Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.036 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
Pelle schreef op maandag 07 april 2014 @ 16:59:
Hmm, interessant. Vanaf 26 april ga ik 4 dagen fietsen in de Vogezen, maar ik zie dat die dag ook de tourversie van LBL is, en Luik ligt (bijna) op de route. Wel verleidelijk om daarvan dan de 170km versie mee te pakken, hoewel ik ook weet dat ik na zo'n afstand altijd vrij gaar ben en dan nog 4 uur auto moet rijden. En om nou de 85km variant te pakken is ook weer zowat, dat is een soort van doen alsof je de marathon hebt gelopen terwijl je eigenlijk maar de 10km variant hebt gedaan :P
Je kunt de LBL ook begin augustus doen. Heb ik vorig jaar gedaan (en doe dit jaar ook mee).

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

Pelle

🚴‍♂️

I know, maar nu ligt het op de route, dat was wat me vooral triggerde. Even nachtje over slapen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
LBL in Augustus staat ook op mijn planning..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
LBL = Liege-Bastogne-Liege?

Afstanden zijn toch 280, 164, 84?
3Stone schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:01:
@havanna: heb jij al ervaring met de 2.9 firmware voor je Garmin 810? Zal deze firmware het lijntjes probleem met een tcx oplossen? Wil best een 810 kopen maar dan graag met hetzelfde gemak en plezier van mijn 705...
Ben benieuwd naar jouw ervaring!
Leg het probleem even uit dan kan ik het wel voor je testen. Heb een 810.

[ Voor 77% gewijzigd door Graham op 07-04-2014 20:09 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een iphone? Mijn 810 zit op 2.7 maar nieuwere versies schijnen slecht met een iphone 5s om te kunnen gaan. Dus huiverig om te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op maandag 07 april 2014 @ 20:25:
Heb je een iphone? Mijn 810 zit op 2.7 maar nieuwere versies schijnen slecht met een iphone 5s om te kunnen gaan. Dus huiverig om te updaten
Heb Android. Heb wel 2.90 overigens qua firmware op mijn 810. Enige wat nog steeds beetje bagger werkt is het weer. Ik hoop dat garmin de komende tijd wat meer liefde en aandacht geeft aan de 810 ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

m.b.t. internet oplichting: "If it's too good to be true, it's not true"

Werd tijd:

Afbeeldingslocatie: https://farm6.staticflickr.com/5321/13699925844_8e29ee75ba.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Ja maar om daar nou premium member voor te worden.

Je kan het op veloviewer.com ook zien :
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/ev6rf7.png

[ Voor 51% gewijzigd door DDX op 07-04-2014 21:25 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Die challenges op Strava lopen m.i. een beetje uit de hand. Meer dan de helft van de 'activiteiten' die ik op mijn dashboard zie is niet zozeer een echte activiteit, maar iemand die deelneemt aan een challange of deze (deels) heeft volbracht. Als er voor premium-members een functie zou zijn om challenges onzichtbaar te maken, dan had Strava er een klant bij gehad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
Premium Member voor dat......wat een onzin. Beetje naaiend dit.
Ik hoop wel dat ik de Spring Challenge haal, zit nu op 34% met nog 27 dagen te gaan. Wordt nog een aardig stukje fietsen, morgen hopelijk weer een rondje....als het niet regent :+

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 15:11
Erg leuk die veloviewer, bedankt voor de tip !!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:38
M@cer schreef op maandag 07 april 2014 @ 18:18:
LBL in Augustus staat ook op mijn planning..
Hoeveek kilometer? Als je de lange afstand gaat doen kunnen we wellicht samen rijden ( Marko en Vincent doen ook mee)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-10 21:14
Leg het probleem even uit dan kan ik het wel voor je testen. Heb een 810.
In het kort komt het hier op neer:

Met min 705 laad ik een *.tcx en kan deze via trainingen / koeren na rijden. Gewoon een lijntje op de kaart met een piepje als ik van de koers af raak en weer een piepje als ik er weer op zit. Geen afslagbegeleiding niets.

