Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 27 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.031 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Maar het is wel überdom om kort-kort te gaan fietsen als 't 6 graden is. Paar beenstukken kosten 15 euro, waar hebben we het over.

[ Voor 28% gewijzigd door havana op 07-03-2014 11:04 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
BertP schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:00:
Ik heb nu overigens een blanco fietsbroekje met zeem (kort&lang) maar wil nu ik een nieuwe fiets heb eigenlijk hier ook wel wat meer aan besteden. Craft, shimano ik zie verschillende merken voorbij komen, wat adviseren jullie?

Ik zag overigens in de startpost van dit topic dat het verschil met en zonder bretel eigenlijk meer een persoonlijke voorkeur is en dat je online voor €25 wel een aardig broekje hebt.

/edit

Een korte spijkerbroek sla ik voor het gemak maar even over :9
Ik zweer bij Bioracer, hier ca 7 setjes liggen (korte koersbroek, shirts, lange mouwen-shirt).
Zit perfect. Heb destijds wel voor de 'duurste' zeem gekozen

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Hoezo is het überdom? Ik ben er niet slechter van geworden hoor, alhoewel ik het 'counterfactual' natuurlijk ook niet kan weten. Om het geld gaat het al helemaal niet, ik heb ook wel wat simpels lang/lang in de kast liggen. Ieder zijn ding, dat blijkt, maar wielrennen is voor mij niet de ultieme zoektocht naar comfort. Als het even kan, fiets ik gewoon kort/kort, en die grens ligt op een graad of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:59
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:03:
Van mij hoeft dat gezwets over die €180 kostende Gabba-jasjes die je perfect zouden isoleren tegen alles wat eng is gewoon niet zo, je gaat er imo toch geen meter harder van fietsen.
Niet harder nee, maar je kan wel gewoon fietsen als het weer wat slechter is.

En kort/kort met 5 graden, ik heb het niet snel koud maar dat gaat zelfs mij te ver.

[ Voor 71% gewijzigd door DDX op 07-03-2014 11:21 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Iemand die trouwens een goede winkel kent in Utrecht (stad) zodat ik eens langs kan gaan voor wielerkleding? Lijkt me dat de intersport niet echt geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Op de Croeselaan tegenover Rabo HQ zit Cycletrend, die verkoopt veel spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:26:
Op de Croeselaan tegenover Rabo HQ zit Cycletrend, die verkoopt veel spullen.
Thanx, daar kom ik nagenoeg langs vanmiddag! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
[...]

Ja, tuurlijk. Onder een graad of 5 houdt het feest dan ook wel op, maar dat is het deze winter dan ook amper geweest, zeker niet in de kustprovincies. Na een week binnen gewerkt te hebben, vind ik het lekker om een uurtje of 2 goed door te waaien in de polder, anders ging ik wel op zo'n spinningfiets zitten in de sportschool. Van mij hoeft dat gezwets over die €180 kostende Gabba-jasjes die je perfect zouden isoleren tegen alles wat eng is gewoon niet zo, je gaat er imo toch geen meter harder van fietsen.
M.i. ga je wel degelijk harder fietsen wanneer je het lichaam enigszins op temperatuur houdt. Alle energie die je niet hoeft te verspillen aan het voorkomen van onderkoeling kun je omzetten in snelheid.

Als voorbeeld. Ik heb al diverse malen de Ronde van Vlaanderen gefietst. De ene keer met 20 graden en een zonnetje. De andere keer met een graad of 5 en de hele dag flinke regen. In het tweede geval kostte het flink wat meer energie en lag de gemiddelde snelheid beduidend lager, ondanks nog best enigszins geschikte kleding. Kortom, een geschikte temperatuur maakt zeker verschil, dat is althans mijn ervaring. Kleding heeft daar dus ook invloed op. Daarmee kun je enigszins sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door argro op 07-03-2014 11:41 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb een Assos S5 broek liggen voor de warmere dagen, welke me meer dan 100 euro gekost heeft (is nu trouwens wel voor 100 euro te kopen).
Enkele weken geleden heb ik bij Decathlon een complete outfit gekocht voor de koudere dagen van het merk btwin. Bevalt ook zeer goed en voor alles bij elkaar (lange broek, overschoenen, windjack, shirt, handschoenen) was ik net zoveel kwijt als de Assos broek :P
Ik zie wel dat de zeem in de Assos veel beter is, maar ik heb afgelopen zondag 3 uur met de goedkopere broek gefietst en dat ging prima :)

Ik heb ondertussen ook geleerd dat het bij een lange broek wel zo handig is als er ritsen zitten onderaan. Ik heb nog losse beenstukken liggen die dat niet hebben en die krijg ik altijd maar nipt over mijn voeten heen.

[ Voor 10% gewijzigd door SToRM666 op 07-03-2014 11:53 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

[...]
Van mij hoeft dat gezwets over die €180 kostende Gabba-jasjes die je perfect zouden isoleren tegen alles wat eng is gewoon niet zo, je gaat er imo toch geen meter harder van fietsen.
Als je zelf niet intensief een Gabba jersey heb gedragen bij 'enge' weerscondities kun je wat mij betreft niet zo'n oordeel geven.
Een Gabba jersey isoleert ook helemaal niet en werkt enkel als wind/water afstottend schild als je fietst. Het is net als een jas maar dan "aero" en ademend. Je 'core' moet je trouwens warmhouden met een baselayer en beweging, maar dat is bij alle kleding zo.

Ik heb tot nu toe de hele Spaanse winter (temperaturen tot +/-3 graden met koude wind boven in de bergen) mijn Gabba jersey gedragen met 1-2 base layers en Nano-flex arn/been stukken, en ik kan enkel zeggen dat het bij uitstek mijn beste technische kleding is die ik in mijn bezit heb.

Heel waarschijnlijk denk ik ook dat je reactie voorkomt uit gebrek aan budget gezien ik ook zo reageerde toen ik niet genoeg budget had, maar ik kan het mis hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 13:24

DeFeCt

je wéét toch

havana schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:03:
Moeilijk iets over te zeggen, fietsbroeken zijn nogal persoonlijk. Ik zweer bij Assos, een ander weer bij Castelli. In de goedkopere prijsklasse heb je ook nog Ultima, ik heb hier een winterbroek van en de zeem is ook prima.

Wel of geen bretellen zou voor mij een no-brainer zijn: altijd met.
Helaas is Ultima failliet dus als je nog wat tegenkomt niet te lang twijfelen :)
Sinds ik een broek met bretels heb ben ik ook om.

[edit]
Excuus, Ultima is nu van Agu
http://www.fietsmarkt.com...+van+failliet+Veltec.html

[ Voor 10% gewijzigd door DeFeCt op 07-03-2014 12:33 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Ja ik had het gelezen. Erg jammer, want Ultima maakte prima spul zonder grote logo's zoals bij Castelli gebruikelijk is.

