegen. De grauwe aanslag verdwijnt, even naspoelen met water, en weer hagel witte pedalen op de fiets :)

[ Voor 33% gewijzigd door NielsTn op 07-06-2014 13:12 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Ik heb trouwens nog een plaatje voor het overzicht in de TS:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LBMUWpP.jpg

Giant TCR1 2012
Shimano 105
Vooralsnog op standaard Giant P-R2 wielen, met Vredestein Fortezza's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:18
Mooi! TCR :9

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Mooie fiets, dreamscape. Ik mag dat zwart-rode schema van Giant wel, lekker stoer en aggressief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Woensdag 2 spaken naar de knoppen in het achterwiel na zo'n 2 jaar/7500km. Even weg gebracht en voor 14 euro nieuwe spaken erin en wiel gericht. Lijkt me op zich wel een mooi kunstje om zelf te leren, maar voor dit soort bedragen is het de moeite niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wat staat dat zadel raar ??

Anyway, weer terug van m'n ritje met collega's. Inclusief van naar de start kwam ik uit op 112 km. Bijna alles op kop gereden, maar 't ging nog regelmatig te hard :P

http://connect.garmin.com/activity/515423688

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Inderdaad, die van ArthurM ook trouwens. Staan alles behalve horizontaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 15:54
Vandaag leuke rit gedaan. Helaas wel het een en ander aan materiaal pech en mensen die het niet meer konden bij benen. Het smaakt wel naar meer!! http://www.strava.com/activities/150543919

Wel groot verschil tussen kilometer teller (175 km) en strava (169 km).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Vandaag weer lek gereden, stak gewoon een spijker door de band :(

Binnenbandje vervangen maar het oppompen met een budget pompje is geen succes, wil eigenlijk gewoon een klein degelijk pompje zodat je altijd goed zit. Geen zin in CO2 patronen e.d.

Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Vandaag mijn eerste 200 K rit gedaan. 29,3 km/h gemiddeld (waar ik best blij mee ben).

Route liep voornamelijk door België maar soms even oversteken naar Nederland en weer terug ;). Begonnen in Heikant (NL), door naar Perkpolder (NL) om even een oude bekende te groeten op de camping en dan via de zeedijk richting Terneuzen (NL) via de Braakman (NL) door naar mijn eerst echt Kasseien strook (stond laatst in Fiets), Smokkelweg + Timmermansweg. Leuk dat gestuiter...weet je zeker dat je fiets goed in elkaar zit ;) Hierna meteen regen gehad en niet een klein buitje ofzo....keiharde regen. Kon gelukkig even schuilen bij wat bomen, werd nog steeds nat maar goed. Reed 200 meter verder...zie ik toch wel een bushokje helemaal verlaten 8)7 |:( :+ Vanaf daar naar Sint Laureins (BE) waar ik even gestopt ben voor de lunch en meteen mijn sokken heb uit kunnen wringen. Hielp ook maar deels overigens en einde van de gehele rit zaggen mijn voeten er zo uit! ;( Maar de rit ging vanaf het restaurant nog even door naar Sluis (NL) en door naar Knokke-Heist (BE) waar ik een stuk van de Boulevard heb meegenomen en mezelf heb getrackeert op een racketijsje (2 euro!!!). Uiteindelijk het Leopold kanaal terug gepakt (erg mooie route om te fietsen overigens met een kanaal aan de ene kant, bomen aan weerszijde van het fietspad en boerderijen aan de andere kant. Het loopt van Knokke-Heist tot Brugge). Door naar Assenede (BE), Zelzate (BE) om vervolgens de brug te pakken over het Gent-Terneuzen kanaal en door richting Hulst waar ik nog wat kilometers heb gemaakt om tot de 200 K uit te komen.

Mooie rit maar wel vermoeiend. Zeker de laatste 30 K. Gelukkig waren onderweg de mensen van diverse cafés erg vriendelijk om mijn bidons te vullen met water en kwam ik voldoende supermarkten tegen voor de nodige banaan ed.. Vooral op de terug weg nodig met de hitte. Jersey open gerits en om te zoveel tijd wat water op het hoofd door de helm.... 8)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:06
BertP schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 19:22:
Vandaag weer lek gereden, stak gewoon een spijker door de band :(

Binnenbandje vervangen maar het oppompen met een budget pompje is geen succes, wil eigenlijk gewoon een klein degelijk pompje zodat je altijd goed zit. Geen zin in CO2 patronen e.d.

Tips?
http://www.topeak.com/products/Pumps/racerocket_hp_bk

Weegt geen drol, je krijgt er met gemak 7 bar in, en door het slangetje wat je op het ventiel vastschroeft hoef je ook niet in een oncomfortabele houding te pompen. Of je nou deze koopt of een ander merk maakt denk ik niet zoveel uit, maar kijk in ieder geval naar een pomp met een slangetje, het bevalt me erg goed.