Naar wat ik begrepen heb is het bovenstaande alleen omslagtig op een 810 te realiseren. Door de afslagbegeleiding komen er grote pijlen in het scherm waardoor niet altijd duidelijk is welke afslag / straat je nu precies moet hebben. Sterker nog de afslagbegeleiding kan niet helemaal uit (echt alles dus). Daarnaast schijnt alleen een melding als je van koers af bent en er weer op komt ook niet te kunnen. En als laatste als ik nu toch bezig ben is het lijntje wat je volgt smaller en dus lastiger te volgen dan met mijn 705.

Mocht je tijd hebben om e.e.a. te proberen graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:31

sapphire

Die-hard pruts0r

BertP schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:51:
[...]

Geen idee eigenlijk. Ga me er voorlopig alleen op oriënteren en pas dan dingen uitsluiten en een lijstje maken met wat de beste keus voor mij is. Weet namelijk niet wat er te krijgen is, en wat voor mij prima werkt etc. ;)
Kijk ook eens naar Bryton, bv. de Bryton Rider 21 is een leuk dingetje die afstand/snelheid via gps doet en cadans en hartslag kan doen via ANT+ ( zijn ook bundels met cadans en hartslagsensor).
Ik vind het iig prima spul :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:30

DeadLock

Vastlopen is relatief....

3Stone schreef op maandag 07 april 2014 @ 22:03:
[...]

Met min 705 laad ik een *.tcx en kan deze via trainingen / koeren na rijden. Gewoon een lijntje op de kaart met een piepje als ik van de koers af raak en weer een piepje als ik er weer op zit. Geen afslagbegeleiding niets.

Naar wat ik begrepen heb is het bovenstaande alleen omslagtig op een 810 te realiseren. Door de afslagbegeleiding komen er grote pijlen in het scherm waardoor niet altijd duidelijk is welke afslag / straat je nu precies moet hebben. Sterker nog de afslagbegeleiding kan niet helemaal uit (echt alles dus). Daarnaast schijnt alleen een melding als je van koers af bent en er weer op komt ook niet te kunnen. En als laatste als ik nu toch bezig ben is het lijntje wat je volgt smaller en dus lastiger te volgen dan met mijn 705.

Dat is een van de redenen waarom ik vorige week een Oregon 600 heb gekocht. Groter, zwaarder maar het leunt veel dichter aan bij wat ik verwacht van een GPS dan de edge 810. Ik ben heus zelf wel in staat om een lijntje te volgen op de kaart >:).

De typische Garmin bugs zijn wel onvermijdelijk helaas :(.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
MMUilwijk schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:59:
[...]

Hoeveek kilometer? Als je de lange afstand gaat doen kunnen we wellicht samen rijden ( Marko en Vincent doen ook mee)
Lijkt me top..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gistermiddag voor de buien nog snel een rondje gefietst. Omdat de regen op de hielen zat flink hoog gemiddelde, echter na het uploaden bleek de hele activiteit leeg?

Heb een ticket aangemaakt bij Strava, al denk ik niet dat ze daar veel aan kunnen doen.

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/80vrG.png

[ Voor 35% gewijzigd door shoombak op 08-04-2014 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
[...]

http://www.scarletfire.co...n-on-the-garmin-edge-800/
Werkt perfect hoor. Niks omslachtigs aan. Op een 800, die in eerste instantie precies hetzelfde probleem heeft als jij beschrijft met een 810.
Anders ook even topics van Havana op fiets.nl lezen.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 08-04-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:55
Weet iemand een goed gekeurd ART2 slot voor op mijn racefiets/mtb die ik makkelijk kan bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Nog mensen die morgenavond rondjes circuit zandvoort gaan fietsen ?
(Ben er zelf ergens tussen 5 en half 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 13:48
roelieboelie schreef op maandag 07 april 2014 @ 21:51:
Erg leuk die veloviewer, bedankt voor de tip !!
Idem hier, dank voor de tip! Briljant om je rondjes in 3D te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die stuurnummers zijn wel irritant als je een out-front mount hebt hoor. Heb het aardig moeten vermeubelen om het er op te krijgen. Gevolg, sportograf.com matched maar een paar foto's. Ik denk geen probleem, ff gpx uploaden. Krijg ik niet aan de gang. Kan me herinneren dat ik dat eerder had, en toen ook niet werkend kreeg. Ik moet dan toch wel iets fout doen...
Ik upload de gpx en krijg de melding "Er werden geen foto's met dit startnummer gevonden. Controleer of het startnummer juist is of kijk onder één van de andere categorieën je foto's na." Nee natuurlijk niet... Er is geen startnummer, daarom upload ik de gpx. Is er iemand die dit wel eens werkend heeft gehad? Of heb ik een rotte gpx? (export van de garmin site)

