Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 47 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
De gemiddelde mede-fietspadgebruiker* slingert sowieso over het hele pad en moet al alle moeite van de wereld doen om bij het horen van een fietsbel de aandacht te verdelen onder muziek luisteren, whatsappen, omkijken naar "wie er daar belt", de berm te ontwijken en,"oh die wil er langs" hoogstens de hoogst noodzakelijke ruimte geven om in te halen.
Gelukkig zijn er nog altijd een paar die het goede voorbeeld geven.

* Hieronder versta ik fietsers, snorfietsers en, ergste van allen, voetgangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:52
Crazyanz schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:21:
Zo bestelling geplaatst in het verre oosten voor een carbon frame+ wat onderdeeltjes. Ik ben benieuwd, beetje een gok maar ik heb genoeg goede verhalen gehoord om het er maar eens op te wagen.
Nice, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Twijfelde tussen de R022 en de R055 is uiteindelijk de laatste geworden. Heb hem als gloss besteld met de gedachten dat ik hem dan met een aantal leuke stickers naar eigen smaak kan aankleden :)

http://velobuildmall.com/...iber-road-bike-frame-set/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-10 15:53
Ik weet zeker dat deze vraag al 100x misschien wel al 1000x gesteld is in dit topic.

Maar ik wil dus gaan beginnen met wielrennen, en hoe kan je zoiets het beste aanpakken. Heb de beginpost al gelezen etc.
Maar hoe gaan we het vervolg in. Ik neem aan dat ik eerst ergens een meting moet gaan doen? Iemand enig idee waar dit in omgeving Roermond kan?(Salden??? Ik heb over deze winkel positieve verhalen gehoord als je weet wat je nodig hebt, maar als nieuweling word je er niet goed geholpen(weet niet of het klopt hoor))

En wat moet ik na de meting doen?
Ben bereid om +- 1000EUR / 1250 EUR uit te geven inclusief accesoires als kleding etc.
Iemand hier goede opties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56
Bacchus schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:24:
omkijken naar "wie er daar belt"
Dit vind ik het ergste en dan vooral nu een afwijking naar links maken wanneer ze kijken...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swaxie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:44:
Maar hoe gaan we het vervolg in. Ik neem aan dat ik eerst ergens een meting moet gaan doen? Iemand enig idee waar dit in omgeving Roermond kan?(Salden??? Ik heb over deze winkel positieve verhalen gehoord als je weet wat je nodig hebt, maar als nieuweling word je er niet goed geholpen(weet niet of het klopt hoor))
Collegae van mij hebben wisselende ervaringen. Een is heel tevreden over Math Salden, de ander komt er nooit meer terug omdat hij (ondanks de recente aanschaf van zeker enkele duizenden euro's aan materiaal) niet werd geholpen omdat er naar de mening van het aanwezige personeel 'teveel modder op zijn fiets zat' en hij dus 'niet goed voor zijn fiets zorgde'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:08
Het schijnt veel uit te maken of je bij Salden komt op een zaterdag, of een rustige doordeweekse dag. Zaterdag is het er altijd druk, en hebben ze weinig tijd voor je.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Trenchdog schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:17:
[...]

Volgens mij ligt de gemiddelde mede-fietspadgebruiker na wat toeteren in de berm van de schrik })
Ken iemand die de hornit heeft....jup ze schrikken er nogal van. Hij gebruikt het bij extreme situaties. Werk ook goed bij automobilisten overigens.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 09:52
Swaxie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:44:
Ik weet zeker dat deze vraag al 100x misschien wel al 1000x gesteld is in dit topic.

.. neem aan dat ik eerst ergens een meting moet gaan doen? Iemand enig idee waar dit in omgeving Roermond kan?
In Tegelen (Steyl) ben ik 'gemeten'/gefit door Cycle+Performance door Sander Kuik. Ze kunnen ook op locatie komen.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Antaresje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:53:
Het schijnt veel uit te maken of je bij Salden komt op een zaterdag, of een rustige doordeweekse dag. Zaterdag is het er altijd druk, en hebben ze weinig tijd voor je.
Dit heb ik dus inderdaad ook al vaker gehoord.
Heb je enig idee of ze ook een meting kunnen doen voor "nieuwelingen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Geen idee, de laatste keer dat ik bij Salden was is waarschijnlijk 10 jaar geleden.

Maar een meting is een meting, of je nieuweling of veteraan bent maakt niet uit natuurlijk. De vraag is alleen hoeveel je er aan uit wilt geven en wat je er voor krijgt. Ik ben ooit opgemeten door een apparaat met lasers en toeters en bellen voor een fiets die inderdaad goed op maat is. Bij een andere fiets hebben ze gewoon met het handje wat maten genomen, en die fiets staat ook goed afgesteld. Er is op internet genoeg te vinden over wat je moet meten en op welke framemaat met welke afstellingen je dan uitkomt, zo spannend is het niet. En dan nog is er geen perfecte afstelling af te leiden uit je maten, hoe diep je zit is ook weer heel persoonlijk.

Als je lichaam redelijk normale verhoudingen heeft (dus geen extreem kort of lang bovenlijf o.i.d.), meet dan gewoon je binnenbeenlengte op en zorg dat je een framemaat hebt die daar bij past. De rest vang je wel op met zadel- en stuurhoogte.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Wat Antaresje zegt. Wanneer je de goede framemaat (naar beneden afgerond) hebt o.b.v. binnenbeenlengte, ben je al een heel eind op weg. Krijg je t.z.t. toch ergens last van, dan kan er altijd nog een andere stuurpen op of kan het zadel wat omhoog of omlaag. Dat zoiets nodig is voorkom je overigens ook niet met een meting met lasers, toeters en bellen. Bij metingen wordt uitgegaan van een bepaalde standaard, de één zit echter liever iets dieper dan de standaard en de ander juist weer iets rechter op. Dat ontdek je toch pas gaandeweg.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
argro schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:33:
Wat Antaresje zegt. Wanneer je de goede framemaat (naar beneden afgerond) hebt o.b.v. binnenbeenlengte, ben je al een heel eind op weg. Krijg je t.z.t. toch ergens last van, dan kan er altijd nog een andere stuurpen op of kan het zadel wat omhoog of omlaag. Dat zoiets nodig is voorkom je overigens ook niet met een meting met lasers, toeters en bellen. Bij metingen wordt uitgegaan van een bepaalde standaard, de één zit echter liever iets dieper dan de standaard en de ander juist weer iets rechter op. Dat ontdek je toch pas gaandeweg.
Okee dat verklaard alweer een hoop. Dus eigenlijk is de BBL het belangrijkste wat je moet weten en daar je fiets op afstellen. Qua lichaam verder geen gekke maten volgens mij alleen het gewicht dat misschien een rol speelt:) zal tussen 90 en 100 kg zitten ergens, nog dingen waar ik dan op moeten letten?(Speciale wielen of iets dergelijks heb ik eens ergens gelezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05:46
BBL is niet het belangrijkste, dit kan je nog wel redelijk oplossing met zadel hoger/lager.
Bovenbuislengte kan je maar beperkt verhelpen.

