Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 50 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.059 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ik vrees dat 't morgen weer van 't zelfde laken een (nat) pak wordt. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 10-05-2014 16:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:55
Ik kon het toch niet laten en toch maar op de fiets gestapt. Volgens buienradar zou het snel droog worden na vertrek.. Nou buienradar kan je ook zo de prullenbak in sodemieteren, 40 kilometer regen gehad en ik ben nog geen 10 minuten thuis en de zon begint te schijnen.. ;)

Maar die hatelijk 0 is weg van het weektotaal :)

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 10-05-2014 17:10 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Niet zo zeuren allemaal :) gewoon fietsen, kleding aanpassen en gaan. Weten jullie hoe het is om in Bergen (waar ik woon) te wielrennen. :'( :'( :'(
Bergen experiences plentiful rainfall, with annual precipitation measuring 2,250 mm (89 in) on average.[24] This is because the city is surrounded by mountains that cause moist North Atlantic air to undergo orographic lift, which yields abundant rainfall. Rain fell every day between 29 October 2006 and 21 January 2007, 85 consecutive days.[25] In Bergen, precipitation is plentiful and heavy rain can happen at any time of the year.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39
Vandaag tourtocht gereden waarvan bijna alle 125 km in de regen. Toch heb ik genoten. De regen heeft in elk geval een positieve werking op mijn hooikoorts. Was wel blij dat ik vanmorgen toch nog even een regenjasje (BBB) en beenstukken had gescoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Vandaag de DTC Utrechtse Heuvelrugtocht gereden.
Lekker rustig, hele dag alleen gereden :) (wel wat groepjes ingehaald)
Bij Amersfoort verkeerde pijl gevolgd dus extra rondje. (2e keer zag ik dat er voor kruising pijl rechtdoor stond.
En op het eind nog maar extra rondje Amerongseberg en daarna naar huis gefietst.
244 km totaal :)

http://www.strava.com/activities/139617636

Wat een troep lag er op de weg, leek wel herfst...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zieke baas... :o

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Kwam ent de Blue Gabba tegen :p

http://instagram.com/p/n0_B6wye2n/

Schijnbaar komt er een verbeterde versie aan van de Gabba, hopelijk einde zomer. Ben benieuwd, iedereen is er helemaal lyrisch over....

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
sapphire schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 22:56:
Kwam ent de Blue Gabba tegen :p

http://instagram.com/p/n0_B6wye2n/

Schijnbaar komt er een verbeterde versie aan van de Gabba, hopelijk einde zomer. Ben benieuwd, iedereen is er helemaal lyrisch over....
Staat ook nog bovenaan op mijn lijstje om te kopen. Weet jij iets meer over verbeterde versie (eventueel link)?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
http://www.mantel.com/blo...tie-castelli-en-sportful/
Alvast een preview voor aankomende winter; de Gabba komt in een uitgebreider assortiment en zal in meerdere kleuren te bewonderen zijn! Hierover eind augustus natuurlijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Thx, al staat er niet echt in wat er verbeterd is behalve uitgebreid qua kleuren opties en assortiment?

Overigens mijn aangepaste variatie van GCN Powerbars online geslingert.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 00:07

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat ik in de comments bij de foto las is verbeterde afwatering bij de zakken, maar verder....wie weet.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zondag 11 mei 2014 @ 00:17:
Thx, al staat er niet echt in wat er verbeterd is behalve uitgebreid qua kleuren opties en assortiment?

Overigens mijn aangepaste variatie van GCN Powerbars online geslingert.
Ook van de week maar eens proberen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Verbetering die welkom zou zijn: grotere zakjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
Gister Castelli Bodypaint 2.0 gekocht voor 130 euro bij batavia outlet. Hangt wel meer Castelli spul tegen redelijke prijzen echter niet in al te veel maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Als een uurtje hebt (of zap er wat door heen) dan is het de moeite waard om deze docu te kijken over bikemessengers (fietskoeriers).

Kan er genoeg over zeggen maar ze kunnen zeker rijden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
Hier ook al drie dagen door de wind regen ploeteren, weinig andere renners gezien hier in de haarlemmermeer. Gelukkig heb ik het afgelopen half jaar redelijk wat kleding ingeslagen voor de diverse weertypes, regenjack heb ik de AGU Niagara Jack Compact Black, lekker budget maar doet alles wat je mag verwachten (alleen ademt hij niet, dus als je hem aan hebt gehad en een beetje gezweet heb moet je hem niet meer uittrekken)

Merk wel dat ik met regen direct als een watje rondrijd en af en toe een bochtje (bijna) mis, misschien toch maar een keer een fietsclinic volgen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:56
Door die wind en regen ben ik zo laf geweest om maar op de Kickr te gaan zitten :P Voor dit soort momenten vind ik het dan lekker om Sufferfest ISLAGIATT te doen; even twee uur lekker peddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vandaag nog maar weer eens door de regen en wind gegaan (vandaag maar ff m'n andere fiets gepakt) om strava Klim Challenge te voltooien.
Garmin had weinig zin om hoogtemeters te registreren, onderkant kopje tot bovenkant bepaalde moment gewoon negatief hoogtemeters :o
Dus maar op basis van rondjes tellen gegokt dat ik genoeg hoogtemeters zou hebben en strava correctie gedaan.
Challenge gehaald, zou wel lullig zijn als ik net paar meter te kort zou komen.

Had niet echt zin om echt door te rijden vandaag, dus laag gemiddelde. (ook te zijn aan gemiddeld hartslag van 125)
Op het eind wel koude handen, had toch m'n winterhandschoenen mee moeten nemen.
En volgens mij had ik net wat later weg moeten gaan, is nu al tijdje droog...

http://strava.com/activities/139915518

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Biedt de huidige generatie regenkleding nou volledige bescherming tegen regen? Ik doe het voorlopig nog met spatborden, regenjas en sealskinz. Maar ik zou dol graag volledig beschermd willen zijn, voor een langdurige rit in het type weer van de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wat is bescherming, broek en jas hielden me niet droog vandaag (het bleef maar regenen en niet zo'n beetje ook) maar doordat ze redelijk strak op lijf zitten wel warm.

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 11-05-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Als ik het even op een rijtje zet denk ik dat je in elk geval het hoofd, bovenlijf en de voeten droog kan houden. Dat laatste met de juiste sokken en overschoenen. En uiteraard, met spatborden. Ik lees ook goede verhalen over de Castelli beenstukken. Maar hoe zit het met de broek? Ik ben dan vooral benieuwd naar de Castelli Nanoflex shorts.

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 11-05-2014 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vergeet je handen niet, als die nat zijn krijg je het snel koud.
Daarvoor heb ik sealskinz handschoenen, spijt dat ik ze vandaag niet aangedaan heb.

Nanoflex beenstukken tja, deel waar je echt last van nattigheid/kou krijgt houden ze niet droog.
Dus leuk icm met wat anders. (voor winter gebruik ik ze icm nanoflex 3/4 broek,)
Broek die ik vandaag aan had (Castelli Sorpasso Bibtight) heeft geen nanoflex maar werkt bijna eigenlijk net zo goed(/secht vergeleken met gabba jas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39
Hoe voorkom je dat je voeten helemaal nat worden met dit weer? Ik begreep dat overschoenen ook maar beperkt helpen. Als je langere tijd in de regen fietst het water via de benen alsnog in de schoenen komt lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Niet, maar door overschoenen voorkom je dat je koude voeten krijgt ;)
En combi sealskinz sokken heb ik geprobeerd maar dan blijft water in je sokken staan en is het echt soppen.
Dan liever gewoon natte sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:48
Nadat ik afgelopen vrijdag mijn toer rond Amsterdam had afgebroken (35km) omdat het noodweer echt niet meer leuk was heb ik de achterstallige km's vandaag ingehaald met een tochtje van Amersfoort naar Elburg en weer terug (106km).

Afbeeldingslocatie: http://photos-d.ak.instagram.com/hphotos-ak-prn/10326641_1419306868336931_679401699_n.jpg

Fietsregenjack en fietsregenbroek van de Lidl, gecombineerd met mijn Northwave winterschoenen. Met wind mee door de polder merk je weinig van het weer: gewoon blazen met 30-40km/u (normale kost voor veel lezers). Van Elburg tot Nunspeet open gebied met wind tegen: rustig blijven peddelen, je komt er vanzelf. Daarna door het bos tot net onder Putten, dus daar niet zo'n last van de wind. Echter, van Putten naar Amersfoort weer vol er tegenin. Tja, je moet toch naar huis.

De schoenen zijn waterdicht. Ik kreeg geen soppende sokken maar langzamerhand werden die natuurlijk wel vochtig van het zweten. Het is wel oppassen met de fietsbroek want de pijpen kruipen omhoog door de fietsbeweging en dan kan water vanaf de pijp zo de schoenen inlopen. Het regenjack heeft ietwat korte mouwen maar voldoet voor de rest prima, onder meer door een windstopper vóór èn achter de rits. Ik heb geen helmhoes maar de capuchon kan half over de helm heen en het klittenband dat je normaal onder je kin sluit komt dan onder je neus uit voor extra mongolisch effect.

Resultaat: als je zo lang fietst raak je onder je kleding onvermijdelijk volledig nat van het zweten. De regenkleding zorgt er echter wel voor dat je niet zo heel erg afkoelt. Er is zo prima te fietsen.

Strava

Afbeeldingslocatie: http://photos-e.ak.instagram.com/hphotos-ak-ash/10354350_550746908377476_613561998_n.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door eddemans op 11-05-2014 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-10 13:43
Even een crosspostje uit het Kortingscodes topic:
Wolly schreef op zondag 04 mei 2014 @ 20:26:
10% korting bij Decathlon.nl op fietsartikelen.

decathlonntfu2014

Geldig tot 15 mei.
Inslaaaaaaaan! 8)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:28
Gisteren wou ik een poging doen om een schakeltje tussen mijn ketting uit te halen.
Dit is opzich wel gelukt alleen de pennetjes heb ik er helemaal uit gedrukt.

Nu las ik op internet dat je bij het weer vastmaken een breekpen nodig hebt, is het nu echt zo dat de huidige pen niet veilig is om er weer tussen te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maardiweb schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:45:

[...]

Inslaaaaaaaan! 8)
Goede tip, mijn sportvoeding is bijna op.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
havana schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:50:
[...]

Goede tip, mijn sportvoeding is bijna op.
Ik wil dit ook wel eens proberen als ik een stuk ga fietsen, doe nu meestal wat sportdrank in een bidon en neem een koek mee maar heb het idee dat dat wel wat beter kan :) Wat is aan te raden?

[ Voor 3% gewijzigd door BertP op 12-05-2014 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Met sportvoeding doel ik alleen op sportdrank. Ik gebruik Aptonia, omdat het prima smaakt (orange en rode vruchten, de rest vind ik bocht) en minder dan de helft kost van bijvoorbeeld Isostar. Bovendien krijg ik van Isostar maagpijn.

Een nog goedkopere optie is om het helemaal zelf te maken. Je moet dan online een grote zak maltrodextrine bestellen. Je kunt hier dan met een beetje siroop en een mespunt zout sportdrank van maken. Ik vind dit echter teveel gedoe.

Qua eten zijn sportreepjes en gells e.d. niet beter dan ontbijtkoek, krentenbollen, eierkoeken of mueslirepen. Ik gebruik gells alleen op hele lange ritten, aangezien ik dan geen vast voedsel meer wegkrijg.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 12-05-2014 10:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:05

4POX

Everybody is wired

BertP schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:20:
[...]

Ik wil dit ook wel eens proberen als ik een stuk ga fietsen, doe nu meestal wat sportdrank in een bidon en neem een koek mee maar heb het idee dat dat wel wat beter kan :) Wat is aan te raden?
Ik kocht eerst altijd iso star repen. Heel lang had de kruitvat die dingen voor 50 cent per stuk liggen bij de afslankrepen. Niemand kocht ze :D Dus ik kwam voor 50 euro met 100 van die repen thuis.

Maar omdat ik ze te veel heb gegeten krijg ik ze nu bijna niet meer door mijn keel. Als ik langer dan 100 KG fiets dan pak ik rood-merk van de AH Müsli repen. De uitvoering zonder chocolade. Bij warm weer smelt dat en krijg je vingerverf kunst bij het openen.

1 afrader. Op een mooie dag dacht ik even een bakje kibbeling te nemen in de haven. Wat was de terugreis is marteling.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Allright, zo'n bus dus:

http://www.decathlon.nl/i...ten-650-g-id_8273066.html

Aanlengen met water en gaan? Hoeveel bidons kan je vullen met zo'n verpakking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:43
BertP schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:41:
Allright, zo'n bus dus:

18,5 500ml bidons ;) Zie plaatjes van de verpakking (35g / 500ml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
ravenger schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:46:
[...]

18,5 500ml bidons ;) Zie plaatjes van de verpakking.
Thanx, die full screen product-foto viewer werkt niet helemaal lekker hier dus had hem te snel weggeklikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat is als je de aanwijzingen op de verpakking volgt. Je kunt 't natuurlijk ook minder sterk maken, de meesten zullen dat wel doen omdat de boel anders veel te zoet smaakt. Naar eigen inzicht, dus. Ik doe 2 scheppen op 750 ml.

Ik bestel doorgaans deze

- 2 kg zak orange (gek genoeg hebben ze alleen de orange in 2 kg zakken)
- bussen met poeder rode vruchten (bij gebrek aan 2 kg zakken)

[ Voor 40% gewijzigd door havana op 12-05-2014 10:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Eens; ik heb al het een en ander aan probeerzakjes (zijn doorgaans 35-40g) erdoor gewerkt icm een bidon van 600ml, maar sommigen zijn alsnog vrij zoet (Dextro met name).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Net maar een bestelling gedaan, ook nog een setje Pearl Izumi handschoenen erbij, hoesje voor smartphone voor hardlopen (voor m'n vrouw), een ondershirtje.

Die stomme Fransen sturen niet eens een bevestiging per email. Of zit daar een vertraging op?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 20:27
The bullet is through the church: een Assos Uno broek en een Garmin Edge 510 besteld :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Maardiweb schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:45:

[...]

Inslaaaaaaaan! 8)
Helaas alleen verzenden (met verzendkosten) gaat hele korting idee weer verloren.
Zou handig zijn als je het gewoon (gratis) bij winkel kon ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Laatst online: 10-10 14:05

Mex

havana schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:22:
Een nog goedkopere optie is om het helemaal zelf te maken. Je moet dan online een grote zak maltrodextrine bestellen. Je kunt hier dan met een beetje siroop en een mespunt zout sportdrank van maken. Ik vind dit echter teveel gedoe.
Dat gedoe valt wel mee, ik doe er alleen wat ranja bij voor de smaak. Zout voeg ik alleen toe op hete dagen. Het scheelt aanzienlijk in de kosten, een zak van 25kg heeft me 65€ gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
BertP schreef op maandag 12 mei 2014 @ 10:41:
Allright, zo'n bus dus:

Ik gebruik altijd 1 dop, bedoeld voor 500ml om beide bidons van 620ml per stuk te vullen. Dan gebruik ik dus ruim 2 keer minder dan 'bedoeld'. Anders is het voor mij veel te veel om te verwerken :P.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ Mex

Waar heb je die maltodextrine besteld?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Makkelijk schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:50:
[...]

Ik gebruik altijd 1 dop, bedoeld voor 500ml om beide bidons van 620ml per stuk te vullen. Dan gebruik ik dus ruim 2 keer minder dan 'bedoeld'. Anders is het voor mij veel te veel om te verwerken :P.
Dat is het andere voordeel van Maltodextrine, er zit geen smaak aan en het lost enorm goed op in water. Bij zware lange tochten doe ik tot wel 100 gram per 750ml bidon wat prima gaat. Die drink ik dan in een uurtje of 4 leeg. Ik heb dan ook geen andere voeding nodig. Geen honger en ook geen hongerklop. Ik heb alleen nog geen manier bedacht om het spul mee te nemen, die Isostar tabletten zijn handig maar kan ik niet meer verdragen.

[ Voor 12% gewijzigd door Mex op 12-05-2014 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

havana schreef op maandag 12 mei 2014 @ 12:57:
@ Mex

Waar heb je die maltodextrine besteld?
Dat was viavia, mijn broertje zit in het bodybuildingwereldje. Het is online ook te koop, nog goedkoper zelfs dan dat ik betaald heb:

http://www.naturalspices.eu/maltodextrine.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nog steeds met een nieuwe fiets bezig, als ik de Wilier en de Ridley vergelijk dan zou bij de Willier de xxl overeen komen met de L van Ridley en bij de ridley heb ik dan minder / geen spacers nodig en bij de Willier wel? om op de zelfde zit uit de komen.

Mijn lengte is 190 met een bbl van 92cm

Afbeeldingslocatie: http://oi60.tinypic.com/207q2ht.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ Mex

Thanks voor de tip. Als de huidige voorraad op is, ga ik het ook eens zelf maken. Doe je er trouwens ook fructose in? Dat zit tegenwoordig namelijk wel in de meeste sportdrank (zo ook in Aptonia). Fructose wordt via een ander proces opgenomen dan maltodextrine. Je lichaam kan ongeveer 60-65 gram maltodextrine of glucose opnemen, maar daarnaast kan het ook nog 30 gram fructose per uur opnemen. Fructose is erg zoet, dat is precies de reden dat veel sportdrank zo zoet smaakt.

Over meenemen: ik neem wel eens poeder mee in boterhamzakjes. Gewoon knoopje erin en gaan. Iets minder compact dan de Isostar-tabletten, maar er zit ook veel meer in. In die Isostar-tabletten zitten niet veel suikers (nog geen 19 gram koolhydraten per 500 ml, versus 36 gram/500 ml voor de meeste poeders). Doe je er meer tabletten in dan is het echt niet te zuipen. Twee per 500 ml (aanbevolen hoeveelheid) is al niet te doen eigenlijk; de boel wordt namelijk gezoet met aspartaam :r

[ Voor 49% gewijzigd door havana op 12-05-2014 13:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
DDX schreef op maandag 12 mei 2014 @ 11:35:
[...]

Helaas alleen verzenden (met verzendkosten) gaat hele korting idee weer verloren.
Zou handig zijn als je het gewoon (gratis) bij winkel kon ophalen.
Oi dat had ik niet door. Nu loont het inderdaad pas vanaf 60 euro :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

DDX schreef op zondag 11 mei 2014 @ 17:49:
Niet, maar door overschoenen voorkom je dat je koude voeten krijgt ;)
En combi sealskinz sokken heb ik geprobeerd maar dan blijft water in je sokken staan en is het echt soppen.
Dan liever gewoon natte sokken.
Spatborden dragen enorm bij bij het droog houden van de voeten en benen. Opspattend water is ook funest voor de lagers.

Vandaag een kauw in mijn voorwiel gehad. :( Arm beestje kwam er niet goed vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:08:
Ben nog steeds met een nieuwe fiets bezig, als ik de Wilier en de Ridley vergelijk dan zou bij de Willier de xxl overeen komen met de L van Ridley en bij de ridley heb ik dan minder / geen spacers nodig en bij de Willier wel? om op de zelfde zit uit de komen.

[afbeelding]
Ik denk dat je gelijk hebt. Puur voor looks en op gevoel zou ikzelf 100% voor de Wilier gaan. Je zou nog eens wat stijfheidsmetingen moeten vergelijken, Duitse blaadjes hebben die vaak wel. Anders beslissen o.b.v. wielen en afmontage t.o.v. prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Vraag Pelle even over levertijden en Willier :X

Ik heb eens even zitten rekenen m.b.t. die sportdrank en zelf sportdrank maken heeft nog een voordeel, je kunt er precies instoppen wat je nodig hebt. Ik hoor hier veel mensen klagen dat de boel zo zoet wordt als je de aanbevolen dosering gebruikt. Maar als je eens zou uitrekenen hoeveel je er werkelijk in zou moeten doen, dan wordt de boel zo goed als ondrinkbaar :X

Rekenvoorbeeldje, ik neem mezelf als voorbeeld.

Ik drink op een bepaalde dag 500 ml per uur. Ook eet ik ieder uur iets, bijvoorbeeld één krentenbol per uur. In een krentenbol zit 17 gram snelle suiker. Mijn lichaam kan ongeveer 60 gram snelle suikers opnemen en daarnaast nog eens 30 gram fructose. Dat betekent dat ik uit mijn sportdrank nog 60-17 = 43 gram snelle suikers moet halen en nog eens 30 gram fructose.

In Aptonia zit 74 gram snelle suikers per 100 gram, hierbij is een 2:1 ratio gebruikt voor glucose/maltodextrine vs. fructose. Dat betekent dus (per 100 gram Aptonia) ca. 25 gram fructose en ongeveer 50 gr maltodextrine/glucose.

Als je dus 43 gram extra snelle suikers wilt binnenkrijgen moet je dus 86 gram Aptonia gebruiken. Dat komt overeen met 4,5 schep 8)7 Tegelijkertijd krijg je dan overigens 21,5 gram fructose in. Daarmee haal je dus de 30 gram fructose niet eens. :X

De verhoudingen in Aptonia zijn dus bepaald niet ideaal want als je 4,5 schep gebruikt dan vallen je tanden uit je bek. De reden dat Aptonia zo zoet is, ligt in het feit dat ze niet louter maltodextrine gebruiken, maar ook dextrose (glucose). Fructose is van zichzelf erg zoet. Zou je het alleen combineren met maltodextrine dan gaat dat best, maar in combinatie met dextrose wordt het mierzoet.

[ Voor 94% gewijzigd door havana op 12-05-2014 14:39 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:11:

Ik heb eens even zitten rekenen m.b.t. die sportdrank en zelf sportdrank maken heeft nog een voordeel, je kunt er precies instoppen wat je nodig hebt. Ik hoor hier veel mensen klagen dat de boel zo zoet wordt als je de aanbevolen dosering gebruikt. Maar als je eens zou uitrekenen hoeveel je er werkelijk in zou moeten doen, dan wordt de boel zo goed als ondrinkbaar :X

Rekenvoorbeeldje, ik neem mezelf als voorbeeld.

Ik drink op een bepaalde dag 500 ml per uur. Ook eet ik ieder uur iets, bijvoorbeeld één krentenbol per uur. In een krentenbol zit 17 gram snelle suiker. Mijn lichaam kan ongeveer 60 gram snelle suikers opnemen en daarnaast nog eens 30 gram fructose. Dat betekent dat ik uit mijn sportdrank nog 60-17 = 43 gram snelle suikers moet halen en nog eens 30 gram fructose.

In Aptonia zit 74 gram snelle suikers per 100 gram, hierbij is een 2:1 ratio gebruikt voor glucose/maltodextrine vs. fructose. Dat betekent dus (per 100 gram Aptonia) ca. 25 gram fructose en ongeveer 50 gr maltodextrine/glucose.

Als je dus 43 gram extra snelle suikers wilt binnenkrijgen moet je dus 86 gram Aptonia gebruiken. Dat komt overeen met 4,5 schep 8)7 Tegelijkertijd krijg je dan overigens 21,5 gram fructose in. Daarmee haal je dus de 30 gram fructose niet eens. :X

De verhoudingen in Aptonia zijn dus bepaald niet ideaal want als je 4,5 schep gebruikt dan vallen je tanden uit je bek. De reden dat Aptonia zo zoet is, ligt in het feit dat ze niet louter maltodextrine gebruiken, maar ook dextrose (glucose). Fructose is van zichzelf erg zoet. Zou je het alleen combineren met maltodextrine dan gaat dat best, maar in combinatie met dextrose wordt het mierzoet.
Ok als ik dit zo lees dan ga ik na dat mijn voorraad Aptonia op is eens over op zelf maken aan de hand van maltodextrine. Stuk goedkoper ook ;)

Overigens briljant geschreven weer :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Klopt dat wel? Volgens mij heeft 100g Aptonia 93g koolhydraten waarvan 77g suikers (i.e. fructose + glucose 1:1), dus 55g glucose en 38g fructose; dat is niet echt 2:1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Ik heb nog wel wat kilo's Maltodextrine in de aanbieding voor de liefhebbers die het eens willen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
Of koop het hier: http://www.bodyenfitshop....ine-pure/?sqr=Maltodextr&. Daar heb ik laatst 5kg van ingekocht. Perfect spul.

Let overigens bij het maken van je sportdrank op de -tone. Je wilt isotone drank hebben, dat wordt verreweg het snelste wordt opgenomen in je bloed (Wikipedia: Isotoon (oplossing))

Voedingscentrum: Isotone sportdranken: bevatten 6 tot 8 gram koolhydraten per 100 milliliter. Per bidon dus 52 - 60 gram koolhydraten. Feitelijk: met 1 bidon per uur isotone drank met daarbij nog 30 gram fructose zit je dus goed. Meer kan je lijf niet opnemen (tenzij zwaar getraind).

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Naar aanleiding van de opmerking over zelf sportdrank maken, ben ik even snel naar Google gegaan. Op deze pagina staat aardig wat informatie.

Waar mijn aandacht vooral naar uitgaat, is het hypo/iso/hypertoon verhaal. Ik let altijd goed op dat mijn drank op z'n minst isotoon is, als ik dat niet doe moet ik teveel plaspauzes inbouwen. Tot op het vervelende aan toe, als ik met kraanwater in m'n bidons ga fietsen, dan moet ik ongeveer elke 25km stoppen omdat m'n blaas op ploffen staat.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op maandag 12 mei 2014 @ 14:11:
Ze hadden het over 6 weken levertijd, Of wordt dat altijd erg optimistisch voor gespiegeld ?
Bij de ridley komen ook hoge velgen in, ook cosmic sle

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@MMuilwijk

60 gram koolhydraten en daarnaast nog eens 30 gram fructose.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
@Havana, ja, dat bedoelde ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:08:

[afbeelding]
Huh? De bovenbuis van de Willier XXL is een stuk langer als de L van Ridley. Dat zou het enige zijn waar ik naar zou kijken. Ik vermoed dat je bij de Willier XXL een erg kort stuurpennetje gaat willen. Ik zou de L van Ridley in elk geval vergelijken met de XL van Willier en zeker niet met de XXL.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
ravenger schreef op maandag 12 mei 2014 @ 15:25:
Klopt dat wel? Volgens mij heeft 100g Aptonia 93g koolhydraten waarvan 77g suikers (i.e. fructose + glucose 1:1), dus 55g glucose en 38g fructose; dat is niet echt 2:1 ;)
Hmmz niet helemaal zeker hoe ze nu rekenen. Op mijn verpakking staat 94 gram koolhydraten per 100 gram, waarvan 74 gram suikers. Rekenen ze fructose nu als snelle suiker of niet? De 2:1 ratio staat overigens wel op het pak.

[ Voor 4% gewijzigd door havana op 12-05-2014 16:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 10-10 20:06
Hoe gebruiken jullie die maltodextrine? Doen jullie er nog wat bij, want ik zie nergens iets over fructose staan? En zonder smaak, is dat goed te doen? Ik zoek nog steeds een sportdrank die niet zoeter is gemaakt dan strikt noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maltodextrine is niet zoet.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Maltodextrine heeft nauwelijks tot geen smaak. Als je zoet wil kun je een beetje limonade toevoegen. En vergeet ook het zout niet, ik voeg 1 gram LoSalt toe. Met dat laatste moet je wel een beetje oppassen lees ik net (nierproblemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Maak jij het op iedere rit maximaal sterk MMuilwijk? Dat lijkt me namelijk voor gewone D1 ritjes behoorlijk overdreven, of niet?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Voor D1 ritjes ga ik aan de onderkant zitten, 52 gram.

Bij D1 ritjes is dat strikt genomen inderdaad niet nodig, dan zit je percentueel gezien meer vet te verbranden en als het goed is weinig glycogeen. Echter, voor de opname van het vocht is het wel beter, en ik eet er verder niets bij (tochten tot 3 uur, daarboven wel i.v.m. maaggevoel).

In die ritjes heb ik overigens genoeg aan twee bidonnetjes, dus de 400 calorieën die ik naar binnenwerk door het drinken zijn er zo weer af. Voordeel is ook dat mijn suikerspiegel minder laag is na afloop, waardoor ik niet zoveel behoefte heb aan snaaien (heb ik wel na intensieve tochten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
havana schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:40:
[...]

Hmmz niet helemaal zeker hoe ze nu rekenen. Op mijn verpakking staat 94 gram koolhydraten per 100 gram, waarvan 74 gram suikers. Rekenen ze fructose nu als snelle suiker of niet? De 2:1 ratio staat overigens wel op het pak.
Als ik suiker lees, dan lees ik een verbinding van 1 fructose en 1 glucose molecuul (i.e. sucrose); fructose is namelijk ook gewoon een soort koolhydraat. Misschien zit ik er naast hoor (ik ben geen scheikundige).

Als je kijkt naar deze OTE sportdrank: http://www.duursport.nl/ote-sports/energy-drink-43-gr-5139, dan zie je hele andere verhoudingen. Die is over het algemeen ook veel beter te drinken in die concentratie (43g / 500ml).

[ Voor 5% gewijzigd door ravenger op 12-05-2014 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makkelijk schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:33:
[...]

Huh? De bovenbuis van de Willier XXL is een stuk langer als de L van Ridley. Dat zou het enige zijn waar ik naar zou kijken. Ik vermoed dat je bij de Willier XXL een erg kort stuurpennetje gaat willen. Ik zou de L van Ridley in elk geval vergelijken met de XL van Willier en zeker niet met de XXL.
Kijk ik dan verkeerd. L en C' moet ik dan toch hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Nee, Makkelijk kijkt verkeerd. Bij de Ridley moet je de C' vergelijken met de L bij de Wilier, dat is de effectieve bovenbuislengte (onafhankelijk van slope). De overige maten komen allemaal ook behoorlijk overeen tussen de L Ridley en de XXL Wilier, alleen de balhoofdbuis bij de Ridley is, zoals je zelf ook aangaf, een stukje hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 12 mei 2014 @ 16:11:
[...]
Ze hadden het over 6 weken levertijd, Of wordt dat altijd erg optimistisch voor gespiegeld ?
Ik heb op 20 februari een Wilier GTR besteld. Wilier had toen opgegeven aan de LBS dat daar 4 weken levertijd op zat, oftewel ETA 20 maart.
Een maand geleden (3,5 week na de oorspronkelijke ETA) gaven ze aan dat de fiets met een week zou vertrekken uit Italie, oftewel levering eind april. Dat werd 'm ook niet, en 2 weken geleden was het bericht van de Wilier agent dat mijn fiets het eind die week verstuurd zou worden. Je raadt het echter al: ook nu is er nog steeds niks binnen.

Ze hadden ook nog Cento Uno's en Izoard's in backorder staan, en die zijn wel geleverd in de afgelopen maand overigens. Maar daarvan was destijds ook de verwachting dat ze er in 4 weken zouden zijn, ipv in 10.

Wilier werkt niet met distributeurs, dus ze leveren direct uit de fabrieken (Italie maar ook China voor de goedkopere modellen) aan de fietsenzaken.

Ik zou daarom zeggen: ga naar een zaak waar ze 'm op voorraad hebben. Of probeer net als ik engelengeduld te betrachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ai. Jij wacht dus al 12 weken, Dat is wel een minpuntje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29
Hoop dat je fiets snel geleverd wordt Pelle, ik zou helemaal gek worden als het elke keer uitgesteld wordt :P

Aangezien het hier bijna continu regent heb ik vandaag de ass saver ingewisseld voor een setje SKS raceblade spatborden, ben benieuwd of dat nog een beetje werkt. Voornamelijk in een groep is het niet prettig voor de andere dat ze mijn modder mogen happen :P

Ook gelijk mijn team shirt en een paar nieuwe overschoenen meegenomen!

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2lxugw8.jpg

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Nog een receptje maltodextrine:
Maltodextrine is smaakloos. Om er een sportdrank van te maken doe ik het volgende (zoals eens in Fiets beschreven):

2 delen maltodextrine (ook hier te koop en misschien zelfs goedkoper)
1 deel fructose (te koop bij brouwmarkt (zie hier) welke het gebruiken om zelfgemaakte wijn op niveau te krijgen)
mixen en alsvolgt aanlengen:

Als energie drank 90-120 gram van mengsel oplossen in 1 liter water
1/2 theelepel zout toevoegen
een paar druppels citroensap
siroop toevoegen om op smaak te brengen.

Als dorstlesser 40-80 gram poeder rest hetzelfde.

Smaak hangt af van de gebruikte siroop.
Bron. Ik gebruik zelfs dextrose ipv fructose, allebei voor een mooi prijsje bij bodyenfitshop.nl.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Prima weertje vanavond, alleen niet echt zin om lang te fietsen.
Dus maar ff uurtje gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen ga ik eindelijk weer een keertje. Laatste keer was vorige week dinsdag.., (klote regen de hele tijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 19:14
coen76 schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:47:
Ik (2,02m) heb met ongeveer dezelfde overwegingen als jij een racefiets gekocht. Mijn oude mountainbike gebruikte ik met gladde banden alleen op de weg. De fiets was eigenlijk net te klein waardoor ik er na een uurtje echt wel af wilde. Ik heb nu een Canyon Roadlite 7.0 gekocht. Dat is een racefiets, maar hij zit echt goed. Ik rij nu met gemak 2 uur. Ik heb gekozen voor de framemaat xxxl. De fietsen hierboven hebben een behoorlijke sportieve zit naar mijn mening, ik denk dat je op een racefiets comfortabeler kan zitten.
Welke Roadlite heb je? Die met Ultegra of de team versie met Campognola Athena? De team versie is nu in de aanbieding met 100 euro korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb voor het eerst een avondwedstrijdje voor (basis)licentiehouders gereden. Ging erg lekker! Middenmootje. http://app.strava.com/activities/140367756

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
Eindelijk ook weer een rondje gemaakt vandaag, even snel voor mijn wederhelft naar paardrijden moest...
Op mijn regenrit van zaterdag na een week niet gefietst, ging opvallend lekker. Beetje opwarmen voor komend weekend voor de 24 uur op circuit van Zandvoort :) #zinin

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
Taigu schreef op maandag 12 mei 2014 @ 20:06:
Nog een receptje maltodextrine:

[...]

Bron. Ik gebruik zelfs dextrose ipv fructose, allebei voor een mooi prijsje bij bodyenfitshop.nl.
Dextrose is gewoon glucose, en maltodextrine is een glucose polymeer (aan elkaar geplakte glucose basically)(Wikipedia: Maltodextrine) ;)

[ Voor 21% gewijzigd door ravenger op 12-05-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

MrAngry schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:10:
Ik heb voor het eerst een avondwedstrijdje voor (basis)licentiehouders gereden. Ging erg lekker! Middenmootje. http://app.strava.com/activities/140367756
Wat een snelheden op die baan.. ruim 43 gemiddeld als ik dat zo zie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Ja, ding heeft ook geen echte bochten (je hoeft nergens te remmen). Maar het gaat ook gewoon hard. Thijs Zonneveld reed ook mee trouwens, jezus wat kan die gast fietsen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren de regen getrotseerd, de knie wil nog niet meewerken. Het lijkt op een bursa ontsteking.
http://www.strava.com/activities/139850842
Door de stevige wind toch nog wat pr's kunnen zetten. Nog verrassend veel fietsers (stuk of 10) tegen gekomen.

Vanavond een training afgewerkt, redelijk wat maximaal gereden, nergens last van... Geen touw aan vast te knopen. http://www.strava.com/activities/140349553

Zo langzamerhand wordt het echter wel tijd om wat serieuzer te gaan trainen, daar ik ingeschreven sta voor de Tour For Life.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsjilp op 12-05-2014 22:09 ]

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Terug van een mooi weekend Ardennen zie ik dat mijn ketting zwaar te lijden heeft gehad. Waarschijnlijk is er iets tussen gekomen, want ergens hoorde ik al een flinke kstjing! Daarna nog de Stockeu en wat andere bulten opgestoemd. Ondanks dat de ketting het gehouden heeft, ga ik 'm toch vervangen.

Maar dan rijst natuurlijk ook de vraag of ik meteen m'n cassette zal vervangen. Vorige week nog 'goed bevonden' door de LBS tijdens de grote beurt, maar aangezien ik de Stockeu met een gemiddelde cadans van 57 heb moeten doen misschien toch iets anders dan de huidige 11 - 25 cassette (met voor 50 - 34).

Om een beetje in te haken op de cassette's discussie... is het 'de moeite' om voor die paar bergenritjes nu va n cassette te switchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Een cassette wisselen is zo simpel en kost zo weinig tijd. Gewoon een "berg" cassette er bij houden, altijd handig. Heb zelf net voor mijn alpen trip een 11-32 gemonteerd vandaag. Overkill waarschijnlijk, maar beter iets over dan te weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Thanks @UltraSub,
dus voor 5 tientjes niet miepen en een extra cassette nemen. Maar als je nu een 11 - 32 monteert, moet je ketting dan niet langer zijn, dan wanneer je een 11 - 25 hebt? En kan je derailleur dat zomaar aan (in mijn geval Ultegra 6700 10-speed)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
bij mij is er na het wisselen van de casette (11-25 naar 12-30) een nieuwe ketting op gegaan

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
koentjuh1987 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:39:
bij mij is er na het wisselen van de casette (11-25 naar 12-30) een nieuwe ketting op gegaan
Hij vraag meer of je tussen een casette voor in NL (11-25) en in bergen (11-32) van ketting zou moeten wisselen. Nee is het antwoord daarop. Mits alles niet te veel is ingesleten overigens.

Zelfs heb ik een 12-23 en een 11-28 om meer in berg gebied te fietsen. Bestaat een 11-32 eigenlijk wel? Volgens mij is max 12-30 voor Ultegra dan...geen idee hoe dat zit met Dura-Ace. Naar mijn idee kan je ketting dat prima aan.

Qua 10sp zou ik trouwens niet voor 11-25 gaan maar eerder 12-23 zoals de meeste mensen hier wel zullen adviseren en dat kan je ook genoeg over terug vinden ;) Tijd geleden dus zelf een 11-28 gekocht maar 11 op 10sp is naar mijn idee niet nodig. Bij een 11sp zou ik dat wel doen denk ik.

--

Tijd nu zonder speed op mijn 810 gefietst. Moet zeggen dat ik het erg fijn vind werken...kijk een stuk minder op mijn garmin nu en als ik dat doe let ik vooral op mijn hartslag/cadence. Goede tip van Havana en de rest.

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 12-05-2014 22:47 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Tsjilp schreef op maandag 12 mei 2014 @ 22:08:

Vanavond een training afgewerkt, redelijk wat maximaal gereden, nergens last van... Geen touw aan vast te knopen. http://www.strava.com/activities/140349553

Zo langzamerhand wordt het echter wel tijd om wat serieuzer te gaan trainen, daar ik ingeschreven sta voor de Tour For Life.
Ook een lekkere GPS spike gok ik? Of zijn de bergen in Groningen zo hoog dat je downhill de 70 km/h aantikt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
De Ultegra RD6800 en 6870 zijn verkrijgbaar in SS (korte) en GS (medium) kooi. SS is tot 28 en GS tot 32 tandjes. Toevallig had ik door verkeerde levering een SS. Vandaag werd de GS geleverd, en omdat ik over 1.5 week naar de Alpen ga meteen ook maar de 11-32 gemonteerd. Ketting is maar 1 schakel langer dan op de SS. En had ook gekunt met dezelfde lengte zie ik nu. Sterker nog, hoorde van de monteurs dat ze vorige week een SS met 32 tandjes hadden gebouwd. Ging net. Krap, maar ging net.
Ik moet zeggen dat ik de lagere kettingloop met de GS minder mooi vind dan de SS. Het zou zomaar kunnen dat ik uiteindelijk nog een SS derrie scoor en de GS samen met de 11-32 en ketting op de plank gaat om er maar heel summier af te komen. Rij hier alles met 12-25 en hoogstens 11-28.
Opties genoeg, en is allemaal makkelijk en snel om te sleutelen. Volgens mij is derrie wissel ook appeltje/eitje doordat electronisch is. Maar nog geen ervaring mee.

Vwb jouw 6700 derrie, even uitzoeken wat je max kunt monteren. Dat is 28 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
ravenger schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:38:
[...]

Dextrose is gewoon glucose, en maltodextrine is een glucose polymeer (aan elkaar geplakte glucose basically)(Wikipedia: Maltodextrine) ;)
Toegegeven het is niet optimaal, maar er zou wel een verschil in effect zitten tussen maltodextrine (landurig, minder hoge piek) en dextrose (kortdurig, hoe piek). Overigens is dat alleen maar internetwijsheid, dus correct me if I'm wrong. Als iemand een makkelijk adresje weet voor 1kg fructose weet?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
28 officieel, onofficieel volgens mij 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

30 gaat probleemloos op een SS 6700, ook met dezelfde ketting(lengte) als die ik voor de 23 gebruik. Eigen ervaring. Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Hoe zie je eigenlijk of je een SS of KS hebt (6700)?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Taigu schreef op maandag 12 mei 2014 @ 23:17:
[...]

Toegegeven het is niet optimaal, maar er zou wel een verschil in effect zitten tussen maltodextrine (landurig, minder hoge piek) en dextrose (kortdurig, hoe piek). Overigens is dat alleen maar internetwijsheid, dus correct me if I'm wrong. Als iemand een makkelijk adresje weet voor 1kg fructose weet?
http://www.farmaline.nl/d...JTepJ2QqL4CFYsfwwod85QAiA

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Ik ben geïnteresseerd in de Canyon Roadlite AL 7.0. Dit omdat deze in een grote maat te krijgen is, een comfort geometrie heeft en een goede deal lijkt.

Nu ben ik aan het twijfelen over de gewone versie met Ultegra 6800 (1200 euro) en de Team versie met Campognola Athena die normaal ook 1200 kost en nu voor 1100 in de aanbieding is. Verder verschillen deze ook qua banden etc. Qua uiterlijk zijn deze fietsen ook verschillend, maar beiden vind ik mooi.

De team versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.canyon.com/i/bikes/bikedetail/2014/roadlite-al-7-team-mov-replica-decal_c1087.png

De gewone versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.canyon.com/i/bikes/bikedetail/2014/roadlite-al-7_c1065.png

Ik weet niet of de Ultegra 6800 beter is of dat het vooral gewoon "anders" is. De losse sets lijken elkaar qua prijs niet veel te ontlopen.

Verder vraag ik mij af of deze comfort geometrie voldoende is, omdat ik graag wat rechterop zit. Of moet ik dan toch maar een Specialized Secteur kopen (Roubaix is me te duur) of bijv. een Trek Domane die ook op comfort gericht is?

Tenslotte: ik twijfel tussen de 2XL 62cm en de 3XL 64,5cm. Met mijn lengte van 1.96 en binnenbeenlengte van 95 cm kom ik bij de 2XL uit, maar klopt mijn beeld dat ik bij een grotere framemaat het zadel lager kan zetten zodat ik ten opzichte van het stuur automatisch rechter op kan zitten?

Ik heb nu een gewone fiets met 65 cm framemaat en heb dan het zadel nog altijd een 15-20 cm hoger staan om mijn benen kwijt te kunnen....

Afbeeldingslocatie: http://i161.photobucket.com/albums/t236/pipodekutclown/Schermafbeelding2014-05-13om075228_zpsf5344e9a.png~original

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ten eerste, het Campagnolo. Athena is vergelijkbaar met Ultegra. Ultegra is qua slijtageonderdelen iets goedkoper en makkelijker verkrijgbaar, daar staat tegenover dat Campa langer meegaat (qua slijtageonderdelen). Gewoon kopen wat je mooi vindt.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
havana schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:17:
Ten eerst, het Campagnolo. Athena is vergelijkbaar met Ultegra. Ultegra is qua slijtageonderdelen iets goedkoper en makkelijker verkrijgbaar, daar staat tegenover dat Campa langer meegaat (qua slijtageonderdelen). Gewoon kopen wat je mooi vindt.
Bedankt, kun je ook nog je licht laten schijnen op mijn andere vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb niet veel verstand van geometrie en dergelijke omdat ik zelf behoorlijk anders zit dan wat "normaal is".
Ik raad je aan je vraag even te stellen in het Canyon-topic op 't Fietsforum.

Als ik zo eens naar die fiets kijk dan zou ik die wielen wel direct willen vervangen. Helaas kun je die bij Canyon niet upgraden, dus ik zou de boel meteen op Marktplaats kwakken en er een setje Fulcrum Racing 5 of 3 voor terugkopen.

[ Voor 87% gewijzigd door havana op 13-05-2014 08:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
havana schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 08:20:
Ik heb niet veel verstand van geometrie en dergelijke omdat ik zelf behoorlijk anders zit dan wat "normaal is".
Ik raad je aan je vraag even te stellen in het Canyon-topic op 't Fietsforum.

Als ik zo eens naar die fiets kijk dan zou ik die wielen wel direct willen vervangen. Helaas kun je die bij Canyon niet upgraden, dus ik zou de boel meteen op Marktplaats kwakken en er een setje Fulcrum Racing 5 of 3 voor terugkopen.
Is het zo erg? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je beginner bent zal je het niet voelen, ook als je niet al te zwaar bent (<85kg ofzo) zal je niet heel veel problemen krijgen denk ik, ik rijd al jaren met mn standaard R500tjes (als je geen andere wielen gewend bent kun je het ook niet missen).

Komende zaterdag maar weer eens even richting Tecklenburg.
@Havana, heb jij nog een paar leuke .gpxjes klaar liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wat in ieder geval niet klopt is je aanname dat je met een groter frame rechter op kunt zitten. De bovenbuis is langer, waardoor je verder moet reiken en dus automatisch dieper zit. Je zult moeten kijken naar een omhoog staande (of verstelbare) stuurpen, misschien iets korter ook en een paar spacers eronder.
Pagina: 1 ... 50 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.