Ik heb een paar arm- en beenstukken van Ultima en een drietal shirts. Daarnaast nog een warme winterbroek voor temperaturen rond het vriespunt of daaronder. Stuk voor stuk fijne producten voor een goede prijs.

Overigens hebben diverse webshops nog oude voorraad in de ramsj.

Dat Agu nu de eigenaar is vind ik persoonlijk erg jammer. AGU heeft voor mij toch een beetje een Dacia/Trabant imago.

[ Voor 13% gewijzigd door havana op 07-03-2014 12:47 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:46
jspr schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Ik heb tot nu toe de hele Spaanse winter (temperaturen tot +/-3 graden met koude wind boven in de bergen) mijn Gabba jersey gedragen met 1-2 base layers en Nano-flex arn/been stukken, en ik kan enkel zeggen dat het bij uitstek mijn beste technische kleding is die ik in mijn bezit heb.
I second that, de hele Nederlandse winter er mee gereden. Met enkel een Craft windstopper onderlaag en met de Gabba rij je gewoon altijd comfortabel, nooit te warm of te koud en een regenbui kan die ook hebben.

Z'n geld dubbel en dwars waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ik heb de Gabba met afritsbare mouwen, dus prima voor dit weekend als het echt wat warmer wordt 's middags.
('s ochtends nog best koud nml)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
argro schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:32:
[...]
M.i. ga je wel degelijk harder fietsen wanneer je het lichaam enigszins op temperatuur houdt. Alle energie die je niet hoeft te verspillen aan het voorkomen van onderkoeling kun je omzetten in snelheid.

Als voorbeeld. Ik heb al diverse malen de Ronde van Vlaanderen gefietst. De ene keer met 20 graden en een zonnetje. De andere keer met een graad of 5 en de hele dag flinke regen. In het tweede geval kostte het flink wat meer energie en lag de gemiddelde snelheid beduidend lager, ondanks nog best enigszins geschikte kleding. Kortom, een geschikte temperatuur maakt zeker verschil, dat is althans mijn ervaring. Kleding heeft daar dus ook invloed op. Daarmee kun je enigszins sturen.
Ik begrijp je punt, maar je kan ook gewoon eten om je energie op peil te houden en je standaardvermogens te leveren. Dat lijkt me een stuk efficienter: je kan immers sneller kcal binnenwerken dan verliezen. Pas als je in je reserves belandt doordat je dat niet genoeg gedaan hebt, zullen je prestaties verminderen. Dit punt bereik je idd wat eerder in kou dan in warmte. Overigens is het wel de vraag of je 'alle verloren energie' 1-op-1 in een hoger wattage/kg kan omzetten.

(ps. je haalt je eigen punt onderuit door te zeggen dat je geschikte kleding had én minder hard ging fietsen. Je bespreekt dan het effect van weer op prestatie, niet van kleding op prestatie. Volgende keer een anekdote met slecht weer+slechte kleding vis-a-vis slecht weer+goede kleding, thanks.)
jspr schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 11:55:
[...]

Als je zelf niet intensief een Gabba jersey heb gedragen bij 'enge' weerscondities kun je wat mij betreft niet zo'n oordeel geven.
Een Gabba jersey isoleert ook helemaal niet en werkt enkel als wind/water afstottend schild als je fietst. Het is net als een jas maar dan "aero" en ademend. Je 'core' moet je trouwens warmhouden met een baselayer en beweging, maar dat is bij alle kleding zo.

Inderdaad heb ik Gabba nog nooit gedragen en ook geloof ik best dat het de beste technische kleding is die jij in je bezit hebt. Ik denk alleen dat het effect van technische kleding bij redelijke omstandigheden zwaar overschat is, zeker op het niveau waar wij allemaal op rondfietsen. Als je het mooi vindt en er graag leuk bij wilt fietsen, moet je het natuurlijk vooral doen, maar dit doet me allemaal een beetje denken aan het hele superfood-verhaal. Het zit vooral tussen de oren, me dunkt. We hebben het nou eenmaal niet over barre omstandigheden.
Heel waarschijnlijk denk ik ook dat je reactie voorkomt uit gebrek aan budget gezien ik ook zo reageerde toen ik niet genoeg budget had, maar ik kan het mis hebben O-)
7(8)7

--

Oké, genoeg lol over de kou. Veel fietsplezier dit weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:39:
[...]
Het zit vooral tussen de oren, me dunkt. We hebben het nou eenmaal niet over barre omstandigheden.
Hangt er dus maar net vanaf wanneer je gaat fietsen.
5 graden met amper wind en geen regen is nog wel te overleven in kort/kort. (prettig is anders)
Maar 5 graden met windkracht 6 en regen ben ik toch maar blij dat ik een Gabba jack heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
DDX schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:41:
[...]

Hangt er dus maar net vanaf wanneer je gaat fietsen.
5 graden met amper wind en geen regen is nog wel te overleven in kort/kort. (prettig is anders)
Maar 5 graden met windkracht 6 en regen ben ik toch maar blij dat ik een Gabba jack heb.
Corrigeren voor wind-chill is idd wel relevant.
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~neele050/afbeeldingen/gevoelstemp1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:49:
[...]

Corrigeren voor wind-chill is idd wel relevant.
[afbeelding]
Houd dat rekening met de snelheid die je dan ook nog fietst?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Als je een rondje maakt en de wind uit een vaste richting komt, maakt dat per saldo niet veel uit.

[ Voor 159% gewijzigd door srk89 op 07-03-2014 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 13:39:
[...]

(ps. je haalt je eigen punt onderuit door te zeggen dat je geschikte kleding had én minder hard ging fietsen. Je bespreekt dan het effect van weer op prestatie, niet van kleding op prestatie. Volgende keer een anekdote met slecht weer+slechte kleding vis-a-vis slecht weer+goede kleding, thanks.)
Enigszins, maar wel bewust. Punt was dat temperatuur van belang is. Een andere ervaring is dat dit met kleding bij te sturen is, maar wel op zekere hoogte. Een Gabba of whatever is leuk. Maar als je 8 uur lang met een lage temperatuur door de stromende regen fietst, wordt je vanzelf nat en koud. Het is dus niet zozeer het punt onderuit halen, maar enigszins nuanceren.
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:15:
Als je een rondje maakt en de wind uit een vaste richting komt, maakt dat per saldo niet veel uit.
Het voordeel van wind mee is kleiner dan het nadeel van wind tegen, althans, de gemiddelde snelheid zal afnemen bij gelijke inspanning bij een constante wind.

