Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.036 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:03

sapphire

Die-hard pruts0r

M@cer schreef op donderdag 03 april 2014 @ 08:20:
Let vooral op dat het in meer dan 50% van de gevallen niet jouw schuld is dat je valt, maar van een andere onoplettende fietser. (en daar zijn er zoveel van)

Dus niet twijfelen en gewoon een helm kopen vanmiddag (en die hoeft echt geen 200 euro te kosten).
So echt hoor !

Vandaag ook weer, op een lichte helling en flauwe bocht in de duinen fietst een vader met 4 kinderen volle breedte van het fietspad. Vader zag me wel aankomen, zoontje achter hem totaal niet. Gelukkig reed ik al aan de uiterste kant van de weg maar serieus 1cm meer opzij en ik had het zand/bosjes in geraced :|

Maargoed dat terzijde, om met de woorden van Argo te spreken en te kijken naar de mogelijkheden vandaag toch nog een ruim uurtje weten te pakken. Beter dan niets, genieten zeg met dit weer *O*
argro schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:55:
[...]
Ik vind 60 uur werkstraf voor het doodrijden van iemand vrij mild eerlijk gezegd. Leuk en aardig dat zijn zicht werd belemmerd, maar je moet op de openbare weg natuurlijk als groep nooit zo georganiseerd zijn dat de gehele breedte van de weg in beslag wordt genomen.
Tja ligt er dus aan hoe je er naar kijkt, het is niet alsof hij opzettelijk op de vrouw inreed, het was een ongeluk en de man lag zelf ook in de kreukels. Plus mag hij leven met het idee dat hij iemand heeft doodgereden.
Ik vond de leeftijd van het slachtoffer verrassender, een 78-jarige vrouw op een racefiets 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door sapphire op 03-04-2014 23:01 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
Vandaag voor naar kantoor te gaan ook nog even een rondje van 60KM gemaakt. Bij Doorn en de Pyramide even omhoog gefietst, cadans wel gehouden, maar hartslag zat weer achterlijk hoog. Ik moet echt meer power in mijn benen krijgen. Cadans gemiddelde over de rit was 89, ben ik wel tevreden mee.

alleen het fietsen naar werk erna.... pfffft dat voelde butt

http://www.strava.com/activities/126498679

Ik heb trouwens een lifebeam smart (lazer genesis met hartslag meter ingebouwd)

[ Voor 8% gewijzigd door cybermans op 03-04-2014 23:08 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13

DeFeCt

je wéét toch

Het is dat het artikel niet op 1 april is gepost, maar anders... de Essax Shark :?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16
sapphire schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:55:
[...]
Tja ligt er dus aan hoe je er naar kijkt, het is niet alsof hij opzettelijk op de vrouw inreed, het was een ongeluk en de man lag zelf ook in de kreukels. Plus mag hij leven met het idee dat hij iemand heeft doodgereden.
Ik vond de leeftijd van het slachtoffer verrassender, een 78-jarige vrouw op een racefiets 8)7
De aangeklaagde had toch ook al een enigszins respectabele leeftijd, ergens in de 60 als ik het mij goed herinner? Van beiden wel indrukwekkend dat ze zich nog op een racert voortbewegen.

Als ik de vergelijking doortrek naar de auto: Als een spookrijder in de auto een dodelijk ongeval veroorzaakt, gaat het OM over het algemeen voor doodslag (à 15j cel). Nu maak je, zoals je aangeeft, natuurlijk niemand wijs dat een fietser (itt de automobilist) had moeten weten dat zijn spookrijden de dood van een ander tot gevolg kan hebben. Een dood-door-schuld ligt hier voor de hand maar daar staat toch ook al een maximumstraf van 2 jaar cel op. Zo gezien komt de man er met 60 uur werkstraf inderdaad wel makkelijk vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
sapphire schreef op donderdag 03 april 2014 @ 22:55:
[...]

So echt hoor !

Vandaag ook weer, op een lichte helling en flauwe bocht in de duinen fietst een vader met 4 kinderen volle breedte van het fietspad. Vader zag me wel aankomen, zoontje achter hem totaal niet. Gelukkig reed ik al aan de uiterste kant van de weg maar serieus 1cm meer opzij en ik had het zand/bosjes in geraced :|
Eerlijk is eerlijk, ik hou met alles en iedereen rekening, behalve als ik met mijn twee kids fiets. De oudste (6.5) kan erg goed fietsen op zijn 20" mtb, maar heeft vaak wat aansporing nodig om aan de kant te gaan, ze zijn namelijk met heel veel dingen tegelijk bezig en dus zien ze niet altijd alles. Kost gewoon ff wat meer tijd. De jongste (4.5) fietst net op een 16" en is onzekerder. Je kunt je misschien voorstellen dat ik inderdaad een "block" kan zetten op achterop komend verkeer en soms weiger achter of voor haar te gaan fietsen maar er ijskoud naast blijf fietsen.
Daarmee niet zeggend dat wat jij nu beschrijft dezelfde situatie is, maar ik wil alleen even aangeven dat er soms een reden is dat mensen slecht aan de kant gaan als ze kids bij zich hebben. Als het om oudere kinderen gaat die bij wijze van zelfstandig aan het verkeer deelnemen, tja, dan kom je al snel op het niet oplettend verkeer met oordopjes en mobieltjes. Maar ook dan, het blijven kids.. ze hebben nog een hoop levenservaring te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Zo, een paar uurtjes werken en dan kan het grote weekend fiets festijn beginnen.
Mijn vriendin is dit weekend weg dus ik heb enkel de kat waar ik voor moet zorgen 8)

Vandaag 80Km
Morgen 100Km
Zondag 200Km

Ik heb er zin in! (enkel vandaag moet het weer even meewerken gezien het nu nog zwaar bewolkt is, maar de vooruitzichten zijn dat het vanmiddag op moet klaren... zolang het maar droog is ben ik blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 07-10 16:51
Dat zijn nog eens een serieuze hoeveelheid kilometers! Wil je soms weer even een kwart specialized challenge erbij scoren :P

Eerste link doet het trouwens hier niet

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik ga eerder voor de Gran Fondo ;-)
Als mijn vriendin thuis is kan ik niet als een zombie in huis blijven wanneer ik terug kom van een route. Nu ze er niet is moet ik daar 110% gebruik van maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

UltraSub schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 08:09:
[...]

