Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:26
RHE218 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 16:13:
[...]

Heb ik het goed begrepen dat de 510 een lijntje van de vooraf uitgezette route op een kaart kan laten zien en daarbij een bolletje (jij) tov die uitgetekende route?

Ik hoef namelijk geen "sla na 500 meter rechtsaf" te zien (zgn. "turn bij turn" toch?), maar de kaart met een lijntje zou ideaal zijn (plus alle data van snelheid cadans HR etc)..
In de volgende video zie je precies hoe navigatie op de edge 510 werkt.

Wat je hier niet ziet is dat je ook nog 2 datavelden kan instellen tijdens navigeren

[ Voor 6% gewijzigd door maxoss op 22-05-2014 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik had vandaag vrij en om dat te vieren heb ik een route gedaan die ik al heel lang wilde doen.
19 x klimmen (tussen de 1% en 28%), 140Km en 3434hm.
http://app.strava.com/activities/144284008

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2931/14266525073_c3dd24be36_z.jpg

Ik ben erg tevreden 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb de Edge 1000 gekocht, had voorheen een 800. Heb er pas 1 keer mee gefietst dus heb er nog geen goede mening over kunnen vormen. Wat ik iig wel al mis is de mogelijkheid om route-aanwijzingen uit te zetten als je die niet wilt hebben tijdens het rijden van een course, schijnt al sinds de 810 niet meer te kunnen maar als dat niet kan is het mooi ruk.

Bugs ben ik nog niet tegengekomen, maar zoals gezegd heb ik er nog niet veel mee gefietst. Morgen weer :)

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-10 17:06
Bananeman schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:32:
Ik heb de Edge 1000 gekocht, had voorheen een 800. Heb er pas 1 keer mee gefietst dus heb er nog geen goede mening over kunnen vormen. Wat ik iig wel al mis is de mogelijkheid om route-aanwijzingen uit te zetten als je die niet wilt hebben tijdens het rijden van een course, schijnt al sinds de 810 niet meer te kunnen maar als dat niet kan is het mooi ruk.

Bugs ben ik nog niet tegengekomen, maar zoals gezegd heb ik er nog niet veel mee gefietst. Morgen weer :)
Wellicht eens kijken welke soort track-bestand je benut, dat is wezenlijk van invloed!

Heeft het niet te maken of je een GPX Track of GPX Route benut om 'na te rijden'?

GPX Tracks
The best format (aside from TCX, read about that below) for navigation. A GPX Track contains the hundreds of points used to draw a map, but it doesn’t contain cuesheet information, so any custom created cuesheet entries will NOT be present when you navigate. However, the GPS unit will strictly follow the plotted route and will also provide you with true navigation style turn by turn instructions if you have CitiNav or OSM base maps installed. You get a stylized map with a superimposed direction arrow at turns, as well as textual directions. Additionally, whether you have base maps or not, the compass on your GPS unit will always point in the direction you need to go and you can see your route plotted on the Edge’s map display. As long as you don’t need any custom cuesheet entries, this is the best format to use.

GPX Routes
Sub-optimal, not useful for most peopleA GPX file contains only the cuesheet points, but doesn’t contain the hundreds or thousands of points required to draw the map. Since the GPX Route file only contains the cuesheet notes, the Garmin will use its internal maps to route from cuesheet entry to cuesheet entry. Often times this means it will take different streets than expected, so total overall mileage is almost guaranteed to be shorter. It usually calculates the routes to be as short as possible. As a result, a GPX Route is rarely a desirable format to use on the Edge 810, and we recommend staying away from it unless you know what you are doing. One “benefit” is that the custom cues you create on our course creator will be present, but how the Edge 810 actually routes you between them is anyones guess.

http://ridewithgps.com/help/edge-810

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananeman
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Goed punt, klopt idd, ik heb de course die ik wilde rijden gemaakt door met mijn Edge 800 een gereden route te converteren naar een course. Als ik deze op mijn Edge 800 reed kreeg ik geen aanwijzingen, als ik hem wil rijden op de 1000 gaat ie lopen rekenen. En dat wil ik niet, ik wil alleen de route "geplot" zien op de kaart.

Ik zal eens kijken of ik met GPSBabel of een soortgelijke tool iets voor elkaar kan krijgen. Want ook voor mountainbiken wil je sowieso geen route-aanwijzingen hebben, dus lijkt me dat het moet kunnen.

Motor-forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Ik ben vooral benieuwd naar de capaciteit van de accu... hoe lang kun je daar mee rijden? door de omvang van het scherm vrees ik dat het juist minder lang met de accu doet als nu met mijn Edge 810...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Voor de liefhebber, op mijn dropbox staan wat foto's van de wielerkleding die ik besteld heb bij aliexpress. Als iemand bepaalde onderdelen beter op de foto wil hebben dan geef maar een gil.

https://www.dropbox.com/s...AADanDgWOb4omSZVUu2uR3d3a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

BertP schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:23:
Voor de liefhebber, op mijn dropbox staan wat foto's van de wielerkleding die ik besteld heb bij aliexpress. Als iemand bepaalde onderdelen beter op de foto wil hebben dan geef maar een gil.

Oogt op zich prima, heb je ook echte merkkleding als vergelijk? Wat is je oordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:32:
[...]

Even inhaken op deze discussie, met een tussendoorvraagje waarop ik gek genoeg geen echt duidelijk antwoord heb kunnen vinden op diverse fietsfora: hoe schuin mag een kettinglijn eigenlijk zijn voordat het echt 'schadelijk' wordt? Ik gebruik vóór 30-39-50 en achter 11-25, en op een gewoon trainingsrondje zit ik eigenlijk altijd op 39x13 (indachtig jouw advies om de buitenste twee kransjes in combinatie met het middenblad niet te gebruiken). Nu vraag ik me af hoever je op het grootste blad kunt gaan: voor mijn gevoel loopt de ketting dan al redelijk schuin als je op het vierde kransje zit (dus 50x14). Is dat te voorzichtig? Kun je ook nog zonder al teveel slijtage de 50x15 gebruiken? Het gat met 39x13 is anders wel erg groot.
Een andere oplossing is een iets hogere cadans rijden (of je moet al richting de 40 kmph rijden). Het hoeft natuurlijk niet meteen 100 rpm te zijn, maar veel beginners (wat jij bent als ik mij niet vergis) rijden reletief zwaar / met een lage cadans. Dus 39/16 met dezelfde snelheid en (dus) een hogere cadans kan ook een oplossing zijn. In het begin voelt het alsof je zit te stuiteren op het zadel, dat gaat echter vaak snel beter. Slechts een suggestie hoor, mogelijk helemaal niet van toepassing. Menigeen vindt een wat hogere cadans ook helemaal niks, net als dat menigeen nooit meer anders wil na het eenmaal aangeleerd te hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:43:
Gister voor het eerst mijn Specialized Body Geometry-inlegzooltjes geprobeerd. Inderdaad blijkt het slapende-voetenprobleem nu aanzienlijk te zijn verbeterd: na een uur rijden had ik hooguit een wat tintelend gevoel in mijn tenen, dat bovendien alweer verdween na 30 seconden staan, terwijl ik met de oude inlegzolen van mijn Shimano-schoenen na twintig minuten al echt dode tenen had, die zelfs na tien minuten en een warme douche nog niet verbeterden. Wellicht dat het met inslijten en gewenning aan deze nieuwe zolen nog beter wordt :)
Andere postitie van de plaatjes al geprobeerd? Vaak zijn slapende tenen een gevolg van plaatjes die te ver naar voren staan.
Makkelijk schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:51:
Ik heb een ultegra 10 speed (6700) cassette, 11-23, recentelijk geplaatst. Het is hier al eerder ter sprake gekomen dat 12-23 eigenlijk beter is. Ik ben ook tot die conclusie gekomen, ik mis de 18 júist omdat ik met 50-34 rijdt.

