P20 for life, rossig blond + sproeten hier, ben niet eens een beetje verbrand op GC, die shit werkt.M@cer schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:25:
Ik heb wat dat betreft ook niet echt een goed huis (roodharig), maar vorig jaar op Tenerife heb ik ongeveer tijdens dezelfde periode gefietst en dat ging goed.. Had goede zweet doorlatende zonnebrand, wat goed heeft geholpen, verder hoop ik dat mijn armen en benen rond die tijd alweer wat aan de zon gewend zijn
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Nice! Daar ben ik ook wel voor in 😄 Rondje Nederland in 24 uur!DDX schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:56:
Is dus echt een 24u rit :
http://cyclingtips.com.au...-the-oppy-24-hour-record/
Everytime I suffer I become a better man because of it
700km en dan sla je Limburg compleet over
Verwijderd
edit rondje nederland. grenzen volgen = 2261,8 km bron http://www.novasol.nl/vak...rland/landinformatie.html
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2014 20:21 ]
Daar mag nog wel even voor getraind worden... 24 uur op een fiets, moet er niet aan denkenjspr schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 20:25:
Ik zou zeggen, plan die meeting!, en dan heb je de Gran Fondo 4 meteen binnen![]()
Kon in de buurt geen KMC missing link 10s vinden dus het is een SRAM exemplaar geworden. FM is er niet geheel voorstander van want "Shimano gebruikt het met een reden niet".
KMC's worden nog besteld.
KMC kettingpons, de tacx en icetools variant werd me door een kennis ernstig afgeraden, die kon een stapeltje gesloopte laten zien.
Ketting is er ondertussen af en in een bidon lampenolie, dat spul werkt schijnbaar goed want het is al pikzwart
So far so good.....
Die FM praat onzin. Shimano krijgt het zelfs zonder snelschakel zelf niet eens voor elkaar om kettingen te maken die niet breken (Ultegra 6700).
[ Voor 5% gewijzigd door havana op 26-03-2014 21:07 ]
Bedoel je de normale pin die je kunt gebruiken om je ketting te maken of de gehele ketting? En wat is je alternatief?havana schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 21:06:
SRAM Powerlinks zijn ook prima. KMC's gewoon op eBay bestellen, scheelt 50%.
Die FM praat onzin. Shimano krijgt het zelfs zonder snelschakel zelf niet eens voor elkaar om kettingen te maken die niet breken (Ultegra 6700).
@Kippenijzer Welke merk pons gebruik jij eigenlijk?
Om nog even op het roekeloos afdalen terug te komen. In ontdek (lees: herinner) me vanavond weer de video's die ik die week Italië met een GoPro gemaakt heb en zal een zien of ik die bewuste afdaling ertussen terug kan vinden. Heb ze eigenlijk nooit meer doorgelopen omdat een van mijn vrienden die mee was een week later helaas overleden is en natuurlijk zichtbaar meefietst op de beelden.
Oh ik heb zelf een Tacx en dezelfde multitool van BBB liggen (geleend). Vind de Tacx wel fijner, kan je makkelijker kracht meezetten.Kippenijzer schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:18:
Multitool van BBB die ik ook altijd voor onderweg gebruik waar hij gewoon bij inzit.
Ben wel benieuwd maar lijkt me lastig om naar te kijken voor jou.Om nog even op het roekeloos afdalen terug te komen. In ontdek (lees: herinner) me vanavond weer de video's die ik die week Italië met een GoPro gemaakt heb en zal een zien of ik die bewuste afdaling ertussen terug kan vinden. Heb ze eigenlijk nooit meer doorgelopen omdat een van mijn vrienden die mee was een week later helaas overleden is en natuurlijk zichtbaar meefietst op de beelden.

Soms draaien we ook wel een beetje door met z'n allen
[ Voor 78% gewijzigd door M@cer op 27-03-2014 08:24 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ultegra 6700 kettingen hadden/hebben de reputatie nogal snel te breken. Doorgaans op een willekeurig punt en niet zo zeer bij de stift.Graham schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 22:08:
[...]
Bedoel je de normale pin die je kunt gebruiken om je ketting te maken of de gehele ketting? En wat is je alternatief?
@Kippenijzer Welke merk pons gebruik jij eigenlijk?
Ik gebruik geen Shimano kettingen. Wordt nogal duur namelijk, want dan moet ik naast de Shimano ketting een los schakeltje erbij kopen (KMC). KMC kettingen (16 euro in Duitsland) komen standaard al met een snelschakeltje.
Ja KMC kettingen zijn iets luidruchtiger dan Shimano maar dat maakt me geen moer uit.
Campa maakt in the end de beste en de meest stille kettingen maar ik vind ze hun geld niet waard.