Eerlijk is eerlijk, ik hou met alles en iedereen rekening, behalve als ik met mijn twee kids fiets. De oudste (6.5) kan erg goed fietsen op zijn 20" mtb, maar heeft vaak wat aansporing nodig om aan de kant te gaan, ze zijn namelijk met heel veel dingen tegelijk bezig en dus zien ze niet altijd alles. Kost gewoon ff wat meer tijd. De jongste (4.5) fietst net op een 16" en is onzekerder. Je kunt je misschien voorstellen dat ik inderdaad een "block" kan zetten op achterop komend verkeer en soms weiger achter of voor haar te gaan fietsen maar er ijskoud naast blijf fietsen.
Daarmee niet zeggend dat wat jij nu beschrijft dezelfde situatie is, maar ik wil alleen even aangeven dat er soms een reden is dat mensen slecht aan de kant gaan als ze kids bij zich hebben. Als het om oudere kinderen gaat die bij wijze van zelfstandig aan het verkeer deelnemen, tja, dan kom je al snel op het niet oplettend verkeer met oordopjes en mobieltjes. Maar ook dan, het blijven kids.. ze hebben nog een hoop levenservaring te gaan ;)
Ow maar ik verwijt de vader, en het Kind al helemaal, niets hoor. Heb zelf geen kinderen maar lijkt me. Logisch dat je meer om je kind geeft dan een random wielrenner!

Bedoelde het meer in de zin van je bent nooit alleen op de weg. Ik rijd namelijk niet agressief ofzo en let goed op dus zou wat dat betrefd geen helm ophoeven, maar je deelt de weg met andere weggebruikers en een ongeluk (zoals met dat kind bijna bv.) zit in een klein hoekje dus liever safe then sorry :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het rondje ijsselmeer

http://www.meeting-manager.nl/1437/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09
Mischien een rare vraag, maar waar is de 1 juni nou gebleven??
8 juni kan ik niet (zijn er veel toertochten) en de andere datums zijn nog wel erg ver weg.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
Heb me aangemeld voor de ronde ;).

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Welke startlokaties zijn er buiten Lelystad (wat natuurlijk voor de Groningers onder ons wel het beste bereikbaar is en dan voor veel mensen denk ik redelijk centraal is?).
Verder heb ik naast mijn 'nee' voor 2x '?' gekozen, het is wel een 'ja', maar er zijn altijd meer fietsmogelijkheden, dus om mezelf niet te verplichten mee te moeten dit maar gekozen. Vorig jaar beviel uitstekend, dus boven de meeste alternatieven krijgt dit toch wel voorrang verder ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Misschien nog wat meer data toevoegen, enkele zaterdagen misschien?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 juni staat er bij en enkele zaterdagen,. nog meer data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:43

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Vorige week een kleine 150 km door de limburgse heuvels gereden om het gevoel daarvan te krijgen. 19 April mag ik namelijk echt 150km daar rijden voor de AGR tourversie.

'k heb een aardig stevig verzetje op de fiets hangen. 52/34 en 12-28 (Shimano 105 5600). Echter op de laatste kilometers van vorige week hield de voorderrie er mee op; terug op het grote blad leggen was onmogelijk. Niet erg, was toch maar veel heuveltop dus had weinig groots nodig.

Fiets thuis langs de fietsenmaker gebracht (kan aardig sleutelen, maar afstellen van nieuwere shimano groepen doe ik liever niet), en die heeft hem weer gesteld. Echter "De ketting en tandwielen zijn kasversleten". Hmm ja daar heb je wel eens gelijk in.

De daad bij het woord gevoegd, en vanmorgen maar op www.rosa.nl (Rosa Versand) een nieuw voorblad besteld (52T, 5600 serie) en een nieuwe ketting en cassette (11-28) van de 5700 serie. Dat gaat wel passen denk ik zo.
De installatie was ik van plan zelf te gaan doen, echter ik moet nog even een mooie manier vinden om de oude cassette te demonteren en de nieuwe erop te krijgen. Iemand tips? :-)

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cassette heb je er zo af, ketting zweep en de sleutel(geen idee hoe die echt heet) heb je nodig.

YouTube: Cassettes (de)monteren | Mantel.com

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
52/34 bestaat niet, en zeker niet in 5600. Je zal 52/39 bedoelen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Of 50/34 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee want die is nooit gemaakt in 5600 als ik me niet vergis.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 08:29:
Nee want die is nooit gemaakt in 5600 als ik me niet vergis.
I stand corrected :P
http://www.gearreview.com/shimano_105.php#crank

* UltraSub mompelt iets met malloten die alle spec nummers in hun hoofd hebben als parate kennis :+ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

En stel nou dat je het zelf in elkaar zet...dan kan het weer wel. Simpelweg een 34 in plaats van een 39 monteren :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Nope. Kan alleen als je een compact crankstel hebt (5650 uit mijn hoofd) en dan heeft Shimano geen compatibel buitenblad anders dan 50t. Dan zou je een TA specialties, FSA of ander merk kettingblad kunnen hebben.
Ik durf overigens te beweren dat ook je vermeende 12-28 cassette niet bestaat in 5600-serie.
Maar goed, al krijg je er niet kleiner dan 39 op, icm een 28 achter kom je die AGR wel door hoor. Ikzelf ga denk ik op pad met 38-27 als kleinste verzet over twee weken. Klein beetje harken op de Keutenberg, maar gaat wel lukken.

Ben zelf sinds dinsdag ziek, 3kg afgevallen in 24uur. In principe weer beter, maar helemaal geen energie nog. Wel balen met het fantastische weer de afgelopen dagen, had eigenlijk flinke fiets plannen. Als ik nu razendsnel mijn energielevel kan opkrikken, sta ik wel superscherp op klimgewicht met 73,5kg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Aight. Dan kan ik of niet tellen of wel? Heb ze er zelf omgelegd. Wellicht is het dan toch een compact crankstel ;). heb het binnenblad er laatst zelf opgelegd (van 39 naar 34). En achter heb ik als grootst 28.

Anyway, zodra het spul binnen is en erop ligt zal ik er eens wat foto's voor jullie van maken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Het kan een non-series compact crank zijn. FC700 o.i.d. (typenummer uit mijn hoofd, dus zou eventueel niet kunnen kloppen :P). Daar is Shimano destijds mee begonnen. Daarna kwamen de compacts als onderdeel van groepen.

Overigens is 52/34 geen goed idee. De voorderailleur kan dat bereik niet aan. Maar als het een compact crank is, dan zal het buitenblad geen 52 zijn maar 50.

