Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 138 Laatste
Acties:
  • 593.899 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:09
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 09:39:
[...]

He, leuk! Wij waren daar gister ook. Was die witte Criterium van jou? Een vriend van mij vond die erg mooi.

De organisatie was inderdaad ontzettend goed en de sfeer erg gezellig. De heenweg vroegen wij ons nog af of er wel gereden zou worden, alleen maar regen twee uur lang. Naast de fietsen was ook de kleding leuk om te zien, veel mensen met wollen truien, sommigen zelfs met wollen broeken (kriebel). Wij waren er met drie vrienden. Omdat wij helemaal weer terug naar Friesland moesten was ik om 20u30 weer thuis. Denk dat we er volgend jaar wel weer bij zijn.
Ziet er gaaf uit, de volgende keer kom ik ook met mijn (vaders) oude Raleigh

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/users/richard/fiets/Raleigh-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/users/richard/fiets/Raleigh-2.jpg

Hij is begin jaren 90 wel geupdate met een orgineel Shimano Biopace crank en 105 remmen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-09 08:39

DeFeCt

je wéét toch

SnowDude schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:31:
[...]
Ziet er gaaf uit, de volgende keer kom ik ook met mijn (vaders) oude Raleigh
Was je vader er toevallig gisteren zelf niet? Heb een Raleigh gezien die wel erg op deze leek.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 14:25
Stuurpen omdraaien bedoel je? Ik had het stuur nu zo geplaatst, met stuurpen op de kop, omdat ik graag wat rechtop zat. Misschien dat ik dat ga wijzigen nog, er zit nog een spacer aan de bovenkant die ik naar beneden kan zetten, maar dan zak ik met het stuur nog wel een klein stukje. Ik ben het met je eens dat het er dan wat strakker uit ziet, maar ik vind het niet echt een issue.

Even tussendoor: waarom stuurt het dan trouwens beter? Het leek mij vooral dat het aanhechtingspunt van de stuurpen op de voorvork van belang is (zo kort mogelijk, dus feitelijk minder afstand van stuur tot wielen... is een gevoel hoor, heb daar weinig tot geen ervaring mee).

"Normaal zoek je de lengte eerst in je zadelpen en dan pas in je stuurpen".
Tja, niet als je zoals ik alleen doet alsof je er verstand van hebt en als een wilde alles direct gaat kopen ;)

Hmmz, stuurpenlengte: eens. Zal daar nog eens goed naar kijken, ik denk dat ik me net vergist heb in de maat (staat me bij dat ik 11cm wilde bestellen, maar het is om onduidelijke redenen een 12cm geworden). Afstand zadel tot midden stuurpen lijkt in ieder geval in orde zo (met het trucje elleboog tegen punt van het zadel, en dan met je vingertopen uitkomen halverwege de stuurpen), maar wellicht dat ik moet sleutelen en eventueel zelfs een stuurpen moet wijzigen.

Achterremkabel ziet er op deze foto inderdaad kort uit. De rem werkt echter uitstekend over het volledige bereik, zonder dat er ergens iets gaat trekken. Het kan helemaal vrij bewegen zonder rare hoeken te maken: dat lijkt me dus prima. Ik denk dat het vooral hier op de foto zo kort lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
DeFeCt schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:35:
[...]
Was je vader er toevallig gisteren zelf niet? Heb een Raleigh gezien die wel erg op deze leek.
Nee, maar het is wel een leuk plan, want hij heeft ook het oude raleigh shirt nog in de kast hangen, en dan krijg je zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://www.deweerd.biz/users/richard/fiets/raleigh.jpg

En ik ben gisteren begonnen om die fiets nog wat op te knappen. Dus dan moet hij hem stiekem uit mij schuur gejat hebben. De fiets is van 1980 en tot 3 jaar geleden heeft mijn vader er zo'n 3000 km per jaar op gefietst dus die moet al tegen de 100.000 km gezien hebben _/-\o_ Ik wil hem op knappen, om dat hij echt altijd mijn vaders trots was, en dan kan hij hem gebruiken op de Tacx trainer die hij heeft staan.Er zit hier een daar wat roest op, en alle lagers verdienen een beurtje. Daarna ook maar eens gaan oefenen of ik de velgen een beetje kan richten.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsln
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:07
Op Strava is er bij je profiel nu ook een Heatmaps tab, alleen voor premium members. Je kan blijkbaar wel een heatmap delen met anderen (zonder Strava account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18
SnowDude schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:52:
En ik ben gisteren begonnen om die fiets nog wat op te knappen. Dus dan moet hij hem stiekem uit mij schuur gejat hebben. De fiets is van 1980 en tot 3 jaar geleden heeft mijn vader er zo'n 3000 km per jaar op gefietst dus die moet al tegen de 100.000 km gezien hebben _/-\o_
Respectabel! Ik zit me hier al hard te orienteren op het kopen van een nieuwe fiets terwijl hij nog maar 4 jaar oud is en er nog maar 11.000 km op de teller staat. Vraag me of hoeveel jaar en hoeveel km men gemiddeld met een racefiets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Hielko schreef op maandag 09 september 2013 @ 15:03:
[...]

Respectabel! Ik zit me hier al hard te orienteren op het kopen van een nieuwe fiets terwijl hij nog maar 4 jaar oud is en er nog maar 11.000 km op de teller staat. Vraag me of hoeveel jaar en hoeveel km men gemiddeld met een racefiets doet.
Hangt er denk een beetje vanaf hoe je rijd en hoe zuinig je op je fiets bent, mijn pa rijd iets van 30-34 gemiddeld, hij rijd dus relatief ruistig. Als de fiets nat wordt, wordt de fiets eerst schoongemaakt en daarna stapt hij pas onder de douche. En de fiets staat altijd op zolder, nooit buiten of in de schuur. Toen mijn vader die fiets kocht heeft hij weken achter elkaar moeten overwerken om het geld bij elkaar te krijgen om een hand gebouwd frame te kunnen kopen. Dan ben je er daarna natuurlijk ook heel zuinig op. Maar nu ik me zit te bedenken, die crank zit er ook al 20 jaar op, ik denk dat mijn vader de helft van de kilometers met deze tandwielen heeft gedaan. Het valt me op hoe weinig ze versleten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Weinig over te zeggen.

Mijn eerste fiets was een stalen Peugeot, daar had ik na 500 km wel genoeg van :P Mijn tweede was een alu/carbon Bianchi 1885. Ik heb deze van 2006 tot 2010 gebruikt als primaire fiets, steeds met 8-10k per jaar. Daarna is dit m'n winterfiets geworden en reed ik er zo'n 1000 km per jaar op. Recentelijk is het frame helaas overleden.

Mijn Cannondale heb ik nu 3 jaar. Ik rijd er zo'n 8k per jaar op. Voorlopig ga ik nog minimaal 2 jaar doorrijden op dit frame. Het frame is technisch gezien zeker nog niet verouderd.

