Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Omdat het een toelichtend geval is waarmee de door ons beide onderschreven stelling onderbouwd wordt.
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Plus ik vind het gesuis van de wind/fiets heerlijk om naar te luisteren
Overigens net nog wat grappigs meegemaakt. De weg uit mijn werk is een relatief recht stuk met af en toe een oversteek of bocht. Vrij snel nadat ik wegreed haalde ik een racefietser in en die besloot vlak achter me te gaan rijden uit de wind. Nou gaat mijn scooter +/-40km/u dus opzich mooi tempo uit de wind.
Bij het eerste stoplicht gelijk maar gezegd welke kant ik opging en dat hij best achter me mocht rijden, dus 10km voor windvanger gespeeld. Als je elkaar toch even kan helpen
Was een jonge jongen (+/-16 ofzo?) op een mooie Ridley met hoge Zipp wielen, mooi fietsje
[ Voor 47% gewijzigd door sapphire op 04-03-2014 16:43 ]
Read the code, write the code, be the code!
Een melkboer is hemels. Die apparaten kunnen niet harder dan 45 KM per uur.wackmaniac schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:55:
Wil ook nog wel eens aanhaken bij een brommer of scooter, maar doorgaans laten ze duidelijk merken hier niet van gediend te zijn. Soms heb je de mazzel dat ze het wel prima vinden en dat is het heerlijk doortimmeren
92 km / 30.4 gemiddeld
http://connect.garmin.com/activity/455086427
En meestal vinden ze het wel leuk als je achter ze komt hangen. (schuin erachter zodat je nog kan uitwijken indien nodig, echt direct erachter doe ik eigenlijk nooit)
Brommer doe ik niet eens een poging, die gaan 50+
Terwijl snorscooters meestal 35 a 45 gaan, wat leuk tempo is.
[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 04-03-2014 17:37 ]
Gisteren mijn nieuwe fiets besteld, een Canyon CF SL 9.0 met de nieuwe Ultegra Groep.
Lang getwijfeld tussen een Wilier, Pinarello en deze fiets, maar je krijgt gewoon veel fiets voor je geld en bovendien alle testen zijn lovend over deze fiets. Nu nog wachten tot eind mei tot hij binnen komt.

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 04-03-2014 22:38 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Verwijderd
De tempo's en afstanden die hierboven voorbijkomen haal ik echter nog lang niet
Vanavond lekker rondje in het donker gemaakt.
Ging lekker, alleen van Alkmaar naar Egmond hadden ze fietspad opgeheven ivm werkzaamheden en moest je afwisselend betonplaten/aarde rijden.
Tip om die weg dus voorlopig niet te nemen.
http://www.strava.com/activities/117802867
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
En mijn lamp verlicht de weg prima, dus dat is het probleem niet.
En idd lekker zo 's avonds rijden.
Vandaag eerste kilometers van het jaar gemaakt. Viel wel een beetje tegen, in september m'n laatste rit gemaakt en in september/oktober een aantal keren op de Tacx gezeten. Maar dat gaat al heel snel vervelen.
Bij korte sprintjes verzuurde ik vrijwel direct, dus daar ga ik weer hard aan werken.
Rondje van 40km gemaakt met een gemiddelde van 27.2km/h.
http://app.strava.com/activities/117675705
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Vraagje, nu het weer lekker weer is en s'morgens ook al op tijd licht is ben ik ook weer van plan om te gaan fietsen. Wil weer naar mijn werk gaan fietsen s'ochtends. Is zo ongeveer 30km per keer. Dus fiets dan elke dag 60km. Is toch iets, beter dan zoals nu elke dag met de auto naar het werk.
Normaal moet ik er in Maart nog niet aan denken, veelste koud nog enzo. Maar volgens mij is het vanaf deze week wel te doen. Zijn er meerder die het doen, en kan het al? Of is het echt muts op, handschoenen aan etc etc?
Ik heb ook (nog) geen verlichting op mijn racefiets, dus fiets alleen als het al licht is. Volgens mij is het wel zo rond 6:45 a 7 uur licht buiten, toch?
Lange handschoenen zoek ik nog, kort is nog wat te koud. Welke heb jij?havana schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:07:
Heerlijk weertje!Lekker gefietst met zomerschoenen en ZONDER winterjack en lange handschoenen !
