Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.057 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:29
Ik heb vandaag maar even een testritje gemaakt met de Garmin. (Nog bedankt voor alle hulp en adviezen bij het monteren)

samen met m'n pa 155km (166 volgens mijn ander teller) rondom Zwolle, met als hoogtepunt de Lemelerberg ;). Geen regen gehad, wel wat frisser dan ik op had gerekend en hier en daar een stukje ondergelopen fietspad. Navigeren ging prima. Ik had de route getekend en ik kon zo het lijntje volgen. Aan het begin even wennen aan de schaal enzo en op de echt lastige stukken (dwars door dorpjes/woonwijk) ging het wel eens mis maar ik ben tevreden.

Wel jammer dat de snelheid/cadans sensor na de eetpauze geen sjoege meer gaf. Komend weekend maar eens naar kijken, een ook maar ff kijken hoe ik de ride op de pc kan bekijken. En heul veel poetsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55
@ddx je kan de autopause beter op een km of 4 zetten ipv 10.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Pelle schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:11:
Naar mate de rit vorderde, zag je DDX's glimlach steeds groter worden. Waar bij mij het lichtje langzaam uit ging, ging hij steeds harder rijden. Met op het eind nog even een sprintje trekken om een scooter in te halen 8)7

[..]
vlakke moest ik mijn meerdere erkennen in Graham en DDX, die veel op kop hebben lopen sleuren. Petje af voor beide heren :)
DDX heeft dat wel vaker hoor. Bij mij was het naar het einde ook ver op aan het raken. Die scooter was me te veel ;) Maar het vlakke ligt mij duidelijk meer. Komt echt door mijn zondag groeps ritjes, weer of geen weer (lees wind of veel wind) ;).
DDX schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 22:39:
Lijkt het net of we met 5 man rondje hebben gereden als je strava bekijkt.
Gelukkig hebben we dan de flyby tool en kan je zien dat die andere 2 zo'n 30% van de rit vlak voor/achter ons gereden hebben.
Viel me ook op. Grappig dat het al bij 30% is. Kan me echt die twee niet herinneren overigens.
M@cer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:46:
Had hem even kort op 10 staan zelf maar dat is idd gewoon ruk. Moet blijkbaar niet altijd luisteren naar DDX :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
Best georganiseerde toertocht die ik heb gereden gister, die Klimclassic. Duidelijke bewegwijzering, goede revitailleringsposten en na afloop lekker kunnen douchen in een hotelkamer geregeld door de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren een mooi rondje door Groningen gemaakt, heerlijk weer. De Noorderrondrit was me net wat te ver voor de knie. Uiteindelijk toch ook 100km gemaakt. Oostenwind, dus richting de Duitse grens. De wind was best stevig, maar tot aan Slochteren achter een dijk gefietst wat het wat aangenamer maakte.

Groningen - Slochteren - Siddeburen - Wagenborgen - Nieuw Wolda - Hongerige Wolf - Ganzedijk - Finsterwolde - Oostwold - Midwolda - Scheemda - Noordbroek - Sappemeer - Kolham - Roodehaan - Groningen

98 km @ 30km/h gem. Hartslag was weer behoorlijk in de war, of 220 of 0... nooit weer een polar...

http://www.strava.com/activities/146900922

Bij thuiskomst toch weer last van de knie, maar minder als afgelopen zondag (toen de nacht eigenlijk amper geslapen :S)
Morgen kijken hoe Tecklenburg gaat. Nog meet gotters die die kant op gaan?

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46
M@cer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:46:
Voor Noord-Holland is 10km handig ivm pontjes en je komt toch niet echt onder die snelheid.
Voor Limburg is het idd iets te hoog.

Vandaag rondje van 110km gereden, Amstel Gold lus 2.
http://www.strava.com/activities/147245988

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Op de pont zet ik de Garmin altijd even op stop en vlak voordat de pont weer is aangemeerd zet ik hem aan (dan zit je toch nog wel onder de 4km).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
Castelli en maten is echt gokwerk :P

Ging dus weg om een Free aero te scoren. Maat L was te groot en M niet meer op voorraad. Vervolgens een Evoluzione gepast en deze was in L te klein, in XL zat deze echter als gegoten dus maar in XL gekocht! Hoop dat de kwaliteit niet veel onder doet in vergelijk met een free aero, maar dat zal wel loslopen (in ieder geval kiss 3 zeem).

Maar ik vind het toch raar dat model A in L te groot is en model B in L veels te klein! Afijn, broek gescoord ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik had precies hetzelfde bij 2 verschillende broeken van Castelli. De ene zaten de bretels zo strak dat ik bijna krom moest lopen, bij de andere gewoon prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:13
Heb dit gisteren opgenomen, Michał Kwiatkowski in Training, sprak hem nog even op de top. Hij start binnenkort in de Dauphiné in voorbereiding op de Tour.

Dit groepje was verder Met Michal Golas en een renner van Etixx (Opleiding Omega Pharma - Quick-Step )

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4xztanEbWEY]

Video was oorspronkelijk 1 uur 40 minuten heb dit terug gebracht naar 20 minuten.
Garmin garmin virb edit werkt erg handig helaas heeft het nog geen rotate functie, word wel aan gewerkt geeft garmin aan op hun forum.
(heeft toch wat in kwaliteit ingeboet door 1x extra te moeten recoden).

Toch grappig wat je met zon smartphone evengoed kan opnemen. Zal de uitgebreide versie van dit appje aanschaffen zodat de focus op infinitive blijft. en een wat betere aspect ratio krijgt.

