Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hielko schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:20:
Ik zit nu in de Alpen, en merk ook dat de Garmin niet altijd perfecte GPS ontvangst heeft. Maar het is wel 100x beter dan wat de Iphone 4 van een medefietser produceert. Wellicht dat nieuwere smartphones wel een stuk beter zijn.

Trouwens wel opmerkelijk: vandaag de Sarenne opgefietst. IMO 1 van de mooiste klimmen hier zo rond Bourg d'Oisans. Zie je op strava dat er slechts 70 man je voor zijn gegaan terwijl op Alp d'Huez er 12.000 man een tijd met Strava neergezet hebben.
Als mijn Edge het goed gedaan heeft vorig jaar, sta ik ook tussen die 70 ;) Schitterend gebied idd.
edit:
O ik zie dat je de lange kant hebt gedaan, ik had de TdF route. Die oostkant lijkt me idd ook heel tof om te doen.

Maar ik gebruik mijn Edge al 2 1/2 jaar op de MTB en racefiets in NL, Duitsland, België, Alpen. In hooggebergte, bossen, heuvels, regen, sneeuw en hagel en echt nauwelijks problemen. Toegegeven, op een rit naar de Croix de Fer had ik een paar spannende nieuwe segmenten aangemaakt langs steile bergwanden een paar meter naast het asfalt, maar dat was denk ik de enige keer.
Ik heb laatst de AGR noodgedwongen met mijn Nexus 4 (die een uitstekende gps ontvangst heeft) gelogd, ik zal dat eens vergelijken met eerdere ritten in hetzelfde gebied met de Edge.

[ Voor 4% gewijzigd door TheLemon op 27-05-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Ieoorski schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:36:
Heb gisteravond in de Lidl Amsterdam nabij de Bijlmer Arena ook zo'n standaard gekocht.
Er lagen er toen nog een stuk of 6.
Heb er daar vanavond ook eentje gehaald, toen ik wegging stonden er nog 4 ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Hielko schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:20:
Ik zit nu in de Alpen, en merk ook dat de Garmin niet altijd perfecte GPS ontvangst heeft. Maar het is wel 100x beter dan wat de Iphone 4 van een medefietser produceert. Wellicht dat nieuwere smartphones wel een stuk beter zijn.

Trouwens wel opmerkelijk: vandaag de Sarenne opgefietst. IMO 1 van de mooiste klimmen hier zo rond Bourg d'Oisans. Zie je op strava dat er slechts 70 man je voor zijn gegaan terwijl op Alp d'Huez er 12.000 man een tijd met Strava neergezet hebben.
De Sarenne is nóg mooier dan Croix-de-Fer??
Oh man, ik ga echt nog eens terug daar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
UltraSub schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 21:01:
[...]

De Sarenne is nóg mooier dan Croix-de-Fer??
Oh man, ik ga echt nog eens terug daar :)
Gladon/Croix-de-Fer denk ik de mooiste beklimming hier (IMHO), maar Sarenne zeker goed voor een plaatsje in de top 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:28

Vos

AFCA

Ik heb de Sarenne enkel gedaald via de AdH. Heb genoten :). Volgende keer maar andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05

4POX

Everybody is wired

PM_Petrol schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:24:
Ik snap niet waarom Garmin alleen in de 510 en 1000 GLONASS+GPS heeft geplaatst.
De 810 heeft het weer niet. Zonde, want sommige mensen hebben slecht ontvangst in bepaalde gebieden.
Als je naar de printplaten kijkt is de Edge 810 van binnen precies hetzelfde als de edge 800. Er zit alleen een bluetooth chip extra op de printplaat. Waar ik me het meeste nog over verbaast is dat er maar 32 MB werkgeheugen opzit. Veel budget auto navigatiesystemen hebben er 64 MB werkgeheugen.

Ik hoop binnenkort een foto serie te zien van de edge1000. Ben benieuwd naar de hardware. Het zou van Garmin erg makkelijk zijn om de hardware van de edge 810 te pakken en die uit te breiden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zat net serieus te kijken naar een 510. Vanwege GLONASS en de pc less upload. Lekker goedkoop. Gebruik maps bijna nooit, en de 1000 is me nog te buggy het komende jaar. Maar ja. Maps achter laten. Hmm. 810 zou perfect zijn als die GLONASS had. Rottige Garmin, snap je toch niet waarom ze het wel in de 510 stoppen en niet in de 810.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Om je naar de 1000 te pushen ipv de 510 ? ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
De Croix de fer is echt miljard keer mooier dan de Sarenne, maar de Sarenne is wel heerlijk bokkezwaar! :-)
Jammer dat het asfalt zo matig wordt tussen de Sarenne en de Alp.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Over afwijking van garmin, soms heb je gewoon pech.
Zie bijvoorbeeld deze rit :
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2igzn2c.jpg
http://www.strava.com/activities/138636598

En paar dagen later :

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/mi13s0.png
http://www.strava.com/activities/139915518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55
sapphire schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:37:
Vandaag mijn pakketje uit Taiwan binnen met.....een imitatie SRAM frontmount :)
Precies dezelfde binnen gehad, edge 800 past perfect.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
4POX schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:37:
[...]
Waar ik me het meeste nog over verbaast is dat er maar 32 MB werkgeheugen opzit. Veel budget auto navigatiesystemen hebben er 64 MB werkgeheugen.
Dat is DE manier om te besparen tegenwoordig; meeste mobiele telefoons (lees: voornamelijk iOS devices) hebben ook net te weinig geheugen asn boord. Zal wel duur zijn voor die bedrijven oid :)

