Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Gewoon een aangeboren zeer lage hartslag dus. Je omslagpunt zal waarschijnlijk dan ook veel lager liggen dan het gemiddelde?

@ DDX

Mooie fiets. Waarom je een dubbel koos i.p.v. een compact snap ik niet. Een compact is veel veelzijdiger, kun je alles opschroeven. De enige mogelijkheid die je nu hebt als je de bergen in wilt is een compleet nieuwe crank. Is bepaald niet gratis, meer sleutelen dan alleen een voorblad en je zult je je voorderailleur opnieuw moeten afstellen. En bovendien is de een dubbel tweedehands gewoon een handicap om door te verkopen. Alleen wedstrijdrenners kopen nog dubbels.

[ Voor 70% gewijzigd door havana op 10-03-2014 07:52 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
@ havana hierboven over dubbel/compact:
Weer wat geleerd.

Afgelopen zaterdag ook wat geleerd, conditie en kracht in de benen is echt niets meer. Kan weer vanaf scratch beginnen. 40km met 26avg en de benen waren leeg. Avg is niet helemaal verkeerd maar we begonnen met wind mee dus dan geef je al snel wat teveel omdat het 'zo makkelijk' gaat. Kwamen we achter toen we de wind tegen kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:48
havana schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:47:
Gewoon een aangeboren zeer lage hartslag dus. Je omslagpunt zal waarschijnlijk dan ook veel lager liggen dan het gemiddelde?
Tijdens de Dam tot Dam loop afgelopen jaar had ik een gemiddelde hartslag van 170 (1:23:00 en max hartslag 185). Dat was dan ook wel het zwaarste wat ik de afgelopen 2 jaar heb gedaan. Het was toen vooral benauwd en ging toen zeker niet gemakkelijk.
havana schreef op maandag 10 maart 2014 @ 07:47:
De enige mogelijkheid die je nu hebt als je de bergen in wilt is een compleet nieuwe crank. Is bepaald niet gratis, meer sleutelen dan alleen een voorblad en je zult je je voorderailleur opnieuw moeten afstellen.
Begrijp ik nou goed dat je wel makkelijk van compact naar dubbel kan gaan (door een ander voorblad erop te schroeven), maar dat van dubbel naar compact een stuk laster is en je met een nieuwe crank aan de slag moet en de voorderailleur opnieuw moet afstellen?

[ Voor 40% gewijzigd door M@cer op 10-03-2014 08:11 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Dat klopt inderdaad. Op een compact kun je grotere bladen schroeven, bijvoorbeeld een 39 binnenblad en (als je dat zou willen, slaat nergens op maar 't kan) ook een 53. Op een gewone dubbel kan niet kleiner dan een 39 binnenblad. Een 50 buitenblad op een gewone dubbel kan wel.

E.e.a. wordt veroorzaakt door de boutcirkel (BCD). Gewone dubbel = 130 mm (135 mm bij Campa), Compact is 110 mm (Campa heeft een eigen maat 4x 110 + 1x 113 mm).

Shimano maakt(e) voor z'n compact cranks geen grotere bladen maar er zijn zat fabrikanten die dat wel doen. TA Spécialités, Stronglight, BBB bijvoorbeeld. Voor de nieuwe Shimano cranks waarbij de schroeven het buitenblad in gaan heeft Stronglight speciale bladen.

[edit]Vanaf 6800 heeft Shimano eindelijk het licht gezien en gebruikt gewoon voor beide 110 mm steek. En leveren ze ook gewoon 39T binnenbladen (deden ze eerst niet in 110 mm).

@ M@cer

Omslagpunt is sport gebonden. Mijn omslagpunt bij hardlopen ligt ook 10 bpm boven mijn omslagpunt bij wielrennen.

[ Voor 39% gewijzigd door havana op 10-03-2014 08:51 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ah ok.. Toen ik vorig jaar de El Teide heb beklommen op Tenerife had ik een gemiddelde hartslag van 160 bij de klim omhoog (toen zat ik wel aardig op mijn max en dat scheelt inderdaad ongeveer 10 slaging ivm hardlopen).

@Havana.. Ik kwam deze tegen bij Mantel. Heb ik deze nodig om straks van een compact een dubbel te maken (Ultegra 6800)

[ Voor 57% gewijzigd door M@cer op 10-03-2014 08:38 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Kort antwoord: ja.

Lang antwoord: vanaf 6800 heeft Shimano eindelijk het licht gezien en gebruikt gewoon voor beide 110 mm steek. En leveren ze ook gewoon 39T binnenbladen (deden ze eerst niet in 110 mm).

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Helemaal duidelijk, bedankt weer..

[ Voor 30% gewijzigd door M@cer op 10-03-2014 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59
Ik heb niet bewust voor dubbel gekozen, dacht eigenlijk dat ik een compact zou krijgen. (op basis van specs op site)
Maargoed maakt me niet heel veel uit hoor, rondjes maak ik gewoon in Nederland en wat ik zaterdag aan klimmetjes gedaan heb had ik de 25 achter niet eens nodig. (zelfs kopje eind van de dag niet)

Dus met een 12-30 casette gaat het allemaal wel goedkomen denk ik.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:27
DDX schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:18:
Ik heb niet bewust voor dubbel gekozen, dacht eigenlijk dat ik een compact zou krijgen. (op basis van specs op site)
Maargoed maakt me niet heel veel uit hoor, rondjes maak ik gewoon in Nederland en wat ik zaterdag aan klimmetjes gedaan heb had ik de 25 achter niet eens nodig. (zelfs kopje eind van de dag niet)

Dus met een 12-30 casette gaat het allemaal wel goedkomen denk ik.
Compact = dubbel.

Of ben ik nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:22
Compact is dubbel in de zin, je hebt twee voorbladen.