Ik gebruik zelf een pons van Tacx, die werkt prima. Maar als je alleen een pons gebruikt om de ketting op maat te ponsen dan werkt echt iedere pons. Een goede pons wordt pas echt belangrijk als je ook gaat klinken. Maar als je snelschakels gebruikt, is dat niet nodig. Bovendien is dat een klusje dat voor de amateurklusser vaak fout gaat!
[ Voor 16% gewijzigd door havana op 27-03-2014 08:34 ]
Gaat lekker zo:
- Iedere keer achter levering aanbellen, waarop het antwoord is, oh, we gaan ff bellen
- Uiteindelijke levering nog eens een dag uitstellen op laatste moment omdat ketting niet besteld is
- Voorderrie zelf moeten stellen
- Remmen stonden niet goed
- Shifters te hoog, maar dat is natuurlijk persoonlijk
- Fietszaak sticker op matzwart frame

- Verkeerde derailleur, ondanks 3x verifieren.
Zou bijna denken dat ik net zo goed bij een dozenschuiver had kunnen bestellen, ipv bij een gerenommeerde fietsenzaak.
Misschien straks ff beetje fietsen als het een beetje opschiet met die paar telefoontjes die ik nog voor het werk moest doen
Dat is wel erg slordig ja. Hopelijk staat alles binnenkort goedUltraSub schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:36:
Pfff.. Zie net met de laptop dat er een SS derrie is gemonteerd, ipv de bestelde GS.
Gaat lekker zo:
- Iedere keer achter levering aanbellen, waarop het antwoord is, oh, we gaan ff bellen
- Uiteindelijke levering nog eens een dag uitstellen op laatste moment omdat ketting niet besteld is
- Voorderrie zelf moeten stellen
- Remmen stonden niet goed
- Shifters te hoog, maar dat is natuurlijk persoonlijk
- Fietszaak sticker op matzwart framehaal die er maar eens netjes af
- Verkeerde derailleur, ondanks 3x verifieren.
Zou bijna denken dat ik net zo goed bij een dozenschuiver had kunnen bestellen, ipv bij een gerenommeerde fietsenzaak.
Misschien straks ff beetje fietsen als het een beetje opschiet met die paar telefoontjes die ik nog voor het werk moest doen
Ikzelf irriteer me ook mateloos aan de stickerdrang van de moderne maatschappij. Werkelijk op alles een sticker of een merknaam. Op de kentekenplaten van de auto, op de TV, op de koelkast en laatst zelfs een hele speclijst op de wasmachine
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Werkt goed idd, maar schreeuwend duur en het vlekt als de brandweer!MrAngry schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:58:
[...]
P20 for life, rossig blond + sproeten hier, ben niet eens een beetje verbrand op GC, die shit werkt.
Read the code, write the code, be the code!
Onze juicer is stuk, maar vorig jaar dronk ik iedere ochtend het sap van 1 of 2 rode bieten, een appel en een centimetertje gember. Ontzettend lekker.4POX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:09:
Gisteren een fles rode bietensap gekocht. Ik had gisteravond dorst. Maar een bekertje proberen.
Gelijk realiseer ik me dat ik fiets voor de hobby. Is ook mijn laatste fles geweest. Alsof een Orc over je tong heen pist.
Als je niet zelf een juicer hebt zou ik zeggen: mix dat bietensap met appelsap en evt. wat citroen of gember voor een lekker scherp randje
Mwoh, echt lekker is het niet, maar ik vond het wel redelijk goed te hachelen. Vorig jaar een paar keer geprobeerd. Wellicht een placebo, maar ik reed die dagen toch wel erg makkelijk bergop voor mijn doen.4POX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:09:
Gisteren een fles rode bietensap gekocht. Ik had gisteravond dorst. Maar een bekertje proberen.
Gelijk realiseer ik me dat ik fiets voor de hobby. Is ook mijn laatste fles geweest. Alsof een Orc over je tong heen pist.
Komende week zit ik in Italië, ik neem een paar flesjes mee die kant op
Sowieso is er wel veel verschil tussen de ene bietensap en de andere. Mijn voorkeur heeft bietensap met een beetje citroen erin (staat erop vermeld). Naast dat he de houdbaarheid beter maakt haalt het ook het bittere eruit.4POX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:09:
Thanks. Zijn ze veel luidruchtiger (KMC vs Shimano)?havana schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:32:
[...]
Ultegra 6700 kettingen hadden/hebben de reputatie nogal snel te breken. Doorgaans op een willekeurig punt en niet zo zeer bij de stift.
Ik gebruik geen Shimano kettingen. Wordt nogal duur namelijk, want dan moet ik naast de Shimano ketting een los schakeltje erbij kopen (KMC). KMC kettingen (16 euro in Duitsland) komen standaard al met een snelschakeltje.
