Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
UltraSub schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:19:
Ben benieuwd naar die sensors, en hoe nauwkeurig hij echt is. En hij is akelig groot, zeker voor de mtb.
Over de sensoren heeft DC rainmaker al een review gemaakt trouwens. http://www.dcrainmaker.co...d-magnetless-sensors.html
Thanks, eens even lezen.
NielsTn schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:15:
[...]
Heb je wellicht de Edge800 voorzien van laatste firmware?
Ik kan me herinneren dat je bij grote afstanden uitgeschakeld overbruggen je bij aankomst enige tijd de GPS ingeschakeld moet laten zodat deze opnieuw kan bepalen waar hij zich nu bevindt.
Volgens mij net niet de laatste, maar 1 er voor.
En natuurlijk, bij aankomst dat ding twee keer neergelegd buiten, omdat ik dat wist. Dus net zolang tot hij vanzelf uit gaat, daarna nog een keer, toen binnen gelegd, en dag later voor de rit weer 10 minuten buiten gelegd. Toen een klote fix gedurende de rit blijkbaar. Toen ik dat constateerde weer buiten gelegd, dag er na voor de rit ook weer buiten gelegd, mocht allemaal niet baten. :(

[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 26-05-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 08:12
Voor de geïnteresseerden in de standaard/reparatiesteun van Lidl: Http://youtu.be/9-XZJUZ7ddg

Ziet er degelijk uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
Misschien vanmiddag maar ff langs de Lidl... De Tacx standaard die ik nu heb past mijn nieuwe fiets niet in..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Ziet er wel goed uit, vanmiddag maar ff kijken bij lidl hier om de hoek of ze er nog eentje hebben.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Laat even weten hoe zwaar die is, ik ben op de fiets vandaag :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
M@cer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:02:
Misschien vanmiddag maar ff langs de Lidl... De Tacx standaard die ik nu heb past mijn nieuwe fiets niet in..
Welke heb je nu?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 08:12
MrAngry schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:20:
Laat even weten hoe zwaar die is, ik ben op de fiets vandaag :)
Even nagevraagd, weegt 6,72 kilo. Exclusief verpakking ;)

[ Voor 60% gewijzigd door rnark op 26-05-2014 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
DDX schreef op maandag 26 mei 2014 @ 13:07:
Ziet er wel goed uit, vanmiddag maar ff kijken bij lidl hier om de hoek of ze er nog eentje hebben.
In Vleuten waren ze blijkbaar al op :(

Gelukkig in Woudrichem was er nog wel 1, nu nog een keer langs mijn ouders. :D

[ Voor 14% gewijzigd door joint_me op 26-05-2014 15:08 . Reden: hulptroepen ingeschakeld ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:28

Vos

AFCA

joint_me schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:41:
[...]

In Vleuten waren ze blijkbaar al op :(
Meen je, hopen dat het hier niet zo snel gaat. Wil einde van de middag even langs fietsen. Twee filialen in de buurt hier.

Is het met zoiets op = op? Of vullen ze nog bij in de loop van de week.

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 26-05-2014 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Vos schreef op maandag 26 mei 2014 @ 14:44:
[...]
Is het met zoiets op = op? Of vullen ze nog bij in de loop van de week.
Over het algemeen is het op = op bij de Lidl en de Aldi

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Frid0 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:49:
[...]

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe jou de Vredestein Fortezza bevallen? Vind je het wat, merk je verschil ergens mee....
Persoonlijk vind ik het heerlijke banden, vooral om mee af te dalen.
Ik had afgelopen weekend wel een lekke achter band trouwens (een metaal snipper), maar dat kan gebeuren omdat er hier veel troep op de weg ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 09:20
Ah kijk is aan, dat is nog iets goedkoper.
Bedankt voor de link d:)b

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
jspr schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:32:
[...]

Persoonlijk vind ik het heerlijke banden, vooral om mee af te dalen.
Ik had afgelopen weekend wel een lekke achter band trouwens (een metaal snipper), maar dat kan gebeuren omdat er hier veel troep op de weg ligt.
PM_Petrol schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:42:
[...]

Goed om te horen. Ik heb ze vorige week online gekocht en afgelopen vrijdag zijn ze binnen gekomen. Gistermiddag heb ik mijn beide buitenbanden vervangen voor de Vredesteins. Voor hoefte op zicht nog niet, was vooral voor achter maar dacht, doe ze gelijk allebei en weet ik voor mijzelf ook wanneer ze vervangen zijn. Dat wist ik bij de vorige 2 namelijk niet omdat ik de racefiets 2e hands gekocht heb bij een FM hier in de buurt.

Was voor mij wel de eerste keer banden vervangen. Even afkloppen, maar heb nog nooit lek gereden. Dus dit was voor mij de eerste keer. Met YouTube erbij is het prima te doen. Alleen het achterwiel weer terug plaatsen was even "lastig" ivm de ketting. Maar is gelukt en prima daarna. Moest alleen het even opnieuw doen omdat wiel niet helemaal goed zat ten op zichte van mijn remblokjes, 1tje zat heel dicht op de velg en de ander stukje verder weg.

Graag gedaan!
Kwam er ook achter door een link die gebruiker, havana, tijdje geleden hier op het forum had geplaatst hoor :)

[ Voor 65% gewijzigd door Frid0 op 26-05-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Frid0 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:00:
[...]

Moest alleen het even opnieuw doen omdat wiel niet helemaal goed zat ten op zichte van mijn remblokjes, 1tje zat heel dicht op de velg en de ander stukje verder weg.
Een wiel (zowel voor als achter) kan maar op één manier in de fiets. Als het ene remblok dichter bij het wiel staat dan het andere, dan zit niet het wiel scheef, maar de remklauw. Je moet de remklauw dus even rechtzetten, niet het wiel er opnieuw in doen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
argro schreef op maandag 26 mei 2014 @ 17:13:
[...]
Een wiel (zowel voor als achter) kan maar op één manier in de fiets. Als het ene remblok dichter bij het wiel staat dan het andere, dan zit niet het wiel scheef, maar de remklauw. Je moet de remklauw dus even rechtzetten, niet het wiel er opnieuw in doen.
toch vreemd, want voordat ik de achter buitenband verwisselde zaten de remblokken volgens mij goed. Niet echt op gelet eerlijk gezegd maar nooit problemen gehad dat die aanliep of zo. Heb met het verwisselen van de buitenband het "pinnetje" van de remklauw omgezet zodat de remblokken wat meer ruimte geven. Toen band gedaan en toen ik hem er weer in deed viel het mij op....

Daarna even eruit en opnieuw erin en band beetje vast gehouden en nu zit het goed.
Heb niet het gevoel dat de velg/band er nu scheef op zit zeg maar.
Heb er gister ook even 1km :D proef meer gereden en was prima. Voel/merkte geen slag in het wiel of zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Net bij Lidl die fietsstandaard opgehaald en bij mijn filiaal (Nijmegen, Weezenhof) stonden er nog drie. Waarschijnlijk ook niet al te ruim ingekocht.

