Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 36 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.034 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
morgen om 5.45u op de fiets. dan wordt t toch echt lang-lang :P

overigens hoe lang blijven de banden op spanning bij een racefiets ? na een weekje 'stilstand' mocht ik in beiden weer 1 bar bijpompen. Heb nog geen lek of schade in de band gevonden en ventiel lekt ook niet.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:45
DDX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:53:
Tja misschien vroeg vertrokken toen het nog best fris was ?
Zou kunnen, dan zijn echte bikkels, aangezien wij pas rond 15u op de fiets zaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26
Ik zat zondag al om kwart voor 8 op de fiets toen was het nog best fris.
Had knie en armstukken aan die ik rond uurtje of 11 uitdeed.

@NielsTn; sommige binnenbanden verliezen redelijk snel druk.
Er is dus niet algemeen iets over te zeggen, ik pomp meestal eens in de 2 weken bij.
Of als ik echt lange rit ga maken avond ervoor.

[ Voor 44% gewijzigd door DDX op 01-04-2014 22:28 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
NielsTn schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:56:

overigens hoe lang blijven de banden op spanning bij een racefiets ? na een weekje 'stilstand' mocht ik in beiden weer 1 bar bijpompen. Heb nog geen lek of schade in de band gevonden en ventiel lekt ook niet.
Ligt aan het weer en waar je de fiets op bergt. Als de temp verschillen groot zijn kan het zo zijn dat je banden wat meer / sneller in druk afnemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Gister ook lang-lang gefietst. 11:00 zat ik de fiets. Geen spijt van gehad, zo warm vond ik het helemaal niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:53:
[...]

Hmm, niet meer? Misschien voelt het ook zwaarder aan doordat je er al een hele dag hebt opzitten.. Heb die 2e haarspeld 2x via de binnenbocht moeten pakken omdat er wat auto's tegemoet kwamen en dat is niet fijn ;) Wat zijn de percentages van de muur van Bartolome dan (de mini redoute zoals jij het noemt), dat stuk slaat echt nergens op
Nee echt niet meer ;) De mini-Redoute is 20%, althans het begin. Daarna vlakt ie wat af naar 10%.

[ Voor 9% gewijzigd door havana op 02-04-2014 08:18 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Waar halen jullie allemaal de tijd vandaan?
Ik ben meestal om 7:00/7:15 weg van huis en dan rond 17:00-17:30 thuis. Vriendin komt rond 18:30 thuis en dan nog eten. Voordat ik klaar ben om te gaan is het 19:30. (om nog maar niet te praten over de hoeveelheid klussen die in huis/tuin gedaan moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Griffin schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:22:
Ik ben meestal om 7:00/7:15 weg van huis en dan rond 17:00-17:30 thuis. Vriendin komt rond 18:30 thuis en dan nog eten. Voordat ik klaar ben om te gaan is het 19:30. (om nog maar niet te praten over de hoeveelheid klussen die in huis/tuin gedaan moeten worden.
Kwestie van prioriteiten stellen en plannen. Je kunt natuurlijk ook om 17.31 uur een banaan naar binnen drukken, om 17.32 uur op de fiets springen en dan een ritje van 2,5 uur maken, zodat je om 20.02 uur, wanneer vriendinlief net het eten klaar heeft, weer thuis te komen. E.e.a. natuurlijk nog los van het feit dat niet iedereen het even druk heeft met andere dingen dan fietsen.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 02-04-2014 08:26 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Ja behalve als jij moet koken ;)

Ik snap Griffin's punt, maargoed wel leuk dat de rest wel de tijd kan maken :)

Ik baal nog steeds als een stekker dat we om mn werk niet gewoon kunnen douchen, dan zou ik lekker vroeg opstaan en een ritje doen!

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Iemand nog opmerkingen over deze route ? :

http://www.strava.com/routes/57995

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik werk tot 17:00 en dan zit ik om 17:45 op de fiets, en dan enkel op de dagen wanneer mijn vriendin later thuis komt van het werk.
Eten doe ik s'middags in een restaurant (ja, zo gaat dat hier in Spanje 8) ) en voor een rondje van 1-2 uur hoef ik niks te eten en ik neem enkel 1 bidon met wat Isostar en wat rozijnen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Dan maak je er een rit van 2 uur van. Dan heb je tussen 19.32 uur en 19.42 uur om te douchen en tussen 19.42 en 20.02 uur om te koken.
Ik snap Griffin's punt, maargoed wel leuk dat de rest wel de tijd kan maken :)
Ik snap zijn punt ook zeker. Ik zie echter ook mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb het geluk dat ik mijn eigen werktijden bepaal zo lang de colleges maar gegeven worden. Bovendien heb ik dit collegejaar speciaal gevraagd om het eerste semester veel meer te werken dan het tweede. Dat betekent momenteel dat ik naast wat afstudeerders begeleiden maar twee vakken geef. Redelijk wat tijd om te fietsen dus. Soms moet 's avonds nog wel even de laptop open, maar dat zal voor de meesten gelden.