Ja KMC kettingen zijn iets luidruchtiger dan Shimano maar dat maakt me geen moer uit.
Campa maakt in the end de beste en de meest stille kettingen maar ik vind ze hun geld niet waard.
Ik gebruik zelf een pons van Tacx, die werkt prima. Maar als je alleen een pons gebruikt om de ketting op maat te ponsen dan werkt echt iedere pons. Een goede pons wordt pas echt belangrijk als je ook gaat klinken. Maar als je snelschakels gebruikt, is dat niet nodig. Bovendien is dat een klusje dat voor de amateurklusser vaak fout gaat!
Verwijderd
Ik heb ook wel wat rossig haar (naarmate ik ouder word begint het steeds meer naar bruin te neigen) maar ik smeerde gewoon elke morgen een goede laag factor 30 van de kruidvat op, aan het einde van de dag was ik dan wel mooi lichtelijk verbrand, maar volgende dag was alles weer bij gekleurd.MrAngry schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 19:58:
[...]
P20 for life, rossig blond + sproeten hier, ben niet eens een beetje verbrand op GC, die shit werkt.
Oh nog even terugkomen op m'n Gran Canaria vakantie, wat is die muur van Bartolome een beest! Och och och, echt absurd steil (weet iemand de percentages) ik moest een paar keer zigzaggen om boven te komen
http://app.strava.com/segments/668631 (10% gemiddeld)
En als natuurlijke doping ook niet geheel zonder risico's...4POX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 08:09:

Desalniettemin, toch netjes als je de 29 haalt in D1 met zo'n wind.
Dit weekend belooft het heerlijk weer te worden. Ik zat te twijfelen over de Rabo Bergtoer (vanuit Dodewaard 180km over Heuvelrug en Posbank), maar ik denk dat ik vanuit huis een ritje naar de Amerongseberg ga maken, en weer terug. 165km met halverwege wat heuveltjes, en dan weer terug met windje mee over de Lekdijk.
Zondag is er ook nog een toertocht op de Heuvelrug vanuit Driebergen. Misschien dat ik daar ook bij bij (135 km).
Is een vo2max bepalend voor de prestaties van een sporter?
Oke, een topmarathonloper zal niet direct scoren als marathonmountainbiker. Maar eindigen twee sporters met verschillende vo2max die aanleg hebben voor eenzelfde sport ook evenredig naar die vo2max?
Of zijn er nog heel wat meer factoren die meespelen?
Vanzelfsprekend. Zaken als mentale weerbaarheid (misschien wel net zo belangrijk), ervaring etc. spelen ook mee in het eindigen..joeri. schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:21:
Even iets anders:
Is een vo2max bepalend voor de prestaties van een sporter?
Oke, een topmarathonloper zal niet direct scoren als marathonmountainbiker. Maar eindigen twee sporters met verschillende vo2max die aanleg hebben voor eenzelfde sport ook evenredig naar die vo2max?
Of zijn er nog heel wat meer factoren die meespelen?
Een hoge VO2max geeft een hoge potentie, maar of dat er uitkomt hangt van veel meer factoren af dan fysieke conditie.
https://www.cyclingzandvoort.nl/testavond-9april/
Je komt toch ook uit Groningen, of haal ik je nou compleet met iemand door de war? Dan lijkt de Coeverse Heuvelentocht (Coevorden, 130KM over de Duitse grens) me toch een logischere optie, of wil je juist liever over wat 'bekendere' heuveltjes?havana schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 12:58:
Behoorlijke verschillen inderdaad (kijk maar eens op de windkaart).
Zondag is er ook nog een toertocht op de Heuvelrug vanuit Driebergen. Misschien dat ik daar ook bij bij (135 km).
Bedankt voor het helpen herinneren! Vorig jaar kwam het me niet goed uit, maar nu wel, lijkt me toch wel een leuke ervaring.DDX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:44:
Voor mensen die 9 april in de buurt van Zandvoort kunnen zijn :
Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs
http://www.strava.com/activities/124371627
Ik moet namelijk de juiste wielmaat hebben, en die kan ik maar moeilijk bepalen. Ik heb even op mijn wielen gekeken en daar staat 622x15C op en ik ben er al achter dat het de ETRTO maat is, maar nu moet ik weten welke wielmaat instelling is. Even heen en weer googlen maakt mij al wat wijzer, maar ik weet nu niet zeker of de bijbehorende wielmaat nu dus inderdaad 2070mm is. Ik heb wel een 23 buitenband van Continental dus het lijkt mij dat 2070 klopt maar wil het even zeker weten.