[ Voor 31% gewijzigd door havana op 05-04-2014 13:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Zo heerlijk ritje van 87km door het groene hart achter de rug. Altijd leuk met z'n vieren en allemaal de weg niet goed weten :+
Uiteindelijk wisten we allemaal wel een stukje + de bordjes gevolgd maar kost wel wat tijd steeds :p

En we hebben vrienden gemaakt, reden door een klein dorpje, leuk smal klinker weggetje dus wij achter elkaar en goed aan de kant zodat de auto achter ons kon passeren. Lukte niet omdat er tegenliggers kwamen (auto's). Rijden we het dorpje uit drukt die gek één van ons bijna van de weg, gooit z'n auto aan de kant en komt ons scheldend en vloekend achterna :? Daarna nog een keer geprobeerd ons af te snijden bij een rotonde paar km verder. Wat een gek :|

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm.. Van de lak van mijn 2 weken en 115 km oude Isaac word ik volgens mij niet echt vrolijk. Na de eerste rit had ik iets wat op steenslag leek op de bovenbuis. Klein wit puntje. Kan ik me niks bij voorstellen, maar goed steenslag zou altijd kunnen natuurlijk. Vandaag even een dreft sopje er over, en met afzemen bleef veel van dat natuurzeem spul op de onderbuis achter het balhoofd achter. Bij opdrogen leek het grijzer. Voelen en kijken en het is toch echt grijzer, en voornamelijk veel ruwer. Krijg sterk de indruk dat ik hier nog aardige problemen mee ga krijgen.
Straks maar eens contact opnemen met de FM, en even rechtstreeks met Isaac. Dat het op zijn minst gemeld is dat de problemen al zo vroeg begonnen. Iemand ervaring met lakproblemen? Heb de indruk dat het ontbreken van een hoogglans blanke lak de problemen nog wat beter doet uit komen/verbloemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:49:
Zo heerlijk ritje van 87km door het groene hart achter de rug. Altijd leuk met z'n vieren en allemaal de weg niet goed weten :+
Uiteindelijk wisten we allemaal wel een stukje + de bordjes gevolgd maar kost wel wat tijd steeds :p

En we hebben vrienden gemaakt, reden door een klein dorpje, leuk smal klinker weggetje dus wij achter elkaar en goed aan de kant zodat de auto achter ons kon passeren. Lukte niet omdat er tegenliggers kwamen (auto's). Rijden we het dorpje uit drukt die gek één van ons bijna van de weg, gooit z'n auto aan de kant en komt ons scheldend en vloekend achterna :? Daarna nog een keer geprobeerd ons af te snijden bij een rotonde paar km verder. Wat een gek :|
Altijd dwaze er tussen zitten. Je zou war on britain's roads eens moeten kijken...kan nog iets erger. Sommige mensen kunnen niet goed tegen dat ze even moeten wachten op het moment dat ze kunnen passeren. Groene hart is overigens erg mooi ;)

Vandaag zelf rondje Rottemeren en IJssel gedaan. Goed voor zo'n 78 K @ 32 km/h. Wat een weertje zeg!

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

2/3 ritjes gedaan 8)

84Km Belachelijk hard lopen rammen
108Km Eindelijk de PR gehaald op dit segment
Morgen staat de 200Km op de planning. Het weer is goed, dus lekker bij-bruinen! 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:59
Heerlijk in het zonnetje mijn rondjes op het parcours van Sloten gedaan vandaag. Gaatjes dichtgereden, meegedaan aan twee premiesprints en 11e geworden in de eindsprint (ik zat ingesloten rond de 30e plek toen de sprint begon). Kortom, het ging best lekker. De verdiende 7 euro premie gaan naar Warchild, want ik ben tegenwoordig lid van Gaul

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 05-04-2014 19:00 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-10 08:15
Het is al weer een tijdje geleden dat ik me in racefietsen heb verdiept omdat ik altijd een fiets had die redelijk voldeed. Toch heeft de fiets nu wel zijn end of life status bereikt. En omdat ik nu een jaartje aan het werk ben heb ik ook opeens budget om een nieuwe fiets aan te schaffen.

Ik heb vandaag een meting laten doen bij Hans Struijk fietsen in Amsterdam. Daar kwam uit wat ik al wist. Lang lichaam met korte pootjes. Uiteindelijk voor een Jan Janssen fiets gevallen.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen twee versies.

Afbeeldingslocatie: http://janjanssen.nl/img/S/TDF14.jpg

Model Tour de France 58
GROEP Shimano 105_compact
Wielset Mavic Open Pro Shimano 105 36g
Buitenband Conti Grand Prix 4000 25mm zw/zw
€1260

Model Tour de France 58
GROEP Shimano ULTEGRA_11
Wielset Mavic Open Pro Shimano 105 36g
Buitenband Conti Grand Prix 4000 25mm zw/zw
€1620

Bij beide heb ik gekozen voor een paar stevige wielen en goede banden omdat ik zelf redelijk zwaar ben.
Nu ben ik aan het twijfelen tussen de 105 compact of de ultegra uitvoering.

Nu mijn vraag, is het het waard om €340 extra uit te geven aan een volledige ultegra afmontage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het gaat niet om de 11-speed 105 groep zo te zien. In dat geval ga ik voor het waarschijnlijk verrassende: Ja het is het waard. 11-speed is de toekomst dus je wilt dat. Nou is er sinds kort ook een 11-speed versie van 105, als de keuze daar tussen ging, dan zou ik zo voor de 105 gaan, maar kiezen tussen 10 en 11 speed is een no brainer.
fyi: het verschil tussen de complete losse groupset 105 10-speed en ultegra 11-speed is iets meer dan 200 euro. Wellicht kan je nog even nagaan bij Hans Struijk waar het extra verschil vandaan komt, een deel zit misschien in de 11-speed hub op het wiel, maar dat verklaart niet het hele bedrag.

[ Voor 30% gewijzigd door MrAngry op 05-04-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die wielen zijn van zichzelf al 10/11 sp compatible, hebben een spacer voor 10 sp.
En een losse hub heb je voor onder de 50 euro. Daar kan het nooit in zitten. Vind het verschil ook groot. Maar wellicht is de 105 niet volledig 105? Crank enz.. Dan kan het verschil snel oplopen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
UltraSub schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 20:24:
Die wielen zijn van zichzelf al 10/11 sp compatible, hebben een spacer voor 10 sp.
En een losse hub heb je voor onder de 50 euro. Daar kan het nooit in zitten. Vind het verschil ook groot. Maar wellicht is de 105 niet volledig 105? Crank enz.. Dan kan het verschil snel oplopen natuurlijk.
Wat ik heb begrepen is dat de 105 volledig 105 is en voor de ultegra is dat hetzelfde.
Ik zal nog navragen of het om de 105 10 of 11 gaat.

