Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
JAHRASTAFARI schreef op maandag 02 juni 2014 @ 07:45:
[...]
Misschien speelt ook het gewicht van de renners een rol.
De jongens met de meeste kapotte frames zijn 20 tot 30 kg lichter dan ik. Maar ze fietsen wel hard (vooraan in de criteria en klassiekers), dus die fietsen krijgen wel veel vermogen te verwerken.
In de tijd dat ik 120+ woog zijn er bij mij ook frames bezweken. Mijn oudste specialized racefiets kocht ik toen met begonnen was met afvallen en die heeft nog steeds niets aan stijfheid ingeboet.
Wel zijn er bij mij drie specialized carbon MTB frames vervangen, die kapot gingen met inmiddels bekende productie fouten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
havana schreef op maandag 02 juni 2014 @ 06:46:

De hoeveelheid rust hangt af van de persoon (profs herstellen bijvoorbeeld heel snel) en het soort training. Van een D1 training zijn de meeste mensen binnen 24 uur wel hersteld. Bij een heftige D3 training zoals een toertocht met heuvels heeft je lijf soms wel tot 3 dagen nodig.
Agree, zaterdag tourtocht gereden, nu dag 2 zoals meestal de meeste spierpijn!!!

Ze hadden overigens ook wat plaatjes geschoten. Krijg ik vandaag de downloadlink, mag je omgerekend even 22,50 per foto aftikken. Dan maar geen foto's. Anders zit je dus met dit soort bagger opgescheept :S

Afbeeldingslocatie: http://s3.amazonaws.com/media.marathon-photos.com/photos/Sports/GKDE/2014/Bergen-Voss/fullsize/BVDF3766.jpeg

8)7

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Vermoeiing van aluminium is gewoon een materiaaleigenschap.. Fietsframes worden zo geconstrueerd dat ze binnen de verwachte gebruiksduur voldoende stijf blijven. Tenzij ze mishandeld worden uiteraard.

[ Voor 10% gewijzigd door havana op 02-06-2014 09:27 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Pelle schreef op maandag 02 juni 2014 @ 08:31:
[...]

Maar dat betekent eigenlijk dat je als niet-prof nooit iets hebt aan een trainingsweekje?
Je hebt er (als het goed is) wel lol aan, dat is ook wat waard. Ik, als niet prof, train eigenlijk überhaupt niet. Ik ga fietsen wanneer ik tijd en/of zin heb en op de manier waarop ik op dat moment zin heb. Soms is dat D1, soms D3. Eén en ander ook (vooral) omdat een bepaald doel om voor te trainen er niet is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Geldt voor mij net zo goed.... en ik doe ook genoeg ritjes zonder HR-meter.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:40
Ik fiets ook alleen maar omdat ik het lekker vind.. Geen specifiek trainingsdoel, behalve dat ik dit jaar 10.000 km wil maken om wat persoonlijke grenzen te verleggen en ik het leuk vind om Strava Challenges af te ronden.
Afvallen heb ik al opgegeven, omdat ik toch rond hetzelfde gewicht blijf hangen, maar als ik niet fiets gaat het ongetwijfeld wel omhoog :)

Alle dagen voelden mijn benen uitgerust uit toen ik weer op de fiets stapte en trapte ik de 100km vrij gemakkelijk weg (behalve dag 2, maar dat was woon-werk-woon wat toch altijd ff zwaarder is).

Het is maar 3 uurtjes fietsen, waarna je bijna 24 uur weer kan rusten, wat blijkbaar voor mij genoeg is aangezien ik de volgende dag weer vrolijk en uitgerust op de fiets kan stappen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
havana schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:26:
Vermoeiing van aluminium is gewoon een materiaaleigenschap.. Fietsframes worden zo geconstrueerd dat ze binnen de verwachte gebruiksduur voldoende stijf blijven. Tenzij ze mishandeld worden uiteraard.
Mijn eerste alu fiets, een Giant, zo'n gele Once fiets, was na een jaar zo slap dat ik het bracket echte voelde zwabberen. En dat was in de tijd dat ik 40 @ 25 km/u ver en snel vond. Veel vertrouwen heb ik dus niet meer in aluminium.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Rene schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:22:
[...]

Agree, zaterdag tourtocht gereden, nu dag 2 zoals meestal de meeste spierpijn!!!

Ze hadden overigens ook wat plaatjes geschoten. Krijg ik vandaag de downloadlink, mag je omgerekend even 22,50 per foto aftikken. Dan maar geen foto's. Anders zit je dus met dit soort bagger opgescheept :S

[afbeelding]

8)7
Zo hier ook op Huez... 19 euro per foto 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52
Zaterdag Waalse Pijl gefietst, wat een mooie tocht. Voor Belgische begrippen uitstekend asfalt, zeer goed uitgepijld, goede verkeersbegeleiders en uitstekende ravitaillering. Eindelijk een organisatie die begrijpt dat je ook zout naar binnen moet kachelen ipv alleen maar zoet.
Helaas kreeg mijn fietsmaat kettingprobelmen onderaan de stockeu die voor hem effectief het einde van de tocht betekende, maar daardoor kon ik nog even bruut maximaal los met een tweede stockeu (ik was weer naar beneden gefietst) en de rest van de units in de laatste 50km. Topweertje ook. Ik ben wel een hoop ingehaald door mannetjes met geschoren beentjes en kontjes die net zo breed zijn als 1 been van mij, maar goed. Het was voor mij onderdeel van 4 dagen Ardennen fietsen, we zaten helemaal aan de Duitse kant in Faymonville. Ik trek die kant beter dan het midden rond Spa en Stavelot. Meer langer lopende minder steile klimmen en beter asfalt. Uiteindelijk 420 km met 6000hm en maar 1 echt slechte dag (de tweede dag, was een beetje ziekjes ofzo denk ik).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
StevenK schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:52:
[...]