Het is een verrassend stevig ding. Wel wat zwaarder dan ik had gedacht. Prima voor thuis, maar toch wat lomp om mee te nemen naar de camping als ik op vakantie wil fietsen. Maar dan hoeft het ook allemaal niet zo efficiënt en gaan we in de zon in het gras zitten met een biertje.

Om hem in elkaar te zetten wordt er braaf een 5mm inbussleuteltje meegeleverd. Want mensen die aan fietsen klussen, die hebben vast geen inbussleutels 8)7

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Als trouwe IKEA klant heb ik ook 1Kg aan gratis imbus sleutels thuis liggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:22
[...]
Dat is wel enthousiast gezegd hoor. Mijn wiel zit er soms ook niet recht in. Het klopt dat je niet aan het wiel moet gaan 'rommelen' om hem recht te krijgen. Dé manier is om de fiets met wiel los op de grond te zetten en dan stevig op het stuur / zadel (afhankelijk van voor/achterwiel) te duwen. Dan zit hij altijd wel goed.

Sommige mensen gaan wielen vervangen in een reparatiestandaard of met de fiets op de kop, dat is vragen om een scheef wiel.

[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 26-05-2014 17:52 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand die hier een Wahoo RFLKT+ gebruikt? Denk er sterk over om mijn Edge 800 er uit te gooien en te vervangen door de Wahoo. Werkt gewoon met de ANT+ sensors die ik al heb van de Garmin. Heb de laatste logs nagelopen op Strava, en zie dat ik ten opzichte van mijn fietsmaten met iPhones en Strava toch wel akelig veel segmenten (met name op de mtb) mis doordat ik teveel afwijking heb. Lees: klaar met Garmin, want de Edge 1000 is me te groot en te duur voor alleen meerwaarde van GLONAS en incoming call/message...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 20:36

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Hah, dat ben ik! Elke gek zijn gebrek O-).

Ik wilde al heel erg lang wraak nemen op 600 km brevet wat ik in het verleden halverwege heb opgegeven. De laatste dag van mijn fietsvakantie leek mij het ideale moment. Het ging prima, geen echte dipjes, geen pijntjes, gewoon lekker fietsen :*).

Fietsvakantie was heel erg gaaf. Veel mooie landschappen en bergen gezien.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@Deadlock, diep respect voor de afstanden die je hebt gemaakt de laatste tijd..

Ik heb de standaard ook bij de Lidl gehaald, ik had de laatste.
Inderdaad opvallend stevig ding, ben alleen nog even aan het zoeken naar de juiste montage van mijn fiets.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PM_Petrol schreef op maandag 26 mei 2014 @ 16:42:
[...]

Is dat 23mm of 25mm?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 17:06
als ik inzoom op mijn Mac, dan zie ik 700x23c....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

M@cer schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:34:
@Deadlock, diep respect voor de afstanden die je hebt gemaakt de laatste tijd..
Dat is gewoon de luxe van een fietsvakantie, je mag de hele dag heerlijk fietsen. Wat heb ik daarvan genoten :).

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Die standaard was alweer op bij mijn lidl

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

UltraSub schreef op maandag 26 mei 2014 @ 18:43:
Iemand die hier een Wahoo RFLKT+ gebruikt? Denk er sterk over om mijn Edge 800 er uit te gooien en te vervangen door de Wahoo. Werkt gewoon met de ANT+ sensors die ik al heb van de Garmin. Heb de laatste logs nagelopen op Strava, en zie dat ik ten opzichte van mijn fietsmaten met iPhones en Strava toch wel akelig veel segmenten (met name op de mtb) mis doordat ik teveel afwijking heb. Lees: klaar met Garmin, want de Edge 1000 is me te groot en te duur voor alleen meerwaarde van GLONAS en incoming call/message...
Klinkt wel dubieus als je dedicated apparaat slechtere GPS logs zou maken dan een iPhone. Ikzelf, en ik denk de medeforummers met mij, heb juist de ervaring dat een Garmin (800 in mijn geval) juist veel nauwkeuriger logt dan welke smartphone ook. Ik heb het idee dat er iets mis is met de jouwe.

Over wielen: ik heb hem ook niet altijd recht erin hoor. Al staat de fiets op de grond, dan nog zit er wat speling naar links en rechts in, vraag me niet hoe dat kan. Zal wel aan de uitvaleinden liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TheLemon schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:34:
[...]

Klinkt wel dubieus als je dedicated apparaat slechtere GPS logs zou maken dan een iPhone. Ikzelf, en ik denk de medeforummers met mij, heb juist de ervaring dat een Garmin (800 in mijn geval) juist veel nauwkeuriger logt dan welke smartphone ook. Ik heb het idee dat er iets mis is met de jouwe.
Toch lees je het veel, in bebossing en bergen en langs rotswanden. Gps in telefoon is natuurlijk ook steeds beter geworden... Dat, of Strava (als voorbeeld) doet automatisch snap to road. Wat volgens mij niet zo is. Collega van me klaagt ook al langer steen en been over zijn 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
MrAngry schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:57:
Geen zorgen, die komt elke paar weken/maanden wel weer terug, gewoon een kwestie van de ogen open houden.
TheLemon schreef op maandag 26 mei 2014 @ 20:34:
Dat is inderdaad ook mijn ervaring. Geen smartphone die qua nauwkeurigheid en uithoudingsvermogen bij een echte GPS in de buurt komt. (In mijn geval overigens een ontzettend lompe wandel-GPS maar hé, het werkt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
De ervaring met die garmins verschillen dus erg veel blijkbaar, met mijn garmin 800 ben ik juist vele malen blijer dan ik met mijn smartphone was. GPS die nog wel eens wegviel in het bos terwijl ik dat met die garmin juist weer niet zo ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
GPS is natuurlijk een extreem zwak signaal. Het is ook redelijk gevoelig voor weerkaatsing door bijvoorbeeld rotswanden. Een telefoon beschikt vaak over AGPS, wat een snelle fix bevordert. Daarnaast is chip van de Edge 800 al een vrij oud model.

Wat verder een verschil in nauwkeurigheid kan suggereren is het verschil in meetintervallen. Op menig smartphone is, vanuit o.a. accuduur, dat interval groter dan op een Garmin. Dat levert een nauwkeuriger plot met de Garmin op, maar over de nauwkeurigheid van de punten als zodanig zegt het weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

DeadLock schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:29:
[...]

Hah, dat ben ik! Elke gek zijn gebrek O-).

Ik wilde al heel erg lang wraak nemen op 600 km brevet wat ik in het verleden halverwege heb opgegeven. De laatste dag van mijn fietsvakantie leek mij het ideale moment. Het ging prima, geen echte dipjes, geen pijntjes, gewoon lekker fietsen :*).

