Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.036 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 07:04:
Onvoorstelbaar hoe rustig het hier is, slechts 2 andere fietsers tegengekomen.
Nice! Ik denk dat het morgen wel anders is als ik die kan op ga ;)
havana schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:42:
Volgens mij zit de Steinstrasse (20%) er wel in, maar dat is maar 150 meter ofzo.
Hoe kun jij dat zien? Ik kan niks opmaken uit dat kaartje wat hun op de site staat
jspr schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:06:
Ik heb een beetje een 1st world problem/dilema 8)7
Mijn witte 5 Fit Sidi's zijn nu 2 jaar oud en ik wil er een paar bij hebben, alleen welke kleur?
fluor geel for sure! Bij een fluor Aeon zou ik echt ook voor dezelfde kleur schoenen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Hoe kun jij dat zien? Ik kan niks opmaken uit dat kaartje wat hun op de site staat
Ik heb nog eens goed gekeken en de Steinstrasse zit er niet in. Dan moet je in Ledde namelijk linksaf slaan, maar dat gebeurt niet.

Verder zitten er wel een paar "bekende" klimmetjes in, zoals de Cementfabriek, de Jägerberg en de Kleeberg. Ook prachtig is de Waldweg, dat is die lange lus helemaal in het oosten van de route. Dat paadje zou je zelf nooit vinden zonder GPS of toertocht.

Maar ze laten ze een boel pareltjes liggen moet ik zeggen. Zo pak je bij de TV-toren alleen maar de makkelijke Grafenstrasse mee, terwijl je daar maar liefst 6 potentiële beklimmingen hebt liggen waaronder de Brandenberg en de Alter Postweg. Zelfde geldt voor het dorp Tecklenburg. En een aantal klimmetjes (zoals de Jägerberg en de Kleeberg) pakken ze vanaf de verkeerde kant.

Sowieso is de route absoluut niet zwaar.

[ Voor 42% gewijzigd door havana op 13-04-2014 08:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

Pelle

🚴‍♂️

Vandaag op de fiets naar een familiedag in Dronten geweest. 140km, prima weertje daarvoor. Maar dat Flevoland is me daar toch een partij saai om te fietsen, niet te geloven. Je komt er dus ook echt helemaal niemand tegen. De 80-90km voor Almere stierf het van de wielrenners, maar daarna dus geen kip meer gezien. 50km rechtdoor, meh. Volgende keer pak ik wel de Veluwe ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

havana schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 20:10:
[...]

Sowieso is de route absoluut niet zwaar.
Kak, nu ga ik toch twijfelen. Om in mijn eentje vanuit Utrecht naar Osnabrück te rijden en daar een tochtje te fietsen die niet echt de moeite waard is... Ik weet het niet. Er is ook een 150km tocht over de Veluwezoom en Rijk van Nijmegen morgen. In ieder geval dichterbij.
Twijfel twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tjsa, die beslissing kan ik niet voor je maken.

Als je ECHT iets van 't Teutoburgerwald wilt zien kun je beter zelf een route met GPS rijden (IMHO dan).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pfff weer een flinke wind vandaag. planning was toertochtrondje met totaal 130km maar naar 95km was ik helemaal verzuurd. Maar was een erg rustige toch de eerste 65km heb ik geen enkele andere fietser gezien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:23

DjVe

Hatsaflats!

Lekker dagje vandaag. Met twee vrienden de fiets vanaf Nijmegen naar Zevenaar gefietst (binnendoor met pontje) en daar wat mooie weggetjes gezocht. We zijn eens gaan kijken bij Hoch-Elten (net over de grens) en naast dat het daar echt mooi is qua natuur, liggen er ook een paar leuke klimmetjes (beide kanten van de berg waar de kerk op staat zijn leuk om te doen). Beetje jammer dat we twee maal lek reden en ik bij een wissel mijn telefoon ben verloren. Uiteindelijk via Endomondo de telefoon weer gevonden en zag dat hij bij ene café was afgegeven. Even gebeld thuis en net met de wagen opgehaald (hulde voor de eerlijke vinder :) )

Uiteindelijk een kleine 90 km gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Inderdaad veel wind. Ik wilde een rustig rondje doen, en moest daarvoor regelmatig de 21 en de 23 gebruiken. Uiteindelijk 86 km gedaan.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
Niet al te veel gefiets van het weekend. Beetje last van knie. Vandaag standaard rondje gedaan met de zondaggroep. Dit ondanks de Rotterdam marathon, overigens niet al te veel last van, behalve dat we onze meetingpoint hebben verplaatst ;) Wind was idd soms fel maar over het algemeen goed te doen met goed kopwerk door de mederenners. Uiteindelijk goed voor 73 K @ 33 km/h avg.

Vandaag ook nog iemand die lek reed en z'n band oppompte met een CO2 capsule en een Lezyne Alloy Drive (zie foto). Damn dat is snel, makkelijk te regelen en prima hoeveelheid druk. Gaat zeker op de to buy lijst. Wel even geadviseerd om andere buitenbanden te kopen...die schwalbe heb ik eigenlijk nog nooit goede verhalen overgehoord.

En gisteren maar ingeschreven voor de Dam tot Dam. Lijkt me een leuke rit.

[ Voor 16% gewijzigd door Graham op 13-04-2014 17:18 . Reden: typo's ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Graham schreef op zondag 13 april 2014 @ 17:11:

Vandaag ook nog iemand die lek reed en z'n band oppompte met een CO2 capsule en een Lezyne Alloy Drive (zie foto). Damn dat is snel, makkelijk te regelen en prima hoeveelheid druk. Gaat zeker op de to buy lijst. Wel even geadviseerd om andere buitenbanden te kopen...die schwalbe heb ik eigenlijk nog nooit goede verhalen overgehoord.