@Hieronder;
Zal het eens nameten, maar je schroeft hem ook vast op het ventiel? En heb je een HP versie? Die kunnen meer druk aan. Ik heb de carbon versie, dat zal vast ook helpen 8).

[ Voor 16% gewijzigd door Roet op 07-06-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Roet schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:29:
[...]

http://www.topeak.com/products/Pumps/racerocket_hp_bk

Weegt geen drol, je krijgt er met gemak 7 bar in, en door het slangetje wat je op het ventiel vastschroeft hoef je ook niet in een oncomfortabele houding te pompen. Of je nou deze koopt of een ander merk maakt denk ik niet zoveel uit, maar kijk in ieder geval naar een pomp met een slangetje, het bevalt me erg goed.
Inderdaad een prima pompje. Met gemak 7 bar betwijfel ik echter. Ik heb zelf dat pompje ook en reed recent lek. Heb me toen helemaal een ongeluk gepompt. Toen ik de volgende dag de SKS Renkompressor op de band zette bleek er 4 bar in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 21:56:
[...]
Inderdaad een prima pompje. Met gemak 7 bar betwijfel ik echter. Ik heb zelf dat pompje ook en reed recent lek. Heb me toen helemaal een ongeluk gepompt. Toen ik de volgende dag de SKS Renkompressor op de band zette bleek er 4 bar in te zitten.
Dan is er misschien iets mis met jouw pompje (of spierballen :P) Heb laatst hetzelfde gedaan en kwam zonder veel moeite op 6 bar.

Vandaag een heel klein ritje gedaan met antibiotica, niet veel laat van gehad, maar toch niet te gek gedaan. Stond trouwens niet op de dopinglijst :) (had even gezocht of wielrennen met antibiotica een goed idee was).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 10-10 16:15

Pater

Terry Tate

MrAngry schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 21:11:
[...]

Hulde man, echt geweldig! Maar ik quote niet voor niet alleen het tweede deel van je post. Ik ben vorig jaar mee geweest als begeleiding voor een team ( met grotendeels 6ers) en het hele evenement is me zo vies tegengevallen qua hoeveel het met fietsen te maken heeft. Namelijk niets dus. Er stonden serieus om half 1 al mensen elkaar te proosten dat ze hem twee maal hadden gedaan. Nou wow wow hoor, het is niet alsof je nog 5 uur over hebt. Oh wel. Het wordt echt serieus tijd dat dit evenement gaat inzetten op kwaliteit ipv kwantiteit.
Hehe...Herkenbaar! "Ik heb de Alpe d'HuZes gedaan!" "Zo, 6 keer?" "Nee, ben jij gek! 2 keer!". Tja, dan zeg ik ook dat ik de marathon heb gedaan in 50 minuten. Goed, 8 km dan... ;)

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Hmm.... Nooit echt over nagedacht. Hij stond eerst vlakker en toen kreeg ik na een half uur last van m'n man-parts. Nu kan ik uren in het zadel zitten zonder last.

Ik dacht dat de foto misschien wat vertekende, maar ik heb het even gecheckt. Hij hangt nu rechtop tegen de muur en die is netjes loodrecht. Met dit als resultaat:Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fj1CRN7.jpg

Geen idee verder... Hij zit eigenlijk wel prima zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 10:11
Regen. Maar waarom?

Deze week geconstateerd dat mijn rugpijn wordt getriggerd door de (retro) Koga. Heel vervelend, want die houdt dus echt een dag of drie aan. Op de Trek daarentegen gaat het prima. Voor regenachtig weer zijn de Bontrager R2's echter niet geschikt dus eerst maar eens de afstelling van de Koga opnieuw bekijken.

Hm, zadel mocht wel 3cm omlaag. Hoe dat zo is gekomen is raadselachtig. Het zadel mocht ook wat naar achteren. Het zadel komt zo lager uit dan het stuur. Het stuur dan ook maar omlaag. En ja hoor, de stuurpen is losgeraakt 8)7

Youtube to the rescue!

Update: Een helder filmpje over hoe zo'n quill-stuur in elkaar zit en het is alweer gefixed. Toch nog een middagritje mogelijk!

[ Voor 107% gewijzigd door eddemans op 08-06-2014 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 20:36

DNB

Ik ben in de markt voor een racefiets. Het zal m'n eerste worden, dus ik wil niet al te veel geld uitgeven maar wel wat knaps. Ik was al een tijdje van plan om een fiets te kopen, maar onlangs heb ik wat budget vrijgemaakt. Daarom ben ik op zoek gegaan op marktplaats.