De snelheid zonder wind van 36kmph is circa 49kmph bij 18kmph wind in de rug en circa 25kmph bij wind tegen (bij gelijke inspanning). Zonder wind leg je dus 36km af in een uur. Met wind doe je er dus bijna 5 minuten langer over. Het leuke is dat je meer snelheid wint dan verliest, maar dat de gemiddelde snelheid wel omlaag gaat.

[ Voor 31% gewijzigd door argro op 07-03-2014 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Okidoki!
argro schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 14:36:
De snelheid zonder wind van 36kmph is circa 49kmph bij 18kmph wind in de rug en circa 25kmph bij wind tegen (bij gelijke inspanning). Zonder wind leg je dus 36km af in een uur. Met wind doe je er dus bijna 5 minuten langer over. Het leuke is dat je meer snelheid wint dan verliest, maar dat de gemiddelde snelheid wel omlaag gaat.
Idd, dat is altijd het frustrerende (en fallacy) van een gemiddelde snelheid/h. Als je 10KM heen fietst met 20km/h en terug fietst met 40 km/h, is je gemiddelde snelheid geen 30, maar 26.67. Wat dat betreft is een concept als 'snelheidkilometers' een stuk vriendelijker (20*10+40*10 = 30*20).

Andere vraag:

Ik ga binnenkort n midweekje naar Zuid-Limburg om te trainen voor Amstel Gold Race. Weet iemand nog een paar leuke, maar onbekende, klimmetjes in die regio (ook NL, maar vooral BE of DE)?

[ Voor 62% gewijzigd door srk89 op 07-03-2014 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:00
Hoe staat het trouwens met ons rondje IJsselmeer???

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is genoeg animo. Dus maar datum prikken lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25722-2/DSC00984.JPG

meer foto's :
http://dl.a2000.nu/gallery/v/fiets/venom/

[ Voor 19% gewijzigd door DDX op 07-03-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 22:10

the_RJ

Banana Hammock!

Omdat het gewoon uberdom is:

- Je neemt extra risico's op blessures. Bijvoorbeeld de spieren rond de knieën zijn zeer temperatuurgevoelig, werken in de kou minder efficiënt en dan heb je grotere kans op overbelasting.
- Je prestatie en daarmee ook trainingseffect is minder bij afkoeling, die waarschijnlijk gezien dat jij het over kort-kort hebt en aangeeft dat het 'extra afzien is' grenzen aan onderkoeling. Dubbeldom
- Net als velen hier heb ik ook weleens onderkoeld moeten fietsen, tot het punt dat ik amper nog mijn vingers kon bewegen om te remmen. En het dan zelf op gaan zoeken?
- Waar train je je lichaam op, op wielrennen of op extreme omstandigheden doorstaan. Militairen trainen in extreme omstandigheden omdat ze dus ook mogelijk tegen gaan komen in hun missies. Wat heb je eraan in de zomer als het gewoon lekker warm is?
- Kosten om het op te lossen beperkt zijn tot iets van 15 euro zoals havana al zegt. Je hebt het nota bene in de kast liggen!?

Laat dit heel duidelijk zijn voor iedere beginner die dit topic leest: doe dit dus echt niet, koop op zijn minst een setje arm-/beenstukken of een lange broek (kan ook zonder zeem (schaatsbroek) en over koersbroek aantrekken). Een goed lange mouwen thermoshirt is ook zeker geen overbodige luxe, evenals iets dat de wint breekt (degelijke jas of windvanger).
Sieht gut aus!

[ Voor 8% gewijzigd door the_RJ op 07-03-2014 18:03 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
Vanmiddag de Roubaix opgehaald....
foto's zijn hier te bekijken :)

[ Voor 46% gewijzigd door NielsTn op 07-03-2014 18:17 ]

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Wit/Rood is in de mode. Zeer mooie fietsen hoor.

Zelf vind ik wit toch wel erg besmettelijk met smeer enzo. Daarom zelf voor een donkerdere kleur gekozen.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Ook mooie fiets Niels.
Wel grappig idd 2 witte fietsen op 1 dag ;)

Terwijl nieuwe mode kleur volgens mij vooral zwart is.
Fiets van mij is standaard kleur ook zwart met rood, gelukkig kan je bij Jan Janssen helemaal zelf aangeven hoe je hem wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd erg mooie fietsen, heb zelf mat zwart maar krijg je slecht schoon, volgende word toch weer glans lak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
@DDX, je vorige fiets was toch ook wit/rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
wit/zwart :

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OetnLKlVKNGOi22e9pj3EzrK/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
DDX schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:39:
Ook mooie fiets Niels.
Wel grappig idd 2 witte fietsen op 1 dag ;)

Terwijl nieuwe mode kleur volgens mij vooral zwart is.
Fiets van mij is standaard kleur ook zwart met rood, gelukkig kan je bij Jan Janssen helemaal zelf aangeven hoe je hem wilt hebben.
Heb een mat-zwarte Epic, das net zo'n crime om schoon te houden...
Nu nog de benen scheren/snoeien, wintervachtje er af, en veel D1 rijden ... (saaaaai)
verder nog niet helemaal af:
* SRAM Hydraulische remmen volgen ivm recall op 'nalevering'
* nu op 23mm vredestein, maar zodra de 25mm er is wordt die kosteloos omgewisseld :)

[ Voor 14% gewijzigd door NielsTn op 07-03-2014 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hier geen naleveringen, misschien een ander zadel monteren. (zwart met rood accent?)
Had nu de goedkoopste optie gekozen.
Geen zin om extra te betalen en dan zadel te krijgen die het toch net niet is.

Zitten mavic banden bij, achter 25mm en voor 23mm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06
Mooie karretjes hoor! Wat is er met de voorvork van die Roubaix? Zit daar een stuk plastic in ofzo?
Vet ook die Sram cranks, die zijn toch zoveel mooier dan shimano.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
MrAngry schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 18:54:
Mooie karretjes hoor! Wat is er met de voorvork van die Roubaix? Zit daar een stuk plastic in ofzo?
Vet ook die Sram cranks, die zijn toch zoveel mooier dan shimano.
De voorvork heeft net als de achterbrug 'ZERTS' inserts.
zeg maar kunststof/hardplastic/siliconen dempers die hoog-frequente trillingen wegfilteren van de rijder op slecht wegdek (hence the name: Roubaix.... niet vanwege die vlakke geasfalteerde wegen ;) )

voorbeeld/demo:
YouTube: Specialized Zertz demo

uitleg Specialized: http://www.specialized.co...nology/smoother-is-faster

[ Voor 6% gewijzigd door NielsTn op 07-03-2014 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22
Mooie fietsen mannen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, mooi spul zeg _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo garmin sensor/mount gemonteerd, klaar voor rondje morgen :)