[ Voor 15% gewijzigd door jekker op 30-05-2014 15:49 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Er zit wel verschil tussen een "normale" broek en een aero broek van Castelli zoals het geval voor de aero en bodypaint varianten. Deze horen extra strak te zitten ivm Aero en je houding in het zadel die alleen bij een aero houding prettiger zal aanvoelen. Hij is daar immers voor gemaakt.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

jekker schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:43:
Toch grappig wat je met zon smartphone evengoed kan opnemen. Zal de uitgebreide versie van dit appje aanschaffen zodat de focus op infinitive blijft. en een wat betere aspect ratio krijgt.
Leuk om te zien, en dit is "typisch" rijden in Spanje wil ik bijna zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-09 22:54

Huig

Merino Fanatic

Ik heb zojuist een Castelli Squadra regenjas besteld. Gebruikt nu een hardloopjas van nike, maar die is achter toch een beetje kort. Voor 40€ is dat wel een gokje waard, ik ben benieuwd hoe de pasvorm is. Hebben d'r ook mensen ervaring met rapha? Heb een 20% kortingsbon gescoord door de summer-survey op facebook in te vullen en gelijk maar 4 merino shirts besteld :p De rest vind ik eigenlijk onbetaalbaar. Zijn ze echt zo goed?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Huig schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:48:
Ik heb zojuist een Castelli Squadra regenjas besteld. Gebruikt nu een hardloopjas van nike, maar die is achter toch een beetje kort. Voor 40€ is dat wel een gokje waard, ik ben benieuwd hoe de pasvorm is. Hebben d'r ook mensen ervaring met rapha? Heb een 20% kortingsbon gescoord door de summer-survey op facebook in te vullen en gelijk maar 4 merino shirts besteld :p De rest vind ik eigenlijk onbetaalbaar. Zijn ze echt zo goed?
Merino shirts kan je ook voor goedkoper krijgen waarschijnlijk van Icebreaker. Ook een erg goed merk mbt merino wol.

--

Aan het einde van de laatste blog post van DCrainmaker...
http://www.dcrainmaker.com/2014/05/working-coast-france.html
Well, obviously, Friday is just starting here in France. But after dropping off The Girl at the train station to catch her high-speed train back to Paris Thursday night, I continued on south another 2+ hours to the foothills of the Pyrenees.

It’s here I’ll be spending the weekend doing a bunch of final tests on the Garmin Edge 1000, Polar V800, some action cams, and then the Mio Cyclo 505. Along with a bunch of other smaller things. Sorta testing festivus. Lots of up and downs of big climbs aiming to validate the barometric altimeters on many devices (I also have a ton of older devices to match up against).

Next week’s gonna be a busy week for reviews!

[ Voor 39% gewijzigd door Graham op 30-05-2014 17:29 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
M@cer schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:14:
Op de pont zet ik de Garmin altijd even op stop en vlak voordat de pont weer is aangemeerd zet ik hem aan (dan zit je toch nog wel onder de 4km).
Maar Strava bijvoorbeeld trekt zich daar volgens mij niks van aan, die ziet GPS positie X op een bepaald tijdstip en een paar minuten later GPS positie Y en zal gewoon een rechte lijn tekenen en meenemen in de berekening van afstand en snelheid of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
Gisteren ook klimclassic gereden. Genoten van de prachtige omgeving, weer en route. Vind dit toch een tandje lastiger dan fietsen in Limburg. Achteraf gezien was het toch beter om de 28 te monteren want op de redoute was het harken op de 34-25. Top dag gehad ondanks weer last van de knie. Binnenkort hopelijk naar sportcentrum Eindhoven voor een bikefit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ascension schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 17:44:
[...]

Maar Strava bijvoorbeeld trekt zich daar volgens mij niks van aan, die ziet GPS positie X op een bepaald tijdstip en een paar minuten later GPS positie Y en zal gewoon een rechte lijn tekenen en meenemen in de berekening van afstand en snelheid of niet?
In Strava gaat het goed en wordt de pont niet meegenomen, Runkeeper kan er minder goed mee omgaan. Als ik naar min werk fiets moet ik 2x met de pont en het gaat altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Als je nog denkt om wat te kopen op duursport.nl dan kan je 15 % korting krijgen met de code "KC2014". Alleen nog vandaag geldig trouwens!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 18:36

sapphire

Die-hard pruts0r

Huig schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:48:
Ben benieuwd wat je er van vind :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Toch maar even melden dan in het wielertopic :)

Ik (en mijn vriendin) zijn vorig jaar begonnen met triathlon, daarom destijds ook van marktplaats een tweetal fietsen gescoord. Op zich heel tevreden mee :)
1e tri gewoon op de hardloopschoenen op de fiets gedaan.

Echter vraag ik me nu af of het toch gaat helpen om fietsshoenen + klikpedalen aan te schaffen.
Natuurlijk zal die 'beter/fijner/etc' zijn, maar wat kan ik aan meetbaar resultaat verwachten?
Fietste vorig jaar 44min op de 20km, heuvelachtig parcour.

Het fietsen an sich bevalt me ook best goed, dus ga ik ook vaker trainen dit jaar ;) echter zie ik mij niet langer dan een uur / anderhalf fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:06
Yeah nog een verse triatleet :)
welkom!
ik overweeg om nog om tijdelijk (20 km fietsen op de 1/8e triathlon) maar gewoon flat pedals te planten. Dan kan ik gewoon met de renschoenen er direct op wegstoempen :)

PS er is ook een Triathlon en 1/4 triathlon topic op GoT! :P

[ Voor 13% gewijzigd door NielsTn op 31-05-2014 00:10 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

NielsTn schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:10:
Yeah nog een verse triatleet :)
welkom!
ik overweeg om nog om tijdelijk (20 km fietsen op de 1/8e triathlon) maar gewoon flat pedals te planten. Dan kan ik gewoon met de renschoenen er direct op wegstoempen :)

PS er is ook een Triathlon en 1/4 triathlon topic op GoT! :P
Ja dat heb ik dus vorig jaar gedaan :)
Resulteerde (ondanks 1e tri) in een T2 wisseltijd in de top 10 ;)

Maar dat komt dus idd omdat ik geen schoende hoefde aan te trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
JBplap schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:16:
[...]

Ja dat heb ik dus vorig jaar gedaan :)
Resulteerde (ondanks 1e tri) in een T2 wisseltijd in de top 10 ;)

Maar dat komt dus idd omdat ik geen schoende hoefde aan te trekken.
Nou als je in Apeldoorn dan een Roubaix aantreft met Bennies Flat pedals van specialized.. ;)
dan zal ik t' wezen. Nu eerst focus op hardlopen (minstens 5km), en zwemtechniek....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

NielsTn schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:17:
[...]

Nou als je in Apeldoorn dan een Roubaix aantreft met Bennies Flat pedals van specialized.. ;)
dan zal ik t' wezen. Nu eerst focus op hardlopen (minstens 5km), en zwemtechniek....
Grappig, zie net ook jouw post in dat topic, was daar al lange tijd dood.