Maar dit zijn goede wielen? Er is namelijk zoveel keus uit wielen dat ik door de spaken het bos niet meer zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Tja, het zijn custom wielen dus er is moeilijk iets over te zeggen. Mavic open pro is de velg, het open in de naam staat daar omdat ze alleen de velg verkopen die verder vrij spaakbaar en naafbaar is. De 105 in de wielen suggereert dat er een 105 naaf in zit. De spaak is daarmee onbekend. Weinig over te zeggen dus. Over het algemeen wil je als je zwaar bent meer spaken, de open pro is een uitstekend en bewezen platform voor handgespaakte wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

De groep op die foto is een paar jaar oude 105 of Tiagra, als het echt zo'n oude 105 is, dan vind ik het prijsverschil nog meevallen, want dat zou ik nooit meer kopen op een nieuwe fiets. Dan kun je beter voor hetzelfde geld een hedendaagse Tiagra-groep kiezen.

Overigens komt de nieuwe 105 er aan, lijkt sprekend op Ultegra/DA met die assymetrische crank-spider. Lijkt mij een waanzinnig mooie prijs/prestatie groep. Ook in donker matzwart te krijgen. Ik zou de meerprijs van Ultegra dan waarschijnlijk voorlopig niet willen betalen.

Qua wielen: Shimano 105 naven en 36 spaken (meer krijg je niet) zijn in ieder geval een heel degelijk uitgangspunt, van velgen heb ik minder verstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik ben even aan het zoeken geweest, en dit kwam ik tegen over de nieuwe 105 (ongeveer beschikbaar per juni) http://www.bikeradar.com/...roupset-first-look-40450/
En ik moet eerlijk zeggen dit ziet er serieus goed uit. Vooral in het matzwart.
Ik zal informeren of deze dan ook per juni beschikbaar zijn op de nieuwe fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:03

The Legend

*Plop*

Mijn 2013 105 set heeft ook al die kleur zwart hoor.

Voor degelijke wielen kun je ook kijken naar een setje handgespaakte Mavic CXP33 velgen, voor minder dan 200 euro te bestellen bij Rose.

[ Voor 57% gewijzigd door The Legend op 06-04-2014 00:15 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Open Pro is gewoon een goede velg. Kun je geen buil aan vallen. CXP33 overigens ook niet, die is nog ietsjes sterker dan de Open Pro. Beide een veilige keuze voor zwaargewichten. Nadeel is wel dat ze nog "ouderwets" zijn dus vrij smal. Maar ik zie dat de FM dat oplost door er 25 mm bandjes op te monteren. d:)b

Ook ik zou even wachten op de 105 in 11-speed. Zet er alsjeblieft geen cassette op die begint met een 11, die heb je niet nodig. Gewoon een 12-28 o.i.d.

[ Voor 84% gewijzigd door havana op 06-04-2014 08:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:51
Gister voor de eerste keer kennis gemaakt met de kasseien, in de ronde van Vlaanderen 245km (http://www.strava.com/activities/127276811).

Ben er nog niet helemaal over uit of ik het nou lekker vond of gewoon plain painful. Vlakke stroken zijn echt lollig, volle bak er over heen knallen. Bergop is het toch minder leuk, je verliest een hoop vermogen.

Mooie ronde, super georganiseerd en lekker weer. Onder dat soort omstandigheden wil ik 'm nog wel een keer doen. As zaterdag staan er 53 kilometers kasseien op het menu, tijdens Parijs - Roubaix (170km)!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

MMUilwijk schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:26:
Gister voor de eerste keer kennis gemaakt met de kasseien, in de ronde van Vlaanderen 245km (http://www.strava.com/activities/127276811).

Ben er nog niet helemaal over uit of ik het nou lekker vond of gewoon plain painful. Vlakke stroken zijn echt lollig, volle bak er over heen knallen. Bergop is het toch minder leuk, je verliest een hoop vermogen.

Mooie ronde, super georganiseerd en lekker weer. Onder dat soort omstandigheden wil ik 'm nog wel een keer doen. As zaterdag staan er 53 kilometers kasseien op het menu, tijdens Parijs - Roubaix (170km)!
Het punt bergop is juist dat je vermogen moet hebben op kasseien. Hoe harder je over kasseien gaat, des te makkelijker (niet qua vermogen leveren zelf natuurlijk) rij je eroverheen, je stuitert minder en je wielen gaan rechtdoor. Als je op een onverharde weg rijdt met een auto (niet 100% vergelijkbaar natuurlijk omdat die vering en demping heeft) en je hebt van die bekende wasbordjes, dan is het comfortabeler om daar met hogere snelheid overheen te rijden. Idem dito worden kasseien ook makkelijker als je zelf wat body hebt, gewicht. Daarom ook is het bergop aan 10% kasseien toch wel iets voor Cancellara, terwijl hij op asfalt het tegen de lichtgewichten toch echt af moet leggen. Meer vermogen leveren kasseien omhoog maakt het bij wijze van spreken exponentieel makkelijker, daarom ook dat de verschillen op een klim in de RvV zo snel op kunnen lopen. Eenmaal snelheid verloren kan je moeilijk/onmogelijk weer versnellen.

Ondanks dat het me wel enigszins ligt hou ik er zelf niet zo van, vorig jaar één echte kasseikoers gereden (incl. merkbare hoogteverschillen), die laat ik dit jaar toch links liggen :p.

Zelf zojuist even mijn fitheid getest na van de week gestart te zijn met mijn eerste baan + flink verkouden/keelontsteking gehad te hebben, maar dat voelde toch niet bepaald goed, dus ik ga vanmiddag maar niet koersen (gelukkig kan ik dan wel vlaanderen kijken!).

Wel eerste km's gemaakt op nieuwe wieltjes (Shimano RS81-C35), die lopen echt fijn en voelde merkbaar stijver aan bij sprintjes t.o.v. wielen die ik hiervoor gebruikte (Vision T42 (wedstrijdwielen), Mavic Ksyrium Equippe en Mavic Aksium (trainingswielen)) die ik relatief makkelijk tegen de remblokken aan kon trekken. Daar ga ik wel plezier van hebben denk ik. Ze zijn redelijk all-round en dus goed inzetbaar voor allerlei omstandigheden/parcoursen (zeer stijf (zie bijv. Fiets magazine van afgelopen maand), redelijk aero met 35mm en iets bredere velg en 16/21 spaaks, wel niet super licht, maar ook niet zwaar, volgens mij zit dat gewicht hem vooral in de naaf en niet in de velg).

Daarnaast gaat er nog een handgespaakt setje komen (Kinlin XC279 velgen, 20/24 of 20/27 spaaks, naven moeten we nog even kijken). Ga ik mooi samen maken met een vriend van mij die zelf ook zo'n setje gaat maken (alleen hij met dunnere spaken i.v.m. dat hij lichter is) aangezien hij daar echt goed verstand van heeft (voor de Fiets forummers: amclassicfan). Dan heb ik weer twee prima wielsets die wel 11-speed compatible zijn.