En gisteren maar ingeschreven voor de Dam tot Dam. Lijkt me een leuke rit.
Die heb ik ook en het is inderdaad een top ding! Lekt nooit en is goed te doseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:26
Lekker gefietst vandaag, samen met twee anderen. Na een kort stukje autobahn bij de Aura Partytempel (met curry-aroma) aangekomen met erg veel parkeergelegenheid. Aardige route met een aantal mooie klimmetjes, een aantal die ik herkende van de beschrijvingen van havana zoals die naar de cementfabriek en tv-toren :) Na het terugdraaien richting het westen stond er nog wel een stevig windje. Half bewolkt/half zonnig, met de zon erbij erg lekker. Voor mij was de tocht nog wel redelijk zwaar ;)

113km, 1.454 hm, 28km/u, 164 Watt gemiddeld. http://www.strava.com/activities/129844210

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Ik heb hier een keer een link zien staan naar filmpjes hoe je een fiets opbouwt van a tot z was van een prof team. Maar kan ze niet meer weer vinden. Iemand nog een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:47
Vandaag ook de Teutoburgerwaldtocht gedaan.. Leuke tocht, mooi gebied en leuk klimmetjes.
Ging op zich allemaal lekker makkelijk en vooral heel veel mensen ingehaald.
Maximaal verzet welke ik gebruikt heb is 39x21, heb het binnenblad niet nodig gehad.

Goede voorbereiding op de Amstel Gold van volgende week.

113km, 1.529 hm, 30.4 km/u, 221 Watt gem. http://app.strava.com/activities/129902691

[ Voor 1% gewijzigd door M@cer op 14-04-2014 08:52 . Reden: link aangepast.. ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teutoburgerwald was idd leuk, 1280hm, 92.8km, 22.3 km/h (kwam voornamelijk door wachten op m'n zwager, die heel erg veel moeite heeft met heuveltjes ;) ). Heb m'n windjackje vandaag even uitgehad, maar na de stop in Bad Iburg niet meer uitgehad..
zaten op het laatst nog wel een paar flinke stukjes tussen, maar al met al een makkelijk dagje gehad (heuvel op vol gas en daarna weer wachten en wachten en nog eens wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:29
Als je met een tragere broeder rijdt kan je op de top natuurlijk ook altijd weer naar beneden rijden en het laatste stukje samen klimmen, hoef je niet te wachten en pak je nog wat extra hm's en km's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:18
Mijn vriendin is vandaag helaas gevallen met de fiets. Ze is in de berm gereden en heeft daar kennelijk een paaltje geraakt. Gaat gelukkig wel redelijk goed met haar. Heeft nu alleen wel last van haar bovenbeen waarmee ze het paaltje raakte. Ze maakt zich nu ook vooral zorgen over haar fiets en de staat van het (carbon)frame.

Hier een tweetal foto's (plek is bij het balhoofd).
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/10Py1pZ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/msDdv7i.jpg

Helaas zijn veel fietsenzaken morgen dicht. Dus wordt het lastig om daar morgen al een mening van te krijgen. Daarom was ik benieuwd of jullie misschien een idee hebben of dit erg lijkt of wel mee valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
Volgens mij kan je een carbon frame afschrijven bij het allereerste kleine scheurtje, en dit lijkt me wel iets meer dan alleen wat lakschade...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Toch maar de veilige keuze gemaakt en de tocht van Mantel in Arnhem gedaan. Mooie tocht, maar door wat geneuzel uiteindelijk 163km geworden. De Duitse politie had de routepijlen verwijderd en halverwege werden wat mensen heel zenuwachtig toen onze route door die van een hardloopwedstrijd liep. Ook nog een verzorgingspost gemist door verkeerd geplaatste pijlen. Beetje knullig allemaal, erg blij met de Edge 800 met de gpx file geweest.

Wel kapot gegaan op het eind. Vrijwel alleen gereden vanuit Duitsland met een harde, koude wind vol op de kop. Uiteindelijk 28,5 gemiddeld, toch niet onaardig met nog geen 800km in de benen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Frame kan de kliko in, zoveel is duidelijk....

@ Macer

Je linkje doet 't niet.... Erg knap gemiddelde en knap verzet. Ik gebruik in die regio mijn 39x27 toch regelmatig (maar ik ben dan ook zeker geen krachtpatser).

[ Voor 78% gewijzigd door havana op 14-04-2014 08:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-10 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ TheJason:
Met hierboven. Ben je verzekerd, misschien kan je daar een deel op verhalen. Maar omdat het 'eigen schuld' is, is de kans aanwezig dat je pech hebt.

Gister zelf geen tijd om te fietsen, wel op de motor weg geweest en stond heel veel wind. Een hoop mensen met de racefiets op de dijk tegen de wind in zien ploeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ai, dat frame ziet er inderdaad niet best uit. Daar heb je weinig meer aan. Toevallig geen verzekering op de fiets? Ik heb juist om die reden toch maar een verzekering afgesloten via de NTFU (http://www.ntfu.nl/produc...gen/fietsverzekering.aspx). Een ongelukje zit in een klein hoekje!
TheLemon schreef op maandag 14 april 2014 @ 00:37:
Wel kapot gegaan op het eind. Vrijwel alleen gereden vanuit Duitsland met een harde, koude wind vol op de kop. Uiteindelijk 28,5 gemiddeld, toch niet onaardig met nog geen 800km in de benen dit jaar.
Ik heb hem niet gereden maar heb wel wat bordjes gezien. Vanaf de brug van Emmerich naar Kleve was inderdaad behoorlijk zwaar gisteren met die wind. Heb op de duivelsberg nog wel wat verdwaalde fietsers van die tocht ingehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Gister met Hielko even rondje Lauwersmeer gedaan. Poeh, wat een wind naar Lauwersoog toe! Gelukkig vanaf Anjum redelijk gunstige wind en vanaf Kollum was het eventjes heerlijk wind vol in de rug.

