Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Frid0 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:31:
[...]
NielsTn: Mag ik vragen wat jij aan had vanmorgen toen je naar je werk fietste? En hoe laat vertrok je ongeveer?
Vanochtend:
* onderhemd als eerste laag;
* jersey met korte mouwen
* bibs met korte benen
* arm & beenstukken
* windbreaker
* handschoenen met lange vingers

Reed rond 6.00 gok ik weg, en was rond 7.55 op het werk. Daarna heerlijk warm afdouchen en fris aan de koffie en 2 bananen :)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
M@cer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:29:
Omweggetje genomen, maar 67 kilometer met zo goed als alleen wind tegen (en ook geen vooruitzicht op wind mee) is niet echt fijn :)
Stond gisteren idd lekker windje, maar het was nog best warm.
Winterjack met daaronder korte mouwen shirt was iig te warm.
(kan er ook mee te maken hebben dat ik flink aan het doortrappen was door harde wind)
jspr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:39:
[...]

Check, je hebt ruimte genoeg gezien die onder de stuur pen hangt, en de Garmin houder er rechts naast.
Zoals bij jou gemonteerd kan je normale garmin houder niet eens monteren volgens mij ?

Bij mij zit hij aan de kabels vastgezet :
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/20v0wht.png

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 12-03-2014 11:56 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Dat is de "oude" Di2 breaker box en die wordt hangend gemonteerd.

Bij mij zit de laad poort en de lampjes aan de zijkant.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.staticflickr.com/2845/11252616334_bec1084e47_z.jpg

[ Voor 61% gewijzigd door jspr op 12-03-2014 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Dan moet je volgens mij je garmin wel met zo'n front mount monteren. (of op stuur zelf monteren natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
NielsTn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:51:
[...]

Vanochtend:
* onderhemd als eerste laag;
* jersey met korte mouwen
* bibs met korte benen
* arm & beenstukken
* windbreaker
* handschoenen met lange vingers

Reed rond 6.00 gok ik weg, en was rond 7.55 op het werk. Daarna heerlijk warm afdouchen en fris aan de koffie en 2 bananen :)
Mmm, dat heb ik op zich ook allemaal wel in huis. Thermoshirt ipv onderhemd dan.
Windbreaker, wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat heb ik niet, maar kan wel een soort regenjack aan doen. Handschoenen met lange vingers, zijn dat gewoon normaal "winter" handschoenen of wel speciaal voor het fietsen?

En als je zo vroeg weg gaat, zelf moet ik zo rond 7 uur weg. Maar dan is het al licht, bij jou nog niet. Voor en achter een lamp? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:58:
Dan moet je volgens mij je garmin wel met zo'n front mount monteren. (of op stuur zelf monteren natuurlijk)
Beide kan hoor, ik heb de Garmin ook eerst op de stuurpen gehad zonder enig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Frid0 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:58:
[...]

Mmm, dat heb ik op zich ook allemaal wel in huis. Thermoshirt ipv onderhemd dan.
Windbreaker, wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat heb ik niet, maar kan wel een soort regenjack aan doen. Handschoenen met lange vingers, zijn dat gewoon normaal "winter" handschoenen of wel speciaal voor het fietsen?

En als je zo vroeg weg gaat, zelf moet ik zo rond 7 uur weg. Maar dan is het al licht, bij jou nog niet. Voor en achter een lamp? Zo ja, welke?
GAST, GA NOU GEWOON EENS

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Hoppa! Tacx Spider Team 3350 binnen. Als de schutting klaar is maar eens even uitpakken.

Gaan er dit weekend nog mensen Ronde van Drenthe rijden?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 16:15
wackmaniac schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:40:
Gaan er dit weekend nog mensen Ronde van Drenthe rijden?
Hier staat de Joop Zoetemelk Classic op het programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Haha LOL, inderdaad, praten over kleding maakt het er niet kouder/warmer op. Gewoon fietsen en als je het koud hebt de volgende keer meer aan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Rapha opent fietscafé in Amsterdam

Rapha opent nog dit jaar een fietscafé annex winkel in Amsterdam. Dat zegt directeur Simon Mottram van de fietskledingfabrikant in The Telegraph. De Rapha cafés moeten een ontmoetingsplaats worden voor fietsers. Je kunt er behalve een drankje drinken, ook maaltijden krijgen, wielerwedstrijden kijken en fietsartikelen kopen. Rapha heeft al cafés in New York, Sydney, Osaka, San Francisco London en op Mallorca. Amsterdam, Tokyo, Los Angeles en Manchester moeten daar dit jaar nog bijkomen.

Diverse Rapha cafés hebben hun eigen wekelijkse toerritten. Het eerste Rapha café opende de deuren in San Francisco in 2011. Rapha sponsort de Sky wielerploeg. Volgens Mottram heeft dit het beeld van zijn merk aanzienlijk verbeterd. We zijn niet alleen duur, maar vooral ook kwalitatief erg goed.
www.fiets.nl

//

Wie lijkt het wat? Mij iets te hipster, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Frid0 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:58:
[...]

...Windbreaker, wat moet ik mij daar bij voorstellen? Dat heb ik niet, maar kan wel een soort regenjack aan doen. Handschoenen met lange vingers, zijn dat gewoon normaal "winter" handschoenen of wel speciaal voor het fietsen?

Windbreaker is een licht jack/jasje in elk geval ademender dan een regenjas.