Toevallig was Apeldoorn ook mijn 1e! (ik woon er ook)
En dit jaar weer :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

maxoss schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 18:32:
Achteraf gezien was het toch beter om de 28 te monteren want op de redoute was het harken op de 39-25. Top dag gehad ondanks weer last van de knie. Binnenkort hopelijk naar sportcentrum Eindhoven voor een bikefit.
Als je de Redoute met 39-25 oprijdt en niet op het tempo van een prof, snap ik dat je last van je knie hebt. Dan moet je wel vreselijk lopen stoempen. Ikzelf reed hem vorig jaar met 34-27 en dat liep aardig goed met gemiddeld 12.6km/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 20:27
Op naar Ibbenbüren voor de 100km Tecklenburg rundfahrt :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10 20:18
JBplap schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:06:

Echter vraag ik me nu af of het toch gaat helpen om fietsshoenen + klikpedalen aan te schaffen.
Natuurlijk zal die 'beter/fijner/etc' zijn, maar wat kan ik aan meetbaar resultaat verwachten?
Fietste vorig jaar 44min op de 20km, heuvelachtig parcour.
Eigenlijk elk onderzoek hiernaar zegt dat het helemaal niks uit maakt. Historisch gezien is het vastklikken van je voeten in de pedalen voornamelijk een kwestie van comfort en veiligheid. Mensen ervaren het echter ook als efficiënter, dat komt waarschijnlijk omdat klikpedalen een betere techniek afdwingen, die je ook zou kunnen leren met flat pedals.

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 31-05-2014 09:06 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Op naar de heuvelrug! Lekker fiets weer.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:41

Pelle

🚴‍♂️

TheLemon schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:42:
[...]

Als je de Redoute met 39-25 oprijdt en niet op het tempo van een prof, snap ik dat je last van je knie hebt. Dan moet je wel vreselijk lopen stoempen. Ikzelf reed hem vorig jaar met 34-27 en dat liep aardig goed met gemiddeld 12.6km/u.
Ik vond het op 34x28 al knap lastig (14,4 km/h).. ik kon me niet voorstellen dat ik een nog zwaarder verzet had moeten trappen zonder om te vallen of m'n bovenbenen op te blazen.

Verder niks aan te merken op de organisatie van de Klimclassic. Wel op de kwaliteit van het Belgisch wegdek trouwens. Niet te geloven hoe slecht sommige afdalingen erbij lagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:59
TheLemon schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 00:42:
[...]

Oeps foutje, had 34-25 moeten zijn inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:33:
[...]

Ik vond het op 34x28 al knap lastig (14,4 km/h).. ik kon me niet voorstellen dat ik een nog zwaarder verzet had moeten trappen zonder om te vallen of m'n bovenbenen op te blazen.
Die 14,4 (Klimclassic tijdmeting) lijkt niet te kloppen trouwens. Strava geeft 12,3 aan op het segment waar TheLemon 12,6 heeft gereden.
Toch aardig tevreden met de 4e plek die me dat op de GoT/Strava ranglijst oplevert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:36
jekker schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:43:
Heb dit gisteren opgenomen, Michał Kwiatkowski in Training, sprak hem nog even op de top. Hij start binnenkort in de Dauphiné in voorbereiding op de Tour.

Dit groepje was verder Met Michal Golas en een renner van Etixx (Opleiding Omega Pharma - Quick-Step )

[video]

Video was oorspronkelijk 1 uur 40 minuten heb dit terug gebracht naar 20 minuten.
Garmin garmin virb edit werkt erg handig helaas heeft het nog geen rotate functie, word wel aan gewerkt geeft garmin aan op hun forum.
(heeft toch wat in kwaliteit ingeboet door 1x extra te moeten recoden).

Had je even gevraagd of je mee mocht fietsen? Kan me voorstellen dat de profs een beetje irritant worden van alle wielertoeristjes die even in hun wiel mee willen rijden. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Makkelijk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 09:03:
[...]

Eigenlijk elk onderzoek hiernaar zegt dat het helemaal niks uit maakt. Historisch gezien is het vastklikken van je voeten in de pedalen voornamelijk een kwestie van comfort en veiligheid. Mensen ervaren het echter ook als efficiënter, dat komt waarschijnlijk omdat klikpedalen een betere techniek afdwingen, die je ook zou kunnen leren met flat pedals.
:o
Ik had verwacht doordat je ook nu op de opgaande beweging (trekken) wat extra kracht zou kunnen zetten, dit ook wat snelheid zou op moeten leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
JBplap schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 12:34:
[...]

Ik had verwacht doordat je ook nu op de opgaande beweging (trekken) wat extra kracht zou kunnen zetten, dit ook wat snelheid zou op moeten leveren.
Heel veel mensen doen dat niet ondanks ingeklikt (meer over de techniek). Een van de voordelen vind ik overigens dat je niet van je pedalen kan afstuiteren op slecht wegdek tijdens hoog tempo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

En je kunt gaan 'staan' op je pedalen tijdens een sprintje oid. zonder dat je voeten er vanaf schieten :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
[...]

https://www.thieme-connec...ct/10.1055/s-2008-1038374

Het onderzoek is helaas niet downloadbaar. Uit een ander onderzoek uit de jaren 90 zou blijken dat wielrenners niet in staat zij om 'upstroke' te produceren. Wat je ervaart als 'upstroke' als je het probeert is simpelweg minder tegendruk op het omhoog-gaande pedaal. Dat is een techniek die je met flat pedals ook zou kunnen leren maar dan is het risico op van het pedaal schieten groot. Jammer genoeg is dat onderzoek ook onvindbaar (de bronvermeldingen die ik heb gevonden zijn dood) maar het is plausibel.

Met andere woorden, onervaren wielrenners verliezen hun kracht niet door een 'gebrek' aan upstroke, want dat maakt niet uit met 90rpm, maar door continu met het onderste been je andere been tegen te werken.

Als je lange afstanden en heuvels fietst wil je gewoon staan op je pedalen en dan is clipless veel veiliger. Voor een triatlon of tijdrit vraag ik me af of het in de praktijk veel uit maakt. Als je al heel efficiënt aerodynamisch rijdt dan is opstaan sowieso niet het beste plan.

