Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.901 views

Onderwerpen

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:02
Zitcomfort. Ik had hiervoor Giordana (Silverline) maar dat zeem is echt een lachertje vergeleken bij het zeem van de Uno. Voor spinning gebruik ik nu de Giordana en voor op de weg heb ik twee Uno's. Geen last meer van een zere kont. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Beter laat dan nooit... vorige week was ik in Frankrijk voor Ven2-4Cancer. Woensdag al 1 keer omhoog vanuit Malaucène (50km/u wind op de top, lastig afdalen!), vrijdag ben ik 3 keer omhoog gereden.

De eerste klim begonnen we om 6:00. Omdat het 's ochtends vroor op de top mochten we niet verder dan Chalet Liotard. Toen we weer wilden afdalen werd omgeroepen dat we omhoog mochten. Vanwege de initiële afsluiting was er geen organisatie aan de kant van Bedoin, dus de 2e en 3e klim waren ook vanuit Malaucène.

Om 17:47 kwam ik voor de 3e keer die dag op de top van de Ventoux.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Netjes! Nog iedere dag heimwee naar de Provence...

Zelf na een fietsloze periode van bijna 2 weken (slecht weer, geen motivatie, druk op het werk) vandaag maar weer eens de fiets gepakt. Wat een verschil met mijn laatste ritje! Precies 12 dagen geleden fietste ik met m'n buurman bij 30 graden in een mouwloos shirt rond Tecklenburg. Vandaag op de winterfiets in lang-lang outfit en achteraf had ik nog spijt dat ik m'n winterschoenen niet aan had. :o

Moeilijk om jezelf zo te motiveren. Rondje Drenthe / Norg gemaakt. Goed voor 65 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Gelukkig wordt het van het weekend wat droger en warmer.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09
matthijsln schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:28:
Hee, had nog niet eerder de nieuwe clubpagina op Strava gezien. Nu met geinige leaderboards. De toppers zijn niet zo verassend natuurlijk :)

http://www.strava.com/labs/clubs/19025

Gaat goed met de club trouwens, al 93 members!
Dank zij een weekje Limburg sta ik deze week tweede :)

Net terug van mijn laatste ritje. Sinds zaterdag 4 ochtenden gefietst en totaal 155 km gereden. Ik snap nog niet hoe anderen die afstand op 1 dag rijden :( _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/users/richard/fiets/garmin-limburg.png

[ Voor 6% gewijzigd door SnowDude op 19-09-2013 17:42 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:05
Gewoon doen, dan valt het achteraf best mee ;)

Zondag weer 200km op de planning ivm dam tot dam. (met heen en terugrit vanaf huis)
Wordt iig mooi weer voorspeld :)

[ Voor 56% gewijzigd door DDX op 19-09-2013 17:41 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
havana schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:01:
Zeker. En als je dan toch geld uitgeeft kun je beter voor Assos gaan IMHO. Niet dat Castelli slecht is hoor, maar voor 90e heb je tegenwoordig de Uno van Assos en dat is gewoon een uitstekende broek. Wel snel zijn, want de Uno gaat uit het gamma en wordt vervangen door iets duurders.
Ik zal het eens bekijken, bedankt! ;)

PSN id: NL_SToRM

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Zijn er toevallig nog mensen uit de regio groenlo /lichtenvoorde ?

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

matthijsln schreef op donderdag 19 september 2013 @ 12:28:
Hee, had nog niet eerder de nieuwe clubpagina op Strava gezien. Nu met geinige leaderboards. De toppers zijn niet zo verassend natuurlijk :)

http://www.strava.com/labs/clubs/19025

Gaat goed met de club trouwens, al 93 members!
Hee gaaf! 6,216 hoogtemeters in een week met mijn postuur :*) Volgens mij heb ik ook het laagste gemiddelde :P
Zeker. En als je dan toch geld uitgeeft kun je beter voor Assos gaan IMHO. Niet dat Castelli slecht is hoor, maar voor 90e heb je tegenwoordig de Uno van Assos en dat is gewoon een uitstekende broek. Wel snel zijn, want de Uno gaat uit het gamma en wordt vervangen door iets duurders.
Ah, dan ga ik er nog een halen. Perfecte broeken zijn dat.

[ Voor 33% gewijzigd door Devster op 19-09-2013 20:52 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:33

sapphire

Die-hard pruts0r

Pffff ik baal.

Gisteren de eerste dag dat ik mijn knie weer pijnloos kon buigen na de glijder van zaterdag. Omdat ik nu pas goed (en pijnloos) kon bukken de fiets vanavond een grote schoonmaak beurt gegeven.

Ik had van de LBS een spulletje gekregen om ketting en derailleur mee te smeren. Schijnbaar gebruikte de vorige LBS van dat dikke zwarte smeer om alles gesmeerd mee te houden, dat zat nu dus vol met zand en vuil. Ik heb uit de achter derailleur een theelepel vol zwarte bagger/zand/draadjes, ect. gehaald uit twee tandwieltjes...

Maargoed fiets schoon en nu het mindere, schijnbaar heeft de voor derailleur een flinke klappert gekregen want die schakelt niet/amper. Hopelijk is het snel te fixen morgen door de LBS want ik wil eigenlijk zaterdagochtend weer gaan rijden.....:(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Inmiddels al 2 weken niet gefietst met dit dramatische weer. Gelukkig wel behoorlijk wat hardloopkilometers gemaakt voor komende zondag (Dam tot Damloop).

Volgende week ziet het weer er weer wat beter uit, hopelijk kunnen we de maand dan nog een beetje afsluiten met wat kilometers.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
sapphire schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:01:
Ik had van de LBS een spulletje gekregen om ketting en derailleur mee te smeren.
Derailleurs, kettingbladen en cassette smeer je niet. Het enige wat je smeert is de ketting. De derailleurs moet je natuurlijk wel schoon houden. Als je de boel uit elkaar haalt dan haal je je heel wat op de hals, want dan zit je met allerlei ringetjes en schroefjes. De makkelijkste manier is eerst met een tuinslang (geen HD!) en daarna met een luchtpistool. Eventueel een bak WD-40 gebruiken om de boel weer gangbaar te maken (ok, dus toch een beetje smeren, maar normaal gezien is dit niet nodig).

Als je een valpartij hebt gemaakt, check dan ook direct of je pat nog recht is.

[ Voor 16% gewijzigd door havana op 20-09-2013 08:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:17
Vandaag nog anderhalf uur fitness maar ik zie een schitterend vooruitzicht. Morgen is het echt fietsweer. Eindelijk na een paar weken ga ik weer. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 21:16
tiswat schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:22:
Vandaag nog anderhalf uur fitness maar ik zie een schitterend vooruitzicht. Morgen is het echt fietsweer. Eindelijk na een paar weken ga ik weer. *O*
Ik hoop dat ze gelijk hebben: morgen de groeistadklassieker. 130 km afzien in een peloton van ongeveer 180 40+ / 50+ rijders.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Weet je toevallig een winkel waar de zwarte Uno voor 90 euro te vonden is? Bij Mantel is die enkel in het rood of wit te krijgen voor die prijs. Ik heb trouwens ook goeie dingen gehoord over het merk RH+. Iemand hier al ervaring mee?

