Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Zou kunnen, dan zijn echte bikkels, aangezien wij pas rond 15u op de fiets zatenDDX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:53:
Tja misschien vroeg vertrokken toen het nog best fris was ?
Had knie en armstukken aan die ik rond uurtje of 11 uitdeed.
@NielsTn; sommige binnenbanden verliezen redelijk snel druk.
Er is dus niet algemeen iets over te zeggen, ik pomp meestal eens in de 2 weken bij.
Of als ik echt lange rit ga maken avond ervoor.
[ Voor 44% gewijzigd door DDX op 01-04-2014 22:28 ]
Ligt aan het weer en waar je de fiets op bergt. Als de temp verschillen groot zijn kan het zo zijn dat je banden wat meer / sneller in druk afnemenNielsTn schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:56:
overigens hoe lang blijven de banden op spanning bij een racefiets ? na een weekje 'stilstand' mocht ik in beiden weer 1 bar bijpompen. Heb nog geen lek of schade in de band gevonden en ventiel lekt ook niet.
Nee echt niet meerVerwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 20:53:
[...]
Hmm, niet meer? Misschien voelt het ook zwaarder aan doordat je er al een hele dag hebt opzitten.. Heb die 2e haarspeld 2x via de binnenbocht moeten pakken omdat er wat auto's tegemoet kwamen en dat is niet fijnWat zijn de percentages van de muur van Bartolome dan (de mini redoute zoals jij het noemt), dat stuk slaat echt nergens op
[ Voor 9% gewijzigd door havana op 02-04-2014 08:18 ]
Ik ben meestal om 7:00/7:15 weg van huis en dan rond 17:00-17:30 thuis. Vriendin komt rond 18:30 thuis en dan nog eten. Voordat ik klaar ben om te gaan is het 19:30. (om nog maar niet te praten over de hoeveelheid klussen die in huis/tuin gedaan moeten worden.
Kwestie van prioriteiten stellen en plannen. Je kunt natuurlijk ook om 17.31 uur een banaan naar binnen drukken, om 17.32 uur op de fiets springen en dan een ritje van 2,5 uur maken, zodat je om 20.02 uur, wanneer vriendinlief net het eten klaar heeft, weer thuis te komen. E.e.a. natuurlijk nog los van het feit dat niet iedereen het even druk heeft met andere dingen dan fietsen.Griffin schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:22:
Waar halen jullie allemaal de tijd vandaan?
Ik ben meestal om 7:00/7:15 weg van huis en dan rond 17:00-17:30 thuis. Vriendin komt rond 18:30 thuis en dan nog eten. Voordat ik klaar ben om te gaan is het 19:30. (om nog maar niet te praten over de hoeveelheid klussen die in huis/tuin gedaan moeten worden.
[ Voor 7% gewijzigd door argro op 02-04-2014 08:26 ]
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Ik snap Griffin's punt, maargoed wel leuk dat de rest wel de tijd kan maken
Ik baal nog steeds als een stekker dat we om mn werk niet gewoon kunnen douchen, dan zou ik lekker vroeg opstaan en een ritje doen!
Eten doe ik s'middags in een restaurant (ja, zo gaat dat hier in Spanje
Dan maak je er een rit van 2 uur van. Dan heb je tussen 19.32 uur en 19.42 uur om te douchen en tussen 19.42 en 20.02 uur om te koken.
Ik snap zijn punt ook zeker. Ik zie echter ook mogelijkheden...Ik snap Griffin's punt, maargoed wel leuk dat de rest wel de tijd kan maken
Iets anders: zojuist via Airbnb een mooi appartementje gehuurd op Gran Canaria. 15 november weer die kant op
Wat ik een van de leukste klimmetjes vind daar is de Italiaanse Weg, die zit er volgens mij niet tussen.DDX schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:33:
Iemand nog opmerkingen over deze route ? :
http://www.strava.com/routes/57995
Zit er niet toevallig een goedkope sportschool bij je werk in de buurt (BasicFit ofzo)?sapphire schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:30:
Ik baal nog steeds als een stekker dat we om mn werk niet gewoon kunnen douchen, dan zou ik lekker vroeg opstaan en een ritje doen!