Mijn eerste alu fiets, een Giant, zo'n gele Once fiets, was na een jaar zo slap dat ik het bracket echte voelde zwabberen. En dat was in de tijd dat ik 40 @ 25 km/u ver en snel vond. Veel vertrouwen heb ik dus niet meer in aluminium.
Geloof ik best, maar N=1 in dit geval.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Zaterdag Tecklenburg gefietst. Enigszins huiverig aan de start, vanwege de slepende knieblessure. Onderweg zou ik wel beslissen of ik de 100 danwel de 160 zou doen. De eerste 90km ging echter dusdanig gemakkelijk dat het de 160 werd. Daarna ging echter helaas wel het lampje uit, zal te maken hebben met het weinig aantal trainingskilometers (vorig jaar was ik bijna een uur sneller). Wederom een goed georganiseerde tocht over een mooi parcours, al lag er in sommige bochten wel veel grind.

http://www.strava.com/activities/148327393

Tijdens het fietsen hield m'n knie zich prima, maar na die tijd, man man, slapeloze nacht. Vanmiddag even met de fysio in overleg over hoe nu verder.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-10 13:16

4POX

Everybody is wired

Melige Maandag. Op welke superheld lijkt jouw helm. Mijn vriendin zegt dat ik de hele tijd met Batman op mijn hoofd fiets.

Afbeeldingslocatie: http://files.rienkjanschurer.nl/zooi/140602%20batman.jpg

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
4POX schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:31:
Melige Maandag. Op welke superheld lijkt jouw helm. Mijn vriendin zegt dat ik de hele tijd met Batman op mijn hoofd fiets.

[afbeelding]
Ik vinnem meer op een "grey" alien lijken eigenlijk, zeg maar het standaard X-Files-type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Nog mensen die volgende week de fiets elfstedentocht op het programma hebben staan? Ik heel misschien, langste dat ik overigens gefietst heb is 105km, dus ben benieuwd of ik op wilskracht de 240km überhaupt kan redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
BertP schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:38:
Nog mensen die volgende week de fiets elfstedentocht op het programma hebben staan? Ik heel misschien, langste dat ik overigens gefietst heb is 105km, dus ben benieuwd of ik op wilskracht de 240km überhaupt kan redden.
Weet niet wat je huidige conditie is maar ik zou het niet aanraden. Met 30 gemiddeld is dat ruim 4,5 uur extra op de fiets zitten. Wie weet red je het prima, maar ik denk dat je alles aan gort rijdt. Als je al een bereconditie hebt en wekelijks 1/2 triatlon afwerkt gaat het wellicht wat makkelijker.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:29
Hoe fit was je na die 105 km? 240 is natuurlijk wel meer dan 2 keer zo ver, en bovenal, meer dan 200km, waar een magische grens schijnt te liggen. (Die ik overigens ook nog nooit over ben geweest)

Ik ga m ook rijden, en ik ben ook heel beniewd hoe het me af gaat. Ik heb wel ervaring met ritjes tot 170k, die me redelijk makkelijk af gaan, mits het weer een beetje mee valt
Rene schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Weet niet wat je huidige conditie is maar ik zou het niet aanraden. Met 30 gemiddeld is dat ruim 4,5 uur extra op de fiets zitten. Wie weet red je het prima, maar ik denk dat je alles aan gort rijdt. Als je al een bereconditie hebt en wekelijks 1/2 triatlon afwerkt gaat het wellicht wat makkelijker.
30 gemiddeld ga je niet halen, tenzij je veel later start dan de tijd op je startkaart.Je moet toch wel rekenen op 10-12 uur op de fiets. Dat is niet alleen voor het zitvlak een beproeving, maar ook voor de spijsvertering.

Hoe laat mag je starten? Ik vertrek even voor 6 uur dus dat is mooi op tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 00:41

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb 'm nooit gereden, maar ik heb begrepen dat je gemiddeld niet boven de 25 per uur uit zal komen, zelfs niet als je het zou willen. Daarbij rijd je volgens mij veel in groepjes/pelotonnetjes, dus kun je mooi gebruik maken van anderen die je uit de wind houden.

Als je nu zonder al te veel moeite die 105 hebt af kunnen ronden, vermoed ik weinig problemen met 240, want naar alle waarschijnlijkheid rijd je die in een duurtempo wat je uren vol kunt houden (D1 of wellicht zelfs nog lager). Genoeg eten en drinken onderweg, een flink portie wilskracht/doorzettingsvermogen en dan is er weinig aan de hand, behalve dan misschien de pijntjes aan zitvlak en bijv. rug/schouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Rene schreef op maandag 02 juni 2014 @ 11:55:
[...]

Als ik het zou gaan doen ga ik inderdaad niet 30 km/u gemiddeld halen. Ik heb die 105 km/u prima uitgetrapt (afgelopen zaterdag voor de 2e keer, http://www.strava.com/activities/147660175) was s'avonds wel wat moe en hongerig maar opzich niet helemaal kapot. Heb gister nog een stuk gefietst met mn broer en vader, wel een tempo'tje lager maar toch nog 75 km gehaald (http://www.strava.com/activities/148081625).

Ik denk dat ik het qua conditie wel vol ga houden maar 9/10u op de fiets zitten is denk ik voor mij veel zwaarder, behoorlijke aanslag op je lichaam denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

De elfstedentocht is al jaren een vreemde eend bij de tochten. Er gaan mensen met bakfietsen, ouwe Weduwe's en versierde tandems. Overal staat publiek. Overal is muziek. Meeste mensen fietsen hem ook uit (tenzij het hondenweer is) . Ook de mensen op een normale fiets van 25 kg.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:47
Gewoon rustig fietsen en dan moet het geen probleem zijn. Genoeg bejaarden die hem op een normale stadsfiets ook uitfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
vorig jaar heb ik de elfstedentocht gedaan, het is iets heel aparts.. 90% zijn gewone stadsfietsen en oneindig veel groepen, dus als het niet meer gaat kan je zo ergens aansluiten.

Je bent eigenlijk alleen maar mensen aan het inhalen als je een beetje aan het doorfietsen bent, dus opperste concentratie is vereist. Ik vertrok in de 11de groep en kwam bij de eerste 1.000 binnen.