Handschoenen: gewoon, van Gore , niet specifiek winterhandschoenen (gewone handschoenen dus met een windblock/breek laag over de vingers en buitenzijde )

Verlichting: ik rij met Knog Blinder 4 (voor en achter). Oplaadbaar met USB, 4 ledjes per unit, in diverse knipper-modi te benutten (hier gewoon een knipper gekozen, ik ken de weg en zorg nu dat tegenliggers mij zien aankomen). Makkelijk met USB op de werkplek weer op te laden :D

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

srk89 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:53:
[...]

www.fiets.nl

//

Wie lijkt het wat? Mij iets te hipster, denk ik.
Dat weet ik wel zeker. Verwacht veel SRM's, Lightweight en Tita. En de verdwaalde fixie rijder. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
jspr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:59:
[...]

Beide kan hoor, ik heb de Garmin ook eerst op de stuurpen gehad zonder enig probleem.
Ah lijkt me nogal krap/vol te worden op stuurpen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
UltraSub schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Grootste voordeel: minder ver omlaag kijken.

Wil best die K-edge bestellen, maar weet nog even niet hoe en waar die distributie box van mijn DI2 komt te zitten. Ik wacht dus nog even tot ik de nieuwe heb :)
Je zou eens kunnen kijken naar barfly volgens mij heeft die een mount waar je een garmin op kan doen boven en daaronder een distributie box/batterij. http://www.barflybike.com/bar-fly-20/ Geen ervaring mee maar hoor goede dingen en wil deze of een van de reeds genoemde mounts kopen bij een Garmin Edge 810.
MochiGohan schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:42:
[...]

Hier staat de Joop Zoetemelk Classic op het programma :)
Hier ook...echt zin in! (volgens buienrader iig geen regen, eerst wel).

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Overigens is het a.s. zondag vrij reizen (nouja, ex EUR6 fietstoeslag) met de trein als je het boekenweekgeschenk bij je draagt. Uitgelezen kans om tegen de wind in te treinen en met wind mee weer thuis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

UltraSub schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:27:
[...]
Alu velgrand is een must. Wil geen carbon remrand.

[...]

Heb ik ook serieus overwogen. Maar:
- ik krijg geen eenduidig gewicht voor de set. Al paar keer gelezen dat ze nagewogen op 1800+ gram zitten :?
- de fairing geen onderdeel van constructie, wat enkele mindere zaken met zich meebrengt:
1. Minder stijf want langere spaken (zie ik overigens niet echt terug)
2. Spaken lopen door de fairing wat weer twee "problemen" met zich meebrengt; waterophoping die blijkbaar alleen weg te krijgen is door de bandjes te lichten. En spaken stellen moet ook zonder bandjes (vind ik ook niet spannend overigens)
Het blijft echter een mooie stijve velg. Alleen zit dat gewicht en het oppikken van vocht me wel dwars. Kijk je naar de concurrentie dan zijn die toch tikkie moderner geworden en ook nog wat goedkoper. Het mooie is dan wel weer dat hij 50 hoog is en ik dus niet meer hoef te twijfelen over 40 of 60 :P
Vriend van mij is ook bezig met nieuwe wielset, heeft veel nagelezen en 'aero' heeft veel meer invloed dan het gewicht. Zie bijv: http://flocycling.blogspo...ebate-aero-vs-weight.html

Dus niet te veel staren op het gewicht? Maar op de aerodynamica.

Ben zelf geen kenner, dit is op basis van wat ik gehoord heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Laatst online: 24-09 16:16
NielsTn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:58:
[...]

Windbreaker is een licht jack/jasje in elk geval ademender dan een regenjas.

Handschoenen: gewoon, van Gore , niet specifiek winterhandschoenen (gewone handschoenen dus met een windblock/breek laag over de vingers en buitenzijde )

Verlichting: ik rij met Knog Blinder 4 (voor en achter). Oplaadbaar met USB, 4 ledjes per unit, in diverse knipper-modi te benutten (hier gewoon een knipper gekozen, ik ken de weg en zorg nu dat tegenliggers mij zien aankomen). Makkelijk met USB op de werkplek weer op te laden :D
Top, bedankt.
Heb ook gelijk de lampen besteld voor achter en voor. Morgen komen ze binnen als het goed is.
jspr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 12:44:
Haha LOL, inderdaad, praten over kleding maakt het er niet kouder/warmer op. Gewoon fietsen en als je het koud hebt de volgende keer meer aan trekken.
Hahahaha, klopt, klopt. Wilde morgen of vrijdag gaan maar hoor net dat de douche kapot is op mijn werk.
Hopelijk volgende week weer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:13:
[...]

Ah lijkt me nogal krap/vol te worden op stuurpen dan.
Daarom heb ik die front mount ook gekocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Vos schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:40:
[...]

Vriend van mij is ook bezig met nieuwe wielset, heeft veel nagelezen en 'aero' heeft veel meer invloed dan het gewicht. Zie bijv: http://flocycling.blogspo...ebate-aero-vs-weight.html

Dus niet te veel staren op het gewicht? Maar op de aerodynamica.

Ben zelf geen kenner, dit is op basis van wat ik gehoord heb ;)
Je moet flink doorfietsen wil je voordeel hebben van aero wielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Moet zeggen dat effect wat wind gisteravond op m'n wielen had best meeviel. (stond denk krachtje 5)
Goed windkracht 7 zal je het wat meer voelen, maar daar had ik met de fr3's ook soms moeite om recht te blijven fietsen.

[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 12-03-2014 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb net Garmin gebeld, en ze gaan een nieuwe Edge 500 sturen wegens binnen de garantie van 2 jaar. Prima geregeld zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Kan je hem als nieuw verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik moet er nog even over nadenken wat ik er mee ga/wil doen. Ik moet hem vanuit Spanje naar NL sturen, en dan sturen zij de nieuwe naar mijn ouders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Laatst online: 20:42

Vos

AFCA

Mex schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:04:
[...]