@Kippenijzer; reed jij ook in die hoek? Zag iemand op kop van een groepje sleuren en meende jou te herkennen :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
havana schreef op maandag 14 april 2014 @ 08:15:
Frame kan de kliko in, zoveel is duidelijk....

@ Macer

Je linkje doet 't niet.... Erg knap gemiddelde en knap verzet. Ik gebruik in die regio mijn 39x27 toch regelmatig (maar ik ben dan ook zeker geen krachtpatser).
Hierbij de goede link, zat met een dubbele activiteit..
Eerste heuvel was wel weer even inkomen (als normaal alleen maar in de polders rijdt) :)

http://app.strava.com/activities/129902691

Vond het echt een mooi gebied om te fietsen.. _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 14-04-2014 08:53 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

roelieboelie schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 22:34:
Jspr ben jij een man of een vrouw ;) :+
Man 8)
Laatste update: ik heb uiteindelijk mijn budget iets opgehoogd en ik ga denk ik voor de Ergo3
http://www.sidicafe.co.uk...3carbonvernice_blabla.jpg
Ik heb ook de "Sidi Five Mega Vernice" gezien, maar die lijken exact op de witte 5 Fit die ik nu heb maar dan in het zwart, dus op eerste opzicht niet echt de 100€ meer waard :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascension schreef op zondag 13 april 2014 @ 21:19:
Als je met een tragere broeder rijdt kan je op de top natuurlijk ook altijd weer naar beneden rijden en het laatste stukje samen klimmen, hoef je niet te wachten en pak je nog wat extra hm's en km's.
klopt helemaal, heb ik ook een aantal keren gedaan, maar het zijn niet echt lange klimmen dus je verwacht elke keer dat ie er zo is :P

Ja Macer dat is wel een ziek verzet trouwens, ik heb um wel een aantal keer op binnenblad gehad, maar dat komt omdat ik gewoon graag hoge cadans wil trappen, ik heb de ergste stukjes met 30x21 gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Volgens mij is carbon wel te repareren, zie:

http://www.cc5311.nl/carbon-reparatie.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16
Kan wel, maar is het vaak niet waard.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:18
Bedankt voor jullie reacties tav het frame! Helaas is de fiets niet verzekerd. Misschien inderdaad iets om te overwegen ook gezien de waarde natuurlijk van zo een race fiets.

Heb zelf een tweedehands van 500 euro dus als daar iets mee gebeurd valt het nog wel mee. Fiets van mijn vriendin was echter 2.000 euro dus dat is dan misschien wel interessanter om te verzekeren.

Hebben jullie je fiets verzekerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nog niet, maar na de verhalen hier overweeg ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik niet, gezien Canyon een crash replacement programma heeft voor het frame.
Verzekeren is leuk, maar ze proberen altijd dingen te zoeken om niet uit te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:17
jspr schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:25:
Ik niet, gezien Canyon een crash replacement programma heeft voor het frame.
Verzekeren is leuk, maar ze proberen altijd dingen te zoeken om niet uit te keren.
Maar dan betaal je toch nog steeds vrij veel voor het nieuwe frame in geval van crash (afhankelijk van model uiteraard)? En je hebt nog de kosten voor omzetten van de afmontage, aangenomen dat daar niets stuk aan is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:57
Mooie vooruitzichten voor de AGR. Zal wel erg druk zijn. Kreeg via de dealer een uitnodiging om de 150 km te rijden met Specialized. Daar heb ik wel zin in.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Weer ziet er inderdaad top uit... Ingeschreven voor de 200km, maar als het weer mooi is en de benen voelen goed aan ga ik voor de 250km zaterdag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

THM0 schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:34:
[...]

Maar dan betaal je toch nog steeds vrij veel voor het nieuwe frame in geval van crash (afhankelijk van model uiteraard)? En je hebt nog de kosten voor omzetten van de afmontage, aangenomen dat daar niets stuk aan is...
Klopt tot een zekere hoogte, maar een verzekering maatschappij betaald dan ook nog eens dagwaarde uit, als ze al (willen) betalen. Ik heb niet zo veel vertrouwen in verzekering maatschappijen moet ik eerlijk bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 14:16
TheJason schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:22:
Bedankt voor jullie reacties tav het frame! Helaas is de fiets niet verzekerd. Misschien inderdaad iets om te overwegen ook gezien de waarde natuurlijk van zo een race fiets.

Heb zelf een tweedehands van 500 euro dus als daar iets mee gebeurd valt het nog wel mee. Fiets van mijn vriendin was echter 2.000 euro dus dat is dan misschien wel interessanter om te verzekeren.

Nee, is ook compleet niet interessant vind ik. Mijn Giant Defy is een aluminium dus schade is van de ene kant niet snel onherstelbaar (maar vanwege afschrijving/dagwaarde verzekeringstechnisch al gauw een total loss) en van de andere kant kan ik makkelijk uit mijn spaarrekening een nieuwe halen.

Zelfs in zijn algemeenheid denk ik dat vanwege die afschrijving, het relatief hoge risico en daarmee een hoge premie een koersfiets niet interessant is om te verzekeren. De gemiddelde renner haalt toch elke paar jaar een nieuwe. (n+1 hè)
Als je het bedrag dat je over drie jaar aan premie (bij Unive 420eu voor een 2500eu-fiets!) betaalt, spaar, kun je elke vijftien jaar je nieuwste fiets in de prak rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
jspr schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:03:
[...]

