Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.033 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 16:51
Afbeeldingslocatie: http://s2.thcdn.com/productimg/0/300/300/33/10772533-1363089212-667090.jpg Afbeeldingslocatie: http://i285.photobucket.com/albums/ll53/number45-gfx/IMG_20130823_100614_zps60163e88.jpg

?

[ Voor 35% gewijzigd door cybermans op 19-03-2014 13:58 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40
Ik heb deze

Afbeeldingslocatie: http://img.mantel.com/product.php?image_id=4746&w=760&h=510

[ Voor 21% gewijzigd door M@cer op 19-03-2014 14:01 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Die Morgan Blue chain guide heb ik ook (€5-8). Ideaal voor als de fiets mee gaat in de auto of om simpelweg de fiets schoon te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Dank u heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
havana schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:44:
Ik bestelde er in totaal 6 (samen met de buurman), maar desondanks goede tip!

Grootste voordeel van deze bandjes vind ik dat ze itt de Conti's niet vierkant worden. Vierkant worden zorgt ervoor dat de boel enorm begint te zwabberen.
Vraagje, zit er ook aan te denken om 2 banden te kopen. Maar voordat ik dat doe, hoe weet ik dat mijn huidige banden "op" zijn. Lek zijn ze nog niet maar echt veel profiel zit er ook niet op. Of is het verstandig om bv om de X aantal km en/of X jaren je banden te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
Er zitten als het goed is slijtindicatoren op je band. Sommige banden willen ook erg vlak worden, ook een teken dat ze aan vervanging toe zijn.

Er is volgens mij niet echt een vast kilometrage. Mijn voorband (GP4000S) zit er al bijjna 6000km op en is nog goed terwijl m'n achterband vaak na 2500-3000km wel aan vervanging toe is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Ik ben aan het rondkijken voor mijn 1ste racefiets.
ik wil hem gebruiken om af en toe fietstochten van 40km-100km mee te doen.
Ik zit te denken aan een budget van rond de 600 euro.
Is 2dehands de beste keus?
Ik ben atletisch (loop 65km per week) en ga hem dus ook echt wel 'gebruiken' als ik hem gebruik.
Hoe zit het met de groep? Wat is de minimum vereiste? Tiagra, 105 of Ultegra? Een vriend van mij rijdt zelf op Ultegra en zegt dat ik dat ook beter kan nemen in plaats van een tiagra. Is Triple of Compact de beste optie?
Zijn er bepaalde fietsen die aan te raden zijn voor mijn budget, weliswaar 2dehands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik zou voor minimaal een 105 groep gaan en dan kom je met jouw budget waarschijnlijk automatisch uit op een 2dehands.

Keuze voor triple, compact of dubbel is voornamelijk afhankelijk van waar je wil rijden (vlak, heuvels, bergen). Er is genoeg informatie hier over te vinden in dit topic of elders op het internet. Met een triple zit je overigens altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Pffffft wat een wind. En wilde ook nog D1 doen ook... Veel op de 23 gereden, op de terugweg reed ik op een bepaald moment bijna 44 in D1. Heb snelheid normaal niet in beeld staan maar kon het toch niet laten even te kijken :D

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Anton.net schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:27:
Ik ben atletisch (loop 65km per week) en ga hem dus ook echt wel 'gebruiken' als ik hem gebruik.
Hoe zit het met de groep? Wat is de minimum vereiste? Tiagra, 105 of Ultegra? Een vriend van mij rijdt zelf op Ultegra en zegt dat ik dat ook beter kan nemen in plaats van een tiagra. Is Triple of Compact de beste optie?
Zijn er bepaalde fietsen die aan te raden zijn voor mijn budget, weliswaar 2dehands?
Vanzelf kun je beter Ultegra nemen dan 105 bij een oneindig budget. Nog beter kun je dan DuraAce nemen overigens (als we ons beperken tot Shimano). In jouw geval is er echter een (zeer) beperkt budget, daar past beter en best niet in. Daarbij is de huidige Tiagra tenminste gelijkwaardig aan de vorige serie 105. Voor het gebruik wat jij beschrijft in combinatie met budget lijkt Tiagra mij overigens ook prima. Dan overigens wel bij voorkeur een iets recentere Tiagra, die qua onderdelen uitwisselbaar is met 105/Ultegra/DuraAce. Ik zou vooral zoeken naar een fiets in de goede maat en je niet blindstaren op een mooie groep. Voordat je het weet bloedt de hobby vanwege helse rugpijn dood, maar schakelt het allemaal wel prettig. Dan liever lekker fietsen op een passende fiets en zo nu en dan een kraakje lijkt mij.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Ascension schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:21:
Er zitten als het goed is slijtindicatoren op je band. Sommige banden willen ook erg vlak worden, ook een teken dat ze aan vervanging toe zijn.

Er is volgens mij niet echt een vast kilometrage. Mijn voorband (GP4000S) zit er al bijjna 6000km op en is nog goed terwijl m'n achterband vaak na 2500-3000km wel aan vervanging toe is.
slijtindicatoren? waar moeten die staan op de buitenband als ik vragen mag? ga ik gelijk vanavond kijken.

heb mijn racefiets 2e hands, Bulls Harrier met 105 groep erop gekocht. De banden die er toen op zaten van de vorige eigennaar zitten er nog steeds op. Heb de fiets nu zelf iets meer dan 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Afbeeldingslocatie: http://www.conti-tyres.co.uk/conticycle/images/2013/news/TreadWearIndicator_with_guides_300.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-10 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Anton.net schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:27:
Vraag die vaak gesteld is dan... is dit inclusief of exclusief alle overige spullen zoals kleding, schoenen etc etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
2 gaatjes begrijp ik. En wat is dat andere?
Ga vanavond kijken of ik in mijn voor en achterband 2 gaatjes kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:31
Griffin schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:54:
[...]

