Het grote wielrenervaringtopic - Deel 18 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 138 Laatste
Acties:
  • 594.030 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06
cybermans schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:10:
Eind vorige week mijn wahoo kickr binnengekregen. Morgen eindelijk de mogelijkheid om er op te gaan fietsen. Zit nu vooral naar trainerroad (http://www.trainerroad.com ) te kijken om mijn trainingen mee te doen.
Ik kan je niet helpen, maar wel meegeven dat trainerroad voor mij z'n geld dubbel en dwars waard is.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
srk89 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 13:11:
[...]

Wat maakt jouw voorbeeld 'dus wel relevant'?
Omdat het een toelichtend geval is waarmee de door ons beide onderschreven stelling onderbouwd wordt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik fiets nooit met muziek in, in de polder oid zal het misschien wel kunnen maar overal waar al meer verkeer komt hoor ik graag alles om me heen. Daarnaast leid het mij ook af qua concentratie op het verkeer, ik ben alerter/scherper zonder muziek.
Plus ik vind het gesuis van de wind/fiets heerlijk om naar te luisteren :)

Overigens net nog wat grappigs meegemaakt. De weg uit mijn werk is een relatief recht stuk met af en toe een oversteek of bocht. Vrij snel nadat ik wegreed haalde ik een racefietser in en die besloot vlak achter me te gaan rijden uit de wind. Nou gaat mijn scooter +/-40km/u dus opzich mooi tempo uit de wind.
Bij het eerste stoplicht gelijk maar gezegd welke kant ik opging en dat hij best achter me mocht rijden, dus 10km voor windvanger gespeeld. Als je elkaar toch even kan helpen :)
Was een jonge jongen (+/-16 ofzo?) op een mooie Ridley met hoge Zipp wielen, mooi fietsje :9

[ Voor 47% gewijzigd door sapphire op 04-03-2014 16:43 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:40
Wil ook nog wel eens aanhaken bij een brommer of scooter, maar doorgaans laten ze duidelijk merken hier niet van gediend te zijn. Soms heb je de mazzel dat ze het wel prima vinden en dat is het heerlijk doortimmeren :)

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:42

4POX

Everybody is wired

wackmaniac schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 16:55:
Wil ook nog wel eens aanhaken bij een brommer of scooter, maar doorgaans laten ze duidelijk merken hier niet van gediend te zijn. Soms heb je de mazzel dat ze het wel prima vinden en dat is het heerlijk doortimmeren :)
Een melkboer is hemels. Die apparaten kunnen niet harder dan 45 KM per uur.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-09 08:26
Heerlijk weertje! 8) Lekker gefietst met zomerschoenen en ZONDER winterjack en lange handschoenen ! :*)

92 km / 30.4 gemiddeld

http://connect.garmin.com/activity/455086427

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online
Heb wel eens snorscooters die naast me komen rijden om te vragen of ik stukje uit de wind wil zitten achter ze :)
En meestal vinden ze het wel leuk als je achter ze komt hangen. (schuin erachter zodat je nog kan uitwijken indien nodig, echt direct erachter doe ik eigenlijk nooit)

Brommer doe ik niet eens een poging, die gaan 50+
Terwijl snorscooters meestal 35 a 45 gaan, wat leuk tempo is.

[ Voor 17% gewijzigd door DDX op 04-03-2014 17:37 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Vroeger altijd met muziek op, maar sinds 2 jaar heb ik het afgeleerd (en fiets ik ook met een helm enzo) en het bevalt me eigenlijk best. Inmiddels zit ik standaard eigenlijk altijd boven de 30 km/u en meestal nog iets harder, dus dan is alle aandacht op de weg ook wel gewenst. >:)

Gisteren mijn nieuwe fiets besteld, een Canyon CF SL 9.0 met de nieuwe Ultegra Groep.
Lang getwijfeld tussen een Wilier, Pinarello en deze fiets, maar je krijgt gewoon veel fiets voor je geld en bovendien alle testen zijn lovend over deze fiets. Nu nog wachten tot eind mei tot hij binnen komt.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/4mryzovhv/image.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door M@cer op 04-03-2014 22:38 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik fiets zelf ook af en toe in de polder en moet zeggen dat ik het ook prettig vind om tenminste 1, maar het liefst 2 oren vrij te houden. Ik heb het idee dat de snelheid waarmee sommige piraten me soms voorbij scheuren toch wel iets boven die nette 50km/u ligt en als je het hoort aankomen schrik je daar toch minder van.

De tempo's en afstanden die hierboven voorbijkomen haal ik echter nog lang niet :P Ik fiets meestal gemiddeld onder de 25km/u maar heb mezelf wel voorgenomen deze maand tenminste 500km te fietsen, dus ik hoop dat die snelheid wel iets omhoog kan tegen het eind van de maand. Daarbij wil ik ook langere rondes doen, ik rijd nu meestal ongeveer 35km en dat vind ik eigenlijk wel aan de korte kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Sterkte met wachten Martijn ;)

Vanavond lekker rondje in het donker gemaakt.
Ging lekker, alleen van Alkmaar naar Egmond hadden ze fietspad opgeheven ivm werkzaamheden en moest je afwisselend betonplaten/aarde rijden.
Tip om die weg dus voorlopig niet te nemen.

http://www.strava.com/activities/117802867

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Als ik het donker ga fietsen neem ik toch liever een bekende route waar ik weet hoe het loopt en hoe het verlicht is. Ik vind het trouwens heerlijk in het donker, lekker rustig....