Fietsvakantie was heel erg gaaf. Veel mooie landschappen en bergen gezien.
WTF. Wat een afstanden. _o_
Rijd je dat op een tourfiets met bagage, of had je een volgwagen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou het toch sort-of (ook) over wielen gaat. Ik ben eens aan het kijken of het zinvol is om de standaard P-R 2 wielen van mijn Giant te vervangen.
Deels voor de looks, deels omdat ik nergens kan vinden of er 25mm banden op kunnen en het idee heb dat het stijver kan. Lichter is minder van belang en aero ook niet want rijd toch niet zo hard :+

Had het ook al op het Fiets forum gevraagd maar daar komen de reacties niet verder dan dat de wielen lekker onderhouds arm zijn, bomb-proof en banden een nuttigere upgrade zouden zijn. Bombo-proof is misschien leuk als je als een bezetene rijd (wat ik niet doe) of wat meer qua gewicht rekening moet houden ( ik ben 81~82 kilo ), onderhoud ja ach..., en banden vervang ik sowieso als de Giant bandjes op zijn dus gebeurt sowieso.

Budget is niet heel groot, maar gezien de eisen lijst ook niet heel onrealistisch. Zou het dan zin hebben om de P-R2's te vervangen voor bv. Fulcrum Quattro's/ Zonda's (zonder sticker) of eventueel een R3 of andere wielen rond de €300 ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10-10 20:06
MrAngry schreef op maandag 26 mei 2014 @ 19:57:
Ik heb er eentje, hij werkt niet goed icm mijn mountainbike (voorvoor lijkt te zwaar zodat hij niet fijn hangt, klemmen op de bovenbuis gaat niet want te dik. Dus als je hem wilt, helft van de prijs (ophalen) :P. Anders breng ik hem weer terug denk ik.

Ik ga denk ik toch maar voor een goede Tacx met mogelijkheid om de voorvork te klemmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
sapphire schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:24:
Nou het toch sort-of (ook) over wielen gaat. Ik ben eens aan het kijken of het zinvol is om de standaard P-R 2 wielen van mijn Giant te vervangen.
Interessante vraagstelling. Ik zit met precies dezelfde vraag namelijk. Ik heb intussen een paar Fortezza's besteld om de P-R3 bandjes te vervangen. Maar ik twijfel over andere wielen. Heb je topic op Fiets.nl ook gezien, maar dat schiet inderdaad ook niet echt op. Ben benieuwd wat de anderen hier ervan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zie overigens net ook Mavic Cosmic elite S :9

Niet licht, buiten budget maar erg mooi :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
[...]
Een achterwiel kan wel degelijk scheef in de fiets staan!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
sapphire schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:24:
Deels voor de looks, deels omdat ik nergens kan vinden of er 25mm banden op kunnen en het idee heb dat het stijver kan. Lichter is minder van belang en aero ook niet want rijd toch niet zo hard :+

Had het ook al op het Fiets forum gevraagd maar daar komen de reacties niet verder dan dat de wielen lekker onderhouds arm zijn, bomb-proof en banden een nuttigere upgrade zouden zijn. Bombo-proof is misschien leuk als je als een bezetene rijd (wat ik niet doe) of wat meer qua gewicht rekening moet houden ( ik ben 81~82 kilo ), onderhoud ja ach..., en banden vervang ik sowieso als de Giant bandjes op zijn dus gebeurt sowieso.

Budget is niet heel groot, maar gezien de eisen lijst ook niet heel onrealistisch. Zou het dan zin hebben om de P-R2's te vervangen voor bv. Fulcrum Quattro's/ Zonda's (zonder sticker) of eventueel een R3 of andere wielen rond de €300 ?
Op elke wielset kunnen gemakkelijk 25 millimeter bandjes. De meeste moderne velgen zijn vrij breed omdat je dan comfortabeler rijdt en gaan als je wilt gewoon tot 37mm. Sowieso zitten dezelfde wielen ook op hun cyclocross fietsen dus dat mag een geruststelling zijn.

Voor mij voelde de upgrade naar Shimano RS81 24mm ontzettend lekker. Kan ook komen doordat ik van 32 spaaks handgespaakte mavic's af kwam. Ik heb de Giant wielen nooit bij mijn TCR gehad. Het zou goed een kwestie van beleving kunnen zijn hoor. Feit is wel dat ze bijna een kilo lichter zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Makkelijk op 27-05-2014 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Op mijn nieuwe fiets zitten ook 25mm bandjes, maar ik heb inmiddels Vredestein 23mm banden besteld.
Het geeft mij toch een beetje het gevoel als of ik op een fiets met stadsbanden zit, zeker aangezien op de Mavic banden ook nog een behoorlijk aanwezig profiel zit.

Hoe staat het eigenlijk met het Tweakers rond het IJsselmeer rondje?? :? :?

[ Voor 30% gewijzigd door M@cer op 27-05-2014 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
M@cer schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:07:
Op mijn nieuwe fiets zitten ook 25mm bandjes, maar ik heb inmiddels Vredestein 23mm banden besteld.
Het geeft mij toch een beetje het gevoel als of ik op een fiets met stadsbanden zit, zeker aangezien op de Mavic banden ook nog een behoorlijk aanwezig profiel zit.
Het zal wel een beetje psychisch zijn want in principe is een 25mm band sneller dan een 23mm band door de lagere rolweerstand. Grote kans natuurlijk dat die Mavic bandjes sowieso niet zo'n beste rolweerstand hebben though.

Maar ik snap je wel, 23mm voelt gewoon sneller, net als die RS80 wielen die ik net noemde :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Roet schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:24:
[...]
Ik heb er eentje, hij werkt niet goed icm mijn mountainbike (voorvoor lijkt te zwaar zodat hij niet fijn hangt, klemmen op de bovenbuis gaat niet want te dik. Dus als je hem wilt, helft van de prijs (ophalen) :P. Anders breng ik hem weer terug denk ik.

Ik ga denk ik toch maar voor een goede Tacx met mogelijkheid om de voorvork te klemmen.
Ook een Tacx is niet helemaal zaligmakend met een MTB heb ik gemerkt. Mijn Giant XTC past eigenlijk net niet lekker in de vork klem op de Tacx, de horizontale balk van mijn Spider Team Tacx is namelijk voor het mooie net te kort, houder is dus helemaal uitgeschoven en balanceert op een vrij dun randje. Het werkt, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Wellicht dus (ook) een puntje van aandacht op het moment dat je zoiets gaat aanschaffen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Makkelijk schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:17:
[...]

Het zal wel een beetje psychisch zijn want in principe is een 25mm band sneller dan een 23mm band door de lagere rolweerstand. Grote kans natuurlijk dat die Mavic bandjes sowieso niet zo'n beste rolweerstand hebben though.