[ Voor 5% gewijzigd door DDX op 07-03-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
En ook allebei dikke wieltjes trouwens hoor..
Ben ik ook aan het zoeken. Geduld, zoek een mooie aanbieding :)
Niet veel meer gewicht en minimaal even stijf als de huidige Ksyrium Elite. Minder makkelijk dan ik dacht, tenzij je er serieus geld tegenaan gaat smijten. Er was natuurlijk een reden dat ik die wielen anderhalf jaar geleden koos :P
Full carbon heb ik het niet op. Wil niet een bom duiten uit geven en dan billen knijpen bij langdurig dalen. Cosmic C40 geweldig maar niet te betalen. SLE zou top zijn maar ja. Ook net wat te duur.. :|

Eerst maar eens wachten op de nieuwe fiets. Vertraagd. Staat nu bij de douane. Reken maar op 10-14 dagen nog. Kut. Had gehoopt op dit weekend. Aan de andere kant, weer anderhalve maand bijna niks gedaan, zuigt ook als je dan meteen op een nieuwe stapt en denkt "valt tegen", terwijl dat gewoon aan slechte vorm ligt O-)

[ Voor 22% gewijzigd door UltraSub op 07-03-2014 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Heb het ook niet zo op wit maar dat maakt die fietsen niet meer.. Jaloers! Mooie rims :D Uitgebreid verslag na dit mooie weekend jongens ;)

Morgen hoop ik een mooie rit te doen, rond de 50 K en dan zondag 100 minimaal. Beetje benen soepel maken voor de Joop Zoetemelk Classic volgende week ;) Wel weer erg fijn om bijna heel de werkweek op de racefiets te kunnen gaan om van en naar werk te rijden.

Strava heeft nu wel wat leuks toegevoegd voor groepen, groupride events. Wel handy voor af te spreken ed. Hebben we al data in gedachte qua IJsselmeer?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Polletje openen met datums misschien ?

Nieuwe dingen op strava, ik zie ze niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
UltraSub schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:00:
En ook allebei dikke wieltjes trouwens hoor..
Ben ik ook aan het zoeken. Geduld, zoek een mooie aanbieding :)
Niet veel meer gewicht en minimaal even stijf als de huidige Ksyrium Elite. Minder makkelijk dan ik dacht, tenzij je er serieus geld tegenaan gaat smijten. Er was natuurlijk een reden dat ik die wielen anderhalf jaar geleden koos :P
Full carbon heb ik het niet op. Wil niet een bom duiten uit geven en dan billen knijpen bij langdurig dalen. Cosmic C40 geweldig maar niet te betalen. SLE zou top zijn maar ja. Ook net wat te duur.. :|

Eerst maar eens wachten op de nieuwe fiets. Vertraagd. Staat nu bij de douane. Reken maar op 10-14 dagen nog. Kut. Had gehoopt op dit weekend. Aan de andere kant, weer anderhalve maand bijna niks gedaan, zuigt ook als je dan meteen op een nieuwe stapt en denkt "valt tegen", terwijl dat gewoon aan slechte vorm ligt O-)
Oorspronkelijk zaten er 40 mm Roval clinchers op, maar mijn dealer is gecharmeerd van ZIPP en 'made me an offer I couldn't refuse'. Hele bike is custom gebouwd op basis van mijn specs en maten. En hij bracht de ZIPPs (60mm) er in, met alu-velgrand zodat je nog beetje decent kan remmen, ook bij nattigheid.
al met al ben ik net zo duur uitgeweest als een standaard Roubaix SL4 Pro Race.

Hebben jullie tips om 'in de beugels' te hangen te trainen? gewoon uren/kilometers maken en wisselen zodat je spieren in romp etc aansterken? Eerst maar eens D1 trainen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coen76
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21-09-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Het regent bijna nieuwe (witte) fuetsen. Mooie fiets Coen, waarschijnlijk hoef je minder lang te wachten dan ik 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
DDX schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 23:16:
Polletje openen met datums misschien ?

Nieuwe dingen op strava, ik zie ze niet ?
Oh jah sorry...kan alleen de admin doen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
havana schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 10:39:
Tacx Spider Team kan ik aanbevelen. Geen klemming op buizen, draaibaar en klein op te vouwen. Niet voor niks de keuze van veel professionele mecaniciens, zelfs als ze niet door Tacx worden gesponsord.
Heb jij de 3050 of de 3350? Zit er zeer zwaar te overwegen een te kopen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:55

4POX

Everybody is wired

havana schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 12:44:

Dat Agu nu de eigenaar is vind ik persoonlijk erg jammer. AGU heeft voor mij toch een beetje een Dacia/Trabant imago.
Kun je dat toelichten? Ik gebruik ook enkele Agu spulletjes. Ben er erg blij mee. Daarentegen moet ik wel toegeven dat ik het echt hele dure spul nooit heb gebruikt.

Ik kocht de Agu spulletjes omdat ik een paar jaar geleden de Rabobank mee zag fietsen. Dan kan het toch nooit verkeerd zijn heb ik gedacht.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:28

The Legend

*Plop*

Ik heb laatst een Assos S5 gekocht en gisteren voor het eerst een rondje mee gefietst (40km). Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waar iedereen zo lyrisch over is :P Ik vind de zeem in m'n Cannondale-Sugoi broek prettiger. Misschien heeft het ook wel te maken met m'n gewicht (110kg).

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
wackmaniac schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 08:26:
[...]

Heb jij de 3050 of de 3350? Zit er zeer zwaar te overwegen een te kopen.
Doen! Ik heb de 3050 en het is echt een topding. De fiets schoonmaken, zaken afstellen en ander sleutelwerk wordt er zo veel makkelijker door.

Als ik het goed zie is de 3350 de opvolger van de 3050 en is met de 3350 het grootste nadeel van de 3050, de vrij onpraktische vorm en afmeting in ingeklapte toestand, weggenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Cool. En de prijs viel ook wel mee bij futurumshop.

Vanmorgen op tijd al ff rondje gedaan met de korte broek; frisjes, maar te doen.

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Legend schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 11:01:
Ik heb laatst een Assos S5 gekocht en gisteren voor het eerst een rondje mee gefietst (40km). Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet begrijp waar iedereen zo lyrisch over is :P Ik vind de zeem in m'n Cannondale-Sugoi broek prettiger. Misschien heeft het ook wel te maken met m'n gewicht (110kg).
Ik heb ook een Cannondale-Sugoi bib en moet ook zeggen dat ie heel erg lekker zit (ik ben maar 71kg), daarom heb ik gisteren ook maar een nieuwe van Sugoi besteld, de RSE bib met FXE chamois (wat hun beste zeem is). Wou eerst ook een Assos Uno kopen, bij Belga een witte aan gehad, zat echt heerlijk maar je zag die honingraat zeem er extreem doorheen en dat zag er echt niet uit en de zwarte hadden ze niet meer in mijn maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 13:28

janklp

FortyTwo Capital

Vanmiddag een heerlijk rondje over de Utrechtse Heuvelrug gereden om even de beentjes los te trappen voor de Ontwakingstocht van de Drieberge Tourclub morgenvroeg. Wat een topweer :)

De nieuwe Canyon met Ultegra 11 speed rijdt werkelijk als een zonnetje. Alleen de wielen Aksium SL zijn wel een keer aan vervanging toe. Dat zijn (zoals ik wel wist) matige wielen. Ik ga ze maar even afraggen en een paar weken voor de Trois Ballon koop ik wel nieuwe wielen.

http://www.strava.com/activities/118642411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:54
Klein vraagje mbt jullie ervaringen met de (race)fiets in het vliegtuig.