Vraag die vaak gesteld is dan... is dit inclusief of exclusief alle overige spullen zoals kleding, schoenen etc etc?
Exclusief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Frid0 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:05:
[...]

2 gaatjes begrijp ik. En wat is dat andere?
Ga vanavond kijken of ik in mijn voor en achterband 2 gaatjes kan vinden
Om aan te geven dat dát de indicatie gaatjes zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Lol :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

4POX

Everybody is wired

Gezocht naar gaatjes. Niet gevonden. Wat ik wel tegenkwam is hele stukken zonder rubber.

Reed ik vandaag 45 KM/h over boerenweggetjes met een band die tot de onderlaag is versleten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-10 17:20
Controleer ook eens of je remmen nog goed werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

havana schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:33:
Heb snelheid normaal niet in beeld staan maar kon het toch niet laten even te kijken :D
Dat heb je toch niet nodig met jouw ervaring? Even tussen de benen doorkijken op welk kransje hij ligt en je moet het weten. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Batterijen van de fietscomputer zijn leeg en uit laksheid laatste twee week zonder gereden en eigenlijk bevalt me dat erg goed moet ik zeggen. Mss dat ik de fietscomputer er voorlopig even af laat.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

matthijsln schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 16:40:
Controleer ook eens of je remmen nog goed werken ;)
Die heb ik een paar weken geleden vervangen. Begonnen een beetje een raar geluid te maken :p

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-10 21:06
wackmaniac schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:30:
Batterijen van de fietscomputer zijn leeg en uit laksheid laatste twee week zonder gereden en eigenlijk bevalt me dat erg goed moet ik zeggen. Mss dat ik de fietscomputer er voorlopig even af laat.
Werkt best goed, ik heb ook een hele tijd zonder gereden om dezelfde reden. Je begint lekker rustig, tijdens de rit blijf je lekker ontspannen rijden op je eigen tempo omdat je niet tegen een bepaalde snelheid aan probeert te rijden of je gemiddelde hoog probeert te houden. Ik keek achteraf altijd even op strava hoe en wat, snelheden en gemiddeldes werden vanzelf duidelijk. Dat jaar was m'n beste fietsjaar tot nu toe qua fitheid :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Om die reden heb ik snelheid en gemiddelde snelheid ook niet in beeld staan. Gemiddelde zie ik wel als ik thuis heb.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op mn vorige km teller stond er een pijl waaraan je kon zien of je boven of onder je gemiddelde zat (zonder dat je het gemiddelde zag) maar op mn garmin 810 kan ik dat helaas niet vinden. iemand enig idee of het er op zit ? dus geen km/h maar een pijl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04:21

sapphire

Die-hard pruts0r

M@cer schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 10:36:
Vanmorgen op de fiets naar het werk, ging goed tot ik op hetzelfde punt kwam waar ik 2 maanden geleden gecrashed ben. Ik draaide de bocht om en daar fietst een vrouw van 50 aan de verkeerde kant van het fietspad. Nog geprobeerd om te ontwijken, maar helaas een botsing en daar lagen we op de grond. Kreeg gelijk het verwijt van wielrenners kijken niet uit (terwijl ik weinig snelheid had en zij aan de verkeerde kant fietste).

Gelukkig weinig schade, beetje pijn in mijn hand en wat last van mijn rib (nu aan de andere kant) en mijn fiets is er goed vanaf gekomen. Ga toch maar eens kijken of we dat stukje kunnen ontwijken door een andere route te fietsen. Gelukkig had zij ook niks en kreeg ik in ieder geval gelijk van de omstanders die het zagen gebeuren.
Jemig gaat lekker man :(

Maar serieus het valt me steeds vaker op hoe veel mensen er gewoon ontzettend beroerd fietsen. Verkeerde kant, slingeren, midden op de weg met big-ass fietstassen om over mobieltjes nog maar te zwijgen....
Ik bestelde er in totaal 6 (samen met de buurman), maar desondanks goede tip!

Grootste voordeel van deze bandjes vind ik dat ze itt de Conti's niet vierkant worden. Vierkant worden zorgt ervoor dat de boel enorm begint te zwabberen.
Dat lees je veel over Conti's, maakt het niet makkelijk om een fijne band te kiezen als mijn standaard Giant bandjes op zijn

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 19-03-2014 22:31 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28
Verwijderd schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 22:06:
op mn vorige km teller stond er een pijl waaraan je kon zien of je boven of onder je gemiddelde zat (zonder dat je het gemiddelde zag) maar op mn garmin 810 kan ik dat helaas niet vinden. iemand enig idee of het er op zit ? dus geen km/h maar een pijl
Je zou dit kunnen doen met Virtual Partner of Virtual Racer geloof ik.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Das toch inherent aan een zachte band met veel grip. Is bij een motor precies hetzelfde, blijft altijd een afweging. Als ze het niet doen kan het alleen doordat ze het loopvlak veel harder hebben gemaakt dan de wangen (of de hele band van hard rubber :P )
Ascension schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 15:30:
Keuze voor triple, compact of dubbel is voornamelijk afhankelijk van waar je wil rijden (vlak, heuvels, bergen). Er is genoeg informatie hier over te vinden in dit topic of elders op het internet. Met een triple zit je overigens altijd goed.
Meh, ik wilde na mijn compact een triple (voor die ene keer dat ik de bergen in wilde), maar nu Shimano met een medium kooi achterderrie is gekomen, en de normale derrie al tot 28 gaat, gecombineerd met 11sp, absoluut compact. Alle voordelen op vlak, en goed voorzien in de alpen.