Mijn budget gaat tot 400 euro voor de fiets, tenzij ik echt wat leuks tegenkom, dan kan dat iets omhoog. Kleding, helm e.d. haal ik wel bij de Decathlon. Ik ben trouwens 1,75m en 60 kg.

Ik heb wat rondgekeken op Marktplaats, maar kan het slecht beoordelen. Ik kwam deze tegen:
http://link.marktplaats.nl/m817060814
http://link.marktplaats.nl/m809071877
http://link.marktplaats.nl/m812704807

Is dit wat? De 1e ziet er wel leuk uit, maar is volgens mij wel al wat ouder.
De 2e: merk onbekend, staal..
De derde ziet er wel goed/mooi uit, maar het is belangrijker dat hij goed fietst natuurlijk.
Of is dit allemaal te duur voor wat wordt aangeboden? Als iemand betere suggesties heeft hoor ik het graag. (omg. Amsterdam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
Moeilijk om voor 400 E echt wat leuks te vinden denk ik. Die eerste ziet er nog wel aardig uit IMO. Kan het wat lastig tellen, maar denk dat het nog wel een 9-speed Ultegra is? Zal waarschijnlijk wel een fietsje zijn met de nodige kilometers op de teller.

Denk dat je ook even moet afvragen wat je er precies van plan mee bent. Wil je bijvoorbeeld alleen rondjes door de polder fietsen, of wil je ook wel eens de heuvels in limburg meepakken? In dat geval is het ook een stukje belangrijker wat voor versnellingen er op liggen.

Persoonlijk denk ik dat ik ipv een hele oude fiets liever een iets moderner exemplaar zou proberen te scoren. Zoiets als dit oid: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr (en eigenlijk model met carbon voorvork ipv deze)

Wel stukje duurder, maar kan je denk ik wel stuk langer mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Mijn planning voor vandaag was in eerste instantie een lange solo rit, maar uiteindelijk ben ik gisteren overgehaald om een cyclo te rijden -> http://app.strava.com/activities/150926821
Het was de eerste keer dat deze gereden werd, dus er waren wat dingen die beter konden. Uiteindelijke een leuke dag gehad.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2922/14188431520_1f8d14162d.jpg

Het mooiste aan deze cyclo was dat na een stuk over vlak de Rat Penat beklommen moest worden. Een 4Km lange klim met 10% gem. (17-23%)

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3855/14351912226_841799f69f.jpg

Juist de Rat Penat heb ik redelijk "rustig" aan gedaan omdat er na nog 110Km gefietst moesten worden. Ik heb behoorlijk wat mensen gezien die het daar al moeilijk hadden, en om 8:30 was het al flink warm. Op de Rat Penat ga je, of je nu wil of niet, tot je max. HR, dus besparen is noodzaak.
Uiteindelijk bij een groep aangesloten en lekker door lopen stampen tot aan de finish :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNB
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-09 20:36

DNB

Hielko schreef op zondag 08 juni 2014 @ 14:29:
Moeilijk om voor 400 E echt wat leuks te vinden denk ik. Die eerste ziet er nog wel aardig uit IMO. Kan het wat lastig tellen, maar denk dat het nog wel een 9-speed Ultegra is? Zal waarschijnlijk wel een fietsje zijn met de nodige kilometers op de teller.

Denk dat je ook even moet afvragen wat je er precies van plan mee bent. Wil je bijvoorbeeld alleen rondjes door de polder fietsen, of wil je ook wel eens de heuvels in limburg meepakken? In dat geval is het ook een stukje belangrijker wat voor versnellingen er op liggen.

Persoonlijk denk ik dat ik ipv een hele oude fiets liever een iets moderner exemplaar zou proberen te scoren. Zoiets als dit oid: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr (en eigenlijk model met carbon voorvork ipv deze)

Wel stukje duurder, maar kan je denk ik wel stuk langer mee vooruit.
Bedankt voor de tip. Waar ik woon zijn in de wijde omtrek geen heuvels (alleen dijken ;)), dus dat geloof ik wel. Wat ook meespeelt is dat de fiets met mijn huidige woonsituatie altijd buiten zal staan. (4-hoog, smalle trap en geen garage oid.) Ik kan hem wel onder een afdak zetten, op het treinstation vlakbij.. Daarom wil ik liever niet een fiets die er duur uitziet, of duur is.

Mijn plan is om nu een echt goedkopere te kopen, een dure kan later nog als ik meer ruimte heb/de smaak te pakken heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grrrmz vanmiddag heeft mn Bryton weer de rit niet gelogd :( 2e keer in korte tijd.
Jammer want ik had echt hard gereden :)
Ben in staat om voor een Edge 500, Wahoo rflkt+ of misschien toch een andere Bryton te gaan kijken.