In september fiets ik met een vriend naar Venetië (via de Reitsma route, + Stelvio :) ). Daar willen we het vliegtuig terug pakken (treviso-eindhoven ryanair), daar betalen we dan €50 extra voor. De fiets moet dan natuurlijk wel in een doos of bepaalde zak.

We zijn niet in de mogelijkheid om vooraf iets mee te nemen. We hebben Ryanair gecontacteerd ivm de verkoop van dozen/zakken ter plekke, maar ik reken niet op antwoord. Tevens hebben we een lokale fietsenboer gemaild met de vraag of hij tzt dozen voor ons heeft.

Iemand andere tips? Is er op de meeste vliegvelden zoiets te koop, of alleen bij de maatschappij zelf? (Ik lees bijv. dat KLM ze meestal heeft)

[ Voor 0% gewijzigd door frietsje op 08-03-2014 15:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 16:51
frietsje schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 15:08:

In september fiets ik met een vriend naar Venetië (via de Reitsma route, + Stelvio :) ). Daar willen we het vliegtuig terug pakken (treviso-eindhoven ryanair), daar betalen we dan €50 extra voor. De fiets moet dan natuurlijk wel in een doos of bepaalde zak.

We zijn niet in de mogelijkheid om vooraf iets mee te nemen. We hebben Ryanair gecontacteerd ivm de verkoop van dozen/zakken ter plekke, maar ik reken niet op antwoord. Tevens hebben we een lokale fietsenboer gemaild met de vraag of hij tzt dozen voor ons heeft.

Iemand andere tips? Is er op de meeste vliegvelden zoiets te koop, of alleen bij de maatschappij zelf? (Ik lees bijv. dat KLM ze meestal heeft)
case als je geld teveel hebt:
http://biknd.com/en/products/bike-travel-case/helium

tips voor het inpakken:
YouTube: How To Pack A Bike Box Like A Pro

tip: schoenen -> handbagage!

futurumshop heeft een boel verschillende cases:
http://www.futurumshop.nl...s-en-vervoer/fietskoffers

tips over meenemen van de mikmak:
http://www.dcrainmaker.co...-travel-with-my-bike.html

[ Voor 9% gewijzigd door cybermans op 08-03-2014 16:27 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
We zijn niet in de mogelijkheid om vooraf iets mee te nemen.
Ik quote mezelf even, dit is een vrij belangrijk aspect ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:18

DjVe

Hatsaflats!

Een tweetal heren van Italworks hebben hezelfde gedaan en hebben daarna het vliegtuig terug gepakt (met fietsen). Wellicht dat je die eens kan contacteren hoe ze dat gedaan hebben met de fiets?

[ Voor 3% gewijzigd door DjVe op 08-03-2014 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:18

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag weer een mooi rondje door Drenthe gemaakt, ging best lekker.
Groningen, Ydermade, zeegse, oude molen, taarlo, balloo, rolde, papenvoort, eext, annen, zuidlaren, midlaren, noordlaren, glimmen, groningen. Goed voor 75km

Nu strade bianche kijken. :)

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Vandaag weer een rondje Rottemeren (met pics) gedaan. Heerlijk weer jongens...en gewoon kort/kort...ahhh voelt echt zo lekker aan. Morgen ritje naar Sint-Philipsland gepland...hoop rond de 120 K te fietsen.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen word het wel rot weer om op te kleden. Rond 8:30 is het nog koud en rond 1300 is het een graad of 19. Maar been stukken en een jas aan. Of zou een erg dunne windbreker al voldoende zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:45
frietsje schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 16:41:
[...]

Ik quote mezelf even, dit is een vrij belangrijk aspect ;)
Tja. Dan wordt het moeijlijk. Op het vliegveld een doos regelen is lastig. Weet zeker dat de maatschappij die ook niet heeft. Zie dat je Ryan air vliegt, kijk even goed de regels na mbt dozen, inpakken aanmelden etc.

Ik zou een fiets huren. Ik heb mijn fiets nu al een aantal keer meegenomen in het vliegtuig, en zelfs met koffer gaan ze er echt niet zacht mee om. Weet niet hoe de handling agent van Ryanair met zijn spullen omgaat maar als die er hetzelfde serviceniveau als Ryanair zelf op nahouden zou ik zeker een goede koffer huren.

Ook moet je er rekening mee houden dat je wat onderdelen moet demonteren, wielen, zadel, stuur, pedalen. Nee daar.dus gereedschap voor mee en eventueel wat vet.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:09:
Morgen word het wel rot weer om op te kleden. Rond 8:30 is het nog koud en rond 1300 is het een graad of 19. Maar been stukken en een jas aan. Of zou een erg dunne windbreker al voldoende zijn ?
Als je geen armstukken hebt dan een jas. Maar beenstukken zou ik gewoon thuis laten. Benen hebben het snel warm (logisch). Alvast insmeren met zonnecreme zal ook deels helpen om je wat warmer te houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Graham op 08-03-2014 19:44 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Zo vandaag fiets ff goed getest, rondje van vorige week afgemaakt en nu wel 2 klimmetjes meegepakt. (amerongse berg en grebbeberg)
Ging erg lekker :)

Conclusie wel dat ik voor de zekerheid een andere casette achter ga monteren.
12-28 ipv 11-25 die er nu op zit, 11 (en 12) gebruik ik toch never en ik zat nu wel vaak op de 24 dus veiliger als ik dan nog ff kan doorschakelen.
Di2 schakelt perfect :)

http://www.strava.com/activities/118771240
Afbeeldingslocatie: http://dl.a2000.nu/gallery/d/25760-2/DSC_0190_1_.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 08-03-2014 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Je fiets is in ieder geval lekker ingefietst ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Graham schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:44:
[...]