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
De route ken ik, maar wist niet dat ze daar werkzaamheden hadden.
En mijn lamp verlicht de weg prima, dus dat is het probleem niet.

En idd lekker zo 's avonds rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 17:42
Ik rij zelf bijna altijd met muziek op. Altijd maar 1 oortje in en de muziek staat niet te hard. Ik heb nog geen last gehad van verkeer wat ik niet hoorde.

Vandaag eerste kilometers van het jaar gemaakt. Viel wel een beetje tegen, in september m'n laatste rit gemaakt en in september/oktober een aantal keren op de Tacx gezeten. Maar dat gaat al heel snel vervelen.
Bij korte sprintjes verzuurde ik vrijwel direct, dus daar ga ik weer hard aan werken.
Rondje van 40km gemaakt met een gemiddelde van 27.2km/h.
http://app.strava.com/activities/117675705

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:49

Pelle

🚴‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
M@cer, mooi ding. Levertijden bij Canyon kloppen doorgaans niet zo best, dus het kan zo maar zijn dat je even moet wachten.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 24-09 16:16
Goedemiddag,

Vraagje, nu het weer lekker weer is en s'morgens ook al op tijd licht is ben ik ook weer van plan om te gaan fietsen. Wil weer naar mijn werk gaan fietsen s'ochtends. Is zo ongeveer 30km per keer. Dus fiets dan elke dag 60km. Is toch iets, beter dan zoals nu elke dag met de auto naar het werk.

Normaal moet ik er in Maart nog niet aan denken, veelste koud nog enzo. Maar volgens mij is het vanaf deze week wel te doen. Zijn er meerder die het doen, en kan het al? Of is het echt muts op, handschoenen aan etc etc?

Ik heb ook (nog) geen verlichting op mijn racefiets, dus fiets alleen als het al licht is. Volgens mij is het wel zo rond 6:45 a 7 uur licht buiten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 17:28
havana schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 17:07:
Heerlijk weertje! 8) Lekker gefietst met zomerschoenen en ZONDER winterjack en lange handschoenen ! :*)

92 km / 30.4 gemiddeld

http://connect.garmin.com/activity/455086427
Lange handschoenen zoek ik nog, kort is nog wat te koud. Welke heb jij?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Frid0 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:34:
Goedemiddag,

Vraagje, nu het weer lekker weer is en s'morgens ook al op tijd licht is ben ik ook weer van plan om te gaan fietsen. Wil weer naar mijn werk gaan fietsen s'ochtends. Is zo ongeveer 30km per keer. Dus fiets dan elke dag 60km. Is toch iets, beter dan zoals nu elke dag met de auto naar het werk.

Normaal moet ik er in Maart nog niet aan denken, veelste koud nog enzo. Maar volgens mij is het vanaf deze week wel te doen. Zijn er meerder die het doen, en kan het al? Of is het echt muts op, handschoenen aan etc etc?

Ik heb ook (nog) geen verlichting op mijn racefiets, dus fiets alleen als het al licht is. Volgens mij is het wel zo rond 6:45 a 7 uur licht buiten, toch?
Rond 7 uur is het echt al goed licht.
Maar rond half 7 is de schemer al voldoende dat je zelf iets kan zien, echter je moet dan nog wel licht voeren om te voldoen aan de wet dat je gezien moet kunnen worden.

Wat betreft kleding, tja is persoonlijk en ook afhankelijk van het weer. Vanmiddag is het heerlijk 11 graden, maar vannochtend rond 7:15 was het gewoon vrolijk 1 graad. Je ontkomt er dus niet aan om verschillende kleding mee te nemen voor heen en terug rit.

* Griffin kan trouwens niet wachten op zaterdag, 15 graden en de eerste rit van het seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Graham schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:47:
[...]

Lange handschoenen zoek ik nog, kort is nog wat te koud. Welke heb jij?
Ik gebruik dunne hardloophandschoentjes van Decathlon, gewoon onder m'n gewone wielerhandschoentjes.

Reden hiervoor is dat vrijwel iedere andere handschoen voor mij simpelweg veel te warm is. Je krijgt eerst heerlijk warme handen, vervolgens zweethanden en daarna ijskoude handen.

De hardloophandschoentjes zijn erg dun en er waait flink wat lucht doorheen en daardoor worden je handen niet nat.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Gisteren ketting smeren. Even op en neer bewegen. Klinkt alsof ik een zandtaartje aan het eten ben.

Vandaag een fles lampenolie gekocht. Moet de ketting na het schoonmaken er op dezelfde manier weer op? En hoe markeer ik dat? De ketting kan er op vier verschillende manieren op.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Griffin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:57:
[...]

Maar rond half 7 is de schemer al voldoende dat je zelf iets kan zien, echter je moet dan nog wel licht voeren om te voldoen aan de wet dat je gezien moet kunnen worden.

