Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.034 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Mooie fiets Trenchdog!
Maar 9.5 kg? Nah, heb je gewogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
UltraSub schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43:
Mooie fiets Trenchdog!
Maar 9.5 kg? Nah, heb je gewogen?
Jah daar sta ik ook van te kijken. Mijn Focus weeg 9 kilo.

Hoe heb je hem gewogen Trenchdog?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Schijfremmen zijn relatief zwaar en ik 'vrees' dat er een vrij cheape groep of zit, dus dan zal dat gewicht best ongeveer kloppen helaas. Het kan natuurlijk *duizend* lichter (wielset, Sram Disc groepsetje).

Wel idd een prachtfiets. Zou zelf heel graag een leuke S-Works om mijn Di2 zetten, maar helaas, dat zit er financieel niet echt in (en okee, zo'n frame met een Ultegra groep kan ook weer niet he :P).

[ Voor 33% gewijzigd door Kippenijzer op 29-03-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Schijfremmen zie ik echt het nut niet van voor relatief vlak Nederland. Als je in de alpen of ander sterk heuvelachtig gebied zit en wil full carbon rijden, snap ik. Maar buiten dat, ik vind ook (nog) niet echt mooi.
UltraSub schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:48:
Nu zat ik te denken, is die ketting dan niet al meteen te kort nu, mocht ik van 25 naar 28, laat staan 32 gaan?
Niemand hier een mening over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:31
@all hierboven: dank je :) Ik heb de fiets gewogen door eerst mijzelf te wegen, direct gevolgd door mijzelf met de fiets in mijn handen opgetild. De groep is Sram Apex, dus ook daar zit wat winst in. Zo zijn er denk ik wel meer dingen te vinden die lichter/beter kunnen. Ik heb deze fiets uitgezocht kwaliteit van het frame, een redelijke groep en (als hieronder toegelicht) schijfremmen. Het geheel is een mooie basis om op verder te bouwen wanneer ik meer feeling heb met een racefiets.

De schijfremmen zijn een bewuste keuze, ingegeven door het mountainbiken. Afgelopen najaar zat ik voor het eerst in ruim tien jaar op een mtb zonder schijfremmen. Dat beviel niet zeg maar ... In Nederland op de weg ed zijn schijfremmen misschien overkill, zeker gezien mijn eigen gewicht, maar het remgevoel vind ik heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:10
Dag allen,

Ik ben op zoek naar een beginners fiets, en kwam de volgende exemplaren tegen:

http://link.marktplaats.nl/m794079676 - Sensa Umbria
http://link.marktplaats.nl/m794118919 - Ridley
http://link.marktplaats.nl/m794043581 - Nog een Sensa
http://link.marktplaats.nl/m787467501 - Sensa Umbria
http://link.marktplaats.nl/m793510339 - Sensa Lombaria

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

@Trenchdog: Tandjes dat is inderdaad een mooi fietsje :9 Over dat gewicht zou ik me niet teveel zorgen maken, eerst lekker ervan genieten !

@Phyc:

Heb je een budget in gedachten? Er zit wel wat verschil in qua prijs en houd er rekening mee dat je nog kleding, schoenen ed. mee wil bestellen.
En je maat is belangrijk, zie ook verschil in maten en dat kan ook uitmaken.

Als ik zonder die info wat moet roepen,
1e mooi prijsje voor zo'n fiets als die in goede staat is :)
2e ben persoonlijk niet zo van het blauw, wat oudere Utegra groep tov van je andere die Utegra hebben, maargoed prijs is ook wat lager.

3e Mooi dingetje

4e Tja volgens de beschrijving vrij nieuw. Tiagra groep is volgens vele wel minder dan de 105 en Ultegra en de prijs is relatief hoog maarja wel zga. nieuw...

5e Mooie Ultegra rijder maar de beste man vraagt er ook het meeste voor van alle 5 die je gevonden hebt...

Tis dus maar waar je waarde aan hecht.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Het is hier al de hele dag aan het regenen..... lekkere binnenkomst van de Volta Ciclista a Catalunya op de Montjuic zal dat worden.

Afbeeldingslocatie: https://farm3.staticflickr.com/2914/13506262615_80f52f7ea4.jpg

:'( :'( :'( :'( :'(

Vandaag (weer) een email naar Strava gestuurd :+

Via Veloviewer zag ik dat een segment waar ik een keer op gereden had geflagged stond als "hazardous". Uit interesse even gekeken en uiteindelijke maar een email gestuurd en uitgelegd dat de gene die geflagged heeft dit puur uit jaloezie gedaan heeft gezien het een normale weg is zonder gevaarlijke situaties gezien er geen stoplichten etc. zijn.
Slechts een "milde: lange klim over een 2 baans weg zoals er hier heel veel zijn.

Dit soort kinderachtige mensen die gaan flaggen omdat ze de KOM niet kunnen halen of niet gunnen aan mensen die sneller zijn mogen van mij van Strava gehaald worden.

[ Voor 57% gewijzigd door jspr op 30-03-2014 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Neneneneneh! 22graden, zonnig en windstil hier in NL. 8)

Dat die Spec met schrijremmen 9.5kg weegt is toch helemaal niet gek. Rotors, remvloeistof en die calipers en remhendels+master cilinders zijn bij elkaar toch wel wat zwaarder dan simpele kabelremmen. Daarnaast heb je wel meer spaken nodig die bovendien langer zijn (niet radiaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

TheLemon schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:32:
Neneneneneh! 22graden, zonnig en windstil hier in NL. 8)
Het is hier niet altijd feest hé.... :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heerlijke temperatuur. Mooi ritje gemaakt toertocht in borculo.
Een leuk gemiddelde kunnnen halen over 105km 30.4 gemiddeld dus best te vreden. Met heen en terug rijden ruim 130km in de benen.

http://connect.garmin.com/activity/470038786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Rit met groepje het zondagochtend groepje gedaan. Heerlijk weertje en mooie 34,9 km/h avg gehaald over 70 K. Mooi kopwerk. Ging eigenlijk best goed ondanks net verkouden geweest.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Samen met 3 fietsmaten, waaronder forumlid Magoo, de DTC Toertocht "Terug over de Heuvelrug" gereden. En we waren bepaald niet de enige wat gezien het mooie weer natuurlijk niet zo vreemd was. Nu is het in deze regio sowieso al erg druk met wielrenners maar vandaag was het wel érg druk.

Toch een leuke tocht gereden met enkele bekende klimmetjes zoals de Amerongse Berg (van de makkelijke kant, helaas), Autoweg, Defensieweg, Grebbenberg en de Hoogstraat.

Tussendoor steeds mooie vlakke stukken over doorgaans rustige boerenlandweggetjes.

Ik startte en eindigde vanaf mijn schoonouders in Zeist - ik kwam thuis met 141 km op de teller met een gemiddelde van precies 32.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 20:10
sapphire schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:09:
@Trenchdog: Tandjes dat is inderdaad een mooi fietsje :9 Over dat gewicht zou ik me niet teveel zorgen maken, eerst lekker ervan genieten !

@Phyc:

Heb je een budget in gedachten? Er zit wel wat verschil in qua prijs en houd er rekening mee dat je nog kleding, schoenen ed. mee wil bestellen.
En je maat is belangrijk, zie ook verschil in maten en dat kan ook uitmaken.

Als ik zonder die info wat moet roepen,
1e mooi prijsje voor zo'n fiets als die in goede staat is :)
2e ben persoonlijk niet zo van het blauw, wat oudere Utegra groep tov van je andere die Utegra hebben, maargoed prijs is ook wat lager.