Over het algemeen is bij een compact het kleinste blad 34 en bij een dubbel 39.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:19

Coldcat

HODL

In de bergen kun je altijd een 30 achter monteren. Dan is een dubbel nog goed te doen :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Mja dat idee heb ik dus ook, 39x30 komt bijna overeen met 30x25
En dat is al bijna loopsnelheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Coldcat schreef op maandag 10 maart 2014 @ 09:32:
In de bergen kun je altijd een 30 achter monteren. Dan is een dubbel nog goed te doen :)
Dat hangt een beetje van stijl en conditie af. 39/30 = 34/26 = 30/23. Toen ik de Marmotte reed twee jaar geleden was ik op de Alpe 'd Huez, met de Glandon, Telegraph en Galibier in de benen, best blij met 34/29 op de eerste paar kilometers. Zat toen flink stuk. 34/26 was ook wel gelukt, maar het was minder prettig geweest, voor zover dat het überhaupt was. Meer in het algemeen ben je met een compact veel flexibeler. Alles wat je met een dubbel kunt, kun je met een compact ook, andersom niet. Wat dat betreft is er dus (eigenlijk) geen reden om voor een dubbel te kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door argro op 10-03-2014 09:47 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Zeker bij wat langere bergritten zoals cyclo's is 39x30 voor de meeste toeristen gewoon te groot. Zeker als je bergop graag nog wat omwentelingen wil maken. Disclaimer: hiermee wil ik niet zeggen dat je niet boven komt. Waarschijnlijk kom je best boven. Maar het zal aanzienlijk lastiger gaan dan met een lichter verzet.

Komende zomer zal ik voor het eerste keer de Mortirolo doen, ik denk dat ik dan wel heel blij ben met 34x30 :>

[ Voor 14% gewijzigd door havana op 10-03-2014 12:21 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Mortirolo is een monster. Twee jaar terug vanuit Tovo di Sant'agata gedaan, even lekker een kilometer met 25% over grindplaten met regengroeven. Mannenwerk. Die omgeving is trouwens geweldig, waar ben je gesitueerd? Wij hadden in Bormio de perfecte uitvalsbasis.

[ Voor 25% gewijzigd door wackmaniac op 10-03-2014 12:42 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Eerste 3 dagen Bormio, daarna 2 dagen Aprica met de GF Giordana als toetje.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19

Eijkb

Zo.

Even vergeten dat de FM nooit je banden helemaal oppompt. Iets met eigen voorkeur dacht ik me te herinneren als antwoord op diezelfde opmerking een jaar geleden. 101km op 4 bar. Alsof je op net gelegd nog plakkerig asfalt fietst. Had het overigens al redelijk gauw door maar goed: lekker aan het fietsen. Enige verschil is het bedroevende gemiddelde achteraf (en gevaar in scherpere bochtjes).

Begin maart en nu al redelijk conditie. Het moet niet gekker worden!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemiddag,

Ik lees wat berichten door en lees dat er ook aardig wat mensen in de ochtend zijn gaan fietsen. Ik vroeg mij af hoe het dat zat/zit met de kou? Heb zelf wel knie en armstukken, dus dacht, dat aan met een broek, thermoshirt en misschien nog een jack moet het wel goed komen. Alleen zat ik even met mijn voeten. Heb van die Shimano schoenen met gaas aan de onderkant en vrij dunne sokjes voor het fietsen. Is daar s'ochtends wel mee te fietsen?

Ben van plan om dan zo rond 7 uur van huis te gaan. Wil ook naar mijn werk fietsen maar de ochtendrit houdt mij nog tegen ivm de kou s'ochtends. S'middags na het werk is geen probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
's Ochtends is het nog erg fris (slechts enkele graden), ik zou dan lekker overschoenen aandoen.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-10 19:34
Inderdaad, overschoenen aan. Heb zelf ook Shimano schoenen met gaas aan de onderkant en ben toch wel blij met overschoenen 's ochtends.

Gisterochtend om 7.15 vertrokken met bibshort, korte mouwen shirt, arm- en beenstukken, overschoenen en een lange mouwenshirt aan. Normale wielrenhandschoentjes zonder vingertoppen. Het eerste kwartier had ik best wel een jasje aan willen hebben, de rest van de rit was het heerlijk. Maar geen moment getwijfeld om iets uit te trekken onderweg (was 10.30 weer thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
havana schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:02:
's Ochtends is het nog erg fris (slechts enkele graden), ik zou dan lekker overschoenen aandoen.
kleinelievewolff schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:06:
Inderdaad, overschoenen aan. Heb zelf ook Shimano schoenen met gaas aan de onderkant en ben toch wel blij met overschoenen 's ochtends.

Gisterochtend om 7.15 vertrokken met bibshort, korte mouwen shirt, arm- en beenstukken, overschoenen en een lange mouwenshirt aan. Normale wielrenhandschoentjes zonder vingertoppen. Het eerste kwartier had ik best wel een jasje aan willen hebben, de rest van de rit was het heerlijk. Maar geen moment getwijfeld om iets uit te trekken onderweg (was 10.30 weer thuis).
Mmmm, ok. Bedankt! Het is s'ochtends dus nog te koud om zo weg te gaan. Heb namelijk zelf helaas geen overschoenen. Misschien ideetje om aan te schaffen, want zit te denken om zeer regelmatig naar mijn werk te gaan fietsen. Het weer is zo lekker nu en doe er met de fiets net zo lang over als met de auto ben ik achter gekomen. Maar ja, als ik s'ochtends om 7 uur op de fiets zit wil ik wel normaal aankomen en niet met blauwe tenen of vingers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Een paar dikke skisokken kan ook. Ik fiets in de winter regelmatig met skisokken. Voorwaarde is wel dat je niet te strak in je schoen komt te zitten dan.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
MrAngry schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:11:
Een paar dikke skisokken kan ook. Ik fiets in de winter regelmatig met skisokken. Voorwaarde is wel dat je niet te strak in je schoen komt te zitten dan.
Huh! Hoe moet ik dat voor mij zien dan? Je trekt thuis de skisokken aan, en dan je wielrenschoenen? En de sokken doe je daarna over je broek en/of kniestukken heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
havana schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:59:
Eerste 3 dagen Bormio, daarna 2 dagen Aprica met de GF Giordana als toetje.
Prachtige omgeving aan de voet van de Stelvio en Gavia. Ik kijk even in de rommel thuis, misschien heb ik het fietskaartje van de omgeving nog voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Nee, gewoon onder m'n beenstukken (of lange broek), net als normale sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb voor dit soort dagen gewoon wat warmere sokken, craft warm.
Je moet er niet uren mee in vrieskou fietsen, maar zoals zaterdagochtend (toen het 6 graden was) prima om mee te fietsen.

Overschoenen kan ook, maar als het zonnetje dan doorkomt wordt het al snel te warm.
En overschoenen zijn ook zo groot om ff in vakjes op je rug te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
DDX schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:18:
Ik heb voor dit soort dagen gewoon wat warmere sokken, craft warm.
Je moet er niet uren mee in vrieskou fietsen, maar zoals zaterdagochtend (toen het 6 graden was) prima om mee te fietsen.

