Mooie fiets Trenchdog!
Maar 9.5 kg? Nah, heb je gewogen?
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Jah daar sta ik ook van te kijken. Mijn Focus weeg 9 kilo.UltraSub schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 20:43:
Mooie fiets Trenchdog!
[ Voor 33% gewijzigd door Kippenijzer op 29-03-2014 22:09 ]
Niemand hier een mening over?UltraSub schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 15:48:
Nu zat ik te denken, is die ketting dan niet al meteen te kort nu, mocht ik van 25 naar 28, laat staan 32 gaan?
[ Voor 57% gewijzigd door jspr op 30-03-2014 11:27 ]
Het is hier niet altijd feest hé....TheLemon schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:32:
Neneneneneh! 22graden, zonnig en windstil hier in NL.
Verwijderd
Thanks voor de mening! Prijs maakte me niet zoveel uit, maar prima fiets voor een mooie prijs deed het 'msapphire schreef op zondag 30 maart 2014 @ 11:09:
@Trenchdog: Tandjes dat is inderdaad een mooi fietsjeOver dat gewicht zou ik me niet teveel zorgen maken, eerst lekker ervan genieten !
@Phyc:
Heb je een budget in gedachten? Er zit wel wat verschil in qua prijs en houd er rekening mee dat je nog kleding, schoenen ed. mee wil bestellen.
En je maat is belangrijk, zie ook verschil in maten en dat kan ook uitmaken.
Als ik zonder die info wat moet roepen,
1e mooi prijsje voor zo'n fiets als die in goede staat is
2e ben persoonlijk niet zo van het blauw, wat oudere Utegra groep tov van je andere die Utegra hebben, maargoed prijs is ook wat lager.
3e Mooi dingetje
4e Tja volgens de beschrijving vrij nieuw. Tiagra groep is volgens vele wel minder dan de 105 en Ultegra en de prijs is relatief hoog maarja wel zga. nieuw...
5e Mooie Ultegra rijder maar de beste man vraagt er ook het meeste voor van alle 5 die je gevonden hebt...
Tis dus maar waar je waarde aan hecht.
[ Voor 14% gewijzigd door M@cer op 30-03-2014 17:09 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Everytime I suffer I become a better man because of it
Aha, dat was het. Ik reed de andere richting op en kwam idd hele hordes fietsers tegen. De mooiweerfietsers zijn ook allemaal wakker geworden.havana schreef op zondag 30 maart 2014 @ 14:33:
Samen met 3 fietsmaten, waaronder forumlid Magoo, de DTC Toertocht "Terug over de Heuvelrug" gereden. En we waren bepaald niet de enige wat gezien het mooie weer natuurlijk niet zo vreemd was. Nu is het in deze regio sowieso al erg druk met wielrenners maar vandaag was het wel érg druk.
.
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Dacht ik ook al aan. Ik bel morgen eens en sla er gewoon 120 euro op kapot. Die fiets blijft wel even, dus fietsmeting kan erg lonend zijn.TheLemon schreef op zondag 30 maart 2014 @ 21:37:
@UltraSub: klinkt als een te hoge zadelpositie. Meet eens e.e.a. via bijv. competitivecyclist.com en check je zadelhoogte, misschien 5mm lager zetten?
Dat dus, al te vaak gehoord. Ga ik dus ook doen.Eijkb schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:43:
Ik had last van buitenkant knie, de zgn brede pees. Heb een dynamische fietsmeting laten doen bij Sportmax Eindhoven. Zadel anderhalve CM omlaag en klein beetje naar voren gezet. Plaatjes anders vastgezet. Geen acute problemen meer gehad sindsdien. Zeker de moeite!