Overigens een kat tegen/tussen de spaken (voorwiel) gehad. Gekke beest schrok van me en rende eerst met me mee en daarna tegen het voorwiel. Schrok me rot, bijna onderuit maar beestje was al weg in de bosjes voor ik kon stoppen.

[ Voor 12% gewijzigd door sapphire op 08-06-2014 20:49 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag in de Ardennen 150km Tilff-Bastogne-Tilff gereden. Best een zware tocht, de Ardennen zijn toch wel iets andere koek dan Limburg. Uiteindelijk wel lekker gefietst, al was het wel erg warm en in het begin nog een flinke regenbui gehad. Tocht was wel erg goed geregeld.

Voor het eerst de La Redoute gedaan vandaag, had het wel zwaarder verwacht, de andere langere klimmen vond ik zwaarder.

Was wel vergeten om mijn 39 voorblad om te wisselen naar de 34, dus het was op de lange klimmen wel ff flink doorbikkelen. Tijdens LBL in augustus doe ik in ieder geval de 34 op mijn fiets :-)

En nog de Stravalink... http://app.strava.com/activities/151148729

[ Voor 16% gewijzigd door M@cer op 08-06-2014 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Fantastisch weer vanmiddag, dus ik heb maar eens tegen mijn gewoonte in een relatief rustige rit langs de Vecht gedaan. Utrecht, Breukelen, Abcoude, Mijdrecht, Woerden, Utrecht. Erg pittoresk allemaal, gelukkig, want in deze warmte presteer ik niet geweldig.
Thuis direct in het nieuwe zwembad geplonst en daarna aangeschoven voor friet en saté. Veel beter dan dit wordt het leven van een wielertoerist niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@M@cer, welke afstand van LBL ga jij doen? Ik twijfel nogal. Deels omdat ik Klimclassic heb gedaan laatst ;)

Vandaag weer terug in Rotterdam en kon het niet laten om nog even voor donker een ritje Rottemeren te doen. Ging eigenlijk best goed na de rit van gisteren, al waren de benen in het begin zwaar. Hoge cadence helpt enorm om ze even los te krijgen. Morgen weer een semi lange rit gepland.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb me ingeschreven voor de 235 km van LBL.. Moet ik gewoon een keer gedaan hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09-10 21:24

bonzz.netninja

Niente baffi

@graham heb jij een mooie route daar rond Rotterdam? Ik kom daar de laatste tijd wat vaker maar heb nog niet echt iets moois kunnen vinden. Ik was naar numansdorp omlaag gecrosst maar daar werd ik niet blij van

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
bonzz.netninja schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:20:
@graham heb jij een mooie route daar rond Rotterdam? Ik kom daar de laatste tijd wat vaker maar heb nog niet echt iets moois kunnen vinden. Ik was naar numansdorp omlaag gecrosst maar daar werd ik niet blij van
Zeker. Rottemeren is mooi, je hebt een korte versie 30 KM, en een lange...denk 50 KM. Daarnaast is er een andere rit die van Rotterdam langs de IJssel gaan naar Gouda door gaat naar Schoonhoven en terug via de Lek naar Rotterdam 70 KM. Hier heb ik ook nog een korte variant op die naar Gouda gaat, en weer terug langs de IJssel van 50 KM. Op verzoek wil ik wel even de links naar Strava op zoeken naar deze routes. Nog een variatie op deze routes is deze.

Links toegevoegd naar routes.

[ Voor 17% gewijzigd door Graham op 09-06-2014 00:34 . Reden: Links ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:01
Ik heb ook deelgenomen aan de Alphe D'HuZes.
Ik heb getraind op mijn eigen gevoel (geen hartslagmeter, trainingsschema enz.)
Jammer genoeg geen 6x kunnen halen door tijd tekort 8)7 :|
Ik heb de eerste 3 rondes samen met iemand gefietst, ik heb daardoor mij snelheid aangepast.
Anders was 6x wellicht mogelijk geweest

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/oh94j8.jpg

By the way, mijn snelste tijd tijdens de training was 1 uur en 10 minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:46
M'n ouders staan dit weekend op een camping in Arnhem, dus had ze maar rugzakje kleding ed meegegeven.
En gisterochtend naar ze toe gefietst. (117km via Almere/Nijkerk/Voorthuizen)
http://www.strava.com/activities/150663889

's middags samen een rondje gefietst, alleen had m'n moeder haar elektrische fiets thuisgelaten. (issues met nieuwe dakdrager die niet paste)
Poging gedaan om Posbank te fietsen. (want mooie omgeving) uiteindelijk heb ik maar motortje gespeeld en haar omhoog geduwd ;)
http://www.strava.com/activities/150664885