Een andere leuke traptechniek / carbon-verkoop mythe is trouwens dat schoenen die niet stijf zijn ontzettend veel energie zouden absorberen. Waar gaan al die newtonmetertjes dan precies heen meneer de carbon-verkoper? :+ De energie gaat hooguit met iets meer vertraging je crank in. Zoals het bij flexibele hardloopschoenen met iets meer vertraging je lichaam in gaat waardoor de impact lager is (maar het wordt niet minder energie..)

[ Voor 24% gewijzigd door Makkelijk op 31-05-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
Voor mijn gevoel klinkt Makkelijk's stelling wel, je duurvermogen wordt over het algemeen niet beperkt door de totale kracht van de gebruikte spieren maar door de capaciteit van je hart en longen om voldoende zuurstof aan te leveren. Ik denk wel dat klikpedalen kunnen helpen een goede houding en beweging aan te leren maar voor veel triatleten zal een krachtvoordeel (vrijwel) wegvallen tegen de omslachtigere wissel. Wellicht wil je dus wel een aanzienlijk deel van je trainingen met klikpedalen rijden maar mn latere trainingen en je race plat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Bacchus schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:19:
[...]

Voor mijn gevoel klinkt Makkelijk's stelling wel, je duurvermogen wordt over het algemeen niet beperkt door de totale kracht van de gebruikte spieren maar door de capaciteit van je hart en longen om voldoende zuurstof aan te leveren. Ik denk wel dat klikpedalen kunnen helpen een goede houding en beweging aan te leren maar voor veel triatleten zal een krachtvoordeel (vrijwel) wegvallen tegen de omslachtigere wissel. Wellicht wil je dus wel een aanzienlijk deel van je trainingen met klikpedalen rijden maar mn latere trainingen en je race plat?
Dat is misschien wel een goed punt. Als je op internet zoekt naar 'proof efficiency clipless pedals' kom je bij veel bronnen die clipless ontkrachten maar er zijn ook teveel mensen die een gevoel van efficientie ervaren of daadwerkelijk een snelheidsverschil meten om het te ontkrachten. Dan moet het dus haast de techniek zijn die 'verbeterd' wordt door clipless, al is het maar door meer vertrouwen in je bevestiging.

Hier is overigens een abstract van studie uit 1991 die ik eigenlijk zou willen lezen hierover: http://web.a.ebscohost.co...2bBSqSixEb5Xg%3d%3d&crl=c

En dit is artikel waar ik net een samenvatting van stuurde voor geïnteresseerden :P
http://www.radlabor.de/fi...ack_Pedalkraefte_2008.pdf
Hierin zie je dat zelfs bij de groep elite fietsers er tegendruk op het pedaal is wanneer het bovenin is, zelfs als je ze vraagt om bewust 'upstrokes' te doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Makkelijk op 31-05-2014 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 13:09:
En je kunt gaan 'staan' op je pedalen tijdens een sprintje oid. zonder dat je voeten er vanaf schieten :)
Jup dat ook zeker!

Overigens om nog eens wat cassette discussies aan te slingeren. Waar rijden de pros mee tijdens de giro?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Paar jaar geleden zag je nog weleens triples in bergritten en veel compacts, dat is ook niet meer echt nodig zo te zien :P

[ Voor 40% gewijzigd door Makkelijk op 31-05-2014 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo vandaag weer lekker ritje door Belgie en Limburg gemaakt.
191km met 2000 hoogtemeters.
http://www.strava.com/activities/147729558

Kon wel merken dat ik al 3 dagen hier aan het fietsen ben, hartslag bleef wat lager en echt heel hoog kreeg ik hem ook niet meer.
Wel mooi gemiddelde hartslag levert dat op (129 met max van 172)

Wel lekke achterband vanmorgen in afdaling, voelde achterkant wat uitbreken gelukkig genoeg ruimte :)

En ook nice strava stats deze maand (al zal ik nog wat plaatsen zakken)
May MTS 2306km 298/110000

[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 31-05-2014 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Vandaag de Tecklenburg Rundfahrt gereden. Heerlijke tocht. Goed uitgezet, meer dan voldoende verkeersregelaars, goede verzorging en mooie en rustige omgeving. De 26 klimmetjes vielen wel me wel zwaar, zeker naar het einde toe. Uiteindelijk 180 km gefietst met 2.200 hm. Moet ook zeggen dat de gemiddelde deelnemer vrij geoefend was. Weinig pannenkoeken gezien vandaag. Ook velen met een fiets waarvan alleen al het voorwiel de waarde van mijn gehele fiets overstijgt. Zat mooi spul tussen.

Vandaag was ook de primeur van mijn 'nieuwe' fiets trouwens. Gisteren de Veloce groep vervangen door een Chorus groep. Daarnaast ook een ander stuur en andere stuurpen. Best een geslaagde upgrade al zeg ik het zelf.
Vandaag wel zonder cadansmeting gefietst trouwens. Na het hoongelach over het lijmen van een magneet op de crank dacht ik de lijm maar eens achterwege te laten. Gevolg was dat de magneet na precies 0 ritten al zoek was. Zonde. De achterkant van de crank is bij het pedaal ook helemaal flush trouwens. Het pedaal valt niet in de crank weg waardoor het magneetje in een 'kuiltje' zit. Dat zal meegespeeld hebben.

Plaatje van de geupgrade fiets:
Fiets 20140530
Makkelijk schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:02:
Paar jaar geleden zag je nog weleens triples in bergritten en veel compacts, dat is ook niet meer echt nodig zo te zien :P
Wel alleen op dagen dat iets als de Angliru of, zoals vandaag in de Giro, de Zoncolan op het programma staat, en dan nog was een triple of compact een uitzondering. Tijdens gewone bergritten rijdt iedere prof met een 39 (of groter).

[ Voor 38% gewijzigd door argro op 31-05-2014 20:11 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Was ik vandaag lekker met een vaartje van 35 aan het fietsen wordt ik opeens als een gek ingehaald door een ATB... Ik denk WTF, dus even gas geven maar onmogelijk om bij te houden.. In de verte zie ik hem afslaganen na een paar minuten kom ik hem weer tegen zonder ook maar een zweetdruppelje op zijn hoofd.. Toen viel me het aparte achterwiel op, was het gelukkig een elektrische ATB die zonder veel moeite 45km/u kan..

Ik was weer gerust gesteld :)

Vandaag dag 3 van mijn 4x100km rit gedaan.. Hopelijk kan ik morgen nog tijd vinden om de 4e keer compleet te maken..