[ Voor 36% gewijzigd door M@cer op 02-04-2014 08:45 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
Wel fijn zonder kinderen idd, maar gaat mevrouw Havana ook mee fietsen?havana schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:43:
Iets anders: zojuist via Airbnb een mooi appartementje gehuurd op Gran Canaria. 15 november weer die kant opDit keer alleen met vrouw, kids blijven thuis. Nu al zin in!
[ Voor 48% gewijzigd door havana op 02-04-2014 09:23 ]
Strava overschat de hm iets dus in het echt heb je er iets minder.DDX schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:33:
Iemand nog opmerkingen over deze route ? :
Misschien dat dit nog wat leuke inspiratie is:
http://www.strava.com/routes/193624
Oa, met Italiaanse weg, leuke klimmetjes in Arnhem en een leukere route boven Eerbeek. Je krijgt er dan uiteraard ook weer extragratis kilometers bij dus kijk maar even wat je handig in je route kan opnemen, maar ik zou absoluut zeker anders door oosterbeek rijden, die n225 is een drukke weg dwars door de dorpscentra met stoplichten, voetgangersoversteek plaatsen etc.
Hier nog meer inspiratie:
http://www.strava.com/routes/193413
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Is niet zo gek, zeker niet als je ze recent helemaal met lucht opgepompt hebt, met name de zuurstof (zo'n 20%) diffundeert namelijk vrij snel door het rubber. Op den duur wordt het dus wel wat minder. Met de grote druk van 7 à 8 bar en een grote oppervlakte/volume-verhouding is de diffusie in een racefietsbandje sowieso al heel groot in vergelijking met andere (fiets-/auto-)banden.NielsTn schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:56:
overigens hoe lang blijven de banden op spanning bij een racefiets ? na een weekje 'stilstand' mocht ik in beiden weer 1 bar bijpompen. Heb nog geen lek of schade in de band gevonden en ventiel lekt ook niet.
Had route nu uitgezet op basis van strava segmenten die op kaart stonden.
Eigenlijk kun je volgens mij voor een groot deel de GoT wielermeet van 2013 narijden
http://www.strava.com/activities/85026352
Idd, je kan ook gewoon wat later beginnen met de avond maaltijd, eigenlijk zelf fijner dan een grote maaltijd voor het fietsen.argro schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:35:
[...]
Dan maak je er een rit van 2 uur van. Dan heb je tussen 19.32 uur en 19.42 uur om te douchen en tussen 19.42 en 20.02 uur om te koken.
[...]
Ik snap zijn punt ook zeker. Ik zie echter ook mogelijkheden...
Zelf ben ik redelijk flexibel, zowel qua werk als thuis. Ik kan op kantoor vroeg beginnen met werken en eventueel door werken tot laat in de avond (ook nog een douche hier dus dat maakt het al helemaal fijn). Dat maakt het makkelijk om wat uren op te bouwen door de week die ik dan gebruik een andere dag eerder weg te gaan. Deze week was ik gisteren en eergisteren vrij dus dat maakt het helemaal makkelijk qua fietsen
Deze week dus zeker wat kilometers maken. Morgen iig vroeg weg.
Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met die kleine pompjes. Kun je een band daar goed mee op spanning krijgen? En ook of een prijs van 20 a 30 euro een normale prijs is voor die pompen (gezien @futurumshop)
vanochtend 5.00u opstaan, ontbijten en om 6.00u op de racefiets naar t'werk.Griffin schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:22:
Waar halen jullie allemaal de tijd vandaan?
2 uur (1 uur 58 en een beetje) koersen door de weilanden en daarna heerlijk warm douchen, 2 banaantjes en cappocino d'r bij
Weer 53 km op de klok en straks om 1730u weer terug naar huis
't is te plannen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Mijn ervaring is dat je met geen enkele handpomp 7-8 bar in je band krijgt tenzij je Popeye bent ofzo. Ze zijn prima om mee thuis te komen maar echt comfortabel zal je er niet meer mee fietsen.Ceaser schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:38:
Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met die kleine pompjes. Kun je een band daar goed mee op spanning krijgen? En ook of een prijs van 20 a 30 euro een normale prijs is voor die pompen (gezien @futurumshop)
Setje CO2-patronen kan handig zijn.
