Denk dat dat wel een deel is. Valt me op dat een stuk vind tegen je best wat in het rood kan omdat dat wel hersteld.. maar kilometers wind op kop dan kom ik gewoon kracht te kort om een hoger tempo aan te houden..
Dan heb ik nog een lange weg te gaan. Ik weeg dan ook 103 KG.M@cer schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:04:
[...]
Het is ook een kwestie van kilometers maken.. Ik heb het nu aardig voor elkaar om redelijk constant te rijden. Met wind tegen rond de 30 km/u en met wind mee rond de 34 km/u zonder heel veel inspanning te leveren, waardoor ik meestal tussen de 31 en 32 gemiddeld zit.
Zelfs gisteren met een behoorlijke storm in de Noord-Hollandse polders kon ik mijn snelheid met tegenwind tussen de 28 en 29 km/u houden met een hartslag van rond de 140.
Mijn maandje gratis strava heeft me wel veel nieuwe inzichten gegeven. Als ik op segmenten filter op 95KG en zwaarder ben ik opeens op veel trajecten de KOM houder.

Ik weeg 99 kilo (en 36 jaar), dus daar zal het verschil niet echt in zitten.. 
En die ellendige kilo's willen er bovendien maar niet af ook, ondanks dat ik me helemaal het apezuur fiets en redelijk op mijn eetpatroon let.
En die ellendige kilo's willen er bovendien maar niet af ook, ondanks dat ik me helemaal het apezuur fiets en redelijk op mijn eetpatroon let.
[ Voor 54% gewijzigd door M@cer op 17-03-2014 13:12 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Ook bij mij gaat het gewicht verlies bijzonder langzaam: ongeveer een kleine kilo per maand, en ik train iets van 16 uur per week gemiddeld.
Er is nog wel iets van winst mogelijk in het eetpatroon, maar met zoveel arbeid heb je ook echt veel voeding nodig. Hopelijk helpt het verhogen van de intensiteit in het verliezen van de laatste 5kg (nu 83-84, wil naar 78).
Er is nog wel iets van winst mogelijk in het eetpatroon, maar met zoveel arbeid heb je ook echt veel voeding nodig. Hopelijk helpt het verhogen van de intensiteit in het verliezen van de laatste 5kg (nu 83-84, wil naar 78).
Everytime I suffer I become a better man because of it
Intensiever trainen zorgt alleen maar voor de (kortdurende) productie van meer stresshormonen, stress zet direct aan tot eten, dus intensiever trainen gaat zeker niet zorgen voor meer gewichtsverlies als het met de discipline niet goed zit. Uiteindelijk is discipline in het eetpatroon het enige dat langdurig en blijvend resultaat oplevert. Sport is hooguit een hulpmiddel en zou nooit het primaire middel moeten zijn, dat kan ook niet want het is niet houdbaar: Of je valt zoveel af dat je geen energie meer hebt voor een workout, of je gata minder sporten en komt dan weer aan. De oplossing zit in goed eten.
e; Ik ben zelf ook tien kilo te zwaar helaas

[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 17-03-2014 13:40 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
ik zit nu ook op de 83 (blijf ik al een jaar schommelen), kom van de 90 (eind 2012). niet echt iets aan mijn eetpatroon veranderd. Wat ik nu vooral merk is dat mijn omvang wel nog wat afneemt maar gewicht niet zo. Mijn vermoeden is meer spier, minder vet.
Ik ben dan ook sinds 2012 pas weer aan het sporten en blijf het prima volhouden. Doel is voor mij 75 ofzo, maar ik heb daar geen tijd aan gekoppeld
Ik ben dan ook sinds 2012 pas weer aan het sporten en blijf het prima volhouden. Doel is voor mij 75 ofzo, maar ik heb daar geen tijd aan gekoppeld
Ik ben twee jaar terug in ca. 10 maanden tijd van max. 102kg (1m92) naar min. 75kg gegaan. Was me iets te weinig, dus nu al maanden op 77 kg. Heb er geen wetenschap van gemaakt, maar ben
a) gestopt met non-light frisdrank (wat mij 600kcal per dag scheelde!),
b) 3x per week gaan fietsen (ivm tijd slechts ritjes van 1 uur, wel super intensief),
c) niet gelijk gaan eten maar zo veel mogelijk rusten bij een futloos gevoel en
d) veel losse kwartiertjes aan yoga/grondoefeningen gaan doen.
Sloeg nooit een gewone maaltijd (incl. af en toe patat/pizza etc.) over, waardoor het voor mijn gevoel ook niet echt een 'crashdieet' was. Meer een switch van een ongezonde naar een wat gezondere leefstijl,
b) 3x per week gaan fietsen (ivm tijd slechts ritjes van 1 uur, wel super intensief),
c) niet gelijk gaan eten maar zo veel mogelijk rusten bij een futloos gevoel en
d) veel losse kwartiertjes aan yoga/grondoefeningen gaan doen.
Sloeg nooit een gewone maaltijd (incl. af en toe patat/pizza etc.) over, waardoor het voor mijn gevoel ook niet echt een 'crashdieet' was. Meer een switch van een ongezonde naar een wat gezondere leefstijl,
Volledig mee eens: de discipline wordt bijzonder belangrijk de komende 3 maanden. Daarom vanmiddag langs een sport diëtiste om er voor te zorgen dat ik het goede spul naar binnen werkMrAngry schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:38:
Intensiever trainen zorgt alleen maar voor de (kortdurende) productie van meer stresshormonen, stress zet direct aan tot eten, dus intensiever trainen gaat zeker niet zorgen voor meer gewichtsverlies als het met de discipline niet goed zit. Uiteindelijk is discipline in het eetpatroon het enige dat langdurig en blijvend resultaat oplevert. Sport is hooguit een hulpmiddel en zou nooit het primaire middel moeten zijn, dat kan ook niet want het is niet houdbaar: Of je valt zoveel af dat je geen energie meer hebt voor een workout, of je gata minder sporten en komt dan weer aan. De oplossing zit in goed eten.
Ik zou persoonlijk meer denken aan kleine stappen nemen en niet zo van ik ga nu alleen maar goed spul eten.
Kleine dingen denk ik aan:
geen suiker meer in de koffie
geen chips meer in huishalen
biertje minder drinken (ik probeer op dagen met sport eigenlijk helemaal geen alcohol meer te drinken omdat het mijn herstel verpest)
je moet namelijk wel blijven genieten van het leven
Kleine dingen denk ik aan:
geen suiker meer in de koffie
geen chips meer in huishalen
biertje minder drinken (ik probeer op dagen met sport eigenlijk helemaal geen alcohol meer te drinken omdat het mijn herstel verpest)
je moet namelijk wel blijven genieten van het leven
[ Voor 16% gewijzigd door cybermans op 17-03-2014 14:15 ]
Ik ga (ivm een cyclo in juli) de komende drie maanden voor de cybermans taktiek:
- Geen chips meer kopen
- Geen bier meer door de week en zeker niet meer alleen drinken (ik vind nu vaak dat ik wel een biertje heb verdiend na een tacx sessie).