Ik weet niet wat jij onder flink doorfietsen verstaat?

Goede aero wielen schijnen een (veel) grotere winst op te leveren dan een lichter set wielen.

Woorden van cyclingpowerlab:
Lighter wheels will always be preferable to heavy wheels, but we must put the question of weight in context. On many couurses the savings available due to a few grams of weight are miniscule when compared to aerodynamic factors.

[ Voor 46% gewijzigd door Vos op 12-03-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Vos schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:02:
[...]

Ik weet niet wat jij onder flink doorfietsen verstaat?

Goede aero wielen schijnen een (veel) grotere winst op te leveren dan een lichter set wielen.

Woorden van cyclingpowerlab:

[...]
Aearodynamische wielen leveren een voordeel op van maximaal 4 Watt. Bij lichte wielen blijft het beperkt tot maximaal 1 Watt. Beide ten opzichte van een 'normaal' wiel. Het is dus gedoe in de marge. (bron) Los daarvan is het natuurlijk mooi en klinkt het gaaf. Misschien levert het betere gevoel wel 10 Watt extra op.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Maar met een strakke zijwind op de dijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
jspr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:16:
Maar met een strakke zijwind op de dijk?
Ik rij met 60mm clinchers (ZIPP 60, alu rand) en meerdere keren langdurig door weilanden/open vlakten.
Rijwindgevoeligheid is erg laag tot nu toe, misschien ook door de vormgeving die beetje druppel/vleugelvormig aandoet.
In elk geval tot nu toe geen negatieve ervaringen met zijwind en clinchers met hoge velgrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:41

DjVe

Hatsaflats!

jspr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:33:
Ik moet er nog even over nadenken wat ik er mee ga/wil doen. Ik moet hem vanuit Spanje naar NL sturen, en dan sturen zij de nieuwe naar mijn ouders.
Als de prijs een beetje goed is, heb ik eventueel wel interesse ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De koper had bevestigd voor €125 ex. verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Interessante link!
Mex schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 14:04:
[...]

Ook als er bijvoorbeeld 10 km/h wind tegen staat? (Even serieus, het is toch airspeed en niet groundspeed wat voor die aero van toepassing is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

jspr schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 15:52:
De koper had bevestigd voor €125 ex. verzendkosten.
Klinkt goed :) Wellicht even over de DM verder babbelen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Messages ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 12-03-2014 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ahhhh.. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Je hebt een DM (rechtbovenin scherm, naast avatar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:24

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:03:
Maximaal 450 watt / 5,5 watt per kg / 195bpm
Omslag 375 watt / 4,5 watt per kg / 185bpm
Longvolume 6,2 liter
VO2Max 60 ml/kg/min
375, is dat dan je FTP? Moet me er nog steeds eens in verdiepen (en zelf zo'n test laten doen :P)
Ziet er in ieder geval impressive uit. 375 watt kunnen leveren op je omslagpunt is volgens mij weinigen hier gegeven.

Hoeveel ben je er op vooruit gegaan t.o.v. je vorige meting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Pelle schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:24:
[...]

375, is dat dan je FTP? Moet me er nog steeds eens in verdiepen (en zelf zo'n test laten doen :P)
Ziet er in ieder geval impressive uit. 375 watt kunnen leveren op je omslagpunt is volgens mij weinigen hier gegeven.

Hoeveel ben je er op vooruit gegaan t.o.v. je vorige meting?
Ik zat op 378Watt bij 168 bpm
Max hartslag had ik 182bpm.
dus redelijk in lijn.
de W/kg verhouding is bij mij lager maar ergens rond de 4-4,1 W/kg.
Mijn VO2 max was 50 (gemeten mei/juni 2013)

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 12-03-2014 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Vandaag weer windvanger kunnen spelen voor een fietsert :)

Dit keer een mooie rood witte Ridley (dacht ik iig) met erg mooie Mavic Cosmic wielen. Die dingen zijn irl echt mooi :9

Edit toch nog een vraagje. Het weer word mooier dus de handschoenen met lange vingers kunnen uit, van de week de korte handschoenen weer aangedaan en mja...
Vorig jaar zo'n beetje de goedkoopste gekocht die ik kon vinden, van Onda. Ondertussen na een aantal handwasbeurten is klitteband vrij gaar, de gel padding geeft af als een gek, ze zijn niet goed schoon te krijgen en passen qua kleur neit goed bij mijn nieuwere kleding (first world problems :+).

Dus tijd voor een ander paar, met padding aangezien dat wel weer lekker was na de winterhandschoenen zonder :) Budget is 30~35 euro.
Ben erg gecharmeerd van Castelli dus daar begonnen, de Rosso Corsa classic. Erg mooi, maar zeer wisselende reactie op het net. Van snel versleten tot duur voor wat je krijgt.

Castelli S. Rosso Corsa. Iets buiten budget maar wel weer erg mooi. Goed bevonden in reviews, alleen lees veel over zwart afgeven bij bezweete handen. Ik zweet best veel en heb wit (nouja ondertussen grijs) stuurlint)

Castelli S. Uno is schijnbaar niet meer te verkrijgen maar schijnt gare padding te hebben.

Castelli Velocissimo Tour, goedkoop dat wel maar die kleuren he...

Op aanraden ook naar Roeckl gekeken en de Irving lijkt me erg mooi. Komt eigenlijk overal positief uit dus das mooi :)

Iemand nog andere merken waar ik echt naar moet kijken ?