3e Mooi dingetje

4e Tja volgens de beschrijving vrij nieuw. Tiagra groep is volgens vele wel minder dan de 105 en Ultegra en de prijs is relatief hoog maarja wel zga. nieuw...

5e Mooie Ultegra rijder maar de beste man vraagt er ook het meeste voor van alle 5 die je gevonden hebt...

Tis dus maar waar je waarde aan hecht.
Thanks voor de mening! Prijs maakte me niet zoveel uit, maar prima fiets voor een mooie prijs deed het 'm :)

Het is dus nr1, de sensa umbria geworden, die idd nog in nieuwstaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 21:13
Ik ben aan het kijken naar een upgrade van mijn racefiets, ik rij puur recreatief meestal afstanden van 50-100km. Ik rij nu op een giant ocr met een sora groep. Niet echt highend en ik ben wel eens toe aan een upgrade. Ik heb mijn oog laten vallen op de Bianchi impulso met Campagnolo veloce versnellingsgroep.

In hoeverre is dit echt een upgrade anders dan dat hij er veel leuker uitziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:01
Vandaag de Omloop van Zandvoort gereden (120km) inclusief een rondje over het circuit. heerlijk weer en vrij snel 2 mederenners gevonden waar ik lekker mee heb doorgefietst.. Inclusief vertrek vanaf huis en weer terug naar huis goed voor 224 kilometer met een gemiddelde van 31,1 en gemiddelde hartslag van 134.

http://app.strava.com/activities/125271382

[ Voor 14% gewijzigd door M@cer op 30-03-2014 17:09 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:34
3e rit in Italië achter de rug. Ondanks de inspanning van gister viel het niet tegen, redelijk constant tempo bergop weten te houden. Tot 9-10% kan ik tegenwoordig alles op de 39x27 blijven rijden, al is de cadans nog te laag.

Net na San Marino was er nog wel een heftig stuk met 20% klim, recht een heuvel over. Dat vinden de beentjes toch minder grappig. Morgen een herstelritje met 1 of 2 klimmetjes, en dan dinsdag kijken of de 5.000 hm in een rit kunnen pakken (Marmotte testritje).

http://www.strava.com/activities/125313860

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

havana schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:33:
Samen met 3 fietsmaten, waaronder forumlid Magoo, de DTC Toertocht "Terug over de Heuvelrug" gereden. En we waren bepaald niet de enige wat gezien het mooie weer natuurlijk niet zo vreemd was. Nu is het in deze regio sowieso al erg druk met wielrenners maar vandaag was het wel érg druk.
Aha, dat was het. Ik reed de andere richting op en kwam idd hele hordes fietsers tegen. De mooiweerfietsers zijn ook allemaal wakker geworden.
Zelf beetje verkouden, dus besloten een relatief kort ritje te doen, 68km. Utrecht-Woudenberg-Amerongen-WijkBD-Houten-Utrecht. Vanaf Amerongen had ik een leegloper, uiteindelijk vier keer volgepompt, was te lui om bandje te wisselen. Ik kon er relatief goed op blijven rijden, maar trapte veel energie weg in de zachte band, dat voelde ik wel. Ondanks dat op de terugweg toch lekker stukken rond de 36-38p/u kunnen wegtrappen op een ontspannen manier.

Trouwens erg blij met mijn nieuwe broek. Na een paar Assossen geprobeerd te hebben, uiteindelijk bij een Castelli Free Aero Race uitgekomen. Zit als gegoten en ziet er ook erg goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
Heerlijk weer dit weekend. Lange rit gemaakt tussen Heerlen en Monschau om de Gran Frondo 3 te halen wat mooi gelukt is, 165km en bijna 2300hm. Het was wel pittig daar, nu dacht ik voorheen dat je hier rond de heuvelrug wel leuk op en neer kon rijden maar dat is niks vergeleken met daar :). Al met al een prima dag gehad daar behalve op 'der hammer', die heeft mijn benen aan gort getikt. Wel een mooie uitdaging om is wat te trainen om daar een volgende keer wat makkelijk omhoog te rijden.

http://www.strava.com/activities/125017964

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Na 2 ritjes op de nieuwe bike toch behoorlijk last van achterkant linkerknie. Weinig tijdens fietsen, vooral er na. Ook bij normaal lopen. Misschien toch maar rap een bikefit laten doen, ook al is er statisch gemeten. Want dan verandert de houding natuurlijk weer wat, en dat heeft ook weer tijd nodig. Anders zit ik straks in mei te kutten in de Alpen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:26
Zo lekker weekendje gefietst.
Zaterdag vanuit huis naar Maastricht. (vanaf Utrecht met aantal anderen)
http://www.strava.com/activities/125374884

En vandaag rondje door de Eifel.
http://www.strava.com/activities/125374894

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Wtf! Even 450km wegtrappen in twee dagen en dan ook nog rond de 30 gemiddeld. Respect!

@UltraSub: klinkt als een te hoge zadelpositie. Meet eens e.e.a. via bijv. competitivecyclist.com en check je zadelhoogte, misschien 5mm lager zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:18

Eijkb

Zo.

Ik had last van buitenkant knie, de zgn brede pees. Heb een dynamische fietsmeting laten doen bij Sportmax Eindhoven. Zadel anderhalve CM omlaag en klein beetje naar voren gezet. Plaatjes anders vastgezet. Geen acute problemen meer gehad sindsdien. Zeker de moeite!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Net terug van weekendje Vlaanderen, zowel gisteren als vandaag gekoerst! (1.12B wedstrijden - beloften/elite zonder contract). Het waren de eerste wedstrijdkilometers dit jaar. De conditie is goed, maar moest het wel opnemen tegen renners die al de hele maand maart gekoerst hebben (inclusief opleidingsploegen van bijv. Lotto-Belisol en BMC die al etappekoersen hebben gereden), dus doel voor beiden was vooral uitrijden in het peloton.

Zaterdag had ik het rond 100km wel even zwaar en miste vooral punch om voorin te komen, op de plekken waar de weg breed was en je op kon schuiven ging het continue 55-60 per uur en ik miste net even die snelheid om dan er nog langs te komen. Was ook wel echt een race die wedstrijd, na de 120km stond er 46 km/h gemiddeld op de teller. Fun fact: ik reed met rugnummer 278 en ja ze waren bij 1 begonnen en nee er ontbraken geen nummers. Gefinished rond plek 50-60 volgens mij, kwam niet voorin om te sprinten. http://www.strava.com/activities/125022787

Vandaag wederom een 120km omloop, met 'maar' 185 renners aan de start. Parcours was iets zwaarder, iets meer wind, iets meer open vlakte en per rondje tweemaal viaduct snelweg over, met totaal 30 keer 40+ km/h viaduct op begin je toch te voelen aan het eind. Had vandaag wel die punch en kwam zodoende wel voorin, dat maakte de wedstrijd wel wat makkelijker, ik kon zodoende het nerveuze gedoe richting de smalle wegen vermijden en je hebt dan ook minder last van het harmonica effect na langzame bochten. In de laatste ronde echt bizarre valpartijen gezien die nergens voor nodig waren. Nadat nummer 3 me ook echt ophield niet meer geprobeerd om terug voorin te komen en zonder risico nemen rond die positie naar de streep gereden, gefinished als 65ste. Overigens ook weer een flink snelle wedstrijd, dit keer ruim 44 km/h gemiddeld. http://www.strava.com/activities/125388497

Bijna 240 wedstrijdkilometers in de benen dit weekend, daar kan geen training tegen op!