Mijn ervaring met momentsleutels is vrij beperkt, maar dit ding is gewoon prima voor zover ik dat kon inschatten
Ik denk dat ik dat dan maar ga bestellen. Heb al wel zo'n minipomp bij mijn normale fiets maar daar is inderdaad geen zee mee te bevaren. Had gedacht (of gehoopt) dat andere minipompjes misschien wat beter zouden functioneren.
MicroSD met OSM heb ik al klaar liggen thuis dus vanavond nog even een rondje ermee gaan doen...ben benieuwd. Overigens bij Futumshop besteld met extra 5 jaar garantie en de K-edge mount erbij.
Met de pocket rocket lukt me het om 6+ bar te halen maar ben je wel even aan het pompen...helpt om misschien wat gespierdere armen te hebben dan de gemiddelde wielrennerMrAngry schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:17:
Ik krijg met de pocket rocket master blaster altijd wel 5 bar in m'n band. Genoeg om verder te fietsen. Ik zou nu zelf voor zo'n lezyne unit met een slangetje gaan, daarmee pomp je dat ook wel en je hebt minder kans dat je je ventiel afbreekt. C02 patronen lijken me maar gehannes.
CO2 wil ik over een tijdje eens naar gaan kijken maar het slangetje kan ik wel adviseren, heb ik nu niet maar zou ik wel graag willen.
[ Voor 39% gewijzigd door Graham op 02-04-2014 13:12 ]
I know, ben ik straks ook van plan maar kan pas als we in het nieuwe pand zitten.NielsTn schreef op woensdag 02 april 2014 @ 11:38:
[...]
vanochtend 5.00u opstaan, ontbijten en om 6.00u op de racefiets naar t'werk.
2 uur (1 uur 58 en een beetje) koersen door de weilanden en daarna heerlijk warm douchen, 2 banaantjes en cappocino d'r bij
Weer 53 km op de klok en straks om 1730u weer terug naar huis
't is te plannen
Dan word het +/- 50KM naar het werk en dan weer terug. Misschien verstandig om eerst te beginnen met 1 richting op. Dus sochtends met de auto naar het werk en dan smiddags op de fiets naar huis. De volgende ochtend het omgekeerde.
Ik heb zelf die van Pelle, maar ook die van Mighty, die gelijk is aan de veel duurdere BBB.UltraSub schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:00:
Tips voor een goede betaalbare momentsleutel? Standaard aanhaalmomenten als stuur, zadel, derrie enz voor carbon. Die dingen die 40nm nodig hebben trek ik gewoon vast
Bij Bike-discount.de hebben ze sowieso trouwens een aardige collectie. Die van Pelle is gewoon een no-name ding dat onder meer onder de merknaam Elsware en Icetoolz wordt verkocht. Lidl en Aldi hebben 'm ook regelmatig liggen. Kost aldaar iets meer dan 30 euro.
P.S. Erg belangrijk om je sleutel na gebruik naar 0 te draaien en de boel altijd netjes in 't koffertje te bewaren zodat er geen andere gereedschap op dondert.
Ik krijg trouwens met mijn Topeak Micro Rocket redelijk eenvoudig 6 bar in mijn banden. Meer dan genoeg om thuis te komen. Biedt alleen maar voordelen boven CO2 IMHO (behalve dan de snelheid).
[ Voor 19% gewijzigd door havana op 02-04-2014 13:45 ]
Wanneer is vervolg poll voor datum ?Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:22:
Ff voor het rondje ijsselmeer welke afstand we gaan doen
Poll: Rondje ijsselmeer
• Hele ronde +- 300km
• Korte ronde +- 220km
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Ze heet Féline, alles gaat goed!
Wel jammer, het jeukt nu wel aardig aangezien het zo mooi weer is.
Whatever.
Even uit nieuwsgierigheid, wat gebeurt er met een momentsleutel dat nadelig is als er bijvoorbeeld een kettingzweep op dondert, behalve misschien een kras? (Mijn momentsleutel zwerft namelijk los door het gereedschapskoffertje...)havana schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:39:
[...]
P.S. Erg belangrijk om je sleutel na gebruik naar 0 te draaien en de boel altijd netjes in 't koffertje te bewaren zodat er geen andere gereedschap op dondert.
Waarbij waarschijnlijk ook nog wel sprake is van een marge de andere kant op. Als de fabrikant een maximaal moment aangeeft van bijvoorbeeld 2Nm, dan is het natuurlijk niet zo dat de boel onmiddellijk begint te scheuren bij 2,00001Nm. Het is best reëel dat daar ook nog wel een marge van minstens 20% op zit.havana schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:59:
Als je zo'n ding hebt: op onderdelen staat een MAXIMUM moment, dat is heel wat anders dan het moment dat je moet gebruiken. Trek er op z'n minst 20% vanaf en begin daarmee. Strakker kan altijd nog.
[ Voor 29% gewijzigd door argro op 02-04-2014 14:45 ]
Ik zoek nog een leuke wielrenhelm, de helm waar ik nu mee rij is meer een MTB helm en ondertussen alweer wat jaartjes oud.
De wijzen komen uit het Oosten!
Als er steeds rommel op pleurt dan kan de veer daardoor een opdonder krijgen en de ijking kan gaan afwijken. Vandaar dat je er zo'n mooi doosje bij krijgtargro schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:43:
[...]
Even uit nieuwsgierigheid, wat gebeurt er met een momentsleutel dat nadelig is als er bijvoorbeeld een kettingzweep op dondert, behalve misschien een kras? (Mijn momentsleutel zwerft namelijk los door het gereedschapskoffertje...)
Dat zou je denken, maar uit ervaringen van anderen weet ik dat het gek genoeg toch vaak niet zo werkt. Zeker niet zodra de componenten en frames in de "lichte" categorie komen. Bedenk dat er in de momentsleutels zelf ook de nodige afwijking zit. Bovendien spelen dingen als wel/geen montagevet/loctite ook mee (die invloed is enorm!). Bij gebruik van één van beide mag je trouwens sowieso 20% aftrekken van het moment.Waarbij waarschijnlijk ook nog wel sprake is van een marge de andere kant op. Als de fabrikant een maximaal moment aangeeft van bijvoorbeeld 2Nm, dan is het natuurlijk niet zo dat de boel onmiddellijk begint te scheuren bij 2,00001Nm. Het is best reëel dat daar ook nog wel een marge van minstens 20% op zit.
In dit kader is dit nog wel een aardig topic, dat helaas ontaardde in een flamewar...

Maar deze post is bijvoorbeeld best interessant
Het is volmaakt zinloos om je druk te maken over dergelijke futiele verschilletjes bij sleutels omdat de relatie tussen moment en boutspanning (dat is waar het om draait, het moment is een verre afgeleide) te zeer afhangt van materiaal bout/draad, ruwheid/kwaliteit bout/draad en eventueel vet o.i.d. op de draad.
Dat kan allemaal zomaar meer dan 50% verschil bepalen in de boutspanning, iedere el-cheapo sleutel is in dat opzicht al beter.
Een nauwkeurigheid van enkele procenten in boutspanning is in de praktijk uberhaupt niet haalbaar bij momentsleutels.
