Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
M@cer schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:26:
Wat voor rit is er volgende maand?

Zit te twijfelen om van het weekend naar België af te reizen voor Tilff-Bastogne-Tilff en de week later staat Limburgs Mooiste op de agenda.. Heb wel weer zin om wat heuveltjes te beklimmen.
Oh niets speciaals. Gewoon meer ritten ;) Welke afstand ga je doen met LM?

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 04-06-2014 19:49 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

TheLemon schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:22:
Echt heel mooi hoor, zonder twijfel, maar serieus: komen hier wel eens klanten? Ik denk dat 90% van de potentiële kopers hier niet naar binnen durft, laat staan iets koopt. Waarschijnlijk staan nergens prijskaartjes bij? Ik zou me er niet op mijn gemak voelen iig. Dit is geen winkel, maar een expo.
Het is een heel toegankelijke winkel, ik ben er een paar keer geweest en geen probleem. Ook wel eens wat kleins gekocht daar.
De fietsen zijn duur, de rest valt mee en hebben prijzen die je kunt verwachten voor Assos, Rapha etc.
Als je een Parlee koopt bijvoorbeeld dan mag je naar de winkel komen om de doos uit te pakken voor ze hem opbouwen. Kleine details die het leuk maken als je zoveel geld neerlegt voor een fiets.
Ook hebben ze in de "leef kuil" een grote TV staan waar ze wedstrijden kijken enzo.

https://www.facebook.com/...94043561&sk=photos_stream

[ Voor 5% gewijzigd door jspr op 04-06-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56
Graham schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 19:33:
[...]

Oh niets speciaals. Gewoon meer ritten ;) Welke afstand ga je doen met LM?
Volgens mij had ik me ingeschreven voor de 175... Het is de dag na Spanje-Nederland, dus niet echt een goede voorbereiding :)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
De review van de Edge 1000 van DC Rainmaker staat online. In het kort is hij zeer negatief: te groot, te duur en barstens vol bugs.

http://www.dcrainmaker.co...in-1000-depth-review.html

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 04-06-2014 21:20 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46
Hehe :
I’m going to be blunt: This unit shouldn’t have been released in its current state. It’s simply too buggy at this time. The core functions and features that theoretically separate it from lesser Garmin units simply don’t work.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Indeed. Ray is wel lekker direct iig, stukje over Segmenten door Garmin:
Which, brings me to the biggest point: It’s not Strava.

It doesn’t integrate with it, nor have anything to do with it. It doesn’t share data with it, nor have any of the hundreds of thousands of cool and unique Strava segments. It is a separate walled Garmin by itself. A garden which at this point seems pretty empty. For example, I would have assumed that in a smallish city like Paris someone from Garmin would have gone through and populated the most popular local riding segments. But that appeared not to be the case. From this weekend, despite riding two of the most popular climbs in the Tour de France with literally hundreds of Strava segments created on them, there wasn’t a single segment that I triggered on Garmin Connect. Not one!

This is where the lack of some sort of Garmin ambassador program seems to really become visible. I would think it would have been easy to have ambassadors in hundreds of global cities go and mark/make the most popular segments. Heck, even local Garmin employees, of which Garmin has many globally. But that seems not to have been done.

Further, even if you do go and re-create new segments, they’ll only go back on populating the leaderboard from April 1st, 2014. This seems like a huge mistake, not only for my personal records but the massive online data cache that Garmin Connect is. Ultimately, I’d wager a fair sum of money that Garmin Connect has far more historical data (rides) than Strava does. Ignoring that data and the records set there is bewildering. It’d be one thing if they were slowly working their way back in time, but, it seems like that date was it. In this day and age of flexible cloud computing resources – I would think Garmin would simply buy the computing power to perform the calculations needed to fill out the leaderboards.

Because of that I’ve mostly already lost interest. ‘Records’ that I would have set even just this winter, let alone last year or two years ago will never show up. Contrast that with Strava which goes back forever.

[ Voor 43% gewijzigd door Graham op 04-06-2014 22:03 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Goeie review weer. Blij dat ik heb gewacht. ;)

/edit
Zal Garmin blij mee zijn :P
Maar het is natuurlijk net Top Gear, stuur je ze niks, dan wordt je afgebrand want zal een reden hebben. Stuur je ze wel wat, dan is het dealen met de uitkomst. Maar dit gaat ze pijn doen. Geen hond die dat ding nu nog koopt, want volgens mij leest iedereen deze review wel.

[ Voor 77% gewijzigd door UltraSub op 04-06-2014 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ach zullen nog genoeg mensen zijn die het kopen hoor, die bugs die genoemd worden zouden voor mij geen reden zijn om hem niet te kopen.
Maar wel belangrijke reden dat ik het voorlopig gewoon blijf 'behelpen' met de 500 is dat batterijduur gewoon te kort is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Touch Screen Display: This, is also rather ugly. Garmin is using a new capacitive technology here over their previous resistive screens. This makes it more like cell phones than past Garmin devices. The problem is that it’s just horribly sensitive. I can hover over the screen a few millimeters and it’ll randomly touch things. Trying to enter anything into the keyboard is equally as useless because the ‘hovercraft’ action pushes other things I didn’t want in the middle of things I did want. Further, the screen is constantly locking itself without me telling it to – a problem reported by virtually everyone using the unit and Garmin has confirmed as an issue.
Is toch ook behoorlijk nasty hoor...
Samen met fucked up bluetooth, dat ook nog eens je ANT sensors meeneemt als het crashed.. en je batterij duur (zou voor mijn niet killing zijn, rij nooit langer dan 7 uur :P ), is het toch echt ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Jammer alleen dat er niet zo veel alternatieven zijn die het echt beter doen dan die van Garmin.

Voorlopig blijf ik m'n Edge 500 nog wel even gebruiken, maar een model met ondersteuning voor Di2, virb en remote lijkt me wel wat, als ie maar beter werkt dan de 1000 en het liefst ook wat kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja eigenlijk gewoon model maken zoals de 500 maar dan bug fixen dat route lijntje gewoon in beeld blijft en niet uitvalt.
En dat je datavelden kan toevoegen aan navigatie scherm. (ipv de 2 velden die nu verplicht zijn, resterende tijd/afstand)

Di2 zie ik nogsteeds niet nut van in om info op je scherm te zien.
Leuk extratje maar niet meer dan dat, zeker niet omdat je ook nog eens extra shimano module van 100 euro moet kopen/extra op je frame moet monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Tja, niet echt een verrassing dat het softwaretechnisch matig is. Ben zelf alles behalve tevreden over mijn edge 810, en die is tenminste nog enkele jaren op de markt zodat de meeste bugs geplet zijn. Maar blijft helaas een complete prutsinterface uit het jaar nul, echter is er niet veel beters te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zeker wel, de 800.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 10:11
Eddemans rijdt nog rond met de 705. Dat gaat op een incidentele vastloper na prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
800 of 810 is qua interface hetzelfde. Verder zelf totaal geen issues met de 810. Interface doet wat hij moet zonder mooie overgangen oid....toeters en bellen heb ik niet nodig. Hij moet gewoon z'n werk doen...dat doet hij.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
810 en 800 is NIET hetzelfde qua interface. De firmware is compleet anders. Qua uiterlijk zijn ze wel gelijk.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 09:52
Graham schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:35:
800 of 810 is qua interface hetzelfde. Verder zelf totaal geen issues met de 810. Interface doet wat hij moet zonder mooie overgangen oid....toeters en bellen heb ik niet nodig. Hij moet gewoon z'n werk doen...dat doet hij.
de 810 bevalt mij super: klein compact en degeiljk met lange gebruiks-duur (14-16 uur gehaald tijdens dagen koersen met Duchenne Heroes).

enige issues die ik ooit had was spontaan uitvallen bij vroege firmware, na versie 2.9 duidelijk stabieler (nu staat 3.0 er op).