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TheLemon schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:37:
@UltraSub: klinkt als een te hoge zadelpositie. Meet eens e.e.a. via bijv. competitivecyclist.com en check je zadelhoogte, misschien 5mm lager zetten?
Dacht ik ook al aan. Ik bel morgen eens en sla er gewoon 120 euro op kapot. Die fiets blijft wel even, dus fietsmeting kan erg lonend zijn.
Eijkb schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:43:
Ik had last van buitenkant knie, de zgn brede pees. Heb een dynamische fietsmeting laten doen bij Sportmax Eindhoven. Zadel anderhalve CM omlaag en klein beetje naar voren gezet. Plaatjes anders vastgezet. Geen acute problemen meer gehad sindsdien. Zeker de moeite!
Dat dus, al te vaak gehoord. Ga ik dus ook doen.

[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 30-03-2014 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Laatst online: 08:34
the_RJ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:56:
Net terug van weekendje Vlaanderen, zowel gisteren als vandaag gekoerst! (1.12B wedstrijden - beloften/elite zonder contract). Het waren de eerste wedstrijdkilometers dit jaar. De conditie is goed, maar moest het wel opnemen tegen renners die al de hele maand maart gekoerst hebben (inclusief opleidingsploegen van bijv. Lotto-Belisol en BMC die al etappekoersen hebben gereden), dus doel voor beiden was vooral uitrijden in het peloton.

Zaterdag had ik het rond 100km wel even zwaar en miste vooral punch om voorin te komen, op de plekken waar de weg breed was en je op kon schuiven ging het continue 55-60 per uur en ik miste net even die snelheid om dan er nog langs te komen. Was ook wel echt een race die wedstrijd, na de 120km stond er 46 km/h gemiddeld op de teller. Fun fact: ik reed met rugnummer 278 en ja ze waren bij 1 begonnen en nee er ontbraken geen nummers. Gefinished rond plek 50-60 volgens mij, kwam niet voorin om te sprinten. http://www.strava.com/activities/125022787

Vandaag wederom een 120km omloop, met 'maar' 185 renners aan de start. Parcours was iets zwaarder, iets meer wind, iets meer open vlakte en per rondje tweemaal viaduct snelweg over, met totaal 30 keer 40+ km/h viaduct op begin je toch te voelen aan het eind. Had vandaag wel die punch en kwam zodoende wel voorin, dat maakte de wedstrijd wel wat makkelijker, ik kon zodoende het nerveuze gedoe richting de smalle wegen vermijden en je hebt dan ook minder last van het harmonica effect na langzame bochten. In de laatste ronde echt bizarre valpartijen gezien die nergens voor nodig waren. Nadat nummer 3 me ook echt ophield niet meer geprobeerd om terug voorin te komen en zonder risico nemen rond die positie naar de streep gereden, gefinished als 65ste. Overigens ook weer een flink snelle wedstrijd, dit keer ruim 44 km/h gemiddeld. http://www.strava.com/activities/125388497

Bijna 240 wedstrijdkilometers in de benen dit weekend, daar kan geen training tegen op!
Mijn god, wat een snelheden. Respect!

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11

4POX

Everybody is wired

En ik maar in boekjes over hartslag metingen maar lezen dat wedstrijden de effecten van trainingen weer ongedaan maken. Klopt dit?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na de 120km stond er 46 km/h gemiddeld op de teller
Wow wat vies snel! 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
4POX schreef op maandag 31 maart 2014 @ 06:38:
[...]

En ik maar in boekjes over hartslag metingen maar lezen dat wedstrijden de effecten van trainingen weer ongedaan maken. Klopt dit?
Denk dat hier meer bedoelt wordt dat het vol in het rood rijden voor langere duur/intervallen beetje "roofbouw" is op de spieren, als je ze niet voldoende herstel geeft. Maar ik ben het er wel mee eens, mijn beste trainingen met merkbaar effect als er herstel is geweest: voluit knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Gisteren heerlijk de omloop van Zandvoort gefietst. De tocht was goed georganiseerd met als enige minpunttje het laatste stuk fietspad. Dat was heel smal met ook heel veel recreatieve fietsers in beide richtingen.

Wat ook erg leuk was het rondje Circuit Zandvoort in het begin

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022
Op basis van tips hier op dit forum was ik op deze fiets uitgekomen:

ROADLITE AL 7.0 CT 2012

Frame Canyon Roadlite AL
Voorvork Canyon One One Eight CF
Balhoofdstel Tange IS22AE-SCT integrated
Achter derailleur Shimano Ultegra glossy grey
Voor derailleur Shimano Ultegra glossy grey
Shifters Shimano Ultegra ST-6700 Carbon
Remgrepen Shimano Ultegra ST-6700
Remmen Shimano Ultegra glossy grey
Naven Mavic Aksium S WTS
Cassette Shimano Ultegra 6700 11-28
Velgen Mavic Aksium S WTS
Banden Mavic Aksion 25 mm
Crankstel Shimano Ultegra FC-6750 grey Compact
Tandwielen 50/34
Trapas Shimano Ultegra SM-BB6700
Stuurpen Ritchey WCS 4-Axis 1 1/8 Zoll
Stuur Ritchey WCS EvoCurve
Zadel Selle Italia Race Special Edition
Zadelpen Ritchey WCS 1-Bolt
Gewicht 7,95 kg

Afbeeldingslocatie: https://www.canyon.com/img/outlet/A1025638_img_big.jpg

De prijs/kwaliteit leek mij dik in orde, net als het mooie rustige ontwerp van de fiets.
Ik moest toch nog 3 weken geduld hebben, maar hij is binnen! Mooie fiets en het rijdt heerlijk. Ik heb jaren niet of nauwelijks gefietst, maar een rondje van 35 km was een makkie. Het gemiddelde durf ik niet eens te posten na wat ik hierboven las. De komende weken ga ik de afstanden en gemiddelden langzaam proberen op te voeren.

Van de week zal ik nog wat foto's maken en posten.

[ Voor 41% gewijzigd door coen76 op 31-03-2014 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Sinds afgelopen weekend heb ik mijn racefiets hier in Groningen. Gelijk maar een ritje gedaan gisteren. :)
Eerste ritje van het seizoen dus de snelheid ontbreekt nog. :P

http://www.strava.com/activities/125259606

Ook moet ik nog een beetje ontdekken wat de mooie routes zijn om te fietsen. De woldijk was een mooie asfaltweg. Terug via de provincialeweg was een stuk saaier en slechter asfalt.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:23
@The_RJ het blijft indrukwekkend, die gemiddeldes. En al helemaal dat je dat twee dagen na elkaar doet. Als ik een koers van 120 km rij, dan heb ik echt een paar dagen nodig om bij te komen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

4POX schreef op maandag 31 maart 2014 @ 06:38:
Ja en nee. In trainingsperiodes train je omvang, dan maak je de uren, de basis. Maar je kan nooit een wedstrijd simuleren, in een training kan je best diep gaan, maar nooit zo diep als in een wedstrijd. Daar staat tegenover dat wanneer je een wedstrijd rijdt, je veel meer herstel moet inbouwen en ook enige rust voor de wedstrijden, dus je maakt rond wedstrijden nooit de uren die in een trainingsperiode maakt.

Het tweede puntje is dat wedstrijden gaan hard, maar altijd met pieken. In die pieken hoop je natuurlijk niet in het rood te moeten, maar het zal altijd gebeuren dat je dat wel moet doen simpelweg om te blijven volgen (waaiers/op de kant rijden/valpartij en terugkomen), je lichaam moet daarvan herstellen en zo snel mogelijk, want je weet niet wanneer het volgende moment komt dat je weer het rood in moet. Voor dat deel zijn meerdere termen aanwezig, ik gebruik daarvoor koershardheid, en dat is niet te trainen in trainingen, enkel in wedstrijden.