![]()
92 km / 30.4 gemiddeld
http://connect.garmin.com/activity/455086427
Rond 7 uur is het echt al goed licht.Frid0 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:34:
Goedemiddag,
Vraagje, nu het weer lekker weer is en s'morgens ook al op tijd licht is ben ik ook weer van plan om te gaan fietsen. Wil weer naar mijn werk gaan fietsen s'ochtends. Is zo ongeveer 30km per keer. Dus fiets dan elke dag 60km. Is toch iets, beter dan zoals nu elke dag met de auto naar het werk.
Normaal moet ik er in Maart nog niet aan denken, veelste koud nog enzo. Maar volgens mij is het vanaf deze week wel te doen. Zijn er meerder die het doen, en kan het al? Of is het echt muts op, handschoenen aan etc etc?
Ik heb ook (nog) geen verlichting op mijn racefiets, dus fiets alleen als het al licht is. Volgens mij is het wel zo rond 6:45 a 7 uur licht buiten, toch?
Maar rond half 7 is de schemer al voldoende dat je zelf iets kan zien, echter je moet dan nog wel licht voeren om te voldoen aan de wet dat je gezien moet kunnen worden.
Wat betreft kleding, tja is persoonlijk en ook afhankelijk van het weer. Vanmiddag is het heerlijk 11 graden, maar vannochtend rond 7:15 was het gewoon vrolijk 1 graad. Je ontkomt er dus niet aan om verschillende kleding mee te nemen voor heen en terug rit.
* Griffin kan trouwens niet wachten op zaterdag, 15 graden en de eerste rit van het seizoen.
Ik gebruik dunne hardloophandschoentjes van Decathlon, gewoon onder m'n gewone wielerhandschoentjes.Graham schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:47:
[...]
Lange handschoenen zoek ik nog, kort is nog wat te koud. Welke heb jij?
Reden hiervoor is dat vrijwel iedere andere handschoen voor mij simpelweg veel te warm is. Je krijgt eerst heerlijk warme handen, vervolgens zweethanden en daarna ijskoude handen.
De hardloophandschoentjes zijn erg dun en er waait flink wat lucht doorheen en daardoor worden je handen niet nat.
Bedankt voor je snelle antwoord.Griffin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:57:
[...]
Rond 7 uur is het echt al goed licht.
Maar rond half 7 is de schemer al voldoende dat je zelf iets kan zien, echter je moet dan nog wel licht voeren om te voldoen aan de wet dat je gezien moet kunnen worden.
Wat betreft kleding, tja is persoonlijk en ook afhankelijk van het weer. Vanmiddag is het heerlijk 11 graden, maar vannochtend rond 7:15 was het gewoon vrolijk 1 graad. Je ontkomt er dus niet aan om verschillende kleding mee te nemen voor heen en terug rit.
* Griffin kan trouwens niet wachten op zaterdag, 15 graden en de eerste rit van het seizoen.
Half 7 ben ik nog niet op pad, maar 7 uur wil ik toch wel weg gaan rijden van huis. En werk dan tot een uurtje 17 a 17:30 dus zo rond 17:30 uur fiets ik dan weer naar huis.
Kwa kleding heb ik, thermoshirt, korte pijpen wielrennersbroek, wielrennersshirtje met korte mouwen en dan sokken en de schoenen. Nu heb ik wel via Decathlon van die zwarte "warmers" gekocht. Hiermee kan ik dan een lange broek maken en/of een shirt met lange mouwen maken. Dat moet wel voldoende zijn denk ik zo. En heb dan ook nog wel een soort jack/regenjack wat ik eventueel aan kan doen. Dus kwa kleding moet het wel goed zitten lijkt mij. Moet ook oppassen dat je neit te warm kleed, want dan kom ik zeiknat van de zweet aan op mijn werk. Wil ik ook niet.
Weekend word top weer he. Helaas kan ik zelf niet fietsen, zins de kleine, 2 maanden oud nu, is het veel plannen en regelen en veel dingen, sport laten op t moment
Ik draag een lange broek en shirt met lange mouwen, dun jackje eroverheen.