En prettig om per fiets de tellerstanden bij te houden (odo-meter) iets wat de Edge 1000 nog te veel gevraagd is volgens de eerste reviews van oa DC Rainmaker :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met de 810 kun je zonder omwegingen die slecht werkende aanwijzingen niet eens uitzetten. Dat zou 'm voor mij al direct onbruikbaar maken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
UltraSub schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 22:16:

Geen hond die dat ding nu nog koopt, want volgens mij leest iedereen deze review wel.
Ik denk dat hooguit 5 à 10% van de doelgroep de review leest. Voor jou en mij is DC Rainmaker wellicht een begrip, maar als ik binnen mijn (fiets)kennisenkring ga rondvragen, weet ik zeker dat het gros er nog nooit van gehoord heeft. Overigens vind ik de review ook niet zo negatief als dat jij doet voorkomen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
havana schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:28:
Met de 810 kun je zonder omwegingen die slecht werkende aanwijzingen niet eens uitzetten. Dat zou 'm voor mij al direct onbruikbaar maken.
Dat is inderdaad een supernadeel en onbegrijpelijk dat ze dat niet kunnen willen verhelpen.

Verder werkt mijn 810 na de laatste update ook prima. Voorheen een zooi problemen maar die zijn nu allemaal verholpen. Afgelopen weekend 6 uur lang live tracking aangehad en dat werkt prima, navigatie naar fietsvakantie en dat werkt nu ook goed (inclusief hoogteprofiel van de gehele rit bij vooraf inladen). En ik kan populaire strava segmenten (lokale heuvels) inladen en zo real time tegen mijn eigen PR fietsen!

Ben nu eigenlijk prima tevreden met de 810. Wat er nog mist is de optie om guidance uit te zetten,

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Voor DC Rainmaker begrippen is ie wel erg negatief. En dat zegt natuurlijk wel iets.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Uit "outside of the bugs noted above, the Edge 1000 as a functional cycling computer is generally acceptable" maak ik op dat het best een OK apparaat is met enkele (op te lossen) kanttekeningen. Het grootste bezwaar wat ik zie zou zijn dat het een apparaat is waar niemand op zou zitten te wachten. Dat is nou juist iets waar we DC Rainmaker niet voor nodig hebben en iedere koper best zelf kan uitmaken. Er waren bijvoorbeeld ook legio 'kenners' die zich niets bij het gebruik van een iPad konden voorstellen. Ondertussen hebben meer mensen er twee dan geen.

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 05-06-2014 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik lees dat als "hij doet z'n werk maar daar is dan ook alles mee gezegd".

En Garmin is geen Apple :P

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 05-06-2014 08:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 08:48:
Ik lees dat als "hij doet z'n werk maar daar is dan ook alles mee gezegd".

En Garmin is geen Apple :P
Voor veel mensen is 'gewoon z'n werk doen' goed genoeg natuurlijk. Mogelijk werkt deze (blijkbaar) kritische review van DC Rainmaker wel tot een soort wake-up call bij Garmin (aangezien ze ook vrij fel waren op de review over de magneetloze sensoren) en geeft het de R&D afdeling een zetje in de goede richting. Garmin is m.i. een beetje lui geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De concurrentie dwingt Garmin helaas ook niet om harder te lopen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:18
Niet helemaal waar natuurlijk, de concurrentie is de telefoon. Ik ken zelf meer mensen die een telefoon gebruiken op de racefiets dan mensen die een fietscomputer gebruiken. Ik hoop dat Garmin dat ziet, want ze zijn een beetje aan het TomTommen zo.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Telefoon is leuk voor mensen die eindjes van 60 KM rijden met mooi weer; voor een serieuze fietser is het absoluut geen alternatief. Nog niet.

Wat Garmin aan het doen is doet me inderdaad denken aan TomTom, maar ook aan Nokia en Polar. Bedrijven die ooit de top waren, maar hun positie verkwanselen door RUK producten te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 05-06-2014 09:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Makkelijk schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:00:
Niet helemaal waar natuurlijk, de concurrentie is de telefoon. Ik ken zelf meer mensen die een telefoon gebruiken op de racefiets dan mensen die een fietscomputer gebruiken. Ik hoop dat Garmin dat ziet, want ze zijn een beetje aan het TomTommen zo.
Waarbij TomTom vooral last heeft van ingebouwde systemen, niet zozeer van de telefoon volgens mij. Ik zie nog niet zo snel stuurpennen met ingebouwde navigatie verschijnen.

Wellicht komt er binnenkort een Nokia-achtige revival van Polar ofzo? Soms verlang ik wel terug naar de Polar (qua hartslagmeter, voor de rest was het niks).

[ Voor 13% gewijzigd door argro op 05-06-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het is dat is niet zo technisch en ambitieus ben, anders zou ik best een Kickstarter-project willen starten voor een fietscomputer.

- SRM Powercontrol style uiterlijk
- niet dikker dan een iPhone 4S
- hogere resolutie dan Edge 800
- "open" firmware door community zelf aan te passen
- goede accuduur (minimaal 12 uur)
- ANT+
- mogelijkheid navigeren zonder aanwijzingen
- meer datavelden op navi-scherm
- dunne randen
- werkt met OSM kaarten
- 8 GB intern geheugen (of meer)

Zo moeilijk is het toch allemaal niet....

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 05-06-2014 09:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 18:08

DjVe

Hatsaflats!

Loop al een tijdje rond met wat irritaties aan de benen bij autorijden en daar had ik nu ook last van bij fietsen (kramp). Blijkt mijn onderrug overbelast te zijn wegens verkeerde houding (te bol). Nu met de fysio verschillende oefeningen doen en de hele dag met zo'n stomme rol in je rug zitten, maar het ergste is dat ik amper nog kan fietsen op mijn mooie racemonster :( :(

Na 30/40km krijg ik zo'n spierpijn dat het gewoon niet prettig meer is om te fietsen. Tijdens mijn fietsmeting enige tijd terug werd geadviseerd om een 100 cm stuurpen te monteren om iets rechter te zitten, maar heb al een 80 geprobeerd om iets relaxer te zitten. Hebben jullie nog wat tips om die rug een beetje los te krijgen?
havana schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:06:
Het is dat is niet zo technisch en ambitieus ben, anders zou ik best een Kickstarter-project willen starten voor een fietscomputer.