[ Voor 5% gewijzigd door havana op 09-09-2013 15:19 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke wielset adviseren jullie voor iemand van 92 kg ? met een budget van max 400-500 euro.
wil liefst een zo ligt mogelijke wielset er bij om te kunnen wisselen tussen mn xc banden en wegbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:45
Mooie fiets MvZ!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:31
Jep erg gaaf project. Wel eens met Havana betreft het stuur, als enige punt van kritiek. Liever iets hoger en minder scheef. Was het moeilijker / makkelijker dan verwacht?

Nu jouw fiets Hielko ;) . Gooi je afwegingen in het topic!

[ Voor 17% gewijzigd door writser op 09-09-2013 19:31 ]

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:57
Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:44:
welke wielset adviseren jullie voor iemand van 92 kg ? met een budget van max 400-500 euro.
wil liefst een zo ligt mogelijke wielset er bij om te kunnen wisselen tussen mn xc banden en wegbanden
Fulcrum Racing 3 ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
> Was het moeilijker / makkelijker dan verwacht?

Het is uiteindelijk eigenlijk helemaal niet moeilijk, alleen was ik wel wat tijd kwijt met uitzoeken hoe alles precies vastgezet moet worden (hoe strak, waar alle kabeltjes aangesloten moeten worden, kabels door het frame trekken, etc). Als ik nog een fiets in elkaar zou zetten zou het een heel stuk sneller gaan in ieder geval.

Ook lastig was te bepalen welke onderdelen ik nu precies nodig had. Al die verschillende standaarden voor de crankstellen bijvoorbeeld, ik was in de veronderstelling dat het frame een BB30 had, dus ik vrolijk BB30 lagers en BB30 crank gekocht (je verdrinkt vrij snel in alle opties als je er niks vanaf weet), blijkt het een BSA frame te zijn. En daar past dat met geen mogelijkheid op. Gelukkig heb je dan binnen een dag een nieuw bottom bracket en crankstel in huis wat wel gaat passen :) Ik moet nog wel even de verkeerde netjes terugsturen.

Balhoofdset van het stuur is ook zoiets, eigenlijk kunnen al die onderdeeltjes maar op een manier vastgezet worden aan het frame en op de stuurvork, maar dat is toch even uitzoeken hoe dat precies moet.

Een momentsleutel is een mooi stuk gereedschap trouwens, wel zo fijn dat je weet hoe hard je iets precies aandraait. Een goede kettingpons scheelt ook veel. Ik had eerst zo'n klein noodgeval, maar nu een grote (dure) waarmee je ontzettend veel makkelijker je ketting op maat krijgt. Zo'n montagestandaard is ook geweldig. Goed gereedschap is belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is inderdaad een leuke, icm met conti gp4000 moet dan wel soepel loepen, (iig veel soepeler als met mijn rocket ron cross banden)

edit.

bij mantel hebben ze de garmin edge in de aanbieding
https://www.mantel-bikeparts.nl/garmin-edge-810 329 euro _/-\o_

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-09-2013 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:47

sapphire

Die-hard pruts0r

llevering schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:43:
Even een reality check... Een week of 6 terug heb ik Schwalbe Lugano banden om de velgen gelegd. Van het weekend bij groot onderhoud viel me eerst op dat de voorband last heeft van graining (los rubber rond het midden van de band) en de achterband er al aardig afgesleten uitziet over het hele loop vlak en dat het canvas in beeld komt. De bandjes hebben maximaal 600km voor de kiezen gehad waarvan wel een deel in de Alpen. Voor mijn gevoel is dit belachelijk de vorige banden gingen na een kleine 10-jaar weg wegens droogte scheurtjes... maargoed die zijn niet in de Alpen geweest. Ook al heb ik de jaren hierovor minder fanatiek gefietst ze hebben zeker 3000 á 4000km gelopen zonder problemen. Ben ik erg verwend of is het terecht dat ik dit echt heel vreemd vind?
Die lugano's zijn ook wel zo'n beetje de goedkoopste banden die er zijn. Op internet zijn de verhalen/ervaringen erover heel erg wisselend. Inderdaad verhalen dat ze na 5~600km rot zijn maar ook mensen die er 5K km op gereden hebben.
Zelf heb ik ze nu ook puur omdat ik financieel erg krap zit atm en toch geen ervaring heb qua banden. Na zo'n 300km zien ze er nog goed uit maar ik houd ze in de gaten.

Mooie aanbieding voor die Edge 810.

Zelf ook wel in de markt voor een fietscomputer met GPS. Mijn simpele tellertje is half dood en gebruik nu mijn telefoon voor GPS logging. Een Edge 200 doet wat hij moet doen en is prima. Hartslag ed vind ik op zich niet heel boeiend maar is voor caloriemeter wel beter lijkt me want dat vind ik dan wel weer grappig.

Syncen/gebruiken via Endomondo of Strava is ook wel iets wat ik leuk vind.

Mobieltje kan dan misschien thuis blijven en eventueel een zo licht mogelijke prepaid foontje mee voor onderweg :)

[ Voor 17% gewijzigd door sapphire op 09-09-2013 23:36 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 09:38
@TheLemon & @Sapphire, bedankt voor jullie antwoorden. Er zijn inmiddels Conti 4000s onderweg en dan hoop ik daar weer lang mee te doen. De vorige bandjes waren ook goedkoop, dus ik dacht dat mijn eisen gewoon laag waren, maar je moet blijkbaar geluk hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
sapphire schreef op maandag 09 september 2013 @ 23:31:
[...]

Zelf ook wel in de markt voor een fietscomputer met GPS. Mijn simpele tellertje is half dood en gebruik nu mijn telefoon voor GPS logging. Een Edge 200 doet wat hij moet doen en is prima. Hartslag ed vind ik op zich niet heel boeiend maar is voor caloriemeter wel beter lijkt me want dat vind ik dan wel weer grappig.

Syncen/gebruiken via Endomondo of Strava is ook wel iets wat ik leuk vind.

Mobieltje kan dan misschien thuis blijven en eventueel een zo licht mogelijke prepaid foontje mee voor onderweg :)
Ik heb voor een 500 gekozen omdat ik de hartband en de cadance meter wel een erg groot pluspunt vond. Ook paste de rood/zwarte 500 beter bij mijn fiets :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
mijn moraal spoelt net zo hard weg als de regen die valt. De afgelopen week nog geen 1x gefietst :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:32

Peetman

Tjah....

Verwijderd schreef op maandag 09 september 2013 @ 16:44:
Of mail Zoran van BikeXperto met je wensen / eisen. Mogelijk heeft hij een goede oplossing.
De afhandeling is misschien niet zo soepel/gelikt als bij een grote webshop als Rose, maar de kwaliteit van zijn wielen is super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
shoombak schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 14:19:
mijn moraal spoelt net zo hard weg als de regen die valt. De afgelopen week nog geen 1x gefietst :(
Zo herkenbaar... Dat het vroeger donker wordt (na 8 uur is het eigenlijk al niet meer te doen) helpt ook niet mee.