Wat betreft kleding, tja is persoonlijk en ook afhankelijk van het weer. Vanmiddag is het heerlijk 11 graden, maar vannochtend rond 7:15 was het gewoon vrolijk 1 graad. Je ontkomt er dus niet aan om verschillende kleding mee te nemen voor heen en terug rit.

* Griffin kan trouwens niet wachten op zaterdag, 15 graden en de eerste rit van het seizoen.
Bedankt voor je snelle antwoord.

Half 7 ben ik nog niet op pad, maar 7 uur wil ik toch wel weg gaan rijden van huis. En werk dan tot een uurtje 17 a 17:30 dus zo rond 17:30 uur fiets ik dan weer naar huis.

Kwa kleding heb ik, thermoshirt, korte pijpen wielrennersbroek, wielrennersshirtje met korte mouwen en dan sokken en de schoenen. Nu heb ik wel via Decathlon van die zwarte "warmers" gekocht. Hiermee kan ik dan een lange broek maken en/of een shirt met lange mouwen maken. Dat moet wel voldoende zijn denk ik zo. En heb dan ook nog wel een soort jack/regenjack wat ik eventueel aan kan doen. Dus kwa kleding moet het wel goed zitten lijkt mij. Moet ook oppassen dat je neit te warm kleed, want dan kom ik zeiknat van de zweet aan op mijn werk. Wil ik ook niet.

Weekend word top weer he. Helaas kan ik zelf niet fietsen, zins de kleine, 2 maanden oud nu, is het veel plannen en regelen en veel dingen, sport laten op t moment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatlinernl
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-10 21:02
Ik fiets niet iedere dag maar af en toe van en naar het werk en wat het weer en kleding betreft:

Ik draag een lange broek en shirt met lange mouwen, dun jackje eroverheen.

Nadeel is wel met de temperaturen 's ochtends soms nog richting het vriespunt dan vallen mijn tenen er zowat af na de rit. In dat geval zou een overschoen geen kwaad kunnen om de wind uit je schoenen te houden. Een warme douche lost dit gelukkig snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Frid0 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:24:
Kwa kleding heb ik, thermoshirt, korte pijpen wielrennersbroek, wielrennersshirtje met korte mouwen en dan sokken en de schoenen.
Thermoshirt + 1 shirtje eroverheen is met de huidige temperaturen 's ochtends nog echt te koud. Ik zou aanraden: een thermoshirtje in combinatie met iets dat in ieder geval windstoppend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
Pelle schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:39:
[...]

Thermoshirt + 1 shirtje eroverheen is met de huidige temperaturen 's ochtends nog echt te koud. Ik zou aanraden: een thermoshirtje in combinatie met iets dat in ieder geval windstoppend is.
Ik heb nog een soort regenjack van de Decathlon. Dat houdt niet alleen regen tegen lijkt mij maar ook wind, toch? Kan ik die misschein nog aan doen...

Heb wel een wintstopper, maar dat is zo zwart fleece. Dat is niks voor op de fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
4POX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 13:16:
Gisteren ketting smeren. Even op en neer bewegen. Klinkt alsof ik een zandtaartje aan het eten ben.

Vandaag een fles lampenolie gekocht. Moet de ketting na het schoonmaken er op dezelfde manier weer op? En hoe markeer ik dat? De ketting kan er op vier verschillende manieren op.
Mijn ketting gaat er altijd random weer op. Nog nooit merkbaar problemen mee gehad. Kan mij ook niet echt voorstellen dat het uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Morgen ga ik het ook weer op de fiets naar het werk, het weer is nu helemaal top en het wordt steeds vroeger ligt.

Wat licht betreft, koop een setje bij de action voor 5 euro, dan ben je in ieder geval zichtbaar. Voor kleding wordt het lange broek in winterjack. En dan even kijken hoe het op de terugweg gaat.

@Havana. Goede tip van de handschoenen. Dat ga ik ook ff proberen, zit inderdaad vaak te klooien met die lange handschoenen die bovendien behoorlijk meuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana

Bepaalde kettingen (waaronder sommige van Shimano) hebben officieel wel een rij-richting. Dat komt doordat sommige kettingen asymmetrisch zijn. Bij andere (zoals KMC) maakt het niet uit. Ik heb me er zelf nog nooit druk over gemaakt.

Ik pleur de boel in een oude bidon (met schroefdop), laag lampenolie erin, even laten weken, goed schudden. Ketting paar keer door een handdoek halen, opnieuw monteren. Vervolgens smeren en klaar.

[ Voor 22% gewijzigd door havana op 05-03-2014 14:13 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

havana schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:11:
[...]

Bepaalde kettingen (waaronder sommige van Shimano) hebben officieel wel een rij-richting. Dat komt doordat sommige kettingen asymmetrisch zijn. Bij andere (zoals KMC) maakt het niet uit. Ik heb me er zelf nog nooit druk over gemaakt.