- ANT+

Ik wacht wel op de volgende generatie smart glasses van Recon of dergelijke.

[ Voor 27% gewijzigd door DjVe op 05-06-2014 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
DjVe schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:06:
Hebben jullie nog wat tips om die rug een beetje los te krijgen?
Ik heb rugklachten gehad en ze zijn verholpen door bewegingstherapie (leerzamere aanpak dan fysio). Hoewel fietsen best zwaar voor je rug lijkt komen rugklachten over het algemeen door een structureel verkeerde houding tijdens dagelijkse bezigheden. Zoals achter een PC zitten..

Dus wat dat betreft heeft je fysio waarschijnlijk al de beste oplossing met die stomme rol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:16

4POX

Everybody is wired

- ANT+
- dunne randen
- werkt met OSM kaarten

Klinkt goed.
Het is niet moeilijk. Je kunt android pakken als onderliggende software. Gebeurt nu al bij veel e-readers. Het is de software die de grootste uitdaging is. Als scherm niet het allerbelangrijkste is dan kun je zelf e-inkt gebruiken om de informatie te tonen. Alleen heeft die een bak energie nodig bij een scherm refresh.

Wie heeft hier een Pebble horloge ? Hoe is daar het scherm van ?

En dan het navigatie algoritme van Fietserbond erin. Nu maak ik daarop de routes en exporteer die naar de Garmin.

(Is niet de eerste keer dat de Garmin mij van de hoofdweg stuurt. Tien KM door dorpjes heen navigeert om me twee KM verderop weer op dezelfde hoofdweg te sturen. )

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
DjVe schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:06:
Tijdens mijn fietsmeting enige tijd terug werd geadviseerd om een 100 cm stuurpen te monteren om iets rechter te zitten, maar heb al een 80 geprobeerd om iets relaxer te zitten.
Sorry dat ik je op je typo pak maar ik krijg het beeld van Peter Fonda op de racefiets niet meer uit mijn hoofd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
Wat zou je dan aanraden om te gebruiken als software? Ik fiets op een beginners niveau maar heb nu al een aantal mijn vooraf geplande route moeten wijzigen door een obstructie of doordat ik toch verkeerd was afgeslagen. Je telefoon erbij pakken is dan nogal vervelend, dus ik neem aan dat je hem op je fiets mount en iets van software gebruikt om je route te plotten?

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter

- ANT+
- dunne randen
- werkt met OSM kaarten

Sounds good, maar dan de prijs?
En dan ook de software (zoals 4POX al meld), die is tricky. Garmin en andere fabrikanten werken er al lang aan, helaas met soms behoorlijk wat problemen. Denk dat je met een kickstarter niet ver komt want je hebt toch behoorlijke mankracht nodig om goede software erop te knallen. (of zelf die-hard devver zijn die 24/7 eraan wilt zitten voor een paar weken/maanden)
4POX schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:43:
Het is niet moeilijk. Je kunt android pakken als onderliggende software. Gebeurt nu al bij veel e-readers. Het is de software die de grootste uitdaging is.
Als scherm niet het allerbelangrijkste is dan kun je zelf e-inkt gebruiken om de informatie te tonen. Alleen heeft die een bak energie nodig bij een scherm refresh.
e-inkt lijkt me niet echt toepasbaar, en kleine touchscreens zijn er zat. Je moet alleen een goede prijs/kwaliteit verhouding vinden.
Een collega van mij heeft het en ik vind het so-so. Verder ook niet handig tijdens het fietsen lijkt me. Informatie die je erop kan tonen is erg summier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
[...]

Het is niet moeilijk. Je kunt android pakken als onderliggende software. Gebeurt nu al bij veel e-readers. Het is de software die de grootste uitdaging is. Als scherm niet het allerbelangrijkste is dan kun je zelf e-inkt gebruiken om de informatie te tonen. Alleen heeft die een bak energie nodig bij een scherm refresh.
Ververst een scherm van een fietscomputer niet bijna continu? Ik heb althans (onder meer) hartslag, snelheid, cadans en tijd op het scherm staan. Ik fiets zelden langere tijd met constante hartslag, cadans en snelheid zonder dat de tijd verandert. Een oplossing die een bak energie kost om continu die getallen te wijzigen lijkt mij dus onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Ik heb een Pebble en dat scherm is op de fiets prima bruikbaar. Hij werkt ook best goed als ondersteuning bij het fietsen. Maar voor de normale informatie over snelheid en afstand moet je er toch echt nog een fietscomputertje bij gebruiken. Op de Pebble draait Nav Me en die werkt samen met de navigatie van Google Maps op Android. Best leuk, maar je kunt er echt niet uren mee navigeren op een Nexus 4 (= enorme accuvreter).

Wat wel goed werkt is Strava i.c.m. de Pebble. Nog steeds heb je je fietscomputer nodig voor de belangrijkste info, maar zodra je Strava start, laat hij op de Pebble ook tijd, afstand en gemiddelde snelheid zien. Helemaal fijn is dat je via de Pebble het loggen kunt pauzeren en weer starten.

Ik ben redelijk tevreden met deze combinatie: op het stuur mijn Sigma met cadanssensor en daarnaast de Pebble, en de telefoon achter in mijn shirt. Fietsen en loggen werkt daarmee prima. Navigeren werkt niet echt briljant, maar is wel enigszins mogelijk.

Maar... eigenlijk wil ik een nieuwe hartslagmeter en ik ga niet drie van die aparte apparaatjes gebruiken. Dus stiekem kijk ik toch met een schuin oog naar een Garmin Edge 510. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:53

- etc.
- gebruikt 3d acceleratiesensor om instantane klimgradient te bepalen (barometer voor hoogtemeters)
- gebruikt kompassensor om de kaart recht te houden als je stilstaat

Mogelijk loop je vast in een patentendrijfzand :|

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Maardiweb schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:58:
[...]

Wat zou je dan aanraden om te gebruiken als software? Ik fiets op een beginners niveau maar heb nu al een aantal mijn vooraf geplande route moeten wijzigen door een obstructie of doordat ik toch verkeerd was afgeslagen. Je telefoon erbij pakken is dan nogal vervelend, dus ik neem aan dat je hem op je fiets mount en iets van software gebruikt om je route te plotten?
Ik ben zelf dus wel Garmin gebruiker maar degenen die ik ken die met een telefoon fietst gebruiken een waterdichte mount en Wahoo of een Wahoo display en de telefoon in de achterzak.

Zelf heb ik laatst mijn telefoon in een mount gehad naast de Garmin met Strava voor routes. Dat beviel enorm goed. De nieuwe Strava routeplanner is ontzettend goed en volgen gaat heel goed met Strava. Alleen in Strava kun je geen sensordata weergeven dus dan is het echt voor 'erbij'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Vind je die routeplanner dan echt zo goed? Ik vind het wel leuk om een route te maken op de pc, maar als ik die wil nafietsen moet ik bij iedere bocht de telefoon aanzetten om op de kaart te kijken. Routes voorbereiden en daarna fietsen werkt in mijn ogen pas echt goed als je telefoon dan simpele navigatieaanwijzingen kan geven. En dat doet hij nu niet.

