Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.900 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 20:17
Ziet er erg mooi uit stoffa :)

Kijk Sapphire, deze site heeft wel mooi wat info voor je: http://racefietsonderhoud.wielrennenmaastricht.nl/

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18

vliegnerd

Nintendo fan.

vliegnerd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 20:52:
Hoe krijg je een cassette van de body? (sluitring eraf, maar cassette muurvast).
Even terugmelden voor anderen met hetzelfde probleem: Nu een paar dagen later nog eens rustig gekeken. Sluitring eraf. Cassette nog muurvast. Beetje WD40 en dan met de kettingzweep alleen het buitenste kransje rustig losgewrikt. Eerst MUURvast, later kwam het geheel eigenlijk zonder veel kracht los. Dwz, meer "tikken" dan echt veel kracht zetten. Duidelijk toch een kwestie van geduld. Het helpt bij mij altijd wel als ik het op een later moment nog een keertje probeer.

De Campagnolo 13-21 cassette bestaat uit losse kransjes en spacers. Het opmerkelijke is overigens dat het Shimano 105 8speed derrie en shifters zijn in combinatie met een campy cassette en wiel. De cassette lijkt ook "custom" gezien de hoeveelheid verschillende kransjes. (Sommige met ingebouwde flens en andere met spacers).

Opvallend was dat de naaf geen smalle inkeping heeft. De cassette kan dus op alle manieren gemonteerd worden (ook geen markering) en de kransjes kunnen t.o.v. gedraaid gemonteerd worden op de naaf. Er staan letters/markeringen op de kransjes om ze goed te plaatsen. De naaf ziet er dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://branfordbike.com/merchant/1677/images/site/cbody1.jpg

Ze zaten allemaal met de "nok" (Pijl) op dezelfde plaats. Maar dan zit het "schakeldeel" van de kransjes (een afwijkende tand, gemarkeerd met een O) overal versprongen behalve tussen 18 en 19. Daar zaten ze boven elkaar. Dat is precies het punt waar het wel eens mis schakelt.

Ik heb ze nu als test eens zo gemonteerd, met 19-21 een nok verdraaid t.o.v. de rest. Nu zit het schakeldeel (de O) niet meer bovenelkaar bij 18-19 maar meer versprongen dan bij de rest. Ben benieuwd hoe het schakelt.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/35m1a48.png

Iemand een idee hoe het hoort? De rode pijl geeft de met O gemarkeerde schakeltand aan, de nokjes zitten in het hokje, dwz van 13-18. 19 en 21 gedraaid.

[ Voor 4% gewijzigd door vliegnerd op 13-09-2013 18:24 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
Mooie fiets Stoffa!

Zelf net een lekker rondje door de regen en de wind gefietst :).

http://www.strava.com/activities/82171599

Alleen mijn snelheidsmeter geeft nu aan dat ik 65km/h fiets. Hoewel ik dat graag zou willen lijkt me dat enigszins onwaarschijnlijk. Dus maar even overgezet op GPS als snelheidsmeter.

Morgen maar kijken hoe ik dit nu weer ga oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:11
Stoffa schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 17:23:
Na lang zoeken, wikken en wegen een nieuwe fiets aangeschaft:

[afbeelding]

(Plaatje is klikbaar)

Voelt echt als mijn verjaardag vandaag, ben superblij! :)
Mooie fiets! :D Misschien had ik wel de zadelpen en stuurpen in dezelfde kleur gedaan. Evenals het zadel en stuurlint. ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:07
De Keutenberg en de Cauberg alvast even verkend. Best wel erg stijl die Keutenberg aan het begin, maar alles gered op de 39×23. Mijn max hartslag had ik eerder dit jaar nog niet bereikt blijkbaar :o

http://app.strava.com/activities/82169028

Verder maar hopen op goed weer morgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
LuPo schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 19:29:
[...]

Mooie fiets! :D Misschien had ik wel de zadelpen en stuurpen in dezelfde kleur gedaan. Evenals het zadel en stuurlint. ;)
Haha ja dit mag eigenlijk niet he? Tsja heb de fiets zo gekocht en vooralsnog laat ik het even zo, denk wel dat in de toekomst de stuurpen en stuurlint zwart worden. Wat denk jij dat precies de mooiste combi is Lupo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Hier ook een rondje door de wind, veneinig windje staat er
http://www.strava.com/activities/82181452

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:25
http://www.eerstehulpbijr...oor-twintig-wielrenners-0

Oftewel wat iedereen met strava doet mag niet ;)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 20:12
Mevrouw Egmond heeft er een paar vrienden bij gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18
Geef d'r groot gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

matthijsln schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:20:
De Keutenberg en de Cauberg alvast even verkend. Best wel erg stijl die Keutenberg aan het begin, maar alles gered op de 39×23. Mijn max hartslag had ik eerder dit jaar nog niet bereikt blijkbaar :o

http://app.strava.com/activities/82169028

Verder maar hopen op goed weer morgen...
Lol, ik heb in de schemering ook nog even de Cauberg en Keutenberg gedaan. Die Cauberg stelt niet veel voor, maar die 22% op de Keutenberg is toch wel even aanpoten. Zal morgen het ritje wel even op Strava zetten. Ben benieuwd wat het wordt morgen, zowel qua weer als qua verkoudheid. Ik had echt flink last van m'n longen, ik loop te hoesten en blaffen als een ouwe zeeleeuw. Denk niet dat ik toptijden ga neerzetten..

• DesertRose
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-02 11:17
In principe is het niet iets wat officieel georganiseerd wordt (lijkt mij). Dus gaat het niet echt op. Meester visser pakt het trouwens wel erg slecht op, beetje lachen, gieren en brullen omdat die mevrouw mishandeld is. Dan lacht ze misschien wel leuk mee, maar voor haar is het waarschijnlijk ook de eerste keer op de tv.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 23:52:
[...]

Lol, ik heb in de schemering ook nog even de Cauberg en Keutenberg gedaan. Die Cauberg stelt niet veel voor, maar die 22% op de Keutenberg is toch wel even aanpoten. Zal morgen het ritje wel even op Strava zetten. Ben benieuwd wat het wordt morgen, zowel qua weer als qua verkoudheid. Ik had echt flink last van m'n longen, ik loop te hoesten en blaffen als een ouwe zeeleeuw. Denk niet dat ik toptijden ga neerzetten..
Waarvan acte: http://www.strava.com/activities/82266549
Viel me niet tegen, 6e van de 24 GoT'ers op de Keutenberg, met een strontverkouden kop vol snot. Nu omkleden en op naar de start :)

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Veel plezier daar, Pelle en de rest van de GoTers die gaan rijden daar vandaag! (en hoop dat het meezit!)

• LuPo
Stoffa schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 20:22:
[...]

Haha ja dit mag eigenlijk niet he? Tsja heb de fiets zo gekocht en vooralsnog laat ik het even zo, denk wel dat in de toekomst de stuurpen en stuurlint zwart worden. Wat denk jij dat precies de mooiste combi is Lupo?
Eigenlijk niet nee. ;)

De mooiste combi is net wat je zelf mooi vindt. Ik denk dat een zwarte stuurpen en zwart stuurlint erg mooi zal staan! En dat is nog redelijk goedkoop te vervangen. Misschien had je zelfs wel bij aankoop kunnen onderhandelen dat je een zwarte stuurpen kreeg ipv deze witte.