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 10-09-2013 15:16 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Yep. De overgang van zomer naar herfst is de afgelopen dagen goed merkbaar - je voelt en ruikt het als het ware. Ik heb de beenwarmers, de winterbuff, regensokken en regenjas weer uit de kast moeten halen. Ik wil dit jaar dan ook verder investeren in goede wintergear.

Dus ik zou zeggen geef het fietsen beslist niet op als de dagen korter en het weer steeds meer beroerd wordt. Er is voldoende spul om de fietser rijdende te houden. Of je gaat mountainbiken natuurlijk. Persoonlijk rijd ik liever op de weg, omdat je met voldoende verlichting over het algemeen meer gelegenheid hebt om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:21
Als dit weer nog een paar daagjes aanhoudt, dan zou het ritje van zaterdag wel eens de laatste buitenrit van dit kalenderjaar kunnen zijn; heb we over laten halen om de 4 mijl te lopen, dus daar moet ook even voor getraind worden en daarna nog even naar de zon :) Gelukkig staat de Tacx al klaar.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-09 17:26

Pelle

🚴‍♂️

Ik ga zaterdag Boogies Extreme doen. Vorige week door drukte en vroeg invallende duisternis niet echt toegekomen aan kilometers maken, maar het lijkt erop dat het deze week ook niks wordt.

Als het maar droog is zaterdag, dan vind ik alles best :) Een beetje regen vind ik niet erg, maar de hele dag op een nat wegdek rijden is niet je-van-het, laat staan in de drukte al die korte steile heuveltjes afdalen. Nou ja, we gaan het wel zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Als het slecht weer is heb je wel het voordeel dat het waarschijnlijk wat rustiger is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik vraag me af of er mensen gaan thuisblijven als ze zich al hebben ingeschreven.. zo te zien zitten ze al bijna op 2000 voorinschrijvingen :)

/edit
Ik zie overigens dat ze de definitieve GPS-bestanden geplaatst hebben vandaag: http://www.boogiesextreme.nl/index.php?pageId=10

[ Voor 32% gewijzigd door Pelle op 10-09-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 09:33
niet fietsen vandaag met dit weer, maar gewoon roeien. Weer of geen weer, sporten zal ik :P

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:33
Hmmmm.. Ik heb het stiekem nog even overwogen, maar gladheid + windstoten van 80km per uur lijken me niet zo'n strak plan. Dan maar op de hometrainer... Dat logge, saaie apparaat.. :/

Edit: Na 45 minuten was ik er al klaar mee :p, een normale hometrainer lijkt helemaal niet op mijn racefiets qua beweging en gevoel. Nou maar hopen op mooie dagen :)

[ Voor 31% gewijzigd door yeehaw op 10-09-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Laatst online: 10-09 22:07
Pelle schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 17:23:
Ik vraag me af of er mensen gaan thuisblijven als ze zich al hebben ingeschreven.. zo te zien zitten ze al bijna op 2000 voorinschrijvingen :)

/edit
Ik zie overigens dat ze de definitieve GPS-bestanden geplaatst hebben vandaag: http://www.boogiesextreme.nl/index.php?pageId=10
Keutenberg is uit de route verdwenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:35
Denk er toch over na om een tacx aan te schaffen. Wil toch mn conditie op peil houden en niet in de regen gaan fietsen deze herfst/winter ;).
Bij futurumshop hebben ze een mooie aanbieding Tacx Satori Pro T1830 met trainingsmat en DVD voor €210.
Heb een beetje gekeken wat er allemaal is, maar ik hoef geen beeldschermen met simulatie en dat soort dingen. Er zit op deze Satori geen fietscomputer dus je kunt ook niet zien hoe hard je rijdt, dat is dan weer jammer. Deze heeft ook geen 220V nodig.

Je hoeft dus eigenlijk niks aan je fiets te veranderen? Je zet je achterwiel er op met de tacx snelspanner en klaar?

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:18
Nee je wilt ook een speciale achterband op je fiets, normale band is binnen no-time versleten. Dus of band wisselen, of wat veel mensen ook doen is extra achterwiel nemen voor dit doel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Hielko schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:24:
Nee je wilt ook een speciale achterband op je fiets, normale band is binnen no-time versleten. Dus of band wisselen, of wat veel mensen ook doen is extra achterwiel nemen voor dit doel.
Ja die had ik ook al gezien, trainigsband van tacx, iets van €35.
Op de tacx site staan ook trainigsschemas, voor sprinten, klimmen, interval etc.
Dus genoeg om deze winter te doen lijkt mij. Ik denk dat ik m morgen bestel met een trainigsband erbij.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ascension schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:30:
[...]

Keutenberg is uit de route verdwenen :?
Ja dat viel mij ook al op. Maar een extra lus tegen het eind is natuurlijk zo gemaakt :)

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Wat een bagger weer. Nog niet zeker of ik even een stukje ga fietsen vanavond of dat ik gewoon de hardloopschoenen aan trek en wat ga hardlopen.

• yeehaw
PM_Petrol schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:08:
Denk er toch over na om een tacx aan te schaffen. Wil toch mn conditie op peil houden en niet in de regen gaan fietsen deze herfst/winter ;).
Bij futurumshop hebben ze een mooie aanbieding Tacx Satori Pro T1830 met trainingsmat en DVD voor €210.
Heb een beetje gekeken wat er allemaal is, maar ik hoef geen beeldschermen met simulatie en dat soort dingen. Er zit op deze Satori geen fietscomputer dus je kunt ook niet zien hoe hard je rijdt, dat is dan weer jammer. Deze heeft ook geen 220V nodig.

Je hoeft dus eigenlijk niks aan je fiets te veranderen? Je zet je achterwiel er op met de tacx snelspanner en klaar?
Hmm dit is misschien wel interessant. Volgens mij zou je dan gewoon je huidige fietscomputer kunnen gebruiken voor de statistieken.

Vraag me alleen af of hij stabiel is, eens even reviews zoeken :-).

• SnowDude
yeehaw schreef op woensdag 11 september 2013 @ 08:16:
[...]

Hmm dit is misschien wel interessant. Volgens mij zou je dan gewoon je huidige fietscomputer kunnen gebruiken voor de statistieken.