Maar de device bestaat toch uit wel meer dan een printplaat? Als de hardware gelijk was, zou je mss firmware ban 510 wel gewoon op 810 kunnen flashen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:42
Ik lees in dit forum dat het meer en deel van de gebruikers toch voor Garmin kiezen ipv bijvb Mio, hoe komt dit? Onbekend maakt onbemind? Ik ben absoluut een beginner maar heb juist voor de Mio 315HC gekozen ivm de totale aanschafprijs. Ik heb (nog) geen problemen gehad met positie bepaling en alle sensoren werken ook prima. Gisteren een (gratis) update gehad van de kaarten en wat extra functionaliteit. (o.a. mogelijkheid tot het koppelen van vermogensensor) Ik vind de nieuwe modellen zeker niet meer zo „lomp” als de voorgaande en het misstaat zeker niet op je fiets. Als ik dan een "nadeel" moet noemen: Je kan niet rechtstreeks koppelen met strava, dat moet via hun eigen mioshare, eenmaal ingesteld werkt dit prima en automatisch. Updaten van het device kan ook alleen m.b.v. een windows computer. Maar je data online zetten gaat wel met een mac. In een eerder post is er gesproken over de verschillen tussen de 315 en 515, er was toen sprake dat het verschil alleen de wifi mogelijkheid van de 515 was. Dit is niet geheel correct. De 515 heeft ook bluetooth mogelijkheid zodat je je notificaties en muziek kunt „streamen” naar je mio vanaf je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
sapphire schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:59:
Om je naar de 1000 te pushen ipv de 510 ? ;)
Maar toen ze de 810 op de markt hebben gezet tegelijk met de 510 was er nog geen 1000 ;)
chippie777 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 08:57:
Ik lees in dit forum dat het meer en deel van de gebruikers toch voor Garmin kiezen ipv bijvb Mio, hoe komt dit? Onbekend maakt onbemind?
Heel simpel. Marktleider. Integratie van de plugins op de grote sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:18
Ik had gisteren een update van Strava dat je nu routes kunt maken. Ik weet nog niet precies hoe het werkt en wat het is maar als het een soort navigatie is klinkt het wel leuk. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Deze mooi (tilt-shift) time-lapse van de Audax Alpine Classic wil ik jullie ook niet onthouden...
http://vimeo.com/95943611

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
bnijssen schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:09:
Deze mooi (tilt-shift) time-lapse van de Audax Alpine Classic wil ik jullie ook niet onthouden...
http://vimeo.com/95943611
Mooie video. Thx!

--

Sinds begin deze week zadels uitzitten testen. LBS is wel fijn in het leveren van een test zadels van San Marco. Wat een verschil met een standaard zadel overigens. Echt dag en nacht. Denk dat je naast een goede zeem nog veel winst kan halen uit een zadel. Logisch daar niet van maar je moet wel de optie hebben om het te kunnen testen. Helaas is dat vaak niet het geval. Ik weet wel dat fizik ook zo iets heeft bij de officiële dealers.

BInnenkort dus een nieuw zadel maar op het moment lekker een van DE regels breken met wit zadel en zwarte tape :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:38
Ik lees in dit forum dat het meer en deel van de gebruikers toch voor Garmin kiezen ipv bijvb Mio, hoe komt dit? Onbekend maakt onbemind?...
Ja...ik gebruik eigenlijk altijd al Sigma fietscomputers....ook omdat ik al mijn gegevens erin heb ben ik nu ook naar de Rox 10 overgestapt. Nooit problemen gehad met Sigma spullen. Erg mooi ding die Rox 10......en vanuit de Sigma software kan je een directe export doen naar Strava (gebruik zelf overigens geen Strava :) ). Maar ja....ieder z'n ding denk ik dan maar :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickPt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-11-2024
Op dit moment rij ik op een Giant fiets die ik afgelopen jaar nieuw gekocht heb. Inmiddels is er spaak gebroken en ik weet niet in hoeverre ik de wielen kan vertrouwen. De wielen bestaan uit Mavic cxp 22 velgen met Giant naven.

Zelf ben ik rond de 100 KG en ik rij recreatief, prijs en duurzaamheid zijn voor mij belangrijker dan snelheid. Ik ga van de zomer naar Zwitserland om te fietsen en wil daar toch wel betrouwbare wielen hebben.

Overwegingen:Ik zit een beetje met deze de keuze in mijn maag, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
RickPt schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:05:
Op dit moment rij ik op een Giant fiets die ik afgelopen jaar nieuw gekocht heb. Inmiddels is er spaak gebroken en ik weet niet in hoeverre ik de wielen kan vertrouwen. De wielen bestaan uit Mavic cxp 22 velgen met Giant naven.

Zelf ben ik rond de 100 KG en ik rij recreatief, prijs en duurzaamheid zijn voor mij belangrijker dan snelheid. Ik ga van de zomer naar Zwitserland om te fietsen en wil daar toch wel betrouwbare wielen hebben.

Overwegingen:Ik zit een beetje met deze de keuze in mijn maag, ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Alvast bedank!
Heb zelf ook Rose Mavic cxp 33 wielen (ben ook tegen de 100kg) maar niet super tevreden ermee. Twee keer al twee verschillende achterwielen moeten terugsturen omdat ze het toch begaven. De cxp33 heeft als max riijders + fiets gewicht 100kg (Bron) dus je zit op het randje.