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zou eens naar Novatec kijken. Veel betere prijs/kwaliteit ga je niet vinden. H+Son Archetype zijn ook wel interessante velgen trouwens. Redelijk licht en lekker breed. Te krijgen in zwart, zilver en grijs.

Toevallig vanmorgen even zitten rekenen, met de lichtste Novatec naven, Sapim Laser spaken (20/24) en alu nippels kom je maar net iets boven de 1400 gram.

Nog een paar handige linkjes

- de lichtste Novatec 11-speed achternaaf (heb zelf goede ervaringen met deze shop)
- de bijbehorende voornaaf
- Fairwheel Bikes Rim roundup 2013

[ Voor 79% gewijzigd door havana op 06-04-2014 12:40 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:24

the_RJ

Banana Hammock!

havana schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:28:
Zou eens naar Novatec kijken. Veel betere prijs/kwaliteit ga je niet vinden. H+Son Archetype zijn ook wel interessante velgen trouwens. Redelijk licht en lekker breed. Te krijgen in zwart, zilver en grijs.

Toevallig vanmorgen even zitten rekenen, met de lichtste Novatec naven, Sapim Laser spaken (20/24) en alu nippels kom je maar net iets boven de 1400 gram.
Novatec staat wel op de 'shortlist', maar het zouden ook gewoon Ultegra naafjes kunnen worden. Het idee is namelijk om achter 2 om 1 te spaken, dus dan bijvoorbeeld 32 gaats of 36 gaats naaf te gebruiken en links de helft ongebruikt te laten (kom je dus respectievelijk op 24 en 27 spaken uit). Die H+Son is vergelijkbaar, maakt niet echt uit. De ervaringen met de Kinlin's zijn heel goed, dus vandaar. Voornaamste is gewoon dat het ook een stijve set is die met zijn 23mm breedte toch ook nog wat aero kwaliteiten heeft, maar wel <1500 gram komt. Prima trainingswielen die je ook rustig in een wedstrijd in kan zetten, zeker op heuvelachtiger terrein.

[ Voor 12% gewijzigd door the_RJ op 06-04-2014 12:41 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ultegra heb je alleen in 32 en 36 gaten en dat wil je niet. [edit] Ah je past een truc toe. Ik weet dat Mark vaker dat soort dingen doet, maar het is toch niet voor niks "verboden".

Voordeel van die Novatecs die ik linkte is dat er een stripje metaal in de body zit waardoor je geen last meer hebt van invreten.

[ Voor 29% gewijzigd door havana op 06-04-2014 12:44 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik zou dat nooit aandurven, spaakgaten in je naaf ongebruikt laten. De kracht op de andere spaakgaten wordt dan wellicht te groot. Ik snap dat het om de non-drive-side gaat, maar toch. Kun je niet beter zoeken naar een 2:1 naaf? Fulcrum gebruikt deze standaard bijv.

Alu nippels zou ik zelf ook niet vrijwillig gebruiken trouwens, ik heb slechte ervaring met spaakbreuk en vastgeklonken spaken in de nippels met alu. Kan pech zijn geweest, maar het ging toch om een degelijk DTSwiss wiel. Hoeveel gewicht scheelt alu t.o.v. messing op 47 stuks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
30 gram.

Messing nippels wegen 1 gram per stuk, alu ongeveer 0,3 gram.

H+Son Archetype + Novatec + Sapim Laser 20/24 spaken komt op 1435 gram met alu nippels.

Met messing nippels kom je op 1466 gram.

[ Voor 128% gewijzigd door havana op 06-04-2014 13:29 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me uitleggen wat er toch is met dat gewicht van je fiets (lichtere zadelpennen, schroefjes/boutjes/nippels, wielen), ga je nou op het vlakke echt harder als je fiets 100 gram lichter is? Ik bedoel ga een keer vaker naar het toilet en je bent ook klaar. Dat je bergop voordeel hebt dat snap ik, maar in het nagenoeg vlakke NL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Is gewoon onderdeel van de hobby, je hebt er inderdaad weinig tot niets aan...

Vergelijk: wat heb je aan een dikke Audi A3 als je met een Skoda Fabia ook overal komt in dezelfde tijd...

Je benadert het veel te rationeel terwijl iedereen weet dat aankopen zelden rationeel zijn.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik neem aan dat het wel iets uit maakt. Misschien niet veel, misschien zelfs mentaal het meeste maar als je dezelfde fiets iets lichter kan maken door andere wielen en ook stijver en dat scheelt misschien een 100 gram hier en daar op je, zoals Roan123 zei, (lichtere zadelpennen, schroefjes/boutjes/nippels, wielen). Dan kan je toch weer iets sneller rijden/klimmen?

Overigens qua wielen heb je natuurlijk nippels die door de velg zitten en die er niet door zitten (geen idee hoe dat heet). Is daar nog veel verschil tussen qua gewicht/betrouwbaarheid behalve natuurlijk dat je geen velglint nodig hebt natuurlijk bij de ene.

Oh en als je mee gaat voor het IJsselmeer ritje, vul dan nog even in (of update je data...er staan er nu wat meer) --> http://www.meeting-manager.nl/1437/

[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 06-04-2014 15:44 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:05
Rondje IJsselmeer ben ik van de partij als het thuis past. Vrouwlief is half mei uitgerekend, dus alles is lastig plannen. Neemt overigens niet weg dat ik 4-12 juli in de Alpen hoop te zitten.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Marmotte rijden Steven? Gefeliciteerd trouwens. :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Zo, ik heb een goed fiets weekend achter de rug 8-)

Vrijdag: 84Km Belachelijk hard lopen rammen
Zaterdag: 108Km Eindelijk de PR gehaald op dit segment (video)
Zondag: 200Km Super mooie rit, alleen veel wind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zondag 06 april 2014 @ 15:42:

Oh en als je mee gaat voor het IJsselmeer ritje, vul dan nog even in (of update je data...er staan er nu wat meer) --> http://www.meeting-manager.nl/1437/
Er moeten nog wel aardig wat inschrijvingen bij volgens de pol willen er 35 meedoen *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Welke Pol -> 36! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm 37 nu zelfs
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389796&layout=2&sort=prc

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2014 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:37
Iemand trouwens enige idee, mijn ketting ratelt best flink.

http://wielrenblad.soulon...ijf-van-de-schroefjes-af/

Heb dit nog gevolgd, maar geen resultaat. Ook ketting al weer eens gesmeerd. (Breng hem overigens dinsdag naar de FM. Maar misschien weet iemand nog iets) Het lijkt net of er schuin opstaat soms en dat de ketting af en toe verslapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Feli alvast Steven, de vrouw hier is eind mei uitgerekend. Ik ben daarom ook niet van de partij wss.

Afgelopen zaterdag rondje Groningen, Hoogezand, Gieten, Rolde, Norg, Roden verkend voor een toekomstig ritje met (fietstechnisch) onervaren collega's. Haalde bij verlaten van Roden oude baas op prachtige Cannondale bij. Even kleven, even kopwerk doen, even kleven even kopwerk. Praatje gemaakt bij het stoplicht en de rest samen gereden. Redelijke held, hij trapte redelijk tempo en vertelde dat hij maar 4 weken in het jaar niet fietst; als hij op vakantie is :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gaan er nog mensen de Ronde van Noord Holland rijden eigenlijk 19 april? Net inschreven zelf voor de 160K.

Denk dat ik volgend weekend maar even deze rit ga doen om beetje afstand in de benen te krijgen.

[ Voor 65% gewijzigd door Graham op 06-04-2014 19:50 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Vandaag Volta Limburg Classic 85 gedaan, met 1200 hm. Lekker gereden, maar toch wel gaar na afloop. En halverwege de mazzel dat een van mijn maten een inbus bij zich had, plop, weg zadel.. :(
Knie wordt er niet beter op. Doet fucking zeer. Gaat op zeker een blessure worden. Grrr. Morgen bellen voor een bikefit, 22 mei naar de alpen en dan hoop ik dat het te doen is. Echt heel veel last nu. Heb er geen goed gevoel bij. De Boson is trouwens een heerlijke fiets, knetterstijf maar toch nog genoeg comfort, en Di2 zou ik nooit meer zonder willen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zit een beetje in een dilemma.

Ik heb voor het mindere weer een lange broek van de Lidl. Aan de voorkant een soort windstopper-achtig spul, achterkant wat dunner en binnen met fleece gevoerd. Blijft een goedkoop ding dus de ene rits bij de pijpen is al kapot, bij de benen zit hij goed maar de bovenkant lubbert als een gek (al zou ik het dubbele wegen zou het nog passen zegmaar :p ) en de zeem is een belediging voor het woord zeem.
Ik had me voorgenomen om voorlopig geen andere te halen omdat het toch beter weer word, maarja valt me dus wat tegen, zeker omdat ik regelmatig in de ochtend fiets en het dan gewoon frisser is.

Dus nu de vraag welke broek, sowieso de keuze tussen een bibshort en beenstukken of gewoon lange broek?

En dan de vraag welke? Ik weet (en ben er gewoon gecharmeerd van) dat Castelli Nanoflex bib's binnen gevoerd zijn met fleece (toch?) en warm zijn en goed ademen, en goed waterbestendig zijn. Plus bijpassende beenwarmers. Zijn er van andere merken nog goede alternatieve voor het Nederlandse wisselende weer waar ik naar kan kijken ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Bib en stukken. Ik vind het geweldig. Rij vanaf 5 graden alleen nog met (en zonder ook natuurlijk 8)7 ) stukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Inderdaad. Bibshort met been/armstukken werkt prima vanaf 5 graden. Heb je overigens een tijdje geleden ook gevraagd (ongeveer) dus zelfde antwoord ;)
Graham schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:24:
[...]

Nanoflex houdt wind ook tegen is mijn ervaring. Arm/beenstukken zijn op het moment ideaal met het wisselende weer.

Ik rij elke dag (woon-werk) met een thermoshirt van craft (korte mouwen), Castelli bibshort met nanoflex arm/been stukken en een korte mouwen jersey erover. Als het eventueel wat kouder is dan doe ik nog een regen/wind jacket erover maar dat heb ik alleen afgelopen donderdag moeten gebruiken (toen was ik ook wel doorweekt overigens).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25
Graham schreef op zondag 06 april 2014 @ 19:36:
Gaan er nog mensen de Ronde van Noord Holland rijden eigenlijk 19 april? Net inschreven zelf voor de 160K.
Ja ik ga ook de 160km rijden (vanuit Oostzaan)
inclusief heen/terug kom ik dan weer op z'n 200km ;)

Dit weekend de 2000km (binnen maandje) gepasseerd op m'n nieuwe fiets.
Officieel ingereden dus en zoals UltraSub al zegt, Di2 is super :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-10 21:14
Bij het schoonmaken van mijn fiets kwam ik er vandaag achter dat in mijn achtervelg een nippel is gescheurd. :( (mavic ksyrium elite 2011) Wist al dat dit een veel voorkomende kwaal is bij dit type wiel maar baal er toch flink van. Grr. En natuurlijk net uit de garantie, 3 jaar oud.

Is het nu verstandig om helemaal niet meer met dit wiel te rijden?

Ben niet extreem zwaar 85 kg en rijd niet erg hard of veel. Gem 60km à 28 per uur. Nieuwe wielen heb ik ook niet zo 123 geregeld. Stom toevallig inderdaad een test in fiets zoals hier boven al is genoemd. Maar eens in verdiepen...

@havanna: heb jij al ervaring met de 2.9 firmware voor je Garmin 810? Zal deze firmware het lijntjes probleem met een tcx oplossen? Wil best een 810 kopen maar dan graag met hetzelfde gemak en plezier van mijn 705...
Ben benieuwd naar jouw ervaring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:47:
[...]

Ja ik ga ook de 160km rijden (vanuit Oostzaan)
inclusief heen/terug kom ik dan weer op z'n 200km ;)
Jup ook Oostzaan hier. heen/terug vanuit Rotterdam wordt wat veel van het goede voor mij dus trein. Rij je alleen? (stuur anders een DM).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MMUilwijk schreef op zondag 06 april 2014 @ 11:26:

Ik heb de 75 gedaan! was inderdaad prima georganiseerd.
Ook heel leuk gedaan dat je op www.rondevanvlaanderen.com zelfs filmpjes van de beklimmingen van jezelf kan terug zien adhv je startnummer!
Prima sfeer ook tijdens de tocht.

Had nu de bandjes op wat minder bar(5.5bar) staan dan 2 weken geleden bij Omloop van Vlaanderen(7bar).
In de omloop zat alleen de molenberg, en paar kasseienstroken ( o.a. paddestraat en lange munt).
Nu merkte ik dat de kasseien inderdaad veel beter te behappen waren.