[ Voor 78% gewijzigd door sapphire op 12-03-2014 20:48 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik heb vorig jaar een paar Roeckls gekocht. Kostten circa 50 euro, maar ach, voor handschoenen van een merk met een dergelijke reputatie durfde ik dat wel aan. Na nog geen 10 keer dragen zijn ze echter al kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb vandaag voor het eerst een uurtje (van 2 tot 3) kort-kort gereden. Daarna konden de arm en beenstukken weer aan. Toch fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Kwam vanavond een gek tegen die dacht dat je ook wel met korte broek kon fietsen...
(hij trapte best door trouwens)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 12-03-2014 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ff voor het rondje ijsselmeer welke afstand we gaan doen

Poll: Rondje ijsselmeer
Hele ronde +- 300km
Korte ronde +- 220km
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=389796&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:33
DDX schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:20:
Kwam vanavond een gek tegen die dacht dat je ook wel met korte broek kon fietsen...
(hij trapte best door trouwens)
Hij had het kennelijk koud zeker. :+

Vanaf een graadje of 15 kan het prima in korte broek vind ik. Of er moet een koude wind staan.
Scheelt ook wel per broek vind ik.

@argro
Ik heb ooit ook wel is Colnago handschoentjes gekocht a 40 euro. Paste wel leuk bij de rest van mijn fiets.
Het dunne leer was helaas ook na ca 10 gewoon versleten. Ook haakte het klitte-band lekker aan de bovenkant. Had daar ook meer van verwacht...

Nu heb ik er van de lidl van 4 euro en die gaan al zeker een half jaar mee. In het begin zitten ze niet zo lekker maar daarna zijn het prima dingen met goede demping.

[ Voor 35% gewijzigd door Wazzup! op 12-03-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:19
Ik was vandaag zo'n gek met korte broek. Inderdaad te koud vanavond 😁

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel111
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 19:35
Heb per ongeluk op 'Korte ronde' in de poll gestemd; ik dacht dat het een link was naar de route :X

Die stem kun je dus negeren.

Btw, waar vandaan ongeveer starten?

[ Voor 12% gewijzigd door michel111 op 12-03-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 22:22:
Ff voor het rondje ijsselmeer welke afstand we gaan doen

Poll: Rondje ijsselmeer
Hele ronde +- 300km
Korte ronde +- 220km
[afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier
Dat is toch geen vraag? Volledig, of niet 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

I missclicked! Ik bedoelde 300...

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Aangezien Strava niks lijkt te doen aan het issue met onderdeel kilometrage tracking, is er een site die het wel goed doet? Dus dat je net als bij Strava je fiets in onderdelen invoert, en vervolgens onderdelen kunt wisselen per rit zodat per onderdeel het kilometrage klopt? Strava kent nu alleen retire/delete. En geen op-de-plank feature. Dus als je een rit met bijv andere wielen maakt klopt er niks meer van. Erg irritant en zou toch erg simpel op te lossen moeten zijn. Kost ze echter al bijna twee jaar sinds start van het support topic. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Gisteren was de Castelli Volata (rechts) beschikbaar voor verkoop bij een Spaanse online winkel, en de Castelli Entrata (links) jersey was reeds besteld bij Wiggle. Een mooie aanvulling voor deze zomer. Ik like it black!

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3737/13121419834_0a2afcbc98_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13
Is zwart niet erg warm in die spaanse zon??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Nee hoor, en ik fiets zelfs met een mesh ondershirt 8)

Zwart hoeft niet altijd warmer te zijn hoor, en hier is het ook veel klimmen onder de bomen, en ik vertrek in de zomer altijd vroeg.

[ Voor 55% gewijzigd door jspr op 13-03-2014 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Laatst online: 13:48
NielsTn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:32:
[...]

Ik zat op 378Watt bij 168 bpm
Max hartslag had ik 182bpm.
dus redelijk in lijn.
de W/kg verhouding is bij mij lager maar ergens rond de 4-4,1 W/kg.
Mijn VO2 max was 50 (gemeten mei/juni 2013)
Waar kun je een dergelijke test laten doen? Ik ben zelf ook wel erg benieuwd hoe ik in elkaar steek..

-edit-
Hebben, ik zie verschillende sportmedische centra die dat doen, waaronder 1 hier in Rotterdam.. kost wel wat maar dan weet je ook wat :)

[ Voor 15% gewijzigd door RHE218 op 13-03-2014 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Ik wil ergens de komende maanden ook langs bij SMC Maasstad (in Barendrecht). Die sportarts is zelf ook een wielrenner, dus volgens mij heb je dan wel een goeie te pakken :) En met een gemiddelde aanvullende ziektekostenverzekering krijg je zomaar 100-150 euro terug van zo'n test van 250 euro, dus dan is het nog best te overzien.

Ik vond op die site ook nog een redelijk beknopte uitleg met normaalwaarden, ter referentie:
http://www.rozenbergsport...ort_medisch_onderzoek.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
sapphire schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:58:
Vandaag weer windvanger kunnen spelen voor een fietsert :)

Dit keer een mooie rood witte Ridley (dacht ik iig) met erg mooie Mavic Cosmic wielen. Die dingen zijn irl echt mooi :9

Edit toch nog een vraagje. Het weer word mooier dus de handschoenen met lange vingers kunnen uit, van de week de korte handschoenen weer aangedaan en mja...
Vorig jaar zo'n beetje de goedkoopste gekocht die ik kon vinden, van Onda. Ondertussen na een aantal handwasbeurten is klitteband vrij gaar, de gel padding geeft af als een gek, ze zijn niet goed schoon te krijgen en passen qua kleur neit goed bij mijn nieuwere kleding (first world problems :+).