[ Voor 4% gewijzigd door M@cer op 31-05-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 20:27
De Tecklenburg rundfahrt was wel zwaar zeg. 100km was me zwaar genoeg. Lärchenweg laatste 50 meter moeten lopen, bleek achteraf op buitenblad omhoog te stoempen :p na ongeveer 65km vloog mijn ketting er af en dubbel door voorderrie hapering. Deze was gebogen en teruggebogen. Klimmetjes boven de 14% maar gelopen ivm ketting. De klim van 20km voor het einde was me wel te zwaar, kwam tot de helft op 14% stuk. Tocht was goed voor 1541hm en 101km volgens mijn garmin. Gemiddelde van 24 km/h gereden. http://www.strava.com/activities/147714488

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ook de runfahrt gereden, de 130km variant. Wel pittig idd, had nog maar 1500km in de benen. Helaas de larcheweg niet op kunnen rijden omdat iemand op zn plaat ging. Al met al een erg mooie tocht, genoten. Ergerde me wel eeen beetje aan die wanabee profs, inhalen als je niet kan inhalen en dat geschreeuw. :)

@agro, heb jou fiets nog zien staan bij een stop 65km. Mijn Bianchi stond 3 fietsen verder op.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik heb vandaag de Waalse. Pijl gereden. Was een topdagje met schitterend weer. Gereden met een clubje van 7 man. Een mooi clubje heren moet ik zeggen!!

Wij reden de oude route en kwamen daarbij uit op 172 km met 3100 hm. Ik heb zelf lekker gereden, handrem erop tot de Stockeu en vanaf daar volle peut. Die strategie werkte eigenlijk zeer goed, want ik kon ook op de Rosier nog mooie hartslagen rijden zonder te sterven.

De organisatie was weer uitstekend al moet het aantal deelnemers niet groter worden...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik weet niet of het hier bekend is,
maar in een ander topic trof ik de volgende tool/website aan die de synchronisatie
regelt tussen:
  • Garmin Connect
  • Runkeeper
  • Strava
  • TrainingPeaks
  • SportTracks
(en op korte termijn Endomundo)

ter indicatie, mijn historie over Runkeeper, Garmin Connect en Strava gaat terug tot juni 2011.
De site is daar ca 3-4 uur mee aan het synchroniseren geweest :)

Dit is de tool/site:
https://tapiriik.com

[ Voor 8% gewijzigd door NielsTn op 31-05-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
NielsTn schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 21:40:
Ik weet niet of het hier bekend is,
maar in een ander topic trof ik de volgende tool/website aan die de synchronisatie
regelt tussen:
  • Garmin Connect
  • Runkeeper
  • Strava
  • TrainingPeaks
  • SportTracks
(en op korte termijn Endomundo)

ter indicatie, mijn historie over Runkeeper, Garmin Connect en Strava gaat terug tot juni 2011.
De site is daar ca 3-4 uur mee aan het synchroniseren geweest :)

Dit is de tool/site:
https://tapiriik.com
Had je de search al gebruikt op "tapiriik.com"? Vast niet ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag net als vele andere op de fiets gestapt. Merkte wel dat ik al 9 dagen niet gereden had, paintball blauwe plekken op benen heb ik eigenlijk geen last van gehad.

98,9km gedaan, vond vooral de zwanenburgerdijk-vijfhuizerdijk erg mooi :)

Irritante is alleen dat mn knie weer erg pijn doet, hoop dat het gewoon komt doordat ik iets te enthousiast gereden heb op sommige stukken en niet door de fiets. Zou wel vreemd zijn om na 1600km opeens last te krijgen zonder dat er wat versteld is :?

Mijn ebay front mount heeft het overigens perfect gedaan! :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieoorski
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 14:36
Vandaag lekker gefietst, had mijn fiets gisteren extra goed schoongemaakt.
Voor het eerst in twee jaar mijn lagers opnieuw gevet.
Dat merk je echt gelijk het ging vandaag echt lekker soepel, mijn fiets trapte weer als of hij net nieuw was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Vandaag ff een aardig rondje in de alpen gedaan: Croix de Fer, Telegraph en Galibier. Die laatste was begin van deze week nog beetje de vraag of die opgereden kon worden, maar twee dagen geleden ging ie toch open. Uiteraard nog ladingen sneeuw aan de kant van de weg, maar was lekker weer dus op de berg zelf was het prima te doen. Uiteindelijk 180km en 4300hm: http://www.strava.com/activities/147827607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
Vandaag eindelijk mijn eerste cyclo kunnen rijden. Jezus wat viel dat rijden in een peleton me zwaar de eerste 80 kilometer, ontzettende hoge snelheid en ik lag vrij ver naar achter waardoor ik continu aan het dichtrijden was. Dit kostte me zoveel energie dat ik na de eerste 40 kilometer al kramp kreeg en een gemiddelde HR van ruim 170 had. 2de klim de groep laten lopen en aangesloten bij een nieuwe groep. Wat een verschil om vooraan te rijden, hier ging het super en samen met de groep naar de finish gereden.

Totaal 160 kilometer, 2185 HM en 28 gemiddeld. Eigenlijk best tevreden. :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:44
Hielko schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:30:
Vandaag ff een aardig rondje in de alpen gedaan: Croix de Fer, Telegraph en Galibier. Die laatste was begin van deze week nog beetje de vraag of die opgereden kon worden, maar twee dagen geleden ging ie toch open. Uiteraard nog ladingen sneeuw aan de kant van de weg, maar was lekker weer dus op de berg zelf was het prima te doen. Uiteindelijk 180km en 4300hm: http://www.strava.com/activities/147827607
Mooie topsnelheid gescoord ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooie fiets en upgrades argro! Welke wielset heb je erin? De Eurus. ;)

[ Voor 26% gewijzigd door LuPo op 01-06-2014 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Aardig rondje indeed _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Kan ik op een Easton EA70 wielset ook gewoon 25mm bandjes monteren? Ik lees hier namelijk dat 25mm 'beter' is dan 23mm.

Op dit moment heb ik de GP4000S II 23mm in bestelling staan bij Rose (duurt nog een aantal weken voor ze leverbaar zijn). Maar als de 25mm beter is kan ik net zo goed gelijk die bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:20
LuPo schreef op zondag 01 juni 2014 @ 09:56:
Kan ik op een Easton EA70 wielset ook gewoon 25mm bandjes monteren? Ik lees hier namelijk dat 25mm 'beter' is dan 23mm.