Normaal gesproken wordt je bij de stempelposten tegen gehouden, zodat je gemiddelde niet boven de 25 uitkomt, maar vorig jaar was het weer wat minder en mochten we gewoon door..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 30-09 22:03
Ik zou zo denken dat je hem op karakter wel uit zou kunnen trappen. Je mag geloof ik ook niet harder dan 25 dus wat kracht betreft lijkt me dat dat voor weinigen een probleem zal vormen. Wilskracht zal misschien nodig zijn om lang in het zadel te kunnen blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
ik heb gisteren flinke crash gehad met de fiets ( sleutelbeen gebroken , benen vol schaafwonden) , maar ergste vanalles is natuurlijk de materiele schade , die geneest nl niet :)
Weten jullie of dit via verzekering terug te vragen is? betreft wel een eenzijdig ongeval. Schade zoal:
- Fietspak helemaal kapot
- Buitenband defect
- Wiel gescheurd
- zadel kapot

zou dat via je eigen WA verzekering te vergoeden zijn?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat zuigt. Sterkte.
WA uitkeren? Never... WA keert alleen uit aan derden.

[ Voor 29% gewijzigd door UltraSub op 02-06-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
degroot schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:36:
ik heb gisteren flinke crash gehad met de fiets ( sleutelbeen gebroken , benen vol schaafwonden) , maar ergste vanalles is natuurlijk de materiele schade , die geneest nl niet :)
Weten jullie of dit via verzekering terug te vragen is? betreft wel een eenzijdig ongeval. Schade zoal:
- Fietspak helemaal kapot
- Buitenband defect
- Wiel gescheurd
- zadel kapot

zou dat via je eigen WA verzekering te vergoeden zijn?
Om te beginnen, beterschap!

Een WA verzekering is hier niet van toepassing. Een fietsverzekering wel, maar die moet je dan wel hebben afgesloten natuurlijk.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 09:52
Vanochtend om 5.57 naar mn werk in 040 gekoerst. Hoge kadans aangehouden 95-100, om de benen en vooral knieen warm te krijgen ( ik reed kort kort).
Uieindelijk onder de 2 uur (met volle rugzak) aangekomen na 54 km koersen.
Vanavond terug en nog half uur hardlopen....
Ging aardig maar baal dat de rugzak aardig tempo vreet....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Kun je die rugzak dan niet een dag vantevoren op je werk laten staan, of op vrijdag in dit geval?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Deze video is een absolute klassieker.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Antaresje schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:15:
Kun je die rugzak dan niet een dag vantevoren op je werk laten staan, of op vrijdag in dit geval?
Dat kan, heb een locker maar vaak vergeet ik dat zeg maar.
Vandaag gaat ie dus met mn huidige kantoorkleding (opgefrommeld... t'zijn kleine hokjes) hier blijven, morgen rust/hersteldag en met OV en verse kleding weer naar kantoor.
Of ik dan weer kledingset gereed leg, en woensdag op en neer koers moet ik bekijken t.a.v. het weer.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
4POX schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:18:
[video]

Deze video is een absolute klassieker.
Geweldig en ontroerend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Geweldige film, ook na het einde zeggen dat hij wel naar huis toe fietst... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

De 11-steden ben ik inmiddels wel van genezen. Alles is hierboven wel gezegd: ook zonder training kun je hem uit fietsen, gewoon niet te hard van start gaan. Op een gegeven moment (180km+) wordt het vooral een mentale kwestie. Hoe zwaar het is hangt ook erg van het weer en de windrichting af. Meest ideale is volgens mij ZO of NO wind. Al heb je bij NO de laatste +/- 20 km tegen. Als je pech hebt, dan heb je (Z)W, dan heb je de zeedijk tot aan Stavoren tegen.

Overigens kwam ik die gast een jaar later bij de 11-merentocht ook tegen, hij fietst nog steeds! Respect!

[ Voor 10% gewijzigd door Tsjilp op 02-06-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

M@cer schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:51:
[...]

Geweldig en ontroerend...
+1

"Ik fiets door, dan maar geen medaille"

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Tsjilp schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:22:
De 11-steden ben ik inmiddels wel van genezen. Alles is hierboven wel gezegd: ook zonder training kun je hem uit fietsen, gewoon niet te hard van start gaan. Op een gegeven moment (180km+) wordt het vooral een mentale kwestie. Hoe zwaar het is hangt ook erg van het weer en de windrichting af. Meest ideale is volgens mij ZO of NO wind. Al heb je bij NO de laatste +/- 20 km tegen. Als je pech hebt, dan heb je (Z)W, dan heb je de zeedijk tot aan Stavoren tegen.

Overigens kwam ik die gast een jaar later bij de 11-merentocht ook tegen, hij fietst nog steeds! Respect!
Geen aanrader dus? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Wat mij betreft niet. De Elfstedentocht is niet bedoeld voor wielrenners. Wielrenners hebben last van overige deelnemers en vooral ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Laatst online: 10-10 18:09
Vorig jaar ook elfstedentocht gedaan op de mountainbike. Grootste tocht die ik tot dan toe had gefietst was 100km elfmerentocht en 60km solo oid. Ik zelf vond hem niet heel zwaar, was alleen erg jammer dat de laatste 100km in de stromende regen moest... terwijl ik alleen kort/kort mee had genomen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
argro schreef op maandag 02 juni 2014 @ 16:55:
[...]
Wat mij betreft niet. De Elfstedentocht is niet bedoeld voor wielrenners. Wielrenners hebben last van overige deelnemers en vooral ook andersom.
Hmm oke, thanx.

Nog maar eens goed over nadenken of ik dat wel moet willen doen dan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Iemand interesse in een Assos T.neoPro S7 in maat L (qua maatvoering heb ik ook maat L in Castelli broeken). Ik vind de zeem toch echt te dik. Heb hem 3 a 4 keer aangehad voor kortere ritten (onder 150 K total). Stuur een dm.

[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 02-06-2014 18:31 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Hoe erg kun je balen van iets kleins :p

Geheugen van mijn Bryton is schijnbaar nogal klein, en vol, dus had hij het korte herstel ritje van vanmiddag niet gelogd. Balen :( :p

Vooral m'n kuit voelt gelijk stukken beter, en van knie geen last meer!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:20
Heeft iemand de Garmin Connect segmenten al gevonden?
Ik kan ze maar niet vinden of zelf aanmaken.
Mijn activiteiten zijn openbaar en ik neem deel aan de leaderboards. Volgens een instructie moet ik dan onder aan de kaart een knopje zien met Segmenten. Nou niet dus.

http://www.gps-info.nl/2014/garmin-connect-segmenten/

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:12
11-Steden is prima te doen als Wielrenner, alleen moet je er voor zorgen dat je een vroege startkaart hebt. Dus groep 1 t/m 5 ofzo.

