Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.033 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Trenchdog schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:27:
Na een tijdje op de weg gereden te hebben met mijn mtb, en na lekker trainen op de Kickr, ben ik overstag gegaan en heb ik een racefiets besteld. Het is de Specialized Roubaix SL4 Sport SRAM Disc geworden (tenzij die onverhoopt toch niet meer leverbaar is).

Uitgangspunten waren voor mij een degelijk frame om in de toekomst wat te gaan upgraden, met een redelijke groep erop. De schijfremmen hadden mijn voorkeur vanwege mtb's waar ik nooit anders heb gehad. Nu duimen dat hij aanstaande zaterdag mogelijk al beschikbaar is 8)
Proficiat! Ben wel benieuwd, want de SRAM Red22 hydrauliek is nog met recall lopende/bezig....

Ikzelf rij naast MTB op de Roubaix SL4 rond, op basis van de Pro Race (met wat upgrades zoals in dit topic eerder beschreven)

[ Voor 7% gewijzigd door NielsTn op 24-03-2014 09:37 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:19
Voor de Vredesteind Fortezza zie ik 2 versies (gewone en slick versie). Wat is het verschil en welke is voor de tourfietser het beste te gebruiken?

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Beide zijn goed. De slicks hebben geen profiel en zijn daardoor wat lichter. Op papier rijden de slicks een fractie beter maar zijn ook minder lekbestendig. Ik gebruik overigens de "gewone".

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Zondag een heerlijke lange rit gemaakt met enkele van de leden van een van mijn fietsclubs. Rondje Groningen - Diever, met een lus ruim om Drachten heen, een ruime 170KM al met al. Weer was prima, tempo niet onaardig en pas op de terugweg bij Assen met nog 30KM te gaan doorweekt door de hagelbuien (de eerdere buienen zaten we *net* 2 minuten binnen in Diever voor een kop koffie). Heerlijk tochtje zo.

Als alles meezit heb ik eind van de week mijn Di2 Ultegra 6770 set compleet (niet voor 11speed achterderrie gegaan omdat ik dan van 2 wielen een nieuwe body moest gaan fixen wat weer teveel kost). Gezien meeste onderdelen los gekocht zijn zal 99% zeker een firmware upgrade nodig zijn, dus ondanks de (kostentechnische) keuze voor de EW67-A Front Junction wel een BCR2 gehaald (die dus PC interface kan spelen voor firmware upgrades). Zonder de nieuwere EW90 Junction is het mogelijk gewoon met een verloopje naar de normale EW-SD50 pluggen (dus 1 extra kabeltje hiervoor besteld) alsnog je hele kit te upgraden blijkt gelukkig. Ben benieuwd hoe het zal bevallen.

@ 11T op je cassette: Voor mij onmisbaar in de Alpen, ik kan totaal geen bochten nemen maar met 53x11 kan ik met 150-160rpm vrij prima gaatjes dichten in de afdaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
Hoe focking hard ga je dan wel niet..

ff rekenen: dikke 90KM bij 150RPM

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Even over wel of geen 11 / cassette e.d., mijn teamfiets voor dit jaar heeft de nieuwe 11 speed ultegra en ik gebruik een 11-23 cassette. Zoals ik al tegen iedereen zeg die ernaar vraagt ben ik heel blij met het 11 kransje, want dan loopt de 12 beter. De 11 op zich kan me echt gestolen worden. Genoeg ploeggenoten/andere elite renners die erbij zweren dat je een 11 nodig hebt voor de Nederlandse klassiekers, ik snap dat echt niet...

Verder is het voor Nederland het inderdaad gewoon heel fijn om vanaf 19 het per 1 tandje te laten verspringen, dus met 18 en 16, maar daarover is iedereen het hier volgens mij wel eens :).

Zelf dit weekend mijn drieweekse trainingsblok afgemaakt, helaas alleen dit weekend beide trainingen in moeten korten, zaterdag zag ik de buien wel aankomen en nog op tijd thuis, gisteren was het echt te ver van huis en dus door de regen/hagel terug.

Samen nog wel goed voor 260 kilometer inclusief trainingswedstrijdje van 80 kilometer op zondag (ook nog gewonnen) en over de afgelopen drie weken ruim 52 uur / 1600 km getraind incl. veel trainingswedstrijdjes en intervals. Daarmee is de basis voor het seizoen nu wel gelegd, nu een rustweekje en aankomend weekend echt gaan koersen! Zowel zaterdag als zondag koersen in België, elk ongeveer 120 km omloop. Zin in :)

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28
havana schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:40:
11-28, een slechtere cassette bestaat er niet! Alsof je in een auto zit met alleen een 1e, een 3e en een 5e versnelling.
Toch even terug hierop komen aangezien ik vandaag even een stukje erop kon fietsen. Ik merk wel wat gemist idd. ;)

Van de Ultegra 6700 welke zou jij dan adviseren (in NL)?
  • 11-23: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23
  • 11-25: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25
  • 11-28: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28
  • 12-23: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23
  • 12-25: 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25
  • 12-30: 12-13-14-15-17-19-21-24-27-30

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

12-23

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Precies.

Die 11-28 houd je dan gewoon voor als je eens naar de heuvels gaat. Met behulp van de 12-23 kun je er zelf overigens nog een 12-28 van maken (je pakt dan de 12, de 13 en de 16 van de 12-23 en de rest van de 11-28).

[ Voor 96% gewijzigd door havana op 24-03-2014 11:41 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Is dat in combinatie met een compact ook bruikbaar genoeg voor de heuvels in de Ardennen en Limburg (en eventueel bergen in Frankrijk) of vooral gericht op de vlakke polders?

Gisteren trouwens weer een rondje gemaakt na mijn botsing afgelopen woensdag. Gelukkig snel hersteld en weinig last meer van mijn rib. De 82 kilometer gingen als de brandweer en precies tussen alle buien doorgefietst. Vandaag gelijk maar weer op de fiets naar het werk gepakt ivm NSS en een andere weg gekozen voor mijn ongeluksweg :) Het was overigens wel bijzonder koud vanmorgen.

[ Voor 57% gewijzigd door M@cer op 24-03-2014 11:53 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
12-23 is geschikt voor 't vlakke land. Voor Limburg, Ardennen en Alpen e.d. heb je sowieso achter iets kleiners nodig tenzij je the_RJ heet.

Wat je vooraan verandert hangt een beetje van jezelf af. Ik kan zelf in Limburg en Tecklenburg goed wegkomen met 39. In de Ardennen ook wel, maar bij langere ritten toch liever 34. Hooggebergte natuurlijk sowieso 34.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39

Pelle

🚴‍♂️

M@cer schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:47:
Is dat in combinatie met een compact ook bruikbaar genoeg voor de heuvels in de Ardennen en Limburg (en eventueel bergen in Frankrijk) of vooral gericht op de vlakke polders?

Gisteren trouwens weer een rondje gemaakt na mijn botsing afgelopen woensdag. Gelukkig snel hersteld en weinig last meer van mijn rib. De 82 kilometer gingen als de brandweer en precies tussen alle buien doorgefietst. Vandaag gelijk maar weer op de fiets naar het werk gepakt ivm NSS en een andere weg gekozen voor mijn ongeluksweg :) Het was overigens wel bijzonder koud vanmorgen.
Ik vond het ook wel fris ja. Maar de laagstaande zon in de rug, over de oevers van de IJsseldijk maakt dan weer een hoop goed. Voordeel van kou is dat je niet gaat lanterfanten, het is gewoon in 1 keer volle bak om snel op te warmen en niet meer af te koelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

cybermans schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:55:
Hoe focking hard ga je dan wel niet..

ff rekenen: dikke 90KM bij 150RPM
Top lag op 92-93 inderdaad, en zonder trappen remde ik af door rijwind :P. Je moet wel een beetje high-rpm kunnen fietsen, anders is het denk ik walgelijk gevaarlijk, omdat veel mensen op hun zadel gaan bouncen. Zelf had ik veel 110+ gemiddeld ritjes gedaan afgelopen jaar en kon dus flink hoog/snel zonder bouncen. Gecombineerd met een training voor tijdrit houding kon ik dus zelfs extreem diep in de beugels hangend nog vrij zieke rpm trappen. Tot op heden zijn de trainingen helaas te weinig en ben ik veel van die vorm kwijt, 125+ rpm is inmiddels toch echt weer bouncy :+
M@cer schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:47:
[..]Gisteren trouwens weer een rondje gemaakt na mijn botsing afgelopen woensdag. Gelukkig snel hersteld en weinig last meer van mijn rib. [..]
Goed te horen dat het herstel zo voorspoedig gaat!