Iets anders: zojuist via Airbnb een mooi appartementje gehuurd op Gran Canaria. 15 november weer die kant op :) Dit keer alleen met vrouw, kids blijven thuis. Nu al zin in!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:09
Wat ik een van de leukste klimmetjes vind daar is de Italiaanse Weg, die zit er volgens mij niet tussen.
sapphire schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:30:
Ik baal nog steeds als een stekker dat we om mn werk niet gewoon kunnen douchen, dan zou ik lekker vroeg opstaan en een ritje doen!
Zit er niet toevallig een goedkope sportschool bij je werk in de buurt (BasicFit ofzo)?

[ Voor 36% gewijzigd door M@cer op 02-04-2014 08:45 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:43:
Iets anders: zojuist via Airbnb een mooi appartementje gehuurd op Gran Canaria. 15 november weer die kant op :) Dit keer alleen met vrouw, kids blijven thuis. Nu al zin in!
Wel fijn zonder kinderen idd, maar gaat mevrouw Havana ook mee fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Waarschijnlijk één of twee ritjes. Keertje de Mont Léon op en een keertje de kustweg meepakken. Verder gewoon lekker in de zon liggen, boeken lezen, kleding kopen en veel slapen. Dingen waar je met kleine kinderen totaal niet aan toe komt, dus ;)

[ Voor 48% gewijzigd door havana op 02-04-2014 09:23 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08
Strava overschat de hm iets dus in het echt heb je er iets minder.
Misschien dat dit nog wat leuke inspiratie is:
http://www.strava.com/routes/193624

Oa, met Italiaanse weg, leuke klimmetjes in Arnhem en een leukere route boven Eerbeek. Je krijgt er dan uiteraard ook weer extragratis kilometers bij dus kijk maar even wat je handig in je route kan opnemen, maar ik zou absoluut zeker anders door oosterbeek rijden, die n225 is een drukke weg dwars door de dorpscentra met stoplichten, voetgangersoversteek plaatsen etc.
Hier nog meer inspiratie:
http://www.strava.com/routes/193413

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:16
NielsTn schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:56:
Is niet zo gek, zeker niet als je ze recent helemaal met lucht opgepompt hebt, met name de zuurstof (zo'n 20%) diffundeert namelijk vrij snel door het rubber. Op den duur wordt het dus wel wat minder. Met de grote druk van 7 à 8 bar en een grote oppervlakte/volume-verhouding is de diffusie in een racefietsbandje sowieso al heel groot in vergelijking met andere (fiets-/auto-)banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ok thnx voor tips, vanavond nog ff wat aanpassen dus. (wou morgen die kant op gaan)
Had route nu uitgezet op basis van strava segmenten die op kaart stonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 11:04

Pelle

🚴‍♂️

Ik zou inderdaad de Italiaanseweg nog meepakken, en je kunt ook de Wageningseberg (via Westbergweg: http://www.strava.com/segments/westbergweg-4049963) nog doen. En in Rhenen zou ik de Koerheuvel doen (http://www.strava.com/segments/koerheuvel-climb-only-3741263).

Eigenlijk kun je volgens mij voor een groot deel de GoT wielermeet van 2013 narijden :)
http://www.strava.com/activities/85026352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
argro schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:35:
[...]
Dan maak je er een rit van 2 uur van. Dan heb je tussen 19.32 uur en 19.42 uur om te douchen en tussen 19.42 en 20.02 uur om te koken.

[...]
Idd, je kan ook gewoon wat later beginnen met de avond maaltijd, eigenlijk zelf fijner dan een grote maaltijd voor het fietsen.

Zelf ben ik redelijk flexibel, zowel qua werk als thuis. Ik kan op kantoor vroeg beginnen met werken en eventueel door werken tot laat in de avond (ook nog een douche hier dus dat maakt het al helemaal fijn). Dat maakt het makkelijk om wat uren op te bouwen door de week die ik dan gebruik een andere dag eerder weg te gaan. Deze week was ik gisteren en eergisteren vrij dus dat maakt het helemaal makkelijk qua fietsen ;)

Deze week dus zeker wat kilometers maken. Morgen iig vroeg weg.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Nu ik de laatste tijd wat vaker lek rijd leek het mij verstandig om maar eens een kleine pomp te gaan regelen en deze mee te nemen tijdens het fietsen. Hoewel het aanbellen bij een willekeurig adres altijd werkt moet ik straks niet stil komen te staan in een of ander weiland waar ik eerst een eind moet lopen om uberhaupt bij iemand aan de deurbel te staan.

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met die kleine pompjes. Kun je een band daar goed mee op spanning krijgen? En ook of een prijs van 20 a 30 euro een normale prijs is voor die pompen (gezien @futurumshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Griffin schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:22:
vanochtend 5.00u opstaan, ontbijten en om 6.00u op de racefiets naar t'werk.
2 uur (1 uur 58 en een beetje) koersen door de weilanden en daarna heerlijk warm douchen, 2 banaantjes en cappocino d'r bij :)
Weer 53 km op de klok en straks om 1730u weer terug naar huis :)
't is te plannen :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:44
Ceaser schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:38:

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met die kleine pompjes. Kun je een band daar goed mee op spanning krijgen? En ook of een prijs van 20 a 30 euro een normale prijs is voor die pompen (gezien @futurumshop)
Mijn ervaring is dat je met geen enkele handpomp 7-8 bar in je band krijgt tenzij je Popeye bent ofzo. Ze zijn prima om mee thuis te komen maar echt comfortabel zal je er niet meer mee fietsen.