[ Voor 5% gewijzigd door UltraSub op 30-03-2014 23:14 ]
Mijn god, wat een snelheden. Respect!the_RJ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:56:
Net terug van weekendje Vlaanderen, zowel gisteren als vandaag gekoerst! (1.12B wedstrijden - beloften/elite zonder contract). Het waren de eerste wedstrijdkilometers dit jaar. De conditie is goed, maar moest het wel opnemen tegen renners die al de hele maand maart gekoerst hebben (inclusief opleidingsploegen van bijv. Lotto-Belisol en BMC die al etappekoersen hebben gereden), dus doel voor beiden was vooral uitrijden in het peloton.
Zaterdag had ik het rond 100km wel even zwaar en miste vooral punch om voorin te komen, op de plekken waar de weg breed was en je op kon schuiven ging het continue 55-60 per uur en ik miste net even die snelheid om dan er nog langs te komen. Was ook wel echt een race die wedstrijd, na de 120km stond er 46 km/h gemiddeld op de teller. Fun fact: ik reed met rugnummer 278 en ja ze waren bij 1 begonnen en nee er ontbraken geen nummers. Gefinished rond plek 50-60 volgens mij, kwam niet voorin om te sprinten. http://www.strava.com/activities/125022787
Vandaag wederom een 120km omloop, met 'maar' 185 renners aan de start. Parcours was iets zwaarder, iets meer wind, iets meer open vlakte en per rondje tweemaal viaduct snelweg over, met totaal 30 keer 40+ km/h viaduct op begin je toch te voelen aan het eind. Had vandaag wel die punch en kwam zodoende wel voorin, dat maakte de wedstrijd wel wat makkelijker, ik kon zodoende het nerveuze gedoe richting de smalle wegen vermijden en je hebt dan ook minder last van het harmonica effect na langzame bochten. In de laatste ronde echt bizarre valpartijen gezien die nergens voor nodig waren. Nadat nummer 3 me ook echt ophield niet meer geprobeerd om terug voorin te komen en zonder risico nemen rond die positie naar de streep gereden, gefinished als 65ste. Overigens ook weer een flink snelle wedstrijd, dit keer ruim 44 km/h gemiddeld. http://www.strava.com/activities/125388497
Bijna 240 wedstrijdkilometers in de benen dit weekend, daar kan geen training tegen op!
Everytime I suffer I become a better man because of it
En ik maar in boekjes over hartslag metingen maar lezen dat wedstrijden de effecten van trainingen weer ongedaan maken. Klopt dit?the_RJ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:56:
Bijna 240 wedstrijdkilometers in de benen dit weekend, daar kan geen training tegen op!
Verwijderd
Wow wat vies snel!the_RJ schreef op zondag 30 maart 2014 @ 22:56:
na de 120km stond er 46 km/h gemiddeld op de teller
Denk dat hier meer bedoelt wordt dat het vol in het rood rijden voor langere duur/intervallen beetje "roofbouw" is op de spieren, als je ze niet voldoende herstel geeft. Maar ik ben het er wel mee eens, mijn beste trainingen met merkbaar effect als er herstel is geweest: voluit knallen.4POX schreef op maandag 31 maart 2014 @ 06:38:
[...]
En ik maar in boekjes over hartslag metingen maar lezen dat wedstrijden de effecten van trainingen weer ongedaan maken. Klopt dit?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Op basis van tips hier op dit forum was ik op deze fiets uitgekomen:
[ Voor 41% gewijzigd door coen76 op 31-03-2014 12:32 ]
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ja en nee. In trainingsperiodes train je omvang, dan maak je de uren, de basis. Maar je kan nooit een wedstrijd simuleren, in een training kan je best diep gaan, maar nooit zo diep als in een wedstrijd. Daar staat tegenover dat wanneer je een wedstrijd rijdt, je veel meer herstel moet inbouwen en ook enige rust voor de wedstrijden, dus je maakt rond wedstrijden nooit de uren die in een trainingsperiode maakt.4POX schreef op maandag 31 maart 2014 @ 06:38:
En ik maar in boekjes over hartslag metingen maar lezen dat wedstrijden de effecten van trainingen weer ongedaan maken. Klopt dit?