Als je training opbouwt, dan maak je daarom ook de meeste uren juist de laatste weken voordat je wedstrijden beginnen (en dan niet enkel duur, maar sprintjes, intervals, trainingswedstrijdjes). Na die (intensieve) trainingsweken maak je minder uren om je lichaam meer rust te geven, zowel om uitgerust aan de start te staan als om daarna goed te herstellen. Door je lichaam meer rust te geven wordt je eerst ook nog beter. De eerste wedstrijden zullen je ook nog beter maken, doordat je je lichaam traint op die koershardheid, snelheid, herstelvermogen, waarna je piekt. Die piek duurt vaak tussen de 3 en 6 weken (hoe langer/beter de opbouw van training des te langer de piek vaak) en daarna gaat het tegendraads werken en wordt je slechter, voornamelijk omdat je de omvang van trainingen mist. Daarom nemen de meeste renners die zo hun training opbouwen na zo'n piek een week complete rust en doen dan weer een omvangrijker trainingsblok van minstens 3 weken om weer even de basis terug op te bouwen.

Er zit dus wel een kern van waarheid in dat wedstrijden de effecten van training ongedaan maken, maar het zo stellen is erg kort door de bocht en geldt pas voor veel wedstrijden over een lange periode.
StevenK schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:22:
@The_RJ het blijft indrukwekkend, die gemiddeldes. En al helemaal dat je dat twee dagen na elkaar doet. Als ik een koers van 120 km rij, dan heb ik echt een paar dagen nodig om bij te komen.
Ik heb deze winter echt heel netjes op kunnen bouwen en mijn trainingen zijn gericht op dit soort lengte koersen en langer, dus dat is niet eerlijk zo te vergelijken.

Overigens moet ik zeggen dat mijn benen nu beter voelen dan gisterochtend en dat de wedstrijd van zondag makkelijker ging dan die van zaterdag. In het paasweekend is het de bedoeling dat ik een etappekoers rij in de Ardennen, 4 dagen op rij ~130km, dat wordt interessant :).

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Overigens, FFWD F4R-c is niet zo stijf als Ksyrium Elite, hoorde gisteren toch heel ff wat brake rub bij staand klimmen. Niet meer gehad sinds de Elite's. Ik weeg 78 kg. Misschien wordt verergerd doordat de nieuwe fiets veel stijver is? Dat flex niet meer in frame kan, dus extra op de wielen?

/edit
Overigens niks spannends. Linkerkant rem stond iets dichter bij de velgrand. Wat bijgesteld en niet meer gehoord. Maar betekent wel dat er meer flex is. Dat bedoel ik. Ben geen powerhouse ;)

[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 31-03-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 11:15

bonzz.netninja

Niente baffi

Jeeej nieuwe fiets gekocht
Afbeeldingslocatie: http://www.il-diavolo.com/de/media_db_objects/display/1900x1000/0/4472
Over jarig modelletje in de pocket. Kan mijn oude alu-tank van ruim 13 kilo in de verkoop.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Hoi hoi,

Vraagje, ik was gister bezig om mijn Harrier Bulls weer klaar te maken voor de eerste rit van dit jaar. En kwam tot de ontdekking dat ik voor en achter een andere merk buitenband en binnenband heb. Is dat erg? Heb voor een Michelin buitenband en achter een Continental buitenband. Volgens mij is dat niet helemaal de bedoeling.

Heb de fietse 2e hands gekocht in een plaatselijk FW in de gemeente waar ik toen woonde. Heb de fiets nu denk zo 2 jaar en het viel mij nu opeens op.

Toevallig zag ik hier vorige week iets voorbij komen over goede buitenbanden. Vredenstein of zo, waren erg goed getest geloof ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik zou me daar absoluut niet druk over maken als je gewoon een beetje gaat toeren.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:44
Afgelopen onderhoudsbeurt heeft mijn fietsenmaker een nieuwe casette erop gezet.
Wat ik direct merkte is dat ik een tandwiel mis.
Ik kwam van een Miche systeem en heb nu een 9 speed 12-25 (12-13-14-15-17-19-21-23-25)

Ik rij vaak tegen de 30 en liefst met een cadans van rond de 95.
Wanneer ik op het kleine blad(39) rij zit ik dan vaak op de 15 en 17 achter.
Dit is volgens de snelheidtabel respectievelijk 31km/h en 27.4km/h

Deze stap is dus behoorlijk groot.
Zijn er meer mensen die dit zelfde probleem hebben?
Misschien toch maar naar 12-23 gaan, 25 is niet echt nodig in Nederland toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

@Frid0, totaal geen probleem, doen sommige mensen zelfs wel bewust (bijvoorbeeld 23mm band voor en 25mm band achter e.d.). Belangrijker is de staat van de banden of ze niet gewoon aan vervanging toe zijn ;).

@Yohost, 25 is niet nodig voor het vlakke nee en je krijgt er bij 9 speed inderdaad een 16 voor terug, dus dat is een oplossing voor je probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Wil ook wel wat meer heuvels pakken dit jaar.
Tecklenburg en Limburg maar volgens mij zijn die ook wel te doen met een 23.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Je komt met een 39*23 best wel de Keutenberg of de Eyserbosweg op, maar reken er maar op dat het (onnodig) stoempen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

39x23 Eyserbos lukt wel met stoempen, voor Keutenberg heb je dan 'karakter' nodig, want die is toch echt niet prettig op dat verzet :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
the_RJ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:33:
@Frid0, totaal geen probleem, doen sommige mensen zelfs wel bewust (bijvoorbeeld 23mm band voor en 25mm band achter e.d.). Belangrijker is de staat van de banden of ze niet gewoon aan vervanging toe zijn ;).

@Yohost, 25 is niet nodig voor het vlakke nee en je krijgt er bij 9 speed inderdaad een 16 voor terug, dus dat is een oplossing voor je probleem.
bonzz.netninja schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:30:
Ik zou me daar absoluut niet druk over maken als je gewoon een beetje gaat toeren.
O ok, dacht even dat dat misschien niet handig is. Nou ze zijn volgens mij beide wel aan vervanging toe ja. Voorband heeft een klein "snee" in zag ik. Banden wel opgepompt gister tot 8 bar en hoorde/voelde niks maar de gedachte....is toch niet prettig.

Dus denk er wel over om die te vervangen. En dacht, doe dan gelijk beide maar als ik toch bezig ben. En las toen hier iets over een Vredenstein band of zo, schijnt goed getest te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik zie in het zuiden toch akelig veel mensen naar de klote gaan met 34x25. Laat staan 39x23. Je moet toch een bepaalde klimsnelheid hebben om niet te gaan stoempen. Wat weer een bepaalde conditie vereist. En mensen die nooit langer klimmen dan bij wijze van een viaduct komen er heel snel achter dat klimmen bepaald niet hetzelfde is als wind in rijden ;)
Los die bergjes doen, geen probleem. Maar na een wat hoger aantal km's in een rit komen ze er toch al snel achter dat de benen niet meer zo fris zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Tegenwoordig zijn banden sowieso vrij goed, zijn weinig banden waar je echt vandaan moet blijven, maar wel zijn er banden die voor het ene doel beter zijn dan anderen. Bijvoorbeeld: Ik 'hield' echt van mijn Vittoria Open Corsa Evo bandjes in criterium wedstrijden in de zomer, echt zo ontzettend veel grip en (dan voel je dan weer niet, maar volgens de tests) lage rolweerstand. Maarja, toen werd het herfst en reed ik in september alleen al iets van 5 keer lek.