Vraag me alleen af of hij stabiel is, eens even reviews zoeken :-).
Dat werkt alleen als je sensor op het achterwiel zit :)

• MochiGohan
  • Laatst online: 10-09 14:48
Na drie dagen niet fietsen begint het hier ook al weer flink te jeuken. Nu zit ik al een tijdje te kijken naar trainingsmateriaal voor op de (nog aan te schaffen) Tacx en viel mijn ook op de videos van TheSufferfest.com. heeft iemand ervaring met deze videos? (Ze zijn best prijzig, vandaar dat ik nog twijfel)

• MMUilwijk
  • Laatst online: 16:53
MochiGohan schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:17:
Na drie dagen niet fietsen begint het hier ook al weer flink te jeuken. Nu zit ik al een tijdje te kijken naar trainingsmateriaal voor op de (nog aan te schaffen) Tacx en viel mijn ook op de videos van TheSufferfest.com. heeft iemand ervaring met deze videos? (Ze zijn best prijzig, vandaar dat ik nog twijfel)
Ik heb een vijftal video's. Inderdaad best duur, maar voor het Tacxen wel stimulerend. Je moet een beetje van het stijltje houden (Sufferlandia, Minions etc.), maar het Tacxen gaat toch een stukje makkelijk op basis van de video. Let wel op: als je je echt aan hun aanwijzingen houdt mag je je voorbereiden op elke keer diep gaan. Voor endurance trainingen moet je je eigen intensiteit aanhouden. Ik volg dan wel de cadans aanwijzingen op, maar stel mijn weerstand zelf in.

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik zoek nog een goed regenjackie voor a.s. zaterdag. Het liefst zou ik een Castelli Gabba kopen, maar die heb je zo goed als nergens meer in mijn maat, of wel maar dan betaal je ver boven de € 200.

Dus nu zit ik te kijken naar een Castelli Squadra (€ 40) of een Castelli Sottile (€ 75). Ik weet dat er mensen hier zitten die ervaring met 1 van beiden hebben, maar het zou helemaal mooi zijn als iemand me uit ervaring het verschil zou kunnen vertellen :)
(Oh, en dan heb je ook nog de Pocket Liner en de Muur, maar die zijn ook vet aan de prijs, dus die sla ik ook even over)

Het moet in ieder geval zo ademend mogelijk zijn, en zo klein mogelijk op te vouwen, waarbij ik snap dat je altijd consessies moet doen. Tips en ervaringen welkom :)

• MMUilwijk
  • Laatst online: 16:53
Pelle schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:16:
Ik zoek nog een goed regenjackie voor a.s. zaterdag. Het liefst zou ik een Castelli Gabba kopen, maar die heb je zo goed als nergens meer in mijn maat, of wel maar dan betaal je ver boven de € 200.

Dus nu zit ik te kijken naar een Castelli Squadra (€ 40) of een Castelli Sottile (€ 75). Ik weet dat er mensen hier zitten die ervaring met 1 van beiden hebben, maar het zou helemaal mooi zijn als iemand me uit ervaring het verschil zou kunnen vertellen :)
(Oh, en dan heb je ook nog de Pocket Liner en de Muur, maar die zijn ook vet aan de prijs, dus die sla ik ook even over)

Het moet in ieder geval zo ademend mogelijk zijn, en zo klein mogelijk op te vouwen, waarbij ik snap dat je altijd consessies moet doen. Tips en ervaringen welkom :)
Ik heb een AGU condom. Die bevalt goed, maar is niet heel erg compact. Hoeveel km doe je zaterdag? Wij pakken de 225 mee...

Everytime I suffer I become a better man because of it

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik wilde de 225 wel doen, maar mijn collega's deden liever de 100. Dus dan is de 160 een mooi alternatief.
Vind het overigens ook niet zo heel erg, want na de GoT meeting heb ik nog maar 1 uurtje gefietst en vandaag en morgen zie ik dat er ook niet echt meer van komen. Nou ja, dan ben ik lekker uitgerust zullen we maar zeggen :P

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

MochiGohan schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:17:
Ik ken nagenoeg alle video's en heb ik denk een stuk of 8-9 inmiddels zelf gekocht. Het is altijd wel fijn ze even te volgen op Facebook enzo en even te wachten op een aanbieding. Binnenkort komt er een nieuwe video uit en die gaat dan doorgaans de eerste dag ofzo tegen iets lagere prijs weg. De prijs is vrij gunstig in mijn ogen, gezien de dollar-koers (komt nog wel BTW overheen helaas). Zoals hierboven al gezegd moet je wel van de stijl houden, zelf vind ik het vrij prima, als je netjes de aanwijzingen volgt zul je elke keer diep gaan en de helft van de video's de eerste paar keer niet eens uit kunnen rijden (en anders ga je dus duidelijk niet diep genoeg). Gecombineerd met TrainerRoad kun je icm een USB ANT+ stick en je Garmin sensoren op een real-time berekend Wattage rijden, wat ook een prettig houvast is (even een dagje wat minder diep? Zet TR op 85-90% intensiteit en 'rust' lekker uit ;) ).Het 'startpakket' geeft voor iets van 30 euro 3 video's die in ieder geval een goede indicatie geven van wat je kunt verwachten. De laatste video's die uitgebracht zijn hebben inmiddels gewoon HQ beeldmateriaal van de TdF 2012 enzo wat toch wel genieten is (hoewel je er weinig van ziet, lijden zul je, tong op het stuur!)

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Pelle schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:16:

Ik heb een Gabba (kort) en een Castelli Sottile Due. De Gabba is fantastisch, maar misschien te warm, boven de 15-18gr zou ik hem niet snel aantrekken. Je kan hem namelijk niet in je jersey stoppen ofzo, het is zelf een jersey namelijk. De Sottile Due is een heel ander ding, die is supercompact op te proppen en bedoeld voor af en toe een bui tijdens je rit. Uiteraard ademt dat veel minder, maar ik hou het er prima in vol tijdens een zomerse bui. Fijn aan dat ding is dat het achterpand lekker lang is en dat je via een ritsje bij je shirtzakken kunt komen. Dat jackie kan ik nog wel aanraden voor zaterdag a.s. bij de huidige weersvoorspellingen.

• cybermans
Mijn fietsmogelijkheden voor vandaag werden tot nul gereduceerd toen ik wakker werd met mega honger (incl hoofdpijn en galbraken), terwijl ik gister behoorlijk flink had gegeten. Nu maar eens mee naar de HA geweest, deze gaf als advies zet wat crackers naast je bed. Kan ik dus weinig mee.

Vanmiddag kreeg ik na een nap last van onwijze spierpijn in mijn armen dus ik vermoed dat er ook een griepje bijzit. Morgen ook nog maar thuis blijven. BWUH!

• Ascension
  • Laatst online: 10-09 22:07
Wat geeft zo'n kort ritje door weer en wind toch een voldoening als je eenmaal thuis bent...

• MochiGohan
Fijn, dat kan ook alleen mij overkomen: Sta je stil bij een verkeerslicht, licht springt op groen, MochiGohan zet af, klikt in, zet kracht, en komt los van de trapper vol tegen een spaak... Slag in het wiel... 8)7
Moet toch een nieuw achterwiel kopen voor op de Tacx, dus daar kan nu ook een voorwiel bij..

• yeehaw
Zo dat was een heerlijk rondje:

http://www.strava.com/activities/81762072

Alleen helaas zat de snelheidmeter van mijn edge 500 niet helemaal goed. Ik heb ditzelfde rondje eerder gefietst en deze is nu ineens 16 km korter en ik zou ook niet boven de 19 km/u uit zijn gekomen :P.