Setje CO2-patronen kan handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Tips voor een goede betaalbare momentsleutel? Standaard aanhaalmomenten als stuur, zadel, derrie enz voor carbon. Die dingen die 40nm nodig hebben trek ik gewoon vast :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb er laatst hier eentje besteld: http://www.datona.nl/gereedschappen/momentsleutels

Mijn ervaring met momentsleutels is vrij beperkt, maar dit ding is gewoon prima voor zover ik dat kon inschatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Ascension schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:44:
[...]

Setje CO2-patronen kan handig zijn.
Ik denk dat ik dat dan maar ga bestellen. Heb al wel zo'n minipomp bij mijn normale fiets maar daar is inderdaad geen zee mee te bevaren. Had gedacht (of gehoopt) dat andere minipompjes misschien wat beter zouden functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik krijg met de pocket rocket master blaster altijd wel 5 bar in m'n band. Genoeg om verder te fietsen. Ik zou nu zelf voor zo'n lezyne unit met een slangetje gaan, daarmee pomp je dat ook wel en je hebt minder kans dat je je ventiel afbreekt. C02 patronen lijken me maar gehannes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vandaag mijn Garmin Edge 810 mogen ontvangen. Al klein beetje mee gespeeld qua instellingen en meteen de laatste versie firmware erop gezet (van 2.70 naar 2.90). Ook meteen wat gegeven erin gezet zodat hij mijn nummer en ECI laat zien tijdens het booten (zie DCRainmaker post).

MicroSD met OSM heb ik al klaar liggen thuis dus vanavond nog even een rondje ermee gaan doen...ben benieuwd. Overigens bij Futumshop besteld met extra 5 jaar garantie en de K-edge mount erbij.
MrAngry schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:17:
Ik krijg met de pocket rocket master blaster altijd wel 5 bar in m'n band. Genoeg om verder te fietsen. Ik zou nu zelf voor zo'n lezyne unit met een slangetje gaan, daarmee pomp je dat ook wel en je hebt minder kans dat je je ventiel afbreekt. C02 patronen lijken me maar gehannes.
Met de pocket rocket lukt me het om 6+ bar te halen maar ben je wel even aan het pompen...helpt om misschien wat gespierdere armen te hebben dan de gemiddelde wielrenner :9

CO2 wil ik over een tijdje eens naar gaan kijken maar het slangetje kan ik wel adviseren, heb ik nu niet maar zou ik wel graag willen.

[ Voor 39% gewijzigd door Graham op 02-04-2014 13:12 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
NielsTn schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:38:
[...]

vanochtend 5.00u opstaan, ontbijten en om 6.00u op de racefiets naar t'werk.
2 uur (1 uur 58 en een beetje) koersen door de weilanden en daarna heerlijk warm douchen, 2 banaantjes en cappocino d'r bij :)
Weer 53 km op de klok en straks om 1730u weer terug naar huis :)
't is te plannen :P
I know, ben ik straks ook van plan maar kan pas als we in het nieuwe pand zitten.
Dan word het +/- 50KM naar het werk en dan weer terug. Misschien verstandig om eerst te beginnen met 1 richting op. Dus sochtends met de auto naar het werk en dan smiddags op de fiets naar huis. De volgende ochtend het omgekeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
UltraSub schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:00:
Tips voor een goede betaalbare momentsleutel? Standaard aanhaalmomenten als stuur, zadel, derrie enz voor carbon. Die dingen die 40nm nodig hebben trek ik gewoon vast :P
Ik heb zelf die van Pelle, maar ook die van Mighty, die gelijk is aan de veel duurdere BBB.

Bij Bike-discount.de hebben ze sowieso trouwens een aardige collectie. Die van Pelle is gewoon een no-name ding dat onder meer onder de merknaam Elsware en Icetoolz wordt verkocht. Lidl en Aldi hebben 'm ook regelmatig liggen. Kost aldaar iets meer dan 30 euro.

P.S. Erg belangrijk om je sleutel na gebruik naar 0 te draaien en de boel altijd netjes in 't koffertje te bewaren zodat er geen andere gereedschap op dondert.

Ik krijg trouwens met mijn Topeak Micro Rocket redelijk eenvoudig 6 bar in mijn banden. Meer dan genoeg om thuis te komen. Biedt alleen maar voordelen boven CO2 IMHO (behalve dan de snelheid).

[ Voor 19% gewijzigd door havana op 02-04-2014 13:45 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:22:
Ff voor het rondje ijsselmeer welke afstand we gaan doen

Poll: Rondje ijsselmeer
Hele ronde +- 300km
Korte ronde +- 220km
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Wanneer is vervolg poll voor datum ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@ Pelle en Havana, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als je zo'n ding hebt: op onderdelen staat een MAXIMUM moment, dat is heel wat anders dan het moment dat je moet gebruiken. Trek er op z'n minst 20% vanaf en begin daarmee. Strakker kan altijd nog.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Goede tips qua momentsleutels van jullie, ook die 20% er vanaf lijkt me handig. Ik zou zeker gewoon de max gebruikt hebben. Die momentsleutel van Pelle lijkt me wel wat. Heeft ook wel mooi bereik. Geen bits erbij maar dat kan je altijd zelf los kopen lijkt me.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:55

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Fietsen zit er voor mij voorlopig niet in, ben afgelopen zondag voor de 2de keer vader geworden. :7
Ze heet Féline, alles gaat goed!

