Omdat het gewoon uberdom is:
- Je neemt extra risico's op blessures. Bijvoorbeeld de spieren rond de knieën zijn zeer temperatuurgevoelig, werken in de kou minder efficiënt en dan heb je grotere kans op overbelasting.
- Je prestatie en daarmee ook trainingseffect is minder bij afkoeling, die waarschijnlijk gezien dat jij het over kort-kort hebt en aangeeft dat het 'extra afzien is' grenzen aan onderkoeling. Dubbeldom
- Net als velen hier heb ik ook weleens onderkoeld moeten fietsen, tot het punt dat ik amper nog mijn vingers kon bewegen om te remmen. En het dan zelf op gaan zoeken?
- Waar train je je lichaam op, op wielrennen of op extreme omstandigheden doorstaan. Militairen trainen in extreme omstandigheden omdat ze dus ook mogelijk tegen gaan komen in hun missies. Wat heb je eraan in de zomer als het gewoon lekker warm is?
- Kosten om het op te lossen beperkt zijn tot iets van 15 euro zoals havana al zegt. Je hebt het nota bene in de kast liggen!?
Laat dit heel duidelijk zijn voor iedere beginner die dit topic leest: doe dit dus echt niet, koop op zijn minst een setje arm-/beenstukken of een lange broek (kan ook zonder zeem (schaatsbroek) en over koersbroek aantrekken). Een goed lange mouwen thermoshirt is ook zeker geen overbodige luxe, evenals iets dat de wint breekt (degelijke jas of windvanger).
Sieht gut aus!
[
Voor 8% gewijzigd door
the_RJ op 07-03-2014 18:03
]