Ik ben blij want in 1:34 ongeveer 45 km gefietst, wat toch wel een mooie snelheid is :)

• cybermans
yeehaw schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:42:
Zo dat was een heerlijk rondje:

http://www.strava.com/activities/81762072

Alleen helaas zat de snelheidmeter van mijn edge 500 niet helemaal goed. Ik heb ditzelfde rondje eerder gefietst en deze is nu ineens 16 km korter en ik zou ook niet boven de 19 km/u uit zijn gekomen :P.

Ik ben blij want in 1:34 ongeveer 45 km gefietst, wat toch wel een mooie snelheid is :)
gebruik je een speed/cadence sensor? staat die op auto size?
indien beide ja: op manual gaan zetten:
https://support.garmin.co...4-11de-76c5-000000000000}

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 22:26

André

Analytics dude

Heb nu 9 dagen een fiets, en heb 5 keer gereden. Onvoorstelbaar hoe snel je dan vooruit gaat die eerste paar keer. Eerste 30km rit was echt zwaar, en 9 dagen later is een 40km rit prima te doen.

• yeehaw
cybermans schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:48:
[...]

gebruik je een speed/cadence sensor? staat die op auto size?
indien beide ja: op manual gaan zetten:
https://support.garmin.co...upport/case.faces?caseId={8c7b7b10-0424-11de-76c5-000000000000}
Thanks, ga ik even proberen :)

Edit: Tsjah, mijn wiel was blijkbaar 1296mm in plaats van 2096mm. Dat kan het verschil in afstand en snelheid wel aardig verklaren. Zou ik deze route nu ook opnieuw kunnen uitrekenen? Staat zo lelijk in mijn Strava dit :+

[ Voor 23% gewijzigd door yeehaw op 11-09-2013 21:56 ]

• MochiGohan
Kippenijzer schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:47:
[...]

Ik ken nagenoeg alle video's en heb ik denk een stuk of 8-9 inmiddels zelf gekocht. Het is altijd wel fijn ze even te volgen op Facebook enzo en even te wachten op een aanbieding. Binnenkort komt er een nieuwe video uit en die gaat dan doorgaans de eerste dag ofzo tegen iets lagere prijs weg. De prijs is vrij gunstig in mijn ogen, gezien de dollar-koers (komt nog wel BTW overheen helaas). Zoals hierboven al gezegd moet je wel van de stijl houden, zelf vind ik het vrij prima, als je netjes de aanwijzingen volgt zul je elke keer diep gaan en de helft van de video's de eerste paar keer niet eens uit kunnen rijden (en anders ga je dus duidelijk niet diep genoeg). Gecombineerd met TrainerRoad kun je icm een USB ANT+ stick en je Garmin sensoren op een real-time berekend Wattage rijden, wat ook een prettig houvast is (even een dagje wat minder diep? Zet TR op 85-90% intensiteit en 'rust' lekker uit ;) ).Het 'startpakket' geeft voor iets van 30 euro 3 video's die in ieder geval een goede indicatie geven van wat je kunt verwachten. De laatste video's die uitgebracht zijn hebben inmiddels gewoon HQ beeldmateriaal van de TdF 2012 enzo wat toch wel genieten is (hoewel je er weinig van ziet, lijden zul je, tong op het stuur!)
Heb me meteen aangemeld voor hun facebook updates, bedankt! Denk dat ik de nieuwe video even afwacht en dan maar tot aanschaf over ga :)

• Graham
  • Laatst online: 30-08 19:50
TheLemon schreef op woensdag 11 september 2013 @ 18:06:
[...]

Ik heb een Gabba (kort) en een Castelli Sottile Due. De Gabba is fantastisch, maar misschien te warm, boven de 15-18gr zou ik hem niet snel aantrekken. Je kan hem namelijk niet in je jersey stoppen ofzo, het is zelf een jersey namelijk. De Sottile Due is een heel ander ding, die is supercompact op te proppen en bedoeld voor af en toe een bui tijdens je rit. Uiteraard ademt dat veel minder, maar ik hou het er prima in vol tijdens een zomerse bui. Fijn aan dat ding is dat het achterpand lekker lang is en dat je via een ritsje bij je shirtzakken kunt komen. Dat jackie kan ik nog wel aanraden voor zaterdag a.s. bij de huidige weersvoorspellingen.
Zit ook te kijken naar een goede regenjack. Heb voor af en toe regen maar voornamelijk wind de Leggera maar zoek voor de stevige buien is beters.

Overigens ben ik voor woon/werk route al over gestapt op mijn ATB fiets. Weer of geen weer....32 K per dag x 5 zal ik blijven doen tot het weer omslaat :D. Daarnaast ga ik weer rennen. Binnenkort naar Mudmasters namelijk ;)

Overigens heb ik nog armstukken van Castelli in wit (m). Helemaal nieuw mag voor tientje weg.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 11-09-2013 23:20 ]

grahamofthewheels.com

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Uit werk vroeg gegeten, hele dag al droog hier wel wat wind maar dat is geen probleem. Dus ik helemaal blij dat ik toch nog even een stukje kon gaan fietsen :)

Drama rit, verdwaald (opzich niet zo erg), derailleur achter liep weer eens goed vast wat veel tijd koste en kwam op de terug weg in een gigantische hoosbui terecht. Weer een ervaring rijker daardoor, de Swalbe Lugano's hebben zich goed gehouden tijdens het waterfietsen.
Helaas daardoor wel veel later thuis dan gepland dus vriendin pisnijdig omdat ik te laat was voor een bezoekje aan wat mensen. Dus ze vind nu dat ik obsessief bezig ben met wielrennen, maanden loopt ze te zeuren dat ik moet gaan sporten, sport ik is het nog niet goed :+

Net in ons nieuwe huis op bezoek geweest, en wat fijn een eigen schuur ! Kan ik fijn heel obbsesief gaan sleutelen aan m'n fiets >:)

Nog even een vraag aan de ervaringsdeskundige hier, wat vinden jullie van Giant fietsen? Mijn vader wil gaan regelen of hij korting kan krijgen als hij drie fietsen tegelijk koopt bij een neef van ons die fietsenmaker is (en dus Giant dealer). Allemaal prima maar ik ben niet zo'n Giant fan, geen idee waarom maar gewoon het gevoel ofzo :?

Gabriël AM5

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Giant is kwalitatief super, ze zijn het enige merk dat zijn eigen carbon maakt. Naar verluid kopen andere merken hun carbonproductie in bij Giant.