Zelf vind ik een zwarte zadelpen en stuurpen gecombineerd met een wit zadel en wit stuurlint erg mooi. Anders wordt het me allemaal te zwart. Maar dat is net wat je smaak is. Ik weet bijv. dat havana van all-black houdt. ;)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:01

sapphire

Die-hard pruts0r

So net terug van een stukje (50km) fietsen.

Vochtig weer, glade wegen door water en bladeren en als kers op de taart in de laatste paar km een dikke uitglijder gemaakt, eerste keer dus de kop is eraf :+
Word morgen flink mank lopen gok ik, nu ik stil zit begin ik het pas te voelen :(

Gabriël AM5

• LuPo
Hoe kwam het dat je onderuit ging? Over wit verdrijvingsvlak o.i.d?

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Smal geasfalteerd smal pad door de polder met twee kleine knikken erin om een boom en daar hebben ze klinkers gelegd. Van die fijne gladde. Ik weet alleen niet of ik de bocht nét niet goed nam en daardoor naast de weg raakte of uitgleed over de klinkers en bladeren.

Rechter shifter zat scheef en heeft een flinke klap opgevangen en m'n been. Mooie schaaf op heup, schrammen over scheenbeen en zijkant voet, zwelling nu op zijkant scheen en pijnlijke knie, en overal gras :+

Gabriël AM5

• LuPo
Nou beterschap dan! Altijd vervelend om te vallen..

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Beterschap Sapphire, inderdaad erg link om met een racefiets over natte klinkers te gaan. Je gaat echt snel onderuit. Hopelijk valt het mee!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

vliegnerd schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:53:
Heeft iemand gebruikservaring tussen een handgespaakt CXP33 wielset en Fulcrum R5 of R3?

De CXP33 wielen kunnen een veel hoger gewicht aan, maar geven ze ook meer (of evenveel) comfort en handling voor een 90 kg berijder? Natuurlijk zijn ze zwaarder.

(Ik bedoel een Mavic CXP33 36 spaaks wiel met 105 naaf van rose.nl of vergelijkbaar van Zoran). De setjes die vaak aan de wat zwaardere rijders aangeraden worden.

Anders geformuleerd: Adviseer je een R5 of CXP33 wielset voor tourrijder van 90kg die niet in bergen rijdt (en die gewicht en looks niet maar betrouwbaarheid wel belangrijk vindt)?
Volgens mij heb je de vraag zelf eigenlijk al beantwoord. Fulcrum adviseert sowieso voor zijn wielen een max gewicht van rond de 92kg uit mijn hoofd, daarboven kan nog wel, maar moet je voorzichtiger zijn en vaker (laten) checken. 36spaaks is natuurlijk sterker dan 24 of 21 of ik weet niet hoeveel er in die R3's zitten.

Gisteren hadden we op het werk een wielerrit voor collega's, stuk of 20 man. 115km langs onze drie vestigingen in de randstad. Het was een gecombineerde toertocht (rustig in groep rijden) met in totaal 6 segmenten, variërend van 1 tot 15km lang, waarop gekoerst mocht worden. Via Strava werd dan een klassement opgesteld van die segmenten. Was erg leuk en eigenlijk mijn eerste ervaring met echte competitie.
Aangezien men (en ikzelf ook) mij bij één vd 2-3 favorieten had ingeschat, wilde ik er wel echt voor gaan. Ik weet dat ik niet de allersterkste ben op pure snelheid, dus ik had een tactiek bedacht om me bij het eerste segment tot achterin het groepje te laten wegzakken en zodoende alvast een seconde of 10 te winnen, door op het einde voorin mee te zitten. Helaas hadden de andere snelle mannen als tactiek om direct vanaf de kop vol door te trekken om zo een gaatje te pakken en vanaf dan alleen nog maar te verdedigen. Doordat het lint direct in stukken uit elkaar viel, moest ik dus, samen met 2 anderen steeds gaatjes dichtijden. Het bleek onmogelijk om de koplopers nog terug te halen, die reden op een gegeven moment met 52p/u, wij haalden max 48-50p/u op de dijk van Utrecht naar Amsterdam, echt behoorlijk in het rood al. Gegokt en verloren dus...
Maar het lot had nog andere plannen met mij, op 1/3 van het 15km reed ik lek achter, ik probeerde nog door te rijden om de schade te beperken, maar op een gegeven moment wilde het echt niet meer (nog 10km te gaan) en moest ik naar de kant om bandje te wisselen. 10min kwijt en klassement ook in de goot. :(
Daarmee viel wel wat druk van mijn schouders en besloot ik de volgende segmenten te kijken of ik nog maten kon helpen en mezelf te meten met de snelsten. Elk volgend segment ging ik direct volle bak aan om te kijken of ik vast zoveel mogelijk collega's kon lossen. We bleven steeds met ongeveer 4-5 man over en ik eindigde daar telkens rond plek 2-3-4.
Leuke ervaring, wat me het meeste opviel is dat zo'n koers echt wel keihard is, veel harder dan een trainingsritje waar het wel hard kan gaan, maar iedereen toch wel de boel bij elkaar wil houden. Hier is het echt in het rood rijden aan kop, en dan net als je wilt herstellen in een wiel, gaat er weer iemand en moet je nog dieper gaan. Althans dat wilde ik, omdat ik bloedfanatiek ben en nooit wil opgeven.
Jammer dat we vrijwel geen klimkilometers hadden (alleen 1km á 3%), op steilere stukken had ik misschien nog iets beter uit de verf kunnen komen, tijdrit-style rijden is niet mijn sterkste kant, maar alsnog echt wel heel leuk om mee te maken.
edit:
Ik bekijk net Pelle's Keutenberg-strava-log en zie dat bovenstaande statement ondersteund wordt door de statistieken: http://app.strava.com/segments/3836190 :P

Ook leuk om te zien hoe mensen ermee omgaan, sommigen hadden weinig voorbereid en lieten het een beetje gebeuren, maar ik had alle start- en eindpunten van de segment bijv. exact op mijn Garmin op de kaart gezet, leek me tactisch wel essentieel.

• matthijsln
Regenjasje maar aangedaan vanochtend en erg rustig begonnen. Na een tijdje werd het zelfs wat droger, alleen bleek toen m'n linker shifter een beetje los te zitten van het stuur waardoor het afdalen in de regen nogal irritant was met een voorrem die ik niet helemaal lekker kon aantrekken. Dus verder als een natte dweil afgedaald en daarna ook nog eens als een flapdrol omgekukeld toen ik wou stoppen om mijn regenjasje weer aan te doen (alleen klein sneetje in m'n rechterknie gelukkig). Dat was net voor de splitsing dus ben ik maar afgeslagen naar de route voor de 100km ipv de 160, toch voornamelijk omdat het weer wat ging regenen. Bij een verzorgingsplaats m'n shifter laten vastzetten en daarna ging het weer een stuk beter. Er was ondertussen een flinke wind opgestoken maar die stond eigenlijk nooit tegen, wel oppassen met zijwinden soms.