Als je groep 1 hebt kun je met de snelle mannen mee. Rijden ongeveer 38 gemiddeld over zo`n tocht. Daarbij moet er wel gewacht worden bij sommige stempel posten. Maar vanaf Stavoren is het volle bak koersen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:06
sapphire schreef op maandag 02 juni 2014 @ 22:45:
Geheugen van mijn Bryton is schijnbaar nogal klein, en vol, dus had hij het korte herstel ritje van vanmiddag niet gelogd. Balen :( :p
Ja balen, nu heb je eigenlijk voor niets gefietst! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

HiDNN schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:36:
11-Steden is prima te doen als Wielrenner, alleen moet je er voor zorgen dat je een vroege startkaart hebt. Dus groep 1 t/m 5 ofzo.

Als je groep 1 hebt kun je met de snelle mannen mee. Rijden ongeveer 38 gemiddeld over zo`n tocht. Daarbij moet er wel gewacht worden bij sommige stempel posten. Maar vanaf Stavoren is het volle bak koersen!
Moet je wel om 05.00 willen starten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-10 16:12
Tsjilp schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:46:
[...]

Moet je wel om 05.00 willen starten... :)
Dat klopt! Maar dan ben je ook weer vroeg thuis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
PM_Petrol schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:02:
Heeft iemand de Garmin Connect segmenten al gevonden?
Ik kan ze maar niet vinden of zelf aanmaken.
Mijn activiteiten zijn openbaar en ik neem deel aan de leaderboards. Volgens een instructie moet ik dan onder aan de kaart een knopje zien met Segmenten. Nou niet dus.

http://www.gps-info.nl/2014/garmin-connect-segmenten/
ze werken op mijn Edge810 wel.
Je kan in Garmin connect een segment maken door
* Zorg dat je de 'MODERN' interface van Garmin Connect hebt.
* Selecteer een route die je gereden hebt.
* selecteer optie creeer segment
* vervolgens kun je met sliders het begin en eindpunt markeren.

Vergeet NIET om je gereden koers/track OPENBAAR/Publiek te maken.

En afhankelijk van de intensiteit die jouw track ondergaat (hoe vaak fietst er iemand, met Garmin actief over je (deel van de) track... is het wachten op je leaderbord. Je zal dus lang op 1 staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:22
Omdat ik merk dat hier erg veel kennis aanwezig is, wil ik jullie graag het volgende voorleggen:

Ik breng mijn fiets eigenlijk altijd naar de lokale fietsenmaker voor onderhoud, maar wil eigenlijk zelf mijn ketting/tandwielen/derailleurs goed schoon gaan maken.
Voorheen beperkte die actie zich tot ontvetten, beetje borstelen zodat het meeste vuil eraf was, weer invetten en nalopen met een droge schone doek

Maar ik fiets nu steeds meer en wil dat stukje onderhoud zelf zo goed mogelijk gaan doen zodat het voor de volgende tocht weer helemaal netjes is, zonder vuil, en uiteraard soepel lopend (en omdat ik het leuk vind om met die fiets bezig te zijn).
Ik probeer daarom uit te vinden hoe ik mijn ketting van de fiets af kan halen, en (vooral ook) er weer op te zetten. Ik heb daardoor een paar vragen die ik ondanks youtube en google niet zo heel snel beantwoord krijg:

1 - Kan ik met een kettingpons iedere schakel openen, of is er per ketting 1 speciale pin die je op moet zoeken?
2 - Kan ik dezelfde pin weer terugduwen of is de pin, eenmaal eruit geduwd met een kettingpons, onbruikbaar en moet ik dus voor een nieuwe/reserve zorgen als ik aan de schoonmaak ga..
3 - Kan ik de derailleur voor en achter ook ontvetten, en dan opnieuw invetten met hetzelfde spul als waarmee je de ketting opnieuw invet, of moet dat een anders soort vet zijn ..

En zijn er nog andere essentiële zaken waar ik op moet letten?

Mogelijk relevant:
Ik rij met Shimano Ultegra Compact en heb nooit een andere ketting gekocht dan degene die erop zit (2500km mee gereden, waarvan meer dan de helft in het laatste half jaar). Wel tandwielen achter laten vervangen (grootste is nu 28) ivm regelmatige tochten in ZuidLimburg/Ardennen..

Alvast dank voor de info..

Ps
Uiteraard zal mijn lfm dit allemaal kunnen uitleggen, maar die is vandaag dicht en ik wil eigenlijk vanavond al aan de slag ;)

[ Voor 6% gewijzigd door RHE218 op 03-06-2014 15:03 . Reden: de ps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:03

Peetman

Tjah....

RHE218 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:58:
Omdat ik merk dat hier erg veel kennis aanwezig is, wil ik jullie graag het volgende voorleggen:

Ik breng mijn fiets eigenlijk altijd naar de lokale fietsenmaker voor onderhoud, maar wil eigenlijk zelf mijn ketting/tandwielen/derailleurs goed schoon gaan maken.
Voorheen beperkte die actie zich tot ontvetten, beetje borstelen zodat het meeste vuil eraf was, weer invetten en nalopen met een droge schone doek

Maar ik fiets nu steeds meer en wil dat stukje onderhoud zelf zo goed mogelijk gaan doen zodat het voor de volgende tocht weer helemaal netjes is, zonder vuil, en uiteraard soepel lopend (en omdat ik het leuk vind om met die fiets bezig te zijn).
Ik probeer daarom uit te vinden hoe ik mijn ketting van de fiets af kan halen, en (vooral ook) er weer op te zetten. Ik heb daardoor een paar vragen die ik ondanks youtube en google niet zo heel snel beantwoord krijg:

1 - Kan ik met een kettingpons iedere schakel openen, of is er per ketting 1 speciale pin die je op moet zoeken?
2 - Kan ik dezelfde pin weer terugduwen of is de pin, eenmaal eruit geduwd met een kettingpons, onbruikbaar en moet ik dus voor een nieuwe/reserve zorgen als ik aan de schoonmaak ga..
3 - Kan ik de derailleur voor en achter ook ontvetten, en dan opnieuw invetten met hetzelfde spul als waarmee je de ketting opnieuw invet, of moet dat een anders soort vet zijn ..