Vanochtend eerst even buitjes afgewacht (naam bui mochen ze niet echt hebben) en toen Posbank maar een goed bezocht en diverse klimmetjes (/meerder keren) gedaan.
In begin nog wel ff wat regen, maar was eigenlijk wel prettig met temperatuur van vandaag.
En toen ik genoeg had gezien van de Posbank (90km) richting huis vertrokken.
Via Ede/Zeist/Loosdrecht/Amstelveen, totaal 227km.
http://www.strava.com/activities/151133191

Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25778-2/DSC_0200.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 08-06-2014 22:51 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 10:11
Het oorspronkelijke plan was om 's middags te fietsen, net nadat de buien voorbij waren. In plaats daarvan even met de vrouw naar de stad gefietst voor het festival Lepeltje Lepeltje en het aanpalende muziekfestivalletje. Na het avondeten alsnog de Koga gepakt. Qua rug leek het iets beter, al zal de echte test morgenochtend bij het opstaan zijn.

Strava

On a side note: welke beul hebben ze Hilversum laten ontwerpen? Het is onmogelijk om van A naar B te komen als je de stad niet als je broekzak kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Rick13 schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:27:
Ik heb ook deelgenomen aan de Alphe D'HuZes.
Ik heb getraind op mijn eigen gevoel (geen hartslagmeter, trainingsschema enz.)
Jammer genoeg geen 6x kunnen halen door tijd tekort 8)7 :|
Ik heb de eerste 3 rondes samen met iemand gefietst, ik heb daardoor mij snelheid aangepast.
Anders was 6x wellicht mogelijk geweest

[afbeelding]

By the way, mijn snelste tijd tijdens de training was 1 uur en 10 minuten
Toch netjes hoor :)

@DDX: Wat een mooie fiets heb je toch, vooral die wielen blijf ik :9 vinden !

Overigens sloot ik voor de zekerheid mijn Bryton net weer even aan op de PC en nu stond de route er wel op, vreemd maar fijn.

Zit wat KOM's te bekijken van mensen op Strava, dan kom je wonderlijke data tegen. Kerel die 143KM rijd met gemiddeld 44km/u en max van 90.....in de polder. Max hartrate van 253, dan ben volgens mij óf een beest of er klopt iets niet :p
Ow en 1x per week rijden dus niet super afgetraind ofzo :p

[ Voor 14% gewijzigd door sapphire op 08-06-2014 23:16 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 10-10 16:15

Pater

Terry Tate

bonzz.netninja schreef op zondag 08 juni 2014 @ 22:20:
Bonzz, ik woon in Rotterdam, bij deze een paar mooie routes:

http://www.strava.com/activities/150464315

http://www.strava.com/activities/147302538

http://www.strava.com/activities/145439354

http://www.strava.com/activities/136990109

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gisteren rondje gemaakt door zuid Limburg en België. Eerst veel te warm, daarna een fikse onweersbui waarbij we zelfs hebben staan schuilen, toen nog wat veldrijden en belachelijk veel modder op de fiets smeren, en daarna weer bloody hot. Prachtige rit. :)

Maar mijn FFWD F4R-c wielen ben ik qua stijfheid toch echt niet zo over te spreken. Gisteren bij nat weer en staand klimmen wordt je er gek van. Remmen helemaal open en nog niet genoeg. Of ik ben een beest of ze zijn gewoon veel slapper dan mijn oude Ksyrium Elite's.. En de eerste optie kunnen we zeker wegstrepen :P
Kan het ook zo zijn dat ze niet strak genoeg gespaakt zijn of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 20:06
Snelspanners al gecontroleerd op spanning? Dat is het bij mij vaak met mijn achterwiel, doordat ik die nooit los haal maar hij na verloop van tijd wel steeds meer los trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

sapphire schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:10:
Zit wat KOM's te bekijken van mensen op Strava, dan kom je wonderlijke data tegen. Kerel die 143KM rijd met gemiddeld 44km/u en max van 90.....in de polder. Max hartrate van 253, dan ben volgens mij óf een beest of er klopt iets niet :p
Flaggen die hap, en Strava er naar laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-10 21:03
M@cer schreef op zondag 08 juni 2014 @ 20:57:
Vandaag in de Ardennen 150km Tilff-Bastogne-Tilff gereden. Best een zware tocht, de Ardennen zijn toch wel iets andere koek dan Limburg. Uiteindelijk wel lekker gefietst, al was het wel erg warm en in het begin nog een flinke regenbui gehad. Tocht was wel erg goed geregeld.