Mijn keuze zou zijn je huidige wiel repareren, paar kilo afvallen en reservewiel mee naar Zwitserland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:06
Ik lees in dit forum dat het meer en deel van de gebruikers toch voor Garmin kiezen ipv bijvb Mio, hoe komt dit?
Al jaren gebruiker van Garmin apparatuur in auto en motor, en nu op racefiets/MTB.
Solide design, en goede aftercare en product support (kaart materiaal, tooling voor routes te creeeren, en wereldwijd veel Garmin tracks te vinden).

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:15

Peetman

Tjah....

Ik (momenteel 96 kg) heb zelf al een paar jaar een set handgespaakte wielen van BikeXperto / Zoran.
Shimano 105 naven met Mach1 Roadrunner velgen 36 spaaks. Waren destijds 254 euro incl verzendkosten.
Zie op de site dat ze inmiddels wel wat duurder zijn geworden.

Afgelopen weekend heb ik er mee over de Vlaamse kasseien gedenderd en ze lijken nog tip top in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:01
Wolly schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:24:
[...]

Heb zelf ook Rose Mavic cxp 33 wielen (ben ook tegen de 100kg) maar niet super tevreden ermee. Twee keer al twee verschillende achterwielen moeten terugsturen omdat ze het toch begaven. De cxp33 heeft als max riijders + fiets gewicht 100kg (Bron) dus je zit op het randje.

Mijn keuze zou zijn je huidige wiel repareren, paar kilo afvallen en reservewiel mee naar Zwitserland.
Een goed gespaakt 32 spaaks CXP33 wiel is onverwoestbaar. Daar reed ik op in de tijd dat ik 120+ kg woog en ik heb ze nu nog in de crosser zitten.
Spaakbreuk is veelal het gevolg van een wiel dat niet goed gespaakt is, maar dat wil niet zeggen dat de velg niet goed is.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

UltraSub schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:02:
[...]

Maar toen ze de 810 op de markt hebben gezet tegelijk met de 510 was er nog geen 1000 ;)
Dat zegt niks, Garmin kijkt uiteraard ook gewoon vooruit qua product ontwikkeling, releases, marketing en R&D.

Vind het een enorm slimme maar uitgekookte zet qua positionering van ze :)

@chippie777 : Bryton gebruiker hier. Tis ook niet perfect, maar mijn Rider 20 was in de aanbieding zoveel goedkoper dan een edge 200 dat ik puur voor de prijs ben gegaan.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doen jullie ook nog aan wat krachtraining of puur fiets training?
en zoja in sportschool of thuis squats doen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Het probleem met Garmin is dat ze te weinig echte concurrentie hebben, en dat ze dus te weinig gepushed worden om echt vernieuwende producten te maken. Ze proberen het wel, ze hebben ondertussen bijvoorbeeld wel gezien dat er echt een behoeft leeft aan iets als Strava. Maar ze zijn dan wel weer zo eigenwijs om zelf met iets soortgelijks te komen, in plaats van samen te werken met Strava en daar goed mee te integreren.

Wat dat betreft heb ik goede hoop dat smartwatches opgepikt zullen worden door Strava of door een nieuwe startup. Klik je smartwatch op een mount, koppel hem met hartslagmeter, speed/cadans sensor en en gps module die ergens op je fiets geschroefd zit, en je hebt alleen nog maar een goede app nodig om er iets heel moois van te maken. Met andere woorden, een fietscomputer die op Android draait.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
StevenK schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:38:
[...]

Een goed gespaakt 32 spaaks CXP33 wiel is onverwoestbaar. Daar reed ik op in de tijd dat ik 120+ kg woog en ik heb ze nu nog in de crosser zitten.
Spaakbreuk is veelal het gevolg van een wiel dat niet goed gespaakt is, maar dat wil niet zeggen dat de velg niet goed is.
In mijn geval zijn het 36 spaaks CXP33 geweest. In één geval heeft de velg een optater gehad (met deuk tot gevolg), in het andere geval was het spaakbreuk.

Onverwoestbaar bestaat niet. De wielen die Rose laat spaken worden ook maar (na machinaal spaken) nagetrokken in een Pools schuurtje voor 10 euro per uur, dat is wel wat anders als een wielbouwer die zijn passie erin stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Antaresje schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:42:
Met andere woorden, een fietscomputer die op Android draait.
Garmin heeft al een flinke tijd de Monterra die gewoon op Android draait toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Wolly schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:44:
[...]

Garmin heeft al een flinke tijd de Monterra die gewoon op Android draait toch?
Ik kende het ding niet, maar als ik snel even kijk is dat niet echt wat ik voor ogen heb. Ja, het draait op Android, maar ik zie mezelf die koelkast nog niet 1-2-3 op m'n fiets knopen ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:36:
Ik combineer krachttraining, fietsen en skiën. Geen van allen denderend fanatiek ofzo overigens.
Afhankelijk van hoeveel tijd ik heb, probeer ik een keer of vier, soms vijf in de week te sporten. 's Zomers een keer of drie op de fiets en eenmaal kracht, richting winter steeds meer (3x) kracht, minder (1x) fiets en af en toe (max 1x) op de ski's. Voorjaar en najaar er een beetje tussenin.
Kracht doe ik vooral met een barbell de "grote" oefeningen: squat, press, bench press, dead lift, row. (Inderdaad geïnspireerd op Stronglifts maar inmiddels met veel minder structuur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Verwijderd schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:36:
Op dit moment combineer ik fietsen met vechtkunst (semi-contact), waar de training bestaat uit 1 uur conditie en 1 uur technieken training. Maar de vechtkunst schiet er de laatste tijd vaker bij in, omdat op een vaste dag is. Het zou wel goed moeten zijn voor mijn core ;)