Mogelijk relevant:
Ik rij met Shimano Ultegra Compact en heb nooit een andere ketting gekocht dan degene die erop zit (2500km mee gereden, waarvan meer dan de helft in het laatste half jaar). Wel tandwielen achter laten vervangen (grootste is nu 28) ivm regelmatige tochten in ZuidLimburg/Ardennen..

Alvast dank voor de info..

Ps
Uiteraard zal mijn lfm dit allemaal kunnen uitleggen, maar die is vandaag dicht en ik wil eigenlijk vanavond al aan de slag ;)
Wat jij nodig hebt is een missing link. Dan kan je je ketting makkelijk loshalen en vastzetten.
Bijv: http://www.mantel.com/kmc...uLXBvd2VybGlua3Mjc3RhcnQx

Eventueel met tang, bijv: http://www.mantel.com/par...yZWVkc2NoYXAjc3RhcnQxMQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Peetman schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 15:38:
[...]

Wat jij nodig hebt is een missing link. Dan kan je je ketting makkelijk loshalen en vastzetten.
Bijv: http://www.mantel.com/kmc...uLXBvd2VybGlua3Mjc3RhcnQx

Eventueel met tang, bijv: http://www.mantel.com/par...yZWVkc2NoYXAjc3RhcnQxMQ==
Overigens een stuk goedkoper te krijgen via ebay.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:18
RHE218 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:58:
Iedere schakel, maar je kan het best de speciale connector pin (die je heel duidelijk kunt vinden omdat hij er anders uit ziet) verwijderen.
Hij is zo goed als onbruikbaar. Zoals al gezegd is een link wel handig.
Ik zou de derailleur zelf niet ontzettend ontvetten, de wieltjes wel maar die hoef je überhaubt niet in te vetten. Ik spuit altijd een beetje PFTE spray in de bewegende delen van de derailleur maar verder niets.
Maak je cassette en kettingwielen goed schoon, gebruik zo min mogelijk olie op je ketting.
Vervangen die ketting! Een versleten ketting lijdt tot veel meer slijtage aan je onderdelen en een ketting is goedkoop. Kun je meteen een ketting met bijgeleverde missing link (KMC of SRAM) plaatsen in plaats van Shimano. Gooi je oude niet weg voor je de nieuwe installeert want dan kun je hem gewoon precies even lang maken als de oude :P Tandwielen achter heet trouwens cassette, je tandwielen/kettingwielen zitten voor.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 11:47
Na 2500km is die ketting waarschijnlijk nog niet aan vervanging toe. Je kan voor een paar euro een kettingmeter kopen waarmee je makkelijk kan checken of ie nog goed is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker rondje Westerbork gemaakt. Wel erg benauwd. 131 km.

http://connect.garmin.com/activity/513088063

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:39
NielsTn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:57:
[...]

En afhankelijk van de intensiteit die jouw track ondergaat (hoe vaak fietst er iemand, met Garmin actief over je (deel van de) track... is het wachten op je leaderbord. Je zal dus lang op 1 staan ;)
Ik kom met een edge 510 met geen mogelijkheid op de modern interface :'(

[ Voor 6% gewijzigd door maxoss op 03-06-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
maxoss schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:47:
[...]

Ik kom met een edge 510 met geen mogelijkheid op de modern interface :'(
Garmin voert de 'modern' interface gefaseerd in.

dit is mijn URL als ik ingelogd ben: http://connect.garmin.com/modern/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
NielsTn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:53:
[...]

Geeft bij mij dus een "page not found"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Roet schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 13:36:
[...]

Ja balen, nu heb je eigenlijk voor niets gefietst! ;)
Nou nee, maar vind het wel prettig om alle KM's iig bij te houden voor slijtage enzo.

Maargoed volgens mij zette ik er zelf ook al een smilie bij ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 10-10 14:39
NielsTn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:53:
[...]

Als ik connect.garmin.com/modern/ bezoek dan verschijnt er de melding dat de pagina niet bestaat.

Activiteiten kan je wel in modern bekijken door de URL te veranderen en modern er bij te zetten havana zijn activiteit in moderen: http://connect.garmin.com/modern/activity/513088063 het zelfde geld trouwens voor profielen. Wat ik op die pagina's zie is er aan de informatie niks veranderd, alleen hoe het er uitziet is veranderd.

[ Voor 12% gewijzigd door Christiaan676 op 03-06-2014 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Christiaan676 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:01:
[...]
Activiteiten kan je wel in modern bekijken door de URL te veranderen en modern er bij te zetten havana zijn activiteit in moderen: http://connect.garmin.com/modern/activity/513088063 het zelfde geld trouwens voor profielen. Wat ik op die pagina's zie is er aan de informatie niks veranderd, alleen hoe het er uitziet is veranderd.
Dat is de gouden tip, dan kun je inderdaad wel segmenten aanmaken en bekijken. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Makkelijk schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:29:
[...]
Iedere schakel, maar je kan het best de speciale connector pin (die je heel duidelijk kunt vinden omdat hij er anders uit ziet) verwijderen.
Volgens mij zegt Shimano zelf dat je die juist altijd moet laten zitten omdat je anders het plaatje teveel verzwakt na meerdere keren ponsen op hetzelfde plaatje, maar pin me er niet op vast :P

Nu we het toch over kettingen hebben. Als ik eens een KMC of Sram ketting wil proberen (heb tot nu toe steeds Shimano CN-5700), welke moet ik dan in godesnaam pakken? Duurder is vast beter, maar er is teveel keus voor mij. Ik wil met name goede roestbestendigheid en perfect schakelen, gewicht en slijtage interesseren me minder. Het moet overigens op Ultegra 6700 10-spd. Ervaringen anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
KMC is erg luidruchtig en slijt sneller dan Shimano, dus zou ik niet doen.