Overschoenen kan ook, maar als het zonnetje dan doorkomt wordt het al snel te warm.
MrAngry schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:18:
Nee, gewoon onder m'n beenstukken (of lange broek), net als normale sokken.
Het gaat mij in eerste instantie om dat ik doordeweeks naar mijn werk kan fietsen. Vertrek dan zo rond 7 uur a 7:30 uur en fiets dan ongeveer 45 a 60min. En dan s'middags na het werk weer terug. Maar het gaat mij vooral om de ochtend.

Wat warmere sokken zeg je? Maar gaat dat dan ook in de wielrenschoenen? Heb nu van die "speciale" sokken ervoor zeg maar. Heb wel normale sokken, geen sportsokken zijn dat en die zijn wat dikker. Zeg maar wintersokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51
Van het weekend werden mijn beenwarmers ook zeer dikke enkel warmers toen het warmer werd

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DDX schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:18:

Hangt een beetje van de overschoenen af. Overschoenen van neopreen zijn inderdaad vrij omvangrijk en lastig even op te vouwen. Je hebt echter ook wat dunnere modelletjes die prima voldoen voor de nu aan de orde zijnde kwestie. Die overschoenen zorgen met name voor enige mate van luchtdichtheid, hetgeen al een flink stuk scheelt qua temperatuur. Voor een ritje van nog geen uur lijkt mij dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Frid0 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:28:

Wat warmere sokken zeg je? Maar gaat dat dan ook in de wielrenschoenen? Heb nu van die "speciale" sokken ervoor zeg maar. Heb wel normale sokken, geen sportsokken zijn dat en die zijn wat dikker. Zeg maar wintersokken.
Probeer het anders eens zelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
argro schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:30:
[...]
Hangt een beetje van de overschoenen af. Overschoenen van neopreen zijn inderdaad vrij omvangrijk en lastig even op te vouwen. Je hebt echter ook wat dunnere modelletjes die prima voldoen voor de nu aan de orde zijnde kwestie. Die overschoenen zorgen met name voor enige mate van luchtdichtheid, hetgeen al een flink stuk scheelt qua temperatuur. Voor een ritje van nog geen uur lijkt mij dat voldoende.
MrAngry schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:36:
[...]

Ga eerst het verhaal proberen met de wat dikkere sokken, wintersokken zeg maar. Kijk of dat werkt ipv sportsokken die ik normaal gebruik met fietsen. Werkt dat niet, kan ik altijd nog overschoenen kopen.

Iemand daarvoor nog tips, waar ik op moet letten? Is het dan bv raadzaam om dan ook van hetzelfde merk overschoenen te kopen waar ik nu mijn wielrenschoenen van heb, Shimano?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

MrAngry schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:36:
[...]

idd. dat is de enige manier om er achter te komen wat JIJ prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Frid0 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:28:
Ik heb deze :

http://www.mantel.com/craft-warm-bike
argro schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:30:
[...]
Hangt een beetje van de overschoenen af. Overschoenen van neopreen zijn inderdaad vrij omvangrijk en lastig even op te vouwen.
Alleen heb ik dan ook nog arm/beenstukken die ik in de loop van de dag kwijt wil.
Dus dan kies ik voor wat dikkere (goed ademende) sokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Frid0 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:42:
Iemand daarvoor nog tips, waar ik op moet letten? Is het dan bv raadzaam om dan ook van hetzelfde merk overschoenen te kopen waar ik nu mijn wielrenschoenen van heb, Shimano?
Maakt niets uit. Ik heb zelf cheap ass units van bbb en die werken prima.

[ Voor 8% gewijzigd door wackmaniac op 10-03-2014 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Afgelopen zaterdag met mn broer een stukkie gefietst, nieuwe fiets, onbekende route allemaal erg wennen maar wel lekker gefietst en mooie omgeving :) En het oppompen van de banden zat er ook nog bij :9

http://www.strava.com/activities/118692285

[ Voor 12% gewijzigd door BertP op 10-03-2014 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Mocht je het ondanks de wintersokken alsnog te koud vinden, vergeet dan vooral niet de tenen in beweging te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Of een stukje tape over de luchtgaten in je schoenen.

Ik "moet" een weekje wachten op mijn Edge 510 omdat ik mijn +/-2 jaar oude Edge 500 goed heb kunnen verkopen. De menu knop werd ook slechter, dus blij dat ik een andere krijg met touch screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

In hetzelfde rijtje tips:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/dvq3dd.jpg
Voor het geval je rit flink uitloopt en je geen handschoenen mee hebt. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 10-03-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

idd, dat heb ik ook eens gedaan doen ik de neopreen handschoenen aan had. Die worden nat van binnen en dan krijg je je handen met geen mogelijkheid meer warm. Een paar plastic handschoentjes er onder, en mini sauna dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Vanochtend om 9.30 werd er aangebeld, jahoor m'n Castelli broek was er eindelijk. Dus gelijk even ontbeten en de fietscomputer opnieuw ingesteld. Deze was op de een of andere manier gereset. Om 10.30 ongeveer vertrokken. Beenstukken aan getrokken met daaronder een thermobroek en thermoshirt. In de zon was het heerlijk, in de schaduw was het wel gelijk koud. Een lange rit gemaakt van 80km. Het was ook niet druk, de meeste mensen moeten natuurlijk weer werken (continudienst FTW :+). Richting de Maasvlakte gereden, de wind viel mee dus het begin ging lekker. Na 45min kreeg ik toch weer pijn in mn reet en de mannelijke delen. Ik had zo gehoopt dat het met de Castelli broek over zou zijn, of in ieder geval minder. Maar dat is dus niet echt het geval. Nou zei de buurman nog dat ik die broek ook moet inrijden, mhm ik hoop dat dat de oplossing geeft. Klimmetje op de Maasvlakte gedaan en weer terug via Hellevoetsluis. Langs de haven gereden op die fijne kasseien ;). Er lag een mooi Yacht, ff fototje gemaakt en weer verder. De laatste kilometers had ik de wind weer tegen, gemiddelde is met 0.5 gezakt in die laatste paar kilometers. Wel een hoger gemiddelde dan vorige week. Lekker rondje gemaakt nu nog hopen dat de zadelpijn een keer weg gaat.

http://app.strava.com/activities/119378297
En het bootje: https://www.dropbox.com/s...2014-03-10%2012.38.53.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door OneTimer op 10-03-2014 15:52 ]

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb ook een (heel) gevoelige reet moet ik zeggen, en met beide Castelli/Assos heb ik goede el slechte dagen. Ik denk dat je eerder naar een ander zadel/zit positie moet kijken dan naar een andere broek. Mij heeft een ander zadel al geholpen namelijk. Een té breed of té smal zadel kan een hele beurse reet/edele delen opleveren, en zelfs met een zeem van 5cm krijg je dat gevoel niet weg.

