Als je echt zo'n oude hebt met die metalen opschuif- units met dikke blauwe plastic moeren, past het alleen als je een ouderwetse vierkante trapas met interne lagers hebt. Je hebt wat ruimte nodig tussen de crank en het bracket. Op zich geloof ik niet dat je fiets er slechter van wordt met zo'n Twinnyload, zolang het goed past.
Gisteren ook AGR gedaan, was weer een mooi dagje. 150km (was 140, ze ronden alle afstanden mooi af naar boven). In het begin inderdaad filerijden, maar na en km of 20 splitsten de kortste afstanden eraf en konden we lekker doorrijden. Ik had op elke klim genoeg plek (ik ken het gebied als mijn broekzak, dus kon me ook goed positioneren) en ook op de Keut lekker de ruimte, helemaal links. Kon zelfs nog opschakelen op het steile deel, dankzij rugwind. Ik was blij met het perfecte verzet, 50-38 en 12-27, alles probleemloos bovengekomen en niet vaak hoeven schakelen tussen binnen- en buitenblad dankzij wat overlap in de verzetten. Bij de finish nog ff lekker gegeten in de tent en hop de auto in, om de hoek. Toch handig als je collega ter plaatse de online zaken moet monitoren voor de organisatie

.
Overigens sinds kort op Veloflex Master 25mm bandjes (24mm zelf gemeten), bevallen goed. Verschil met mijn GP4000s hiervoor is met name de rolweerstand op hogere snelheid. Bij die Conti's hoorde en voelde ik duidelijk weerstand opbouwen bij 35-40 en harder, bij de Veloflexen veel minder. Heeft met name te maken met het nagenoeg afwezig zijn van een anti-leklaag denk ik. Ze zien er ook nog erg sweet uit, met die klassieke tube-look.