Daarnaast doe ik thuis verdwaalde squats, pushups, (side)planks, etc.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LuPo schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 09:09:
Ik had gisteren een update van Strava dat je nu routes kunt maken. Ik weet nog niet precies hoe het werkt en wat het is maar als het een soort navigatie is klinkt het wel leuk. :)
Nu pas? Ik heb dat echt al maanden. Was eerst wel enthousiast maar het werkt echt voor geen porem, hoogtemeters zijn wazig, neemt gekke routes.. Ik zou het lekker bij gpsies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Hoogtemeter zijn inderdaad niet juist, maar voor mij is het inmiddels wel wat verbeterd m.b.t. de routes.

http://app.strava.com/routes/343982 - 4332hm
vs
http://app.strava.com/activities/144284008 - 3434hm (en ik heb zelfs een extra klimmetje gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

Ik bouw de routes meestal gewoon met de Strave route builder (snap to popularity heatmap is echt een killer feature imho), sla 'm op als TCX en haal 'm dan door gpsies.com om de hoogtemeters erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat dus.. Maar it beats me waarom ze wel een minimize maar geen maximize elevation knop hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 14:16:
Ik bouw de routes meestal gewoon met de Strave route builder (snap to popularity heatmap is echt een killer feature imho), sla 'm op als TCX en haal 'm dan door gpsies.com om de hoogtemeters erin te zetten.
Waarom TCX ipv GPX?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ooit ergens gelezen dat TCX te prefereren is boven GPX op een Edge 500. In de praktijk heb ik er nooit verschil in ervaren overigens, maar als ik kan kiezen dan pak ik dus gewoon de TCX :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Wat dan wel weer jammer is dat je snap to popularity niet tijdelijk uit kan zetten bij het maken van een route. Zodra je dat uitzet wordt je hele route herberekend. Dat werkte bij bikeroutetoaster wel iets beter.

En omdat je op sommige stukken hele populaire MTB routes hebt geeft dat wel eens rare suggesties voor de racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik vind het ook erg prettig werken, maar de popularity functie zorgt er wel voor dat je erg veel dwars door centra van (middel)grote steden komt. Logisch omdat daar het meeste mensen wonen, maar wel irritant. Ik had laatst op een route naar Friesland fire and forget gedaan met Strava, kom ik toch even midden door het centrum van Emmeloord en Lemmer heen. Terugweg hetzelfde, dwars door Leeuwarden en Purmerend. Daar had ik echt wel zonder gekund.

TCX is het enige wat werkt op mijn 500, gpx pakt ie niet eens op.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
En pareltjes als Sarenne ga je zeker missen als je popularity doet.

TCX kun je (op de Edge 800) hoogte inbakken, kan niet met GPX. Bovendien weet je bij TCX zeker dat ie er geen route van maakt.

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 28-05-2014 14:50 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
RickPt schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:05:
  • Naar Wheel-tec gaan voor een set wielen
Ik zou voor deze optie gaan. Heb geen aandelen van Wheel-tec maar ben erg tevreden over de wielset die ze voor me gebouwd hebben. Pacenti Sl23 met DT Swiss 350 naven. Prima spul, heerlijk om op brede velgen te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 07:29
Zojuist de postbode voor de deur gehad met de Edge 510 bundle :D Direct geprobeerd te installeren en nu loop ik tegen het volgende aan: Als ik de speed/cadence sensor op de juiste plaats/manier monteer meet ik geen cadans omdat de afstand tot de crank veel te groot is. Zijn er mensen met ervaring met het anders monteren van de sensor. bijvoorbeeld aan de zijkant van de achtervork?

Zo te zien komt dan het resetknopje achter de tie wraps terecht; hoevaak heb je dat knope nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
BlueMotion schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:44:
Zojuist de postbode voor de deur gehad met de Edge 510 bundle :D Direct geprobeerd te installeren en nu loop ik tegen het volgende aan: Als ik de speed/cadence sensor op de juiste plaats/manier monteer meet ik geen cadans omdat de afstand tot de crank veel te groot is. Zijn er mensen met ervaring met het anders monteren van de sensor. bijvoorbeeld aan de zijkant van de achtervork?

Zo te zien komt dan het resetknopje achter de tie wraps terecht; hoevaak heb je dat knope nodig?
Wat bedoel je nu?

Je kan em toch gewoon zo monteren?
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/94MFK/e6d255df82.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman

Peetman

Tjah....

Ik zou de voeler voor de spaakmagneet alleen naar beneden draaien, dan heb je minder "uitstekende delen" en minder kans op afbreken omdat ie achter je achterbrug zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Bij mijn Canyon SLX zou ik het graag willen alleen past het dan niet. Ik kan niet anders dan het pootje omhoog te zetten (gaat als >7000Km goed, dus geen probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43
Ik heb em ook op die manier staan, naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
shoombak schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 15:48:
[...]

Wat bedoel je nu?

Je kan em toch gewoon zo monteren?
[afbeelding]
Kan, maar dan krijg ik geen cadans.Mijn achterbrug buigt pas op het allerlaatse moment naar buiten zodat de afstand thv het einde van de crank veel te groot is.