Ik pleur de boel in een oude bidon (met schroefdop), laag lampenolie erin, even laten weken, goed schudden. Ketting paar keer door een handdoek halen, opnieuw monteren. Vervolgens smeren en klaar.
Staat nu te weken. Het knisperde zandgeluid is een stuk minder. Zometeen weer op de fiets. Twijfel of ik er zomer of winter olie opdoe. Kan het wel in de teflon zetten. Over twee weken kan er tien cm sneeuw liggen. Het onvoorspelbare van het Nederlandse klimaat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Teflon zou ik niet doen, dat trekt alleen maar vuil aan. Dan is je ketting binnen no-time weer zwart.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
4POX schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:21:
[...]

Staat nu te weken. Het knisperde zandgeluid is een stuk minder. Zometeen weer op de fiets. Twijfel of ik er zomer of winter olie opdoe. Kan het wel in de teflon zetten. Over twee weken kan er tien cm sneeuw liggen. Het onvoorspelbare van het Nederlandse klimaat.
Ik kan een smering als SquirtLube aanbevelen. Olieachtige smeermiddelen hebben de vervelende neiging een kleverige ketting op te leveren die nog net geen zand en andere narigheid letterlijk aantrekt, maar het wel goed vasthoudt. Na één rit is de ketting dus weer zo zwart als roet, die je alleen maar schoon krijgt met een nieuwe lampenoliesessie. Met SquirtLube o.i.d. maak je met een droge doek de ketting weer nagenoeg helemaal schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Wie heeft er ervaring met de Shimano R088 schoenen? Draag nu eigenlijk altijd gewoon mijn MTB schoenen (foei), maar wil toch wel eens naar een setje raceschoenen toe incl. SPD-SL (540) pedalen. Of nog andere tips?
Griffin schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 12:57:
[...]

Om 7 uur heb ik vanmorgen m'n verlichting uitgezet, was al dusdanig licht dat dat wat mij betreft niet meer nodig was. Kleding is in deze periode inderdaad wel wat vervelend. Overschoenen zijn me te warm, maar de (zomer)schoenen zijn zonder eigenlijk net wat te fris, dus de tenen waren blij met een warme douche. Zelfde geldt voor kleding voor het aantal en dikte van de shirts/jas. Droeg vanmorgen een sweatshirt met lange mouwen, als 2e laag een craft trui en een dun jasje. Eigenlijk net wat te warm, terwijl het zonder die trui weer te koud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-10 07:22

Ik maak een boterhamzakjes ijzertje er aan vast. Ik weet dat die naar voren liep, dus zo zet ik hem er ook weer op. Niet op zijn kop leggen regel ik door te kijken naar de lettertjes op schakels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Afbeeldingslocatie: http://files.digitaleportfolio.nl/zooi/140305%20flubber.JPG

De rechter weggooien en de andere twee flesjes gewoon opmaken?

Om nu meteen naar de winkel te hollen voor een nieuw flesje SquirtLube gaat een beetje te ver.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-10 21:06
Zijn alle drie op basis van teflon (PTFE is een ander woord voor teflon). Maar ziet er uit als een droge smering, zal vast wel goed smeren en vuil aantrekken valt ook nog wel mee. Het ergst is echt vet, daar plakt alles aan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
pjlgt schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:35:
Wie heeft er ervaring met de Shimano R088 schoenen? Draag nu eigenlijk altijd gewoon mijn MTB schoenen (foei), maar wil toch wel eens naar een setje raceschoenen toe incl. SPD-SL (540) pedalen. Of nog andere tips?
Tsja, ik heb de R088's maar het zijn mijn eerste (ik fiets pas een paar maanden) en heb dus geen ervaring met iets anders. Wat mij vooral opvalt is dat ik na een uurtje problemen krijg met de doorstroming, met enigszins tintelende en koude tenen tot gevolg. Maar misschien moet ik na de eerste paar km gewoon de clips een tikkie losser zetten ofzo. Daarnaast zijn het gewoon stijve zolen met ventilatieopeningen en kunststof bovenwerk.

(Als iemand preciezere vragen kan stellen wil ik die nog best beantwoorden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor in de zomer squirt dry lube en in de winter Finish Line wet lube.

@Gran Canaria gangers
Hoe deden jullie dat met banden oppompen? Elke morgen even een ritje langs Free Motion? Of heb je je eigen pomp meegenomen, ik ben bang dat mijn Blow Joe niet echt in de koffer gaat passen }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Regelmatig langs de free motion en verbaasd zijn dat ik op Gran Canaria blijkbaar 2 bar per dag verloor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
BeF-Bacchus schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:06:
[...]

Tsja, ik heb de R088's maar het zijn mijn eerste (ik fiets pas een paar maanden) en heb dus geen ervaring met iets anders. Wat mij vooral opvalt is dat ik na een uurtje problemen krijg met de doorstroming, met enigszins tintelende en koude tenen tot gevolg. Maar misschien moet ik na de eerste paar km gewoon de clips een tikkie losser zetten ofzo. Daarnaast zijn het gewoon stijve zolen met ventilatieopeningen en kunststof bovenwerk.

(Als iemand preciezere vragen kan stellen wil ik die nog best beantwoorden.)
Tintelende tenen kan ook komen doordat de schoenplaatjes niet goed gepositioneerd zijn. De bal van de voet moet in het verlengde van de as van het pedaal liggen. Als dat niet zo is, kan dat tintelende / slapende tenen tot gevolg hebben.