[ Voor 16% gewijzigd door Kippenijzer op 24-03-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Afdalen is leuk, maar in een een miliceconde kan het afgelopen zijn. Zolang ik niet betaald krijg om te rijden doe ik het liever rustig aan.
Ik zet liever een goede tijd neer met het naar boven klimmen omdat iedereen hard een berg af kan stuiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik neem meestal de trein naar beneden. Gegarandeerd een KOM en reuze veilig :P

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
zou je dan niet even obama's beast lenen? alleen uitkijken voor drempels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Met jspr. Ene afdaling is trouwens de andere niet; Pont d'Espagne is zo onoverzichtelijk door het bos, dan het bovenste deel van de Tourmalet. Daar heb je zo'n goed zicht met prima asfalt. Daar heb ik zonder bijtrappen de 70 aangetikt.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Doe het dan ook enkel als ik me goed voel en de weg overzichtelijk is, anders denk ik wel 3x na, ik ben niet voor niets ook zo'n mietje in de bochten ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Ik heb gisteren ook een nieuwe 11-23 11 speed cassette besteld. Die 11-28 die erop lag is in combinatie met een 34 voorblad echt dramatisch. Gisteren op de dijk miste ik echt een aantal tandjes tussen de 15-19.

Direct zo'n Park Tool dingetje besteld dat de kettingslijtage meet. Volgens mijn informatie moet na 0,5% slijtage een Ultegra 11 speed ketting vervangen worden. Iemand hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
havana schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:38:
Precies.

Die 11-28 houd je dan gewoon voor als je eens naar de heuvels gaat. Met behulp van de 12-23 kun je er zelf overigens nog een 12-28 van maken (je pakt dan de 12, de 13 en de 16 van de 12-23 en de rest van de 11-28).
Klinkt goed (voor hetzelf maken van de 12-28) :D Overigens is het dan wijs om een extra keting te kopen? Overigens heb ik wel triple.

[ Voor 3% gewijzigd door Graham op 24-03-2014 13:20 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In principe kun je meerdere cassettes gewoon met één ketting rijden zo lang je de ketting maar op tijd vervangt.

Vroeger hanteerde ik 3500 km als criterium, tegenwoordig meet ik het op op de volgende manier:
digitale schuifmaat, zet 'm op 118 mm, binnenbekken tussen de ketting steken en uitschuiven.
> 120,5 mm = versleten, dat komt neer op iets van 0,8 % (nieuw is iets van 119,6 mm).
Je kunt ook zo'n slijtagemetertje gebruiken, da's eigenlijk hetzelfde principe. Maar een digitale schuifmaat heb ik toch, dus ja.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 24-03-2014 13:38 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham: als je een triple hebt dan is die 12-23 toch ook prima?
30/23 is maar iets zwaarder dan de 34/28 die je op een compact hebt namelijk.
Pelle schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 00:06:
Over aanrijdingen gesproken: vandaag had ik op de stadsfiets een aanrijding, met een kerel die zonder te kijken het fietspad overstak (goh, trek ik dat aan ofzo :P). Kon hem niet meer ontwijken en nu flinke schade aan de fiets. Over de schuldvraag waren we het niet eens, en die vent is er dus gewoon vandoor gegaan terwijl ik met de politie aan de lijn stond om uit te vissen hoe we dat meningsverschil moesten oplossen.
Politie zegt vervolgens dat het voor de wet geen aanrijding is, en dat er van een VPO (Verlating Plaats Ongeval) dus geen sprake kan zijn. Ben ik mooi klaar mee, want de politie zelf gaat er daarom vermoedelijk ook geen vervolgactie aan knopen.

Geluk bij een ongeluk is dat ik niet op een dure racefiets zat, want dan was de niet te verhalen schade waarschijnlijk nog een stuk groter geweest. Maar ik baal wel stevig, al was het maar omdat er geen manier lijkt te zijn om het recht aan je zijde te krijgen, wanneer iemand in een ongeval waarbij geen motorvoertuig is betrokken er gewoon straffeloos vandoor kan gaan.
Het is al weer ff geleden, maar na allerlei gedoe bij de politie kon ik er vanmiddag eindelijk terecht. De agent gaf mij gelijk in de schuldvraag, en de kerel met wie ik de botsing had kan strafrechtelijk vervolgd worden omdat hij een plaats ongeval heeft verlaten.

Echter: als ik aangifte zou doen, zou de politie er niks mee doen, omdat de totale schade onder de € 850 is gebleven. En de richtlijn van justitie is dat er bij schade onder dat bedrag geen onderzoek wordt ingesteld, en dus ook geen vervolging komt :(

Nou zal die schade me een zorg zijn (ik heb er al meer tijd ingestoken dan het me ooit in geld zou opleveren), maar het feit dat je je dus gewoon uit de voeten kunt maken in zo'n situatie steekt wel enorm :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Ehm ik zou gewoon bij die kerel melden dat hij strafrachtelijk vervolgd kan worden wegens ongeval verlaten maar dat je afziet van aangifte doen indien hij de schade vergoed.

Al doen ze geen onderzoek, het staat wel in de systemen van de politie en ik weet niet of het bij bv een VOG aanvraag naar boven komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

M.b.t. het afdalen: klopt, overzichtelijk, onoverzichtelijk, maar "iets" op de weg?

Check -> https://vimeo.com/71211822

De jongen die hier crashte (sleutelbeen gebroken, lip doormidden, tand er uit en een hoofdwond) is de dag na het ongeval terug gegaan omdat hij niet begreep waarom hij gecrasht was. Hij is van onze groep de beste klimmer en een hele goede afdaler.

Er lag blijkbaar iets van vet/olie op dat gedeelte van de weg i.c.m. afgesleten asfalt, hoge slenheid (65Km/u volgens zijn Garmin) en redelijk laat remmen. Dus ook al is het zo overzichtelijk als met 65Km/u je achterkant uitbreekt ben je te laat.... en hij heeft heel veel geluk gehad en zit alweer goed op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

cybermans schreef op maandag 24 maart 2014 @ 14:08:
Ehm ik zou gewoon bij die kerel melden dat hij strafrachtelijk vervolgd kan worden wegens ongeval verlaten maar dat je afziet van aangifte doen indien hij de schade vergoed.
Hét probleem in deze kwestie is dat ik niet weet wie het is / waar hij woont. Er is wel iemand die dat weet (namelijk een getuige, waarvan die vent het huis is binnen gegaan na die aanrijding), maar die wil niet meewerken. "Ik ken die man niet" was haar reactie.

Dus het enige wat ik nu nog kan doen is zelf nog langs dat huis gaan, en die vrouw vragen of ze alsnog wil overwegen de gegevens van die kerel wil doorgeven. Maar goed, als ze blijft zeggen dat ze niet weet wie het is, dan heeft een aangifte dus geen zin omdat je niet weet tegen wie je aangifte moet doen. De enige partij die daarachter kan komen is de politie, maar die willen niet omdat de schade te laag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Heb je die aangifte niet nodig voor je verzekering?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Die vergoeden niks; een WA-verzekering keert alleen uit als ik zelf schade aan een ander toebreng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ

the_RJ

Banana Hammock!

Met jspr, je weet nooit wat je tegenkomt. En allerlei capriolen om sneller te dalen zijn vaak amper effectief. Niet om generaliserend te zijn, maar vaak als ik rare capriolen zie dan zijn het Nederlanders. Ik heb heel vaak de gedachte vergelijkbaar met skiën, Nederlanders zeggen dat ze goed kunnen skiën, want ze skiën al 5 jaar. Effectief skiën ze dus 5 weken... De gemiddelde Nederlandse wielrenner heeft relatief weinig daalervaring en veel minder controle/stuurmanskunsten dan hij/zij denkt.