Klopt tot een zekere hoogte, maar een verzekering maatschappij betaald dan ook nog eens dagwaarde uit, als ze al (willen) betalen. Ik heb niet zo veel vertrouwen in verzekering maatschappijen moet ik eerlijk bekennen.
Niet alle verzekeringen. Zijn er zat waarbij je meteen de premie voor de contractduur voldoet, en dan betalen ze catalogusprijs zonder afschrijving. Heb alleen geen zin om premie ineens allemaal te betalen, dat is de reden dat ik het (nog) niet heb gedaan voor mijn fiets. Kijk bijvoorbeeld eens naar Enra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
M@cer schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:46:
Weer ziet er inderdaad top uit... Ingeschreven voor de 200km, maar als het weer mooi is en de benen voelen goed aan ga ik voor de 250km zaterdag..
Bedoeling is dat we collectief gaat starten, niet helemaal vroeg in de ochtend, dus dan wordt het wat krap om de volle afstand te rijden. Als het mogelijk was geweest, had ik wel de 250 gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
StevenK schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:29:
[...]

Bedoeling is dat we collectief gaat starten, niet helemaal vroeg in de ochtend, dus dan wordt het wat krap om de volle afstand te rijden. Als het mogelijk was geweest, had ik wel de 250 gedaan :)
De 250km is imho alleen interessant als je graag een keer de volle afstand wil rijden (heb ik vorig jaar gedaan). Het leuke werk zit in de laatste 100 - 150km. Have fun :)!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja dat is het ding met die 200km ook, dat is gewoon de 150 + 50km vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Sowieso vind ik 200-250 km eigenlijk te veel. Het is niet dat ik het niet kan (vaak genoeg gedaan), maar voor mij is een toertocht leuk genoeg als ik 150-175 km kan maken. Lang genoeg om af te zien, maar niet zó lang dat je 8-10 uur op de fiets zit.

Ieder z'n meug natuurlijk ;)

[ Voor 6% gewijzigd door havana op 14-04-2014 11:56 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33

Mex

Goed nieuws, bikeroutetoaster lijkt weer te werken:

http://bikeroutetoaster.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het is ook puur dat ik het een keer gedaan wil hebben om de 250km versie te rijden (kan ik weer wat afstrepen en een mooie afsluiter van mijn 36ste levensjaar :)).

[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 14-04-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ Mex

Dat is al een tijdje zo. Helaas is de nieuwe layout nogal fuckup up en kun je geen Google Maps meer gebruiken :(

Ik gebruik nu al een paar maanden Gpsies en dat bevalt me prima.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
TheJason schreef op maandag 14 april 2014 @ 10:22:

Ja, via de NTFU, maar dat is bijvangst bij een lidmaatschap. Over het algemeen verzeker ik alleen zaken waarvan ik de schade niet zelf zou kunnen dragen of waarbij een verzekering verplicht is. Een nieuwe fiets is zelf te betalen, dus die zou ik in beginsel niet verzekeren.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Het klopt dat die eerste 100 km het saaist is, maar aangezien ik nog zwaar in mijn 'ik moet gewicht kwijt' periode zit, had ik het toch leuk gevonden 250 km te rijden :)
Het gaat nu vast ook heel leuk worden. Wel uit voorzorg extra veel banden + patronen meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch maar eens aan het rondkijken naar een andere fiets. Vorig jaar een cyclo crosser gehaald maar verlaat het asfalt eigenlijk nooit

Op het verlang lijstje staan:

Willier cento 1 air
Specialized venge
Scott foil 20
Bmc tmr01
canyon cf

Allemaal in ultegra

Prijs technisch is de canyon het beste maar de looks vind ik zelf minder in vergelijking met de rest.
. De Cube cross race pro maat 62 welke ik nu heb heeft toch een te relaxte zit positie dus het mag wel iets sportiever. Neem aan dat al de fietsen welke ik noemde een sportievere zit hebben.

Misschien word het een los frame met de rest van de opbouw zelf uitzoeken. Lage velgen heb ik nog dus die heb ik niet nodig en hoge velgen zitten wel in de planning dus dan kan het in stappen gedaan worden.

Hoelang doet een fietsen maker normaal over het opbouwen van een kaal frame ? Wil het miss zelf doen maar anders bij de lbs

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2014 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
offtopic:
Die ik nu heb.

Welke = makelaarstaal.

"De ruime living, welke grenst aan het separate toilet, blablabla".

On topic: de meeste FM's rekenen 3-4 uur voor de opbouw. In Zeist zit EPBike, hij bouwt ook op met elders gekochte spullen.

P.S. De TMR01 is een tijdritfiets toch?

[ Voor 95% gewijzigd door havana op 14-04-2014 13:46 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
argro schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:00:
[...]
Ja, via de NTFU, maar dat is bijvangst bij een lidmaatschap. Over het algemeen verzeker ik alleen zaken waarvan ik de schade niet zelf zou kunnen dragen of waarbij een verzekering verplicht is. Een nieuwe fiets is zelf te betalen, dus die zou ik in beginsel niet verzekeren.
Weet niet hoor. Is toch zonde als je een fiets van 4K in het eerste jaar tegen het asfalt smijt, en dat ding frametechnisch en misschien wat wielen of zo afgeschreven wordt. Dan zou een verzekering veel goedkoper zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
UltraSub schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:36:
[...]