Voor het eerst de La Redoute gedaan vandaag, had het wel zwaarder verwacht, de andere langere klimmen vond ik zwaarder.

Was wel vergeten om mijn 39 voorblad om te wisselen naar de 34, dus het was op de lange klimmen wel ff flink doorbikkelen. Tijdens LBL in augustus doe ik in ieder geval de 34 op mijn fiets :-)

En nog de Stravalink... http://app.strava.com/activities/151148729
Mooie tocht! Ik heb vorige week de Pyreneeën was kust tot kust gefietst. Erg mooie tocht die ik weer bij kan bijschrijven op mijn lijstje, ook weel veel bekende colls mee gepakt. Het is alleen redelijk intensief om in een week iedere dag een uur of 5 op de fiets te zitten (6 uur onderweg en smorgens niet te vroeg beginnen ;)). Je hebt weinig tijd voor echte leuke dingen. Het ritme is slapen-eten-fietsen-eten-herstellen-slapen... Maar wel mooi om te weten dat je het kunt. Fysiek viel me de toch reuze mee, ik had verwacht de laatste dagen erg vermoeid te zijn. Ik ben niet bepaald rustig omhoog gefietst, maar het ging dus allemaal prima.

Hier mijn strava linkjes van de gefietse routes:

Etappe 1: http://app.strava.com/activities/147692201
Etappe 2: http://app.strava.com/activities/147692619
Etappe 3: http://app.strava.com/activities/148128859
Etappe 4: http://app.strava.com/activities/148613244
Etappe 5: http://app.strava.com/activities/148959496
Etappe 6: http://app.strava.com/activities/149407221 & http://app.strava.com/activities/149406869
Etappe 7: http://app.strava.com/activities/149751146

Ik rij zelf trouwens ook met een 39 voor, ik combineer dat alleen met een mijn casette (12-30) die ik voor de bergen erop zet. Met 12-30 kom ik in principe overal wel boven, als is een mooie cadans bij stukken van 12% of meer ver te zoeken :P In Nederland monteer ik wel weer een 11-23.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Gisteren trouwens ook weer gezien dat een rammeltje of kraakje uit de meest onverwachte hoek kan komen. Ik had vandeweek mijn voorvork en voorrem eruit gehaald, lagers schoongemaakt en het zaakje opnieuw gemonteerd met verse montagepasta, omdat de voorkant wat kraakte of speling had tijdens remmen.

Gisteren dus weer aan het fietsen en ik hoorde een steeds erger wordend rammeltje, met name over de klinkertjes. Ik werd nerveuzer en nerveuzer en overtuigd dat ik spoedig een onderdeel zou verliezen, maar kon met geen mogelijkheid vinden wat er los moest zitten. Je gaat dan toch als eerste denken aan de onderdelen die je zelf had losgehaald.

Uiteindelijk zag ik het opeens: het ventielringetje, wtf. Dan ga je toch weer een stuk relaxter verder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TheLemon schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:17:
Gisteren trouwens ook weer gezien dat een rammeltje of kraakje uit de meest onverwachte hoek kan komen. Ik had vandeweek mijn voorvork en voorrem eruit gehaald, lagers schoongemaakt en het zaakje opnieuw gemonteerd met verse montagepasta, omdat de voorkant wat kraakte of speling had tijdens remmen.

Gisteren dus weer aan het fietsen en ik hoorde een steeds erger wordend rammeltje, met name over de klinkertjes. Ik werd nerveuzer en nerveuzer en overtuigd dat ik spoedig een onderdeel zou verliezen, maar kon met geen mogelijkheid vinden wat er los moest zitten. Je gaat dan toch als eerste denken aan de onderdelen die je zelf had losgehaald.

Uiteindelijk zag ik het opeens: het ventielringetje, wtf. Dan ga je toch weer een stuk relaxter verder :D
Lol ik had hetzelfde. Althans niet hetzelfde probleem maar wel iets rammelde in mijn zadel. Echt alleen over klikkers, helemaal op de kasseien. Ik dacht...mmm dat kan nooit goed zijn. Ik wordt sowieso beetje gek als mijn fiets geluid maakt wat het niet hoort te maken. Uiteindelijk is het de co2 capsule die trilt in de houder omdat het mondstuk los zat (alles in zadeltasje). Ahhhh opluchting :9

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:17:

Waarom zou je trouwens uberhaupt dat ringetje gebruiken? En montagepasta op de lagers? Kun je daar niet beter (lager)vet voor gebruiken? Montagepaste zou ik alleen bij de montage van de stuurpen gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 09-06-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
argro schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:43:
[...]
Waarom zou je trouwens uberhaupt dat ringetje gebruiken?
Tegen het trillen van je ventiel tegen je velg lijkt me? Oh en het houd zand ook uit je velg (had wel eens het nodige zand in de velg zitten namelijk).