Ik ken de R088 verder niet, maar het is volgens mij een instapmodel van Shimano. Daar ga je geen miskoop aan doen lijkt mij. Vanzelfsprekend is wel van belang dat de schoen goed past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Ik heb de R088, bevalt prima.
Is model waar je 1 gesp hebt, de echte instap modellen hebben alleen klittenband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

NoepZor schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:03:
Zijn alle drie op basis van teflon (PTFE is een ander woord voor teflon). Maar ziet er uit als een droge smering, zal vast wel goed smeren en vuil aantrekken valt ook nog wel mee. Het ergst is echt vet, daar plakt alles aan.
Even lopen lezen over SquirtLube. Iedereen is enthousiast. Het nadeel is dat je het blijft gebruiken. Dus ik zou het meerdere keren per week opnieuw moeten aanbrengen. De hele winter heb ik Finish Line - Wet Lubricant gebruikt

Afbeeldingslocatie: http://www.fietssportiefonderdelen.nl/image/cache/data/feedimages/0036121163003-500x500.jpg

Hoe mal het weer de afgelopen maanden is geweest. De ketting bleef goed lopen. Alleen wat een ongelofelijk tering bende trekt het mee. Zelf als zit er een lading zand tussen de ketting. Het blijft lopen. Maar het kan niet de bedoeling zijn dat er zoveel zooi op het loopwerk blijft zitten. Elke week een doek vol met zwarte drap.

Zometeen even naar een LBS lopen. Het experiment mag beginnen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Wat een troep ja.. Bah, hier op de mtb paar keer gebruikt. Daarna gewoon weer van die gele bel-ray troep.
Op de racert alleen squirtlube, ja je blijft het gebruiken, maar who cares. Loopt lekker en blijft schoon.

/edit
En misschien een dooddoenertje hier, maar toch:
Wie heeft er chinese wielen hier? Wat mij opvalt is dat er overal op internet meteen flamewars ontstaan, en dat de trend die ik er uit haal negatief was. Maar meeste posts vind je van 2011-2012. Daarna wordt het een stuk stiller. Als ik daar de theorie op los laat dat mensen alleen negatieve ervaringen posten op het net (met alles, niet alleen fietsen), dan zou het een conclusie zijn dat het nu met generatie 3 alweer wel anders zou kunnen zijn.

[ Voor 79% gewijzigd door UltraSub op 05-03-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Laatst online: 06-10 21:06
Ik gebruik zelf ook squirt lube, bij droog weer blijft het prima zitten, bij nat weer fiets ik niet :P

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
MrAngry schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 15:19:
Regelmatig langs de free motion en verbaasd zijn dat ik op Gran Canaria blijkbaar 2 bar per dag verloor.
Grappig ik heb gewoon de hele week doorgereden zonder maar 1x te pompen...

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:05

DjVe

Hatsaflats!

Ik heb bij mijn vorige bestelling Muc-Off Dry Ceremic lube gekocht. Lijkt ook prima spul. Voor de mtb gebruik ik wet lube van Muc-Off en ook daar ben ik zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Laatst online: 06-10 13:59
Zo dat was een uurtje op de kickr. Van Trainerroad de 20 minuten FTP test gedaan (incl warm draaien en intervals is de test een uur). Ging even mis, dus bestaat uit 2 sessies. Zweten als een otter, meer dan een liter weggetikt, waarbij alleen water toch niet heel relaxed meer was (lang leve de vriendin die mij van bidon isostar voorzag).

Damn wat voelde dat als een pak slaag krijgen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Gebruik eigenlijk alleen Syn Lube (als het nat is zoals herfst/winter) of ChainJ (lente/zomer) van Pedros. Erg fijn spul.

Eventueel wat lees voer over kettingen by Sheldon Brown.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Ik heb Shimano PTFE en Wet lube, en werk prima moet ik zeggen.
Ketting schoon makenmet een doek, op elke schakel een klein druppeltje, een stukje fietsen op de rollers en lekker doorschakelen, afnemen met een doek en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:49
cybermans schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:22:
Zo dat was een uurtje op de kickr. Van Trainerroad de 20 minuten FTP test gedaan (incl warm draaien en intervals is de test een uur). Ging even mis, dus bestaat uit 2 sessies. Zweten als een otter, meer dan een liter weggetikt, waarbij alleen water toch niet heel relaxed meer was (lang leve de vriendin die mij van bidon isostar voorzag).

Damn wat voelde dat als een pak slaag krijgen
Die test voel je wel ja inderdaad :+ Heb zelf sinds vorige week maandag ook een Kickr, en kwam uit op een FTP van 153 (2,5 per kilo)... Daar kan aan gewerkt worden }:O

Ik ben erg blij met de Kickr, vooral ook in combinatie met Trainerroad en de Sufferfest video's. Ik ben deze week begonnen aan het novice 10 weken-plan; de eerste twee sessies zitten er op. Als ik zo in het ritme kom, wordt het t.z.t tijd om mijn mtb aan te vullen met een racefiets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trenchdog schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:43:
[...]