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Meet het zelf. Streep met een krijtje een stukje van je buitenband en tegelijkertijd op de grond, rol je band totdat je 1 omwenteling hebt gemaakt en zet weer een streepje op de grond. Meet die afstand, dat is je buitenband maat. Ik heb ook 700x23c banden van Continental en die van mij zijn zo'n 2100mm.Darkasantion schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:59:
Even een vraagje aan de meer ervaren mensen hier. Heb eindelijk mijn Polar CS200 weer terug nadat deze beschadigd was, maar nu moet ik de juiste wielmaat instellen en dat blijkt nogal lastig...
Ik moet namelijk de juiste wielmaat hebben, en die kan ik maar moeilijk bepalen. Ik heb even op mijn wielen gekeken en daar staat 622x15C op en ik ben er al achter dat het de ETRTO maat is, maar nu moet ik weten welke wielmaat instelling is. Even heen en weer googlen maakt mij al wat wijzer, maar ik weet nu niet zeker of de bijbehorende wielmaat nu dus inderdaad 2070mm is. Ik heb wel een 23 buitenband van Continental dus het lijkt mij dat 2070 klopt maar wil het even zeker weten.
Probeer het wel op een zo recht mogelijke ondergrond te doen, dus geen kleine tegeltjes en dat soort dingen.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Over piepend balhoofd: draai beide stuurpenbouten om en om voldoende los en tel de halve slagen. Onthoud dat aantal. Dan ff vork eruit en wat kruipolie in de lagers mikken. Geen wd40, want dat lost je lagervet op. Als hij toch binnenkort echt geserviced wordt, is een kwakje olie als snelle fix wel ok. Als het daarmee over is, kun je de lagers dan later even echt netjes nieuw in het vet laten zetten en controleren op slijtage.
Disclaimer: nooit zelf geprobeerd, maar moet gewoon kunnen lijkt me.
Zeker. Ben vandaag helemaal kapot gegaan op een ritje Duitsland met de wielervereniging. 32 gemiddeld, rechter bovenbeen voelt nu alsof er iets gescheurd is.havana schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 11:51:
Pffft wat een wind. Leek wel stormGemiddelde op keerpunt: nog geen 24
Terugweg een nieuw D1 record gevestigd: 49.8 km/uur. Uiteindelijk kwam ik thuis met 80 km met 29 gemiddeld (D1).
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Gekke was alleen dat mijn achter derailleur helemaal van slag af scheen te zijn
Wilde niet meer goed schakelen en grootste en kleinste kransje niet meer pakken, na een schroefje en kabeltje (achter de derailleur) stellen pakt hij het grootste kransje weer goed en schakelt hij 90% weer zonder bokken. Alleen het kleinste kransje pakt hij gewoon niet, geen hapering ofzo maar hij gaat gewoon niet verder, kan stellen wat ik wil maar hij gaat gewoon niet verder. Erg vreemd, dacht met Ultegra (6700) een degelijke groep te hebben maar dit is nu al de derde keer binnen 1000km dat de derries vreemd doen. Ben zeer voorzichtig met de fiets dus weet zeker dat niets een tik heeft gekregen. Ik vind het maar raar dat je met een dergelijke groep gewoon niet vlekkeloos kan schakelen en hij her en der aanloopt, voor klein kan ik namelijk ook maar 5 kransjes achter gebruiken zonder dat de ketting als een malle tegen de voor kooi aanratelt
[edit]Persoonlijke *ow crap* momentje van vandaag - Di2 groep installeren. Remkabels gooi ik natuurlijk over van de bestaande situatie. Fijn... Omdat er geen ruimte nodig is voor de mechanische meuk in de remhendel is hij nogal anders qua positie waar de remkabel uitkomt, waardoor je enkele centimeters meer nodig hebt. Dus nu zijn ze te kort. Morgen dus maar even een nieuwe voor achter halen (en achter gebruiken als nieuwe voor de voorkant).
[ Voor 30% gewijzigd door Kippenijzer op 27-03-2014 23:21 ]
Komende zondag rij ik de Omloop van Zandvoort.. Deze start ook met een rondje circuit.DDX schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:44:
Voor mensen die 9 april in de buurt van Zandvoort kunnen zijn :
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Hoe kan ik deze route downloaden. Mijn schoonouders wonen in Landgraaf. De volgende keer neem ik mijn fiets weer mee. Dit lijkt me een mooie route om eens mezelf tegen te komen.srk89 schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:55:
Vandaag 100KM gefietst tussen Z Limburg en de Hoge Venen. Stond wel wat wind, maar een echt grote rol speelde het niet. Stuk Vennbahn (Raeren - Monschau) gedaan, maar dat eeuwigdurende vals plat is met tegenwind (daar wel) verre van ideaal. Plus dat er nog (steeds) een stuk gravel zit thv Simmerath. De weg tussen Monschau en Eupen is nu half zo k*t als eerst, de oostelijke helft is geasfalteerd.
http://www.strava.com/activities/124371627
Ik wacht wel een weekje. Ik wel grote voorstander om dit soort dingen met goed gereedschap te doen.TheLemon schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 19:36:
Over piepend balhoofd: draai beide stuurpenbouten om en om voldoende los en tel de halve slagen. Onthoud dat aantal. Dan ff vork eruit en wat kruipolie in de lagers mikken. Geen wd40, want dat lost je lagervet op. Als hij toch binnenkort echt geserviced wordt, is een kwakje olie als snelle fix wel ok. Als het daarmee over is, kun je de lagers dan later even echt netjes nieuw in het vet laten zetten en controleren op slijtage.