Nadeel is wel met de temperaturen 's ochtends soms nog richting het vriespunt dan vallen mijn tenen er zowat af na de rit. In dat geval zou een overschoen geen kwaad kunnen om de wind uit je schoenen te houden. Een warme douche lost dit gelukkig snel op.
Thermoshirt + 1 shirtje eroverheen is met de huidige temperaturen 's ochtends nog echt te koud. Ik zou aanraden: een thermoshirtje in combinatie met iets dat in ieder geval windstoppend is.Frid0 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:24:
Kwa kleding heb ik, thermoshirt, korte pijpen wielrennersbroek, wielrennersshirtje met korte mouwen en dan sokken en de schoenen.
Ik heb nog een soort regenjack van de Decathlon. Dat houdt niet alleen regen tegen lijkt mij maar ook wind, toch? Kan ik die misschein nog aan doen...Pelle schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:39:
[...]
Thermoshirt + 1 shirtje eroverheen is met de huidige temperaturen 's ochtends nog echt te koud. Ik zou aanraden: een thermoshirtje in combinatie met iets dat in ieder geval windstoppend is.
Heb wel een wintstopper, maar dat is zo zwart fleece. Dat is niks voor op de fiets
Mijn ketting gaat er altijd random weer op. Nog nooit merkbaar problemen mee gehad. Kan mij ook niet echt voorstellen dat het uitmaakt.4POX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:16:
Gisteren ketting smeren. Even op en neer bewegen. Klinkt alsof ik een zandtaartje aan het eten ben.
Vandaag een fles lampenolie gekocht. Moet de ketting na het schoonmaken er op dezelfde manier weer op? En hoe markeer ik dat? De ketting kan er op vier verschillende manieren op.
Wat licht betreft, koop een setje bij de action voor 5 euro, dan ben je in ieder geval zichtbaar. Voor kleding wordt het lange broek in winterjack. En dan even kijken hoe het op de terugweg gaat.
@Havana. Goede tip van de handschoenen. Dat ga ik ook ff proberen, zit inderdaad vaak te klooien met die lange handschoenen die bovendien behoorlijk meuren
Bepaalde kettingen (waaronder sommige van Shimano) hebben officieel wel een rij-richting. Dat komt doordat sommige kettingen asymmetrisch zijn. Bij andere (zoals KMC) maakt het niet uit. Ik heb me er zelf nog nooit druk over gemaakt.4POX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:16:
Gisteren ketting smeren. Even op en neer bewegen. Klinkt alsof ik een zandtaartje aan het eten ben.
Vandaag een fles lampenolie gekocht. Moet de ketting na het schoonmaken er op dezelfde manier weer op? En hoe markeer ik dat? De ketting kan er op vier verschillende manieren op.
Ik pleur de boel in een oude bidon (met schroefdop), laag lampenolie erin, even laten weken, goed schudden. Ketting paar keer door een handdoek halen, opnieuw monteren. Vervolgens smeren en klaar.
[ Voor 22% gewijzigd door havana op 05-03-2014 14:13 ]
Staat nu te weken. Het knisperde zandgeluid is een stuk minder. Zometeen weer op de fiets. Twijfel of ik er zomer of winter olie opdoe. Kan het wel in de teflon zetten. Over twee weken kan er tien cm sneeuw liggen. Het onvoorspelbare van het Nederlandse klimaat.havana schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:11:
[...]
Bepaalde kettingen (waaronder sommige van Shimano) hebben officieel wel een rij-richting. Dat komt doordat sommige kettingen asymmetrisch zijn. Bij andere (zoals KMC) maakt het niet uit. Ik heb me er zelf nog nooit druk over gemaakt.
Ik pleur de boel in een oude bidon (met schroefdop), laag lampenolie erin, even laten weken, goed schudden. Ketting paar keer door een handdoek halen, opnieuw monteren. Vervolgens smeren en klaar.
Ik kan een smering als SquirtLube aanbevelen. Olieachtige smeermiddelen hebben de vervelende neiging een kleverige ketting op te leveren die nog net geen zand en andere narigheid letterlijk aantrekt, maar het wel goed vasthoudt. Na één rit is de ketting dus weer zo zwart als roet, die je alleen maar schoon krijgt met een nieuwe lampenoliesessie. Met SquirtLube o.i.d. maak je met een droge doek de ketting weer nagenoeg helemaal schoon.4POX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:21:
[...]
