Waar kijk je dan naar bij het kopen van repen en gelletjes, hoeveel carbs erin zitten?Verwijderd schreef op donderdag 24 april 2014 @ 20:24:
Net ff flink geshopt. Een castelli endurance bib bij futurumshop en een hele berg repen en gels bij duursport. Kan ik een half jaar mee vooruit
Jah gebruik ook liever wat beter smeersel dan wat ze zelf gebruiken. Maak de fiets ook netjes schoon voordat ik langs de LBS ga. Maar goed je stuur zal er nu wel wat straker uit zien lijkt meDDX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:58:
Gisteren fiets weggebracht voor '1e beurt', had er beter bij kunnen zeggen dat ze alleen voorvork buis hadden moet afzagen. (niet iets wat ik zelf ff doe)
Ze hadden ook maar ketting ff lekker ingesmeerd.
Kwam thuis en hele wiel vol zwarte rotzooi...
En remmen achter stonden ook iets te dicht op velg.
Daarom doe ik het normaal altijd zelf
Verwijderd
Idd hoeveel carbs en of er geen bakken met vet in zit. Voor de rest een hoop verschillende voor de afwisseling Dus heb er ook wel wat bij welke niet de beste zijn maar voor de afwisseling goed zijnravenger schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:10:
[...]
Waar kijk je dan naar bij het kopen van repen en gelletjes, hoeveel carbs erin zitten?
Verwijderd
Zolang het allemaal 5-6% is moet dat niet zo'n probleem zijn, maar ik zie toch wel een beetje op tegen de 15-20% stukken op bijv. Planche de Belle Filles en bijv. de Redoute en Stockeu. En ook de langere klims van 6-8% (Grand Ballon, Ballon d'Alsac) zal flink stoempen worden. Nou ja, we gaan het zien, er zit toch geen cadans-sensor op
Tevens, gezien het niet "jouw" terrein is, kun je een aanval op de "beste tijd" (voor Strava) beter vergeten omdat dit enkel frustrerend werkt.
Ja ziet er stuk beter uit nu zonder grote toren erbovenGraham schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 11:33:
[...]
Jah gebruik ook liever wat beter smeersel dan wat ze zelf gebruiken. Maak de fiets ook netjes schoon voordat ik langs de LBS ga. Maar goed je stuur zal er nu wel wat straker uit zien lijkt me
Er zit een 12-25 op. Maar ik rijd straks nog even langs de LBS, ze hebben we beloofd de leenfiets nog een beurtje te geven. Hopelijk hebben ze dan ook nog een 11-28 of 12-30 liggen ja. Maar in het ergste geval wordt het dus stoempen met 39x25. We shall seeDDX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:42:
@Pelle; wat voor casette heb je erop zitten, met een dubbel lijkt me een 12-30 wel handig als je gaat klimmen met 15-20% ?
In de zomer om de paar tochten ketting eens overgaan met een vod, insmeren en daarna overtollig smeersel terug afvegen.coen76 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:55:
Welk onderhoud moet ik wanneer uitvoeren? Zijn daar vuistregels voor? Ik ben niet zo'n poetser en maak mijn ketting ed dus niet regelmatig schoon. Bij mijn oude mountainbike waar ik alleen een paar 100 km per jaar mee fietste misschien 1x per seizoen. Mijn nieuwe fiets wil ik natuurlijk wat beter onderhouden, maar wil ook niet onnodig vaak aan het schoonmaken en sleutelen zijn.
In de winter of als het eens goed nat was ... dan is dat per tocht een grondige wasbeurt en alles opnieuw insmeren.
Zit je met extreme modder, klei dan kan je ook nog wat gaan demonteren
* krijgt spontaan weer pijn in bilspieren, terugdenkend aan de Stockeu na een km of 130 in de benen.
@coen76, na een tijdje Squirt Wax Lube te hebben gebruikt, ben ik toch weer erg blij met PTFE-smering. Met die wax blijft je ketting lekker schoon en krijg je geen vieze handen, maar hij blijft herrie maken en daar kan ik niet tegen. Nu heb ik een druppelflesje met Pedros lube en dat is fluisterstil en smooth. Na iedere rit ff een droge lap erover om de zwartigheid eraf te vegen en klaar. Eens in de zoveel ritten bijdruppelen op elke schakel, wanneer je geluid begint te horen. In ieder geval géén spuitbus, want dan zit je hele fiets onder de PTFE en daarna dus viezigheid.
[ Voor 50% gewijzigd door TheLemon op 25-04-2014 13:18 ]
39x25 lijkt mij niet echt fijn als het richting de 20% gaat, dan zou ik kijken of je niet tiagra 12-30 casette op de kop kan tikken nog ?Pelle schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:10:
[...]
Er zit een 12-25 op. Maar ik rijd straks nog even langs de LBS, ze hebben we beloofd de leenfiets nog een beurtje te geven. Hopelijk hebben ze dan ook nog een 11-28 of 12-30 liggen ja. Maar in het ergste geval wordt het dus stoempen met 39x25. We shall see
Ik doe er pedros ice wax op.coen76 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:
oke, tot nu toe rij ik vrij schoon, dus zal hem dit weekend eens schoonmaken met een doek. Waar kan ik de ketting het beste mee insmeren?