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/file/d/0B7ncKH1CaSoBMjFxblEtVFlLMnh1eG1kdm1uMHhhOVBWVnlv/edit?usp=sharing

[ Voor 54% gewijzigd door BlueMotion op 28-05-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BlueMotion schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:05:
Kan, maar dan krijg ik geen cadans.Mijn achterbrug buigt pas op het allerlaatse moment naar buiten zodat de afstand thv het einde van de crank veel te groot is.
Maak eens een foto voor ons. Maakt het een stuk duidelijker. 1 zoals hierboven en 1 van boven gezien zodat we de ruimte kunnen inschatten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
In plaats van de door Garmin geleverde magneet die om je crank heen gaat, kun je ook een corset magneet halen bij de bloemist (of in bulk bestellen bij dx.com, maar dan duurt het wat langer), en die in het 'gat' waar je trapper zit geschroefd plakken. Ziet er een stuk mooier uit dan zo'n ding om je crank, en je komt ook nog eens verder naar achter, misschien in jouw geval net ver genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Antaresje schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:10:
In plaats van de door Garmin geleverde magneet die om je crank heen gaat, kun je ook een corset magneet halen bij de bloemist (of in bulk bestellen bij dx.com, maar dan duurt het wat langer), en die in het 'gat' waar je trapper zit geschroefd plakken. Ziet er een stuk mooier uit dan zo'n ding om je crank, en je komt ook nog eens verder naar achter, misschien in jouw geval net ver genoeg.
Corsage lijkt me dat je bedoelt. Corset is toch echt iets anders. Maar dat zou inderdaad kunnen helpen.

Heb er zelf een keer filmpje van gemaakt. YouTube: Cadence alternative magnet

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Graham schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:13:
[...]

Corsage lijkt me dat je bedoelt. Corset is toch echt iets anders. Maar dat zou inderdaad kunnen helpen.

Nice! Dat wil ik ook! Mijn magneet moet nu met tie-wraps op de cranks. Ugly as hell. Waar bestel ik die units, of, wanneer iemand ze in bulk reeds bestelde, stuurt me er een op? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:21
BlueMotion schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:05:

[afbeelding]
Ik heb dezelfde achterbrug en Wahoo S/C sensor die qua opbouw vrijwel hetzelfde is. Je moet het gedeelte waar de batterij in zit gewoon iets naar buiten laten wijzen. De 'haak' waar de snelheids sensor in zit kan je 'naar binnen' bij stellen. Dan gaat je wiel heel krap langs de sensor dus je moet je magneetje plaatsen aan een spaak aan de 'andere zijde' van het achterwiel. Dan past het allemaal net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
bnijssen schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:15:
[...]

Nice! Dat wil ik ook! Mijn magneet moet nu met tie-wraps op de cranks. Ugly as hell. Waar bestel ik die units, of, wanneer iemand ze in bulk reeds bestelde, stuurt me er een op? _/-\o_
Gewoon naar je bloemist gaan en vragen naar corsage magneten. Erg cheap.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

zo dus:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5537/12389034113_cfb437e397.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En dat werkt als een tiet! Kost geen drol. Idd bij de bloemist.
Klikt gewoon in je crank, niks geen lijm nodig. 2 voordelen, sensor kan verder naar achteren, en de magneet geeft een sterker signaal, dus waarschijnlijk ook het probleem van BlueMotion opgelost (werkte ook zo op mijn MTB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Graham schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:13:
[...]

Duh, corsage inderdaad.

Die kun je inderdaad bij de bloemist halen. Voor de prijs die je bij de bloemist betaalt, kun je er 100 kopen in China (zoek op 'rare earth magnet' bij dx.com), als je een paar weken levertijd geen probleem vindt. Volgens mij heb je nog een tussenweg, op ebay zijn mensen die dat spul uit China gehaald hebben, en voor een schappelijke prijs snel kunnen leveren.

Let wel op dat je er een nodig hebt van 2 mm dik. Ik heb zelf twee 1mm magneetjes op elkaar geplakt, dat werkt bij goed, maar dat schijnt niet altijd zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
Ik heb zelf idd ook een aantal van die magneetjes van dx liggen. Geen idee of die sterker zijn dan wat Garmin levert, maar ik kan de sensor iig niet 'rechtop' monteren.

Ik had me een beetje verkeken op het signaal, als ik de sensor zo ver kantel dat ie de crank net niet raakt dan heb ik wel cadans. Nu even kijken hoe ik dat allemaal stabiel en vast krijg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dus die magneetjes waar het hier over gaat monteren op je pedaalas, en je kunt de sensor wel rechtop monteren, wellicht zelfs iets meer naar het wiel, terwijl je gewoon cadans blijft meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik heb een willekeurig magneetje met secondelijm op de crank gelijmd. Werkt prima. Zit er al ruim een jaar op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
argro schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:39:
Ik heb een willekeurig magneetje met secondelijm op de crank gelijmd. Werkt prima. Zit er al ruim een jaar op.
Secondelijm? Why? Tis toch een magneet. Die gaat niet zo maar weg vliegen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Precies, zowel op racer als mtb hier gewoon zo op de as zitten, zonder lijm. Beide nog nooit verschoven (voor zover dat mogelijk is, top passing) of verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Hier een corsagemagneet in het bevestigingspunt van de trapper... Werkt geweldig.
Ook van de week een minimagneet besteld voor op de spaken, want dat grote ding van Garmin begin ook een beetje zat te raken (plus het feit dat hij regelmatig tegen de sensor aanloopt).

http://www.ebay.de/itm/3-...ageName=ADME:L:OC:NL:3160

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Die magneetjes worden ook via marktplaats verkocht voor €1,50 mocht je niet willen wachten op post uit China.

Even zoeken op 'cadans' in de rubriek fietsen zou genoeg moeten zijn.