Waarom mensen serieus bij gaan trappen in een afdaling is mij dan ook een raadsel, in een serieuze afdaling maak ik misschien 5 omwentelingen na een haarspeldbocht en dan is het gewoon laten gaan. Met je fiets leren controleren en goede lijnen leren rijden win je meer tijd en geef je jezelf ook de mogelijkheden om goed te reageren als je wel iets tegenkomt. Ik ken genoeg mensen die door snel willen dalen/slechte stuurmanskunsten e.d. allemaal onderuit zijn gegaan in afdalingen.

Ben zelf twee keer in de problemen gekomen in een afdaling. Eerste keer was in de Vogezen met 70 km/h per uur op stuk van ~7-8% een klapband krijgen terwijl er een bocht aan kwam (afdaling richting Gerardmer). Kwam wel gewoon gecontroleerd (voet uitklikken, gedoseerd remmen tot je wiel beetje gaat 'driften' fiets rechtdoor sturen en weer remmen, herhalen tot stilstaan).

De tweede keer was 99% mijn eigen schuld, want het was nergens voor nodig. Afdaling in Spanje die eindigde bij een rotonde (eigenlijk dus einde afdaling), ik had meer snelheid (>50 iig) dan een teamgenoot voor mij en moest voor die rotonde kiezen voor even bijtrappen en inhalen of remmen en erachter blijven en ik besloot het eerste. Was domme keuze, want ik had daardoor verre van ideale lijn op die rotonde. Bijkomend probleem: asfalt op die rotonde bleek niet vlak. Het was een grote rotonde dus leek alsof ik makkelijk met hoge snelheid erdoor kon, maar door een bult in het asfalt werd ik uit mijn zadel gelanceerd en verloor daarmee de druk op mijn pedaal en daarmee ook op het achterwiel, dus die ging al glijden. Uit reflex heb ik toen mijn andere voet nog weten uit te klikken en terwijl ik eigenlijk al op weg was naar het asfalt mezelf weer omhoog geduwd met mijn voet (volgens ploeggenoten waren er vonken te zien, Speedplay pedalen, metaal plaatje onder), vergelijkbaar met hoe Sagan niet viel in de Tour proloog van 2012, maar dan met hogere snelheid. Klinkt nu als een mooi verhaal, maar het was gewoon echt verschrikkelijk dom. Als het fout was gegaan was ik met 50 over het asfalt gegleden en vol op zo'n halve meter hoge Spaanse stoep geknald.

Moraal van het verhaal: er kan veel mis gaan in een afdaling (niet om mensen angst in te praten overigens, afdalen is op zichzelf gewoon heel mooi en leuk!), maar als het fout gaat dan gaat het niet fout in de moeilijke bocht, maar ergens waar je het niet verwacht, waar het overzichtelijk lijkt en waar je dus denkt snelheid te kunnen maken. Als je snel wil dalen, doe dat door goed met je fiets om te kunnen gaan, maar zoek geen limiet op.

Als het op puur snelheid aankomt, ga dan een keer de Fedaia afdalen, bij 107 km/h ben ik toch maar gaan remmen, ondanks dat er nog lang geen bocht aan kwam. Net daarvoor kwam een toenmalig teamgenoot (die een paar dagen later onderuit ging in een afdaling elders) me nog voorbijzetten ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik ben ook niet zo'n held met dalen. Sneller dan 62 ben ik volgens mijn statistieken nooit gegaan. Dat heeft er wellicht mee te maken dat ik nog geen afdalingen heb gehad die geschikt waren om harder te gaan, maar liever kom ik heelhuids beneden dan dat ze me van het asfalt kunnen schrapen omdat ik een keer de 80 of hoger wilde aantikken.

Afgelopen vakantie in de Auvergne had ik me een beetje vergist in hoe snel het donker werd. De afdaling van een cat2 col bij onze camping (8km @ gelijkmatig 5% ongeveer) ging na zonsondergang. De weg was heel rustig, overzichtelijk, met zeer goed asfalt, maar onverlicht. En met opeens 25m een hert dat voor me de weg overstak. Ik reed toen tegen de 60, dus dat is 16m/s. Minder dan 2 seconde eerder had ik er bovenop gezeten; ik wil niet weten hoe dat was afgelopen. Nu scheerde ik er met het hart in de keel op een paar meter voorbij.

Mijn topsnelheid deel ik overigens tussen de afdaling van de Eyserbosweg en een voluit (solo) sprint op het vlakke, zie ik net :P

Een vriend van mij is overigens al helemaal geen held met dalen. Die heeft in 3 afdalingen van de Alpe d'Huez een complete set remblokjes verbruikt. Harder dan 35 is 'ie niet gegaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Hier ook geen held met afdalen. zie hier in Noorwegen ook vaak lui voorbijkomen die volgens mij voor de 1e keer op een racefiets zitten. Vol afdalen, afwijken van de beste lijn en 3 meter achter een voorganger hangen met 70 km/u om vervolgens op de andere weghelft de bocht uit te komen. Ik blijf altijd lekker een eind bij dat soort lui vandaan :X.

Ikzelf vind het overigens wel leuk om lijnen te rijden in de afdaling, heb zelf het idee dat hierdoor mijn daalkunsten al stukken beter zijn als voorheen. Gewoon lekker op tijd remmen en met een mooie krul de bocht door. Bevalt me beter als een kamikazepiloot de bocht naderen en er vervolgens achterkomen dat je veels te laat remt, met alle gevolgen van dien. Zie nu dat ik die laatste groep prima kan volgen in de afdaling, terwijl ik een fractie van het risico neem.
Pelle schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:24:

Mijn topsnelheid deel ik overigens tussen de afdaling van de Eyserbosweg en een voluit (solo) sprint op het vlakke, zie ik net :P

Een vriend van mij is overigens al helemaal geen held met dalen. Die heeft in 3 afdalingen van de Alpe d'Huez een complete set remblokjes verbruikt. Harder dan 35 is 'ie niet gegaan 8)7
hahaha, dat is dan de andere kant van het Spectrum. Hoop dat die vriend geen mooie volcarbon velgen gaat monteren want dan heeft die grote kans dat de boel warmloopt :)

[ Voor 26% gewijzigd door Rene op 24-03-2014 15:37 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik wil ook absoluut niet 'patsen' met de getallen. Een clubgenoot had 102 meen ik als top, mooi voor hem. Ik kom vast ooit nog wel een keer ergens op 100+, maar ga er geen moeite voor doen. 75+ lukt me vrij makkelijk bij dalen op prettige wegen, zonder ervoor bij te trappen. In dit geval zag ik de 90+ pas na afloop bij het uitlezen. Zelf gewoon lekker in de juiste mood naar 2 clubgenoten gefietst die wel netjes de bochten konden nemen (zelf rem ik overdreven lang voor een haarspeld dus al af, geen risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb redelijk veel afgdaald hier in de buurt, en ik voel mijn nog steeds niet 100% op mijn gemak simpelweg omdat asfalt de onbetrouwbare factor is in het geheel (een weg loopt zoals die loopt, en hoe bochten lopen en met welke snelheid je die kunt nemen kun je leren).

Houdt er trouwens rekening mee dat er juist in de bergen vaak gruis/grond op de weg kan liggen, zo is een ander fietsmaatje van mij op een afdaling onderuit gegaan door een licht gekleurde brokkelsteen van +/-4-5Cm die op de witte middenlijn lag. BAM! daar lig je dan met een gebroken teen, een paar schaafwonden en schade aan je fiets.