Weet niet hoor. Is toch zonde als je een fiets van 4K in het eerste jaar tegen het asfalt smijt, en dat ding frametechnisch en misschien wat wielen of zo afgeschreven wordt. Dan zou een verzekering veel goedkoper zijn geweest ;)
Natuurlijk maar het gaat om het grote geheel en de lange termijn. Gemiddeld gezien zul jij in jouw leven meer uitgeven aan premies dan aan nieuwe frames die als gevolg van een crash kapot gaan. Als een verzekering goedkoper is, dan is een verzekeraar verlieslijdend, en dat is niet het geval. Over het algemeen is het niet verzekeren van zaken die je zelf kunt betalen dus goedkoper. Natuurlijk is het zuur wanneer je wel een frame turft, maar uiteindelijk doet een hele stapel verzekeringspremies meer pijn.

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 14-04-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@havana. De tmr01 is de race versie er van. De tijd rit versie is de tm01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

We hebben het over (incl lidmaatschap van NTFU) over 8 tientjes per jaar en dan is je verzekering voor al je fietsen geldig. Daarnaast krijg je ook nog eens korting bij veel events. Voor dat bedrag ga ik geen risico lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DjVe schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:44:
We hebben het over (incl lidmaatschap van NTFU) over 8 tientjes per jaar en dan is je verzekering voor al je fietsen geldig. Daarnaast krijg je ook nog eens korting bij veel events. Voor dat bedrag ga ik geen risico lopen :)
Met het risico een recent gevoerde discussie opnieuw te voeren...

Met die verzekering krijg je geen nieuwe gelijkwaardige fiets wanneer jij een fiets met een frame à 4k€ de vernieling in rijdt. Het verzekerde bedrag is circa 1.500 euro. Dat betekent, grofweg, dat je eens per 20 jaar een volledige claim moet doen om break-even te draaien. Ik durf wel te stellen dat een gemiddelde wielertoerist niet eens per 20 jaar zonder andere verhaalmogelijkheid 1.500 euro aan schade rijdt. Op de lange termijn is niet verzekeren dus goedkoper. Vanzelf moet je dat dan niet alleen met de fiets doen, maar ook met de telefoon, camera en weet ik veel wat we allemaal al niet kunnen verzekeren tegenwoordig. Anders werkt het niet.

[ Voor 12% gewijzigd door argro op 14-04-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
argro schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:47:
[...]

Met die verzekering krijg je geen nieuwe gelijkwaardige fiets wanneer jij een fiets met een frame à 4k€ de vernieling in rijdt. Het verzekerde bedrag is circa 1.500 euro. Dat betekent, grofweg, dat je eens per 20 jaar een volledige claim moet doen om break-even te draaien. Ik durf wel te stellen dat een gemiddelde wielertoerist niet eens per 20 jaar zonder andere verhaalmogelijkheid 1.500 euro aan schade rijdt.
Je kunt het verzekerde bedrag ophogen, betaal je wel extra premie uiteraard. Afschrijving die ze rekenen is 1% per maand. Ik heb er verder geen ervaringen mee, maar ben ook in de markt voor een nieuwe racefiets en ik denk dat ik hem toch maar ga verzekeren via de NTFU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Let even op dat je met standaard ntfu lidmaatschap een dekking hebt tot max 1000 euro.
Als je fiets dan 4000 euro waard en schade is 1000 euro krijg je 250 euro uitgekeerd.
(vast met trucjes wel te zorgen dat je meer krijgt door bijvoorbeeld je wielen niet mee te tellen etc)

Ik heb zelf ook de ntfu verzekering, maar wel met uitbreiding van max vergoeding.
Kost 120 euro extra (per jaar) bovenop ntfu lidmaatschap voor dekking tot 3500 euro.
Kans op vallen is altijd aanwezig en voor die 120 euro per jaar wil ik dat risico liever niet zelf lopen.

En afschrijving :
De dagwaarde wordt bepaald door van de nieuwprijs 1% per maand af te trekken, met een maximum van 72%. Wanneer je nieuwe onderdelen voor je fiets koopt, bewaar de bonnetjes dan goed. Met de aankoopbon kun je de datum van aanschaf aantonen.

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 14-04-2014 13:56 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:30:
Willier cento 1 air
Specialized venge
Scott foil 20
Bmc tmr01
canyon cf
Uitgaande van een gelijke kwaliteit (volgens mij ontloopt het elkaar in dat segment nauwelijks), dan zijn de looks volgens mij vooral de doorslaggevende factor. Dat is natuurlijk heel persoonlijk, maar voor mij zouden dan alleen de bovenste 2 overblijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

argro schreef op maandag 14 april 2014 @ 13:47:
[...]

