In bezit van beide, China spul > Decathlon én is met EUR20 voor een set goedkoper. Het is natuurlijk wel minder dan origineel Castelli Assos Nalini etc, maar je krijgt imho wel meer bang for the buck.DDX schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:05:
Koop dan gewoon setje kleding bij de Decathlon ?
Mijn vriendin heeft heel enthousiast voor kerst een Belkin setje voor me gekocht, zoals verwacht voor de prijs een imitatie setje met coolmax zeem. Zeem is gewoon dun en simpel, irritantste is dat op één of andere manier mijn balzak steeds tussen de stof en zadel ofzo zoiets zit. En dat is pijnlijk !Pelle schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 17:42:
Ik heb ook wel eens zitten kijken naar Castelli gear op Aliexpress ($30 voor een heel setje bijv.), maar dat is inderdaad echt imitatie. Qua afwerking is het allemaal vrij netjes volgens mij, maar in de meeste wielerbroeken stoppen ze Coolmax zemen. Ik heb geen idee of dat wat is, maar als je daar op google't dan krijg je hele wisselende verhalen.
Vergeleken met mijn goedkope Onda broekje (€25) is de zeem gewoon een stugge lap. Ik houd hem nu voor zomer set als ik maar een uurtje ofzo rijd.
Ga ook maar eens op alliedexpress neuzen, op ebay kom ik weinig interessante chineese carbon bidonhouder tegen. Zelfs de standaard Elite Custom race waar ik nu naar zit te loeren is duurder op ebay dan in Nederland.
Toch denk maar mijn standaard XLC houdertjes vervangen wat iemand hier meteen al riep toen ik mijn fiets net nieuw had
Ik heb goede ervaringen met carbon van Aliexpress. Ik heb een replica van een 3-T Ergonova gekocht (http://www.aliexpress.com/snapshot/6010827465.html) en een tweetal Bontrager XXX bidonhouders (http://www.aliexpress.com/snapshot/278308394.html). Beide zien en voelen erg degelijk. Het nadeel......dat je er 5 weken op moet wachten
Ik heb telkens na mijn ritten last van mijn ellebooggewricht. Ik heb het idee dat dit komt doordat ik mijn arm telkens (onbewust) door strek tijdens het rijden. Is dit een probleem wat vaker voor komt?
Ik heb net een kledingsetje besteld. Toch maar geen chinese namaak. Op de website van Aliexpress kon ik niet anders dan imitatie vinden. Hopen dat jij nog voor het weekend binnen is.
Ik heb deze set besteld:
Ik heb net een kledingsetje besteld. Toch maar geen chinese namaak. Op de website van Aliexpress kon ik niet anders dan imitatie vinden. Hopen dat jij nog voor het weekend binnen is.
Ik heb deze set besteld:

[ Voor 99% gewijzigd door coen76 op 15-04-2014 20:59 ]
Ik wil een oude smartphone (Galaxy Ace) als fietscomputer gaan gebruiken.
Om het probleem met de accu te ondervangen heb ik bij de Action een accu gekocht.
Nu komt het volgende probleem: De houder voor op het stuur, wat/welke gebruiken jullie ?
Om het probleem met de accu te ondervangen heb ik bij de Action een accu gekocht.
Nu komt het volgende probleem: De houder voor op het stuur, wat/welke gebruiken jullie ?
Verwijderd
Hoe is het in italie qua namaak ? Heb een sellre san marco aspide op het oog en die kost in IT rond de 90 euro...
Ik heb toch liever een kwaliteit zeem. Zeker als je soms 4 uur + op de fiets zit of elke dag gebruik (woon/werk).
Heb zelf vorig jaar een Castelli namaak shirt gekocht + sleeves. De sleeves zijn in de naden al bijna helemaal door (maar kan ik dus makkelijk even onder de naaimachine doen en dan is het weer helemaal top). Het shirt is erg goed, zit lekker en goede kwaliteit. Zit er nu over na te denken een helm te kopen via aliexpress.
Heb een echte broek (Castelli) dus kan niet vergelijken wat betreft de zeem.
Heb een echte broek (Castelli) dus kan niet vergelijken wat betreft de zeem.
Ik heb het eens geprobeerd met zo'n mount: http://www.dealfon.com/sh...ung-Galaxy-Ace-S5830.html (10 euro vanuit china), tegen de trilling eerst een oude binnenband om het stuur en dan pas de mount (welke ik zelf moest fabriceren omdat de bijgeleverde mount te dun was).schuurman schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 20:55:
Ik wil een oude smartphone (Galaxy Ace) als fietscomputer gaan gebruiken.
Ben er vrij snel vanaf gestapt:
- Het is nogal lomp
- Het scherm gaat naar verloop van tijd uit of dimt, in beide gevallen met direct zonlicht niet leesbaar
- Als het gaat regenen moet je hem opbergen
- De GPS is niet snel genoeg om de snelheid weer te geven
- Lange tochten houdt hij niet vol (je scherm constant aanhouden houdt je telefoon waarschijnlijk hooguit 1 of 2 uur vol)
Raar... Is zo gek nog niet
@Tsjilp in het algemeen heb je gelijk, gedeeltelijk wel te ondervangen:
Heb voor dit experiment de beschikking ver een Nexus 4 met een specifieke Haicom houder voor deze telefoon dat moet beter gaan hoop ik.
- Het scherm gaat naar verloop van tijd uit of dimt, in beide gevallen met direct zonlicht niet leesbaar
- Gebruik IP Bike, die past de powersettings helemaal aan. Of het scherm in de zon leesbaar scheelt sterk per apparaat. - De GPS is niet snel genoeg om de snelheid weer te geven
- Je kan eventueel met behulp ANT+ sensor (en op je telefoon eventueel een ontvanger) dit ondervangen, maar kost wel wat natuurlijk - Lange tochten houdt hij niet vol (je scherm constant aanhouden houdt je telefoon waarschijnlijk hooguit 1 of 2 uur vol)
- Scheelt per smartphone en applicatie en schuurman lijkt dat probleem (gedeeltelijk) te ondervangen.
Heb voor dit experiment de beschikking ver een Nexus 4 met een specifieke Haicom houder voor deze telefoon dat moet beter gaan hoop ik.