/edit
69 pagina's met de hand nagelopen... :X

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 09-04-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
69 pagina's met de hand nagelopen... :X
Daar draait het bij mij ook altijd op uit omdat ik te ijdel ben om een stuurbordje te monteren :> 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door havana op 09-04-2014 10:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren bezoekje aan de fysio gebracht voor de knieproblemen... het lijkt op een meniscus probleem, maar de klachten zijn nog te vaag om verdere behandeling op te starten. Gevolg: rustig rondjes blijven fietsen tot de klachten opspelen, niet stoempen. Gaat lastig worden motivatie te vinden voor ritjes van 30 minuten. Daarnaast past dit ook niet echt in de voorbereiding van de TFL die ik in augustus / september wil rijden...

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:41:
[...]

Daar draait het bij mij ook altijd op uit omdat ik te ijdel ben om een stuurbordje te monteren :> 8)7
Ja is wel zonde van paar mooie fotootjes :(

Krijg je daar dan nooit gedonder mee? Dat ze je voor een zwartrijder aan zien of zo?

[ Voor 14% gewijzigd door UltraSub op 09-04-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

als je je bordje meeneemt toch niet? meestal zijn ze klein genoeg om in je backpocket te stoppen. Net als bij de rondjes op de wielerbaan hier, officieel moet je een rugnummer op, meestal stop ik die ook gewoon in m'n backpocket, sprint toch niet mee voor de overwinning.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Hmms idd best lastig stuurbordje met die garmin frontmount.
En ook geen waslijnen meer op deze fiets waar ik hem aan kan monteren.

Volgende week idd maar gewoon in zakje op rug denk ik ;)

[ Voor 18% gewijzigd door DDX op 09-04-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:39
DDX schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:52:
Hmms idd best lastig stuurbordje met die garmin frontmount.
En ook geen waslijnen meer op deze fiets waar ik hem aan kan monteren.

Volgende week idd maar gewoon in zakje op rug denk ik ;)
ik knip een hapje uit het stuurbordje voor de front mount werkt ook goed :D

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
SnowDude schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:18:
[...]

Hier ook gedaan. Zat best aardig, maar Sportograph had me maar op 1 klim getagged. Nog 6 losse foto's gevonden in "unsorted". Wel lekker dat 69 pagina's doorspitten dan wel tenminste nog wat oplevert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
SnowDude schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:18:
[...]

Scheelt dat ze van ronde van noord holland opgestuurd worden, dus maaf ff kijken volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Vers van de pers: DC Rainmaker review van de Edge 1000: http://www.dcrainmaker.com/2014/04/garmin-edge-1000.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Wel cool die Di2 Ant sensor, maar deze unit is echt gigantuous!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Grappig maar moet je nog een unit op je fiets monteren.
En echt nuttige info is het nou ook weer niet om op je scherm te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Overigens geen review maar een summary, echte review komt in mei zo te lezen.

Overigens over de Di2 unit:
Lastly, Garmin is considering adding Di2 support to both the Edge 510 as well as the Edge 810. They have not yet decided to, but are reviewing whether to add it, based on feedback.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik zou wat Garmin betreft nergens op rekenen. Alle toekomstmuziek voeren ze toch zelden uit.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hij is mss nét wat te groot.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Gewoon nieuwe type front-mount omdat hij anders niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ja dat sowieso, maar dan hangt er nogal een kolos voor je stuurpen zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

dit wordt geen race/training tool denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:41:
[...]