Campa maakt de beste kettingen maar daar is de prijs dan ook naar.

Een ander mooi alternatief is de 7801 ketting van Shimano. Volgens velen de beste 10v ketting van Shimano ooit.

[ Voor 55% gewijzigd door havana op 03-06-2014 20:34 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:29:
KMC is erg luidruchtig en slijt sneller dan Shimano, dus zou ik niet doen.
Mwoaaah.. dat valt echt wel mee, eens ingelopen. En dat slijten heb ik nog niks van gemerkt, maar goed, dat kan aan mij liggen :)
Maar.. Shimano staat bekend om brekende kettingen toch? :P (Hearsay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Zijn duurdere kettingen nou echt beter dan? Ik zou zelf gewoon altijd de goedkoopste KMC kopen omdat je daar een missing link bij krijgt die los hondsduur is maar kennelijk verschillen de meningen :)
TheLemon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:27:
[...]

Volgens mij zegt Shimano zelf dat je die juist altijd moet laten zitten omdat je anders het plaatje teveel verzwakt na meerdere keren ponsen op hetzelfde plaatje, maar pin me er niet op vast :P
Best plausibel, dan heb ik het een paar keer fout gedaan in het verleden :P

[ Voor 54% gewijzigd door Makkelijk op 03-06-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Alle KMC kettingen komen toch met een missing link :?
Duurder is meestal lichter, niet dat het veel scheelt. Overigens, op de racemotor vroeger merkte je het wel, een lichtere/smallere ketting. Fiets stuurde beter in, die ketting draait natuurlijk als een dolle, en gyroscopisch effect was best groot/merkbaar op hogere snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
KMC kettingen komen standaard met link. Echter, ze zijn wel fors duurder geworden de laatste jaren. Ik kocht de x93 een paar jaar geleden voor 16 euro per stuk, tegenwoordig kosten ze 20-25 euro. Voor dat geld heb je ook een Dura Ace ketting.

Duurdere kettingen gaan over het algemeen niet langer mee, maar zijn vooral lichter.

KMC's worden vooral luidruchtig na gebruik van ontvetter. Dan krijg je ze nauwelijks nog stil.

[ Voor 12% gewijzigd door havana op 03-06-2014 22:07 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Makkelijk schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:13:
Zijn duurdere kettingen nou echt beter dan? Ik zou zelf gewoon altijd de goedkoopste KMC kopen omdat je daar een missing link bij krijgt die los hondsduur is maar kennelijk verschillen de meningen :)

[...]

Best plausibel, dan heb ik het een paar keer fout gedaan in het verleden :P
Ebay, heb laatst 2 stuks gekocht voor 4 nogwat :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
sapphire schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:11:
[...]

Ebay, heb laatst 2 stuks gekocht voor 4 nogwat :)
Goeie tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46
havana schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:29:
Een ander mooi alternatief is de 7801 ketting van Shimano. Volgens velen de beste 10v ketting van Shimano ooit.
Beter dan de 7901 ketting ? (die heb ik er nu opzitten, was paar euro meer dan de 6701 ketting, dus die toen maar besteld)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Laatst online: 07:29
Vandaag mijn tweede ritje met de Edge 510 gereden. Nadat donderdag de cadanssensor ermee ophield na de pauze heb ik de batterij er even uit gehad en sindsdien reageert-ie weer. Nu zat ik nog met het probleem dat de Garmin niet dezelfde waarden geeft als m'n ander computertje (Standaard Sigma dingetje). Na donderdag heb ik de wheel size op manual, 2096 gezet maar nog steeds geeft de Sigma hogere waarden.

op dit ritje logt ie een kilometer meer. Zou dat ding dan al die tijd te optimistisch zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Heb 2 missing linkjes voor mijn shimano kettingen, kostte bij elkaar nog geen €4 bij LBS, dus lijkt me het geld niet. Kan je die eigenlijk gewoon overzetten naar je nieuwe ketting?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:06:
KMC's worden vooral luidruchtig na gebruik van ontvetter. Dan krijg je ze nauwelijks nog stil.
Dat klopt, na ontvetten ratelen ze flink. Was minder goed te horen op mijn oude alu frame met een gossamer crank. Nu op de Ultegra rammelt het wat harder. Maar.. na 2 ritten (na iedere rit ff met remmenreiniger over de ketting en daarna squirtlube) loopt het weer rustig, of ik ben er gewoon aan gewend, maar dat lijkt me erg sterk. Ben een neuroot met geluidjes en kraakjes. Nou zou het natuurlijk kunnen dat mijn definitie van stil lopen inmiddels vertroebeld is natuurlijk, maar ik hoor nooit iemand om me heen klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wackmaniac schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 22:50:
Heb 2 missing linkjes voor mijn shimano kettingen, kostte bij elkaar nog geen €4 bij LBS, dus lijkt me het geld niet. Kan je die eigenlijk gewoon overzetten naar je nieuwe ketting?
Nee. Linkjes zijn te gebruiken binnen de levensduur van één ketting. Nieuwe ketting > nieuw linkje.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:26:
[...]

Nee. Linkjes zijn te gebruiken binnen de levensduur van één ketting. Nieuwe ketting > nieuw linkje.
Volgens mij zitten ze er ook vaak gewoon bij, iig wel bij de afgelopen 2 KMC kettingen die ik gekocht heb.
Maar los kosten ze iid niet veel.

En verder vind ik KMC best goed voor het geld wat ze kosten. Gewicht verschil merk je volgens mij toch niet en het is niet dat ze minder sterk zijn

[ Voor 22% gewijzigd door Griffin op 04-06-2014 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:26:
[...]

Klopt, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, zoals de linkjes voor 11 speed kettingen. Die zijn nadrukkelijk niet bedoeld om weer te openen en te sluiten. Het kan ongetwijfeld wel, maar volgens KMC is het niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Inderdaad. En dat is heel vreemd, want daarmee verliest een linkje eigenlijk z'n waarde. In de praktijk werkt het gelukkig gewoon.