Wel jammer, het jeukt nu wel aardig aangezien het zo mooi weer is.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
havana schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:39:
[...]

P.S. Erg belangrijk om je sleutel na gebruik naar 0 te draaien en de boel altijd netjes in 't koffertje te bewaren zodat er geen andere gereedschap op dondert.
Even uit nieuwsgierigheid, wat gebeurt er met een momentsleutel dat nadelig is als er bijvoorbeeld een kettingzweep op dondert, behalve misschien een kras? (Mijn momentsleutel zwerft namelijk los door het gereedschapskoffertje...)
havana schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:59:
Als je zo'n ding hebt: op onderdelen staat een MAXIMUM moment, dat is heel wat anders dan het moment dat je moet gebruiken. Trek er op z'n minst 20% vanaf en begin daarmee. Strakker kan altijd nog.
Waarbij waarschijnlijk ook nog wel sprake is van een marge de andere kant op. Als de fabrikant een maximaal moment aangeeft van bijvoorbeeld 2Nm, dan is het natuurlijk niet zo dat de boel onmiddellijk begint te scheuren bij 2,00001Nm. Het is best reëel dat daar ook nog wel een marge van minstens 20% op zit.

[ Voor 29% gewijzigd door argro op 02-04-2014 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-10 21:06
Is dit een goede helm? http://www.futurumshop.nl...race-helm-zwart-wit.phtml

Ik zoek nog een leuke wielrenhelm, de helm waar ik nu mee rij is meer een MTB helm en ondertussen alweer wat jaartjes oud.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
argro schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:43:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid, wat gebeurt er met een momentsleutel dat nadelig is als er bijvoorbeeld een kettingzweep op dondert, behalve misschien een kras? (Mijn momentsleutel zwerft namelijk los door het gereedschapskoffertje...)
Als er steeds rommel op pleurt dan kan de veer daardoor een opdonder krijgen en de ijking kan gaan afwijken. Vandaar dat je er zo'n mooi doosje bij krijgt :)
Waarbij waarschijnlijk ook nog wel sprake is van een marge de andere kant op. Als de fabrikant een maximaal moment aangeeft van bijvoorbeeld 2Nm, dan is het natuurlijk niet zo dat de boel onmiddellijk begint te scheuren bij 2,00001Nm. Het is best reëel dat daar ook nog wel een marge van minstens 20% op zit.
Dat zou je denken, maar uit ervaringen van anderen weet ik dat het gek genoeg toch vaak niet zo werkt. Zeker niet zodra de componenten en frames in de "lichte" categorie komen. Bedenk dat er in de momentsleutels zelf ook de nodige afwijking zit. Bovendien spelen dingen als wel/geen montagevet/loctite ook mee (die invloed is enorm!). Bij gebruik van één van beide mag je trouwens sowieso 20% aftrekken van het moment.

In dit kader is dit nog wel een aardig topic, dat helaas ontaardde in een flamewar... :X

Maar deze post is bijvoorbeeld best interessant
Het is volmaakt zinloos om je druk te maken over dergelijke futiele verschilletjes bij sleutels omdat de relatie tussen moment en boutspanning (dat is waar het om draait, het moment is een verre afgeleide) te zeer afhangt van materiaal bout/draad, ruwheid/kwaliteit bout/draad en eventueel vet o.i.d. op de draad.
Dat kan allemaal zomaar meer dan 50% verschil bepalen in de boutspanning, iedere el-cheapo sleutel is in dat opzicht al beter.

Een nauwkeurigheid van enkele procenten in boutspanning is in de praktijk uberhaupt niet haalbaar bij momentsleutels.

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 02-04-2014 15:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-10 21:09
UltraSub schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:00:
Ik heb de mighty momentsleutel doet het prima, zoals hierboven ook wordt aangegeven. Wel even voorzichtig mee zijn en fatsoenlijk opbergen enzo, dan blijft ie ook daadwerkelijk werken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Uit het fiets.nl topic dat havana aanhaalt, wel best interessante link:
http://james-p-smith.blog...renches-and-bicycles.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
NoepZor schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:00:

Ik zoek nog een leuke wielrenhelm, de helm waar ik nu mee rij is meer een MTB helm en ondertussen alweer wat jaartjes oud.
Ziet eruit als een prima helm, de normen zijn voor alle helmen (zeker in NL) hetzelfde. Echter belangrijkste bij een helm is dat hij goed aansluit en goed zit. Ik heb zelfs soms dat ik denk mijn helm te vergeten maar dat ik hem gewoon op heb...zo goed zit hij dus en licht zat. Ik snap dus ook al die dombos niet die zonder fietsen en iets van een lul verhaal aanhangen dat het niet lekker zit oid.

