Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.044 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:27
Zo vandaag m'n Edge 810 binnen gekregen. Bij Mantel gekocht met de paaskorting. Bij het openen van de doos viel me wel op dat de edge een beetje vies was (soort kruimels) en de folie op het scherm niet erg nieuw leek. Ook zat er op het magneetje voor tussen de spaken een zwarte streep van een markerstift. Vind dit een beetje raar, zou het een refurbished toestel zijn? Softwareversie is 2.7, dus ben m nu aan het updaten naar 2.9.

Klein rondje gemaakt met cadans en hartslagmeter. Hartslag pakte die niet, dus misschien de band niet goed om of niet goed nat gemaakt. Cadans werkte wel. Ook verbinding gemaakt met m'n smartphone via bluetooth. Autoupload staat ook al aan en het weerbericht ook. Ga vrijdag of zaterdag een langere rit maken om alles goed te testen. Het ziet er tot nu toe allemaal leuk uit. OpenFietsMap gaat er binnenkort ook op. Heb al kaarten van de Benelux en de Alpen (jaja :+).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
coen76 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:42:
Wat eten jullie voor een avondrit? Ik eet in principe een normale maaltijd, maar ongeveer 60% van een normale portie, dan nog krijg ik vaak halverwege de rit flink last van mijn maag, meestal is dit na de eerste slokken water. Niet eten is ook geen optie voor mij.
Dat wisselt. Soms een volledige maaltijd, dan fiets ik dus na het eten. Soms een banaantje of iets dergelijks, dan eet ik na het fietsen. Pas de rit daar wel een beetje op aan. Als ik na het eten fiets, ga ik er geen D3-rit van maken bijvoorbeeld.

@PM_Petrol: die streep zat ook op de magneet die bij mijn Garmin zat.

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 23-04-2014 22:49 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12:06
PM_Petrol schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:43:
Zo vandaag m'n Edge 810 binnen gekregen. Bij Mantel gekocht met de paaskorting. Bij het openen van de doos viel me wel op dat de edge een beetje vies was (soort kruimels) en de folie op het scherm niet erg nieuw leek. Ook zat er op het magneetje voor tussen de spaken een zwarte streep van een markerstift. Vind dit een beetje raar, zou het een refurbished toestel zijn? Softwareversie is 2.7, dus ben m nu aan het updaten naar 2.9.
Apart, ik kreeg hem ook vandaag binnen en ook hier de kruimels. Heb hem nog niet kunnen testen maar hoop dat hij in orde is. T gevoel "refurbished" kreeg ik hier ook gelijk, zou niet erg netjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Wat eten jullie voor een avondrit? Ik eet in principe een normale maaltijd, maar ongeveer 60% van een normale portie, dan nog krijg ik vaak halverwege de rit flink last van mijn maag, meestal is dit na de eerste slokken water. Niet eten is ook geen optie voor mij.
Ik probeer dan geen vet te eten. Dus geen vlees of patat of weet ik het wat. Rijst of aardappelen met wat groente eet ik meestal. Rijst bevat ook nog eens veel koolhydraten. En anders kan je altijd nog pasta eten, zonder rundvlees. Ook wacht ik altijd minimaal 30min na een grotere maaltijd voordat ik op de fiets stap, anders krijg ik last van steken in de maagstreek.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Stoffa schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:47:
[...]

Apart, ik kreeg hem ook vandaag binnen en ook hier de kruimels. Heb hem nog niet kunnen testen maar hoop dat hij in orde is. T gevoel "refurbished" kreeg ik hier ook gelijk, zou niet erg netjes zijn.
Ik stuur ze morgen toch maar een mailtje om te vragen hoe dit zit. Wel een beetje slordig. Ik weet niet wat voor plastic zakjes Garmin normaal gebruikt, maar ik heb 3 verschillende. Afsluitbare en niet afsluitbare. En bij de afsluitbare heb ik 2 verschillende soorten kleuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Waarom geen rundvlees? Dit is toch juist licht verteerbaar en niet al te vet? ( in vergelijking met varkensvlees) vandaag had ik last na lasagna, vorige keer was het pasta dacht ik, beide dus wel met rundvlees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:04:
[...]

Denk waarschijnlijk XL maar gebruik even de maattabel. Ik ben 1,80, 75 kg en heb vrij forse bovenbenen. Heb bijvoorbeeld in bibshorts L en in jersey M (castelli/sportful).
Ga even meten :) Qua jersey kan ik bij Castelli een L aan :)
Edit: als ik de maattabel volg kom ik op een L hip 101 en inseam +/-84
argro schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:35:
[...]
Wat mij betreft valt Castelli normaal. Ik heb althans in Castelli geen andere maat dan normaal. Overigens lijkt L mij niet abnormaal voor iemand van 1,88 m en 81 kg.

En de CB is toch pas over 1.5 week? Volgens mij is er niemand die nu al weet wat voor weer het dan is.
Nou Castelli valt vreemd, qua handschoen maat moest ik volgens hen M hebben, L besteld en die zit als gegoten :+
Heel precies niet nee, lange termijn voorspelling of we omhoog of omlaag gaan qua temps zijn er altijd. Of ze kloppen is en tweede :+
Daarom ook omdat ik vaak in het weekend in de ochtend fiets, afgelopen weken was het toen ik vertrok tussen de 5 en 8 graden.
M@cer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:42:
Ik denk dat je aan een L wel genoeg hebt.. Ik ben 1.91 en 94 kilo en heb ook de XL Castelli broek. Wat normale shirts betreft (vaak Jack en Jones bv) zit ik meestal tussen L en XL.
Jack en Jones shirtjes draag ik M, normale bovenkleding eigenlijk ook altijd wel een M

Rara jongens die Italianen :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
coen76 schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:56:
Waarom geen rundvlees? Dit is toch juist licht verteerbaar en niet al te vet? ( in vergelijking met varkensvlees) vandaag had ik last na lasagna, vorige keer was het pasta dacht ik, beide dus wel met rundvlees.
Ik vermijd vlees in het algemeen voordat ik ga fietsen. Er zit toch vet in en daar kan ik in ieder geval niet tegen als ik daarna ga fietsen. Ik zou gewoon een koolhydraatrijke maaltijd eten, dan heb je alvast een voorraad voor op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik eet gewoon alles waar ik zin in heb met avondeten en stap meestal gelijk op de fiets zonder problemen. Maar 's ochtends fiets ik ook rustig 100+ kilometer op een ontbijtkoek en een bidon water.

Mijn lichaam is blijkbaar niet zo moeilijk of heeft genoeg reserves ;-)

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:46
Stoffa schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:47:
[...]

Ik heb vandaag de 800 binnen gekregen. Hier ziet alles er netjes uit en geen kruimels. Ga hem vrijdag proberen.
M@cer schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:42:
Ik denk dat je aan een L wel genoeg hebt.. Ik ben 1.91 en 94 kilo en heb ook de XL Castelli broek. Wat normale shirts betreft (vaak Jack en Jones bv) zit ik meestal tussen L en XL.
Ik ben 1,78 en weeg 84 kg maar en heb net een L Castelli broek binnen gekregen maar vind hem toch wel heel erg strak zitten :+ Hij gaat dus ook weer retour en heb al een maatje groter besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:26

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:33:
382W maximaal = 5,5W / kg (norm voor mijn lengte/gewicht/leeftijd is 275W)
263W op omslagpunt = 3,8W / kg (norm voor mijn lengte/gewicht/leeftijd = 150W)
Longinhoud = 4,9l
Inmiddels alle data en grafiekjes binnen. Moet er nog eens goed voor gaan zitten om dat te analyseren, wel onwijs interessant.