Zoals eerder gezegd: is een beetje snelheid het allemaal waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Ik probeer juist in afdalingen m'n rust te pakken. Zie het vaak als een welverdiende pauze, lekker een beetje sturen.. trap daardoor zelden bij en hoef dan ook net zo weinig te remmen. Met een beetje mazzel valt er zelfs nog wat te eten en drinken. Mn max ooit ligt ongeveer op 70 per uur, vond dat al hard zat met slechts een paar kilo carbon onder mn kont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:46:
Graham: als je een triple hebt dan is die 12-23 toch ook prima?
30/23 is maar iets zwaarder dan de 34/28 die je op een compact hebt namelijk.
Oh is dat zo?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Toen ik net 4-5 maanden op een racefiets zat (zonder enige sportiviteit tot een half jaar daarvoor) kon ik met mijn triple met 30x25 prima de Ventoux opkomen. Als je een beetje getraind bent en niet een enorme RPM fietser bent (zelf wil ik liefst wel 95+ blijven fietsen, dus dan wil je een lichter verzet), moet 30-23 niet extreem problematisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Als je een 30 tandwiel voor hebt (kleine tandwiel van een triple), dan doe je met iedere pedaalomwenteling 30/23 = 1,30 wielomwentelingen.

Op een compact met 34 binnenblad (en 28 achter) doe je met iedere pedaalomwenteling 1,21 wielomwentelingen. Dat is nog geen 7% verschil (oftewel: cadans 75 met de 34/28 levert dezelfde snelheid als cadans 70 met 30/23).

Tot een procent of 7 a 8 is dat voor de meeste mensen prima te doen. Pas als je naar langere tijden van 8% stijging of hoger gaat kan ik me voorstelen dat je liever wat lichter trapt.

Met een 25 tandwiel achter zit je op een triple ook op de 1,2 wielomwentelingen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ik moet duidelijk meer gaan verdiepen in verzetten ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ken toch een heleboel mensen voor wie 30x23 echt te zwaar is bergop.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Zeker op een Galibier achtige klim. Staat gelijk aan 39x26 volgens mij. Toen ik de Alpe d'Huez reed in 51 minuten heb ik volgens mij een heel gedeelte 39x27 gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Zo vandaag lekker rondje gefietst.
Vanmorgen nog wel ff regenbuitje over me heen gehad maar rest van dag lekker zonnetje :)
Wat een politie stond er bij Noordwijk trouwens, daar maar stukje omgereden ;)

http://www.strava.com/activities/123616642

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:34
Janusz schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:55:
Zeker op een Galibier achtige klim. Staat gelijk aan 39x26 volgens mij. Toen ik de Alpe d'Huez reed in 51 minuten heb ik volgens mij een heel gedeelte 39x27 gereden.
Zo. Dat is best een deftig verzet. Ik hoop eigenlijk dit jaar ook onder het uur te komen, maar om daarvoor stukken op de 39x27 te moeten rijden? In de Ardennen lukt me dat goed, ook 39x24 wel, maar dat zijn klimmen van 5km met 6% average. Geen 9%. Wat voor cadans pakte je toen?

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Als jij niet onder het uur komt in deze vorm.. 8)7 8)7 8)7 8)7

Afijn wat spulletjes gekocht...

Tweedehands AX Lightness Daedalus

Afbeeldingslocatie: http://forum.tour-magazin.de/attachment.php?attachmentid=423475&d=1391237774

En een paar weken geleden nog een Chinees kartonnen zadeltje van (naar verluidt) 90 gram..

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/125tn5l.png

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
Vanavond bezig geweest een BMC TMR01 frame op te bouwen.
Ben nog niet verder gekomen dan de interne kabels: aardig karwei ;-)

Gaat om dit frame:
Afbeeldingslocatie: http://www.roadbike.de/sixcms/media.php/6/thumbnails/RB-BMC-TMR01-TeamRed-Rahmenset-Saison2013.jpg.3048088.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:27
Pelle schreef op maandag 24 maart 2014 @ 13:46:
Echter: als ik aangifte zou doen, zou de politie er niks mee doen, omdat de totale schade onder de € 850 is gebleven. En de richtlijn van justitie is dat er bij schade onder dat bedrag geen onderzoek wordt ingesteld, en dus ook geen vervolging komt :(

Nou zal die schade me een zorg zijn (ik heb er al meer tijd ingestoken dan het me ooit in geld zou opleveren), maar het feit dat je je dus gewoon uit de voeten kunt maken in zo'n situatie steekt wel enorm :/
Maar dan hebben ze je wel verkeerd geïnformeerd: hoofdregel is dat bij schade en/of letsel er vervolgd wordt. Daarnaast heb jij als slachtoffer altijd de ruimte om indien er niet verder vervolgd wordt bij het Gerechtshof een klacht in te dienen (Artikel 12 Wetboek van Strafvordering) om vervolging te bevelen. Ik heb daar regelmatig mee te maken (zowel namens slachtoffers als namens verdachten) en die richtlijnen van het OM moeten toch echt wijken voor de beslissing van het Gerechtshof.

Ik zeg: "aangifte doen, zou ik ook doen".
wezep schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:06:
Vanavond bezig geweest een BMC TMR01 frame op te bouwen.
Ben nog niet verder gekomen dan de interne kabels: aardig karwei ;-)

Gaat om dit frame:
[afbeelding]
Vet. Opbouwen als TT fiets?

Gisteren stond mijn dochter aan de start van haar tweede wedstrijd. Nog niet alle onderdelen van haar fiets zijn binnen, dus ze reed o.a. op mijn cranks (Rotor 3D24), met de stuurpen van de MTB van haar moeder en op een setje wielen van mij.
Riv Ede

[ Voor 25% gewijzigd door StevenK op 24-03-2014 22:17 ]

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

StevenK schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:09:
[...]

Maar dan hebben ze je wel verkeerd geïnformeerd: hoofdregel is dat bij schade en/of letsel er vervolgd wordt. Daarnaast heb jij als slachtoffer altijd de ruimte om indien er niet verder vervolgd wordt bij het Gerechtshof een klacht in te dienen (Artikel 12 Wetboek van Strafvordering) om vervolging te bevelen. Ik heb daar regelmatig mee te maken (zowel namens slachtoffers als namens verdachten) en die richtlijnen van het OM moeten toch echt wijken voor de beslissing van het Gerechtshof.

Ik zeg: "aangifte doen, zou ik ook doen".
Thanks voor de info. De agent vertelde me dat ik inderdaad de mogelijkheid tot zo'n artikel 12 procedure had, maar dat hij nog maar 1 keer had meegemaakt dat dat succesvol was geweest. Ik wil graag geloven dat zo iemand me niet zit voor te liegen, maar het stuit me wel tegen de borst dat hij zelf tussen de regels door afraadde om aangifte te doen, omdat ze er toch niks mee zouden doen.
Gisteren stond mijn dochter aan de start van haar tweede wedstrijd. Nog niet alle onderdelen van haar fiets zijn binnen, dus ze reed o.a. op mijn cranks (Rotor 3D24), met de stuurpen van de MTB van haar moeder en op een setje wielen van mij.
[afbeelding]
Cool, zo'n kleine op de racefiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:38

sapphire

Die-hard pruts0r

Over het afdalen, ik bene r zeker geen held in, vandaag rustig gereden puur kilometertjes maken en genieten van het weer :)
Reed bij Zandvoort en maar even doorgereden naar Bloemendaal, was erg benieuwd naar het beruchte "kopje van Bloemendaal", had al wat verhalen gehoord van vaders maar vond het wel meevallen. Leuk klimmetje maar niet echt om je nou stuk op te rijden, maargoed mss zat ik wel verkeerd. Afdaling ervan vond ik maar niks, stuiterde alle kanten op met die gare bestrating/klinkers :(

Topsnelheid vandaag toevallig gehaald op een recht stuk mooi asfalt wat licht afliep bij langevelderslag, 59.8 km/u :) Hard zat.

Even twee plaatjes :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LvJBQ14ho11WUGO84IEhpV0d/full.jpg?nohitcount=1

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WRYgjpSS1DRAzDn0fleSvkJ6/full.jpg

Het frametasje zit er normaal niet op, maar was even nodig om wat uit te proberen.

[ Voor 7% gewijzigd door sapphire op 24-03-2014 22:59 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Mooie foto Steven!

Moest echter toch direct aan deze foto denken..