Maar goed de bekende Limburgse heuveltjes waarvoor ik kwam toch wel met redelijk plezier opgefietst voor zover dat kan. De meeste nog op de 39x23 maar een grapjas had ergens op de weg 'geen triple' gekalkt net toen ik naar de 30 voor had geschakeld, haha. Door de regen waren er denk ik minder deelnemers dus van file-toestanden was geen sprake. Voor herhaling vatbaar in het droge :)

Organisatie was prima, genoeg te eten en drinken, wafels die over waren van de Amstel Gold Race waren daar niet minder lekker om. Ook Boogerd nog gespot bij de finish.

http://www.strava.com/activities/82354370

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Zo, dat was me het dagje wel... 160km Boogies Extreme in de regen.
Voor nu even een Strava linkje, later meer verhalen: http://www.strava.com/activities/82365455

(Oh ja, moet toch even terugkomen op m'n woorden van gisteren... die Cauberg is toch best een bitch na 160km in de regen :P)

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:14

The Legend

*Plop*

Hier iemand toevallig ervaring met kleding van bikeclothing.com? Een complete set teamkleding van Cannondale kost daar slechts 59 dollar, terwijl hier het shirt 79 euro kost en de broek 89 euro. Scheelt nogal :P Zoveel zelfs dat ik me afvraag of het namaak is. Verder wordt vermeld dat de kleding "european cut" is qua maat. Nu heb ik hier een XL shirt en broek aangepast, en dat zat goed. Normaal gesproken is een Amerikaanse XL echter veel kleiner dan hier.

[edit]

Lijkt ook geen Amerikaanse toko, maar ergens in Hongkong te zitten. Zal wel fake spul zijn dus.

[ Voor 8% gewijzigd door The Legend op 14-09-2013 19:57 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Pelle schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:10:
Voor nu even een Strava linkje, later meer verhalen: http://www.strava.com/activities/82365455

(Oh ja, moet toch even terugkomen op m'n woorden van gisteren... die Cauberg is toch best een bitch na 160km in de regen :P)
Donders, wat een lang eind man :/ top prestatie

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:10:

Vanochtend om 07.45 ging de wekker. Ik had niet echt lekker geslapen, want m'n neus zat potdicht en het bed hier in het vakantiepark was niet echt om over naar huis te schrijven. Ik had me ingeschreven voor de 160km versie, waar ik liever de 225 wilde rijden. Maar de 3 collega's waar ik mee was voelden meer voor de 100 of 160, dus het werd de 160. Achteraf kan ik zeggen dat ik blij was dat het niet de 225 was geworden, want het was aardig afzien in de regen.

De start was bovenop de Cauberg, dus je had die klim al in de benen voordat de tocht echt begon. Het was de eerste uren afwisselend aan het miezeren en regenen, maar op zich was het wel te doen. De zuidwesten wind was vrij stevig, maar iedereen in ons groepje had de knop omgezet en we gingen gewoon lekker koersen.

De eerste 25km ging een beetje op en af vals plat, gevolgd door een afdaling en daarna begon de eerste fatsoenlijke heuvel van de dag, de Cote de Eglantines. 2,5 kilometer klimmen met gemiddeld 4% omhoog, een beetje vergelijkbaar met de Zijpenberg (hoewel die wat technischer is). Ik had besloten me niet in te houden op de klimmetjes, en gegeven de omstandigheden ging het best lekker. Bergop was ik de sterkste van ons vieren, hoewel het al snel pijn ging doen in m'n longen en luchtwegen zodra de hartslag boven de 165bpm kwam.
De minst ervaren rijder uit ons groepje moest na verloop van tijd passen, dus het werd al vroeg duidelijk dat er steeds gewacht moest worden voordat we weer verder konden. Samen uit samen thuis is wel zo gezellig :)

Na weer een hoop klimmen en dalen via allerlei korte klimmetjes volgde de Rue des Agnes, een klim die ik aardig veel op de Keutenberg vond lijken. Linksaf een berg opdraaien en meteen 16% voor je kiezen krijgen. Gelukkig was 'ie niet zo heel erg lang, maar ik was in ieder geval erg blij dat ik 'm al op m'n binnenblad had liggen want anders was ik gegarandeerd omgevallen.

Niet lang daarna volgde de op papier lastigste klim, de Rue de Banneux. 3,3km met 5,3%, goed voor een cat3 notering op Strava. Ik heb heel veel mensen ingehaald op die klim, het ging echt wel lekker. Helaas bleek ik bovenop de top net 10 meter te kort te komen voor het segment-eindpunt, en omdat ik een minuut of 10 had staan wachten en een plaspauze had genomen, was m'n segment-tijd niet heel representatief :P

In de afdaling die volgde was ik erg blij met m'n Castelli Squadra die ik nog even snel gescoord had, want die regen vond ik toch verre van optimaal. Een van mijn collega's heeft de hele rit kort-kort gereden, in een gewoon wielershirtje. Held. Doe mij maar zo'n jasje :P

Na die afdaling volgde nog een cat3 klim, de Rue Bay Bonnet. Die was iets minder steil, maar wel een kleine 6km lang. Ook die klim liep best lekker, ik zat goed in m'n ritme en daar waar ik in het vals plat van de aanloop een van mijn collega's nog moest laten lopen, kon ik 'm een halve km onder de top toch vrij vlot voorbij rijden.
Bovengekomen waren we ongeveer halverwege, en iedereen begon z'n benen toch wel aardig te voelen. Gelukkig hadden we vanaf hier de wind grotendeels schuin in de rug, en dat was wel erg welkom.

Via een kort venijnig klimmetje (Cote de Richelle) ging het een aardig stuk over het vlakke, langs de Maas. Hier brak voor het eerst (en laatst) de zon even door, dus het jasje ging weer uit maar na een kwartier ook gelijk weer aan. Het ademt op zich best redelijk, maar als je zo lang in vochtige omstandigheden wordt je eronder toch ook best nat, en daarmee door de wind was geen pretje.

Niet lang daarna draaiden we Nederland weer binnen, en daar begon de laatste serie met serieus klimwerk. De Bukel, Wolfsberg, Loorberg (heerlijke klim vond ik zelf, en ook de afdaling was super) gingen allemaal prima, maar daarna begonnen de kilometers zich toch wel te wreken.
De Gulperberg was direct een aanslag op je bovenbeenspieren, die is vrij kort, maar bijna de hele klim 14% stijgingspercentage trok ik toch niet heel erg goed. Gelukkig trok niemand dat goed, dus ik ging nog weer best wat mensen voorbij, maar voor het eerst in m'n leven moest ik staan op de pedalen. Echt harken was dat. In de afdaling zag ik in de verte de Eijserbosweg liggen, en daar was ik vooraf al wel erg bang voor.
Helaas kwam eerst de Kruisberg nog tussendoor, die al minstens net zo lastig was als de Gulperberg. En direct na de afdaling daarvan begon dat kreng van de Eijserbosweg. Die loopt van 7-8% naar 14-15% vlakbij de top. Ook hier was het weer harken op de pedalen, en was ik ontzettend blij dat ik m'n 34 binnenblad nog had gemonteerd. Een enkele hardrijder daargelaten kon ik ook hier nog wel weer wat mensen voorbij, waarvan er sommige waren afgestapt en echt voetje voor voetje naar boven aan het strompelen waren.

Vanaf dat moment begon het ontzettend te hozen, en in het resterende stuk kon ook het jackie geen bescherming meer bieden. Helemaal doorweekt trotseerden we nog de Fromberg (mooi!) en gingen we tegen de wind in op naar de Cauberg. Om daar nog even vol tegenaan te kunnen knallen deden we dat even rustig aan, maar niemand had nog gerekend op de Sibbergrubbe die vlak voor de Cauberg nog moest worden bedwongen.

Na de afdaling daarvan begon direct de Cauberg, en die viel me zoals gezegd dus ook wel erg zwaar na 160km. Ik kon me nu iets beter voorstellen dat die berg in de finale van de AGR niet door iedereen even goed verteerd werd. Op wilskracht ben ik naar boven gereden, halverwege nog even op de pedalen staand. Ik kwam uit op 13,8 gemiddeld, waar ik 'm vrijdagavond nog met 16,9 naar boven was gereden (en dat kostte me toen aanzienlijk minder moeite).

Moe maar voldaan m'n stuurbordje ingeleverd, en in de zeikende regen weer terug naar het huisje gereden. Eindstand van de dag: 176km met 2154hm, gemiddelde snelheid 25 en gemiddelde HR 144.
Ondanks de regen wel echt een topdag gehad, het hele evenement was uitermate goed georganiseerd, met verkeersregelaars op onoverzichtelijke of gevaarlijke punten, en hele prima bevoorrading. Enige minpuntje wat ik zou willen noemen waren de plekken waarop die bevoorrading stond: de eerste na 72km, de tweede na 125km en de derde na 150km. Dat had logischer gekund.

Maar verder zeer zeker voor herhaling vatbaar. En ook als het volgend jaar wel goed weer is, moet ik nog maar zien of ik dan de 225km variant aandurf :P

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:32
Hier ook een Boogie deelnemer, van de 225km variant.

Starten in de regen, teamgenoten die nog op gang moesten komen, een Garmin 800 die na 16km klaar was voor de rest van de dag, maar verder wel volop genoten.

Het klimmen ging bijzonder lekker, ben op geen enkele klim door iemand ingehaald, wel zelf heel veel opveeg werk gedaan. Leuk om te horen dat "je wel erg hard naar boven rijdt" van een aantal toch zeer gesoigneerde deelnemers (en dat zegt dus direct niks over hun kwaliteiten). Heb regelmatig op mijn maatje die normaal gesproken sterker is op dat werk staan wachten bovenop een heuvel.

De Redoute, de Fraiture en de lange klim naar Luik toe waren wat mij betreft de leukste. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat we door het missen van een bordje in Vijlen de Gulpenerberg, de Kruisberg en de Eysenbos hebben gemist, maar met de bakken regen was dat niet eens heel erg. Totaal 240km gemaakt in 9:30 uur (rond de 25 per uur gemiddeld )nog wat door wat omrijden na dat beruchte bordje. Strava linkje is van mijn fietsmaatje, maar dan heb ik iig de juiste kilometers en hoogtemeters in mijn profiel.

Op naar de Knetemann morgen!

[ Voor 3% gewijzigd door MMUilwijk op 14-09-2013 22:08 ]

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Heerlijk die verhalen. Helden, in die regen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

The Legend schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 19:53:
Hier iemand toevallig ervaring met kleding van bikeclothing.com? Een complete set teamkleding van Cannondale kost daar slechts 59 dollar, terwijl hier het shirt 79 euro kost en de broek 89 euro. Scheelt nogal :P Zoveel zelfs dat ik me afvraag of het namaak is. Verder wordt vermeld dat de kleding "european cut" is qua maat. Nu heb ik hier een XL shirt en broek aangepast, en dat zat goed. Normaal gesproken is een Amerikaanse XL echter veel kleiner dan hier.

[edit]

Lijkt ook geen Amerikaanse toko, maar ergens in Hongkong te zitten. Zal wel fake spul zijn dus.
so dat zouden idd wel erg scherpe prijzen zijn dan !

So dat was nog eens een rit als ik de verslagen van Boogies Extreme lees, goed gedaan mannen 8)

Zit trouwens te kijken naar kettingbladen. Ik heb nu een Shimano 600 crankstel, als het goed is hebben die bladen steek 130. Tot zover duidelijk voor mij. Bij mantel staat dat er ook duidelijk bij maar bij Rose kan ik nergens de juiste maat vinden, wel bv. 65mm wat precies de helft is. Hanteren die een andere maat ofzo of snap ik het nog niet helemaal ?

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 15-09-2013 15:34 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Wat is een tweede hands zipp 404 waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:07
Zit trouwens te kijken naar kettingbladen. Ik heb nu een Shimano 600 crankstel, als het goed is hebben die bladen steek 130. Tot zover duidelijk voor mij. Bij mantel staat dat er ook duidelijk bij maar bij Rose kan ik nergens de juiste maat vinden, wel bv. 65mm wat precies de helft is. Hanteren die een andere maat ofzo of snap ik het nog niet helemaal ?
Ohoh wat doet rose dat weer dom zeg 8)7 Staat wel een info knop onder hoe ze eraan komen (pdf) Ze meten dus van center to center (bout gaten) en dan nog niet eens om de tiende mm

http://sheldonbrown.com/cribsheet-bcd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zeg toch niet dat Rose dom is, ik vraag alleen of ze een andere maar hanteren. De term "steek" is dusdanig algemeen dat je flink moet googlen wil (ik iig) je daar uitkomen. De uitleg die ik gevonden had was anders dan de maten die Rose hanteert.

En mijn nederige excuus dat ik een "info" knopje over het hoofd zag op mijn gigantische 4,8" scherm.

Maargoed iets duidelijker nu maar nog steeds kom ik er niet uit... alleen maar 9-10 speed en wat is de toevoeging "D" "B" of "F" :?

[ Voor 15% gewijzigd door sapphire op 15-09-2013 16:37 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Vanmorgen last minute besloten om de Knetemann te gaan doen. (voorspelling zagen er voor hele dag prima uit)
Flinke prijs (25 euro) maar wel prima geregeld allemaal.
Begin 2 keer misgereden. (1e keer met flinke groep paar honderd meter)
En daarna nog even toen ik alleen aan het rijden was, miste pijl en zag in de verte eaen groepje fietsen.... (na 2km had ik het idee dat het mis ging, dus maar omgedraaid)

http://www.strava.com/activities/82607898

En ik snap nu waarom ik niet naar m'n werk ga op de fiets, geen fun om door Amsterdam te rijden. (heen en terugweg)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 15-09-2013 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

DjVe

Hatsaflats!

Vandaag ook de knetemann gedaan met een 3 tal vrienden. Eerste 60km gingen als een speer met gemiddeld 37/38 kmpu. Na de rust kon een maat het niet meer bijhouden en hebben we die op sleeptouw genomen. Uiteindelijk herstelde hij zich wel, maar kreeg ik last van mijn knie en later ook kramp in beide benen :( Ik heb daarna bij de laatste rust ook even goed gestrekt en gemasseerd en ben vervolgens tot aan de tijdrit maar staand gaan fietsen. De tijdrit ging lekker. Vlot van start en kon daardoor gelijk achter iemand gaan hangen. Na het bordje van 500m resterend gaan staan om er langs te knallen schoot het in mijn been, maar heb ik wel geprobeerd op dat tempo door te gaan. De helling aan het einde was echt afzien.

Erg leuke dag gehad met mooi weer en een verassend mooie route (voor iemand die het zuid-oosten gewend is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCrius
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-09 20:17
eBoR schreef op zondag 15 september 2013 @ 15:39:
Wat is een tweede hands zipp 404 waard?
Hangt er van af hoeveel er mee is gereden en hoe ze er uit zien?

Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eBoR
Goed, geen beschadigingen. Km weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:31
Vandaag ook weer op pad geweest. Na me een maand lang te hebben begraven in Excel waar ik alle mogelijke kettingbladen heb afgezet tegen alle verkrijgbare cassettes heb ik gemeend mijn 50/34 te veranderen in 50/38 en de 11-28 in 12-23. De vervangen hardware ligt nu op de plank voor bezoeken aan heuvelachtig gebied.