Met die verzekering krijg je geen nieuwe gelijkwaardige fiets wanneer jij een fiets met een frame à 4k€ de vernieling in rijdt. Het verzekerde bedrag is circa 1.500 euro. Dat betekent, grofweg, dat je eens per 20 jaar een volledige claim moet doen om break-even te draaien. Ik durf wel te stellen dat een gemiddelde wielertoerist niet eens per 20 jaar zonder andere verhaalmogelijkheid 1.500 euro aan schade rijdt. Op de lange termijn is niet verzekeren dus goedkoper. Vanzelf moet je dat dan niet alleen met de fiets doen, maar ook met de telefoon, camera en weet ik veel wat we allemaal al niet kunnen verzekeren tegenwoordig. Anders werkt het niet.
Ik rij op een goedkoop mormel van 2k O-) Maar ik heb daarnaast ook nog een mtb en die is dus ook mooi verzekerd. Dus €40 per fiets per jaar is wat mij betreft een prima deal. Ik vind dat je overigens wel gelijk hebt met verzekeringen, maar ik ga met een fiets toch anders om als met een telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nogmaals, nieuwe fietsen in de categorie 3K+, doe in godsnaam geen NTFU, maar een andere, als ENRA bijvoorbeeld of zo. Geen afschrijving gedurende contracttermijn, bij total loss gewoon nieuwe fiets. Zelfs 4% prijsstijging per jaar mee gecalculeerd. Nadeel: geldt maar voor 1 fiets, en ineens de gehele contracttermijn voldoen.
Ik zelf twijfel nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
UltraSub schreef op maandag 14 april 2014 @ 14:41:
Nogmaals, nieuwe fietsen in de categorie 3K+, doe in godsnaam geen NTFU, maar een andere, als ENRA bijvoorbeeld of zo. Geen afschrijving gedurende contracttermijn, bij total loss gewoon nieuwe fiets. Zelfs 4% prijsstijging per jaar mee gecalculeerd. Nadeel: geldt maar voor 1 fiets, en ineens de gehele contracttermijn voldoen.
Ik zelf twijfel nog steeds.
Exact de reden dat ik gekozen heb voor NTFU. Mijn fiets was ongeveer 1500 euro en het meteen voor alle fietsen geld die je hebt (terwijl je er op fietst). Vraag me wel af hoe ze omgaan met je kit, sensoren en fietscomputer overigens. Als dat onder persoonlijk eigendom valt is het maar tot 115 euro verzekerd.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 14-04-2014 15:02 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Zijn er mensen hier met ervaring met deze fietscomputer?

http://www.fietscomputers...io-cyclo-300-benelux.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik lees dat het niet mogelijk is om een hartslag-, cadans- en snelheidssensor te koppelen. Het ding navigeert dus alleen. Voor een wielrenner lijkt mij dat onvoldoende. Voor een beetje serieuze training doet dat ding alleen de nice to haves, maar niet de need to haves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
argro schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:09:
[...]
Ik lees dat het niet mogelijk is om een hartslag-, cadans- en snelheidssensor te koppelen. Het ding navigeert dus alleen. Voor een wielrenner lijkt mij dat onvoldoende. Voor een beetje serieuze training doet dat ding alleen de nice to haves, maar niet de need to haves.
Klopt, daar heb je de luxere variant voor nodig :)

(deze: http://www.fietscomputers...295/mio-cyclo-305-hc.html)

Nou ben ik wel echt een recreatieve fietser, fiets gemiddeld stukken tussen de 50 en 100 km maar ook een gadget freak :P Zou het van toegevoegde waarde zijn voor een fietser van mijn niveau om een computer met hartslag en cadanssensor te hebben?

[ Voor 5% gewijzigd door BertP op 14-04-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Daar gaat een beetje vaseline niet tegen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11
havana schreef op maandag 14 april 2014 @ 11:57:
@ Mex

Dat is al een tijdje zo. Helaas is de nieuwe layout nogal fuckup up en kun je geen Google Maps meer gebruiken :(

Ik gebruik nu al een paar maanden Gpsies en dat bevalt me prima.
Google Streets staat er wel in of is dat wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THM0
BertP schreef op maandag 14 april 2014 @ 16:12:
[...]

Klopt, daar heb je de luxere variant voor nodig :)

(deze: http://www.fietscomputers...295/mio-cyclo-305-hc.html)

Nou ben ik wel echt een recreatieve fietser, fiets gemiddeld stukken tussen de 50 en 100 km maar ook een gadget freak :P Zou het van toegevoegde waarde zijn voor een fietser van mijn niveau om een computer met hartslag en cadanssensor te hebben?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31

sapphire

Die-hard pruts0r

QFT!

Hartslag en cadans is echt wel fijn :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Dan zou je (prijstechnisch) beter hiervoor kunnen gaan, toch?

http://www.futurumshop.nl...500-gps-bundel-rood.phtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20:30
Excuseer mij alvast dat ik zo binnen dender binnen dit topic.
Al sinds jaar en dag staat hier een Raleigh Record Sprint Gold/Black edition stof te happen, onder jullie wielrenners vast bekend (hoop ik).
Fietsje rijd fijn en alles is nog orgineel, behalve de achterband. :o

Is hier binnen de wielerwereld nog vraag naar? Of is dit domweg te oud en is er geen vraag/interesse naar de retro racefiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Doe dan de bundel hier: http://hartslagmetershop.nl/contents/nl/d1111.html
Heb je voor tikkeltje meer een speed/cadans sensor en premium hf band ;)

/edit
Dacht dat futurumshop zonder hf en sensor was. Never mind

[ Voor 8% gewijzigd door UltraSub op 14-04-2014 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ligt eraan wat z'n eisen zijn voor een fietscomputer. Maar minimaal cadence, speed en heartrate zouden er naar mijn mening op moeten zitten. Dan zou een 500 prima voldoen. Als je wat meer zou willen dan zou je een 510 kunnen nemen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 08-10 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Die gozer is gek. Behalve er zelf last van heeft, heeft vrouwe Martin er vast ook wel last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 18:14

4POX

Everybody is wired

Griffin schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 08:03:
[...]

Die gozer is gek. Behalve er zelf last van heeft, heeft vrouwe Martin er vast ook wel last van ;)
In het artikel staat niet welke korrel. Ik kan ook uren zitten op korrel 800 ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Graham schreef op maandag 14 april 2014 @ 20:43:
[...]

Ligt eraan wat z'n eisen zijn voor een fietscomputer. Maar minimaal cadence, speed en heartrate zouden er naar mijn mening op moeten zitten. Dan zou een 500 prima voldoen. Als je wat meer zou willen dan zou je een 510 kunnen nemen.
Zonder GPS zijn er genoeg alternatieven die niet 200+ euro zijn, zoals Sigma Rox 6.0 CAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Afbeeldingslocatie: https://default.secure.media.ipcdigital.co.uk/11141/00000adf7/8235/tdf13-martin-shiv-MG-3819.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static2.ad.nl/static/photo/2014/13/6/1/20140414125143/media_xll_2208136.jpg

Ik neem aan dat hetgeen je op de foto ziet de kleur van de zeem is.

[ Voor 43% gewijzigd door Mex op 15-04-2014 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:15
Zijn gezichtsuitdrukking zou anders doen vermoeden :+

Meer on-topic, volgens mij moet ik op zoek naar een fietsbroek met een wat smaller zeem dan ik nu in mijn fietsbroek heb (Mavic HC Koersbroek). Ik zat te kijken naar Castelli (goedwerkend klokkenspel mag wat kosten O-)) aangezien die wat kleiner zouden vallen, maar ik was benieuwd of mensen hier ervaring hebben met bepaalde merken die een wat minder breed zeem tussen de benen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Mex schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:09:
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik neem aan dat hetgeen je op de foto ziet de kleur van de zeem is.
Ziek. Ik hoop idd de kleur van de zeem en niet wat ik denk dat het is.
Trenchdog schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 10:28:
Meer on-topic, volgens mij moet ik op zoek naar een fietsbroek met een wat smaller zeem dan ik nu in mijn fietsbroek heb (Mavic HC Koersbroek). Ik zat te kijken naar Castelli (goedwerkend klokkenspel mag wat kosten O-)) aangezien die wat kleiner zouden vallen, maar ik was benieuwd of mensen hier ervaring hebben met bepaalde merken die een wat minder breed zeem tussen de benen hebben.
Meeste merken hebben diverse zeemen. Van Castelli heb je dus ook meerdere zeemen zoals de Progetto en Kiss (zie ook seatpad technology). Ik heb al een tijdje niet de broek met Progetto aangehad maar Kiss vind ik heerlijk zitten.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tjebakka schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:30:
[...]

Stuurpen eraf en vork uit je frame halen. Kun je inderdaad alles inspecteren. Wel netjes de volgorde van alle onderdelen van je balhoofd bijhouden, heb je 'm zo weer in elkaar :)
Zo dit gedaan inmiddels. Is een semi integrated 1 1/8" headset, de lagers waren niet dicht, maar losse kogels in de cups. De onderste lager was helemaal bruin van binnen en de kogels waren gecorrodeerd. Ik heb het nog wel schoongemaakt en opnieuw ingevet, maar het stuurt nog steeds alsof er grind in zit, dat moet dus vervangen worden. Weet iemand of ik nou alleen het lager kan vervangen voor een afgedicht lager en de cup in het frame kan laten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Als je losse balletjes hebt, zul je een ouderwets systeem hebben? Semi-integrated zegt me niet zoveel. Volgens mij kun je niet alleen die kogels vervangen voor een cartridge, maar moet je minstens de hele onderste unit vervangen. Dus ook de cup en 'crown-race', dat moet precies matchen met je kogels of cartridge.
Zie verder: http://sheldonbrown.com/headsets.html (beetje onderin)
Bovenste lager heeft veel minder te lijden en zou ik in zijn geheel laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Scroll ik naar beneden, zie ik eerst de foto Toni Martin, het schuurpapier en dan "als je losse balletjes hebt...."

Hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Haha ik kwam er precies zo langs :+

On a serious note, zijn er hier mensen die carbon onderdelen uit China hebben laten aanrukken en hoe is dat bevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik heb het serieus overwogen maar er vanaf gezien. Ik vertrouw het simpelweg niet. Het lijkt een beetje hit or miss spelletje, en dan vind ik het de risico's niet waard (wielsets/sturen en vallen bijv), om nog maar niet te spreken over kosten risico. Lees maar eens hoe het gaat als er garantieclaims zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikkieking
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:25
toevallig vorige week een setje bidonhouders ontvangen uit china om te proberen, voordat ik me waag aan 'kritieke' onderdelen als stuur- en zadelpennen (laat staan frames). Moet zeggen, het valt me 100% mee het ziet er allemaal netjes uit. Ik heb het besteld via aliexpress, verkoper flyxxi (volgens mij een bekende verkoper). Kosten waren 7,50/stuk, daarvoor krijg ik in de winkel nog niet eens de goedkoopste BBB bidonhouders 8)7 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:04
UltraSub schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:20:
Ik heb het serieus overwogen maar er vanaf gezien. Ik vertrouw het simpelweg niet. Het lijkt een beetje hit or miss spelletje, en dan vind ik het de risico's niet waard (wielsets/sturen en vallen bijv), om nog maar niet te spreken over kosten risico. Lees maar eens hoe het gaat als er garantieclaims zijn.
Je kan natuurlijk ook denken: voor het geld wat je bespaart kan je gewoon een 2e frame kopen als er toch iets mis blijkt te zijn. Voordat je geld verliest tov een frame hier in de winkel moet je toch redelijk wat pech hebben lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Hoe zit het eigenijk met die kleding sets op aliexpress? Zijn die echt of is dit imitatie? Ik zie setjes van bijvoorbeeld giant voor 30 euro!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

wat denk jezelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
haha.. oke..oke... het zou zo mooi zijn als het echt is ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-10 21:06
Het is echte imitatie ja :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Waar zouden alle carbon frames gemaakt worden??? Ik vermoed ook in China..