Ik heb een 200Km rit gemaakt met een Kiss3 zeem zonder een centje pijn, en soms met een progetto X2 zeem zit ik na 50Km al te wippen en te draaien.

Maar een broek inrijden? lijkt me erg raar. Gebruik je trouwens chamois creme? dit heeft mij ook wel een beetje geholpen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
jspr schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:43:
Ik heb ook een (heel) gevoelige reet moet ik zeggen, en met beide Castelli/Assos heb ik goede el slechte dagen. Ik denk dat je eerder naar een ander zadel/zit positie moet kijken dan naar een andere broek. Mij heeft een ander zadel al geholpen namelijk. Een té breed of té smal zadel kan een hele beurse reet/edele delen opleveren, en zelfs met een zeem van 5cm krijg je dat gevoel niet weg.

Ik heb een 200Km rit gemaakt met een Kiss3 zeem zonder een centje pijn, en soms met een progetto X2 zeem zit ik na 50Km al te wippen en te draaien.

Maar een broek inrijden? lijkt me erg raar. Gebruik je trouwens chamois creme? dit heeft mij ook wel een beetje geholpen namelijk.
Ja ik ga binnenkort denk ik maar een langs de FM voor een zadelmeting en wat testzadels. Ik heb nu een Castelli (Endurance) met Progetto X2 zeem. Ik gebruik geen creme voor het fietsen.
Het is in ieder geval wel vervelend om met pijn te rijden, ik wil graag langere ritten maken, maar met pijn is dat gewoon niet leuk meer.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

De klachten die je omschrijft komen volgens mij echt van het zadel vandaan, niet van je broek. Tevens zou ik niet bezuinigen op een goed zadel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Hier sinds zaterdag een Specialized Romin zadel op de Roubaix, en ondanks eerste racefiets, gewoon opstappen en uren rijden. Zo meteen rond 1700 weer richting huis met 60km voor de boeg :)
Wellicht is dat een aanrader, bij mijn LBS hebben ze ook testzadels daarvoor.

Disclaimer: ben zelf de laatste 3-4 jaar fanatiek fietser en dus misschien gewend met meer eelt en spijkerbroeken te rijden waardoor eea 'gehard' is....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Afgelopen weekend ook echt veel last van mn zitbotjes, maarja was ook niets meer gewend.
Mijn eerste zadel was een standaard selle italia zadel en heb dat op een gegeven moment omgewisselt voor een wat smaller harder zadel. Dat icm een wat beter broekje hielp een hoop.
Ook is het deels gewenning en training volgens mij.

en verder smeer ik de plekken altijd in met uiercreme (de witte) en dat helpt ook wel iets om het soepel en wat rustiger te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
Ik rij sinds vorig jaar eigenlijk best veel. Ik heb daarvoor ook al gefietst op een MTB, wel veel minder dan nu.

Helpt die "gleuf" op het zadel voor de edele delen ook echt? Dat ze een beetje ontlast worden. Om welk Romin zadel gaat het precies Niels? http://www.s-winkel.nl/in...q=specialized+zadel+romin Er staan er hier meerdere.

Ik zal jullie tips allemaal gaan uitproberen, bedankt voor de hulp iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
PM_Petrol schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:06:
Ik rij sinds vorig jaar eigenlijk best veel. Ik heb daarvoor ook al gefietst op een MTB, wel veel minder dan nu.

Helpt die "gleuf" op het zadel voor de edele delen ook echt? Dat ze een beetje ontlast worden. Om welk Romin zadel gaat het precies Niels? http://www.s-winkel.nl/in...q=specialized+zadel+romin Er staan er hier meerdere.

Ik zal jullie tips allemaal gaan uitproberen, bedankt voor de hulp iig.
deze zit op mijn Roubaix SL4 Pro Race:
Body Geometry Romin Expert Gel, hollow Ti rails, 143mm

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Bij mij wisselt het ook, heb altijd het gevoel een broek te moeten inrijden zodat de zeem wat soepeler wordt en meer naar je achterwerk gaat vormen. Op sommige dagen is m'n compleet versleten ultimabroek van 10 jaar oud nog altijd m'n favoriet. Andere dagen gebruik ik liever weer een broek met een stevigere zeem. Zorg in ieder geval voor een goed zadel. Zacht lijkt leuk, maar daar krijg je >30 km geheid problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook altijd last van m'n reet, met name toen ik nog een standaard selle italia zadel had.. Na een meting bleek dat mijn zitbotjes verder uit elkaar stonden en ik dus telkens precies op het randje zat, nu een ietwat breder zadel van specialized en het is wel wat beter (maar ik ben nog steeds niet 100% pijnvrij).

Moet ook zeggen dat ik soms na een km of 10 al een soort van knelling voel in m'n linkerbeen, net alsof ik te hard op de botjes zit en dat er geen bloed meer naar m'n been loopt, na even uit het zadel is dat dan ook wel weer goed voor de rest van de rit, heel apart allemaal iig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Laatst online: 02-10 17:28
Ben het beetje kwijt maar wat is nu verschil tussen dubbel, compact en triple?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
zoo.. ruim 150km sinds ik de Roubaix heb opgehaald. zondag even ca70km gereden, vandaag vanaf het werk terug in D1-tempo (saaai.... maar toch 2 uur gereden)

valt op dat de Roubaix lekker comfort biedt bij slecht wegdek, harde klappen worden niet echt gedempt maar de vibraties van klinkers/betegeld wegdek/fietspad worden echt glad gestreken :)

morgen rustdag qua fiets, en woensdag weer woon-werkverkeer afleggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11
Ik rij sindskort campagnolo compact met 34/50, echter ik ben teveel aan het schakelen tussen de voorbladen om mijn "eigen" ritme te vinden op het VLAKKE. Nu lees ik hier in het topic dat ik het binnenblad van 34 --> 39 kan opschroeven. Ik heb 9 speed. (dus kettingblad nodig van 9/10spd)

TA Specialites heeft de Nerius serie met compact binnenblad 39 tandjes, alleen ik kan deze nergens vinden in een webshop ? Bij FSA kom ik al helemaal geen wijs uit :X

Waar halen jullie je 39 tandjes binnenblad voor Compact Campagnolo 9/10spd (aangepaste BCD van 110mm) ??