Staat nu te weken. Het knisperde zandgeluid is een stuk minder. Zometeen weer op de fiets. Twijfel of ik er zomer of winter olie opdoe. Kan het wel in de teflon zetten. Over twee weken kan er tien cm sneeuw liggen. Het onvoorspelbare van het Nederlandse klimaat.
Om 7 uur heb ik vanmorgen m'n verlichting uitgezet, was al dusdanig licht dat dat wat mij betreft niet meer nodig was. Kleding is in deze periode inderdaad wel wat vervelend. Overschoenen zijn me te warm, maar de (zomer)schoenen zijn zonder eigenlijk net wat te fris, dus de tenen waren blij met een warme douche. Zelfde geldt voor kleding voor het aantal en dikte van de shirts/jas. Droeg vanmorgen een sweatshirt met lange mouwen, als 2e laag een craft trui en een dun jasje. Eigenlijk net wat te warm, terwijl het zonder die trui weer te koud is.Griffin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:57:
[...]
Rond 7 uur is het echt al goed licht.
Ik maak een boterhamzakjes ijzertje er aan vast. Ik weet dat die naar voren liep, dus zo zet ik hem er ook weer op. Niet op zijn kop leggen regel ik door te kijken naar de lettertjes op schakels4POX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:16:
De wijzen komen uit het Oosten!
Tsja, ik heb de R088's maar het zijn mijn eerste (ik fiets pas een paar maanden) en heb dus geen ervaring met iets anders. Wat mij vooral opvalt is dat ik na een uurtje problemen krijg met de doorstroming, met enigszins tintelende en koude tenen tot gevolg. Maar misschien moet ik na de eerste paar km gewoon de clips een tikkie losser zetten ofzo. Daarnaast zijn het gewoon stijve zolen met ventilatieopeningen en kunststof bovenwerk.pjlgt schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:35:
Wie heeft er ervaring met de Shimano R088 schoenen? Draag nu eigenlijk altijd gewoon mijn MTB schoenen (foei), maar wil toch wel eens naar een setje raceschoenen toe incl. SPD-SL (540) pedalen. Of nog andere tips?
(Als iemand preciezere vragen kan stellen wil ik die nog best beantwoorden.)
Verwijderd
@Gran Canaria gangers
Hoe deden jullie dat met banden oppompen? Elke morgen even een ritje langs Free Motion? Of heb je je eigen pomp meegenomen, ik ben bang dat mijn Blow Joe niet echt in de koffer gaat passen
Tintelende tenen kan ook komen doordat de schoenplaatjes niet goed gepositioneerd zijn. De bal van de voet moet in het verlengde van de as van het pedaal liggen. Als dat niet zo is, kan dat tintelende / slapende tenen tot gevolg hebben.BeF-Bacchus schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:06:
[...]
Tsja, ik heb de R088's maar het zijn mijn eerste (ik fiets pas een paar maanden) en heb dus geen ervaring met iets anders. Wat mij vooral opvalt is dat ik na een uurtje problemen krijg met de doorstroming, met enigszins tintelende en koude tenen tot gevolg. Maar misschien moet ik na de eerste paar km gewoon de clips een tikkie losser zetten ofzo. Daarnaast zijn het gewoon stijve zolen met ventilatieopeningen en kunststof bovenwerk.
(Als iemand preciezere vragen kan stellen wil ik die nog best beantwoorden.)
Ik ken de R088 verder niet, maar het is volgens mij een instapmodel van Shimano. Daar ga je geen miskoop aan doen lijkt mij. Vanzelfsprekend is wel van belang dat de schoen goed past.
Is model waar je 1 gesp hebt, de echte instap modellen hebben alleen klittenband.
Even lopen lezen over SquirtLube. Iedereen is enthousiast. Het nadeel is dat je het blijft gebruiken. Dus ik zou het meerdere keren per week opnieuw moeten aanbrengen. De hele winter heb ik Finish Line - Wet Lubricant gebruiktNoepZor schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:03:
Zijn alle drie op basis van teflon (PTFE is een ander woord voor teflon). Maar ziet er uit als een droge smering, zal vast wel goed smeren en vuil aantrekken valt ook nog wel mee. Het ergst is echt vet, daar plakt alles aan.

