Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Wie heeft er ervaring met taperen? Over drie weken rij ik AD6, en wil daar graag uitgerust aan de start staan. Normaliter ligt de trainingsomvang op ongeveer 15-20 uur per week, met elke 4e week een herstelweek (10 uur). In de afgelopen periode bewust veel klimwerk en drempeltrainingen gedaan.

In de week voor AD6 doe ik nog mee aan de klimclassic (7 dagen van te voren) en een testversie van de Marmotte (4 dagen van te voren). Omdat ik veruit het beste rij als ik de dag voor een zware tocht een korte intensieve rit heb gedaan, ga ik de dag voor de AD6 1x de Alpe op, in de ochtend, en dan de rest van de dag luieren en koolhydraten eten.

Wat kan ik de komende (twee) weken, tot de klimclassic, het beste doen? Omvang halveren naar +-10 uur per week en intensiteit hetzelfde houden / verhogen (ik rij de AD6 uiteraard niet op omslagvermogen)?

[ Voor 4% gewijzigd door MMUilwijk op 15-05-2014 14:26 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
MrAngry schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:37:
Ik moet morgen van Amsterdam naar omgeving Leeuwarden, ik ben van plan om op de fiets te gaan maar met 3bf noordenwind heb ik de hele weg de wind tegen. Weet iemand een route door Flevoland waarbij je zo min mogelijk last van de wind hebt?
Ik ben in Februari naar Leeuwarden gefietst vanuit Purmerend en dan via de Afsluitdijk. Volgens mij maakt het niet uit hoe je gaat, het zijn hoofdzakelijk grote open stukken.

Ga je ook terug op de fiets? Dan weet je in ieder geval dat je nog nog een rit wind mee hebt, doet het mentaal altijd goed. Ik ben ook altijd blij met wind uit het zuiden, dan ga ik 's ochtends met tegenwind richting mijn werk, maar weet ik dat ik 's middags lekker wind mee heb.. ;)
jekker schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 13:24:
Ik heb nu net 68km met gemiddeld /hr 151 29.6km/h (1150 hoogte meters). Ik voel me nog prima fit na deze rit de verleiding is dan overmorgen gewoon weer 90km in d1 te fietsten is dit verkeerd?
Als je 2 uur hebt gefietst heb je toch 22 uur om te rusten als je de volgende dag weer op de fiets stapt. :+
Als je je nog lekker voelt en je hebt weer zin om de fiets te pakken zou ik het lekker doen. Af en toe heb je een week met veel regen en wordt je gedwongen om te rusten... (en na die week gaan je benen als de brandweer heb ik gemerkt)

[ Voor 28% gewijzigd door M@cer op 15-05-2014 14:37 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:13
Idd meeste is gewoon open vlakte/polders en dan maakt het niet uit hoe je rijd.
En als wind zoals vandaag staat heb je in Flevoland gewoon (minimale) zijwind :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

Dit voorjaar heb ik zowel over de Oostvaardersdijk gereden (met ZW7 in de rug 8)), als over de Vogelweg met zijwind. Als je tegenwind hebt, zou ik in alle gevallen die Vogelweg prefereren boven de Oostvaardersdijk. Maar mijn vermoeden is dat je in die polder weinig plekken tegenkomt waar je echt beschut kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

BertP schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 11:11:
Maar even twee shirtjes besteld voor de zomer, ook meteen even twee van die bussen Aptonia drank gehaald :) Overigens verzenden ze gratis Decathlon (t/m 18 mei) ivm hun 1 jarig bestaan, wellicht handig voor iemand die nog wat wil bestellen...
Dank voor de tip! Net een lading bij Mantel besteld, maar deze shirts zien er toch wel interessant uit.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@Pelle, we hebben het morgen over windkracht 3 dus dan maakt zijwind niet zoveel uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:57
Iedereen bedankt voor de windtips, misschien moet ik het idd maar voor lief nemen..
MMUilwijk schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:24:
Wie heeft er ervaring met taperen? Over drie weken rij ik AD6, en wil daar graag uitgerust aan de start staan. Normaliter ligt de trainingsomvang op ongeveer 15-20 uur per week, met elke 4e week een herstelweek (10 uur). In de afgelopen periode bewust veel klimwerk en drempeltrainingen gedaan.

In de week voor AD6 doe ik nog mee aan de klimclassic (7 dagen van te voren) en een testversie van de Marmotte (4 dagen van te voren). Omdat ik veruit het beste rij als ik de dag voor een zware tocht een korte intensieve rit heb gedaan, ga ik de dag voor de AD6 1x de Alpe op, in de ochtend, en dan de rest van de dag luieren en koolhydraten eten.

Wat kan ik de komende (twee) weken, tot de klimclassic, het beste doen? Omvang halveren naar +-10 uur per week en intensiteit hetzelfde houden / verhogen (ik rij de AD6 uiteraard niet op omslagvermogen)?
Ik heb weinig ervaring met gestructureerd taperen, maar ik zou de week voor ad6 gewoon niets meer doen. Je kan wel zeggen dat je het beste rijdt met een korte intensieve rit achter de kiezen, maar je wilt hem gewoon uitrijden, tijd is niet relevant, dat maakt dat ik niets zou doen, zeker niet die marmotte 4 dagen van te voren.
Ik zou de week voor de klimclassic vast je trainingsuren terugschroeven naar <10 uur, dan volle bak gaan op die classic en dan heel weinig doen tot AD6 (als ik hem zelf zou rijden zou ik het zo doen).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:09

sapphire

Die-hard pruts0r

TheLemon schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 23:03:
[...]

Nee dat moet je echt niet willen. Je kan je grootste 1-2 kransjes niet gebruiken, zelfs bij het binnenblad. En dan als oplossing ga je geld uitgeven om er effectief een 8 of 9 speed verzet van te maken? Ik wil me nergens mee bemoeien, maar dat is echt te zot. Probeer het zaakje gewoon goed af te stellen, eventueel nieuwe ketting, kabel of kijken of je pad recht is. Moet gewoon perfect werken hoor. Alleen buitenblad en achter de twee grootste levert lichte problemen op, dat is ook niet te trimmen.
Probleem is puur de voorderailleur hoor, pad en achter derrie zijn prima.

Ja mijn beredenering is ook eigenlijk van de zotte, het is ook niet dat ik kransjes niet kan gebruiken, ik irriteer me alleen aan het geratel :+
Nieuwe cassette komt er ook pas als de oude versleten is hoor, dus geld uitgeven moet dan toch wel.

Ga me nog even goed verdiepen in trimmen en dan één dezer dagen met de voorderrie spelen om die goed te krijgen :)

Ik was trouwens vanmiddag bij een "kennis" van me, die heeft nieuwe carbon velgen. 60mm hoog mat carbon, alu aero spaken en (matchend met zijn fiets kleur) rode nippels. In Nederland gespaakt voor €600 euro, vond ik toch nog best netjes voor Chinees carbon, hand gespaakt volgens eigen wensen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Wind vermijden in de polder is de polder vermijden :)

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
sapphire schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:02:
[...]
Ik was trouwens vanmiddag bij een "kennis" van me, die heeft nieuwe carbon velgen. 60mm hoog mat carbon, alu aero spaken en (matchend met zijn fiets kleur) rode nippels. In Nederland gespaakt voor €600 euro, vond ik toch nog best netjes voor Chinees carbon, hand gespaakt volgens eigen wensen :)
Das niet duur, maar 60mm! Dat is lekker met een Hollands zijwindje :D
Ach je ziet er in elk geval kek uit.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Gewoon de wind omarmen en rijden...wordt je hard van en beter ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

sapphire schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:02:
[...]

Probleem is puur de voorderailleur hoor, pad en achter derrie zijn prima.

Ja mijn beredenering is ook eigenlijk van de zotte, het is ook niet dat ik kransjes niet kan gebruiken, ik irriteer me alleen aan het geratel :+
Nieuwe cassette komt er ook pas als de oude versleten is hoor, dus geld uitgeven moet dan toch wel.

Ga me nog even goed verdiepen in trimmen en dan één dezer dagen met de voorderrie spelen om die goed te krijgen :)

Gereutel op de grootste kransjes achter klinkt wel bekend. Had ik ook een tijdje. Nadat ik de Squirt Lube grondig had verwijderd en Pedros Chain Lube had gesmeerd was het fluisterstil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Zo, ik kan uit eerste hand bevestigen dat 3 dagen "crash" dieet niet bevorderlijk is voor de fietsconditie. Vandaag wezen intervallen in het zuiden, en mijn klimmen was niet zoals ik het gewend ben :) Hartslag een slag of 15 hoger. Tijd om wat meer te gaan eten weer, helpt toch allemaal geen flikker, zit er zo weer aan :)
TheLemon schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 18:45:
[...]

Gereutel op de grootste kransjes achter klinkt wel bekend. Had ik ook een tijdje. Nadat ik de Squirt Lube grondig had verwijderd en Pedros Chain Lube had gesmeerd was het fluisterstil...
Das interessant. Ik gebruik ook squirt lube, is superfijn schoon te maken, maar bij een iets schevere kettinglijn, of grote kransjes ratelt het toch behoorlijk. Wel de indruk dat als de ketting er wat langer op ligt het weer wat beter wordt. Stil vind ik squirt in ieder geval ook niet, en lijkt er ook snel altijd af te zijn.
Hoe is de Pedros schoon te houden? Ik wil een glanzende ketting, beetje een tic van me, mijn aandrijflijn is altijd superschoon.

/edit
http://pedros-europe.ch/catalogsearch/result/?q=lube
Welke? :P

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 15-05-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
UltraSub schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 21:12:
Zo, ik kan uit eerste hand bevestigen dat 3 dagen "crash" dieet niet bevorderlijk is voor de fietsconditie. Vandaag wezen intervallen in het zuiden, en mijn klimmen was niet zoals ik het gewend ben :) Hartslag een slag of 15 hoger. Tijd om wat meer te gaan eten weer, helpt toch allemaal geen flikker, zit er zo weer aan :)
Wat voor "crash" dieet doe (deed) jij dan aan?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gewoon ff erg weinig vreten :)
Heb bijvoorbeeld een dagje op 500gr kwark gedaan, en 's avonds komkommer en appels. Was wel een extreem dagje. En dan weer rustig terug opbouwen naar wat normaler eten was het plan. Maareeh, volgens mij werkt het uiteindelijk allemaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je hebt toch energie nodig om te kunnen fietsen ?
Goed je zal vast rustig rondje kunnen fietsen, maar klimmen kost je wel wat energie en dat haal je niet uit paar appels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vanochtend dus ook maar een wit broodje gegeten, 's middags een half stokje gezond, snelle jelle en een red bull. Kom je er toch wel achter dat dat normaal makkelijk gaat daar op, maar als je drie dagen er voor heel weinig hebt gegeten, dat ook niet meer helpt. Beetje in die strekking bedoelde ik :)

Anyway, als ik volgende week naar de alpen ga sleep ik liever 2 kg meer mee dan te weinig energiereserves ben ik al achter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Was dat geen verkapte poging tot een sport-vasten dieet?

Alsin even op en houtje bijten zodat je lichaam alle suikers opbrand en dan op vetweefsel verder gaat ( metabole switch?)?

Overigens ben ik de laatste tijd ook wat op voeding aan het letten, niet zozeer voor fietsen maar gewoon omdat ik me er beter bij voel. Geen rigoureuze dingen want dat houd ik toch niet vol als snoepert (plus vriendin werkt toch niet mee :p ). Meer dingen als niet een keer extra opscheppen als ik genoeg op heb, minder suiker in koffie, wat meer op snoepen letten, minder frisdrank.

Even terug te komen op Squirtlube en ratelen, mijn ratel is puur de ketting tegen de kooi van de voorderrie, als hij gewoon loopt spint het heerlijk zachtjes :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kogel is door de kerk >:)

Mijn nieuwe fiets word een Wilier

Afbeeldingslocatie: http://www.italworks.nl/images/race/air/Cento1AIR_red_fluo.jpg

Nu alleen hopen dat de levertijd mee zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vorige week 1 rugzak en 1 rugzakje besteld bij Timbuk2
Afbeeldingslocatie: http://cdn.timbuk2.com/static/Product_Images/437-Especial_Tres_Cycling_Laptop_Backpack_2014/2014spring/1500/437-3-2001_front.jpg
http://www.timbuk2.com/es...-laptop-backpack/437.html

Afbeeldingslocatie: http://cdn.timbuk2.com/static/Product_Images/423-Especial_Raider_Backpack/2014spring/1500/423-3-6012_front.jpg
http://www.timbuk2.com/es...cycling-backpack/423.html

Eigenlijk wilde ik alleen de grote rugzak bestellen, handig voor bijvoorbeeld klimclassic over 2 weken om m'n bagage mee te nemen.
Stuk handiger dan zo'n reistas met schouderband.

Kleine rugzak ook maar meebesteld aangezien verzendkosten er toch al waren.
Jammer alleen dat de verkeerde kleur is binnengekomen :
Afbeeldingslocatie: http://cdn.timbuk2.com/static/Product_Images/423-Especial_Raider_Backpack/2014spring/1500/423-3-2094_front.jpg

Volgens mij hebben ze ergens de sku's omgewisseld ofzo op hun site...
De zwart/rode versie zou volgens info op pagina sku 423-3-6012 moeten hebben (en dat klopt ook met url van plaatjes)
Maar in de url's de pagina's met info hebben ze de sku's weer omgewisseld.
http://www.timbuk2.com/es...r_423-3-2094_color%3D6012
http://www.timbuk2.com/es...r_423-3-6012_color%3D2094

Ben benieuwd hoe ze dit gaan oplossen, even terugsturen naar de us is ook niet gratis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
UltraSub schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 22:18:
Gewoon ff erg weinig vreten :)
Heb bijvoorbeeld een dagje op 500gr kwark gedaan, en 's avonds komkommer en appels. Was wel een extreem dagje. En dan weer rustig terug opbouwen naar wat normaler eten was het plan. Maareeh, volgens mij werkt het uiteindelijk allemaal niet :P
In plaats van minder eten, wat ook niet meteen slecht is maar heel weinig is niet bepaald bevorderlijk als je ook best wat energie moet leveren op de fiets, zou je eens kunnen kijken naar minder koolhydraten, gluten en melkproducten. Denk hierbij aan frisdrank, snoep, brood, melk maar ook fruit (zit ook veel suiker in). Beetje is prima maar ik probeer voornamelijk mijn energie uit groenten, vlees/vis en noten te halen. Wil niet zeggen dat ik nooit iets met koolhydraten, gluten of melk eet maar gewoon gelimiteerd. Op de fiets hou ik me daar zeker niet aan. Immers op de fiets verbrand je die energie wel. Alleen buiten het fietsen om let ik er dus op.

Redbull is gewoon bagger btw ;) Zoals vrijwel elke frisdrank.

Ik hanteer dit voornamelijk http://www.fireforcefitne.../12/paleo-cheat-sheet.jpg
sapphire schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:07:
Was dat geen verkapte poging tot een sport-vasten dieet?

Alsin even op en houtje bijten zodat je lichaam alle suikers opbrand en dan op vetweefsel verder gaat ( metabole switch?)?
Jij bedoelt Keto denk ik zo.

@linux_freak, netjes welke afmontage heb je genomen?

@DDX, kijk ook eens naar Deuter. Erg goede ervaringen mee als hiker.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Heb ik ook naar gekeken en uiteindelijk voor Timbuk2 gekozen ;)
(Alleen jammer dat ze dan verkeerde kleur opsturen)

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 15-05-2014 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:52:
Heb ik ook naar gekeken en uiteindelijk voor Timbuk2 gekozen ;)
(Alleen jammer dat ze dan verkeerde kleur opsturen)
Ah. Nou goed zolang het maar een cheststrap heeft. Een van de belangrijkste dingen als je er stukjes mee fiets. Heeft ie....gelukkig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 16-05-2014 00:02 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Graham Sram Force 22 met cosmic carbon sle wielen, wilde eerst Red maar dat kwam toch een heel stuk boven mijn maximale budget uit

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2014 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:58:
@Graham Sram Force 22 met cosmic carbon sle wielen, wilde eerst Red maar dat kwam toch een heel stuk boven mijn maximale budget uit
Ah ik heb geen idee wat de verschillen zijn qua prijs maar SRAM ziet er altijd net wat strakker uit dan Shimano imo. ;)

Overigens zag ik net dit filmpje van GCN over een nieuwe SRAM electronische en volledige wireless groep (nog in test fase):

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zie er het voordeel niet echt van, ik heb gewoon 1 batterij die je soms moet opladen.
Maar met wireless heb je 3 batterijen, terwijl kabeltjes al prima weggewerkt kunnen worden nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-10 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:29:

[afbeelding]

Ik vind Wiliers altijd erg mooi, deze heeft mij echter net een te hoog "Transformers" gehalte geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-10 12:57

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Stoffa schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:37:
[...]

Ik vind Wiliers altijd erg mooi, deze heeft mij echter net een te hoog "Transformers" gehalte geloof ik...
Second that.
Vooral de Cento1AIR (zoals linuxfreak) maar dan in het mat blauw of helemaal zwart vind ik er mooi. (http://www.wilier.it/file...R/zoom/Cento1AIR_blue.jpg)
De prijs is alleen iets wat een probleem is. Krijg het hier thuis er echt niet door heen om 'even' een nieuwe wilier te kopen. Dit terwijl mijn huidige fiets voldoende is aangezien er niet heel veel tijd is om te fietsen.

Word tijd om deze fiets helemaal op te rijden en meer km's te maken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Griffin op 16-05-2014 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Griffin schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:21:
[...]

Second that.
Vooral de Cento1AIR (zoals linuxfreak) maar dan in het mat blauw of helemaal zwart vind ik er mooi. (http://www.wilier.it/file...R/zoom/Cento1AIR_blue.jpg)
De prijs is alleen iets wat een probleem is. Krijg het hier thuis er echt niet door heen om 'even' een nieuwe wilier te kopen. Dit terwijl mijn huidige fiets voldoende is aangezien er niet heel veel tijd is om te fietsen.

Word tijd om deze fiets helemaal op te rijden en meer km's te maken ;)
Foto die je daar linkt vind ik hem veel mooier, net iets minder druk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Stoffa schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 07:37:
[...]

Fiets kan nooit een te hoog transformers-gehalte hebben :) Bemmend dikke fiets man.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
wackmaniac schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 08:44:
[...]

Fiets kan nooit een te hoog transformers-gehalte hebben :) Bemmend dikke fiets man.
Tsja over smaak valt niet te twisten zeggen ze dan he. Voor mij is het frame an sich al vrij druk, als er dan ook nog een schreeuwerige paintjob bij komt kijken vind ik de subtiliteit er onder lijden.

Maar leuk dat jij hem wel kan appreciëren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik vind 't een dikke bak hoor, die Willier. Ik zag 'm laatst bij 't RWP in Zeist staan, heb toch ff staan kwijlen. :Y

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
Gister opnieuw de 20 minuten ftp test gedaan in trainerroad nadat van de week ik niet heel erg dood was na a very dark place. FTP gestegen van 165 naar 176. Nog steeds geen heel impressive getal, maar ben blij met de verbetering van bijna 7% sinds half maart.

over sram wireless, lijkt mij persoonlijk helemaal niks. Wireless heeft volgens mij praktisch altijd meer latency dan door een draadje. Lijkt mij trouwens ook heel erg fijn als je bergafwaarts gaat en iemand heeft een 2.4GHz stoorzender staan (een van de vrij bruikbare stukken spectrum).

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@linux_freak, hele gave bike... :9~ :9~

En als hij dan af en toe nog in een robot veranderd om te stofzuigen is het helemaal ideaal en er thuis een stuk makkelijker doorheen te krijgen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 16-05-2014 09:46 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:21

Soul__assasin

de Belbelg

Afbeeldingslocatie: http://www.belgischeracefietsen.com/wp-content/uploads/2013/10/Z21-Race.jpg
Na lang twijfelen deze fiets gekocht. eerst 2 weken de 3de hands markt afgezocht. maar niets gevonden wat goed was binnen mijn budget ofwel vroegen ze de hoofdprijs ofwel was de fiets in slechte staat. dus toch een nieuwe gekocht. hij wordt binnen 2 weken geleverd.

Zannata Z21 triple claris (op aanraden van de fietsmaker, omdat ik 99% vlakke ritten onder de 75km ga rijden) hij was erg tevreden over de claris groep goede prestaties voor een prikje.
incl spd klikpedalen en fietscomputer kwam het op €850 met gratis onderhoud de eerste 3 jaar

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 10:45
Die Wilier is inderdaad een beetje cyber, maar wel erg dik hoor! Mooie fiets :) Die gewone cento (net als de rest van de Wiliers) ziet er ook wel prima uit, wat traditioneler :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
@Soul__assasin grappig, collega van me heeft vorige week nagenoeg zelfde fiets gescoord via Marktplaats :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:28
Zo'n Willier Cento1AIR is wel een hele fijne fiets hoor, beetje de Lamborghini Aventador onder de fietsen.
Zou hem zo willen kopen, alleen die prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:01

S2S

Mijn vriendin gaat ook mee fietsen, dit is zo'n beetje de enige sport die ze mag doen. Ze zit met rugklachten, gisteren de knoop doorgehakt en een giant defy 5 voor haar gekocht, rij zelf ook sind paar jaar op een giant tcr 0 ultegra en dat bevalt mij goed. Het ging tussen trek 1.1, bulls en giant, maar die bulls zat me het nog het minst lekker.

Eerst maar eens een instappertje voor haar. En voor 680 euro met 2 bidon houders / fietscomputer en dameszadel mag je niet klagen. (Ook claris ) veel goede dingen gelezen over de nieuwe Claris groep. Moet me alleen wat inhouden met haar erbij.

Maar krijg haar over een tijdje vast wel zover dat we de Holterberg over gaan (woon ik vlakbij)

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

S2S schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 10:55:
Mijn vriendin gaat ook mee fietsen, dit is zo'n beetje de enige sport die ze mag doen. Ze zit met rugklachten, gisteren de knoop doorgehakt en een giant defy 5 voor haar gekocht,
Nu weet ik niet of op de racefiets zitten met rugklachten nou echt lekker is

Die Willier Cento1Air is echt ziekelijk vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:01:
[...]

Die Willier Cento1Air is echt ziekelijk vet!
Haar fysio zegt dat het geen probleem is, aangezien ze toch moet bewegen en naar mijn mening ook intensief, gaan we dit proberen. Plus dat spieren opbouwen altijd beter is voor je rug, zal in het begin wel lastig zijn, en wennen, ik had het vooral in de schouders. Naast dit is ze ook met spieropbouw bezig.

Je zit relatief stil op je racefiets, dus dat is prima. En we zullen in het begin wel wat meer rusten door even van de fiets af te gaan.
Maar we zullen het zien.

En als het niet wil dan gaat de fiets marktplaats op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Die Wilier is erg mooi, alleen moet daar wel een Campagnolo Record groep op. Die crankset die er op de foto op zit ziet er niet uit als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:01:
[...]
Je hoeft natuurlijk niet ineens tijdrit-diep te zitten. Ik zit op mijn Defy ook behoorlijk relaxed, daar leent het model fiets zich (naar mijn compleet onervaren mening) ook wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Je hoeft natuurlijk niet ineens tijdrit-diep te zitten. Ik zit op mijn Defy ook behoorlijk relaxed, daar leent het model fiets zich (naar mijn compleet onervaren mening) ook wel voor.
Dat is ook wel weer het andere uiterste, je zit natuurlijk constant met je rug flink gebogen, ik had dan ook echt wel last van mn nek en rug de eerste paar keren, en ow ja je zadel en stuur op gelijke hoogte zetten, om die diepe houding minder te hebben, ziet er ook niet uit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Bacchus schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:22:
[...]

Dat is ook een kenmerk van de Defy, grappig dat je dit zelf al opmerkt. Daarom ook om onder andere deze reden gekocht. Maar we gaan het zien.
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:26:
[...]

Dat is ook wel weer het andere uiterste, je zit natuurlijk constant met je rug flink gebogen, ik had dan ook echt wel last van mn nek en rug de eerste paar keren, en ow ja je zadel en stuur op gelijke hoogte zetten, om die diepe houding minder te hebben, ziet er ook niet uit 8)7
Fietshouding zal wat aangepast moeten worden, dus een en ander zal anders afgesteld worden. Het gaat niet om de mooiigheid ;) maar om lekker fietsen en wie lekker fiets gaat vanzelf beter fietsen. (En harder)

[ Voor 43% gewijzigd door S2S op 16-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yohost! schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:56:
Zo'n Willier Cento1AIR is wel een hele fijne fiets hoor, beetje de Lamborghini Aventador onder de fietsen.
Zou hem zo willen kopen, alleen die prijs :'(
Ja fiets is redelijk prijzig., maar je leeft maar 1x. En als ik er 5-6 jaar mee doe dan kan ik het voor me zelf verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 23:29:

[afbeelding]

:~
Mooi ding!
Gisteren heb ik mijn Wilier opgehaald:

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-prn/10296791_611947005579304_2143566467_n.jpg

Was wel weer even wennen na 3 maanden op een leenfiets met Campa gereden te hebben, maar wat een verschil tussen deze 6800 groep en de 6700 op m'n vorige fiets. Schakelt echt heerlijk snel en soepel.

Verder merk ik dat de Mavic Ksyrium Elite's (die op de leenfiets zaten) echt razend goeie wielen waren. De Fulcrums Quatro's die ik nu op de Wilier heb zijn net iets minder responsive.
Desalniettemin, zo blij als een kind met mijn nieuwe ride. Hopelijk lukt het me met het mooie weer om flink wat kilometers te gaan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het heeft even geduurd, maar daar is zijn nieuwe fiets... Gave bak... :9~ :9~

Stond ie wel stevig tegen het paaltje.. Het zal je gebeuren dat je hem bij het nemen van de foto zo het water in ziet rijden.. :X :X

[ Voor 56% gewijzigd door M@cer op 16-05-2014 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Dat heb ik natuurlijk wel even gecheckt inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Sta je op paar meter afstand en opeens windvlaag :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Dan heb je een waterfiets :P

Ik heb deze week mijn Edge 510 binnen gekregen. Morgen eerste ritje maken, direct even proberen om een course te maken en te volgen :) Het wordt ook goed weer, dus korte broek = Assos Fi Uno aan, benieuwd. Zeem voelt wel heerlijk dik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
Ik heb gisteren voor de 2e keer met mijn Edge 510 een course geprobeerd te volgen van Amsterdam naar Den Haag via Noordwijkerhout. Ik had hem helemaal uitgezet volgens de fietsersbond planner en gechecked met streetview. Het bleek wat mij betreft toch weer waardeloos. In het begin ging het prima maar bij hoofddorp zei hij een aantal keren pas na de afslag dat ik een afslag moest nemen, of hij verloor zijn koers op een kaarsrecht fietspad, of hij verloor zijn koers in een bocht die ik wel goed nam. Soms gaf hij ook een afslag helemaal niet aan.

Doordat hij soms 5 meter voor een bocht rechtsaf zegt en soms 100 meter voor een bocht weet je totaal niet waar je aan toe bent. Uiteindelijk heb ik de course halverwege uitgezet en ben ik op gevoel gaan fietsen want ik merkte dat ik op dat moment al hele stukken niet volgens de garmin route had gefietst omdat het simpelweg niet werkte.

Voor mij nooit meer, navigatie op een fiets is gewoon een waardeloos idee en ik was voor de 2e keer ontzettend dicht bij het kapot gooien van de Garmin. Het enige wat je op een fiets nodig hebt is een kaartje met een ingetekende route en je eigen locatie. Die manier van navigeren past veel beter bij fietsen dan cues om links- of rechtsaf te slaan. Maar juist dat kan een 510 niet.

De volgende keer lekker telefoon naast de garmin op het stuur zetten als ik een route wil volgen die ik niet van te voren kan onthouden.

Nog een leuk minpuntje is dat hij na 60km ineens hartslag- en cadanssensor verloor. Kon hem ook niet meer vinden. Hij vond hem uiteindelijk pas nadat ik hem uit en aan had gezet toen ik thuis was.

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 16-05-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, gewoon de course op je garmin laden zonder aanwijzingen. Het is turn-by-turn die vaak problematisch is ;) Een lijntje volgen, of terug rijden naar de lijn, kan iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb heel weinig problemen gehad met de Garmin courses eigenlijk. Ik gebruik het als algemeen hulpmiddel om te weten of ik links of rechts moet.
Wel is het af en toe wat langzaam zodat je verkeerd kunt rijden en dan moet je weer terug, maar dan moet je verder op de kaart inzoomen (300m) en dan werkt het veel beter.

[ Voor 14% gewijzigd door jspr op 16-05-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
UltraSub schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:14:
Nee, gewoon de course op je garmin laden zonder aanwijzingen. Het is turn-by-turn die vaak problematisch is ;) Een lijntje volgen, of terug rijden naar de lijn, kan iedereen.
Is er daadwerkelijk een scherm met alleen het lijntje en je eigen route? :/ Dat is echt perfect! Waarom wist ik dit niet :(

En ja, met navigatie op de fiets is waardeloos bedoelde ik "turn by turn navigatie op de fiets is waardeloos"

[ Voor 12% gewijzigd door Makkelijk op 16-05-2014 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

UltraSub schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:14:
Die aanwijzigingen vind ik ook ruk ja. Maar als de 510 last heeft van dezelfde bugs als de 500, dan kan het soms nog wel een uitdaging zijn. Want op de 500 wordt soms het kaartje niet meer getoond (en dat krijg je dan ook niet simpel weer terug - je moet maar afwachten wanneer hij er weer zin in heeft), en minstens iedere 5 kilometer begint hij wel te piepen dat je off course bent terwijl je dat helemaal niet bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

of je koopt een 800 *kuch*, werkt prima en is vrijwel even groot als een 510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik bedoel ook het volgen van het lijntje, is dat niet de course / koersoptie ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
Makkelijk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:15:
[...]

Is er daadwerkelijk een scherm met alleen het lijntje en je eigen route? :/ Dat is echt perfect! Waarom wist ik dit niet :(

En ja, met navigatie op de fiets is waardeloos bedoelde ik "turn by turn navigatie op de fiets is waardeloos"
Ik heb sinds kort de Sigma Rox 10 (volgens mij een van de weinige Sigma mensen hier :) )....maar die heeft ook "navigatie" door een lijntje te volgen.....dat vorige week getest en werkte erg goed. Morgen een langere rit uitgezet op onbekend terrein.....benieuwd of ik dan nog positief ben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dat lijntje soms (en dan meestal net voor een splitsing) niet in beeld is heb ik op de 500 idd ook wel eens last van.
Off course piepjes ontkom je niet aan ivm gps/kaart afwijkingen.

Maar prima voor de enkele keer als je navigatie wilt.
Denk er wel over een betere garmin te kopen, aangezien het wel irritant is dat je geen datavelden kan toevoegen op navigatie scherm.
Zal wel de 1000 worden, want als ik de 800 of 810 koop krijg ik achteraf spijt denk ik ;)

[ Voor 43% gewijzigd door DDX op 16-05-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:28
Ik gebruik ook die courses op mijn Edge 500 van Garmin.
Erg irritant die bug dat het lijntje random verdwijnt, helemaal omdat ze dit weigeren te fixen. :(

Daarom is het goed dat de Sigma er inmiddels ook bij is gekomen.
Garmin heeft als marktleider echt een concurrent nodig!

Ik zou het mooi vinden als er een goede fietscomputer komt die even groot is als de 500, al die nieuwe modellen zijn mij allemaal net wat te groot, maar dat is uiteraard persoonlijk.

Een fietscomputer is leuk maar wil niet dat hij gaat overheersen op mijn stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 11:22
Is die schaal van je snelheid niet aan te passen (zeg tot max 80-100Kmpu ipv 500)? Dan wordt dat metertje ook iets dynamischer. Verder lijkt de video iets minder scherp dan de eerder geposte filmpjes. Komt dat door het mindere licht of is dat een youtube compressie effect?

Gisteren mijn kuit enorm verrekt of misschien zelfs wel een klein scheurtje erin (niet met fietsen). Ik schrok er echt van en keek als eerste of mijn achillespees nog heel was, zoveel pijn deed het... Het herstel is redelijk vandaag en hoewel ik nog zeker niet pijnvrij kan lopen hoop ik de klimclassic (110km, ik ben niet zo'n klimmer ;) ) te halen..
Ik had voor a.s. zondag een grote tocht op het program, maar zal nu rust nemen en uiterlijk woensdag nog een keer 120-130 kilometer fietsen... Ik vroeg mij wel af wat de laatste dag is dat je nog zwaar kunt fietsen, als je op donderdag (29/5) 110 km op de bulten van de ardennen gaat fietsen. Kun je dan die zondag ervoor nog een grote tocht wegzetten?
Ik begrijp dat dit afhankelijk is van persoonlijk herstel, maar ik neem aan dat er toch een moment is dat je rust moet gaan pakken voorafgaand aan een voor mijn best zware trip door de ardennen...

[ Voor 10% gewijzigd door RHE218 op 16-05-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
S2S schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:11:
[...]

Haar fysio zegt dat het geen probleem is, aangezien ze toch moet bewegen en naar mijn mening ook intensief, gaan we dit proberen. Plus dat spieren opbouwen altijd beter is voor je rug, zal in het begin wel lastig zijn, en wennen, ik had het vooral in de schouders. Naast dit is ze ook met spieropbouw bezig.

Je zit relatief stil op je racefiets, dus dat is prima. En we zullen in het begin wel wat meer rusten door even van de fiets af te gaan.
Maar we zullen het zien.

En als het niet wil dan gaat de fiets marktplaats op.
Had zelf ook niet een bijster sterke rug (wel rug problemen, stuitje zit vast gegroeit aan de wervel er boven...grappig genoeg ben ik vrij lenig) en moet zeggen dat het fietsen het niet erger maakt. Eigenlijk beter. Zowel buik als rugspieren zijn enorm toegenomen. Dus wat je fysio zegt kan ik onderstrepen.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 16-05-2014 16:45 . Reden: typo ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dat is echt persoonlijk natuurlijk, maar zondag fietsen en dan pas weer donderdag is voor meeste mensen ruim voldoende rust lijkt me ?
(even los van je blessure)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-10 23:43
Als je als tweaker je vorm met harde getallen en grafieken wil zien kan je cyclinganalytics.com gebruiken. Ook zonder vermogensmeter geeft die met een training load grafiek aan of je in vorm bent (Strava heeft dezelfde grafiek maar alleen voor premium users met vermogensmeter). Zonder vermogensmeter berekent die site de trainingsintensiteit adv hartslag (of je kan zelf een getal aan je inspanning hangen). Na een weekje rust vanwege de regen merkte ik woensdag wel dat mijn vorm OK was zoals die grafiek aangaf (zelfs het sprintje in de clubrit gewonnen, haha).

In zo'n grafiek (hier de mijne) wordt de korte termijn stress van training afgezet tegen de training die je lichaam op lange termijn gewend is te doen. Het verschil daartussen geeft je vorm aan. Op cyclinganalytics.com kan je zelfs ook op bepaalde dagen een inspanning inplannen en de grafiek in de toekomst zien en dus ook tapering plannen.

[ Voor 8% gewijzigd door matthijsln op 16-05-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Soul__assasin schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 09:45:
[afbeelding]
Na lang twijfelen deze fiets gekocht. eerst 2 weken de 3de hands markt afgezocht. maar niets gevonden wat goed was binnen mijn budget ofwel vroegen ze de hoofdprijs ofwel was de fiets in slechte staat. dus toch een nieuwe gekocht. hij wordt binnen 2 weken geleverd.

Zannata Z21 triple claris (op aanraden van de fietsmaker, omdat ik 99% vlakke ritten onder de 75km ga rijden) hij was erg tevreden over de claris groep goede prestaties voor een prikje.
incl spd klikpedalen en fietscomputer kwam het op €850 met gratis onderhoud de eerste 3 jaar
meevaller... de fiets was nog op stock bij de groothandel en kon dus vandaag nog bezorgd worden...
* Soul__assasin is happy

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mits je NTFU lid bent staat hier misschien nog wat interessante kortingen http://www.futurumshop.nl/acties/ntfu
vraag me het vooral af over de wielsets. Iemand die een uitspraak over wilt doen of ervarin mee heeft?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
matthijsln schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 17:16:
Als je als tweaker je vorm met harde getallen en grafieken wil zien kan je cyclinganalytics.com gebruiken. Ook zonder vermogensmeter geeft die met een training load grafiek aan of je in vorm bent (Strava heeft dezelfde grafiek maar alleen voor premium users met vermogensmeter). Zonder vermogensmeter berekent die site de trainingsintensiteit adv hartslag (of je kan zelf een getal aan je inspanning hangen). Na een weekje rust vanwege de regen merkte ik woensdag wel dat mijn vorm OK was zoals die grafiek aangaf (zelfs het sprintje in de clubrit gewonnen, haha).

In zo'n grafiek (hier de mijne) wordt de korte termijn stress van training afgezet tegen de training die je lichaam op lange termijn gewend is te doen. Het verschil daartussen geeft je vorm aan. Op cyclinganalytics.com kan je zelfs ook op bepaalde dagen een inspanning inplannen en de grafiek in de toekomst zien en dus ook tapering plannen.
Strava zou dat dus ook kunnen doen voor premium users. Maar neuh, alleen voor powermeter users.
$10 per maand is me teveel. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Alhoewel het erg mooie grafieken zijn (je hebt er nog meer met een account) is mijn cyclinganalytics.com trial ondertussen afgelopen :) Heb wel Strava premium en vermogensmeter.

[ Voor 45% gewijzigd door matthijsln op 16-05-2014 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
matthijsln schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:04:
Alhoewel het erg mooie grafieken zijn (je hebt er nog meer met een account) is mijn cyclinganalytics.com trial ondertussen afgelopen :) Heb wel Strava premium en vermogensmeter.
Welke vermogensmeter heb je en wat zijn je ervaringen?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Topweertje.... 8) en het beste nieuws was nog wel dat oma de oppas het geen punt vond om 3 uurtjes langer te blijven zodat havana nog even een rondje kon rijden...

Net als dinsdag NW wind. Maar er stond wel veel minder wind dan dinsdag. Beetje zelfde rondje gemaakt maar steeds geprobeerd nét andere wegen te pakken. Leuke uitdaging is dat. Had wat D3 blokken gepland maar de hartslag wilde niet omhoog, gisteren uit eten geweest i.v.m. verjaardag van mevrouw havana en had daarbij iets teveel biertjes/wijn gezopen.... :P

Even goed lekker 80 km gefietst.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ooit een gpx file op de edge 500 gekregen, dat domme ding blijft bij mij maar in de NewFiles map staan. Ik heb al een tcx variant op mn Garmin staan, maar die turn by turn loopt telkens vast (iets met >100km bug). Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Hier mijn stalen ros voor de OP. Een Scott Speedster S20 uit 2011. Alles Shimano 105 met Specialites voorbladen.
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-JI9Bur1HlfQ/U3ZT0ZxlOiI/AAAAAAAABeY/lO4K1GWkyg0/s640/IMG_20140516_152414.jpg

Ik zoek nog vervangende wielen die er net zo goed uitzien als deze, want deze gaan mijn 100 kilo niet lang meer warderen.

[ Voor 33% gewijzigd door Bertha781 op 16-05-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Graham schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:16:
[...]

Welke vermogensmeter heb je en wat zijn je ervaringen?
Ik heb sinds een paar weken een Cyclops PowerTap SL+. En dat bevalt ontzettend goed. Op lange ritten kun je goed doseren, in de kortere ritten trek je toch net even wat meer door omdat je ziet dat je vermogen nog niet op je vooraf bedachte vermogen ligt.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Is het normaal dat kmc 10s missing link best lastig vast te zetten is met de hand ?
9s variant gaat extreem soepel, maar ik moest toch flink kracht zetten net om de 10s versie vast te krijgen. (ketting was aan vervanging toe na 4300km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Gewoon link met pedalen vast trappen bedoel je? Ik voel het meestal niet eens, ik kijk erna ff en hij zit altijd vast. Zowel vroeger 9s op de oude racefiets, als 10s op de mtb. De 11s heb ik nog niet geprobeerd. Man wat zijn die krengen duur trouwens. En 11s is niet reusable meer te krijgen. :( Geloof er niks van, volgens mij maakt dat geen flikker uit. Bedoel, wat wil je anders doen om ze reusable te maken. Bij 10s zijn die ook niet dikker of anders. Volgens mij gewoon geldklopperij. Monteur bij de LBS zei ook dat hij al een jaar gewoon zijn campa 11s reused. No prob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Bij de 9s zette ik het met 2 handen op ketting gewoon heel makkelijk vast.
Bij de 10s moest ik echt goed kracht zetten.

Via pedalen draai je ketting toch gewoon rond ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee, zorg dat de link boven ligt, knijp je remmen in, en zet ff met 1 voet aan. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:00
Erg mooie fietsen van Wilier!!!

Wat een fietsweer vanavond. Kon pas tegen 8 uur op pas (kinderen op bed brengen), maar toch nog 70 km kunnen fietsen door het Groninger platteland. http://app.strava.com/activities/141905302

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ok volgende keer ff proberen, klinkt logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
MMUilwijk schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:13:
[...]

Ik heb sinds een paar weken een Cyclops PowerTap SL+. En dat bevalt ontzettend goed. Op lange ritten kun je goed doseren, in de kortere ritten trek je toch net even wat meer door omdat je ziet dat je vermogen nog niet op je vooraf bedachte vermogen ligt.
Mmm ik nijg meer naar stages. Maar ik ga het dan wel zien met de klimclassic ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
Ik heb inderdaad een Stages (via stagescycling.eu). Vooral bij een lange inspanning als een klim kan je op je Garmin velden als 3s power, % FTP en watts/kg op je scherm zetten. Na de rit kan je veel meer analyses doen op je data. Je kan je FTP regelmatig zelf meten zonder elke keer een sporttest, en dit mooi in een power curve zien (continue grafiek van hoelang je een bepaald vermogen kan leveren). Het effect van je training kan je dus effectiever terugzien in je vermogensdata. Deze data kan je bij een klim gebruiken voor pacing, alhoewel continu naar je stem kijken als Froome wel wat overdreven is.

Als wielertoerist kan je uiteraard prima zonder, maar het is een leuke tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:37:
Bij de 9s zette ik het met 2 handen op ketting gewoon heel makkelijk vast.
Bij de 10s moest ik echt goed kracht zetten.

Via pedalen draai je ketting toch gewoon rond ?
Of je koopt voor een paar euro en BBB tangetje voor je ketting :p

Ik was het iig snel zat en vind het super makkelijk nu :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

RHE218 schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 16:21:
[...]

Is die schaal van je snelheid niet aan te passen (zeg tot max 80-100Kmpu ipv 500)? Dan wordt dat metertje ook iets dynamischer. Verder lijkt de video iets minder scherp dan de eerder geposte filmpjes. Komt dat door het mindere licht of is dat een youtube compressie effect?
Ik had dat nog niet eens gezien. Ik denk dat er een spike in de data zit en dat daarom de meter zo in ingeschaald (ik heb dat ook nog niet eerder gehad).
Het beeld zal denk ik wel minder zijn omdat het een bewolkte dag was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 19:52:
Heeft iemand ooit een gpx file op de edge 500 gekregen, dat domme ding blijft bij mij maar in de NewFiles map staan.
Net ook geprobeerd, maar blijft idd stug in newfiles map staan.
Terwijl gpx files volgens mij ook zouden moeten werken.
tcx export files vanaf strava route builder werken prima.

edit: volgens manual kan je alleen .tcx, .fit en .crs files inladen

[ Voor 8% gewijzigd door DDX op 16-05-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:00
DDX schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:34:
[...]

Net ook geprobeerd, maar blijft idd stug in newfiles map staan.
Terwijl gpx files volgens mij ook zouden moeten werken.
tcx export files vanaf strava route builder werken prima.

edit: volgens manual kan je alleen .tcx, .fit en .crs files inladen
Kun je dan niet converteren via bijv. http://www.gpsies.com/convert.do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Zouden gaan voor een iets duurdere variant. De parktool hiervoor is toch wel super. Voor los en vast maken. Al heb ik hem nog niet nodig gehad voor het vast maken. De tip hierboven over remmen en trappen werkt prima.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:54
In mijn zoektocht naar een nieuwe fiets ben ik toch uitgekomen bij een racefiets, en liefst 1 met coomfort geometrie. Heb een proefrit gemaakt op een Specialized Roubaix, deze vind ik top qua comfort, veel trillingen worden weggefilterd. Alleen is deze maar te krijgen tot 61 cm, en ik heb ivm lengt/benen (197/99cm gemeten) een 64cm model nodig. Er wordt nog gekeken of er een Roubaix (of Secteur) uit te halen is in de maat 64.

Nog bij een andere zaak geweest voor een Trek Domane of Cannondale Synapse, maar ook hier max 61/62 cm. Nog naar Scoot gekeken met comfort geometrie, maar ook hier geen grote maten.

Met de grote maat in het achterhoofd ben ik ook bij Canyon (online) gaan kijken, deze worden geleverd in 3XL oftewel 64,5 cm. Bij de tool van Canyon kom ik uit op de maat 3XL.

Nu breek ik enigszins mijn hoofd omdat er een nieuw model uit is, de Endurace CF (carbon frame), die volgens Canyon vooral gericht is op maximaal comfort.

Afbeeldingslocatie: http://www.canyon.com/i/bikes/bikedetail/2014/endurace-cf-9_c1065.png

Ik had tot nu toe vooral de Roadlite AL 7.0 (Alu frame) op het oog en kom daar moeilijk uit de keuze tussen de gewone versie met Ultegra 6800 en de team versie met Campagnolo Athena. Om het comfort te vergroten zal ik bij de AL versie de verende zadelpen meebestellen (VCLS 2.0), deze kost 129 euro extra. Deze is standaard gemonteerd op de Endurace.

Zou het Carbon of het design gericht op comfort zoveel verschil maken om de 570 euro verschil te rechtvaardigen met de Team versie? Of de 470 euro tov de gewone roadlite versie?

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Vergleich_zpsa947a556.png~original

Qua geometrie lijkt de Endurace erg op de Roadlite, echter lijkt de Roadlite toch iets "beter" qua meer rechtop kunnen zitten (wat ik wil):

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/RoadliteGeometry_zps67de6f2f.png~original

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/EnduraceGeometry_zps9dadeea2.png~original

Dus de hoofdbrekens in het kort:
- Campgnolo Athena vs Ultegra 6800 op de Roadlite Al
- Carbon frame meerwaarde (comfort)
- Geometrie verschillen ivm wens om zoveel mogelijk rechtop te ziiten

Zijn er nog andere dingen? Zijn de wielen op de Endurace beter?

(EDIT: ik zie dat de DT Swiss R23 Spline met de betreffende continental banden los 590 euro kost (!) en die set Mavic Aksium WTS "maar" 220 euro)

[ Voor 3% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-05-2014 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
sapphire schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:23:
[...]

Ik heb een tangetje. Alleen nog maar gebruikt voor los maken.
Graham schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 07:20:
[...]

Zouden gaan voor een iets duurdere variant. De parktool hiervoor is toch wel super. Voor los en vast maken. Al heb ik hem nog niet nodig gehad voor het vast maken. De tip hierboven over remmen en trappen werkt prima.
Dit dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
BBB heeft ook een tangetje waarmee je kunt losmaken én vastmaken.

Vastmaken hoeft inderdaad niet altijd met een tang, in 75% van de gevallen gaat t zo.

Voor wat betreft de Canyon: wist je dat je bij Canyon mag ruilen als de maat je niet bevalt?

Verder vraag ik me af wat je met comfort bedoelt. Heb je het over rechtop zitten of over het filteren van trillingen e.d.? Of beide?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 11:17:
Voor wat betreft de Canyon: wist je dat je bij Canyon mag ruilen als de maat je niet bevalt?
Pff, kwam ik ook later pas achter, maar toen was het al te laat.
Mijn MTB zat op de grens, had net tikkie kleiner gemogen, maar hoeft niet. Toch eens gemailed, was het net te laat, ik wist het niet eens. Kwam ik toen achter. Baal je toch wel. Maar goed, even goed toch tevreden met mijn MTB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 08:54:
Zou het Carbon of het design gericht op comfort zoveel verschil maken om de 570 euro verschil te rechtvaardigen met de Team versie? Of de 470 euro tov de gewone roadlite versie?

...

Dus de hoofdbrekens in het kort:
- Campgnolo Athena vs Ultegra 6800 op de Roadlite Al
- Carbon frame meerwaarde (comfort)
- Geometrie verschillen ivm wens om zoveel mogelijk rechtop te ziiten
Als je liever athena dan ultegra hebt kun je de team nemen. Verder zie ik eigenlijk voornamelijk verschil in een iets duurdere wielset op de ultegra versie (maar ik denk dat ze alsnog wel gelijkwaardig te noemen zijn) en een fijn Ritchey wcs 4-axis stuur + stuurpen. Duidelijk beter spul maar niet per se 100 euro waard.

Maar als je er echt van overtuigd bent dat je die zadelpen gaat vervangen zou ik gewoon voor de endurance gaan. Dan heb je naast het carbon frame inderdaad veel betere wielen waar ook de fijnste bandjes die toch ook weer zo'n 80 euro waard zijn op zitten. Als je de wielen een beetje wegrekent is de vraag eigenlijk of je ongeveer 300 euro extra over hebt voor een carbon frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

mijn eerste rit EVER op een racefiets...

http://runkeeper.com/user/BjornHuysman/activity/355348675
kwestie van rustig te beginnen...

juist een vraagje, een KM of 5 aflossing gereden met een wildvreemde en het viel me op dat onze trapfrequentie enorm verschilde... wat is een goede trapfrequentie om te hebben? en wat zijn de nadelen van een lage trapfrequentie?

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 07:20:
[...]

Ik heb voor 8,95 de BBB BTL-77 Linkfix gehaald, voor sluiten en openen :)

2 Soul_assasin: wat goed is is voor ieder verschillend. Persoonlijk kom ik 90% van de ritten uit op gemiddeld 87, bij lage cadans krijg ik teveel last van mijn knieën.

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 17-05-2014 13:25 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
Soul__assasin schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 12:41:
mijn eerste rit EVER op een racefiets...

http://runkeeper.com/user/BjornHuysman/activity/355348675
kwestie van rustig te beginnen...

juist een vraagje, een KM of 5 aflossing gereden met een wildvreemde en het viel me op dat onze trapfrequentie enorm verschilde... wat is een goede trapfrequentie om te hebben? en wat zijn de nadelen van een lage trapfrequentie?
Goed bezig! Morgen een stukje verder?
Nadeel van een lage frequentie is voor zover ik weet dat je je knieën erg belast, je hartslag lager blijft en je slechter met plots hoger belasting (inhalen, bruggetje, klinkerstrookje) omgaat. Te hoog is als je niet meer rustig in je zadel kunt zitten. Als je (net als ik) geen meetapparatuur aan boord hebt, zeggen de getalletjes je ook weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:20
Cadans is volgens mij inderdaad erg persoonlijk. Ik zit tot nu toe ook meestal tegen de 90. Op de trainer haal ik 100-15 ook voor langere tijd, maar als ik "gewoon" een eind ga fietsen voelt dat als too much.

Lage cadans voelt voor mij log en lastiger aan; dat kan er ook mee te maken dat ik nog relatief weinig kracht in mijn benen heb, hoewel de FTP omhoog begint te kruipen.

[ Voor 29% gewijzigd door Trenchdog op 17-05-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:03
Even in navolging van gisteren over de navigatie op een Sigma Rox 10 over een langere afstand (130 km) in onbekend terrein. Kan niet anders zeggen dan dat het top heeft gewerkt. De route gemaakt met behulp van de Sigma software (gebruikt volgens mij open street maps) en deze route echt goed kunnen volgen. Het is dus gewoon een lijn die je ziet en moet volgens....geen turn by turn.

Op een punt ook dat er een weg opengebroken was anders moeten fietsen....de Sigma geeft dan aan dat je de route niet meer volgt, maar hij blijft met een dunnere lijn aangeven waar je hemelsbreed heen zou moeten (hij doet dus geen herberekening). Als je op je scherm dan uitzoomed is er gewoon weer goed terug te komen op de route.

Aanrader dus voor de niet Garmin mensen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net weer terug van een dagje fietsen in Tecklenburg, alle bekende klimmetjes wel gedaan. 112 km met 1623hm.
Om 8:45 vertrokken vanuit een zonovergoten Groningen in mn uppie omdat mn fietsmaatje niet meer ging. Naar mate ik zuidelijker reed werd het steeds mistiger. Gelukkig trok de mist redelijk snel weg en kon ik alleen met armstukken beginnen en tegen de middag kwam het zonnetje er ook goed door heen..

Die Am Kleeberg, wat een beest is dat, had um eerst vanaf de snelwegkant gedaan, die was prima te doen, na afgedaald te hebben toch nog maar even omgekeerd en vanaf de zuidoostkant beklommen, oi oi oi wat een steil ding is dat zeg.. Ook voor het eerst de Doreberg gedaan, lekker klimmetje alleen in het begin echt enorm slecht wegdek (dumb dat ik in eerste instantie niet helemaal doorklom tot het hek, maar tot het plateautje 50 meter ervoor daar gaat mn 'goede tijd' op het strava segment 8)7 ) .. Sudenfelder strasse is ook een leuke klim,en de cementfabriek blijft leuk met die haarspelden, op het laatst nog de tv toren van 2 kanten beklommen (Grafenstrasse en Alter Postweg), met name de Alter Postweg deed me pijn zo in de laatste kilometers van de dag.. Al met al een mooi dagje.
http://www.strava.com/activities/142201799

@Havana thanks voor de tip van het goedkoop tanken dichtbij Laggenbeck en het water bijvullen bij de Jet pomp ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2014 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Lekker dagje gefietst rond Nijmegen samen met Graham.
Wel ff wat gevloek op de Garmins die er niet altijd zin in hadden. (mijn 500 regelmatig gewoon geen lijntje tekenen en Graham z'n Garmin 810 wilde soms hele andere kant op, zelfs in Nijmegen zelf.)

http://www.strava.com/activities/142245988

Stond nog best wel wat wind, volgens buienradar stond er in Noord-Holland gewoon minder wind :o
En flink wat minder hoogtemeters dan verwacht op basis gpx en rides die we op strava gezien hadden.
Extreem weinig andere fietsers gezien ook.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 17-05-2014 19:48 ]

Pagina: 1 ... 52 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.