[ Voor 5% gewijzigd door llevering op 15-04-2014 22:33 . Reden: Aangevuld met welke houder/telefoon ik nu ga gebruiken ]
Kan er niet gewoon even iemand een kickstart project beginnen met een android fietscomputer ofzo 
Zie dat wahoo iets heeft geprobeerd, heb je alleen een iPhone voor nodig.
http://eu.wahoofitness.com/rflkt-cadence-bundle-pack.html
[ Voor 41% gewijzigd door haakjesluiten op 15-04-2014 23:30 ]
De houder die ik had kwam weliswaar uit china, maar was wel specifiek voor mijn telefoon. Toch vertrouwde ik het nooit 100% en deed altijd nog een elastiekje om de telefoon + houder, praktisch onmogelijk om uit de houder te vliegen. Mocht je voor de telefoon + houder oplossing gaan, dan raad ik je dat dan ook zeker aan.
Als je voor een ANT oplossing gaat, kun je imho beter een Garmin oid aanschaffen.
Zelfs met een accu pack gaat je telefoon het niet lang volhouden als het scherm aanstaat, zeker niet als je met apps als IP bike (ken het niet) de helderheid gaat aanpassen (verhogen) om het leesbaar te houden. Android 2.3 (Galaxy Ace) is nou ook niet de meest energiezuinige versie van Android.
Oh ja, nog een extra punt: Bediening tijdens het fietsen is, vooral op wat slechtere wegen, bijna niet te doen. Ook het aflezen is lastig op klinkerwegen.
Maar goed, als je er mee door wilt gaan: zorg in ieder geval dat je je telefoon goed vastmaakt, en vertrouw niet alleen op de klemmetjes van de bike mount (zie ook reactie llevering)
Als je voor een ANT oplossing gaat, kun je imho beter een Garmin oid aanschaffen.
Zelfs met een accu pack gaat je telefoon het niet lang volhouden als het scherm aanstaat, zeker niet als je met apps als IP bike (ken het niet) de helderheid gaat aanpassen (verhogen) om het leesbaar te houden. Android 2.3 (Galaxy Ace) is nou ook niet de meest energiezuinige versie van Android.
Oh ja, nog een extra punt: Bediening tijdens het fietsen is, vooral op wat slechtere wegen, bijna niet te doen. Ook het aflezen is lastig op klinkerwegen.
Maar goed, als je er mee door wilt gaan: zorg in ieder geval dat je je telefoon goed vastmaakt, en vertrouw niet alleen op de klemmetjes van de bike mount (zie ook reactie llevering)
UltraSub in "Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18"Crazyanz schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 22:53:
Kan er niet gewoon even iemand een kickstart project beginnen met een android fietscomputer ofzo
Ik heb al tientallen mensen voorbij zien komen die werkelijk ALLES doen om een smartphone als fietscomputer te gebruiken en ALLEMAAL komen ze na veel geklooi en tientallen euro's aan houders en extra accu's uit bij... een Garmin.
Een telefoon kun je zien als een swiss army knife; het is goed in veel dingen maar nergens perfect in. Als ik een fles wijn open trek, pak ik ook liever een echte kurkentrekker...
Een telefoon kun je zien als een swiss army knife; het is goed in veel dingen maar nergens perfect in. Als ik een fles wijn open trek, pak ik ook liever een echte kurkentrekker...
[ Voor 28% gewijzigd door havana op 16-04-2014 09:20 ]
Kun je met een Garmin 500 / 510 nog redelijk navigeren? Een vooraf gemaakte route als lijn voldoet in principe al voor mij.
De wijzen komen uit het Oosten!
Ja, dat werkt op zich best. Natuurlijk wel iets minder dan een "grote" Garmin, maar het werkt. Je moet wel redelijk goede ogen hebben, want het scherm is iets kleiner maar er staan dan ook veel minder details op. Grootste nadeel is dat je geen kaart hebt dus als je bijvoorbeeld bij een wegafsluiting o.i.d. komt dan moet je zelf iets verzinnen en kun je niet terugvallen op de kaart. Maar goed, dan kun je natuurlijk ook altijd nog je smartphone pakken. Zo vaak zal dat immers niet gebeuren.
[ Voor 72% gewijzigd door havana op 16-04-2014 09:20 ]
Als ik www.garmin.nl mag geloven kan dat zelfs op de Edge 200, die volgens de Pricewatch 109 eu kost.
Ja, die heeft alleen geen ant+ ondersteuning voor hartslag, cadans etc. En echt navigeren is het ook niet he. Het is het volgen van een track. Voor mij voldoet het prima trouwens, maar ik ken ook wel mensen die er niet mee om hebben leren gaan.
e; Misschien moeten we een nieuw topic starten over GPS fietsnavigatie / fietscomputers in het algemeen, want het gaat hier tegenwoordig meer over Garmins en alternatieven dan over fietsen.
e; Misschien moeten we een nieuw topic starten over GPS fietsnavigatie / fietscomputers in het algemeen, want het gaat hier tegenwoordig meer over Garmins en alternatieven dan over fietsen.
[ Voor 27% gewijzigd door MrAngry op 16-04-2014 09:56 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
+1havana schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:49:
Ik heb al tientallen mensen voorbij zien komen die werkelijk ALLES doen om een smartphone als fietscomputer te gebruiken en ALLEMAAL komen ze na veel geklooi en tientallen euro's aan houders en extra accu's uit bij... een Garmin.
Als je nu al enigszins "serieus" op de fiets zit spaar even verder en koop gewoon een Garmin, gezien die er in de toekomst toch wel gaat komen
Bewaar je telefoon voor Instagram tijdens het fietsen.
Ik gebruik m'n iPhone 5 icm een hartslagmeter en m'n Pebble smartwatch als fietscomputer. Heb nergens problemen mee. Na 3,5 uur zit de batterij nog boven de 50%, dus ook voor langere ritten een prima oplossing.
Ook verdomd handig als het regent, zo'n iPhone.
Met de GPS én ANT+ sensoren gaat het overigens wel héél hard hoor, zeker als je de vliegtuigmodus uitzet.
En als fietscomputer is het misschien wel mogelijk, maar het ging hier ook om navigeren.
Met de GPS én ANT+ sensoren gaat het overigens wel héél hard hoor, zeker als je de vliegtuigmodus uitzet.
En als fietscomputer is het misschien wel mogelijk, maar het ging hier ook om navigeren.
[ Voor 116% gewijzigd door havana op 16-04-2014 10:50 ]
Ik ben meegeweest als begeleider bij de roparun, hier hadden we een garmin apparaatje wat ook een lijn weergaf. Op zich duidelijk genoeg om te weten waar je af moet slaan en welke richting je op moet
Een kaart is handig, maar ik heb inderdaad gewoon een smartphone. Waar ik "navigatie" voor zou willen gebruiken is het uitstippelen van een route op onbekend terrein en dat vervolgens in te laden in de fietscomputer en op pad te gaan. Zo leer je eens andere stukken kennen zonder dat je naar de juist afslagen zoekt of grote wegen hoeft te fietsen.