Die test voel je wel ja inderdaad :+ Heb zelf sinds vorige week maandag ook een Kickr, en kwam uit op een FTP van 153 (2,5 per kilo)... Daar kan aan gewerkt worden }:O
Dat moet inderdaad veel harder kunnen zelfs met 61kg 8) .

Btw alternatief voor TrainerRoad is PerfPro Studio. Kun je zelf trainingen maken (of bestaande routes importeren) en ook Sufferfest of andere video's in afspelen. Voor mij het beste wat op dit moment beschikbaar is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2014 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
Trenchdog schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 16:43:
[...]

Ik ben erg blij met de Kickr, vooral ook in combinatie met Trainerroad en de Sufferfest video's. Ik ben deze week begonnen aan het novice 10 weken-plan; de eerste twee sessies zitten er op. Als ik zo in het ritme kom, wordt het t.z.t tijd om mijn mtb aan te vullen met een racefiets :)
165W, 1.99W/kg

nog een lange weg te gaan. vanwege 2 sporten ben ik wat huiverig om een plan te gaan starten, dus ga ik wat losse trainingen doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Wat een heerlijk weer vanavond om te fietsen.. Net even 82 km weggetrapt met een gemiddelde van 32,7 km/u
Mijn fiets heeft ook door dat hij vervangen gaat worden, heeft in tijden niet zo soepel gelopen :)

http://app.strava.com/activities/118020495

[ Voor 10% gewijzigd door M@cer op 05-03-2014 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Lekker weertje om te fietsen idd.
Nevel/Mist geeft leuk effect in polder.

http://www.strava.com/activities/118041101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 10:54

sapphire

Die-hard pruts0r

Haha ben gewoon jaloers :P

Heb gewoon tot ergens volgens weekend geen tijd om te rijden, krijg serieus lichte ontwenningsverschijnselen bij de gedachte alleen al :(

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Verbaasde me wel dat sommige fietsers op pikdonkere dijk gewoon zonder verlichting fietsen, die vragen er gewoon om om aangereden te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Over aanrijdingen gesproken: vandaag had ik op de stadsfiets een aanrijding, met een kerel die zonder te kijken het fietspad overstak (goh, trek ik dat aan ofzo :P). Kon hem niet meer ontwijken en nu flinke schade aan de fiets. Over de schuldvraag waren we het niet eens, en die vent is er dus gewoon vandoor gegaan terwijl ik met de politie aan de lijn stond om uit te vissen hoe we dat meningsverschil moesten oplossen.
Politie zegt vervolgens dat het voor de wet geen aanrijding is, en dat er van een VPO (Verlating Plaats Ongeval) dus geen sprake kan zijn. Ben ik mooi klaar mee, want de politie zelf gaat er daarom vermoedelijk ook geen vervolgactie aan knopen.

Geluk bij een ongeluk is dat ik niet op een dure racefiets zat, want dan was de niet te verhalen schade waarschijnlijk nog een stuk groter geweest. Maar ik baal wel stevig, al was het maar omdat er geen manier lijkt te zijn om het recht aan je zijde te krijgen, wanneer iemand in een ongeval waarbij geen motorvoertuig is betrokken er gewoon straffeloos vandoor kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Aan jezelf geen schade ?
Wel maf dat het geen aanrijding is, je bent toch bestuurder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Flink pijnlijke kuit (door m'n trapper die er hard tegenaan is geknald denk ik), en last van m'n schouder. Paar dagen beurs denk ik, dan zal het hopelijk wel weer over zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Wat een vage boel. Ik zou toch nog eens informeren bij de politie of je verzekering hoe dit nu zit. Geloof er eigenlijk niets van dat het geen aanrijding is. Heelse ;)

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Nu online
Volgens mij is artikel 7 redelijk duidelijk. Het artikel spreekt van ongeval, niet van aanrijding. Daarbij is dit natuurlijk wel een aanrijding, alleen niet door een motorvoertuig. Het enige verschil dat het motorvoertuig maakt is dat dat onder de verplichte WA-verzekering voor motorvoertuigen valt.

Zou een mooie boel worden als ik iedereen op straat zonder opzet zou mogen verwonden en/of schade toebrengen zonder hem schadeloos te stellen, zolang ik dat maar niet met een motorvoertuig doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Thanks, daar kan ik wel wat mee. Zal ik ook de politie eens voorleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 21:58
Hoe was je schade bij de vorige aanrijding uiteindelijk afgehandeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-10 11:08
Ik ben geen jurist (verre van), maar ik vraag me af of fietsen/voetgangers wel onder de wegenverkeerswet vallen. Ze worden in elk geval niet in de algemene bepalingen benoemd en het zijn ook geen motorrijtuigen. Vallen dit soort botsingen dan niet eerder onder 6:162 van het Burgerlijk Wetboek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Hoe was je schade bij de vorige aanrijding uiteindelijk afgehandeld?
Vent had wel het goede adres opgegeven (stond op z'n verblijfsvergunning), en het goede telefonnummer (direct getest), maar reageerde na inschatting van de schade niet meer op telefoontjes.