Of doe ik iets verkeerd met mijn Strava app? Het enige dat ik zie bij die routes is dat er een rood lijntje op de kaart staat. Lijkt me prima voor een goede wandeling, maar zonder navigatiefunctie heb ik er op de fiets niet zo heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43
Op mijn Edge 810 geen problemen met irritante turn by turn door een course gewoon op always display on map te zetten. Je moet alleen wel de default kleur aanpassen, zwart werkt goed (op openfietsmap). Dus geen course starten. Krijg je ook geen elevation page, maar goed dat werkte toch al vaak niet. Daar kan je eventueel nog ouderwets een briefje voor op je bovenbuis plakken. Bij Luik-Bastenaken-Luik kreeg je van de organisatie zelf zo'n sticker met de klimmetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

matthijsln schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:23:
Op mijn Edge 810 geen problemen met irritante turn by turn door een course gewoon op always display on map te zetten. Je moet alleen wel de default kleur aanpassen, zwart werkt goed (op openfietsmap). Dus geen course starten. Krijg je ook geen elevation page, maar goed dat werkte toch al vaak niet. Daar kan je eventueel nog ouderwets een briefje voor op je bovenbuis plakken. Bij Luik-Bastenaken-Luik kreeg je van de organisatie zelf zo'n sticker met de klimmetjes :)
Precies dat doe ik ook met de 800. Nooit courses starten, scheelt ook nog accu denk ik. Zwart is idd de beste (lees: minst slechte) kleur, jammer dat er geen lichtroze oid te kiezen valt, dat zou nog beter zijn.
Turn-by-turn aanwijzingen mis ik echt nooit, doe mij maar een lijntje op de kaart en met af en toe in- en uitzoomen rij je altijd goed. Elevation profile heb ik nog nooit gebruikt. Als ik in heuvels of bergen ga fietsen, heb ik doorgaans vantevoren alle klimmen al uitvoerig bestudeerd. En al was dat niet zo, ik ga niet ineens anders fietsen als ik wel of geen voorkennis heb over een klim bij een lekker toerritje. Bij wedstrijdachtige setting is dat anders uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maar met een 800 kun je de "guidance" gewoon uitzetten....

Klimgrafiekje vind ik toch echt wel handig, heeft me tijdens de 3B aardig wat frustratie bespaard !

[ Voor 47% gewijzigd door havana op 05-06-2014 11:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
TheLemon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 11:28:
[...]
Turn-by-turn aanwijzingen mis ik echt nooit, doe mij maar een lijntje op de kaart en met af en toe in- en uitzoomen rij je altijd goed.
En dat zou bij Strava op Android natuurlijk ook kunnen. Maar alleen als je je scherm continu aan laat en dan kan ik met mijn toestel echt niet vier uur gaan fietsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43
Bij het klimmen (vooral staand) hoor ik wat gekraak, ik vermoed uit het bottom bracket. Moet deze gewoon vervangen worden na ~8100km? Ik kan niet extern zien wat voor bb het is, ik neem aan gewoon een standaard Shimano bb (Giant TCR Ultegra 2013). Of moet ik de crank een keer uit het bb halen en alles schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
matthijsln schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:28:
Bij het klimmen (vooral staand) hoor ik wat gekraak, ik vermoed uit het bottom bracket. Moet deze gewoon vervangen worden na ~8100km? Ik kan niet extern zien wat voor bb het is, ik neem aan gewoon een standaard Shimano bb (Giant TCR Ultegra 2013). Of moet ik de crank een keer uit het bb halen en alles schoonmaken?
Als er iets niet standaard is, dan zijn het wel bb's...

Het kan een gebrek aan vet zijn, maar ook slijtage. De lagers zijn op zich niet zo duur. Uit elkaar halen, schoonmaken en smeren kost dus nagenoeg evenveel als de lagers vervangen. Ik zou, zeker gezien het kilometrage de lagers dus een keer vervangen / laten vervangen. Hoe ingewikkeld dat is, hangt helemaal van het systeem af waar je mee fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:16

4POX

Everybody is wired

Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Niet een Pebble, maar de techniek van het scherm

En dan groter.

[ Voor 20% gewijzigd door 4POX op 05-06-2014 12:44 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
matthijsln schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 12:28:
Wat argro zegt, mocht je het wel moeten vervangen dan heb je met een TCR een BB86 hollowtech bracket nodig mits je Shimano cranks hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Trouwens, welke Tweakers doen er ook alweer mee met AD6 vandaag? MMuilwijk weet ik in ieder geval, maar er waren er meer toch? MMuilwijk gaat goed iig zie ik; vier keer boven al en tijden rond de 1:20, dat is keurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik neem aan dat hij een keer of 12 naar boven gaat?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Haak even aan. Telefoon is zeker geen concurrent voor Garmin op het moment (voorlopig iig niet). Dan kan veranderen maar de meeste mensen die ik ken die hun telefoon gebruiken doen dat icm strava. Die gooien de app aan en dan in een van de rugvakken. Echt navigeren of andere data bekijken doen ze tijdens het fietsen niet (als ze al navigeren gebruiken ze even snel Google Maps voordat de batterij helemaal leeg is natuurlijk ;)). Vele reden die al genoemd zijn natuurlijk zoals niet waterdicht, batterijduur ed.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

TheLemon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:03:
Trouwens, welke Tweakers doen er ook alweer mee met AD6 vandaag? MMuilwijk weet ik in ieder geval, maar er waren er meer toch? MMuilwijk gaat goed iig zie ik; vier keer boven al en tijden rond de 1:20, dat is keurig.
Waar zie je dat? http://www.opgevenisgeenoptie.nl/tijden geeft aan dat beklimming 3 nog niet voltooid is...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

In de app, die is meer up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

TheLemon schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:30:
In de app, die is meer up-to-date.
thanks!

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Wat betreft de telefoon, toch overweeg ik nog steeds om met een S3 en accupack rond te gaan rijden. Ondersteunt ANT en meer dan voldoende navigatie apps te verkrijgen.

Tot die tijd aan het testen met een pebble en Nav me heeft me positief verrast, alleen gpx/kml travks narijden lukt me niet.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker handig in de regen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 20:15
Zelf heb ik vorig jaar mn Iphone gebruikt icm een Quadlock. Daar krijg je een soort hoes bij die je over je telefoon heentrekt bij regen. Hierdoor was hij prima te gebruiken eigenlijk. Uiteindelijk toch een Edge gekocht, omdat de batterijduur van de Iphone gewoon echt niet voldoende was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Taigu schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 14:10:
Wat betreft de telefoon, toch overweeg ik nog steeds om met een S3 en accupack rond te gaan rijden. Ondersteunt ANT en meer dan voldoende navigatie apps te verkrijgen.