Disclaimer: nooit zelf geprobeerd, maar moet gewoon kunnen lijkt me.
Gisteren overigens mijn 12-23 erop gezet tvv mijn 11-28. Wat rijdt dat een stuk beter op het vlak zeg...tis als vanouds. iig iedereen bedankt voor de tips. Benen zijn ook een stuk minder zwaar nu omdat het allemaal in wat kleinere stappen gaat. Ook mooi weer overigens vanmorgen...zon, bijna geen wind hier tussen Rotterdam en Delft en was niet al te koud. Heerlijk.
https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={8c7b7b10-0424-11de-76c5-000000000000}Darkasantion schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 18:59:
Even een vraagje aan de meer ervaren mensen hier. Heb eindelijk mijn Polar CS200 weer terug nadat deze beschadigd was, maar nu moet ik de juiste wielmaat instellen en dat blijkt nogal lastig...
handig tabelletje
[ Voor 5% gewijzigd door cybermans op 28-03-2014 09:02 ]
Niet je ketting verkeerd om erop? Shimano-kettingen hebben een binnen- en buitenkant en ik heb al een keer de fout gemaakt de ketting om te draaien. Staan vloeken en tieren dat het schakelen ruk ging, bleek dit weer een stuk beter toen de ketting met de juiste kant naar buiten erop lag...sapphire schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:15:
Zo ketting vandaag uit de olie gehaald, die is een flink stuk schoner zeg, juice lube zit er nu op. Missing link was even lastig zonder tang maar is gelukt, volgende keer gewoon met tang
Gekke was alleen dat mijn achter derailleur helemaal van slag af scheen te zijn
Wilde niet meer goed schakelen en grootste en kleinste kransje niet meer pakken, na een schroefje en kabeltje (achter de derailleur) stellen pakt hij het grootste kransje weer goed en schakelt hij 90% weer zonder bokken. Alleen het kleinste kransje pakt hij gewoon niet, geen hapering ofzo maar hij gaat gewoon niet verder, kan stellen wat ik wil maar hij gaat gewoon niet verder. Erg vreemd, dacht met Ultegra (6700) een degelijke groep te hebben maar dit is nu al de derde keer binnen 1000km dat de derries vreemd doen. Ben zeer voorzichtig met de fiets dus weet zeker dat niets een tik heeft gekregen. Ik vind het maar raar dat je met een dergelijke groep gewoon niet vlekkeloos kan schakelen en hij her en der aanloopt, voor klein kan ik namelijk ook maar 5 kransjes achter gebruiken zonder dat de ketting als een malle tegen de voor kooi aanratelt
Je link is beetje gaar. Komt door de link. Try this.cybermans schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:42:
[...]
https://support.garmin.co...upport/case.faces?caseId={8c7b7b10-0424-11de-76c5-000000000000}
handig tabelletje
https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={8c7b7b10-0424-11de-76c5-000000000000}
[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 28-03-2014 08:58 ]
gefixed door url er om heen te knallenGraham schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:57:
[...]
Je link is beetje gaar. Komt door de link. Try this.
https://support.garmin.com/support/searchSupport/case.faces?caseId={8c7b7b10-0424-11de-76c5-000000000000}
[ Voor 25% gewijzigd door cybermans op 28-03-2014 09:03 ]
Deze waardes liggen dichter bij de werkelijkheid dan die in de tabellen die je vind in de boekjes van de fietscomputers.
jouw site:archetta schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:03:
Ik gebruik waardes van: http://sheldonbrown.com/cyclecomputer-calibration.html
Deze waardes liggen dichter bij de werkelijkheid dan die in de tabellen die je vind in de boekjes van de fietscomputers.
700 X 25 25-622 82.12 223 211 335 1308 2105
700 X 23 23-622 81.56 222 210 333 1302 2097
mijn site
700 x 23C 2096
700 x 25C 2105
ik zeg: net niet helemaal een wereld van verschil om nu te gaan zeggen dat de boekjes niet goed zijn
[ Voor 19% gewijzigd door archetta op 28-03-2014 09:12 ]
En gisteren was het weer zover. Auw onder de bal van mijn linkervoet, bij de kleine teen. Ik ken het, en het gaat er echt niet beter op worden. Klimritjes gaan wel, omdat je dan ook regelmatig je benen stil hebt bij dalen, maar vlakke ritten en Tacx of zo hurts like a mofo
Geen idee waar het aan kan liggen. SPD-SL, cleat positie is weer tikkie veranderd, maar dat lijkt ook niks te veranderen
Al eens mee bij een arts geweest?UltraSub schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:27:
Mijn Garmin staat gewoon op auto distance voor de wielsensor. Nooit het idee gehad dat die niet klopt.
En gisteren was het weer zover. Auw onder de bal van mijn linkervoet, bij de kleine teen. Ik ken het, en het gaat er echt niet beter op worden. Klimritjes gaan wel, omdat je dan ook regelmatig je benen stil hebt bij dalen, maar vlakke ritten en Tacx of zo hurts like a mofo
Geen idee waar het aan kan liggen. SPD-SL, cleat positie is weer tikkie veranderd, maar dat lijkt ook niks te veranderen
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Schoenen vooraan losser zetten?
Meer aan de "trek beweging" werken en niet te veel "drukken" op de voet?
Hee, de jouwe ook. Vervelend is dat hè4POX schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:06:
[...]
Hoe kan ik deze route downloaden. Mijn schoonouders wonen in Landgraaf. De volgende keer neem ik mijn fiets weer mee. Dit lijkt me een mooie route om eens mezelf tegen te komen.
Mocht je ook mtb-en, dat is helemaal geen straf daar.
Nope, wel een keer een voetreflexmassage gehad, waarbij de therapeut me meldde dat het op een ontsteking van een aanhechting leek. (Weer kwijt wat ze ook weer precies zei, maar goed was het niet, overbelasting)
Heb ik ook al aan gedacht. Rechtervoet nergens last van, maar goed, ze zullen ook zeker niet gelijk zijn.MrAngry schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:41:
Schoenen te smal?
Losser vooraan al geprobeerd. Andere inlegzooltjes hoor ik veel de laatste tijd, misschien eens naar gaan kijken inderdaad. Pull doe ik uiteraard, maar push zal toch echt nodig zijn als je moet gassenjspr schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:59:
Andere inleg zooltjes?
Schoenen vooraan losser zetten?
Meer aan de "trek beweging" werken en niet te veel "drukken" op de voet?
Heb zelf het idee dat ik op de buitenkant van de voet ga fietsen. Als ik pijn begin te voelen dan probeer ik wel eens meer op de binnenkant te gaan fietsen en dat verschil is voelbaar. Helaas lijkt dat geen natuurlijke houding, dus dat is zo weer terug. Inlegzooltjes klinken nog het meest logisch, de schoenen hebben nu zo'n 3000 km geklokt, niet spannend, maar wellicht is het standaard zooltje nu wel wat meer compressed zal ik maar zeggen, en verbloemt die niets meer.
Nouja nu loopt het ook wel, alleen de kleinste (11) niet. Kabels zijn jagwire wat voor zover ik kon vinden geen troep is.Kippenijzer schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 23:19:
Dan is hij toch echt gewoon ruk afgesteld. Mogelijk slechte kwaliteit kabels gebruikt, of slechte buitenmantel? 3x in 1000KM zou nooit mogen, en veel meer dan de 2 uiterste kransjes missen zou al extreem zijn. Als ik een middagje neem om mijn Ultegra (6700 serie, mogelijk heb je nog een 6600, geen idee hoeveel dat evt. nog scheelt) weer perfect af te stellen kan ik enkel het uiterste kransje (groot-klein en klein-groot dus) niet zonder trimming vrij laten lopen. Zeker met trimming moet 100% prima haalbaar zijn.
Eerste keer kwam volgens de FM omdat de kabels nieuw waren en dus iets uitgerekt waren door het inwerken, tweede keer stond de voor derrie plots zo scheef als een hoepel en nu opeens na ketting vervangen.
Daar heb ik dus extra op gelet, hij zit er hetzelfde op als hij er af ging, met de tekst op de schakels naar de frame kant.wackmaniac schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:55:
[...]
Niet je ketting verkeerd om erop? Shimano-kettingen hebben een binnen- en buitenkant en ik heb al een keer de fout gemaakt de ketting om te draaien. Staan vloeken en tieren dat het schakelen ruk ging, bleek dit weer een stuk beter toen de ketting met de juiste kant naar buiten erop lag...
Edit:nog even gegoogled en nu al diverse bronnen gevonden die zetten "chain writings on the outside"
Dat zou betekenen dat mn ketting er al verkeerd oplag (en dus ligt)
[ Voor 27% gewijzigd door sapphire op 28-03-2014 12:35 ]
De opschrift kant heeft een dicht plaatje. De andere kant heeft geen opschrift en heeft een klein spleetje.sapphire schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:22:
Maarja wat is dan de open kant? Enige duidelijke verschil wat ik kan zien aan de zijkanten is dat 1 kant opschrift heeft en de andere niet.
Pompslangetje past niet op de ventielverlenger...
Toch maar eens kijken voor andere ventielverlenger want het is wel handig als je ook bandjes met korter ventiel kan oppompen onderweg.
En dat countert dus ook direct het nadeel dat je geen normale band zou kunnen lenen, dat kan dus wel, als je maar een goede ventielverlenger bij je hebt
[ Voor 21% gewijzigd door Roet op 28-03-2014 14:51 ]

Schoef je dus op bestaande ventiel.
[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 28-03-2014 14:58 ]
Heb nu gewoon 60 mm ventielen.
Moet volgende week toch eens bellen voor eerste beurt. (inmiddels alweer 1000km gereden
Ik rijd met lage velgen...maar koop express met langer ventiel. Je wil je fiets buddies wel kunnen helpen natuurlijk.UltraSub schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:45:
Das ook een nadeel van hoge(re) wielen. Je kunt geen normaal bandje lenen als je er zelf doorheen bent om welke reden dan ook...
Echter zit ik nu met een 'klein' probleempje: mijn Garmin Edge 705 krijg ik niet meer in 't clipje / houdertje! Wat nu? Heeft iemand ooit alternatieve mounts gezien voor de Edge 705?

Mijn fietsenmaker geeft mij altijd binnenbanden met lang ventiel mee, deze kun je uiteraard ook gewoon op je normale velgen zetten.UltraSub schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:45:
Das ook een nadeel van hoge(re) wielen. Je kunt geen normaal bandje lenen als je er zelf doorheen bent om welke reden dan ook...
Mocht ik nu ooit eens met iemand meerijden die lek rijdt met hoge velgen is er altijd een juiste binnenband beschikbaar.
Sociaal gedacht
Een ventielverlenger voor reserve is ook nog een optie..Yohost! schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:05:
[...]
Mijn fietsenmaker geeft mij altijd binnenbanden met lang ventiel mee, deze kun je uiteraard ook gewoon op je normale velgen zetten.
Mocht ik nu ooit eens met iemand meerijden die lek rijdt met hoge velgen is er altijd een juiste binnenband beschikbaar.
Sociaal gedacht
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily
Nadat bikeroutetoaster niet zo geweldig meer werkt, ben ik overgestapt op gpsies.
Alleen ik mis 1 ding, weet iemand hoe je hier course point warnings aan kan zetten?
Dat ik bijvoorbeeld 200m voor een afslag een waarschuwing krijg.
Eerste beurt bij 1000 km?DDX schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 15:25:
Ik vraag binnenkort wel ff bij de fietsenmaker om goede verlenger.
Moet volgende week toch eens bellen voor eerste beurt. (inmiddels alweer 1000km gereden)
Afstellen van voorderailleur heb ik zelf al gedaan na 2 ritjes. (maargoed kan me voorstellen dat veel mensen dat niet zelf doen)
En zit er idd bij, 3 maanden of 1000km net wat er eerder komt.
(dat laatste dus bij mij
[ Voor 23% gewijzigd door DDX op 28-03-2014 16:42 ]
ik hoor tegenwoordig ook tot de club schoonouders in landgraafTheLemon schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 10:10:
[...]
Hee, de jouwe ook. Vervelend is dat hèMijn vrouw begon al te denken dat ik mijn schoonouders zo aardig vind, dat ik er zo graag naartoe ging. (Vind ze overigens super aardig, dat terzijde).
Mocht je ook mtb-en, dat is helemaal geen straf daar.
Nieuwe fiets willen ze toch meestal wel redelijk vlot nog een keer terugzienhavana schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:16:
[...]
Eerste beurt bij 1000 km?Volledig onzinnig. Bij 3000 km ketting vervangen, that's it.
Wel allemaal een andere vrouw hoop ik, of delen jullie??cybermans schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:55:
[...]
ik hoor tegenwoordig ook tot de club schoonouders in landgraaf
[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 28-03-2014 20:01 ]
Het kan toch geen kwaad om de spanning van de spaken even na te lopen en de rek in de kabels even te compenseren? Beide zaken kunnen juist vlak na ingebruikname geen kwaad. Hetzelfde geldt voor het nalopen van andere (cruciale) boutjes et cetera. Dat jij en ik dat soort zaken zelf doen maakt het nog niet stupide.havana schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:16:
[...]