Het verbaasde mij, welke mogelijkheden de 510 heeft kwa navigeren. Route inladen en hij geeft zelfs instucties bij het afslaan en geeft een gedetaileerd beeld van de te maken bocht. Ideaal en maakt voor mij de onderliggende kaart bij bijvoorbeeld de 800/810 overbodig.NoepZor schreef op woensdag 16 april 2014 @ 08:26:
Kun je met een Garmin 500 / 510 nog redelijk navigeren? Een vooraf gemaakte route als lijn voldoet in principe al voor mij.
Vliegtuigmodus moet wel uit, met vliegtuigmodus aan heb je op de iPhone geen GPS (geldt in ieder geval voor de iPhone 4(S)).havana schreef op woensdag 16 april 2014 @ 10:48:
Ook verdomd handig als het regent, zo'n iPhone.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Wie heeft met de Garmin en een vermogensmeter (Garmin Vector, SRM, etc) een aantal ritten gelogd?
Ik ben eens benieuwd naar de weergave hiervan in Garmin Connect.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Die garmin komt er hier zeker ook later nog wel.. maar als tussenoplossing toch gegaan voor een wahoo bike pack met accupack en ant sensoren. Tweedehands koop je zo'n setje voor 60-80 euro. En kan toch zo'n 4-5 uur rijden met scherm aan.havana schreef op woensdag 16 april 2014 @ 07:49:
Laurens ten Dam rijd met een Garmin 500 en een power meter. Maar ik kan alleen zijn Strava results zien:NielsTn schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:25:
Wie heeft met de Garmin en een vermogensmeter (Garmin Vector, SRM, etc) een aantal ritten gelogd?
http://www.strava.com/activities/130480116/analysis
O ja, niet te veel naar zijn hartslag kijken, dat is erg frustrerend
[ Voor 8% gewijzigd door SnowDude op 16-04-2014 15:58 ]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik heb een Stages (nu ook met Europese webshop):NielsTn schreef op woensdag 16 april 2014 @ 15:25:
http://connect.garmin.com/activity/473782843
Naast de knullige vertaling van power naar 'Voeding' heb je er in Garmin Connect niet veel extra dan een grafiekje, Strava geeft wel wat meer weer zoals je power curve en fitness (misschien minder als het niet je eigen ride is):
http://www.strava.com/activities/125255489
Ik ga ook eens cyclinganalytics.com proberen, die site heeft ook funky grafiekjes zoals power tegenover heartrate per uur.
Meldingen van garmin connect breng ik wel door oa via facebook of applicatie zelf 
Wellicht beperkt grafiek in garmin connect omdat oa balans niet te meten is tussen links en rechts?
Wellicht beperkt grafiek in garmin connect omdat oa balans niet te meten is tussen links en rechts?
[ Voor 38% gewijzigd door NielsTn op 16-04-2014 17:35 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Nog nooit gehad: een uitgewaaide lens. Kon 'm gelukkig weer in doen! Net even heerlijk wezen rammen rondom het Zuidlaardermeer.
http://www.strava.com/activities/130879302/overview
http://www.strava.com/activities/130879302/overview
If it aint fixed, it's broken.
Op advies van de fysio rustig aan doen, dus een rondje van 23km a 27.5 gem
Havana heeft gelijk: vorig jaar heel t jaar gereden met iPhone en Quadlock. Helemaal perfect, maar de accuduur is gewoon te shit. Ik moet constant mn lader meenemen om bij een stop op te laden. Tijd voor een Garmin dit jaar (nu nog zien of t een simpele 800 wordt of gelijk maar de 1000). Ik had naar je moeten luisteren Havana!
Regen is trouwens geen probleem: bij de Quadlock krijg je een Poncho die prima werkt. Alle nadelen die ik lees over smartphones vind ik onzin, behalve accuduur: dat is echt DE partypooper.
Regen is trouwens geen probleem: bij de Quadlock krijg je een Poncho die prima werkt. Alle nadelen die ik lees over smartphones vind ik onzin, behalve accuduur: dat is echt DE partypooper.
[ Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 16-04-2014 20:43 ]
Vreemd windje stond er vanavond, eigenlijk totaal geen wind mee gehad.
En idd had rondje precies andersom moeten rijden dan had ik eigenlijk alleen maar wind mee gehad :

http://www.strava.com/activities/130941646
En idd had rondje precies andersom moeten rijden dan had ik eigenlijk alleen maar wind mee gehad :

Idem hier. Of ik nou mee of tegen of zijwind had...kwam er ook niet uit. Gewoon door gefietstDDX schreef op woensdag 16 april 2014 @ 21:18:
Vreemd windje stond er vanavond, eigenlijk totaal geen wind mee gehad.
[afbeelding]
Had hele tijd idee dat m'n benen niet echt mee wilden werken.
Als je dan thuis ziet dat je hele tijd wind tegen had valt het gelukkig weer mee dan
Als je dan thuis ziet dat je hele tijd wind tegen had valt het gelukkig weer mee dan
[ Voor 42% gewijzigd door DDX op 16-04-2014 22:06 ]
Had vooral zwaar tussen Maeslantkering en Maassluis toen ik langs de Maas reed. Geen HR-strap mee dus geen idee wat de hartslag was maar gok 160+.DDX schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:05:
Had hele tijd idee dat m'n benen niet echt mee wilden werken.
Zie trouwens net in het NTFU magazine (eigenlijk de reclame erbij) een wielset bij Correct van Shimano. De WH-6700 Ultegra voor 199. Is dat wat eigenlijk? Zit me beetje te oriënteren overigens, huidige setje is nog prima maar hou me ogen open.
Heb even wat ritten geupload naar Cycling Analytics. Heeft een aantal meer grafieken dan Strava premium voor als je een vermogensmeter hebt. De power vs. heart rate grafiek ziet er indrukwekkend uit 
http://www.cyclinganalytics.com/user/6917035
Alleen de hoogtemeters kloppen niet.
http://www.cyclinganalytics.com/user/6917035
Nou de fietsenmaker heeft jullie inschatting bevestigd. Het frame is stukTheJason schreef op zondag 13 april 2014 @ 22:17:
Mijn vriendin is vandaag helaas gevallen met de fiets. Ze is in de berm gereden en heeft daar kennelijk een paaltje geraakt. Gaat gelukkig wel redelijk goed met haar. Heeft nu alleen wel last van haar bovenbeen waarmee ze het paaltje raakte. Ze maakt zich nu ook vooral zorgen over haar fiets en de staat van het (carbon)frame.
Hier een tweetal foto's (plek is bij het balhoofd).
[afbeelding]
[afbeelding]
Helaas zijn veel fietsenzaken morgen dicht. Dus wordt het lastig om daar morgen al een mening van te krijgen. Daarom was ik benieuwd of jullie misschien een idee hebben of dit erg lijkt of wel mee valt.
Nu wil mijn vriendin graag weer hetzelfde frame weer. De fietsmaker heeft alleen nieuwe modellen.
Iemand hier een tip om aan een Pinarello FP Due white silver 2012 frame te komen (of met Ultegra montage)? Mailtje naar Pinarello is reeds verstuurd maar nog geen reactie op.
So das balen 
Naar aanleiding van de discussie over carbon spul uit China even op alliexpress zitten neuzen naar bidon houders. Volgens mij zijn al die "carbon" dingen gewoon van plastic, iig die van Matock.
Ben nu op zoek naar wat stoerdere houders voor een Giant TCR0 frame, kom nu veelal op Elite custom race houders uit of chineese imitatie. Iemand anders nog een idee voor een wat stoerdere houder, vond de aangedragen Bontragers van Aliexpress ook wel wat maar denk niet dat die echt mooi staan
Naar aanleiding van de discussie over carbon spul uit China even op alliexpress zitten neuzen naar bidon houders. Volgens mij zijn al die "carbon" dingen gewoon van plastic, iig die van Matock.
Ben nu op zoek naar wat stoerdere houders voor een Giant TCR0 frame, kom nu veelal op Elite custom race houders uit of chineese imitatie. Iemand anders nog een idee voor een wat stoerdere houder, vond de aangedragen Bontragers van Aliexpress ook wel wat maar denk niet dat die echt mooi staan
Iemand bekend met deze webwinkels?
http://www.cycles-store.com/road-bikes/pinarello.html
www.cycleshome.com/
Daar heb ik namelijk de fiets nog wel gevonden.
Zien er wel goed uit qua site, maar verder niet echt veel over te vinden vind ik.
http://www.cycles-store.com/road-bikes/pinarello.html
www.cycleshome.com/
Daar heb ik namelijk de fiets nog wel gevonden.
Zien er wel goed uit qua site, maar verder niet echt veel over te vinden vind ik.
TheJason: blijf daar vooral weg. Zoek maar eens op de naam van die site met 'scam' erachter, dat zegt genoeg
Op sites zoals connect en strava kan je die laten corrigeren. Kan vast ook op die site lijkt me? Wat wel helpt is om handmatig voordat je ga rijden je hoogte even in te stellen ivm je barometer.matthijsln schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:48:
ff mailtje sturen naar de importeur hier in de benelux , zit in Roosendaal. Misschien heeft hij nog een afnemer die zon ding in de winkel ergens heeft staan.TheJason schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:55:
[...]
Nou de fietsenmaker heeft jullie inschatting bevestigd. Het frame is stuk![]()
Nu wil mijn vriendin graag weer hetzelfde frame weer. De fietsmaker heeft alleen nieuwe modellen.
Iemand hier een tip om aan een Pinarello FP Due white silver 2012 frame te komen (of met Ultegra montage)? Mailtje naar Pinarello is reeds verstuurd maar nog geen reactie op.
http://www.cardsports.nl/pagina/18/pagina.aspx.aspx
www.degroot-it.nl
Of anders Wim Evertse in Zierikzee even mailen, da's een van de grotere en betere Pina-dealers.
Bedankt voor de tip. Misschien toch niet heel verstanding om daar iets te kopen.+Pelle schreef op woensdag 16 april 2014 @ 23:35:
TheJason: blijf daar vooral weg. Zoek maar eens op de naam van die site met 'scam' erachter, dat zegt genoeg
Dank je. Mailtje wordt verstuurd!degroot schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:14:
[...]
ff mailtje sturen naar de importeur hier in de benelux , zit in Roosendaal. Misschien heeft hij nog een afnemer die zon ding in de winkel ergens heeft staan.
http://www.cardsports.nl/pagina/18/pagina.aspx.aspx
Dank je. Mailtje wordt verstuurdhavana schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:42:
Of anders Wim Evertse in Zierikzee even mailen, da's een van de grotere en betere Pina-dealers.
Daar staat de fiets nu en die heeft het frame helaas nietDDX schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:23:
Je kan ook Vos in Zwanenburg proberen.
Als je precies weet wat je wilt hebben is dat een prima winkel, in alle overige gevallen zou ik ook daar wegblijven. De indruk die ik van die lui heb is dat zij een leek die eigenlijk een 54cm frame nodig heeft zonder moeite een 62cm frame aansmeren omdat daar voor hen toevallig een leuke marge op zit (vanzelfsprekend 'Ultegra' afgemonteerd, waarmee ze bedoelen dat ze een paar Ultegra-shifters hebben gecombineerd met Tiagra onderdelen...).DDX schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:23:
Je kan ook Vos in Zwanenburg proberen.
Mijn Elite Custom Race is gesneuveld en ben dus ook op zoek naar iets anders. Gewoon omdat het kan leek carbon mij ook wel aardig. Die dingen zijn alleen vrij duur... Een Elite Custom Race haal je voor ca. 10 euro. Een beetje bidonhouder van carbon begint bij 50 euro. Ik denk dat ik maar weer voor de Elite Custom Race ga.sapphire schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:59:
[ Voor 38% gewijzigd door argro op 17-04-2014 08:34 ]
Ik wil iemand graag een abbonnement op een fietsmagazine kado dien aangezien die gast helemaal into wielrennen ed is. Nu zijn er een behoorlijk aantal van dit soort magazines in de omloop en heb ik er weinig verstand van. Welk magazine kunnen jullie als kenners aanbevelen?
"21 jaar DSL!"
Soigneur. Is wel wat aan de prijs, maar is een briljant blad.
[ Voor 20% gewijzigd door wackmaniac op 17-04-2014 08:50 ]
Read the code, write the code, be the code!
Ik vind bladen eigenlijk enkel de moeite waard voor de columns. Al de rest vind je veel eerder op het internet met gebruikers ervaringen etc.
Heb m'n Vredestein Senso bandjes (25 mm) binnen en gemonteerd. Heel benieuwd hoe dat rijdt, morgen rondje Heuvelrug en zal de ervaringen wel posten. Oude band Vredestein Fortezza Tricomp (23 mm).
Die Bontrager XXX die ik via AliExpress heb gekocht zijn van echt carbon. Je ziet het er heel subtiel een carbonstructuur doorheen. Ik vind ze persoonlijk erg mooi staan op mijn fiets.Mijn Elite Custom Race is gesneuveld en ben dus ook op zoek naar iets anders. Gewoon omdat het kan leek carbon mij ook wel aardig. Die dingen zijn alleen vrij duur... Een Elite Custom Race haal je voor ca. 10 euro. Een beetje bidonhouder van carbon begint bij 50 euro. Ik denk dat ik maar weer voor de Elite Custom Race ga.
Ik vind soigneur ook echt geweldig. Daar staan vooral achtergrondverhalen, sfeerprenten, interviews en mooie foto's in. Kortom, alles wat op internet minder uit de verf komt.
Dat probleem heb je ook blij kleine fietsenmakers die toevallig nog paar fietsen heeft staan.argro schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:32:
[...]
Als je precies weet wat je wilt hebben is dat een prima winkel, in alle overige gevallen zou ik ook daar wegblijven. De indruk die ik van die lui heb is dat zij een leek die eigenlijk een 54cm frame nodig heeft zonder moeite een 62cm frame aansmeren omdat daar voor hen toevallig een leuke marge op zit (vanzelfsprekend 'Ultegra' afgemonteerd, waarmee ze bedoelen dat ze een paar Ultegra-shifters hebben gecombineerd met Tiagra onderdelen...).
En hoe zit het zadel?havana schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:11:
Gisteren mijn tweedehands AX Lightness zadelpen binnen gekregen. Gewogen op 135 gram. Mijn imitatie Chinese carbon Specialized Toupé had ik vorige week al binnen gekregen. Kwam op 93 gram.
De boel zojuist gemonteerd, inclusief nieuwe zadelpenklem die ik een tijdje geleden al eens besteld had maar nog niet had gemonteerd.
[afbeelding]
Totaal kom ik op een gewichtswinst van bijna 200 gram. Als ik m'n achterwiel later deze week terug heb de boel maar eens aan de weegschaal hangen. Waarschijnlijk wel onder de 6.8 kg
----
Gisteren voor het eerst een ritje naar het Zuiden gemaakt hier in Groningen. Ik moet duidelijk nog de mooie wegen ontdekken. Rijd nu nog te vaak langs de provinciale weg. De terugweg was wel erg mooi. Ook even gestopt om een foto'tje te maken.
http://www.strava.com/activities/130800505
Twee weken geleden een rondje Noord gedaan.
http://www.strava.com/activities/125259606
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
@LuPo; richting Drenthe ook paar mooie routes, rijd zelf geregeld via Hoogezand naar Bareveld en dan via Gieten en Rolde weer terug, bv http://www.strava.com/activities/127065801
In dat deel van Drenthe BARST het werkelijk van de klinkers
Om die reden train ik het liefst aan de westkant van de A28, omgeving Norg, Peize, Veenhuizen, enz. Daar heb je veel minder klinkers.
@ LuPo
Zadel zit prima, maar de ovale rails werken niet goed samen met mijn zadelpen. Dus voorlopig m'n gewone Toupé weer gemonteerd.
@ LuPo
Zadel zit prima, maar de ovale rails werken niet goed samen met mijn zadelpen. Dus voorlopig m'n gewone Toupé weer gemonteerd.
[ Voor 32% gewijzigd door havana op 17-04-2014 10:02 ]
Als je van Gieten doorsteekt naar Zuidlaren dan is het wel redelijk klinkerrijk. Als ik doorsteek naar Rolde dan heb je veel minder klinkers.
Maar Vos toch maar niet meer aanraden, als je de topics over hem op fiets fora leest dan springen de tranen je in de ogen.DDX schreef op donderdag 17 april 2014 @ 09:51:
[...]
Dat probleem heb je ook blij kleine fietsenmakers die toevallig nog paar fietsen heeft staan.
Klopt, Groningen - Haren - Tynaarlo - Loon - Ballo - Rolde is op een heel klein stukje na klinkervrij. Maar dorpen als Annen, Eext, Zuidlaren, Gieten, enz zijn een compleet drama.
In die regio vind ik het Gieterbos (aangelegd door mijn overgrootopa) erg fraai. Maar je moet wel op de weg rijden anders word je compleet geschift van de elektrische bejaarden.
In die regio vind ik het Gieterbos (aangelegd door mijn overgrootopa) erg fraai. Maar je moet wel op de weg rijden anders word je compleet geschift van de elektrische bejaarden.
[ Voor 33% gewijzigd door havana op 17-04-2014 10:09 ]
Volgens mij heb ik datzelfde probleem. Heb hier nog een Fi'zi:k Antares Carbon Braided liggen. Heeft ook ovale rails.havana schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:01:
In dat deel van Drenthe BARST het werkelijk van de klinkersOm die reden train ik het liefst aan de westkant van de A28, omgeving Norg, Peize, Veenhuizen, enz. Daar heb je veel minder klinkers.
@ LuPo
Gisteren was het trouwens erg mooi zonnig. Heerlijk weer om te fietsen. Van Groningen naar Peize stond er wel een aardige wind op kop. Maar daarom fietste ik ook eerst naar het Zuiden. Terugweg wind mee.
Nu het aantal kilometers weer uitbreiden.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Tja ik moet bekennen dat ik dat gevoel juist niet had in Zwanenburg. Kijk ze nemen absoluut minder tijd voor je dan bij de duurdere zaken dus je moet wel zelf een beetje weten wat je wil hebben (het verschil in prijs moet natuurlijk ergens vandaan komen.), Maar ik twijfelde tussen een 54 en een 56 cm frame en ze werden beide netjes voor me opgebouwd om even te passen. Mijn volgende fiets gaat er ook vandaan komen, Laatst hadden ze een aanbieding met een DI2 afgemonteerde fiets die goedkoper was dan de losse groepset. En dan bestel ik een mooi Dengu frame en zet gewoon de hele groep overargro schreef op donderdag 17 april 2014 @ 08:32:
[...]
Als je precies weet wat je wilt hebben is dat een prima winkel, in alle overige gevallen zou ik ook daar wegblijven. De indruk die ik van die lui heb is dat zij een leek die eigenlijk een 54cm frame nodig heeft zonder moeite een 62cm frame aansmeren omdat daar voor hen toevallig een leuke marge op zit (vanzelfsprekend 'Ultegra' afgemonteerd, waarmee ze bedoelen dat ze een paar Ultegra-shifters hebben gecombineerd met Tiagra onderdelen...).
[...]
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Heb hier in Utrecht wat officiële Castelli kleding gekocht en dat bevalt erg goed. Na de 'discussie' hier over kleding via alieexpress maar even rond gekeken en een paar kleine dingen besteld. Voor die paar tientjes is het mooi vergelijkingsmateriaal en mocht het niks zijn dan weet ik dat ik het voortaan weer lekker in Nederland moet kopen.
Net mijn Giro Savant binnengekregen, eerste indruk is wel wat strakker en lichter dan mijn Giro Skyline
binnenkort maar eens proberen tijdens het fietsen!
Verwijderd
Als je die op strava corrigeert dan heb je helemaal foute data.. Ik heb op Gran Canaria met m'n edge 500 echt de helft minder hoogtemeters dan strava op de telefoon van mn collega. Nu weet ik dat de barometer in de garmin met wisselende weersomstandigheden nogal onbetrouwbaar is, maar daar was op GC absoluut geen sprake van.Graham schreef op donderdag 17 april 2014 @ 07:09:
[...]
Op sites zoals connect en strava kan je die laten corrigeren. Kan vast ook op die site lijkt me? Wat wel helpt is om handmatig voordat je ga rijden je hoogte even in te stellen ivm je barometer.
Ik heb 24 jaar van m'n leven in Gieten gewoond, maar het Gieterbos weet ik zo niethavana schreef op donderdag 17 april 2014 @ 10:07:
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2014 15:24 ]
Ik ben al maanden bezig met de zoektocht naar een nieuwe sportieve fiets. Ik heb een hybride (goedkope Puch zonder spatborden met voorvering en bredere 35 banden), maar deze schakelt niet fijn en is te klein voor me (1.96). Ivm nekklachten heb ik liever een fiets waar ik iets rechterop zit. Doel van de fiets is conditie opdoen, cardio, afvallen. Ik fiets bijna altijd alleen, en ik hoef dus niet heel snel te zijn. Ik zoek een comfortabele fiets voor asfalt, licht lopend met smalle banden, maar toch comfortabel/rechtop.
In mijn zoektocht heb ik een aantal eisen, in volgorde:
- beschikbaar in grote maat
- enigszins rechte zithouding, liefst dus ook nog een stuur wat ik iets omhoog/naar me toe kan zetten
- liefst onderhoudsvrij, dus alfine 8 of 11 versnellingen
- licht lopend voor zover dat kan met alfine, liefst smalle 25-30mm banden
- kaal, dus geen spatbord en verlichting
- liefst schrijfremmen
Modellen die tot nu toe in aanmerking komen:
Focus Planet 2.0, maar deze is te klein, volgens hun eigen tabellen is de grootste maat 54 cm (aflopend frame) voor lengte tot 1,85m, ook brede banden helaas

Cube Editor, stuur lijkt erg laag en heel brede banden (42mm), maximale maat 62 cm.:

Als ik de alfine eis los laat, dan zijn er opeens véél meer modellen. Iemand nog tips?
In mijn zoektocht heb ik een aantal eisen, in volgorde:
- beschikbaar in grote maat
- enigszins rechte zithouding, liefst dus ook nog een stuur wat ik iets omhoog/naar me toe kan zetten
- liefst onderhoudsvrij, dus alfine 8 of 11 versnellingen
- licht lopend voor zover dat kan met alfine, liefst smalle 25-30mm banden
- kaal, dus geen spatbord en verlichting
- liefst schrijfremmen
Modellen die tot nu toe in aanmerking komen:
Focus Planet 2.0, maar deze is te klein, volgens hun eigen tabellen is de grootste maat 54 cm (aflopend frame) voor lengte tot 1,85m, ook brede banden helaas

Cube Editor, stuur lijkt erg laag en heel brede banden (42mm), maximale maat 62 cm.:

Als ik de alfine eis los laat, dan zijn er opeens véél meer modellen. Iemand nog tips?
[ Voor 7% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-04-2014 14:29 ]
Ik (2,02m) heb met ongeveer dezelfde overwegingen als jij een racefiets gekocht. Mijn oude mountainbike gebruikte ik met gladde banden alleen op de weg. De fiets was eigenlijk net te klein waardoor ik er na een uurtje echt wel af wilde. Ik heb nu een Canyon Roadlite 7.0 gekocht. Dat is een racefiets, maar hij zit echt goed. Ik rij nu met gemak 2 uur. Ik heb gekozen voor de framemaat xxxl. De fietsen hierboven hebben een behoorlijke sportieve zit naar mijn mening, ik denk dat je op een racefiets comfortabeler kan zitten.
Waarom denk je dat een racefiets comfortabeler is? Je hangt dan toch nog dieper in het stuur?
En hoeveel onderhoud / slijtage heeft zo'n derailleur systeem?
Ik ben ook nieuw in de racefietsen markt, dus weet er lang niet alles van. Mijn oude mountainbike had vergelijkbare verhoudingen met de cube die jij plaatste.
Mijn racefiets lijkt op deze:

Het stuur zit wat minder laag, maar verder naar voren dan bij de fietsen die jij plaatst. Daardoor zit je minder kort en diep, dat lijkt mij al een stuk beter voor je nek. Bij mij was dit echt het probleem waarom ik niet heel lang op mijn oude fiets kon rijden.
Bij deze fiets heb ik nog geen onderhoud gedaan, ik durf er niks over te zeggen
Mijn racefiets lijkt op deze:
Het stuur zit wat minder laag, maar verder naar voren dan bij de fietsen die jij plaatst. Daardoor zit je minder kort en diep, dat lijkt mij al een stuk beter voor je nek. Bij mij was dit echt het probleem waarom ik niet heel lang op mijn oude fiets kon rijden.
Bij deze fiets heb ik nog geen onderhoud gedaan, ik durf er niks over te zeggen
[ Voor 10% gewijzigd door coen76 op 17-04-2014 16:08 ]
Het fijne van een racefietsstuur is dat je qua positie kunt wisselen. Comfortabel met de handen op het stuur, iets dieper met de handen op de shifters of in race-modus in de beugels. Bij zo'n recht stuur heb je weinig keuze. Dat is dus hoe dan ook uren achtereen dezelfde positie. Hoe diep je zit op een racefiets is een kwestie van instellen. Bij de één zit het stuur ongeveer op zadelhoogte. De ander zit een flink stuk hoger dan het stuur. Vergelijk bovenstaand plaatje maar eens met dit:JAHRASTAFARI schreef op donderdag 17 april 2014 @ 15:54:
Waarom denk je dat een racefiets comfortabeler is? Je hangt dan toch nog dieper in het stuur?

Het onderhoud aan een derailleursysteem is beperkt. Je moet de boel vooral enigszins schoon houden, maar ik heb niet de indruk dat jij in smerig weer gaat fietsen. Het zal al met al iets meer werk zijn dan een Alfine-naaf, maar je kunt het met bij wijze van spreken een inbussetje wel allemaal zelf. Onderhoud aan een Alfine-naaf is even wat complexer dan het vervangen van bijvoorbeeld een derailleurwieltje, ketting of tandwiel. Bijkomend voordeel is dat een derailleursysteem een groter bereik heeft en voor zover ik kan inschatting in aanschaf ook goedkoper is, naast de enorme keuze.
[ Voor 10% gewijzigd door argro op 17-04-2014 16:44 ]
Ik heb wel eens begrepen dat je als recreant liever een maatje groter frame hebt, en als getrainde wielrenner liever een maatje kleiner om de setup van de Giant hierboven te benaderen.
Misschien kun je het beste eens langs een shop gaan? 12GO heeft heel veel staan in verschillende maten.
Misschien kun je het beste eens langs een shop gaan? 12GO heeft heel veel staan in verschillende maten.
Wie heeft er overigens ervaring met de maatvoering van aliexpress. Ik heb even naar de maattabellen gekeken en vergeleken met de maatvoering die ik in Nederland heb.In Nederland heb ik meestal maat L maar mijn (originele) castelli broek heb ik nu XL, heb bij aliexpress L besteld...
Dit ligt aan de telefoon GPS, elke app op elke telefoon heeft dat. Mijn theorie is dat die GPS nogal heen en weer zwabbert waardoor hij allerlei extra hm naast de weg registreerd, maar hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb weleens strava en endomondo naast elkaar gedraaid en ze hadden beide veels te veel hoogtemeters.Verwijderd schreef op donderdag 17 april 2014 @ 14:03:
[...]
Als je die op strava corrigeert dan heb je helemaal foute data.. Ik heb op Gran Canaria met m'n edge 500 echt de helft minder hoogtemeters dan strava op de telefoon van mn collega. Nu weet ik dat de barometer in de garmin met wisselende weersomstandigheden nogal onbetrouwbaar is, maar daar was op GC absoluut geen sprake van.
Hoogtemeters per GPS hangt bovendien sterk af van de database. Die zijn momenteel gewoon nog niet betrouwbaar. Bijvoorbeeld Gpsies overdrijft in bepaalde regio's ook schromelijk (tot wel 20%).
Barometisch blijft het meest betrouwbaar mits het weer stabiel is.
Ik snap echt niet dat Strava niet gewoon de gegevens van alle barometrische fietscomputers een gemiddelde berekent en vervolgens voor alle ritjes gelogd met telefoons of fietscomputers zonder barometers dat gemiddelde pakt.
Barometisch blijft het meest betrouwbaar mits het weer stabiel is.
Ik snap echt niet dat Strava niet gewoon de gegevens van alle barometrische fietscomputers een gemiddelde berekent en vervolgens voor alle ritjes gelogd met telefoons of fietscomputers zonder barometers dat gemiddelde pakt.
[ Voor 30% gewijzigd door havana op 17-04-2014 17:34 ]
Dat snap ik ook niet inderdaad. Dan ben je meteen van de problemen af die veroorzaakt worden door die foutieve metingen:
1. Automatisch aanmaken van een segment (Straat X climb, cat 4) op een volledig vlak stuk
2. Automatisch schrappen van een segment (of leaderboard disablen) omdat het downhill zou zijn terwijl dat helemaal niet het geval is.
1. Automatisch aanmaken van een segment (Straat X climb, cat 4) op een volledig vlak stuk
2. Automatisch schrappen van een segment (of leaderboard disablen) omdat het downhill zou zijn terwijl dat helemaal niet het geval is.
GPS is in de lengte en breedte vele malen nauwkeuriger dan in de hoogte. Dit veroorzaakt een soort zaagtandprofiel in een klim, in plaats van een vloeiende lijn. Die zaagtand levert logischerwijs extra hoogtemeters op.MrAngry schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:18:
[...]
Dit ligt aan de telefoon GPS, elke app op elke telefoon heeft dat. Mijn theorie is dat die GPS nogal heen en weer zwabbert waardoor hij allerlei extra hm naast de weg registreerd, maar hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb weleens strava en endomondo naast elkaar gedraaid en ze hadden beide veels te veel hoogtemeters.
Volgens mij heeft dat er deels mee te maken dat GPS-locatiebepaling inherent minder nauwkeurig is in de verticale richting dan de horizontale richting omdat de GPS-ontvanger logischerwijs alleen maar verbinding kan maken met satellieten die boven de horizon hangen. De onnauwkeurigheid in de hoogtemeting zorgt vervolgens in ruis in de meetresultaten (die er volgens mij in theorie best aardig uitgefilterd kan worden als ze voor de hoogtebepaling gewoon een moving average over meerdere samples nemen oid).MrAngry schreef op donderdag 17 april 2014 @ 17:18:
[...]
Dit ligt aan de telefoon GPS, elke app op elke telefoon heeft dat. Mijn theorie is dat die GPS nogal heen en weer zwabbert waardoor hij allerlei extra hm naast de weg registreerd, maar hoe het precies zit weet ik niet. Ik heb weleens strava en endomondo naast elkaar gedraaid en ze hadden beide veels te veel hoogtemeters.
Ja, eigenlijk is dat verhaal nog veel logischer, het verklaart iig waarom alle telefoon het hebben. De Edges hebben dat natuurlijk niet omdat ze de barometer gebruiken.
Irritanter is dat strava zelf segmenten aanmaakt op basis van info die 1 gebruiker toevallig upload.
Krijg je dus klimmetjes midden in een weiland, terwijl er al tig mensen overheen gefietst hebben die gewoon aangeven dat het 0m elevation is.
Krijg je dus klimmetjes midden in een weiland, terwijl er al tig mensen overheen gefietst hebben die gewoon aangeven dat het 0m elevation is.
Ik hoop dat de segmenten van Garmin en de social abilities van dat platform straks zo goed worden dat die bruikbaar worden. Ben wel klaar met 24x hetzelfde segment onder elkaar met verschillende naampjes, en leaderboard heb ik toch altijd op people I'm following staan omdat het anders al lang niet meer interessant is. Mijn gedachte is dat de mensen met een Garmin net wat serieuzer zijn met fietsen, in ieder geval haal je iedereen die bijvoorbeeld segmenten aanmaakt met de treffende naam "Woon-werk" en "Terug van werk" er wel uit. Hoop onzinnige segmenten minder.
Of course wil ik hiermee niet iedereen over een kam scheren, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.
Of course wil ik hiermee niet iedereen over een kam scheren, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.
Verwijderd
Ik snap ook niet dat mensen zulke segmenten dan niet private maken, heb ook wat rondjes die ik vaak fiets op private gezet om te trainen..UltraSub schreef op donderdag 17 april 2014 @ 20:05:
in ieder geval haal je iedereen die bijvoorbeeld segmenten aanmaakt met de treffende naam "Woon-werk" en "Terug van werk" er wel uit. Hoop onzinnige segmenten minder.
Grrr via marktplaats een setje Castelli beenstukken gekocht, maat L. Komen ze binnen is het maar M, zijn mn benen net worstjes
Zijn ze zwart? Zo ja, wil ik ze wel overnemen.
Merde. Grieperig, dus geen AGR voor mij.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Da's jammer... Vanmiddag ga ik richting Limburg (hopen dat de files wat meevallen), vanavond startbordje ophalen en morgenvroeg rond 07:00 starten..
[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 18-04-2014 09:00 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Weer is ook geen peil op te trekken...regen/geen regen.... Temperatuur graadje of 13....benen kort en langemouw met windbreaker ? Wat doen jullie morgen ?
Hoi
Bij 13 graden zou ik nog wel voor beenstukken gaan, maar dat is vrij persoonlijk. Zeker wanneer je vroeg start kan het nog flink koud zijn. Het zou rond een uur of 7 zomaar ook een graad of 7 kunnen zijn. Dan is een korte broek voor mij een no-go.roelieboelie schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:17:
Weer is ook geen peil op te trekken...regen/geen regen.... Temperatuur graadje of 13....benen kort en langemouw met windbreaker ? Wat doen jullie morgen ?
Bij 14 graden vind ik arm en beenstukken ruim voldoende. Uiteraard wel een baselayer maar een windbreker vind ik overdreven.
Quod licet lovi, non licet bovi
Kniestukken werkt dan perfect, zeker als je weet dat het later stuk warmer wordt nemen ze veel minder ruimte in als je ze uit doet.
Arm en beenstukken worden het voor mij... Zoals het er nu uitziet blijft het in ieder geval droog..
Nog meer mensen die morgen de 250km gaan doen? (twijfel zelf nog steeds)
Nog meer mensen die morgen de 250km gaan doen? (twijfel zelf nog steeds)
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Vorige week mijn eerste 80+ km rondje gemaakt (oa ook langs gieten waar het een aantal Posts terug over ging). Met de conditie zat het wel goed, het kost me weinig moeite om 30kmph aan te houden. Maar het was wel enorm wennen om wat langer op de fiets te zitten.
Ik zit er nu ook aan te denken om een 'comfortabelere' short te halen. Ik rij nu in een China-shop outfit. Ik heb het een en ander al gepast en wat mij opvalt is het verschil in kwaliteit tussen shorts van ca. 80 euro en die van ca. 130 euro. Is dat herkenbaar of zijn er echt wel goede shorts van onder de 100 euro te verkrijgen?
Ik zit er nu ook aan te denken om een 'comfortabelere' short te halen. Ik rij nu in een China-shop outfit. Ik heb het een en ander al gepast en wat mij opvalt is het verschil in kwaliteit tussen shorts van ca. 80 euro en die van ca. 130 euro. Is dat herkenbaar of zijn er echt wel goede shorts van onder de 100 euro te verkrijgen?
Vanuit Zeist naar de Posbank gefietst en terug. 153 km / 850 hm / 29.2 gemiddeld.
Netjes. Hoe bevielen de Senso's?havana schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 17:17:
Vanuit Zeist naar de Posbank gefietst en terug. 153 km / 850 hm / 29.2 gemiddeld.
Merkbaar comfortabeler en minder nerveus dan de 23 mm Fortezza's. Gereden op 7 bar. Had er niet veel van verwacht maar het was echt zo!
Dus Conti GP4000s dan Fortezza en dan Senso qua goed naar beter?havana schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:23:
Merkbaar comfortabeler en minder nerveus dan de 23 mm Fortezza's. Gereden op 7 bar. Had er niet veel van verwacht maar het was echt zo!
[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 18-04-2014 19:44 ]
Nee hoor, daarin kan ik me wel vinden. Maar daarbij wel opgemerkt dat ik de eerste twee nooit heb gereden in 25 mm.
Ah...en heb je dan 25 mm voor en achter? Vaak zie je achter 25 mm en voor 23 mm (ik kan volgens mij zelfs niet anders met ruimte ed.).havana schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 21:31:
Nee hoor, daarin kan ik me wel vinden. Maar daarbij wel opgemerkt dat ik de eerste twee nooit heb gereden in 25 mm.
Verwijderd
Misschien dat ik een link onderwerp (weer) ga aansnijden. Ben dus op zoek naar een nieuwe fiets. Waarschijnlijk een wilier cento air of een specialized venge. Bij de wilier is de torsie stijf heid wat minder 87 volgens fiets. Maar ga je dat als amateur merken? Een caad 10 bv is superstijf maar daarmee denk ik ook oncomfortabel ?
Vind zelf earo frames mooi. En die zijn per definitie minder stijf. Maar wat is een grens welke je gaat merken? Of is torsiestijfheid een te overgewaardeerde term?
Vind zelf earo frames mooi. En die zijn per definitie minder stijf. Maar wat is een grens welke je gaat merken? Of is torsiestijfheid een te overgewaardeerde term?
Ik heb beide kanten 25 mm, maar ik heb ze liggen op een "ouderwetse" smalle velg. Leg je ze om een moderne velg (die stukken breder zijn) dan kan het soms problemen opleveren qua passing.Graham schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 22:03:
[...]
Ah...en heb je dan 25 mm voor en achter? Vaak zie je achter 25 mm en voor 23 mm (ik kan volgens mij zelfs niet anders met ruimte ed.).
Dit topic is gesloten.