Uiteindelijk 2 keer langs gegaan, hij bleek niet thuis. De tweede keer (na een paar weken) lag er een ontzettende berg post in z'n brievenbus, dus mijn vermoeden was dat hij terug naar Marokko is verhuisd. Ook typisch geval van sneu, weten dat je binnen een week toch het land uit bent dus je vervolgens nergens druk om maken. :X

Dat is het nadeel van in/nabij een grote stad wonen.. zonder iedereen over 1 kam te willen scheren is de kans dat je een aso uit een minderheidgroepering treft een stuk groter dan wanneer je lekker over een polderweggetje of in het bos aan het rijden bent.

[ Voor 24% gewijzigd door Pelle op 06-03-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Fiets is binnengekomen bij fietsenmaker, morgenmiddag of zaterdag ophalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Lucky bastard. :)
Die van mij is vertraagd :(
Had ook gehoopt dit weekend te kunnen rijden, maar ik verwacht niet dat dat er nog in zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
DDX schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 13:34:
Fiets is binnengekomen bij fietsenmaker, morgenmiddag of zaterdag ophalen :)
Lekker hoor... Nu een racestuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Die van mij zou volgens planning eind januari binnenkomen (eind december besteld) dus ook wat vertraagd.
En ja met racestuur nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:49
Ook mijn Roubaix is morgen of zaterdag gereed!! :) kan ik es genieten in de zon cruisend met de ZIPP clinchers :P #zinan

en jaaaa...f'oto's volgen :P

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Wederom prima weer. Niet zo mooi als voorspeld, maar wel de moeite waard. Racer mee naar t werk genomen en tussen de bedrijven door even 90 km afgehaspeld. Weer viel iets tegen, maar kon ermee door.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Laatst online: 11:17

Griffin

Is mythical

Topicstarter
havana schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:18:
Wederom prima weer. Niet zo mooi als voorspeld, maar wel de moeite waard. Racer mee naar t werk genomen en tussen de bedrijven door even 90 km afgehaspeld. Weer viel iets tegen, maar kon ermee door.
8)7 wait wut...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Vanmorgen voor het eerst dit jaar weer op de fiets naar mijn werk.. Dat was dus geen succes.. Na de pont over het IJ binnen 1 kilometer 2x lek gereden en dus geen reserveband meer om te gebruiken.
Lopend omgekeerd en mijn meissie gebeld of ze me op kon halen zodat ik weer kon switchen naar de auto.

Vanavond maar eens kijken waar het nou mis gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Als het 2 keer dezelfde band is geweest, dan is wellicht het velglint verschoven en prikt een van de "spaak gaten" in je binnenband of er zit vuil in je band.

[ Voor 3% gewijzigd door jspr op 06-03-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Deed je fiets als straf dat je hem binnenkort gaat inruilen ;)
Maar had je niet een binnenbandje kunnen regelen bij een fietsenmaker ?

[ Voor 37% gewijzigd door DDX op 06-03-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Nu online
Was 7 uur, dan is er nog weinig open.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
Klein detail dan idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
M@cer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 17:04:
Was 7 uur, dan is er nog weinig open.. :)
Laatst ook eens gewoon een plakker gebruik. Eigenlijk voor kleine gatjes werkt dat prima. Je moet ook niet je hele band eruit halen wat wel fijn is. Moet natuurlijk wel makkelijk het gat kunnen vinden...luisteren/nat maken werkt goed.

Vandaag nog een lekker stukje gereden op de fiets van uit werk naar huis via Rottemeren, rond 4 uur vertrokken...tegen 6 uur thuis. 43 K op rustig tempo, wel wat wind.

[ Voor 4% gewijzigd door Graham op 06-03-2014 19:27 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:05

DjVe

Hatsaflats!

M@cer schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:20:
Vanmorgen voor het eerst dit jaar weer op de fiets naar mijn werk.. Dat was dus geen succes.. Na de pont over het IJ binnen 1 kilometer 2x lek gereden en dus geen reserveband meer om te gebruiken.
Lopend omgekeerd en mijn meissie gebeld of ze me op kon halen zodat ik weer kon switchen naar de auto.

Vanavond maar eens kijken waar het nou mis gaat..
Gok op een steentje in je buitenband laten zitten bij het eerste lekje....dat had ik namelijk vorig jaar ook met een tochtje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuip33
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11-2022
goedkope spam :/

[ Voor 119% gewijzigd door PWM op 06-03-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zaterdag ff een test rondje voor de garmin of ik een route goed kan rijden en zondag de Paaschberg tocht dus dan incl heen en terug 130km op de teller,

krijgen we soms extra korting bij fiets-sticker site?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Jezus christus wat een low effort reclame kuip33. Die site gaat op de blacklist, als dit ook is hoe je met je klanten omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben weer eens een lekker rondje aan t surfen en op zoek naar leuke, originele fietsshirt. Heeft iemand nog leuke tips voor sites en/of merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het zwarte het is koersshirt? http://hetiskoers.nl/2014/wielershirt2014/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMUilwijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:00
Zo. Weekje Vegas achter de rug waarin ik drie aardige ritjes heb kunnen doen. Wat minder lang en hoogteverschil dan gepland, maar ik heb goed last gehad van de jetlag en slecht nieuws uit NL, waardoor de motivatie om lange dagen te maken ontbrak.

http://www.strava.com/activities/117954119
http://www.strava.com/activities/117954099
http://www.strava.com/activities/118327958

In Vegas zelf rijden is niet heel erg leuk. Lange rechte wegen met veel stoplichten die bizar lang op rood blijven staan. Eenmaal buiten de stad wordt het landschap snel veel mooier, maar de Amerikanen hier houden niet van bochten. In de klim naar Mt Charleston zitten over 24km welgeteld 5 echte bochten. Dat is mentaal wel slopend.