@m@cer : handig die mini magneetjes, misschien ook eens naar kijken! De magneet van mijn cheapo snelheidsmeter wil volgens mij nog wel eens 'zwabberen' en dan tegen de sensor aan tikken, erg irritant geluid :p

[ Voor 36% gewijzigd door sapphire op 28-05-2014 16:59 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Graham schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Secondelijm? Why? Tis toch een magneet. Die gaat niet zo maar weg vliegen.
Omdat ik de magneet op de crank heb gelijmd, niet op de as van het pedaal. In geval van bijvoorbeeld een crank van carbon krijg je dan wel degelijk met vliegende magneten te maken. Of heb jij een carbonmagneet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tas gepakt en zo trein richting Maastricht.
Hopelijk komende dagen wat droger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren een paar upgrades aan mijn Canyon gedaan

- Vredestein Senso banden (blauw/zwart)
- Garmin stuurhouder uit China voor ongeveer 10 euro
- 34 tands voorblad vervangen door 39 tands voorblad

Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/fs4y1fyp9/IMG_20140528_170240.jpg

Het blauw van de banden komt mooi overeen met de blauwe accenten op mijn fiets.

Nu alleen eens hopen dat dat kloteweer eens ophoudt zodat er ook weer eens gefietst kan worden.. Volgens mij gaat het vanaf morgen weer beter worden..

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 28-05-2014 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ziet er goed uit M@cer :)

Bij gebrek aan een fatsoenlijke GPX van de Klimclassic organisatie, heb ik de (brakke) KML die ze wel hebben opgegeven zelf even nagetekend in Strava: http://www.strava.com/routes/383732
Als je 'm download en door gpsies.com haalt dan kun je er elevation aan toevoegen en op je eigen device zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ pelle strava zegt: We could not load that route, please try again later

10x refreshen nu doet hij het

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Zijn er hier mensen die ervaringen hebben met de castelli Free aero BIB? Bijvoorbeeld vergeleken met de velocissimo? Mijn pearl izumi elite is aardig versleten en wil een kwalitatief vergelijkbare of betere BIB. De Free aero is nu in de aanbieding hier voor dezelfde prijs als de velocissimo. Van daar de vraag. Wordt zaterdag gebruikt bij een rit van 180km/2100hm dus verwacht een aantal uur op de fiets te zitten :p

Edit: klote Fred hahaha. Hij is weg. Bedankt voor de Info :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rene op 28-05-2014 20:57 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik ken Fred niet, maar heb zelf de Free Aero Race bib. :p
Heerlijke broek voor mij. Ik heb alleen ervaring met een standaard Bioracer broek, de AD6 koersbroek van 2012 en één keer een Assos Mille geprobeerd. Ik vond de zeem van de Assos wat te dik en nadrukkelijk aanwezig.
De Castelli heeft een Progetto2 zeem en die is redelijk groot qua oppervlak, maar wel subtiel qua dikte en vormt zich makkelijk.
Het is erg persoonlijk, maar mij zit hij als gegoten. Buiten dat vind ik hem veel mooier dan veel andere broeken, alleen de pijpen hadden ietsje langer gemogen van mij. Ik heb spijkerbroeken maat 32-34 en van Castelli een L, zit goed strak, maar dat moet ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Zeer tevreden met de Aero race bibs (ik heb een zwarte en een team, de zwarte heeft mijn voorkeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 08:12
Is er hier iemand die ervaring heeft met het opladen van een Garmin Edge 810 tijdens een rit? Volgens het forum van Garmin moet het kunnen maar ik ben toch benieuwd naar ervaringen uit eerste hand. Onder andere welk type accu je gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb van Castelli broeken met het Kiss3 zeem en met het ProgettoX2 zeem. Beide vind ik goed / prima, de tweede vind ik iets beter, maar m.i. wel wat te groot / te veel zeem.

Overigens is e.e.a. ook zeer persoonlijk. Een zeem waarvan ik al pijn krijg bij het denken eraan is voor een collega van mij onderdeel van zijn favoriete bib.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Pelle schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 18:16:
Ziet er goed uit M@cer :)

Bij gebrek aan een fatsoenlijke GPX van de Klimclassic organisatie, heb ik de (brakke) KML die ze wel hebben opgegeven zelf even nagetekend in Strava: http://www.strava.com/routes/383732
Als je 'm download en door gpsies.com haalt dan kun je er elevation aan toevoegen en op je eigen device zetten :)
Waarom teken je dan niet meteen in Gpsies :?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:38
argro schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:54:
Ik heb van Castelli broeken met het Kiss3 zeem en met het ProgettoX2 zeem. Beide vind ik goed / prima, de tweede vind ik iets beter, maar m.i. wel wat te groot / te veel zeem.

Overigens is e.e.a. ook zeer persoonlijk. Een zeem waarvan ik al pijn krijg bij het denken eraan is voor een collega van mij onderdeel van zijn favoriete bib.
Is zo'n zeem van bijvoorbeeld Castelli nou echt veel beter dan die van Agu (carbon versie). Had laatst 130 km gefietst, maar voelde het toch best wel. Ik heb eigenlijk altijd Agu kleding... de pasvorm voor mij is best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

s.v.p. geen V&A-praktijken op het forum :) mocht iemand interesse hebben stuur maar een pm met een goed bod 8) 8)

[ Voor 53% gewijzigd door Grrrrrene op 29-05-2014 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
En weer een troosteloze dag met regen... Hopelijk klaart het aan het eind van de dag nu eindelijk eens op, want mijn humeur wordt er niet beter op na 5 dagen niet fietsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:28
Tis een soort van semidroog hier in Utrecht dus ik ga maar gewoon over de Heuvelrug knallen in een Gabba en wat Nanoflex spulletjes...kan niet echt zeggen dat ik er nou zin in heb maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Troost je, hier in Barcelona is het ook al 2 dagen aan het regenen. Gistren een mega onweersbui gehad met hevige regen. Nu is het droog, maar het ziet er niet uit verder....
Dat wordt een sessie op de rollers vanavond :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Hier is het voor de verandering dan eens goed weer :P Zaterdag staat de lokale klassieker hier op het programma. Vandaag dus maar een rustig ritje van 40km rijden en morgen voornamelijk veel eten :)

Het is dan wel weer jammer dat ik al om 0610 moet starten haha, rit is volgens mij ook als VR rit te krijgen voor de TacX, voor het geval iemand anders hem wilt rijden zonder naar NO te hoeven reizen!

http://bergenck.no/ritt/bergen-voss/under/loype/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
VFRRijder schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 08:46:
[...]