[ Voor 9% gewijzigd door SToRM666 op 20-09-2013 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Hopmans. Moet je ff mailen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Normaal fiets ik max een uurtje of anderhalf, ga morgen voor het eerst een kleine drie uur rijden. Zijn er nog zaken waar ik aan moet denken, zoals bv. wat te eten voor onderweg? Heb anderhalve maand niet kunnen rijden vanwege een blessure dus ben benieuwd hoe het gaat morgen...

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Rustig aan doen, niet teveel op je snelheid letten. Van te voren gegeten hebben en 2 of 3 mueslirepen of iets dergelijks meenemen. Ook 2 bidons, vergeet niet te drinken. Succes

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Eerst tegen de wind in fietsen, heb je het op de terugweg wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Vergeet ook niet wat geld, mocht je hongerklop oid krijgen kan je altijd wat kopen onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Bedankt voor de tips allen, komt vast goed, thx guys! Nu al zin in

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:56
Heb altijd een zakje bij me met mn mobiel, geld en rijbewijs (helemaal als ik alleen fiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Rijbewijs, hmm ja, identificatieplicht enzo. Goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Meer met scenario's als dit in het achterhoofd eigenlijk:
http://chat.rtvutrecht.nl/nieuws/1052366/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
http://nos.nl/data/nosop3/reader/553382_tab1.html

Graag een snelroute langs/door Amsterdam. (naast de a10?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:53
Daarvoor kun je ook dogtags of roadid ofzo gebruiken. Die geven wat meer flexibiliteit als je naasten wil laten waarschuwen of er interessante medische condities spelen. Je raakt ze bij een ongeval ook wat minder makkelijk kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:21
Idd, voor mij ook reden nummer 1 om een rijbewijs mee te hebben. Moet eigenlijk ook nog even een papiertje met noodnummer in mijn Phone Wallet stoppen; mijn telefoon is gelocked en ik vrees dat de gemiddelde agent niet het gapende lockscreen gat in iOS kan omzeilen :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb altijd telefoon, pinpas en een briefje met ICE nummers erop in een kleine plastic sealbag in m'n achterzak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ik heb 2 geplastificeerde kaartjes met naam en ICE gegevens. De ene zit in mijn zadeltasje en de ander zit los in mijn achterzak van mijn shirt,

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 08-09 09:33
Slimme dingen om binnenkort ook eens te gaan fixen!

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik heb een speciaal fietsportomonneetje, zo'n "sportportomonnee" uit de jaren 90.

Afbeeldingslocatie: http://www.kadobreed.com/tassen/produktlijst_tassiez_portemonnee.png

Daarin zit: een huissleutel, 10 euro en een kopie paspoort met ICE nummer en DONOR: JA".

Telefoon gaat in een druk&sluit zakje.

[ Voor 7% gewijzigd door havana op 20-09-2013 15:48 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:32
Dag,

Ik zal mezelf eerst even kort voorstellen voordat ik los ga branden. Tot op heden heb mij ik enkel gefocust op hardlopen en wil ik nu mijn gewrichten (en kuiten) wat meer zien te ontlasten (ik loop voornamelijk wedstrijden van 8 km t/m de halve marathon aan toe). Aangezien mijn zwager (letterlijk) een golden oldie had staan (de Raleight Sprint uit 1985), ben ik daarmee begonnen met fietsen. Ondanks dat dit een prima fiets was schortte het hierbij aan enkel bepalende factoren, namelijk: fiets te groot, schakelen op het frame verre van ideaal en de cassette was bijna versleten.

Ik heb mezelf een half jaar geleden als doel gesteld om volgend jaar juli mee te doen aan een triatlon en ben daarvoor nu op zoek naar een fiets. Echter wil ik geen triatlon-fiets aanschaffen aangezien ik wekelijks kilometer wil gaan maken op de weg en de fiets dus breder inzetbaar wil hebben. Voor mij wordt het de eerste serieuze racefiets en daarom wil ik er niet al te veel geld aan kwijt zijn, ik heb als budget 750 gesteld (inclusief pedalen), wat volgens mij voor een behoorlijke beginnersfiets reëel lijkt.

Nou ben ik zelf op-en-top Nederland en wil ik voor een duppie op de voorste rij zitten. Ik zie bijvoorbeeld her en der overjarige modellen (zie onderstaande) voor een aardige prijs verkocht worden. Mijn voorkeur gaat uit naar een Shimano 105 en voor mij gevoel hoeft dit niet de complete set te zijn, sterker nog: ik ben tot op heden nog geen complete 105 aangetroffen voor <800.

Ook niet onbelangrijk om te melden: ik ben 182cm lang, heb een binnenbeenlente van 85cm en zie dat dan een maatje 56 het beste zal passen (eventueel kan ik nog wat additionele data van the Competitive Cyclist toevoegen).

Welke fiets denken jullie dat het meest geschikt zal zijn voor mij? Of toch een tweedehandsje aan te schaffen? Hier ben ik wat schichtig voor aangezien het (tot op zekere hoogte) moeilijk te beoordelen is hoe een fiets is gebruikt cq. onderhouden. Ik neig nu heel sterk naar de Felt of Haibike aangezien ik deze het mooiste vind ogen.

Mijn doel is in eerste instantie puur recreatief en dus (toevalligerwijs) voor die triatlon. Of ik daarna vaker/minder ga rijden is o.a. afhankelijk van hoe mij die wedstrijd bevalt, en natuurlijk ook tot op zekere hoogte mij de fiets-trainingen bevallen. Mocht die wat tegenvallen dan zal ik de fiets voornamelijk gaan gebruiken ter afwisseling voor hardlopen.

Bulls Harrier - 105
http://www.morsinktweewie...t_id=1095&category_id=213

Felt F85 - 105(ik heb nog geen contact met hen gehad maar ik gok dat het het 2011 model betreft met 5700 shifters etc?)
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Fausto Coppi - 105 (mixte)
http://www.tweewielerreus.nl/fietsen.php?fiets=1758

Haibike - SRAM Apex (stuk boven budget, doch verwacht ik dat er wat onderhandelingsruimte zal bestaan)
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr

Boardman Comp - SRAM Apex
http://www.wiggle.nl/boardman-comp/

Battaglin S11 105 2013
http://www.wiggle.nl/battaglin-s11-105-2013/

Alle tips & tabs en andere voorstellen zijn meer dan welkom. Mochten jullie nog goede adressen weten in Twente en omgeving dan hoor ik ze graag!

Ps; volgens mij zijn alle bovenstaande modellen uitgerust met 105 5600 groepset. Wat ik zo kan opmaken zitten de verschillen in (5700 t.o.v. 5600): 1. kabels in het frame, 2. remt beter, 3. downshiften per keer (?) max 2 versnellingen i.p.v. 3, 4. Compatibiliteit (?), 5. paar gram lichter.

Pps; mocht dit niet geschikt zijn voor deze topic dan mag dit bericht verwijderd worden.

• havana
Bulls Harrier is de meest bekende instapper die er is. Zeg maar de Dacia Sandero onder de fietsen. Doe je geen miskoop aan. Gewoon degelijk en goed.

De Felt heeft een 5600 groep, dus mét waslijnen. Zou ik persoonlijk niet willen. Als je zoveel geld uitgeeft dan wil je geen waslijnen meer. Dat is alsof je een auto koopt zonder airco, dat gaat op den duur storen.

Haibike klinkt goedkoop maar is ook vrij bekend. Ook in de categorie budget. Weinig mis mee. Ik twijfel wel aan de beschrijving. Er bestaat geen crankstel met 53/39 bladen uit de Apex serie. De foto toont dan ook een compact crankstel (50/34 bladen). Overigens zou ik als toerist altijd voor een compact gaan.

Boardman zijn in Nederland niet zo bekend, maar het zijn echt uitstekende frames en fietsen. De afmontage is redelijk goed. De wielen zijn wat zwaar, maar wel redelijk degelijk. De Tektro remmen zou ik wel vervangen, maar dat kan heel makkelijk.

Fausto Coppi ken ik niet, en het ziet er allemaal heel Halfords-achtig uit de foto. Zou ik niet doen.

Battaglin ken ik niet. Wel prima wielen (Fulcrum 7).

Overigens is je redenering "ik ben zo lang dus ik heb een 56 nodig" wel heel kort door de bocht. De ene 56 is echt de andere niet. De geometrie van verschillende merken kan aardig verschillen, beetje zoals een 32 spijkerbroek van Diesel ook echt anders valt dan een 32 van Levi's.

P.S. Kijk ook eens bij 12gotrading. Die hebben ook veel fietsen binnen jouw budget. Bijv. Focus is ook echt prima.

[ Voor 15% gewijzigd door havana op 21-09-2013 08:36 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• SToRM666
Het is 12gobiking in plaats van 12gotrading ;)

Ik heb daar vorige week mijn Sensa fiets gekocht. Het merk Sensa heeft voor de beginner sowieso wel een aantal mooie modellen, zoals de Romagna. Die heb je voor iets meer dan 1000 euro met Shimano 105.
Nogmaals dank voor de tip, ik heb hier nu een zwarte Uno liggen. Deze was wel iets duurder dan de andere, enkel de kleuren rood, wit, geel en blauw zijn 89 euro, maar zwart kun je overal onder dragen en vond ik sowieso mooier. De broek zit in ieder geval erg goed!

[ Voor 44% gewijzigd door SToRM666 op 21-09-2013 08:50 ]

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

SToRM666 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:45:
Het is 12gobiking in plaats van 12gotrading ;)
Vroeger (tot 2 jaar geleden) heette het 12gotrading. Die lui zijn explosief gegroeid in de afgelopen jaren, en hebben toen bedacht dat een naam die iets met fietsen te maken heeft waarschijnlijk handiger is :P
De domeinnaam werkt nog steeds trouwens.
http://www.12gobiking.nl/informatie/algemeen/historie

Haibike zou ik persoonlijk niet doen trouwens; een vriend van mij heeft vorig jaar een budget Haibike gekocht (met 105 afmontage) maar dat ding van hem kraakt en rammelt aan alle kanten.

[ Voor 16% gewijzigd door Pelle op 21-09-2013 09:04 ]

• Koenbr
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:32
Bedankt voor alle (uitgebreide) reacties, doet me deugt jullie welwillendheid te zien. M.b.t. de Bulls, voor zover als ik het kan zien gaat het hierbij ook om de 5600 groepset (geldt trouwens voor alle bovenstaande 105 fietsen).

Ps; Wel grappig trouwens, bovenstaande vraag heb ik ook gesteld op het fiets.nl forum en zij zijn van mening dat de Felt de beste keuze is.

[ Voor 23% gewijzigd door Koenbr op 21-09-2013 10:49 ]

• MrAngry
Heeft iemand hier een Kurt Kinetic Road Machine? Een vriendinnetje van me wil advies welke fietstrainer ze moet kopen (Ja, ik heb al gezegd dat het doodsaai is) en dat ding ziet er best goed uit. Ongeveer gelijk geprijsd met Tacx Satori(+ accesoires) en Flow (kaal), maar ik ben niet zo'n fan van Tacx z'n gesloten platform, kut software en die satori is best luid.

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
Ik wil deze gaan aanschaffen maar kan niet echt een winkel vinden waar deze te verkrijgen is op amazon.com na. En ik verwacht dat via amazon.com behoorlijk wat invoerrechten bij de prijs zullen komen.

Dus als je een adresje weet dan kan deze kopen en een kleine review doen :P

Edit: Net toch nog gevonden bij wielerland.nl/shop. Voor een €454,90 met mat, tacx band en riser ring.

Nu nog een suunto movestick en ik kan trainerroad'en 8)

[ Voor 22% gewijzigd door yeehaw op 21-09-2013 14:48 ]

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik gebruik zelf een waterproof smartphone zakje. Hierin zit mijn ID, pinpas (of soms creditcard), verzekingpas, papieren geld, OVchipkaart en natuurlijk mijn smartphone. Dit alles stop ik in mijn middenvak. ICS heb ik in mijn helm zitten (geprint met dymo labelwriter en dan over het label doorzichtige plakband).

grahamofthewheels.com

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

havana schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 08:19:
[...]

Derailleurs, kettingbladen en cassette smeer je niet. Het enige wat je smeert is de ketting. De derailleurs moet je natuurlijk wel schoon houden. Als je de boel uit elkaar haalt dan haal je je heel wat op de hals, want dan zit je met allerlei ringetjes en schroefjes. De makkelijkste manier is eerst met een tuinslang (geen HD!) en daarna met een luchtpistool. Eventueel een bak WD-40 gebruiken om de boel weer gangbaar te maken (ok, dus toch een beetje smeren, maar normaal gezien is dit niet nodig).

Als je een valpartij hebt gemaakt, check dan ook direct of je pat nog recht is.
Grappig dat ik dit nu lees, die staat dus op afbreken kwam ik gisteren achter :(
Ga proberen via de fabrikant een nieuwe te krijgen en anders ken ik iemand die ze custom maakt.

Ik ben op dit moment eigenlijk wel klaar met die fiets van me, het is het ene probleem na het andere. echt een onding, denk dus dat ik hem fix en dan wegdoe. Ga ik over een paar maandenw el voor een nette fiets kijken aangezien het nu niet echt uitkomt met een verhuizing voor de deur...:(

Gabriël AM5

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Twee KOM's van Thijs Zonneveld gepakt vandaag: http://www.strava.com/activities/83922234 8)

[ Voor 4% gewijzigd door frankknopers op 21-09-2013 23:48 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Goed bezig! Ik moest vandaag na iets meer dan een uur lossen in de Groeistadklassieker en daarna gezellig alleen terugfietsen van Wijk bij Duurstede naar Amersfoort.

Morgen criterium proberen in Lisse. Benieuwd hoe mijn benen reageren op een tweede inspanning in twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker rondje Friesland / Drenthe gemaakt met twee buurtgenoten. Goed voor 100 km met 31 km/uur gemiddeld :)

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-06 11:41

the_RJ

Banana Hammock!

Hah! Nieuw topic, vandaar dat hij niet meer omhoog kwam in myreact...

Had eigenlijk het seizoen al afgesloten, maar werd nog opgeroepen om vandaag training voor het NCK van volgende week af te werken (ploegentijdrit). Dus de afgelopen weekenden toch maar weer serieuze trainingen gemaakt (>100km aan 34,5 gemiddeld en trainingen met intervalblokjes in combinatie met ligstuurtje).

Afijn, eigenlijk ging ik er vandaag heen met idee van mooie training, maar dacht niet dat ik opgesteld zou worden. We hebben 4 tijdrijders in de ploeg + Tom Veelers (was er ook bij vandaag, wat een mooie fiets is zo'n Felt tijdritmonster) die voor ons rijdt en je start met 6 man. Blijkt dat er eigenlijk maar 3 gegadigden verder uitgenodigd waren voor de 6de plek, en eentje kon vandaag het tempo niet volgen. Misschien gaat het seizoen dus toch nog even door. Kijken of ik nog een dicht wiel / tijdritstuur kan fixen...

Mooie training verder, oefen ploegentijdrit gedaan, 22km aan 47 gemiddeld. Totaal 100km gemaakt. Over het weer ook niets te klagen dit weekend.

http://www.strava.com/activities/84078439

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Dam tot dam vandaag, net niet binnen de 5u gehaald. (fiks windje en laatste stuk was filerijden door Amsterdam)
Kon niet echt groepje vinden die beetje mijn tempo reed, dus merendeel alleen gereden. (alleen soms ff uitrusten achter groepje)

http://www.strava.com/activities/84112159

Strava geeft alleen aan dat ik toch samen met iemand anders gereden heeft, geen idee hoe die dat besluit.
Misschien omdat ik dijk van Hoorn naar Monickendam in groepje gereden heb.

[ Voor 32% gewijzigd door DDX op 22-09-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
Afsluitdijk heen en terug gedaan, 70 km met een gemiddelde van 29 km/h.

http://www.strava.com/activities/84143044

Merkte wel dat ik gisteren teveel biertjes gedronken had, want de terugweg kreeg ik de pedalen af en toe niet meer rond zo slap was ik. Terug in Den Oever een blikje cola gehaald en toen ging het wel weer, maar toen hoefde ik nog maar 10 km :+

Wel heerlijk weer dit weekend om te fietsen, hopen dat het aankomende week nog even goed blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
DDX schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:04:
Dam tot dam vandaag, net niet binnen de 5u gehaald. (fiks windje en laatste stuk was filerijden door Amsterdam)
Kon niet echt groepje vinden die beetje mijn tempo reed, dus merendeel alleen gereden. (alleen soms ff uitrusten achter groepje)

http://www.strava.com/activities/84112159

Strava geeft alleen aan dat ik toch samen met iemand anders gereden heeft, geen idee hoe die dat besluit.
Nog een Dam tot Dam rijder :)

Wat vind jij van dat laatste stuk door de stad heem? Ik vind het maar irritant en gevaarlijk, veel stoppen en uit klikken en heel veel auto's.

Ik heb zelf de 105 km gereden, vond ik ver zat aangezien ik nog nooit verder heb gereden dan 70 km.

http://www.strava.com/activities/84107071

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
SnowDude schreef op zondag 22 september 2013 @ 19:53:
[...]

Nog een Dam tot Dam rijder :)

Wat vind jij van dat laatste stuk door de stad heem? Ik vind het maar irritant en gevaarlijk, veel stoppen en uit klikken en heel veel auto's.

Ik heb zelf de 105 km gereden, vond ik ver zat aangezien ik nog nooit verder heb gereden dan 70 km.

http://www.strava.com/activities/84107071
Zelf ook Dam tot Dam gedaan (145 km). Vond inderdaad dat laatste stukje afdoen aan het plezier van de rest van de tour. Ronduit asociaal hoe sommige mensen denken het fietspad te claimen, je voelt je het laatste stuk niet helemaal zeker van je leven. Volgende keer fiets ik gewoon meteen naar CS om de trein te pakken.
En wat DDX aangaf, ik kon ook niet echt mijn groepje vinden, dus dan fiets je lekker in je eentje.

Mijn strava: http://www.strava.com/activities/84118387

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Laatste stuk was erg irritant ja, maar geen idee of er echt andere mogelijkheden waren ivm straten die afgezet waren voor hardlopers.
En het blijft Amsterdam, waar het gewoon erg druk is ;)

Ijtunnel was wel leuk trouwens, heb net niet de 60 aangetikt.

[ Voor 31% gewijzigd door DDX op 22-09-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Dat is inderdaad het probleem voor de organisatie, de halve binnen stad is dicht of staat vast vanwege de lopers.

IJtunnel is zekker gaaf!
DDX schreef op zondag 22 september 2013 @ 16:04:
Strava was een beetje van slag denk ik, ik heb het hele stuk naast/achter (afhankelijk van de windrichting :P ) mijn vader gereden en die twee ritten linkt hij niet aan elkaar.

[ Voor 73% gewijzigd door SnowDude op 22-09-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Dit weekend voor mijn vriendin een racefiets gehuurd. Aangezien ze nu ook wel eens wat anders wou dan haar brakke stadsfiets om Qoms op te halen. Gister even een klein rondje gemaakt van 26KM en vandaag een wat langer rondje (60KM). Het eten hadden we trouwens bizar slecht gekozen. Direct daarna konden we met een volle pens de heuvel op, was niet heel relaxed. Bij het naar beneden rijden gingen het bij mij ook niet erg denderend, bril stuiterde op mijn neus en last van tranende ogen, dus enigsinds remmend naar beneden gereden.

Alleen nu gaat de druk om een racefiets voor haar regelen wel groter worden ben ik bang :D
http://www.strava.com/activities/84142889

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik heb gisteren mijn eerste KOM gepakt. :+ Wel niet zo'n spectaculair segment, maar toch, leuk voor de stats :P

Totale ritje was 45km met oa de Italiaanse weg die ik voor het eerst op reed (wegens navigatiefoutje had ik hem in het schemerdonker al eens afgedaald :X). Leuke klim, Ik kon alleen mijn tempo waar ik mee startte niet helemaal volhouden tot de eerste hairpin. Dat was jammer aangezien het na die hairpin voor mijn gevoel wat vlakker werd. Maar ach, voor een beginner als ik is er nog voldoende ruimte voor verbetering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

Graham schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:03:
Dit alles stop ik in mijn middenvak.
Mijn LBS gaf me het advies om de hardere materialen (sleutels, telefoon) niet in het middenvak op te bergen, maar in 1 van de zijvakken. In geval van een valpartij drukken deze spullen dan namelijk niet op je ruggewervel...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

the_RJ schreef op zondag 22 september 2013 @ 14:06:
Mooie training verder, oefen ploegentijdrit gedaan, 22km aan 47 gemiddeld.
_O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

kak, wielerseizoen is tot een vroegtijdig einde gekomen tijdens de mergelheuvelland 2 daagse. Op de zaterdag een schuiver gemaakt bij een wel heel slecht aangegeven kruising, daarbij is m'n hand in het wiel van de voorganger geraakt; resultaat: 1 ringvinger waarbij het vel er een beetje op half 7 bij hangt, grote schaafwond op m'n handpalm, elleboog, bil, knie en enkel. daarnaast nog een schaaf / brandwond op m'n keel / luchtpijp.

In het ziekenhuis van Maastricht de boel verbonden en gehecht, over 10 dagen mogen de hechtingen er pas weer uit.
In eerste instantie was men bang dat de luchtpijp beschadigd zou zijn, later weer niet. Vanmiddag 2nd opinion bij de huisarts. Gelukkig heb ik, op wat stijve gewrichten na, geen pijn; red het nog zonder pijnstillers.

Gelukkig niets gebroken en de fiets is ook nog heel, op het stuurlint na, maar daar had ik al een nieuwe van in de schuur liggen.

Strava: http://app.strava.com/activities/83891411

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Dat zijn de mindere ongelukken Tsjilp, sterkte ermee en een spoedig herstel gewenst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Lekker ritje gemaakt :) Heerlijk rustig op de weg. Zou mooi weer worden maar dat was het niet. Wel redelijk warm dus kort-lang gereden. W wind dus dat werd ook de rijrichting.

Groningen - Dorkwerd - Zuidhorn - Boerakker - Noordwijk - Drachtster Compagnie - Frieschepalen - Marum - Nuis - Niebert - Tolbert - Midwolde - Oostwolde - Hoogkerk - Groningen.

Inclusief een half rondje Noorderplantsoen precies goed voor 80 km. De hele rit in D1 gereden, gemiddeld 30,4 km/uur waarmee ik toch niet ontevreden was.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Pff Tsjilp, sterkte met herstel.

Hier binnenkort de fiets winter klaar maken. Maw even alles goed schoon en tacx wiel erop zetten. Momenteel een inkak moment wat betreft energie en tijd. In mn beschikbare tijd ga ik dan liever hardlopen ipv fietsen. Binnenkort ook verhuizen dus komt dan ook helemaal niets van fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

@Tsjilp: Pfff, dat klinkt niet fijn. Sterkte met het herstel!

Afgelopen weekend in totaal ruim 160km erbij in de Brabantse Kempen rond Landal het Vennenbos. Zaterdag waren de eerste fietskm's na de 3x Ventoux van vorige week vrijdag, dus rustig aan gedaan.
http://www.strava.com/activities/83855017

Zondag weer iets meer gas gegeven:
http://www.strava.com/activities/84064782

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
@Tsjilp...sterkte dude!

Op mijn vrije dag nog gefietst vanaf Rotterdam via Hollandse IJssel naar Gouda dan naar boven via Reeuwijk en door Bodegraven het Groene Hart in naar Meije - Achtienhoven - Noorden - Zevenhoven - Ter Aar - dan terug naar zuiden via het Aarkanaal - Alphen a/d Rijn - Boskoop - Waddinxveen - Moordrecht (waar ik nog even stukje veldlopen met fiets op schouder moest doen door omleiding) - Nieuwekerk a/d IJssel - Rotterdam. Goed voor zo'n 113 kilometer. Best een lekker rondje vooral het stuk in het groene hart is super. Dat ga ik zeker vaker doen (was ook lekker rustig in de maandagochtend). Wel beetje last van onderrug bij de laatste 30 kilometer maar dat had ik al eigenlijk na 8 K te rennen vorige week. Route strava | garmin.

[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 23-09-2013 15:29 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Tsjilp schreef op maandag 23 september 2013 @ 10:30:
kak, wielerseizoen is tot een vroegtijdig einde gekomen tijdens de mergelheuvelland 2 daagse. Op de zaterdag een schuiver gemaakt bij een wel heel slecht aangegeven kruising, daarbij is m'n hand in het wiel van de voorganger geraakt; resultaat: 1 ringvinger waarbij het vel er een beetje op half 7 bij hangt, grote schaafwond op m'n handpalm, elleboog, bil, knie en enkel. daarnaast nog een schaaf / brandwond op m'n keel / luchtpijp.

In het ziekenhuis van Maastricht de boel verbonden en gehecht, over 10 dagen mogen de hechtingen er pas weer uit.
In eerste instantie was men bang dat de luchtpijp beschadigd zou zijn, later weer niet. Vanmiddag 2nd opinion bij de huisarts. Gelukkig heb ik, op wat stijve gewrichten na, geen pijn; red het nog zonder pijnstillers.

Gelukkig niets gebroken en de fiets is ook nog heel, op het stuurlint na, maar daar had ik al een nieuwe van in de schuur liggen.

Strava: http://app.strava.com/activities/83891411
Sterkte kerel !

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Tnx voor de reacties.
Volgens de huisarts hoefde ik me geen zorgen te maken over de luchtpijp, dus dat is letterlijk een opluchting. Het verbandje is ververst, geen pretje, maar nu wel meer bewegingsvrijheid omdat alleen de duim nog ingepakt is. Volgens de huisarts een 'prachtige wond'. Donderdag weer een nieuw verbandje, volgende week woensdag gaan de hechtingen er weer uit. Daarna is het alleen nog herstellen van alle schaafwonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

:o

Wat een smak moet dat zijn geweest! Beterschap!

Staatssecretaris Dekker is uit solidariteit ook maar op zijn gezicht gegaan. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Beterschap Tsjilp! Pijnlijk ongeluk zo met je vingers.

Afgelopen weekend twee tochten gemaakt. Ik wilde eens iets anders doen en had in de planning om te overnachten bij mensen thuis via Vrienden op de fiets. Dit had ik nog niet vaker gedaan en leek mij leuk. Ik heb vijf adressen gebeld, kon bij niemand terecht. Toen was de lol er ook wel een beetje af, geen goede eerste ervaring dus.

Er zijn mountainbikers die 's nachts fietsen. Dit lijkt mij op de racefiets ook leuk om te doen. Dus mijn led zaklamp op de fiets en kijken hoe het gaat. Op zich gaat het prima, het is erg rustig 's nachts en je hoort en ziet veel dieren die je normaal niet ziet. Mijn batterijen en reserverbatterijen zijn alleen snel leeg waardoor het licht minder fel begint te branden. Het is een heel andere ervaring dan overdag en best leuk om eens te doen.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-KD_1McbFwDk/UkB3OOGk8UI/AAAAAAAAA68/0B8dLgUNC80/w467-h623-no/20130921_203657_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-7MmnjmW-zT4/UkCEnuUtFRI/AAAAAAAAA8I/vWQ_BSlKVIg/w450-h292-no/Untitled-1.jpg
Vandaag weer eens een langer stuk te fietsen. Lekker rustig aan in D1. 108km gem 28km/h. Onderweg stop ik vaak zodat ik om mij heen kan kijken. Vooral het stuk na Holwerd is mooi. Hier fiets ik langs de dijk. De schapen lopen (en poepen) hier over de weg. Via Nes, Peasens en Anjum naar Lauwersoog. In Anjum koop ik wat te drinken. Omdat het lekker gaat rijdt ik bij Dokkumer Nieuwe Zijlen rechtdoor richting Ee.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-LaXurzyu1-Q/UkB3S2FO8EI/AAAAAAAAA7E/oKEJHAkova8/w467-h623-no/20130923_135934_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-xg67yIYECRA/UkB3XjbzKfI/AAAAAAAAA7M/GuxrJ0hd6ew/w831-h623-no/20130923_135944_1.jpg
Nieuw zadel! Komt vanochtend net binnen. Het zadel is erg zacht, ik denk eerst dat het niet goed zal zitten. Dit is een vergissing wat het zit verschikkelijk goed! Na 108km heb ik nergens last terwijl ik bij mijn oude zadel na 80km toch wel pijntjes begin te krijgen. Nu na de tijd heb ik ook totaal geen last van mijn liezen terwijl ik normaal een dag later nog last heb. Ohja en geen slaapzak! :)

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-JlSE-9nKdeQ/UkB3g0v8d0I/AAAAAAAAA7c/BbKdnvKsYvg/w831-h623-no/20130923_141511_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-A5EeafJvwNY/UkB3k_sSjfI/AAAAAAAAA7o/R5dwkz7baS0/w467-h623-no/20130923_143309_1.jpg
Dit is erg leuk. Deze ree staat op 5m afstand op de dijk. Hij blijft gewoon staan terwijl ik stop, pas als ik weer weg fiets loopt de ree ook weg.

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/--LCXoa7QMnU/UkB3odLX0iI/AAAAAAAAA7s/S3pao13Rvd0/w467-h623-no/20130923_143701_1.jpg
Terwijl je door de dorpen fietst zie je dat deze dorpen lang bestaan en dat veel mensen hier van het land leven of visser van beroep zijn. Dit vind ik altijd erg mooi. Er zal vast ook veel werkeloosheid zijn nu deze banen terug lopen. In sommige dorpen zie je veel leegstand. Je woont hier ook erg ver uit de richting van winkels en steden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Ik heb voor een tandwiel set van 46x36 nu moet ik achter een nieuw setje, Zit te twijvelen tussen 11x25 en 12x 25. Wat is het beste setje voor nederland ? Of beter een 11x23 ?

[ Voor 6% gewijzigd door eBoR op 23-09-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Aangezien mijn vriendins verjaardag er aan zit te komen en na enig overleg samen besloten de huurfiets te kopen. Ik betaal er de helft aan mee. Donderdag ophalen en gelijk weer een stukje fietsen.. mits ze niet te hard door stuitert :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:34:
Afgelopen weekend twee tochten gemaakt. Ik wilde eens iets anders doen en had in de planning om te overnachten bij mensen thuis via Vrienden op de fiets. Dit had ik nog niet vaker gedaan en leek mij leuk. Ik heb vijf adressen gebeld, kon bij niemand terecht. Toen was de lol er ook wel een beetje af, geen goede eerste ervaring dus.
Stoer BRT :D 's nachts lijkt me ook nog wel eens stoer om te doen. Vorige week ook een setje verlichting gekocht. Ben benieuwd.

Overigens zou je eens naar warmshowers.org moeten kijken. Ik ben zelf host daar en tot dus ver goede ervaringen met mensen. International publiek ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
eBoR schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:43:
Ik heb voor een tandwiel set van 46x36 nu moet ik achter een nieuw setje, Zit te twijvelen tussen 11x25 en 12x 25. Wat is het beste setje voor nederland ? Of beter een 11x23 ?
met die cross bladen zou je niet groter dan 23 nodig moeten hebben achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Laatst online: 09-09 11:15
hallo mede wielerfanaten ik ben opzoek naar een andere set wielen voor mijn Koga Road Winner winterfiets.
Ik ben een 2 tal tegen gekomen op marktplaats, en ben benieuwd naar jullie ervaringen over deze wielen.

Het gaat om de volgende 2.

- Mavic Ksyrium Elite Black van 2011
- Fulcrum Racing 5 van 2011

Ik zelf nijg naar de Fulcrum wielen, gezien de reviews..
Wat zijn jullie ervaringen van deze wielen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op maandag 23 september 2013 @ 21:28:
[...]
Stoer BRT :D 's nachts lijkt me ook nog wel eens stoer om te doen. Vorige week ook een setje verlichting gekocht. Ben benieuwd.

Overigens zou je eens naar warmshowers.org moeten kijken. Ik ben zelf host daar en tot dus ver goede ervaringen met mensen. International publiek ;)
He, die ken ik nog niet, bedankt! Denk er zelf ook aan om host te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
HiDNN schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:28:
hallo mede wielerfanaten ik ben opzoek naar een andere set wielen voor mijn Koga Road Winner winterfiets.
Ik ben een 2 tal tegen gekomen op marktplaats, en ben benieuwd naar jullie ervaringen over deze wielen.

Het gaat om de volgende 2.

- Mavic Ksyrium Elite Black van 2011
- Fulcrum Racing 5 van 2011

Ik zelf nijg naar de Fulcrum wielen, gezien de reviews..
Wat zijn jullie ervaringen van deze wielen?
Kijk ook naar het maximale gewicht wat de wielen aankunnen :) niet dat je wielen koopt die 80kg aankunnen als je zelf 95kg weegt :P

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HiDNN
  • Laatst online: 09-09 11:15
Widow schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:49:
[...]

Kijk ook naar het maximale gewicht wat de wielen aankunnen :) niet dat je wielen koopt die 80kg aankunnen als je zelf 95kg weegt :P
Dit zal geen probleem zijn, gezien ik 75Kg weeg..
Lijkt mij dat ieder wiel hiervoor wel geschikt is :P

[ Voor 7% gewijzigd door HiDNN op 24-09-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Leg me eens uit waarom sommigen (velen) hier een zomer én een winterfiets hebben...
Op welke vlakken verschillen die twee dan van elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Een winterfiets heeft het veel zwaarder te verduren, dus daar gebruik je bij voorkeur niet je zomerse racewagen van ruimteschipmateriaal voor, maar liever een oud stalen of aluminium model, met solide wielen(en dichte naven) zodat een glijpartijtje of een beetje water niet zo erg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
MrAngry schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:29:
Een winterfiets heeft het veel zwaarder te verduren, dus daar gebruik je bij voorkeur niet je zomerse racewagen van ruimteschipmateriaal voor, maar liever een oud stalen of aluminium model, met solide wielen(en dichte naven) zodat een glijpartijtje of een beetje water niet zo erg is.
In welk opzicht heeft een winterfiets het zwaarder te verduren? Juist ruimteschipmateriaal is over het algemeen tegen veel bestand, ook wel tegen een beetje kou.

Wat ik mij kan voorstellen is dat men wat minder zuinig is op de winterfiets. Daardoor is het ook niet zo erg dat een schoonmaakbeurt o.i.d. eens overgeslagen wordt. Ook kan men het misschien wel over zijn/haar hart verkrijgen om spatborden op de winterfiets te monteren, terwijl dat op de zomerfiets 'nog done' is. Allemaal valide argumenten wat mij betreft, maar niet vanuit het oogpunt dat materiaal het in de winter zwaarder te verduren heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door argro op 24-09-2013 13:40 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
zout, temperatuur wisseling van buiten naar binnen (en terug), regen, bladeren en zut. etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Er ligt veel meer zooi op de weg, oa pekel, maar ook takken en kleine steentjes. Ik rij in de winter vaker lek, kom vaker terug met een volledig bemodderde fiets en heb vaker bijna valpartijen. Nou is het een beetje theoretisch, want ik heb eigenlijk twee zomerfietsen en kies er vaak voor om in de winter binnen te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
cybermans schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:41:
zout, temperatuur wisseling van buiten naar binnen (en terug), regen, bladeren en zut. etc
Zout zou juist een reden zijn om in de winter met carbon te gaan fietsen. Dat gaat namelijk nooit roesten. Ook geloof ik er niets van dat relatief kleine temperatuurwisselingen (delta 25 graden) of bladeren schadelijk zijn voor bijvoorbeeld carbon. Ook regen is niet iets wat uniek is voor de winterperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 20:12
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:34:
Vandaag weer eens een langer stuk te fietsen. Lekker rustig aan in D1. 108km gem 28km/h. Onderweg stop ik vaak zodat ik om mij heen kan kijken. Vooral het stuk na Holwerd is mooi. Hier fiets ik langs de dijk. De schapen lopen (en poepen) hier over de weg. Via Nes, Peasens en Anjum naar Lauwersoog. In Anjum koop ik wat te drinken. Omdat het lekker gaat rijdt ik bij Dokkumer Nieuwe Zijlen rechtdoor richting Ee.
Mooi reisverslag BRT! Mooi rondje noord Friesland :)
Ik wil dit deel ook nog een keer doen (Lauwersoog en langs de dijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
argro schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:43:
[...]
Zout zou juist een reden zijn om in de winter met carbon te gaan fietsen. Dat gaat namelijk nooit roesten. Ook geloof ik er niets van dat relatief kleine temperatuurwisselingen (delta 25 graden) of bladeren schadelijk zijn voor bijvoorbeeld carbon. Ook regen is niet iets wat uniek is voor de winterperiode.
Denk dat het meer gevoelsmatig is; wil je je mooie dure fiets afraggen in het gure herfst/winterweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Ik zag na een aantal ritjes dat mijn GPS door de bomen en het bos mij niet meer zag. :P Oftewel, segmenten die ik gereden had waren niet opgenomen omdat mijn waypoint 10 meter naast de weg lag.

Nu kwam ik net dit tegen: Strava Needs A Polish (SNAP). Werkt goed _O_ URL van je ritje opgeven, ritje polishen, nieuwe TCX file downloaden, "foute" ritje van Strava deleten, nieuwe TCX file uploaden, naampje geven en klaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
BreadFan schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:07:
Ik zag na een aantal ritjes dat mijn GPS door de bomen en het bos mij niet meer zag. :P Oftewel, segmenten die ik gereden had waren niet opgenomen omdat mijn waypoint 10 meter naast de weg lag.

Nu kwam ik net dit tegen: Strava Needs A Polish (SNAP). Werkt goed _O_ URL van je ritje opgeven, ritje polishen, nieuwe TCX file downloaden, "foute" ritje van Strava deleten, nieuwe TCX file uploaden, naampje geven en klaar. :)
Het komt ook wel eens voor dat degene die een segment aanmaakt last had van een vaag signaal, daardoor ligt een segment helemaal of half naast de weg. Ik fiets ook stukken waarbij het uitmaakt of ik links of rechts op de weg fiets welk segment ik meepak. Een groter 'probleem' vind ik overigens dat ik door de segmenten het bos niet meer zie. Het gros van de wegen is eerder onderdeel van 3 segmenten dan van geen enkel segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
argro schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:18:
[...]
Het komt ook wel eens voor dat degene die een segment aanmaakt last had van een vaag signaal, daardoor ligt een segment helemaal of half naast de weg. Ik fiets ook stukken waarbij het uitmaakt of ik links of rechts op de weg fiets welk segment ik meepak. Een groter 'probleem' vind ik overigens dat ik door de segmenten het bos niet meer zie. Het gros van de wegen is eerder onderdeel van 3 segmenten dan van geen enkel segment.
of het zijn klimmen die in het echt zo plat als een dubbeltje zijn:
http://www.strava.com/segments/4670797

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
argro schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:43:
[...]
Maar het frame is niet het enige onderdeel van een fiets. Ik heb mijn oude aluminium, tiagra afgemonteerde en van simpele wielen voorziene fiets tot winterfiets gepromoveerd. Daar gaat bij thuiskomst even de tuinslang overheen om de ergste zooi eraf te spoelen, snel met een doek erover om de boel redelijk droog te krijgen en dan gaat ie zo de schuur in. Als daar een derailleur ofzo van kapot gaat, ga ik wel op zoek naar een goedkoop tweedehands exemplaar. In de zomer (of als het echt een lekkere droge winterdag is) fiets ik dan wel met m'n blitse ultegra afgemonteerde fiets rond.

Maareh, bovenstaande gaat alleen maar op omdat ik die oude fiets nou eenmaal heb. Om er nu speciaal een tweede fiets voor aan te schaffen is ook weer zoiets. Overigens heb ik vorige winter rondgereden op een hybride, met 35mm crossbanden. Houding is wat comfortabeler, en de banden bieden wat meer zekerheid. Die fiets kocht ik om er die winter op te rijden, ondertussen is die voorzien van allerlei gemakken zoals spatborden en een standaard, en staat ie klaar om gebruikt te worden met de nog aan te schaffen fietskar, zodat ik volgend jaar lekker tochtjes kan gaan maken met m'n zoontje.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
cybermans schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:25:
[...]

of het zijn klimmen die in het echt zo plat als een dubbeltje zijn:
http://www.strava.com/segments/4670797
Ja, zo ligt er hier in Ede ook een Categorie 4 klim: http://www.strava.com/segments/2721121

Steilste stukje 199,5% 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Antaresje schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 14:26:
[...]

Maar het frame is niet het enige onderdeel van een fiets. Ik heb mijn oude aluminium, tiagra afgemonteerde en van simpele wielen voorziene fiets tot winterfiets gepromoveerd. Daar gaat bij thuiskomst even de tuinslang overheen om de ergste zooi eraf te spoelen, snel met een doek erover om de boel redelijk droog te krijgen en dan gaat ie zo de schuur in. Als daar een derailleur ofzo van kapot gaat, ga ik wel op zoek naar een goedkoop tweedehands exemplaar. In de zomer (of als het echt een lekkere droge winterdag is) fiets ik dan wel met m'n blitse ultegra afgemonteerde fiets rond.
In dat kader kreeg ik recent de tip om na een natte rit het boutje waarmee de kabelgeleider onder het bracket vastzit er even uit te draaien. Na een rit door de regen komt daar, in ieder geval bij mijn fiets, een flinke bak water uit. Door dat water even weg te laten lopen voorkom je dat de lagers in een laag water blijven staan.

Overigens zie ik nog steeds niet hoe een derailleur in de winter eerder kapot gaat dan in de zomer. Het risico op een kapotte derailleur loop je in de zomer ook, en m.i. niet substantieel minder dan in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Pekel is een nogal vretend spul en meestal voor je in de winter wat minder onderhoud uit dan in de zomer (al hoewel ik mogelijk het afspoelen gewoon in de badkuip ga doen als het past)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Veel frames hebben daar sowieso een gaatje zitten. En als je 't aan durft, kun je die gerust zelf boren (niet doen als je frame nog in de garantie zit).

[ Voor 18% gewijzigd door havana op 24-09-2013 16:10 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Kan iemand de strava clubpage van een versche url voorzien, aangezien deeltje 17 dicht is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Die klimmetjes meld ik altijd netjes aan via strava support, worden dan gefixt.
Beter zou natuurlijk zijn als ze vanzelf doorhebben dat de info niet klopt op basis van gps data van iedereen die er langs fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb mijn eerste fiets aangeschaft :) Het betreft een tweedehandsje die ik echt voor een prikkie heb over kunnen nemen van een bekende. Ik vind het voornamelijk chill dat ik kan schakelen op het stuur ipv op het frame.
Hier een fotoalbum. Ik moet de foto's nog wel even resizen.

Ik heb er verder niet echt lang op gezeten, een paar kilometer slechts, omdat ik nog geen helm heb.
Het fietsen was wel even wennen qua houding en ook het remmen is anders dan ik gewend ben. Ik kan ook net niet lekker bij de remmen met mijn vingers, dus daar moet ik even naar kijken. Ik vind het wel zo fijn dat ik ten allen tijden gelijk kan remmen zonder me te hoeven verschuiven.
Binnenkort komt de stufi weer binnen dus dan zal ik een broek, helm, nieuw stuurlint (wel zo fris), extra binnenband en bidon aanschaffen en dan maar fietsen :) Helaas zit het weer niet helemaal mee, maar op zich is het met dit weer ook wel lekker fietsen.

Verder heb ik gelukkig een huisgenoot die wel gereedschap heeft, dus dat scheelt weer.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Huh apart dat de shifters daar zitten, dat heb ik nog nooit gezien :P is dat uit een tussenperiode tussen klassieke shifters op het frame en de moderne bar end shifters?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:32
Widow schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:55:
Huh apart dat de shifters daar zitten, dat heb ik nog nooit gezien :P is dat uit een tussenperiode tussen klassieke shifters op het frame en de moderne bar end shifters?
Ik was ook benieuwd, en Google wist me te vertellen dat die fiets ook nieuw te krijgen is (klik)

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Widow schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:55:
Dat heb ik me wel laten vertellen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michel111 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:44:
[...]

Mooi reisverslag BRT! Mooi rondje noord Friesland :)
Ik wil dit deel ook nog een keer doen (Lauwersoog en langs de dijk).
Dank, moet je zeker doen! Tip: tegen de wind in niet helemaal bovenin rijden, later met de wind mee wel boven bij de dijk langs. Dit scheelt je heel wat tegenwind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
Vandaag plotseling vrij, heb dus een vriendin opgebeld (woont in een andere stad) die mij halverwege tegemoet is komen fietsen. Al met al een heerlijk dagje fietsen (140km). Met name erg mooi vanochtend door de mist, zo lijkt het op de terugweg alsof je langs een nieuwe route fietst omdat je opeens dingen kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Shifters op die plek heb ik ook nog nooit gezien, als je stuurlint puur om hygiënische redenen vervangt neem ik aan dat je zonder fietswandjes rijdt?
Ik zeer recente ervaring kan ik je vertellen dat die dingen ook wezenlijk zijn voor de veiligheid, daar mijn linkerhand een schaafwond heeft ter grootte van... ongeveer mijn linker hand en m'n rechterhand nix mankeert (wantje is uitgegaan door contact met wiel)
dus: wantjes aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Het is een upgrade vanaf schakelen vanaf frame, maar of het nou echt heel veel handiger is vraag ik me af ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjilp schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 17:22:
Shifters op die plek heb ik ook nog nooit gezien, als je stuurlint puur om hygiënische redenen vervangt neem ik aan dat je zonder fietswandjes rijdt?
Ik zeer recente ervaring kan ik je vertellen dat die dingen ook wezenlijk zijn voor de veiligheid, daar mijn linkerhand een schaafwond heeft ter grootte van... ongeveer mijn linker hand en m'n rechterhand nix mankeert (wantje is uitgegaan door contact met wiel)
dus: wantjes aan!
Okay bedankt voor de tip :) Ik was sowieso van plan ze te halen voor de koudere maanden, maar heb nooit echt stilgestaan bij het veiligheidsaspect.

En of het handiger is te schakelen op het stuur, ik heb natuurlijk geen ervaring met het schakelen op frame maar tot nu toe vind ik het wel prettig dat ik mijn handen niet van het stuur hoef te halen bij het schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:46
Leuk dat er op tweakers ook gesproken wordt over wielrennen, wist het niet :) .

Als beginnend wielrenner ben ik op zoek naar navigatie voor op de fiets. Ik wil daar mn telefoon voor gebruiken (vast zetten op mijn stuurpen) icm een Android app. Zijn er mensen die hier gebruik maken van fietsnavigatie (android apps)? Rijden op richtingsgevoel gaat me niet heel goed af, en op fietsborden is ook niet zo'n succes, ik mis er nogal eens een.

Lijkt me leuk als er een app is met een "suprise-me" functie (dit is volgens mij mogelijk met die myo cyclo fietscomputers).
Pagina: 1 ... 4 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.