Dus tijd voor een ander paar, met padding aangezien dat wel weer lekker was na de winterhandschoenen zonder :) Budget is 30~35 euro.
Ben erg gecharmeerd van Castelli dus daar begonnen, de Rosso Corsa classic. Erg mooi, maar zeer wisselende reactie op het net. Van snel versleten tot duur voor wat je krijgt.

Castelli S. Rosso Corsa. Iets buiten budget maar wel weer erg mooi. Goed bevonden in reviews, alleen lees veel over zwart afgeven bij bezweete handen. Ik zweet best veel en heb wit (nouja ondertussen grijs) stuurlint)

Castelli S. Uno is schijnbaar niet meer te verkrijgen maar schijnt gare padding te hebben.

Castelli Velocissimo Tour, goedkoop dat wel maar die kleuren he...

Op aanraden ook naar Roeckl gekeken en de Irving lijkt me erg mooi. Komt eigenlijk overal positief uit dus das mooi :)

Iemand nog andere merken waar ik echt naar moet kijken ?
Ik heb zelf de Corsa...ze zitten lekker enzo maar qua slijtage is het gewoon niet goed. Ik haak beetje aan bij je....dus lees graag wat de rest heeft qua korte handschoenen die lekker zitten en beetje beter kunnen tegen slijtage.

Van morgen naar werk trouwens best fris, toch maar even dikke handschoenen aangedaan. Nog een mooie foto kunnen maken iig http://t.co/r8MbHK7jPI

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Wat, ik val volgens dat schema van Pelle net in de categorie topsporter? Haha, wat een grap. In ieder geval geen wielren topper, dat mag duidelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:13
Graham schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:13:
[...]
Van morgen naar werk trouwens best fris, toch maar even dikke handschoenen aangedaan. Nog een mooie foto kunnen maken iig http://t.co/r8MbHK7jPI
Vanmorgen ook vertrokken met mijn zomerhandschoenen.. Dat viel behoorlijk tegen in de polder, waar ik het ijs op de autoruiten zag zitten..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Best lastig in te schatten wat je moet aantrekken als je gaat fietsen nu.
Gisteravond was ik weer te warm gekleed, voorspelling hadden het over richting vriespunt maar garmin kwam niet onder de 9 graden.
(dus uiteindelijk gefietst met jasje half open)

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 13-03-2014 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Laatst online: 15:50
argro schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:29:
Ik heb vorig jaar een paar Roeckls gekocht. Kostten circa 50 euro, maar ach, voor handschoenen van een merk met een dergelijke reputatie durfde ik dat wel aan. Na nog geen 10 keer dragen zijn ze echter al kapot.
Dat is ook niet best inderdaad, hier betaal je kennelijk weer alleen voor het merk.
Begin vorig jaar voor een paar euro handschoentjes bij de Aldi gekocht, na 50x gebruiken vorig jaar fiets ik er dit jaar vrolijk mee verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Sinds vandaag in de aanbieding bij de Lidl, het kost geen klap dus mocht het stuk gaan is het ook geen probleem toch? Heb maar even wat dingen ingeslagen om te proberen... Als het niks tja, jammer dan :)

http://www.lidl.nl/cps/rd....xsl/Offerdate.htm?id=101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
dankzij de EPO affaire van die oranje gekleurde bank-uit-de-samenleving, zijn vele oranje gekleurde handschoenen ook voor nop geweest. Vorige jaar 6 paar ingeslagen voor 3 tientjes, van Bioracer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
sapphire schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 19:58:
Die heb ik via ebay gekocht voor de helft van de prijs. Geen idee of het de echte zijn, maar ze zitten goed :)

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

MMUilwijk schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:55:
Wat, ik val volgens dat schema van Pelle net in de categorie topsporter? Haha, wat een grap. In ieder geval geen wielren topper, dat mag duidelijk zijn :)
Ik vind het helemaal niet zo gek hoor. Tenminste, als ik zie hoeveel trainingsarbeid jij in de afgelopen tijd verzet hebt :)
Jij bent volgens mij gezegend met een goeie hart/long machine, waarmee je een voorsprong hebt op menig andere wielertoerist, maar vlak ook zeker die trainingsarbeid niet uit. Bijna 4k in de eerste 2 maanden van dit jaar, toch?

Mijn kennis en referentiekader van deze materie is niet heel groot, maar gedurende langere periode 375W kunnen wegtrappen is echt geen kattepis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE218
  • Laatst online: 13:48
Pelle schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 10:13:
...
En met een gemiddelde aanvullende ziektekostenverzekering krijg je zomaar 100-150 euro terug van zo'n test van 250 euro, dus dan is het nog best te overzien.
..
Mooie toelichting achter die link.. thanks

Ik had er niet eerder bij stilgestaan dat je die kosten kunt verhalen als je vrijwillig die test ondergaat.. Ik zal mijn verzekering eens nakijken(uiteindelijk gaat het wel van je eigen risico af maar goed, ik zal nog wel een fysio of zo meepakken dit jaar)

Denk je dat we kwantumkorting kunnen bedingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
RHE218 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 09:06:
[...]