Ik heb deze winter echt heel netjes op kunnen bouwen en mijn trainingen zijn gericht op dit soort lengte koersen en langer, dus dat is niet eerlijk zo te vergelijken.StevenK schreef op maandag 31 maart 2014 @ 10:22:
@The_RJ het blijft indrukwekkend, die gemiddeldes. En al helemaal dat je dat twee dagen na elkaar doet. Als ik een koers van 120 km rij, dan heb ik echt een paar dagen nodig om bij te komen.
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
[ Voor 25% gewijzigd door UltraSub op 31-03-2014 11:44 ]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
the_RJ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:33:
@Frid0, totaal geen probleem, doen sommige mensen zelfs wel bewust (bijvoorbeeld 23mm band voor en 25mm band achter e.d.). Belangrijker is de staat van de banden of ze niet gewoon aan vervanging toe zijn.
@Yohost, 25 is niet nodig voor het vlakke nee en je krijgt er bij 9 speed inderdaad een 16 voor terug, dus dat is een oplossing voor je probleem.
O ok, dacht even dat dat misschien niet handig is. Nou ze zijn volgens mij beide wel aan vervanging toe ja. Voorband heeft een klein "snee" in zag ik. Banden wel opgepompt gister tot 8 bar en hoorde/voelde niks maar de gedachte....is toch niet prettig.bonzz.netninja schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:30:
Ik zou me daar absoluut niet druk over maken als je gewoon een beetje gaat toeren.
Heb daar dus niet echt ervaring mee maar 25 zou toch wel fijn zijn zie ik wel.Kippenijzer schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:09:
39x23 Eyserbos lukt wel met stoempen, voor Keutenberg heb je dan 'karakter' nodig, want die is toch echt niet prettig op dat verzet.
Goede fiets hoor. Op deze foto zit er Campagnolo op, maar jij hebt Shimano Ultegra toch?bonzz.netninja schreef op maandag 31 maart 2014 @ 12:14:
Jeeej nieuwe fiets gekocht
[afbeelding]
Over jarig modelletje in de pocket. Kan mijn oude alu-tank van ruim 13 kilo in de verkoop.
[ Voor 26% gewijzigd door TheLemon op 31-03-2014 13:51 ]
Verwijderd
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2014 14:23 ]
[ Voor 20% gewijzigd door havana op 31-03-2014 14:33 ]
Klopt het is oersterk, maar een produktie foutje is snel gemaakt en kan grote gevolgen hebben. In een voorvork zullen de krachten toch weer een stuk kleiner zijn dan in een giek of mast. Goed om te horen dat dit niet vaak gebeurt!havana schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:32:
Nee. Carbon is ongelofelijk sterk, wordt niet voor niks in vliegtuigvleugels gebruikt.
Als je vork op de grond zou leggen en zou erop springen zou die waarschijnlijk niet breken (niet proberen uiteraard).
De reden dat het bij windsurfen wel eens spontaan breekt is dat de boel onder enorme spanning staat.
Bedankt voor de goede en duidelijke info. Dat zijn inderdaad de Vredestein bandjes die ik bedoel. Dacht hier ergens gelezen te hebben dat ze in 1 of andere test heel goed naar voren kwamen. Daardoor die naam onthouden.the_RJ schreef op maandag 31 maart 2014 @ 13:32:
Tegenwoordig zijn banden sowieso vrij goed, zijn weinig banden waar je echt vandaan moet blijven, maar wel zijn er banden die voor het ene doel beter zijn dan anderen. Bijvoorbeeld: Ik 'hield' echt van mijn Vittoria Open Corsa Evo bandjes in criterium wedstrijden in de zomer, echt zo ontzettend veel grip en (dan voel je dan weer niet, maar volgens de tests) lage rolweerstand. Maarja, toen werd het herfst en reed ik in september alleen al iets van 5 keer lek.