Bij bijvoorbeeld de Ronde van Vlaanderen word je dan door politieagenten van de weg geplukt. Onderweg 2 of 3 sluizen tegengekomen met als doel (vermeende) zwartrijders uit het peloton te plukken. Dat je dan alsnog een bordje uit je zakje kunt toveren is natuurlijk leuk, maar het gedoe is al daar. Dan liever wat minder ijdel denk ik dan. Je ziet overigens ook wel stuurbordjes die op de zadelpen gemonteerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13

DeFeCt

je wéét toch

kiefty14 schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 17:18:
Weet iemand een goed gekeurd ART2 slot voor op mijn racefiets/mtb die ik makkelijk kan bevestigen ?
Ben zelf naar een Hiplok aan het kijken, maar weet niet hoe de Sold Secure standaard zich verhoud tot ART. Lijkt mij ideaal dat je hem makkelijk om je middel kunt doen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hadden ze bij de Merkx classic in Roermond. Soort sticker dinges plak label. Om je zadelpen en aan elkaar plakken. Werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
UltraSub schreef op woensdag 09 april 2014 @ 15:40:
Hadden ze bij de Merkx classic in Roermond. Soort sticker dinges plak label. Om je zadelpen en aan elkaar plakken. Werkte goed.
Idem Joop Zoetemelk Classic overigens. Dat werkt eigenlijk prima. Eventueel combi van zadelpen sticker en op de achterkant van je jersey. Maar op je stuur is zo stupide.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Dit is wat mij betreft de eerste redelijk goed uitziende Garmin. Wel erg groot. Ik vind de Polar V650 misschien wel net iets strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik heb niet zo'n moeite met de grootte. Hij is wel een stukje platter dan de 800/810/510 en daar gaat het m.i. toch het meest om. Voor mij zou het een prima maat zijn als wielertoerist om lekker te toeren in onbekend terrein. Als je dan persé een tijdrit wilt rijden, laat je hem toch thuis of stop hem in je achterzak.
Die mount is trouwens niet anders toch? Enige is dat ze nu zelf ook een front-mount erbij leveren.

Ze hebben wel eindelijk wat langverwachte features toegevoegd, zoals hogere resolutie, koppeling met telefoon op je scherm etc. Die segmenten zijn grappig, maar werken (uiteraard) alleen met Garmin Connect en niet met Strava.

Wat mij betreft is dit een zinvol apparaat boven de 510. De 810 is dan redelijk nutteloos geworden in het gamma lijkt me (ok, hij is goedkoper). Als mijn 800 ooit de geest geeft, weet ik het wel.

Zie verder: http://sites.garmin.com/edge/ en YouTube: Garmin presents the challenge with Edge 1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Eerst mogen ze de Garmin Connect portal maar eens flink upgraden zodat daar ook met segmenten (zonder telefoon vervuiling) gewerkt kan worden en meer social platform element zodat je ook mensen kunt vinden daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:29
Leuke features op die Edge 1000, maar hoop dat ze een aantal toch ook naar de 510/810 gaan halen.

DC Rainmaker is er ook al mee aan de slag gegaan:
http://www.dcrainmaker.com/2014/04/garmin-edge-1000.html

[ Voor 38% gewijzigd door Ascension op 09-04-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
[...]

Nog niet getest maar de opties zijn gewoon aanwezig om dit per course individueel in te stellen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ffhYLcoL4ADNKyFnYSOe671a/full.jpgAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yVEkFynnsGHYiouHKnRUQNph/full.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Nu het toch (weer) over Garmins gaat... Wie kan mij vertellen hoe ik de batterijstatus van mijn sensoren (hartslag en snelheid / cadans) kan zien.

Ik vermoed dat de batterij van mijn hartslagmeter niet meer zo best is namelijk, maar zeker weten doe ik dat niet. Het vermoeden van een slechte batterij wordt met name veroorzaakt door moeizame metingen aan het begin van een activiteit, ondanks dat ik de band (goed) nat maak (niet anders dan anders). Van dat euvel is pas sinds kort sprake.

[ Voor 4% gewijzigd door argro op 09-04-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Scherm van de Edge 1000 is groot genoeg om Google maps te doen. Dat zou vet zijn. Heb up-to-date openstreetmap, maar 1. scherm is te klein, je moet echt bijna stoppen soms als je de weg echt kwijt bent en anders kijk je er toch niet op, en 2. als ik de weg echt kwijt ben pak ik toch vaak de telefoon omdat Google maps zoveel duidelijker is.
Maar goed, gezien de historie van Garmin verwacht ik niet dat dat ooit zal gaan werken. :|

Ik denk wel dat ik me niet zal kunnen beheersen zodra deze in de winkel ligt. Hoop dat hij er snel is, en dan niet alleen bij de grote shops, maar ook tegen lekker prijsje bij bijvoorbeeld hartslagmetershop.nl :P
En dan zal ik er zeker ook die Di2 integratie bij halen.