Als je geen armstukken hebt dan een jas. Maar beenstukken zou ik gewoon thuis laten. Benen hebben het snel warm (logisch). Alvast insmeren met zonnecreme zal ook deels helpen om je wat warmer te houden.
Ga morgen naar mijn heimat met een vriend, voor het eerst na de winter weer klimmen. Om 0800 vertrek, 0840 op de fiets. Arm- en kniestukken. Na 20 minuten warm, even later kunnen ze uit. Als je ze hebt, gewoon gebruiken. ;)
Gaat vies afzien worden ben ik bang, maar aan de andere kant, zo mooi... ook stuk belgie mee pakken morgen. Heerlijk, die rust en geweldige views, gecombineerd met ochtendmist/nevel en zon.
DDX schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:49:
12-28 ipv 11-25 die er nu op zit, 11 (en 12) gebruik ik toch never en ik zat nu wel vaak op de 24 dus veiliger als ik dan nog ff kan doorschakelen.
Di2 schakelt perfect :)
1. Ik snap echt niet wat het is met die 11 en 12, waarom ze die er altijd op blijven gooien. Een voorbeeld, 12-25 in 11sp. Mooi. Dan ga je naar 11-28... Wat? Waarom? Waarom ineens een 11?? Of 11-32, why? Waarom een 11? Wat mis ik?

2. Neem aan dat je voorheen mechanisch schakelde. Ik wacht ook op mijn DI2, hoe groot is het verschil? Nice to have of merk je echt verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik fiets eigenlijk altijd op het middelste blad met de kleinste (11) of een na kleinste achter. Dan fiets ik ongeveer 32 km/u gemiddeld met 90 rpm. Vanmiddag had ik nog wel 1 kleiner willen hebben, op 1 of andere manier vind ik het middenblad altijd lekkerder fietsen dan het buitenblad.

Straks op mijn nieuwe fiets heb ik compact, dus zal ik wel naar het buitenblad moeten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Die Cosmics, verdomme die zijn mooi DDX, benieuwd hoe lang die remrand gaat houden (is toch exalith, niet?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
UltraSub schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:42:
2. Neem aan dat je voorheen mechanisch schakelde. Ik wacht ook op mijn DI2, hoe groot is het verschil? Nice to have of merk je echt verschil?
Reed voorheen met tiagra 3x9, groot voordeel van Di2 is dat je niet meer hoeft te trimmen.
En schakelen gaat erg simpel, geen grote slag meer nodig en je weet zeker dat hij goed op de versnelling komt.
M@cer schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:50:
Ik fiets eigenlijk altijd op het middelste blad met de kleinste (11) of een na kleinste achter. Dan fiets ik ongeveer 32 km/u gemiddeld met 90 rpm. Vanmiddag had ik nog wel 1 kleiner willen hebben, op 1 of andere manier vind ik het middenblad altijd lekkerder fietsen dan het buitenblad.
Ik kon met mijn tiagra nooit middenblad +11 achter pakken, dan liep ketting tegen grote blad voor aan.
Middenblad heb ik zelf altijd dat ik te snel naar groot blad moet. (ik rijd 95 a 100 rpm, dus boven 30 moet je dan al opschakelen)
UltraSub schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:56:
Die Cosmics, verdomme die zijn mooi DDX, benieuwd hoe lang die remrand gaat houden (is toch exalith, niet?)
Volgens mij blijft dat redelijk lang goed, maar we gaan het merken.
Op dit moment nog wel lekkere piep bij het remmen, op paar honderd meter te horen ;)
Schijnt na inremmen minder te worden. (remt wel extreem goed trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
DDX schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:13:
[...]

Reed voorheen met tiagra 3x9, groot voordeel van Di2 is dat je niet meer hoeft te trimmen.
En schakelen gaat erg simpel, geen grote slag meer nodig en je weet zeker dat hij goed op de versnelling komt.
Kom hier van Tiagra 2x 9 ;)
[...]

Volgens mij blijft dat redelijk lang goed, maar we gaan het merken.
Op dit moment nog wel lekkere piep bij het remmen, op paar honderd meter te horen ;)
Schijnt na inremmen minder te worden. (remt wel extreem goed trouwens)
Dat zeggen ze inderdaad, ben benieuwd.
Tweedehands zijn ze of niet te vinden of reteduur. Trekt bruintje ff niet, na die Isaac :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
M@cer schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 21:50:

Straks op mijn nieuwe fiets heb ik compact, dus zal ik wel naar het buitenblad moeten :-)
Een 39/11 bij 90rpm levert circa 38kmph op. Met een theoretische 10 zou dat circa 42kmph zijn. Verder is het verschil tussen midden- of buitenblad natuurlijk (bijna) 100% psychisch. Vanuit technisch oogpunt kan ik alleen maar nadelen van 39/11 bedenken, ten opzichte van bijvoorbeeld 52/15.

Met een compact kan ik overigens van harte aanbevelen om de 34 te wisselen voor een 39 o.i.d. (zo lang je op het vlakke fietst). Anders blijf je schakelen tussen binnen- en buitenblad. Tegen de tijd dat je het hooggebergte in gaat is het wel fijn om de 34 weer te monteren (of je moet gewoon heel goed zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Ik heb vandaag bijna de complete rit 39/11 gereden en had gemiddelde rpm van 85 en 32,1 km/u over 100 km. Waarschijnlijk ligt het ook aan mijn afstelling, want bij het buitenblad maakt mijn fiets gewoon teveel herrie (ratel).

Kan ik overigens zonder mijn afstelling te veranderen de 34 straks vervangen door de 39? Want dan is dat zeker wel iets wat ik ga doen met die vlakke noord-hollandse polders waar ik 90% van de tijd fiets. Het kleine blad van mijn tripple gebruik ik toch nooit.

[ Voor 37% gewijzigd door M@cer op 08-03-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06
UltraSub schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 22:20:
Trekt bruintje ff niet, na die Isaac :(
Zit hier nog een verhaal in of wah? Want zo als losse stelling is het wat vreemd :)

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Je kan gewoon een 39 (of 38) monteren ja, hoef je geen afstelling aan te doen.
Ik heb zelf op m'n nieuwe fiets een dubbel (39/53) zitten.

Als ik echt van plan ben naar hooggebergte te gaan koop ik er wel extra crank bij ;)
Wordt trouwens een 12-30 die ik erbij ga kopen :
http://www.mantel.com/shimano-ultegra-cs6700-10s
• 11/23: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23 – 206 gram*
• 11/25: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25 – 225 gram*
• 11/28: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-28 – 236 gram*
• 12/23: 12-13-14-15-16-17-18-19-21-23 – 221 gram*
• 12/25: 12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 – 235 gram*
• 12/30: 12-13-14-15-17-19-21-24-27-30 – 272 gram*
Heb nu dus een 11/25 en gisteren met klimmetjes zat ik vaak op de 21 en soms ff naar de 23.
En voor als ik ff geen lekker benen heb is iets groter kunnen schakelen dan wel zo prettig.

Wordt fiets wel 50 gram zwaarder van zie ik alleen ;)
(gisteren even gewogen zit nu op 8kg)

Net stuur nog iets naar beneden gezet en zo ff rustig ritje samen met m'n vader maken.

[ Voor 9% gewijzigd door DDX op 09-03-2014 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
M@cer schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 23:45:
Ik heb vandaag bijna de complete rit 39/11 gereden en had gemiddelde rpm van 85 en 32,1 km/u over 100 km. Waarschijnlijk ligt het ook aan mijn afstelling, want bij het buitenblad maakt mijn fiets gewoon teveel herrie (ratel).
Gemiddeld rpm wordt (doorgaans) berekend over de tijd dat je daadwerkelijk trapt. Het is dus geen gemiddelde over daadwerkelijk de gehele rit. Met mijn vorige fietscomputer (Polar) kon ik ook zien hoeveel tijd ik niet getrapt had. Dat was altijd verbazingwekkend veel. Zeker in ritten waarin het wat omhoog en naar beneden ging lag het soms wel op 15 à 20%.

Maar je kunt het vrij eenvoudig uitrekenen allemaal. De omtrek van het wiel is circa 2 meter. Verzet * rpm * 2 * 60 is dus snelheid (in m/uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Net terug van rondje met m'n vader, viel me op dat wij met 25km/u flink wat wielrenners inhaalden.
Volgens mij allemaal mensen die uit hun winterslaap gekomen zijn.

Nu ff broodje naar binnen en ff tempo ritje doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ritje 112km. Eerste 85 ging soepel. En toen kwam de man met de hamer,
http://www.strava.com/activities/118998104

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
zojuist 45km gemountainbiked, vanmiddag op weg naar mijn vriendin, goed voor ca 70km, en morgen weer terug.... die ritten op de racefiets gaan nu in D1/duur-conditie-mode, dus dat moet do-able zijn.

Vraag: de clinchers met oppompen: als je de pomp er op drukt veert het ventiel naar binnen. Hoe houd je ze tegen ? Met 60mm clincher en 80mm ventiel over, ehm... is dat 'krap an' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
MrAngry schreef op zondag 09 maart 2014 @ 00:17:
[...]

Zit hier nog een verhaal in of wah? Want zo als losse stelling is het wat vreemd :)
3100 euro neer gelegd voor die Isaac Boson DI2, excl wielen, had ik nog. Om dan nog eens dik 1000 erbij te leggen voor wieltjes, vrouwtje schiet me.. :+
(En in oktober ook al een Canyon 29er gekocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
DDX schreef op zondag 09 maart 2014 @ 12:34:
Net terug van rondje met m'n vader, viel me op dat wij met 25km/u flink wat wielrenners inhaalden.
Volgens mij allemaal mensen die uit hun winterslaap gekomen zijn.

Nu ff broodje naar binnen en ff tempo ritje doen :)
Haha ja inderdaad, ik heb letterlijk tientallen wielrenners ingehaald. Heeft ook wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frietsje
Rene schreef op zaterdag 08 maart 2014 @ 19:20:
[...]

Tja. Dan wordt het moeijlijk. Op het vliegveld een doos regelen is lastig. Weet zeker dat de maatschappij die ook niet heeft. Zie dat je Ryan air vliegt, kijk even goed de regels na mbt dozen, inpakken aanmelden etc.

Ik zou een fiets huren. Ik heb mijn fiets nu al een aantal keer meegenomen in het vliegtuig, en zelfs met koffer gaan ze er echt niet zacht mee om. Weet niet hoe de handling agent van Ryanair met zijn spullen omgaat maar als die er hetzelfde serviceniveau als Ryanair zelf op nahouden zou ik zeker een goede koffer huren.

Ook moet je er rekening mee houden dat je wat onderdelen moet demonteren, wielen, zadel, stuur, pedalen. Nee daar.dus gereedschap voor mee en eventueel wat vet.
Goed punt, maar huren zal t niet worden. Ik heb inmiddels contact met een lokale fietswinkel die voor ons dozen heeft (€20,-, € 40 incl inpakken).
De fiets opsturen via Soetens kan vanuit Venetië en kost € 121,-. Eerst schrokken we van de prijs, maar via het vliegtuig gaat het ook al oplopen... Zo zijn we wel wat zekerder van fatsoenlijk vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:03
NielsTn schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:03:
zojuist 45km gemountainbiked, vanmiddag op weg naar mijn vriendin, goed voor ca 70km, en morgen weer terug.... die ritten op de racefiets gaan nu in D1/duur-conditie-mode, dus dat moet do-able zijn.

Vraag: de clinchers met oppompen: als je de pomp er op drukt veert het ventiel naar binnen. Hoe houd je ze tegen ? Met 60mm clincher en 80mm ventiel over, ehm... is dat 'krap an' ;)
Andere pompkop gebruiken :) Heb een SKS kop die het ventiel niet naar binnen drukt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Net terug van een 140 K rit naar Zeeland en terug @ 28,8 km/h avg. Damn wat een tocht. Erg mooi weer overigens maar wel veel wind in het begin, terug ging dat een stuk beter. Nu maar even wat voedsel naar binnen gooien ter herstel...heb ik wel nodig.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Hielko schreef op zondag 09 maart 2014 @ 14:54:
[...]

Haha ja inderdaad, ik heb letterlijk tientallen wielrenners ingehaald. Heeft ook wel wat :)
Vanmiddag met m'n eigen rondje nog veel meer wielrenners ingehaald ;)
(en zelf niet, heeft ook wel wat)
Rondje haarlemmermeer gedaan, stond nog best veel wind. (kracht 4 volgens buienradar) maar lekker temperatuurtje.
Vanmorgen begonnen met knie en armstukken, armstukken vanmiddag uit gedaan, kniestukken uit was het nog net iets te koud voor.

Stuur staat volgens mij nu op prima stand. (nog 1 spacer van 1cm eronder)
En piepen van remmen begint ook al wat minder te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Uitstekend fietsweer vandaag inderdaad. Lekker van Eindhoven weer door België gevlamd.
Nu op zoek naar een opzetstuur (aerobars) vanwege triathon-ambities. Profile Design lijkt een beetje marktleider te zijn. Maar nu een vraag: Als je bijvoorbeeld kijkt naar de Profile T2+ (http://www.profile-design...obars/t2-plus-carbon.html) dan weegt de carbon variant méer dan de aluminium-versie! Wat is dan het voordeel van de carbon variant (welke uiteraard ook duurder is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Daar willen we het vliegtuig terug pakken (treviso-eindhoven ryanair), daar betalen we dan €50 extra voor. De fiets moet dan natuurlijk wel in een doos of bepaalde zak.
Hier nog wat tips:
http://www.vakantiefietse...npakken-in-een-fietsdoos/

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 16:51
Vandaar heerlijk gefietst in de ontwakingstocht... tot op 10KM voor het einde een spaak brak en mijn hele wiel krom trok. Vol goede moed pakte ik mijn alles in een tool (nooit eerder nodig gehad) om er achter te komen dat er geen spaakspanner bij zit om de andere spaken anders te spannen.

Mij maar laten ophalen en de trein terug genomen. Van de week bij de FM een nieuwe spaak er in laten zetten en de boel weer recht krijgen. Kan nu enkel op de kickr met dit mooie weer :-/

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Laatst online: 31-08 10:48
Vandaag ook de Snel Ontwakingstocht gereden. Vriend van mij was er duidelijk nog niet klaar voor, aangezien hij na 40 km de bijnaam kreeg "mijn geparkeerde collega"....

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30

sapphire

Die-hard pruts0r

DDX schreef op zondag 09 maart 2014 @ 08:15:
Je kan gewoon een 39 (of 38) monteren ja, hoef je geen afstelling aan te doen.
Ik heb zelf op m'n nieuwe fiets een dubbel (39/53) zitten.

Als ik echt van plan ben naar hooggebergte te gaan koop ik er wel extra crank bij ;)
Wordt trouwens een 12-30 die ik erbij ga kopen :
http://www.mantel.com/shimano-ultegra-cs6700-10s

[...]

Heb nu dus een 11/25 en gisteren met klimmetjes zat ik vaak op de 21 en soms ff naar de 23.
En voor als ik ff geen lekker benen heb is iets groter kunnen schakelen dan wel zo prettig.

Wordt fiets wel 50 gram zwaarder van zie ik alleen ;)
(gisteren even gewogen zit nu op 8kg)

Net stuur nog iets naar beneden gezet en zo ff rustig ritje samen met m'n vader maken.
Je rijd voor met compact toch?

Grappig, zit zelf ook te denken om een 12-30 te halen, heb nu een 11-28 en gebruik de twee kleinste eigenlijk nooit en zit wel vaak op de 24 dus tja. En die 50 gram moet ik dan maar bij mezelf aftrainen :)

Mooie fietsen mannen, wit is ook gewoon errug mooi :9

Ultegra Di2 is wel wennen maar erg fijn, heb het laatst op een Shimano demo fiets geprobeerd :)

[ Voor 4% gewijzigd door sapphire op 09-03-2014 20:05 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
Nee ik rij met dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Vandaag met een groepje van 8 (olv Martijn Muilwijk) een mooie rit over de veluwe gemaakt van 165 km.. Duidelijk verschil tussen de mensen die al wat kilometers gemaakt hadden en de ontwakers ;-)
Uiteindelijk 165km (strava challenge ;-)) met een gemiddelde van 29,5 km/u, dus best netjes.

Mooie omgeving is het toch daar, weer eens wat anders dan de oneindige polders in Noord-Holland. Zelf niet heel veel inspanning hoeven leveren en het gong allemaal vrij makkelijk, wat resulteerde in een mooie gemiddelde hartslag van 124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Kniestukken aan vanmiddag? Dan was het in Noord-Holland flink koeler dan in Utrecht denk ik. Hier was het 18 graden om 14:00u.
Om nog maar even de Gabba (e.a.)-sceptici te prikkelen: ik fietste vandaag met een dun thermoshirtje en een Gabba jersey (verder kort-kort) van 12 tot 18 graden en had het op het eind lekker warm, maar zeker niet kokend heet. Met datzelfde Gabba shirt reed ik weken geleden rond het vriespunt en/of in de regen. Enige verschil met vandaag was een dikker ondershirt en arm+beenstukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@cer wat is jou rust hartslag dan? Zit altijd een stuk hoger maar mijn rust hartslag is al 75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:16:
M@cer wat is jou rust hartslag dan? Zit altijd een stuk hoger maar mijn rust hartslag is al 75
Hartslag kan je niet echt 1 op 1 vergelijken he. Maar lijkt me niet dat je rust hartslag 75 is. Als je in bed ligt hoeveel is dan je hartslag? Bij mij < 50.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is wel in bed gemeten smorgens vroeg. Is wel relatief hoge hartslag. Heb het wel eens opgezocht schijnt nog in de categorie normaal te vallen

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2014 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:27:
Is wel in bed gemeten smorgens vroeg. Is wel relatief hoge hartslag. Heb het wel eens opgezocht schijnt nog in de categorie normaal te vallen
Kort geleden ziek geweest misschien (griep) of niet getraint?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
Vandaag mijn eerste langere tocht gemaakt, maar toch wel wat onderschat. Van waddinxveen naar west brabant. Iets meer dan 90km met 23 kmh gemiddeld. Wind stond wel echt de verkeerde kant op voor mij en richting de 3 uur fietsen begon ik toch wel wat kramp verschijnselen te krijgen in mijn bovenbenen.

http://www.strava.com/activities/119075373

Wel een heerlijk voldaan gevoel na aankomst :) Zou zo'n stuk ook wel eens met wat wind mee willen fietsen, of meerdere mensen zodat je toch eens even achter iemand aan kunt rijden. Het fietsen werkt aardig verslavend iig.

[ Voor 4% gewijzigd door Flatlinernl op 09-03-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Over kleding, vanmorgen om 08.00 vertrokken. 0830 op de fiets, ondershirt, jersey en korte broek. Armstukken gedurende eerste uur. Rest van de rit lekker kort kort, en bij vlagen al warm. Die nieuwe Aeon helm koelt wel lekker zeg.
Moet overigens zeggen dat ik het al snel warm heb. Rond 7 graden is ondershirt (mouwloos), arm en kniestukken. Rond 10 gaan de kniestukken al uit, armstukken afhankelijk van hoe zonnig/winderig, maar rond 13/14 graden rij ik kort. Althans zeker bij klimmerige ritjes.
Lekker gereden vandaag zeg, wat een weertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:36:
[...]

Kort geleden ziek geweest misschien (griep) of niet getraint?
Nee niet ziek geweest, en redelijk doorgetraind, wil toch nog eens een sporttest doen misschien dat die een reden weten waarom hij hoog is. Ondanks sporten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 16:46
Ik zit nog steeds te kijken naar een goede gereedsschapset. Iemand ervaring met Trivio?

https://www.mantel.com/trivio-starter

Is dat kwalitatief goed spul en ontbreekt hier iets cruciaals?
Ik heb een Shimano 105/ultegra triple fiets.

Doel is o.a. vervangen van casette, ketting, crank etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Ascension op 09-03-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
Verwijderd schreef op zondag 09 maart 2014 @ 21:16:
Net mijn hartslag in bed gemeten met iphone app en dan is mijn hartslag 47 bpm

Pagina: 1 ... 27 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.