Moet er wel vaker (eens in de 500km) op gedaan worden dan shimano pfte spul wat ik eerst gebruikte (eens in de 2000km) maar geeft niet zo'n (zwarte) rotzooi.
Ik ben laatst overgestapt van SPD naar SPD-SL en na een ritje of 3 was het gekraak pas weg.Janusz schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:30:
Wat doen jullie aan krakende schoenplaatjes? Bij mij bij SPD-SL, plaatjes en pedalen zijn zo goed als nieuw en kraken als een idioot. Heel irritant!
Maar je kunt het proces wat helpen door in alle kiertjes van het pedaal teflonspray te spuiten en de schoenplaatjes nog ff een keertje aan te draaien op je schoen.
@ketting smeren: Niet te vaak doen, altijd eerst goed ketting en cassette schoonmaken en nooit meer smeren dan nodig. Even laten intrekken en dan met een droge doek goed het overtollige vet eraf halen. Uiteindelijk gaat het er alleen om dat de olie in de links zit.
[ Voor 20% gewijzigd door Makkelijk op 25-04-2014 13:22 ]
Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa
Read the code, write the code, be the code!
Ik ben overigens wel aan het kijken naar een nieuwe racefiets. Zit aan een Bulls Harrier oid te denken, met een triple. Zal dat echt noemenswaardige verschillen op gaan leveren qua tijd op de wat steilere beklimmingen?
[ Voor 36% gewijzigd door BreadFan op 25-04-2014 13:28 ]
Ik koop nu meestal zakje microvezel doekjes die ik dan na paar keer gebruiken gewoon weggooi.
Dat is eigenlijk bedoeld voor in vochtig koud weer. Dus nu eigenlijk niet meer. Ik gebruik ook Pedros en dan Syn Lube voor in de Winter (eventueel dus de Ice Wax bij wat kouder weer) en ChainJ nu (voorjaar/zomer/najaar). Verschillen tussen deze lubes kan je hier terug lezen http://pedros-europe.ch/p...protect-the-bike-129.htmlDDX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:17:
[...]
Ik doe er pedros ice wax op.
Moet er wel vaker (eens in de 500km) op gedaan worden dan shimano pfte spul wat ik eerst gebruikte (eens in de 2000km) maar geeft niet zo'n (zwarte) rotzooi.
Ben erg blij met Pedros overigens doordat het niet zo'n troep opleverd oa.
Ik gebruik handdoeken, theedoeken, oude onderbroeken, washandjes, etc. Als ze echt niet meer schoon de wasmachine uitkomen is het afval. Fijnste voor de ketting vind ik doekjes met niet te lange vezels.DDX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:31:
Over ketting smeren gesproken, iemand nog tips voor goede(/goedkope) doekjes ?
Ik koop nu meestal zakje microvezel doekjes die ik dan na paar keer gebruiken gewoon weggooi.
[ Voor 28% gewijzigd door Graham op 25-04-2014 13:44 ]
Goedkope zakjes microvezel doekjes en dan niet weggooien maar in de wasmachine doenDDX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:31:
Over ketting smeren gesproken, iemand nog tips voor goede(/goedkope) doekjes ?
Ik gebruik hele jaar door Pedros Syn Lube trouwens, works for me
[ Voor 8% gewijzigd door Makkelijk op 25-04-2014 13:44 ]
Met een 30/25 in plaats van een 42/24 zou het zomaar langzamer kunnen gaan. Juist omdat je met een 42/25 weinig keus hebt. Met een 30/25 in het assortiment is het verleidelijk om lekker licht te gaan trappen, waardoor je dus niet sneller boven zult zijn.BreadFan schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:26:
Mijn oude racefietsje heeft geen kleinere versnelling dan een 42x24, daarmee heb ik zowel Alpe d'Huez als bijv. de Keutenberg en de Eyserbosweg gedaan. Die laatste 2 zijn dan wel stoempen ja
Ik ben overigens wel aan het kijken naar een nieuwe racefiets. Zit aan een Bulls Harrier oid te denken, met een triple. Zal dat echt noemenswaardige verschillen op gaan leveren qua tijd op de wat steilere beklimmingen?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Huh ? :Graham schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:41:
[...]
Dat is eigenlijk bedoeld voor in vochtig koud weer.
http://pedros.com/tech/faqs/clean-and-lube-faqs/
Ice Wax 2.0: Natural wax dry lubricant designed for dry to limited mixed conditions.
Go!: Biodegradable, low viscosity, wet lubricant for clean and dry to mixed conditions.
Chainj: Biodegradable, medium viscosity, wet lubricant for mixed to wet conditions.
Syn Lube: Synthetic lubricant for extreme wet and dirty conditions and maximum longevity.
En dan lijkt me die Ice Wax voor weer zoals nu prima ?
Zo'n doekje wil je niet samen met goede handdoeken wilt wassen. (dus speciale was voor zo'n doekje is ook niet gratis)Ik gebruik handdoeken, theedoeken, oude onderbroeken, washandjes, etc. Als ze echt niet meer schoon de wasmachine uitkomen is het afval. Fijnste voor de ketting vind ik doekjes met niet te lange vezels.