Om de nieuwe setup te testen heb ik een tocht gemaakt langs Zuidelijk Flevoland. Wat een briljante uitvinding is de 12-23. Elk zuchtje wind, elke flauwe helling over een dijk, elke bocht... je kunt supernauwkeurig compenseren. Heerlijk!

Almere-Lelystad: 22,5km wind mee met gemiddeld 37,5km/u. Now that's a first!

http://app.strava.com/activities/82604649

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4736142/fietsweb/schapie.jpg
I can haz stroopwafel?

[ Voor 7% gewijzigd door eddemans op 15-09-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Vanmiddag heb ik voor het eerst een stukje op de nieuwe zelfbouw fiets gedaan (met de stuurpen nu in de 'juiste' stand). Toch spannend om te zien of alles goed werkt: zit alles goed vast, schakelt het een beetje, wat gebeurt er bij de volgende kuil in de weg... gelukkig werkte alles naar behoren en gedroeg de fiets zich uitstekend :)

Wel een groot verschil met de (zwaardere aluminium) Trek 1600 SLR. De trek had altijd de neiging om een beetje te slingeren, maar de beone wil alleen maar rechtuit, zelfs als je flink op de pedalen staat. Heel strak!

Op klinkers is de fiets ook strakker, en ook net wat minder comfortabel. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen handschoenen aan had en in de oude fiets bovendien nog wat van die gel-kussentjes onder het stuurlint zitten. Maar het trilt toch wel net iets meer denk ik. Schakelen gaat geweldig trouwens, de 6800 groep is zeer direct en soepel. Ook remmen gaat een stuk gemakkelijker, meer controle en minder kracht nodig, vooral wanneer je van bovenaf remt is dat verschil erg groot (ik had een stel 105 hendels uit 2010 op de trek 1600 zitten, met ultegra remmen).

Afbeeldingslocatie: http://www.astrokraai.nl/dump/IMG_20130915_151448_.jpg

Een volgende keer maar een langer stukje doen, maar voor nu is dit de mooi-weer-fiets, dus veel kilometers verwacht ik niet komende winter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
gisteren teruggekomen na ruim 550 km / 10k hoogtemeters in de Pyreneeën, vandaag mijn eerste klassieker gereden. na 89 km @ 43.2 gelost. super fiets week geweest.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog mensen die de Johan vd Velden classic gefietst hebben vandaag in breda? Ben benieuwd hoe het was ( en ook organisatorisch ) Wilde hem vandaag fietsen , maar hele week al ziek geweest :(

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:07
sapphire schreef op zondag 15 september 2013 @ 16:28:
Ik zeg toch niet dat Rose dom is, ik vraag alleen of ze een andere maar hanteren. De term "steek" is dusdanig algemeen dat je flink moet googlen wil (ik iig) je daar uitkomen. De uitleg die ik gevonden had was anders dan de maten die Rose hanteert.

En mijn nederige excuus dat ik een "info" knopje over het hoofd zag op mijn gigantische 4,8" scherm.

Maargoed iets duidelijker nu maar nog steeds kom ik er niet uit... alleen maar 9-10 speed en wat is de toevoeging "D" "B" of "F" :?
Mijn antwoord was serieus, geen sarcasme. Toch gewoon stom van Rose dat ze het zo op de site zetten, voor niemand duidelijk.. En ik zie dat ook niet bij alle de info knop er is ;)

Hoeveel speed moet je hebben? Ik rij zelf met 10s bladen op mn 11s, kan best veel combineren. Bike-components, of mantel oid hebben ook genoeg keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Grrr, gister gewoon even gefietst op de stadsfiets en moest ik vol in de ankers en deed ik een stoppie (I know verkeerde rem verhouding maar het was gewoon vol knijpen). Resultaat is dat ik vol met mn linkerlies op de stang knalde. Hele lies nu blauw. Ik kan gelukkig zitten, liggen en lopen. Maar van fietsen was niet meer echt spraken, gelukkig was ik bijna thuis.

@de helden in de regen:
Knap hoor om zo af te zien in de regen, hulde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:21
Strakke unit -MvZ-!

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Gisteren (eindelijk) voor het eerst met mijn nieuwe schoenen en pedalen gereden. De mogelijkheid te kunnen "trekken" aan je pedalen was tijdens de klimmetjes wel erg prettig :) Zeker tijdens steilere klimmetjes is daar veel voordeel uit te halen ten opzichte van de good-old riempjes. Anyway, dat hoef ik hier niet uit te leggen.

Na een uurtje merkte ik dat ik mijn linkerknie begon te voelen, daar moet ik dus nog wat gaan afstellen. Ik denk dat ik mijn linker hak wat meer naar buiten moet zetten, die neiging (om te hak naar buiten te drukken) kreeg ik tijdens het fietsen. Rechts wellicht ook nog een beetje.

Er stond wel een hoop wind gisteren, en waar ik dacht hem op de heenweg tegen te hebben had ik dat gevoel op de terugweg weer :+ Was wel een mooi rondje met de Grebbeberg, Koerheuvel en Defensieweg. Helaas week mijn GPS wat af op de Defensieweg (bomen) waardoor het segment niet goed gepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

hammy87 schreef op zondag 15 september 2013 @ 23:41:
[...]

Mijn antwoord was serieus, geen sarcasme. Toch gewoon stom van Rose dat ze het zo op de site zetten, voor niemand duidelijk.. En ik zie dat ook niet bij alle de info knop er is ;)

Hoeveel speed moet je hebben? Ik rij zelf met 10s bladen op mn 11s, kan best veel combineren. Bike-components, of mantel oid hebben ook genoeg keuze
Sorry dan, heb behoorlijk zitten zoeken maar las overal nét verschillende dingen.

Ik heb een oude shimano 600 groep met 8 speed. Ik was zelf al aan het kijken naar 9 speed bladen.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
Alle Shimano compatible 8-speed of hoger bladen gaan werken (mits correcte steek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik lees hier sinds enkele weken ook mee, aangezien ik interesse heb gekregen om te gaan wielrennen. Na enkele weken rondkijken, twijfelen en oriënteren heb ik afgelopen weekend de knoop doorgehakt en een fiets gekocht, namelijk de Sensa Trentino SL met Shimano 105 triple:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v627/tpnvdb/DSC_0849_zpsc39d60bb.jpg
Het is mijn eerste racefiets. Ik heb gekeken naar goedkopere en duurdere (carbon) fietsen, maar ik ben wel erg tevreden met deze fiets om mee te beginnen. Het zal vooral voor het plezier zijn en natuurlijk om mijn conditie een stuk te verbeteren.
De trappers op de foto kreeg ik erbij, dus ik heb er ondertussen al op kunnen fietsen, maar eigenlijk moet ik alles er nog bij kopen.

Ik heb wel al enkele weken op een oude racefiets gereden om te kijken of ik de houding en dergelijke wel prettig vond, maar tot nu toe bevalt het erg goed. De oude fiets kan ik eventueel nog blijven gebruiken voor de komende herfst/winter.

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 16-09-2013 20:27 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag mij af of deze fiets niet iets te klein voor je is. Is je stuurpen 12cm? Hij staat stijl omhoog, net als het stuur. Dit is geen probleem, maar wel een aanwijzing. Je kan overwegen om je stuur horizontaal te zeggen ipv omhoog, dit bevalt veel mensen beter. Verder een hele mooie fiets hoor, mooi afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Omdat ik het liefst begin met een redelijk comfortabele houding heb ik bij het afmonteren gevraagd om het stuur iets omhoog te zetten, maar in plaats daarvan is de stuurpen omgedraaid. De lengte van de stuurpen is 11 cm, de framemaat van de fiets is 58.
Ik heb zelf ook nog wat nagemeten en ook al gezien dat ik de voornaaf niet kan zien als ik met mijn handen op de remgrepen rust. Dat is een vrij goede indicatie toch?

[ Voor 43% gewijzigd door SToRM666 op 16-09-2013 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SToRM666 schreef op maandag 16 september 2013 @ 21:13:
Omdat ik het liefst begin met een redelijk comfortabele houding heb ik bij het afmonteren gevraagd om het stuur iets omhoog te zetten, maar in plaats daarvan is de stuurpen omgedraaid. De lengte van de stuurpen is 11 cm, de framemaat van de fiets is 58.
Ik heb zelf ook nog wat nagemeten en ook al gezien dat ik de voornaaf niet kan zien als ik met mijn handen op de remgrepen rust. Dat is een vrij goede indicatie toch?
Begrijpelijk dat je in het begin wat hoger wilt zitten. Mijn stuurpen stond het eerste jaar ook omhoog. Ik kreeg trouwens minder last van mijn rug toen ik lager ging zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Heeft iemand een mooie route voor een rondje Ijsselmeer, start en finish bij Utrecht. Ik wil over de Afsluitdijk.

[ Voor 15% gewijzigd door FMS op 17-09-2013 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Mooie eerste fiets hoor SToRM666! Ik ken je meer van het PS3 topic maar leuk om je hier ook te zien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Thanks, ik had jou username ook al herkend ;) Ach, een beetje fietsen naast het gamen kan zeker geen kwaad denk ik zo :p
Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 08:35:
Begrijpelijk dat je in het begin wat hoger wilt zitten. Mijn stuurpen stond het eerste jaar ook omhoog. Ik kreeg trouwens minder last van mijn rug toen ik lager ging zitten.
Misschien dat ik binnenkort mijn stuurpen eens ga omdraaien dan, ik moet ook altijd uitkijken met mijn rug.

[ Voor 7% gewijzigd door SToRM666 op 17-09-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
SToRM666 schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:49:
Thanks, ik had jou username ook al herkend ;) Ach, een beetje fietsen naast het gamen kan zeker geen kwaad denk ik zo :p

[...]
Inderdaad! Ik ben al een tijdje niet meer actief in het PS3 gedeelte aangezien ik de PS3 verkocht heb. ;)
Misschien dat ik wel terug kom als de PS4 uit is. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 22:07
Iemand ervaring met fietsdragers aan de achterklep van de auto?

Zo als deze van Thule:
Afbeeldingslocatie: http://static.thule.com/ProductImages/Classification_1_root/Image_Hierarchy/ImageFolder_5111/ImageFolder_362030/ImageFolder_362033/910300_main_sized_468x329.jpg

Ik heb geen trekhaak en theoretisch lijkt me dit een mooie oplossing. Heb alleen mijn twijfels bij de degelijkheid van deze constructies. Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Werkt prima. 3 fietsen erop krijgen is vaak wel lastig, ook hangen je fietsen iets losser dan op een trekhaakdrager dus wij gingen altijd helemaal lost met buisisolatie en extra touw en tape etc.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Hou wel rekening met bovenstaande dragers dat als je auto een spoiler heeft dat het vaak even passen en meten is of het uberhaupt kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Thanks, levert dus geen beschadigingen aan de auto op?

En hoe doe je dat met je kenteken en verlichting want volgens mij hangen je fietsen er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Thule heeft ook modellen met goot. Die zijn aan te raden als je lichte carbonframes wilt vervoeren. Andere fietsen kun je prima aan de bovenbuis hangen.

Het idee is dat de boel zo hoog hangt dat je kenteken nog zichtbaar is. Is dat niet zo dan moet je zo'n losse bak erop tie-wrappen. Daar moet je dan wel een aansluiting voor hebben en die heb je waarschijnlijk niet als je geen trekhaak hebt!

Afbeeldingslocatie: http://static.webshopapp.com/shops/003757/files/000990750/thule-fietsdrager-clipon-high-9105-9106.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door havana op 17-09-2013 11:24 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Thanks. Zie nu overigens dat er voor mijn auto nog geen (goedgekeurd) model is (A3 2012), dus maar even uitzoeken. Ben dat gedoe met achterbank plat en twee fietsen er in een beetje zat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik ben vorig jaar met een A3 uit 2012 met een Mottez van 25 euro (MP) op en neer Zuid-Frankrijk gereden en dat ging uitstekend.

http://link.marktplaats.nl/718206174

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 17-09-2013 11:25 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:06

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Ascension schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:47:
Iemand ervaring met fietsdragers aan de achterklep van de auto?

Zo als deze van Thule:
[afbeelding]

Ik heb geen trekhaak en theoretisch lijkt me dit een mooie oplossing. Heb alleen mijn twijfels bij de degelijkheid van deze constructies. Iemand ervaringen?
1 keer goed afstellen, dan 2 racefietsen erop en 160 op de snelweg is geen enkel probleem :) Spreek uit ervaring. Wel fietsen goed vastzetten met wat extra spanbandjes, zodat het stuur niet gaat klapperen ed...

Edit:
Heb zelf er een extra nummerplaat op gefabriceerd, want die was niet meer te lezen. Verbruik werd niet merkbaar slechter (maar ik heb standaard een zware rechtervoet :X )

[ Voor 10% gewijzigd door Sparhawk op 17-09-2013 11:38 ]

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Ik gebruikte gewoon grote tie-wraps. Zo'n tangetje meenemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.toolware-gereedschap.nl/images/Gedore_zijkniptang_6712070.jpg

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Thanks voor de tips heren. Dacht eigenlijk dat ik het beste een trekhaak er op kan laten zetten maar ben blij te horen dat iedereen ook goede ervaringen heeft met deze dragers, scheelt toch weer een hoop centen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Sparhawk schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 11:29:
Edit:
Heb zelf er een extra nummerplaat op gefabriceerd, want die was niet meer te lezen. Verbruik werd niet merkbaar slechter (maar ik heb standaard een zware rechtervoet :X )
Als je de fietsen zo hoog hangt als in het plaatje hierboven, dan schiet het verbruik omhoog (en het ziet er niet uit). Als je de drager zo afstelt dat de boel netjes achter de auto hangt dan valt het mee.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Werkt inderdaad perfect.. Laatst zonder problemen naar Maastricht en terug gereden met mijn fiets achterop.
Ik had wel mijn zadel lager gezet zodat deze niet boven mijn dat uitstak. Verder spanbandjes gebruikt om de boel vast te zetten (maar tie-wraps is misschien nog wel een beter idee).

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Verbruik gaat sowieso omhoog, ook met fietsen op een trekhaakdrager. De airflow over je auto wordt namelijk verstoord aan de achterkant. Het is niet heel veel, maar ik zie het wel terug in de verbruikscijfers. Fietsen op het dak geen optie voor je? Gezien de aerodynamische natuur van een racefiets kon dat nog wel eens gunstig uitvallen, plus dat je de achterklep makkelijker kan openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Is wel een flink duurdere oplossing, maar ook eentje die ik zelf prefereer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09
Ik heb zo'n thule gehad voor mijn golf 5 en ik vond het een ramp, ik heb het een paar keer gebruikt voor mountainbiken, maar het er op zetten duurde 3 keer zo lang als mijn wiel er uit halen en mijn bank plat gooien. Dat kwam voornamelijk door een heel klein standaard dak spoilertje die boven op de achterklep zat, daardoor was het erg lastig om de drager te monteren, en ook zag je na 2 keer gebruiken al krasjes op de lak.

Op mijn huidige auto heb ik gewoon een trekhaak en een goede thule drager, die kan weg klappen, waardoor ik mijn kofferbak gewoon kan openen.

Vandaag de Vaalserberg en de Eyserbosweg beklommen. Ik merk wel dat ik nog 30 kilo te zwaar ben om echt goed te kunnen klimmen. :o

[ Voor 10% gewijzigd door SnowDude op 17-09-2013 21:20 ]

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
TheLemon schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 12:25:
Verbruik gaat sowieso omhoog, ook met fietsen op een trekhaakdrager. De airflow over je auto wordt namelijk verstoord aan de achterkant. Het is niet heel veel, maar ik zie het wel terug in de verbruikscijfers. Fietsen op het dak geen optie voor je? Gezien de aerodynamische natuur van een racefiets kon dat nog wel eens gunstig uitvallen, plus dat je de achterklep makkelijker kan openen.
Met een paar fietsen op het dak ga ik van 1:12,5 naar 1:9. Zelfs een leeg imperiaal op het dak scheelt ruim 10% in verbruik. Als de airflow wordt verstoord door iets achter de auto, dan zeker door iets op de auto.

Zie http://m.dvhn.nl/auto/autonieuws/article9117551.ece

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Gewoon lekker fiets achterin auto leggen.
Wordt natuurlijk lastiger als je met meer dan 2 man in de auto wilt zitten.

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zo'n Benotto heb ik ooit gehad! :D Toen ik op het VWO zat.

Tot-ie werd gejat uit onze tuin - 3 honden, muur om de tuin, over de muur heen. :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• havana
Ik ben ook een groot fan van fietsen in de auto. Blijft de snelste en veiligste oplossing, er is echt geen enkele fietsendrager die je sneller monteert. In mijn Octavia hoef ik niet eens de wielen eruit te halen :+ .

Ook als ik met vrouw + kind op pad ga, gaat de fiets in de auto. Ik klap dan het kleinste deel van de achterbank weg, de fiets past daar perfect in (staand), alleen moet het voorwiel er wel uit. Wieltas ligt standaard in de auto :*)

Binnen 6 weken komt hier echter havana JR nr 2 aan en dan wordt het lastig. In dat geval kies ik m'n Spinder Kolibri, die is echt binnen 20 seconden gemonteerd en de racer staat er zeer stabiel op. Ik heb ook nog een Spinder Falcon liggen voor als ik 2 fietsen wil meenemen.

[ Voor 57% gewijzigd door havana op 18-09-2013 08:08 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• LuPo
Je gaat het druk krijgen havana. :D

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
LuPo schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:12:
Je gaat het druk krijgen havana. :D
Second that ;)

Hier nog geen kleine Griffins maar kan beamen wat Havana zegt. In een Octavia kunnen met gemak 2 wielrenfietsen (wel het voorwiel eruit). Zelf rij ik nu een Auris TS maar nog niet de fiets mee genomen. Ga er vanuit dat dit geen probleem is. Echter geen trekhaak dus in de toekomst maar een keer naar dakdragers kijken.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Voor op de trekhaak heb ik vorig jaar een Hapro fietsendrager aangeschaft, en die bevalt me enorm goed.

In één beweging op de haak, vergrendelen met een hendel, borgpin op slot, en klaar. Kantelbaar om dd achterklep te kunnen openen.

Haastaankoop, maar wel een verademing vergeleken met de Twinny Load die hij vervangt. Die was echt op, enorm geoxideerd, en de schroefdraad van het grendelsysteem op de haak was dol.

Voor 2 fietsen:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/XN7T2Cd.jpg

Naast de handige grijpers ter stabilisatie, zet ik de fietsen ook wel extra met eenvoudige spanbandjes vast, hetgeen stuurtrillingen etc. voorkomt.

Ik moest heel snel beslissen, vlak voor mijn vakantie, maar het is een zeer goede keuze gebleken! :)

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 18-09-2013 09:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
Zo, het baanseizoen is weer begonnen. Gisteren in totaal een uurtje achter de derny gezeten in Apeldoorn. Heerlijk.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Griffin schreef op woensdag 18 september 2013 @ 08:17:
Hier nog geen kleine Griffins maar kan beamen wat Havana zegt. In een Octavia kunnen met gemak 2 wielrenfietsen (wel het voorwiel eruit). Zelf rij ik nu een Auris TS maar nog niet de fiets mee genomen. Ga er vanuit dat dit geen probleem is. Echter geen trekhaak dus in de toekomst maar een keer naar dakdragers kijken.
Sinds 2 weken rijd ik ook een Octavia (I, Combi) en afgelopen weekend heb ik 2 racefietsen zonder de wielen eruit te hoeven halen meegenomen, plus nog 2 flinke tassen, 2 kratten boodschappen en wat klein grut :)

• BreadFan
  • Niet online
Je kinderen? :+

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

:+

Nee, als kinderen mee waren geweest dan had ik wel gewoon de fietsendrager gebruikt. Ik vind het gebruik van een fietsendrager wel iets handiger overigens, ten opzichte van de fiets in de auto, omdat ik daarvoor eerst de kinderzitjes en de zitting van de achterbank eruit moet halen om een vlakke laadvloer te krijgen.

Maar je verbruik gaat aanzienlijk achteruit inderdaad, dus het kan je op een lange rit al snel 1-2 tientjes aan benzinekosten schelen.

• havana
Die Hapro ziet er prima uit. Let er bij dergelijke dragers wel op dat de grijpers "de bocht om kunnen", zodat je ze ook op zadelpennen kunt klemmen. Carbon frames wil je namelijk liever _niet_ op de bovenbuis klemmen!

Bij bepaalde Thule-dragers (die een vergelijkbaar systeem hanteert) kunnen de grijpers niet om de bocht. Alle moderne modellen overigens wel.

Twinny Load heeft met hun crankbevestiging jarenlang achter de feiten aangelopen maar ik moet zeggen, hun nieuwste model ziet er mooi uit. Dat gebruikt plastic riempjes i.p.v. klemmen en is dus ook heel geschikt voor carbon.

Persoonlijk vind het klemsysteem van Spinder ook heel goed. Die dragers zijn ook kantelbaar.

[ Voor 55% gewijzigd door havana op 18-09-2013 11:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

* Pelle heeft zo'n setje veel te dure foto's besteld van Boogies Extreme

Topic moet toch een beetje levend gehouden worden vind ik :P

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/sportograf-43237564.jpg
Vol goede moed aan kop van ons groepje.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/sportograf-43247768.jpg
Staan op de pedalen.. dan lijkt het tenminste of je wat doet ;)

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2928238/got/sportograf-43228742.jpg
Finish op de Cauberg. Was blij dat ik er was :P

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Ik sluit me even aan bij Pelle. Ik tijdens de Ronde van Katendrecht (mijn eerste race)...

Ronde van Katendrecht
klikbaar

Ik ga het origineel iig kopen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Graham op 18-09-2013 21:32 ]

grahamofthewheels.com

• Fastclaimer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 22:23
Ik lees al tijden mee in dit topic heb ook al een paar keer gereageerd maar echt actief ben ik (nog) niet.
Fiets sinds anderhalf jaar 2 á 3 keer per week. Begin dit jaar een nieuwe mountainbike gekocht omdat ik had verwacht wel regelmatig in het bos te komen maar dit gebeurt amper, ben meestal gewoon op de weg te vinden. Na de winter zal er dan ook een racefiets bij komen :9 Zat te denken aan een specialized gezien het frame , bij specialized racefietsen loopt de bovenbuis meestal in een ronding wat mooi vind :9~ Maar nog genoeg tijd om me op een racefiets te oriënteren. Van het zomer in de alpen geweest en de fiets mee genomen aantal klassieke cols gepakt :*) hierbij nog een foto van de alp d'huez Afbeeldingslocatie: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-ash3/579585_519068894833489_107138636_n.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Fastclaimer op 18-09-2013 22:13 ]

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Jeuj! het wordt weer mooi(er) weer dit weekend!
Was al een beetje bang dat de Mergelheuvelland 2daagse letterlijk in het water zou vallen. Nog meer gotters die meedoen?

Raar... Is zo gek nog niet

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Voor degene die het rondje IJsselmeer al eens hebben gedaan, wat vinden we van deze route: http://www.routeyou.com/r...tsen/rondje-ijsselmeer.nl
Ik vertrek aldus vanuit Utrecht. Tot Amsterdam red ik me prima. Daarboven heb ik ook vaker gereden maar het stukje na de Afsluitdijk terug richting Utrecht is voor mij nieuw. Waar moet ik rekening mee houden? Is het daar in Friesland een beetje goed aangegeven? Hoe zit het met Flevoland - het is niet bepaald mooi rijden daar of wel? Ik heb dan de wind in de rug als het goed is. Is het verstandig om gewoon langs het water terug naar het zuiden te rijden? ik wil op de terugweg via Amersfoort. Tips (wat betreft de route) zijn welkom.

• wackmaniac
Friesland is aardig te doen; houd gewoon de bordjes aan voor opeenvolgend Makkum, Workum, Koudum en Lemmer en dan is het geen enkel probleem. Flevoland geen ervaring.

• Ascension
Pelle schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:48:
* Pelle heeft zo'n setje veel te dure foto's besteld van Boogies Extreme
Heb jij ook iemand achter op een motor foto's zien maken tijdens Boogies? Ik werd ingehaald door een motor, die vervolgens langzaam ging rijden en foto's ging nemen van mij en andere rijders, dit was ergens op een klim in Belgie. Foto's staan niet bij Sportograf, heb ze gemaild en ze beweren dat het niemand van hun was. Lijken me namelijk wel gave foto's :-)

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Yep, die motor heb ik ook gezien. Ben er vrij zeker van dat dat op deze beklimming was: http://www.strava.com/activities/82365455#1675679961

Die motor haalde mij in (ik reed solo) maar bleef in het groepje dat 50m voor me reed wel foto's maken. Ik vermoed dat het een andere partij was inderdaad, want een collega die ook door die motor-fotograaf is gekiekt heeft zijn foto's ook niet teruggezien bij Sportograf.

• Ascension
Ik heb de Boogies organisatie gemaild, ben wel benieuwd namelijk.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

havana schreef op woensdag 18 september 2013 @ 11:49:
Die Hapro ziet er prima uit. Let er bij dergelijke dragers wel op dat de grijpers "de bocht om kunnen", zodat je ze ook op zadelpennen kunt klemmen. Carbon frames wil je namelijk liever _niet_ op de bovenbuis klemmen!

Bij bepaalde Thule-dragers (die een vergelijkbaar systeem hanteert) kunnen de grijpers niet om de bocht. Alle moderne modellen overigens wel.

Twinny Load heeft met hun crankbevestiging jarenlang achter de feiten aangelopen maar ik moet zeggen, hun nieuwste model ziet er mooi uit. Dat gebruikt plastic riempjes i.p.v. klemmen en is dus ook heel geschikt voor carbon.

Persoonlijk vind het klemsysteem van Spinder ook heel goed. Die dragers zijn ook kantelbaar.
Hij kan inderdaad 'om de bocht'.

De grijpklemmen kunnen langs het hele profiel schuiven en wentelen, en ook 360º om hun eigen as en rond het profiel draaien. Het systeem heeft een vergrendeling met 'doldraaiende' verbindingen, zodra het op slot zit, kun je draaien wat je wilt, de klemmen verstellen niet meer.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:57
Dat is ook super, heb al een keer met vrienden in de berm lopen zoeken naar afgevallen onderdelen omdat de draaiende delen waren losgekomen op het moment dat er geen fiets op de drager stond. Dat kan je makkelijk voorkomen met zo'n slotje.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ik heb ook een dakkoffer van Hapro, en die heeft ook een aantal handigheidjes die mij erg blij maken. Kennelijk toch een merk dat er goed over nadenkt. :)

• matthijsln
Hee, had nog niet eerder de nieuwe clubpagina op Strava gezien. Nu met geinige leaderboards. De toppers zijn niet zo verassend natuurlijk :)

http://www.strava.com/labs/clubs/19025

Gaat goed met de club trouwens, al 93 members!

• Sherlock
  • Laatst online: 18:27

Sherlock

No Shit

Leuk, ik heb me ook maar eens aangemeld. Ben bang dat er pas komend voorjaar wat nieuws geplaatst gaat worden door mij.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• SToRM666
Iemand nog tips voor goede kleding? Ik heb al kleding gepast van Castelli afgelopen zondag. Erg mooi en het zit goed, maar ook vrij prijzig.
Aan de andere kant denk ik dat een broek met een goede zeem sowieso wel een beetje een must is?

• havana
Zeker. En als je dan toch geld uitgeeft kun je beter voor Assos gaan IMHO. Niet dat Castelli slecht is hoor, maar voor 90e heb je tegenwoordig de Uno van Assos en dat is gewoon een uitstekende broek. Wel snel zijn, want de Uno gaat uit het gamma en wordt vervangen door iets duurders.

[ Voor 17% gewijzigd door havana op 19-09-2013 13:02 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

• DDX
Wel grappig dat leaderboard, alleen jammer dat het alleen over de huidige en afgelopen week gaat.

• Sherlock
  • Laatst online: 18:27

Sherlock

No Shit

havana schreef op donderdag 19 september 2013 @ 13:01:
Zeker. En als je dan toch geld uitgeeft kun je beter voor Assos gaan IMHO. Niet dat Castelli slecht is hoor, maar voor 90e heb je tegenwoordig de Uno van Assos en dat is gewoon een uitstekende broek. Wel snel zijn, want de Uno gaat uit het gamma en wordt vervangen door iets duurders.
Scheelt dat echt zo veel? Ik heb een broek van Agu en die bevalt me echt heel erg goed. Ik had eerst een "no-name" broek van twee tientjes en daar merk je wel goed verschil mee. (Die Agu broek heb ik trouwens in een opruiming gekocht voor €15, originele prijs was €69)

Maar zo'n Assos broek is dan nog echt beter? Merk je dat puur in ventilatie, of ook in vochtopname/ zitcomfort?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:26

DjVe

Hatsaflats!

Ik merk veel verschil tussen broeken, maar heb nog nooit echt een dure broek van €100+ aan gehad. Ik vind de broeken van Giordana tot €60 het beste zitten voor lange ritten. Enige nadeel kan een iets te koude pielemans zijn (die zeem loopt niet heel ver door). Giordana is te krijgen bij Rose. Die Assos Uno is dit weekend bij Mantel als openingsstunt te krijgen voor €89 geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door DjVe op 19-09-2013 13:39 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.