Op dit moment heb ik de GP4000S II 23mm in bestelling staan bij Rose (duurt nog een aantal weken voor ze leverbaar zijn). Maar als de 25mm beter is kan ik net zo goed gelijk die bestellen.
Ergens op de velg staat de maat. Ik heb bijvoorbeeld 622-15C als velgmaat.
In dit tabelletje: http://www.futurumshop.nl...nter_37-Jan.-31-10.21.jpg, kan je kijken welke maat banden er allemaal op jouw velg kunnen.
25mm is geen probleem en past eigenlijk op alle velgen.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
M@cer schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 19:58:
Vandaag dag 3 van mijn 4x100km rit gedaan.. Hopelijk kan ik morgen nog tijd vinden om de 4e keer compleet te maken..
Dit alles in het kader van "maximaal aantal km met zo weinig mogelijk trainingseffect" :P ? Anyway, knap hoor, ik zie 't mijzelf niet doen. En ik heb er ook geen tijd voor, maar da's een andere discussie...

Zelf zojuist een kort rondje uitgefietst (hersteltraining). 45 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:56
Welke fiets zouden jullie kiezen voor 1350 euro? Gebruik hem vooral voor recreatief gebruik 2/3 in de week, af en toe richting limburg/posbank, groesbeek en ga binnenkort een keer naar de alpen. Ben 24 jaar, 1.83 en 76 kilo.

Beide aluminium
Beide rond de 7,6 kilo.

Rose pro sl-3000
+ Ultrega 6800 11 speed
- Iets mindere onderelen
- Iets rechterop (maar verwaarloosbaar)

of

Rose xeon rs-2000
+ iets betere onderdelen: frame, wielen, zadelpen.
- 105 5700 10 speed / of toch misschien een keuze voor triple?

Voordeel van de pro sl-3000 dus vooral de ultegra 6800 waar ik goede verhalen over hoor en een tandje extra (en meer mogelijkheden qua casettes), voordeel van de xeon is betere onderdelen.

http://www.rose.nl/bike/rose-pro-sl-3000-2014/aid:668381
http://www.rose.nl/bike/rose-xeon-rs-2000-2014/aid:690657

[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 01-06-2014 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Matedeor schreef op zondag 01 juni 2014 @ 15:00:
Welke fiets zouden jullie kiezen voor 1350 euro? Gebruik hem vooral voor recreatief gebruik 2/3 in de week, af en toe richting limburg/posbank, groesbeek en ga binnenkort een keer naar de alpen. Ben 24 jaar, 1.83 en 76 kilo.

Beide aluminium
Beide rond de 7,6 kilo.

Rose pro sl-3000
+ Ultrega 6800 11 speed
- Iets mindere onderelen
- Iets rechterop (maar verwaarloosbaar)

of

Rose xeon rs-2000
+ iets betere onderdelen: frame, wielen, zadelpen.
- 105 5700 10 speed / of toch misschien een keuze voor triple?

Voordeel van de pro sl-3000 dus vooral de ultegra 6800 waar ik goede verhalen over hoor en een tandje extra (en meer mogelijkheden qua casettes), voordeel van de xeon is betere onderdelen.

http://www.rose.nl/bike/rose-pro-sl-3000-2014/aid:668381
Heb je ze beide al eens gepast in Bocholt (Leuke zaak om in te neuzen)?
Zo op het oog lijken ze redelijk gelijk (als ik naar stack/reach van bv. een 55cm frame kijk).
afmontage als derailleurs/cranks ga je niet zo snel na aanschaf upgraden... een zadel/zadelpen bv is behapbaar ook kort na de aanschaf.

[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 01-06-2014 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vanmorgen maar kort rondje uitrijden gedaan in Limburg.
En daarna nog even vervangend fietsvervoer gedaan tussen Weer en Eindhoven. (andere optie was omrijden via Venlo/Nijmegen, maar was ik ongeveer zelfde extra tijd mee kwijt)

En nu rest van reis hopelijk gewoon trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:03:
Vanmorgen maar kort rondje uitrijden gedaan in Limburg.
En daarna nog even vervangend fietsvervoer gedaan tussen Weer en Eindhoven. (andere optie was omrijden via Venlo/Nijmegen, maar was ik ongeveer zelfde extra tijd mee kwijt)

En nu rest van reis hopenlijk gewoon trein ;)
Dat is ruk. Toch best handig zo'n Pelle met auto :D

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ach mooi weer en best leuke omgeving zo met bossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
NielsTn schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:03:
[...]

Heb je ze beide al eens gepast in Bocholt (Leuke zaak om in te neuzen)?
Zo op het oog lijken ze redelijk gelijk (als ik naar stack/reach van bv. een 55cm frame kijk).
afmontage als derailleurs/cranks ga je niet zo snel na aanschaf upgraden... een zadel/zadelpen bv is behapbaar ook kort na de aanschaf.
Ja ben vrijdag wezen kijken, eigenlijk vond ik ze allebei goed passen. Hebben me ook al opgemeten. Xeon vond ik iets mooier, met een rechter frame, en mooiere kleuren. Al is de pro sl ook zeker niet lelijk. Voordeel van die pro sl is dat die een betere groep heeft, waar je goede verhalen over hoort en een tandje meer (en meer keus qua casettes). Bij de xeon zijn die wielen, zadelpen en wielen gewoon iets beter, en volgens mij ook het frame. In eerste instantie wilde ik voor de xeon gaan maar vraag mij af waar heb je meer voordeel van hebt: iets betere onderdelen/of een betere groep en meer versnellingen.

Kwamen op mij over al beide goede fietsen, al is dat moeilijk testen in zo'n winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door Matedeor op 01-06-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Je kunt ook custom samenstellen hè. Soms zijn bepaalde producten niet eens met meerprijs. Zo kon ik bij mijn Pro SL 3000 de Ritchey WCS onderdelen zonder meerprijs kiezen ipv de stock onderdelen toen (FSA). Die Ritchey WCS waren toen qua gewicht ook nog eens lager dan de stock FSA onderdelen.