[ Voor 23% gewijzigd door UltraSub op 09-04-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Vanmiddag eerst mezelf redelijk gesloopt met wind richting Zandvoort vanuit m'n werk.
En daarna wat rondjes zandvoort gereden, maar gaat redelijk snel vervelen.

Al ga ik volgend jaar waarschijnlijk wel weer ;)

En nu maar ff eten, merk wel dat ik echt honger heb nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
vandaag trof ik in Garmin Connect op de laptop weer de Cadance grafieken terug (die waren eind februari tijdens 'Garmin maintenance' aan de website plotsklaps verdwenen (maar wel zichtbaar op de iPhone app....))

De cadence verdween van het overzicht van een koers als je de activiteit onder fietsen in de subcategorie wegracefiets of mountainbike had ingedeeld. Liet je deze onder 'fietsen' staan dan was de cadence weer wel zichtbaar

[ Voor 34% gewijzigd door NielsTn op 09-04-2014 23:14 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Zondag het in dit topic al wel eens genoemde Teutoburgerwald eens bekijken: http://www.owc-oldenzaal..../37/teutoburgerwald-tocht

Nog meer tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Zit nog een beetje te twijfelen tussen deze, de Mantel tour of een ritje in de Ardennen (wat me eigenlijk even te ver is voor 1 dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Starttijden van tourtochten zijn altijd zo vroeg, waarom niet gewoon tot 11u starten en dan duidelijk aangeven dat je wel moet doorfietsen.
Denk dat ik dit weekend gewoon in Noord-Holland blijf. (heel misschien dat ik die Mantel tocht nog wel ga doen)

[ Voor 13% gewijzigd door DDX op 10-04-2014 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Zoals Classico Boretti; daar gaat echter de finish om strak 4 uur naar beneden :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Prima toch ?
En bij meeste tourtochen boeit de finish niet echt, afgelopen zondag ook alleen bij start ingeschreven en verder alleen handig dat er bordjes staan en dat je makkelijk bidon kan bijvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Nou, moesten redelijk doorrammen om die finishtijd te halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

matthijsln schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:54:
Zondag het in dit topic al wel eens genoemde Teutoburgerwald eens bekijken: http://www.owc-oldenzaal..../37/teutoburgerwald-tocht

Nog meer tweakers?
Hee, die ziet er goed uit. Zat toevallig net te denken om zondag naar de Eifel of evt. Tecklenburg te gaan. Nog nooit geweest in laatstgenoemde. Wie kan adhv het routekaartje zien wat voor klimmetjes erin zitten? Oftewel wat voor verzet er mee moet? Ik neem aan dat het Limburg-verzet volstaat? (38-27 als kleinste in mijn geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Tecklenburg is qua verzet hetzelfde als Zuid-Limburg. Ik ga morgen die kant op :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijsln schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:54:

Nog meer tweakers?
aanwezig, samen met m'n zwager. Hij had geen zin in de 110km, dus we doen de 85km :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Leuke tocht, aan de route te zien zitten de meeste bekende klimmetjes er wel in. Helaas laten ze de Dörenberg links liggen, al is dat volstrekt logisch (want doodlopende weg). Volgens mij zit de Steinstrasse (20%) er wel in, maar dat is maar 150 meter ofzo.

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 10-04-2014 14:42 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 10:39

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik kijk ook al met plezier uit naar Teutoburgerwald dit weekend. Zaterdag ook nog 'even' Tour du Hâute Veluwe meepakken, en gezien de 'inzet' van de 2 verschillende (groepen) mensen waarmee ik dit ga doen zal ik komende week wel even flink bij moeten komen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Ik had besloten voor de Jan Janssen 105 (11 speed) te wachten.
Nu kon ik het niet laten en toch even verder zoeken kom ik onderstaande tegen:

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Prima afmontage (al ben ik niet bekend met de crankset)
Daarnaast vraag ik me af of de wielen stevig zijn, daar ik zelf ook stevig ben.

Iemand die hier meer vanaf weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Nixo schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:29:
Ik had besloten voor de Jan Janssen 105 (11 speed) te wachten.
Nu kon ik het niet laten en toch even verder zoeken kom ik onderstaande tegen:

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Prima afmontage (al ben ik niet bekend met de crankset)
Daarnaast vraag ik me af of de wielen stevig zijn, daar ik zelf ook stevig ben.