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
roelieboelie schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:50:
Ik rij sindskort campagnolo compact met 34/50, echter ik ben teveel aan het schakelen tussen de voorbladen om mijn "eigen" ritme te vinden op het VLAKKE. Nu lees ik hier in het topic dat ik het binnenblad van 34 --> 39 kan opschroeven. Ik heb 9 speed. (dus kettingblad nodig van 9/10spd)

TA Specialites heeft de Nerius serie met compact binnenblad 39 tandjes, alleen ik kan deze nergens vinden in een webshop ? Bij FSA kom ik al helemaal geen wijs uit :X

Waar halen jullie je 39 tandjes binnenblad voor Compact Campagnolo 9/10spd (aangepaste BCD van 110mm) ??
Ik heb een kettingblad van Miche voor mijn Campagnolo compact, gekocht bij www.wielerparts.nl. De juiste kettingbladen voor Campagnolo zijn inderdaad enigszins dun gezaaid. Miche heeft één ovaal gat, waardoor de steek 110 zowel compatibel is met Campagnolo als Shimano.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Wat heb je dan voor cassette roelieboelie :?
Ik kom in middenlimburg en hogerop nooit op het binnenblad. 12-25 9sp. Alhoewel ik straks erg blij ga zijn met 11sp, moet toch bijna traploos zijn :)

En ik blijf maar dubben tussen wielhoogtes. Zit weer te kijken naar FFWD F4R-C en F6R-C. Is 1620 gr of 1805 gr. Mijn Ksyrium Elite is nu 1550 en dat is toch wel lekker licht al. Liefst zou ik èèn setje rijden en mijn Elites verkopen. De 4R zou licht en stijf genoeg zijn, maar is misschien net een tikje te laag 8) (Ja looks spelen voor een groot deel mee, ben ik gewoon eerlijk in).
Wat zouden jullie doen trouwens, FFWD, DT Swiss 180 of 240 naven. Vraag me echt af of ik die meerprijs ga merken met mijn beperkte kilometrage. Aan de andere kant, als ik de matzwarte special edition wil moet ik wel aan de 240 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Rij je serieus alleen op de 50? Dan ben je óf zo sterk als Philippe Gilbert, óf je trapt een (imo veel te) zware cadans. En dan rij je toch af en toe op de 50-25, lijkt me niet heel verstandig. Een 39 binnenblad erbij is dan toch wel de betere keus, anders kun je net zo goed 1x11 gaan rijden en je voorderailleur eraf halen.

Ik rij met wind tegen (rond de 30km/u) alles op het binnenblad (38T), heerlijk schakelarm. Als ik omdraai met de wind in de rug gaat hij op de 50 en blijft hij daarop, klaar.

@roelieboeli: wat voor cassette heb je? Als je straks met een 39 binnenblad vaak op de 39-14 en 39-13 rijdt, dan is een grotere cassette soms juist handig, want dan kun je bijv. 50-19 en 50-21 rijden, wat met een 12-23 cassette eigenlijk niet aan te raden is. Dan schakel je nog minder met je voorblad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
UltraSub schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:58:
En ik blijf maar dubben tussen wielhoogtes. Zit weer te kijken naar FFWD F4R-C en F6R-C. Is 1620 gr of 1805 gr. Mijn Ksyrium Elite is nu 1550 en dat is toch wel lekker licht al.
Je "probleem" is dat je nu gewoon al goede wielen hebt. Ik zou echt niet weten waarom je die zou willen inruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:41

DjVe

Hatsaflats!

roelieboelie schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 07:50:

Ik had dat bij mijn vorige fiets (Ultegra) ook. Uiteindelijk een 48/36 configuratie van TA en een 12/27 cassette erop gelegd (geloof ik). Reed een stuk beter en ging ook bijna niet meer terug naar het kleinere blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:11
Bedankt voor de reacties, op mijn vraag naar een compact binnenblad van 39 tandjes 9/10spd. Ik rij zelf met casette 13-26. Dus vandaar het vele op en neer geschakel omdat ik net niet mijn eigen tempo kan vinden.

Ik zal even de aangehaalde shops bekijken, ik heb echter wel een zwarte versie nodig maar die zie ik er ook tussen staan, alvast bedankt !!

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:48:
Ik heb ook altijd last van m'n reet, met name toen ik nog een standaard selle italia zadel had.. Na een meting bleek dat mijn zitbotjes verder uit elkaar stonden en ik dus telkens precies op het randje zat, nu een ietwat breder zadel van specialized en het is wel wat beter (maar ik ben nog steeds niet 100% pijnvrij).

Moet ook zeggen dat ik soms na een km of 10 al een soort van knelling voel in m'n linkerbeen, net alsof ik te hard op de botjes zit en dat er geen bloed meer naar m'n been loopt, na even uit het zadel is dat dan ook wel weer goed voor de rest van de rit, heel apart allemaal iig..
Ik heb afgelopen zondag 40 kilometer gefietst en tijdens en na de rit ook weer last van mijn stuitje en onderrug. Ik zat toevallig ook al na te denken om eens een ander zadel aan te schaffen, aangezien er nu een standaard Supra (Sensa) zadel op zit. Het zou wel handig kunnen zijn om eens een ander zadel te kunnen testen voordat ik tot de aanschaf over ga. Ik zou sowieso mijn hele fiets nog eens willen nalopen qua afstelling.

[ Voor 3% gewijzigd door SToRM666 op 11-03-2014 13:06 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
SToRM666 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:04:
[...]
Het zou wel handig kunnen zijn om eens een ander zadel te kunnen testen voordat ik tot de aanschaf over ga.
Precies hetzelfde zat ik laatst te denken. Een bij de LBS vragen of ie wat heeft liggen. Of ik schraap wat zadeltjes van Marktplaats om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Nogmaals, ik zou (ceteris paribus) altijd voor het stugste zadel gaan. Aan een houten kont wen je wel, aan een verkeerde, weggezakte zithouding niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TheLemon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:23:
Rij je serieus alleen op de 50? Dan ben je óf zo sterk als Philippe Gilbert, óf je trapt een (imo veel te) zware cadans. En dan rij je toch af en toe op de 50-25, lijkt me niet heel verstandig. Een 39 binnenblad erbij is dan toch wel de betere keus, anders kun je net zo goed 1x11 gaan rijden en je voorderailleur eraf halen.