@ Griffin

Punt is dat ze een stuk duurder zijn geworden. Ik heb er jaren mee gereden, maar ik ben er nu recentelijk vanaf gestapt. Als ik voor hetzelfde geld of een paar euro's meer een Dura Ace + KMC linkje kan gebruiken dan is de keuze wel heel snel gemaakt, want die Dura Ace loopt veel stiller.

Eventjes gekeken bij Bike24

- KMC X1093 kost 22 euro
- Dura Ace 7801 kost 23 euro
- Ultegra 6600 (breken niet) kost 19 euro

[ Voor 67% gewijzigd door havana op 04-06-2014 11:55 . Reden: zpelvaut ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:26:
Inderdaad. En dat is heel vreemd, want daarmee verliest een linkje eigenlijk z'n waarde. In de praktijk werkt het gelukkig gewoon.
De waarde is dat het nog steeds veel makkelijker is dan ponsen. Als ik het goed begrepen heb is het ponsen van een 11 speed (Campa) ketitng geen sinecure en kom je daarbij met een huis-tuin-en-keukenpons niet weg. Los daarvan zal het zijn omdat de link net iets dunner en daardoor kwetsbaarder is, waardoor KMC niet kan/wil garanderen dat de link nog heel / recht is na losmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je hebt idd een speciale 11v pons nodig en inderdaad, ponsen is lastiger dan een linkje gebruiken (geldt ook voor 10v). Lezyne heeft trouwens een goede 11v pons die ook betaalbaar is (geen 125 euro zoals de officiële Campa pons).

http://www.lezyne.com/pro...dchaindr.php#.U469zy_nenU

http://www.vanherwerden.n...-drive-4712805974504.html

[ Voor 27% gewijzigd door havana op 04-06-2014 08:35 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Hoe zijn de ervaringen met de Jan Janssen classic? Nog niet eerder aan meegedaan, ben benieuwd hoe eerdere jaren qua publiek, sfeer en verzorging waren?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Fuck, moet ik natuurlijk ook weer een nieuwe pons hebben zodra ik nog eens ketting wissel bedenk ik me nu. Heb nu een Pro, maar die doet geheid max 10v. :(
En over die link hergebruik bij 11v, wie doet dat hier (niet)? Ik wel in ieder geval. Kan me er weinig bij voorstellen waarom de 10v wel kan en de 11v niet. Ja het is misschien wat dunner, maar het principe blijft exact gelijk. De monteur bij de LBS deed het voor zijn campa kettingen ook probleemloos zei hij. Volgens mij probeert KMC gewoon nog wat meer vette winst te maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
... Als ik voor hetzelfde geldt of een paar euro's meer ...
Havana toch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
Makkelijk schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:29:
.....
:P Tandwielen achter heet trouwens cassette, je tandwielen/kettingwielen zitten voor.
Dank voor je tijd en tips! (en het is cassette vanaf nu! :) )

Ik dacht erover om mijn oude ketting op te poetsen maar ik kan inderdaad ook een nieuwe eromheen leggen, veel schoner dan dat zullen ze niet worden, en meteen een goed moment om die missing link er tussen te zetten.
havana schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:33:
Je hebt idd een speciale 11v pons nodig en inderdaad, ponsen is lastiger dan een linkje gebruiken (geldt ook voor 10v). Lezyne heeft trouwens een goede 11v pons die ook betaalbaar is (geen 125 euro zoals de officiële Campa pons).
Heb je per cassette (9/10/11 speed) een andere kettingpons nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Taigu schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 08:52:
Hoe zijn de ervaringen met de Jan Janssen classic? Nog niet eerder aan meegedaan, ben benieuwd hoe eerdere jaren qua publiek, sfeer en verzorging waren?
Vorige twee edities meegedaan.. Leuke tocht, niet extreem druk naar mijn idee en verzorging goed.
Enige nadeel aan de JJC vond ik dat je een heel deel door de stad Arnhem aan het fietsen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
RHE218 schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:10:
[...]

Heb je per cassette (9/10/11 speed) een andere kettingpons nodig?
Voor het ponsen van een cassette heb je inderdaad een vrij speciale pons nodig...

Een ketting inkorten gaat prima met iedere willekeurige pons, maar weer in elkaar ponsen van een 11 speed ketting kan alleen met een 11 speed pons.
Leuke tocht. Kan mij nog wel herinneren dat de bevoorrading vrij onevenwichtig verdeeld was. Ik reed de 200km. Na circa 60 en na 190 km kwamen we toen iets tegen. Dat had te maken met combinaties met andere afstanden o.i.d.

[ Voor 47% gewijzigd door argro op 04-06-2014 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gisteren eerste val-ervaring opgedaan. Was op zoek naar een mooi klein parcours (lees: rustig stukje industrieterrein) rondom Eindhoven toen het steeds harder begon te regenen. We zijn niet van suiker, maar toch te hard een bocht genomen of te hard geremd... schuif... daar lag ik. Eerste gedachte was eigenlijk: als dit vallen is valt het wel mee. Wat schaafwonden, paar gaatjes in het tenue (Castelli bib hield het goed, beter dan de huid daaronder), shifter staat wat scheef.
Het carbon moet ik nog even goed controlleren vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:11
Kak, mijn 105 ketting niet goed onderhouden. Na 3000 km begon ik vorige week opeens te merken dat ik begon door te trappen op mijn favoriete verzet. Dit weekend de ketting vervangen maar het probleem blijft merkte ik gisteren bij de eerste rit. Dan maar ook een nieuwe cassette erbij halen en die erop zetten. Beetje jammer al zo vroeg.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW153. 3-fasen. CT003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
argro schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 09:29:
[...]
Voor het ponsen van een cassette heb je inderdaad een vrij speciale pons nodig...
Mooi om te zien dat er inderdaad compleet iets anders staat, dan dat het in mijn hoofd zat 8)7
Maar uiteraard doelde ik op de ketting horende bij een bepaalde cassette en goed om te weten dat ze voor het uit elkaar halen eigenlijk allemaal wel geschikt zijn.