En idd slim om doordeweeks langs een fietsenwinkel te gaan hiervoor, in het weekend hebben ze het idd vaak wat drukker.

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 02-05-2014 14:54 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
DDX schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:48:
BBL is niet het belangrijkste, dit kan je nog wel redelijk oplossing met zadel hoger/lager.
Hmm Thanks.
Maar is het verstandig om meteen een nieuwe fiets te kopen of adviseren jullie om eerst een 2e hands te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro

En idd slim om doordeweeks langs een fietsenwinkel te gaan hiervoor, in het weekend hebben ze het idd vaak wat drukker.
Indien jij geen (sterk) afwijkende lichaamsbouw hebt valt dat ook allemaal wel binnen de marges. Er is natuurlijk geen fietsfabrikant die zodanige fietsen maakt dat een normaal mens daar alleen met een zadelpen van 90cm op kan zitten. Natuurlijk zit er een verschil in geometrien, maar de afwijkingen tussen verschillende frames ligt in de orde grootte van centimeters. Bij de ene fiets ben je dus met de op basis van de binnenbeenlengte bepaalde maat met een stuurpen van 9cm het mannetje en bij de ander heb je een stuurpen van 11cm nodig. Overigens is er ook nog iets als gewenning.

Dus slechts wanneer jij een bovengemiddeld kort bovenlijf hebt is het de moeite waard om een fiets te kopen die een niet iets kortere bovenbuis heeft dan gemiddeld. Vice versa wanneer jij bovengemiddeld korte benen hebt. Zijn benen en bovenlijf gewoon in proportie, dan gaat het op iedere fiets wel passen.

Het is een beetje als een pak. Voor een eerste pak ga je naar de WE en laat je hooguit de broek wat langer maken. Vele pakken later is één of andere kleermaker uren met meetlinten in de weer voordat hij de perfecte maat heeft waar jij tevreden mee bent. Met beide pakken was je echter, in die fase, tevreden en ze stonden beide relatief goed. Kortom, je eerste fiets hoeft geen maatpak te zijn. Een confectiefiets voldoet dan ook prima.

[ Voor 28% gewijzigd door argro op 02-05-2014 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Maar als je een lichaam met redelijk normale verhoudingen hebt, dan is die bovenbuislengte vanzelf in orde als je framemaat klopt op basis van je binnenbeenlengte ;)
Swaxie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:35:
[...]
zal tussen 90 en 100 kg zitten ergens, nog dingen waar ik dan op moeten letten?(Speciale wielen of iets dergelijks heb ik eens ergens gelezen)
Is per wielset verschillend, maar volgens mij kunnen de meeste instapwielen dat gewicht gewoon hebben.
Swaxie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 14:52:

Maar is het verstandig om meteen een nieuwe fiets te kopen of adviseren jullie om eerst een 2e hands te kopen?
Hoe zeker ben je ervan dat je fietsen leuk vindt? Hoeveel geld heb je? Heb je iemand met verstand van fietsen die met je mee kan gaan om te kijken? etc. etc.

Kijk, als je het perfecte 105 afgemonteerde tweedehandsje voor 400 euro op de kop weet te tikken, perfect. Als je gewoon 1250 euro klaar hebt liggen en je hebt geen zin in een speurtocht op marktplaats, ga dan voor een nieuwe. Of kies een middenweg, en ga op zoek naar een overjarig model met korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-10 20:15
havana schreef op woensdag 30 april 2014 @ 21:14:
@stoffa

De OSM heeft veel fijnere kleuren dan OFM. Enige nadeel is dat je geen adressen kunt opzoeken.
Hier nog even op terugkomend:

Ik heb geprobeerd de OSM kaarten naast de OFM light kaarten te krijgen. Ik heb deze link gebruikt qua uitleg hoe het moet:
https://www.fiets-navigat...r/open-street-map-garmin/

Als je dan deze link opent (http://garmin.openstreetmap.nl/) om OSM te downloaden moet je, volgens de eerdere site, "Routable bicycle" selecteren. Echter, achter deze optie staat "Openfietsmap Lite", en die heb ik dus al.

Ik begrijp het dus even niet. Kun je hier alsjeblieft nog wat licht op schijnen Havana? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Antaresje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:13:
[...]

Maar als je een lichaam met redelijk normale verhoudingen hebt, dan is die bovenbuislengte vanzelf in orde als je framemaat klopt op basis van je binnenbeenlengte ;)

[...]

Is per wielset verschillend, maar volgens mij kunnen de meeste instapwielen dat gewicht gewoon hebben.

[...]

Hoe zeker ben je ervan dat je fietsen leuk vindt? Hoeveel geld heb je? Heb je iemand met verstand van fietsen die met je mee kan gaan om te kijken? etc. etc.

Kijk, als je het perfecte 105 afgemonteerde tweedehandsje voor 400 euro op de kop weet te tikken, perfect. Als je gewoon 1250 euro klaar hebt liggen en je hebt geen zin in een speurtocht op marktplaats, ga dan voor een nieuwe. Of kies een middenweg, en ga op zoek naar een overjarig model met korting.
Komt eigenlijk een beetje neer op het 1250 euro klaar hebben liggen. hier moeten dan wel nog de accessoires vanaf enzo, dus zal ik nog een 900 tot 1000 euro voor de fiets over hebben denk ik ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Helm, shirt, broek, schoenen, pedalen, bidons, pomp, fietscomputer. Je kunt het zo gek en zo duur maken als je wilt, voor het bedrag wat je aan een Assos fietsbroek kwijt bent kun je waarschijnlijk bij de Aldi een complete set kopen en dan nog geld overhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
Swaxie schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:17:
[...]

Komt eigenlijk een beetje neer op het 1250 euro klaar hebben liggen. hier moeten dan wel nog de accessoires vanaf enzo, dus zal ik nog een 900 tot 1000 euro voor de fiets over hebben denk ik ofzo?
Ik zou van 800 uitgaan. Heb je nog wat reserve want het gaat toch wel snel hard met extra's.
Nieuwe helm, schoenen, pedalen, computer, bidons, houders, bril, sokken, broek, shirt, gereedschap, onderhoudspul, binnenbandjes, bandenlichters, pompje, arm en been-stukken, regenjack/windstopper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
TheJason schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:34:
[...]

Ik zou van 800 uitgaan. Heb je nog wat reserve want het gaat toch wel snel hard met extra's.
Nieuwe helm, schoenen, pedalen, computer, bidons, houders, bril, sokken, broek, shirt, gereedschap, onderhoudspul, binnenbandjes, bandenlichters, pompje, arm en been-stukken, regenjack/windstopper :+
Ik zal me dan binnenkort wel eens gaan orienteren in een winkel:)
Veel informatie heb ik nu wel denk ik, nu eens kijken wat we er mee kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
TheJason schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:34:
[...]

Qua kleding zou ik beginnen met een korte broek (met bretels), ondershirt, shirtje met korte mouwen en een paar sokken. Zodra je de behoefte krijgt om ook met kouder en natter weer te gaan fietsen komt daar vanzelf het e.e.a. bij. Als ik mijn gehele huidige kledingcollectie aan het begin had moeten kopen dan was dat duurder geweest dan de fiets zelf. Zoiets komt ook wel met de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:19
Ik vind been- en arm-stukken ook wel erg fijn met dit weer en heb deze ook vrij snel toen ik begon met fietsen gekocht dus vandaar dat ik ze erbij heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ extra beenstukken waren inderdaad ook het eerste wat ik na de aanvankelijke set (korte broek met bretels, ondershirt, shirt met korte mouwen, handschoenen, bril en helm) erbij kocht :)

Net als bij elke sport (en ook buiten de sport, met je normale garderobe) koop je niet alles in één keer. Je begint met een goede basisset, vervolgens ga je kijken wat je gebruikspatroon is, merk je vanzelf wat je vaker en minder vaak gebruikt en dus wat je er eerder bij moet kopen etc. Dan kun je ook aanbiedingen afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-10 11:47
Ik had ongeveer hetzelfde budget en ben begonnen met fiets, korte broek met bretels, shirtje, schoenen, helm en pedalen. Meer heb je niet nodig om te fietsen.

Koud? dan trek je een extra gewoon shirtje aan.. is dat ideaal? nee, maar je kunt wel fietsen.. Die fiets ga je jaren mee doen dus zorg dat die goed is.. Twee maanden later 100 euro uitgeven aan accessoires is makkelijker dan je fiets upgraden..

Als je pech hebt heb je het een keer koud of rij je een keer lek..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Inderdaad, KISS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Flatlinernl schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:53:
Ik had ongeveer hetzelfde budget en ben begonnen met fiets, korte broek met bretels, shirtje, schoenen, helm en pedalen. Meer heb je niet nodig om te fietsen.

Koud? dan trek je een extra gewoon shirtje aan.. is dat ideaal? nee, maar je kunt wel fietsen.. Die fiets ga je jaren mee doen dus zorg dat die goed is.. Twee maanden later 100 euro uitgeven aan accessoires is makkelijker dan je fiets upgraden..

Als je pech hebt heb je het een keer koud of rij je een keer lek..
Thanks voor de tips:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
1250 is een mooi bedrag om mee te beginnen, met een beetje onderhandelen kun je daar een uitmuntende nieuwe aluminium fiets met 105-groep en de hoogstnodige accessoires voor krijgen. Meestal werkt dat via een tegoed voor je accessoires, ze geven niet graag directe korting op de fiets.
Ik had hier vorig jaar een keurige nieuwe 2014 (nee geen typo) Giant Defy 1 Triple voor.

Als je de 1250 kan missen, zou ik niet eens naar tweedehands kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Bacchus op 02-05-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 21:00
Mijn ervaring (misschien heb je er wat aan):

Ik ben in december begonnen met fietsen, op een geleende fiets. Eerst maar eens kijken of het wat voor mij was. Mijn eerste aanschaf waren handschoenen en een broek (met zeem), voor de rest gebruikte oude hardloop kleding. Speciale schoenen had ik nog niet nodig, er zaten gewone pedalen op.

Daarna zelf een fiets gekocht, kreeg er gewone pedalen bij, onder het motto: "ga eerst maar eens wennen aan je fiets". Bij de fiets wel wat dikkere kleding gekocht, een helm (belangrijk), reserve band, pompje en een bidon houder.

Nu heb ik net pedalen & schoenen gekocht (en een bel, die was ik vergeten).

Verder ben ik gewoon lekker aan het fietsen, ik heb geen fietscomputer gehad, alleen Strava op mijn telefoon. Belangrijkste vind ik wennen aan de fiets en afstand/ duur.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 21:32
Wellicht een tip voor EDGE 500/510 en 800/810 gebruikers (en wellicht al eerder gepost).

Via onderstaande link kan je segmenten uit strava op je Garmin zetten. Op deze manier kan je dus realtime tegen een PR, iemand anders zijn tijd of KOM rijden dmv. de virtual partner. Gewoon iemand zijn segmentlink in de site invoeren en vervolgens upload hij automatisch alle gegevens naar je Garmin! Inclusief hoogtegrafiek! Als je het segment nadert start je gewoon de course (en negeert alle out of course meldingen) en op het moment dat je over de startlijn gaat vind de Garmin de route en heb je realtime je voor/achterstand t.o.v. de gekozen persoon.

Ander groot voordeel is dat je een hoogtegrafiek tevoorschijn kan halen voor alleen de gekozen Col, en dat je de afstand kan zien die je nog moet klimmen tot de top!

http://strava-tools.races...ium=link&utm_campaign=gvp

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:20
Ik begon ook met een 2de hands fiets met gemixte groep (Ultegra achter, Dura ace shifters, Campagnolo voorderi).Voor 500€ en ik rij er nog steeds op, alleen achterband en wat binnenbandjes vervangen. Heb een fietsbroek bij de Intersport gekocht en een shirtje. Helm kocht ik later pas, eigenlijk best stom maarja. Elke maand spaarde ik eigenlijk voor iets nieuws. Bij de Lidl hebben ze wel eens fietsspullen, ondershirts en arm,beenstukken zijn prima spullen. En voor een koopie.
Ik heb nu een Castelli fietsbroek gekocht en een Garmin Edge 810 met alles er op. Als je dit allemaal in een keer zou kopen schrik je je helemaal de pest.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Rene schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 16:47:
Wellicht een tip voor EDGE 500/510 en 800/810 gebruikers (en wellicht al eerder gepost).

Via onderstaande link kan je segmenten uit strava op je Garmin zetten....
http://strava-tools.races...ium=link&utm_campaign=gvp
Klinkt interessant Rene. Maar als ik je goed begrijp moet je nog steeds zelf de course inladen, dus ongeveer weten waar het segment begint. 't Zou helemaal fantastisch zijn als ie dat zelf zou doen dmv huidige GPS locatie. Enfin, ik ga het eens uitproberen om mijn Edge 705.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Stoffa schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 15:14:
[...]

Hier nog even op terugkomend:

Ik heb geprobeerd de OSM kaarten naast de OFM light kaarten te krijgen. Ik heb deze link gebruikt qua uitleg hoe het moet:
https://www.fiets-navigat...r/open-street-map-garmin/

Als je dan deze link opent (http://garmin.openstreetmap.nl/) om OSM te downloaden moet je, volgens de eerdere site, "Routable bicycle" selecteren. Echter, achter deze optie staat "Openfietsmap Lite", en die heb ik dus al.

Ik begrijp het dus even niet. Kun je hier alsjeblieft nog wat licht op schijnen Havana? Alvast dank!
Klik op die site op "enable manual tile selection", selecteer NL en eventuele andere gebieden die je wilt hebben en klik op "build my map". Je krijgt nu per mail een downloadlinkje; hier zit wel wachttijd op. Type gewoon op generic routable laten staan.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
^ Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:52
Zo het waaide begin van de middag wel even wat harder dan de voorgeschreven 4bf... Toch lekker gefietst, 130km duur door Noord-Holland. Even gekeken wat er nou zo leuk is aan de Rijp, maar heb het niet gevonden. http://www.strava.com/activities/136538363

[ Voor 9% gewijzigd door MrAngry op 02-05-2014 17:28 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Momenteel heb ik OFM Light ingeladen in Basecamp (ben in afwachting van de download van OSM) en dat ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/30uyaab.jpg

Ik zou echt werkelijk niet weten hoe ik hier iets op moet uitzetten. Voor mij, als licht kleurenblind, is het echt een warboel van kleuren. Terug naar BRT vooralsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
MrAngry schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:28:
Zo het waaide begin van de middag wel even wat harder dan de voorgeschreven 4bf... Toch lekker gefietst, 130km duur door Noord-Holland. Even gekeken wat er nou zo leuk is aan de Rijp, maar heb het niet gevonden. http://www.strava.com/activities/136538363
Slaat jouw strava maar 1 keer per minuut de gegevens op ofzo?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja maar Stoffa, je hebt de detail instelling op maximaal staan denk ik en daarnaast erg ver uitgezoomed. Probeer maar eens wat met de detail settings te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
TheLemon schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:41:
Ja maar Stoffa, je hebt de detail instelling op maximaal staan denk ik en daarnaast erg ver uitgezoomed. Probeer maar eens wat met de detail settings te spelen.
Ga ik proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
SnowDude schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:41:
[...]

Slaat jouw strava maar 1 keer per minuut de gegevens op ofzo?
Hoezo? De Edge staat op eens per seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:02
Je rit ziet er vreemd uit als je niet ingelogged bent op strava ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
MrAngry schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:28:
Even gekeken wat er nou zo leuk is aan de Rijp, maar heb het niet gevonden.
Is toch mooi dorpje/leuke huisjes ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tja, dat is met veel dorpjes daar, driehuizen, middenbeemster, monnickendam, ik ben verwend denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja moet zeggen dat ik dan de Rijp toch het mooiste vindt.
Zeker omdat je er gewoon helemaal doorheen kan fietsen.

Maargoed meestal gewoon eromheen want echt boeiend is het ook niet ;)
(maar kan me voorstellen dat het voor toeristen best leuk is)

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 02-05-2014 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 20:27
Ik ga morgen de Classico Boretti fietsen met 3 anderen. We kunnen onze 110km tussen 7.15 en 10.00 uur starten. Is er tussen deze tijden nog een "ideale" starttijd? :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
NoepZor schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:05:
Ik ga morgen de Classico Boretti fietsen met 3 anderen. We kunnen onze 110km tussen 7.15 en 10.00 uur starten. Is er tussen deze tijden nog een "ideale" starttijd? :)
09:59.

Nee serieus. Ik vind het echt onzin dat je vaak zo vroeg moet starten (valt bij Boretti wel mee) maar tussen 7 en 9 en vroeger soms is toch bullshit met het licht tot dik na 8 uur.

[ Voor 23% gewijzigd door Graham op 02-05-2014 20:24 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-10 17:47
Over de open fiets map, weet iemand hoe ik hier de straatnamen uit kan slopen ? Zowel in basecamp als op mijn edge 705?

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:56
Ik bedacht om eens een rondje Haarlemmer Ringvaart te doen na het werk.. Op zich niet bijster handig met windkracht 4 a 5, maar wel even lekker gebikkeld. Maar de laatste 50 kilometer vol wind tegen is wel even afzien..

Wat dorpen in Noord-Holland betreft, vind ik Monnickendam het mooiste.. Maar dat is vast omdat ik er geboren ben :) Zuiderwoude is trouwens ook mooi, heel klein dorpje waar je doorheen kan fietsen, zeker met mooi weer erg mooi.
Graham schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 20:15:
[...]
Nee serieus. Ik vind het echt onzin dat je vaak zo vroeg moet starten (valt bij Boretti wel mee) maar tussen 7 en 9 en vroeger soms is toch bullshit met het licht tot dik na 8 uur.
Dat is inderdaad soms om moedeloos van te worden.. Een toch in Limburg is de uiterste starttijd 09:00, dan moet je heel vroeg in de auto zitten. Als ik om 11:00 start en 150 kilometer fiets ben ik nog voor 16:00 klaar.

[ Voor 36% gewijzigd door M@cer op 02-05-2014 21:19 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:17:
Ik bedacht om eens een rondje Haarlemmer Ringvaart te doen na het werk.. Op zich niet bijster handig met windkracht 4 a 5, maar wel even lekker gebikkeld. Maar de laatste 50 kilometer vol wind tegen is wel even afzien..

Wat dorpen in Noord-Holland betreft, vind ik Monnickendam het mooiste.. Maar dat is vast omdat ik er geboren ben :) Zuiderwoude is trouwens ook mooi, heel klein dorpje waar je doorheen kan fietsen, zeker met mooi weer erg mooi.

[...]

Dat is inderdaad soms om moedeloos van te worden.. Een toch in Limburg is de uiterste starttijd 09:00, dan moet je heel vroeg in de auto zitten. Als ik om 11:00 start en 150 kilometer fiets ben ik nog voor 16:00 klaar.
idd. Ronde van Noord Holland was ook zo fijn. Ben om 06:00 opgestaan, trein van 06:46. Begonnen iets voor 9 uur met DDX. Dat terwijl het weer juist lekker werd na 11 uur (2/3 van de rit zat er toen wel al op).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Het heeft te maken met een aantal zaken.

Niet iedereen rijd 35 km per uur. Er zijn er genoeg die de langere afstanden doen met een gemiddelde van nog geen 25. Bij de Borretti ben je dan met wat stops al snel 8 uur onder weg.

Vanwege de drukte op het eerste stuk van de route waar vaak meerdere afstanden rijden wil je dat iedereen daar zo snel mogelijk doorheen is om overlast voor het overige verkeer beperkt te houden. Daarom is de start vaak beperkt tot 2 uur.

En als laatste ben je als organisatie gebonden aan de vergunningen die je van de gemeente krijgt. Daar staan vaak tijden of op tot hoe laat een evenement mag duren. Vaak mag een evenement ook maar 2 dag delen duren. Dus of in de ochtends en middag of in de middag en avond.

En het spijtme maar mensen die met het OV naar een fiets evenement gaan zijn nou eenmaal een hele kleine minderheid van het peloton, daar wordt dan ook niet heel veel rekening mee gehouden. Ik ben zelf trouwens allergisch voor het OV (komt uit mijn studie tijd. 4,5 uur per dag in de bus |:( ) en ga dus of op de fiets of met de auto.

Persoonlijk vind ik het heerlijk om vroeg te starten, en morgen ga ik om kwart voor zeven weg met de auto en dan kan ik om half 9 starten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja maar half 9 starten is dus niet vroeg als je uiterlijk 9u moet starten...
Oftewel als je vroeg wilt starten (7u) moet je dus al kwart voor 5 weg met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik haat dat ook, zo vroeg starten. Het is ook vaak nog koud waardoor je een kledingdilemma hebt. Ik heb daar bij de RvV wel eens over geklaagd. Vanuit NL ben je toch gauw 2 uur onderweg, zo'n tocht is voor mij ook ontspannen en genieten. Als ik dan in het weekend om 5 uur moet opstaan ofzo, klopt dat niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Oh ik vind het vroege opstaan nog niet erg maar eerder dan 8 uur is gewoon ruk in het weekend imo. Zijn er overigens nog mensen die volgende week zaterdag de DTC gaan doen? DDX en ik ga iig de 140 K doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Mijn medefietsers willen inderdaad om half 8 daar al zijn, voor de drukte. Nu scheelt het dat het morgen geen korte mouwenweer is, maar anders had je het óf een helft te koud, óf een helft te warm met zo'n vroege tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het blijft lastig hoor. Vandaag de hele dag lang lang met extra body gefietst, maar dan breekt een paar minuten de zon door en heb je het gelijk te warm. Dan doe je je armstukken omlaag en is het te koud...

[ Voor 14% gewijzigd door MrAngry op 02-05-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Toen ik de Boretti reed (twee jaar terug, vanuit Haarlemmerbos nog) moest je ook voor 16:00 binnen zijn. Stonden bij start met auto in de file, door enorm amateuristisch geklungel op de parkeerterreinen (niet keurig in rijtjes vanuit achterkant, maar "zet maar ergens neer"), waardoor we relatief laat pas van start gingen. Was nog flink doorrammen, voor onze doen, om op tijd binnen te zijn. Uiteindelijk 160km met 31.6 gem en 20 min voor 16:00 binnen. Strak 16:00 ging finishdoek omlaag.

Doe toch ook vaak met die tochten mee voor een beetje leuke en niet iedereen rijdt 32+ gemiddeld, dus ik snap het vroegere starten wel. Heb met het weerdilemma nooit zo veel last.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Stoffa schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 17:30:
Momenteel heb ik OFM Light ingeladen in Basecamp (ben in afwachting van de download van OSM) en dat ziet er zo uit:

[afbeelding]

Ik zou echt werkelijk niet weten hoe ik hier iets op moet uitzetten. Voor mij, als licht kleurenblind, is het echt een warboel van kleuren. Terug naar BRT vooralsnog...
Probeer inderdaad eens met de detailinstellingen te spelen. Mijn "standaard" OFM ziet er een stuk overzichtelijker uit in Basecamp. Je wil overigens voor de racert een "auto"-achtig activiteitsprofiel maken. Dan routeert hij je ook netjes over de asfaltwegen (deze zijn als "autosnelweg" gemarkeerd namelijk, echte auto(snel)wegen zijn niet routeerbaar in OFM) en vermijdt de zandpaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Zo op de laatste dag toch de Spring Challenge voltooid :).

Ik heb sinds kort een Edge 810 en ik had gister een mooie route uitgestippeld in Basecamp. Ik heb de Benelux kaart er op gezet met navigatie, en op de Edge precies dezelfde. Deze werkt en wordt ook getoond. Maar als ik de route vanuit Basecamp naar de Edge stuur via Basecamp, kan ik m nergens terug vinden op de Edge. Ik kan de route ook niet exporteren naar een tcx of gpx bestand vanuit Basecamp.
Nu is mn vraag hoe ik de route vanuit Basecamp naar de Edge toe kan sturen en ook echt uit kan lezen??

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Net even een rondje van 38km gereden met mijn pas aangeschafte garmin 500, gemiddelde 26,7km. Was mijn eerste keer met een hartslagmeter, gemiddelde hartslag van 153bpm, met een piek naar 166bpm.