[ Voor 4% gewijzigd door UltraSub op 20-03-2014 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Ik twijfel nog erg sterk wat ik op m'n nieuwe fiets neem. Ben bang dat ik met een compact de 39 toch ga missen met flinke tegenwind in de polder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:40
Zoals Havana al een paar pagina's terug aangaf kan je het kleine blad kan vervangen door een 39.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Klopt maar ik heb niet zo'n zin om te sleutelen. Ben een techneut achter het toetsenbord, haha ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Een kettingblad verwisselen is zowat het eenvoudigste wat je aan een fiets kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Ben er zelf ook wat huiverig voor hoor. Het is een redelijk essentieel deel van je fiets en daarom is de drempel denk ik wat hoger.

[ Voor 119% gewijzigd door wackmaniac op 20-03-2014 12:39 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Enige complicatie waar ik aan kan denken is dat de lengte van de ketting mogelijk aangepast moet worden, of wanneer de aandrijving redelijk is ingereden er meteen ook een nieuw buitenblad, cassette en ketting moet worden gemonteerd. Maar los daarvan is het enkel verwisselen van het blad doodsimpel: montagepasta, schroevendraaier en inbussleutel, meer heb je niet nodig. Ik snap je punt wel. Ik wilde alleen aangeven dat het minder moeilijk is dan je zou denken.

Sleutelen aan een (moderne) fiets is sowieso eenvoudig. Het is net lego: onderdelen zijn veelal gestandaardiseerd en los van bepaalde reparaties zoals het spaken van een wiel of vervangen van lagers, komt er niet zo gek veel vakmanschap bij kijken. Je moet gewoon met de juiste handleiding op schoot secuur tewerk gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kettinglengte is wel iets waar ik me zorgen over maak ja.
Heb dus een 34/50 met 12/25 en een medium derrie besteld. 11/28 lijkt me niet direct een probleem, 11/32 wel. Ja, niet op het grote blad naar de 32 schakelen achter. Uhuh, het zal zo maar eens per ongeluk gebeuren. Nu hoop ik maar dat ze bij de FM de lengte bepalen op 32, want die medium derrie zal dan wel weg komen met een langere ketting op 12/25, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik wissel regelmatig tussen een 34 en 39-binnenblad. Inderdaad een fluitje van een cent. Nog nooit problemen gehad met te veel of te weinig ingereden onderdelen en/of de kettinglengte. Sowieso is de combinatie ketting / cassette kritischer qua op elkaar ingesleten zijn dan de ketting en kettingblad.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
srk89 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:59:
[...]
Kan je t aub even laten weten als je ze in goede orde hebt ontvangen, ik vind het ook wel interessant. Thanks.
Banden heb ik inmiddels mogen ontvangen, dinsdag besteld en verstuurd, vandaag binnen. Banden komen wel zonder verpakking, gewoon los in een verzenddoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
NoepZor schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Banden heb ik inmiddels mogen ontvangen, dinsdag besteld en verstuurd, vandaag binnen. Banden komen wel zonder verpakking, gewoon los in een verzenddoos.
Das idd rap, super, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kettingblad is 4 of 5 schroefjes los en vastmaken, waar hebben we het over! 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 20-03-2014 14:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Als je iets nog nooit gedaan heb is alles eng ;-) Al ben ik wel erg trots dat ik zelf m'n ketting en cassette heb vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
wat een dag.

vanmorgen op pad gegaan, eerst even bidon naar vriendin op school brengen, want die van haar kreeg ze niet schoon en dan ben ik haar een gaan brengen. Toen weer verder fietsen.... in bunnik: pats! spaakbreuk. Op mijn garmin gekeken: nog niet eens 12,5 kilometer sinds de vorige spaakbreuk. Gebeld met de heren van rijwielpaleis: krijg je een nieuw wiel! Alleen hoe kwam ik daar, heb maar een taxi gebeld, 60 euro armer (wat een tarieven!) bij Rijwielpaleis aangekomen. Daar hebben ze in super tempo alles van wiel overgezet: bandjes, casette en spaakmagneet. (hulde daarvoor)

Daarna weer opgestapt en naar plek van naar mijn geplande route gefietst en daar mijn tocht gemaakt. Dat was de ontwakingstocht (tijdens het origineel was de eerste keer een spaak gebroken). Mijn hart heeft flink staan stampen (max 195) tijdens de Amerongseberg (vanaf zuid omhoog), maar heb wel mijn cadans daar goed gehouden (gemiddelde tijdens klim was 92).

Alles bij elkaar zon 88 kilometer en gemiddelde cadans tijdens de lange rit van 85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff lekker rondje gemaakt. 41km. 28,8 gemiddeld. Temperatuur was heerlijk maar wat een wind :(
http://www.strava.com/activities/122344060

Toch eens zien dat ik die hartslag omlaag krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17
Heerlijk zonnetje vandaag, helaas pap in de benen, maar dat mocht de pret nauwelijk drukken!