Hoe mal het weer de afgelopen maanden is geweest. De ketting bleef goed lopen. Alleen wat een ongelofelijk tering bende trekt het mee. Zelf als zit er een lading zand tussen de ketting. Het blijft lopen. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat er zoveel zooi op het loopwerk blijft zitten. Elke week een doek vol met zwarte drap.
Zometeen even naar een LBS lopen. Het experiment mag beginnen.
Op de racert alleen squirtlube, ja je blijft het gebruiken, maar who cares. Loopt lekker en blijft schoon.
/edit
En misschien een dooddoenertje hier, maar toch:
Wie heeft er chinese wielen hier? Wat mij opvalt is dat er overal op internet meteen flamewars ontstaan, en dat de trend die ik er uit haal negatief was. Maar meeste posts vind je van 2011-2012. Daarna wordt het een stuk stiller. Als ik daar de theorie op los laat dat mensen alleen negatieve ervaringen posten op het net (met alles, niet alleen fietsen), dan zou het een conclusie zijn dat het nu met generatie 3 alweer wel anders zou kunnen zijn.
[ Voor 79% gewijzigd door UltraSub op 05-03-2014 15:53 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Grappig ik heb gewoon de hele week doorgereden zonder maar 1x te pompen...MrAngry schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:19:
Regelmatig langs de free motion en verbaasd zijn dat ik op Gran Canaria blijkbaar 2 bar per dag verloor.
Damn wat voelde dat als een pak slaag krijgen
Ketting schoon makenmet een doek, op elke schakel een klein druppeltje, een stukje fietsen op de rollers en lekker doorschakelen, afnemen met een doek en klaar.
Die test voel je wel ja inderdaadcybermans schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:22:
Zo dat was een uurtje op de kickr. Van Trainerroad de 20 minuten FTP test gedaan (incl warm draaien en intervals is de test een uur). Ging even mis, dus bestaat uit 2 sessies. Zweten als een otter, meer dan een liter weggetikt, waarbij alleen water toch niet heel relaxed meer was (lang leve de vriendin die mij van bidon isostar voorzag).
Damn wat voelde dat als een pak slaag krijgen
Ik ben erg blij met de Kickr, vooral ook in combinatie met Trainerroad en de Sufferfest video's. Ik ben deze week begonnen aan het novice 10 weken-plan; de eerste twee sessies zitten er op. Als ik zo in het ritme kom, wordt het t.z.t tijd om mijn mtb aan te vullen met een racefiets
Verwijderd
Dat moet inderdaad veel harder kunnen zelfs met 61kgTrenchdog schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:43:
[...]
Die test voel je wel ja inderdaadHeb zelf sinds vorige week maandag ook een Kickr, en kwam uit op een FTP van 153 (2,5 per kilo)... Daar kan aan gewerkt worden
Btw alternatief voor TrainerRoad is PerfPro Studio. Kun je zelf trainingen maken (of bestaande routes importeren) en ook Sufferfest of andere video's in afspelen. Voor mij het beste wat op dit moment beschikbaar is.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 17:23 ]
165W, 1.99W/kgTrenchdog schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:43:
[...]
Die test voel je wel ja inderdaadHeb zelf sinds vorige week maandag ook een Kickr, en kwam uit op een FTP van 153 (2,5 per kilo)... Daar kan aan gewerkt worden
![]()
Ik ben erg blij met de Kickr, vooral ook in combinatie met Trainerroad en de Sufferfest video's. Ik ben deze week begonnen aan het novice 10 weken-plan; de eerste twee sessies zitten er op. Als ik zo in het ritme kom, wordt het t.z.t tijd om mijn mtb aan te vullen met een racefiets
nog een lange weg te gaan. vanwege 2 sporten ben ik wat huiverig om een plan te gaan starten, dus ga ik wat losse trainingen doen
Mijn fiets heeft ook door dat hij vervangen gaat worden, heeft in tijden niet zo soepel gelopen
http://app.strava.com/activities/118020495
[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 05-03-2014 20:43 ]
Nevel/Mist geeft leuk effect in polder.
http://www.strava.com/activities/118041101
Heb gewoon tot ergens volgens weekend geen tijd om te rijden, krijg serieus lichte ontwenningsverschijnselen bij de gedachte alleen al
Politie zegt vervolgens dat het voor de wet geen aanrijding is, en dat er van een VPO (Verlating Plaats Ongeval) dus geen sprake kan zijn. Ben ik mooi klaar mee, want de politie zelf gaat er daarom vermoedelijk ook geen vervolgactie aan knopen.