Maar ik snap je wel, 23mm voelt gewoon sneller, net als die RS80 wielen die ik net noemde :P
Het is niet zozeer de snelheid (gewoon harder trappen 8) ), maar meer het zicht wat je hebt op je voorband als je aan het fietsen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik vind 't echt merkbaar beter rijden, 25 mm. En 't ziet er juist beter uit, maar dat is mijn bescheiden mening...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ceaser schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:08:
De ervaring met die garmins verschillen dus erg veel blijkbaar, met mijn garmin 800 ben ik juist vele malen blijer dan ik met mijn smartphone was. GPS die nog wel eens wegviel in het bos terwijl ik dat met die garmin juist weer niet zo ervaar.
In het bos is het drama, als je zonder speedsensor rijdt dan hoor je alleen maar auto-pause/resume. Met speedsensor natuurlijk niet, en dan valt je ook niet op dat je slechte fix hebt. Als je echter met maten rijdt die met iPhones loggen, en je ziet keer op keer dat zij op meer segmenten worden gematched, dan ga je eens verder kijken, en bij het inzoomen zie je dat je veel naast het pad rijdt, waar je maten er precies op zitten. Dat zou kunnen komen door snap to road op die iPhones, maar hee, die singletrack kent Strava helemaal niet, dus dat is onmogelijk ;)
argro schreef op maandag 26 mei 2014 @ 22:12:
GPS is natuurlijk een extreem zwak signaal. Het is ook redelijk gevoelig voor weerkaatsing door bijvoorbeeld rotswanden. Een telefoon beschikt vaak over AGPS, wat een snelle fix bevordert. Daarnaast is chip van de Edge 800 al een vrij oud model.

Wat verder een verschil in nauwkeurigheid kan suggereren is het verschil in meetintervallen. Op menig smartphone is, vanuit o.a. accuduur, dat interval groter dan op een Garmin. Dat levert een nauwkeuriger plot met de Garmin op, maar over de nauwkeurigheid van de punten als zodanig zegt het weinig.
Ik denk dat het verhaal heel simpel is. iPhone 4S en hoger maakt gebruik van GLONASS. En dat zorgt voor de nauwkeuriger plot tov de Edge 800. Dus sta ik op een splitsing nu..

Liefste wil ik een dedicated device (en dat betekent voor mij Garmin) op mijn stuur, geen gedonder met telefoon en accus enz. Maar diezelfde dedicated devices gaan totaal niet mee met de tijd als ze zijn aangeschaft. Kaarten zijn slecht, nieuwe functionaliteit (voor zover nodig) betekent nieuw apparaat kopen. Geen GLONASS tenzij de 1000. En die optie is een must heb ik wel door nu. Totaal geen integratie met welke service dan ook. Allemaal goed overheen te komen, no problem. Maar damn, de grootte, die 1000 is huuuuge. Op de racer nog te overkomen, omdat hij tussen de bullhorns weg valt zeg maar, maar op een mtb is het een drama.

De reden dat ik nog geen RFLKT+ heb besteld (Een + want barometer, temp sensor en ANT+) is omdat ik het apparaat lelijk vind, is me te vierkant. Ding kost bijna niks namelijk. Vandaar dat ik hier vroeg of mensen ervaring hadden, of iemand kenden met een RFLKT+. Misschien trekt dat me over de streep.
De 1000 rijdt hier nog niemand mee he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
UltraSub schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:13:
Ik denk dat het verhaal heel simpel is. iPhone 4S en hoger maakt gebruik van GLONASS. En dat zorgt voor de nauwkeuriger plot tov de Edge 800. Dus sta ik op een splitsing nu..
En nog een verschil met een Edge is dat een smartphone ook zijn mobiele netwerk gebruikt om een positie te bepalen. Dat is niet zo precies als GPS, maar het helpt natuurlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

[...]
Maar damn, de grootte, die 1000 is huuuuge.
Groter dan je iPhone?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
DeFeCt schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:31:
[...]

Ook een Tacx is niet helemaal zaligmakend met een MTB heb ik gemerkt. Mijn Giant XTC past eigenlijk net niet lekker in de vork klem op de Tacx, de horizontale balk van mijn Spider Team Tacx is namelijk voor het mooie net te kort, houder is dus helemaal uitgeschoven en balanceert op een vrij dun randje. Het werkt, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Wellicht dus (ook) een puntje van aandacht op het moment dat je zoiets gaat aanschaffen.
Maar ik zie weinig andere standaards welke een voorvoork mount hebben. Welke maat mountainbike heb je? Ik heb gelukkig 17" modellen nodig met max 100mm veerweg, dus mogelijk is de wielbasis dan net klein genoeg voor mij? Ik zoek een degelijke standaard waarmee ik zowel mijn mountainbikes als racefietsen goed kan onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 08:39:
Ik vind 't echt merkbaar beter rijden, 25 mm. En 't ziet er juist beter uit, maar dat is mijn bescheiden mening...
Inderdaad iedereen zijn mening. Ik vind 23 mm directer fietsen, veel meer contact met de weg zeg maar. 25 mm geeft wel meer confort en rolweerstand is beter. Ik vraag me echter af hoeveel de rolweerstand beter is dan 23 mm.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 16:35
Voor de geintresseerde, was vandaag bij Lidl in Bussum en daar stonden er nog stuk of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ieoorski
  • Laatst online: 10-10 14:36
Heb gisteravond in de Lidl Amsterdam nabij de Bijlmer Arena ook zo'n standaard gekocht.
Er lagen er toen nog een stuk of 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 06:53:
[...]

Een achterwiel kan wel degelijk scheef in de fiets staan!
Natuurlijk, alles kan, maar wanneer je het wiel zonder rare dingen te doen in de nokken terecht doet komen en de snelspanner dichtdraait zit het wiel 'gewoon' recht. Anders snelspanner los, fiets heel klein beetje optillen en wiel subtiel in de nok 'rammen' (subtiel!). Op een racefiets zitten niet van die stelmoeren zoals op een stadfiets om het wiel recht te zetten. Het is mij althans nog nooit overkomen dat het wiel scheef kwam te zitten, maar dat zou inderdaad bij andere anders kunnen zijn. Het ging mij er ook meer om dat de kans op een scheve remhoef groter is dan de kans op een scheef gemonteerd wiel, althans i.m.h.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zeker als je het wiel in een montagestandaard terugzet, is de kans op scheef monteren groot. Ik gebruik dan de remhoef als referentie om te kijken of de boel recht zit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock

DeadLock

Pelle schreef op maandag 26 mei 2014 @ 23:00:
WTF. Wat een afstanden. _o_
Rijd je dat op een tourfiets met bagage, of had je een volgwagen? :P
De fietsvakantie volbracht op mijn stalen Thys 222 roeifiets, vanzelfsprekend al mijn bagage mee in tassen :).

De roeifiets is een prachtige fiets, al is het bergop wel nog harder zwoegen door het effect van de terugslag. Het extra gewicht van de bagage en de relatief zware fiets helpen ook niet :+. Alsnog vond ik het erg leuk omhoog te buffelen tot een col of bergpas, geeft bijzonder veel voldoening.

Weet iemand een leuk doel om voor te trainen om terug wat motivatie te vinden? De fietsvakantie was enkele maanden hét doel om naartoe te trainen (en te leven). Nu dat voorbij is, val ik toch een beetje in een zwart gat... Een 24-uren wedstrijd leek mij wel een leuke uitdaging, vooral om de goede basisconditie die ik nu heb te gebruiken om sneller te gaan fietsen. Er is een 24-uren wedstrijd op Zolder, helaas zijn enkel UCI-fietsen toegelaten :(.

Je kan een wiel prima scheef monteren, mijn trucje is even aan de velg 'trekken' zodat het wiel goed aangedrukt zit in de openingen. Op die manier staat het bij mij altijd netjes recht.

[ Voor 8% gewijzigd door DeadLock op 27-05-2014 10:50 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Oké, blijkbaar kan het dus wel, een scheef wiel. Het is blijkbaar een beetje vergelijkbaar met de discussie over verkeerd inklikken van enige tijd geleden. Bij de één gaat wel eens mis, terwijl de ander zich daar niets bij voor kan stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
23mm
Tenminste, die ontving ik vorige week thuis van ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Jwlb schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:28:
Voor de geintresseerde, was vandaag bij Lidl in Bussum en daar stonden er nog stuk of 8.
In Bussum, o ok. Goed om te weten. Wilde vanavond na het werk gaan kijken bij Huizen maar als die niks hebben kan ik dus altijd nog naar Bussum rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Roet schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Maar ik zie weinig andere standaards welke een voorvoork mount hebben. Welke maat mountainbike heb je? Ik heb gelukkig 17" modellen nodig met max 100mm veerweg, dus mogelijk is de wielbasis dan net klein genoeg voor mij? Ik zoek een degelijke standaard waarmee ik zowel mijn mountainbikes als racefietsen goed kan onderhouden.
Ik heb een 26" en frame maat L : http://www.giant-bicycles...017/46168/#specifications

Het past wel, maar nét.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
havana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:37:
Zeker als je het wiel in een montagestandaard terugzet, is de kans op scheef monteren groot. Ik gebruik dan de remhoef als referentie om te kijken of de boel recht zit.
Ik zet hem na onderhoud meestal even op de grond. Snelspanner open, fiets recht houden en snelspanner weer dicht.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Grrr.....nog best lastig....of m'n huidige fiets een beetje upgraden (nieuwe wielen, ketting, casette, shifters) via marktplaats of een nieuwe fiets. Tuurlijk zullen de nieuwe fietsen veel comfortabeler zijn dan mijn oude alu fiets uit 1999 (toen al een instap model). Maar is ook meteen weer een stuk duurder om een nieuwe te kopen...al weet ik dat m'n huidige fiets het eigenlijk ook niet waard is.

Twijfel, twijfel, twijfel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
VFRRijder schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:47:
Grrr.....nog best lastig....of m'n huidige fiets een beetje upgraden (nieuwe wielen, ketting, casette, shifters) via marktplaats of een nieuwe fiets. Tuurlijk zullen de nieuwe fietsen veel comfortabeler zijn dan mijn oude alu fiets uit 1999 (toen al een instap model). Maar is ook meteen weer een stuk duurder om een nieuwe te kopen...al weet ik dat m'n huidige fiets het eigenlijk ook niet waard is.

Twijfel, twijfel, twijfel.....
Wat is het voor een fiets?
[...]
De reden dat ik nog geen RFLKT+ heb besteld (Een + want barometer, temp sensor en ANT+) is omdat ik het apparaat lelijk vind, is me te vierkant. Ding kost bijna niks namelijk. Vandaar dat ik hier vroeg of mensen ervaring hadden, of iemand kenden met een RFLKT+. Misschien trekt dat me over de streep.
De 1000 rijdt hier nog niemand mee he?
Mijn fietsmaatje is er ontzettend blij mee in elk geval, ik kan hem overmorgen vragen wat de voor- en nadelen zijn :P. Hij heeft wel altijd zowel telefoon als Wahoo op het stuur, maar neem aan dat telefoon ook gewoon in de zak/tas kan.

[ Voor 45% gewijzigd door Makkelijk op 27-05-2014 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Eeh, nee, maar veel scheelt het niet.
Maar wat is je punt? Denk je dat ik met een iPhone op mijn stuur ga rijden? Never nooit niet :)
Is zeker kapot als je op je plaat gaat. En ziet er niet uit. Nee, het punt is dat je met een RFLKT+ een cateye-like kastje op je stuur hebt, wat alle relevante data (wat relevant is bepaal je zelf, net als bij de Garmin) spiegelt vanuit de iPhone die in je shirt zit. En die telefoon zit daar nu ook altijd al.
Makkelijk schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:49:
[...]

Mijn fietsmaatje is er ontzettend blij mee in elk geval, ik kan hem overmorgen vragen wat de voor- en nadelen zijn :P. Hij heeft wel altijd zowel telefoon als Wahoo op het stuur, maar neem aan dat telefoon ook gewoon in de zak/tas kan.
Zowel telefoon als Wahoo op het stuur :?
Benieuwd waarom hij dat dan nog doet, waarschijnlijk voor de kaarten dan. Het is gewoon jammer dat die RFLKT niet zo'n mooie looks heeft. Vind het er een beetje uit zien als een dingetje wat uit China komt voor een tientje, en to be honest, wat ze er voor vragen is eigenlijk sterk aan de hoge kant voor een printplaatje met een LCD, maar goed, de slimmigheid en R&D zit natuurlijk aan de software kant.

/edit
Neig nu langzaam weer naar de 1000 trouwens... En zo balanceren we nog wel een paar dagen, ware het niet dat ik over een paar dagen jarig ben en mezelf een cadeautje wil geven :P

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 27-05-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij toertochten zie ik dat ook wel een paar keer per dag: 2 of zelfs 3 computers aan het stuur. Meestal een stokoude GPS met antenne, een gewone teller én een telefoon. Over fietswetenschappers gesproken... 8)7

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 17:05

4POX

Everybody is wired

havana schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:14:
Bij toertochten zie ik dat ook wel een paar keer per dag: 2 of zelfs 3 computers aan het stuur. Meestal een stokoude GPS met antenne, een gewone teller én een telefoon. Over fietswetenschappers gesproken... 8)7
Je vergeet de camera op de helm en een 10.000 Mah usb batterypack met ductape aan het frame

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Makkelijk schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:49:
[...]

Wat is het voor een fiets?
Een Giant Peloton 7200. Zit nog de originele RSX groep op (en heeft het voor mij altijd goed genoeg gedaan). Maar moet toch wel onderhoud hebben, ketting is wel redelijk op en ook tandwielen. Dus daarom te denken om er een upgrade voor te doen (niet al te duur).

Zie ook wel mooie aanbiedingen van huidige Giants, maar die hebben van die sloping frames....met mijn binnenbeen lengte van 100 cm pas ik daar waarschijnlijk niet op....of het ziet er niet uit :). Daarom zat ik ook stiekum te kijken naar een Jan Janssen (nieuw)...omdat je die ook qua maten voor onderdelen goed voor jezelf kan configureren (met behulp van de LBS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
4POX schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:21:
[...]

Je vergeet de camera op de helm en een 10.000 Mah usb batterypack met ductape aan het frame
Een type fietser dat ik ook regelmatig spot tijdens toertochten is de zelfvoorzienende fietser. Die heeft een rugzak vol goodies aan. Vaak zo'n el cheopo wegwerprugzakje (dat zit me een partij klote :X). Dan heb je het idee van een toertocht volgens mij echt niet begrepen, zeker niet als Golazo de organisator is.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 27-05-2014 12:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Van die rugzakken met touwtjes ja :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Het lijkt mij ook leuk eens mee te rijden met zo'n toertocht. Welke is aan te raden? Niet te veel klimmen, en afstanden van max 100 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
UltraSub schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:59:
[...]
Zowel telefoon als Wahoo op het stuur :?
Benieuwd waarom hij dat dan nog doet, waarschijnlijk voor de kaarten dan.
Nee, hij heeft zijn telefoon nodig voor een in deze context totaal irrelevante app en het scherm staat dan wel gewoon uit, dus ik denk niet dat het iets permanents is voor hem. Ik wilde maar aangeven dat ik niets kan zeggen over de communicatie tussen die dingen als je telefoon achter je rug zit :P
VFRRijder schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 12:25:
[...]

Een Giant Peloton 7200. Zit nog de originele RSX groep op (en heeft het voor mij altijd goed genoeg gedaan). Maar moet toch wel onderhoud hebben, ketting is wel redelijk op en ook tandwielen. Dus daarom te denken om er een upgrade voor te doen (niet al te duur).

Zie ook wel mooie aanbiedingen van huidige Giants, maar die hebben van die sloping frames....met mijn binnenbeen lengte van 100 cm pas ik daar waarschijnlijk niet op....of het ziet er niet uit :). Daarom zat ik ook stiekum te kijken naar een Jan Janssen (nieuw)...omdat je die ook qua maten voor onderdelen goed voor jezelf kan configureren (met behulp van de LBS).
Ik zou je fiets gewoon lekker vervangen in jou geval, dat is waarschijnlijk voordeliger. RSX is omgedoopt tot Tiagra dus als je blij was met RSX kun je je daarop oriënteren.

Het enige effect van een sloping frame is dat je zadel relatief hoog zit t.o.v. de driehoek. Ik ben zelf 1.86, BBL is 89cm en ik rijd op een M/L. Ik zou gewoon eens een Defy of TCR XL proberen want ze zijn vrij fors, maar toegegeven, je bent een twijfel geval met 100cm.

[ Voor 42% gewijzigd door Makkelijk op 27-05-2014 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
coen76 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:01:
Het lijkt mij ook leuk eens mee te rijden met zo'n toertocht. Welke is aan te raden? Niet te veel klimmen, en afstanden van max 100 km.
Zie de site van de NTFU. Er zijn iedere week wel 100 toertochten. Het gros is vlak, simpelweg omdat Nederland vrij vlak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
UltraSub schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 11:59:
[...]
Neig nu langzaam weer naar de 1000 trouwens... En zo balanceren we nog wel een paar dagen, ware het niet dat ik over een paar dagen jarig ben en mezelf een cadeautje wil geven :P
wacht nou maar eens eerste de eerste ervaringen af. Garmin kennende laat de eind gebruikers eerst vele firmware-updates uitvoeren voor e.e.a. 'stabiel' is.
Mijn Edge810 is vanaf versie 2.9 eindelijk stabiel (ik ontving hem met 2.1 of 2.2 firmware). Nu met 3.0 idem.
Versies daarvoor: random uitvallen/resetten....

Zo zal het ook helaas met de Edge 1000 zijn: hoe meer goodies, hoe groter de kans op hardnekkige problemen...

rondom toertochten: als er geen hoogtemeters in zitten, dan rij ik al niet. Gelukkig in mijn regio genoeg hoogtemeters te maken, en evt. afzakken naar zuid limburg is helemaal lekker :)

[ Voor 14% gewijzigd door NielsTn op 27-05-2014 13:11 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Klopt, dat had ik gezien. Maar ik lees hier wel eens iets over lange rijen voor een startnummer en slecht georganiseerde tochten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
NielsTn schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:10:
[...]

wacht nou maar eens eerste de eerste ervaringen af. Garmin kennende laat de eind gebruikers eerst vele firmware-updates uitvoeren voor e.e.a. 'stabiel' is.
Mijn Edge810 is vanaf versie 2.9 eindelijk stabiel (ik ontving hem met 2.1 of 2.2 firmware). Nu met 3.0 idem.

Zo zal het ook helaas met de Edge 1000 zijn: hoe meer goodies, hoe groter de kans op hardnekkige problemen...
Ik weet het.. Ronduit schandalig eigenlijk :(
Alhoewel ik de laatste releasenotes net zag, en moet zeggen dat alle hardnekkige problemen die iedereen nu al had daarin al gefixed zouden moeten zijn. (Niet dat dat veel zegt :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
NielsTn schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:10:
[...]

Mijn Edge810 is vanaf versie 2.9 eindelijk stabiel. Nu met 3.0 idem.

Ik heb sinds een kleine 2 weken 3.0 op de 510 gekregen, en je raad het nooit. Eerste rit viel na 60km alle ant+ functionaliteit uit waardoor ik geen sensors meer had, ik had nog nooit problemen gehad. Pas nadat ik thuis de rit afsloot en opnieuw startte deed hij het weer :P

Mijn bluetooth werkt trouwens pas sinds 2.9, ik wilde het ding al een hele tijd RMA sturen maar bij 2.9 deed bluetooth het ineens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
coen76 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:12:
Klopt, dat had ik gezien. Maar ik lees hier wel eens iets over lange rijen voor een startnummer en slecht georganiseerde tochten.
Gewoon toertochtje op ntfu kalender uitzoeken waar kosten 3 euro zijn.
Om de een of andere reden komt de massa alleen op toertochten af die minimaal 20 euro kosten, terwijl tochtjes van 3 euro (ervaring met tochten over de heuvelrug) goed georganiseerd zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

De kogel is door de kerk, de eerste Di2 spulletjes zijn besteld en de rest ga ik in de loop van de tijd verzamelen. Aangezien ik toch wel gehecht ben aan mijn huidige frame ga ik daarop de Di2 zo netjes mogelijk proberen weg te werken (frame is niet specifiek voor Di2 geschikt).

De volgende spullen ga ik gebruiken:

- ST-6770 shifters
- FD-6770 voorderailleur
- RD-6870 11 speed achterderailleur
- SM-BTR2 interne accu
- SM-BCR2 lader (tevens interface naar pc ivm firmware upgrades etc)
- SM-JC40 externe junction voor onder op het bracket
- SM-EW90 stuurjunction (de EW-67 schijnt niet goed te werken met de BCR2, weet iemand daar meer over?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Overigens ik heb een site met firmware van de diverse Garmins, dus daarmee kan ik altijd terug naar de vorige flashen. Zal deze vanavond pogen hierbij te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mex schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:18:
- SM-EW90 stuurjunction (de EW-67 schijnt niet goed te werken met de BCR2, weet iemand daar meer over?)
Op de SM-EW67 zit gewoon helemaal geen aansluiting voor de lader, dus kun je 'm niet gebruiken met interne accu.

Waarom wil je trouwens een mix van 6770 en 6870? Misschien werkt het wel, maar het lijkt me niet echt een ondersteunde configuratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Makkelijk schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:12:
[...]

Ik heb sinds een kleine 2 weken 3.0 op de 510 gekregen, en je raad het nooit. Eerste rit viel na 60km alle ant+ functionaliteit uit waardoor ik geen sensors meer had, ik had nog nooit problemen gehad. Pas nadat ik thuis de rit afsloot en opnieuw startte deed hij het weer :P

Mijn bluetooth werkt trouwens pas sinds 2.9, ik wilde het ding al een hele tijd RMA sturen maar bij 2.9 deed bluetooth het ineens :D
https://forums.garmin.com/forumdisplay.php?464-Edge-1000
Holy crap. Dat is toch niet normaal man... Kom op Garmin.. :( :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Onno schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:36:
[...]
Waarom wil je trouwens een mix van 6770 en 6870? Misschien werkt het wel, maar het lijkt me niet echt een ondersteunde configuratie.
Achterderailleur bepaalt of je 10s of 11s hebt.
Gok dus dat andere onderdelen goedkoper zijn van oude serie en dit zou gewoon met elkaar samenwerken.

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 27-05-2014 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Kun je een hoop zeggen van Bryton, maar ik heb zelden problemen met mn oude cheape rider 20.

Alleen een bug dat na x aantal keer pauze de totaal gereden afstand niet meer klopt (maar wel correct word weergegeven in de tcx). :)

Overigens niemand iets te melden op mn wiel vraag :p ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
https://forums.garmin.com...ery-life-Edge-1000-in-use

Tja dan is de 1000 gewoon geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

DDX schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 13:51:
[...]

Achterderailleur bepaalt of je 10s of 11s hebt.
Gok dus dat andere onderdelen goedkoper zijn van oude serie en dit zou gewoon met elkaar samenwerken.
Klopt, als de RD-6770 niet zo lelijk was geweest dan was ik gewoon bij 10 speed gebleven. Nu dus maar meteen de overstap naar 11 speed, m'n huidige cassette en ketting zijn toch aan vervanging toe en m'n Zonda wielen zijn al geschikt voor 11 speed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-10 07:44
Iemand de tv aan staan? Omstandigheden Giro zijn out of this world 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Zie [Wielrennen] Giro d'Italia 2014. Dit topic gaat over zelf aanklooien op een fietsje. De avonturen van de grote mannen vallen onder de S van Sport als bedoeld in ASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Excuus, zal daar verder gaan

[ Voor 5% gewijzigd door partyondude op 27-05-2014 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Vraag me wel af of er iemand hier weleens in dergelijke omstandigheden heeft gezeten op een racefiets?
Dergelijke omstandigheden is: sneeuw + vriezen.

[ Voor 35% gewijzigd door Makkelijk op 27-05-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Beetje uierzalf en kranten....en gaan 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 27-05-2014 16:21 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Gelukkig niet. Wel veel mist + regen bij de afdaling van de Col du Tourmalet. Natte gladde remgrepen, glanzend nat asfalt, ik vond het aardig spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Wel regen en tegen vriespunt en ik ben ik de mist ooit een Tourmalet opgegaan.

Lang leve de kraamhulp! Oudste naar opvang, dus vaders kon mooi even de fiets op. Even lekker rustig 75km gemaakt en precies elke regenbui weten te ontwijken :)

Wil eind van het seizoen kijken naar een garmin, maar ik hoor hier een hoop negatieve verhalen. Is wel eens eerder voorbij gekomen hier, maar zou het in theorie mogelijk zijn eigen firmware te maken voor de edges?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
In theorie vast wel, maar daar zou ik niet aan beginnen. Ik heb een Edge 800 en ik heb nooit problemen met wat dan ook, je moet hem alleen op de juiste manier gebruiken. Sommige functionaliteiten zoals het navigeren, werken gewoon niet lekker maar ik fiets zonder navigeren op basis van een TCX (lijn op de kaart) en dan gaat het altijd goed. Verder niets aan de hand, hoewel ik wel dezelfde vrees had als jij, valt dat best wel mee vind ik.

Alleen als je nu een 810 of 1000 koopt, relatief nieuwe modellen, is het misschien wel even afzien in het begin, daarom heb ik gewacht totdat de 800 zich enigszins had bewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
wackmaniac schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:26:
Wil eind van het seizoen kijken naar een garmin, maar ik hoor hier een hoop negatieve verhalen. Is wel eens eerder voorbij gekomen hier, maar zou het in theorie mogelijk zijn eigen firmware te maken voor de edges?
In theorie zeker, de beveiliging van GPS-ontvangers is een lachertje ten opzichte van een populaire smartphone. Je probleem gaat veel meer praktisch van aard zijn: Je hebt technische kennis nodig, hardware, software en een handvol apparaten die je je kan veroorloven te bricken. Volgens mij is het links en rechts ook weleens gelukt voor sommige Garmins. (beperk je bij het Googlen vooral niet tot fiets-hardware, de verschillen met andere doelgroep-hardware zijn niet interessant.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
Graham schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:15:
[...]

Inderdaad iedereen zijn mening. Ik vind 23 mm directer fietsen, veel meer contact met de weg zeg maar. 25 mm geeft wel meer confort en rolweerstand is beter. Ik vraag me echter af hoeveel de rolweerstand beter is dan 23 mm.
Een 25 mm heeft veel meer contact met de weg omdat je in een 25 mm band minder lucht hoeft te doen dan een 23 mm band. Hierdoor vormt deze band zich beter en pakt de band beter in oneffenheden in de weg. Er is geen enkele reden om anno 2014 nog op een 23 mm band te rijden. Het enige argument wat je nog zou kunnen noemen is aerodynamiek maar met de brede velgen van tegenwoordig is dat argument ook weggenomen. Ik rijd tegenwoordig standaard op 25 mm en binnenkort standaard op 27 of 28 mm banden. Brede banden zijn sneller dan smalle banden omdat in plaats van het uitspreiden van rubber over de lengte bij een smalle band het rubber over de breedte wordt verspreid. Hierdoor is het gedeelte aan rubber wat vertraging veroorzaakt groter bij een 23 mm band. Dit zorgt echter niet voor meer grip, dus alleen de nadelen, niet de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
wackmaniac schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:26:

Mijn garmin 500 functioneert uitstekend en op de firmware is niks op aan te merken. Prima apparaat dat z'n geld meer dan waard is (vooral door de lange batterijduur en het zichtbaar maken van mijn cadans).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Edge 800 ook al een paar jaar probleemloos. Topapparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
mijn reden dat is nog met 23 mm blijf rijden is simpel de looks, ik heb tot op heden nog geen 25mm banden gevonden met rode zijkanten bijvoorbeeld... (als iemand tips heeft, graag!)
stijnislike schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:52:
[...]

Een 25 mm heeft veel meer contact met de weg omdat je in een 25 mm band minder lucht hoeft te doen dan een 23 mm band. Hierdoor vormt deze band zich beter en pakt de band beter in oneffenheden in de weg. Er is geen enkele reden om anno 2014 nog op een 23 mm band te rijden. Het enige argument wat je nog zou kunnen noemen is aerodynamiek maar met de brede velgen van tegenwoordig is dat argument ook weggenomen. Ik rijd tegenwoordig standaard op 25 mm en binnenkort standaard op 27 of 28 mm banden. Brede banden zijn sneller dan smalle banden omdat in plaats van het uitspreiden van rubber over de lengte bij een smalle band het rubber over de breedte wordt verspreid. Hierdoor is het gedeelte aan rubber wat vertraging veroorzaakt groter bij een 23 mm band. Dit zorgt echter niet voor meer grip, dus alleen de nadelen, niet de voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over diegenen die een probleemloze Edge hebben, op de racefiets hier in middenlimburg heb ik ook zelden ergens last van. De problemen ontstaan bij rijden in (be)bos(t) gebied en zware heuvels en bergen. En vaak zie je het niet eens aan de kaart (als je niet inzoomt), maar aan het niet matchen van segmenten terwijl andere mensen in een groupride wel gematched worden.
Ik gok dat de meesten hier denken dat hij top functioneert omdat ze nooit in een ander gebied zitten of het ze niet opvalt. Rondje bij de Garmin mensen hier op het werk gedaan, 2 uit 3 zijn niet bijster tevreden. Allemaal wel (ook) MTB'ers, op de racer weinig last, net als mezelf, tenzij in hooggebergte.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 27-05-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:54
Ik zit nu in de Alpen, en merk ook dat de Garmin niet altijd perfecte GPS ontvangst heeft. Maar het is wel 100x beter dan wat de Iphone 4 van een medefietser produceert. Wellicht dat nieuwere smartphones wel een stuk beter zijn.

Trouwens wel opmerkelijk: vandaag de Sarenne opgefietst. IMO 1 van de mooiste klimmen hier zo rond Bourg d'Oisans. Zie je op strava dat er slechts 70 man je voor zijn gegaan terwijl op Alp d'Huez er 12.000 man een tijd met Strava neergezet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
De Edge 510 beschikt naast GPS over Glonass, wellicht dat dat helpt in bebost gebied? Ik heb zelf de 510 en nooit problemen met GPS, maar rij dan ook nooit echt in de bossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 09:20
Ik snap niet waarom Garmin alleen in de 510 en 1000 GLONASS+GPS heeft geplaatst.
De 810 heeft het weer niet. Zonde, want sommige mensen hebben slecht ontvangst in bepaalde gebieden.

Ik ga in augustus weer een weekje naar m'n grootouders in Oostenrijk (Waldviertel). En ik heb het voor elkaar gekregen dat de fiets mee mag :).
Lekker heuvelig gebied daar, dus perfect om te trainen. Ik heb al wat routes uitgestippeld in Basecamp, ritjes van 50km met 1400hm. Weer eens een keer iets anders dan de vlakke wegen hier.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hielko schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 18:20:
Ik zit nu in de Alpen, en merk ook dat de Garmin niet altijd perfecte GPS ontvangst heeft. Maar het is wel 100x beter dan wat de Iphone 4 van een medefietser produceert. Wellicht dat nieuwere smartphones wel een stuk beter zijn.

Trouwens wel opmerkelijk: vandaag de Sarenne opgefietst. IMO 1 van de mooiste klimmen hier zo rond Bourg d'Oisans. Zie je op strava dat er slechts 70 man je voor zijn gegaan terwijl op Alp d'Huez er 12.000 man een tijd met Strava neergezet hebben.
Tjsa, onbekend maakt onbemind. Ik kom in Tecklenburg op een trainingsritje soms ook maar 2 fietsers tegen, zelfs op een mooie dag in de vakantie. Zou je die zelfde dag op de Posbank rijden, ziet het zwart van de fietsers. Trouwens Villard Nôtre Dame is ook een pareltje vanuit Bourg. Wel een zaklamp meenemen!

Overigens met mijn Edge totaal nergens last van in het hooggebergte. En al zou dat zo zijn, zal me jeuken. Het gaat mij om het fietsen, als er iets mis gaat met de digitale registratie dan doet dat helemaal niets af aan de rit die ik heb gemaakt. En de km teller blijft toch altijd wel werken door de sensor.

Als je je fietsvakantie laat bederven doordat je een rit niet op Strava kan zetten dan moet je je wat mij betreft laten nakijken...

[ Voor 23% gewijzigd door havana op 27-05-2014 18:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag mijn pakketje uit Taiwan binnen met.....een imitatie SRAM frontmount :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DE5kQQYNnV5p7M2ENH8e7HBK/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zkqQyNDSQqX4VzqthFHpycm4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rm3DXjZY814PP9BUu8Ja1R4y/full.jpg

Hij klikt niet helemaal goed met mijn Bryton, kan de houder zijn maar gebeurt vaker bij Brytons wat ik her en der gelezen had. Hij zit wel stevig genoeg dat hij er niet af kan trillen lijkt me.
Voelt stevig genoeg aan, het is een harde soort kunsstof, stalen imbus boutje erbij, schroefdraad in de houder is van metaal. Alleen geen bescherming voor je stuur, heb zwarte tape om het stuur gedaan en werkt prima.
Soms een scherp randje maar vijltje er langs en opgelost :)

Voor €9 een prima dingetje lijkt me (nog niet mee gereden), past prima bij mijn goedkope Bryton qua prijs zo :+

[ Voor 3% gewijzigd door sapphire op 27-05-2014 19:38 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 56 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.