Vittoria Rubino (om aan te geven dat het niet merk specifiek is) hoor ik dan wel weer goede geluiden over als all-round band. Tegenwoordig rij ik in de winter op Continental GP4000S (25mm) en tijdens het seizoen op Vredestein Fortezza Tricomp (vermoedt dat dat de Vredestein bandjes zijn die je bedoeld). Zijn beide hele goede bandjes, Continentals net iets lekbestendiger (niet veel), Vredesteins net iets meer grip (niet veel). Gaan beiden ook goed lang mee.
Zo zijn er nog wel meer prima all-round banden, maar kan de Continental/Vredestein's zeker aanraden. Voor de eerlijkheid zal ik erbij vermelden dat mijn wielerteam Vredestein als sponsor heeft en ik mijn wedstrijden daarom ook op Vredestein's rij, maar dat ik ze zeker aanbeveel staat daar los van (ik krijg ze ook niet volledig gesponsord).
Verwijderd
erg mooi frame, met welke onderdelen ga je hem opbouwen ? Ben ook nog aan het kijken geweest naar dat frame maar ik kan ze alleen vinden voor het zelfde geld als een complete fietswezep schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:06:
Vanavond bezig geweest een BMC TMR01 frame op te bouwen.
Ben nog niet verder gekomen dan de interne kabels: aardig karwei ;-)
Gaat om dit frame:
[afbeelding]
Leuk maar die coating is er toch zo af ?The new CN-HG600 11-speed chain uses Shimano's low friction surface treatment known as Sil-Tec. It's a PTFE surface coating that reduces friction while boosting durability. The technology first debuted a couple of years back on Shimano's flagship Dura-Ace 9000 chain.
Raar... Is zo gek nog niet
Er zijn weinig dingen die spontaan (zonder dwang) breken, ook masten bij het windsurfen niet. Wanneer ergens een flinke kracht op komt te staan, dan wil iets inderdaad nog wel eens breken. Dat geldt zowel voor titanium, carbon, beton, staal en hout. Wanneer je gewoon fietst zal een voorvork niet breken in ieder geval, hooguit bij een aanrijding of iets dergelijks.coen76 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:29:
Mijn nieuwe fiets heeft een carbon voorvork. Komt het eigenlijk vaak voor dat zoiets spontaan breekt? Van het windsurfen weet ik dat carbon masten en gieken nog weleens spontaan willen klappen, dat vind ik met een voorvork geen prettige gedachte.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Als je na 25km ergens last van krijgt is het dan wel slim om toch 75km te doen, vooral als je er al langer last van hebt.Tsjilp schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:37:
Damn, na een maand rust wegens knieklachten gisteren een rondje van 75km gemaakt. Na +/- 25km begon ik weer aardig pijn aan de achterkant/binnenkant knie te krijgen, wat begon uit te stralen naar de bovenbenen. Vooral bij het aanzetten.
Gelukkig stond er niet veel wind, dus weinig kracht nodig om rustig naar huis te fietsen.
Het gekke is dat ik al 3 jaar op dezelfde fiets, met dezelfde settings fiets. Kan me dan ook moeilijk voorstellen dat het met afstelling van plaatjes en / of zadel te maken heeft.
Heb het weinig in mijn windsurf tijd gezien iig. Wel eens een zeil dat door verkeerd aftuigen was ingescheurd en ook veel afgebroken surf skeggen (vinnen) door over stenen heen te surfen.DDX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:08:
En een mast/giek wilt nog wel eens met flinke klappen op het water komen
Na een maand stilstand lijkt 75 me sowieso niet slim - dan doe je beter iets van een 20-30 - aan een rustig tempo.Griffin schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 08:58:
[...]
Als je na 25km ergens last van krijgt is het dan wel slim om toch 75km te doen, vooral als je er al langer last van hebt.
Wat het zou kunnen zijn weet ik niet, ben geen arts oid. Maar het klinkt echt als iets van problemen met je hamstring/knie banden/pezen/spieren oid.