Vittoria Rubino (om aan te geven dat het niet merk specifiek is) hoor ik dan wel weer goede geluiden over als all-round band. Tegenwoordig rij ik in de winter op Continental GP4000S (25mm) en tijdens het seizoen op Vredestein Fortezza Tricomp (vermoedt dat dat de Vredestein bandjes zijn die je bedoeld). Zijn beide hele goede bandjes, Continentals net iets lekbestendiger (niet veel), Vredesteins net iets meer grip (niet veel). Gaan beiden ook goed lang mee.

Zo zijn er nog wel meer prima all-round banden, maar kan de Continental/Vredestein's zeker aanraden. Voor de eerlijkheid zal ik erbij vermelden dat mijn wielerteam Vredestein als sponsor heeft en ik mijn wedstrijden daarom ook op Vredestein's rij, maar dat ik ze zeker aanbeveel staat daar los van (ik krijg ze ook niet volledig gesponsord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Kippenijzer schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:09:
39x23 Eyserbos lukt wel met stoempen, voor Keutenberg heb je dan 'karakter' nodig, want die is toch echt niet prettig op dat verzet :P.
Heb daar dus niet echt ervaring mee maar 25 zou toch wel fijn zijn zie ik wel.
Zou ook voor 13-25 kunnen gaan natuurlijk maar aan de andere kant ik hou ook weer van beetje gas even wanneer ik wind in de rug heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Of gewoon 12-23 monteren en wisselen met een 12-28 als je naar Limburg gaat ?
Hangt er natuurlijk ook vanaf of je beetje kan klimmen/welke cadans je dan wilt aanhouden.

Gisteren regelmatig met 39/25 geklommen (soms wel idee dat ik nog ff wou opschakelen, maar wel gered met stukjes van 11% op garmin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

bonzz.netninja schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:14:
Jeeej nieuwe fiets gekocht
[afbeelding]
Over jarig modelletje in de pocket. Kan mijn oude alu-tank van ruim 13 kilo in de verkoop.
Goede fiets hoor. Op deze foto zit er Campagnolo op, maar jij hebt Shimano Ultegra toch?

Over 9spd verzet: ik zou de gemiddelde wielertoerist echt niet met 39x23 naar Zuid-Limburg sturen. Het zal misschien lukken met hangen en wurgen, maar de kans dat je het leuk vindt is dan vrij klein. Vooralsnog zou ik gewoon een 12-23 kopen en tegen de tijd dat je naar Limburg gaat alsnog iets van 27 of 28 erbij kopen. Of je moet een 34 binnenblad kunnen steken, dan hoef je in principe achter nooit te wisselen.

edit:
Wat DDX zegt dus. Dit zegt al genoeg trouwens, bij 11% nog willen bijschakelen, terwijl het tot 18-19% gaat op sommige stukjes in Limburg. Doe jezelf een lol en zorg voor een paar tandjes lichter dan 39x23.

@the_RJ: welke Vredestein Fortezza's bedoelen we hier precies? Deze: http://vredestein.nl/twee...ll-weather/specificaties/ ? Die zijn er ook in 25mm, terwijl de Superlite versie iets minder rolweerstand heeft, maar helaas alleen in 23mm. Die specs lijken me trouwens niet te kloppen: min 8 bar, max 12 bar, voor zowel de 23 als de 25mm clincher??

[ Voor 26% gewijzigd door TheLemon op 31-03-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Leuke site trouwens :

http://www.gear-calculator.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Gisteren mijn tweedehands AX Lightness zadelpen binnen gekregen. Gewogen op 135 gram. Mijn imitatie Chinese carbon Specialized Toupé had ik vorige week al binnen gekregen. Kwam op 93 gram.

De boel zojuist gemonteerd, inclusief nieuwe zadelpenklem die ik een tijdje geleden al eens besteld had maar nog niet had gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/np3viq.jpg

Totaal kom ik op een gewichtswinst van bijna 200 gram. Als ik m'n achterwiel later deze week terug heb de boel maar eens aan de weegschaal hangen. Waarschijnlijk wel onder de 6.8 kg 8)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes.. kom ik aan met mn +-8kg zware opgewaardeerde cycle crosser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:21
:o Ik had laatst mijn zadel met zadelpen uit m'n fiets gehaald bij het schoonmaken, even op de keukenweegschaal gelegd: 670 gram (fiets totaal 8,7 kg). En dan is de zadelpen ook nog carbon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je dus wel relatief veel winst mee maken qua gewicht, en de kosten vallen nog mee.

die Ax zadel pennen vallen voor mij dus al af.... 15kg boven het maximum gewicht :X

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Mijn nieuwe fiets heeft een carbon voorvork. Komt het eigenlijk vaak voor dat zoiets spontaan breekt? Van het windsurfen weet ik dat carbon masten en gieken nog weleens spontaan willen klappen, dat vind ik met een voorvork geen prettige gedachte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Nee. Carbon is ongelofelijk sterk, wordt niet voor niks in vliegtuigvleugels gebruikt.

Als je vork op de grond zou leggen en zou erop springen zou die waarschijnlijk niet breken (niet proberen uiteraard).

De reden dat het bij windsurfen wel eens spontaan breekt is dat de boel onder enorme spanning staat.

[ Voor 20% gewijzigd door havana op 31-03-2014 14:33 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Leuk tooltje inderdaad, hier is mijn gap mooi te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.a1.nl/chain.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
havana schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:32:
Nee. Carbon is ongelofelijk sterk, wordt niet voor niks in vliegtuigvleugels gebruikt.

Als je vork op de grond zou leggen en zou erop springen zou die waarschijnlijk niet breken (niet proberen uiteraard).

De reden dat het bij windsurfen wel eens spontaan breekt is dat de boel onder enorme spanning staat.
Klopt het is oersterk, maar een produktie foutje is snel gemaakt en kan grote gevolgen hebben. In een voorvork zullen de krachten toch weer een stuk kleiner zijn dan in een giek of mast. Goed om te horen dat dit niet vaak gebeurt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
the_RJ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:32:
Tegenwoordig zijn banden sowieso vrij goed, zijn weinig banden waar je echt vandaan moet blijven, maar wel zijn er banden die voor het ene doel beter zijn dan anderen. Bijvoorbeeld: Ik 'hield' echt van mijn Vittoria Open Corsa Evo bandjes in criterium wedstrijden in de zomer, echt zo ontzettend veel grip en (dan voel je dan weer niet, maar volgens de tests) lage rolweerstand. Maarja, toen werd het herfst en reed ik in september alleen al iets van 5 keer lek.

Vittoria Rubino (om aan te geven dat het niet merk specifiek is) hoor ik dan wel weer goede geluiden over als all-round band. Tegenwoordig rij ik in de winter op Continental GP4000S (25mm) en tijdens het seizoen op Vredestein Fortezza Tricomp (vermoedt dat dat de Vredestein bandjes zijn die je bedoeld). Zijn beide hele goede bandjes, Continentals net iets lekbestendiger (niet veel), Vredesteins net iets meer grip (niet veel). Gaan beiden ook goed lang mee.

Zo zijn er nog wel meer prima all-round banden, maar kan de Continental/Vredestein's zeker aanraden. Voor de eerlijkheid zal ik erbij vermelden dat mijn wielerteam Vredestein als sponsor heeft en ik mijn wedstrijden daarom ook op Vredestein's rij, maar dat ik ze zeker aanbeveel staat daar los van (ik krijg ze ook niet volledig gesponsord).
Bedankt voor de goede en duidelijke info. Dat zijn inderdaad de Vredestein bandjes die ik bedoel. Dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze in 1 of andere test heel goed naar voren kwamen. Daardoor die naam onthouden.

Wat ik zoek zijn dus banden voor het hele jaar. Tenminste, ik rij voornamelijk als het mooi weer is. Zeg maar ga nu een beetje beginnen tot eind zomer. En ben niet zo van buitenband regelmatig wisselen. Degene die erop zitten daar doe ik het mee zeg maar.

Vredestein is dan de beste keus of toch de Continental GP4000S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:06:
Vanavond bezig geweest een BMC TMR01 frame op te bouwen.
Ben nog niet verder gekomen dan de interne kabels: aardig karwei ;-)

Gaat om dit frame:
[afbeelding]
erg mooi frame, met welke onderdelen ga je hem opbouwen ? Ben ook nog aan het kijken geweest naar dat frame maar ik kan ze alleen vinden voor het zelfde geld als een complete fiets 8)7 in ultegra, waar heb jij hem vandaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
http://www.bikeradar.com/...roupset-first-look-40450/

Mooi, kan ik wellicht een 105 11-32 aanschaffen ipv een Ultegra. Zal wel weer beetje schelen voor een cassette die echt bijna nooit gebruikt zal gaan worden. Of is goedkoop hier dan duurkoop? Zou er trouwens veel verschil in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zat het even te lezen :
The new CN-HG600 11-speed chain uses Shimano's low friction surface treatment known as Sil-Tec. It's a PTFE surface coating that reduces friction while boosting durability. The technology first debuted a couple of years back on Shimano's flagship Dura-Ace 9000 chain.
Leuk maar die coating is er toch zo af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Damn, na een maand rust wegens knieklachten gisteren een rondje van 75km gemaakt. Na +/- 25km begon ik weer aardig pijn aan de achterkant/binnenkant knie te krijgen, wat begon uit te stralen naar de bovenbenen. Vooral bij het aanzetten.
Gelukkig stond er niet veel wind, dus weinig kracht nodig om rustig naar huis te fietsen.

Het gekke is dat ik al 3 jaar op dezelfde fiets, met dezelfde settings fiets. Kan me dan ook moeilijk voorstellen dat het met afstelling van plaatjes en / of zadel te maken heeft.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
coen76 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:29:
Mijn nieuwe fiets heeft een carbon voorvork. Komt het eigenlijk vaak voor dat zoiets spontaan breekt? Van het windsurfen weet ik dat carbon masten en gieken nog weleens spontaan willen klappen, dat vind ik met een voorvork geen prettige gedachte.
Er zijn weinig dingen die spontaan (zonder dwang) breken, ook masten bij het windsurfen niet. Wanneer ergens een flinke kracht op komt te staan, dan wil iets inderdaad nog wel eens breken. Dat geldt zowel voor titanium, carbon, beton, staal en hout. Wanneer je gewoon fietst zal een voorvork niet breken in ieder geval, hooguit bij een aanrijding of iets dergelijks.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En een mast/giek wilt nog wel eens met flinke klappen op het water komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Tsjilp schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:37:
Damn, na een maand rust wegens knieklachten gisteren een rondje van 75km gemaakt. Na +/- 25km begon ik weer aardig pijn aan de achterkant/binnenkant knie te krijgen, wat begon uit te stralen naar de bovenbenen. Vooral bij het aanzetten.
Gelukkig stond er niet veel wind, dus weinig kracht nodig om rustig naar huis te fietsen.

Het gekke is dat ik al 3 jaar op dezelfde fiets, met dezelfde settings fiets. Kan me dan ook moeilijk voorstellen dat het met afstelling van plaatjes en / of zadel te maken heeft.
Als je na 25km ergens last van krijgt is het dan wel slim om toch 75km te doen, vooral als je er al langer last van hebt.
Wat het zou kunnen zijn weet ik niet, ben geen arts oid. Maar het klinkt echt als iets van problemen met je hamstring/knie banden/pezen/spieren oid.
Ben je al naar een goede sportmasseur gegaan en/of huisarts/fysio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:08:
En een mast/giek wilt nog wel eens met flinke klappen op het water komen ;)
Heb het weinig in mijn windsurf tijd gezien iig. Wel eens een zeil dat door verkeerd aftuigen was ingescheurd en ook veel afgebroken surf skeggen (vinnen) door over stenen heen te surfen. :9 Maar gieken en masten staan er nou niet echt bekend om dat ze snel kapot gaan. Die kunnen beide wel wat hebben wat natuurlijk ook wel belangrijk is bij windsurfen.

Carbon zal ook niet zomaar kapot gaan, mogelijk bij fabrieksfoutjes maar buiten dat alleen door een val.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
Griffin schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:58:
[...]

Als je na 25km ergens last van krijgt is het dan wel slim om toch 75km te doen, vooral als je er al langer last van hebt.
Wat het zou kunnen zijn weet ik niet, ben geen arts oid. Maar het klinkt echt als iets van problemen met je hamstring/knie banden/pezen/spieren oid.
Ben je al naar een goede sportmasseur gegaan en/of huisarts/fysio
Na een maand stilstand lijkt 75 me sowieso niet slim - dan doe je beter iets van een 20-30 - aan een rustig tempo.

Kans is reeel dat als de blessure al wat genezen was, dat herstel van die maand rust nu in 1 keer weer is weggeblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:45
coen76 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:29:
Mijn nieuwe fiets heeft een carbon voorvork. Komt het eigenlijk vaak voor dat zoiets spontaan breekt?
Hier iemand die best lang twijfels heeft gehad bij carbon. Erg fijn materiaal als het heel blijft, maar lastig te zien of het helemaal in order is en in specifieke gevallen vrij kwetsbaar (ongelukken e.d.). Toch een fiets met een carbon voorvork aangeschaft. Mijn fietsen (oude alu racer en carbon/alu racer) hangen aan een rek waarbij de wielen zo'n 1,5meter boven de grond hangen en dat was met bijgeleverd bevestigingsmateriaal aan de muur gezet, maar dat was helaas niet voldoende. Daardoor trof ik mijn fietsen op een morgen op de grond aan en onderop lag mijn alu/carbon fiets die ik nog geen week in bezit had :P. Met angst en beven de kluwe van fietsen en onderdelen uit elkaar getrokken (stond ook nog een elektrische stadsfiets onder het rek), maar alles bleek heel! Aan het begin natuurlijk toch wat gespannen op de fiets, de visuele inspectie was goed, maar als je fietst blijft allemaal heel is dan de vraag... Inmiddels honderden kilometers verder zonder problemen, dus die fiets in orde en mijn vertrouwen in carbon enorm toegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08
UltraSub schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:28:

Mooi, kan ik wellicht een 105 11-32 aanschaffen ipv een Ultegra. Zal wel weer beetje schelen voor een cassette die echt bijna nooit gebruikt zal gaan worden.
Ja, dat kan, ook tiagra. Het enige verschil is gewicht, ik ga altijd voor 105 op al m'n bikes.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Jullie onderschatten de sterkte van carbon fietsen echt enorm. Kijk eens wat voor stuiterpartijen profrenners in grote rondes op tv maken. Die fietsen stuiteren echt niet normaal hard over de straat met gangetjes van 60 en meer. Daarna stappen ze zonder uitzondering (behalve bij serieuze verwondingen) weer op en fietsen ze vrolijk (of minder vrolijk :) ) verder. Als carbon zo slap zou zijn, zouden fabrikanten dat nooit aan consumenten durven verkopen ivm schadeclaims. Je moet echt je best doen om een racer zonder minstens een carbon voorvork te vinden tegenwoordig. Maak je geen zorgen en doe wat miljoenen met jou doen. Af en toe tijdens schoonmaak je frame en vork controleren op schade moet je sowieso doen, ook met alu of staal.

Ook allerlei onzin fabeltjes over carbon fietsen die niet in een fietsendrager of montagestandaard geklemd zouden mogen worden, maak je geen zorgen. Het is carbon, geen karton. Natuurlijk moet je het niet muurvast in je bankschroef klemmen of met een hamer erop gaan hengsten, maar dat lijkt me vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Na 25 km omkeren kom je op 50km, aangezien ik een hekel heb aan 2x hetzelfde stuk een `klein` stukje doorgefietst. Toegegeven, 75km was niet helemaal de bedoeling, wou rond de 60 uitkomen. heb overigens echt rustig gefietst, D1, geen gekke dingen.

Huisarts / fysio afspraak staat voor deze week gepland. De maand rust is trouwens fietsrust, ondertussen wel nog geschaatst, aangezien ik daar geen last bij had.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

TheLemon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:25:
Jullie onderschatten de sterkte van carbon fietsen echt enorm. Kijk eens wat voor stuiterpartijen profrenners in grote rondes op tv maken. Die fietsen stuiteren echt niet normaal hard over de straat met gangetjes van 60 en meer. Daarna stappen ze zonder uitzondering (behalve bij serieuze verwondingen) weer op en fietsen ze vrolijk (of minder vrolijk :) ) verder. Als carbon zo slap zou zijn, zouden fabrikanten dat nooit aan consumenten durven verkopen ivm schadeclaims. Je moet echt je best doen om een racer zonder minstens een carbon voorvork te vinden tegenwoordig. Maak je geen zorgen en doe wat miljoenen met jou doen. Af en toe tijdens schoonmaak je frame en vork controleren op schade moet je sowieso doen, ook met alu of staal.

Ook allerlei onzin fabeltjes over carbon fietsen die niet in een fietsendrager of montagestandaard geklemd zouden mogen worden, maak je geen zorgen. Het is carbon, geen karton. Natuurlijk moet je het niet muurvast in je bankschroef klemmen of met een hamer erop gaan hengsten, maar dat lijkt me vrij logisch.
Hoe zit dat met de tacx? Ook daar hoor ik verhalen over dat dit met een carbon frame niet zo hendig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11

4POX

Everybody is wired

Het voordeel van Carbon is toch alleen het gewicht?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:59

Griffin

Is mythical

Topicstarter
bonzz.netninja schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:32:
[...]

Hoe zit dat met de tacx? Ook daar hoor ik verhalen over dat dit met een carbon frame niet zo hendig is.
De profs (wielrenners maar ook schaatsers) rijden in en uit op tacx en daar zetten ze gewoon de carbon fiets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:04

Pelle

🚴‍♂️

4POX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:39:
En hogere stijfheid, en volgens mij ook nog een beter gerichte stijfheid. Zo zou je in theorie de trillingen van het rijden over kasseien kunnen dempen, zonder op stijfheid in de andere richtingen in te leveren.

Verder is het natuurlijk wel zo dat een carbon fiets waar een profrenner op rijdt, vaak een frame van dik € 3-5k heeft. Een instap carbonnen fiets zal kwalitatief natuurlijk niet hetzelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Is toch vooral zodat je kan opscheppen dat je volledig carbon rijdt ;)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
Bij windsurfen breken wel degelijk regelmatig masten en gieken gemaakt van 100% carbon. Een maatje van mij brak zijn splinternieuwe giek van een A-merk zonder dat er een harde crash of iets dergelijks mee gemaakt was. De krachten zijn inderdaad van een andere orde dan bij een fietsframe of voorvork, ik denk dat dit het verschil maakt.
Als er onregelmatigheden in een carbonconstructie zitten ontstaan er piekspanningen. Wanneer de belasting maar hoog genoeg is wordt dit veruit het zwakste punt van de constructie en breekt hij. De ervaring is een beetje als een mast of giek het eerste jaar goed door komt heb je een goed exemplaar te pakken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bonzz.netninja schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:32:
[...]

Is getest. Gewoon op de weg komen er grotere krachten op je frame te staan dan op de Tacx. Geen enkel probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
4POX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:39:
Nee.. Das niet waar. Het voordeel van carbon is dat men precies in R&D kan bepalen hoe en waar een frame extra stijf is, en waar juist niet. Dit wordt gedaan door bepaalde weefstructuren op bepaalde plekken. Zodoende kun je dus stuureigenschappen sterk beïnvloeden, maar tegelijkertijd ook comfort inbouwen door demping. Alle andere materialen kunnen dit niet, omdat ze niet geweven worden.
Simpel voorbeeld, maak het bottombracket superstijf, terwijl de seat stays stijf zijn, met ergens bovenaan door andere weefpatronen meer flex voor comfort. Er staat ook ergens een filmpje waar dit heel duidelijk te zien is.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:05:
[...]

Is getest. Gewoon op de weg komen er grotere krachten op je frame te staan dan op de Tacx. Geen enkel probleem dus.
Kan ik me weinig bij voor stellen :)
Er is wel een verschil dat je frame vrij is om te bewegen op de weg onder kracht, en in de Tacx opgesloten zit. Maar goed. Heb je daar toevallig een linkje van?

[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 01-04-2014 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:11:
Er is wel een verschil dat je frame vrij is om te bewegen op de weg onder kracht, en in de Tacx opgesloten zit. Maar goed. Heb je daar toevallig een linkje van?
Ik heb het van het Fiets forum, zie reactie van Daj.
http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=16775

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

[...]

Nee.. Das niet waar. Het voordeel van carbon is dat men precies in R&D kan bepalen hoe en waar een frame extra stijf is, en waar juist niet. Dit wordt gedaan door bepaalde weefstructuren op bepaalde plekken. Zodoende kun je dus stuureigenschappen sterk beïnvloeden, maar tegelijkertijd ook comfort inbouwen door demping. Alle andere materialen kunnen dit niet, omdat ze niet geweven worden.
Simpel voorbeeld, maak het bottombracket superstijf, terwijl de seat stays stijf zijn, met ergens bovenaan door andere weefpatronen meer flex voor comfort. Er staat ook ergens een filmpje waar dit heel duidelijk te zien is.

[...]

En ik kan me vooral voorstellen dat je op een tacx eerder het frame wat tordeert omdat het allemaal vaststaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Ik ben ook geen groot fan van die twee haarspelden, ik probeer dan ook om ze in de één week maximaal 2x te nemen.
Kijk eens wat er op de cover van de nieuwste fiets staat

Afbeeldingslocatie: http://www.fiets.nl/wp-content/uploads/2013/11/FTS1401.jpg

man o man, als ik er zo naar kijk, begrijp ik niet dat ik er 5x tegen omhoog ben gegaan 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Het perspectief van de foto vertekent waarschijnlijk een beetje, maar dan nog: hoe stijl is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:13

DeFeCt

je wéét toch

[...]
Zo liet mijn FM een Storck fiets zien waar hij de bovenbuis gewoon van kon induwen, terwijl het frame op andere punten inderdaad uiterst stijf is, stond ik wel even van te kijken :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Lekker ritje gedaan vandaag naar Hoek van Holland en dan richting Scheveningen (iets eerder richting Delft gegaan om dat ik nog een afspraak had). Uiteindelijk erg mooi weer, niet al te hard (behalve waar dat wel goed ging. Pas rond 12:30 brak de zon echt door....heerlijk zeg. Goed voor zo'n 90+ K (route incl foto's). Morgen weer werken maar ga zekerr nog van de week na werktijd even een eindje fietsen...Rottemeren waarschijnlijk.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Heerlijk, zo'n dagje met weinig wind. De voorspellers hielden er allemaal een andere mening op na: RTV Noord hield het op NO tot O, Teletekst meldde ZO, Windguru O en Windfinder O en later Z en N. Kortom: men wist het niet.

Derhalve maar naar Dorkwerd gereden, dit is een ideaal punt van waaruit je eigenlijk alle vier de windrichtingen uit kunt gaan. Aldaar bleek de wind oost. Derhalve naar Bedum gefietst en vervolgens via St. Annen naar Ten Boer. Vervolgens Woltersum - Schildwolde - Slochteren - Noordbroek - Siddeburen - Tjuchem - Overschild - Luddeweer - Lageland - Ruischerbrug - Kardinge - Groningen.

Goed voor 91 km. Gemiddeld precies 30 km/uur in D1.

@ Pelle

Op zich valt het mee. Er zitten twee haarspelden in die vrij steil zijn, de eerste is 10-11% en de tweede 12%. Maar daarna en daarvoor is het aanzienlijk minder steil, zo'n procentje of 7-8. In totaal is het stuk 3.1 km maar er zit ook een paar honderd meter vlak/licht bergaf in.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 01-04-2014 15:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
havana schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:41:
Heerlijk, zo'n dagje met weinig wind. De voorspellers hielden er allemaal een andere mening op na: RTV Noord hield het op NO tot O, Teletekst meldde ZO, Windguru O en Windfinder O en later Z en N. Kortom: men wist het niet.

Derhalve maar naar Dorkwerd gereden, dit is een ideaal punt van waaruit je eigenlijk alle vier de windrichtingen uit kunt gaan. Aldaar bleek de wind oost. Derhalve naar Bedum gefietst en vervolgens via St. Annen naar Ten Boer. Vervolgens Woltersum - Schildwolde - Slochteren - Noordbroek - Siddeburen - Tjuchem - Overschild - Luddeweer - Lageland - Ruischerbrug - Kardinge - Groningen.

Goed voor 91 km. Gemiddeld precies 30 km/uur in D1.
Ik heb de afgelopen dagen telkens mijn route zo gekozen dat ik het laatste stuk terug wind mee had. Is dat wat jullie ook doen?

http://www.strava.com/activities/125662217

In deze route zit nog best veel stad kilometers. Maar voorlopig ben ik tevreden met mijn 27 km/h gemiddeld op een afstand van 35 km.(jaren niet gefietst of aan andere duursport gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:31:
[...]

erg mooi frame, met welke onderdelen ga je hem opbouwen ? Ben ook nog aan het kijken geweest naar dat frame maar ik kan ze alleen vinden voor het zelfde geld als een complete fiets 8)7 in ultegra, waar heb jij hem vandaan ?
Onderdelen:
-Sram Red groep
-3T stuur en stuurpen
-Selle Italia SLR Flow zadel
-Mavic Cosmis Carbon SLS wielen

Complete fiets (met Ultegra) gekocht bij een dealer in Dronten met een leuke korting.
Weet niet welke maat je zoekt, maar volgens mij heeft een dealer in Eerbeek nog een maat 58 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceaser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 22:03
coen76 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:11:

Ik heb de afgelopen dagen telkens mijn route zo gekozen dat ik het laatste stuk terug wind mee had. Is dat wat jullie ook doen?
Precies zoals ik het liefst rijd inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Tsjilp schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:37:

Ik moet elke winter, langdurige periode 'moeite met eten', en langere tijd meer of juist minder trainen mijn zadel op zijn minst aanpassen. Vaak maar een halve millimeter, maar dat maakt een wereld van verschil. Zomer en winter in dezelfde houding is al niet te doen als je een minder actief winter-seizoen hebt (of iig in die tijd meer op andere fietsen zit) en een vrij aero-houding op de racefiets hebt. Dus ik wil best geloven dat het wel gewoon aan de afstelling ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:08
Idd, eens met Kippenijzer. Ik zou je zadel eens een cm omlaag ketsen en kijken hoe het dan gaat.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Een halve millimeter? Ik neem aan een typo en dat je halve centimeter bedoelt. Een halve millimeter verschil maak je door je broek een keer extra te wassen, door een paar dikkere sokken, door je konthaar te scheren, door iets te lang droog te staan :P etc. etc. Je snapt mijn punt.

Over die Tacx: je fiets staat alleen vast op je achteras hè. Kijk maar eens wat voor krachten er op een achteras komen als André Greipel zijn fiets dwars gooit van links naar rechts tijdens een sprintje op de 53-11. Daar kom jij in principe niet aan met de Tacx, als je niet als een malloot uit het zadel gaat harken tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wezep schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:18:
[...]

Onderdelen:
-Sram Red groep
-3T stuur en stuurpen
-Selle Italia SLR Flow zadel
-Mavic Cosmis Carbon SLS wielen

Complete fiets (met Ultegra) gekocht bij een dealer in Dronten met een leuke korting.
Weet niet welke maat je zoekt, maar volgens mij heeft een dealer in Eerbeek nog een maat 58 staan.
Maat 58 of 60 Ben 190 lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

havana schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:41:
Op zich valt het mee. Er zitten twee haarspelden in die vrij steil zijn, de eerste is 10-11% en de tweede 12%. Maar daarna en daarvoor is het aanzienlijk minder steil, zo'n procentje of 7-8. In totaal is het stuk 3.1 km maar er zit ook een paar honderd meter vlak/licht bergaf in.
Hmm, niet meer? Misschien voelt het ook zwaarder aan doordat je er al een hele dag hebt opzitten.. Heb die 2e haarspeld 2x via de binnenbocht moeten pakken omdat er wat auto's tegemoet kwamen en dat is niet fijn ;) Wat zijn de percentages van de muur van Bartolome dan (de mini redoute zoals jij het noemt), dat stuk slaat echt nergens op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zomertijd, bijna geen wind en prima temperatuurtje = perfect fietsweer voor in de avond.
Heb wel ff flink doorgetrapt want wou voor het donker weer thuis zijn.

http://www.strava.com/activities/126005305

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

QFT. Heerlijk fietsweertje. Direct uit het werk door, voor de verandering weer eens even een rondje in D2 gemaakt met 2 anderen. De Garmin deed een beetje raar op het werk/woon-traject, dus de gemiddelde snelheid klopte niet echt op het einde, maar desalniettemin gewoon een lekker tochtje.
http://www.strava.com/activities/126010013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:45
Zondag viel het me trouwens op hoeveel mensen er nog jassen op de racefiets zaten en dan geen dunne kleine dingetjes van die jassen die je in de winter warm houden bij het fietsen. Kan me er echt niets bij voorstellen, reed zelf kort-kort (en dun spul) en ik heb het misschien wel snel warm maar dan zit er qua kleding toch nog een hoop tussen zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 20:31
llevering schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:45:
Zondag viel het me trouwens op hoeveel mensen er nog jassen op de racefiets zaten en dan geen dunne kleine dingetjes van die jassen die je in de winter warm houden bij het fietsen. Kan me er echt niets bij voorstellen, reed zelf kort-kort (en dun spul) en ik heb het misschien wel snel warm maar dan zit er qua kleding toch nog een hoop tussen zou je zeggen.
Viel mij ook al op. Ik reed zelf ook kort kort en kreeg het zelfs warm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Tja misschien vroeg vertrokken toen het nog best fris was ?

Pagina: 1 ... 35 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.