Iemand die hier meer vanaf weet?
Vind het voor carbon beetje cheap. Zou eerder voor alu gaan voor dit soort prijzen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar blijven de aanmeldingen voor het rondje ijsselmeer?.....

http://www.meeting-manager.nl/1437/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Graham schreef op donderdag 10 april 2014 @ 21:09:
[...]
Vind het voor carbon beetje cheap. Zou eerder voor alu gaan voor dit soort prijzen.
Ik snap deze redenatie niet. Het lijkt me een prima frame met ultegra 11-speed voor een super prijs. Die wielen ken ik niet, maar die kan je altijd vervangen.

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 10-04-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Vliegjes weer is weer begonnen, was naast het water echt vliegjes happen vanavond.
Maar verder prima fietsweer en meteen ff de strava spring challenge afgerond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb een beetje een 1st world problem/dilema 8)7
Mijn witte 5 Fit Sidi's zijn nu 2 jaar oud en ik wil er een paar bij hebben, alleen welke kleur?

Ik heb alleen maar zwart/rood of zwart/fluo Castelli kleding en een fluor gele Giro helm.
Welke schoenen passen hier het mooiste bij?

Afbeeldingslocatie: http://www.camposlorca.com/images/zapatillas-sidi-genius5-fit-2013-negro-amarillo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bikebug.com/images/Genius%205%20fit%20black.jpg

Ene kant van mij zegt zwart omdat mijn fiets ook zwart is en de schoenen in de lijn zijn met de kleur accenten van mijn fiets/kleding, maar aan de andere kant is de fluor gele ook wel weer mooi (en hip op dit moment) om boven (helm) en beneden (schoenen) wat evenwicht te krijgen in het geheel. Tevens zal het meer contrast opleveren i.v.m. de veiligheid, gezien ik bijna geheel in het zwart ga.

Iemand een idee/suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Ik ga zelf volgende week weer beginnen met fietsen. Nog wel ff een beurtje afgesproken bij de fietsenmaker om alles even te controleren voor het seizoen. Klein onderhoud e.d. lukt me zelf prima, maar alles echt goed controleren laat ik toch graag aan de pro's over, die kunnen dat beter constateren als ik. Bovendien heb ik de komende periode te weinig tijd ervoor. Heb er wel weer zin in! :D

Totaal andere vraag: weet iemand nog een goede, betrouwbare, deskundige fietsshop in het midden van het land? Mijn broertje heeft het "virus" ook te pakken en heeft besloten een racefiets te kopen. Online is natuurlijk een optie, maar het leek me handig het toch in een winkel te doen, zeker ivm de maatvoering.

Zijn budget is 800 - 1000 Euro, wat me voor een beginner prima lijkt. Wellicht heeft de winkel in kwestie nog een mooie tweedehands staan zodat hij daar ook nog een afweging in kan maken.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Ik zou ze allebei kopen, links fluo 5 Fit Sidi en rechts dan zwart 5 Fit Sidi. Dat past mooi bij zowel de zwart/rood zwart/fluo Castelli kleding als de fluor gele Giro helm. Plus, je kan het ook nog omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Denman schreef op donderdag 10 april 2014 @ 23:20:

Totaal andere vraag: weet iemand nog een goede, betrouwbare, deskundige fietsshop in het midden van het land? Mijn broertje heeft het "virus" ook te pakken en heeft besloten een racefiets te kopen. Online is natuurlijk een optie, maar het leek me handig het toch in een winkel te doen, zeker ivm de maatvoering.

Zijn budget is 800 - 1000 Euro, wat me voor een beginner prima lijkt. Wellicht heeft de winkel in kwestie nog een mooie tweedehands staan zodat hij daar ook nog een afweging in kan maken.
Bike-zone in Roelofarendsveen en Den Haag hebben voor het budget van jouw broer wel een paar mooie Cube's staan. 12gobiking heeft ook een erg groot assortiment, ook voor het budget van jouw broer. Liggen allebei ongeveer in het midden van het land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Italiaanse praktijken jspr :) Als je fluor gele helm hebt zou ik die gele schoenen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
MrAngry schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:04:
[...]