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-10 15:50
cybermans schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:21:
wat een dag.

vanmorgen op pad gegaan, eerst even bidon naar vriendin op school brengen, want die van haar kreeg ze niet schoon en dan ben ik haar een gaan brengen. Toen weer verder fietsen.... in bunnik: pats! spaakbreuk. Op mijn garmin gekeken: nog niet eens 12,5 kilometer sinds de vorige spaakbreuk. Gebeld met de heren van rijwielpaleis: krijg je een nieuw wiel! Alleen hoe kwam ik daar, heb maar een taxi gebeld, 60 euro armer (wat een tarieven!) bij Rijwielpaleis aangekomen.
Dit is een van de redenen dat ik met 36 spaaks rij.
Kan rustig eens 1 stuk gaan, merk je weinig van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Mijn Isaac is binnen.. FFWD F4R-c ook. Wat blijkt, heeft de shop me een 10sp body gestuurd. :(
Kan ze terugsturen, of een nieuwe body bestellen. Voor het laatste gekozen, kosten 50 euro, en de shop was 50 euro goedkoper. Nevertheless, wel klote. "Oh, ik dacht dat ze allemaal 11 speed waren".

Maar man, wat is het een vette fiets zeg.. oh oh oh.. :P

/edit
Overigens, niet de FM heeft iets fout gedaan (niets dan lof voor de FM), maar een webshop voor de wielen. Had de Isaac zonder wielen besteld, wilde eerst mijn Ksyrium Elites gaan gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 20-03-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Dat zijn geen goedkope wieltjes...

zit zelf nu ook een beejte rond te kijken maar echt veel wijzer word ik er niet van. Waar ik nu aan zit te denken zijn van bikexperto Mavic CXP 33 met 105 of ultegra naaf of Mach1 CFX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nieuwe achterband was echt geen overbodige luxe:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/23vz2qe.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2m2gubb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door NoepZor op 20-03-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie bij de gp4000 ook veel last van vaak lek ? Of heb ik gewoon pech steeds. Al een paar sneedjes in de band zitten namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
tot nu toe niet, maar dan ook pas 300KM op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Nope heb nog niet lek gereden sinds ik achter een nieuwe band heb. Ligt er sinds augustus op.
Voorkant ook niet en die ligt er veel langer op.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19

Eijkb

Zo.

Ik fiets normaal met Tiagra (pas geleden nog een achter-op-komer vol in de derailleur geklapt en nog geen zin gehad hem weg te brengen naar FM of zelf te kijken dus ook nog eens slecht afgesteld).

Vandaag rondje met Shimano testfiets gedaan, afgemonteerd met Dura Ace Di2. Jaloersmakend is dat zeg! Ik schakel vaak niet want geen zin in gehannes maar met die groep schakel je bij wijze van spreken zelfs voor een drempel.

Alleen die prijzen...

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:23:
Hebben jullie bij de gp4000 ook veel last van vaak lek ? Of heb ik gewoon pech steeds. Al een paar sneedjes in de band zitten namelijk.
2916 km, 2x lek, vrijwel in begin, daarna niet meer. Nu wel vierkant, dus nieuwe gehaald. Zaten ook wel wat steentjes en dus sneetjes in. Kans op lekrijden leek me sterk toegenomen.
Neem je toch Ultegra 6870 ;)

[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 20-03-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
tja voor dat geld moet je gaan kiezen... dura-ace mechanisch of ultegra di2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga morgen mijn shimano r241 laten molden. Ben benieuwd naar de pasform na de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
NoepZor schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:20:

[afbeelding]

[afbeelding]
Pomp je je banden wel hard genoeg op? (+7 bar)
Tweede foto laat duidelijk je remtechniek zien: geblokkeerd achterwiel en daardoor kapot gesleten. Probeer meer te doseren en gebruik je voorrem eerder + krachtiger.

Vanmiddag om half 6 nog vertrokken voor een rondje van 56 km, 30,1 gemiddeld

[ Voor 11% gewijzigd door willy1986 op 20-03-2014 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik rem vrijwel nooit met slippend achterwiel, tenzij het een noodstop is. Ik heb in de tijd dat de band er op ligt ook niet lekgereden :) band pomp ik altijd tot 8,5 bar op (maximum). Ik heb het even globaal nagekeken en volgens strava/endomondo heb ik sinds de banden er op liggen 5000 km afgelegd (plus wat niet getrackt is). Dan mag zo'n bandje ook wel af zijn :)

[ Voor 33% gewijzigd door NoepZor op 20-03-2014 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Wat zijn jullie ervaringen met Tubeless banden? Mijn velgen zijn namelijk Tubeless ready.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:30
Herrick schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:54:
Welke helft moet je dan scheren?

Ik ben zelf aan het kijken of ik in de avond ook een rondje kan maken aangezien ik door drukte werk/gezin er niet altijd aan toekom om zaterdag/zondag te fietsen (en ik het wel erg leuk vind). Daarom ben ik op zoek naar een lamp die voldoende licht kan geven om het pad (niet overal verlichting) te verlichten en uiteraard niet te veel geld kost. Ik zat te denken aan zoiets http://www.decathlon.nl/s...mbo-sigma-id_8247857.html . Iemand ervaring met fietsen in de (donkere) avond?
Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

NoepZor schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:20:

[afbeelding]

[afbeelding]
Afgelopen winter:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25tdzbt.jpg

Had iets te lang doorgereden in slecht weer. Geen lek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
http://deals.dx.com/team.php?sku=293791
Ik heb 2 van deze. Met wide angle lens via ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:39