En om die rotzooi nou in wasmachine te doen nee dank je.(delen die op trommel achterblijven)
Koop dus nu gewoon zo'n 5 pack microvezel doekjes voor paar euro.
Doekjes die ik voor frame ed gebruik gaan wel gewoon was in trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 25-04-2014 13:55 ]
Het is trouwens bijzonder hoeveel mensen gelijk naar de allerlichtste versnelling schakelen zodra de weg ook maar iets omhoog gaat.. Bij de AGR was het ook een enorm geklik voor elke helling en dan zie je ze als een gek met hun benen in het rond gaansrk89 schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:49:
Helemaal mee eens, ik beb de Keutenberg/Eyserbosweg sneller beklommen met een 39/25 dan met een 39/28. Dat laatste was stukken comfortabeler, though.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
De leenfiets heeft een Campa Record groep, dus Tiagra gaat het niet worden. Maar ik hoop dat ze nog wel iets anders hebben liggen idd...DDX schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:
39x25 lijkt mij niet echt fijn als het richting de 20% gaat, dan zou ik kijken of je niet tiagra 12-30 casette op de kop kan tikken nog ?
Het tegengestelde is dat je menigeen bij de Paterberg in de berm ziet liggen met de ketting op het buitenblad, omdat ze dan net uit een afdaling komen en 20% met kasseien wat teveel van het goede is op het buitenblad.M@cer schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 14:05:
[...]
Het is trouwens bijzonder hoeveel mensen gelijk naar de allerlichtste versnelling schakelen zodra de weg ook maar iets omhoog gaat.. Bij de AGR was het ook een enorm geklik voor elke helling en dan zie je ze als een gek met hun benen in het rond gaan
En voor de rest, velen zijn hollanders die de AGR willen doen perse, en nog nooit een bergje hebben gefietst (sorry voor de generalisatie heren, voel je niet aangesproken)
Veelzeggend dat 80% (volgens de lokale tv zenders) van de starters niet uit Limburg zelf kwam, die zeggen allemaal, veel te druk man, gaat nergens meer over.
Dit is de geometrie van de Specialized:

Dit is de geometrie van de Sensa Romagna Black
http://www.sensabikes.com/download/pdf_geo/romagna_geo.pdf
Ik heb nu 3 spacers van in totaal 30 mm onder mijn stuurpen. Als ik het goed heb kan ik deze weglaten bij de Roubaix. Klopt dit? Zie ik nog wat anders over het hoofd?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Even daarop inhakend,TheLemon schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:
Met 39x25 de Stockeu opDan moet je echt vantevoren in je hoofd prenten dat je op wandeltempo moet gaan rijden met een cadans van 50 ofzo, anders gaat het serieus pijn doen.
Ik ga de klimclassic met Hemelvaart rijden, is de Redoute te doen met een 34-25 of kan ik beter de 11-28 cassette monteren?
Ter vergelijking, ben totaal niet bekend in de Ardenne maar in Limburg gaat het klimmen mij toch goed af met een 12-25 cassette. Bij de AGR was het slalommen door de omvallende en trage bierbuiken.
Waarschijnlijk kan ik het je volgende week vertellenmaxoss schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:23:
[...]
Even daarop inhakend,
Ik ga de klimclassic met Hemelvaart rijden, is de Redoute te doen met een 34-25 of kan ik beter de 11-28 cassette monteren?
Hangt natuurlijk sterk van de mate van training en conditie af, maar als je niet te zwaar bent moet de Redoute wel op een 34-25 te doen zijn. Het zwaarste stuk zit rond het tweede bochtje, en daar kun je wel door heen stoempen. Zo lang is die klim nou ook weer niet. De Stockeu is een ander verhaal wat mij betreft, die is gewoon listig en vervelend.maxoss schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:23:
[...]
Even daarop inhakend,
Ter vergelijking, ben totaal niet bekend in de Ardenne maar in Limburg gaat het klimmen mij toch goed af met een 12-25 cassette. Bij de AGR was het slalommen door de omvallende en trage bierbuiken.
Everytime I suffer I become a better man because of it

Die scheurtjes zitten op ongeveer een kwart van de band (linksboven op de foto's), zitten aan één kant en alleen op de achterband. Ze zaten er al toen ik 'm kocht, en na wat op internet te hebben gelezen dacht ik (vorig jaar dus) dat het geen kwaad kon (omdat je in principe niet rijdt op dit deel van de band, dacht ik). Maar ik begin nu toch weer te twijfelen... kan dit kwaad? Niet meer fietsen en direct vervangen? Of maakt het niet zo veel uit?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Spuirt lube herrie ? Merk ik niks van, iig niets wat van de ketting afkomt qua geluid. Spint heerlijk zachtjesTheLemon schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 13:15:
@coen76, na een tijdje Squirt Wax Lube te hebben gebruikt, ben ik toch weer erg blij met PTFE-smering. Met die wax blijft je ketting lekker schoon en krijg je geen vieze handen, maar hij blijft herrie maken en daar kan ik niet tegen. Nu heb ik een druppelflesje met Pedros lube en dat is fluisterstil en smooth. Na iedere rit ff een droge lap erover om de zwartigheid eraf te vegen en klaar. Eens in de zoveel ritten bijdruppelen op elke schakel, wanneer je geluid begint te horen. In ieder geval géén spuitbus, want dan zit je hele fiets onder de PTFE en daarna dus viezigheid.