Ik rij met wind tegen (rond de 30km/u) alles op het binnenblad (38T), heerlijk schakelarm. Als ik omdraai met de wind in de rug gaat hij op de 50 en blijft hij daarop, klaar.
Mijn natuurlijke cadans is inmiddels toch echt rond de 95 tot 100. En zo'n sterke benen heb ik toch echt niet hoor.
MrAngry schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:33:
[...]

Je "probleem" is dat je nu gewoon al goede wielen hebt. Ik zou echt niet weten waarom je die zou willen inruilen.
UltraSub schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 08:58:
(Ja looks spelen voor een groot deel mee, ben ik gewoon eerlijk in).
:+
En wil ook wel wat meer aero omdat ik in een redelijk vlak gebied woon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Deze dan? Zijn en lichter en hoog en in de aanbieding: http://www.mantel.com/shimano-dura-ace-7850-c50

e; oh wacht staat alleen voor tubes, moet je effe dubbelchecken dan..

[ Voor 26% gewijzigd door MrAngry op 11-03-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
bnijssen schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 13:07:
Precies hetzelfde zat ik laatst te denken. Een bij de LBS vragen of ie wat heeft liggen. Of ik schraap wat zadeltjes van Marktplaats om te testen.
Om te beginnen ga ik er binnenkort eens een keihard zadel op zetten welke van een oude koersfiets af komt, puur om te kijken of een harder zadel beter is.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
@UltraSub gewoon ff iets meer uitgeven en de Mavic SLE's halen.
Zoveel duurder als de FFWD F6R zijn die toch niet ?
(en 150gram lichter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MrAngry schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 14:58:
Deze dan? Zijn en lichter en hoog en in de aanbieding: http://www.mantel.com/shimano-dura-ace-7850-c50

e; oh wacht staat alleen voor tubes, moet je effe dubbelchecken dan..
Alu velgrand is een must. Wil geen carbon remrand.
DDX schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:40:
@UltraSub gewoon ff iets meer uitgeven en de Mavic SLE's halen.
Zoveel duurder als de FFWD F6R zijn die toch niet ?
(en 150gram lichter)
Heb ik ook serieus overwogen. Maar:
- ik krijg geen eenduidig gewicht voor de set. Al paar keer gelezen dat ze nagewogen op 1800+ gram zitten :?
- de fairing geen onderdeel van constructie, wat enkele mindere zaken met zich meebrengt:
1. Minder stijf want langere spaken (zie ik overigens niet echt terug)
2. Spaken lopen door de fairing wat weer twee "problemen" met zich meebrengt; waterophoping die blijkbaar alleen weg te krijgen is door de bandjes te lichten. En spaken stellen moet ook zonder bandjes (vind ik ook niet spannend overigens)
Het blijft echter een mooie stijve velg. Alleen zit dat gewicht en het oppikken van vocht me wel dwars. Kijk je naar de concurrentie dan zijn die toch tikkie moderner geworden en ook nog wat goedkoper. Het mooie is dan wel weer dat hij 50 hoog is en ik dus niet meer hoef te twijfelen over 40 of 60 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Verschil gewicht kan zijn doordat banden erbij geleverd worden, dus die 1800 zal dan inclusief de meegeleverde bandjes zijn.

http://www.mantel.com/mavic-cosmic-carbone-sle
Gewicht exclusief snelspanners & banden (door Mantel Bikeparts zelf gewogen):
• Voorwiel: 733 gram
• Achterwiel: 915 gram
• Set: 1648 gram
Water nog geen ervaring mee, maar zitten wel aantal afvoergaatjes in de rand.
En als het echt ruk weer is pak ik m'n andere velgen (fr3) wel ;)

[ Voor 43% gewijzigd door DDX op 11-03-2014 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-10 22:07
Wat dacht je van de Mavic Cosmic SLS?
Zit precies tussen de 40 en 60mm in, ook qua gewicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueMotion
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:10
@kettingbladen discussie

Ik rijd nu met een shimano ultegra triple (30/39/52) waarbij ik op ht vlakke eigenlijk alleen de 39 gebruik omdat de 52 me vaak net iets te veel van het goede is. Zou ik de 52 ook (eenvoudig) kunnen vervangen voor een 50 en schiet ik daar iets mee op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Bah, sinds een paar dagen tijdens het fietsen regelmatig een (licht) zeurende pijn ter hoogte van achillespees :(. Weet niet goed waar het zo plots vandaan komt, maar iets zegt mij dat ik het beter wat laat rusten voor het erger gaat worden... Het is net zo'n heerlijk weer, grmbl.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
BlueMotion schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:40:
@kettingbladen discussie

Ik rijd nu met een shimano ultegra triple (30/39/52) waarbij ik op ht vlakke eigenlijk alleen de 39 gebruik omdat de 52 me vaak net iets te veel van het goede is. Zou ik de 52 ook (eenvoudig) kunnen vervangen voor een 50 en schiet ik daar iets mee op?
Waarschijnlijk niet echt. Het verschil tussen 52 en 50 is ten eerste minimaal, en daarnaast zullen veel versnellingen waar je op kan schakelen met zowel 52 en 50 al een equivalent hebben op het 39 blad. Niks mis mee om het buitenblad nauwelijks te gebruiken in normale omstandigheden als je een triple heb. Gebruik hem zelf ook alleen voor wind mee en afdalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
wat voor bandenspanning rijden we hier met beetje gemiddeld wegdek (stoeptegels, kinderkopjes/klinkers)?
ik weeg (nog) 90kg, en heb nu voor en achter op 8 bar staan (op nu nog 23mm bandjes, zaterdag komt er 25mm op)
Wat is wijsheid? voor naar 7-7,5 bar?

[ Voor 11% gewijzigd door NielsTn op 11-03-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ik doe tegenwoordig 7 bar erin. Dat is zat met mijn 77kg en 23mm bandjes. Als deze versleten zijn ga ik ook over naar 25mm. Voor langere ritten (zeg 80km en meer) ga je meer snelheidswinst boeken door minder vermoeidheid dan door die minimale winst in rolweerstand. Daar komt bij dat je effectieve rolweerstand over matig/wisselend wegdek alleen maar beter wordt met niet van die kneiterharde banden.
Op 25mm bandjes zou ik rustig met 6-6.5 bar rijden, rolt echt wel lekker. Met 90kg zou ik misschien een halve bar hoger gaan zitten, in ieder geval achter.