Afbeeldingslocatie: http://www.bikerumor.com/wp-content/uploads/2010/09/nddcn-450x600.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
sapphire schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:57:

Reed bij Zandvoort en maar even doorgereden naar Bloemendaal, was erg benieuwd naar het beruchte "kopje van Bloemendaal", had al wat verhalen gehoord van vaders maar vond het wel meevallen. Leuk klimmetje maar niet echt om je nou stuk op te rijden, maargoed mss zat ik wel verkeerd. Afdaling ervan vond ik maar niks, stuiterde alle kanten op met die gare bestrating/klinkers :(
Zo te lezen heb je inderdaad van de andere kant opgefietst.. Naar boven zijn steentjes en dalen is asfalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

M@cer schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 08:14:
[...]

Zo te lezen heb je inderdaad van de andere kant opgefietst.. Naar boven zijn steentjes en dalen is asfalt.
Ben dezelfde weg op als naar beneden gefietst omdat ik de weg anders niet wist :+
Dus ook stenen op.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

havana schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:43:
Ik ken toch een heleboel mensen voor wie 30x23 echt te zwaar is bergop.
:o :o

Gisteren wat banden gewisseld op mijn fietsen, en mijn SLX staat nu op Vredestein banden i.p.v.. Continental.

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7124/13398781905_33fdae29b2_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7338/13398781855_b47563fd93_z.jpg

En de verwarming diende goed als banden rek merkte ik 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

MMUilwijk schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:48:
[...]

Zo. Dat is best een deftig verzet. Ik hoop eigenlijk dit jaar ook onder het uur te komen, maar om daarvoor stukken op de 39x27 te moeten rijden? In de Ardennen lukt me dat goed, ook 39x24 wel, maar dat zijn klimmen van 5km met 6% average. Geen 9%. Wat voor cadans pakte je toen?
Ik denk dat ik toen wel rond de 90 rpm zat. Heb op de Alpe toen een snelheid van 16-18 kmh gehouden en heb alleen de meest lastige stukken de 27 gebruikt. Was meer om aan te geven dat een 27 geen overbodige luxe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
90 rpm is idioot hoog voor een wielertoerist. Zal wel eerder 80-85 zijn (dat is al behoorlijk hoog voor een wielertoerist).

[ Voor 26% gewijzigd door havana op 25-03-2014 09:31 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17
sapphire schreef op maandag 24 maart 2014 @ 22:57:
Over het afdalen, ik bene r zeker geen held in, vandaag rustig gereden puur kilometertjes maken en genieten van het weer :)
Het is geen bijzonder klimmetje, maar helaas wel het beste wat we hebben in de buurt van Amsterdam. Het kopje moet je trouwens gewoon 7 keer doen :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
Woon een gewone racefiets. BMC heeft als tijdritframe de TM01.
Komt Sram Red, 3T en Mavic Cosmic Carbon SLS op.
Ter vervanging van mn Scott Addict (is te koop BTW!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Vanochtend naar t werk gefietst. Toch handig een auto-lap instelling op 5km interval. Wel verdomd lastig om warm te trappen, ik kreeg tot 15-20km gewoon (boven)beenkramp van de koude.
Na 2 uur koersen/rijden lekker onder de douche op het werk: priceless! en vanavond weer 55km terug :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Had vanmorgen alleen een vergadering; daarna snel naar huis en op de fiets gestapt. Ik had wel zin in een wat langer rondje, het werd een rondje Lauwersmeer - Eemshaven. Goed voor 156 km. Onderweg 2x een uur D2 gereden, verder alles D1. Kwam uit op precies 30 gemiddeld.

http://connect.garmin.com/activity/467502579

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Grrmmz mijn ketting was zo vies dat ik er nu echt neit meer onderuit kon om grondig te gaan poetsen, maar dat ga ik voortaan helemaal anders doen.

Ketting soppen met een dreft sopje is echt niet fijn met een wit frame :+ Het lijkt nu meer een dalmatiër :+
End an zit er nóg vuil tussen de schakels :(

Dus besloten dat de voglende poetsbeurt een stuk grondiger word, ik wil iig de ketting eraf halen, crank (voor de bladen) twijfel ik aan en is casette eraf halen ok nodig ?

Ik heb dus iig een ketting pons nodig zag ik, bij de halfords hebben ze een Tacx mini pons, een icetools en een KMC (welke bij far de duurste is). Gaat zo'n tacx gewoon werken? De icetools staat 8-9 speed bij dus valt denk af.

Voor de crank alleen zo'n tooltje van shimano op de dop eraf te halen las ik (hollowtech II).

En de casette zo'n zweep en een casette afnemer, maar welke ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Cassette afnemer is imho belangrijker dan je Crank. Ik heb gewoon een Icetoolz setje gehaald (zweep + die shimano cassette moer) bij Halfords destijds. Qua crank zou ik volstaan met soppen op de fiets en niet te vaak loshalen. Elke keer dat je je crank weer in en uit je BB lagers haalt wordt het er in mijn ervaring niet beter op, en puur bladen even beetje poetsen (eerst afspoelen, dan met bijvoorbeeld Wibra/Scholtens haar 'Dasty' schoonsproeien) en een hiervoor toegewijde oude (thee)doek bijvoorbeeld.

Andere puntje: Heeft er *heel* toevallig iemand in de buurt van Groningen een Di2 fiets met de 'nieuwe' (EW90, A of B maakt niet uit) Front Juntion? Ik blijk met een BMR1 (battery mount, oude stijl extern) te zitten met gecrashte firmware, en deze blijkt enkel te recoveren met een EW90, waar ik helaas enkel een EW67 heb (heb wel de BCR2 voor het interfacen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Zo mijn woon-werk-woon voor vandaag zit er ook weer op. In totaal weer 100 km gemaakt.
Vanmorgen was het lekker, maar vanmiddag stond er opeens een harde wind en die heb je dan de hele weg ook tegen (niet goed voor de motivatie).

Vandaag een andere route door Amsterdam geprobeerd, maar ook deze route is een drama en duurt nog veel langer dan mijn standaard route (zelfde afstand). Waarom ligt er niet gewoon een snelweg fietspad van Zuid naar Noord Amsterdam en moet je altijd dwars door het centrum met onoplettende medefietsers?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Zou handig zijn een snelwegfietspad ja :)
Alhoewel de wibautstraat ook wel redelijk doorfietst. (maar vast niet in de spits)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Vanaf de sporthallen zuid langs de schinkel tot het vondelpark, daar doorheen en dan over de singel naar het station. Nog steeds frustrerend, maar is wel redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Dat is ook de weg die ik normaal neem, Tot en met het Vondelpark gaat het wel, maar van het Vondelpark naar Centraal houdt niet over. Ben nog steeds op zoek naar een betere doorfiets route (zonder dat ik minimaal 10 kilometer om hoef via Sloterdijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
@sapphire, met Kippenijzer. Crank gewoon laten zitten, remmenreiniger op een doekje spuiten en tandjes ff nalopen. Als je dat bij houdt is er niks aan de hand en blijft perfect schoon. Cassette sleutel en zweep, missing link, lampenolie of diesel, nachtje laten weken, op poetsen en monteren. Klaar is klara. Perfect schoon. :)

Vandaag mijn Barfly 2.0 ontvangen. Inderdaad, zoals iemand hier al schreef, heb met een stanleymesje moeten snijden om hem gecentreerd te krijgen. En de achterremkabel komt ook beetje in het gedrang zag ik. Nu wil het stuur eigenlijk te graag naar rechts vallen.

Verder viel me op dat de FM de grips tikkie te hoog heeft gemonteerd, is niet goed voor de looks (maar niks ergs nog), maar belangrijker, rijdt/remt niet fijn in de beugels. Moeten ze maar wat aan doen bij de 300 km beurt. Wat me verder opviel in het testritje van 3 km, ik moet nog steeds hard trappen om 35 te rijden? Volgens mij is hij kapot, had ik niet verwacht voor dat geld! :+
Maar damn, wat is dat Di2 vet zeg. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws van de fysiotherapeut. Ik heb sinds twee weken last van mijn heup, was bang voor een ontsteking, maar het blijkt dat de spieren te kort zijn en daardoor teveel aan het gewicht trekken. Dit verklaard ook meteen waarom ik steeds kramp achter in mijn dijbeen kreeg. Nog een week rust en dan beginnen met ritjes van 25km, strekoefeningen en massage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Mijn Gran Fondo 3 plan voor morgen :-)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7097/13411251013_18ce89bfdf_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 18:45:
<cassette,ketting etc schoonmaken>
Ik zou iig voor zorgen dat je een KMC link op je ketting hebt. Dat heb ik ook en werkt geweldig. Een handig tip dat iemand eerder in dit topic gaf was een Parktool MLP 1.2 (Master Link Pliers) kopen. Dit is wel een must als je een KMC link hebt. Zowel de KMC link (4 stuks) als de MLP 1.2 heb ik via Ebay gekocht voor onder de 40 euro samen.