VO2max kwam uit op 62,7 ml/min/kg. Weet niet precies wat dat zegt overigens, maar het lijkt me een vrij hoge waarde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Als ik sport lijkt het er soms op dat mijn maaltijd langzamer verteerd dan als ik niet sport. Mijn maag blijft dus tijdens een rit van 2 uur gewoon vol aanvoelen, als ik dan ook nog ga drinken krijg ik vaak last. Ik ga volgende keer weer eens wat proberen zonder vlees. Een paar pannenkoeken ging vorige keer erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:51
Pelle schreef op woensdag 23 april 2014 @ 23:14:
[...]

Inmiddels alle data en grafiekjes binnen. Moet er nog eens goed voor gaan zitten om dat te analyseren, wel onwijs interessant.

VO2max kwam uit op 62,7 ml/min/kg. Weet niet precies wat dat zegt overigens, maar het lijkt me een vrij hoge waarde?
hier is iets ter vergelijking :
http://www.conditietesten.nl/vo2maxtabel.htm

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:26
Pelle schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:20:
[...]

Had ook graag gezien dat er een Ultegra crank op had gezeten, maar die kan ik ws. altijd nog wel plaatsen toch? Tenminste, als ik er dan ook een Ultegra BB op monteer?
Volgens mij werkt Willier met de BB386 trapas/bracket.
Dat betekent dat je niet zomaar een Shimano crankstel kunt monteren.
Je zult dat eerst een andere trapas moeten monteren.
Shimano levert die niet, dus je zult dan moeten kijken naar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Heb je inderdaad een adapter nodig en zoals gebruikelijk levert WheelsMFG die gewoon voor $50.

http://wheelsmfg.com/386evo-adapter-for-shimano-cranks.html

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 24-04-2014 09:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
wackmaniac schreef op woensdag 23 april 2014 @ 18:26:
Waar halen jullie sportvoeding als reepjes en gelletjes? Per stuk in de winkel is redelijk aan de prijs, wil eigenlijk wel wat meer richting grootverpakkingen gaan.
Ik maak mijn reepen zelf aan de hand van GCN recept (enige modificatie wel gedaan uiteraard 8)) . Qua drinken heb ik dat ook wel eens zelf gemaakt maar nu gebruik ik voornamelijk Aptonia orange smaak oa te koop via Decathlon (zoek maar in het topic, Havana heeft er wel wat over gerept).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Niks. Ik eet s'middags warm (tussen 13:00-14:00) en daarmee heb ik voldoende calorieën om te verbranden als ik na mijn werk ga fietsen. Ik neem wel een klein zakje rozijnen mee voor als ik iets trek krijg.

Gisteren met de baanfiets een lekkere training gedaan op hoge kadans (93 gem. met 50/17 over 45Km) http://app.strava.com/activities/133413767.
Ook nog een PR verbeterd en daarmee 7:40 min. onder de KOM uitgekomen 8) : http://app.strava.com/segments/6579939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Graham schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:14:
[...]

Ik maak mijn reepen zelf aan de hand van GCN recept (enige modificatie wel gedaan uiteraard 8)) . Qua drinken heb ik dat ook wel eens zelf gemaakt maar nu gebruik ik voornamelijk Aptonia orange smaak oa te koop via Decathlon (zoek maar in het topic, Havana heeft er wel wat over gerept).
He, dat is wel grappig om een keer zelf te maken. Ik heb hier in Groningen alleen geen Decathlon, dus daar moet ik dan nog eens een alternatief voor bedenken :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
wackmaniac schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:28:
[...]

He, dat is wel grappig om een keer zelf te maken. Ik heb hier in Groningen alleen geen Decathlon, dus daar moet ik dan nog eens een alternatief voor bedenken :)
Postnl bezorgd ook in Groningen toch ;) In Rotterdam zit er ook geen maar laat het dus gewoon bezorgen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik wil na jaren het gezegd te hebben, nu wel eens gaan beginnen met wielrennen. Ik wil de komende week wel de knoop doorhakken met het aanschaffen van een fiets, dus nu veel onderzoek doen. Mijn ogen vallen op de Rose Pro SL-2000, maar andere suggesties zijn ook welkom. Ik vind het belangrijk dat ik de komende jaren vooruit kan met zo'n fiets. De kans dat ik serieuze wedstrijden ga rijden zie ik heel klein in, dus 't hoeft geen ultralicht racemonster te zijn :P Wel wil ik bij een lokale wielervereniging om het allemaal goed te leren. M'n budget voor de fiets zit rond de 1000-1300 euro (excl. kleding/accessoires).

Rose Pro SL-2000 2014
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7YnZbcqNGnSPc5xboVh2MMTM/full.jpg

Van Rose heb ik goede verhalen gehoord. Bijzondere winkel om bij langs te gaan en ze meten alles voor je af. Voor rond de € 1.128 krijg je een volledige 105-groep fiets met een goed aluminium frame en interne bekabeling. De reviews op het internet over deze fiets zijn erg positief. Nadeel is wel dat de winkel helemaal in Duitsland zit en ik dus niet bij een lokale zaak langs kan voor garantie. Dit is de configuratie die ik heb geselecteerd, daar moeten nog wel pedalen bij:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pROpdBeF4WeclJGHdSPWAsD5/full.png

Tips voor wielen, zadel, of andere configuraties zijn erg welkom :) Linkje naar deze fiets op rose.nl.

Andere modellen die ik overweeg:
Sensa Toscana Special 2014 (€ 1.269) - Carbon frame, maar geen volledige 105-groep wat ik wel belangrijk vind. Sensa schijnt verder een prima Nederlands merk te zijn.
Cube Peloton Race 2013 (€ 999) - Bij deze fiets houd ik wat geld over, wat natuurlijk ook fijn is. Volledige 105 montage en ontvang geloof ik goede reviews op het internet. Wel een ouder model.
Cube Agree GTC Pro 2013 (€ 1.349) - Deze gaat dan weer over het budget heen, maar heeft een carbon frame met 105/Ultegra onderdelen (al is de crankset geen 105?).

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/suggesties :) Raden jullie wielrenschoenen/pedalen aan, of de mountainbike variant, die wat makkelijker schijnen te zijn voor beginners? Verder lijken mij de wielen en zadel naast een 105-groep ook best wel belangrijk, nog tips om daar een goede keus in te maken?

[ Voor 5% gewijzigd door Nordlys op 24-04-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
@Graham Heb je ook ervaring met de reepjes en gelletjes van Aptonia? Die zijn een stuk gunstiger geprijsd dan de repen en gels die ik op de eerder voorbijgekomen webshops zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:55
@Nordlys

Wil je perse voor een tripple gaan? en heb je daardoor die ultegra cassette (omdat 105 niet in 12-23 komt)?