Ben je al naar een goede sportmasseur gegaan en/of huisarts/fysio
Hier iemand die best lang twijfels heeft gehad bij carbon. Erg fijn materiaal als het heel blijft, maar lastig te zien of het helemaal in order is en in specifieke gevallen vrij kwetsbaar (ongelukken e.d.). Toch een fiets met een carbon voorvork aangeschaft. Mijn fietsen (oude alu racer en carbon/alu racer) hangen aan een rek waarbij de wielen zo'n 1,5meter boven de grond hangen en dat was met bijgeleverd bevestigingsmateriaal aan de muur gezet, maar dat was helaas niet voldoende. Daardoor trof ik mijn fietsen op een morgen op de grond aan en onderop lag mijn alu/carbon fiets die ik nog geen week in bezit hadcoen76 schreef op maandag 31 maart 2014 @ 14:29:
Mijn nieuwe fiets heeft een carbon voorvork. Komt het eigenlijk vaak voor dat zoiets spontaan breekt?
Ja, dat kan, ook tiagra. Het enige verschil is gewicht, ik ga altijd voor 105 op al m'n bikes.UltraSub schreef op maandag 31 maart 2014 @ 21:28:
Mooi, kan ik wellicht een 105 11-32 aanschaffen ipv een Ultegra. Zal wel weer beetje schelen voor een cassette die echt bijna nooit gebruikt zal gaan worden.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Raar... Is zo gek nog niet
Hoe zit dat met de tacx? Ook daar hoor ik verhalen over dat dit met een carbon frame niet zo hendig is.TheLemon schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 10:25:
Jullie onderschatten de sterkte van carbon fietsen echt enorm. Kijk eens wat voor stuiterpartijen profrenners in grote rondes op tv maken. Die fietsen stuiteren echt niet normaal hard over de straat met gangetjes van 60 en meer. Daarna stappen ze zonder uitzondering (behalve bij serieuze verwondingen) weer op en fietsen ze vrolijk (of minder vrolijk) verder. Als carbon zo slap zou zijn, zouden fabrikanten dat nooit aan consumenten durven verkopen ivm schadeclaims. Je moet echt je best doen om een racer zonder minstens een carbon voorvork te vinden tegenwoordig. Maak je geen zorgen en doe wat miljoenen met jou doen. Af en toe tijdens schoonmaak je frame en vork controleren op schade moet je sowieso doen, ook met alu of staal.
Ook allerlei onzin fabeltjes over carbon fietsen die niet in een fietsendrager of montagestandaard geklemd zouden mogen worden, maak je geen zorgen. Het is carbon, geen karton. Natuurlijk moet je het niet muurvast in je bankschroef klemmen of met een hamer erop gaan hengsten, maar dat lijkt me vrij logisch.
De profs (wielrenners maar ook schaatsers) rijden in en uit op tacx en daar zetten ze gewoon de carbon fiets op.bonzz.netninja schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:32:
[...]
Hoe zit dat met de tacx? Ook daar hoor ik verhalen over dat dit met een carbon frame niet zo hendig is.
En hogere stijfheid, en volgens mij ook nog een beter gerichte stijfheid. Zo zou je in theorie de trillingen van het rijden over kasseien kunnen dempen, zonder op stijfheid in de andere richtingen in te leveren.4POX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:39:
Het voordeel van Carbon is toch alleen het gewicht?
Read the code, write the code, be the code!
Verwijderd
Is getest. Gewoon op de weg komen er grotere krachten op je frame te staan dan op de Tacx. Geen enkel probleem dus.bonzz.netninja schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:32:
[...]
Hoe zit dat met de tacx? Ook daar hoor ik verhalen over dat dit met een carbon frame niet zo hendig is.