Ik snap deze redenatie niet. Het lijkt me een prima frame met ultegra 11-speed voor een super prijs. Die wielen ken ik niet, maar die kan je altijd vervangen.
Beetje een te goede prijs zelfs zou ik zeggen maar wat ik eigenlijk bedoelde met mijn opmerking is dat ik liever wat meer uit zou geven voor carbon frame. Persoonlijk geen ervaring met carbon nog, behalve de voorvork ;) maar wat ik van diverse wielrenners en fietsenmakers heb gehoord is dat je meer hebt aan een wat duurder frame dan de goedkopere. Tis dus meer een opmerking op zich dan over dit specifiek frame (dat laat ik liever over aan de meer ervarener in dit topic om daarover te oordelen).
DDX schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:16:
Vliegjes weer is weer begonnen, was naast het water echt vliegjes happen vanavond.
Maar verder prima fietsweer en meteen ff de strava spring challenge afgerond :)
Vooral bij het water veel muggen. Had ik over laatst ook op Rottemeren. Bijna zon onder is daar een garantie voor. En dan nog zie je wielrenners zonder bril 8)7

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

wackmaniac schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:00:
Italiaanse praktijken jspr :) Als je fluor gele helm hebt zou ik die gele schoenen regelen.
Haha inderdaad ;). Ik zou in jouw geval ook voor de gele gaan. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Kunnen ook best mugjes zijn, op sommige plekken was het bijna wolk die je inreed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Vos schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:23:
[...]

Haha inderdaad ;). Ik zou in jouw geval ook voor de gele gaan. 8)
Ergens vind ik de fluor heel erg tof, maar ik ben een beetje bang dat fluor schoenen nu gewoon heel erg hip zijn. Zwart is veel meer in lijn met mijn kleding/fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Koop je toch fluor overschoenen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
MrAngry schreef op donderdag 10 april 2014 @ 22:04:
[...]

Mensen hier bekend met het merk, frame en rotor crankstel?

Edit: Review gevonden

http://www.fiets.nl/2014/...tapp-endura-team-replica/

[ Voor 13% gewijzigd door Nixo op 11-04-2014 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:32:
Koop je toch fluor overschoenen ?
Lekker warm in de zomer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35
jspr schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:30:
[...]

Ergens vind ik de fluor heel erg tof, maar ik ben een beetje bang dat fluor schoenen nu gewoon heel erg hip zijn. Zwart is veel meer in lijn met mijn kleding/fiets.
Ik zou toch voor de fluor schoenen gaan met je fluor helm. Als je zwart neemt wordt alles wel heel erg zwart. Zwart frame, zwarte kleding, zwarte schoenen. Dat wordt saai.
Ik heb zelf bewust voor witte schoenen gekozen (ipv zwart) omdat bij mij alles ook vrij zwart is.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb wat speling op mijn (cheape) Mavic Aksium WTS die standaard waren gemonteerd in mijn nieuwe Canyon. Heeft iemand een idee hoe de naven van deze wielen afgesteld dienen te worden? Er zit namelijk geen slag in het wiel dus dat is het niet.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:25:
Kunnen ook best mugjes zijn, op sommige plekken was het bijna wolk die je inreed :)
Indeed...dat had ik dus ook. Nou had ik ook gestopt om een foto te maken van de zon. Werd nogal opgegeten toen ;)
Janusz schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:10:
Ik heb wat speling op mijn (cheape) Mavic Aksium WTS die standaard waren gemonteerd in mijn nieuwe Canyon. Heeft iemand een idee hoe de naven van deze wielen afgesteld dienen te worden? Er zit namelijk geen slag in het wiel dus dat is het niet.

Thanks!
Moeten de lagers niet gewoon vervangen worden?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 21:19
jspr schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:19:
[...]

Lekker warm in de zomer ;-)
Nee hoor, fluor overschoenen zijn juist heel cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Graham schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:13:
[...]

Indeed...dat had ik dus ook. Nou had ik ook gestopt om een foto te maken van de zon. Werd nogal opgegeten toen ;)

[...]