Geluk bij een ongeluk is dat ik niet op een dure racefiets zat, want dan was de niet te verhalen schade waarschijnlijk nog een stuk groter geweest. Maar ik baal wel stevig, al was het maar omdat er geen manier lijkt te zijn om het recht aan je zijde te krijgen, wanneer iemand in een ongeval waarbij geen motorvoertuig is betrokken er gewoon straffeloos vandoor kan gaan.
Zou een mooie boel worden als ik iedereen op straat zonder opzet zou mogen verwonden en/of schade toebrengen zonder hem schadeloos te stellen, zolang ik dat maar niet met een motorvoertuig doe.
Vent had wel het goede adres opgegeven (stond op z'n verblijfsvergunning), en het goede telefonnummer (direct getest), maar reageerde na inschatting van de schade niet meer op telefoontjes.Hoe was je schade bij de vorige aanrijding uiteindelijk afgehandeld?
Uiteindelijk 2 keer langs gegaan, hij bleek niet thuis. De tweede keer (na een paar weken) lag er een ontzettende berg post in z'n brievenbus, dus mijn vermoeden was dat hij terug naar Marokko is verhuisd. Ook typisch geval van sneu, weten dat je binnen een week toch het land uit bent dus je vervolgens nergens druk om maken.

Dat is het nadeel van in/nabij een grote stad wonen.. zonder iedereen over 1 kam te willen scheren is de kans dat je een aso uit een minderheidgroepering treft een stuk groter dan wanneer je lekker over een polderweggetje of in het bos aan het rijden bent.
[ Voor 24% gewijzigd door Pelle op 06-03-2014 11:30 ]
Die van mij is vertraagd
Had ook gehoopt dit weekend te kunnen rijden, maar ik verwacht niet dat dat er nog in zit...
Lekker hoor... Nu een racestuur?DDX schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:34:
Fiets is binnengekomen bij fietsenmaker, morgenmiddag of zaterdag ophalen
En ja met racestuur nu.
en jaaaa...f'oto's volgen
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
havana schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:18:
Wederom prima weer. Niet zo mooi als voorspeld, maar wel de moeite waard. Racer mee naar t werk genomen en tussen de bedrijven door even 90 km afgehaspeld. Weer viel iets tegen, maar kon ermee door.

Lopend omgekeerd en mijn meissie gebeld of ze me op kon halen zodat ik weer kon switchen naar de auto.
Vanavond maar eens kijken waar het nou mis gaat..
[ Voor 3% gewijzigd door jspr op 06-03-2014 16:49 ]
Maar had je niet een binnenbandje kunnen regelen bij een fietsenmaker ?
[ Voor 37% gewijzigd door DDX op 06-03-2014 16:52 ]
http://www.sporza.be/cm/s...rs_Login?playlist=7.39499
Laatst ook eens gewoon een plakker gebruik. Eigenlijk voor kleine gatjes werkt dat prima. Je moet ook niet je hele band eruit halen wat wel fijn is. Moet natuurlijk wel makkelijk het gat kunnen vinden...luisteren/nat maken werkt goed.
Vandaag nog een lekker stukje gereden op de fiets van uit werk naar huis via Rottemeren, rond 4 uur vertrokken...tegen 6 uur thuis. 43 K op rustig tempo, wel wat wind.
[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 06-03-2014 19:27 ]
Verwijderd
heel leuk stukje!cybermans schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:36:
binnenkort Kenianen in de tour?
http://www.sporza.be/cm/s...rs_Login?playlist=7.39499
Gok op een steentje in je buitenband laten zitten bij het eerste lekje....dat had ik namelijk vorig jaar ook met een tochtjeM@cer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:20:
Vanmorgen voor het eerst dit jaar weer op de fiets naar mijn werk.. Dat was dus geen succes.. Na de pont over het IJ binnen 1 kilometer 2x lek gereden en dus geen reserveband meer om te gebruiken.
Lopend omgekeerd en mijn meissie gebeld of ze me op kon halen zodat ik weer kon switchen naar de auto.