Tot die tijd aan het testen met een pebble en Nav me heeft me positief verrast, alleen gpx/kml travks narijden lukt me niet.
En wat zijn de kosten van een accupack, stuurmount, beschermhoes tegen weer en wind, ANT+ snelheidssensor, ANT+ cadanssensor en ANT+ hartslagsensor + band? Volgens mij ben je dan al akelig dicht in de buurt van de kosten van een EDGE 800 of 810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
Vriend van me doet mee, net voor de 3e keer boven. 1:30, 1:40 en nu 1:50 Hij zit pas sinds november op een fiets _/-\o_

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
argro schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:42:
[...]
En wat zijn de kosten van een accupack, stuurmount, beschermhoes tegen weer en wind, ANT+ snelheidssensor, ANT+ cadanssensor en ANT+ hartslagsensor + band? Volgens mij ben je dan al akelig dicht in de buurt van de kosten van een EDGE 800 of 810.
Telefoonnavigatie is over het algemeen echt een heel stuk beter dan de 810 navigatie. Als je een iPhone hebt zou ik deze raincover zeker aanraden: http://nl.bbbcycling.com/accessories/phone-mounts/BSM-01. Vrienden van me fietsen daarmee en die zijn echt ontzettend fijn.

Nadeel blijft de batterijduur. Daar heb ik met de Garmin 510 geen last van omdat ik de telefoon alleen voor navigatie gebruik en niet voor sensoren.

[ Voor 10% gewijzigd door Makkelijk op 05-06-2014 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
argro schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:42:
[...]
Ik gok dat ik rond de 150 dan wel klaar ben, maar alsnog niet goedkoop en wel erg dicht in de buurt van de goedkopere alternatieven zoals een GB-580 of een tweedehands Bryton 50. Vandaar ook het overwegen en nog niet overgestapt.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:23:
[...]

Haak even aan. Telefoon is zeker geen concurrent voor Garmin op het moment (voorlopig iig niet). Dan kan veranderen maar de meeste mensen die ik ken die hun telefoon gebruiken doen dat icm strava. Die gooien de app aan en dan in een van de rugvakken. Echt navigeren of andere data bekijken doen ze tijdens het fietsen niet (als ze al navigeren gebruiken ze even snel Google Maps voordat de batterij helemaal leeg is natuurlijk ;)). Vele reden die al genoemd zijn natuurlijk zoals niet waterdicht, batterijduur ed.
Haak even aan?! Gaat het knul?

Feit is dat er een verschuiving aan het optreden is. Er zijn steeds meer mensen die hun fietscomputer vervangen voor een telefoon. De meeste fietscomputer gebruikers navigeren niet, met bijvoorbeeld de Wahoo RFLKT heb je dan vrijwel geen batterijproblemen meer. Voor niet-waterdicht heb je hoesjes, en tegenwoordig ook waterdichte telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ik zie enkel MTB'ers met een telefoon rondrijden hier op complet standaarden en zo.
Zelden een racefietser gezien met een telefoon op het stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
jspr schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:57:
Zelden een racefietser gezien met een telefoon op het stuur.
true that

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

The Times They Are a-Changin'

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Heb ook zelden een racefietser gezien die ook echt navigatie nodig heeft Volgens mij boeit het de meesten namelijk niet als ze 10km om moeten fietsen

Nou ben ik zelf van de generatie van ver voor de TomTom en heb ook veel op de motor gereden. Ik ken dan zo'n beetje elk leuk (fiets) weggetje in noord en zuid holland (en zuid limburg) wel uit mijn hoofd. In het buitenland kijk ik tijdens het ontbijt op de kaart en kan dan gewoon uit mijn hoofd de route rijden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
SnowDude schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:15:
Heb ook zelden een racefietser gezien die ook echt navigatie nodig heeft Volgens mij boeit het de meesten namelijk niet als ze 10km om moeten fietsen
10km om is niet zo'n probleem maar je zou eens per ongeluk die afstand afsteken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 16:51:
[...]

Haak even aan?! Gaat het knul?

Feit is dat er een verschuiving aan het optreden is. Er zijn steeds meer mensen die hun fietscomputer vervangen voor een telefoon. De meeste fietscomputer gebruikers navigeren niet, met bijvoorbeeld de Wahoo RFLKT heb je dan vrijwel geen batterijproblemen meer. Voor niet-waterdicht heb je hoesjes, en tegenwoordig ook waterdichte telefoons.
haha...prima hoor.

Tuurlijk treed er een verschuiving op. Dat had je destijds ook met de muziekspelers (ipod, zen, ed). De smartphone heeft het vervangen maar als full package (dus ook navi) zal een smartphone het NOG niet kunnen winnen van een device zoals een Garmin Edge. En zeker is de Wahoo RFLKT een prima apparaat (DCrainmaker heeft er een mooie review over geschreven), een erg mooi alternatief om icm met een smartphone om toch een goede fietscomputer te hebben ALS je geen navi gebruikt. Het lost immers enkele problemen met smartphones op....batterij, waterdicht ed. Maar een smartphone (en geen extra device) als fietscomputer is voorlopig geen optie, iig voor mij niet, (al is zelfs navigeren deels een bijzaak voor me, daarom twijfelde ik tussen de 510 en 810). Smartphones vind ik te groot (Edge 1000 ook overigens) en gekloot met mounts, extra batterijen en hoesjes zie ik niet zitten bij ritten langer dan 6+ uur.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zoals ik al zei... Je ziet t wel steeds meer maar voor de serieuze fietser is t voor alsnog geen optie. Als je 250 km+ pw maakt in wisselend weer is een telefoon gewoon heel onhandig.

Een andere reden dat ik zelf nooit mijn telefoon zou willen gebruiken is dat ik dan geen backup heb.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:57
Ik gebruik mn Pebble in combinatie met de app iSmoothrun (iPhone), ideaal qua mogelijkheden en een absolute aanrader. Zo kan ik bijvoorbeeld verschillende schermen met drie soorten data weergeven. De app upload naar Strava, Runkeeper enz. en is de app naar mijn idee energiezuiniger dan de Strava app zelf. Afbeeldingslocatie: http://www.ismoothrun.com/assets/img/pebble_iSR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
havana schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 13:11:
Ik neem aan dat hij een keer of 12 naar boven gaat?
Het evenement heet Alpe d'HuZes, dus daar hebben we ons aangehouden. Een zevende klim was absoluut mogelijk, en als we echt hadden gewild en onze pauzes wat minder ruim hadden genomen misschien een achtste ook wel. Maar daar zag ik de meerwaarde niet van in ;)

Mooi vlak kunnen rijden vanaf klim 2, klim 6 duurde langer i.v.m. twee lekke banden. Schitterend weer, mooie sfeer wederom.

http://www.strava.com/activities/149806681

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:20
MMUilwijk schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 19:34:
[...]