Klopt het dat als ik een kransje 18 koop dat ik er gewoon een 12-23 van kan maken? Ik zie geen problemen omdat de vaste 3 kransjes hetzelfde zijn bij beide cassettes maar ik weet niet of de 12 van de 11-23 hetzelfde is gevormd als de 12 van de 12-23?

Ik ga overigens geen 39 plaatsen ipv 34.
Ik zie niet helemaal waarom een 18 juist met een 34/50 cruciaal is, zeker niet omdat je volgens mij met die confiiguratie relatief veel op de 'uiteinden' van de cassette rijdt.

Met alleen een 18 red je het trouwens niet. Je zult ook een 12 moeten kopen in de vorm van een laatste kransje. Die zijn anders dan een 'tussenkransje'.

Waarom geen 39 plaatsen trouwens? Is minder werk dan een cassette wisselen (inclusief cassette schoonmaken).

[ Voor 44% gewijzigd door argro op 22-05-2014 23:45 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Kut. Net in het vakantiehuisje fiets in elkaar zetten, zadel met vet er op, 2nm beginnen op de mighty momentsleutel, tak, schroef over. WTF? Morgen maar naar de fietsenmaker 😡
* UltraSub gaat zo met kut gevoel maar naar bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Vos schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:01:
[...]

Oogt op zich prima, heb je ook echte merkkleding als vergelijk? Wat is je oordeel?
Vooral de zeem, naden, labels en logo's ogen nep. Verder valt me het nog enigszins mee.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Het zit best prima en ziet er ook wel goed uit. Het is even de vraag hoe lang het goed blijft, de castelli met rode zeem is overigens een originele en geen namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BertP schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 07:56:
Het zit best prima en ziet er ook wel goed uit. Het is even de vraag hoe lang het goed blijft, de castelli met rode zeem is overigens een originele en geen namaak.
Weet je dat zeker want ik zie geen Kiss of ProgettoX in de zeem gedrukt. Dat is bij al mijn Castelli broeken (zemen) wel zo.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:22
UltraSub schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:12:
Kut. Net in het vakantiehuisje fiets in elkaar zetten, zadel met vet er op, 2nm beginnen op de mighty momentsleutel, tak, schroef over. WTF? Morgen maar naar de fietsenmaker 😡
* UltraSub gaat zo met kut gevoel maar naar bed.
Wut? Balen man! Maar wat brak er nou eigenlijk?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Graham schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:01:
[...]
Weet je dat zeker want ik zie geen Kiss of ProgettoX in de zeem gedrukt. Dat is bij al mijn Castelli broeken (zemen) wel zo.
Yes, heb er voor de zekerheid nog even een foto'tje van gemaakt die ook op dropbox staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 11:22
maxoss schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 20:29:
[...]

In de volgende video zie je precies hoe navigatie op de edge 510 werkt.

[video]

Wat je hier niet ziet is dat je ook nog 2 datavelden kan instellen tijdens navigeren
Erg verhelderend, Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vanaf aanstaande maandag bij de Lidl een fietsstandaard te koop:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3j1A2w0D2b1P/Screen%20Shot%202014-05-23%20at%2009.07.38.png
Op het forum van fiets.nl is men hier aardig over te spreken. Ik ga maandag even kijken of te zien is of de klem ook aan de zadelpen te bevestigen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Makkelijk schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 08:22:
[...]

Wut? Balen man! Maar wat brak er nou eigenlijk?
De bout. Dus geen schade verder. Snap er geen zak van.
Maar goed, afgebroken bout zit nog in de klem, dus ik rij zo ff naar de LBS hier met de hele fiets, voor een nieuwe klem en bout. Zullen ze toch wel hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Ik hoop dat je niet in de Ardennen zit, daar werd ik door de LBS gewoon niet geholpen. Had een nieuwe ketting nodig (de mijne bijna doorgetrapt op de Stockeu), maar hij "had het te druk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-10 17:05

4POX

Everybody is wired

bnijssen schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:24:
Ik hoop dat je niet in de Ardennen zit, daar werd ik door de LBS gewoon niet geholpen. Had een nieuwe ketting nodig (de mijne bijna doorgetrapt op de Stockeu), maar hij "had het te druk".
Ben ik benieuwd in welke taal je hem aansprak?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Haha, goeie. Ik sprak eerst Nederlands, ving natuurlijk bot. Daarna Frans, maar dan is ketting al een moeilijk woord, dus toen verder op 't Engels. Misschien hielp het ook niet dat ik een jersey van de Belgische nationale ploeg droeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-10 20:39
bnijssen schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:12:
Vanaf aanstaande maandag bij de Lidl een fietsstandaard te koop:

Op het forum van fiets.nl is men hier aardig over te spreken. Ik ga maandag even kijken of te zien is of de klem ook aan de zadelpen te bevestigen is.
Ik heb 'm ook, prima ding voor het geld. Ik zet m'n fiets er aan de zadelpen in. De bevestiging voor de fiets is 360 graden te draaien, dus in die zin heb je alle vrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

rvinke schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:43:
[...]

Ik heb 'm ook, prima ding voor het geld. Ik zet m'n fiets er aan de zadelpen in. De bevestiging voor de fiets is 360 graden te draaien, dus in die zin heb je alle vrijheid.
Kan ik ook de fiets met de stang tussen de trapper en de zadelpen vastzetten? (Hoe die buis ook mag heten)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 23:25:
[...]
Een andere oplossing is een iets hogere cadans rijden (of je moet al richting de 40 kmph rijden). Het hoeft natuurlijk niet meteen 100 rpm te zijn, maar veel beginners (wat jij bent als ik mij niet vergis) rijden reletief zwaar / met een lage cadans. Dus 39/16 met dezelfde snelheid en (dus) een hogere cadans kan ook een oplossing zijn. In het begin voelt het alsof je zit te stuiteren op het zadel, dat gaat echter vaak snel beter. Slechts een suggestie hoor, mogelijk helemaal niet van toepassing. Menigeen vindt een wat hogere cadans ook helemaal niks, net als dat menigeen nooit meer anders wil na het eenmaal aangeleerd te hebben.
Klopt, maar de neiging om met een te zwaar verzet te fietsen en keihard te gaan peuren had ik met mijn toerfiets al afgeleerd :) Ik rijd tot nu toe vrijwel alles op het middenblad, met een vrije hoge cadans, in 39x15, 14 of 13, en rijd op een gemiddeld trainingsritje regelmatig 35-37 km/uur over langere afstanden. De behoefte om in een zwaarder verzet / op het grote blad te rijden, komt dan ook niet zovaak op. Ik rijd nu ook met een fietsmaatje die met een compact rijdt, dan valt het op hoeveel zwaarder/minder fijn het fietst als je in een te zwaar verzet zit (hij is ook constant aan het switchen tussen 34 en 50). Lichter verzet, hogere trapcadans is heerlijk, minder zwaar voor je spieren en je voelt dat het soepeler gaat. Bij hardlopen streef ik dat ook altijd na: beter soepel lopen en dan lichtere/kortere passen dan proberen met zo groot mogelijke stappen te rennen.
Andere postitie van de plaatjes al geprobeerd? Vaak zijn slapende tenen een gevolg van plaatjes die te ver naar voren staan.
Geprobeerd inderdaad, helaas hielp dat niets. Ik heb de plaatjes al zover mogelijk naar achter (dat zit wel het fijnst) en de enkels iets naar binnen, aangezien mijn voeten ook in neutrale stand met de voorkant naar buiten staan en dus met de enkels naar binnen. Ik heb overigens geen gewrichtsklachten, het gaat echt om de bloedtoevoer in de voorvoet. De Specialized-zolen die ik heb, zijn behoorlijk gebold in het midden (onder de voetboog) en hebben nog een extra 'bobbel' ter hoogte van de voorvoet (een 'metatarsal button'). Je merkt dat de neerwaartse druk van het trappen nu over een groter oppervlak wordt verspreid: niet alles komt op je tenen/bal van je voet te staan, maar je voetboog werkt nu ook mee.