Terug komend op het goed zitten of niet. Het is lastig dit te bepalen bij een webshop zonder te passen. Wel kan je natuurlijk kijken naar de helm die je nu hebt en dat te vergelijken qua maatvoering (zal wel per fabrikant verschillen).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik heb momenteel een Giro Skyline, een instaphelm met klepje er voor aan. Passen is inderdaad wel een puntje, maar terugsturen zou altijd nog kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Heb ongezien de Giro Aeon gekocht. Met de gedachte dat terug sturen altijd kon. Man man, wat zit dat ding fijn. Als ik nu mijn oude helm op de mtb op heb denk ik na een kwartier al bah... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
UltraSub schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:53:
Heb ongezien de Giro Aeon gekocht. Met de gedachte dat terug sturen altijd kon. Man man, wat zit dat ding fijn. Als ik nu mijn oude helm op de mtb op heb denk ik na een kwartier al bah... :)
Daar zat ik ook naar te kijken. Ander alternatief is de Helium van Lazer, maar die is meer dan 2x zo zwaar (330 gram ipv de 150 van de Aeon) en een stukje duurder, heeft ook geen andere voordelen, voor zover ik kon zien. Denk dat ik ook maar een Aeon ga bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik gebruik inmiddels 2 jaar een Aeon (de eerte heeft mijn hoofd beschermd tijdens een ongeluk) en ik ben er bijzonder tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Harmen schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:13:
Fietsen zit er voor mij voorlopig niet in, ben afgelopen zondag voor de 2de keer vader geworden. :7
Ze heet Féline, alles gaat goed!

Wel jammer, het jeukt nu wel aardig aangezien het zo mooi weer is.
Gefeliciteerd! Hier nog weekje of 8 tot uitgerekende datum, dus probeer zoveel mogelijk van huidige weer te genieten.

Van het weekend nieuw brilletje gehaald bij Dik: Tifosi Logic met meekleurende lenzen in high speed red. Zondag 125km mee gereden en bevalt erg goed.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Ik twijfel nog of ik een helm koop. Voorlopig rij ik nog niet belachelijk hard, en ook niet in een groep, dus de val kans is dan niet zo heel groot. Wat zijn goede helmen om eventueel mee te beginnen. Die Aeon ziet er comfortabel uit maar is erg prijzig. Wat is een goed alternatief tot zo'n 75 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het gaat ook niet om de valkans (ik heb vaker ongelukjes met mijn stadsfiets dan met mijn racefiets), maar om het feit dat die ene keer dat ik ben gevallen met de racefiets ik wel 30+ km/u reed en dan kan je gewoon hartstikke kapot zijn. Gelukkig droeg ik wel een helm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:15

bonzz.netninja

Niente baffi

coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
Ik twijfel nog of ik een helm koop. Voorlopig rij ik nog niet belachelijk hard, en ook niet in een groep, dus de val kans is dan niet zo heel groot. Wat zijn goede helmen om eventueel mee te beginnen. Die Aeon ziet er comfortabel uit maar is erg prijzig. Wat is een goed alternatief tot zo'n 75 euro?
Ik viel een jaar geleden mijn helm in stukken. Zonder helm was ik er misschien niet meer geweest.

Nu fietste ik sowieso al nooit zonder helm maar nu zeker niet meer.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Giro Monza is wel prima volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11

4POX

Everybody is wired

Vanmiddag heel enthousiast begonnen met schoonmaken van de tandwielen voor. Kon ik meteen kijken wat er opzit. 50-39-30. Bij het terug inelkaar zetten erachter komen dat ik een stukje gereedschap mis.

Morgen komt de postbode een CNW-2 brengen. Goed excuus om de gereedschapkoffer weer een beetje te vullen.

De Squirt lube is één van de beste adviezen die ik voorbij zag komen. Alles blijft erg mooi schoon. Maar ik merk dat na 100KM de tandwielen toch een beetje lawaai gaan maken. Misschien zit nog niet overal de wax.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
4POX schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:10:
Vanmiddag heel enthousiast begonnen met schoonmaken van de tandwielen voor. Kon ik meteen kijken wat er opzit. 50-39-30. Bij het terug inelkaar zetten erachter komen dat ik een stukje gereedschap mis.

Morgen komt de postbode een CNW-2 brengen. Goed excuus om de gereedschapkoffer weer een beetje te vullen.

De Squirt lube is één van de beste adviezen die ik voorbij zag komen. Alles blijft erg mooi schoon. Maar ik merk dat na 100KM de tandwielen toch een beetje lawaai gaan maken. Misschien zit nog niet overal de wax.
Ik gebruik squirt lube na elke rit, een heel dun laagje, na 150 km ofzo gaat het wel weer herrie maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002

sapphire

Die-hard pruts0r

Squirt lube is idd wel fijn spul, nu pas 1 ritje erop zitten maar het geluid (of ontbreken ervan) beviel me goed :)
argro schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:35:
[...]