Want als ik zelf nu een nieuwe fiets zou kopen dan zou het een compact worden (vind ik mooier, de fiets op de foto is ook een compact). De cassette kan je gewoon 105 houden tenzij je een configuratie wil die niet in 105 verkrijgbaar is. Verder maakt Rose prima fietsen, maar Cube en Sensa ook. Met zulke kleine verschillen zou ik vooral kijken naar welke fiets je het mooiste vind, bij welke je niet kan wachten om erop te stappen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Nordlys schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:34:
Ik wil na jaren het gezegd te hebben, nu wel eens gaan beginnen met wielrennen. Ik wil de komende week wel de knoop doorhakken met het aanschaffen van een fiets, dus nu veel onderzoek doen. Mijn ogen vallen op de Rose Pro SL-2000, maar andere suggesties zijn ook welkom. Ik vind het belangrijk dat ik de komende jaren vooruit kan met zo'n fiets. De kans dat ik serieuze wedstrijden ga rijden zie ik heel klein in, dus 't hoeft geen ultralicht racemonster te zijn :P Wel wil ik bij een lokale wielervereniging om het allemaal goed te leren. M'n budget voor de fiets zit rond de 1000-1300 euro (excl. kleding/accessoires).

Rose Pro SL-2000 2014
[afbeelding]

Van Rose heb ik goede verhalen gehoord. Bijzondere winkel om bij langs te gaan en ze meten alles voor je af. Voor rond de € 1.128 krijg je een volledige 105-groep fiets met een goed aluminium frame en interne bekabeling. De reviews op het internet over deze fiets zijn erg positief. Nadeel is wel dat de winkel helemaal in Duitsland zit en ik dus niet bij een lokale zaak langs kan voor garantie. Dit is de configuratie die ik heb geselecteerd, daar moeten nog wel pedalen bij:

[afbeelding]

Tips voor wielen, zadel, of andere configuraties zijn erg welkom :) Linkje naar deze fiets op rose.nl.

Sensa Toscana Special 2014 (€ 1.269) - Carbon frame, maar geen volledige 105-groep wat ik wel belangrijk vind. Sensa schijnt verder een prima Nederlands merk te zijn.
Cube Peloton Race 2013 (€ 999) - Bij deze fiets houd ik wat geld over, wat natuurlijk ook fijn is. Volledige 105 montage en ontvang geloof ik goede reviews op het internet. Wel een ouder model.
Cube Agree GTC Pro 2013 (€ 1.349) - Deze gaat dan weer over het budget heen, maar heeft een carbon frame met 105/Ultegra onderdelen (al is de crankset geen 105?).

Ik ben benieuwd naar jullie meningen/suggesties :) Raden jullie wielrenschoenen/pedalen aan, of de mountainbike variant, die wat makkelijker schijnen te zijn voor beginners? Verder lijken mij de wielen en zadel naast een 105-groep ook best wel belangrijk, nog tips om daar een goede keus in te maken?
Ik ben uiteindelijk bij Canyon terecht gekomen en heb een 2012 model gekocht uit de outlet met ongeveer hetzelfde budget als jij. Het voordeel is dat de fiets nu wel helemaal ultegra is afgemonteerd. De levertijd voor een outletfiets was een paar weken. De 2014 fietsen moet je erg lang op wachten lees ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
PM_Petrol schreef op woensdag 23 april 2014 @ 22:52:
[...]

Ik stuur ze morgen toch maar een mailtje om te vragen hoe dit zit. Wel een beetje slordig. Ik weet niet wat voor plastic zakjes Garmin normaal gebruikt, maar ik heb 3 verschillende. Afsluitbare en niet afsluitbare. En bij de afsluitbare heb ik 2 verschillende soorten kleuren.
Na nadere inspectie lijdt het voor mij geen twijfel dat dit een refurbished model is: er zitten kleine krasjes op de achterkant, en het rubber voor de usb opening is duidelijk al wat afgesleten. Ik ga hem denk ik niet terugsturen, omdat het allemaal prima werkt, maar ik vind het eigenlijk ronduit belachelijk. Ik heb betaald voor een nieuwe Edge, en krijg een tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Oops, goed dat je mij daarop wijst MrAngry, want ik was mij niet eens bewust van de verschillen. Ik zie dat er aardig wat discussies zijn onder wielrenners over wat nou beter is. Misschien is compact wel beter, scheelt ook nog wat in gewicht (en geld :)). Bij Rose krijg je dan wel een Omega CK-C4000ST 50/34 crankstel, dus niet volledig Shimano 105?

@coen76: Thanks! Canyon hoor ik ook goede verhalen over. Welke fiets heb jij gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27

Rose Pro SL-2000 2014
[afbeelding]

[afbeelding]

Voor AL en 105 heb je voor 950 een Ridley bij salden in nederland.
http://www.salden.nl/defa...id=53&fs=17729&catid=2926

Ik heb daar voor 1400 een carbonnen model met volledige ultegra afmontage gekocht.
Prorace Deamon, blijkbaar nog een belgisch merk ook dus steun ik mijn landje ook weer een beetje ;).

Nu, ik had al wel vrij veel op een mtb gefietst dus klikpedalen is me niet nieuw.
Dus ik ben voor race pedalen gegaan.

Bij een wegfiets is wat strakker aan de fiets zitten iets efficienter, dus dat is een voordeel van een race pedaal.

Bij SPD heb je als voordelen dat:
- je langs 2 kanten kunt in klikken
- je nog vrij normaal kunt wandelen op de schoenen zelf

Nu pedalen kan je later ook nog altijd gemakkelijk zelf vervangen en zijn niet al te duur.
Als je zou overwegen om in de winter te gaan mountainbiken => dan moet je op dat moment toch al geen nieuwe schoenen aankopen mocht je spd kiezen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Stoffa schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:54:
[...]

Na nadere inspectie lijdt het voor mij geen twijfel dat dit een refurbished model is: er zitten kleine krasjes op de achterkant, en het rubber voor de usb opening is duidelijk al wat afgesleten. Ik ga hem denk ik niet terugsturen, omdat het allemaal prima werkt, maar ik vind het eigenlijk ronduit belachelijk. Ik heb betaald voor een nieuwe Edge, en krijg een tweedehands.
Ik denk dat dat vaker gebeurd dan iedereen denkt.. Met de 7 dagen dat je je spullen zonder problemen terug kan sturen komen dat soort winkels ook in de problemen als ze die spullen allemaal weg moeten gooien of weg moeten doen voor dumpprijzen..

Het zou wel netjes zijn als ze het melden, maar daarmee krijg je waarschijnlijk meer problemen dan wanneer je het piepscenario gebruikt. Ik zou ze in ieder geval een mail sturen en om opheldering vragen. Waarschijnlijk wordt je er wel beter van..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Ik heb de Roadlite AL 7.0 CT 2012. Ik zie dat die inmiddels uitverkocht is, maar de 2013 is er nog wel. Hij bevalt erg goed, maar ik heb geen ervaring met andere fietsen, en kan dus niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2m5jjue.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/bhbn2h.jpg

Hier te zien waar de slijtage/krasjes zitten. Ik heb ze net toch maar gebeld, en gezien het een paaskorting was willen ze me tegemoet komen met een korting van 5 euro op een volgende aankoop. Tsja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:48

DjVe

Hatsaflats!

Die Rose is niet moeders mooiste vind ik :P

Over een maandje komt trouwens de nieuwe 105 5800 groep uit met 11 speed :) Geen idee of dan dumpprijzen krijgt op de oudere groep, maar ik vind het verschil 10 speed en 11 speed wel erg groot (op een compact). Het gat tussen buiten en binnenblad is echt veel kleiner, dus je bent minder aan het schakelen.

Ik denk dat je met wat onderhandelen ook wel een mooie Wilier Izoard XP met 105 kan regelen binnen budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
wackmaniac schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:36:
@Graham Heb je ook ervaring met de reepjes en gelletjes van Aptonia? Die zijn een stuk gunstiger geprijsd dan de repen en gels die ik op de eerder voorbijgekomen webshops zie.
Nope geen ervaring mee. Qua bars wel ervaring met isostar (vind ik goor dus koop ik niet), chimpanzee (is goed te doen, is wat meer organisch/biologisch mocht je daar interesse in hebben), en nog wat andere brands van de Groene Passage in Rotterdam die ook best goed zijn. Nadeel is dat ik een kruisallergie heb voor amandelen (ondanks dat ik ze super lekker vind) dus veel bars kan ik niet verdragen. Daarom bied hetzelf maken uitkomst. Tis super simpel, max een uurtje werk en je hebt ongeveer 20 bars in 1 batch. Eventueel kan ik het recept wel sturen. DM je emailadres.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06
chime schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:01:
[...]
Bij SPD heb je als voordelen dat:
- je langs 2 kanten kunt in klikken
[..]
SPD-SL pedaal hangt vanzelf al goed dat je gewoon direct kan inklikken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:31

4POX

Everybody is wired

Stoffa schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:16:
[afbeelding]
[afbeelding]

Hier te zien waar de slijtage/krasjes zitten. Ik heb ze net toch maar gebeld, en gezien het een paaskorting was willen ze me tegemoet komen met een korting van 5 euro op een volgende aankoop. Tsja :/
Er zit in de Garmin twee slijtage gevoelige componenten. Het flashgeheugen en de batterij. Nu wordt vaak bij refurbished producten vaak de batterij vervangen. Maar ik weet niet hoeveel writes het geheugen heeft gehad. Nu is dit geen ramp. Dat gaat toch jaren mee.

Toch leuk om er even een berekening op los te laten :D

Stel. Het geheugen in de Garmin is net als een SSD een halve megabyte per blok. En een blok gaat 3000 writes mee. Als de Garmin elke minuut zijn data schrijft dan gaat het geheugen 533 dagen non-stop mee.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
Neem een boterham / muslirepen ongeveer een uur voordat je gaat fietsen. Vervolgens na de rit gewoon avondeten.

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
SPD op een racer moet je niet willen IMHO. Speling is niet instelbaar en het contactoppervlak is ronduit klein. Inklikken is een stuk lastiger dan met andere systemen. Ja, er zijn schoenen waarbij het SPD-plaatje geïntegreerd is waardoor je erop kunt lopen maar dit zijn schoenen die voor toerfietsers zijn bedoeld (op tandems enzo), niet voor racefietsers. Die schoenen hebben vaak ook flexibele zolen en dat wil je niet.

Gewoon een degelijk pedaalsysteem nemen zoals SPD-SL, Look Keo, Speedplay of Time.

Ik schreef laatst een stukje op m'n blog over pedalen
8. Welk pedaal is het beste?

Het geldt hetzelfde voor als voor verzet en banden: het ideale pedaal bestaat niet. Wat vind je belangrijk in een pedaal: grootte contactoppervlak, zijdelingse speling, makkelijk inklikken, duurzame plaatjes of prijs? Of moet de boel uitwisselbaar zijn met de MTB? Is dat laatste een vereiste kom je bij SPD uit. Nadeel: klein contactoppervlak. Plaatjes zijn wel duurzaam en goedkoop en veel pedalen zijn dubbelzijdig. Zijdelingse speling is minimaal en niet instelbaar. Mensen met knieklachten hebben baat bij systemen met zijdelingse speling, zoals Speedplay en Time. Nadeel van Speedplay is de prijs en het feit dat je nauwelijks kunt lopen op de plaatjes. Voordeel is dat ze dubbelzijdig zijn. Voordeel van Time is de duurzaamheid, nadeel is dat het inklikken wat lastiger gaat (maar het went). Een all-rounder die uitblinkt qua prijs SPD-SL van Shimano. Makkelijk inklikken en goedkoop, nadeel is wel dat de plaatjes redelijk snel slijten en er daardoor verticale speling ontstaat. Look Keo is redelijk vergelijkbaar met SPD-SL.
@ reepjesdiscussie

Die reepjes zijn allemaal wel leuk, maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat ze beter werken dan ontbijtkoek of krentenbollen. Ik kies zelf voor krentenbollen aangezien ik van ontbijtkoek nogal ga ruften.

[ Voor 59% gewijzigd door havana op 24-04-2014 10:58 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoffa schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:16:
[afbeelding]
[afbeelding]

Als ik het goed begrijp heb je dus een Marktplaats product gekocht voor de volle prijs? Zoiets zou ik dus niet pikken, als het er niet bij stond is het gewoon oplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 13:26

Pelle

🚴‍♂️

wezep schreef op donderdag 24 april 2014 @ 08:55:
[...]

Volgens mij werkt Willier met de BB386 trapas/bracket.
Dat betekent dat je niet zomaar een Shimano crankstel kunt monteren.
Je zult dat eerst een andere trapas moeten monteren.
Shimano levert die niet, dus je zult dan moeten kijken naar een ander merk.
Ik meende dat het bij dit model niet perse het geval was?

http://www.wilier.it/en/products/road-bike/gtr/
Bottom bracket FSA Gossamer custom Wilier
Als ik bij een ander model kijk (bijv. http://www.wilier.it/en/products/road-bike/zero-9/) dan lees ik daar wel dat er een BB386 EVO in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gossamer is in ieder geval het goedkoopste van het goedkoopste van FSA. Vergelijkbaar met Tiagra bij Shimano. Erg jammer als dat op zo'n mooie bike zit.

Via Google kom ik er niet achter welke systeem de GTR MJ2014 nu heeft. Bijvoorbeeld Wiggle spreekt inderdaad van BB386. Maar bijvoorbeeld dit topic spreekt van een "ouderwets" BSA bracket. Maar als je dan dit filmpje bekijkt, lijkt het weer een BB386.

[ Voor 68% gewijzigd door havana op 24-04-2014 11:09 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:53:
SPD op een racer moet je niet willen IMHO. Speling is niet instelbaar en het contactoppervlak is ronduit klein. Inklikken is een stuk lastiger dan met andere systemen. Ja, er zijn schoenen waarbij het SPD-plaatje geïntegreerd is waardoor je erop kunt lopen maar dit zijn schoenen die voor toerfietsers zijn bedoeld (op tandems enzo), niet voor racefietsers. Die schoenen hebben vaak ook flexibele zolen en dat wil je niet.

Gewoon een degelijk pedaalsysteem nemen zoals SPD-SL, Look Keo, Speedplay of Time.
Zelf SPD, vind het prima werken maar nog geen ervaring met SPD-SL dus kan niet oordelen over andere systemen. Ik ga waarschijnlijk zelf kijken naar Speedplay of SPD-SL als ik het aanpas.
Wolly schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:58:
[...]

Als ik het goed begrijp heb je dus een Marktplaats product gekocht voor de volle prijs? Zoiets zou ik dus niet pikken, als het er niet bij stond is het gewoon oplichting.
Denk dat je wat meer posts moet lezen boven die van hem. Gaat niet om oplichting of marktplaats.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Wolly schreef op donderdag 24 april 2014 @ 10:58:
[...]