- Snack trek stillen met komkommer, wortel, paprika en tomaat of een handje noten (geen pinda's).
Ik weet uit ervaring dat bovenstaand al leidt tot afvallen en in het weekend kunnen dan nog steeds de remmen los. Het is alleen wel moeilijk
- Geen chips meer kopen
- Geen bier meer door de week en zeker niet meer alleen drinken (ik vind nu vaak dat ik wel een biertje heb verdiend na een tacx sessie).
- Snack trek stillen met komkommer, wortel, paprika en tomaat of een handje noten (geen pinda's).
Ik weet uit ervaring dat bovenstaand al leidt tot afvallen en in het weekend kunnen dan nog steeds de remmen los. Het is alleen wel moeilijk
bij mij is het biertje drinken bij het eten wel een issue, hou graag van pittig eten, maar biertje om de peper mee uit je mond te krijgen is ook wel lekker.MrAngry schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:17:
Ik ga (ivm een cyclo in juli) de komende drie maanden voor de cybermans taktiek:
- Geen chips meer kopen
Wat eten jullie eigenlijk als ontbijt op dagen met lang op de fiets?
mijn voorkeur gaat uit naar havermout (ben ik nu naar overgestapt als ontbijt over het algemeen) en 2 bakken espresso.
Rozijnen!MrAngry schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:17:
- Geen chips meer kopen
Rozijnen zijn idd superlekker, maar dat komt vooral doordat het barstensvol "natuurlijke" suiker zit.
"Starting January 1, 2004, each Cervélo Cycles Inc. (Cervélo) bicycle frame purchased after this date is warranted by Cervélo Cycles Inc. against defects in workmanship and materials for as long as the frame is owned by the original owner, excluding paint and decals. (Cervélo bicycle frames purchased before this date came with a four year warranty)."archetta schreef op zondag 16 maart 2014 @ 22:11:
[...]
Geeft Cervelo geen levenslange garantie op het frame?
Ik denk dat het bij de S1 erop neerkomt dat het bij een dealer moet zijn gekocht of dat je een dealer bereid weet te vinden die de moeite wil nemen om garantie te claimen. Ik weet het fijne er niet van maar ik ken wel iemand die garantie heeft weten te claimen voor een tweedehandse Cervelo (ook een scheur in de zadelbuis). Bij hem was de fiets echter nog niet geregistreerd en hij kon zichzelf registeren als eerste eigenaar (via de site). Zelf zou ik er niet aan beginnen (wel overwogen).
Ik vind de 2014 r3 overigens heel gaaf. Binnenkort een testritje.
[ Voor 19% gewijzigd door FMS op 17-03-2014 14:27 ]
Altijd beter dan astronautenvoer (gels/repen/etc.)srk89 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:24:
[...]
Rozijnen zijn idd superlekker, maar dat komt vooral doordat het barstensvol "natuurlijke" suiker zit.
Zeker!jspr schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:38:
[...]
Altijd beter dan astronautenvoer (gels/repen/etc.)
Bak yoghurt met muesli en thee of water.cybermans schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:20:
[...]
mijn voorkeur gaat uit naar havermout (ben ik nu naar overgestapt als ontbijt over het algemeen) en 2 bakken espresso.
Verwijderd
met name de suikers idd!srk89 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:59:
Suikers maakt mensen (te) dik! Als mensen ipv frisdrank gewoon water pakken en je uberhaupt geen frisdrank meer koopt scheelt dat al zo enorm veel, ook aanmaakranja oj oj oj, zo veel suikers! Ook in toetjes/vla zit zo enorm veel verschil in het aantal suikers, magere aardbeien yoghurt is bijvoorbeeld helemaal niet zo mager als de naam doet vermoeden. Gewoon in de winkel staan en achterop de verpakking kijken (met drinken en toetjes rond de 2 a 3g/100ml is prima). Ik heb er echt een sport van gemaakt om te zoeken naar voedsel en drinken met de minste suikers
Zelf vind ik de Conti GP4000S nog steeds de fijnste buitenbanden. Geen ervaring met de II maar ik wacht wel tot daar meer over bekend is en wat goedkoper worden. Al zal op korte termijn de oude niet meer verkrijgbaar zijn (de 23mm is nu al leverbaar van de II de 25mm versie in week 15).NoepZor schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:22:
Even een vraagje over banden. Ik rij momenteel naar tevredenheid op een stel GP4000s'en, waarvan de achterband nu draad begint te vertonen en dus aan vervanging toe is. Ik heb momenteel 23mm banden er op liggen. Heeft het veel nut om over te gaan naar 25mm banden? Ik ben vrij zwaar (100 kilo) en ze schijnen minder rolweerstand te hebben. Is de nieuwe GP4000s II een goede keuze of zijn er nog andere banden om serieus rekening mee te houden? Kunnen standaard biba's gewoon in 22mm banden, of is hier weer een aparte maat voor?
Mijn eerste setje was ik eind vorig jaar al doorheen qua slijtage (23 mm voor/achter) dus ben ik toen overgegaan om 23mm voor (kan ook niet anders ivm ruimte rond remmen en voorvork). Achter heb ik ivm door rijden in de herfst/"winter" de 4 seasons genomen in 25mm. 25mm rijdt duidelijk lekkerder qua confort. Echter vorige week was alles weer aan vervanging toen (althans de 4 seasons kan nog wel even maar is nu niet meer nodig) heb ik 23mm gekozen. 25mm was niet beschikbaar en ik moet eigenlijk toegeven dat ik 23mm fijner vind rijden. Het voelt allemaal directer en dat heb ik liever dan het stukje confort met 25mm achter.
Ik weeg wel 77 kilogram dus dat is wel heel wat anders dan 100
Heb een week (ca) op Vredestein 23mm (op 7 bar) gereden, en dat was hard..NoepZor schreef op maandag 17 maart 2014 @ 10:22:
Even een vraagje over banden. Ik rij momenteel naar tevredenheid op een stel GP4000s'en, waarvan de achterband nu draad begint te vertonen en dus aan vervanging toe is. Ik heb momenteel 23mm banden er op liggen. Heeft het veel nut om over te gaan naar 25mm banden? Ik ben vrij zwaar (100 kilo) en ze schijnen minder rolweerstand te hebben. Is de nieuwe GP4000s II een goede keuze of zijn er nog andere banden om serieus rekening mee te houden? Kunnen standaard biba's gewoon in 22mm banden, of is hier weer een aparte maat voor?
Sinds zaterdag j.l. de Specialized Roubaix Pro (25mm) er op liggen, op ca 6,2 bar (bij ca89 kg) en dat rijdt net zo licht, maar dempt beduidend beter de hoog-frequente trilling in stuur en zadel.
Zijn zelfde Biba's voor gebruikt.
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik ben overgestapt op Vredestein Fortezza Tricomp slicks (ik moet ze nog binnen krijgen), en eerlijk gezegd had ik meer verwacht van de GP400os m.t.b. het uitblijven van vierkant worden.
Bak Brinta (dag is normaal mijn gehele ontbijt) en daarna zoveel boterhammen als ik naar binnen krijg zonder enorme tegenzin (meestal 2-3 stuks), bij voorkeur met pindakaas of appelstroop. Mooie combi van snelle en langzame koolhydraten volgens mij. Dan heb ik genoeg in mijn mik voor de eerste twee uur, daarna elk uur een banaan, gelletje of snelle jelle of whatever. Bij heel zware tochten (Ardennen etc.) eet ik onderweg tegen het einde nog iets meer zoetigheid, met name gels, omdat ik dan geen zin meer heb in veel kauwen.cybermans schreef op maandag 17 maart 2014 @ 14:20:
[...]
Ik las laatst dat je op 'koers'-dagen sowieso het best wit brood kunt eten ivm makkelijke vertering. Voor afvallen eet je de rest vd week uiteraard het best volkoren brood.
Koffie heb ik niet nodig, daar reageer ik überhaupt niet echt op. Voor een intensieve tocht drink ik 's ochtends na de thee even een glas sportdrank alvast, vóór de rit.
Ik ben nu met trainingen mezelf aan het leren om zo min mogelijk te eten, zonder hongerklop op te lopen. Gisteren bijv. 111km met één banaan en een snelle jelle. (na de normale lunch)
Voor mijn gevoel leer je je lijf dan zuinig om te springen met directe energievoorraad via de maag én helpt het uiteraard bij slank blijven.
Qua dieet doe ik aan Paleo (laag koolhydraten dieet). Op de fiets volg ik dat niet bepaald maar dan gebruik je de suikers ed. ook gewoon. Van de fiets af hou ik me voornamelijk aan dit dieet. Frisdrank deed ik al jaren niet meer. Tis gewoon troep. Eens met de post hierboven van Roan123, suiker....niet vet maakt mensen dik. Van dierlijk vetten zoals in vlees wordt je niet dik namelijk. Dit is voornamelijk gebaseerd op mijn eigen ervaring en veel lezen. Ik woog ik 2012 zo'n 95 kilo. Ik ben toen begonnen met naar mijn werk fietsen dat mijn 10 kilo lichter maakte (racefiets had ik nog niet). Maar minder dan 85 kilo lukte me voor geen meter tot dat ik begon met gezonder eten (meer groente/vlees, minder aardappels, rijst, pasta, brood, suiker). Verder probeer ik ook minder fabrieks voedsel te eten. Beetje de paleo insteek ook, als je niet kan zien hoe ze het maken moet je het niet eten.
Dit alles doe ik 80/90% van de tijd, ik ben ook een mens
Nu weeg ik 77 kilo en schommel daar zo'n beetje (75-79).
Dit alles doe ik 80/90% van de tijd, ik ben ook een mens
popularity switch al uit gezet?jspr schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:11:
Ik heb vandaag weer eens een moedige poding gedaan om met de Strava route builder een route te maken. Echter weer een drama dus geef ik het maar op![]()
Waarom moet ik 2x het dorp weer in terwijl er een perfecte weg ligt? (rode lijnen)
[afbeelding]
Er ligt zelfs een segment....![]()
[afbeelding]
Verwijderd
pff wat een wind vandaag zeg. ff kort rondje gedaan, met moeite boven de 30 gemiddeld kunnen houden
Juist aan, niemand gaat daar 2x het dorp in.
Ik heb alle standen geprobeerd, maar ik begin een beetje te vermoeden dat het kaartmateriaal vanuit Spanje gewoon poep is en dat Strava dit soort rommel daardoor produceerd met de route builder.
De GP4000s zie ik voor 22,50 online, dat is een koopje volgens mij voor een dergelijke band. Ik denk dat ik maar gewoon weer een 23mm GP4000s achterop gooiGraham schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:11:
[...]
Zelf vind ik de Conti GP4000S nog steeds de fijnste buitenbanden. Geen ervaring met de II maar ik wacht wel tot daar meer over bekend is en wat goedkoper worden. Al zal op korte termijn de oude niet meer verkrijgbaar zijn (de 23mm is nu al leverbaar van de II de 25mm versie in week 15).
Trouwens gewicht was ooit (1,5 jaar geleden) gereduceerd tot 89 kilo en in een verder verleden ooit 83 kilo, maar door te weinig sporten vorig jaar en te veel eten aangekomen tot 106 ofzo (

De wijzen komen uit het Oosten!
Het eerste deel van de weg lijkt wel op een ongelijkvloerse autoweg met op- en afritten, misschien dat het gemarkeerd is als verboden voor fietsers.jspr schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:47:
[...]
Juist aan, niemand gaat daar 2x het dorp in.
Ik heb alle standen geprobeerd, maar ik begin een beetje te vermoeden dat het kaartmateriaal vanuit Spanje gewoon poep is en dat Strava dit soort rommel daardoor produceerd met de route builder.
Ben zelf, in NL, erg tevreden over de routebuilder.
Ik heb daar eerder gefietst, en hier mag je eingelijk overal fietsen met de fiets (behalve snelweg).Ascension schreef op maandag 17 maart 2014 @ 16:59:
[...]
Het eerste deel van de weg lijkt wel op een ongelijkvloerse autoweg met op- en afritten, misschien dat het gemarkeerd is als verboden voor fietsers.
Ben zelf, in NL, erg tevreden over de routebuilder.
Voor de mensen die overwegen om Haicom BI-195 fietshouder voor de telefoon overwegen te kopen. Niet doen! (of je moet heel zeker zijn dat jouw telefoon wel stevig vast gezet kan worden door dit product)
Had al aan het begin wat twijfels. De telefoon kon ik door een beetje te draaien wel erg makkelijk los komen. Toen met een postelalastiek aan de bovenkant de telefoon wat stabieler erin gezet. Helaas bij het oprijden van een brug sprong de telefoon eruit, ging onder mijn fiets door en terwijl ik remde kwam de telefoon onder m'n achterwiel terecht! Echt heel blij dat ik niet gevallen ben. De voegnaad van de brug was best goed, heb ze veel erger mee gemaakt en hard ging het ook niet want ik had al 2 uur tegen de wind in gereden.
Volgende keer als ik een telefoon koop moet ik vrees ik eerst een telefoon uitzoeken die eigen houder heeft die rondom sluitend is om zeker te weten dat de ellende niet nog een keer gaat voorkomen. Er zijn natuurlijk nog wel alternatieve houders, maar ik heb er niet echt vertrouwen in dat die beter zijn.
Dit gebeurde overigens in een rondje, waar we eerst iemand hadden met klapband (gat in wang buitenband) en daarna iemand anders met een geknapt ketting (we waren met z'n drieën). Dus niet echt een glorieuze fietsmiddag. Maargoed geen ondanks dat alles geen persoonlijke ongelukken
Had al aan het begin wat twijfels. De telefoon kon ik door een beetje te draaien wel erg makkelijk los komen. Toen met een postelalastiek aan de bovenkant de telefoon wat stabieler erin gezet. Helaas bij het oprijden van een brug sprong de telefoon eruit, ging onder mijn fiets door en terwijl ik remde kwam de telefoon onder m'n achterwiel terecht! Echt heel blij dat ik niet gevallen ben. De voegnaad van de brug was best goed, heb ze veel erger mee gemaakt en hard ging het ook niet want ik had al 2 uur tegen de wind in gereden.
Volgende keer als ik een telefoon koop moet ik vrees ik eerst een telefoon uitzoeken die eigen houder heeft die rondom sluitend is om zeker te weten dat de ellende niet nog een keer gaat voorkomen. Er zijn natuurlijk nog wel alternatieve houders, maar ik heb er niet echt vertrouwen in dat die beter zijn.
Dit gebeurde overigens in een rondje, waar we eerst iemand hadden met klapband (gat in wang buitenband) en daarna iemand anders met een geknapt ketting (we waren met z'n drieën). Dus niet echt een glorieuze fietsmiddag. Maargoed geen ondanks dat alles geen persoonlijke ongelukken
[ Voor 12% gewijzigd door llevering op 17-03-2014 17:46 ]
Ik heb ook redelijk wat ervaring met afvallen. Voor mijn laatste Marmotte had ik me als doel gesteld onder de 70 kg te duiken (normaal 74-78 kg bij 1.82). Dat is toen ook gelukt. Hoe heb ik het gedaan...
- ontbijt van vanilleyoghurt met muesli naar gewone magere yoghurt met muesli
- lunch (4 bruine boterhammen) verdelen over 4 uur, dus één boterham om 12:00, 13:00, 14:00 en 15:00
- iets eerder avondeten, 18:00 (normaal 19:30)
- tussen 16:00 en 18:00 overbruggen met veel spa rood of light frisdrank. Geen snacks enz.
- avondeten afwegen zodat je niet teveel eet
- geen alcohol, behalve bij uitzondering
- geen toetjes en uiteraard ook geen snoep enzo. Wat je niet in huis haalt, eet je ook niet op.
Op trainingsdagen at ik dan iets meer (bijv. een krentenbol), anders val ik van m'n fiets.
Verder heb ik 1x per week nuchter een km of 40 getraind. Daarna "gewoon" ontbijten.
Ik vertrok naar Bourg met 69,5 kg maar echt gelukkig werd ik er niet van. Ik zag er niet uit en iedereen vroeg aan me of ik wel lekker was. Ik ga het dus niet nog een keer doen. Ik heb gemerkt dat 74 kg voor mij een aardig gewicht is, ik ben dan al behoorlijk slank en krijg dan al opmerkingen of het wel goed met me gaat.
Wetenschappelijk bewezen: van lijnen en dun zijn word je niet gelukkig. Ik redeneer tegenwoordig alsvolgt: ik hoef mijn geld niet te verdienen met het fietsen dus maakt het niet heel veel uit hoeveel ik weeg.
- ontbijt van vanilleyoghurt met muesli naar gewone magere yoghurt met muesli
- lunch (4 bruine boterhammen) verdelen over 4 uur, dus één boterham om 12:00, 13:00, 14:00 en 15:00
- iets eerder avondeten, 18:00 (normaal 19:30)
- tussen 16:00 en 18:00 overbruggen met veel spa rood of light frisdrank. Geen snacks enz.
- avondeten afwegen zodat je niet teveel eet
- geen alcohol, behalve bij uitzondering
- geen toetjes en uiteraard ook geen snoep enzo. Wat je niet in huis haalt, eet je ook niet op.
Op trainingsdagen at ik dan iets meer (bijv. een krentenbol), anders val ik van m'n fiets.
Verder heb ik 1x per week nuchter een km of 40 getraind. Daarna "gewoon" ontbijten.
Ik vertrok naar Bourg met 69,5 kg maar echt gelukkig werd ik er niet van. Ik zag er niet uit en iedereen vroeg aan me of ik wel lekker was. Ik ga het dus niet nog een keer doen. Ik heb gemerkt dat 74 kg voor mij een aardig gewicht is, ik ben dan al behoorlijk slank en krijg dan al opmerkingen of het wel goed met me gaat.
Wetenschappelijk bewezen: van lijnen en dun zijn word je niet gelukkig. Ik redeneer tegenwoordig alsvolgt: ik hoef mijn geld niet te verdienen met het fietsen dus maakt het niet heel veel uit hoeveel ik weeg.
[ Voor 27% gewijzigd door havana op 17-03-2014 18:38 ]
Ik ben een jaar of 2 geleden van 84kg naar 74kg gegaan (1m74), voornamelijk door mijn eetpatroon aan te passen. Geen alcohol meer door de week helpt al veel, bijvoorbeeld
Vorig jaar heb ik een paar weken 71kg gewogen, maar minder is het nooit meer geworden. In de afgelopen weken helemaal niets gesnoept, geen alcohol gedronken, en frisdrank drink ik sowieso niet, maar op de een of andere manier lukt het me niet om nog veel verder af te vallen. Ik zit nu net op de 73kg en 70kg lijkt me een mooi gewicht, maar dat gaat dus niet vanzelf, zelfs niet met een vrij strak eet-regime.
De tip met de 4 boterhammen verdelen over 4 uur zal ik ook eens proberen, hoewel ik zowel tussen ontbijt (magere kwark met muesli/chia/lijnzaad + beetje honing) en lunch (4 boterhammen waarvan max 1 met zoetigheid), en lunch en avondeten, wel een appel of banaan probeer te eten. Spijsvertering blijft redelijk op gang zo, volgens mij.
En 's avonds bij de koffie 1 of 2 droge rijstewafels, maar dat is het dan ook wel
Jammergenoeg val ik heel erg af in m'n gezicht, de opmerking met de vraag of het wel goed met me gaat heb ik ook vaak gehoord. Terwijl het vet er rond m'n pens gewoon lekker om blijft zitten, grrr
Vorig jaar heb ik een paar weken 71kg gewogen, maar minder is het nooit meer geworden. In de afgelopen weken helemaal niets gesnoept, geen alcohol gedronken, en frisdrank drink ik sowieso niet, maar op de een of andere manier lukt het me niet om nog veel verder af te vallen. Ik zit nu net op de 73kg en 70kg lijkt me een mooi gewicht, maar dat gaat dus niet vanzelf, zelfs niet met een vrij strak eet-regime.
De tip met de 4 boterhammen verdelen over 4 uur zal ik ook eens proberen, hoewel ik zowel tussen ontbijt (magere kwark met muesli/chia/lijnzaad + beetje honing) en lunch (4 boterhammen waarvan max 1 met zoetigheid), en lunch en avondeten, wel een appel of banaan probeer te eten. Spijsvertering blijft redelijk op gang zo, volgens mij.
En 's avonds bij de koffie 1 of 2 droge rijstewafels, maar dat is het dan ook wel
Jammergenoeg val ik heel erg af in m'n gezicht, de opmerking met de vraag of het wel goed met me gaat heb ik ook vaak gehoord. Terwijl het vet er rond m'n pens gewoon lekker om blijft zitten, grrr
Toen ik vorig jaar 90 kilo woog vroegen ze mij al of ik een eetstroonis had... Dat is ook een beetje de ellende, ik zie er op zich niet uit als 99 kilo.
Vanaf morgen ga ik weer strak mijn best doen en proberen een kilo of 9 eraf te krijgen.. Dus dat betekend weer alles noteren wat ik naar binnen werk, dat werkt bij mij altijd erg motiverend.
Vanaf morgen ga ik weer strak mijn best doen en proberen een kilo of 9 eraf te krijgen.. Dus dat betekend weer alles noteren wat ik naar binnen werk, dat werkt bij mij altijd erg motiverend.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Kunnen we het weer over wielrennen hebben, begint een beetje een vrouwen topic te worden 
Zelf vorige week overgestapt van een Forerunner 305 naar een Edge 510. Ideaal dat uploaden via Bluetooth icm tapiriik. Alles gaat automatisch naar Garmin Connect en Stava.
Zelf vorige week overgestapt van een Forerunner 305 naar een Edge 510. Ideaal dat uploaden via Bluetooth icm tapiriik. Alles gaat automatisch naar Garmin Connect en Stava.
[ Voor 48% gewijzigd door maxoss op 17-03-2014 19:08 ]
Nah, een vrouwentopic wordt het denk ik pas als we het gaan hebben over hoe we ons erbij voelen, en hoe onzeker het ons wel niet maakt
Daar wilde ik net over beginnen. Met meer dan 1 x per week koers, ontkom ik er volgens mij niet meer aan.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:35:
Een vrouwen topic is het pas als we het over benen scheren gaan hebben.....
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Welke helft moet je dan scheren?
Ik ben zelf aan het kijken of ik in de avond ook een rondje kan maken aangezien ik door drukte werk/gezin er niet altijd aan toekom om zaterdag/zondag te fietsen (en ik het wel erg leuk vind). Daarom ben ik op zoek naar een lamp die voldoende licht kan geven om het pad (niet overal verlichting) te verlichten en uiteraard niet te veel geld kost. Ik zat te denken aan zoiets http://www.decathlon.nl/s...mbo-sigma-id_8247857.html . Iemand ervaring met fietsen in de (donkere) avond?
Ik ben zelf aan het kijken of ik in de avond ook een rondje kan maken aangezien ik door drukte werk/gezin er niet altijd aan toekom om zaterdag/zondag te fietsen (en ik het wel erg leuk vind). Daarom ben ik op zoek naar een lamp die voldoende licht kan geven om het pad (niet overal verlichting) te verlichten en uiteraard niet te veel geld kost. Ik zat te denken aan zoiets http://www.decathlon.nl/s...mbo-sigma-id_8247857.html . Iemand ervaring met fietsen in de (donkere) avond?
Volgens mij ben ik gewoon een prototype bijna 100 kg 40+ midlifecrisis op een te dure fiets...Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:45:
Nee maar jij bent ook een halve prof
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Ja.. eBay, solarstorm x2Herrick schreef op maandag 17 maart 2014 @ 19:54:
Dat benen scheren heb ik hier ook een geopperd, met als antwoord van de vrouw of ik me wel lekker voelde
wellicht als ik van de zomer 3x per week in een peleton moet rijden maar vooralsnog begin ik er nog maar niet aan haha.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
lol idd. Ik vraag me ook af waar stop je met scherenRene schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:02:
Dat benen scheren heb ik hier ook een geopperd, met als antwoord van de vrouw of ik me wel lekker voeldewellicht als ik van de zomer 3x per week in een peleton moet rijden maar vooralsnog begin ik er nog maar niet aan haha.
Verwijderd
M'n vriendin verklaarde mij ook voor gek toen ik het voor de grap zei. De Vraag is dan ook waar stop je me scheren....
-
Graham was me net voor
-
Graham was me net voor
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2014 20:11 ]
http://www.velominati.com/the-rules/#33
Geen probleem, toch?Legs are to be carefully shaved at all times. If, for some reason, your legs are to be left hairy, make sure you can dish out plenty of hurt to shaved riders, or be considered a hippie douche on your way to a Critical Mass. Whether you use a straight razor or a Bowie knife, use Baxter to keep them smooth.

Near the bellybutton...Graham schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:09:
[...]
lol idd. Ik vraag me ook af waar stop je met scheren
Verwijderd
Vorige zomer heb ik voor het eerst mijn benen geschoren. Gewoon met de tondeuse op de kortste stand. Dit is mij goed bevallen. Door mijn witte huid moet ik mij altijd insmeren met zonnebrand, dat ging een stuk gemakkelijker zonder vacht. Nu heb ik trouwens ook wel flink behaarde benen.
Wat anders, sinds vorige week donderdag heb ik last van mijn heupgewricht. Niet heel erg, maar voelt geïrriteerd. Doe dus even rustig aan. Is er iemand hier daar ervaring mee heeft?
Wat anders, sinds vorige week donderdag heb ik last van mijn heupgewricht. Niet heel erg, maar voelt geïrriteerd. Doe dus even rustig aan. Is er iemand hier daar ervaring mee heeft?
Ben nu weekje op wintersport in Frankrijk.
Kwa temperaturen had ik beter ook fietskleding/schoenen mee kunnen nemen, had ik nog dagje fiets kunnen huren om stukje hier te fietsen.
Gelukkig ligt er genoeg sneeuw, maar echt hele dag zon. (en gok in dal 20 graden+)
Kwa temperaturen had ik beter ook fietskleding/schoenen mee kunnen nemen, had ik nog dagje fiets kunnen huren om stukje hier te fietsen.
Gelukkig ligt er genoeg sneeuw, maar echt hele dag zon. (en gok in dal 20 graden+)
Zo wat een gewichtschommelaars hier! In mijn AD6-jaar heb ik voor mijn doen goed op mijn eten gelet en toen woog ik 74kg. Nu vreet ik elke dag waar ik zin in heb en dat betekent 's avonds een paar stroopwafels of gevulde koeken oid en naast de lunch en ontbijt nog 4 boterhammen tussen die maaltijden door. Resultaat: 77kg. Toen ik nog helemaal niet sportte en erg veel suiker in de koffie, thee en wat dan ook deed, was het 81kg. Meer wordt het echt niet.
Ik zal wel mazzel hebben dan met mijn aanleg. Alleen die sixpack zie ik helaas ook nooit meer nu ik richting de 40 ga, klein zwembandje blijft aanwezig.
Benen scheer ik niet, dan word ik keihard uitgelachen door vrouw en niet-scherende collega's als ik niet minstens 10kmh harder ga. Trouwens erg leuk om te zien dat Simon Geschke met een awesome baard rondrijdt nu (en niet onverdienstelijk), f*ck die ingesleten taboes.
Ik zal wel mazzel hebben dan met mijn aanleg. Alleen die sixpack zie ik helaas ook nooit meer nu ik richting de 40 ga, klein zwembandje blijft aanwezig.
Benen scheer ik niet, dan word ik keihard uitgelachen door vrouw en niet-scherende collega's als ik niet minstens 10kmh harder ga. Trouwens erg leuk om te zien dat Simon Geschke met een awesome baard rondrijdt nu (en niet onverdienstelijk), f*ck die ingesleten taboes.
Goede morgen heren.
nu rijd ik op een mountainbike hybride maar ik zou willen overschakelen op een echte racefiets. nu kam ik op het net onderstaande fiets tegen.
Model : Tour Veloce
Frame : Alu-Race slooping
Wielmaat : 28”
Velgen : VKT dubbelwandige velgen
Banden : 700 x 23 C
Derailleur achter : Campagnolo Veloce 2013
Derailleur voor : Campagnolo Veloce 2013
Cassette : Miche 10 speed
Schakeling : Campagnolo Veloce 2013
Cranckstel : 50 - 34 compact FSA
Remmen voor : Promax 2013
Remmen achter : Promax 2013
Vork : Racing carbon
Stuurpen : Zoom alu
Stuur : Zoom alu lichtgewicht
Zadelpen : Zoom alu

is dit iets aan €650. of raden jullie me aan hier van weg te blijven
nu rijd ik op een mountainbike hybride maar ik zou willen overschakelen op een echte racefiets. nu kam ik op het net onderstaande fiets tegen.
Model : Tour Veloce
Frame : Alu-Race slooping
Wielmaat : 28”
Velgen : VKT dubbelwandige velgen
Banden : 700 x 23 C
Derailleur achter : Campagnolo Veloce 2013
Derailleur voor : Campagnolo Veloce 2013
Cassette : Miche 10 speed
Schakeling : Campagnolo Veloce 2013
Cranckstel : 50 - 34 compact FSA
Remmen voor : Promax 2013
Remmen achter : Promax 2013
Vork : Racing carbon
Stuurpen : Zoom alu
Stuur : Zoom alu lichtgewicht
Zadelpen : Zoom alu

is dit iets aan €650. of raden jullie me aan hier van weg te blijven
www.weefab.com
Groep is prima, wielen zijn waarschijnlijk bagger, crank is matig, frame ken ik niet maar zal niet slecht zijn (maar wel heel zwaar).
Is 650 de nieuwprijs? Op zich is dat geen slechte prijs, maar ik denk dat je voor dat geld ook een jong gebruikte hebt met betere specs.
Is 650 de nieuwprijs? Op zich is dat geen slechte prijs, maar ik denk dat je voor dat geld ook een jong gebruikte hebt met betere specs.
[ Voor 34% gewijzigd door havana op 18-03-2014 07:50 ]
PfffUltraSub schreef op maandag 17 maart 2014 @ 20:14:
http://www.velominati.com/the-rules/#33
[...]
Geen probleem, toch?![]()
Als ik mijn benen ga scheren word dat serieus ruzie met de vrouw
Bovendien inderdaad als je redelijk zwaar behaard bent, waar stop je dan. Near the bellybutton ziet er dan erg raar uit als ik in een zwembroek loop (short).
ik scheer mijn benen in de zomer wel. blijft een pokkewerk enzo
Vanochtend weer het kleine ritje naar het werk. Iets van 24km. Helaas weer wind tegen. Misschien dat mijn 67 kg ook niet echt meehelpt dan.
Maar zijn er ook nog een beetje "regels" onderling. Had vanochtend iemand 10km lekker in mijn wiel hangen met de wind tegen, wat al niet mijn sterkste punt is.
Maar zijn er ook nog een beetje "regels" onderling. Had vanochtend iemand 10km lekker in mijn wiel hangen met de wind tegen, wat al niet mijn sterkste punt is.
Het is niet verboden een praatje te maken 
Als iemand niet wil overnemen dan zet ik 'm gewoon in de wind. Dan moet de wind natuurlijk niet pal van voren komen want dan lukt dat niet.
Als iemand niet wil overnemen dan zet ik 'm gewoon in de wind. Dan moet de wind natuurlijk niet pal van voren komen want dan lukt dat niet.
Plus het schijnt zelfs zo te zijn dat iemand die op kop tegen de wind in rijdt minder weerstand heeft dan een solo fietser
zie http://www.fietsica.be/wieltjeszuigen.htm
[ Voor 15% gewijzigd door NoepZor op 18-03-2014 10:03 . Reden: bronnetje toegevoegd ]
Het stomme is dat het ergens niet erg is natuurlijk.. Want ik rijd gewoon mijn eigen tempo, miss zelfs nog wel net ietsje harder
Maar zeg dan iig ff iets ofzo..
Iets zeggen tegen iemand die voor je rijdt tegen de wind in ... zeggen of roepen?Flatlinernl schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:04:
Het stomme is dat het ergens niet erg is natuurlijk.. Want ik rijd gewoon mijn eigen tempo, miss zelfs nog wel net ietsje harder![]()

Wat ook nog kan zijn is dat het iemand is die minder goed is dan jij en door bij jou in het wiel te hangen nog een beetje vooruit komt. Ik heb ook weleens een wieltje gepakt om m'n tempo wat op te schroeven. Dat je over een afstand van 10km geen woord wisselt is daarentegen wel licht vreemd, een "hallo ik kom even achter je rijden" zou er nog wel af moeten kunnen
Mwa het is geen must natuurlijk.. maar als je stukken met je voorwiel naast mijn achterwiel kunt rijden om goed uit de wind te zitten, dan moet ff een trap extra doen ook wel kunnen.chime schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:12:
[...]
Iets zeggen tegen iemand die voor je rijdt tegen de wind in ... zeggen of roepen?
Misschien ook te veel een persoonlijk iets, ik zou me ongemakkelijk voelen denk..
Het beste is om een tijd in iemands wiel te zitten en er dan opeens voorbij demarreren zodat hij niet aan kan pikken in jouw wiel. Je helpt de renner daarbij doordat hij extra trainingsarbeid moet verrichten ten opzichte van het lekker relaxen jouw slipstream. Daarnaast zie je hem toch nooit meer, en een eventuele 'tut tut tut' hoor je toch niet.
Wat ik vaak doe is even inhouden zodat hij wel over moet nemen.. En als ze dan nog niet overnemen gewoon iets harder trappen. Dan haken ze al heel snel af aangezien ze blijkbaar al op hun max reden in je wiel.
in bergachtig landschap gewoon vooraan rijden bij berg op. Speelt wind minder invloed
Inderdaad, dat. Even inhouden, als zo iemand dan niet overneemt dan ff flink aanzetten. Iemand uit het wiel rijden van kop af is sowieso leuker dan voorbij demarrerenM@cer schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 11:11:
Wat ik vaak doe is even inhouden zodat hij wel over moet nemen.. En als ze dan nog niet overnemen gewoon iets harder trappen. Dan haken ze al heel snel af aangezien ze blijkbaar al op hun max reden in je wiel.
Bovenstaande heb ik dus gehad op de scooter, reed dik 50 en opeens zat er een wielrenner in mijn wiel, can I stick to your wheel vraagtie, blijkt het 1 of andere oude prof uit spanje te zijn. Geweldig! De hele weg van den haag naar zoetermeer heeft hij met 50 in mijn wiel gezeten, geen druppeltje zweet en hijgen ho maar...
Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk
De levertijd op m'n nieuwe Wilier zou 4 weken zijn (a.s. zaterdag ophalen). Uit Italie heeft de LBS (Van Rossem uit Wateringen) alleen nog niks gehoord, en ik zit zelf al weer bijna 4 weken zonder fiets nadat ik de mijne verkocht heb.
Krijg net een mailtje dat ik alsnog een leenfiets mee kan krijgen. Geen idee of het wat wordt, maar dan kan ik in ieder geval weer wat ritjes maken, dus dat is mooi
Krijg net een mailtje dat ik alsnog een leenfiets mee kan krijgen. Geen idee of het wat wordt, maar dan kan ik in ieder geval weer wat ritjes maken, dus dat is mooi
Een tweetal GP4000s bandjes besteld maar, gewoon 23mm versie die ik nu ook heb. Voor 22,50 per stuk geen buil aan te vallen
Hopelijk snel binnen zodat ik van het weekend weer lekker kan trappen.
Waar zijn ze zo goedkoop?
Bij bike-components.de
http://www.bike-component...ifen---Auslaufmodell.html
http://www.bike-component...ifen---Auslaufmodell.html
Ah ok. Ik ben helemaal klaar met die zaak, dus die laat ik liggen.
Deel even je reden. Ben benieuwd.MrAngry schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:33:
Ah ok. Ik ben helemaal klaar met die zaak, dus die laat ik liggen.
Tenzij jij in Italië reed en hij dat handje opstak tijdens zijn tijdrit dan ben ik bang dat het iemand anders was4POX schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 17:33:
Het voorjaar hangt in de lucht. Wielrenners beginnen terug te groeten. Ik zag de neus niet goed, maar als die klopt kreeg ik zelf een handje van Mollema.
System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton
Pakketje nooit ontvangen, zij blijven beweren dat het niet hun probleem is en ontkennen hun verantwoordelijkheid.
Sja slechte ervaring kun je altijd hebben, maar ik vind het een prima toko. Ik heb eens een zwart stuurlintje van ze gehad, terwijl ik ervan overtuigd was dat ik een witte besteld had, foutje in hun systeem dacht ik. Na eerst ontkenning en daarna een vrij 'duidelijk' mailtje van me wisselden ze hem gratis om, en dat voor een aankoop van 8,-. Verder al vaak naar volle tevredenheid besteld, ook sturen ze op verzoek deelleveringen zonder extra verzendkosten. Goede tent!
Kan je t aub even laten weten als je ze in goede orde hebt ontvangen, ik vind het ook wel interessant. Thanks.NoepZor schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 16:28:
Een tweetal GP4000s bandjes besteld maar, gewoon 23mm versie die ik nu ook heb. Voor 22,50 per stuk geen buil aan te vallenHopelijk snel binnen zodat ik van het weekend weer lekker kan trappen.
zo dat waren weer 90 minuten op de kickr. grote en kleine bidon naar binnen gegoten en alles weer uitgezweet ook volgens mij. (de grote zat vol met sportdrank en de kleine met water).
http://www.trainerroad.com/cycling/rides/838841
http://www.trainerroad.com/cycling/rides/838841
mocht iemand nog $veel bidons en (sport)handdoeken nodig hebben:
http://samenkopen.net/action_products/939203
http://samenkopen.net/action_products/939203
Verwijderd
Lees dit de afgelopen tijd steeds vaker. Volgens mij was dit vorig jaar nog andersom. 23mm was toen nog wel sneller, maar 25mm comfortabeler. Zijn er nieuwe inzichten of heb ik dit voorheen verkeerd gelezen? Ik weet dat een dikke band minder rolweerstand heeft, maar dacht ook dat dit opgeheven wordt doordat je de smallere band harder kan oppompen.Verwijderd schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 21:42:
Minder rolweerstand bij de 25. Neem aan dat je het over de banden breedte hebt ?
Ik vroeg me precies hetzelfde af. Ik kan me juist zo voorstellen dat een dunnere band een kleiner contactoppervlak heeft, en daardoor juist minder rolweerstand.
Verwijderd
wat apart, je krijgt toch een track & trace van DHL, bij mij werd het uiteindelijk uitgeleverd met SelektVracht, 2 dagen later netjes het pakketje in huis. Maar ja zo hebben we altijd wel eens slechte ervaringen met een bepaalde webshop. Zo ben ik niet zo'n fan van bol.com maar dat terzijdeMrAngry schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 20:28:
[...]
Pakketje nooit ontvangen, zij blijven beweren dat het niet hun probleem is en ontkennen hun verantwoordelijkheid.
Morgenmiddag richting Gran Canaria, donderdag eerste ritje.. zin in
Hogere druk, bredere band, grotere wieldiameter zorgen allemaal voor minder rolweerstand. De laatste twee wel voor meer gewicht en ietsje meer luchtweerstand. Een pure klimmer heeft dus meer aan zo dun mogelijke bandjes en een tijdrijder meer aan een compromis zoals 25mm. Het contactoppervlak is even groot bij gelijke druk, alleen anders van vorm. Het gaat vooral om minder vervorming van bredere banden.
Zie http://www.bikeradar.com/...ncturing-the-myths-29245/
Hogere druk is in de praktijk niet altijd beter vanwege oneffenheden in het wegdek. Het wiel gaat dan stuiteren en dat kost energie, maar is ook een aanslag op je spieren, vergelijk met het trilapparaat in de sportschool. In feite zou je de voor jouw gewicht ideale hoogste druk moeten uitvinden en dan de breedst mogelijke band zoeken die die druk nog mag hebben. Een 23mm band die tot 9 bar kan is vaak niet de beste keus als je maar met 7,5 bar wilt rijden.
Op de kasseien rijden ze soms met 28mm banden op 6 bar niet alleen voor comfort, maar ook omdat het simpelweg sneller rolt.
Daarnaast heeft een bredere band volgens mij betere grip in bochten, maar dat weet ik niet zeker, kan ook tussen mijn oren zitten.
Zie http://www.bikeradar.com/...ncturing-the-myths-29245/
Hogere druk is in de praktijk niet altijd beter vanwege oneffenheden in het wegdek. Het wiel gaat dan stuiteren en dat kost energie, maar is ook een aanslag op je spieren, vergelijk met het trilapparaat in de sportschool. In feite zou je de voor jouw gewicht ideale hoogste druk moeten uitvinden en dan de breedst mogelijke band zoeken die die druk nog mag hebben. Een 23mm band die tot 9 bar kan is vaak niet de beste keus als je maar met 7,5 bar wilt rijden.
Op de kasseien rijden ze soms met 28mm banden op 6 bar niet alleen voor comfort, maar ook omdat het simpelweg sneller rolt.
Daarnaast heeft een bredere band volgens mij betere grip in bochten, maar dat weet ik niet zeker, kan ook tussen mijn oren zitten.
Bikecomponents heb ik al meer dan 30x iets besteld, nog nooit ook maar één keer gezeik gehad.
Overigens zijn de Vredestein Fortezza's nog steeds in de aanbieding bij Walstock voor 20 euro. Wat mij betreft zijn die nog iets beter dan de GP4000s.
Ik heb er gisteren twee 2 besteld...
Overigens zijn de Vredestein Fortezza's nog steeds in de aanbieding bij Walstock voor 20 euro. Wat mij betreft zijn die nog iets beter dan de GP4000s.
[ Voor 16% gewijzigd door havana op 19-03-2014 08:01 ]
Gisteren nog even een foto gemaakt tijdens mij avond rit.

http://app.strava.com/activities/121982163

http://app.strava.com/activities/121982163
Ik heb de Fortezza's sinds januari (n.a.v. jouw bericht), en ben echt megatevreden. Al meer dan 3500 kilometer en nog niet lek gereden. Banden zien er nog prima uit, en ik kan niet zeggen dat ik veel verschil in rolweerstand ervaar t.o.v. bijvoorbeeld de GP4000.havana schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:04:
Bikecomponents heb ik al meer dan 30x iets besteld, nog nooit ook maar één keer gezeik gehad.
Als je er 2 besteld ben je bij Futurumshop dik 2 euro goedkoper uithavana schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 07:04:
Zelf ook goede ervaringen met deze bandjes.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 19-03-2014 09:29 ]
Iets over 2 uur gereden, 53km afgelegd, en zeer veel wind-tegen gehad
op weg naar kantoor.
de beoogde D1 training werd al snel Hoog D2 of zelfs D3.. nou ja afwisseling is ook plezierig.
vanavond weer terug
banden op 6,2 bar (ca.) voor de 25mm, en gaat verder prima: kinderkopjes trillingen worden beter gedempt dan de 23mm kan doen
de beoogde D1 training werd al snel Hoog D2 of zelfs D3.. nou ja afwisseling is ook plezierig.
vanavond weer terug
banden op 6,2 bar (ca.) voor de 25mm, en gaat verder prima: kinderkopjes trillingen worden beter gedempt dan de 23mm kan doen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Ik bestelde er in totaal 6 (samen met de buurman), maar desondanks goede tip!
Grootste voordeel van deze bandjes vind ik dat ze itt de Conti's niet vierkant worden. Vierkant worden zorgt ervoor dat de boel enorm begint te zwabberen.
Grootste voordeel van deze bandjes vind ik dat ze itt de Conti's niet vierkant worden. Vierkant worden zorgt ervoor dat de boel enorm begint te zwabberen.
Vanmorgen op de fiets naar het werk, ging goed tot ik op hetzelfde punt kwam waar ik 2 maanden geleden gecrashed ben. Ik draaide de bocht om en daar fietst een vrouw van 50 aan de verkeerde kant van het fietspad. Nog geprobeerd om te ontwijken, maar helaas een botsing en daar lagen we op de grond. Kreeg gelijk het verwijt van wielrenners kijken niet uit (terwijl ik weinig snelheid had en zij aan de verkeerde kant fietste).
Gelukkig weinig schade, beetje pijn in mijn hand en wat last van mijn rib (nu aan de andere kant) en mijn fiets is er goed vanaf gekomen. Ga toch maar eens kijken of we dat stukje kunnen ontwijken door een andere route te fietsen. Gelukkig had zij ook niks en kreeg ik in ieder geval gelijk van de omstanders die het zagen gebeuren.
Gelukkig weinig schade, beetje pijn in mijn hand en wat last van mijn rib (nu aan de andere kant) en mijn fiets is er goed vanaf gekomen. Ga toch maar eens kijken of we dat stukje kunnen ontwijken door een andere route te fietsen. Gelukkig had zij ook niks en kreeg ik in ieder geval gelijk van de omstanders die het zagen gebeuren.
Nee dat gelukkig niet.. Is ook echt een klotestuk daar met tramrails (wat natuurlijk geen reden is om aan de verkeerde kant te fietsen).
Ik was eigenlijk van plan zondag van schiphol terug naar utrecht te fietsen.
Iemand hier ervaring mee? is het een beetje te doen om met de fiets schiphol zelf af te komen?
of toch beter stukje trein pakken en in een of ander gat uitstappen en dan lekker fietsen?
Iemand hier ervaring mee? is het een beetje te doen om met de fiets schiphol zelf af te komen?
of toch beter stukje trein pakken en in een of ander gat uitstappen en dan lekker fietsen?
Er liggen goede fietspaden op en rondom Schiphol.
Je kan vanaf Schiphol idd vrij eenvoudig naar Aalsmeer, Uithoorn en verder ri Mijdrecht/Wilnis, Kockengen etc. Kom je via Vleuten Utrecht in.
Waar op Schiphol wil je zijn? Schiphol is behoorlijk groot
[ Voor 35% gewijzigd door Ascension op 19-03-2014 13:30 ]
Heb laatst een keer zo'n plastic ding gezien voor op je cassette/derailleur, zorgt er voor dat de derrie op spanning blijft staan. Geen idee hoe het heet, dus kan het niet vinden online. Weet iemand waar ik het over heb?
Dit topic is gesloten.