[...]
hahaha neee madam eet graag op tijd. Ach het is inderdaad beter om naar de mogelijkheden te kijken dan naar de onmogelijkheden. Morgen proberen op tijd naar huis te gaan en spullen al klaarleggen, dan 1,5 ~2u rijden snel douchen en dan moeten we om 18.45-19.00u ergens naartoe waar we gelukkig eten :)
M@cer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:43:
[...]

Wat ik een van de leukste klimmetjes vind daar is de Italiaanse Weg, die zit er volgens mij niet tussen.

[...]

Zit er niet toevallig een goedkope sportschool bij je werk in de buurt (BasicFit ofzo)?
Helaas niet, maar wel erg goed idee :)

[ Voor 81% gewijzigd door sapphire op 02-04-2014 19:58 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.sale-bikes.com...SET.html?setCurrencyId=11

Zou dit te mooi om waar te zijn zijn?

Lijkt het dus inderdaad. Net te goedkoop alle frames daar,

Scammers :(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Niet alle prijzen zijn te mooi om waar te zijn trouwens. Op de contactpagina staat dat het een Indonesisch bedrijf is; mogelijk verklaart dat wel e.e.a.

Reken in ieder geval op flinke invoer-kosten, waarmee het dan nog maar de vraag is of je dan echt goedkoper uit bent :)

http://forums.mtbr.com/be...kes-com-legit-731100.html
http://www.scamadviser.com/is-sale-bikes.com-safe.html

[ Voor 20% gewijzigd door Pelle op 02-04-2014 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
Ik twijfel nog of ik een helm koop. Voorlopig rij ik nog niet belachelijk hard, en ook niet in een groep, dus de val kans is dan niet zo heel groot.
Ik raad je van harte aan om er een te kopen. Heb net erg geluk gehad toen ik ook niet al te hard en niet in een groep reed maar wel een 'bouwvakkersbusje' tegen me geduwd kreeg die af ging slaan en vergeten was dat er een fietser naast hem reed. Ik denk persoonlijk ook dat zodra je harder rijd dan een normale fietser bijna iedereen je verkeerd inschat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nog even lopen klooien met strava route builder en kom nu hier op uit :

http://www.strava.com/routes/57995

Nog kleine op een aanmerkingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:49:
[...]

Wanneer is vervolg poll voor datum ?
Ja moet idd ff poll maken. Score was 6 om 6 dus eerst een keer de korte route en later een keer de hele route ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

..dus de val kans is dan niet zo heel groot.
Ik ben blij dat je zo'n groot vertrouwen in jezelf en omgeving hebt.... 8)

Zo zag mijn Aeon er uit na het ongeluk Achterkant helemaal plat geslagen, schuim doormidden en rijp voor de container. €200 is/lijkt veel geld, maar je hebt maar 1 schedel.
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8467/8427960248_a3d04ac9db.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door jspr op 02-04-2014 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 14:16
jspr schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:08:
Zo zag mijn Aeon er uit na het ongeluk Achterkant helemaal plat geslagen, schuim doormidden en rijp voor de container. €200 is/lijkt veel geld, maar je hebt maar 1 schedel.
[afbeelding]
200eu is veel idd. Volgens mij zijn alle fietshelmen in de Nederlandse middenstand gecertificeerd, dan hoef je er enkel een te vinden die lekker zit. Dat hoeft geen honderden euros te kosten, ik was voor iets van 60 à 80 euro klaar bij de plaatselijke fietsenmaker. (Denk dat het om een Giro Monza ging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En nu bij lidl voor 16 euro :

http://www.lidl.nl/cps/rd...action=showDetail&id=2489

[ Voor 71% gewijzigd door DDX op 02-04-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 21:37

JJJ

Sterker nog: op dit moment al: http://www.lidl.nl/cps/rd....xsl/Offerdate.htm?id=129.

[ Voor 0% gewijzigd door JJJ op 02-04-2014 21:54 . Reden: Te laat.... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Wat zijn de 'details' die wel al bekend zijn mbt. een eventuele meet dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:07:
[...]

Ja moet idd ff poll maken. Score was 6 om 6 dus eerst een keer de korte route en later een keer de hele route ?
6 om 6 ?
Volgens mij aantal die verkeerde optie hadden gekozen, maar beide ook prima hoor.
Alleen wel handig om er vervolgstappen aan te geven denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was zelfs 20 om 15 zie ik nu en waren idd enkele mis klikken,

Dus ruim voldoende animo

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389621&layout=2&sort=prc

Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389796&layout=2&sort=prc

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
Zo Gran Fondo 4 vandaag maar eens gereden. Perfect weer met weinig wind, dat was wel lekker anders zou ik het niet halen denk ik :+.
Eerst richting Dordrecht, dit is sinds een weekje m'n nieuwe route als de wind uit het oosten komt. Weinig stoplichten, maar wel veel rotondes wat het alsnog gevaarlijk maakt. Sommige debielen rijden als een gek in de normale 50km zones......Via de Brienenoordbrug naar Rotterdam en daar door het centrum gereden. Ging allemaal lekker en vlotjes. Uiteindelijk door de Beneluxtunnel weer naar het "eiland" toe om daar verder te rijden richting de Maasvlakte. Na 90km was het eigenlijk wel weer tijd voor een banaan of iets anders met koolhydraten. Helaas waren de banaan en m'n 3 vijgen al op. Veel water had ik ook niet meer, neem altijd 2x500ml mee met wat siroop en zout. Water weer bijgevuld bij een benzinepomp en ook een chocoladereep gekocht voor wat power. In totaal 132.8 km gereden, en dat zonder echte zadelpijn. Dat lucht al een heel eind op.
Gran Fondo 4 dus gehaald en deze rit was goede voor de Specialized Challenge.