Nee.. Das niet waar. Het voordeel van carbon is dat men precies in R&D kan bepalen hoe en waar een frame extra stijf is, en waar juist niet. Dit wordt gedaan door bepaalde weefstructuren op bepaalde plekken. Zodoende kun je dus stuureigenschappen sterk beïnvloeden, maar tegelijkertijd ook comfort inbouwen door demping. Alle andere materialen kunnen dit niet, omdat ze niet geweven worden.4POX schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 11:39:
Het voordeel van Carbon is toch alleen het gewicht?
Kan ik me weinig bij voor stellenVerwijderd schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:05:
[...]
Is getest. Gewoon op de weg komen er grotere krachten op je frame te staan dan op de Tacx. Geen enkel probleem dus.
[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 01-04-2014 12:12 ]
Verwijderd
Ik heb het van het Fiets forum, zie reactie van Daj.UltraSub schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:11:
Kan ik me weinig bij voor stellen
Er is wel een verschil dat je frame vrij is om te bewegen op de weg onder kracht, en in de Tacx opgesloten zit. Maar goed. Heb je daar toevallig een linkje van?
En ik kan me vooral voorstellen dat je op een tacx eerder het frame wat tordeert omdat het allemaal vaststaan.UltraSub schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:11:
[...]
Nee.. Das niet waar. Het voordeel van carbon is dat men precies in R&D kan bepalen hoe en waar een frame extra stijf is, en waar juist niet. Dit wordt gedaan door bepaalde weefstructuren op bepaalde plekken. Zodoende kun je dus stuureigenschappen sterk beïnvloeden, maar tegelijkertijd ook comfort inbouwen door demping. Alle andere materialen kunnen dit niet, omdat ze niet geweven worden.
Simpel voorbeeld, maak het bottombracket superstijf, terwijl de seat stays stijf zijn, met ergens bovenaan door andere weefpatronen meer flex voor comfort. Er staat ook ergens een filmpje waar dit heel duidelijk te zien is.
[...]
Kan ik me weinig bij voor stellen
Er is wel een verschil dat je frame vrij is om te bewegen op de weg onder kracht, en in de Tacx opgesloten zit. Maar goed. Heb je daar toevallig een linkje van?
Verwijderd
Kijk eens wat er op de cover van de nieuwste fiets staathavana schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:03:
[...]
Ik ben ook geen groot fan van die twee haarspelden, ik probeer dan ook om ze in de één week maximaal 2x te nemen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2014 13:25 ]
Zo liet mijn FM een Storck fiets zien waar hij de bovenbuis gewoon van kon induwen, terwijl het frame op andere punten inderdaad uiterst stijf is, stond ik wel even van te kijkenUltraSub schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 12:11:
[...]
Nee.. Das niet waar. Het voordeel van carbon is dat men precies in R&D kan bepalen hoe en waar een frame extra stijf is, en waar juist niet. Dit wordt gedaan door bepaalde weefstructuren op bepaalde plekken. Zodoende kun je dus stuureigenschappen sterk beïnvloeden, maar tegelijkertijd ook comfort inbouwen door demping. Alle andere materialen kunnen dit niet, omdat ze niet geweven worden.
Simpel voorbeeld, maak het bottombracket superstijf, terwijl de seat stays stijf zijn, met ergens bovenaan door andere weefpatronen meer flex voor comfort. Er staat ook ergens een filmpje waar dit heel duidelijk te zien is.
[ Voor 17% gewijzigd door havana op 01-04-2014 15:47 ]
Ik heb de afgelopen dagen telkens mijn route zo gekozen dat ik het laatste stuk terug wind mee had. Is dat wat jullie ook doen?havana schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:41:
Heerlijk, zo'n dagje met weinig wind. De voorspellers hielden er allemaal een andere mening op na: RTV Noord hield het op NO tot O, Teletekst meldde ZO, Windguru O en Windfinder O en later Z en N. Kortom: men wist het niet.