Is zo'n zeem van bijvoorbeeld Castelli nou echt veel beter dan die van Agu (carbon versie). Had laatst 130 km gefietst, maar voelde het toch best wel. Ik heb eigenlijk altijd Agu kleding... de pasvorm voor mij is best goed.
Dat is dus moeilijk te zeggen omdat de één meer behoefte heeft aan een beter zeem en het antwoord op de vraag wat een goed zeem heeft ook zeer persoonlijk is. De één vindt Assos beter dan Castelli en de ander andersom. Weer een ander fietst fluitend 200km zonder zeem bij wijzen van spreken, dus die vindt alles best. Zo lang jij een prettig gevoel hebt bij het huidige zeem, zou ik daar lekker bij blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zojuist als voetganger ervaren waarom mensen zo'n hekel aan wielrenners hebben :(

Op een afgesloten/open gebroken weg door een wielrenner voor m'n sokken gereden en meneer vond het ook nog even nodig me uit te schelden, zo jammer dat zulke personen het voor de rest verpesten |:(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Ja dat blijf je toch houden. Ik had vandeweek ook een leuke ervaring met het slag wielrenners wat van mij allemaal mag verdwijnen.

Lekker heuvelop 3 breed blijven rijden met 13 km/u, terwijl je daar dan met je auto achter zit. Totaal geen ruimte maken en bij toeteren nog boos omkijken ook.

Ik was in staat om de koplamproeiers flink te laten werken bij het voorbijrijden maar uiteindelijk maar besloten om zelf de volwassen persoon te blijven. Bah....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 22:08
Zojuist, het genoegen gehad om voor de 2x met Kwiatkowski een heel stuk mee te fietsen.

Uit eindelijk 91 km met gemiddelde van 30.3 km/u + 1044 hm.

Ik heb een groot deel gefilmd met me galaxy s3. Ik had deze voor de 1e x mee met een soort zelfgefabriceerde mount op mn stuur gemonteerd. :).
Moet nog eens even zien hoe je dat aan je garmin gegevens koppelt, het is ruim 7gig aan film :)

Afbeeldingslocatie: https://photos-3.dropbox.com/t/0/AACt_7ADF3D8XtsOgDRmQl6NCr5mJpown8qSBv3GrtrP1w/12/133770183/png/1024x768/3/1401451200/0/2/Screenshot-57.mp4-1.png/rUhSR7KGcOkiFrIuOtT740REXlvwLzHwkAl-aTgF-Zo

[ Voor 26% gewijzigd door jekker op 30-05-2014 12:45 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

met de garmin virb edit software ;)

[ Voor 38% gewijzigd door jspr op 29-05-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
jspr schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:41:
met de garmin virb edit software ;)
Ok thx ga het proberen, het zijn 7 files van 1 gig. Hoop dat ik het beetje synchroon krijg.

http://www.strava.com/activities/146866118

[ Voor 8% gewijzigd door jekker op 29-05-2014 15:58 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:06
NielsTn schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:33:
Overigens ik heb een site met firmware van de diverse Garmins, dus daarmee kan ik altijd terug naar de vorige flashen. Zal deze vanavond pogen hierbij te posten.
LInk van (oudere) firmware van Garmin:

http://gawisp.com/perry/edge/

Onder andere voor de Edge 205-305-500-510-800-810

Werkwijze restore naar oudere versie:
  1. download de gewenste file naar je computer
  2. hernoem het bestand naar update.gcd
  3. sluit de Garmin Edge aan op je USB
  4. zodra de Garmin als externe schijf te benaderen is, copieer de firmware file naar/in de Garmin-folder
  5. disconnect de Garmin ('verbreek USB verbinding')
  6. Herstart de Garmin en de update wordt bij inschakelen gestart naar de vorige versie.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

jekker schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 15:48:
[...]

Ok thx ga het proberen, het zijn 7 files van 1 gig. Hoop dat ik het beetje synchroon krijg.

http://www.strava.com/activities/146866118
Je moet elke video aan de GPS track koppelen. Als je eenmaal weet hoe dit moet is het echt makkelijk.

Adjust GPS track: Zoek in de video clip een duidelijke plek op, bijvoorbeeld naast een typisch gebouw, brug of afslag en dan zoek je op de kaart rechts precies dit zelfde punt op. Eerst met de slider voor grofweg, en dan met de </> pijlen voor het fijne afstelwerk. Even checken of het klopt en dan accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
jspr schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:15:
[...]

Je moet elke video aan de GPS track koppelen. Als je eenmaal weet hoe dit moet is het echt makkelijk.

Adjust GPS track: Zoek in de video clip een duidelijke plek op, bijvoorbeeld naast een typisch gebouw, brug of afslag en dan zoek je op de kaart rechts precies dit zelfde punt op. Eerst met de slider voor grofweg, en dan met de </> pijlen voor het fijne afstelwerk. Even checken of het klopt en dan accepteren.
Ok thx, ga direct proberen. de boel is nog aan het downloaden van telefoon. zo ff naar windows boote helaas is er geen linux ondersteuning.