Nu het toch over onderhoud gaat, wat voor smeersels/schoonmaaksels gebruiken jullie nog meer voor andere delen van de fiets ?
Dat wisselt. Ik ben op de Redoute blij met een 34/29. De laatste keer fietst ik met iemand die met een 39/23 naar boven fietste.maxoss schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:23:
[...]
Een week later gaat er nog een toertocht over diezelfde Redoute, La Philippe Gilbert. Die heeft een wat andere route en is iets goedkoper. De langste versie gaat ook nog over de Muur van Huy.
[ Voor 13% gewijzigd door matthijsln op 25-04-2014 17:58 ]
Vandaag aardig lopen beesten, de vorm begint er goed in te raken :):
http://www.strava.com/activities/134064170
2025 Opel Grandland AWD Ultimate - 2024 Mazda MX-30
Verwijderd
Dit kreeg ik als antwoord.TheLemon schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 12:21:
Je moet eerst ff uitzoeken wat voor wielen het echt zijn. Scott plakt er een oem-sticker op, maar het zijn waarschijnlijk gewoon standaard naven van een bekende fabrikant. Als je er niet uitkomt moet je Scott even mailen, heb ik laatst ook gedaan en ik kreeg netjes antwoord.
Hallo,
De velgen zijn Alex Race velgen.
Vriendelijke groeten,
SCOTT SPORTECH BENELUX
Zijn deze een beetje makkelijk te reviseren?
Whut? Gefreubel? Ik drink, druk die tuut tegen mijn tanden en dicht.Rene schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 20:10:
Zijn er hier al ervaringen met de tacx shanti (met membraam). Deze bidons kunnen heel de tijd open blijven zonder lekkage. Mijn nieuwe bidons lekken alweer en dacht dat dit wel interessant is. (bespaart me ook dat gefreugel om dat tuutje dicht te krijgen)
Heb nu bidons van Isaac, en die bevallen best, geen lekkage, en lekker soepel om in te knijpen. Geen idee wat het voor merk is, staat alleen Isaac op
Precies, en met die baggerbidons die ik had werkte dat niet, dan 'opende' deze weer voor een mm wat resulteerde in een druppelende bidon als deze vol was (en dus een frame vol met klevende druppels). Alternatief was dus doordrinken of erop slaan/drukken etc.UltraSub schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 22:10:
[...]
Whut? Gefreubel? Ik drink, druk die tuut tegen mijn tanden en dicht.
Heb deze nieuwe net getest en het ziet er naar uit dat ze niet lekken. Tevens een membraam en het lijkt erop dat dat ook werkt
Gisteren voor het slapen nog gekeken...weer een mooie docu iig http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1412921Graham schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:46:
Wat leuks voor vanavond op de bank...
wilfrieddejong schreef op 10:49 AM - 24 Apr 2014:
Vanavond Holland Sport over Luik-B-Luik; met Hinault, @BoogerdLive (over VDB), @pvdmeersch (renners in WO II), @tom_dumoulin, 21.30 u, Ned3.
Zelfs een ijsje kunnen eten tijdens de stop !
+1 voor podium, heerlijke flessen. Doe ze nooit dicht.peppie71 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 06:25:
Camelbag podium. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.
Verwijderd
100km met 29 gemiddeld op het laatst waren de benen toch wat op,
http://www.strava.com/activities/134310146
Toch maar eens kijken of ik lid word van een tc zo 100km in je eentje is wel te doen maar met een groepje toch leuker.
Hoeveel km per uur zou het schelen in een groep fietsen of alleen ? 4-5 ?
Trek Madone 4.7 Full Ultegra 11
Frame 58
Ben zelf 1.84 ben lang bovenlijf.
Dit zit heerlijk
Wellicht 1 ring bij de stuurpen tussenuit om een iets meer sportievere houding te krijgen.
Maar dat zie ik wel over een paar 1000 km ben al blij dat ik hier heerlijk op kan trappen zonder pijn in mijn onderrug.

[ Voor 53% gewijzigd door oldsmelly op 26-04-2014 16:36 ]
MuziekLiefhebbert
Uiteindelijk na iets meer dan 4:30 en 144km weer thuis met een gemiddelde van 32.5 km/u..
Ging best lekker ;-)
http://www.strava.com/activities/134268636
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
4~5 is mijn ervaring ook. Ligt natuurlijk aan het groepje maar tis gewoon fijn als je even kan rusten als je niet op de kop zit. En goed afwisseling...dus de kop gaat naar achter ipv overnemen.Verwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:56:
Lekker rondje gefietst vanmorgen maar was rustig met wielrenners
Toch maar eens kijken of ik lid word van een tc zo 100km in je eentje is wel te doen maar met een groepje toch leuker.
--
Erg still idd op de weg vandaag. Ik ben naar Kinderdijk gegaan, weinig wielrenners gezien. Zowel heen als terug tegen wind overigens. Goed voor zo'n 77 K.
[ Voor 13% gewijzigd door Graham op 26-04-2014 17:30 ]
Morgen vanuit Ottersum deelnemen met de Twan Poels Klimclassic.... http://tcgennep.nl/twan-poels-klimclassic/
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Rondje IJsselmeer, vroeg vertrokken en als grap vantevoren bedacht dat ik er 10u over zou doen, kwam uiteindelijk nog erg dicht in de buurt. (10u20)
Begonnen met knie en armstukken en laatste stukje ook weer aangedaan.
http://www.strava.com/activities/134421281
[ Voor 44% gewijzigd door DDX op 26-04-2014 20:31 ]
Maar wind stond soms compleet anders.
Op buienradar vanavond ook wel grappig wind die continu aan het draaien was.
[ Voor 34% gewijzigd door DDX op 26-04-2014 23:10 ]
Vandaag voor het eerst met een Castelli bib en short gereden, jemig die kiss3 zeem is echt wel beter dan de zemen in mn goedkope(re) broekjes! Scheelt bij de zitbotjes echt heel erg veel, bij het zaakie iets minder maar toch een topzeem.
En met deze rit de 1000km voor 2014 gehaald, plus de paar honderd van vorig jaar ben ik er iig trots op
Group event aangemaakt op strava voor de DTC.
[ Voor 30% gewijzigd door Graham op 26-04-2014 23:02 ]
Goed bezig. Was er graag bij geweest, maar mijn dochter start om 10.00 in Dronten.Graham schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 22:20:
Netjes hoor, zowel DDX als M@cer.....maar vooral DDX
Group event aangemaakt op strava voor de DTC.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Nu vraag ik me af, of er nog tips zijn om te wennen? Met name op het gebied van afstellen.
Hello fellow humans
/edit
spd natuurlijk, geen spd-sl op de mtb
[ Voor 17% gewijzigd door UltraSub op 27-04-2014 19:25 ]
joint_me schreef op zondag 27 april 2014 @ 16:36:
Vandaag SPD pedalen gemonteerd op mijn racefiets. Even in/uit geklikt terwijl ik mezelf vasthield aan de muur (ging ik bijna onderuit). Nu kreeg ik links "redelijk" makkelijk los, maar rechts is even worstelen voordat hij los schiet.
Nu vraag ik me af, of er nog tips zijn om te wennen? Met name op het gebied van afstellen.
Euh, naar achter/boven werkt toch helemaal niet bij SPD?Crazyanz schreef op zondag 27 april 2014 @ 18:07:
Bij losklikken je voet niet recht naar boven/achter maar iets opzei bewegen
Net dus (na kort ritje toen het eindelijk droog werd) maar in de oplader gestopt.
Stap na 25% is dat hij gaat aangeven dat hij lop 0% zit en dat wil ik liever niet
[ Voor 6% gewijzigd door DDX op 27-04-2014 19:43 ]
Idd. gewoon links or rechts. Maar zou altijd naar buiten klikken. Heb wel eens slag in wiel gekregen door naar het wiel toe uit te klikken....in het begin kan je wel eens een paniek aanval hebbenUltraSub schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:26:
[...]
Euh, naar achter/boven werkt toch helemaal niet bij SPD?
Mooie tussen stappen...arfDDX schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:36:
Gisteren gaf Di2 batterij aan dat hij op 25% zat, 3400km gereden.
Net dus (na kort ritje toen het eindelijk droog werd) maar in de oplader gestopt.
Stap na 25% is dat hij gaat aangeven dat hij lop 0% zit en dat wil ik liever niet
Ging jij nou mee naar de DTC?
100% groen
75% knipperend groen
25% rood
0% knipperend rood
Als je meer details wilt moet je de garmin 1000 aanschaffen (en nog extra shimano module)
Was wel van plan die dtc tocht te doen ja.
[ Voor 14% gewijzigd door DDX op 27-04-2014 19:59 ]
Eerst een powermeter zou ik dan zeggen.DDX schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:58:
Tja zijn maar 2 ledjes dus 4 stappen :
100% groen
75% knipperend groen
25% rood
0% knipperend rood
Als je meer details wilt moet je de garmin 1000 aanschaffen (en nog extra shimano module)
Was wel van plan die dtc tocht te doen ja.
3400?? 1, je hebt die fiets toch pas en 2, schakel je nooit of zo?DDX schreef op zondag 27 april 2014 @ 19:36:
Gisteren gaf Di2 batterij aan dat hij op 25% zat, 3400km gereden.
Want Shimano geeft ~ 1000 km aan.
Netjes man!
Nog een keer terug komend op drafting of achter iemand hangen (of zelfs voor) en de effecten ervan. DCrainmaker had in z'n Week in Review - April 27th, 2014 een video van Specialized gelinkt over de effecten. Best interessant als je het niets wist maar voor meer duidelijkheid is het zeker de moeite waard om even te kijken (2m50s). Enige wat mij verbaaste was dat het zelfs bij enkele fiets lengtes er tussen nog steeds veel kan uitmaken. Daarnaast is het fietsje ook wel komischVerwijderd schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 15:56:
Lekker rondje gefietst vanmorgen maar was rustig met wielrenners
[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 27-04-2014 23:21 . Reden: credit to dcrainmaker ]
Sinds kort ben ik een beetje begonnen met wielrennen. Eerste twee kleine tochtjes erop zitten (40 km ongeveer) om een beetje te starten en het gaat steeds beter
Topic een beetje doorgelezen en gericht een beetje gezocht, maar niet direct kunnen vinden wat ik zocht. Derhalve paar vraagjes:
- Eigenlijk alles kan je prijstechnisch het beste online kopen. Zeker shirtjes, repen en dat soort zaken. Zijn er websites die jullie aanbevelen? Googlen kan natuurlijk, maar vooral als jullie bij buitenlandse sites bestellen ben ik wel benieuwd
- Een garmin heb ik niet en is op dit moment nog wat te duur voor mij (arme student
- Ik ben nu bezig met routes plannen op routeyou.com. Ziet er fijn uit en heb al een route voor morgen klaarliggen. Echter, printen vind ik weer onhandig. Zou het mogelijk zijn om zon route naar je telefoon te porten en via een headset navigatie instructies te krijgen ofzo? Of is dat heel onhandig? Lijkt me sowieso niet top om met oortjes in te fietsen, maar om nu steeds mn route te checken op mijn telefoon evenmin..
Dit tot zover, thnx alvast
If you want to be the best, you need to work with the best :)
Verwijderd
Ik haal mijn kleding vaak heel goedkoop bij de bovenste webwinkel op google. Ik studeer ook, dus ik vind 30 euro voor een shirtje eigenlijk al redelijk aan de hoge kant. Ik rijd altijd in een 21 virages shirt. 30 euro, niets mis mee. Onderdelen koop ik altijd samen met een mannetje of 8. Dat betekent dat je kleine dingen van een paar euro alsnog kan kopen zonder je druk te maken om verzendkosten. Als je het snel in huis wilt hebben kan je lokaal shoppen. Ik ga zelf dan naar de decathlon omdat die dichtbij huis zit.Maardiweb schreef op maandag 28 april 2014 @ 00:08:
Hi all!
Sinds kort ben ik een beetje begonnen met wielrennen. Eerste twee kleine tochtjes erop zitten (40 km ongeveer) om een beetje te starten en het gaat steeds beterHeb van mijn pa een cyclocross in bruikleen die erg fijn fietst en ik ben steeds enthousiaster aan het worden
Topic een beetje doorgelezen en gericht een beetje gezocht, maar niet direct kunnen vinden wat ik zocht. Derhalve paar vraagjes:
- Eigenlijk alles kan je prijstechnisch het beste online kopen. Zeker shirtjes, repen en dat soort zaken. Zijn er websites die jullie aanbevelen? Googlen kan natuurlijk, maar vooral als jullie bij buitenlandse sites bestellen ben ik wel benieuwd
- Een garmin heb ik niet en is op dit moment nog wat te duur voor mij (arme student), maar ik heb natuurlijk wel gewoon een telefoon. Telefoon mounten lijkt me wat onhandig, maar kan prima mijn route tracken toch? Ik zie veel strava links voorbij komen, is dat een chille app? Ik heb ooit ook edomondo gekocht, lijkt me vergelijkbaar?
- Ik ben nu bezig met routes plannen op routeyou.com. Ziet er fijn uit en heb al een route voor morgen klaarliggen. Echter, printen vind ik weer onhandig. Zou het mogelijk zijn om zon route naar je telefoon te porten en via een headset navigatie instructies te krijgen ofzo? Of is dat heel onhandig? Lijkt me sowieso niet top om met oortjes in te fietsen, maar om nu steeds mn route te checken op mijn telefoon evenmin..
Dit tot zover, thnx alvast
Qua app heb ik Endomondo altijd draaien bij het fietsen. Alle routes fiets ik echter uit mijn hoofd. Door goed op de kaart te kijken en landmarks als snelwegen of kerken oid op de route te onthouden zul je denk ik niet veel moeite hebben je weg te vinden. Worst case scenario rijd je een paar kilometer om, niet heel erg. Dat overkomt mij meestal als ik een nieuwe route fiets maar heel erg vind ik 't niet.
Met oortjes in fietsen is volgens mij altijd punt van discussie en ik denk dat je daarbij vooral moet kijken wat je zelf prettig vindt. 2 oortjes in raad ik je in elk geval af.
Kleding online vind ik nooit een succes, wielerkleding valt zo raar. Ik heb alles van Decathlon maar of dat goed is valt ook over te twisten. Als je online koopt zorg dan voor een winkel met een gemakkelijk retourbeleid.
Routes volgen heb ik 1 keer geprobeerd. Ben toen keihard op m'n bek gegaan over wat grind, was 1 grote schaafwond en heb een maand niet gefietst. Conclusie, hard sporten + navigatie = gevaarlijk.
Routes plannen:
- Gebruik streetview om belangrijke punten te herkennen
- Rijdt op plaatsnamen, Nederland heeft geweldige wegenbordjes voor fietsers
- Als je het echt niet meer weet, pauzeer en neem je telefoon
[ Voor 21% gewijzigd door Makkelijk op 28-04-2014 07:17 ]
Redelijk, meer niet. Hoe vaak heb je wel niet dat je braaf de bordjes "Schubbekutteveen" volgt en dat er dan ineens geen bordjes meer staan? Ik had dat heel vaak (tot ik een Garmin kocht). Bloedirritant is dat.Rijdt op plaatsnamen, Nederland heeft geweldige wegenbordjes voor fietsers
[ Voor 5% gewijzigd door havana op 28-04-2014 08:33 ]
Gisteravond teruggekomen van een weekendje fijn fietsen in de Eifel. Even weg uit de drukte van Koningsdag en lekker peddelen. Met het gezamelijke groepje van 5 personen. Vier van de vijf waren vrijdagmorgen al vertrokken naar onze standplaats Blankenheim (via AirBnB een appartement gescoord) en toen ik vrijdagavond aankwam stonden de eerste kilometers alweer op de tellers.
Zaterdag de, naar het schijnt, fameuze Rursee-route 2.0 gestart. Aangezien Blankenheim niet echt op de route lag zijn we met de auto naar Heimbach gereden en vanuit daar gestart. Aangezien er zojuist een Garmin was aangeschaft tijdens de paaseierengekte bij Mantel hebben we geprobeerd deze direct aan te wenden, maar het blijkt toch een opgave te zijn voor een vijftal beta's om een Garmin aan de slinger te krijgen

Al met al een paar fijne klimmetjes mee kunnen pakken zoals de Widdauer Mauer en Branderhaild.
Zondag was de voorspelling regen, maar hoewel het wegdek nat was en de hemel bedekt met wolken hebben we geen druppel regen gehad. We zijn dus maar op de fiets gestapt voor een showdown met een oude bekende van een paar jaar terug; de Hohe Acht bij Adenau. Wonder boven wonder werd er vanaf Blankenheim als Adenau op de fietsbordjes getoond en zo konden we in rechte lijn naar de Hohe Acht en weer terug Strava.
Conclusie; Eifel is goed fietsen! Asfalt is grootendeels van prima kwaliteit, de Duitsers zijn prima lui en het eten is spotgoedkoop.
Als zelfs een stel programmeurs zo'n ding al niet aan de praat krijgen
Waarschijnlijk geprobeerd een route te rijden met aanwijzingen, dat is vragen om problemen. Gewoon een TCX zonder aanwijzingen, gaat altijd goed en werkt zelfs ZONDER kaart en werkt OOK als je de rit de andere kant op rijdt
[ Voor 10% gewijzigd door havana op 28-04-2014 09:06 ]
Eens even gekeken naar de prijzen van die Landal meuk. Moet nog vakantie boeken voor eind augustus namelijk en wil niet te ver weg. In augustus betaal je 1300 euro per week
[ Voor 47% gewijzigd door havana op 28-04-2014 09:06 ]
Yep, gebruik ze ook. Ideaal.peppie71 schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 06:25:
Camelbag podium. Niet goedkoop, maar dan heb je ook wat.
Leuk filmpje
Na inspectie van mijn schoenen kwam ik erachter dat ik de schroeven niet goed had aangedraaid, plaatje draaide.
Vanavond maar eens proberen te fietsen
Hello fellow humans
Heb hem nu ruim 1,5 maand jaUltraSub schreef op zondag 27 april 2014 @ 21:08:
[...]
3400?? 1, je hebt die fiets toch pas en 2, schakel je nooit of zo?
Want Shimano geeft ~ 1000 km aan.
Netjes man!
Geen idee wat normaal verbruik is, hoor ook wel van 6000km en dan schakel ik juist weer veel
Haha ja daar had ik afgelopen zaterdag best vaak last van.havana schreef op maandag 28 april 2014 @ 08:32:
[...]
Redelijk, meer niet. Hoe vaak heb je wel niet dat je braaf de bordjes "Schubbekutteveen" volgt en dat er dan ineens geen bordjes meer staan? Ik had dat heel vaak (tot ik een Garmin kocht). Bloedirritant is dat.
Vanaf afsluitdijk paar keer bordjes LF22a gezien, maar op veel kruisingen totaal geen bordjes.
Of kom je bordjes tegen met plaatsen waar je nog nooit van gehoord hebt
Ook leuke: bordjes Emmeloord en dan ben je daar en volgende plaats op planning is Lelystad, kom je alleen maar bordjes Urk tegen waar je niet heen wilt.
Wanneer je eenmaal Luik uit bent is de route prachtig. Aan het begin wat rustige klimmetjes en dan L'Ancienne Barrière: 4800m lang maar niet stijl dus lekker lopend. Na de tweede bevoorrading direct de Côte de la Haute Levée en daarna de Col du Rosier, dat is andere koek! De echte test is toch wel de Côte de la Redoute, gehaald met toch wel serieus harken op de 30x23. Toch iets te zware versnelling voor mij want na de Redoute heb ik een tijdje wat last van kramp in m'n kuiten, gelukkig later geen last meer van gehad. Het lekkerst klim ik toch rond de 70-80 rpm. De Côte de la Roche aux Faucons is ook een zware beproeving met 9.9% voor 1500 meter. De zwaarste klimmen zijn dan achter de rug en de Saint Nicolas is de laatste klim in Luik en die gaat weer lekker.
In totaal 2640 hoogtemeters, voor mij een record op één dag. De week ervoor de Amstel Gold Race toerversie (150km) gereden met 2169 hm maar vergeleken met LBL was dat peanuts.
Om 21:00 weer thuis. Super dagje gehad al met al! En inderdaad uitstekend georganiseerd (Golazo). Er waren totaal 8000 deelnemers met veel verschillende nationaliteiten. Wegen over het algemeen prima, wat korte kasseien stukjes maar niet bergop
http://www.strava.com/activities/134464883
Allemachtig wat een rit. Dik respect.DDX schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 19:53:
Vandaag ook maar een Koningsrit gemaakt en zoals M@cer aangeeft erg weinig andere fietsers gezien.
Rondje IJsselmeer, vroeg vertrokken en als grap vantevoren bedacht dat ik er 10u over zou doen, kwam uiteindelijk nog erg dicht in de buurt. (10u20)
Begonnen met knie en armstukken en laatste stukje ook weer aangedaan.
http://www.strava.com/activities/134421281
Er waren inderdaad weinig andere fietsers, zowel zaterdag als zondag. De zondag viel mij nog het meeste op omdat ik normaal horden fietsers richting of vanaf de Amerongse Berg zie komen.
Ik ben 1.83m met lang bovenlijf en heb ook framemaat 58. Momenteel heb ik tijdens het fietsen nog wel wat last van mijn onderrug, maar als ik zo het hoogteverschil zie tussen jou stuur en zadel dan zit ik wel een stuk hoger. Het zou op zich goed moeten zijn, want als ik mijn been strek kan ik net met de hak van mijn schoen op de trapper staan als deze in het verlengde van de zitbuis staat.oldsmelly schreef op zaterdag 26 april 2014 @ 16:33:
Even wat betere plaatjes van de nieuwe aanwinst...
Trek Madone 4.7 Full Ultegra 11
Frame 58
Ben zelf 1.84 ben lang bovenlijf.
Dit zit heerlijk
Wellicht 1 ring bij de stuurpen tussenuit om een iets meer sportievere houding te krijgen.
Maar dat zie ik wel over een paar 1000 km ben al blij dat ik hier heerlijk op kan trappen zonder pijn in mijn onderrug.
[afbeelding]
[afbeelding]
Gisteren tijdens een fietstocht van 50km kreeg mijn bijrijder een lekke band. Gelukkig had ik een reserveband bij en een fietspomp enzo, maar ik heb nu wel geleerd dat het verstandig is om iets van plastic handschoenen of papier mee te nemen. Het afnemen van de ketting en dergelijke geven wel behoorlijk zwarte handen
Het pompje kon ik nu ook eens voor het eerst testen en ondanks de compacte grootte kregen we de band toch vrij goed opgepompt. Voor de geïnteresseerden, het is een fietspomp van het merk Blackburn welke netjes naast het bidon gemonteerd zit.
PSN id: NL_SToRM
Qua Di2 geeft Shimano zover ik weer 2000KM aan voor accuduur (oude, externe model). Deze indicatie hebben ze echter nooit aangepast ondanks dat nagenoeg elke nieuwe firmware weer battery-optimization kent. Tevens gaan ze, kun je verwachten, uit van geheel andersoortig gebied dan hier in Nederland. Ik denk enkel als je in Zuid-Limburg woont je inderdaad vergelijkbare accu-duur zult hebben met wat Shimano meet, daarbuit zal zelfs het heuvelachtige deel bij de Veluwe waarschijnlijk nog minder geschakeld worden dan ze vanuit gaan. Ik heb nu ongeveer 1K gereden en zit nog op 75%.
Ik had ze er op staan als "course" wat volgens mij goed is (heb namelijk nog geen kaartmateriaal geïnstalleerd), maar op een 1 of andere manier lukt het me niet op de route goed op de Garmin te krijgen.havana schreef op maandag 28 april 2014 @ 09:05:
Met een track maakt zelfs dat geen verschil (zie mijn edit). Zo lang je aanwijzingen maar uitzet.
Eens even gekeken naar de prijzen van die Landal meuk. Moet nog vakantie boeken voor eind augustus namelijk en wil niet te ver weg. In augustus betaal je 1300 euro per week
Deze route: http://bikeroutetoaster.com/BRTWebUI/Course/291511
komt er zo uit te zien op de Garmin:
Oftewel de helft van de route is ineens verdwenen? Gebruik op bikeroutetoaster.com gewoon de export knop met de garmin plugin...
Voor het gemak hadden we het wiel er even uitgehaald, maar achteraf gezien had het inderdaad beter geweest om het wiel er even uit te lichten en dan de band langs de andere kant er af te halen.wackmaniac schreef op maandag 28 april 2014 @ 12:43:
Je hoeft je ketting toch niet af te nemen? Als het je achterband is hoef je alleen maar je derailleur beetje naar achter te trekken en dat stukje dient nu niet onder de smeer te zitten...
PSN id: NL_SToRM
Wat bedoeld wordt is dat je ook prima het wiel er uit kunt halen zonder de ketting aan te raken.SToRM666 schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:00:
[...]
Voor het gemak hadden we het wiel er even uitgehaald, maar achteraf gezien had het inderdaad beter geweest om het wiel er even uit te lichten en dan de band langs de andere kant er af te halen.
Dit topic is gesloten.
![]()