[ Voor 18% gewijzigd door Graham op 09-06-2014 11:46 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
sapphire schreef op zondag 08 juni 2014 @ 23:10:
Ik heb soms ook weleens dat Strava een onmogelijke max snelheid geeft van ergens in de 50km/u...

Ik zat vorige week voor een lang weekend in Italië, dus toen heb ik uiteraard mijn fiets meegepakt :)
We zaten in Imperia, dus van daaruit zijn we richting Sanremo gegaan en tussendoor de klimmetjes naar Cipressa en Poggio gereden. Vanuit Sanremo dan weer terug richting Imperia over een mooi breed fietspad.
Eigenlijk wel grappig dat de zwaarste klim degene naar het huisje was, die was zeer steil! Ik heb daar de 2de tijd op Strava gepakt met 0,2 km/u verschil. De 2de rit heb ik dit helaas niet kunnen verbeteren.
Wel een prachtige omgeving daar met leuke wegen om te rijden. De afdalingen zijn ook erg leuk!

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 09-06-2014 11:46 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

argro schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:43:
[...]
Waarom zou je trouwens uberhaupt dat ringetje gebruiken? En montagepasta op de lagers? Kun je daar niet beter (lager)vet voor gebruiken? Montagepaste zou ik alleen bij de montage van de stuurpen gebruiken.
Dat ringetje fixeert het ventiel op je velgrand, waardoor je minder kans hebt op schade bij woest pompen met een handpompje bijv. En idd, het voorkomt rammelen :)

Montagevet heb ik op de buitenkant van de gesloten lagercassettes gedaan, zodat ze mooi dicht in de buis klemmen, er geen vocht en vuil langs kan en er minder kans op kraakgeluidjes is. Binnenin de lagers uiteraard alleen lagervet, maar dat was hier niet nodig, als ik er al bij had gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
SToRM666 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:44:
[...]

Ik heb soms ook weleens dat Strava een onmogelijke max snelheid geeft van ergens in de 50km/u...

Ik zat vorige week voor een lang weekend in Italië, dus toen heb ik uiteraard mijn fiets meegepakt :)
We zaten in Imperia, dus van daaruit zijn we richting Sanremo gegaan en tussendoor de klimmetjes naar Cipressa en Poggio gereden. Vanuit Sanremo dan weer terug richting Imperia over een mooi breed fietspad.
Eigenlijk wel grappig dat de zwaarste klim degene naar het huisje was, die was zeer steil! Ik heb daar de 2de tijd op Strava gepakt met 0,2 km/u verschil. De 2de rit heb ik dit helaas niet kunnen verbeteren.
Wel een prachtige omgeving daar met leuke wegen om te rijden. De afdalingen zijn ook erg leuk!
Een max. snelheid van in de 50 is toch niet zo gek (dan reken ik heuvel af uiteraard niet mee)? Ik reed laatst nog 47,5 met wind mee.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Als je de Strava app op de telefoon gebruikt kan dit voor komen. Zeker bij wegen die naar beneden lopen. Laatst met een normale fiets (Gazelle Orange) een meting van 70+ gehad. Komt voornamelijk omdat de app alleen de telefoons GPS signaal gebruikt en GPS + Strava snapt het niet altijd als je korte tijd sterk afdaald. In dit geval een fietspad bij een aquaduct hier in Friesland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheLemon schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:20:
[...]

Dat ringetje fixeert het ventiel op je velgrand, waardoor je minder kans hebt op schade bij woest pompen met een handpompje bijv. En idd, het voorkomt rammelen :)

Montagevet heb ik op de buitenkant van de gesloten lagercassettes gedaan, zodat ze mooi dicht in de buis klemmen, er geen vocht en vuil langs kan en er minder kans op kraakgeluidjes is. Binnenin de lagers uiteraard alleen lagervet, maar dat was hier niet nodig, als ik er al bij had gekund.
Of het veroorzaakt juist rammelen, zoals nu ;-) Dat fixeren m.b.t. pompen met een handpomp is inderdaad een punt. Ik gebruik echter een handpompje met slangetje, dan is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
LuPo schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:24:
Een max. snelheid van in de 50 is toch niet zo gek (dan reken ik heuvel af uiteraard niet mee)? Ik reed laatst nog 47,5 met wind mee.
Het was iets van een 57km/u. Ik weet wel zeker dat ik dat nog nooit gehaald heb :p

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

DropjesLover

Dit dus ->

Ik heb sinds een tijdje ook een fietsje, waar ik wat meer op moet gaan fietsen. Helaas gaat het hier over een uurtje code oranje stormen, dus dat is een beetje jammer voor vandaag.
Wel een WA-chat groepje gestart met wat anderen waarvan ik weer dat ze ook fietsen. Enige wat ik nu nog mis zijn goede routes rondom Utrecht (asfaltpaden) en een goede tracker-app. Tips iemand?