Het evenement heet Alpe d'HuZes, dus daar hebben we ons aangehouden. Een zevende klim was absoluut mogelijk, en als we echt hadden gewild en onze pauzes wat minder ruim hadden genomen misschien een achtste ook wel. Maar daar zag ik de meerwaarde niet van in ;)

Mooi vlak kunnen rijden vanaf klim 2, klim 6 duurde langer i.v.m. twee lekke banden. Schitterend weer, mooie sfeer wederom.

http://www.strava.com/activities/149806681
Goed bezig geweest, respect!!

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:44
Knappe prestatie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-10 14:32

Vos

AFCA

Kudos! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik ga toch volledig met Makkelijk mee in deze discussie.

Kijk eens hoe snel (of eerder traag) de ontwikkelingen bij Garmin gaan en hoe snel de ontwikkelingen gaan bij Smartphones. Nu is de smartphone geen volwaardige vervanger, maar hoe lang zal dat duren?
Toen ik mijn Galaxy S kreeg riep iedereen ook dat het geen gevaar zou zijn voor PND's zoals TomTom, want de acuu was binnen no-time leeg, trage GPS fix, ect. Nog geen twee jaar later met mijn S3 kan ik de TomTom volledig vervangen. Navigeren op accu gaat met gemak een aantal uur, zo niet koop je een autolader), GPS fix razeldsnel (mede door aGPS), kaarten zijn meer up to date.

Dus ga maar na, over een tijdje ondersteunen steeds meer telefoons Glonass, ze zijn ook zeker sneller met ondersteuning als Galileo volledig werkt dan bv. Garmin.
ANT+ zie je steeds vaker en er komen meer bluetooth sensoren, waterdicht zie je steeds vaker.
Accuduur door scherm blijft een puntje inderdaad, maar accu leegtrekken door GPS word steeds minder een punt is mijn ervaring.

Welk punt hebben we dan nog meer? Sensoren: ja die hoeven echt geen €150 te kosten. een Garmin ANT+ snelheids/cadans sensor is voor rond de €50 wel te vinden dacht ik (mijne kost €20 bij de Decathlon als je een strak budget hebt...), HR strap ook wel toch?

Algehele prijs, €200~300 euro extra voor een apparaat of iets mindere functionaliteit en je smartphone gebruiken die de meeste tegenwoordig toch wel hebben (Of een paar euro extra om een wat duurdere te kopen).

Denk dat de telefoon op deze manier een heeeeele geduchte concurrent word. Misschien altijd wat minder dan een specifiek op de taak gericht apparaat als een Edge, zeker voor power users, maar voor de massa waarschijnlijk meer dan prima.

Mijn twee centjes :p

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 09:52
mijn werkgever heeft 1 team uitgezonden, enkelen kwamen 2x boven, 2 mensen kwamen 6 keer boven.
een kennis reed verder mee, deed over 1 klim 7,5 uur :'( .... en stopte toen net als de rest van haar teamleden.

Lijkt me wel gaaf een keer mee te rijden daar. Als het maar niet zo in polonaise omhoog klimmen is dat je buiten je tempo moet gaan zwoegen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 09:41
Ik heb wel de zeven beklimmingen gedaan vandaag. Wist niet dat dat niet sjiek was :) Redelijke kermis dat AD6 verder en steeds dezelfde klim is eentonig. Niet zo mijn ding, maar wel gave sportieve uitdaging. Eerste 5 rond de 1:15 a 1:20, daarna even wat rustiger gedaan. Die tracking site heb ik me niet in verdiept dus weet niet zeker of de tijden kloppen. Ongetwijfeld langzamer dus. Ik was nr 2266 . Strava (met iPhone dus klopt geen bal van, maar wel ruim 200km voor de 7x): http://www.strava.com/activities/149863976

Wel erg veel auto's en motards en route.

[ Voor 8% gewijzigd door writser op 05-06-2014 22:38 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Graham schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 18:16:
[...]
...een mooie review[/url] over geschreven), een erg mooi alternatief om icm met een smartphone om toch een goede fietscomputer te hebben ALS je geen navi gebruikt...
Dat is helemaal waar, alleen volgens mij zijn er niet zoveel racefietsers die navigatie gebruiken. En het is dat de Garmin 510 toch gewoon een heel fijn apparaat is maar hoe lang duurt het voor Wahoo beter is? Binnenkort komen er waarschijnlijk wel meer kapers op de kust, wellicht dat Strava het nog gaat proberen?
Afgezien van het accuprobleem kan ik me niet voorstellen dat er iets ook maar een beetje in de buurt komt van een smartphone qua resolutie en scherm real estate voor combinatie navigatie + trainingsinfo. Het enige wat er nu nog mist is een échte killer app (mix Strava routes met Wahoo) en betaalbare, goed functionerende rainproof casings met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik geloof veel meer in een telefoon die af fabriek al waterdicht is. Zo'n casing ziet er namelijk niet uit. Bijvoorbeeld de Experia Active.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 06-06-2014 07:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 07:44:
Ik geloof veel meer in een telefoon die af fabriek al waterdicht is. Zo'n casing ziet er namelijk niet uit. Had Sony geen Experia's die waterdicht waren?
Jup. Collega heeft dat ding. Maar heeft gewoon een 800 :X voor op de fiets. Weet overigens niet wat de IPX rating is van de Sony.

[ Voor 10% gewijzigd door Graham op 06-06-2014 07:48 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hier nog een review van DC Rainmaker

http://www.dcrainmaker.co...rtypal-sony-ericsson.html

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Bacchus schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 17:41:
[...]

10km om is niet zo'n probleem maar je zou eens per ongeluk die afstand afsteken. ;)
Als ik een lange route ga maken bereid ik die route voor via Garmin Connect en Google Maps. Ik vind dit leuk om te doen en het geeft een goede mentale voorbereiding op een route (merk ik persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die accuproblematiek valt reuze mee als je het scherm niet aan hebt. 2 vrienden na 5,5 uur beiden nog >25% in een iPhone 5. Om die reden geloof ik ook in de domme terminals op je stuur. De vraag is echter, wat gebeurt er zodra je 3 sensors er aan hebt hangen, geen idee of het dan veel harder gaat.
Overigens, daar zullen fietscomputers ook last van hebben indien ze grotere schermen en meer resolutie hebben. Het zal een reden hebben dat Garmin bewust de resolutie laag houdt. Niet alleen kosten.

Gisteren weer 4 segmenten gemist in het bos. 47% deviatie. :(
Toch misschien eens kijken naar een 510 om de tijd tot de omslag op te vangen. Jammer dat de 810 geen GLONASS heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 20:15
Makkelijk schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:32:
[...]

Dat is helemaal waar, alleen volgens mij zijn er niet zoveel racefietsers die navigatie gebruiken. En het is dat de Garmin 510 toch gewoon een heel fijn apparaat is maar hoe lang duurt het voor Wahoo beter is? Binnenkort komen er waarschijnlijk wel meer kapers op de kust, wellicht dat Strava het nog gaat proberen?
Afgezien van het accuprobleem kan ik me niet voorstellen dat er iets ook maar een beetje in de buurt komt van een smartphone qua resolutie en scherm real estate voor combinatie navigatie + trainingsinfo. Het enige wat er nu nog mist is een échte killer app (mix Strava routes met Wahoo) en betaalbare, goed functionerende rainproof casings met accu.
Ik heb heel 2013 mijn Iphone 5 voor navigatie gebruik icm met een Quadlock mount + regencover (overigens in mijn ogen een mooier mountsysteem dan de BBB die eerder werd gepost: http://www.quadlockcase.com/).

Ik gebruikte MotionX voor navigatie + strava om te loggen. De regencover gewoon in mijn achterzak voor als hij nodig was. Dit jaar toch een Garmin gehaald. Waarom? Ik ging op een gegeven moment steeds mijn oplader meenemen zodat ik bij een pannenkoekstop kon bijladen. Helemaal gek werd ik ervan. Sowieso moest je altijd als een havik opletten of je het uberhaupt ging halen, wat gewoon een heel arelaxte manier van fietsen was. Ik, en velen met mij, wil iedere km gelogt hebben op Strava. Uitvallen van mijn telefoon is voor mij dus funest, en dat risico was VEEL te groot. Zo lang navigeren met een Smartphone zo snel de batterij blijft leegtrekken is het een totale nogo. Opties als de Wahoo Reflekt zijn lapmiddelen imo, en zeker geen handig alternatief voor simpelweg een Garmin halen.

Tot slot vind ik het ook maar riskant om te rijden met je telefoon van 500+ euro op je stuurpen. Kwetsbaar ding is het.

@Ultrasub De accuproblematiek valt inderdaad reuze mee zolang je niet navigeert, en je je scherm uitlaat. Dan is de telefoon echter geen 100% vervanger meer voor een Edge 800/810/1000

[ Voor 4% gewijzigd door Stoffa op 06-06-2014 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@Stoffa, alleen navigatie mis je als je bijv een RFLKT gebruikt. En dat gebruik ik eigenlijk nooit (en in moeilijke situaties haal ik alsnog de telefoon er bij). Maar goed, ik rij ook liever met dedicated. Wat jij beschrijft is precies mijn gevoel. Dat je wat tegen een klok aan het rijden bent. En bang dat alles ineens ermee stopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Als ik geen navigatie gebruik en Strava dus alleen laat loggen op mijn telefoon, dan zet ik wifi en dataverkeer uit en dan gaat de accu ineens wel lang mee. BT blijft wel aan voor de verbinding met Pebble, maar de rest gaat uit. Ik hoef tijdens het fietsen ook echt niet bereikbaar te zijn via Whatsapp of mail. Op die manier kost het loggen me ongeveer 15% accucapaciteit per uur.

Maar toch blijft het irritant, want als ik ad hoc wil gaan rijden en mijn smartphone is half leeg, dan werkt dat niet handig. Terwijl je met een half lege Garmin gewoon lachend op de fiets stapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
UltraSub schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 08:58:

Gisteren weer 4 segmenten gemist in het bos. 47% deviatie. :(
http://strava-tools.raceshape.com/snap/ ?

By the way, is iemand zijn Edge 705 kwijt, of ken je iemand die hem kwijt is?
http://www.marktplaats.nl...in-edge-705-gevonden.html

[ Voor 31% gewijzigd door BreadFan op 06-06-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Stoffa schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:01:
[...]
Opties als de Wahoo Reflekt zijn lapmiddelen imo, en zeker geen handig alternatief voor simpelweg een Garmin halen.
Als Garmin een beetje toenadering naar de smartphone markt zou zoeken zouden ze eigenlijk ook in de markt van de Reflekt moeten stappen, maar dan met sensoren die met de device communiceren. Een soort uitgeklede Edge 510 die naadloos integreert met Strava.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
NielsTn schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 21:39:
een kennis reed verder mee, deed over 1 klim 7,5 uur :'(
Dat vind ik best een prestatie :D . Het is toch 13 km lang ofzo?

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
Newcomer hier! :)

Gisteren met een vriend de eerste stappen gezet naar een fietsenzaak (GEJO Cycleworld Tiel) om informatie in te winnen over wielrennen. We willen namelijk 1~2 keer per week samen gaan rijden ter verbetering van onze conditie. Dit kan natuurlijk ook in de sportschool in de cardio-hoek, maar ik zelf hou het niet vol om langer dan 10 minuten naar diezelfde muur/spiegel/'te dikke billen van die mevrouw' voor me te kijken.
Ben zelf 1.83 met 76kg, dus geen zwaargewicht en ga regelmatig naar de fitness, maar cardio in de sportschool trek ik gewoon niet. Eerst informatie over wielrennen inwinnen dus.

Ik ben overigens geen complete leek in de wielerwereld. Mijn vader rijdt bijna zijn hele leven al op de racefiets, dus via hem een heleboel al geleerd.

Afijn.....
Maten op laten nemen en ik zou met mijn 1.83 volgens de FM op een framemaat van +/- 54~55 uitkomen. Binnenbeenlengte weet ik even niet meer uit mijn hoofd. Vervolgens een lijst gemaakt met wat er allemaal nodig is om de sport te beoefenen. Dus... fiets, helm, schoenen etc. Allemaal duidelijk.

Daarna hebben we, puur ter vergelijking, even naar een fiets met een basis systeem gekeken (en gereden) en daarna met een Tiagra systeem. Een 105 of Ultegra systeem was volgens de FM heel mooi en fijn, maar om te kijken of je de sport echt leuk vind en de kosten te drukken was Tiagra meer dan voldoende.

Ik heb daarna gereden op een Stevens fiets (Tiagra) en een Faggin (basis systeem). Beiden waren volledig (dus incl. voorvork) aluminium frames met aheads; De Stevens was butted. De Faggin voelde echter niet zwaarder aan. Je ziet bij de Faggin wel de kabels meer lopen, doordat deze niet overal door het frame heen gaan. Iets minder netjes afgewerkt dus, maar op zich geen issue voor het rijden zelf.

Prijsverschil was wel significant!
De Faggin zat op de € 550 compleet met (Look) pedalen en de Stevens op € 915. Dat zit het natuurlijk ook in het Tiagra systeem vs. het basis systeem, maar ik vermoed dat de merknaam ook nog wat euro-tekens met zich meebrengt. Mijn toekomstige partner in crime heeft op dezelfde Faggin gereden (maatje groter) en een Trek fiets met Tiagra.

Ik merkte qua rijden wel veel verschil (met name schakelen) tussen het Tiagra systeem en het basis systeem. Tiagra leek soepeler en stiller te lopen. Ook qua zithouding zat ik beter op de Stevens, maar dat is wellicht een kwestie van afstellen geweest. De Faggin had overigens ook een langere Ahead, dus daar zit ook nog een afstel-puntje in :)

Nu dus hersenbreken over wat ik wil. Even kijken wat ik er maximaal aan budget aan wil besteden. Gelukkig kan ik nog wat dingen van mijn vader tijdelijk gebruiken (pedalen bijvoorbeeld), dus daar kan ik nog wat spelen qua budget.

Mijn pa heeft dan ook een compleet carbon Trek fiets met Ultegra systeem en weet ik het wat nog meer. Maar dat is voor mij nog een paar bruggen te ver :+

[ Voor 4% gewijzigd door PdeBie op 06-06-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Voor die 900 euro heb je ook een alu Sensa met Shimano 105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik gebruik een HTC One M7 voor navigatie en het loggen bij het fietsen. Ik gebruik deze mount voor op het stuur te zetten: http://www.ultimate-mobil...Mount_Outdoor_Case?bid=31

Voor navigatie gebruik ik OSMand (biedt degelijke turn by turn navigatie) en Strava om te loggen. Het grote scherm is handig bij het navigeren en de meeste tweakers hebben al een smartphone, dan vind ik dit een handige (en 'goedkope') oplossing. Als ik mijn HTC One M7 in vliegtuigmodus en energiebesparende modus zet, dan haal ik 4.5-5 uur lijkt mij. Vorige zonder ben ik 3.5 uur gaan fietsen en had ik nog 25% over. Wat goed helpt is het scherm uitzetten op lange stukken rechtdoor, waar je niet echt nood hebt aan het kaartje.

Als 4.5-5 uur te weinig is (of je smartphone houdt het niet zo lang vol als een HTC One M7), dan kan je nog altijd een batterijpack monteren op je stuurpen of bovenbuis lijkt mij. Geen idee hoe hard de accu gaan met extra ANT+ sensoren, die heb ik niet.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

mekkieboek schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:06:
[...]

Dat vind ik best een prestatie :D . Het is toch 13 km lang ofzo?
Klopt, maar vergeet niet dat het een HC klim is hè. Voor een ongeoefende fietser of minder sportieve mensen is zo'n klim echt verschrikkelijk zwaar. Een collega van me die het postuur heeft van een tuinkabouter (no offense :) ) en wel een paar keer getraind had deed er ook de hele dag over met hele stukken lopen etc.

Daarnaast zijn er mensen die echt helemaal vol met emoties rondfietsen daar en bij elke bocht moeten praten , kaarsjes aansteken, bij zinnen komen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:08
Makkelijk schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:49:
[...]

Als Garmin een beetje toenadering naar de smartphone markt zou zoeken zouden ze eigenlijk ook in de markt van de Reflekt moeten stappen, maar dan met sensoren die met de device communiceren. Een soort uitgeklede Edge 510 die naadloos integreert met Strava.
Zoals ik hier al eerder heb aangegeven lees ik hier veel over Garmin. Zelf heb ik bewust gekozen voor de MIO 315HC en dat alleen op basis van de prijs maar ook doordat ze een leuke functie hebben „surprise me”. Nu heb ik begrepen dat Garmin inmiddels iets soortgelijks heeft, maar het geeft aan dat Garmin moet gaan opletten en op tijd moet gaan innoveren. Ik denk dat het goed is dat er meer concurrentie komt op deze markt. Uiteindelijk is de consument winnaar. (Kijk naar TOMTOM, dat was vroeger HET navigatie device, tegenwoordig zit het bijna standaard in een nieuwe auto en kun je andere merken voor minder kopen, waardoor de prijs van de TOMTOM lager is geworden)
Zo heeft MIO inmiddels een update uitgebracht waarbij je bij de 500 modellen je berichten van je smartphone op je display van je mio te zien krijgt en je muziek kunt streamen van je smartphone naar je mio.
Op de mio is het scherm helemaal zelf in te delen, jij bepaalt wat voor extra info je bijvoorbeeld op je kaart weergaven wilt zien. Voor de mensen met Di2 systemen is het tegenwoordig mogelijk om informatie van je versnelling op je mio te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Kudos aan alle AD6 fietsers!

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
pdebie schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 10:07:
Newcomer hier! :)

Afijn.....
Maten op laten nemen en ik zou met mijn 1.83 volgens de FM op een framemaat van +/- 54~55 uitkomen. Binnenbeenlengte weet ik even niet meer uit mijn hoofd.
Los van het feit dat de ene 54/55 de andere niet is, en de binnenbeenlengte van de ene persoon van 1.83 m anders is dan de andere persoon van 1.83 m vind ik dat wel klein. Ik ben zelf 1.82 m en heb vorige week een fietspositiemeting laten doen. Dat betekent dat ik met stickers op de enkels, knieën, heupen et cetera ben gaan fietsen, dat dat gefilmd en geanalyseerd is en dat de zadelhoogte, stuurhoogte, lengte van de stuurpen op basis daarvan allemaal geoptimaliseerd zijn teneinde een (in theorie) optimale houding te verkrijgen. De conclusie daarvan was (onder meer) dat het frame (maat 57) perfect voor mijn lengte was. Jij bent nota bene iets langer en komt op een substantieel kleiner frame uit. Zoals gezegd zou dat best kunnen, maar kijk er nog wel even naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:27

bonzz.netninja

Niente baffi

Mocht iemand morgen niks te doen hebben. Ik organiseer een tourtochtje (omloop de snor) in de regio Utrecht.
http://www.geensnor.nl/wp/?page_id=173

aanvang 11:30 in utrecht
120 km

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10-10 20:06
Ah, gelukkig ben ik niet de enge die dat erg klein vond. Ik ben namelijk 175cm (bbl 81,5cm) en rijd op een 54cm. Ik zou bij 1.83m veel eerder denken aan 56.

Het probleem is echter dat frames erg verschillen door de hoeveelheid sloping die erg verschilt per frame. Je zult goed moeten kijken naar het maatadvies van de fabrikant, of je kunt iets nog beters doen; even op de fiets gaan zitten en kijken hoe het voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 18:29
argro schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 11:41:
[...]
Los van het feit dat de ene 54/55 de andere niet is, en de binnenbeenlengte van de ene persoon van 1.83 m anders is dan de andere persoon van 1.83 m vind ik dat wel klein. Ik ben zelf 1.82 m en heb vorige week een fietspositiemeting laten doen. Dat betekent dat ik met stickers op de enkels, knieën, heupen et cetera ben gaan fietsen, dat dat gefilmd en geanalyseerd is en dat de zadelhoogte, stuurhoogte, lengte van de stuurpen op basis daarvan allemaal geoptimaliseerd zijn teneinde een (in theorie) optimale houding te verkrijgen. De conclusie daarvan was (onder meer) dat het frame (maat 57) perfect voor mijn lengte was. Jij bent nota bene iets langer en komt op een substantieel kleiner frame uit. Zoals gezegd zou dat best kunnen, maar kijk er nog wel even naar.
Uiteraard. Ik ga ook nog proefritten maken op diverse framematen, om te kijken wat het lekkerste rijdt. Zelfde als met een auto kopen. Je kan twee auto's met een 2.0L moter kopen, dat wil nog niet zeggen dat ze alletwee even lekker rijden. :)

Daarnaast ga ik ook nog bij een andere speciaalzaak langs (in Zaltbommel zit een goede volgens mijn vader) om te kijken wat hij zegt. Puur ter vergelijking.
Pagina: 1 ... 60 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.