Derhalve maar naar Dorkwerd gereden, dit is een ideaal punt van waaruit je eigenlijk alle vier de windrichtingen uit kunt gaan. Aldaar bleek de wind oost. Derhalve naar Bedum gefietst en vervolgens via St. Annen naar Ten Boer. Vervolgens Woltersum - Schildwolde - Slochteren - Noordbroek - Siddeburen - Tjuchem - Overschild - Luddeweer - Lageland - Ruischerbrug - Kardinge - Groningen.
Goed voor 91 km. Gemiddeld precies 30 km/uur in D1.
Onderdelen:Verwijderd schreef op maandag 31 maart 2014 @ 15:31:
[...]
erg mooi frame, met welke onderdelen ga je hem opbouwen ? Ben ook nog aan het kijken geweest naar dat frame maar ik kan ze alleen vinden voor het zelfde geld als een complete fietsin ultegra, waar heb jij hem vandaan ?
Precies zoals ik het liefst rijd inderdaadcoen76 schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:11:
Ik heb de afgelopen dagen telkens mijn route zo gekozen dat ik het laatste stuk terug wind mee had. Is dat wat jullie ook doen?
Ik moet elke winter, langdurige periode 'moeite met eten', en langere tijd meer of juist minder trainen mijn zadel op zijn minst aanpassen. Vaak maar een halve millimeter, maar dat maakt een wereld van verschil. Zomer en winter in dezelfde houding is al niet te doen als je een minder actief winter-seizoen hebt (of iig in die tijd meer op andere fietsen zit) en een vrij aero-houding op de racefiets hebt. Dus ik wil best geloven dat het wel gewoon aan de afstelling ligt.Tsjilp schreef op maandag 31 maart 2014 @ 22:37:
Damn, na een maand rust wegens knieklachten gisteren een rondje van 75km gemaakt. Na +/- 25km begon ik weer aardig pijn aan de achterkant/binnenkant knie te krijgen, wat begon uit te stralen naar de bovenbenen. Vooral bij het aanzetten.
Gelukkig stond er niet veel wind, dus weinig kracht nodig om rustig naar huis te fietsen.
Het gekke is dat ik al 3 jaar op dezelfde fiets, met dezelfde settings fiets. Kan me dan ook moeilijk voorstellen dat het met afstelling van plaatjes en / of zadel te maken heeft.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Verwijderd
Maat 58 of 60 Ben 190 langwezep schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 16:18:
[...]
Onderdelen:
-Sram Red groep
-3T stuur en stuurpen
-Selle Italia SLR Flow zadel
-Mavic Cosmis Carbon SLS wielen
Complete fiets (met Ultegra) gekocht bij een dealer in Dronten met een leuke korting.
Weet niet welke maat je zoekt, maar volgens mij heeft een dealer in Eerbeek nog een maat 58 staan.
Verwijderd
Hmm, niet meer? Misschien voelt het ook zwaarder aan doordat je er al een hele dag hebt opzitten.. Heb die 2e haarspeld 2x via de binnenbocht moeten pakken omdat er wat auto's tegemoet kwamen en dat is niet fijnhavana schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:41:
Op zich valt het mee. Er zitten twee haarspelden in die vrij steil zijn, de eerste is 10-11% en de tweede 12%. Maar daarna en daarvoor is het aanzienlijk minder steil, zo'n procentje of 7-8. In totaal is het stuk 3.1 km maar er zit ook een paar honderd meter vlak/licht bergaf in.
Viel mij ook al op. Ik reed zelf ook kort kort en kreeg het zelfs warmllevering schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 21:45:
Zondag viel het me trouwens op hoeveel mensen er nog jassen op de racefiets zaten en dan geen dunne kleine dingetjes van die jassen die je in de winter warm houden bij het fietsen. Kan me er echt niets bij voorstellen, reed zelf kort-kort (en dun spul) en ik heb het misschien wel snel warm maar dan zit er qua kleding toch nog een hoop tussen zou je zeggen.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq