Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
Inmiddels zitten de eerste zeven uur van de 24 uur van Zandvoort erop. Geweldig evenement en zoals verwacht nog een stevige bries aan de kust.

Zelf inmiddels ruim 2,5 uur (2 stints) op de fiets gezeten en 103 kilometer afgelegd. 2 keer in een goed groepje gezeten, wat resulteerde in een gemiddelde snelheid van 39 km/u tot nu toe.

Maar moet nog een flink aantal uurtjes (10 totaal als alles goed gaat)

live timing hier . Ik zit in team 100 - FIQAS.

[ Voor 13% gewijzigd door M@cer op 17-05-2014 19:45 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-10 21:01
Go for it, M@cer. Net gemiddelde, ik kwam vorig jaar niet verder dan 36 ofzo.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Sluit me even aan bij DDX. Gekloot met Garmins maar ging uiteindelijk prima. Zal de volgende keer even overleggen welke route we nemen :P Verder erg lekker weer, in het begin wel wat bewolking maar dat trok binnen een uurtje weg. Idd wel wat wind wat je in het binnenland niet zo snel verwacht. Verder is het rondom Nijmegen wel erg lekker rijden. Mooie omgeving die ik zeker aanraad!

Overigens was dit mijn eerst ervaring met heuvels. Wel een ervaring op zich en heel anders dan ik gewend met tegen de wind in rijden bijvoorbeeld. Ben erg benieuwd naar de Klimclassic...die wordt zwaar ;)

@JAHRASTAFARI, zelf lijkt me een verende zadelpen irritant. Ik heb dit op een niet racefiets dus misschien niet te vergelijken 1op1 maar ik zou het niet snel nemen.

@M@cer, succes gast...brute gemiddelde :X

@DDX, misschien dat ik volgende week wel Postbank doe btw.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 17-05-2014 20:14 . Reden: linkje naar strava. ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13
Ok hoor het wel, kom ik die kant ook gewoon op ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
M@cer; succes, wat een gemiddeldes.. Bam man. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21

Soul__assasin

de Belbelg

Bacchus schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:27:
[...]

Goed bezig! Morgen een stukje verder?
Nadeel van een lage frequentie is voor zover ik weet dat je je knieën erg belast, je hartslag lager blijft en je slechter met plots hoger belasting (inhalen, bruggetje, klinkerstrookje) omgaat. Te hoog is als je niet meer rustig in je zadel kunt zitten. Als je (net als ik) geen meetapparatuur aan boord hebt, zeggen de getalletjes je ook weinig.
stuff om over na te denken dus :p
en nee morgen geen stukje verder. voel nu al zware en trage benen, stijfheid zal dus iets voor morgen zijn.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Vandaag op en rond Berlin Tempelhof (het oude vliegveld) gefietst. Morgen de Garmin Velothon (120 km), helaas is het hier flink gaan regenen en zijn de vooruitzichten voor morgen ronduit slecht.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
We zijn de nacht inmiddels door en wat was dat gaaf. In het pikkedonker met een groep van 40/50 man over het circuit met 38 p/u.

Inmiddels 270 kilometer gehad en nog steeds een gemiddelde van 37,5.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
Soul__assasin schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:41:
mijn eerste rit EVER op een racefiets...

http://runkeeper.com/user/BjornHuysman/activity/355348675
kwestie van rustig te beginnen...

juist een vraagje, een KM of 5 aflossing gereden met een wildvreemde en het viel me op dat onze trapfrequentie enorm verschilde... wat is een goede trapfrequentie om te hebben? en wat zijn de nadelen van een lage trapfrequentie?
Ik probeer tussen de 90 en 95 in te zitten. Het kost in het begin best wel veel moeite om daar op te komen zitten, maar naar mate je er meer aan gewend raakt is het steeds makkelijker. Bij stukken naar boven fietsen gewoon lichter schakelen en je been frequentie hoog houden. Zou hoef je per omwenteling relatief minder kracht te zetten wat (zoals eerder al genoemd) beter is voor je knieën. Wat gebruik je trouwens om de route mee bij te houden? de runkeeper app?

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
M@cer schreef op zondag 18 mei 2014 @ 08:01:
We zijn de nacht inmiddels door en wat was dat gaaf. In het pikkedonker met een groep van 40/50 man over het circuit met 38 p/u.

Ik zag gister middag vanaf de boulevard wel een paar fietsers gaan :). Mooi dat het zo goed bevalt.... en succes de laatste paar uur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:33

Pelle

🚴‍♂️

Wow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waarschijnlijk een gemiddelde hartslag van 120 ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:24

Lekker bezig!! En een mooie ervaring rijker zo te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21

Soul__assasin

de Belbelg

cybermans schreef op zondag 18 mei 2014 @ 08:31:
[...]

Ik probeer tussen de 90 en 95 in te zitten. Het kost in het begin best wel veel moeite om daar op te komen zitten, maar naar mate je er meer aan gewend raakt is het steeds makkelijker. Bij stukken naar boven fietsen gewoon lichter schakelen en je been frequentie hoog houden. Zou hoef je per omwenteling relatief minder kracht te zetten wat (zoals eerder al genoemd) beter is voor je knieën. Wat gebruik je trouwens om de route mee bij te houden? de runkeeper app?
idd de runkeeper app.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat een superweer vandaag, goed gebruik van gemaakt.
Flink wat bruiner geworden. (handschoentjes zijn nu erg goed te zien ;) )

Rondje Markermeer gedaan, bijna volledig langs het water, alleen in Flevoland andere route gekozen, die dijk tussen Almere en Lelystad ken ik nu ondertussen wel.
Was niet echt aanrader, bordjes waren erg sporadisch aanwezig, maar daarna wel door natuurgebied Oostvaardersplassen gefiets wat erg mooie omgeving is.

En Dijk van Enkhuizen naar Hoorn is ook erg mooie weg, ga ik vaker doen.

http://www.strava.com/activities/142698995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:03:

Rondje Markermeer gedaan, bijna volledig langs het water, alleen in Flevoland andere route gekozen, die dijk tussen Almere en Lelystad ken ik nu ondertussen wel.
Was niet echt aanrader, bordjes waren erg sporadisch aanwezig, maar daarna wel door natuurgebied Oostvaardersplassen gefiets wat erg mooie omgeving is.

ziek rondje weer zeg, nadat je gisteren ook al 175km had gefietst.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Gisteren en vandaag was het dan zover, de 24 uur van Zandvoort, samen met een aantal collega's, waar ik de laatste weken erg naar uit keek.

Eerst om een uur of 10 inschrijven en vervolgens naar de Pitbox die je toegewezen is om je kamp voor de 24 uur race klaar te maken.. Je hebt bijna het idee dat je een formule 1 team bent :).. Om 12:00 is de start, welke gedaan wordt volgens het Le Mans principe (de weg oversteken en beginnen maar).

Het plan was om steeds een rit van 2 uur te maken en dan weer te wisselen. Dat plan kon echter al snel de prullenbak in. Na de start worden er ongeveer 100 mannen vol met testosteron losgelaten die natuurlijk wat willen bewijzen. Het eerste uur lag mijn gemiddelde gewoon boven de 40 km/u en een hartslag van gemiddeld 150 heb ik me echt een paar keer afgevraagd of het meedoen wel zo'n goed idee was. Na anderhalf uur liet ik me aflossen om eerst maar eens een nieuw strijdplan te bedenken.

Na 3 stints van collega's (die lang niet zoveel fietsen) begon het klassement zich een beetje af te tekenen. We lagen inmiddels rond plek 35, maar wel eerste bij de bedrijventeams (het waren er maar 5, maar toch), toen ik mijn 2e run ging doen. Inmiddels was ik er wel achter dat het gewoon een kwestie was van een groep opzoeken en dan met z'n allen zo goed mogelijk in een trein tempo maken. Het ging ook steeds beter en je krijgt het tempo lekker te pakken om de rondjes te maken.

Om 21:00 begint de duisternis wat in te vallen, het rijden in de nacht op zo'n circuit is echt een geweldige belevenis. Vrij snel nadat het donker werd ontstond er een peloton van een man of 50, het was belangrijk dat je hier zo snel mogelijk bij kwam. De rondjes gingen zo rond de 40 km/u, maar in zo'n peloton is dat goed te doen. Ook nog een tijdje alleen gereden, zeker bijzonder maar ook een heel stuk zwaarder. Tijdens het rusten een paar keer proberen te slapen, maar door alle spanning komt dat er gewoon niet van. Tegen de ochtend (schitterend om de volgens rond 05:00 te horen fluiten) waren we opgeklommen naar plaats 28 en het leek erop dat dit toch wel het hoogste haalbare was.

Tijd voor nog een run van anderhalf uur. Gelijk in het peloton, grote blad erop, verstand op nul en rammen maar. Ik ging in dat anderhalf uur van 37.5 gemiddeld naar 37.9 gemiddeld, dus daar werd echt heel hard gereden. De reden hiervan was dat Leon van Bon meereed en die vond het wel leuk om wielertoeristje te plagen. Elke ronden ging hij er weer vandoor en de groep ging er als makke schapen achteraan, dat was echt afzien. Maar je moet wel mee, want als je niet aanhaakt bij het peloton moet je in je eentje ploeteren over het circuit. En de 2 heuveltjes lijken hoe vaker je erover gaat steeds hoger te worden.

De laatste 40 minuten mocht ik afsluiten. Je bent zo blij om die klok richting de 0 minuten te zien gaan. Maar dit betekend ook dat iedereen nog even alles geeft. Ik kreeg samen met een andere rijder in het peloton het idee om nog weg te demarreren.. De eerste 3 keer lukte het niet, maar de 4e keer kregen we net wat meer ruimte. Ik heb die laatste 2 ronde echt gereden voor mijn leven (Na 9 UUR fietsen!!!!), ik wist niet dat ik zoveel kracht in mij had, echt bizar. We schreeuwden elkaar die 2 laatste ronden door en uiteindelijk kwamen we ongeveer 100 meter voor het peloton over de finish... Wat een enorm gaaf voldaan gevoel gaf dat, samen met reacties dat ik volslagen idioot was vanuit mijn team. ;)

Echt, dit was een geweldig evenement. Nu was het weer ook helemaal geweldig natuurlijk (vorig jaar was het een weekend lang regen). Uiteindelijk zijn we 25ste overal geworden en 1ste bij de bedrijven met 15 rondes voorsprong op nummer 2. In totaal hebben we 201 rondes afgelegd als team.

Persoonlijke statistieken.

- 9:08:31 uur gefietst.
- 80 rondes
- 346,1 kilometer
- 37,9 km/u gem.
- 144 bpm gem.
- 5:59 als snelste ronde.

Strava link

Er waren ook rijders die 24 uur solo hebben gereden. De winnaar van die categorie had in zijn eentje gewoon 854 kilometer afgelegd!!!! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Leuk om te lezen. Je hebt het duidelijk naar je zin gehad. Ben ook altijd zelf onder de indruk van wat je nog meer kan leveren ondanks dat je soms denk dat je al helemaal in het rood zit. Volgend jaar ga je dus 24 uur solo begrijp ik :+

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb er wel over gedacht van de week, maar na dit weekend weet ik zeker dat ik dat dus niet ga doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voorlopig genoeg van dat circuit gezien ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Woow bizar M@cer, maar wel gaaf om te lezen zeg !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Iemand de classico giro Utrecht gefietst vandaag? Mijn eerste massale toertocht en al met al was het best een ervaring over afgezette wegen te fietsen. Wat minder een ervaring om met zo'n harmonica effect af te wisselen tussen stilstaan en gaan. Maar het was leuk. Helemaal achterin gestart en uiteindelijk vlak achter de weg kapiteins gefinisht, dus best wat goedgemaakt...

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@macer mooi verslag en een super gemiddelde _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 09:41
DDX schreef op zondag 18 mei 2014 @ 19:03:

Mooie tocht. Van Durgerdam tot Hoorn is een mooi stukje natuur als het zonnig is (Amsterdam - Muiden ook). Had je last van vliegen tussen Lelystad - Enkhuizen? De vorige keer dat ik daar fietste dachten we dat er iets in de fik stond, maar waren allemaal vliegjes. Kon een redelijk stuk niet praten zonder de nodige proteinen binnen te krijgen :)

[ Voor 7% gewijzigd door writser op 18-05-2014 22:03 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee viel gelukkig mee, de vliegen (geen idee wat het precies waren) zaten meer op de heuvel tussen de autoweg en fietspad.
Alleen laatste stuk moest ik er paar keer doorheen fietsen, zat meteen helemaal onder de zwarte vlekken.
Wel mooi gezicht al die wolkjes vliegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-10 09:41
Haha, ze zaten er nog wel dus. Inderdaad een mooi gezicht maar iets minder leuk om er doorheen te fietsen :)

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-10 12:11
Ik ben op zoek naar een nieuwe helm, ik wil er niet te veel aan uitgeven (zo'n €70 max). Maar zijn zoveel soorten en varianten, heeft iemand goede ervaringen het helms rond die prijsklasse? En is het noodzaak om te gaan passen in een winkel of is op internet bestellen geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Dat hangt er maar van af hoe groot je hoofd is. Ik heb een groot hoofd, en dan is passen wel een must.

Voor rond de 70 euro is de Bell Array mijn favoriet. Met een beetje zoeken kun je die voor 70 a 80 euro vinden. Licht, comfortabel en de vormgeving vind ik ook mooi, al is dat natuurlijk een kwestie van smaak.

http://www.bellhelmets.co...g/helmets/pavement/array/

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Respect Macer, mooie prestatie! _/-\o_ En wat ben ik blij dat ik niet mee hoefde ;)

Zelf gisteren "slechts" een rondje Eemshaven gemaakt. Waar je vroeger in dit topic trots meedeelde dat je 100+ rit had gedaan, stel je nu eigenlijk niks meer voor met zulke mietjesafstanden tussen kilometervreters als MMuijlwijk, DDX, StevenK en Macer. :o ;)

Afijn, toch lekker gefietst dus. Half 8 zat ik al op de fiets vanwege andere verplichtingen, zelfs op dat uur was het al behoorlijk aangenaam. Halverwege konden de armstukken opgeborgen worden. Perfect ritje met nauwelijks wind. Onderweg 10x 8 min D3 gedaan, steeds een blok op 100 rpm afgewisseld met een blok met 80 rpm. Tussendoor dan 8 minuten herstellen op 100 rpm. Vooral die overgang is killing!

Uit en thuis in 105 km.

[ Voor 92% gewijzigd door havana op 19-05-2014 08:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54
Mbt de geometrie verschillen tussen de Canyon Roadlite, de Specialized Secteur/Roubaix (die ik waarschijnlijk niet in mijn maat 64cm kan krijgen) en de nieuwe Canyon Endurace vraag ik mij af of de Endurace toch niet te racy/diep voor mij is. Hieronder heb ik de belangrijkste gegevens opgesomd, afkortingen RL= roadlite, ER = Endurace:

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Geo_zps24208cec.png~original

De verschillen zijn in mm of graden weergegeven, de maten in mm.

De (volgens mij) belangrijke waarden van stack en reach lijken niet eens zoveel te verschillen?

What is Stack and Reach?

Stack is the vertical distance from the bottom bracket to the top of the head tube. Reach is the horizontal distance from the bottom bracket to the head tube. Simply, Stack is the height of the bike and Reach is the length of the bike.

Een kortere reach betekent meer rechtop zitten (mijn wens), maar deze kan ik verkorten door een kortere stuurpen te bestellen/monteren?

En een hogere stack betekent ook meer rechtop kunnen zitten?

Dus het verschil tussen de Canyon Roadlite en Endurace is dat het stuur tov de trapas 5mm minder hoog zit en het stuur 7mm verder naar voren staat. Zou dit te merken zijn, of zijn dit verwaarloosbare verschillen? Of eenvoudig op te lossen door bijvoorbeeld een kortere stuurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Je maakt er wel een aardige studie van ;)

Het blijft natuurlijk papieren wijsheid, proberen is het beste idee....

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
havana schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:22:
Je maakt er wel een aardige studie van ;)

Het blijft natuurlijk papieren wijsheid, proberen is het beste idee....
Ja dat had ik graag willen doen. Maar de verkooppunten in de buurt hebben geen grote maten. Trek, Cannondale en Specialized dealers geven aan bij 61/62 cm te stoppen met de comfort racers a-al Roubaix/Secteur/Synapse.

Vandaar dat ik het helaas op papier moet doen.... :'( :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Bij Canyon kun je ruilen dacht ik als de maat niet bevalt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
De maat weet ik 64/65cm, conclusie van 2 winkels (die deze maat helaas niet kunnen leveren) en de Canyon meet tool. Het gaat vooral om de geometrie in die zin dat ik liefst zo rechtop mogelijk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
M@cer schreef op zondag 18 mei 2014 @ 20:09:

- 80 rondes
- 346,1 kilometer
- 37,9 km/u gem.
- 144 bpm gem.

Strava link
_/-\o_ _/-\o_

Niet normaal wat een prestatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ M@cer:
Respect!!!!!!1111oneone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:35
Tof M@cer :)
Volgend jaar een GoT team? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Respect M@cer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Bedankt voor de windtips. Ik moet zeggen dat vooral die ene die me zei dat je een ritje met de wind in de rug moet in je hoofd moet houden erg goed hielp, dat heeft me er doorheen gesleept en het feit dat het niet zo heel hard waaide ;-).
Wel lekker, 340 km Friesland heen en terug.

e; Epic shizzle M@cer!

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 19-05-2014 10:14 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben even flink wat bladzijdes teruggebladerd, om wat te lezen over cassettes. Daar houden @Havana en co een hele discussie waarin de 11-28 als No Go wordt bestempeld. 10 Speed heb ik t dan over. Een 12-28 zou beter zijn. Nu zie ik echter dat er geen 12-28 Ultegra bestaat. Kan ik dan toch gewoon voor een Tiagra cassette gaan? Is dat compatible met Ultegra derries en ketting etc.?
Reden voor extra cassette is iets hogere cadans de bult op in de Ardennen & Z-Limburg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:35
Volgens mij heb ik een 11-28 erop icm een triple (52-39-30) :P Zkie het probleem niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Did I mention Compact :) 50 - 34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:26
marrk schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:38:
Iemand de classico giro Utrecht gefietst vandaag? Mijn eerste massale toertocht en al met al was het best een ervaring over afgezette wegen te fietsen. Wat minder een ervaring om met zo'n harmonica effect af te wisselen tussen stilstaan en gaan. Maar het was leuk. Helemaal achterin gestart en uiteindelijk vlak achter de weg kapiteins gefinisht, dus best wat goedgemaakt...
Ik heb de stoet voorbij zien komen in Rhenen, dat peleton was flink uitgerekt. Kwartier lang alleen maar fietsers langs zien komen. Lijkt me leuk om een keer mee te doen vanwege afgezette wegen, wat was de gemiddelde snelheid?

Zelf sinds enige tijd flink last van de linker knie, net onder de knieschijf aan de buitenkant. Zit te denken om een bikefit bij Edwin Achterberg in sportcentrum Eindhoven te doen. Iemand ervaring? Hij zit/zat blijkbaar bij de Skill/shimano ploeg, dus die heeft er wel verstand van denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
JAHRASTAFARI schreef op maandag 19 mei 2014 @ 08:21:
Mbt de geometrie verschillen tussen de Canyon Roadlite, de Specialized Secteur/Roubaix (die ik waarschijnlijk niet in mijn maat 64cm kan krijgen) en de nieuwe Canyon Endurace vraag ik mij af of de Endurace toch niet te racy/diep voor mij is. Hieronder heb ik de belangrijkste gegevens opgesomd, afkortingen RL= roadlite, ER = Endurace:

[afbeelding]

De verschillen zijn in mm of graden weergegeven, de maten in mm.

De (volgens mij) belangrijke waarden van stack en reach lijken niet eens zoveel te verschillen?
stack en reach van frame, gecombineerd met cranklengte, stuurpenlengte en drop/reach van het stuur, *en* hoek van de zitbuis bepalen hoe je op een fiets zit.

De zitbuislengte is veel te overgewaardeerd als 'maat' en in mijn ogen moet je daar ook niet naar kijken. Je begint bij het bepalen welke afmetingen je nodig hebt en dan ga je kijken welke fietsen op die afmetingen afgesteld kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Garmin edge overruled zijn gps data met sensor data.

Sinds mijn fiets bij de LBS is geweest zit de Garmin sensor er niet goed op. De snelheid wordt niet goed gemeten. Nu kijk ik alleen naar cadans en hartslag. Snelheid vind ik niet belangrijk. Maar nu blijkt dat Garmin deze data ok gebruik voor het uitrekenen van de afstand. Ik had gisteren een route van 86 KM gemaakt. Deze bleek maar 66 KM te zijn aldus de garmin. Strava neemt deze informatie over zonder te controleren. Dus opeens is Leeuwarden naar Heerenveen 5 KM korter. Mijn gemiddelde snelheid lag ook 5km/h lager.

Nadat ik de fit had geëxporteerd naar een gpx bestand gaf strava wel de juiste afstand aan.

Op forums las ik dat de ontwikkelaar van http://www.fitfilerepairtool.info regelmatig FIT bestanden analyseert en daarin regelmatig een afwijking vindt in de afstand.

Dat doet me denken. Hoe vaak kloppen de afstanden en snelheden die ik op strava zie ?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
maxoss schreef op maandag 19 mei 2014 @ 11:52:
[...]
Zelf sinds enige tijd flink last van de linker knie, net onder de knieschijf aan de buitenkant. Zit te denken om een bikefit bij Edwin Achterberg in sportcentrum Eindhoven te doen. Iemand ervaring? Hij zit/zat blijkbaar bij de Skill/shimano ploeg, dus die heeft er wel verstand van denk ik.
Ik had pijn op dezelfde plek bij de knie, maar dan aan de rechterkant. Pijn kwam op na een tijdje fietsen en bleef daarna enkele dagen hangen, vooral voelbaar bij het buigen van de knie. Diagnose door sportarts was geïrriteerde aanhechting hamstring bij kuitbeen. Advies was om een dynamische bikefit te doen en de hamstring extra aan te sterken door oefeningen. Volgende week heb ik de bikefit (maar dan elders). Ik ben benieuwd. Ondertussen heb ik mijn zadel ietsje lager gezet, dat heeft ook al wat geholpen.

Anyway, bikefit zou dus kunnen helpen. Ik vond het zelf wel fijn om het even door een sportarts te laten checken (SMA Haarlem); hij pakte gelijk ook even de rest van mijn gewrichten in mijn benen mee ter controle.

[ Voor 9% gewijzigd door Trenchdog op 19-05-2014 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
ravenger schreef op maandag 19 mei 2014 @ 10:04:
Tof M@cer :)
Volgend jaar een GoT team? ;)
Lijkt me leuk...
Misschien iets voor Rad am Ring 26/27 juli met een paar fanatiekelingen? >:) >:)

[ Voor 8% gewijzigd door M@cer op 19-05-2014 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Cycling 24 was vorig jaar in de koude windkracht vijf regen al leuk, dus Rad am Ring zal ook zeker leuk zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:26
Trenchdog schreef op maandag 19 mei 2014 @ 12:40:
[...]

Ik had pijn op dezelfde plek bij de knie, maar dan aan de rechterkant. Pijn kwam op na een tijdje fietsen en bleef daarna enkele dagen hangen, vooral voelbaar bij het buigen van de knie. Diagnose door sportarts was geïrriteerde aanhechting hamstring bij kuitbeen. Advies was om een dynamische bikefit te doen en de hamstring extra aan te sterken door oefeningen. Volgende week heb ik de bikefit (maar dan elders). Ik ben benieuwd. Ondertussen heb ik mijn zadel ietsje lager gezet, dat heeft ook al wat geholpen.

Anyway, bikefit zou dus kunnen helpen. Ik vond het zelf wel fijn om het even door een sportarts te laten checken (SMA Haarlem); hij pakte gelijk ook even de rest van mijn gewrichten in mijn benen mee ter controle.
Herkenbaar, bij kwam die pijn gister pas na 90km. Wel rustig aan gedaan. Heb mijn zadel ook al lager gezet, lijkt ook iets te verbeteren. Heb laatst ook mijn hamstring verrekt bij het voetbal, misschien ook nog gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
marrk schreef op zondag 18 mei 2014 @ 21:38:
Ik heb de 35km versie samen met een vriend van mij, hij in zijn handbike ik op de racefiets.

fietsen

Was lekker weer, dus ik ben nog wel naar de start gefietst (15km) en na de finish weer terug.

...

Echt, dit was een geweldig evenement. Nu was het weer ook helemaal geweldig natuurlijk (vorig jaar was het een weekend lang regen). Uiteindelijk zijn we 25ste overal geworden en 1ste bij de bedrijven met 15 rondes voorsprong op nummer 2. In totaal hebben we 201 rondes afgelegd als team.

- 80 rondes
- 346,1 kilometer
- 37,9 km/u gem.
- 144 bpm gem.

Strava link
Daar kan ik op dit moment alleen nog maar van dromen, respect.

[ Voor 32% gewijzigd door joint_me op 19-05-2014 13:36 ]

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:00:
[...]

Lijkt me leuk...
Misschien iets voor Rad am Ring 26/27 juli met een paar fanatiekelingen? >:) >:)
oeii vet, maar wel extreem zware tocht, zie hieronder een quote van de website
Een ronde over het Grand Prix circuit en de Nordschleife in de "Rad am Ring"-versie is zo'n 25 kilometer lang en heeft naast 80 bochten ook een hoogteverschil van 500 meter.
...
Onvermijdelijk echter, is de stijging van de sectie "Hohe Acht" met soms tot 17 procent stijging.
.
als je dan 300km maakt heb je ook gelijk 6000hm te pakken :o

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- 80 rondes
- 346,1 kilometer
- 37,9 km/u gem.
- 144 bpm gem.

Strava link

Er waren ook rijders die 24 uur solo hebben gereden. De winnaar van die categorie had in zijn eentje gewoon 854 kilometer afgelegd!!!! 8)7 8)7
Die snelheid alleen al _/-\o_ Ik ben al blij als ik in een rit een topsnelheid van 40km/h aantik :+ Respect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:24:
[...]

oeii vet, maar wel extreem zware tocht, zie hieronder een quote van de website

[...]

als je dan 300km maakt heb je ook gelijk 6000hm te pakken :o
Ik heb nu ook wel heel veel gereden.. Als je een team hebt met 4 ongeveer gelijke rijders kan je alllemaal 6 uur rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 13:38:
[...]

Ik heb nu ook wel heel veel gereden.. Als je een team hebt met 4 ongeveer gelijke rijders kan je alllemaal 6 uur rijden.
Was er een max per team overigens (4 waarschijnlijk)?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Je hebt verschillende categorieën in Zandvoort.

Solo (max 1)
Supersport (max 4)
Tour en bedrijven (max 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Wat is wijsheid, kiezen voor een fiets met een beter frame en een mindere groep, of voor een fiets met een betere groep en een minder frame?

Ik ging op pad om een Bulls Harrier (105 groep) te bekijken, maar die bleek de LBS niet te hebben wegens minder goede frames bij Bulls (hij had wel een Desert Falcon staan). Hij adviseerde dan een Trek 1.5 met Tiagra groep. Nou kan je de groep die op een fiets zit makkelijk vergelijken, maar met een frame gaat dat natuurlijk niet.

Ik val in de categorie recreatieve fietsers die max 100 km per maand fietsen. Dus ik vraag me af waar ga ik het meeste profijt van hebben, een beter (wat is beter?) frame? Of een betere groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik zou toch wel gaan voor minimaal een 105 groep..
Ik weet niet wat je budget is, maar voor ongeveer 1000 euro moet je toch wel een goede fiets hebben met goed frame en goede 105 groep. Waarschijnlijk is de marge op Bulls wat lager en wil hij die niet graag verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Als je het mij vraagt is een goed frame belangrijker dan een goede groep. Sowieso is Tiagra gewoon prima spul, maar belangrijker is dat een frame dat niet stijf is nooit stijf zal worden. Een groep kun je altijd nog beetje bij beetje updaten.

Ga eens kijken op websites van (duitse) tijdschriften over fietsen. Vaak kun je daar wel meetresultaten vinden van verschillende frames, er is echt wel wat objectief te vergelijken.

Je zult wel zelf moeten inschatten of je LBS je goede voorlichting probeert te geven, of dat ie probeert een fiets te verkopen...

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ben het eens met M@cer, minimaal 105. Maar wat is je budget?
Antaresje schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:45:
Een groep kun je altijd nog beetje bij beetje updaten.
Je hebt gelijk dat het kan maar dat hoor ik vaker, zie het alleen weinig gebeuren.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
M@cer schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:43:
Ik zou toch wel gaan voor minimaal een 105 groep..
Ik weet niet wat je budget is, maar voor ongeveer 1000 euro moet je toch wel een goede fiets hebben met goed frame en goede 105 groep. Waarschijnlijk is de marge op Bulls wat lager en wil hij die niet graag verkopen.
Budget is inderdaad max. 1000 euro.

Groep updaten zie ik mezelf niet zo gauw doen.

[ Voor 5% gewijzigd door BreadFan op 19-05-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Die groep slijt harder dan je frame, dus opgraden van je groep is een logischer stap dan upgraden van je frame.

De groep bepaalt ook niet het stuurgedrag en rijcomfort, het frame en de wielen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Graham schreef op maandag 19 mei 2014 @ 15:53:
Ben het eens met M@cer, minimaal 105. Maar wat is je budget?

[...]

Je hebt gelijk dat het kan maar dat hoor ik vaker, zie het alleen weinig gebeuren.
Misschien omdat er eigenlijk helemaal niets mis is met Tiagra :)

Ik snap het wel hoor, ik rijd zelf ook met Ultegra rond, maar op mijn 14 jaar oude reserve/winter fiets zit een even oude 9 speed Tiagra groep, en die schakelt nog steeds prima.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
Voor max 100km in de maand zie ik de meerwaarde van 105 tov Tiagra niet zo. Dan denk ik dat je meer plezier hebt van een lekker frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Maar voor maximaal 1200km per jaar is slijtage niet iets waar je je dagelijks zorgen om hoeft te maken, volgens mij :)
Ik zou voor een oud model gaan, dat scheelt je al snel 15-20%.

Bijv. zoiets?

Trek Madone 2.1 2013, € 899
http://www.12gobiking.nl/...adone_21_compact_red_2013

of

Scott Speedster 20 2013, € 959
http://www.12gobiking.nl/racefietsen/scott_speedster_20_2013

of

Cube Peloton Race 2013, € 999
http://www.mantel.com/cube-peloton-race

of

Stevens Stelvio, € 999
http://www.mantel.com/stevens-stelvio

enz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Mijn dochter koerst heerlijk op een Sram Apex groep. Eerst, voor ze wedstrijden reed, had ze een ultegra triple, maar omdat ik toch naar double moest *en* ze doubletap fijner vindt met die kleine vingers, heb ik voor het geld wat twee Red shifters kosten een hele Apex groep gekocht.
Kortom, niks mis met een goedkope groep. Hooguit iets minder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Dank voor de inzichten, ondanks dat ze uiteraard verschillend zijn. :) :)

Ik zal binnenkort ook eens gaan kijken bij Mantel in Arnhem. Ik woon in Ede dus dat is in de buurt. Volgens mij hebben ze daar wel veel keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Pelle schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:07:
Maar voor maximaal 1200km per jaar is slijtage niet iets waar je je dagelijks zorgen om hoeft te maken, volgens mij :)
Ook bij 1200km per maand doet Tiagra prima z'n werk hoor.
En voordeel dat slijtage delen stuk goedkoper zijn. (en soms langer meegaan doordat ze niet op gewicht hoeven te letten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
Het voordeel van vakantie is dat je de maandag kan gebruiken voor een wat langer eind fietsen 8) Vanmiddag rondje Ringvaart gedaan vanuit Haarlem, lekker ontspannen gereden: kleine 64km met een rijdend gemiddelde van 28.5km/u (met stoplichten 27km/u, scheelt toch aardig).

Zoals hierboven al even aan bod kwam, kreeg ik last bij mijn knie na een poos fietsen. Na bezoekje sportarts dus het zadel wat lager gezet, en het lijkt er op dat het lek voorlopig boven is. Even kijken of dat ook nog zo is als de spieren verder afgekoeld zijn. Tegelijkertijd heb ik het idee dat er nog wel het nodige gesleuteld kan worden aan mijn houding nu mijn zadel lager staat. We zullen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
DDX schreef op maandag 19 mei 2014 @ 16:34:
[...]

Ook bij 1200km per maand doet Tiagra prima z'n werk hoor.
En voordeel dat slijtage delen stuk goedkoper zijn. (en soms langer meegaan doordat ze niet op gewicht hoeven te letten)
Ik heb zelf ondertussen iets van 15.000km op de teller staan op mijn fiets met Tiagra-groep, maar twijfel wel een beetje over de levensduur als je echt superveel fietst. Heb vorig jaar bijv al wel een shifter moeten vervangen omdat die niet meer lekker werkte, en hij schakelt ondertussen toch ook niet meer zoals nieuw. Maar goed, sample size = 1 en ik ben ook niet het meest fanatiek met onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Mijn broer heeft ruim 25.000 km gefietst met een Sora groep zonder ook ooit maar één onderdeel te vervangen, op remblokjes na. Dat is qua levensduurkosten een stuk beter dan mijn aanpak waarbij ik 'braaf' periodiek ketting en cassette vervang.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:49

4POX

Everybody is wired

Op een racefiets beurs gevraagd aan Shimano wat nu de harde verschillen zijn tussen de verschillende groepen. Mijn vraag werd ontweken. Ze wilden deze informatie niet vrij geven. Ik heb wel eens gezocht naar een tabel. Maar kan niets vinden over de verschillen. Alleen het gewicht is lager bij de dure modellen.

Op een feestje werd wel eens gegrapt dat ik door Tiagra heen ga trappen. Maar het draait nog prima (misschien omdat Jan Janssen een KMC ketting op fiets heeft gezet)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vanavond ff lekker doorgetrapt door de polder, lekker temperatuurtje maar wel pittig windje.
http://www.strava.com/activities/143178505
Waren ook aantal mensen volgens mij aan het trainen voor 21 mei (DK Tijdrijden Schermer), reden er paar rond met auto erachter.

Slecht idee om vorige week ff naar kapper te gaan, afgelopen weekend achterkant hoofd goed verbrand.

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 19-05-2014 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb een tijdje geleden na 3500 km mijn ketting vervangen voor hetzelfde type (105 CN-5600), maar kwam er na de eerstvolgende rit achter dat ik ook meteen mijn Tiagra-cassette (11-25) moest vervangen. De nieuwe ketting sloeg constant over en bij thuiskomst zag ik dat er iets van 4 of 5 kransjes waren versleten, er zaten soms zelfs flinke bramen op de tandjes. Ik let er altijd op dat mijn kettinglijn niet te schuin is en maak de fiets inclusief ketting regelmatig schoon. Kan het zijn dat ik te laat was met het vervangen van de ketting? Dan had ik achteraf gezien beter de ketting en cassette op kunnen rijden.

Heb de cassette nu vervangen voor een 105 12-25 en die doet het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik meet ketting regelmatig op met zo'n tooltje en vervang de ketting als de .75 erg makkelijk ingaat. (en de 1.0 net niet)
Vorige ketting heeft het 4300km volgehouden, op die manier verbruik ik zo'n 3 kettingen per cassette.
Schijnt trouwens dat als een nieuw ketting overslaat op een oude cassette dit na paar honderd km op elkaar ingelopen kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
4POX schreef op maandag 19 mei 2014 @ 19:27:
Op een racefiets beurs gevraagd aan Shimano wat nu de harde verschillen zijn tussen de verschillende groepen. Mijn vraag werd ontweken. Ze wilden deze informatie niet vrij geven. Ik heb wel eens gezocht naar een tabel. Maar kan niets vinden over de verschillen. Alleen het gewicht is lager bij de dure modellen.

Op een feestje werd wel eens gegrapt dat ik door Tiagra heen ga trappen. Maar het draait nog prima (misschien omdat Jan Janssen een KMC ketting op fiets heeft gezet)
Heb paar jaar gefietst met tiagra en kmc. Liep gewoon goed. Voorderrie schakelde ok, achter heel soms niet helemaal lekker, doortrappen niet echt gehad. Nu Ultegra Di2, schakelt wel extreem fijn en snel, maar is natuurlijk totaal niet te vergelijken doordat electronisch is. Denk toch dat het voornamelijk gewicht is, en slijtagegevoeligheid. Schakelen terwijl vol belast is wel verschil, valt net beter. Kraakt evengoed behoorlijk, maar loopt wel goed verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ander groot verschil is de gebruikte techniek. De nieuwste ontwikkelingen komen eerst op Dura Ace (of nog iets eerder als test/prototype in het profpeloton bij enkele renners), het jaar erna sijpelt dat door naar Ultegra, jaar daarna naar 105 etc. Over een tijdje zien we DI2 105, let maar op.

Qua duurzaamheid vraag ik me inderdaad af of duurdere groepen altijd sterker zijn.
Ik weet bijv. bij de MTB groepen dat je beter een SLX binnenblad kunt hebben (staal), dan een XT binnenblad (duurder, lichter, maar alu), omdat die gewoon langer meegaat.
Sora zou ik dan wel weer laten liggen, als je veel km's maakt gaat het binnenwerk van je shifters of de draaiende delen van je derailleurs wel eerder speling vertonen denk ik zo, maar het gaat gewoon niet altijd op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 23:29
Ik denk ook dat de afstelling meer verschil maakt voor de gemiddelde fietser als de groep zelf. Weet zeker dat 90 procent bij een blinde test een goed afgestelde tiagra over een slecht afgestelde Dura Ace zal kiezen. Nou kan je dit prima zelf oplossen met wat youtube filmpjes en durf om zelf af te stellen maar mocht je dit niet durven en de fietsenmaker had het druk en heeft het werk afgeraffeld zal je ook aan je duurdere groepset weinig plezier beleven.

Heb zelf ultegra, maar op de 105 van een collega merkte ik absoluut geen verschil. Die paar gram merk ik niet en met beide groepen goed afgesteld schakelde het net zo fijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Super weer vanavond voor een extra lang werk-woon ritje. Ondanks een paar flinke stukken bebouwde kom van Rotterdam en Scheveningen toch op 100km met ruim 31 gemiddeld uitgekomen, in D2.
De Wilier fietst heerlijk (op een paar kraakjes na) en de vorm begint ook te komen :)
http://www.strava.com/activities/143198971

Voor wat betreft die kraakjes/geluidjes: een van de geluidjes die me irriteert, lijkt te komen van de ventielen die los in de velgen zitten. Ze hebben geen schroefdraad (geen idee waarom), dus er kan ook geen ringetje omheen om 'm vast te zetten. Heeft iemand daar een oplossing voor? Er is vast een andere manier dan de twee binnenbanden vervangen door exemplaren die wel schroefdraad hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 13:26

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag voor het mooie weer maar een korte broek aangetrokken, één van m'n favo broeken die heerlijk zat vorig jaar. Merkte meteen dat hij toch echt een stuk strakker zit bij de bovenbenen, dit is dan al de zoveelste broek waarbij ik dat merk.
Afpassen van trouwpak vorige week kreeg ik ook al de vraag of ik veel sporten met benen want ze vonden dat ik relatief gespierde benen had met opmeten.

Nou had ik altijd al vrij stevige bovenbenen maar kan dat in een half jaar ( nouja 5 maanden) zoveel ontwikkelen :?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Stukje duck tape om je ventiel doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Spam

[ Voor 99% gewijzigd door PWM op 20-05-2014 23:03 ]

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:17
[message=42256421,noline]Pelle schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:19

Voor wat betreft die kraakjes/geluidjes: een van de geluidjes die me irriteert, lijkt te komen van de ventielen die los in de velgen zitten. Ze hebben geen schroefdraad (geen idee waarom), dus er kan ook geen ringetje omheen om 'm vast te zetten. Heeft iemand daar een oplossing voor? Er is vast een andere manier dan de twee binnenbanden vervangen door exemplaren die wel schroefdraad hebben?
Shimano levert rubberen 'stickers' mee bij zijn velgen. Ongeveer ter grote van een stuiver. Deze schuif je over je ventiel heen en plak je op je velg. Juist om het rammelen tegen te gaan. Wellicht makkelijk via internet aan te komen. En anders werkt ductape ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Pelle schreef op maandag 19 mei 2014 @ 23:19:
Super weer vanavond voor een extra lang werk-woon ritje. Ondanks een paar flinke stukken bebouwde kom van Rotterdam en Scheveningen toch op 100km met ruim 31 gemiddeld uitgekomen, in D2.
De Wilier fietst heerlijk (op een paar kraakjes na) en de vorm begint ook te komen :)
http://www.strava.com/activities/143198971

Michelin binnenbandjes waarschijnlijk, het is omdat op sommige pompen de rubberen seal stuk gaat van het schroefdraad.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Gister weer voor het eerst gefietst in een paar weken (en daarvoor sinds een paar maanden) en ging verassend goed. Niets schokkends verder.

Wel leuk dat we op een gegeven moment het NK tijdrijden tegen kwamen op de dijk bij Echteld. Die elites en beloftes gaan best hard, over de dijk... tegen de wind in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

Bah, eindelijk zit het voetbalseizoen er op en had ik tijd en zin om veel te gaan fietsen. Word je de laatste wedstrijd geblesseerd getrapt door een idioot. Loop nu met een dikke knie en op krukken, maar hopen dat er (niet weer) letsel aan banden of meniscus is. Volgende week hopelijk meer nieuws, dan weer naar huisarts.

Staat iig al een streep door de Klimclassic :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Rammelende ventielen

1. Ringetje > wordt lastig als je geen schroefdraad hebt
2. Krimpkousje eromheen (Hornbach)
3. Stukje tape (voorbeeld)

@ groependiscussie

Goedkopere groepen rijden ook gewoon prima. Ik huur op Gran Canaria altijd de goedkoopste fiets met 105 erop. Dat schakelt wel net ff minder direct dan mijn SRAM Red maar het werkt verder gewoon prima. De remmen vind ik het grootste verschil. En van goedkope, slappe wielen moet ik ook weinig hebben.

Qua slijtageonderdelen pak ik het goedkoopste, dat maakt namelijk geen fluit uit behalve gewicht. Helaas maakt Shimano er een sport om soms de meest interessante vertandingen alleen in de hogere groepen aan te bieden. Bijvoorbeeld de 12-23 (vanaf Ultegra). De 11-21 zelfs alleen vanaf Dura Ace en dat wordt me veel te duur. Vreemd genoeg bieden ze de 12-28 dan wel alleen aan in Tiagra. En van die 11-speed cassettes is helemaal niks te snappen. 11+pizzakrans = complete nonsens. 8)7

[ Voor 72% gewijzigd door havana op 20-05-2014 08:30 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Dat is geen half werk Tsjilp. De data vallen voor mij wat klote, maar wellicht dat ik nog wel inschrijf. Steeds meer fietsevenementen in Groningen, scheelt hoop reistijd :)

Doen er trouwens nog mensen mee met de Bauke Mollematocht op 9 augustus? Start en finish op Kardingeplein in Groningen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Vos schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:23:
Bah, eindelijk zit het voetbalseizoen er op en had ik tijd en zin om veel te gaan fietsen. Word je de laatste wedstrijd geblesseerd getrapt door een idioot. Loop nu met een dikke knie en op krukken, maar hopen dat er (niet weer) letsel aan banden of meniscus is. Volgende week hopelijk meer nieuws, dan weer naar huisarts.

Staat iig al een streep door de Klimclassic :(.
Das mooi balen :/ Beterschap!

@havana: Dat van die krimkousjes lijkt me een prima oplossing. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Spam

[ Voor 97% gewijzigd door PWM op 20-05-2014 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

TFL is een top evenement! Was vorig jaar mee als begeleider. Het weer is echter wel erg belangrijk :p. Wij hadden echt veel geluk hiermee. Waterdichte tenten zijn zeker aan te raden, die van ons bleken niet 100% waterdicht ;). Hadden van die ploptentjes, dat is verder wel ideaal trouwens!

Leuke actie trouwens! :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vos op 20-05-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Tsjilp schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:58:
zeker geen half werk, maar het is ook een training voor ons. Tijdens de TFL moeten we 8 dagen fietsen, dus een vierdaagse is een mooie opwarmer!

We organiseren in augustus ook nog een spinningmarathon aan de Reitdiephaven, samen met een Duckrace / verloting.
  • Hoofdprijs is een wooncheque twv € 2000,-.
  • 2e prijs is een racefiets twv € 1400,-.
  • 3e prijs is een ipad
  • 4e prijs is een cheque voor een weekendje weg
  • Troostprijzen (5x): Heidi Liebt (onze naamsponsor) muts. Heerlijk warm, Nederlands fabrikaat
Lotprijs: Slechts € 5,-, hier te bestellen. Ik nodig iedereen uit om een (of meerdere) lot(-en) te kopen!

Tot zover de TFL spam :+
Pff, thuis maar een naar kijken, formulier is te ingewikkeld om even snel een lotje te kopen.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Je kan me ook DM-en voor loten, dan stuur ik je het rekeningnr :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Laatst online: 11-10 22:08
Iemand ervaring met het schoonmaken van pressfit bottom bracket?
Ik heb een SRAM BB86 GXP PressFit als reserve besteld maar ik wil eigenlijk eerst de lagers van me oude ff opnieuw in het vet zetten(Kraakt wat als ik +400watt draai)?

Nu heb ik de verkeerde cup removal tool besteld. (PressFit 30 (PF30) bottom bracket units) schijnbaar toch andere diameter als bb86.
Is er een veilige manier om de boel te demonteren zonder deze tool tool?
Vind http://www.parktool.com/p...bearing-tool-set-bbt-90-3 +- 45 euro wel hoop geld voor zon ding.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Heeft iemand ervaring met sturen van carbon uit China, bijvoorbeeld van Yoeleo? Ik heb een nieuwe groep klaarliggen om op mijn fiets te monteren. Dat is wel een goed moment om ook een nieuwe stuur te kopen, zeker omdat ik er over denk om de oude groep voor een tweede (winter)fiets te gebruiken. Zo'n stuur met geïntegreerde stuurpen lijkt mij wel wat, al twijfel ik nog of het wel echt mooi is. Iemand ervaringen en/of tips?
jekker schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:39:
Iemand ervaring met het schoonmaken van pressfit bottom bracket?
Ik heb een SRAM BB86 GXP PressFit als reserve besteld maar ik wil eigenlijk eerst de lagers van me oude ff opnieuw in het vet zetten(Kraakt wat als ik +400watt draai)?

Nu heb ik de verkeerde cup removal tool besteld. (PressFit 30 (PF30) bottom bracket units) schijnbaar toch andere diameter als bb86.
Is er een veilige manier om de boel te demonteren zonder deze tool tool?
Vind http://www.parktool.com/p...bearing-tool-set-bbt-90-3 +- 45 euro wel hoop geld voor zon ding.
Het enige wat de BBT-30 van ParkTool is, is een T-stuk waartegen je met een hamer moet slaan. Zoiets moet ook zelf te maken zijn van een stuk hout o.i.d. Ik moet zelf binnenkort ook cups verwijderen. Ik ben voornemens om dat met een zelf gefabriceerde tool te doen. Het inpersen van de cups wil ik ook doen met twee stukjes hout, een grote bout en een moer. In mijn geval gaan er wel nieuwe cups (en lagers) in. Wat er uit moet hoeft dus niet per se helemaal heel te blijven (de fiets natuurlijk wel). Ik kan binnenkort vertellen of e.e.a. een succes wordt of dat de BBT-30 toch een must is.

[ Voor 59% gewijzigd door argro op 20-05-2014 14:47 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
argro schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 14:39:
Heeft iemand ervaring met sturen van carbon uit China, bijvoorbeeld van Yoeleo? Ik heb een nieuwe groep klaarliggen om op mijn fiets te monteren. Dat is wel een goed moment om ook een nieuwe stuur te kopen, zeker omdat ik er over denk om de oude groep voor een tweede (winter)fiets te gebruiken. Zo'n stuur met geïntegreerde stuurpen lijkt mij wel wat, al twijfel ik nog of het wel echt mooi is. Iemand ervaringen en/of tips?
Heb daar ook voor gekeken. Best mooie stuurtjes te vinden, geen ervaring met de kwaliteit echter. Maar daar kan geen Garmin op, zonder een lelijke mount, of ik heb niet goed genoeg gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Griffin schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 08:12:
Gister weer voor het eerst gefietst in een paar weken (en daarvoor sinds een paar maanden) en ging verassend goed. Niets schokkends verder.

Wel leuk dat we op een gegeven moment het NK tijdrijden tegen kwamen op de dijk bij Echteld. Die elites en beloftes gaan best hard, over de dijk... tegen de wind in :P
Dat was het DK midden Nederland. Eén van mijn clubgenoten reed daar op mijn Shiv TT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:24
Haha wat een kluns.

Na een week lang elke dag fietsen en tussendoor ook nog eens "werken", kan ik eindelijk weer eens hier kijken. Elke dag naar het werk op de fiets. Wel met extra rondjes om de Maasvlakte anders zou ik de 16 uur in 8 dagen nooooit halen. Van het werk naar huis gewoon de normale route genomen en zelfs met wat collegas naar huis gefietst. Uit de middagdienst is het toch wel donker s'avonds (~22.45) dus een goede verlichting was wel nodig. Op veel stukken is er geen straatverlichting, maar wel een weg waar de autos over heen rijden. De verlichting van de autos die je tegemoet rijden maken het alleen maar erger voor het zicht, je ziet dan werkelijk helemaal niets meer. Dus soms werd er op gevoel gereden.

Ook ben ik ingeschreven voor de tijdrit van Zuidland ergens in augustus. Een ploeg van 4 man die 18km moet afleggen. Gister gelijk maar een interval training gedaan, 3*3minuten met 3 minuten rust er tussen. Ik had op de Garmin een workout gemaakt met 3*5min, maar dat is gewoon nog te lang. Nu was het ook al lastig om 3 minuten in het rood te fietsen. Dit ga ik rustig opbouwen. Dit is trouwens m'n eerste interval die ik ooit gereden heb. Ik heb wel wat info van internet gehaald mbt interval training, maar misschien hier nog wat tips over interval? Ik heb nu een rondje van 37km gemaakt, en het laatste half uur in D2 naar huis gefietst.
http://app.strava.com/activities/143056323

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Familie van Hilbert van der Duim zeker! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Iemand die nog tips heeft wat je zeker niet moet vergeten mee te nemen als je een weekendje naar de Alpen gaat fietsen?
Pagina: 1 ... 53 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.