Over die velgendiscussie: als looks belangrijk zijn zouden die Cosmic's voor mij sowieso afvallen, tenzij je de stickers eraf trekt, dan gaat het nog wel. Maar FFWD vind ik toch wel een pak stijlvoller en ook qua merk iets meer spreken. Maar dat is puur esthetisch en gevoelsmatig, Mavic maakt vast wel heel goede wielen.
Heb je al naar Fulcrum gekeken? Ik heb ongeveer deze: http://www.fulcrumwheels....s/red-wind-xlr-dark-label, maar dan zonder die dure lagers, dus ook ietsje zwaarder. Prima wielen, vergelijkbaar met die 50mm clinchers van Shimano. Die trouwens ook prima zijn, zoals deze: http://www.futurumshop.nl...-c50-carbon-wielset.phtml of de duurdere en iets lichtere Dura-Ace versie. 50mm vind ik zelf ook esthetisch het mooist bij een modern oversized frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
TheLemon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:48:
Over die velgendiscussie: als looks belangrijk zijn zouden die Cosmic's voor mij sowieso afvallen, tenzij je de stickers eraf trekt, dan gaat het nog wel. Maar FFWD vind ik toch wel een pak stijlvoller en ook qua merk iets meer spreken. Maar dat is puur esthetisch en gevoelsmatig, Mavic maakt vast wel heel goede wielen.
Ik blijf in tweestrijd staan tussen Cosmic SLE en FFWD :|
Ben wel met je eens, ik neig naar FFWD voor de stijl. Is verdomd mooi/strak. En "handgebouwd", geen idee hoe waar dat is, maar als ze echt ieder wiel handmatig spaken is dat toch ook wat waard, niet?
Heb je al naar Fulcrum gekeken? Ik heb ongeveer deze: http://www.fulcrumwheels....s/red-wind-xlr-dark-label, maar dan zonder die dure lagers, dus ook ietsje zwaarder. Prima wielen, vergelijkbaar met die 50mm clinchers van Shimano. Die trouwens ook prima zijn, zoals deze: http://www.futurumshop.nl...-c50-carbon-wielset.phtml of de duurdere en iets lichtere Dura-Ace versie. 50mm vind ik zelf ook esthetisch het mooist bij een modern oversized frame.
Hmm.. Die Fulcrum's had ik nog niet gezien. Eens naar kijken.
50 mm zou inderdaad perfect zijn, jammer dat FFWD die niet meer maakt.

http://www.ffwdwheels.com...-alloy-clincher/f6r-c-se/
Zo strak, dat matzwart :9~
Of doe je dan toch weer wat wit er in, op een al erg matzwarte Isaac....
http://www.ffwdwheels.com...incher/f6r-c-white-dt240/

Of ga ik dan toch weer voor 40.
Weet je dat ik er serieus gek van wordt langzamerhand. Tijd dat ik de boel in real life ga zien bij de dealer denk ik. Morgen wordt wellicht mijn oude Ridley verkocht, opent ook weer wat extra cash :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:51

4POX

Everybody is wired

Ik fiets met een standaard Tiagra setje. Geen idee van welke tandwielen erop zitten. Ik kom vooruit.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

In principe was de verkoop van mijn Edge 500 rond, maar tijdens het resetten merkte ik dat de 'menu' knop, die toch al minder goed reageerde dan voorheen, helemaal niet meer reageerde, dus had ik de verkoop afgeblazen.
Inmiddels had ik de Edge 510 al gekocht en die zou vrijdag/zaterdag binnen moeten komen :P Tevens ben ik nu in gesprek met Garmin m.b.t. garantie afhandeling gezien ik nog nét binnen de 2 jaar zit na aankoop, gezien ik die wel graag gefixt wil hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.flowbikestore.com/image/data/Garmin/Garmin-Edge510%20Pack%20Con%20logo.jpg

En nog een nieuwe jersey voor de zomer 8) 8)
Afbeeldingslocatie: http://www.evanscycles.com/product_image/image/b23/fb0/402/126249/product_page/castelli-entrata-fz-short-sleeve-jersey.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
En dan krijg je straks een garmin 510 omdat ze de 500 niet meer maken ;)

Maar 510 is toch niet echt verbetering tov de 500 verder ? (eerder nadeel want groter, kan je net zo goed meteen de 800/810 kopen?)

Ik heb zelf gisteren garmin front mount binnengekregen/gemonteerd.
Zit toch ff wat beter dan de standaard oplossing. (en ziet er ook mooier uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 10:27:
En dan krijg je straks een garmin 510 omdat ze de 500 niet meer maken ;)

Maar 510 is toch niet echt verbetering tov de 500 verder ? (eerder nadeel want groter, kan je net zo goed meteen de 800/810 kopen?)

Ik heb zelf gisteren garmin front mount binnengekregen/gemonteerd.
Zit toch ff wat beter dan de standaard oplossing. (en ziet er ook mooier uit)
Mochten ze een 510 opsturen dan gaat die in de backup of verkoop 8) 8)

Groter boeit me niet zo eerlijk gezegd (wel dat die nu zwart is en dat beter bij mijn fiets past), en navigatie heb ik niet echt nodig gezien ik de routes vanuit huis voor bereid en een telefoon met Google maps eventueel uitweg kan bieden.
Wel vind ik het grotere kleuren touch screen, profielen, uploaden via telefoon etc wel een leuke extra.

Een front mount is gewoon super fijn, vooral bij uit het zadel klimmen... dan zie je nog wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:40
Zijn die front mounts ook van een ander merk te krijgen? Ik vind 50 euro voor een stuk plastic nogal wat centjes.

Gister trouwens maximaal test gedaan (keuring AD6 en Marmotte). Ondanks een fikse jetlag (ben dit weekend teruggekomen uit Vegas) toch best redelijke waarden. Test was op basis van 25 watt per minuut verhogen, met ademgasanalyse voor omslag bepaling.

Maximaal 450 watt / 5,5 watt per kg / 195bpm
Omslag 375 watt / 4,5 watt per kg / 185bpm
Longvolume 6,2 liter
VO2Max 60 ml/kg/min

En dat op met name lange duurtrainingen :) Van de sportarts mag ik nu echt wel zwaar werk (intervallen rond omslag / VO2max) gaan toevoegen.

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

MMUilwijk schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:03:
Zijn die front mounts ook van een ander merk te krijgen? Ik vind 50 euro voor een stuk plastic nogal wat centjes.
Ik heb er een van K-edge (€40) en die is echt de moeite waard. Rock solid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:54

Pelle

🚴‍♂️

Ik heb er vorig jaar eentje van SRAM besteld, bij Wiggle. 16 euro, perfect ding.
http://www.wiggle.co.uk/n...or-fietscomputer-met-gps/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
@jspr, @MMUilwijk, zit er ook naar te kijken, en inderdaad, die K-Edge ziet er goed uit. Schijnt als voordeel ook te hebben dat de Edge lager zit tov de rest van de mounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik heb ook die van SRAM, geen klachten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb gewoon die van Garmin op de handbar houder zeg maar. Gewoon goed in het midden en zit niet in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Goedemorgen,

Vanmorgen om 7:15 uur toen ik naar mijn werk ging zag ik iemand voorbij fietsen in een korte broek. Is dat niet wat teveel van het goede of wel te doen nu?

Zelf ga ik nog steeds met de auto naar het werk en in in de zomer altijd met de fiets. Maar als ik dit nu zie dacht ik van, wie weet kan ik al eerder met de fiets naar het werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 16:51
Aangezien vrijdag pas mijn achterwiel terug kan naar de FM, vandaag maar uurtje op de kickr. Ging best lekker.

http://www.trainerroad.com/cycling/rides/822010-Mont-Albert

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

UltraSub schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:10:
@jspr, @MMUilwijk, zit er ook naar te kijken, en inderdaad, die K-Edge ziet er goed uit. Schijnt als voordeel ook te hebben dat de Edge lager zit tov de rest van de mounts.
Afbeeldingslocatie: http://farm6.staticflickr.com/5539/11252663504_f49ac37075_z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7434/9365605233_0f7c513ed0_z.jpg

€35 Bij Wigge : http://www.wiggle.co.uk/k...er-mount-for-garmin-edge/

[ Voor 7% gewijzigd door jspr op 12-03-2014 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wat is het voordeel tegenover de Garmin op de stuurpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb die van Gamin zelf, was 40 euro.
SRAM was idd iets goedkoper, maar om nou sram logo op fiets te hebben terwijl er verder niets van sram op fiets zit ;)
M@cer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:23:
Zit wat vaster, met stuurpen mount duwde ik de Garmin soms nog wel eens opzij.
En kwa look ook iets beter ;)

[ Voor 47% gewijzigd door DDX op 12-03-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Zo... vanochtend 53km weggetraps als D1-training (doel/scope).
Ging lekker, 28km/u gemiddeld, 1 uur 55 deur-tot-deur :P naar het werk.
Heerlijk om de natuur te zien ontwaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik had vanmorgen ook beter de fiets kunnen pakken... Was zo'n ellende op de A7/A8 dat ik gisteren sneller was op de fiets dan vandaag met de auto. (Purmerend-Aalsmeer)

Gistermiddag op de terugweg vanaf het werk was het wel even afzien.. Omweggetje genomen, maar 67 kilometer met zo goed als alleen wind tegen (en ook geen vooruitzicht op wind mee) is niet echt fijn :)

[ Voor 37% gewijzigd door M@cer op 12-03-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
NielsTn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:26:
Zo... vanochtend 53km weggetraps als D1-training (doel/scope).
Ging lekker, 28km/u gemiddeld, 1 uur 55 deur-tot-deur :P naar het werk.
Heerlijk om de natuur te zien ontwaken :)
M@cer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:29:
Ik had vanmorgen ook beter de fiets kunnen pakken... Was zo'n ellende op de A7/A8 dat ik gisteren sneller was op de fiets dan vandaag met de auto. (Purmerend-Aalsmeer)
Dat dacht ik vanmorgen ook toen ik in de auto zat en die man op de fiets zag zitten. Maar om nu al met korte broek te rijden naar het werk....

NielsTn: Mag ik vragen wat jij aan had vanmorgen toen je naar je werk fietste? En hoe laat vertrok je ongeveer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

DDX schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:23:
Zit wat vaster, met stuurpen mount duwde ik de Garmin soms nog wel eens opzij.
En kwa look ook iets beter ;)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Frid0 schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:18:
Goedemorgen,

Vanmorgen om 7:15 uur toen ik naar mijn werk ging zag ik iemand voorbij fietsen in een korte broek. Is dat niet wat teveel van het goede of wel te doen nu?

Zelf ga ik nog steeds met de auto naar het werk en in in de zomer altijd met de fiets. Maar als ik dit nu zie dacht ik van, wie weet kan ik al eerder met de fiets naar het werk
Zo'n vraag is natuurlijk niet te beantwoorden. Er zijn mensen die comfortabel uren in een ijsbad zitten en bij -5 in een korte broek fietsen. Anderen hebben het in een sauna nog fris en denken pas bij 25 graden aan het uittrekken van een thermoshirt. Het is dus vrij persoonlijk allemaal. Overigens kun je natuurlijk ook met een lange broek of beenstukken fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
M@cer schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:23:
Grootste voordeel: minder ver omlaag kijken.

Wil best die K-edge bestellen, maar weet nog even niet hoe en waar die distributie box van mijn DI2 komt te zitten. Ik wacht dus nog even tot ik de nieuwe heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik had gisteren beenstukken, dikke sokken en mijn winterjack aan (ging om 06:30 weg).
's ochtends geen last gehad van de kou. 's Middags had ik wel koude voeten en miste ik mijn overschoenen wel (was om 20:00 weer thuis)

En als je het koud hebt, gewoon wat harder trappen.... Krijg je het vanzelf warm.. :X :X

[ Voor 17% gewijzigd door M@cer op 12-03-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

UltraSub schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Wil best die K-edge bestellen, maar weet nog even niet hoe en waar die distributie box van mijn DI2 komt te zitten. Ik wacht dus nog even tot ik de nieuwe heb :)
Check, je hebt ruimte genoeg gezien die onder de stuur pen hangt, en de Garmin houder er rechts naast.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7294/10248950435_83ffa530a8_z.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:45
UltraSub schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:33:
[...]

Inderdaad, je kan nu (iets meer) vooruit blijven kijken terwijl je tegelijk op de Garmin kijkt. Ook ziet er meer fancy uit. Alleen moet ik er wel rekening mee houden dat als ik in een wilde bui een band verwissel ik niet de fiets op mijn Edge zet in plaats van op het stuur. (volgens mij gaat dit net goed maar het scheelt niet veel).

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1/563655_10202837810886793_1289545768_n.jpg

Wat een mooie fiets is dat toch die Canyon Jasper _/-\o_ (Alleen mis je nou je top cap? niet bang voor water in je vork?)

[ Voor 9% gewijzigd door Rene op 12-03-2014 11:44 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Pagina: 1 ... 28 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.