Los daarvan doet het merk mij vrij weinig. Ik vind het design, paintjobs en zelfs het logo an sich niet om over naar huis te schrijven.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
André schreef op woensdag 11 september 2013 @ 20:49:
Heb nu 9 dagen een fiets, en heb 5 keer gereden. Onvoorstelbaar hoe snel je dan vooruit gaat die eerste paar keer. Eerste 30km rit was echt zwaar, en 9 dagen later is een 40km rit prima te doen.
Je verbaast je over hoeveel van die 'drempel' een mentaal deel is. Je denk in het begin van 'o dit is best wel een eind en ik moet nog terug', of van 'ik ben hier nog nooit op de fiets geweest, is best ver'.
Vooral die eerste nekt je behoorlijk als je een stuk gaat fietsen, namelijk de kennis van dat je nog ongeveer de zelfde afstand terug moet. Dit resulteerd erin dat je voorzichtiger gaat doen en bij thuiskomst denk je dat je nog wel een stukje meer had gekunnen.

Daarom vind ik het fijner om van te voren een ritje uit te stippelen. Vroeger deed ik dit op de pc maar tegenwoordig ken ik in de omgeving meeste afstanden en tijden ervan wel en stel ik een route in mn hoofd samen van de tijdsduur die ik ongeveer wil fietsen.

Hier spelen voorbereiden van nieuwe huis en het weer parte met mn training. Deze week nog geen minuut gesport, maar vanavond misschien 1 uurtje tijd dus maar even hardlopen denk ik. Van het weekend hopelijk nog wel wat tijd om te fietsen.

• wackmaniac
Mashable heeft een postje "5 Apps to Map Your Bike Route" en ze missen Strava, Endomondo en Runkeeper...

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:46
Welke app kan eigenlijk een route weergeven, waarbij de kaarten van te voren worden gedownload zodat er geen internet nodig is onderweg?

• cybermans
Vraagje aan de trainerroad gebruikers hier, met welke tacx / andere trainer gebruiken jullie die?

@flatliner, durf ik niet helemaal te zeggen, maar osmand zou kunnen werken denk ik. of navigon (gratis als je een t-mobile iphone hebt)
Welke OS gebruik je?

[ Voor 10% gewijzigd door cybermans op 12-09-2013 09:45 ]

• wackmaniac
Tacx Satori

Verwijderd

wackmaniac schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:04:
Mashable heeft een postje "5 Apps to Map Your Bike Route" en ze missen Strava, Endomondo en Runkeeper...
Ik had dan ook nog nooit van mashable gehoord.. dus het zegt mij niet zoveel dat zij strava en runkeeper niet noemen >:)

• solidsnake380
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-11-2023
Voor zover ik weet kan alleen de runtastic app road bike dat. Je moet dan op de website van runtastic een route aanmaken en deze kan je dan naar je iphone sturen. Het aanmaken van een route vond ik vrij lastig en gpx en dergelijke wordt nog niet ondersteund.

Cyclemeter werkt beter maar bied geen ondersteuning voor offline kaarten.

Ik ben ook nog steeds op zoek naar een app die mijn bluetooth sensoren ondersteund en waar je makkelijk gpx routes kan importeren en laten volgen. Wellicht strava straks als strava routes voor iedereen wordt vrijgegeven.
Flatlinernl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:28:
Welke app kan eigenlijk een route weergeven, waarbij de kaarten van te voren worden gedownload zodat er geen internet nodig is onderweg?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:03
cybermans schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:29:
Vraagje aan de trainerroad gebruikers hier, met welke tacx / andere trainer gebruiken jullie die?
Tacx Flow

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik ook met een Satori. Daarmee kun je jezelf dus goed voor de gek houden door hem niet goed af te stellen. Zelf heb ik hem vrij strak afgesteld en zijn dus waarschijnlijk mijn TR wattages zelfs aan de lage kant tov. de werkelijkheid. Zolang je echter de afstelling van de Satori gelijk houdt en daarbij bijvoorbeeld ook elke keer voor gebruik je tacxband weer op dezelfde spanning brengt maakt het wattage niet echt uit, tenzij je wilt opscheppen met grote getallen... De groei in je kracht, al weet je de werkelijke wattages erbij dan niet, blijkt uit elke toename van het door TrainerRoad onder dezelfde omstandigheden gemeten wattage. Sterker uit het winterseizoen komen dan je eriin ging vond ik afgelopen jaar vrij waardevol ;).

• yeehaw
Bedoel je daarmee de 1-10 die ook op de TrainerRoad site worden genoemd? Of bedoel je hoe straks de band op je tacx-band zit? Of is dat hetzelfde?

• MrAngry
Je kan met beide spelen, het gaat erom dat het elke keer hetzelfde is als je je met jezelf wilt kunnen vergelijken. Als je geen watt meter hebt tenminste, maar ik denk dat we er veilig vanuit kunnen gaan dat niemand hier een ANT+ watt meter of een wahoo kickr heeft.

• cybermans
ik wil heel erg die laatste hebben, maar ja duuah

• yeehaw
Ik denk erover om misschien de Kurt Kinetic Road Machine te bestellen.

Review: http://www.johnstonefitne...urt-kinetic-road-machine/

Voordelen tegenover een Tacx lijken me het geluid en dat de weerstand altijd consistent is. Verder zijn er ook alleen maar positieve reviews over te vinden.

Iemand hier die deze wel eens gezien/gebruikt heeft?

• MrDry
  • Laatst online: 09:06

MrDry

Desperados!

Iemand ervaring met niet te duren waterdichte overschoenen? We gaan zaterdag tijdens Boogies Extreme veel water krijgen :-(

Quod licet lovi, non licet bovi

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
MrDry schreef op donderdag 12 september 2013 @ 11:56:
Iemand ervaring met niet te duren waterdichte overschoenen? We gaan zaterdag tijdens Boogies Extreme veel water krijgen :-(
Overschoenen of niet, uiteindelijk wordt toch alles nat, dat is althans mijn ervaring. Het water komt bijvoorbeeld ook via de onderkant de schoen in. Overschoenen gebruik ik tegen kou, verder niet. In de regen fiets ik met een regenjas om het bovenlijf een beetje droog te houden, van de rest accepteer ik dat het nat wordt.

Overigens is de verwachting nu 90% kans op 2 tot 9 millimeter neerslag. Het kan dus ook nog reuze meevallen.

[ Voor 9% gewijzigd door argro op 12-09-2013 12:04 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• MrDry
  • Laatst online: 09:06

MrDry

Desperados!

Klinkt logisch maar iets minder natte voeten is toch ook wel prettig? Heb een aantal keer in de stromende regen gereden maar krijg dan altijd ijskoude voeten door de nattigheid...

Quod licet lovi, non licet bovi

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik gebruik Sealskinz sokken, doen het prima.

• MrAngry
MrDry schreef op donderdag 12 september 2013 @ 12:17:
Klinkt logisch maar iets minder natte voeten is toch ook wel prettig? Heb een aantal keer in de stromende regen gereden maar krijg dan altijd ijskoude voeten door de nattigheid...
Ik heb waterdichte neopreen overschoenen, water loopt alsnog via m'n benen de schoenen in.

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:40
MrAngry schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:07:
[...]