Moeten de lagers niet gewoon vervangen worden?
Denk het niet, ik heb pas 1500 km gereden met de wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over overschoenen, als ik toch werkelijk iemand zie rijden met overschoenen terwijl het kort/kort weer is, dan denk ik toch echt, wat een wannabee.. Eender welke prestaties. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 21:31

sapphire

Die-hard pruts0r

Je schoenen blijven wel lekker schoon met overschoenen ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Normaal ben ik heel direct met kiezen en hoef ik ergens niet lang over na te denken, maar nu ben ik helemaal de weg kwijt met de keuze... ik laat het voor nu dus ook lekker even zitten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 15:11
Jspr ben jij een man of een vrouw ;) :+

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:39

Vos

AFCA

Een vrouw had ze beide al gekocht :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zo dat was een fijn ritje in Tecklenburg. Redelijk fietsweer (droog). Kwam uit op 155 km / 2200 hm. Onvoorstelbaar hoe rustig het hier is, slechts 2 andere fietsers tegengekomen.

Afbeeldingslocatie: http://i1255.photobucket.com/albums/hh626/havana1982/576ABDCA-76CA-45B3-AE4A-A726EB276539.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 12-04-2014 07:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janusz schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 12:04:
[...]

Denk het niet, ik heb pas 1500 km gereden met de wielen.
Mijn Fulcrum 5's hadden ook vrij snel speling op de as. Lagers zaten helemaal vol met zand en zooi, heb voor een tientje stalen 2RS (dubbel rubber gesealed) lagers gekocht via eBay en dat gaat nu al een flinke tijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

De mijne (Red Wind, naven lijken als twee druppels water op R5) zaten een keer muurvast, waarschijnlijk na schoonspuiten met de tuinslang. Slecht afgedichte lagers dus. Ik heb die ook vervangen door een setje van SKF, dubbel gesealed.

TijmenK, hoe heb jij die lagers eruit en weer in gekregen? Je hebt daar officieel een specifieke tool voor nodig, maar met veel hengsten met een houten staafje en een rubber hamer is het me ook gelukt. De voornaaf heb ik zelfs nog iets uitgehoond met een drempel, zodat het ietsje makkelijker erin wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ze er met een kleine beitel en een hamer uitgetikt, die operatie hoefden ze toch niet te overleven. Daarna met een stuk draadeind, twee ringen en twee moeren ze er weer in geperst. Die speciale tool is ook gewoon een draadeind met twee grote vlindermoeren:

Afbeeldingslocatie: http://www.enduroforkseals.com/sitebuildercontent/sitebuilderpictures/hub_press_rev2_700.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Dacht dat ze voor vandaag weinig wind voorspeld hadden, viel toch ff tegen toen ik aan de terugrit begon.
Denk zo'n kracht 5 a 6 ofzo.

Iig weer lekker rondje gefietst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

Voor de verandering heb ik zelf eens een vraag! Voor morgen ga ik toch maar eens met een route fietsen en nu heb ik een mooie route (denk ik) gevonden op gpsies en geupload naar mijn Garmin. Nu was alleen die route op gpsies 157km, maar de Garmin zegt dat het 188km is.

Nu had ik zelf het idee om na die 157km misschien nog wel een extra lusje te doen (ken rond de vertrekplaats de omgeving wel) en heb ik geen problemen met 188km op zichzelf, maar ik vroeg me wel af welke van de twee waarschijnlijk juist is of in ieder geval dichterbij de werkelijkheid ligt.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Is het niet zo dat als je een course op de Garmin laadt/bekijkt, dat hij dan de route + de afstand tot de start van de route laat zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

UltraSub schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:30:
Is het niet zo dat als je een course op de Garmin laadt/bekijkt, dat hij dan de route + de afstand tot de start van de route laat zien?
In dat geval zou het nog veel meer moeten zijn, dus dat lijkt me niet.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 10:39

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

UltraSub schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 13:23:
Over overschoenen, als ik toch werkelijk iemand zie rijden met overschoenen terwijl het kort/kort weer is, dan denk ik toch echt, wat een wannabee.. Eender welke prestaties. :)
Heerlijk, ik fiets als het waait per definitie met aero-overschoentjes met deze temps. Mijn schoenen zijn me te open en dus in de wind net te koud anders, maar prima, ben ik een wannabe ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Heb je een linkje naar de route RJ?
e; effe kijken wat mijn garmin doet

[ Voor 34% gewijzigd door MrAngry op 12-04-2014 19:14 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.