Waar kun je een dergelijke test laten doen? Ik ben zelf ook wel erg benieuwd hoe ik in elkaar steek..
Ik heb in Venray bij Vicurie de sportkeuring gedaan in aanloop naar Duchenne Heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

RHE218 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:26:
Ik had er niet eerder bij stilgestaan dat je die kosten kunt verhalen als je vrijwillig die test ondergaat.. Ik zal mijn verzekering eens nakijken(uiteindelijk gaat het wel van je eigen risico af maar goed, ik zal nog wel een fysio of zo meepakken dit jaar)
Het gaat van je aanvullende verzekering, dus dat valt sowieso buiten je eigen risico :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Pelle schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 14:32:
[...]

Het gaat van je aanvullende verzekering, dus dat valt sowieso buiten je eigen risico :)
idd. Ik heb express mijn zorgverzekering wat meer gekozen op sporten. OA om deze keuring te doen. Leuke site overigens met Strava widget http://www.rozenbergsport.nl/ ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Afgelopen weekend kon ik door familieverplichtingen helaas niet fietsen in het stralende weer, vandaag was de hoogste tijd om dat goed te maken.

De hele winter is het al Z wind, wat ik niet zo erg vind aangezien ik Drenthe tot mijn favoriete trainingsgebied reken. Doch, verandering van spijs doet eten en dus was ik vandaag aangenaam verrast dat NW de windrichting van dienst bleek. Aldus koers gezet richting prachtige dorpen als Ezinge, Feerwerd, Saaksum, Warffum, Ulrum, Kruisweg, Hornhuizen en Zoutkamp. Terug via metropolen als Niekerk, Electra en Oldehove.

Voor de weinig medefietsers die ik tegenkwam was het qua kleding duidelijk een "twijfeldagje". Ik ben werkelijk van alles tegengekomen: van winterjack met overschoenen tot kort-kort. Zelf deed ik het vandaag met dunne beenstukken en een shirt met lange mouwen met daaronder een thermo met lange mouwen. Die thermo had gerust met korte mouwen gemogen maar verder was de outfit naar mijn mening precies goed - het was hier dan ook "maar" 14 graden.

Iedere keer als ik in deze contreien fiets na een paar maanden (of maand, zoals ze hier plegen te zeggen) van afwezigheid vallen mij enkele dingen op. Ten eerste: wat kom je hier toch verdomd weinig mensen tegen, zelfs op een mooi dag als deze. Dit in schril contrast tot Drenthe, waar je met dergelijk weer compleet geterroriseerd wordt door elektrische bejaarden. Ten tweede: wat is het wegdek hier toch slecht af en toe. Niet zo gek als je weet dat deze regio enkele van de armste gemeenten van NL huisvest, maar toch.

Afijn, het was weer een fijn ritje, van bij elkaar zo'n 80 km.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Op de fiets zie je nog eens wat van het landschap. Ik vind dat misschien wel het leukste: om op avontuur te gaan. Los van de enkele rondjes IJsselmeer per jaar is het noorden voor mij vooralsnog onbekend gebied. Ik denk dat ik binnenkort eens iets plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
FMS schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 16:45:
Op de fiets zie je nog eens wat van het landschap. Ik vind dat misschien wel het leukste: om op avontuur te gaan. Los van de enkele rondjes IJsselmeer per jaar is het noorden voor mij vooralsnog onbekend gebied. Ik denk dat ik binnenkort eens iets plan.
Eens. Voor mij is het zien van natuur (zowel flora als fauna) een van de leukste dingen aan fietsen. Zeker bij de langere afstanden kom ik vanuit Rotterdam in mooie gebieden (vooral Zeeland, Maasvlakte (jah echt), Noordeinderplassen en Groene Hart). Ik zou echt een keer naar het echte Noorden van Nederland willen maar dan voor een weekend of langer om eens daar wat rond te rijden, zoals jij ook aangeeft lijkt me dat echt heel mooi.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:12
De duinen tussen Den Haag en Zandvoort staan bij mij ook hoog aangeschreven. Laatst nog een vosje tegen gekomen die zat te relaxen op het fietspad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
Ascension schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:55:
De duinen tussen Den Haag en Zandvoort staan bij mij ook hoog aangeschreven. Laatst nog een vosje tegen gekomen die zat te relaxen op het fietspad ;)
Erg mooi stuk inderdaad, ben blij dat ik daar regelmatig kan fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 25-09 11:54

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Hier ook gelukkig nog even van het prachtige weer gebruik kunnen maken vandaag. Heerlijk kort-kort erop uit in het Groningse. Helaas blijf ik me vergissen in de windrichting waarin het Eemskanaal ligt, dus totaal verkeerd uitgekomen qua wind (maar okee, mijn eigen KOMs daar ga ik op korte termijn toch niet aan kunnen vallen door gebrekkige training / blessures). Maar wat is het weer genieten en heerlijk om inderdaad eens een wat andere wind te hebben.

Afhankelijk van hoe het lichaam morgen reageert op het gefiets van vandaag overweeg ik ook de Ronde van Drenthe. Neem hem me al 2 jaar voor en hoop dat het dit 3e jaar dan eindelijk eens lukt. Nog even twijfelen of ik gezien de 'gevoelige' knieën nog een ander verzet zal monteren, of gewoon 38x23 die 340m VAMberg op probeer te buffelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:14

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Wat denken we trouwens van deze kickstarter? Een apparaatje om zelf (nauwkeurig) 'Lactate Threshold' mee te meten tijdens het fietsen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ascension schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:55:
Het is daar nu alleen wel gedaan met de rust, maar leuk stuk idd om te fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:13
Vandaag lekker getraind voor de Alpe d'HuZes.
Ik heb vandaag 110 km afgelegd met gemiddeld 31km per uur. Ik had makkelijk 32 km per uur kunnen halen, maar de laatste 10 km was ik niet meer vooruit te branden..