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb een aantal jaar met GP4000s gefietst, prima bandjes echter vond ik ze wel aan de prijs. Rijd nu sinds vorig jaar met Conti GP draadbanden, moet zeggen dat deze mij prima bevallen. Ze gaan ook nog veel langer mee. Heb ze destijds besteld bij Rose voor €19 per band.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Harmen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:27:
Heb een aantal jaar met GP4000s gefietst, prima bandjes echter vond ik ze wel aan de prijs. Rijd nu sinds vorig jaar met Conti GP draadbanden, moet zeggen dat deze mij prima bevallen. Ze gaan ook nog veel langer mee. Heb ze destijds besteld bij Rose voor €19 per band.
er zullen nu wel wat aanbiedingen zien wbt gp4000s aangezien er een nieuwe versie op de markt komt (de gp4000s 2 genaamd ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Harmen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:27:
Maar voor 1 euro meer heb je de Fortezza's, die echt fijner rijden en ook nog eens veel lichter zijn. De gewone GP's zijn zeker niet slecht, maar wel zwaar en redelijk stug. Ze zaten op mijn huurfiets op Gran Canaria.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik krijg mijn Fortezza's ook snel, ik ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Voor zover ik kan zien zijn is er een gecombineerde reden waarom de 4000s zo geliefd is. Bijna de laagste rolweerstand van allemaal, gecombineerd met shitload aan grip, gecombineerd met erg kleine kans op lek. En met name rolweerstand en kleine kans op lek schijnt nogal lastig te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Voor een lage rolweerstand wil je een soepele band die zich makkelijk vormt naar het wegdek (rubber vervormt makkelijker dan asfalt). Voor lekbestendigheid wil je een harde stugge ondoordringbare laag in je band. Deze twee zaken zijn inderdaad lastig te combineren. Zelfde geldt voor grip (zacht rubber) vs. duurzaamheid (hard slijtvast rubber). Een band is in verreweg de meeste gevallen een compromis, waarvan bij bepaalde typen de eigenschappen een bepaalde richting op zijn gestuurd ten koste van andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Precies.. en die combinatie lijkt met de GP4000s wel te zijn gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:23:
Zaterdag voor het eerst lek gereden tijdens omloop van vlaanderen met de gp4000s. Ik heb ze er ook nog geen 300km opliggen. Maar zal niet aan de band hebben gelegen. tetste nogal over de kasseien en daar reed ik ook lek.

btw , dat veloviewer.com is wel echt de ideale aanvulling op strava zeg! nu is het feest helemaal compleet. Dit miste ik nl. nog net aan strava

[ Voor 13% gewijzigd door degroot op 21-03-2014 15:13 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Van het weekend ga ik mijn cassette, ketting en jockeywheels vervangen. Nou heb ik op het moment een ultegra 6700 (10spd) met een 105 cassette en ketting. Ketting heeft 54 schakels incl de kmc masterlink. De huidige cassette is 12-27T CS-5600. De nieuwe ketting is een UIltegra CN-6701 58 schakels en voor cassette ben ik voor 11-28T CS-6700 gegaan.

Mijn vraag is haal ik de 4 extra schakels van de ketting af om het gelijk te maken met de oude of kan ik gewoon 1 schakel eraf halen en een nieuwe kmc master link er tussen zetten?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:17
Chop 3 schakels er tussenuit en ga als een banaan. Maar meer serieus, begin eens met 3 schakels en check of er niets raars gebeurt als jde fiets op de kop hebt staan. Slappe ketting bij klein klein of derailleur te strak of tegen de spaken bij groot groot.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
11-28, een slechtere cassette bestaat er niet! Alsof je in een auto zit met alleen een 1e, een 3e en een 5e versnelling.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
MrAngry schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 01:02:
Chop 3 schakels er tussenuit en ga als een banaan. Maar meer serieus, begin eens met 3 schakels en check of er niets raars gebeurt als jde fiets op de kop hebt staan. Slappe ketting bij klein klein of derailleur te strak of tegen de spaken bij groot groot.
Thanks! Uiteindelijk wel wat meer eraf gehaald.
havana schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:40:
11-28, een slechtere cassette bestaat er niet! Alsof je in een auto zit met alleen een 1e, een 3e en een 5e versnelling.
Dat zal ik dan wel ervaren ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dat noemen ze ook "het nieuwe rijden" ;)

Ik weet niet of dat bij een fiets ook opgaat ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
4POX schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:27:
[...]

Dat noemen ze ook "het nieuwe rijden" ;)

Ik weet niet of dat bij een fiets ook opgaat ;)
Opschakelen bij een cadans van 50! het nieuwe fietsen! Fysiotherapeuten gaan gouden jaren tegemoet :P

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:39

Pelle

🚴‍♂️

Die had ik op m'n vorige fiets. Met name op het buitenblad vond ik de verschillen tussen de schakelopties achter te groot, soms ging je van cadans 88 naar kadans 98, terwijl je er precies tussenin zou willen zitten.

Verder prima voor bergop overigens, met 34x28 kom je overal wel boven.

Vanmiddag mijn eerste rondje sinds een maand gemaakt. M'n Wilier is er helaas nog steeds niet, maar de LBS bood me gratis een leenfiets aan. Het was een beetje een raar ding, een wat ouder frame (ik schat 8-10 jaar oud), met een dames-zadel, een Campa Record-groep van 1 of 2 generaties geleden, en Mavic Ksyrium wielen. Mocht op zich niet klagen, ding reed best aardig.
De Campa-groep was even wennen voor mij als Shimano-rijder, maar zeker niet onplezierig. Dat de wielen goed waren kon je ook wel merken. Prima qua stijfheid en gewicht. Enige waar ik me aan irriteerde was dat de lagers van het voorwiel waarschijnlijk niet goed in het vet zaten, want die piepten een beetje.