Cassette eraf halen en crank lijkt me beide overkill. Gewoon goed schoon spoelen met tuinslang. Dan met een goede borstel (ik heb een mooi setje van Pedros) en degreaser erop. Even in laten trekken en afspoelen met tuinslang. Daarna even met droge doek erover heen.

Qua ketting nog niet vele ervaring maar nachtje laten staan in een degreaser lijkt me niet nodig en tast denk ik ook je ketting aan. Er zit in de rollers namelijk al van de fabriek uit olie. Vele male beter dan wat je er ooit op doet. Nieuwe ketting smeer ik daarom ook niet meteen in.

Ik heb zelf wat meuk geleend van een fietsvriend. Tacx kettingpons van hem beviel me erg goed. Al wil ik zelf die van Shimano kopen denk ik. Qua kettingzwiep en cassette tool heb ik geen idee. Hoor ik ook graag van andere. Ik heb wel een voorkeur voor een cassette tool die ik eventueel ook kan gebruiken voor
Campagnolo. SRAM is hetzelfde als Shimano.

Even terug komend op cassettes. Ik merk idd wel wat gemist zoals eerder gaan gegeven maar ik wil eigenlijk wel 11 houden. Bij sprints die ik regelmatig doe met groepje op de zondag ga ik altijd naar groot voor en 12 achter...dan mis ik soms nog wel wat extra verzet. :X

Ik zie dat 12gobiking een actie (44,95) heeft voor cassettes (Ultegra 6700) dus zit eigenlijk te denken aan: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23T

@Havana ga ik die 18 echt missen? Ik had overigens een 105 12-27 (12-13-15-16-17-19-21-24-27). De 24 en 27 heb ik eigenlijk nog maar weinig gebruikt...misschien in een tunnel naar boven maar daar red ik me ook wel met klein voor en 21/23. 18 heb ik dus nog nooit gehad.

[ Voor 31% gewijzigd door Graham op 25-03-2014 21:30 . Reden: minor fixes ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

UltraSub schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:47:
@sapphire, met Kippenijzer. Crank gewoon laten zitten, remmenreiniger op een doekje spuiten en tandjes ff nalopen. Als je dat bij houdt is er niks aan de hand en blijft perfect schoon. Cassette sleutel en zweep, missing link, lampenolie of diesel, nachtje laten weken, op poetsen en monteren. Klaar is klara. Perfect schoon. :)
Graham schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:22:
[...]
Ik zou iig voor zorgen dat je een KMC link op je ketting hebt. Dat heb ik ook en werkt geweldig. Een handig tip dat iemand eerder in dit topic gaf was een Parktool MLP 1.2 (Master Link Pliers) kopen. Dit is wel een must als je een KMC link hebt. Zowel de KMC link (4 stuks) als de MLP 1.2 heb ik via Ebay gekocht voor onder de 40 euro samen.

Cassette eraf halen en crank lijkt me beide overkill. Gewoon goed schoon spoelen met tuinslang. Dan met een goede borstel (ik heb een mooi setje van Pedros) en degreaser erop. Even in laten trekken en afspoelen met tuinslang. Daarna even met droge doek erover heen.

Qua ketting nog niet vele ervaring maar nachtje laten staan in een degreaser lijkt me niet nodig en tast denk ik ook je ketting aan. Er zit in de rollers namelijk al van de fabriek uit olie. Vele male beter dan wat je er ooit op doet. Nieuwe ketting smeer ik daarom ook niet meteen in.

Ik heb zelf wat meuk geleend van een fietsvriend. Tacx kettingpons van hem beviel me erg goed. Al wil ik zelf die van Shimano kopen denk ik. Qua kettingzwiep en cassette tool heb ik geen idee. Hoor ik ook graag van andere. Ik heb wel een voorkeur voor een cassette tool die ik eventueel ook kan gebruiken voor
Campagnolo. SRAM is hetzelfde als Shimano.
Ga denk morgen een Tacx mini pons halen, ketting eraf en in de lampen olie. Als de ketting schoon is kan ik gelijk vaarwel zeggen tegen die PFTE spray en lekker Chain lube gaan gebruiken.
Dat pinnetje wat je eruit ponst kun je gewoon nog een keer gebruiken of moet daar een nieuwe in ?

Dan zo'n missing link bestellen en zo'n tang op ebay. Is voor niet veel geld te vinden en lijkt me inderdaad erg handig! Schoonmaken zonder ketting scheelt al een slok op een borrel!

Is dat erg lastig dat ponsen en later zo'n link er op zetten ?

edit: zie dat er ook tangen zijn die 2-in-1 heten en ook voor sluiten zijn, is dat ook nodig ?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:03:
[...]

[...]

Ga denk morgen een Tacx mini pons halen, ketting eraf en in de lampen olie. Als de ketting schoon is kan ik gelijk vaarwel zeggen tegen die PFTE spray en lekker Chain lube gaan gebruiken.
Dat pinnetje wat je eruit ponst kun je gewoon nog een keer gebruiken of moet daar een nieuwe in ?

Dan zo'n missing link bestellen en zo'n tang op ebay. Is voor niet veel geld te vinden en lijkt me inderdaad erg handig! Schoonmaken zonder ketting scheelt al een slok op een borrel!

Is dat erg lastig dat ponsen en later zo'n link er op zetten ?
Pinnetje uit je ketting is eigenlijk het soort van kapot maken van je ketting (ik heb het ook nog maar bij 1 ketting gedaan, al moest ik hem wel 3x inkorten dus wel 3x geponst). Dus herbruiken van dat pinnetje kan niet. Normaliter heb je bij een ketting ook een pin gekregen om hem heel te maken. Die kan je er wel terug uit ponsen (denk ik maar pin me er niet opvast) maar dan moet je hem niet hebben afgebroken lijkt me. Ik heb ipv die pin dus de KMC link gebruikt.

Ponsen is echt simpel en de KMC link erop zetten al helemaal. Zie oa YouTube: KMC Chain missing link

Overigens raad ik wel de Parktool aan, KMC heeft zelf ook twee tangetjes (voor het losmaken en vastmaken) maar met de Parktool heb je er maar 1 nodig.

Sluiten kan je ook wel met de hand bij een nieuwe link maar naar verloop van tijd wordt het lastiger en is de MLP tang echt handig. Vooral bij het openen heb je hem nodig naar mij idee.

[ Voor 6% gewijzigd door Graham op 25-03-2014 22:18 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Graham schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:22:
@Havana ga ik die 18 echt missen? Ik had overigens een 105 12-27 (12-13-15-16-17-19-21-24-27). De 24 en 27 heb ik eigenlijk nog maar weinig gebruikt...misschien in een tunnel naar boven maar daar red ik me ook wel met klein voor en 21/23. 18 heb ik dus nog nooit gehad.
(jij hebt een triple toch? 30-39-52 neem ik aan?)

Dan hangt het er een beetje vanaf; als je op het vlakke meestal op je middelste blad rijdt, dan mis je die 18 totaal niet bij een kruissnelheid van net boven de 30. Tenminste, bij een cadans van 90-95 zul je vooral de 13, 14 en 15 gebruiken want dan rijd je tussen de 30 en 34.

Als je juist veel op je buitenblad rijdt, dan ga je 'm wel missen, want met cadans 90 zit je met de 17 achter op 34,6 km/h, en met de 19 achter op 30,9 km/h. Bij cadans 95 zit dat op 36,5 en 32,6.
Oftewel, precies op een redelijke snelheid van net boven de 30 mis je de 18 als je een 52 buitenblad hebt. Dat geldt overigens ook voor als je een compact hebt, met een 50 buiten.