[ Voor 32% gewijzigd door havana op 02-04-2014 15:21 ]
Ik heb de mighty momentsleutel doet het prima, zoals hierboven ook wordt aangegeven. Wel even voorzichtig mee zijn en fatsoenlijk opbergen enzo, dan blijft ie ook daadwerkelijk werken.UltraSub schreef op woensdag 02 april 2014 @ 12:00:
Tips voor een goede betaalbare momentsleutel? Standaard aanhaalmomenten als stuur, zadel, derrie enz voor carbon. Die dingen die 40nm nodig hebben trek ik gewoon vast
http://james-p-smith.blog...renches-and-bicycles.html
Ziet eruit als een prima helm, de normen zijn voor alle helmen (zeker in NL) hetzelfde. Echter belangrijkste bij een helm is dat hij goed aansluit en goed zit. Ik heb zelfs soms dat ik denk mijn helm te vergeten maar dat ik hem gewoon op heb...zo goed zit hij dus en licht zat. Ik snap dus ook al die dombos niet die zonder fietsen en iets van een lul verhaal aanhangen dat het niet lekker zit oid.NoepZor schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:00:
Is dit een goede helm? http://www.futurumshop.nl...race-helm-zwart-wit.phtml
Ik zoek nog een leuke wielrenhelm, de helm waar ik nu mee rij is meer een MTB helm en ondertussen alweer wat jaartjes oud.
Terug komend op het goed zitten of niet. Het is lastig dit te bepalen bij een webshop zonder te passen. Wel kan je natuurlijk kijken naar de helm die je nu hebt en dat te vergelijken qua maatvoering (zal wel per fabrikant verschillen).
Daar zat ik ook naar te kijken. Ander alternatief is de Helium van Lazer, maar die is meer dan 2x zo zwaar (330 gram ipv de 150 van de Aeon) en een stukje duurder, heeft ook geen andere voordelen, voor zover ik kon zien. Denk dat ik ook maar een Aeon ga bestellen.UltraSub schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:53:
Heb ongezien de Giro Aeon gekocht. Met de gedachte dat terug sturen altijd kon. Man man, wat zit dat ding fijn. Als ik nu mijn oude helm op de mtb op heb denk ik na een kwartier al bah...
Gefeliciteerd! Hier nog weekje of 8 tot uitgerekende datum, dus probeer zoveel mogelijk van huidige weer te genieten.Harmen schreef op woensdag 02 april 2014 @ 14:13:
Fietsen zit er voor mij voorlopig niet in, ben afgelopen zondag voor de 2de keer vader geworden.
Ze heet Féline, alles gaat goed!
Wel jammer, het jeukt nu wel aardig aangezien het zo mooi weer is.
Van het weekend nieuw brilletje gehaald bij Dik: Tifosi Logic met meekleurende lenzen in high speed red. Zondag 125km mee gereden en bevalt erg goed.
Read the code, write the code, be the code!
Ik viel een jaar geleden mijn helm in stukken. Zonder helm was ik er misschien niet meer geweest.coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
Ik twijfel nog of ik een helm koop. Voorlopig rij ik nog niet belachelijk hard, en ook niet in een groep, dus de val kans is dan niet zo heel groot. Wat zijn goede helmen om eventueel mee te beginnen. Die Aeon ziet er comfortabel uit maar is erg prijzig. Wat is een goed alternatief tot zo'n 75 euro?
Nu fietste ik sowieso al nooit zonder helm maar nu zeker niet meer.
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Giro Monza is wel prima volgens mij.coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
Ik twijfel nog of ik een helm koop. Voorlopig rij ik nog niet belachelijk hard, en ook niet in een groep, dus de val kans is dan niet zo heel groot. Wat zijn goede helmen om eventueel mee te beginnen. Die Aeon ziet er comfortabel uit maar is erg prijzig. Wat is een goed alternatief tot zo'n 75 euro?
Morgen komt de postbode een CNW-2 brengen. Goed excuus om de gereedschapkoffer weer een beetje te vullen.
De Squirt lube is één van de beste adviezen die ik voorbij zag komen. Alles blijft erg mooi schoon. Maar ik merk dat na 100KM de tandwielen toch een beetje lawaai gaan maken. Misschien zit nog niet overal de wax.
Ik gebruik squirt lube na elke rit, een heel dun laagje, na 150 km ofzo gaat het wel weer herrie maken.4POX schreef op woensdag 02 april 2014 @ 18:10:
Vanmiddag heel enthousiast begonnen met schoonmaken van de tandwielen voor. Kon ik meteen kijken wat er opzit. 50-39-30. Bij het terug inelkaar zetten erachter komen dat ik een stukje gereedschap mis.
Morgen komt de postbode een CNW-2 brengen. Goed excuus om de gereedschapkoffer weer een beetje te vullen.
De Squirt lube is één van de beste adviezen die ik voorbij zag komen. Alles blijft erg mooi schoon. Maar ik merk dat na 100KM de tandwielen toch een beetje lawaai gaan maken. Misschien zit nog niet overal de wax.
hahaha neee madam eet graag op tijd. Ach het is inderdaad beter om naar de mogelijkheden te kijken dan naar de onmogelijkheden. Morgen proberen op tijd naar huis te gaan en spullen al klaarleggen, dan 1,5 ~2u rijden snel douchen en dan moeten we om 18.45-19.00u ergens naartoe waar we gelukkig etenargro schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:35:
[...]
[...]
Ik snap zijn punt ook zeker. Ik zie echter ook mogelijkheden...
Helaas niet, maar wel erg goed ideeM@cer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:43:
[...]
Wat ik een van de leukste klimmetjes vind daar is de Italiaanse Weg, die zit er volgens mij niet tussen.
[...]
Zit er niet toevallig een goedkope sportschool bij je werk in de buurt (BasicFit ofzo)?
[ Voor 81% gewijzigd door sapphire op 02-04-2014 19:58 ]
Verwijderd
Zou dit te mooi om waar te zijn zijn?
Lijkt het dus inderdaad. Net te goedkoop alle frames daar,
Scammers
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 20:46 ]
Reken in ieder geval op flinke invoer-kosten, waarmee het dan nog maar de vraag is of je dan echt goedkoper uit bent
http://forums.mtbr.com/be...kes-com-legit-731100.html
http://www.scamadviser.com/is-sale-bikes.com-safe.html
[ Voor 20% gewijzigd door Pelle op 02-04-2014 20:53 ]
Ik raad je van harte aan om er een te kopen. Heb net erg geluk gehad toen ik ook niet al te hard en niet in een groep reed maar wel een 'bouwvakkersbusje' tegen me geduwd kreeg die af ging slaan en vergeten was dat er een fietser naast hem reed. Ik denk persoonlijk ook dat zodra je harder rijd dan een normale fietser bijna iedereen je verkeerd inschat.coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
Ik twijfel nog of ik een helm koop. Voorlopig rij ik nog niet belachelijk hard, en ook niet in een groep, dus de val kans is dan niet zo heel groot.
Nog kleine op een aanmerkingen ?
Verwijderd
Ja moet idd ff poll maken. Score was 6 om 6 dus eerst een keer de korte route en later een keer de hele route ?
Ik ben blij dat je zo'n groot vertrouwen in jezelf en omgeving hebt....coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
..dus de val kans is dan niet zo heel groot.
Zo zag mijn Aeon er uit na het ongeluk Achterkant helemaal plat geslagen, schuim doormidden en rijp voor de container. €200 is/lijkt veel geld, maar je hebt maar 1 schedel.

[ Voor 38% gewijzigd door jspr op 02-04-2014 21:10 ]
200eu is veel idd. Volgens mij zijn alle fietshelmen in de Nederlandse middenstand gecertificeerd, dan hoef je er enkel een te vinden die lekker zit. Dat hoeft geen honderden euros te kosten, ik was voor iets van 60 à 80 euro klaar bij de plaatselijke fietsenmaker. (Denk dat het om een Giro Monza ging.)jspr schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:08:
Zo zag mijn Aeon er uit na het ongeluk Achterkant helemaal plat geslagen, schuim doormidden en rijp voor de container. €200 is/lijkt veel geld, maar je hebt maar 1 schedel.
[afbeelding]
http://www.lidl.nl/cps/rd...action=showDetail&id=2489
[ Voor 71% gewijzigd door DDX op 02-04-2014 21:48 ]
Sterker nog: op dit moment al: http://www.lidl.nl/cps/rd....xsl/Offerdate.htm?id=129.DDX schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:47:
En nu bij lidl voor 16 euro :
http://www.lidl.nl/cps/rd...action=showDetail&id=2489
[ Voor 0% gewijzigd door JJJ op 02-04-2014 21:54 . Reden: Te laat.... ]
6 om 6 ?Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:07:
[...]
Ja moet idd ff poll maken. Score was 6 om 6 dus eerst een keer de korte route en later een keer de hele route ?
Volgens mij aantal die verkeerde optie hadden gekozen, maar beide ook prima hoor.
Alleen wel handig om er vervolgstappen aan te geven denk ik
Verwijderd
Dus ruim voldoende animo
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2014 22:17 ]
Eerst richting Dordrecht, dit is sinds een weekje m'n nieuwe route als de wind uit het oosten komt. Weinig stoplichten, maar wel veel rotondes wat het alsnog gevaarlijk maakt. Sommige debielen rijden als een gek in de normale 50km zones......Via de Brienenoordbrug naar Rotterdam en daar door het centrum gereden. Ging allemaal lekker en vlotjes. Uiteindelijk door de Beneluxtunnel weer naar het "eiland" toe om daar verder te rijden richting de Maasvlakte. Na 90km was het eigenlijk wel weer tijd voor een banaan of iets anders met koolhydraten. Helaas waren de banaan en m'n 3 vijgen al op. Veel water had ik ook niet meer, neem altijd 2x500ml mee met wat siroop en zout. Water weer bijgevuld bij een benzinepomp en ook een chocoladereep gekocht voor wat power. In totaal 132.8 km gereden, en dat zonder echte zadelpijn. Dat lucht al een heel eind op.
Gran Fondo 4 dus gehaald en deze rit was goede voor de Specialized Challenge.
http://www.strava.com/activities/126236892
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Doe niet zo dom...koop een helm.coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
Verwijderd
Zondag 1 juni en een gemiddelde snelheid van ongeveer 30 km/u met het korte rondje, vertrek uit Enkhuizen..
Schiet maar...
[ Voor 27% gewijzigd door M@cer op 02-04-2014 22:46 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
[ Voor 0% gewijzigd door BlueMotion op 02-04-2014 22:52 . Reden: typo ]
Everytime I suffer I become a better man because of it
Zou eerder een poll maken met 3 datums.M@cer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:45:
Laat ik maar eens een voorzet doen wat datum betreft dan voor het rondje IJsselmeer, anders gaat het er nooit van komen
Zondag 1 juni en een gemiddelde snelheid van ongeveer 30 km/u met het korte rondje, vertrek uit Enkhuizen..
Schiet maar...
Verwijderd
jammer dat je het nu aanhaalt, begin januari nog een giro ionos bij Math Salden besteld voor E112,50, de Aeon was destijds 125 euro, volgens mij hebben zij vaker zulke aanbiedingen, gewoon goed in de gaten houden, want ook dan zijn de goedkopere varianten (zoals Atmos etc) ook stukken goedkoper dan ze nu zijn.NoepZor schreef op woensdag 02 april 2014 @ 15:00:
Is dit een goede helm? http://www.futurumshop.nl...race-helm-zwart-wit.phtml
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Vorig jaar, klein hellinkje naar beneden, fietste een mtb'er aan de verkeerde kant van de weg in een onoverzichtelijk bochtje. Die raaktje een racefietser die vervolgens met z'n hoofd tegen een viaduct knalde. Had geen helm op, was een tijdje bewusteloos en is naar het ziekenhuis gegaan met een zware hersenschudding. Racefietser fietste alleen, niet zo hard, alleen even wel op dat hellinkje en zonder helm...coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
Maar jij zit toch vol elk weekend tot 2023MMUilwijk schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:54:
1 juni zit ik in Frankrijk i.v.m. Alpe d'HuZes. Maar laat dat jullie vooral niet tegenhouden. Gemiddelde is wat mij betreft prima, kilometers maken niet uit.

Ik was tot 2 jaar terug ook anti-helm, maar uiteindelijk toch een gekocht. De eerste keren voel je je enorm voor l*l fietsen, maar na 2 keer weet je niet beter.. En bij de 2x dat ik gevallen ben dit jaar was ik heel blij dat ik een helm op had.coen76 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 17:18:
Let vooral op dat het in meer dan 50% van de gevallen niet jouw schuld is dat je valt, maar van een andere onoplettende fietser. (en daar zijn er zoveel van)
Dus niet twijfelen en gewoon een helm kopen vanmiddag (en die hoeft echt geen 200 euro te kosten).
[ Voor 59% gewijzigd door M@cer op 03-04-2014 08:27 ]
[ Voor 71% gewijzigd door havana op 03-04-2014 10:41 ]
Juisthavana schreef op donderdag 03 april 2014 @ 09:43:
Monza is i.i.g. een gedrocht. Koop gewoon meteen een mooie helm; als je eerst een el-cheopo koopt dan ga je je er vanzelf aan ergeren en wil je alsnog een mooi (en dus dure).
Het liefst ging ik voor tubeless, maar helaas kan dat niet op mijn velgen. Lijkt me ideaal, nooit meer bandjes wisselen, veiliger afdalen, minder rolweerstand en minder roterende massa.
[ Voor 14% gewijzigd door TheLemon op 03-04-2014 13:08 ]
1 Juni zou het voor mij ook niet worden, maar zit in Juni sowieso de helft van de weekenden vol. Ivm Fiets-elfstedentocht zou ergens ervoor (eind mei) een mooie zijn, maar ergens later is mij ook prima, als ik kan doe ik mijn best mee te rijdenM@cer schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:45:
Laat ik maar eens een voorzet doen wat datum betreft dan voor het rondje IJsselmeer, anders gaat het er nooit van komen
Schiet maar...
Zware eis als ik het verhaal zo lees, vooral verliezers door dit ongeluk. Maar het geeft maar weer aan dat je altijd goed moet opletten en dat ongeluk in een klein hoekje zit.
Ik vind 60 uur werkstraf voor het doodrijden van iemand vrij mild eerlijk gezegd. Leuk en aardig dat zijn zicht werd belemmerd, maar je moet op de openbare weg natuurlijk als groep nooit zo georganiseerd zijn dat de gehele breedte van de weg in beslag wordt genomen.llevering schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:41:
http://nos.nl/artikel/631...pookrijdende-fietser.html
Zware eis als ik het verhaal zo lees, vooral verliezers door dit ongeluk. Maar het geeft maar weer aan dat je altijd goed moet opletten en dat ongeluk in een klein hoekje zit.
Idd. En belemmerd, duh...je rijd in een groep dus moet je vertrouwen om de mensen voor je en niet zo maar links gaan hangen om iets beter te kunnen zien. Signaleren is ook zo belangrijk en moet je gewoon altijd doen in een groep op de openbare weg.argro schreef op donderdag 03 april 2014 @ 13:55:
[...]
Ik vind 60 uur werkstraf voor het doodrijden van iemand vrij mild eerlijk gezegd. Leuk en aardig dat zijn zicht werd belemmerd, maar je moet op de openbare weg natuurlijk als groep nooit zo georganiseerd zijn dat de gehele breedte van de weg in beslag wordt genomen.
104 km met 31.3 gemiddeld.
Vandaag maar ff fietsonderhoud ipv fietsen dan
[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 03-04-2014 20:08 ]
Had al gekeken maar alleen die uitvoorgaande jaren gevondenhavana schreef op donderdag 03 april 2014 @ 20:12:
Moet je even op Gpsies zoeken.
Nvm, http://www.gpsies.com/map...kcmafv&referrer=trackList
[ Voor 17% gewijzigd door Graham op 03-04-2014 20:20 ]
Eigenlijk allemaal zoals vooraf bedacht, alleen Grebbeberg was gesloten ivm asfalteren.
http://www.strava.com/activities/126649162
Dit topic is gesloten.