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Graham schreef op zondag 06 april 2014 @ 20:29:
Inderdaad. Bibshort met been/armstukken werkt prima vanaf 5 graden. Heb je overigens een tijdje geleden ook gevraagd (ongeveer) dus zelfde antwoord ;)

[...]
Nou je het zegt ja....dom :|

Day after koppijn aanval wil ik nog wel eens heel veel missen O-)
Vandaag is helaas zo'n dag :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
degroot schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:14:
Had nu de bandjes op wat minder bar(5.5bar) staan dan 2 weken geleden bij Omloop van Vlaanderen(7bar).
In de omloop zat alleen de molenberg, en paar kasseienstroken ( o.a. paddestraat en lange munt).
Nu merkte ik dat de kasseien inderdaad veel beter te behappen waren.
Hoor je wel vaker. Ook in de Parijs-Roubauix Holandsport special hebben ze het naast lagere bandenspanning over hoge en constante cadence.
sapphire schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:03:
[...]

Nou je het zegt ja....dom :|

Day after koppijn aanval wil ik nog wel eens heel veel missen O-)
Vandaag is helaas zo'n dag :(
No worries ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
3Stone schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:01:
@havana: heb jij al ervaring met de 2.9 firmware voor je Garmin 810? Zal deze firmware het lijntjes probleem met een tcx oplossen? Wil best een 810 kopen maar dan graag met hetzelfde gemak en plezier van mijn 705...
Ben benieuwd naar jouw ervaring!
Nee, want ik heb een 800. Lijntjesprobleem is volgens mij wel eenvoudig te omzeilen: course inladen, GPS uit, course starten, GPS aan. Of zoiets.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 07-04-2014 07:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Deze week maar ff m'n crankstel nakijken. Het begon 2 ritjes geleden als een tikje en is nu een kraak tijdens het trappen. Als ik sta of puur mijn benen omhoog trek kraakt het niet, dus zadelpen is ook niet uitgesloten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Zaterdag was het perfect weer, maar heb wel gemerkt dat ik niet teveel naar windrichting van voorspelling moet kijken. Wind zou uit noordoosten komen (volgens het plaatje op mn mobiel), maar kwam er snel achter dat dit niet zo was. Dus eerst stuk wind mee, dan een lang stuk wind tegen om weer af te sluiten met wind mee.
Ging redelijk en merk dat ik wel aan de beterende hand ben. Was zaterdag ongeveer 50km weg geweest in ongeveer 1h45m. Cadans hoger proberen te houden, resultaat 90rpm gemiddeld met een hartslag van ongeveer 145bpm.

Wel grappig dat het laatste stuk ik iemand in het wiel had, een oude rot in het vak (op zn oude wielren fiets). Hij een stuk voor en ik een stuk voor, moest me best in de redline fietsen om het tempo vol te houden. Daarna rechts af richting huis om uit te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 14:16
Griffin schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:47:
Zaterdag was het perfect weer, maar heb wel gemerkt dat ik niet teveel naar windrichting van voorspelling moet kijken. Wind zou uit noordoosten komen (volgens het plaatje op mn mobiel), maar kwam er snel achter dat dit niet zo was.[...]
Als je vlak vantevoren beslissen kan, kun je ook naar de lokale waarnemingen op bv www.buienradar.nl kijken. Die zijn vaak best nauwkeurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik gebruik altijd Windfinder, Windguru en de kaart van Buienradar. (Ja, ik heb een ongelofelijke hekel aan wind tegen op de terugweg :P ).

[ Voor 35% gewijzigd door havana op 07-04-2014 09:11 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomxc
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23-07-2023
Lokale (hobby)weerstations zijn ook fijn en waarschijnlijk ook het meest nauwkeurig voor een lokaal gebied. Zal alleen niet overal bestaan..
Zoals dit: Wolderwijd weer

[ Voor 20% gewijzigd door thomxc op 07-04-2014 09:19 ]

PSN: thomxc | Twitter: thomaswnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09
NoepZor schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:26:
Deze week maar ff m'n crankstel nakijken. Het begon 2 ritjes geleden als een tikje en is nu een kraak tijdens het trappen. Als ik sta of puur mijn benen omhoog trek kraakt het niet, dus zadelpen is ook niet uitgesloten.
Bij mij was de oplossing uiteindelijk de pendalen even invetten (waarmee ze aan de crank zitten).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Was hier op de mtb ook. Pedaal er uit, schoon gemaakt, en weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb de fiets laatst wel afgespoeld, misschien dat dat de oorzaak is. Ik kan de pedalen in ieder geval even loshalen en weer vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
Ik heb gister een mailtje gestuurd naar Jan Janssen om navraag te doen naar de 11 speed shimano 105 die per juli beschikbaar is, kreeg ik net onderstaande reactie terug:
Geachte heer Koning,

Bedankt voor uw belangstelling in ons fietsmerk.
Wij kunnen op aanvraag de nieuwe groep monteren, echter dit zal NIET voor begin Juli zijn.
Deze nieuwe groep gaan wij in de kleur zwart leveren. De prijs zal waarschijnlijk iets hoger liggen dan de huidige groep.

Hopende u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Jan Janssen jr
met andere woorden.....ik moet even wachten met een nieuwe fiets aanschaffen ;(
Maar daarna :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Nixo op 07-04-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Koop gewoon de Ultegra 6800, zoveel scheelt dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
havana schreef op maandag 07 april 2014 @ 07:46:
[...]

Nee, want ik heb een 800. Lijntjesprobleem is volgens mij wel eenvoudig te omzeilen: course inladen, GPS uit, course starten, GPS aan. Of zoiets.
Dank voor je reactie. Zo alles lezend, vooral je uitgebreide 800 topic op fiets.nl zal een 800 prima aan mijn wensen voldoen. Nu eens kijken of ik ergens eentje goedkoop op de kop kan tikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kijk uit voor 2e hands via MP, zitten veel oplichters die dit gewilde product gebruiken!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Mijn remedie is dat soort spul ALTIJD ophalen en controleren voordat er geld van hand wisselt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of ff goed shops op internet afzoeken daar vind je soms een garmin voor een paar tientjes meer maar dan nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Edge 800 is op dit moment tweedehands gewoon niet interesssnt omdat de prijzen nauwelijks onder de nieuwprijs ligt - als er überhaupt al iets beschikbaar is...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Toch is dat raar, je zou toch verwachten dat die markt zich dan wel zou reguleren. Als niemand ze kwijt raakt bedoel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

http://www.dx.com/p/genui...meter-black-orange-121036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Graham schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:08:
[...]
Jup ook Oostzaan hier. heen/terug vanuit Rotterdam wordt wat veel van het goede voor mij dus trein. Rij je alleen? (stuur anders een DM).
Nog geen concrete afspraken om met iemand samen te rijden.
Dus prima om af te spreken, misschien nog andere mensen van het forum ?
Nixo schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:38:
Ik heb gister een mailtje gestuurd naar Jan Janssen om navraag te doen naar de 11 speed shimano 105 die per juli beschikbaar is, kreeg ik net onderstaande reactie terug
Heb je nog even de tijd om na te denken over de andere opties/kleuren ed ;)
Waarom zou je zoiets kopen ipv garmin 500 ?