Desalniettemin: aanrader als je ooit in Vegas bent om een fiets te huren en te gaan rijden. De Hooverdam is ook goed bereikbaar per fiets schijnt :)

Everytime I suffer I become a better man because of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 13:24

DeFeCt

je wéét toch

MMUilwijk schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 02:16:
Zo. Weekje Vegas achter de rug waarin ik drie aardige ritjes heb kunnen doen.
Respect! Heb je ook nog wat van de conferentie gezien? :P

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
Mooi shirt, maar ben nooit zo'n fan geweest van zwarte shirts; je rug wordt zo warm in de zomer.

Edit: 38 eurootjes is niet veel geld voor een mooi shirt ....
Edit 2: shirt is volgens mij al uitverkocht, link werkt niet meer :)

[ Voor 42% gewijzigd door wackmaniac op 07-03-2014 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik ben altijd wel fan van Milltag shirtjes, maar dat is alleen maar (duur) online te bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Wie gaat er morgen rijden? Vooral benieuwd wie al in kort kort gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
Morgen ivm tijdgebrek een kort ritje, zondagmiddag wel een lange. Probeer altijd kort/kort te gaan, voor mij is afzien onderdeel v/h spelletje. Moet toegeven dat deze winter dat ook wel toestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Nu online
BertP schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:22:
Wie gaat er morgen rijden? Vooral benieuwd wie al in kort kort gaat :)
Kort/kort kan misschien 's middags maar 's ochtends en eind van dag is het nog best koud.
Misschien dat ik armwarmers uit de kast haal, maar iig nog gewoon lange broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:31:
Morgen ivm tijdgebrek een kort ritje, zondagmiddag wel een lange. Probeer altijd kort/kort te gaan, voor mij is afzien onderdeel v/h spelletje. Moet toegeven dat deze winter dat ook wel toestond.
Rare manier van afzien.. Trek je ook te kleine schoenen aan om het afzien nog wat te vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
argro schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:01:
[...]
Rare manier van afzien.. Trek je ook te kleine schoenen aan om het afzien nog wat te vergroten?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

argro schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:01:
[...]
Zo kun je ook afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Ik moet Chime even bedanken voor de tip over de verbogen derailleur hanger! Tijdens een valpartij in oktober was mijn derailleur ook nogal scheef komen te hangen (grootste blad was niet meer mogelijk). Via http://www.schaltauge.com/ een nieuw hangertje besteld, resultaat: Derailleur hangt weer recht!

Tnx! nooit aan gedacht dat je die dingen los kan kopen (overigens kon ik geen nederlandse shop vinden)

Vanwege een opkomende knieblessure dit weekend helaasch niet op de fiets :(

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
srk89 schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 09:31:
Je kan ook gewoon heeeeeeeel hard fietsen om af te zien ipv sneeuwballen te kweken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Ik ga altijd in een korte spijkerbroek, open wonden zijn voor mij onderdeel v/h spelletje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Ik heb nu overigens een blanco fietsbroekje met zeem (kort&lang) maar wil nu ik een nieuwe fiets heb eigenlijk hier ook wel wat meer aan besteden. Craft, shimano ik zie verschillende merken voorbij komen, wat adviseren jullie?

Ik zag overigens in de startpost van dit topic dat het verschil met en zonder bretel eigenlijk meer een persoonlijke voorkeur is en dat je online voor €25 wel een aardig broekje hebt.

/edit

Een korte spijkerbroek sla ik voor het gemak maar even over :9

[ Voor 8% gewijzigd door BertP op 07-03-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
Moeilijk iets over te zeggen, fietsbroeken zijn nogal persoonlijk. Ik zweer bij Assos, een ander weer bij Castelli. In de goedkopere prijsklasse heb je ook nog Ultima, ik heb hier een winterbroek van en de zeem is ook prima.

Wel of geen bretellen zou voor mij een no-brainer zijn: altijd met.

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• srk89
wackmaniac schreef op vrijdag 07 maart 2014 @ 10:45:
[...]

Je kan ook gewoon heeeeeeeel hard fietsen om af te zien ipv sneeuwballen te kweken...
Ja, tuurlijk. Onder een graad of 5 houdt het feest dan ook wel op, maar dat is het deze winter dan ook amper geweest, zeker niet in de kustprovincies. Na een week binnen gewerkt te hebben, vind ik het lekker om een uurtje of 2 goed door te waaien in de polder, anders ging ik wel op zo'n spinningfiets zitten in de sportschool. Van mij hoeft dat gezwets over die €180 kostende Gabba-jasjes die je perfect zouden isoleren tegen alles wat eng is gewoon niet zo, je gaat er imo toch geen meter harder van fietsen.
Pagina: 1 ... 26 ... 138 Laatste

Dit topic is gesloten.