[ Voor 24% gewijzigd door Rick13 op 13-03-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Rick13 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:45:
Ik heb vandaag 110 km afgelegd met gemiddeld 31km per uur. Ik had makkelijk 32 km per uur kunnen halen, maar de laatste 10 km was ik niet meer vooruit te branden..
Same here. Had wel hongerklop na 100km, dus bij mij ging het ook niet meer van harte op het einde.

http://www.strava.com/act...27703/segments/2676968607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
DeadLock schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:38:
Wat denken we trouwens van deze kickstarter? Een apparaatje om zelf (nauwkeurig) 'Lactate Threshold' mee te meten tijdens het fietsen.
Erg interessant, maar nou ik het goed gelezen heb lijkt het behoorlijk gericht op lopers. Ook die fucking sleeve om m'n kuit, no way that's ever going to happen. Maar super interessant concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Krijg net een melding op Strava dat ik 30 dagen lang de premium versie mag testen.
Kijk daar word ik vrolijk van :). Verloopt op 27 mei dus nog even wachten met activeren.
Niet verkeerd dat ze dit aanbieden, toch leuk om een keer al die andere features te zien. Ze zullen wel meer premium members zoeken ;)

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Rick13 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 19:45:
Zo ken ik er nog wel een paar. Ik had wel 40 gemiddeld kunnen halen, maar ik was überhaupt niet vooruit te branden... Is juist niet de truc dat je wel vooruit te branden bent? En dat als je dat niet bent, dat je de daarbij behorende snelheid dus ook niet kunt halen?

Overigens is het volgens mij zo dat vooral trainingen op relatief lage intensiteit zoden aan de dijk zetten voor een Ad6, zeker relatief vroeg in het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Waarom boek je op lage intensiteit meer vooruit gang? Hoe zwaarder de training hoe meer je vooruit gaat lijkt mij. Of zie ik het verkeerd.
Hoe zie je de training op lage indensiteit voor je?

Je hebt wel punt bij je eerste opmerking :Y

[ Voor 4% gewijzigd door Rick13 op 13-03-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Simpele vuistregel, als je weinig tijd hebt om iets te doen, 1 of 2x in de week kort, ga voluit knallen. Heb je meer tijd en is de duur langer, bouw dan eerst basis op (D1), en als basis in orde is ga je intensieve workouts doen. En als je kijkt hoe lang je in totaal op een fiets ziet met Ad6, dan is een top basisconditie zeker wenselijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Omdat je voor de alp d'huzes zo'n 10 uur op de fiets gaat zitten en je moet trainen voor je doel (specifiek trainen). Zo ga je niet wandelen om goed te fietsen en niet hard knallen om de alp d'huzes te volbrengen. Specifiek trainen houdt in dit geval dus in dat je beter langer dan korter kan fietsen en je kan nou eenmaal langer fietsen als je iets rustiger aan doet. Nou ga jij zeggen: "Mrangry, 100+km is toch lang?!" en dat klopt, maar als je zo effectief mogelijk wil trainen dan doe je het het liefste morgen of overmorgen weer en dat gaat je nu niet lukken (althans niet zo effectief als we willen) omdat je jezelf aan puin hebt getrapt vandaag.

e; gecombineerd met ultrasubs terechte advies betekent dat idd dat het niet slecht is wat je vandaag hebt gedaan als je toch niet van plan was om morgen of overmorgen weer te fietsen, maar als je die alp d'huze serieus neemt wil je eigenlijk zaterdag en zondag weer 100+

[ Voor 17% gewijzigd door MrAngry op 13-03-2014 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
UltraSub schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:54:
Simpele vuistregel, als je weinig tijd hebt om iets te doen, 1 of 2x in de week kort, ga voluit knallen. Heb je meer tijd en is de duur langer, bouw dan eerst basis op (D1), en als basis in orde is ga je intensieve workouts doen. En als je kijkt hoe lang je in totaal op een fiets ziet met Ad6, dan is een top basisconditie zeker wenselijk ;)
Hear hear. Daarom heb ik veel getraind in de D1 zone, en kan ik vanaf nu de intensiteit gaan opschroeven.
MrAngry schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:54:
Omdat je voor de alp d'huzes zo'n 10 uur op de fiets gaat zitten en je moet trainen voor je doel (specifiek trainen). Zo ga je niet wandelen om goed te fietsen en niet hard knallen om de alp d'huzes te volbrengen. Specifiek trainen houdt in dit geval dus in dat je beter langer dan korter kan fietsen en je kan nou eenmaal langer fietsen als je iets rustiger aan doet. Nou ga jij zeggen: "Mrangry, 100+km is toch lang?!" en dat klopt, maar als je zo effectief mogelijk wil trainen dan doe je het het liefste morgen of overmorgen weer en dat gaat je nu niet lukken (althans niet zo effectief als we willen) omdat je jezelf aan puin hebt getrapt vandaag.
Second that. Door al die duurtraining kan ik nu 31 per uur in mijn D1 zone rijden, en dus kan ik morgen of zaterdag eenvoudig weer zo'n tocht doen.

Lees wat over basisprincipes van training, via een goed boek of via doefiets.nl. En dan zie ik je op 5 juni in top conditie op de Alpe 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MMUilwijk schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 20:59:
[...]