Ik zelf rijd het liefst op m'n binnenblad, maar zodra ik toch op het vlakke op m'n buitenblad reed kon ik merken dat ik geen fijne cadans meer kon trappen; dat werd of 88 op de 17 of 100 op de 19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:36:
[...]

(jij hebt een triple toch? 30-39-52 neem ik aan?)

Dan hangt het er een beetje vanaf; als je op het vlakke meestal op je middelste blad rijdt, dan mis je die 18 totaal niet bij een kruissnelheid van net boven de 30. Tenminste, bij een cadans van 90-95 zul je vooral de 13, 14 en 15 gebruiken want dan rijd je tussen de 30 en 34.

Als je juist veel op je buitenblad rijdt, dan ga je 'm wel missen, want met cadans 90 zit je met de 17 achter op 34,6 km/h, en met de 19 achter op 30,9 km/h. Bij cadans 95 zit dat op 36,5 en 32,6.
Oftewel, precies op een redelijke snelheid van net boven de 30 mis je de 18 als je een 52 buitenblad hebt. Dat geldt overigens ook voor als je een compact hebt, met een 50 buiten.

Ik zelf rijd het liefst op m'n binnenblad, maar zodra ik toch op het vlakke op m'n buitenblad reed kon ik merken dat ik geen fijne cadans meer kon trappen; dat werd of 88 op de 17 of 100 op de 19.
Mmm dat maakt het wel een stuk duidelijker. De laatste tijd zit ik wel meer op mijn middenblad omdat ik mijn cadence omhoog heb gegooit. Maar buiten gebruik ik ook nog altijd graag. Misschien toch de 11 laten schieten en dan maar harder trappen op de 12 ;)

Thanks.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Hoe hard sprint je wel niet als je aan een 52-12 nog niet genoeg hebt? Als ik sprint gaat de cadans naar 110-120 ongeveer. Met jouw huidige verzet zou je dan tussen de 60 en 65 gaan, dat haal ik absoluut niet op het vlakke zonder wind in de rug. Met een 11 achter zou je dan over de 70 gaan, lijkt me stug dat jij dat trapt :X

Ik ben overigens niet heel enthousiast over Squirt Lube. Heb een proefflesje gekregen na de RvV vorig jaar en heb het een tijdje gebruikt nu. Ketting eerst grondig ontvet, van binnen en buiten. Toen drie keer een druppel Squirt op elke schakel, met tussenpozen van een halve dag ofzo, precies zoals in de manual. De ketting blijft een beetje irritant reutelen, niet helemaal stil. Elke rit veeg ik hem goed droog, laatst nog een keer extra gepoetst met de tandenborstel (niet ontvet!) en nog maar eens 2-3 laagjes Squirt er overheen, maar de reutel blijft.

Andere tips voor goede smering, maar zonder dat de ketting meteen pikzwart wordt? (want dat is wel relaxed aan die Squirt, hij blijft relatief schoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
TheLemon schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 23:43:
Hoe hard sprint je wel niet als je aan een 52-12 nog niet genoeg hebt? Als ik sprint gaat de cadans naar 110-120 ongeveer. Met jouw huidige verzet zou je dan tussen de 60 en 65 gaan, dat haal ik absoluut niet op het vlakke zonder wind in de rug. Met een 11 achter zou je dan over de 70 gaan, lijkt me stug dat jij dat trapt :X
lol nee. Als ik sprit gebruik ik meer mijn beenspieren dan mijn conditie. Ik rij denk ik rond de 55 als ik 52-12 fiets. Cadence...is uit te rekenen natuurlijk maar denk rond de 80~

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 25-03-2014 23:49 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Zou je dan niet beter wat kleiner schakelen voordat je aanzet. Lijkt mij dat het je acceleratie ten goede komt als je eindigt met een cadans van (zeker) 100+ en begint ergens boven de 80 ipv eindigen op 80.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zelf hergebruik ik de staafjes die je uit de ketting ponst wel gewoon. Dit kost wel wat meer moeite en geduld dan een missing link natuurlijk en is mogelijk ook deels afhankelijk van de kettingpons (mijne in onderdeel van mijn multi-tool voor onderweg). De 'afbreekstift' die je in het begin gebruikt (die je wel af *moet* breken, anders komt die stift niet door je voor-derailleur :P) gaat dan iets makkelijker nog dan een 'originele' pin uit een willekeurige schakel, maar zelfs daarmee lukt het me prima.

@TheLemon: meet je ketting eens op uitrekken? Zodra mijn ketting niet meer stil te krijgen is is hij doorgaans te lang geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Rene schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 07:56:
Zou je dan niet beter wat kleiner schakelen voordat je aanzet. Lijkt mij dat het je acceleratie ten goede komt als je eindigt met een cadans van (zeker) 100+ en begint ergens boven de 80 ipv eindigen op 80.
Ik zal er eens opletten ;)
Kippenijzer schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:07:
Zelf hergebruik ik de staafjes die je uit de ketting ponst wel gewoon. Dit kost wel wat meer moeite en geduld dan een missing link natuurlijk en is mogelijk ook deels afhankelijk van de kettingpons (mijne in onderdeel van mijn multi-tool voor onderweg).
Heb je dan niet dat je schakels lastig of stroef werken?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Graham schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 22:13:
[...]
Overigens raad ik wel de Parktool aan, KMC heeft zelf ook twee tangetjes (voor het losmaken en vastmaken) maar met de Parktool heb je er maar 1 nodig.

Sluiten kan je ook wel met de hand bij een nieuwe link maar naar verloop van tijd wordt het lastiger en is de MLP tang echt handig. Vooral bij het openen heb je hem nodig naar mij idee.
Sluiten heb je geen tool voor nodig hoor. Gewoon schakel naar boven draaien, even remmetjes knijpen en aanzetten. Klik. Muurvast. Open is een tangetje erg handing inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Volgens mij zit je met 52x12 en 55 km/h toch al wel aan de 100rpm hoor :)
Om met 80rpm op die snelheid te zitten, moet je een Sergei Honchar verzet van 56x11 rijden volgens mij. Dat is voor niet veel mensen weggelegd vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jotuns
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023
Goedemiddag,

Hoe bergen jullie de fiets op? Ik ben pas verhuist en de schuur waar de fiets in moet komen te hangen is nog helemaal volgepropt en zal voorlopig dus nog geen ruimte hebben voor mijn fiets. Ik ben eigenlijk op zoek naar een standaard waar gelijk het achterwiel iets van de grond staat, waardoor iets makkelijker onderhoud (schoonmaken vooral) gepleegd kan worden. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

havana schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 09:27:
90 rpm is idioot hoog voor een wielertoerist. Zal wel eerder 80-85 zijn (dat is al behoorlijk hoog voor een wielertoerist).
Klopt inderdaad nu je het zegt. Met 39x27 en 75 rpm rijd je een dikke 14 km/h. Dat zou op de lastigste stukken van de Alpe wel kunnen.
Pelle schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:26:
[...]

Om met 80rpm op die snelheid te zitten, moet je een Sergei Honchar verzet van 56x11 rijden volgens mij. Dat is voor niet veel mensen weggelegd vrees ik :P
52x12 met 100 rpm is 54,55 km/h :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:26:
[...]

Wist wel dat je het zou berekenen...maar 100 dus kijk :P

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:09
Daar heb je ook mooie tabellen voor hoor:
http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/

Even de drie variabelen invoeren en klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
There's an app for that ;)
Nog handiger.

/edit
Ik gebruik Bike Gears voor iOS

[ Voor 33% gewijzigd door UltraSub op 26-03-2014 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Techniek vraagje: Mijn crossfiets heeft de afgelopen maanden wel wat te verduren gehad qua modder en viezigheid en nou voelde ik laatst dat als ik het stuur van de grond til en er aan draai dat het een beetje ruw loopt. Er zit niet echt weerstand in, maar je voelt gewoon wat lichte trillingen en oneffenheden. Het lijkt me dus verstandig om de boel eens schoon te maken, maar ik weet niet wat dan precies. Er zit een ring met lagers onderin de balhoofdbuis toch? Kan ik gewoon mij voorvork eruit trekken en die lager dan gelijk inspecteren? Wie heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 20:06

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

MrAngry schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:56:
Techniek vraagje: Mijn crossfiets heeft de afgelopen maanden wel wat te verduren gehad qua modder en viezigheid en nou voelde ik laatst dat als ik het stuur van de grond til en er aan draai dat het een beetje ruw loopt. Er zit niet echt weerstand in, maar je voelt gewoon wat lichte trillingen en oneffenheden. Het lijkt me dus verstandig om de boel eens schoon te maken, maar ik weet niet wat dan precies. Er zit een ring met lagers onderin de balhoofdbuis toch? Kan ik gewoon mij voorvork eruit trekken en die lager dan gelijk inspecteren? Wie heeft daar ervaring mee?
Stuurpen eraf en vork uit je frame halen. Kun je inderdaad alles inspecteren. Wel netjes de volgorde van alle onderdelen van je balhoofd bijhouden, heb je 'm zo weer in elkaar :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoo dat was een weekje fietsen in Gran Canaria, resultaat: 6 dagen fietsen, 510km, 10500hm.
1e dag: Maspalomas - Doctoral-Sante Lucia - SB - Fataga. 77km, 1500hm
2e dag: Maspalomas - Fataga - SB - Ayacata - Pico de las Nieves - Ayacata - SB - Fataga. 100km, 2600hm
3e dag: 2x Mont Leon. 60km, 1000hm
4e dag: Maspalomas - Soria - Baranquillo - Ayacata - SB - Fataga. 95km, 1980hm
5e dag: Maspalomas - Puerto Mogan - Ayacata - SB - Fataga. 103km, 2118hm
6e dag: Maspalomas - Fataga - SB - Sante Lucia - Doctoral. 70 km, 1300 hm

We hebben iets te vaak die verschrikkelijke haarspelden nabij Fataga gehad, waarom lieten ze de klim die je ervoor hebt niet doorlopen en dan geleidelijk naar boven, ipv een kleine afdaling en dan dat beest. Wat me verder erg zwaar viel was het stuk tussen Ayacata en Roque Nublo, 4km lang harken naar boven waar volgens mij de percentages nauwelijks onder de 10% komen, ook de laatste kilometers naar de top zijn vreselijk zwaar, dat was echt echt afzien die dag. Het stuk bij Barranquillo is zo abnormaal slecht dat ik het wel lachwekkend vond, ook hier waren de stijgingspercentages niet misselijk.
De mooiste klim vond ik toch wel van Mogan tot de Soria/Ayacata kruising, redelijk constant 7 a 8 procent en fantastische vergezichten, daarna wordt het wegdek tot aan Ayacata slechter met af en toe in de bochten gewoon grind ipv asfalt.
Al met al echt een heerlijke week fietsen gehad, een grote plus vond ik ook het Sunweb hok waar we zaten (Duna Beach), weinig in het huisje geweest, maar het half pension wat we hadden was prima, zeker een aanrader!

@Havana
bedankt voor alle routes die jij hier en op fiets.nl hebt gepost, heb ze zoals je wel kunt zien redelijk hetzelfde gefietst ☺

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Ascension schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:19:
Daar heb je ook mooie tabellen voor hoor:
http://www.fiets.nl/techniek/verzettentabel/

Even de drie variabelen invoeren en klaar ;)
I know, gisteren nogal druk met werk.
UltraSub schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 10:31:
There's an app for that ;)
Nog handiger.

/edit
Ik gebruik Bike Gears voor iOS
Android heeft dezelfde denk ik...Nice!

Overigens de 12-23 besteld bij Futurumshop (zelfde prijs als 12gotobiking als je verzendkosten erbij doet).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Verwijderd schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:31:

Al met al echt een heerlijke week fietsen gehad, een grote plus vond ik ook het Sunweb hok waar we zaten (Duna Beach), weinig in het huisje geweest, maar het half pension wat we hadden was prima, zeker een aanrader!
Klinkt goed.. Wij hebben de vakantie voor in juli naar Gran Canaria geboekt, toevallig bij Dunas Suites & Villas. Huurfiets is inmiddels ook geregeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Klinkt goed.. Wij hebben de vakantie voor in juli naar Gran Canaria geboekt, toevallig bij Dunas Suites & Villas. Huurfiets is inmiddels ook geregeld :)
Bereid je dan maar vast voor op zinderende hitte, wij hadden gisteren om 9 uur 's ochtends al 24 graden en ik stond echt te koken bergop, tijdens de klim niet of nauwelijks wind. Fiets van Free Motion was prima, nieuw frame, maar de onderdelen waren zeker niet nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Klinkt als een topweekje :) Je hebt eigenlijk alle "classics" wel gedaan.

Ik ben ook geen groot fan van die twee haarspelden, ik probeer dan ook om ze in de één week maximaal 2x te nemen. Voor de afwisseling kun je ook prima via St. Lucia terugrijden, of via Soria. In beide gevallen krijg je dan nog wel ca. 10 km kustweg voor kloten, maar dat is nog wel te doen.

[ Voor 66% gewijzigd door havana op 26-03-2014 13:03 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Graham schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 08:32:
[...]
Heb je dan niet dat je schakels lastig of stroef werken?
Als je hem gewoon netjes gecentreerd erin krijgt nergens last van.

[edit]Ik haal altijd 4 van de 114 of 116 schakels af. Heb nu denk ik 3x4 (CN-6701 ketting). Nog een 'paar', en ik heb een gratis ketting :P.

[ Voor 23% gewijzigd door Kippenijzer op 26-03-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Kippenijzer schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 15:51:
[...]

Als je hem gewoon netjes gecentreerd erin krijgt nergens last van.

[edit]Ik haal altijd 4 van de 114 of 116 schakels af. Heb nu denk ik 3x4 (CN-6701 ketting). Nog een 'paar', en ik heb een gratis ketting :P.
haha stoer! Nou moet ik ook maar gaan sparen dan ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Zo de Strava Gran Fondo 3 ook gedaan. Ik heb vanalles gehad wat weer betreft: wind, waterkou, regen, zon en veel wolken.
http://app.strava.com/activities/124124308

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:14
jspr schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 17:45:
Zo de Strava Gran Fondo 3 ook gedaan. Ik heb vanalles gehad wat weer betreft: wind, waterkou, regen, zon en veel wolken.
http://app.strava.com/activities/124124308
Heb jij autopause op de edge 510 aanstaan en last van pauzeren tijdens het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb de autopauze aanstaan maar geen last van tijdens het rijden (2Km/u als threshold).
Vanwaar je vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:14
Heb hem zelf op "zodra gestopt" en hij wil nog wel eens op pauze springen om daarna meteen weer door te gaan. Zal hem ook eens op 2km/u zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik denk dat dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:48
M@cer schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:10:
[...]

Naast warmte hou ook rekening met de felle zon. Je zit akelig dicht bij de kreeftskeerkring en verbrandt in korte tijd. Een bidon met factor 30 blocker mee :P

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb wat dat betreft ook niet echt een goed huis (roodharig), maar vorig jaar op Tenerife heb ik ongeveer tijdens dezelfde periode gefietst en dat ging goed.. Had goede zweet doorlatende zonnebrand, wat goed heeft geholpen, verder hoop ik dat mijn armen en benen rond die tijd alweer wat aan de zon gewend zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Kan iemand mij eens uitleggen hoe dit gedaan wordt? (huidige #1 Gran Fondo 3)

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7339/13431710464_ae0b013b0d_o.png

731Km in 23 uur met 32,2Km/u gemiddeld?

Dit moet een "multi day ride" zijn als je het mij vraagt, de batterij van de Edge 500 gaat niet eens 23 uur mee. En dan zijn er ook gasten die hetzelfde doen met een telefoon....

[ Voor 18% gewijzigd door jspr op 26-03-2014 19:54 ]

Pagina: 1 ... 33 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.