Wat de anatomische werking precies is, zou ik je niet durven zeggen. Het verhaal dat je, door de druk beter over de voetbodem te spreiden, minder druk uitoefent op je voorvoet en dus de aderen daar minder heftig dichtdrukt, vind ik op zich wel aannemelijk. Sowieso trapt het veel 'krachtiger' dan de oorspronkelijke inlegzolen van mijn schoenen, die waren echt nogal sponzig en ongedefinieerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2014 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvinke
  • Laatst online: 11-10 20:39
4POX schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:11:
[...]

Kan ik ook de fiets met de stang tussen de trapper en de zadelpen vastzetten? (Hoe die buis ook mag heten)
Ik denk het wel, de breedte van het stuk waar je de buis mee vastzet is in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

rvinke schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:43:
[...]

Staat dat ding stabiel als je bijvoorbeeld de boel wil afstellen en een 'slinger' aan de trappers geeft? Niks zo irritant als een niet stabiel systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Nu online
BertP schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 09:07:
[...]

Yes, heb er voor de zekerheid nog even een foto'tje van gemaakt die ook op dropbox staat.
Volgens mij verschillen ze wel hoor, maar weet het ook niet helemaal zeker. Ik heb zelf nu 1 orginele Castelli broek ontvangen van Mantel afgelopen maand en 2 via China via Aliexplres. Deze liggen echter bij mijn vriendin. Zal anders volgende week een foto maken en plaatsen van de orginele en China versie naast elkaar.

Maar goed voor de prijs die je ervoor betaald vind ik het prima pakjes :)

Mijn vriendin heeft uiteindelijk een nieuw frame gekocht nadat die andere door haar valpartij gescheurd is.
Het is een Pinarello Paris frame geworden.
Vind hem zelf ook wel mooi :+
Zelfde frame als de afbeeldingen, echter wel andere wielset en stuurlint.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-FjXgmhcvCxs/T-sEAUUMp8I/AAAAAAAAAAo/AJrkNOj0j34/s800/IMG_0639.JPG
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9HG7dj2kG2E/T-x1i2H3rNI/AAAAAAAAABI/MYi0QwCXu1g/s1280/IMG_0635.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
TheJason schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:42:
Mijn vriendin heeft uiteindelijk een nieuw frame gekocht nadat die andere door haar valpartij gescheurd is.
Het is een Pinarello Paris 2014 frame geworden.
[afbeelding]
[afbeelding]
Tering, je (en/of je vriendin) begrijpt toch wel dat we verwachten dat ze iedereen het snot voor de ogen rijdt met zo'n ding he. ;) Nu zal dat in mijn geval niet zo'n probleem zijn overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
Verwijderd schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:25:
[...]
Klopt, maar de neiging om met een te zwaar verzet te fietsen en keihard te gaan peuren had ik met mijn toerfiets al afgeleerd :) Ik rijd tot nu toe vrijwel alles op het middenblad, met een vrije hoge cadans, in 39x15, 14 of 13, en rijd op een gemiddeld trainingsritje regelmatig 35-37 km/uur over langere afstanden.
Huh wat, goede conditie heb je dan. Zonder dat je in een groepje of met veel meewind rijdt kost dat ~230W+ (afhankelijk van aerodynamica etc). Dat hou ik max 30 minuten vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:53

DjVe

Hatsaflats!

Vos schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 10:37:
[...]

Staat dat ding stabiel als je bijvoorbeeld de boel wil afstellen en een 'slinger' aan de trappers geeft? Niks zo irritant als een niet stabiel systeem.
Ik heb dat ding ook en ja hij staat echt stabiel. Vind het echt een goede aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijsln schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:10:
[...]

Huh wat, goede conditie heb je dan. Zonder dat je in een groepje of met veel meewind rijdt kost dat ~230W+ (afhankelijk van aerodynamica etc). Dat hou ik max 30 minuten vol.
Ik heb ook wel een redelijke conditie inderdaad, ik loop al lang en veel hard, ben eigenlijk ook met fietsen begonnen omdat ik wat afwisseling wilde en blessures bij hardlopen te vermijden. Maar nu ben ik het al zo leuk gaan vinden dat ik vaker fiets dan hardloop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Iemand nog tips bij het het loshalen van een zadel. Ik krijg het niet voor elkaar. Lijkt erop dat de "klemmen" die de rails vastklemmen niet los willen ondanks dat de bout los zit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

DjVe schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 12:40:
[...]

Ik heb dat ding ook en ja hij staat echt stabiel. Vind het echt een goede aankoop.
Bedankt :) denk dat ik hem ook aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Iemand die hier ervaring mee heeft?

https://www.bva-auctions.com/auction/lot/11046/4176351

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:45
Nog mensen die morgen meedoen aan de elfmerentocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
Heren,

Vraagje, heb toe net mijn 2 Vredestein Fortezza Tricomp All Weather banden binnen gekregen. Besteld bij George Walstock, snelle levering en prima levering moet ik zeggen.

Wil ze van het weekend op mijn Bulls Harrier 2 leggen maar zat te kijken op hoeveel bar moet je deze oppompen? Staat min 8 bar, max 12 bar.

Pompte mijn oude banden, Continental GP4000S meestal op tot 8 a 8.5 bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Frid0 schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:55:
Heren,

Vraagje, heb toe net mijn 2 Vredestein Fortezza Tricomp All Weather banden binnen gekregen. Besteld bij George Walstock, snelle levering en prima levering moet ik zeggen.

Wil ze van het weekend op mijn Bulls Harrier 2 leggen maar zat te kijken op hoeveel bar moet je deze oppompen? Staat min 8 bar, max 12 bar.

Pompte mijn oude banden, Continental GP4000S meestal op tot 8 a 8.5 bar.
Hoeveel weeg je en 23mm of 25mm?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Graham schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 15:02:
[...]

Hoeveel weeg je en 23mm of 25mm?
23mm

Weeg op dit moment 90kg maar mijn normale gewicht is zo rond de 85kg a 80kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zou het dan rond de waardes laten zoals je dat had op de conti's.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle is overigens erg blij met z'n nieuwe Wilier

Een paar ritjes gemaakt nu, en ik wist niet dat het zoveel uit kon maken, maar blijkbaar is dat frame zo goed dat ik op een paar korte Strava segmentjes (sprintjes van een paar 100m, zoals bijv. de Col du Bergschenhoek) zomaar een paar seconde van m'n PR af kon halen, zonder noemenswaardige meewind.
Oftewel, weinig energieverlies bij hard aanzetten, en dat is best lekker :)

[ Voor 4% gewijzigd door Pelle op 23-05-2014 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Graham schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:01:
Zou het dan rond de waardes laten zoals je dat had op de conti's.
o ok, doe ik dat.
maar omdat er min 8 bar op staat en max 12 bar dacht ik van als ik nu in de Vredestein 8 bar doe zit ik aan het min. Is dat niet wat te weinig, moet er niet wat meer in.

Maar jij zegt dus, houden zo, 8.5 bar is prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Pelle schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 16:09:
* Pelle is overigens erg blij met z'n nieuwe Wilier

Een paar ritjes gemaakt nu, en ik wist niet dat het zoveel uit kon maken, maar blijkbaar is dat frame zo goed dat ik op een paar korte Strava segmentjes (sprintjes van een paar 100m, zoals bijv. de Col du Bergschenhoek) zomaar een paar seconde van m'n PR af kon halen, zonder noemenswaardige meewind.
Oftewel, weinig energieverlies bij hard aanzetten, en dat is best lekker :)
Maar die nieuwe fiets is natuurlijk ook wat licher :P Kan je voorstellen wat er gebeurd als je dan ook nog de wielen van je leenfiets erop had gezet! Vind het wel een erg fraaie fiets hoor, maar dat mag ook wel met zo een lange wachttijd :)

Ik las gisteren een review van de Edge 1000, en daar liepen ze ontzettend te klooien met de navigatie. (Precies hetzelfde als wat ik op de 810 heb, continu de snelweg op etc.). Todat ze uitgevonden hadden dat je hem op fietsvakantie moet instellen :S

Zojuist getest op de 810 (van routing fietsen, naar routing fietsvakantie) en alles draait als een zonnetje, netjes over de fietspaden etc. Was weer een typische WTF van Garmin hahaha. Wellicht dus een tip voor andere hierzo.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo, d'Huez zit er op. Mooie klim man. Lekker gedoseerd gereden, ruim onder omslagpunt, had nog een stuk sneller gekund dan de 1h20m van nu. En dan te bedenken dat ik een nasty kater had van de dag er voor. Alleen... Mijn Edge 800 heeft het volledig verkloot, met name aan het begin is de track all over the place. Is er een manier om die track te fixen? Doodzonde en stevig balen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:52

sapphire

Die-hard pruts0r

[...]

Volgens mij verschillen ze wel hoor, maar weet het ook niet helemaal zeker. Ik heb zelf nu 1 orginele Castelli broek ontvangen van Mantel afgelopen maand en 2 via China via Aliexplres. Deze liggen echter bij mijn vriendin. Zal anders volgende week een foto maken en plaatsen van de orginele en China versie naast elkaar.

[afbeelding]
[afbeelding]
Ze heeft smaak zeg :9

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Rene schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:03:
Zojuist getest op de 810 (van routing fietsen, naar routing fietsvakantie) en alles draait als een zonnetje, netjes over de fietspaden etc. Was weer een typische WTF van Garmin hahaha. Wellicht dus een tip voor andere hierzo.
Waar vind je die instelling?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Fastclaimer schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:46:
Nog mensen die morgen meedoen aan de elfmerentocht ?
Ja, 150 KM ronde.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Laatst online: 07:26
[...]

[afbeelding]
[afbeelding]
Nou geeft die wielset inderdaad een aardig vertekend beeld maar jemig wat een bruut apparaat zeg!

Afbeeldingslocatie: http://www.vosfietsen.nl/images/stories/paris%20z%20r.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
lekker rondje gefietst, maar helaas brak mn ketting op 1km voor de streep. dan schrik je wel ff zeg Was ineens THING !!!. brr was vlak voor dat ik flink wilde aanzetten voor een stukje van 15%. Dus wel mazzel volgens mij kan je dan over je stuur vliegen als dat misgaat?

Ketting pas 1500km oud? vorige ging zonder probs ruim 8k mee(Shimano vs Sram).

gemiddelde 30km/u 73km en serieus klimmen.
http://www.strava.com/activities/144675854

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Graham schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:49:
[...]

Waar vind je die instelling?
Op de Edge 810 (firmware 3.0.0)
Sleutel --> Activiteitenprofielen --> <selecteer profiel> --> Navigatie --> Routebepaling --> Activiteit

daar kun je kiezen:
fietsen,
offroad
mountainbike
tourfietsen
directe route
autorijden
motorrijden etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 09:20
Iemand ervaring met de webwinkel Wielerkoopjes.nl?
Ze hebben daar Vredestein bandjes voor een goede prijs: http://www.wielerkoopjes.nl/Vredestein-Fortezza-Senso

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
Vandaag even met een paar vrienden meegereden.... damn wat kunnen die hard rijden. Kon praktisch alleen maar in het wiel rijden, was niet sterk genoeg om veel kopwerk te doen. Op terugweg nog een stuk geprobeerd te sprinten, maar trok het niet meer aan het eind. Wel op strava naar plek 43 van de 1000+ gestegen dus ik ben daar nog wel best blij mee.

Gemiddelde hele rit: cadans: 91, snelheid 29.4
Samenrijden gedeelte: cadans: 92, snelheid 31,5
http://www.strava.com/activities/144705825/analysis

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Nee, maar wel met websites van bva-auctions; houd er even rekening mee dat er flink wat extra kosten bovenop je bod bijkomen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Yes, vandaag mijn eerste ronde boven de 30km/h gemiddeld (solo). 30,9 om precies te zijn. Het was wel een kleine ronde van 36 km. Maar ik had dit tempo best nog wat langer vol kunnen houden. Missie voor de volgende rit.

http://app.strava.com/activities/144668443

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 20:06
PM_Petrol schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:20:
Ze hebben daar Vredestein bandjes voor een goede prijs: http://www.wielerkoopjes.nl/Vredestein-Fortezza-Senso
Collega had met wat vrienden een dijk kettingen besteld, order na de bestelling nog aangepast en alles verliep zeer vlot en netjes. Maar let op, n=1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Dus....sta ik vanochtend helemaal klaar voor een mooie lange rit (had de tijd ervoor), alles aan, fiets klaar, voeding, ect.

Vind je op het laatste moment een "subtiele" hint in je schoen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/srWbCAHcHmg7Ei4NQ05PHtsw/full.jpg

Geheel geen wilde gok, maar dat word dus een vrijgezellenfeest vandaag.... :X

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 09:15:
Dus....sta ik vanochtend helemaal klaar voor een mooie lange rit (had de tijd ervoor), alles aan, fiets klaar, voeding, ect.

[afbeelding]

We wachten het verslag af ;) Succes :+

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

[afbeelding]

Haha prachtig. Je kan nog weg :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online

[afbeelding]

Briljant. Have fun :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BertP schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:23:

De link is down, was wel benieuwd wat jij had besteld.

Ik heb zelf al een aantal producten bij aliexpress en cyclingmonton besteld. De broekjes zijn gewoon 3x niks, die zeem is extreem dik, neemt te veel vocht op..... Doe mij maar gewoon mijn echte Castelli en Sugoi bibs, daarentegen zijn de shirtjes gewoon prima, snap ook niet dat mensen een origineel willen uit de winkel, wat is er nou zo bijzonder aan een shirt dat je er 70/80 euro voor moet neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:45:
[...]

Ik heb zelf al een aantal producten bij aliexpress en cyclingmonton besteld. De broekjes zijn gewoon 3x niks, die zeem is extreem dik, neemt te veel vocht op..... Doe mij maar gewoon mijn echte Castelli en Sugoi bibs, daarentegen zijn de shirtjes gewoon prima, snap ook niet dat mensen een origineel willen uit de winkel, wat is er nou zo bijzonder aan een shirt dat je er 70/80 euro voor moet neerleggen
Mwah jerseys misschien maar als het erg technische kleding wordt....zeg een gabba...dan koop ik toch liever een echte.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:34:
Volgens mij hebben ze ergens de sku's omgewisseld ofzo op hun site...
De zwart/rode versie zou volgens info op pagina sku 423-3-6012 moeten hebben (en dat klopt ook met url van plaatjes)
[..]

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, even terugsturen naar de us is ook niet gratis...
Netjes opgelost :
I am sorry to learn that you were effected by our mix up, yes, I said it,
our mix up. The pictures on the website were actually all messed up...weird.

What Sku did yhou want? Once I have this information I will get a new order set up for
you.

If you can just donate the wrong color bag to a local charity that would be
fantastic. No need to send it our way.
:)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:47:
[...]
Mwah jerseys misschien maar als het erg technische kleding wordt....zeg een gabba...dan koop ik toch liever een echte.
dat is ook het enige shirt waar ik dat van begrijp idd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Verwijderd schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 10:45:
[...]

Ik vind het opzich wel prima spul maar een origineel broekje is kwalitatief wel beter.
De link naar dropbox is:

https://www.dropbox.com/s...AAArxrGuOjP4asnOA5UCF4cUa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Pfff, 12% bij Vaals is een pittig klimmetje! Mental note, niet vergeten om te checken of hij echt op het binnen blad staat, kwam er nu achter toen ik boven was.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
Waarom zou je imitatie kleding kopen.... Wil je zo graag in castelli gezien worden? Zijn genoeg andere goedkopere merken voor waarschijnlijk hetzelfde geld.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:20
Net 76km gefietst met 30,3 gemiddeld, ging wel lekker :) eerste grote solorit boven de 30 sinds lange tijd. Vorm begint weer terug te komen!

http://www.strava.com/activities/144903762

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Niet online
Vriendin ging shoppen in Antwerpen, dus ik dacht: fiets in de auto en mooi terug fietsen. Leuke solo tocht gedaan van precies 100km met 30km/h gemiddeld. Wilde eens goed op hartslag rijden (D1 / D2), maar na de lunch bleek mijn hartslag ineens hoger te liggen. Late lunch bestond uit koffie, cola (suiker hé) en een flink broodje met dik spek. Leek me wel een goed plan, aangezien ik een beetje katerig was. Maar nu vraag ik me dus af... zou die verhoogde hartslag komen door het vette eten? Zou dat meteen merkbaar zijn? Ik dacht echt dat m'n hartslagmeter stuk was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De laatste paar keren dat ik mijn fiets pakte zat het stuur 'vast'. Ik moet het even op gang helpen om het zo maar te zeggen. Daarna ging het draaien prima. Vandaag de moeite genomen om de boel eens te demonteren. Bleek dat de boel flink smerig was, her en der sprake was van roestvorming en dat de onderste lager muurvast zat. Alles dus even goed schoongemaakt, ingevet en een nieuwe lager gemonteerd. Stuur draait nu weer als nooit tevoren. Misschien toch een idee om ook dit deel van de fiets iets vaker (dan nooit) te demonteren en van een vers laagje vet te voorzien.

Na deze hele operatie was helaas een groot deel van de voor fietsen beschikbare tijd voorbij. Slechts een klein rondje gemaakt dus, terwijl het wel heerlijk weer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag. 2 rondjes gemaakt. Met de club 100km. En met m'n zwager daarna nog 47km. Dus een leuke afstand vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Vreemd windje stond er vanmiddag, continu aan het draaien.
Hoop tegenwind gehad uiteraard, maar wel lekker doorgefietst :)

http://www.strava.com/activities/145039260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 15:15

Peetman

Tjah....

Vandaag en gisteren in de Vlaamse ardennen gefietst. Gisteren 52km met de Muur van Geraardsbergen als hoogtepunt. Helaas zaten we in de avondspits dus dan is het wel behoorlijk druk in het begin van de klim. Laatste stuk was mooi wel erg steil en die kasseien maken het niet makkelijk.

Vandaag 100km over een stuk van het parcours van de Ronde van Vlaanderen. Na vandaag weet ik het zeker. Kasseien zijn ellendig. Snap niet dat mensen daar 60km overheen kunnen fietsen in Parijs Roubaix. Leuk om een keer gedaan hebben dat wel, maar ben nu echt gaar van het door elkaar schudden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Vandaag een Specialized S-Works Evade (rood/wit) aangeschaft, zodat de MTB-helm voor de MTB blijft, en deze op de racefiets gaat :)
Tevens een goed passende fietsbril aangeschaft, een wereld van verschil met ontbreken van tocht op de ogen.
Eerste proefrit met de Evade helm, ging lekker, ik merk wel dat het windgeruis lager/minder is dan de MTB helm. Of de aerodynamica mij PR's gaat opleveren.... time will tell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
cybermans schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 16:46:
Waarom zou je imitatie kleding kopen.... Wil je zo graag in castelli gezien worden? Zijn genoeg andere goedkopere merken voor waarschijnlijk hetzelfde geld.
Ik hoef niet perse in castelli kleding gezien te worden hoor. Heb jarenlang in merkloze kleding gefietst en heb nu ook nog veel blanco kleding van bijv. de lidl. Het is meer dat je voor €20 in een setje kan fietsen en het gewoon prima spul is voor dat geld, als er geen merkje/logo op zou staan zou ik het ook willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Lol...dat is ver ;)

Vandaag was het weer de Ronde van Katendrecht. Wat een lekker weer en de sfeer was top. Helaas had ik tijdens de rit nogal last van mijn milt....te kort voor de start nog wat gegeten...leer moment :+ Anyway uiteindelijk kon ik niet bij de kopgroep blijven en afgezakt maar dit jaar wel de ronde kunnen finishen zonder ge'loop't te worden door de kopgroep.

Voor iemand die een jaar op de fiets zit gaat het goed moet ik zeggen maar smaak naar meer....Ronde van Noord maar denk ik. Uiteindelijk was het een mooi gemiddelde 38 km/h over 25 K.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
DDX schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:51:
Vreemd windje stond er vanmiddag, continu aan het draaien.
En als hij klaar was met draaien, ging de wind ineens liggen. We gingen vanmiddag eerst richting ZO met tegenwind om een ruime ronde te maken met wellicht een mooi stukje wind mee op de terugweg. Toen het tijd werd om richting west te draaien, draaide de wind lekker mee en toen we NO richting huis reden, ging de wind liggen.

Ach, als je het graag cadeau krijgt, moet je op een scooter gaan zitten ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 18:48
Na een aantal dagen last van mijn rug vandaag weer eens op de fiets. Het plan was om een bescheiden route te doen maar door de wind moest ik improviseren en ach het ging eigenlijk wel goed. Zo ging de route steeds verder tot ik met 92km op de teller weer thuis arriveerde.

Strava`

En nog de bekende tattoo gescoord... }:O

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4736142/fietsweb/tattoo.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door eddemans op 24-05-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Vandaag ook weer geklommen (113Km en 1800hm)
Gezien ik donderdag en vrijdag ook weg ben geweest was het af en toe best zwaar op vals plat en had ik af en toe een beetje een zeurende knie.
Ik wilde weg gaan met een normale jersey en mesh ondershirt gezien de zon scheen. Voor ik weg ging werd het iets bewolkter en heb ik een dikker ondershirt aangetrokken, maar eenmaal buiten toch maar weer de Gabba jersey en Nano flex armstukken aangetrokken. Het was echt raar weer met heel veel wolken, windvlagen en stukken bloedheet in de zon uit de wind tussen de bomen. Zeker op 1150m hoogte was het fris (14-15 graden) nog maar te zwijgen van de afdaling.

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3830/14074510210_c81245efb0_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm4.staticflickr.com/3754/14281301213_4d5867ce40_z.jpg

Morgen weer en rit op de planning staan 8) gaan we weer!

[ Voor 3% gewijzigd door jspr op 25-05-2014 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
bnijssen schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 17:35:
Vriendin ging shoppen in Antwerpen, dus ik dacht: fiets in de auto en mooi terug fietsen. Leuke solo tocht gedaan van precies 100km met 30km/h gemiddeld. Wilde eens goed op hartslag rijden (D1 / D2), maar na de lunch bleek mijn hartslag ineens hoger te liggen. Late lunch bestond uit koffie, cola (suiker hé) en een flink broodje met dik spek. Leek me wel een goed plan, aangezien ik een beetje katerig was. Maar nu vraag ik me dus af... zou die verhoogde hartslag komen door het vette eten? Zou dat meteen merkbaar zijn? Ik dacht echt dat m'n hartslagmeter stuk was...
Dit is normaal, zie het (globaal) zo: Elke activiteit kost hartslag. Verteren bv, maar als ik recht op ga zitten (zonder handen fietsen) stijgt mijn hartslag ook met 15 oid. Alles kost inspanning en verhoogd dus je hartslag (extra energie verbuik verhoogs je hr). Dat is dus helemaal niet erg, De extra inspanning gaat naar het beschikbaar maken van kcals voor je main inspanning.

Zelf vandaag voor het eerst van mijn leven in een kopgroepje een koers gefinished. Helaas reed ik al wel ongeveer 3 minuten zwaar in het rood om uberhaupt in de groep te blijvem dus in de sprint werd ik er vies afgepoeft. http://app.strava.com/activities/144918056

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 21:10:
Lol...dat is ver ;)

Vandaag was het weer de Ronde van Katendrecht. Wat een lekker weer en de sfeer was top. Helaas had ik tijdens de rit nogal last van mijn milt....te kort voor de start nog wat gegeten...leer moment :+ Anyway uiteindelijk kon ik niet bij de kopgroep blijven en afgezakt maar dit jaar wel de ronde kunnen finishen zonder ge'loop't te worden door de kopgroep.

Voor iemand die een jaar op de fiets zit gaat het goed moet ik zeggen maar smaak naar meer....Ronde van Noord maar denk ik. Uiteindelijk was het een mooi gemiddelde 38 km/h over 25 K.
Netjes hoor :)
Ronde van Noord ga ik dit jaar ook wel weer rijden. Op 10 juli is er ook nog de Ronde van Ridderkerk, en op 10 september de Ronde van Krimpen. Die Ronde van Noord is trouwens wel echt afzien: 800m rechtdoor, 180 graden bocht met veel schouderduwerij, 800m rechtuit en weer een 180 graden bocht. Oftewel: sprinten, remmen, sprinten, remmen, sprinten, enz.
Veel intervaltraining doen is het devies volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 09:20
Wat een wind vandaag. Ik dacht dat het wel mee zou vallen maar de Haringvlietbrug was een lastige.
Ik ben een stukje over Goeree-Overflakee gereden en het was best druk. Eén grote groep tegen gekomen met fel groene shirts. De laatste paar kilometers nog flink doorgetrapt tegen de wind in.
Morgen weer zo'n rondje en maandag een interval training. En vanaf woensdag hopelijk weer op de fiets naar het werk (mits het droog blijft :+).
http://app.strava.com/activities/145025928

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Gisteren samen met fietsmaat de La Chouffe Classic gefietst.

Wij hebben alleen maar droog weer gehad, alhoewel het inderdaad miezerde bij 8 graden in de auto richting start. Maar al snel klaarde het op, het was prima fietsweer al stond er zeer veel wind.

We kwamen (incl fietsen van en naar de start) uit op 185 km met 3250 hm. Onderweg werden we nog even opgehouden doordat mijn zadelrail brak, gelukkig waren we vlakbij een FM die mij voor een schappelijke prijs een zadel wilde verkopen.

Organisatie van Golazo was weer dik in orde, weinig op aan te merken. Dat kon helaas niet gezegd worden van het wegdek, dat vooral in het eerste en het laatste deel erg slecht was. In het Duitstalige deel was zowel qua wegdek als qua landschap wat mij betreft het hoogtepunt.

Verder over de route verder niets dan lof. Ik vond het zwaar. Niet alleen de klimmetjes maar vooral ook de tussenstukken. Werkelijk geen meter vlak.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:17:
[...]

Netjes hoor :)
Ronde van Noord ga ik dit jaar ook wel weer rijden. Op 10 juli is er ook nog de Ronde van Ridderkerk, en op 10 september de Ronde van Krimpen. Die Ronde van Noord is trouwens wel echt afzien: 800m rechtdoor, 180 graden bocht met veel schouderduwerij, 800m rechtuit en weer een 180 graden bocht. Oftewel: sprinten, remmen, sprinten, remmen, sprinten, enz.
Veel intervaltraining doen is het devies volgens mij :)
Thx! Over de RvN hebben we het nog wel volgende week in auto naar Klimclassic. Die andere rondes stonden al in mijn agenda behalve Krimpen. Wel irritant dat RvR en RvK doordeweeks is overigens.

Jup interval moet er bij mij ook bij. Denk dat ik jou rondje rond de roeibaan maar overneem ;)

@Havana, La Chouffe Classic zat ik ook nog aan te denken als voorbereiding op klimclassic maar RvK was op dezelfde dag....is inmiddels vaste prik geworden ;) Klinkt als een goede rit, minus de zadelpech.

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 25-05-2014 08:11 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
havana schreef op zondag 25 mei 2014 @ 07:24:
Gisteren samen met fietsmaat de La Chouffe Classic gefietst.

Wij hebben alleen maar droog weer gehad, alhoewel het inderdaad miezerde bij 8 graden in de auto richting start. Maar al snel klaarde het op, het was prima fietsweer al stond er zeer veel wind.

We kwamen (incl fietsen van en naar de start) uit op 185 km met 3250 hm. Onderweg werden we nog even opgehouden doordat mijn zadelrail brak, gelukkig waren we vlakbij een FM die mij voor een schappelijke prijs een zadel wilde verkopen.

Organisatie van Golazo was weer dik in orde, weinig op aan te merken. Dat kon helaas niet gezegd worden van het wegdek, dat vooral in het eerste en het laatste deel erg slecht was. In het Duitstalige deel was zowel qua wegdek als qua landschap wat mij betreft het hoogtepunt.

Verder over de route verder niets dan lof. Ik vond het zwaar. Niet alleen de klimmetjes maar vooral ook de tussenstukken. Werkelijk geen meter vlak.
Klasse Havana! Was dat dat carbon zadel uit China dat je had gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee, was een "echte" Toupé.

Het China zadel heb ik nu weer gemonteerd. Ik vond die behoorlijk kraken, maar dat kan ook heel goed hebben gelegen aan de combinatie met de AX Lightness zadelpen. Ik heb nu weer de originele zadelpen gemonteerd. Vanmiddag tijdens mijn hersteltraining maar even testen. Anders heb ik gelukkig ook nog een witte MTB-versie van de Toupé liggen.

Wat de lol van toertochten op t vlakke is zal ik nooit begrijpen... Net zoals de Klimclassic. De dag erna is de Waalse Pijl die minder dan de helft kost, een mooiere route heeft en bovendien een véél betere bevoorrading.

Ik rijd trouwens volgende week de Waalse Pijl met 3 fietsmaten. We gaan voor de 180 km, die vind ik lang en zwaar zat.

[ Voor 117% gewijzigd door havana op 25-05-2014 10:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ach zo vind iedereen wat anders leuk.

Zie overigens dat je je zadelpen in de verkoop doet :p

Zoals ik gisteren al posten werd mijn planning voor een goeie rit abrupt afgebroken voor briefjes in mijn schoenen met de mededeling dat ik thuis moest blijven en op instructies moest wachten.
Daarna ben ik gebeld en gemaild en gestalkt door D. Vader, met een zware hijgstem aan de telefoon. Tijdens het wachten thuis ben ik m'n fiets maar gaan poetsen :+
Uiteindelijk ben ik sort-of ontvoerd, en heb de rest van de ochtend in een konijnenpak door het dorp gelopen. Heb me maar zó goed mogelijk ingeleefd in mijn rol zodat de rest uiteindelijk meer voor l*l liep dan ik >:)
Daarna gaan paintballen en nog wat andere gekke "sporten", bbq en avondje met de mannen. Viel uiteindelijk nog mee qua gekkigheid :)

Vandaag nood gedwongen ook maar thuis gebleven want mijn benen voelde als prut, links onderrugspier zat vast. Logisch want op beide was ik flink geraakt met paintbal, bloeduistorting op bicep had wel mooi gestaan met een korte jersey :+

Dag wel goed benut, fiets gepoetst en in de wax gezet, remmen schoongemaakt en gesteld, ketting schoongemaakt, cassette schoongemaakt, banden gecontroleerd en derrie gecheckt :)

Moet wel binnen een paar honderd KM aan de nieuwe banden zag ik, de originele Giants zijn alweer aardig op. Twijfel alleen tussen de overal geprezen conti's (4000S) die ik alleen weinig meer zie of gewoon wat anders.

En maar weer eens een fotootje gemaakt :9

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IdNDuwO4MsjyiuCYIXClzNRo/full.jpg

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zaterdag erg druk, zondag erg druk. Dus... dan maar zondag niet uitslapen en vroeg(er) de fiets gepakt. Om 8:30 opgestapt om ongeveer 2 uur te gaan fietsen. Het over een andere boeg gegooid. Vaak fiets ik op cadans/hartslag/kmph maar gister alleen cadans en hartslag in beeld gehad. Het idee was ongeveer 2 uur fietsen met cadans van rond de 100 en hartslag van 150.

Resultaat (na paar weken niet echt gefietst te hebben) is:
50km in 1:50u met avg van: 97rpm, 146bpm

Tuurlijk kan het beter maar mijn benen vonden het wel best. Nu tijd gaan vinden om het weer goed op te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:00
Net als Griffin dit weekend helaas niet echt de tijd om te fietsen. Daarom vrijdagochtend maar kort ritje voor mijn werk aan gedaan van 54km in 1:43u en gisteren teruggefietst na een kindervoorstelling van 29km in 0:52u. Komend weekend hopelijk nog wel wat tijd op de zondag. Rest van het weekend gaat 'verloren' aan een bruiloft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op zondag 25 mei 2014 @ 10:46:
Nee, was een "echte" Toupé.

Het China zadel heb ik nu weer gemonteerd. Ik vond die behoorlijk kraken, maar dat kan ook heel goed hebben gelegen aan de combinatie met de AX Lightness zadelpen. Ik heb nu weer de originele zadelpen gemonteerd. Vanmiddag tijdens mijn hersteltraining maar even testen. Anders heb ik gelukkig ook nog een witte MTB-versie van de Toupé liggen.

Wat de lol van toertochten op t vlakke is zal ik nooit begrijpen... Net zoals de Klimclassic. De dag erna is de Waalse Pijl die minder dan de helft kost, een mooiere route heeft en bovendien een véél betere bevoorrading.

Ik rijd trouwens volgende week de Waalse Pijl met 3 fietsmaten. We gaan voor de 180 km, die vind ik lang en zwaar zat.
Ik had de Waalse Pijl ook omcirkeld in m'n agenda dit jaar, maar de Klimclassic kwam me qua datum beter uit. Wat is er qua bevoorrading mis met de Klimclassic trouwens? Dan weet ik waar ik me op voor moet bereiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Voor 30 euro verwacht ik wel een uitgebreide lunch bij elke stop, best prijzig voor inschrijfgeld.
En dan sturen ze startnummer niet eens op maar mag je hem zelf ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Ik ga als het niet hard regent de Waalse Pijl doen, met daarvoor ook nog 2 dagen fietsen en een dagje uitbollen erna. Zin in! Hemelvaart beste vaart!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Twee jaar geleden hadden ze bij de Klimclassic niet eens sportdrank :X

Sowieso, de bevoorrading van Golazo (o.a. Waalse Pijl, Philip Gilbert, La Chouffe Classic) is unbeatable en dat voor 15 euro's. Bij iedere stop bananen, sinaasappels, Luikse wafels, stroopwafels, tucjes, zoute sticks, twee soorten mueslirepen, 2 smaken sportdrank, water, ontbijtkoek. En je mag zoveel pakken als je wil.

Het weer voor zaterdag ziet er alsnog prima uit. 20 graden, flink wat zon :Y

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 26-05-2014 09:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
PM_Petrol schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 22:20:
Hier heb ik ze vandaan gehaald vorige week:
http://www.walstock.nl/w_shop/productdet.asp?ID=726

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
jspr schreef op zondag 25 mei 2014 @ 00:08:
Vandaag ook weer geklommen (113Km en 1800hm)
Gezien ik donderdag en vrijdag ook weg ben geweest was het af en toe best zwaar op vals plat en had ik af en toe een beetje een zeurende knie.
Ik wilde weg gaan met een normale jersey en mesh ondershirt gezien de zon scheen. Voor ik weg ging werd het iets bewolkter en heb ik een dikker ondershirt aangetrokken, maar eenmaal buiten toch maar weer de Gabba jersey en Nano flex armstukken aangetrokken. Het was echt raar weer met heel veel wolken, windvlagen en stukken bloedheet in de zon uit de wind tussen de bomen. Zeker op 1150m hoogte was het fris (14-15 graden) nog maar te zwijgen van de afdaling.

[afbeelding]

[afbeelding]

Morgen weer en rit op de planning staan 8) gaan we weer!
Ik vroeg mij eigenlijk af hoe jou de Vredestein Fortezza bevallen? Vind je het wat, merk je verschil ergens mee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:30:
Twee jaar geleden hadden ze bij de Klimclassic niet eens sportdrank :X

Sowieso, de bevoorrading van Golazo (o.a. Waalse Pijl, Philip Gilbert, La Chouffe Classic) is unbeatable en dat voor 15 euro's. Bij iedere stop bananen, sinaasappels, Luikse wafels, stroopwafels, tucjes, zoute sticks, twee soorten mueslirepen, 2 smaken sportdrank, water, ontbijtkoek. En je mag zoveel pakken als je wil.

Het weer voor zaterdag ziet er alsnog prima uit. 20 graden, flink wat zon :Y
Klinkt idd beter. Die belgen doen dat sowieso altijd wel goed naar mijn idee. Al was het bij de Ronde van Noord Holland ook goed. De Joop Zoetemelk Classic vond ik wat minder qua bevoorrading. Nou ik maak het wel mee en zal wel wat extra meuk zelf in de jersey meenemen. Donderdag ziet het weer er ook wel netjes uit. Niet te warm maar zeker niet koud. Mogelijk een regendruppel.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo.. terug van de alpen trip. Wat heb ik me geërgerd aan mijn Edge 800 zeg. Beide ritten die we daar hebben gemaakt had ik serieus last van gps afwijking. Lijkt wel alsof het kreng daar constant te weinig satellieten vind. Lag 10 min onder de open hemel, 5 satellieten, uiteindelijk max 7. Kan me zomaar voorstellen dat tijdens de rit, als je tussen de bomen rijdt, dat er nog minder worden. 2 maten van me met iPhone Strava hadden helemaal nergens last van, constant perfect op de weg.
Gelukkig was het recht te breien met "Strava needs a polish", zonder dat ik gemutileerde data er aan heb over gehouden, anders had ik echt gruwelijk gebaald. Is niet alsof je die cols daar wel ff opnieuw kunt rijden :P

Dus.. Edge 1000 kijkt me weer aan. Glonas support, en ik heb berichten gelezen dat hij veel sneller fixes heeft (en dus waarschijnlijk ook nauwkeuriger is?). Helaas heeft rainmaker nog geen uitgebreide review. :(
Ben benieuwd naar die sensors, en hoe nauwkeurig hij echt is. En hij is akelig groot, zeker voor de mtb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
UltraSub schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:19:
Ben benieuwd naar die sensors, en hoe nauwkeurig hij echt is. En hij is akelig groot, zeker voor de mtb.
Over de sensoren heeft DC rainmaker al een review gemaakt trouwens. http://www.dcrainmaker.co...d-magnetless-sensors.html

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
UltraSub schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:19:
Zo.. terug van de alpen trip. Wat heb ik me geërgerd aan mijn Edge 800 zeg. Beide ritten die we daar hebben gemaakt had ik serieus last van gps afwijking. Lijkt wel alsof het kreng daar constant te weinig satellieten vind. Lag 10 min onder de open hemel, 5 satellieten, uiteindelijk max 7. Kan me zomaar voorstellen dat tijdens de rit, als je tussen de bomen rijdt, dat er nog minder worden. 2 maten van me met iPhone Strava hadden helemaal nergens last van, constant perfect op de weg.
Gelukkig was het recht te breien met "Strava needs a polish", zonder dat ik gemutileerde data er aan heb over gehouden, anders had ik echt gruwelijk gebaald. Is niet alsof je die cols daar wel ff opnieuw kunt rijden :P

Dus.. Edge 1000 kijkt me weer aan. Glonas support, en ik heb berichten gelezen dat hij veel sneller fixes heeft (en dus waarschijnlijk ook nauwkeuriger is?). Helaas heeft rainmaker nog geen uitgebreide review. :(
Heb je wellicht de Edge800 voorzien van laatste firmware?
Ik kan me herinneren dat je bij grote afstanden uitgeschakeld overbruggen je bij aankomst enige tijd de GPS ingeschakeld moet laten zodat deze opnieuw kan bepalen waar hij zich nu bevindt.

Zondag kapot gegaan: met te warm weer vertrekken (ondanks 4boterhammen en drinken), met 2 bidons 500-600ml sportdrank. De man met de hamer kwam ik bij km 70 tegen, terwijl ik dan nog 40 moest koersen....
Maar wel mooie rit nagereden van de Totenhugel :)

note voor volgende keer: de 750ml bidons er op plaatsen....

[ Voor 10% gewijzigd door NielsTn op 26-05-2014 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Graham schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:58:
[...]

Klinkt idd beter. Die belgen doen dat sowieso altijd wel goed naar mijn idee. Al was het bij de Ronde van Noord Holland ook goed. De Joop Zoetemelk Classic vond ik wat minder qua bevoorrading. Nou ik maak het wel mee en zal wel wat extra meuk zelf in de jersey meenemen. Donderdag ziet het weer er ook wel netjes uit. Niet te warm maar zeker niet koud. Mogelijk een regendruppel.
De Joop Zoetemelk Classic kost ook maar een paar euro en wordt door een plaatselijke wielerclub georganiseerd. Een tocht als de Klimclassic kost een veelvoud heeft een professionele organisatie achter zich staan. Appels en peren dus.

Overigens wisselt het vaak ook per jaar. In jaar x schijnt de zon en wordt men een beetje overvallen door het aantal deelnemers. Gevolg is dat er wat te weinig eten en drinken is. In jaar x+1 wordt ruim ingekocht (vanwege jaar x) en valt het aantal deelnemers vanwege slecht weer tegen. Gevolg is dat je dan met meer eten thuiskomst dan dat je vertrokken bent. De oplossing is alleen voorinschrijvingen toestaan, maar dat is weer weinig flexibel.
Pelle schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:15:
[...]

Ik had de Waalse Pijl ook omcirkeld in m'n agenda dit jaar, maar de Klimclassic kwam me qua datum beter uit. Wat is er qua bevoorrading mis met de Klimclassic trouwens? Dan weet ik waar ik me op voor moet bereiden :)
De veilige oplossing is om altijd voor te bereiden op een karige bevoorrading. Zoals gezegd wisselt het nog wel eens. Dat er vorig jaar genoeg was (of juist niets) is hooguit een vage indicatie voor de situatie dit jaar. Ik zorg in ieder geval dat ik altijd genoeg eten bij me heb. Uitzondering zijn tochten waarbij de bevoorrading al jarenlang op en top is, zoals bijvoorbeeld de Ronde van Vlaanderen.

[ Voor 23% gewijzigd door argro op 26-05-2014 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

argro schreef op maandag 26 mei 2014 @ 11:24:
[...]
De Joop Zoetemelk Classic kost ook maar een paar euro en wordt door een plaatselijke wielerclub georganiseerd. Een tocht als de Klimclassic kost een veelvoud heeft een professionele organisatie achter zich staan. Appels en peren dus.
Denk ook veel sponsoring. Bij sommige tochten heb ik echt het idee dat dingen die je krijgt gratis zijn van de fabrikant.

Bij de ene tocht staan er promo babes met snelle jelles. De andere tocht staat een dame met een mandje zelf gesneden ontbijtkoek.

AKA Rinkel weblog

Pagina: 1 ... 55 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.