Thanks
Vanmiddag op pad voor de pons, vanavond poetsen voor een paar mooie dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vorig jaar meegereden (155km), prima tocht, goede verzorging, goede bewegwijzering en op gevaarlijke punten zoals in Arnhem stonden er verkeersregelaars.
Volgens mij rijden er iets van 4-5000 mensen mee op diverse afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52
Joarie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:06:
Kak, mijn 105 ketting niet goed onderhouden. Na 3000 km begon ik vorige week opeens te merken dat ik begon door te trappen op mijn favoriete verzet. Dit weekend de ketting vervangen maar het probleem blijft merkte ik gisteren bij de eerste rit. Dan maar ook een nieuwe cassette erbij halen en die erop zetten. Beetje jammer al zo vroeg.
Soms heb ik dat ook terwijl de ketting keurig op tijd is vervangen. Dat verhelpt zichzelf meestal na +/- 100km. Zo niet, dan kan het zijn dat alleen dat een tandje (je favo verzet) versleten is en kan je die los vervangen. Dat zou je op het oog al wel moeten kunnen zien op je cassette.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik las op andere plekken op het internet dat je twee kettingen kunt aanschaffen en die om de 1000 KM omwisselt. Mijn LBS zei dat ik met mijn 1500 KM al te ver zat. En beter met 1 ketting kan doorfietsen.

Volgens strava heb ik nu 5200 KM gedraaid met mijn loopwerk. Maar ik ben ook vrij stipt met smeren. Sinds het begin van het jaar gebruik ik squirtlube. Het draait allemaal lekker. Maar een paar uur door de regen maakte wel herrie. Vorige maand dacht ik even geld te besparen door een oud flesje teflon te gebruiken. Ketting maakte weer herrie, werd vies en zwart. Tandwielen werden weer zwart. Dikke bende. Als ik de ketting naar me toe trok hoor je het zand knisperen.

Alles schoongemaakt met lampenolie. Vanaf nu alleen nog maar squirt. Dan maar wat vaker smeren (en duurder). Maar wel een schone fiets en schone handen. (en schone benen als je weer persoonlijk met je benen tegen de ketting aankomt. )

Maatje van mij is erg makkelijk. Die gaat pas smeren als de kettingen gaat piepen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Vorig jaar meegereden (155km), prima tocht, goede verzorging, goede bewegwijzering en op gevaarlijke punten zoals in Arnhem stonden er verkeersregelaars.
Volgens mij rijden er iets van 4-5000 mensen mee op diverse afstanden.
Nog nagedacht over mee doen of niet overigens? Ik weet het nog niet zelf ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
- KMC X1093 kost 22 euro
- Dura Ace 7801 kost 23 euro
- Ultegra 6600 (breken niet) kost 19 euro
Bedoel je daarmee dat die 7801 wel breken. Zit ik niet echt op te wachten :) Wilde ook maar een nieuwe ketting regelen en had die 7801 op het oog, maar als die wat kwetsbaar is dan moet ik mss even heroverwegen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:20
NielsTn schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 14:57:
[...]

Danku voor de info, helaas mag ik nog geen gebruik maken van MODERN.
Maar met de tip om gewoon de URL te veranderen kan ik idd wel segmenten aanmaken. Helaas nog geen segmenten gevonden op m'n woon-werk route haha.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
wackmaniac schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:14:
[...]

Bedoel je daarmee dat die 7801 wel breken. Zit ik niet echt op te wachten :) Wilde ook maar een nieuwe ketting regelen en had die 7801 op het oog, maar als die wat kwetsbaar is dan moet ik mss even heroverwegen.
Nee, de ketting die nog wel eens breekt is 6700-serie.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn god wat lelijk, dat modern. Bah bah.. Dacht gisteren dat het aan Safari lag, maar zo ziet het er in chrome ook uit blijkt nu :X

/edit
Als het nou gewoon wit was, maar die lelijke rand links en boven, die is toch nutteloos nu?

[ Voor 27% gewijzigd door UltraSub op 04-06-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Whoops. Gebeurt me niet vaak :>

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Daarom viel het me ook op! ;)

Ik heb inmiddels een chinees frame besteld trouwens, ben benieuwd hoe dat me gaat bevallen. Ik ben blij dat ik in ieder geval geen rijdende reclamezuil ben straks. Nu ik ook geen/weinig teamkleding koop, ziet het geheel er een stuk rustiger uit straks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Voor de Stava gebruikers die zich aan hebben gemeld voor de Pavé battle of June Challenge: Strava is nu in het Spaans beschikbaar en om dat te vieren heeft de winkel Pavé een challenge mogen bedenken.

http://pave.cc/

Afbeeldingslocatie: http://blog.grantblakeman.com/media/images/pave_culture_cycliste.jpg

Enkel high-end spul daar: Assos, Rapha, Passoni, Time, Parlee, Chipolini, etc.
Ze houden elke zaterdag een "rit", maar dat is een bloody hammerfest. Ik heb me daar nog niet aan gewaagd

[ Voor 48% gewijzigd door jspr op 04-06-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Wow! Barcelona loopt echt lichtjaren voor op Madrid qua bike scene en alles eigenlijk :) eigenlijk niet zo grappig.... :-(

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Echt heel mooi hoor, zonder twijfel, maar serieus: komen hier wel eens klanten? Ik denk dat 90% van de potentiële kopers hier niet naar binnen durft, laat staan iets koopt. Waarschijnlijk staan nergens prijskaartjes bij? Ik zou me er niet op mijn gemak voelen iig. Dit is geen winkel, maar een expo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:00:
[...]
Nog nagedacht over mee doen of niet overigens? Ik weet het nog niet zelf ;)
Ik wil wel, maar de bijzonder drukke juni-maand (vrouw en kinderen willen ook weleens aandacht, en die geef ik ze graag ;)) gooit denk ik roet in het eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 17:43:
[...]

Ik wil wel, maar de bijzonder drukke juni-maand (vrouw en kinderen willen ook weleens aandacht, en die geef ik ze graag ;)) gooit denk ik roet in het eten.
Had ik al verwacht eigenlijk na de autorit. Volgende maand maar ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wat voor rit is er volgende maand?

Zit te twijfelen om van het weekend naar België af te reizen voor Tilff-Bastogne-Tilff en de week later staat Limburgs Mooiste op de agenda.. Heb wel weer zin om wat heuveltjes te beklimmen.

[ Voor 80% gewijzigd door M@cer op 04-06-2014 19:28 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.