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evil Genius
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
Loop al jaren op Tweakers rond maar nog nooit echt de wielren topics gezien *shame on me* bij deze maar even voorstellen.

Heb in het verleden wedstrijden verreden maar op een gegeven moment niet kunnen combineren met m'n opleiding en bijbaan om deze te financieren. Plus dat ik in die periode regelmatig medicijnen moest gebruiken wat niet mee hielp aan m'n conditie. Nu jaren later, nadat ik verhuist ben de stoute (fiets)schoenen maar weer aangetrokken en weer gestart met actief fietsen. M'n trouwe 2-wieler na 17 jaar vervangen door een nieuwe (overjarige) fiets. Inmiddels kan ik zeggen dat ik merk dat m'n conditie weer stijgende is en de fun weer terug is.

Oude fiets:
Merk: Giant (1997)
Type: TCR 2
Afmontering: Shimano 105

Nieuwe fiets:
Merk: Giant (2013)
Type: TCR 0 Composite
Afmontering: Shimano Ultegra Di2

Oud en nieuw naast elkaar

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50400658/Giant%20TCR%20Composite%200/2014-03-14%2017.26.15.jpg

Nieuwe fiets (Direct na ontvangst (spaakbeschermer al verwijderd :+ )
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50400658/Giant%20TCR%20Composite%200/2014-03-14%2017.26.01.jpg

Toen nadat ik zonder al te veel problemen de 11 Merentocht (150km) heb gereden de zoektocht naar een fiets gps om het één en ander te begeleiden en bij te houden. Na lang lezen, twijfelen, lezen, nog meer lezen, nog meer twijfelen besloten om te gaan voor een Garmin Edge 1000.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50400658/Giant%20TCR%20Composite%200/2014-05-31%2020.51.26.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/50400658/Giant%20TCR%20Composite%200/2014-05-31%2020.52.44.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:00
DropjesLover schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:55:
Ik heb sinds een tijdje ook een fietsje, waar ik wat meer op moet gaan fietsen. Helaas gaat het hier over een uurtje code oranje stormen, dus dat is een beetje jammer voor vandaag.
Wel een WA-chat groepje gestart met wat anderen waarvan ik weer dat ze ook fietsen. Enige wat ik nu nog mis zijn goede routes rondom Utrecht (asfaltpaden) en een goede tracker-app. Tips iemand?
Welke kant van utrecht?

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
SToRM666 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:42:
[...]

Het was iets van een 57km/u. Ik weet wel zeker dat ik dat nog nooit gehaald heb :p
Haal ik nog wel op het vlak als max snelheid (zonder wind). Maar zal het niet lang volhouden. Wat was de afstand of link naar segmentje?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
DropjesLover schreef op maandag 09 juni 2014 @ 12:55:
Enige wat ik nu nog mis zijn goede routes rondom Utrecht (asfaltpaden) en een goede tracker-app. Tips iemand?
Volgens mij beschreef TheLemon gisteren precies een rondje Vecht.

Zelf gebruik ik een combinatie van de Strava heatmap, Google Streetview en Openfietsmap, dat werkt erg goed als je al wat basiskennis van de omgeving hebt. Maar ik wil wel geloven dat het rondom Utrecht wat lastiger is om op goed geluk een fijne raceroute uit te zetten dan in het toch wat "legere" Noord-Brabant/Antwerpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:42

DropjesLover

Dit dus ->

Met een beetje doortrappen ben ik in 15 minuten aan de andere kant van de stad, dus dat maakt niet zo uit. Zelf woon ik meer aan de noord/oost kant. Ben zelf al eens rondom de Maarssenveenseplassen en Hollandse Rading gegaan.

Zelf zat ik te denken om anders eens de waterwegen te volgen, dus de vecht, het kanaal en misschien ook de Lek.

He shit, is die mega onweersbui precies langs Utrecht getrokken, had ik dus prima kunnen gaan fietsen ;(

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 09-06-2014 14:04 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
de vecht volgen is leuk om te doen, en rondjes heuvelrug zijn ook goed te doen vanaf utrecht.

iets anders, ik zoek nieuwe banden, graag met rode wangen. Maar die bestaan niet in 25mm (altans, ik kan ze niet vinden). Iemand enig idee welke banden met rode wangen iets breder zijn?

had nu swalbe lugano's maar de achterband heeft er na 2400km al geen rubber meer omzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap