Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.054 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:24
havana schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:27:
[...]

Ik ken de firmware van de 810 niet, maar bij de 800 kun je dit instellen via steeksleutel > map > routing.

Over de instellingen zelf:
Ah snelwegen vermijden stond aan. De rest stond wel goed. Bij tolwegen vermijden en onverhard schrijf je "zie boven" maar wat bedoel je daarmee? Ze staan nu op vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shoombak schreef op woensdag 30 april 2014 @ 22:24:
Zo zag ik via http://labs.strava.com/flyby/ dat iemand kilometers achter me bleef hangen
Hoe vet is dat dan! Echt een hele coole feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
@stoffa

Ik heb 't stukje niet geschreven maar volgens mij moet je die op vermijden zetten. Ik heb overigens gemerkt dat je dan soms toch nog over stukjes onverhard wordt gestuurd.

Zelf een route verzinnen is helaas niet het sterkste punt van de Edge, maar anderzijds moet ik zeggen dat ik het de laatste tijd een paar keer heb gebruikt en dat het steeds verrassend leuke routes opleverde! Alleen heel jammer dat je die stomme aanwijzingen niet uit kunt zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 01-05-2014 09:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
havana schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:43:
@stoffa

Ik heb 't stukje niet geschreven maar volgens mij moet je die op vermijden zetten. Ik heb overigens gemerkt dat je dan soms toch nog over stukjes onverhard wordt gestuurd.

Zelf een route verzinnen is helaas niet het sterkste punt van de Edge, maar anderzijds moet ik zeggen dat ik het de laatste tijd een paar keer heb gebruikt en dat het steeds verrassend leuke routes opleverde! Alleen heel jammer dat je die stomme aanwijzingen niet uit kunt zetten.
Dank Havana, ik vind t echt super hoe je altijd iedereen op t forum zo goed helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:42:
[...]

Hoe vet is dat dan! Echt een hele coole feature!
Erg koel inderdaad. Zou ook tof zijn om te kunnen tracken wie je regelmatig tegenkomt over een langere periode zoals een maand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:18
Ja zo zie je achteraf dat ik gisteren gewoon samen met M@cer op de pont heb gestaan (en stuk op paar honderd meter achter hem heb gefietst) zonder dat ik het doorhad.

http://labs.strava.com/flyby/viewer/#135831040,iFIZCA==

[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 01-05-2014 09:57 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
havana schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:27:
[...]

Routering GPS:
Zorg ervoor dat evt andere routerende kaarten (m.u.v. de basiskaart) op de GPS zijn UITGESCHAKELD

[...]
Lijkt me toch dat je basemap uitzet en OSM aan?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

DeFeCt schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:21:
[...]
Ik merk nu dat als het ondershirt te strak zit het ook problemen geeft. Heb zo'n thermo/compressie shirtje gekocht bij de Lidl en die compressed ook mijn hartslag... :/
Ik gebruik al ruim twee jaar de premium (zachte) strap van Garmin en heb nooit problemen. Ook niet met een strak ondershirt. Alleen één keer in de Alpen tijdens een afdaling met een erg hard wapperend jasje. Ik doe die band goed strak net onder de tepels en voor het aanbrengen ff een beetje spuug erop, works like a charm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Graham schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:45:
[...]

Lijkt me toch dat je basemap uitzet en OSM aan?
Ah ja, dat is ook wat ik gedaan heb. De basemap is wel heel beperkt.

@Lemon net onder de tepels? Volgens de handleiding moet hij nog net onder de ribbenkast?

Heeft er iemand trouwens ervaring met de betaalde City Navigator kaarten van Garmin? Hebben die mogelijk een betere balans tussen detail en teveel detail?

[ Voor 35% gewijzigd door Stoffa op 01-05-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:08
Graham schreef op woensdag 30 april 2014 @ 13:20:
En van GCN een unboxing van de nieuwe Garmin Edge 1000
[video]
Ik ben wel benieuwd naar de eerste echte praktijkervaringen met de Edge 1000. Ik heb nu een 500 en die doet precies wat ik wil hebben op de racefiets. Maar ik ben aan het kijken naar iets met navigatie voor op m'n trekkingfiets, zat te twijfelen tussen houder voor m'n telefoon en een Edge Touring. Met die Edge 1000 komt er dus een derde optie bij, waarbij ik gewoon alles met één apparaat kan doen (alhoewel het me nog niet helemaal duidelijk is of ik m'n huidige speed/cadans sensoren kan gebruiken met de 1000). Prijstechnisch zit er een flink verschil tussen die drie opties, maar met een beetje geluk mag ik een Edge bestellen via m'n werk en kost het me niets :)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stoffa schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 08:54:
[...]

Ik snap eigenlijk nooit dat mensen hier zo mee bezig zijn. Als ik een trainingsrit doe, doe ik dat gewoon voor mezelf. Als iemand dan in mijn wiel wil zitten moet hij dat zelf weten; ik word er niet minder van. Of we dan het kopwerk al dan niet gaan delen interesseert me ook niks.
Als iemand die toch wel regelmatig fietst (maar nog niet heel lang) verbaas ik me er ook over hoe obsessief sommige mensen bezig zijn met zaken als 'regels' rond het wielrennen, wat wel en niet mag en hoort, et cetera. Natuurlijk is er zoiets als common sense en algemene etiquette, maar de mate waarin sommigen het doorvoeren is simpelweg lachwekkend. Wielrennen is kennelijk één van die sporten waarin de macho in velen erg hard naar boven komt (ik loop ook veel hard en daar is dat voor mijn gevoel al heel anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 15:12
Stoffa schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:46:
Heeft er iemand trouwens ervaring met de betaalde City Navigator kaarten van Garmin? Hebben die mogelijk een betere balans tussen detail en teveel detail?
CityNavigator is ronduit een drama op de fiets, kent (bijna?) geen fietspaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:00:
[...]

Als iemand die toch wel regelmatig fietst (maar nog niet heel lang) verbaas ik me er ook over hoe obsessief sommige mensen bezig zijn met zaken als 'regels' rond het wielrennen, wat wel en niet mag en hoort, et cetera. Natuurlijk is er zoiets als common sense en algemene etiquette, maar de mate waarin sommigen het doorvoeren is simpelweg lachwekkend. Wielrennen is kennelijk één van die sporten waarin de macho in velen erg hard naar boven komt (ik loop ook veel hard en daar is dat voor mijn gevoel al heel anders).
Goed voorbeeld doet goed volgen. Het profwielrennen zit en zat vol met opvallende figuren. Van renners als Wim van Est en Johan Bruyneel die een ravijn indoken, via Sean Kelly die z'n fiets belangrijker vond dan z'n vrouw, tot aan Mario Cipollini die boetes voor lief nam omdat hij perse wilde fietsen met een broek die bij z'n trui paste.

Misschien zijn het zuid-europese invloeden, maar wielrennen is altijd een sport geweest van uiterlijk vertoon, zien en gezien worden. Maar het is net zoals met dure sportauto's, tegen de tijd dat je geld genoeg verdient om die dure pino te kunnen veroorloven, is het eigenlijk al te laat om er nog goed op uit te zien ;)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Weet iemand trouwens waarom de filters in Garmin Connect onder "verkennen" zijn uitgeschakeld? Ik kan de filters "Type activiteit", "Type gebeurtenis" en "Tijdsperiode" niet gebruiken.

Lijkt me een goede inspiratiebron voor nieuwe rondjes dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Stoffa schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:46:
[...]

Ah ja, dat is ook wat ik gedaan heb. De basemap is wel heel beperkt.

@Lemon net onder de tepels? Volgens de handleiding moet hij nog net onder de ribbenkast?
Dan zit hij net boven je navel, dat gaat echt niet werken. Hij zit echt het best direct onder je borstspieren, over je hart eigenlijk. Probeer dat maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:39
Net onder de tepels inderdaad, je hart zit namelijk precies achter je borstbeen. Je kunt ook gewoon even checken waar je precies je hartslag voelt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Hmm.. obsessief? Een redelijk normale vraag lijkt mij toch? Elke sport heeft zo'n zijn "cultuur". Je komt daar als vreemde binnen. Volgens mij is het heel normaal om je enigszins te informeren.

Voor mij is het fietsen niet alleen trainen, dan zou mee liften inderdaad zinloos zijn, maar dat is een racefiets dan ook. Op een oude stationsfiets kun je ook trainen.
Het leuke van een stukje meerijden is dat het allemaal net wat harden gaat dan als je alleen gaat rijden, en dat je in het tempo van anderen mee moet.

Ik zal mij voortaan even laten horen als ik een stukje mee wil rijden, dan hoor ik het vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wel even opletten dat als je bij groepje van 20 man aanhaakt je je netjes moet melden bij de opperbaas ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 11:00:
[...]

Zie het als hobby. De één kan zich uren vermaken met een nieuwe platina voedingskabel van zijn audioset of een nieuwe lens bij zijn full-frame camera, de ander wordt enthousiast van kettingbladboutjes die qua kleur perfect bij het stuurlint en remblokjes passen en ook nog eens 0,7 picogram lichter zijn dan de oude kettingbladboutjes. Zo heeft ieder zijn/haar afwijking. Dat kleding en materiaal bij fietsen een veel grotere factor is dan bij wielrennen klopt overigens wel. Een gemiddelde hardloper is al lang blij met een paar schoenen die goed zitten, bij een beetje wielrenner wordt alles in ogenschouw genomen.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Antaresje schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 10:51:
[...]

Ik ben wel benieuwd naar de eerste echte praktijkervaringen met de Edge 1000. Ik heb nu een 500 en die doet precies wat ik wil hebben op de racefiets. Maar ik ben aan het kijken naar iets met navigatie voor op m'n trekkingfiets, zat te twijfelen tussen houder voor m'n telefoon en een Edge Touring. Met die Edge 1000 komt er dus een derde optie bij, waarbij ik gewoon alles met één apparaat kan doen (alhoewel het me nog niet helemaal duidelijk is of ik m'n huidige speed/cadans sensoren kan gebruiken met de 1000). Prijstechnisch zit er een flink verschil tussen die drie opties, maar met een beetje geluk mag ik een Edge bestellen via m'n werk en kost het me niets :)
De Garmin Edge 1000 werkt zowel met sensoren op Ant+ (dus die je nu gebruikt met je Garmin Edge 500) als met Bluetooth smart sensoren.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:11:
[...]
Zie het als hobby. De één kan zich uren vermaken met een nieuwe platina voedingskabel van zijn audioset of een nieuwe lens bij zijn full-frame camera, de ander wordt enthousiast van kettingbladboutjes die qua kleur perfect bij het stuurlint en remblokjes passen en ook nog eens 0,7 picogram lichter zijn dan de oude kettingbladboutjes. Zo heeft ieder zijn/haar afwijking. Dat kleding en materiaal bij fietsen een veel grotere factor is dan bij wielrennen klopt overigens wel. Een gemiddelde hardloper is al lang blij met een paar schoenen die goed zitten, bij een beetje wielrenner wordt alles in ogenschouw genomen.
Wat betreft het materiaal snap ik het natuurlijk volledig (ben daar zelf ook niet ongevoelig voor, al ben ik natuurlijk niet meteen begonnen met >5000 euro full-carbon spul). Wat ik bedoelde is eigenlijk meer de extreme nadruk op wat 'hoort' of niet, bijv. discussies als 'kan een triple nu wel of niet', dat soort dingen. Ik heb echt het idee dat hardlopers wat relaxter zijn tegenover elkaar, hoe ze eruit zien en waar ze op lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
@argro het gaat imo niet eens zozeer om de liefde voor het materiaal, en het schaven aan iedere gram. Laat me het illustreren aan de hand van het wielrentopic op fok.

Een nieuw iemand komt zich vol enthousiasme melden:
Laat ik me hier ook maar eens melden. Ik, Sander, heb mezelf ook lid gemaakt van de Fok! Recreatieve Fietsers op Strava.

Voor de geïnteresseerden: ik fiets altijd maar korte stukjes. Grootste ritje dit jaar slechts 70km. Hoeksche Waard is mijn favo stek. Rustige en mooie wegen. Meestal ca. 50 km duurtraining
En het "welkom":
Welkom

Duurtraining van 50km :')
Nu kan je zeggen "dat is fok", maar in mijn ogen is dit soort gedrag illustratief voor het wielrennen. Mensen die het al iets langer doen, iets meer conditie en know-how hebben, ontwikkelen maar al te vaak een giftige cocktail van arrogantie en testosteron jegens anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^ dank voor het voorbeeld. Dat is inderdaad precies wat ik bedoel. Ik zie het ook veel op andere fora, met name ook UK/US-wielrenfora. Mensen die een topic openen over pijn in een bepaald lichaamsdeel worden volledig afgezeken, terwijl het bij elke sport - wielrennen incluis - gewoon dom is om keihard door te gaan terwijl je voelt dat je iets aan het forceren bent. Dat topic wat een paar posts terug werd gelinkt over de 'regels' vond ik wat dat betreft wel illustratief. Natuurlijk is dat ook met een vette knipoog, maar nogal wat 'semi-professionele' wielrenners nemen zichzelf héél erg serieus en gunnen 'beginners' geen blink waardig. Jammer is dat, dat verhindert ook dat mensen zich in discussies durven te mengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djlinsen
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:00

djlinsen

Well suffer my pretty warriors

Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:58:
[...]
. Ik heb echt het idee dat hardlopers wat relaxter zijn tegenover elkaar, hoe ze eruit zien en waar ze op lopen.
Zolang je je drinkbelt maar thuis laat, dat is misschien wel een grotere zonde bij het hardlopen als een zadeltasje bij het fietsen ;)

Are you following me, Are you following me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, een vriendin van mij heeft laatst in Rotterdam de marathon gelopen met drinkbelt, daar wordt de prestatie niet minder door. Ook heb ik lekker wel een zadeltasje gemonteerd. :P Die dingen worden gemaakt en verkocht, ze zijn handig, en dat het niet 'hoort' zal me dan ook werkelijk aan mijn reet roesten. :)

Het maakt me overigens weinig uit, elke sport heeft zijn eigen mores, maar als nieuweling in het wielrennen viel het me echt op hoe agressief en intolerant toch wel veel wielrenners zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2014 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Stoffa schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:59:
Nu kan je zeggen "dat is fok", maar in mijn ogen is dit soort gedrag illustratief voor het wielrennen. Mensen die het al iets langer doen, iets meer conditie en know-how hebben, ontwikkelen maar al te vaak een giftige cocktail van arrogantie en testosteron jegens anderen.
Dat is fok.. (deze specifieke reactie is wel heeeeeel sneu)
Maar ook inherent aan veel fietsen. Je feeling met wat veel is en wat zwaar is veranderd zo hard. Het is eerder gebrek aan inbeelding dan moedwillig kleineren.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:12:
Het maakt me overigens weinig uit, elke sport heeft zijn eigen mores, maar als nieuweling in het wielrennen viel het me echt op hoe agressief en intolerant toch wel veel wielrenners zijn.
Het is niet voor niets dat wielrenners uitgekotst worden door alle niet wielrenners. Als ze zelfs al tegen elkaar onaardig zijn, dan is het naar anderen toe nog erger...

En wat 'the rules' / mores betreft, een knipoog is daarbij natuurlijk essentieel. Sommige mensen nemen het een beetje té serieus allemaal. Zo'n gebrek aan relativeringsvermogen moet juist niet te serieus genomen worden.

Maar mooi dat je ook aan het koersen bent geslagen nare man!

Overigens loop ik ook wel eens met een riem met flesjes. Ik zou niet weten hoe ik met een duurloop anders drinken mee moet nemen. Voor een zadeltasje bestaat tenminste nog een alternatief...

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 01-05-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:12:
Ach, een vriendin van mij heeft laatst in Rotterdam de marathon gelopen met drinkbelt, daar wordt de prestatie niet minder door. Ook heb ik lekker wel een zadeltasje gemonteerd. :P Die dingen worden gemaakt en verkocht, ze zijn handig, en dat het niet 'hoort' zal me dan ook werkelijk aan mijn reet roesten. :)

Ik heb ook lekker een zadeltasje....en als ik een lange afstand (voor mij dan) ga fietsen ook mooi een camelbak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
VFRRijder schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:18:
[...]

Ik heb ook lekker een zadeltasje....en als ik een lange afstand (voor mij dan) ga fietsen ook mooi een camelbak :P
Camelbak snap ik dan weer niet zo goed. Ik heb 2x een 750ml bidon op mijn frame waar ik al bijna niet doorheen kom. Als dat nog te weinig is pak ik wel ergens even een refill. Zo'n zak op je rug lijkt me dan best wel overkill, en heel oncomfortabel. Maar hey, "if it works for you"... ;)
MrAngry schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:15:
[...]

Dat is fok.. (deze specifieke reactie is wel heeeeeel sneu)
Maar ook inherent aan veel fietsen. Je feeling met wat veel is en wat zwaar is veranderd zo hard. Het is eerder gebrek aan inbeelding dan moedwillig kleineren.
Maar dat is het hem juist: je feeling met wat veel is mag dan veranderen, dat betekent niet dat het dan wel prima is om anderen te kleineren. Gebrek aan inbeelding betekent imo echt niet gelijk dat je de prestaties van anderen omlaag moet praten.

[ Voor 35% gewijzigd door Stoffa op 01-05-2014 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VFRRijder
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:14
Stoffa schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:27:
[...]

Camelbak snap ik dan weer niet zo goed. Ik heb 2x een 750ml bidon op mijn frame waar ik al bijna niet doorheen kom. Als dat nog te weinig is pak ik wel ergens even een refill. Zo'n zak op je rug lijkt me dan best wel overkill, en heel oncomfortabel. Maar hey, "if it works for you"... ;)

[...]

Maar dat is het hem juist: je feeling met wat veel is mag dan veranderen, dat betekent niet dat het dan wel prima is om anderen te kleineren. Gebrek aan inbeelding betekent imo echt niet gelijk dat je de prestaties van anderen omlaag moet praten.
Heb ook twee bidonnen, maar ik drink gewoon heel erg veel (normaal overdag ook)...dus dit ws voor mij goede uitkomst. En het gaat mij lekker om het fietsen, of ik dan een beetje minder aerodynamisch bent maakt me niet uit.

Wat ik dan niet snap....mensen helemaal strak in pak....maar dan weer geen helm op....kijk....in mijn ogen ben je dan echt niet goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 14:56:
[...]

De Garmin Edge 1000 werkt zowel met sensoren op Ant+ (dus die je nu gebruikt met je Garmin Edge 500) als met Bluetooth smart sensoren.
Zat me trouwens af te vragen of je bij garmin 1000 icm shimano di2 module je cadans/speed sensor weg kan laten. (aangezien je die info opzich ook dan vanuit je di2 kan halen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Stoffa schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:27:
[...]

Wisselt bij mij nogal, gisteren op rit van 150km 2,5 liter in totaal gedronken.
Maar maandagavond ritje van 60km in hoog tempo (33km/u) 2 bidonnen (710ml en 610ml) leeggedronken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
VFRRijder schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:36:
[...]

Wat ik dan niet snap....mensen helemaal strak in pak....maar dan weer geen helm op....kijk....in mijn ogen ben je dan echt niet goed bezig.
Voor ons als beginnende renners is dat inderdaad niet te begrijpen, maar zij die al in 1971 begonnen zijn met wielrennen hebben minstens 30 jaar zonder helm gefietst, toen bestonden er zelfs nog geen helmen. Ook pas sinds 2003 is een helm in het profpeloton verplicht. Daarvoor reed ook niemand bij de profs met een helm. Hetzelfde zie je bij andere sporten. Bijna niemand op de schaatsbaan heeft een helm op, over een paar jaar is dat wellicht onvoorstelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

argro schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:18:
[...]
Het is niet voor niets dat wielrenners uitgekotst worden door alle niet wielrenners. Als ze zelfs al tegen elkaar onaardig zijn, dan is het naar anderen toe nog erger...
Dit is iets wat me overigens al is opgevallen. Ik ben en rijd netjes, maar als ik mensen inhaal krijg ik toch regelmatig zo'n blik van 'idioot' -- je hoort de ogen bij wijze van spreken rollen :P
Maar mooi dat je ook aan het koersen bent geslagen nare man!
Jazeker, tot nu toe bevalt het prima :) Eigenlijk ben ik er mee begonnen omdat ik nogal vaak last had van shin splits bij het hardlopen, maar het is nu gewoon een volwaardig alternatief naast hardlopen. Ik ben niet superserieus ofzo, momenteel doe ik 's avonds na het werk (2-3x per week) een stukje van 50 kilometer (van Rotterdam naar Gouda of Moerkapelle en weer terug, lekker langs de Rotte) en in het weekend een wat langere tocht, 90-100 km. Gewoon lekker rustig opbouwen, ik heb veel collegae die ook fietsen, dat maakt het ook leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Wellicht een beetje offtopic.. Ik ben net twee weken thuis van een jaar fietsen over onze aardbol. 20k+ kilometers gemaakt en bijna voor elke lange afstandsfietser gestopt en ff een praatje gemaakt (behalve in een flinke downhill).
Ik rijd nu een weekje rond op een superlichte (in vergelijking met mijn Santos Travelmaster Tank) wielrenfiets (Bulls Dura Ace uit 2008) en word helemaal gek van sommige mensen die zich wielrenner willen noemen. Achter je plakken zonder iets te zeggen en super strak inhalen (10cm speling ofzo soms). Het is inderdaad een soort mentaliteit waar ik wel even aan moet wennen. Volgende week maar weer op de Santos rondfietsen en die knakkers maar es even inhalen op mijn tourfietsje :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:39:
[...]

Zat me trouwens af te vragen of je bij garmin 1000 icm shimano di2 module je cadans/speed sensor weg kan laten. (aangezien je die info opzich ook dan vanuit je di2 kan halen)
Dat zou misschien mogelijk moeten zijn maar geen idee. Ben erg benieuwd naar de volledige review van DCRainmaker. Daar komt dit zeker aanbod.
DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:44:
[...]

Wisselt bij mij nogal, gisteren op rit van 150km 2,5 liter in totaal gedronken.
Maar maandagavond ritje van 60km in hoog tempo (33km/u) 2 bidonnen (710ml en 610ml) leeggedronken.
Idd. Ligt aan intensiviteit van training, weer en persoon zelf. Bij de zondag rit waar we zo'n 35 km/h rijden over 70 K is 2 bidons net genoeg.

Valt me overigens ook op dat sommige gewoon te weinig drinken (en eten) tijdens ritten. Ook slecht, je prestatie gaat gewoon keihard naar beneden.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
IJnte schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:51:
Wellicht een beetje offtopic.. Ik ben net twee weken thuis van een jaar fietsen over onze aardbol. 20k+ kilometers gemaakt
_/-\o_
IJnte schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:51:
super strak inhalen (10cm speling ofzo soms
Daar hebben meer verkeersdeelnemers last van.
Auto's op dijkjes die gewoon fullspeed langskomen en je ook maar net genoeg ruimte geven. (en meestal heb je ze door windgeruis niet aan horen komen)
Brommers houden ook 0,0 rekening met andere mensen op het fietspad, soms moet je vol op de rem om een frontale botsing te voorkomen.
Graham schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:00:
[...]
Valt me overigens ook op dat sommige gewoon te weinig drinken (en eten) tijdens ritten. Ook slecht, je prestatie gaat gewoon keihard naar beneden.
Tja drinken doe ik soms ook te weinig, soms fiets je midden in een polder waar je niets tegen gaat komen.
En dan na tijdje denk je tja ben nu toch al bijna thuis.

[ Voor 73% gewijzigd door DDX op 01-05-2014 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Camelbak snap ik echt niet. Werkelijk overal kun je water bijtanken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
havana schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:12:
Tsja, misschien wil hij per se niet stoppen ofzo :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
offtopic:
cyclingsilk.wordpress.com voor wat foto's/impressie. Heel wat anders dan wielrennen

Ben nu wel blij dat ik een wielrenfiets heb :) Morgen 140km doen met 2 vrienden van me. Prrrrrima!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:16

4POX

Everybody is wired

Ik heb een camelbag. Op warme dagen drink ik 1 liter per uur. Ik heb in noord-oost Friesland vaak genoeg op zondagmiddag nergens een druppel water kunnen vinden. Overal waren tankstation dicht. Een tankstation heeft mij ook al een keer geweigerd. Als ik zonder stoppen langer dan 100 KM wil fietsen zonder veel gedoe, dan gaat de camelbag op de rug.

Wel wordt ik steeds creatiever in het vinden van water.

- campings
- brugwachters
- snackbars.

PS. Ik heb ook een zadeltasje, een fietsbel en dopjes op de ventielen. Maar ik zet me ook vaak af tegen de rest. Één van de redenen waarom ik op GoT kom ;)

[ Voor 11% gewijzigd door 4POX op 01-05-2014 16:47 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Als het warm is zitten er veel mensen in de tuin. Ik voel me doorgaans niet te groot om mensen die in de tuin zitten even te vragen of ik wat water mag. Ik moet dan wel echt leeg zijn; ik ga liever naar een snackbar oid, die je ook overal kan vinden. Als je mazzel hebt hou je er nog een leuk praatje aan over :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
In de duinen is het wel prettig, daar staan tegenwoodig erg veel water tappunten direct naast het fietspad :)
Benzinepompen worden helaas te vaak onbemand en hebben ook geen kraantje buiten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:45
DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:55:
In de duinen is het wel prettig, daar staan tegenwoodig erg veel water tappunten direct naast het fietspad :)
Benzinepompen worden helaas te vaak onbemand en hebben ook geen kraantje buiten meer.
Dunea lijkt ze overal te plaatsen, zag er zelfs eentje langs de Vliet bij Leiden staan laatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:13
Soms heb je gewoon geen zin om te stoppen.. Ik neem hem alleen mee als er toch al een rugzak mee gaat (hele lange tochten van a naar b).

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 15:39:
[...]

Je Di2 weet hier niets van, je hebt nog een extra meting nodig voor je het kunt berekenen (berekenen aan de hand van een verre van optimale GPS snelheids indicatie is echt niet nuttig). En je zou dan dus netjes je tandwiel-verhoudingen op moeten kunnen geven en dus elke keer aanpassen als je een andere cassette erop zet. De Di2 Ant+ weet niets extra's, behalve welke bladen / kransjes je op zit. Hoe snel het draait weet hij dus niet en kan hj dus ook niet zonder meer berekenen. In theorie zou het icm een powermeter, die zelf doorgaans al voor de cadans zorgt, inderdaad wel kunnen, maar ik betwijfel of er een firmware zal komen die dit zal ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

wackmaniac schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 09:05:
Hebben een semi-lid van ons fietsgroepje die al een paar keer redelijk onderuit gestuiterd is door niet-signaleren (in andere samenstelling), dus voor ons is het een automatisme geworden; even aangeven dat er een paaltje midden op het fietspad staat of dat er tak op de weg ligt etc.
Ik rijd normaal gesproken al half op de automatische piloot, op de racert ook :/
Ik signaleer en registreer alles en pas het rijden er op aan maar dat gaat zo automatisch dat ik bv mensen ook niet herken op de fiets. lastig in en groep.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zag er gisteren eentje bij binnenkomen Noordwijk staan. (als je uit richting Zandvoort komt)
Had hem nog niet eerder gezien.

PWN (Noord-Holland) zet ze ook op meer plekken neer. (Heemskerk treinstation zag ik recent een nieuwe staan)

Erg handig en je kan snel weer verder.

Kwam pas deze site trouwens tegen :
http://kraanwatertappunten.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:05:
Zag er gisteren eentje bij binnenkomen Noordwijk staan. (als je uit richting Zandvoort komt)
Had hem nog niet eerder gezien.

PWN (Noord-Holland) zet ze ook op meer plekken neer. (Heemskerk treinstation zag ik recent een nieuwe staan)

Erg handig en je kan snel weer verder.

Kwam pas deze site trouwens tegen :
http://kraanwatertappunten.nl/
Als ze dat nou integreren in OSM ofzo...now that would be handy.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:07:
Sommige brommers houden ook 0,0 rekening met andere mensen op het fietspad, soms moet je vol op de rem om een frontale botsing te voorkomen.

[...]

Tja drinken doe ik soms ook te weinig, soms fiets je midden in een polder waar je niets tegen gaat komen.
Zo even voor je aangepast, voel me anders aangesproken ;)
Als brommer/scooter kun je ook weinig goed doen hoor, zelfs als je je wel gedraagd en andere mensen zich op de weg niet aanpassen heb je het alsnog gedaan.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 16:07:
Je hebt toch gewoon boerderijen in de polder? Maar goed ik klop gerust aan bij de mensen om water te verkrijgen. Nou moet ik zeggen dat ik dat weinig doe in de Randstad omdat je veel winkels ed heb maar in de wat minder bebouwde omgevingen (Zeeland) doe ik dat wel. Vind het best leuk om dan een gesprekje te beginnen. Zien ze die irritante wielrenners ook eens uit een ander daglicht.
sapphire schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:17:
[...]

Zo even voor je aangepast, voel me anders aangesproken ;)
Als brommer/scooter kun je ook weinig goed doen hoor, zelfs als je je wel gedraagd en andere mensen zich op de weg niet aanpassen heb je het alsnog gedaan.
Haha. Mooie aanpassing. Ik heb over het algemeen weinig last van brommers. Alleen als ze meer bezig zijn met een gsm dan brommen of brommen waar ze niet mogen dan erger ik me er nogal aan ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:16

4POX

Everybody is wired

Vraag over de DI2 . Ik heb weer zien in een project met arduino's en servo's.

Hoe ziet de Di2 dat het tandwiel goed staat? Ik zag op een beurs dat het systeem zich aanpast aan de standen van de tandwielen. Daarom staat de geleider voor nooit aan te lopen. Is dit een algoritme of ziet de DI2 waar het tandwiel loopt?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-10 13:36
Geen idee hoe het werkt maar het lijkt mij niet te moeilijk, de cassette achter is altijd even breed, en afhankelijk van het gekozen tandwiel zal hij de voor derrie trimmen. Aangezien het voornamelijk de dwarsafstand is zal deze trim redelijk vast te bepalen zijn.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:44

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Di2 kent een vaste afstand tussen de tandwielen en hij weet op welke van de 10 danwel 11 standen en dus tandwielen hij staat. Je kunt enkel op tandwiel 5 (geteld vanaf boven, dus 5 'groot' van het midden bij 10sp) fijn-tunen. Dit is iets eenmaligs. Hij heeft geen optische terugkoppeling hiervoor. Voorderrie slecht afstellen = aanlopen ondanks het trimmen (weet ik uit ervaring). Dus helaas gewoon een stappen-logica, niets intelligents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn conti gp4000s. In 2500 km afgeschreven hoop kleine sneetjes er in plus een scheur van een cm waar de binnenband al helmaal zichtbaar is.

Nu maar senso all weathers er op. (23 mm was alleen snel leverbaar) hopen dat die langer uithouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Kan erger, mijn standaard Giant bandjes vind ik nu, na 1200~1300km, al slecht worden. Worden duidelijk vierkant en de slijtage indicator is binnenkort helemaal weg gok ik :+

Maar dan nog wel balen, ik had een hoge verwachting van de Conti's maar neit iedereen is er dus even positief over .

[ Voor 25% gewijzigd door sapphire op 01-05-2014 20:12 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze rijden wel erg fijn. Als ik de gp4000s2 had knnen krijgen dat had ik die genomen. Maar had een beetje haast. Zaterdag weer een langere rit in de planning. En zag vanvond voor het fietsen dat de band erg slecht was geworden, Dus maar snel bij futuremshop wat besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb er 6000km op gereden en alleen achter zat er een snee in en werd hij wat vierkant. De wangen begonnen ook wel een beetje broos te worden. Voorband nog prima. Prima levensduur lijkt mij! Ik vond ze alleen wat sloom aanvoelen boven de 45 per uur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 17:37:
[...]

Je hebt toch gewoon boerderijen in de polder?
Tuurlijk, maar meestal niet echt prettige weg als oprit. (grind/rotzooi etc)
Meestal fiets ik dan gewoon door omdat ik bijna thuis ben of tot ik weer iets tegenkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thelemon. Dat is wel een erg groot verschil met mijn setje, mijne is zo slecht dat ik er niet ver meer mee uit de buurt durfde vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Mijn GP4000s zitten er aldus de vorige eigenaar sinds 2011 al op. Zullen zo'n 3000km gereden hebben. Niets aan t handje, heb ze net op nieuwe wielen gelegd. Vorige fiets had de 25mm versie, enorme verbetering t.o.v. de bontrager bandjes destijds. Maar die bandjes heb ik destijds met fiets verkocht. Merk eerlijk gezegd weinig verschil tussen 23 en 25mm. Merk wel dat ik lekkerder rijd sinds ik naar 6.5 bar voor ben gegaan ipv 8.5.

[ Voor 46% gewijzigd door Makkelijk op 01-05-2014 21:17 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel een gekleurde versie (blauw). Misschien dat dat nog invloed heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Dat is dan de gewone GP4000 toch?

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Sinds een week heb ik DE kickstarter bel op mijn racefiets. Het is zeker geen goedkope bel, verre van, maar gelukkig met een collega samen kunnen bestellen zodat de pijn iets minder is. Buiten de prijs om is het een erg goede bel. Hij wordt geleverd met twee metalen strips voor diverse diameter buis (22 tot 26 mm en 32 tot 36 mm). Erg simpel en op diverse wijze te monteren en dan via een inbus 2.5mm verder vast te zetten.

Ik ben vooral blij met het geluid. Het is duidelijk niet je standaard bel geluid en is goed te horen door wind/auto/etc achtergrond geluiden. Tot dus is hij nog niet genegeerd ;)

Ben voor zwart gegaan uiteraard :9 maar komt ook in metallic. Wat foto's kan je hier vinden (onderaan).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Volgens mij was de zwarte juist beter kwa levensduur ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm luxe probleem voor mn nieuwe fiets aan het kijken naar de groep. Sram red 22 of dura ace. Qua gewicht is sram beter, Maar dat double tappen werkt dat nog een beetje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:37:
Volgens mij was de zwarte juist beter kwa levensduur ?
Is dat zo? Mmm niet echt opgelet ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:39:
Uhm luxe probleem voor mn nieuwe fiets aan het kijken naar de groep. Sram red 22 of dura ace. Qua gewicht is sram beter, Maar dat double tappen werkt dat nog een beetje ?
Ik wil niets anders meer dan double-tap :P
het went snel, en schakelt ook snel (vind ik).
Als je in de buurt van Nijmegen woont, zou je eens een stuk mogen oprijden.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Nadeel aan double-tap is dat wanneer je op op het kleinste verzet rijdt, maar denkt nog een tandje lichter te kunnen en dan wilt schakelen, dan schakel je een tandje zwaarder. Dat kan op een steile helling wel eens vervelend zijn. Verder hoor ik er veel positieve verhalen over en het snelle schakelen wat NielsTn zegt herken ik ook wel van die keer dat ik een klein stukje met Sram heb mogen fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nielstn helaas woon ik wel een stuk uit de buurt, maar bedankt voor het aanbod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Voor t eerst kort kort gereden, kon prima. Lekker rondje door Utrecht gedaan, http://www.strava.com/activities/136240873.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:39:
Double tap op al mijn fietsen. Dochter is ook net overgestapt. Voor mij en dochter veel fijner dan shimano. Campagnolo is voor mij al dertien jaar geleden, maar schakelde in mijn beleving ook fijner dan shimano.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:43
BertP schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:48:
Voor t eerst kort kort gereden, kon prima. Lekker rondje door Utrecht gedaan, http://www.strava.com/activities/136240873.
Had jij een glitch in je GPS dat je een topsnelheid van 75 hebt gehaald? My god >:)

Zelf ook een lekkere ronde gepakt: http://www.strava.com/activities/136271139

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Maardiweb schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:53:
[...]

Had jij een glitch in je GPS dat je een topsnelheid van 75 hebt gehaald? My god >:)

Zelf ook een lekkere ronde gepakt: http://www.strava.com/activities/136271139
Haha ja iPhone heeft me denk ik even op weg geholpen :X Heb max 40/45 gehaald denk ik :9

Lekker rondje Utrecht ook zie ik, fiets eigenlijk nooit naar t zuiden.

[ Voor 8% gewijzigd door BertP op 01-05-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
BertP schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:55:
[...]

Haha ja iPhone heeft me denk ik even op weg geholpen :X Heb max 40/45 gehaald denk ik :9

Bekend probleem met gps based speed. ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:53

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op woensdag 30 april 2014 @ 23:22:
* Pelle is weer terug van een half weekje Zuid-Limburg en Vogezen

Uitgebreide verhalen volgen nog, maar wat ik al wel vast kan melden is dat de Grand Ballon op via Moosch geen pretje was met 39x27 8)7.
Waarvan akte :)

Dag 1: Zuid Limburg
Zaterdagochtend vroeg vertrokken met 2 fietsmaten. Omdat we pas tegen het eind van de middag in het huisje in de Vogezen konden, hebben we eerst een rondje Limburg gefietst: bijna 60km met vrijwel alle usual suspects, zie http://www.strava.com/activities/134293594 (844 hm). Jammer dat de Camerig was afgesloten (iets met Koningsdag) want die had ik nog nooit gefietst.
Verder op vrijwel alle klimmetjes een PR gezet, met als mooiste resultaat de Kruisberg, die me op Strava plek 146 van 9668 opleverde. Maar ook de Eyserbosweg, Fromberg en Keutenberg liepen prima :)

Dag 2: Vogezen rit 1, drie keer de Ballon d'Alsace
Vervolgens koers gezet naar de Vogezen (Saint-Maurice-Sur-Moselle), alwaar MMuilwijk en 4 fietsmaten (m/v) plus aanhang ons hartelijk verwelkomden. De volgende dag stond er direct een 150km+ tocht op het programma, startend met de Ballon d'Alsace. Die berg was mijn eerste kennismaking met het serieuzere werk, en tevens met de beperkingen van een maximaal verzet van 39x27. Ik ben geen krachtmens en moet het echt van souplesse hebben, en het alternatief voor een cadans van < 50 is dan gewoon net onder je omslagpunt rijden en hopen dat je dat maar lang genoeg volhoudt :P
De Ballon d'Alsace vanuit Saint-Maurice-Sur-Moselle is vrij regelmatig gelukkig, dus de 9km @ 7% gingen me nog relatief goed af. Alleen MMuilwijk moest ik voor me dulden, maar dat is geen schande vond ik zelf :) Bovenop wachten op de rest van de groep, en vervolgens afdalen naar Sewen. Onze laatste man miste echter de splitsing bovenaan de afdaling, dus beneden aangekomen stond hij aan de ene kant van de berg, en de rest aan de andere. En dus werd er snel een plan gemaakt om allemaal weer terug naar de splitsing te rijden, om vervolgens wel de goede afdaling te nemen en vervolgens met z'n allen weer verder te rijden.
Zo gezegd, zo gedaan. De klim vanuit Sewen is echter wel wat lastiger (want onregelmatiger), en de vlakkere aanloop ging over in een stijler vervolg. Al snel kwam ik erachter dat alles stijler dan 8% toch echt geen pretje is met een dubbel, maar ik moest het er maar mee doen.
Een kilometer onder de top hergroepeerden we weer, en met enige voorzichtigheid van mijn kant (ben dus echt geen held in dalen), met een valpartij van iemand anders (hield de bocht niet) en 2 lekke banden van nog weer andere groepsleden kwamen we uiteindelijk in Sewen.
Na een klein stukje vlak kwamen we erachter dat één van de groepsleden niet meer tot de groep behoorde, en omdat hij geen telefoon en ook geen reserveband e.d. bij zich had, besloten we om om te keren en op zoek te gaan. Beneden aan de klim van de berg die we al 2 keer waren beklommen pikten we hem weer op, alwaar bleek dat hij het tempo niet kon volgen en dus maar rechtsomkeert had gemaakt. Niet iedereen was daar even blij mee, maar samen uit/samen thuis en dus werd de Ballon d'Alsace voor de derde keer die dag bedwongen.
Dit keer was ik als eerste boven, maar dat kwam doordat MMuilwijk 1-2km onder de top nog even wat anderen heeft opgewacht.

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-prn/927926_234771253397992_868245511_n.jpg
Bovenop de top van de Ballon d'Alsace.

Ritje: 102km met 2200hm, http://www.strava.com/activities/134763939

Dag 3: waterfietsen
Waar het eerste ritje na een kortstondig buitje zelfs voor het grootste gedeelte in een waterig zonnetje ging, was dat voor de tweede Vogezenrit wel anders. Regen, regen en nog eens regen.
Na de weinig voorstellende Col du Menil (3,3km @ 3%) kwam de Col de la Grosse Pierre die dit jaar ook door de Tour zal worden aangedaan. Wetende wat er nog allemaal zou komen ben ik die vrij relaxed opgefietst, en met de 5,5km op 6% was dat ook prima ruim onder omslagpunt te doen.
Vrij snel daarna volgde de heerlijke klim van de Col de la Schlucht. Goed, breed asfalt, lekker regelmatig, niet te stijl en volgens mij (als je niet wegregent zoals wij) met een prima uitzicht op veel plekken. 10,5km met 5% was ook prima te doen, en ik had zelfs nog een paar tandjes over. Ook deze klim ging redelijk op m'n gemak, omdat het plan was om daarna nog 2x de Grand Ballon te doen.
Eenmaal boven aangekomen bleken de meesten het wel gezien te hebben, en MMuilwijk had zelfs geen regenjasje of windbreker bij zich, dus in die barre omstandigheden gaan afdalen en vervolgens nog 100km maken zou zwaar onverstandig zijn. Al snel werd besloten om een hotel op te zoeken, waar we vervolgens een mooi waterballet maakten in het restaurant, maar wel prima hebben gegeten en voor Franse begrippen uitstekend werden geholpen. Na ongeveer anderhalf uur arriveerden de hulptroepen, die het verkleumde zooitje fietsers allemaal meenam terug naar het huisje.

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-frc/10246204_1497985947096048_1043159955_n.jpg
Bovenop de Col de la Schlucht.

Ritje: http://www.strava.com/activities/135120660 (65km, 1330hm).

Dag 4: De koninginnerit
Omdat iedereen wel een beetje klaar was met de regen, en de geplande lange rit er gewoon maar eens moest komen, ging bij iedereen de knop om: weer of geen weer, vandaag gaan we gewoon fietsen. Nou, dat hebben we geweten :P

Via wederom de Col du Munil ging het dit keer naar de Col d'Oderen (5km op 5%). Mijn benen waren lang niet zo goed als de dag ervoor, dus ik deed het zo rustig mogelijk aan als de klim en mijn verzet het toeliet. Na een (gelukkig niet al te ernstige) valpartij van een van de groepsleden (ironisch genoeg de beste daler van het hele stel), reden we richting de moeilijkste beklimming van de Vogezen: de Grand Ballon op via Moosch. Met 12,5km op 8% categoriseert Strava hem als HC-berg, en daar is in mijn ogen niks aan gelogen. De aanloop naar Geishouse was goed te doen (5km met gemiddeld 6-7%), maar toen werd het afzien geblazen. De weg werd smaller, het asfalt slechter dan ik ooit had gezien, en de stijgingspercentages kwamen zelden onder de 10% uit. Voor het eerst moest ik gaan staan op de pedalen om niet om te vallen, en schold ik hard op Wilier die mijn fiets nog steeds niet geleverd had. Soms ging het naar de 15% toe en dat was gewoon echt niet grappig meer. De LBS vond vooraf dat ik niet zo moest zeuren ("want vroeger hadden ze niet kleiner dan 42x26"), maar ik was er wel aardig klaar mee. Toen ik -volgens mij- nog 3 kilometer moest klimmen en ik als een half dood paard hijgend over m'n stuur hing, besloot ik m'n fiets in een bocht even aan de kant te zetten om die laatste 3 km nog te kunnen redden.
Toen ik na iets meer dan een minuut weer opstapte, bleken MMuilwijk en 2 anderen (die me tijdens mijn stop nog waren gepasseerd) 50 meter verder al op de splitsing op me te staan wachten. Had ik dat geweten dan was ik nog even doorgereden 8)7
Na ongeveer een kwartier blauwbekken op het plateau kwam ook de dame in ons gezelschap boven aan, en samen reden we de laatste kilometers nog rustig naar boven naar de top van de Grand Ballon.

Stervenskoud was het daar nog; regen, mist, wind en ook sneeuw.

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage0.ak.instagram.com/3e2154f6cf8711e3ba4124be05955cf0_8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-prn/10245919_792964554048096_630695931_n.jpg

Na binnen in het restaurant op de top lekker opgewarmd te zijn (prima groentesoepje daar!) ging het verder over het plateau, richting de Col de la Schlucht waar we de dag ervoor zouden zijn afgedaald. Het werd er allemaal niet warmer op, en ook de regen, mist en wind wilde daar op 1200m hoogte niet van wijken weten.
De 20km afdaling daarna was dan ook echt bikkelen, want iedereen was inmiddels wel aardig doorweekt. Beneden aangekomen ging het dan ook in straf tempo door naar de Col du Platzelwaser, een van de andere manieren om weer op de Grand Ballon uit te komen. Ook die mocht er wezen: ruim 10km op 7%, hoewel dat stijgingspercentage erg vertekent omdat er wat afvlakkingen en aan de top zelfs nog wat korte afdalingen in zitten.
Net als op de klim vanuit Moosch was het ook echt afzien. De 10 tot soms 15% die op mijn teller verscheen stemde me niet heel positief, en van de laatste 2km heb ik denk ik bijna alles staand op de pedalen moeten doen. Vlak voor de top haalde MMuilwijk me nog bij (hij was 2 minuten later gestart), maar dat mocht de pret niet drukken: ik wist dat de pittigste klimmen er nu op zaten.

Afbeeldingslocatie: http://photos-c.ak.instagram.com/hphotos-ak-frc/10310985_321678161316578_1084696653_n.jpg
Bovenop de Col du Platzelwaser

Toen volgde, na nog ongeveer 5km over het koude plateau, het (voor mij in ieder geval) moeilijkste stuk van de tocht: de 15km lange afdaling richting Kruth. Ik durf te stellen dat ik het in mijn leven nog nooit zo koud heb gehad; letterlijk tandenklapperend en met trillende onderbenen ging het naar beneden in de regen. Ik moet een bril op omdat m'n lenzen anders uit m'n ogen waaien, maar dat is met 60+ km/h door de regen niet echt handig zonder ruitenwissers :P Ook de onnatuurlijke houding op de leenfiets (waarop de remmen veel te ver naar voren stonden voor mijn korte armpjes en kleine handen) hielp niet echt mee, dus ik was echt ontzettend blij toen we beneden aankwamen en ik even onder de handendroger/fohn in een toilet van een outdoorcentrum kon ontdooien :P
Daar in het dal hield het gelukkig op met regenen, en konden we zowaar nog even van de opgetrokken mist genieten:

Afbeeldingslocatie: http://photos-a.ak.instagram.com/hphotos-ak-prn/927946_239184672942800_1157212015_n.jpg

Vanaf dat punt moest er nog ruim 35km gekoerst worden, met onder andere nog de eerder beklommen Col d'Oderen, maar dan van de andere kant. Die ging echt op de automatische piloot, en na 7 uur en 17 minuten fietsen kwamen we met het respectabele gemiddelde van 24,9 weer aan bij het huisje.
Een enkeling kon er nog een eindsprint uit persen, maar ik was er wel klaar mee voor die dag ;)

Rit: http://www.strava.com/activities/135507701 (182km, 3300hm)

De volgende ochtend ben ik met een collega weer op huis aan gegaan. MMuilwijk en de meeste anderen zitten er nog; zij vertrekken volgens mij morgen of zaterdag pas weer.

Al met al een hele gave ervaring; veel afgezien maar ook veel geleerd van het betere klim (en daal-)werk. En op het vlakke veel profijt gehad van het kopwerk van o.a. MMuilwijk.. niet normaal hoe die kerel maar door blijft buffelen (check ook z'n solo ritje van vandaag :X http://www.strava.com/activities/136232273). Verder veel gezelligheid in die grote groep waarvan lang niet iedereen elkaar kende, en de intentie om nog eens terug te gaan in tijden van beter weer en een fiets met een fijnere zithouding en fatsoenlijker verzet :)

Op naar de Klimclassic, volgens mij kan ik die met redelijk vertrouwen tegemoet zien inmiddels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooi verslag :) Je weet nu waarom die regio "de pispot van Frankrijk" wordt genoemd... Het regent er helaas verschrikkelijk veel.

Qua verzet... Had mij even een bericht gestuurd, ik heb hier nog een 12-30 en een 12-29 liggen die je zo had mogen lenen...

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 02-05-2014 08:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:36:
Sinds een week heb ik DE kickstarter bel op mijn racefiets. Het is zeker geen goedkope bel, verre van, maar gelukkig met een collega samen kunnen bestellen zodat de pijn iets minder is. Buiten de prijs om is het een erg goede bel. Hij wordt geleverd met twee metalen strips voor diverse diameter buis (22 tot 26 mm en 32 tot 36 mm). Erg simpel en op diverse wijze te monteren en dan via een inbus 2.5mm verder vast te zetten.

Ik ben vooral blij met het geluid. Het is duidelijk niet je standaard bel geluid en is goed te horen door wind/auto/etc achtergrond geluiden. Tot dus is hij nog niet genegeerd ;)

Ben voor zwart gegaan uiteraard :9 maar komt ook in metallic. Wat foto's kan je hier vinden (onderaan).
Ik ben ook al een tijdje naar die bel aan het lonken, zeker als ik me weer suf bel en ze het niet horen, maar het verschil is dus wel echt duidelijk?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:21
Heroische tochten Jelle! Ik ga er de laatste week van juni heen, ik hoop dan op beter weer... De KlimClassic doe ik denk ik ook. Eerst La Philippe Gilbert zondag, en ik ga wel mijn 12-23 vervangen door de 11-28, op mijn triple :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
@Graham Nog bedankt voor het recept; moest wat improviseren vwb de havermoutvlokken (heb zak AH huismerk muesli gebruikt, ging prima), maar iedereen was er zeer over te spreken.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
BertP schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 22:55:
[...]

Ja is best mooie route. Veel asfalt en een prima omgeving :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 09-10 15:12
[weg]

[ Voor 99% gewijzigd door Bacchus op 02-05-2014 09:39 . Reden: Slecht gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:32

Vos

AFCA

Mooi verslag :). Wat een solorit van MMuilwijk ook! En wat een kilometers maakt hij trouwens... (8100 dit jaar)

[ Voor 10% gewijzigd door Vos op 02-05-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Moet ik nou 23mm of 25mm banden bestellen?

Sta op het punt een nieuw setje GP4000S2 te kopen... ;) Rij nu op 23mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

havana schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 07:58:
Mooi verslag :) Je weet nu waarom die regio "de pispot van Frankrijk" wordt genoemd... Het regent er helaas verschrikkelijk veel.

Qua verzet... Had mij even een bericht gestuurd, ik heb hier nog een 12-30 en een 12-29 liggen die je zo had mogen lenen...
Het spande er vrijdag nog om of mijn nieuwe fiets op tijd klaar zou zijn, maar niet dus (inmiddels weer 2 extra weken wachten...). Dus ik heb de leenfiets nog wel even naar de LBS gebracht, met een verzoek om een ander crankstel en/of cassette. De cassette met de 28 die erop is gezet kon eigenlijk ook al niet (de 28 liep aan op het bovenste derailleurwieltje), dus een cassette met een 30 zou al helemaal niet gepast hebben.
Het is trouwens een Campa Record groep die erop zit, dus als de derailleur al geschikt was geweest voor cassettes met 28 tandjes en meer, dan had het alsnog niet echt gepast vrees ik (jij rijdt SRAM, toch?).
Desalniettemin: toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Pelle
leuk verslag! Jammer van die regen zeg.. En wat 'veel' valpartijen ja, zijn die mensen echt zo riskant bezig?
Vos schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:47:
Mooi verslag :). Wat een solorit van MMuilwijk ook!
Die rit is echt bizar! Volgens mij zijn de hoogtemeters wel wat aan de hoge kant :P
*edit ik zie nu ook dat dat ie de hoogtemeters heeft laten corrigeren door Strava

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2014 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Net Fulcrum 3 wieltjes besteld en GP4000SII 25mm, toch maar over naar 25mm.

Ben benieuwd, moet het verschil ongetwijfeld werken komende van de goedkoopste standaard Shimano wieltjes van 6 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 00:31:
[...]

Op naar de Klimclassic, volgens mij kan ik die met redelijk vertrouwen tegemoet zien inmiddels :)
Mooi verslag man! Voor welke afstand heb jij je ingeschreven overigens?
DeFeCt schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:49:
[...]

Ik ben ook al een tijdje naar die bel aan het lonken, zeker als ik me weer suf bel en ze het niet horen, maar het verschil is dus wel echt duidelijk?
Volmondig jahhhh :D
wackmaniac schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 08:51:
@Graham Nog bedankt voor het recept; moest wat improviseren vwb de havermoutvlokken (heb zak AH huismerk muesli gebruikt, ging prima), maar iedereen was er zeer over te spreken.
Geen probleem ;) Je kan die havermoutvlokken prima kopen bij wat groenere winkels zoals Marqt ed.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
Ik zit volgende week met de hele familie in een huis in Burgh-Haamstede. De cross hybride gaat mee, zodat ik met vriendin en kind op pad kan, maar ook lekker in m'n eentje kan gaan fietsen. Ik wil gewoon gaan en dan zie ik wel waar ik terecht kom, maar als er iemand nog tips heeft van hele leuke stukken om te fietsen in die omgeving dan hoor ik dat graag. Of stukken die je absoluut moet vermijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:52
Maar 50 dollar voor een bel 8)7 8)7

Nu doe ik mijn best om de economie draaiende te houden >:) , maar 50 dollar voor een bel dat gaat me echt te ver... De bel van 5 euro op mijn fiets is ook luid en duidelijk..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Antaresje schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:32:
Ik zit volgende week met de hele familie in een huis in Burgh-Haamstede. De cross hybride gaat mee, zodat ik met vriendin en kind op pad kan, maar ook lekker in m'n eentje kan gaan fietsen. Ik wil gewoon gaan en dan zie ik wel waar ik terecht kom, maar als er iemand nog tips heeft van hele leuke stukken om te fietsen in die omgeving dan hoor ik dat graag. Of stukken die je absoluut moet vermijden ;)
In de bossen van Westenschouwen kun je goed fietsen, en zeker met een crosser. Verder weet ik niet hoeveel km's je wilt gaan maken, maar een rondje Zierikzee/Zeelandbrug/Neeltje Jans is ook mooi en prima te doen.
De andere kant op, via de Brouwersdam, kun je de duinen in ten westen en noorden van Ouddorp.

[ Voor 45% gewijzigd door Pelle op 02-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 10:25
M@cer schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:38:
Maar 50 dollar voor een bel 8)7 8)7

Nu doe ik mijn best om de economie draaiende te houden >:) , maar 50 dollar voor een bel dat gaat me echt te ver... De bel van 5 euro op mijn fiets is ook luid en duidelijk..
Ik snap het ook niet, de enige keer dat iemand mijn bbb bel van 6 euro niet hoorde was toen hij een koptelefoon op had met het volume op standje festival.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Voor 50 euro verwacht ik een bel die je volledig in je stuur kan verstoppen. (waarom maakt niemand zoiets?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 11:56:
Voor 50 euro verwacht ik een bel die je volledig in je stuur kan verstoppen. (waarom maakt niemand zoiets?)
Omdat je dan geen geluid hoort ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Button op je stuur en onder je zadel een zoomer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
Neem deze, die geeft ook nog licht 8)7 http://www.banggood.com/W...-AAA-Battery-p-40136.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:22:
Button op je stuur en onder je zadel een zoomer ?
Dan moet je de hornit hebben.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hou het wel bij m'n belletje van paar euro, doet het prima ;)

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 02-05-2014 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:10
Volgens mij ligt de gemiddelde mede-fietspadgebruiker na wat toeteren in de berm van de schrik })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 16:01
Zo bestelling geplaatst in het verre oosten voor een carbon frame+ wat onderdeeltjes. Ik ben benieuwd, beetje een gok maar ik heb genoeg goede verhalen gehoord om het er maar eens op te wagen.
Pagina: 1 ... 46 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.