Lees wat over basisprincipes van training, via een goed boek of via doefiets.nl. En dan zie ik je op 5 juni in top conditie op de Alpe 😃
Op ww.doefiets.nl vind je zelfs een specifiek trainingsschema voor de Ad6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Ja. Maar of je daarmee met een "basis" conditie als vertrekpunt de 6x gaat halen betwijfel ik... Er zit naar mijn smaak te weinig klimwerk en echte lang duurwerk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MMUilwijk schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:13:
Ja. Maar of je daarmee met een "basis" conditie als vertrekpunt de 6x gaat halen betwijfel ik... Er zit naar mijn smaak te weinig klimwerk en echte lang duurwerk in.
Ik moet bekennen dat ik het schema niet in detail bekeken heb, al zou hetwel gericht zijn op uitrijden, en ik neem aan dat men daarmee 6x bedoelt. Overigens denk ik dat veel klimwerk ook niet echt nodig is. Zo specifiek is klimmen m.i. niet. Het verschil tussen een bepaald vermogen op het vlakke leveren en eenzelfde vermogen leveren op een weg die toevallig een beetje omhoog loopt is toch niet zo groot?

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 13-03-2014 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Mijn bovenlichaam denkt daar vaak anders over. Met klimmen vaak last van de onderrug, op het vlakke nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Goed schema, dat lijkt verdacht veel op het schema van mijn collega (was al behoorlijk fit voordat hij begon met trainen voor ad6). Ik vind vooral dat dit schema vrij laf begint, de mensen (waaronder hij) die ik ken die met twee vingers in de neus de boel hebben afgemaakt zaten in november al 6-8 uur per week aan de duur, maar de intensiteit van dit schema later in het seizoen is imo weer wat overdreven.
Ik heb het vorig jaar rond deze tijd als eens geschreven: duur, duur , duur, duuuuuuuuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Het leveren van vermogen bij klimmen is toch anders qua kracht en spierbelasting is mijn ervaring. Daarnaast: om het klimmen te simuleren mag je anderhalf uur flink wind tegen gaan rijden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
MMUilwijk schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:19:
Het leveren van vermogen bij klimmen is toch anders qua kracht en spierbelasting is mijn ervaring. Daarnaast: om het klimmen te simuleren mag je anderhalf uur flink wind tegen gaan rijden 😉
Dat is niet mijn ervaring. Je moet nog steeds de pedalen ronddraaien, daar verandert niets aan. Ook is tegenwind niet nodig. Je kunt ook met wind mee eenzelfde vermogen leveren, je gaat dan alleen wat sneller.

Overigens bedoel ik niet dat het exact hetzelfde is, maar als voorbereiding op de Ad6 een paar keer een berg opfietsen is m.i. niet essentieel, behalve misschien voor het gevoel. In plaats van heen en weer rijden naar de Vogezen kun je die tijd m.i. beter gebruiken voor een extra duurtraining in Nederland. E.e.a. behoudens het verandering-van-spijs-doet-eten-argument.

[ Voor 26% gewijzigd door argro op 13-03-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
@MMUilwijk- Heb je vandaag een gedeelte van het Haarlemmermeer gefietst.
Hier heb ik vandaag ook getraind namelijk.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken. Top!
Ik heb geen hartslag meter, wat voor gemiddelde snelheid moet ik ongeveer aanhouden voor D1?
En de 10 uur voor de AD6 is is gebarseerd op 6x neem ik aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Mijn ervaring is ook dat het echt anders is, vooral omdat je niet de 100rpm haalt. Al kan je je fiets omklussen omdat wel te halen, maar dat doet dan weer bijna niemand. Een grappige simulatie is om een torentje oude studieboeken onder je voorwiel te gooien op de tacx voor een helling van ergens tussen de 5-10 graden. Dat is dus echt anders,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
Je snelheid in D1 is toch echt afhankelijk van je conditie Rick13, daar kan niemand wat zinnigs over zeggen. Hartslagmeter zou ik sowieso op de kop tikken als je serieus gaat trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Gemiddelde snelheid zegt ook zo lekker veel, je bent veel te veel afhankelijk van omgeving waar je fietst. (en hoeveelheid wind die je die dag had)

[ Voor 16% gewijzigd door DDX op 13-03-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ja, D1 is een deel van je hartslagbereik dus daar hoort geen snelheid bij. Er zijn wel wat vuistregels voor (ontspannen ouwehoeren, geen merkbaar zwaardere ademhaling), maar die zijn niet zo precies. Onderdeel van de AD6 is trouwens sowieso een sportmedische test toch? Laat die dan eerst even doen dan kan je icm een hartslagmeter veel effectiever trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
Ik moet binnenkort inderdaad de sport sportmedische keuring ondergaan.
Ik heb mij nooit verdiept in trainingsschema's e.d.

Ik zal is kijken voor een hartslagmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
Rick13 schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:24:
@MMUilwijk- Heb je vandaag een gedeelte van het Haarlemmermeer gefietst.
Hier heb ik vandaag ook getraind namelijk.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken. Top!
Ik heb geen hartslag meter, wat voor gemiddelde snelheid moet ik ongeveer aanhouden voor D1?
En de 10 uur voor de AD6 is is gebarseerd op 6x neem ik aan ;)
Yep, twee keer rondje Ringvaart gedaan :-)

Gemiddelde snelheid is de komende maand niet belangrijk, hartslag wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
MMUilwijk schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 21:37:
[...]

Yep, twee keer rondje Ringvaart gedaan :-)

Gemiddelde snelheid is de komende maand niet belangrijk, hartslag wel ;-)
Toevallig, ik ben vandaag ook langs de Ringvaart gefietst.
Misschien kom ik je eerder tegen dan op de AD6 >:)
Pagina: 1 ... 29 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.