Maar op het forum van fiets.nl loopt een enorm lang topic over fietsonderdelen uit China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Bijna alle reguliere merk frames worden in Taiwan gemaakt als ik het goed heb en de Giant fabriek is een hele grote.
De rest (Dengfu en consorten) geen idee eigenlijk waar die gemaakt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb al meerdere onderdelen uit China en Taiwan gehaald en dat ging altijd prima. Onder meer een conische spacer, een topcap, de nodige titanium bouten, een carbon zadel en een zadelpenklem.

Bij bijvoorbeeld Dengfu of Hongfu (frames) of Farsports (wlelen) zou ik blind bestellen.

Overigens net een lekker ritje gemaakt. Mensen kinderen wat een wind. Toch weer 82 km op de klok :)

[ Voor 34% gewijzigd door havana op 15-04-2014 16:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
TheLemon schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 14:56:
Als je losse balletjes hebt, zul je een ouderwets systeem hebben? Semi-integrated zegt me niet zoveel. Volgens mij kun je niet alleen die kogels vervangen voor een cartridge, maar moet je minstens de hele onderste unit vervangen. Dus ook de cup en 'crown-race', dat moet precies matchen met je kogels of cartridge.
Zie verder: http://sheldonbrown.com/headsets.html (beetje onderin)
Bovenste lager heeft veel minder te lijden en zou ik in zijn geheel laten zitten.
Nee, het is wel echt een threadless headset. Semi integrated wil zeggen dat er nog wel een cup inzit, maar die zit wel verwerkt in de buis al (waar je bij integrated geen cup meer hebt en in de buis ruimte is uitgespaard voor een lager cartridge). Logica dicteert verder dat je gelijk hebt en dat ik de cup ook mee kan vervangen. Het zal idd moeten matchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2399967/Photo%2026-04-13%2008%2048%2035.jpg

Deze is al eens vaker voorbij gekomen maar ik heb de nodige chinese onderdelen in gebruik: frame, bidonhouders, stuur, stuurpen, balhoofdset en de zadelpen. Stuk voor stuk prima onderdelen, alles gaat al ruim 6000km mee, het hele jaar door (ik heb geen winterfiets) en er is nog niks kapot gegaan.

Ik heb ook een setje wielen gehad, 38mm clinchers maar daarvan braken de spaken iets te vaak, deze heb ik vervangen door de Zonda's (inmiddels zonder stickers). Ik was iets te vroeg met die wielen, kort erna kwamen er chinese carbon wielen beschikbaar met fatsoenlijke Sapim spaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
M@cer schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 15:58:
Waar zouden alle carbon frames gemaakt worden??? Ik vermoed ook in China..
Das natuurlijk een bullshit redenatie he :)
Ja, ze worden daar ook gemaakt. Maar daar zit wel quality control op van een hoger niveau. Een gerenommeerd merk haalt het zich niet op de hals om net zoveel akkefietjes te hebben als je tegenkomt met imitatie. En quality control zit ook verwerkt in de prijs. Om het nog maar niet te hebben over andere weefpatronen op specifieke locaties. Ga er maar niet vanuit dat een imitatie pinarello dezelfde weefpatronen op specifieke locaties heeft dan het origineel. Kost te veel tijd en dus te veel geld. Maar is dus wel een frame met ander gedrag. Nou hoeft dat niet uit te maken als je je daarvan bewust bent, maar zeggen dat ze hetzelfde zijn omdat ze uit China komen, of voor mijn part uit dezelfde fabriek, gaat echt een stap te ver.

We kennen allemaal het gejammer van de fabriek waar Apple zijn telefoons laat maken, ff naam kwijt, maar daar werden enorme hoeveelheden afgekeurd in het begin, en een tijdje later werd er veel minder afgekeurd omdat de processen en controles verbeterd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Mex schreef op dinsdag 15 april 2014 @ 16:23:
[afbeelding]

Deze is al eens vaker voorbij gekomen maar ik heb de nodige chinese onderdelen in gebruik: frame, bidonhouders, stuur, stuurpen, balhoofdset en de zadelpen. Stuk voor stuk prima onderdelen, alles gaat al ruim 6000km mee, het hele jaar door (ik heb geen winterfiets) en er is nog niks kapot gegaan.

Ik heb ook een setje wielen gehad, 38mm clinchers maar daarvan braken de spaken iets te vaak, deze heb ik vervangen door de Zonda's (inmiddels zonder stickers). Ik was iets te vroeg met die wielen, kort erna kwamen er chinese carbon wielen beschikbaar met fatsoenlijke Sapim spaken.
Welk frame is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Kleding op Aliexpress is idd echte imitatie, maar zeker geen waardeloze kwaliteit, vooral de 'zomerse' artikelen. Let wel op de maatvoering, die verschilt ook nog eens behoorlijk bij de verschillende verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Als het nep is kan het ook problemen geven met importeren lijkt mij? Ik wil best eens zo'n setje proberen, maar dan een merkloze om gezeur met importeren te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een garmin setje uit china, kwaliteit is prima. Alhoewel ik niet echt dure fietskleding heb om het mee te vergelijken.. Heb maat M gekocht en past perfect (normaal draag ik ook maat M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Koop dan gewoon setje kleding bij de Decathlon ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb ook wel eens zitten kijken naar Castelli gear op Aliexpress ($30 voor een heel setje bijv.), maar dat is inderdaad echt imitatie. Qua afwerking is het allemaal vrij netjes volgens mij, maar in de meeste wielerbroeken stoppen ze Coolmax zemen. Ik heb geen idee of dat wat is, maar als je daar op google't dan krijg je hele wisselende verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

FM098 van DengFu.

http://dengfubikes.com/product/detail.php?id=119

een 'kopie' van de S-Works Venge
Pagina: 1 ... 39 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.