http://www.strava.com/activities/126236892

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Wist niet eens dat er zoveel mensen in dit topic aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Doe niet zo dom...koop een helm.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een bbb falcon. Was 75 euro. Zit voor mij lekker. Maar je moet toch passen mijn hoofd is de jouwe niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Laat ik maar eens een voorzet doen wat datum betreft dan voor het rondje IJsselmeer, anders gaat het er nooit van komen :)

Zondag 1 juni en een gemiddelde snelheid van ongeveer 30 km/u met het korte rondje, vertrek uit Enkhuizen..

Schiet maar...

[ Voor 27% gewijzigd door M@cer op 02-04-2014 22:46 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:35
Oeh, dat zou een mooie voorbereiding zijn voor de elfstedentocht. Ik was al van plan het aantal fietskilometers drastisch op te schroeven nu het 's avonds weer licht is, zo heb ik weer een extra reden.

[ Voor 0% gewijzigd door BlueMotion op 02-04-2014 22:52 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:34
1 juni zit ik in Frankrijk i.v.m. Alpe d'HuZes. Maar laat dat jullie vooral niet tegenhouden. Gemiddelde is wat mij betreft prima, kilometers maken niet uit.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
1 juni staat bij deze genoteerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:45:
Laat ik maar eens een voorzet doen wat datum betreft dan voor het rondje IJsselmeer, anders gaat het er nooit van komen :)

Zondag 1 juni en een gemiddelde snelheid van ongeveer 30 km/u met het korte rondje, vertrek uit Enkhuizen..

Schiet maar...
Zou eerder een poll maken met 3 datums.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NoepZor schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:00:

jammer dat je het nu aanhaalt, begin januari nog een giro ionos bij Math Salden besteld voor E112,50, de Aeon was destijds 125 euro, volgens mij hebben zij vaker zulke aanbiedingen, gewoon goed in de gaten houden, want ook dan zijn de goedkopere varianten (zoals Atmos etc) ook stukken goedkoper dan ze nu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:26
1 juni moet geen probleem zijn voor mij. 30km/h gemiddeld in een groepje moet ook geen punt zijn. En zeker als we met een grote groep rijden.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007

_Z3

Vorig jaar, klein hellinkje naar beneden, fietste een mtb'er aan de verkeerde kant van de weg in een onoverzichtelijk bochtje. Die raaktje een racefietser die vervolgens met z'n hoofd tegen een viaduct knalde. Had geen helm op, was een tijdje bewusteloos en is naar het ziekenhuis gegaan met een zware hersenschudding. Racefietser fietste alleen, niet zo hard, alleen even wel op dat hellinkje en zonder helm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38

DjVe

Hatsaflats!

De Mavic Plasma is ook een zeer lekker zittende helm en heeft lekker veel ventilatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
MMUilwijk schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:54:
1 juni zit ik in Frankrijk i.v.m. Alpe d'HuZes. Maar laat dat jullie vooral niet tegenhouden. Gemiddelde is wat mij betreft prima, kilometers maken niet uit.
Maar jij zit toch vol elk weekend tot 2023 :X
Ik was tot 2 jaar terug ook anti-helm, maar uiteindelijk toch een gekocht. De eerste keren voel je je enorm voor l*l fietsen, maar na 2 keer weet je niet beter.. En bij de 2x dat ik gevallen ben dit jaar was ik heel blij dat ik een helm op had.

Let vooral op dat het in meer dan 50% van de gevallen niet jouw schuld is dat je valt, maar van een andere onoplettende fietser. (en daar zijn er zoveel van)

Dus niet twijfelen en gewoon een helm kopen vanmiddag (en die hoeft echt geen 200 euro te kosten).

[ Voor 59% gewijzigd door M@cer op 03-04-2014 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ipv Poll kan je ook www.meeting-manager.nl gebruiken, gelijk duidelijk overzicht wie wat wanneer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Wat mij zelf nog twee interessante helmen lijken zijn de Giro Monza en de Giro Savant. Ik kan alleen niet echt de grote verschillen vinden, wat het prijsverschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Monza is i.i.g. een gedrocht. Koop gewoon meteen een mooie helm; als je eerst een el-cheopo koopt dan ga je je er vanzelf aan ergeren en wil je alsnog een mooie (en dus dure).