Me telefoon heeft de heleboel op zn kop gefilmd 8)7 . kan dit programma dit ook omzetten of moet ik ff met een ander programma omzetten?.
gebruik Openshot zet de video meteen over naar youtube kwaliteit. zon S3 doet het best leuk. alleen het focussen is traag en bij hogere snelheden lijkt hij de focus totaal kwijt

[ Voor 10% gewijzigd door jekker op 29-05-2014 18:04 ]

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Laatst online: 22:54
havana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:35:
[...]

Tjsa, onbekend maakt onbemind. Ik kom in Tecklenburg op een trainingsritje soms ook maar 2 fietsers tegen, zelfs op een mooie dag in de vakantie. Zou je die zelfde dag op de Posbank rijden, ziet het zwart van de fietsers. Trouwens Villard Nôtre Dame is ook een pareltje vanuit Bourg. Wel een zaklamp meenemen!
Vandaag voor het eerst de Villard Notre Dame opgereden, inderdaad mooie klim. En idd was wat verlichting geen overbodige luxe: die tunnels zijn echt pikzwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vandaag met Pelle en DDX de Klimclassic gereden. Mijn eerst echt ervaring met heuvels (Nijmegen tel ik niet mee). De eerste klim, waarvan ook de tijd geregistreerd werd, ging ik beetje dood maar de tweede (La Redoute) ging beter. In het begin nog wat huiverig om in de beugels af te dalen maar dat ging na de 3de afdaling prima. Lekker om zo te herstellen van de klim. Het weer was overigens briljant te noemen. Super eigenlijk. Niet te warm maar volop zon. Aan het einde van de rit (laatste 40 K) wel wat wind gehad maar dat ging prima met wat kopwerk. Erg blij met ons gemiddelde! 27.4 over 160 K. Was een zware rit maar een erg mooie.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 29-05-2014 19:15 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat een prut weer vandaag hele dag bijna regen hier. toen het droog was, was mn zin om te fietsen weg. morgen hopelijk wel mooi fiets weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Net weer terug van een rondje van 100km, eindelijk is het slechte weer weg.
Het vervangen van de 34 voor een 39 voorblad is een goede zet geweest, voor hier heb ik nu de perfecte verhoudingen wat betreft versnellingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Superdagje met de Klimclassic vandaag, ook perfect fietsweer :)

http://www.strava.com/activities/146998415

Wel blij dat ik gisteren nog even de 12-30 casette gemonteerd heb, wel zo prettig om beetje soepel te kunnen trappen (39/30).
Auto pauze van Garmin (heb ik op 10km/u staan) sloeg wel ff aan, dus die heb ik maar ff uitgezet ;)

[ Voor 77% gewijzigd door DDX op 29-05-2014 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Laatst online: 30-09 22:03
In het zuiden van het land/Belgie/Duitsland was het prima fietsweer. Heb zelf een ritje door de Eiffel gemaakt vanuit Heerlen. Ben 20km verder gereden dan mijn laatste keer daar, ook 400 hoogtemeters meer gepakt en een hoger gemiddelde dan de laatste keer. Ben er erg tevreden mee.

http://www.strava.com/activities/147000553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
M@cer schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:22:
Het vervangen van de 34 voor een 39 voorblad is een goede zet geweest, voor hier heb ik nu de perfecte verhoudingen wat betreft versnellingen..
Ik ga het morgen eens proberen. Mijn 39 kwam gisteren binnen en vanmiddag had ik andere verplichtingen. Vanmorgen was het geen weer om te fietsen, maar wel om te sleutelen :)
Dus de fiets maar eens op de nieuwe Lidl-standaard gehangen (bevalt goed) en de 34 vervangen door de 39. Morgenochtend ga ik eens testen of het lekker fietst.

Heeft iemand overigens nog een idee over de vraag die sapphire en mij maandag bezig hield? Namelijk: heeft het zin om de P-R2 wieltjes van de Giant TCR te vervangen voor iets beters, tot pak-em-beet 300 euro? Ik neig nu naar een set Fulcrum Quattro. Maar misschien biedt een Fulcrum Racing 5 al voldoende verbetering en steek ik de rest in andere kleine upgrades. Wat is wijsheid?

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DDX schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 21:38:
Superdagje met de Klimclassic vandaag, ook perfect fietsweer :)

http://www.strava.com/activities/146998415
Valt me wel BEHOORLIJK van je tegen dat je na de finish niet even naar huis bent gefietst...
.
.
.
.
.
.
;)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik blijf hier nog 3 dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Naar mate de rit vorderde, zag je DDX's glimlach steeds groter worden. Waar bij mij het lichtje langzaam uit ging, ging hij steeds harder rijden. Met op het eind nog even een sprintje trekken om een scooter in te halen 8)7

Bergop ging het allemaal best prima overigens (volgens de officiele tijdsmetingen op de Cote d'Oneux als 356e van de 1795 geeindigd (klik), op de Redoute als 403e van de 2402 (klik)). Op het vlakke moest ik mijn meerdere erkennen in Graham en DDX, die veel op kop hebben lopen sleuren. Petje af voor beide heren :)

http://www.strava.com/activities/146931070

[ Voor 9% gewijzigd door Pelle op 29-05-2014 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lijkt het net of we met 5 man rondje hebben gereden als je strava bekijkt.
Gelukkig hebben we dan de flyby tool en kan je zien dat die andere 2 zo'n 30% van de rit vlak voor/achter ons gereden hebben.

Pagina: 1 ... 57 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.