Ben ik volledig met je eens. Ik bekijk het echter vooral pragmatisch: wat levert het mij op om hem terug te sturen? Een hoop gedoe, nog een week zonder Edge en dan eentje zonder de minimale beschadigingen die er nu op zitten. Dat is mijn reden hem te houden.
Omdat ik het daarnaast wel belachelijk vind van Mantel name & shame ik ze wel op een forum. Mensen moeten weten dat dit kan gebeuren als je daar een Edge bestelt. De "tegemoetkoming" van 5 euro slaat natuurlijk ook als een tang op een varken.

Wat ik me wel afvraag is wie hier de sneaky bastard is: levert Garmin Mantel refurbished Edges als nieuw, of koopt Mantel refurbished Edges in om ze als nieuw te slijten (dit laatste vermoed ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
Gisteren twee keer lek gereden. Eerste keer was ik nog maar net onderweg, dus ben ik omgedraaid om thuis even een nieuw binnenbandje erop te leggen. Tweede keer was op het verste punt in m'n route, dus ter plekke binnenbandje vervangen en voor de eerste keer m'n CO2 pompje gebruikt. Dat was geen succes, het fietste, maar bij elke ribbel in de weg had ik het idee dat ik op m'n velg reed. Gelukkig was ik redelijk in de buurt van een fietsenwinkel, dus ik heb een kleine detour gemaakt om de boel fatsoenlijk opgepompt te krijgen.

Nu ga ik twee dingen doen. Ten eerste ga ik m'n velgen en m'n buitenbanden eens goed nakijken (eerste lek was voor, tweede lek was achter). Ten tweede ga ik een fatsoenlijke minipomp kopen zodat ik iets meer dan 2 bar in m'n bandjes kan krijgen. Nu kan ik mij herinneren dat het hier een aantal keren over minipompjes is gegaan, en dat er eigenlijk maar één of twee goede keuzes zijn. Een zoekopdracht levert alleen weinig resultaat op, dus misschien vergis ik me wel.

Volgens mij was het gemakkelijk om een pompje met slangetje te hebben, maar meer herinner ik me niet. Zijn er no-brainers qua minipompjes, of blijft het altijd behelpen met die dingen?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lezyne en dan eentje uit de HP serie is wat je zoekt.

http://www.futurumshop.nl...ve-lite-hp-handpomp.phtml

Ik heb zelf de MicroRocket van Topeak, die is ook prima maar als je meer dan 4 bar wil dan ben je wel ff bezig. Eén van mijn fietsmaten heeft de bovenstaande Lezyne en daarmee haal je wel vrij eenvoudig meer dan 6 bar. Ding heeft ook een slangetje wat inderdaad heel makkelijk is.

[ Voor 77% gewijzigd door havana op 24-04-2014 11:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
Topeak Racerocket HP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik schreef laatst een stukje op m'n blog over pedalen
Link?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is nog niet gepubliceerd dit blog :>

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Antaresje schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:06:
en voor de eerste keer m'n CO2 pompje gebruikt. Dat was geen succes, het fietste, maar bij elke ribbel in de weg had ik het idee dat ik op m'n velg reed.
Gevaarlijk om op te antwoorden, want het gevaar van de immer durende holy war tussen pompjes en co2, maar toch: wat heb je dan in godsnaam gedaan :P
Das nou net een voordeel van CO2, plop en zo goed als 8 bar er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:43
Ooit eens een goedkoop CO2 pompje gekocht, onder het motto van 'goed genoeg om thuis te komen'. Waarschijnlijk een combinatie van matig pompje en onhandige gebruiker dus. Hoe dan ook, als ik toch al bezig ben geweest met een binnenbandje vervangen, dan maakt die minuut die het kost om met het handje te pompen ook niet meer uit. Tel daarbij op dat onhandigheid van mijn kant bij een normale pomp niet het risico van niet genoeg patronen inhoudt, en voor mij is de keuze snel gemaakt. Sterker nog, ik heb al een Lezyne pompje besteld :)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Een aanvulling op je blog.. De schoenplaatjes van de Time Expresso zijn totaal niet duurzaam. Echt binnen de kortste keren kan je ze weer vervangen omdat de voorkant af is gesleten. Ben nu binnen het jaar al bezig met mijn 4de set schoenplaatjes (en ik probeer er echt op te letten).

Verder zijn de Time pedalen ook een aanslag voor je scheenbeen/kuiten aangezien ze de vorm hebben van een martelwerktuig en je bij een korte broek binnen de korste keren onder de wondjes en krassen zit.

Op mijn nieuwe fiets stap ik weer over naar Shimano.
Wat ik me wel afvraag is wie hier de sneaky bastard is: levert Garmin Mantel refurbished Edges als nieuw, of koopt Mantel refurbished Edges in om ze als nieuw te slijten (dit laatste vermoed ik).
Dit lijkt me toch wel heel sterk voor zo'n grote fietsenwinkel, dan kan je echt je naam niet zomaar te grabbel gooien. Zolang mensen zonder problemen hun spullen 7 dagen kunnen terugsturen kan je mooi een paar dagen gratis een Garmin Edge huren voor bv een Amstel Gold Race.

[ Voor 31% gewijzigd door M@cer op 24-04-2014 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb het over de RXS serie, met de Xpresso's heb ik geen ervaring. Verhalen die ik erover hoor zijn niet best. De vorige serie van Time (iClic) was ook al zo'n mislukking. Gelukkig hebben ze de good old RXS nog steeds in 't gamma.

Hoe pedalen je scheenbeen kunnen verwonden snap ik niet.

Aan Shimano pedalen doe je zeker geen miskoop. Alleen de verticale speling die na verloop van tijd optreedt (als de plaatjes slijten) vind ik hoogst irritant.

[ Voor 33% gewijzigd door havana op 24-04-2014 11:57 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:20

Rose Pro SL-2000 2014
[afbeelding]

[afbeelding]

Zelfde hier, jaren over nagedacht nu uiteindelijk begonnen. Ben geen super sporter maar het bevalt mij meer dan ik had gedacht. Mijn budget was max 1000 euro (exclusief kleding e.d.) Ik ben uiteindelijk bij een Sensa fiets uitgekomen.
http://www.12gobiking.nl/...nsa_modena_race_comp_2014
Ik ben daar prima geholpen en ik vind dit een mooie fiets met een prima groep (105). Volgens mij is dit een zeer scherp geprijsde fiets met een 105 groep. Voor 150 euro meer krijg je de ultegra groep.
Succes met je zoektocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Even misstappen bij het inklikken is snel gebeurd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zal wel aan mij liggen, maar dat gebeurt mij helemaal nooit. Echt nooit.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Niet online
Dat is een hele scherpe prijs inderdaad. 105 vind ik prima, ultegra heeft maar beperkte voordelen geloof ik als je het met de meerprijs vergelijkt. Ik zal eens bij 12gobiking langsgaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

SPD op een racer moet je niet willen IMHO. Speling is niet instelbaar en het contactoppervlak is ronduit klein.
Ik weet niet hoeveel vormen van speling je hebt bij pedalen, maar de mate waarin je schoen vast zit in een SPD pedaal en dus de mate waarin je nog je voet kunt "draaien" is wel degelijk in te stellen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

DeFeCt schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:13:
[...]

Ik weet niet hoeveel vormen van speling je hebt bij pedalen, maar de mate waarin je schoen vast zit in een SPD pedaal en dus de mate waarin je nog je voet kunt "draaien" is wel degelijk in te stellen.
SPD pedalen hebben in elke richting meer speling (wat handig is in het bos om je gewicht te verplaatsen) en klikken snel in en uit. Zeker omdat je gewoon je voet op het pedaal kan rammen (kant maakt niet uit) en het klikt wel een keer. Dat werkt overigens ook met uitklikken zo, wat wel zo prettig is als ik je wel eens te hard een bocht/jump neemt en weer eens op de grond beland. SPDSL kan alleen zijwaarts bewegen en je zit strakker vast en moet op één bepaalde manier in/uit klikken.

Ik rij overigens met Time Xpresso 4 pedalen en kan me (nog) niet vinden in de slijtage van de plaatjes. Het zit wel een stuk beter dan SPDSL, maar het klikken blijf ik lastig vinden. Ik heb vaak het idee dat ik er maar half in zit en daardoor klik ik eerst weer uit en dan weer in.
havana schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:58:
Zal wel aan mij liggen, maar dat gebeurt mij helemaal nooit. Echt nooit.
Patser :+

[ Voor 8% gewijzigd door DjVe op 24-04-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik zit zelfs te overwegen om weer terug te gaan van rxs naar spd. Rxs loopt kut en klikt kut in. Het is dat ik nog wel regelmatig >100km fiets, maar anders zou ik allang weer op spd zitten. Heb spd op mtb en crosser en dat vind ik eigenlijk fijner, vooral het tweezijdig inklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Voor de klagers dat je telefoon het niet lang genoeg volhoudt op lange ritten: stuur met usb-aansluiting! :)

[ Voor 3% gewijzigd door wackmaniac op 24-04-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Wat bedoelen jullie precies met 2 zijdig inklikken? Mijn spd pedalen hebben alleen aan de bovenkant een kliksysteem. Of gaat het om de richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

SPD (offroad pedalen) hebben meestal aan twee kanten een kliksysteem. Het maakt dus niet uit aan welke kant je voet erop ramt, hij klikt wel. SPD-SL (road pedalen) hebben maar één kant waar je in kan klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Duidelijk, mijn oude mountainbike spd pedalen waren ook maar eenzijdig, vandaar de verwarring.
Omdat ik dus al spd schoenen had heb ik ook voor de racefiets spd pedalen gekocht. Dit bevalt nog prima.

[ Voor 36% gewijzigd door coen76 op 24-04-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
DeFeCt schreef op donderdag 24 april 2014 @ 12:13:
[...]

Nee, alleen de veerspanning.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 15:12
MrAngry schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:43:
@Nordlys

Wil je perse voor een tripple gaan? en heb je daardoor die ultegra cassette (omdat 105 niet in 12-23 komt)?

Want als ik zelf nu een nieuwe fiets zou kopen dan zou het een compact worden (vind ik mooier, de fiets op de foto is ook een compact). De cassette kan je gewoon 105 houden tenzij je een configuratie wil die niet in 105 verkrijgbaar is. Verder maakt Rose prima fietsen, maar Cube en Sensa ook. Met zulke kleine verschillen zou ik vooral kijken naar welke fiets je het mooiste vind, bij welke je niet kan wachten om erop te stappen.
Ligt er voor een groot deel aan hoeveel je zelf wil knutselen en hoeveel vertrouwen je hebt in je eigen kunnen. Een triple lijkt me erg fijn voor beginners (heb ik en ben ik zelf): Je krijgt een groot bereik, kleine stappen en een lekkere overlap tussen je kettingbladen.
Als je weet dat je alleen in Nederland rijdt of voor een bergrit je binnenblad en/of cassette kan wisselen en dan de consequentie van grotere sprongen tussen je verzetten kan hebben, kan een compact interessant zijn. Voor mij persoonlijk zijn geen van de voordelen van de compact tov triple (kettinglijn en gewicht) belangrijk.
Zelfs als je de vanwege kettinglijn onbruikbare versnellingen aftrekt, heb je met een triple gewoon meer versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
SPD op een racer moet je niet willen IMHO. Speling is niet instelbaar en het contactoppervlak is ronduit klein.
Een klein contactoppervlak maakt bij een zeer stijve zool niet zoveel meer uit natuurlijk.
@ reepjesdiscussie

Die reepjes zijn allemaal wel leuk, maar er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat ze beter werken dan ontbijtkoek of krentenbollen. Ik kies zelf voor krentenbollen aangezien ik van ontbijtkoek nogal ga ruften.
Wat voor wetenschappelijk bewijs bedoel je precies? Je kunt toch kijken naar de voedingswaarde van een bepaald product? Het ene product scoort daar beter op dan het andere.

[ Voor 17% gewijzigd door argro op 24-04-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-10 09:13

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:03:
[...]

Nee, alleen de veerspanning.
Ah, dan denk ik dat de veerspanning je het idee geeft dat je makkelijker kunt draaien :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Ik hoop niet dat je dit gaat aandragen, want hierin werd naar mijn idee alleen aangetoond dat je beter presteert als je eet dan wanneer je alleen water drinkt.

On-topic: ik krijg brood niet zo makkelijk weg tijdens het fietsen. Zo'n reepje gaat dan wat makkelijker naar binnen. Neem tegenwoordig ook vaak een Snelle Jelle oid mee; dat wil ook wel prima. En die reepjes nemen minder plaats in dan een krentenbol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bacchus schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:05:
[...]

Ligt er voor een groot deel aan hoeveel je zelf wil knutselen en hoeveel vertrouwen je hebt in je eigen kunnen. Een triple lijkt me erg fijn voor beginners (heb ik en ben ik zelf): Je krijgt een groot bereik, kleine stappen en een lekkere overlap tussen je kettingbladen.
Als je weet dat je alleen in Nederland rijdt of voor een bergrit je binnenblad en/of cassette kan wisselen en dan de consequentie van grotere sprongen tussen je verzetten kan hebben, kan een compact interessant zijn. Voor mij persoonlijk zijn geen van de voordelen van de compact tov triple (kettinglijn en gewicht) belangrijk.
Zelfs als je de vanwege kettinglijn onbruikbare versnellingen aftrekt, heb je met een triple gewoon meer versnellingen.
11sp lost grote stappen op. Kettinglijn? Pff, hou ik me niet echt aan op :)
Als ik de schakels ga horen landen op het voorblad wordt het irritant en doe ik er wat aan. En trimming van de derrie is heerlijk op de Di2 ;)
Ik zie met 11 sp en gewoon simpele cassette wissels (tot 32 achter inmiddels) echt de voordelen niet meer van een triple. Gewoon lekker 12-25 in Nederland, tochtjes diep in het zuiden en Belgie soms 11-28, en voor de Alpen doe ik dan wel de 11-32. Ja, je hebt dan toch wat grotere sprongetjes in de Alpen, maar daar staat tegenover dat je wel alle voordelen de rest van de tijd hebt. En de meesten van ons rijden toch echt de meeste km's in Nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
M@cer schreef op donderdag 24 april 2014 @ 11:58:
Even misstappen bij het inklikken is snel gebeurd..
Daar kan je bij zowel spd en spd-sl toch last van hebben ?
(vuil ertussen oid)

Kan nou niet zeggen dat spd makkelijker inklikt dan spd-sl.

@Ultrasub; welke bladen en cassette hangt echt van persoon af.
Als je op een triple veel wisselt tussen alle 3 de bladen denk ik niet dat je blij gaat worden van een compact of dubbel.

Ik heb zelf een 53/39 met 11-25.
Heb een 12-30 casette liggen voor het geval ik echt klimmetjes wil gaan doen. (maar 12% in limburg/belgie ging prima met 11-25)

[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 24-04-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:25
DDX schreef op donderdag 24 april 2014 @ 14:01:
[...]

(vuil ertussen oid)

Tja, persoonlijk vind ik mijn spd op de mountainbike makkelijker in klikken dan de spd-sl op de racer. Alleen al het feit dat de trapper niet verkeerd om kan zitten maakt het al iets makkelijker. Om te fietsen vind ik spd-sl wel veel fijner. Zelfs met mijn gele blokken heb ik veel minder speling dan met mijn mtb schoenen. Ook voelt het voor mij veel steviger aan waardoor ik er meer vertrouwen in heb.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja dat verkeerd om zitten snap ik niet, de achterkant van mijn spd-sl pedalen valt/hangt automatisch naar beneden ?
Dus als ik vanaf achterkant inklik gaat het eigenlijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Geen problemen met SPD-sl. Af en toe heb ik wel ik mis steek omdat ik niet oplet en dat ziet er erg debiel uit, maar 9/10 keer is het blindelings goed inklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
[...]
Heb een 12-30 casette liggen...
Is dat op een of andere manier te zien, of moet ik echt tandjes gaan tellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Kan je aflezen (tenzij het erg smerig is) maar tellen is ook niet echt lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
[...]

(vuil ertussen oid)

Dat klopt, maar door dat achterlijke ontwerp in de vorm van een martelwerktuig (een aantal scherpe hoeken) had ik vorig jaar op een gegeven momen 5 a 6 wondjes/krassen aan de binnenkant van mijn kuit. Als je even met je voet uit het pedaal staat te wachten voor bv een stoplicht gebeurd het heel snel dat het pedaal even langs je been gaat en dat staat bij de Expresso gelijk aan een kras op je been (bij mij in ieder geval).

Verder zijn die plaatjes ook nog eens moeilijk te krijgen ivm Shimano of Look en slijten ze bij mij op een of andere manier heel snel. De plaatjes die er nu 3 maanden onderzitten beginnen ook alweer slecht te worden. Nu maak ik heel wat uren op de fiets, maar ik verwacht toch maximaal 2 setjes per jaar te verslijten.

Dit zijn puur mijn ervaringen na 1 jaar Expresso 6 (4 setjes plaatjes en een keer de pedalen vervangen onder garantie).

[ Voor 5% gewijzigd door M@cer op 24-04-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ja die Expresso's zijn zeker niet het beste product van onze Franse vrienden.

Ter vergelijking: ik doe ruim 2 jaar met mijn RXS schoenplaatjes, dat is ongeveer grofweg 20.000 km. Dan beginnen ze wat te knarsen maar zijn ze technisch gezien gewoon nog goed verder.

En ja, het inklikken is wat lastiger dan bij SPD-SL maar de klemming is dan ook beter (NOOIT verticale speling, ook niet als de plaatjes oud worden).

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 24-04-2014 15:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mijn spd-sl plaatjes zien er ook niet echt nieuw meer uit. (bepaalde plekken hapjes uit het geel verdwenen) maar fiets er nu al zo'n 15k mee en klikken nogsteeds prima in/zitten goed vast.

Heb nu wel nieuwe schoenen besteld (2e paar is wel zo handig als het bijvoorbeeld geregend heeft voor drogen) en zet daar dus meteen nieuwe plaatjes op.
Huidige schoenen worden backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zou dan liever een setje winterschoenen kopen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Heb ik ook al staan ;)
Maar die zijn niet echt bruikbaar met huidige temperaturen.

[ Voor 58% gewijzigd door DDX op 24-04-2014 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Zijn er eigenlijk nog wielrenners die een spatbord gebruiken (achter) tegen het opspatten? Ik ben even aan het kijken wat ik ga doen. Voor die ene rit is het niet zo belangrijk maar ik fiets ook op mijn racefiets naar mijn werk. Bijvoorbeeld http://bbbcycling.com/accessories/fenders/BFD-04

Voorkeur gaat uit naar iets makkelijks qua erop en afhalen. Heb nu een assaver maar dat werkt ook niet echt goed eigenlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
De truc om plaatjes goed te houden is ook weinig op fietsschoenen lopen. Ik had enige tijd nieuwe plaatjes en ben daarmee, wegens een crash waardoor de fiets onberijdbaar was geworden, naar huis gelopen. Dat was circa 1,5km. Dat was wel einde verhaal voor de gloednieuwe plaatjes. Thans staan mijn fietsschoenen, net als de fiets in de schuur. Ik loop op slippers naar de schuur. Doe daar de fietsschoenen aan en zet hooguit 3 stappen voordat ik op het zadel plaatsneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:31

4POX

Everybody is wired

Graham schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:01:
Zijn er eigenlijk nog wielrenners die een spatbord gebruiken (achter) tegen het opspatten? Ik ben even aan het kijken wat ik ga doen. Voor die ene rit is het niet zo belangrijk maar ik fiets ook op mijn racefiets naar mijn werk. Bijvoorbeeld http://bbbcycling.com/accessories/fenders/BFD-04

Voorkeur gaat uit naar iets makkelijks qua erop en afhalen. Heb nu een assaver maar dat werkt ook niet echt goed eigenlijk.
In de winter heb ik de ass saver erop. Die kost 9 euro.

http://ass-savers.com

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
4POX schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:00:
[...]

In de winter heb ik de ass saver erop. Die kost 9 euro.

http://ass-savers.com
Like I said....die werkt niet echt goed naar mij mening.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 10:39

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

UltraSub schreef op donderdag 24 april 2014 @ 13:51:
Als ik de schakels ga horen landen op het voorblad wordt het irritant en doe ik er wat aan. En trimming van de derrie is heerlijk op de Di2 ;)
Heerlijk? Jah, echter zo 'goed' dat je ook niet doorhebt als je blijkbaar extreem lang klein-klein fietsen en vervolgens je 200KM oude ketting in 2-en fietst omdat er door de kettinglijn toch wat meer stress op de schakels zit dan je wilt voor langere tijd.
Graham schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:25:
[...Ass-saver...]

Like I said....die werkt niet echt goed naar mij mening.
Hij doet dan ook precies hoe hij heeft, je ass beschermen, niet je rug. Als het 'goed' is zou je broek en dus zeem niet doorweekt moeten raken als je op een natte weg fietst (zonder extreme regen), je rug zelf kan nog wel nat worden, maar die raakt met beetje regen sowieso al sneller doorweekt. Ik ben erg blij met de ass-saver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:41

sapphire

Die-hard pruts0r

Rose Pro SL-2000 2014
[afbeelding]

[afbeelding]

Gewoon wat foto-gear verkopen en je hebt zo genoeg voor een mooie racert ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:34
argro schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:16:
De truc om plaatjes goed te houden is ook weinig op fietsschoenen lopen. Ik had enige tijd nieuwe plaatjes en ben daarmee, wegens een crash waardoor de fiets onberijdbaar was geworden, naar huis gelopen. Dat was circa 1,5km. Dat was wel einde verhaal voor de gloednieuwe plaatjes. Thans staan mijn fietsschoenen, net als de fiets in de schuur. Ik loop op slippers naar de schuur. Doe daar de fietsschoenen aan en zet hooguit 3 stappen voordat ik op het zadel plaatsneem.
Ik wandel best wel stukjes op de plaatjes en tot nu toe houden ze het nog aardig uit. Ik loop wel voorzichtig en geen honderden meters, maar paar keer een tuin door of even het huis door komt regelmatig voor.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kippenijzer schreef op donderdag 24 april 2014 @ 17:32:
[...]

Heerlijk? Jah, echter zo 'goed' dat je ook niet doorhebt als je blijkbaar extreem lang klein-klein fietsen en vervolgens je 200KM oude ketting in 2-en fietst omdat er door de kettinglijn toch wat meer stress op de schakels zit dan je wilt voor langere tijd.
Valt wel mee hoor.. hou er stiekem toch wel beetje rekening mee ;)
Was een beetje gechargeerd natuurlijk. Maar mijn punt was dat ik er echt niet constant rekening mee hou. En tot nu toe heeft mijn vorige ketting het daar ruim 2500 km mee uit gehouden, en toen was hij nog niet aan vervanging toe eigenlijk.
Ik ga in ieder geval niet naar het binnenblad als het tempo even behoorlijk zakt om welke reden dan ook. Dan blijft het gewoon groot groot. Klein klein komt maar zelden voor, meestal alleen als ik een klim zie opdoemen waarvan de aanloop snel is en ik weet dat er sowieso naar binnen geschakeld moet worden later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wat leuks voor vanavond op de bank...
wilfrieddejong schreef op 10:49 AM - 24 Apr 2014:
Vanavond Holland Sport over Luik-B-Luik; met Hinault, @BoogerdLive (over VDB), @pvdmeersch (renners in WO II), @tom_dumoulin, 21.30 u, Ned3.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 15:12
Graham schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:01:
Ik heb iets dat daar aardig op lijkt en dat werkt best ok. Is snel te (de)monteren en redelijk effectief. Zowel kont als rug blijven droog.
Het monteert aan de zadelpen dus er is weinig dat tegenhoudt daaromheen te roteren. Dat heeft dus tot gevolg dat als je er bv bij het opstappen tegenaan tikt, hij niet meer boven je wiel zit en dus niet werkt.
Ander nadeel kan zijn dat het er precies zo goedkoop uitziet als dat het is. Close-fit fenders zien er een stuk sjieker uit, werken denk ik ook wel beter maar zijn minder snel te (de)monteren en iets kostbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:13
http://www.bikeparts4u.nl...-achterspatbord-x-tra-dry

Deze werkt ook goed. Door het rubber in de band verwerkt, voorkomt dat ie draait om de zadelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Stoffa schreef op donderdag 24 april 2014 @ 09:54:
[...]

Heb al een email van ze terug. Normaal leveren ze nieuwe toestellen. Maar het kan ook gebeuren dat er niet is gecontroleerd, dus kan het ook een toestel dat als showmodel heeft gediend of een terug gestuurd apparaat zijn. Ze bieden me wel een nieuwe toestel aan als ik het huidige terug stuur. Maar ik stuur m ook niet terug, werkt prima zo. Ik zat eigenlijk te hopen op iets als een couponbon ofzo :+. Ik heb gewoon 2 jaar garantie stond er ook bij, dus als die nog kuren gaat vertonen is die zo bij hun voor reparatie.
Maar alsnog een beetje slordig van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
PM_Petrol schreef op donderdag 24 april 2014 @ 19:11:
[...]

Heb al een email van ze terug. Normaal leveren ze nieuwe toestellen. Maar het kan ook gebeuren dat er niet is gecontroleerd, dus kan het ook een toestel dat als showmodel heeft gediend of een terug gestuurd apparaat zijn. Ze bieden me wel een nieuwe toestel aan als ik het huidige terug stuur. Maar ik stuur m ook niet terug, werkt prima zo. Ik zat eigenlijk te hopen op iets als een couponbon ofzo :+. Ik heb gewoon 2 jaar garantie stond er ook bij, dus als die nog kuren gaat vertonen is die zo bij hun voor reparatie.
Maar alsnog een beetje slordig van ze.
Een couponbon was ook niet meer dan terecht geweest. Refurbished modellen als nieuw verkopen kan je echt niet maken. Het excuus "o sorry normaal gesproken leveren we nieuwe toestellen" geloof ik persoonlijk geen snars van. Ik ben alsnog blij met mijn Edge, maar heb aan Mantel een nare smaak over gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Godver, donderse onweersbui op m'n knar gekregen. Heb op 60 minuten fietsen er iets van 20 staan schuilen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:29
Ik rij momenteel geen deuk in een pakje boter en moet sneller lossen dan het peloton op gang komt, maar mijn dochter stond net voor het eerst op het podium :D

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff flink geshopt. Een castelli endurance bib bij futurumshop en een hele berg repen en gels bij duursport. Kan ik een half jaar mee vooruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
hammy87 schreef op donderdag 24 april 2014 @ 18:31:
http://www.bikeparts4u.nl...-achterspatbord-x-tra-dry

Deze werkt ook goed. Door het rubber in de band verwerkt, voorkomt dat ie draait om de zadelpen
Die lijkt veel op die BBB. Ik zal het eens aan Serge vragen als ik daar langs kom. Moet ik binnenkort toch heen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had op vakantie iets te veel op de schoenen rondgelopen met dit als resultaat

Afbeeldingslocatie: http://i1300.photobucket.com/albums/ag97/RoanKanninga/foto22_zpscda5022c.jpg

nu had ik gelijk nieuwe plaatjes besteld maar ik moet zeggen dat het in en uitklikken nu een stuk fijner gaat en ook valt de speling reuze mee, dus ik hou ze eerst nog maar even er onder

Over die pompjes discussie:
Ik heb een Lezyne handpompje (Road drive M), prima ding en pompt binnen no time 5 bar er in (moet zeggen dat het daarna wel wat pittiger word, maar als je flinkt doorpompt kom je wel tot 8 bar, erg handig is het slangetje wat er voor zorgt dat je niet constant aan je ventiel zit te roppen bij het pompen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-10 09:17
De korte sks raceblades installeren ook in 5 min als ze eenmaal op maat zijn ingesteld. Had die de hele winter op mn fiets en dat werkt wel veel beter dan aan zadelpen.

Afbeeldingslocatie: http://media1.roseversand.de/product/370/1/4/144025_2.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Makkelijk op 25-04-2014 07:51 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Makkelijk schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 05:38:
De korte sks raceblades installeren ook in 5 min als ze eenmaal op maat zijn ingesteld. Had die de hele winter op mn fiets en dat werkt wel veel beter dan aan zadelpen.

[afbeelding]
Ook een oplossing. Thx voor het mee denken.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Wat doen jullie aan krakende schoenplaatjes? Bij mij bij SPD-SL, plaatjes en pedalen zijn zo goed als nieuw en kraken als een idioot. Heel irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Boutjes invetten, en opnieuw monteren misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Janusz schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 10:30:
Wat doen jullie aan krakende schoenplaatjes? Bij mij bij SPD-SL, plaatjes en pedalen zijn zo goed als nieuw en kraken als een idioot. Heel irritant!
Alles van mijn hele fiets opnieuw invetten, ketting vervangen en cassette aandraaien. Heb namelijk de ervaring dat als het ergens kraakt dat de oorzaak altijd elders zit.
Pagina: 1 ... 43 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.