Ik zou zelf gaan voor de nieuwe 11 speed groep. Ultegra is gewoon een stap beter dan 105 en zeker 11 speed biedt een meerwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
LuPo schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:53:
Je kunt ook custom samenstellen hè. Soms zijn bepaalde producten niet eens met meerprijs. Zo kon ik bij mijn Pro SL 3000 de Ritchey WCS onderdelen zonder meerprijs kiezen ipv de stock onderdelen toen (FSA). Die Ritchey WCS waren toen qua gewicht ook nog eens lager dan de stock FSA onderdelen.

Ik zou zelf gaan voor de nieuwe 11 speed groep. Ultegra is gewoon een stap beter dan 105 en zeker 11 speed biedt een meerwaarde.
Dat is nu helaas niet meer het geval, bij betere producten betaal je gewoon de volle meerprijs. Enige carbon zadelpen die ik er gratis op zou kunnen zetten is de: FSA SL-K SB20 Carbon (maar weet niet wat daar de kwaliteit van is).

Kan iemand deze cijfers (bij frame) trouwens ontrafelen. Heb er zelf te weinig verstand van. Wat is nu precies het verschil in zithouding tussen de pro sl en de xeon:

http://www.rose.nl/bike/r...bikevariantchanged=668381

[ Voor 17% gewijzigd door Matedeor op 01-06-2014 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste medetweakers,

Ik ben van plan deze week een wielrenner fiets te kopen. Ik heb in het verleden dit nog niet eerder gedaan. Wel fiets ik elke dag na werk. Ik ben van plan 3 dagen per week te gaan fietsen(in het begin korte routes). Wat verder handig om te weten is dat ik 105kg weeg, wellicht belangrijk voor welke fiets ik nodig heb.

Op het moment twijfel ik tussen 2 fietsen(tenzij jullie een betere alternatief hebben voor deze prijs):

http://www.mantel.com/gia...ZicmFuZFtdPTEwNyNzdGFydDU

http://www.mantel.com/gia...ZicmFuZFtdPTEwNyNzdGFydDY

Is het de geld waard om 400 exta te besteden om ultegra afmontage te hebben en de P-SL wielen?
Is full carbon geen probleem met mijn gewicht?

Of kan ik beter me geld besteden aan een ander merk? mijn budget voor de fiets ex pedalen etc is 1600 euro. elke cent minder is natuurlijk mooi meegenomen :)

Welke pedalen kan ik hier het beste bij kopen?

alvast bedankt :)

EDIT: na de topic te hebben gelezen zie ik veel goede dingen over Rose. Is dit een beter merk dan giant en cube voor race fietsen? ik kan namelijk best naar bocholt rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Heerlijk het weekend afgesloten door richting de kust te fietsen. Had verwacht dat het knijterdruk zou zijn in de duinen maar dat viel reuze mee. Al met al vrij relaxed de bijna 250km weggereden.

http://www.strava.com/activities/148219358

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 18:41:
Beste medetweakers,

Ik ben van plan deze week een wielrenner fiets te kopen. Ik heb in het verleden dit nog niet eerder gedaan. Wel fiets ik elke dag na werk. Ik ben van plan 3 dagen per week te gaan fietsen(in het begin korte routes). Wat verder handig om te weten is dat ik 105kg weeg, wellicht belangrijk voor welke fiets ik nodig heb.

Op het moment twijfel ik tussen 2 fietsen(tenzij jullie een betere alternatief hebben voor deze prijs):

http://www.mantel.com/gia...ZicmFuZFtdPTEwNyNzdGFydDU

http://www.mantel.com/gia...ZicmFuZFtdPTEwNyNzdGFydDY

Is het de geld waard om 400 exta te besteden om ultegra afmontage te hebben en de P-SL wielen?
Is full carbon geen probleem met mijn gewicht?

Of kan ik beter me geld besteden aan een ander merk? mijn budget voor de fiets ex pedalen etc is 1600 euro. elke cent minder is natuurlijk mooi meegenomen :)

Welke pedalen kan ik hier het beste bij kopen?

alvast bedankt :)

EDIT: na de topic te hebben gelezen zie ik veel goede dingen over Rose. Is dit een beter merk dan giant en cube voor race fietsen? ik kan namelijk best naar bocholt rijden.
Voor dat geld zijn de alternatieven legio en spelen allerlei persoonlijke voorkeuren ook een rol. Een lijst met de 50 objectief vastgestelde beste fietsen voor 1.600 euro bestaat niet.

Paar aandachtspunten. Waar ga je vooral fietsen? Waarom een compact? Let vooral op de wielen, gezien de 105kg.

Wat pedalen beteft, SPD-SL, Look Keo en Time ontloopt elkaar amper, zie ook alinea 1.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:42
Bijna zelfde rondje gedaan, maar dan met de Glandon i.p.v. de Croix de Fer, en de Alpe d'Huez als toetje (Marmotte ritje dus). Afschuwelijke hongerklop aan het einde, dus er moet nog wel wat gebeuren. Schitterende rit, vooral de afdaling van de Gladon en het tweede deel van de Galibier.

http://www.strava.com/activities/148231055

Nu drie dagen rust en heel, heel veel eten en dan donderdag de Alpe d'HuZes (vol in de supercompensatie :9)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:03:
[...]
Voor dat geld zijn de alternatieven legio en spelen allerlei persoonlijke voorkeuren ook een rol. Een lijst met de 50 objectief vastgestelde beste fietsen voor 1.600 euro bestaat niet.

Paar aandachtspunten. Waar ga je vooral fietsen? Waarom een compact? Let vooral op de wielen, gezien de 105kg.

Wat pedalen beteft, SPD-SL, Look Keo en Time ontloopt elkaar amper, zie ook alinea 1.
Ik heb niet bewust voor een compact gekozen eigenlijk. Ik zag deze bij mantel staan en vond die twee er leuk uit zien. ROSE PRO SL-3000 vind ik ook best strak. Is het kwalitatief beter of minder dan een giant?

ik ben inmiddels op de rose site aan het kijken en zag daar deze wielen: Mavic Cosmic Elite S WTS
Zijn die goed genoeg voor mijn gewicht?

Ik fiets vooral omgeving nijmegen, dus groesbeek wijchen, malden, arnhem etc.

thanks voor de tips, ik zal voor de spd-sl gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:06:
[...]