Vanavond maar eens kijken waar het nou mis gaat..

[ Voor 119% gewijzigd door PWM op 06-03-2014 22:56 ]
Verwijderd
krijgen we soms extra korting bij fiets-sticker site?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 21:40 ]
http://www.strava.com/activities/117954119
http://www.strava.com/activities/117954099
http://www.strava.com/activities/118327958
In Vegas zelf rijden is niet heel erg leuk. Lange rechte wegen met veel stoplichten die bizar lang op rood blijven staan. Eenmaal buiten de stad wordt het landschap snel veel mooier, maar de Amerikanen hier houden niet van bochten. In de klim naar Mt Charleston zitten over 24km welgeteld 5 echte bochten. Dat is mentaal wel slopend.
Desalniettemin: aanrader als je ooit in Vegas bent om een fiets te huren en te gaan rijden. De Hooverdam is ook goed bereikbaar per fiets schijnt
Everytime I suffer I become a better man because of it
Respect! Heb je ook nog wat van de conferentie gezien?MMUilwijk schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 02:16:
Zo. Weekje Vegas achter de rug waarin ik drie aardige ritjes heb kunnen doen.
Edit: 38 eurootjes is niet veel geld voor een mooi shirt ....
Edit 2: shirt is volgens mij al uitverkocht, link werkt niet meer
[ Voor 42% gewijzigd door wackmaniac op 07-03-2014 08:45 ]
Kort/kort kan misschien 's middags maar 's ochtends en eind van dag is het nog best koud.BertP schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:22:
Wie gaat er morgen rijden? Vooral benieuwd wie al in kort kort gaat
Misschien dat ik armwarmers uit de kast haal, maar iig nog gewoon lange broek.
Rare manier van afzien.. Trek je ook te kleine schoenen aan om het afzien nog wat te vergroten?srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:31:
Morgen ivm tijdgebrek een kort ritje, zondagmiddag wel een lange. Probeer altijd kort/kort te gaan, voor mij is afzien onderdeel v/h spelletje. Moet toegeven dat deze winter dat ook wel toestond.
Nee.argro schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:01:
[...]
Rare manier van afzien.. Trek je ook te kleine schoenen aan om het afzien nog wat te vergroten?
Zo kun je ook afzien.argro schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:01:
[...]
Rare manier van afzien.. Trek je ook te kleine schoenen aan om het afzien nog wat te vergroten?
Tnx! nooit aan gedacht dat je die dingen los kan kopen (overigens kon ik geen nederlandse shop vinden)
Vanwege een opkomende knieblessure dit weekend helaasch niet op de fiets
Raar... Is zo gek nog niet
Je kan ook gewoon heeeeeeeel hard fietsen om af te zien ipv sneeuwballen te kweken...srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:31:
Morgen ivm tijdgebrek een kort ritje, zondagmiddag wel een lange. Probeer altijd kort/kort te gaan, voor mij is afzien onderdeel v/h spelletje. Moet toegeven dat deze winter dat ook wel toestond.
Ik zag overigens in de startpost van dit topic dat het verschil met en zonder bretel eigenlijk meer een persoonlijke voorkeur is en dat je online voor €25 wel een aardig broekje hebt.
/edit
Een korte spijkerbroek sla ik voor het gemak maar even over
[ Voor 8% gewijzigd door BertP op 07-03-2014 11:00 ]
Wel of geen bretellen zou voor mij een no-brainer zijn: altijd met.
Ja, tuurlijk. Onder een graad of 5 houdt het feest dan ook wel op, maar dat is het deze winter dan ook amper geweest, zeker niet in de kustprovincies. Na een week binnen gewerkt te hebben, vind ik het lekker om een uurtje of 2 goed door te waaien in de polder, anders ging ik wel op zo'n spinningfiets zitten in de sportschool. Van mij hoeft dat gezwets over die €180 kostende Gabba-jasjes die je perfect zouden isoleren tegen alles wat eng is gewoon niet zo, je gaat er imo toch geen meter harder van fietsen.wackmaniac schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:45:
[...]
Je kan ook gewoon heeeeeeeel hard fietsen om af te zien ipv sneeuwballen te kweken...
Dit topic is gesloten.