Eerste beurt bij 1000 km?Volledig onzinnig. Bij 3000 km ketting vervangen, that's it.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Na dit weekend zal ik nog even micro-adjustments doen (hij schakelt mooi en niets loopt aan, maar weet zeker dat hij nog strakker zou kunnen), lijkt me nuttig voor tijdrijden erna
Alleen 2x vergeten mijn gps aan te zetten dus ik mis een heel stuk, is er een manier om dit handmatig in een .TCX bestand aan te passen. Anders klopt mijn Strava totaal niet
Dus een kaartje tekenen ofzo? Ik krijg namelijk de .gpx van een groepsgenoot nog dus ik heb de route.
[ Voor 16% gewijzigd door sapphire op 29-03-2014 11:59 ]
Leuk bord voor je de wijk in gaat

In actie!

Ik zag bij de Lidl hier (Breda-Dr Struyckenplein) een fietsstandaard voor zo'n 30eu. Zie ook deze folder op p 15 (= 23 volgens die flashreader).Jotuns schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:35:
Goedemiddag,
Hoe bergen jullie de fiets op? Ik ben pas verhuist en de schuur waar de fiets in moet komen te hangen is nog helemaal volgepropt en zal voorlopig dus nog geen ruimte hebben voor mijn fiets. Ik ben eigenlijk op zoek naar een standaard waar gelijk het achterwiel iets van de grond staat, waardoor iets makkelijker onderhoud (schoonmaken vooral) gepleegd kan worden. Iemand suggesties?
Als jullie echt in een groepje bij elkaar hebben gereden, kun je misschien net zo goed zijn gpx uploaden?sapphire schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 11:32:
Zo vandaag weer voor het eerst met een groepje gereden, was erg gezellig
Alleen 2x vergeten mijn gps aan te zetten dus ik mis een heel stuk, is er een manier om dit handmatig in een .TCX bestand aan te passen. Anders klopt mijn Strava totaal niet
Dus een kaartje tekenen ofzo? Ik krijg namelijk de .gpx van een groepsgenoot nog dus ik heb de route.
En waar letten ze dan op? Want aan Di2 is niets meer te stellen zeg maar.cybermans schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 18:59:
[...]
Nieuwe fiets willen ze toch meestal wel redelijk vlot nog een keer terugzien
Wat bedoel je met strakker? Als hij mooi schakelt en niks aan loopt, wat dan nog? Of bedoel je met die hele fijnafstelling het laatste geluidje er uit regelen? Ik wacht hier nog wat km's, tot de ketting beetje ingelopen is, en dan kijk ik ook eens of daar nog iets te halen valt...Kippenijzer schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 21:44:
Di2, leuk speelgoed. Het zit er eindelijk getest en al op (beetje jammer @ te korte remkabel, enkel even op de Tacx de 'final test' kunnen doen, met morgen de Coeverse heuvelentocht op de planning. Heb er zin in.
Na dit weekend zal ik nog even micro-adjustments doen (hij schakelt mooi en niets loopt aan, maar weet zeker dat hij nog strakker zou kunnen), lijkt me nuttig voor tijdrijden erna.
120KM Coeverse heuvelentocht. Beetje overbodig dat ik 18-19-21-23 door 19-21-24-28 vervangen had, maar okee, mooie tocht en Di2 is toch best prettig zo
Even uitpuffen, en vervolgens relaxed de terugweg aangevangen: met windje mee terug naar huis over de Lekdijk. Het verbaasde me dat ik er na ruim 160km nog een sprintje kon uitpersen op de Algerabrug, en thuis stond er 172km op de teller, met 27,2 gemiddeld in hoog D1. Meer van dit soort dagen graag
http://www.strava.com/activities/124901402

Gelijk even een rustig rondje gereden van een kleine 45km om ervan te genieten. Zo'n fiets had ik eerder moeten halen, wereld van verschil
Zag eerder ergens een vraag hoe zwaar deze fiets nu is: dat is op de kop af 9,5kg. Ik vermoed dat een grootste gewichtverminderingsslag gemaakt kan worden met nieuwe wielen t.z.t., zeker als er wat meer keus komt aan disc-ready wielen. Daarna wordt het (duur) schaven
Vandaag ff niet gefietst, en dat zal de komende 3 dagen ook niet gebeuren...
Afgelopen 3 dagen wel gefietst, in totaal 200km. Dus dat tikt lekker aan. 1x lek gereden in Rotterdam, dat was dan weer minder. Deze maand al weer meer dan 550km gefietst, en die Specialized Strava Challenge houdt me gemotiveerd
Het blijft de hele week mooi weer, rond de 20 graden.
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Verwijderd
Dat is een behoorlijk blits fietsje, zeker voor een 1e fiets! Nice hoor!Trenchdog schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 18:35:
Vanmiddag heb ik mijn eerste racefiets op kunnen halen, de Specialized Roubaix SL4 Sport SRAM Disc
Dit topic is gesloten.