Ik heb waterdichte neopreen overschoenen, water loopt alsnog via m'n benen de schoenen in.
Maar dan houden de overschoenen wel de wind buiten, waardoor je voeten wel warm blijven

• MrAngry
Ja, met dit weer wel, maar als het veel kouder wordt dan koelen ze toch wel snel af hoor.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
Zojuist maar eens een ander hulpmiddel aangeschaft. Een weegschaal (Beurer BG42) :) Gelijk maar een meting gedaan en alles viel me niet tegen (op de spiermassa na).

30 jaar 178 cm
- gewicht: 71,5
- vetpercentage: 12,1
- Water: 65
- Spier: 44,5
- Aanbevolen calorie inname: 3250 per dag

Toch leuk om te zien hoe dit gaat verlopen :)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Verwijderd

Flatlinernl schreef op donderdag 12 september 2013 @ 09:28:
Ik gebruik gewoon strava (op android), waarbij ik tevoren via google-maps offline beschikbare kaarten download. Fiets nog wel eens net over de grens, en dat lijkt goed te werken, dwz geen data roaming. Maar dit zijn geen vooraf opgestelde routes.

• shoombak
  • Niet online
Ik ben ook een beetje rond aan het kijken naar iets om de regendagen mee door te komen. Zo'n TACX is natuurlijk ideaal, alleen zo duur. Vraag me af of een simpele 2e hands hometrainer dan niet een beter idee is. Ik verwacht namelijk dat ik het alleen zal gebruiken als het echt niet anders kan.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

MrAngry schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:12:
Ja, met dit weer wel, maar als het veel kouder wordt dan koelen ze toch wel snel af hoor.
Ik krijg eigenlijk altijd enorme zweetpoten met die neopreen overschoenen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:32:
[...]

Ik gebruik gewoon strava (op android), waarbij ik tevoren via google-maps offline beschikbare kaarten download. Fiets nog wel eens net over de grens, en dat lijkt goed te werken, dwz geen data roaming. Maar dit zijn geen vooraf opgestelde routes.
Maar kijk je tijdens het fietsen dan ook op je telefoon? Want zolang je dat niet doet heb je alleen gps nodig...

Raar... Is zo gek nog niet

• OneTimer
Heb een tacx satori pro met tacx band besteld. Morgen komtie binnen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Heb al wat trainingsschemas van de tacx site gedownload.
Misschien dat ik mn fiets sensor op mn achterkant monteer om alsnog de snelheid te kunnen meten.

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 09:53

bonzz.netninja

Niente baffi

Ik gebruik geen losse tacx banden maar pak aan het einde van het seizoen mijn oude bandjes omdat ik dan toch nieuwe ga gebruiken in het nieuwe seizoen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• argro
Rene schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:26:
Zojuist maar eens een ander hulpmiddel aangeschaft. Een weegschaal (Beurer BG42) :) Gelijk maar een meting gedaan en alles viel me niet tegen (op de spiermassa na).

30 jaar 178 cm

Vooral die aanbevolen calorie-inname is interessant. Ik heb ook een weegschaal die dat aangeeft. Ik ben 183 cm en 72 kg en mijn weegschaal is van mening dat ik aan 2.000 kcal wel genoeg heb. Leuk dat jouw weegschaal ruim 50% daarboven zit, ondanks dat lengte en gewicht elkaar niet veel ontlopen.
PM_Petrol schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:44:
Heb een tacx satori pro met tacx band besteld. Morgen komtie binnen. Ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Heb al wat trainingsschemas van de tacx site gedownload.
Misschien dat ik mn fiets sensor op mn achterkant monteer om alsnog de snelheid te kunnen meten.
Snelheid is natuurlijk compleet irrelevant. Zet te Tacx op een lage weerstand, leg de ketting op de 53*11 en je gaat zo 45kmph, zonder overmatige inspanning. Nuttiger is om op hartslag en cadans te trainen.

[ Voor 28% gewijzigd door argro op 12-09-2013 15:07 ]

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18

vliegnerd

Nintendo fan.

shoombak schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:34:
Ik ben ook een beetje rond aan het kijken naar iets om de regendagen mee door te komen. Zo'n TACX is natuurlijk ideaal, alleen zo duur. Vraag me af of een simpele 2e hands hometrainer dan niet een beter idee is. Ik verwacht namelijk dat ik het alleen zal gebruiken als het echt niet anders kan.
Op marktplaats kun je echt wel een dealtje vinden voor een Tacx. (Of soortgelijk ding).

Jammergenoeg is er een "Cor" ofzo uit Leeuwarden die loopt te handelen (alle goedkope particuliere aanbiedingen opkoopt en duurder doorverkoopt). Dus de echte koopjes bestaan niet meer. Als je Cor wegfiltert (want bij hem is het zeker geen koopje) en een tijdje geduld hebt (en dan sneller bent dan Cor) dan vind je er wel eentje.

Cor is zo'n bieder die als jij 70 euro biedt, voor de 71 euro gaat en dan hoopt dan jij niet meer kijkt. Even alert bieden.

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter

30 jaar 178 cm

argro schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:05:
[...]
Vooral die aanbevolen calorie-inname is interessant. Ik heb ook een weegschaal die dat aangeeft. Ik ben 183 cm en 72 kg en mijn weegschaal is van mening dat ik aan 2.000 kcal wel genoeg heb. Leuk dat jouw weegschaal ruim 50% daarboven zit, ondanks dat lengte en gewicht elkaar niet veel ontlopen.
Zulke metingen zijn altijd verschillend. Tuurlijk weten die dingen door geleiding van stroom (spier geleid beter dan vet) hoe en wat, maar wil je precies vet percentage weten moet je dit met een tang (of nog betere) meetingen doen.

Ook calorie-inname is (vooral die van Rene) een beetje vaag. Apparaat zegt 3200cal maar weet niet wat je verbuik is. Want puur op fysiek van iemand (en BMI etc) weet je niet wat een persoon binnen moet krijgen. Ook staat er niet bij of dat de inname is voor onderhoud van lichaam of van afvallen of gainen.

* Griffin doet het allemaal lekker op het oog en gevoel (honger == eten :Y) ).

• Kippenijzer

Kippenijzer

Water-suspensie dus (voor vet-percentage), zo'n tang valt nog flink tegen, en geeft slechts een hele ruwe schatting als je een meerpunts-meting doet, omdat de verdeling van het vet nogal verschilt (ik ben redelijk sportief, maar snoep veel, en heb dus vooral een zwembandje bijvoorbeeld :P).
Een goede weegschaal vraagt je je activiteits profiel in te geven, bij 'gestandardiseerde' weegschalen 1 t/m 7, waarbij 7 topsport is. Zelf heb ik helaas een weegschaal die hier net niet aan voldoet, en de activere profielen 4 t/m 7 onder 1 noemer '4' gooit. Voor zeer actieve sporters is de gegeven waarde dan minder nuttig. Hij geeft hiermee ook 2 calorie-waarden aan, je normale intake rekening houdende met je activiteitsprofiel en eentje in geval van een dag bankzitten.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:28
argro schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:05:
[...]
Vooral die aanbevolen calorie-inname is interessant. Ik heb ook een weegschaal die dat aangeeft. Ik ben 183 cm en 72 kg en mijn weegschaal is van mening dat ik aan 2.000 kcal wel genoeg heb. Leuk dat jouw weegschaal ruim 50% daarboven zit, ondanks dat lengte en gewicht elkaar niet veel.
Toch heb ik de indruk dat die 3250 aardig in de buurt komt. Moest inderdaad eerst een trainingsniveau ingeven en daarvanuit zal hij wel een berekening uitvoeren. Als ik echter het calorieverbruik uit garmin neem, en deze bij de 2400 aanbevolen calorien optel zit die weegschaal op weekbasis binnen een marge van 1000 calorien.