[ Voor 71% gewijzigd door havana op 03-04-2014 10:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

havana schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:43:
Monza is i.i.g. een gedrocht. Koop gewoon meteen een mooie helm; als je eerst een el-cheopo koopt dan ga je je er vanzelf aan ergeren en wil je alsnog een mooi (en dus dure).
Juist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik rij momenteel dus met een Giro Skyline, veel lelijker gaat het toch niet worden :) Ik lees over de savant dat ie maar iets van 30 gram zwaarder is dan de Aeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Iemand ervaring met de Schwalbe One band? Wat ik erover lees lijkt het wel een goede, betrouwbare band voor fanatieke wielertoeristen. Ik zoek een nieuw setje, na een dikke 6000km is mijn achterband (Conti 4000s) onderhand behoorlijk vierkant en ik vind het rubber er wat uitgedroogd uitzien. Ook een paar flink diepe sneden in het loopvlak, dus niet heel betrouwbaar meer denk ik.

Het liefst ging ik voor tubeless, maar helaas kan dat niet op mijn velgen. Lijkt me ideaal, nooit meer bandjes wisselen, veiliger afdalen, minder rolweerstand en minder roterende massa.

edit:
Ik vind nog een erg mooi bandje, de Veloflex Master. Mooie tube-look en veel tpi. Iemand ervaring met deze bandjes?

[ Voor 14% gewijzigd door TheLemon op 03-04-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Veloflex spul is meestal wedstrijd band, hoge TPI, dus verre van slijtvast (meestal: hoe duurder, hoe meer TPI maar daarmee ook hij slijtage-gevoeliger). Als je hoopt weer duidzenden kilometers erop te maken kun je beter een goedkoper alternatief kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

M@cer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:45:

Schiet maar...
1 Juni zou het voor mij ook niet worden, maar zit in Juni sowieso de helft van de weekenden vol. Ivm Fiets-elfstedentocht zou ergens ervoor (eind mei) een mooie zijn, maar ergens later is mij ook prima, als ik kan doe ik mijn best mee te rijden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:45
http://nos.nl/artikel/631...pookrijdende-fietser.html

Zware eis als ik het verhaal zo lees, vooral verliezers door dit ongeluk. Maar het geeft maar weer aan dat je altijd goed moet opletten en dat ongeluk in een klein hoekje zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
llevering schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:41:
http://nos.nl/artikel/631...pookrijdende-fietser.html

Zware eis als ik het verhaal zo lees, vooral verliezers door dit ongeluk. Maar het geeft maar weer aan dat je altijd goed moet opletten en dat ongeluk in een klein hoekje zit.
Ik vind 60 uur werkstraf voor het doodrijden van iemand vrij mild eerlijk gezegd. Leuk en aardig dat zijn zicht werd belemmerd, maar je moet op de openbare weg natuurlijk als groep nooit zo georganiseerd zijn dat de gehele breedte van de weg in beslag wordt genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
argro schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:55:
[...]
Ik vind 60 uur werkstraf voor het doodrijden van iemand vrij mild eerlijk gezegd. Leuk en aardig dat zijn zicht werd belemmerd, maar je moet op de openbare weg natuurlijk als groep nooit zo georganiseerd zijn dat de gehele breedte van de weg in beslag wordt genomen.
Idd. En belemmerd, duh...je rijd in een groep dus moet je vertrouwen om de mensen voor je en niet zo maar links gaan hangen om iets beter te kunnen zien. Signaleren is ook zo belangrijk en moet je gewoon altijd doen in een groep op de openbare weg.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker rondje Eemshaven gemaakt. Lang-lang vertrokken en daar had ik geen spijt van want in de Eemshaven hing nog veel mist en was 't amper 12 graden. Eenmaal terug in de polder konden de beenstukken echter snel uit en iets verderop ook de armstukken. Onderweg 2x een D2 blok gedaan van 1 uur.

104 km met 31.3 gemiddeld.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Morgen de Koppenberg en de Muur van geraadsbergen oprijden. Zaterdag de Ronde van Vlaanderen cyclo (133 km). Zondag bier drinken bij de Ronde van Vlaanderen langs de kant staan. Heb er nu al zin an. :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-09 15:42
gvd, fiets ik net ff naar de locale FM om een ander zadel te proberen, halverwege op de terugweg (2km), lekke band. Natuurlijk zadeltasje eraf, want ander zadel. Lekker lopen dus.
Vandaag maar ff fietsonderhoud ipv fietsen dan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Heeft iemand de GPX van de Joop Zoetemelk Classic 2014 nog? Ik zoek die maar helaas staat deze niet meer op te site (150 K).

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 03-04-2014 20:08 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Moet je even op Gpsies zoeken.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Had al gekeken maar alleen die uitvoorgaande jaren gevonden ;)

Nvm, http://www.gpsies.com/map...kcmafv&referrer=trackList

[ Voor 17% gewijzigd door Graham op 03-04-2014 20:20 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
boodschap helder... ik ga van de week eens een paar helmen proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Eind van de middag rondje door Twente gemaakt over o.a. de Holterberg, ging wel aardig, al had ik last van mijn hardloopsessie van gisteren. De echte piekpower ontbrak een beetje, kwam niet megahard tegen de klimmetjes op. Toch nog 29,1 gemiddeld over 75 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo lekker gefietst vandaag, flink wat klimmetjes en km's gemaakt :)
Eigenlijk allemaal zoals vooraf bedacht, alleen Grebbeberg was gesloten ivm asfalteren.

http://www.strava.com/activities/126649162

Pagina: 1 ... 36 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.