Verder een aardig ritje gehad, met eerst de wind vol op de kop door de duinen van Den Haag naar Hoek van Holland. Daarna richting Maassluis (zijwind), en vanaf daar via Vlaardingen en Berkel weer naar huis. Enorme plensbui op m'n kop gehad, maar de rit nog uitgereden met een PR op een 3,5km segment in de buurt. Al met al wel redelijk tevreden, 77km was prima voor vandaag. De conditie is nog niet wat het zijn moet, maar de komende maand hoop ik die nog wel wat op te poetsen. Eind april 4 dagen fietsen in de Vogezen met een collega, MMuilwijk en nog wat anderen. Zin in :) http://www.strava.com/activities/122911674

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Ik wilde vandaag nog een lange duurtraining doen (volgende week trainen in de Italiaanse heuvels en middengebergte), en had niet heel veel zin in rustig rijden tegen de wind in. Dus nog maar een keer naar Groningen. De wind was ZW voorspeld, maar bleek Z te zijn. Onderweg nog een paar buien en hagel meegemaakt, maar al met al wel een aardig ritje.

http://www.strava.com/activities/122926329
Pelle schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:19:
[...]

De conditie is nog niet wat het zijn moet, maar de komende maand hoop ik die nog wel wat op te poetsen. Eind april 4 dagen fietsen in de Vogezen met een collega, MMuilwijk en nog wat anderen. Zin in :)
Komt helemaal goed, geen zorgen. We gaan lekker koersen daar :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MMUilwijk schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:53:
Ik wilde vandaag nog een lange duurtraining doen (volgende week trainen in de Italiaanse heuvels en middengebergte), en had niet heel veel zin in rustig rijden tegen de wind in. Dus nog maar een keer naar Groningen. De wind was ZW voorspeld, maar bleek Z te zijn. Onderweg nog een paar buien en hagel meegemaakt, maar al met al wel een aardig ritje.

http://www.strava.com/activities/122926329

[...]

Komt helemaal goed, geen zorgen. We gaan lekker koersen daar :)
Grappig, ik ken deze rit t/m Harlingen. Vooral het stuk Leeuwarden naar Harlingen vind ik een mooi stuk. In Buitenpost zijn ze met de weg bezig he! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Pelle schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 16:19:
[...]

Die had ik op m'n vorige fiets. Met name op het buitenblad vond ik de verschillen tussen de schakelopties achter te groot, soms ging je van cadans 88 naar kadans 98, terwijl je er precies tussenin zou willen zitten.

Verder prima voor bergop overigens, met 34x28 kom je overal wel boven.
Ik heb dus een 11-28 en weet niet of ik er geheel blij me moet zijn inderdaad. 28 is lekker maar rijd toch niet helemaal perfect ivm. schuine ketting, en de 11 en 12 gebruik ik nooit. Zit zelf te kijken naar een 12-30, ik rijd graag licht verzet O-)
Verder een aardig ritje gehad, met eerst de wind vol op de kop door de duinen van Den Haag naar Hoek van Holland. Daarna richting Maassluis (zijwind), en vanaf daar via Vlaardingen en Berkel weer naar huis. Enorme plensbui op m'n kop gehad, maar de rit nog uitgereden met een PR op een 3,5km segment in de buurt. Al met al wel redelijk tevreden, 77km was prima voor vandaag. De conditie is nog niet wat het zijn moet, maar de komende maand hoop ik die nog wel wat op te poetsen. Eind april 4 dagen fietsen in de Vogezen met een collega, MMuilwijk en nog wat anderen. Zin in :) http://www.strava.com/activities/122911674
Dat stuk van Den Haag naar HvH met wind op kop vind ik altijd wel een vervelend stuk, zeker met de koude wind van vandaag...brrr. Respect :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Op een 11 sp? En hangt puur van het doel af. Als het je enige cassette is en alleen vlak rijdt kan ik je volgen.

/edit
Waarom is het trouwens niet mogelijk om je hele cassette zelf op te bouwen met losse kransjes? Is er afgezien van potentieel marketingdoel een technische reden? Dat zou toch perfect zijn en gewoon mogelijk moeten zijn? Of heeft het te maken met krachtverdeling op de body in de grotere tandjes?

[ Voor 30% gewijzigd door UltraSub op 22-03-2014 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:19
Na een tijdje op de weg gereden te hebben met mijn mtb, en na lekker trainen op de Kickr, ben ik overstag gegaan en heb ik een racefiets besteld. Het is de Specialized Roubaix SL4 Sport SRAM Disc geworden (tenzij die onverhoopt toch niet meer leverbaar is).

Uitgangspunten waren voor mij een degelijk frame om in de toekomst wat te gaan upgraden, met een redelijke groep erop. De schijfremmen hadden mijn voorkeur vanwege mtb's waar ik nooit anders heb gehad. Nu duimen dat hij aanstaande zaterdag mogelijk al beschikbaar is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooie fiets , wat weegt hij ?
Vind het mooi staan schijfremmen of van die verborgen normale remmen, maar die zie je helaas op bijna geen enkele fiets. Geen idee wat de nadelen zijn van die verborgen remmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
UltraSub schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:21:
[...]

Op een 11 sp? En hangt puur van het doel af. Als het je enige cassette is en alleen vlak rijdt kan ik je volgen.

/edit
Waarom is het trouwens niet mogelijk om je hele cassette zelf op te bouwen met losse kransjes? Is er afgezien van potentieel marketingdoel een technische reden? Dat zou toch perfect zijn en gewoon mogelijk moeten zijn? Of heeft het te maken met krachtverdeling op de body in de grotere tandjes?
In 11v is het iets beter dan in 10v, maar heel veel scheelt 't niet. Een all-round cassette zou wat mij betreft zowel een 16 als een 18 moeten bevatten, want die gebruik je op 't vlakke nu eenmaal veel. De 11-28 in 11-speed mist beide. De 12-28 (11v) heeft wel een 16, maar geen 18. Sowieso slaat een 11 eigenlijk nergens op i.c.m. een 28. Iemand die een 28 nodig heeft, heeft echt geen 11 nodig.

Zelf kransjes samenstellen kan gewoon via Marchisio en Miche. Maar dat lost het probleem niet op; als je onder alle omstandigheden een ideaal verzet wilt dan moet je ook met 11v nog steeds sleutelen. Een all-round cassette wordt pas interessant met 12 versnellingen.

@MMUilwijk

Waarom koop je geen e-bike? Dan kun je lekker D1 tegen de wind in doen met 30 gemiddeld en hoef je niet in de trein te zitten.

[ Voor 32% gewijzigd door havana op 23-03-2014 09:26 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
wat zou jou ideale setup dan zijn havanna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
In 10v (dat heb ik nu) heb ik een 12-23 voor op 't vlakke. Ik wil geen 11-23 want die heeft geen 18. Een 11-21 zou nog idealer zijn maar die heb je alleen in Dura Ace en dat wordt me te duur. Voor de heuvels heb ik verschillende opties liggen, onder andere een 12-27, een 12-28 en een 12-29 (custom). Een 18 is niet zo nodig in een heuvel-setup, maar een 16 wil je wel hebben.

Als ik naar 11v ga dan pak ik een 11-23 voor op 't vlakke. Het voordeel van deze cassette boven de 12-23 in 10v is met name dat je 39x13 als kleinste kunt rijden i.p.v. 39x14. Scheelt toch weer schakelen vooraan. Voor in de bergen zou ik dan een 12-28 pakken.

Overigens is meer versnellingen achteraan ook niet zaligmakend: het duurt immers weer langer voordat je door het complete bereik bent. Vooral in de bergen is dat nogal irritant. Ik denk dus ook niet dat 12v er snel zal komen.

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 23-03-2014 09:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
bedoel meer als je een 12sp casette kon hebben, welke kransjes zou je er allemaal opzetten om alles-in-een casette te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
12-13-14-15-16-17-18-19-21-23-25-28

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
havana schreef op zondag 23 maart 2014 @ 08:37:
[...]

In 11v is het iets beter dan in 10v, maar heel veel scheelt 't niet. Een all-round cassette zou wat mij betreft zowel een 16 als een 18 moeten bevatten, want die gebruik je op 't vlakke nu eenmaal veel. De 11-28 in 11-speed mist beide. De 12-28 (11v) heeft wel een 16, maar geen 18. Sowieso slaat een 11 eigenlijk nergens op i.c.m. een 28. Iemand die een 28 nodig heeft, heeft echt geen 11 nodig.
Volledig eens met die 11.. Zie ik ook niet. :|
Zelf kransjes samenstellen kan gewoon via Marchisio en Miche. Maar dat lost het probleem niet op; als je onder alle omstandigheden een ideaal verzet wilt dan moet je ook met 11v nog steeds sleutelen. Een all-round cassette wordt pas interessant met 12 versnellingen.
Onder alle omstandigheden ideaal hoeft niet. Vlak, heuvels, bergen. 3 setups. Sleutelen is niet erg, maar wel een juiste combo kunnen vinden. Maar ik ga eens kijken naar Marchisio en Miche. Een 12-30 voor de Alpen met een mooi verloop lijkt me beter dan een standaard 11-32. 11-28 zou ik wss nét niet mee weg komen, ja alles kan, maar kan altijd beter :P
havana schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:44:
Overigens is meer versnellingen achteraan ook niet zaligmakend: het duurt immers weer langer voordat je door het complete bereik bent. Vooral in de bergen is dat nogal irritant. Ik denk dus ook niet dat 12v er snel zal komen.
Wat bedoel je met langer door het bereik, snelheid van schakelen? Nah. Al gezien hoe snel DI2 op superfast schakelt? Hij kan nog sneller, maar dan raakt hij de tanden niet meer volgens Shimano. 12v zie ik ook inderdaad niet snel komen hoor. Maar goed.

[ Voor 6% gewijzigd door UltraSub op 23-03-2014 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Na een weekje skien weer eens het ros gepakt voor een mooi tochtje met een groep uit Zeist. Lekker doorgereden en onderweg goed nat geworden: http://www.strava.com/activities/123186158

Zo langzamerhand beginnen de goede benen die nodig zijn voor een strakke tijd tijdens de Trois Ballon weer te komen. Nu lekker vanaf de bank de koers kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Wat een k*tweer. Stapte net voor 12 op de fiets, en na 3 km begint het lekker te hagelen. Toch maar een klein rondje gemaakt van net geen 25km. Dikke enkels door de kou denk ik, geen overschoenen aangehad. Wat een ellende......
http://www.strava.com/activities/123186673

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
@ UltraSub

Met Di2 speelt het probleem van het langzaam schakelen inderdaad veel minder. Handmatig door 12 versnellingen heen gaan kost wel ff tijd.

Algemeen...

Rondje Lauwersmeer gedaan met 2 fietsmaten. Goed voor 101 km waarvan de laatste in de stromende regen (inclusief hagel). Gelukkig had ik mijn regenjasje bij me maar kreeg wel zeer koude voeten/handen en bovenbenen!

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:08
Weer terug in Nederland na weekje snowboarden, wel gekneusde rib dus vandaag maar eens gekeken of ik er bij fietsen last van had.
Viel best mee gelukkig :)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@ DDX oe das minder, gelukkig dat je er op je ros minder last van hebt. Word maar snel helemaal beter !

Weet iemand hoe je foto's kan toevoegen aan Strava, dat schijnt sinds de nieuwe update te kunnen. Had nog wat plaatjes van was NSS dingen geschoten (Patriot afweer geschut en Fenek pantserwagens) en die wil ik bijvoegen :)

Ik hoop zo dat het snel warmer weer word, mijn lange broek van de Lidl is echt een onding :( en wil eigenlijk pas na de zomer weer warmere kleding kopen. Daarover ook een vraagje ik twijfel tussen een nanoflex langebroek of een korte en dan met beenstukken. En weet iemand uit ervaring of dat spul ook de wind een beetje tegen houd ?

[ Voor 33% gewijzigd door sapphire op 23-03-2014 19:04 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn-V4
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-10 17:14
sapphire schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:02:
@ DDX oe das minder, gelukkig dat je er op je ros minder last van hebt. Word maar snel helemaal beter !

Weet iemand hoe je foto's kan toevoegen aan Strava, dat schijnt sinds de nieuwe update te kunnen. Had nog wat plaatjes van was NSS dingen geschoten (Patriot afweer geschut en Fenek pantserwagens) en die wil ik bijvoegen :)
Daarvoor dien je instragram te gebruiken. Koppel Strava aan jouw Instagram account en de fotos die je tijdens de Strava log maakt komen automagisch in je ritoverzicht tevoorschijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:02:
Ik hoop zo dat het snel warmer weer word, mijn lange broek van de Lidl is echt een onding :( en wil eigenlijk pas na de zomer weer warmere kleding kopen. Daarover ook een vraagje ik twijfel tussen een nanoflex langebroek of een korte en dan met beenstukken. En weet iemand uit ervaring of dat spul ook de wind een beetje tegen houd ?
Nanoflex houdt wind ook tegen is mijn ervaring. Arm/beenstukken zijn op het moment ideaal met het wisselende weer.

Ik rij elke dag (woon-werk) met een thermoshirt van craft (korte mouwen), Castelli bibshort met nanoflex arm/been stukken en een korte mouwen jersey erover. Als het eventueel wat kouder is dan doe ik nog een regen/wind jacket erover maar dat heb ik alleen afgelopen donderdag moeten gebruiken (toen was ik ook wel doorweekt overigens).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Martijn-V4 schreef op zondag 23 maart 2014 @ 19:07:
[...]

Daarvoor dien je instragram te gebruiken. Koppel Strava aan jouw Instagram account en de fotos die je tijdens de Strava log maakt komen automagisch in je ritoverzicht tevoorschijn.
Als je ze upload tijdens of binnen een half uur voor of na de rit. Strava gebruikt de upload datum in Instagram, en niet de exif data. Belachelijk, alsof je altijd overal internet bij de hand hebt. Je zou toch gewoon achteraf foto's toe moeten kunnen voegen. Loopt ook weer zo'n thread over sinds dat ze de functionaliteit bieden. Maar net zoals Strava altijd doet, ook dat wordt genegeerd.

/edit
Als je op je Di2 een interne batterij hebt (SM-BTR2), dient de lader tevens als interface voor upgrades/configuratie middels eTube software van Shimano. Net ff geprobeerd, meteen een firmware upgrade voor de batterij volgens de software, maar alle andere gekoppelde devices moeten eerst ontkoppeld worden, anders wil de software niet verder wegens risico op verkeerde firmware flash op andere devices. En zolang die firmware niet geupdate is is er geen config mogelijk. Dus het zal voor een andere keer zijn, even geen zin om alle connectors los te halen.
Maar wel goed dat Shimano dit niet meer alleen mogelijk maakt middels een los aan te schaffen interface, of alleen bij de dealer. Dit lijkt er echt op dat ze het consumer upgradeable willen maken. Goede zaak. Maar als ik de logs bekijk van wat er allemaal gebeurt zullen de meeste niet geeks dat toch niet durven :)

[ Voor 38% gewijzigd door UltraSub op 23-03-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring of mening over de zerocx wielen ? Prijs technisch erg leuk setje

http://zerocx.com/en/8-zero-rival

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
havana schreef op zondag 23 maart 2014 @ 08:37:
[...]

@MMUilwijk

Waarom koop je geen e-bike? Dan kun je lekker D1 tegen de wind in doen met 30 gemiddeld en hoef je niet in de trein te zitten.
Mwoh, zolang dat niet op racefietsen beschikbaar is zonder al te grote uitgaven ;)

Zonder gekheid, ik vind wind tegen helemaal niet erg, fijn zelfs. Maar ik had toevallig nog een vrijkaartje voor de trein liggen, en wilde nog een keer de Afsluitdijk over met iets van rugwind.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 07-10 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
was erg blij dit weekend met de Tacx. Wou zaterdag lekker gaan fietsen maar was gewoon erg wisselvallig, dus Tacx in de woonkamer en Games of Thrones aan. 2 afleveringen weggefietst met goede warming up gevolgd door lekker knallen en toen weer heerlijk uitfietsen.

Tacxen is saai, maar met goede series hou je het lang vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Zo, mijn collega heeft zojiust de 4 Vredestein Fortezza Slicks afgegeven die hij vanuit NL heeft laten over komen. Als vanmiddag de tijd het toelaat kan het grote banden omleg festein beginnen.

Canyon - Continental GP4000s -> Vredestein Fortezza
Bianchi Pista - Continental Gatorskin -> Continental GP4000s
Gazelle - Continental Supersport -> Continental Gatorskin

Zo krijgt elke fiets een upgrade wat banden betreft.
Pagina: 1 ... 32 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.