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 07-04-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
ik zie geen ANT+ communicatie, dus hartslag, kadans kan nogal mogelijk verstoord worden door ongecodeerd zenden....
GPS.. mwah.. ik zie geen voorbeeld van een route-kaartje op het display. Misschien houdt ie wel eea bij (snelheid, afstand) op basis van GPS signaal....
Mark my words... uiteindelijk kiezen velen toch een van de marktleiders op GPS gebied.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
DDX schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:35:

[...]

Waarom zou je zoiets kopen ipv garmin 500 ?
Geen idee eigenlijk. Ga me er voorlopig alleen op oriënteren en pas dan dingen uitsluiten en een lijstje maken met wat de beste keus voor mij is. Weet namelijk niet wat er te krijgen is, en wat voor mij prima werkt etc. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
De nieuwe 105 is beschikbaar in onderstaande uitvoeringen:
CS-5800_STD_11-28T_01:
105's 11-speed cassette is offered in three flavours providing the following ratios: 11-25t, 11-28t and 11-32t. Each choice uses close ratios that Shimano say optimise rhythm and cadence control.
Welke van deze drie versies is aan te raden. Ik fiets over het algemeen vlak (NL) maar wil toch wel een keer de Ardennen, Frankrijk of Italie in met deze fiets. Dan lijkt het of ik het beste voor de 11-32t kan kiezen. Maar is dat ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Daar is natuurlijk niets zinnigs op te zeggen want is veel persoonlijke voorkeur (en afhankelijk van hoe goed je getraind bent ed), behalve dat je misschien beter naar een 12-xx casette kan kijken ? (van ultegra?)
25 kan natuurlijk genoeg zijn als je voor een 34 hebt zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Stone
havana schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:57:
Edge 800 is op dit moment tweedehands gewoon niet interesssnt omdat de prijzen nauwelijks onder de nieuwprijs ligt - als er überhaupt al iets beschikbaar is...
Dank voor de waarschuwingen!

Heb een collega die een 800 heeft en wel een 810 wil (iets in de trant van het nieuwste willen hebben). Wellicht kan ik met hem een deal sluiten.

Anders via de pricewatch kom je op 320 - 330 voor een 800 bundel.

Kan de 705 naar de racefiets van mijn vrouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heeft iemand hier ervaring met het kopen van een helm in de UK? Ik zie dat ze daar geen BTW heffen op safety equipment (waar helmen onder vallen), dus dat kan flink schelen volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixo
DDX schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:15:
Daar is natuurlijk niets zinnigs op te zeggen want is veel persoonlijke voorkeur (en afhankelijk van hoe goed je getraind bent ed), behalve dat je misschien beter naar een 12-xx casette kan kijken ? (van ultegra?)
25 kan natuurlijk genoeg zijn als je voor een 34 hebt zitten.
Dan moet ik me nog maar eens goed verdiepen in die setjes met vertanding voor en achter.
Wellicht dat dan voor misschien nog wel een extra tandwiel zodat ik een dubbel heb als ik hier fiets.
Ik heb me daar oprecht nooit in verdiept. Al liep ik er met mijn huidige fiets tegenaan dat die absoluut geen licht verzet heeft. De kleinste berg was dan al lomp stampen. Dat is een dubbel maar weet niet welke vertanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:22

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

havana schreef op maandag 07 april 2014 @ 12:19:
Kijk uit voor 2e hands via MP, zitten veel oplichters die dit gewilde product gebruiken!
Vorig jaar helaas ook opgelicht met een EDGE 810 ;(

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nixo schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:08:
De nieuwe 105 is beschikbaar in onderstaande uitvoeringen:

[...]

Welke van deze drie versies is aan te raden. Ik fiets over het algemeen vlak (NL) maar wil toch wel een keer de Ardennen, Frankrijk of Italie in met deze fiets. Dan lijkt het of ik het beste voor de 11-32t kan kiezen. Maar is dat ook echt zo?
Gewoon 12-25 voor vlak, 11-28 voor Belgie enz, 11-32 voor Alpen.
Klaar. Cassette is zo gewisseld. Samen met een 34/50 voor ben je dan van alle gemakken voorzien, en altijd beste verhoudingen.
Tjebakka schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:53:
[...]

Vorig jaar helaas ook opgelicht met een EDGE 810 ;(
Is mij een keer bijna gebeurd toen ik nog voor een Edge 800 keek, bijna 3 jaar geleden. Op het laatste moment gezien. Toevallig zat hij in de buurt, ik zeg kom hem wel halen. Toen werd de eens zo snelle communicatie erg stil. Rekeningnummer gegoogled, en jawel hoor.
Ja, die Edge's worden veel gebruikt door oplichters. Zit natuurlijk op een mooi prijspeil. Genoeg aan te verdienen, maar niet zoveel dat mensen je uiteindelijk komen opzoeken. Meesten zullen zich er toch bij neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
NoepZor schreef op maandag 07 april 2014 @ 08:26:
Had ik ook, heel erg irritant. Bij mij zat het alleen in de linker trapas.
Vorige maand een beurt laten geven en de FM belde om te zeggen dat de lagers kapot waren.
Nieuwe lagers er in, kraak/tik was weg, dus misschien zijn je lagers versleten.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op maandag 07 april 2014 @ 14:35:
[...]

Nog geen concrete afspraken om met iemand samen te rijden.
Dus prima om af te spreken, misschien nog andere mensen van het forum ?
Ik vind het goed. Nog meer mensen hier die de 160 K rijden van de Ronde van Noord Holland en beginnen in Oostzaan (19 april)?

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 07-04-2014 16:24 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 17:30

Pelle

🚴‍♂️

Hmm, interessant. Vanaf 26 april ga ik 4 dagen fietsen in de Vogezen, maar ik zie dat die dag ook de tourversie van LBL is, en Luik ligt (bijna) op de route. Wel verleidelijk om daarvan dan de 170km versie mee te pakken, hoewel ik ook weet dat ik na zo'n afstand altijd vrij gaar ben en dan nog 4 uur auto moet rijden. En om nou de 85km variant te pakken is ook weer zowat, dat is een soort van doen alsof je de marathon hebt gelopen terwijl je eigenlijk maar de 10km variant hebt gedaan :P

[ Voor 3% gewijzigd door Pelle op 07-04-2014 17:02 ]

Pagina: 1 ... 37 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.