Overigens doe ik er niets mee. Ik eet ook wanneer ik honger heb en let verder niet al teveel op de voeding ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• eBoR
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10-09 20:09
Beetje noob vraag, maar wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen wielen van 200 euro en van 1000 euro ? Behalve het gewicht dan. Lopen ze soepeleren , heb je een merkbaar verschil tussen de verschillende prijsklassen welke evenzwaar zijn? Dus ga je met de ene harder als met de ander

• MrAngry
Ja, idd, stijver, soms betere lagers, aerodynamischer, maar met name stijver en dus sneller en je fiets stuurt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Waarbij natuurlijk, zoals met zoveel zaken geldt, dat de sprongen in euro's steeds groter worden en de sprongen in kwaliteit steeds minder. Met andere woorden, je gaat steeds meer betalen voor steeds minder extra kwaliteit.

Overigens heb ik van mijn LBS wel eens begrepen dat de (aluminium) wielen van bijvoorbeeld Fulcrum vanaf de R3 niet meer echt stijver worden. De R1 en R0 zijn dus vooral lichter (en aerodynamischer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
eBoR schreef op donderdag 12 september 2013 @ 20:56:
Beetje noob vraag, maar wat is nou eigenlijk het grote verschil tussen wielen van 200 euro en van 1000 euro ? Behalve het gewicht dan. Lopen ze soepeleren , heb je een merkbaar verschil tussen de verschillende prijsklassen welke evenzwaar zijn? Dus ga je met de ene harder als met de ander
Goedkope wielen kunnen ook vaak minder rijdersgewicht aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-09 08:20
Bij Fulcrum is dat niet zo.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MvZ-
Wat ik bij de overgang van standaard goedkope bontrager wieltjes (van een Trek 1600 SLR) naar Fulcrum Racing 3 merkte was vooral het verschil in comfort. Het fietste een stuk strakker - directer - en ook meer comfortabel als ik over klinkerweggetjes ga (bij gelijke bandtype en druk).

Voor de liefhebbers: het geratel van de hub in het wiel achter is ook anders ;)

[ Voor 3% gewijzigd door -MvZ- op 13-09-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
cybermans schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:52:
[...]
Goedkope wielen kunnen ook vaak minder rijdersgewicht aan
Dit is lang niet altijd waar en je kan het ook niet omdraaien. Dure wielen hebben vaak een gewichtslimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
MrAngry schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:24:
[...]

Dit is lang niet altijd waar en je kan het ook niet omdraaien. Dure wielen hebben vaak een gewichtslimiet.
Inderdaad , ik heb de goedkoopste bontrager wielen in mijn trek 1.1. zitten , en weeg zelf 92 kilo. Heel jaar al op gefietst , zijn nog in perfecte staat

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:18

vliegnerd

Nintendo fan.

Heeft iemand gebruikservaring tussen een handgespaakt CXP33 wielset en Fulcrum R5 of R3?

De CXP33 wielen kunnen een veel hoger gewicht aan, maar geven ze ook meer (of evenveel) comfort en handling voor een 90 kg berijder? Natuurlijk zijn ze zwaarder.

(Ik bedoel een Mavic CXP33 36 spaaks wiel met 105 naaf van rose.nl of vergelijkbaar van Zoran). De setjes die vaak aan de wat zwaardere rijders aangeraden worden.

Anders geformuleerd: Adviseer je een R5 of CXP33 wielset voor tourrijder van 90kg die niet in bergen rijdt (en die gewicht en looks niet maar betrouwbaarheid wel belangrijk vindt)?

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:49

30 jaar 178 cm

Moet ik misschien ook eens naar kijken, al kan ik het denk ik ook wel vragen op de sportschool.
Ben in een maand fietsen volgens mij vrij veel vet kwijtgeraakt, heb daarvoor 1000km gefietst. Alleen ben ik qua gewicht niet veel kwijt, zat voordat ik op vakantie ging op 65 kilo en nu op 64. (Ben 182)

Werkt het echt zo goed en is het heel accuraat?

[ Voor 3% gewijzigd door tiswat op 13-09-2013 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:27
Is 64 kilo voor 182 niet gewoon een heel mooi gewicht???

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad.. vet is waarschijnlijk omgezet in spierweefsel, dus het is niet heel gek dat je niet veel kwijt bent. De kans is zelfs groot dat je nog een beetje aankomt, omdat spiermassa zwaarder is dan vet. Maar met zo'n BMI zou ik me daar zelf niet al te veel zorgen om maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Gisteren de laatste trainingsrit op corpus den hoorn gereden, blijkbaar viel er nog wat te winnen, want het tempo lag hoog. Vanwege de prijsuitreiking wel iets korter als normaal.

Reed op een gegeven moment zelfs even (beetje onbedoeld) op kop, maar dat was van korte duur :)

Gemiddelde zonder in en uitrijden kwam op 45.8...

Strava: http://app.strava.com/activities/81978149

Nu de hardloopschoenen maar weer opzoeken

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:55
Na lang zoeken, wikken en wegen een nieuwe fiets aangeschaft:

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/zxo0wi.jpg

(Plaatje is klikbaar)

Voelt echt als mijn verjaardag vandaag, ben superblij! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Stoffa op 13-09-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

@Stoffa, woow die is mooi! Veel rijplezier :9

Ik ben eens aan het rondkijken naar gereedschap en onderhoudsmiddelen voor de fiets.

Met komende winter voor de boeg wil ik mijn fiets een grondig nakijken en reinigen.

Gereedschap kom ik wel redelijk uit denk ik, het meeste is inbus dus daar ga ik eens een goed setje van zoeken. Daarnaast zag ik dat ik voor mijn crank een dopsleutel nodig ga hebben? Die heb ik al, dus dat scheelt. Wat ga ik dan nog meer nodig hebben aan gereedschap wat echt essentieel is? Kettingzweep lijkt me maar verder....? Lees veel over bladboutsleutel, crank afnemer :?

en wat gebruiken jullie vor spullen om je fiets te onderhouden, bv lagers, ketting shifters, ect ?

Zoveel keuze dat ik door het bos de bomen niet zie, en ben vast niet de enige!

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 13-09-2013 17:26 ]

Gabriël AM5

Pagina: 1 2 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.