De cadans meter moet ik er nog opzetten.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:02
Net m'n Shimano WH-5600 wielset vervangen voor Fulcrum Racing 3 met GP4000S2 25mm bandjes. Op de weegschaal scheelt het totaalgewicht bijna 500 gram. Zo een stukje rijden, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
ook op de laatste dag nog even zitten stampen op de pedalen om de spring challenge te halen. Stond veel wind langs water maar al met al ging het uiteindelijk best lekker, ruim 140km gemaakt uiteindelijk. http://www.strava.com/activities/136841890

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Binnenkort eens tijd voor een nieuw zadel, mensen nog aanbevelingen? Ik heb vrij vaak last van een gevoelloos zaakje tijdens het fietsen, dus comfort is het belangrijkste (en het moet er natuurlijk leuk uitzien :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Classico Boretti zit er op. Gemiddelde van 27,7 op 120km. Fietsmaat had lekgereden in Oosterbeek, daar nog buitenband voor hem gehaald :p een andere medefietser is dik in de 50 en fietst sinds eind vorig jaar pas. Voor hem is dit een heel keurig gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Crazyanz schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:04:
Binnenkort eens tijd voor een nieuw zadel, mensen nog aanbevelingen? Ik heb vrij vaak last van een gevoelloos zaakje tijdens het fietsen, dus comfort is het belangrijkste (en het moet er natuurlijk leuk uitzien :+ )
Dat gevoelloos zaakje is geen grap joh. Daar moet je echt asap wat aan doen. Check je fietsmaat, zadelpositie, fietshouding alles, je wilt niet dat die zenuw beschadigd raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-10 08:22
ik had eerst ook vrij veel last van me zaakje, fietswinkel binnengelopen waar ik een zadel kon testen. Hebben meteen ff mijn zitbotjes breedte opgemeten. bleek dat mijn oude zadel echt veeeeels te smal was (zadel was 135, mijn zitbotjes zijn 145 ofzo). Zadel geleend, en toen maar meteen gekocht, bevalt perfect!
ben voor deze gegaan: SPECIALIZED ROMIN EVO COMP GEL SADDLE BLACK 155

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PM_Petrol schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 13:47:
Zo op de laatste dag toch de Spring Challenge voltooid :).

Ik heb sinds kort een Edge 810 en ik had gister een mooie route uitgestippeld in Basecamp. Ik heb de Benelux kaart er op gezet met navigatie, en op de Edge precies dezelfde. Deze werkt en wordt ook getoond. Maar als ik de route vanuit Basecamp naar de Edge stuur via Basecamp, kan ik m nergens terug vinden op de Edge. Ik kan de route ook niet exporteren naar een tcx of gpx bestand vanuit Basecamp.
Nu is mn vraag hoe ik de route vanuit Basecamp naar de Edge toe kan sturen en ook echt uit kan lezen??
Hier staat toch echt dat je hem kan exporteren (oa. gpx). Daarna gewoon garmin aansluiten en in New Files dir gooien (even zonder te kijken...volgens mij is het die dir).

w00t de Ronde van Katendrecht (Rotterdam) is weer in aantocht. Nu zaterdag 24 mei wat samen valt met de World Ports Classic (de start is ook daar). Ga me in ieder geval weer inschrijven voor de Zondag amateur race zodra dat kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Graham op 03-05-2014 16:18 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Classico Boretti zit er op. Wat een dramatische organisatie. Deze tocht gaat op de blacklist. De rij voor het ophalen van het startnummer was langer dan de langste rij ooit voor Joris en de Draak. Heel slecht geregeld. Tocht was verder prima. Mooi weer. Her en der wel druk. Best stevig doorgereden, dus ook relatief veel last van die drukte. Uiteindelijk 163km met 32,4 kmph gemiddeld.
Een zadel met een gleuf, althans, dat was voor mij de oplossing voor eenzelfde (soort) probleem.
MrAngry schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:14:
[...]

Dat gevoelloos zaakje is geen grap joh. Daar moet je echt asap wat aan doen. Check je fietsmaat, zadelpositie, fietshouding alles, je wilt niet dat die zenuw beschadigd raakt.
Niet overdrijven, komt vaak en veel voor en is echt niet direct blijvend. Dat het beter is van niet, dat is duidelijk.

[ Voor 55% gewijzigd door argro op 03-05-2014 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
Begin in een gemiddelde groep fietsers over derrière comfort en iedereen heeft wel op een manier last. Sommige zeggen dan hoort erbij maar ik vermoed dat het beter kan. Ik ben nu een nieuwe fiets aan het opbouwen en veel spullen via internet besteld behalve het zadel, denk ook maar eens langs een fietsenmaker met kennis van zaken ga ben best berijd daar wat extra in te investeren als dat tot een oplossing leid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag voor het eerst een wedstrijdje, samen met ongeveer 30 triatleten. Heb al een tijd niet veel kunnen trainen door een blessure, maar was uitgenodigd door een vriend en wilde zo wel even voor het eerst proberen.

Het was ontzettend leuk om te doen, merkte al snel dat ik een beetje achterin ging hangen en niet goed kon volgen. Uiteindelijk na 3/4e race afgestapt omdat ik gewoon niet goed kon meekomen. Hele leuke ervaring, ga het vast nog eens doen als ik wel heb getraind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
argro schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 17:50:
Classico Boretti zit er op. Wat een dramatische organisatie. Deze tocht gaat op de blacklist. De rij voor het ophalen van het startnummer was langer dan de langste rij ooit voor Joris en de Draak. Heel slecht geregeld. Tocht was verder prima. Mooi weer. Her en der wel druk. Best stevig doorgereden, dus ook relatief veel last van die drukte. Uiteindelijk 163km met 32,4 kmph gemiddeld.
Ik snap het echt niet, vorig jaar waren er volgens mij net zo veel deelnemers en was ik binnen een kwartier na aamkomst onderweg. De toegang tot het start terrein was echt kansloos. Er was eigenlijk maar 1 weg het terrein op, en daar stond dus iedereen die vanaf de parkeerplaats kwam. Maar tegelijker tijd moesten de deelnemers die al gestart waren over die zelfde weg de andere kant op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien kun je ook de punt je van zadel wat meer kantelen naar benedene zodat je minder met je zaakje op het zadel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Heb er ook meer last van gekregen na mijn bikefit, waarbij het zadel precies horizontaal is gezet. Stond blijkbaar tikkie omlaag (echt heel weinig, was me niet opgevallen tenminste).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
SnowDude schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:04:
[...]
Ik snap het echt niet, vorig jaar waren er volgens mij net zo veel deelnemers en was ik binnen een kwartier na aamkomst onderweg. De toegang tot het start terrein was echt kansloos. Er was eigenlijk maar 1 weg het terrein op, en daar stond dus iedereen die vanaf de parkeerplaats kwam. Maar tegelijker tijd moesten de deelnemers die al gestart waren over die zelfde weg de andere kant op. |:(
De start was wel een andere weg volgens mij, maar goed, blijft kansloos geregeld. Sowieso raar dat zo'n nummer niet gewoon thuisgestuurd wordt. Ook het feit dat je thuis een *.xlsx moest downloaden om een nummer op te zoeken is enigszins amateuristisch. Zelfs bij de meest eenvoudige tochten krijg ik bijna zonder uitzondering het nummer netjes in mijn e-mail, voor zover al sprake is van een nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag een leuke rit gemaakt over de postbank. totaal 110km met 30.7 gemiddeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Graham schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 15:20:
[...]

Hier staat toch echt dat je hem kan exporteren (oa. gpx). Daarna gewoon garmin aansluiten en in New Files dir gooien (even zonder te kijken...volgens mij is het die dir).

w00t de Ronde van Katendrecht (Rotterdam) is weer in aantocht. Nu zaterdag 24 mei wat samen valt met de World Ports Classic (de start is ook daar). Ga me in ieder geval weer inschrijven voor de Zondag amateur race zodra dat kan.
Ah bedankt, nu kan ik ze exporteren ja 8)7

Hoe zit dat met de ronde van katendrecht? Inschrijven via KNWU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Boretti ziet er idd druk uit op foto's van Frank Knopers :
Afbeeldingslocatie: http://instagram.com/p/niB5ncP_pF/media/?size=l

Vandaag even niet gefietst. (niet met fietskleding aan iig ;) )
Morgen richting Heuvelrug, misschien deze tocht maar doen scheelt me zelf weer route zoeken :
http://www.tcw79.nl/?q=content/bevrijdingstocht

Iemand ervaring met deze tocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PM_Petrol schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:25:
[...]

Ah bedankt, nu kan ik ze exporteren ja 8)7

Hoe zit dat met de ronde van katendrecht? Inschrijven via KNWU?
Beter google skills nodig ;) maar geen probleem.

Denk dat het op de website komt. Zal het morgen eens vragen aan een van de organisatoren ;) Kom erop terug.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Graham schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:57:
[...]

Beter google skills nodig ;) maar geen probleem.

Denk dat het op de website komt. Zal het morgen eens vragen aan een van de organisatoren ;) Kom erop terug.
Ja dat moet ik idd maar eens gaan doen de volgende keer ;).

Misschien ga ik m dan ook rijden, woon in Spijkenisse en heb nog nooit een toertocht gereden. Lijkt me we wel eens leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Ben nog langs de start gereden van de boretti, die rij was echt bizar in de ochtend, stond denk zeker een kilometer aan renners zoals op de foto te zien te wachten op de cuneraweg, vanaf daar schat ik het ik het sws nog een kleine kilometer tot aan de start, om het nog maar niet te hebben over al die renners die nog stonden te chillen op de parallelweg daar. Hoop niet dat die start representatief is geweest voor de rest van de tocht want dan moet het filerijden geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
PM_Petrol schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:49:
[...]

Ja dat moet ik idd maar eens gaan doen de volgende keer ;).

Misschien ga ik m dan ook rijden, woon in Spijkenisse en heb nog nooit een toertocht gereden. Lijkt me we wel eens leuk.
Tis overigens geen tourtocht maar een race van 30 minuten lang rondjes rijden en dan 1 laatste ronde. Gaat er hard aan toe btw, vorig jaar september werd ik gedropt (maar ik zat toen pas vanaf mei in het zadel, verwacht dit jaar meer van mezelf :9 ). Zie mijn strava van vorig jaar.

Verder is het hartstikke gezellig en leuk om te doen. Zie het volledige programma....mits mooi weer, is het een leuke dag.

[ Voor 14% gewijzigd door Graham op 03-05-2014 22:58 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik was op tijd bij de boretti. Fiets klaar gemaakt, direct door naar de finishstraat. 2 x 2 personen startbewijs halen (2 minuten) en even toiletteren. Heeft uiteindelijk 15 à 20 min geduurd. Toen terug naar parkeerterrein. In die tijd had zich een rij gevormd van zelfs 100 meter aan weerskanten van het pas van de doorgaande weg naar het terrein. Tocht zelf was verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ceaser schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 22:54:
Ben nog langs de start gereden van de boretti, die rij was echt bizar in de ochtend, stond denk zeker een kilometer aan renners zoals op de foto te zien te wachten op de cuneraweg, vanaf daar schat ik het ik het sws nog een kleine kilometer tot aan de start, om het nog maar niet te hebben over al die renners die nog stonden te chillen op de parallelweg daar. Hoop niet dat die start representatief is geweest voor de rest van de tocht want dan moet het filerijden geweest zijn.
Het was allemaal niet best geregeld, maar een kilometer aan renners was het ook zeker niet. Daarbij stond de rij niet voor de start, maar voor de toegang tot het terrein. Dat de start nog een kilometer ver weg was, wat niet het geval was overigens, is dus niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Dit was mijn eerste tour maar dat geklooi bij het terrein vond ik echt niks. We hebben er 1,5 uur over gedaan om het terrein op te komen, startbewijzen te halen en naar de start te komen :(

Was verder wel een leuke ervaring, prima weer (Castelli nanoflex beenstukken FTW!), mooie route en omgeving en het was gezellig.

Qua organisatie, tja die start was niet best, bevoorradingspunt was niet best geregeld (vel was al op, gaven ze zelf toe) en we hebben met een hele grote groep (100+) schijnbaar wat bordjes gemist want we reden verkeerd + door de organisatie zelf een keer de verkeerde kant op gesturd :+

Maar wel veel vriendelijke mensen zeg, slechts een enkele randebiel gezien :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
Gister ook de boretti gedaan. Was goed te rijden... Had alleen nog wat last van Within Temptation de avond ervoor, vriendin nog meer. Zelf helemaal geen last gehad van lange wachtrijen of chaotische perikelen... alleen last gehad van start van de tijdrit dat een of andere grapjoker zijn auto midden in de bocht stil zette en ik dus mocht starten vanuit voetjes op de grond positie. Cadans sensor (geen idee nog waarom) en hartslagmeter (in mijn helm, vermoedelijk doordat ik weer eens naar de kapper moet) hadden hun dag niet.

Volgend jaar ga ik hem iig wel doen.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Volgend jaar is denk ik inderdaad hét jaar om de Classico Boritti te rijden. In dat jaar heb je een combinatie van en een zeer goed voorbereide organisatie en zeer weinig deelnemers, beide n.a.v. het debacle van gisteren. Gegarandeerd dat je dan binnen 15 seconden je spullen hebt in plaats van van 1,5 uur zoals sapphire.

Wel interessant trouwens, een hartslagmeter in de helm, nog nooit van gehoord...

[ Voor 11% gewijzigd door argro op 04-05-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
argro schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 20:38:
[...]
De start was wel een andere weg volgens mij, maar goed, blijft kansloos geregeld. Sowieso raar dat zo'n nummer niet gewoon thuisgestuurd wordt. Ook het feit dat je thuis een *.xlsx moest downloaden om een nummer op te zoeken is enigszins amateuristisch. Zelfs bij de meest eenvoudige tochten krijg ik bijna zonder uitzondering het nummer netjes in mijn e-mail, voor zover al sprake is van een nummer.
Ik snap nog steeds niet dat de mylaps chip niet vaker wordt gebruikt, Dat is een perfect systeem en als je een eigen chip hebt scheelt dat een hoop in de rij staan.

Wij waren voor 8 uur op de parkeerplaats en konden pas na 9 uur starten We hebben er 3 kwartier over gedaan om vanaf de weg op het terrein te komen. Echt dom geregelt,

De route was trouwens wel erg mooi! Ik had niet de volledige route bestudeerd en ik was aan het drinken en kwam met mijn bidon in de hand de bocht om, sta je in een keer onder aan de Italiaanse weg. Ik wist niet hoe snel ik mijn bidon in mijn houder moest doen, :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:45
argro schreef op zondag 04 mei 2014 @ 11:01:

Wel interessant trouwens, een hartslagmeter in de helm, nog nooit van gehoord...
DCRainmaker heeft net een review geschreven over zo'n helm: http://www.dcrainmaker.co...am-helmet-integrated.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
Dat is de helm die ik ook heb, heb hem toen via indiegogo besteld voor gelukkig wat minder als dat je er nu voor mag lappen.

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DDX schreef op zaterdag 03 mei 2014 @ 21:39:
Boretti ziet er idd druk uit op foto's van Frank Knopers :
[afbeelding]

Vandaag even niet gefietst. (niet met fietskleding aan iig ;) )
Morgen richting Heuvelrug, misschien deze tocht maar doen scheelt me zelf weer route zoeken :
http://www.tcw79.nl/?q=content/bevrijdingstocht

Iemand ervaring met deze tocht ?
Jij hebt toch een Garmin? Dan kun je toch prima zelf een rondje uitzetten?

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Ik gebruik regelmatig de strava Route tool, werkt zeer handig en snel. Hij pakt automatisch de populairste wegen even een gpx file maken en rijden maar.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
De populairste wegen probeer ik juist altijd te vermijden.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
Wie heeft er ervaring met fietsendragers voor de klep? Die van Thule heb je al van ongeveer 100 euro.

Een trekhaak installeren kost al gauw 460 euro (je krijgt bij trekhaken.nl er nu een gratis fietsendrager bij). En dakdragers zit er tussen in.

Qua systeem lijkt mij een trekhaak het meest robuust. Maar zoveel denk ik het niet te gaan gebruiken, dus wil er niet al teveel in investeren. Het is alleen voor als we met het gezin op pad gaan, want dan kan de fiets niet achterin.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:39
Hangt ervan af waar je woont/fietst als je bij een stad gaat fietsen snap ik dat maar in de polder of in de bergen zijn het vaak de beste/leukste routes. je bent natuurlijk vrij om een andere route te kiezen.

http://www.strava.com/activities/136172803
Rit van afgelopen week, fiets hier al een hele poos maar kwam toch weer op stukken weg waar ik nog nooit was geweest. ik ben zeer happy met die tool.

Spicy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Werkt prima, zo'n drager voor op de achterklep. Kost wel even tijd om de boel te bevestigen. Thule zijn zeer degelijk en heb je met of zonder goot. Ik heb zelf ervaring met een tweedehands Mottez (25 euro op MP), ben daarmee zonder problemen op en neer gereden naar Zuid-Frankrijk.

Valt me wel op dat veel mensen die dingen compleet verkeerd monteren. De bedoeling is dat de drager en fietsen ACHTER de auto hangen ipv schuin erboven.

[ Voor 21% gewijzigd door havana op 04-05-2014 15:15 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joint_me
havana schreef op zondag 04 mei 2014 @ 15:07:
Werkt prima, zo'n drager voor op de achterklep. Kost wel even tijd om de boel te bevestigen. Thule zijn zeer degelijk en heb je met of zonder goot. Ik heb zelf ervaring met een tweedehands Mottez (25 euro op MP), ben daarmee zonder problemen op en neer gereden naar Zuid-Frankrijk.

Valt me wel op dat veel mensen die dingen compleet verkeerd monteren. De bedoeling is dat de drager en fietsen ACHTER de auto hangen ipv schuin erboven.
Dat heeft volgens mij te maken met zichtbaarheid van het nummerbord.

Hello fellow humans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Havana past zon drager voor de klep ook op een Renault Megane Coupe denk je? Wij hebben helaas geen trekhaak, en door de heel schuin geplaatste achterklep betwijfelen we of dit een optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Geen idee, maar op de site van Thule staat daar wel info over dacht ik.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
havana schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:29:
[...]

Jij hebt toch een Garmin? Dan kun je toch prima zelf een rondje uitzetten?
Klopt, maar even route uitzetten op de Heuvelrug blijf je steeds klooien bij het maken ervan, zou handig zijn als je gewoon lijstje segmenten kan opgeven en strava er dan route van maakt.
Maargoed prima route uitgezet en niet druk. (hele dag alleen gereden)
2 keer pijltjes kwijt geraakt. (geen idee waarom) maar toen zelf maar iets andere route bedacht ;)
En paar keer extra de posbank op gegaan.

http://www.strava.com/activities/137407760

Heb vandaag ook maar eens hartslag meter uit verpakking gehaald.

Was vandaag alleen erg koud en wilde maar niet opwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Waar train jij eigenlijk voor Stephan? Ik ben enorm onder de indruk van je kilometrage en kan me nauwelijks voorstellen dat je dat kan opbrengen zonder concreet doel.

Pagina: 1 ... 47 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.