Ik heb niet bewust voor een compact gekozen eigenlijk. Ik zag deze bij mantel staan en vond die twee er leuk uit zien. ROSE PRO SL-3000 vind ik ook best strak. Is het kwalitatief beter of minder dan een giant?

ik ben inmiddels op de rose site aan het kijken en zag daar deze wielen: Mavic Cosmic Elite S WTS
Zijn die goed genoeg voor mijn gewicht?

Ik fiets vooral omgeving nijmegen, dus groesbeek wijchen, malden, arnhem etc.

thanks voor de tips, ik zal voor de spd-sl gaan.
Google op Mavic velg die je noemt, geeft oa hier:

Maximum rider weight Mavic wheels:
Mavic Aksium S WTS 100 Kg
Mavic Cosmic Carbone 40 WTS 100 Kg
Mavic Cosmic Carbone SLE WTS 100 Kg
Mavic Cosmic Carbone SL 100 Kg
Mavic Ksyrium Elite S WTS 100 Kg
Mavic Ksyrium SL S 100 Kg
Mavic R-Sys SLR WTS 100 Kg
( http://www.canyon.com/_en...ortcenter_articles_id=141)
http://www.tech-mavic.com...data/docs/themes/2_19.pdf

De Cosmic elite staat hier (nog) niet tussen, maar ik denk dat die (grote kans) ook op 100kg ingeschaald is...

FWIW: ik rijd ook in regio Nijmegen-Groesbeek, zowel MTB als racefiets :)

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 01-06-2014 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke velg kan ik dan het beste gebruiken? Maken die 5 kilo's echt wat uit? Verwacht namelijk op 100kg te zitten na een maandje.

Top man: heb je wat route tips voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:29:
Welke velg kan ik dan het beste gebruiken? Maken die 5 kilo's echt wat uit? Verwacht namelijk op 100kg te zitten na een maandje.

Top man: heb je wat route tips voor me?
Tja... ene kant gok ik dat er best wat marge op de wielen zal zitten...
Zelf rijd ik met Zipp 60 die zijn 'gegarandeerd' tot 113kg, en met mijn (nu nog) 88kg zeker geen issue.

Routes kun je bv met toerritten rijden, laatst was in Nijmegen een rit uitgezet.
Als je een GPS hebt (bv een Edge van Garmin) dan kun je op internet genoeg routes vinden:
http://gpstracks.nl
(bv.)

Zelf heb ik laats een rit (Totenhugel) gedownload, die start naast mijn deur, en heeft 105 km lengte met 500 hoogtemeters (via oa Kalkar en Xanten).
Er is genoeg te vinden :)

overigens, ik heb jaren terug mijn mountainbike bij Rose gekocht (en thuisbezorgd) en er veel plezier van gehad. Ook veel geleerd, zodat ik weet wat me wel en niet bevalt. Daarna kleine upgrade naar Specialized Epic Expert 29er en een Roubaix SL4 :P

[ Voor 12% gewijzigd door NielsTn op 01-06-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
Ik (=enigszins prutser) acht de frames van Giant en Cube een trapje boven die van Rose.

Rond de € 1.200 zou ik eigenlijk nog gewoon lekker een degelijke aluminium fiets kiezen. Voor dat geld kun je een alu top-frame met 105, en misschien wel grotendeels Ultegra krijgen terwijl je bij carbon toch nog wel concessies moet doen links of rechts. In dat prijssegment is de keuze in alu fietsen reuze maar als je voor jezelf weet waarom je carbon wil ipv alu, moet je het ook niet laten. (Maar dan had je hier niet gevraagd maar gesteld.)

[ Voor 3% gewijzigd door Bacchus op 01-06-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:51:
[...]

Ik (=enigszins prutser) acht de frames van Giant en Cube een trapje boven die van Rose.
Toen ik mij er twee jaar geleden in verdiept heb kwamen Canyon en Rose als beste frames uit de testen en de fora's. Is er inmiddels iets veranderd? Weet dat Cannondale trouwens ook erg goed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Laatst online: 16:40
Beste medetweakers,

Ik ging toevallig twee weken geleden richting Mantel voor de TCR Composite 1 van 2014, maar die stond toen niet meer in de winkel. De verkoper wees me toen op de TCR Composite 1 van 2013, en die vond ik eerlijk gezegd een stuk mooier (het 2014 model is zwart). Na wat rondfietsen door de winkel + het vergelijken met Trek-fietsen ben ik toen voor de TCR Composite 1 gegaan. En... tot nu toe erg tevreden. Ik kom van een aluminium Defy 3 met een Sora groep, dus nu over naar carbon + volledig Ultegra (6700, dus 10 speed aan de achterkant) is wel een verademing.

Ik kan 'm dus aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:14:
[...]

Toen ik mij er twee jaar geleden in verdiept heb kwamen Canyon en Rose als beste frames uit de testen en de fora's. Is er inmiddels iets veranderd? Weet dat Cannondale trouwens ook erg goed is.
ik zou dit graag willen weten. Als Rose betere heeft dan weet ik genoeg.

De witte Giant TCR Composite 1 vind ik heel erg mooi. Mooi design, ultegra en goede wielen lijkt me.

Ik ga morgen wel even bij Rose kijken in Duitsland. Kan je daar op locatie net zo veel veranderen als bij hun op de website? wat is de kans dat je hem meteen kan meenemen? Op de site heb ik de ROSE PRO SL-3000 iets aangepast, ultegra pedalen en andere wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2014 @ 21:56:
[...]

ik zou dit graag willen weten. Als Rose betere heeft dan weet ik genoeg.

De witte Giant TCR Composite 1 vind ik heel erg mooi. Mooi design, ultegra en goede wielen lijkt me.

Ik ga morgen wel even bij Rose kijken in Duitsland. Kan je daar op locatie net zo veel veranderen als bij hun op de website? wat is de kans dat je hem meteen kan meenemen? Op de site heb ik de ROSE PRO SL-3000 iets aangepast, ultegra pedalen en andere wielen.
Je kan op diverse modellen zitten/rijden (in het gebouw). Evt. configureren kan daar ter plekke besproken worden. Met de medewerker kan dan eea details worden doorgerekend/gemeten, en afhankelijk van levertijd is het later ophalen. Het is niet een 'Kwantum' waar je de fiets klaar-terwijl-u-wacht in elkaar gezet wordt en 1 uur later mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap