Oh op die manierDDX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:13:
Klopt 160 nu, maar vorige 2 maanden was het 130.
Dus vandaar eind van het jaar 300 ?
Sommige dingen zijn niet uitdagend, zoals met valentijnsdag, als je een rit maakte kreeg je 30 dagen Strava Premium cadeau. En de lengte van de rit maakte niet uit

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Ja dat zou leuk zijn, nu zie je alleen je badges als in de Challenges gaat kijken om je voor een nieuwe aan te melden.DDX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:17:
Ze zouden iets meer met die badges moeten doen ofzo in je profile, ergens al je badges tonen oid.
Suggestie naar ze sturen dan maar
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
Die shirts die je nu kan bestellen is grappig idee, maar ze zijn veel te duur. (en dan ook nog eens extreme verzendkosten)
[ Voor 45% gewijzigd door DDX op 28-02-2014 13:34 ]
Helpt wel wat, je kont blijft in ieder geval droog, dus wat dat betreft maakt het zijn naam waar. Mijn ervaring is echter dat je rug(zak) nog wel onder de drek zit, saves dus echt alleen de assSToRM666 schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:31:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zat de laatste tijd toevallig al wat rond te kijken voor een Tacx.
En aangezien ik toch bezig ben. Wat zijn de ervaringen met Ass Savers? Nuttig of nutteloos?
Ja 109$, komt neer op 80€ excl verzending.DDX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:33:
Heb ik al eens gedaan, maar misschien helpt het als meer mensen het doen.
Die shirts die je nu kan bestellen is grappig idee, maar ze zijn veel te duur. (en dan ook nog eens extreme verzendkosten)
Ah daarom kreeg ik 30 dagen Premium kado... Had een ritje gemaakt op 14-2.PM_Petrol schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:15:
[...]
Oh op die manier
Sommige dingen zijn niet uitdagend, zoals met valentijnsdag, als je een rit maakte kreeg je 30 dagen Strava Premium cadeau. En de lengte van de rit maakte niet uit
Heeft trouwens wel geholpen, heb mijn Runkeeper Premium beeindigd en omgezet naar Strava Premium
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Komt het uit de UK?DDX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 14:15:
En als ze het dan nog gratis vanuit uk zouden opsturen, nee je mag $25 betalen en dan ook btw/invoer als je pech hebt.
Nee toch? Als het daar wel vandaan komt heb je in ieder geval geen BTW/Invoer omdat het bij europa hoort.
Groen is niet mijn kleur, dus echte nood heb ik niet om deze te halen, echter wil ik wel proberen alle 12 te halen dit jaar. Dat is gewoon pure motivatie.DDX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:35:
Strava maakt z'n challenges lastiger, eind van het jaar moet je dus 300km in rit halen ?:
http://www.strava.com/challenges/gran-fondo-03
Op zondagochtend is het meestal erg rustig, en ik had eigenlijk ook veel meer verkeer verwacht.
Uit het zadel is niet echt makkelijk op rollers moet ik zeggen. Tevens is het met mijn baanfiets veel makkelijker dan met de racefiets i.v.m. contante inertia. Slippen heb ik nog helemaal niet ervaren eigenlijk, wellicht komt het omdat een Tacx weerstand geeft en rollers enkel 1 op 1 bewegen als je trapt.MrAngry schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 12:55:
[...]
Het lijkt mij vooral interessant omdat ik bij meer dan normaal aanzetten/accelereren doorslip met de achterband. Ik hoop dat dat op rollers minder is, bij bijvoorbeeld sprint trainingen. Klopt dat een beetje?
Maar made in China oid, dus ze kunnen netzogoed container naar diverse plekken in de wereld sturen en van daaruit leveren. (/partner zoeken die dat voor ze kan doen)
Misschien dat ik er eentje bestel dit jaar (heb rapha 500 shirt wel besteld), maar challenges afvinken is leuk doel opzich.
Zondag maar ff ritje van 160km doen. (en minimaal 4,5u) dan heb ik er weer 2 badges bij
[ Voor 36% gewijzigd door DDX op 28-02-2014 14:47 ]
Afgelopen zaterdag kwamen we nog beetje in de buurt van 35km/u maar dorpjes ed is dan killing voor gemiddelde.
Ik ga uit van zo'n 6 uurtjes fietsen.
Denk dat het zoiets gaat worden :
http://www.strava.com/routes/189315
En dat is al meer planning dan normaal, maar nu maar ff gekeken welke route ik op zo'n 160km kom.
[ Voor 15% gewijzigd door DDX op 28-02-2014 16:14 ]
Ik ga als ik m'n fiets weer terug heb van de LBS ook maar weer beginnen. Hij krijgt nu een grote beurt, werd al gebeld dat de trapaslager echt vervangen moet worden, dus het duurt iets langer dan gepland.
Zoveel mogelijk naar werk (30km enkeltje) en als ik vrij ben langere tochtjes maken. Nieuwe broek komt volgende week ook met de post, dus heb er zin in
Misschien heeft het te maken net het feit dat de Garmin maar maximaal 256 ritten aan kan. Ook al heb geheugen genoeg voor duizenden, vanaf bestand 256 doet hij het niet meer. Dit hebben wij namelijk meegemaakt met een Edge 800. Het lijkt er op dat er ergens gebruik wordt gemaakt van een tinyint waardoor er maar 256 unieke ritten gelezen kunnen worden. Geen idee of dit nog steeds geldt voor de Edge 510.Ascension schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 10:51:
Heeft iemand wel eens het probleem gehad met een Garmin Edge (510 in mijn geval) dat je rit verdwenen is? Ik kwam laatst thuis, rit opgeslagen, steek 'm in de computer en ik zie alleen maar ritten uit 2013. Handje vol ritten uit 2014 zijn gewoon verdwenen inclusief m'n laatste.
Wel recentelijk geupgrade naar firmware 2.9 maar daarna wel succesvol ritjes opgeslagen.
Oplossing in ons geval: oude geschiedenis verwijderen.
Scheelt ook met lang wachten als je wilt importeren.
[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 28-02-2014 19:34 ]
Verwijderd
Me zelf maar eens verwend met een nieuwe helm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2014 21:22 ]
Ach, dat moet toch geen probleem zijn?DDX schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:13:
Klopt 160 nu, maar vorige 2 maanden was het 130.
Dus vandaar eind van het jaar 300 ?
Ik ga morgen (vandaag in NL) maar gelijk die Strava Challenge pakken in Vegas
Everytime I suffer I become a better man because of it
Je bedoelt juni toch? Ik heb m in de agenda voor 21 juni staan 😄DDX schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:16:
Haha gewoon verplicht rit Parijs-Zaanstad in december om 2 challenges te kunnen halen
Everytime I suffer I become a better man because of it
Of wordt dat ook een GOT meet ?
Ik had 'm in december al leeggegooid. Stonden ongeveer 6 ritjes van december op en dit jaar heb ik er ook zoiets gereden dus dat maximum haal ik bij lange na niet. Nu maar weer helemaal leeggegooid, hopelijk een incident want wie wil nou z'n rit verliezenGertjanO schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:38:
[...]
Misschien heeft het te maken net het feit dat de Garmin maar maximaal 256 ritten aan kan. Ook al heb geheugen genoeg voor duizenden, vanaf bestand 256 doet hij het niet meer. Dit hebben wij namelijk meegemaakt met een Edge 800. Het lijkt er op dat er ergens gebruik wordt gemaakt van een tinyint waardoor er maar 256 unieke ritten gelezen kunnen worden. Geen idee of dit nog steeds geldt voor de Edge 510.
Oh zie net dat mijn koersen ook weg zijn, vreemd!
[ Voor 3% gewijzigd door Ascension op 01-03-2014 09:26 ]
De wijzen komen uit het Oosten!
Dat zijn van die 24h cyclotours op een gesloten circuit. Rondjes fietsen, stoppen om te eten, pissen of om even te liggen en nog meer rondjes fietsen.DDX schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 00:41:
Gek, 600km in 24u fietsen. (en dan hebben we het nog niet over waar je voedsel vandaan moet halen)
Of wordt dat ook een GOT meet ?
Nieuwe binnenband erin en pompen maar, had pomp er niet echt zin meer in
Met veel moeite nog wat lucht in gekregen en maar besloten om trein voor laatste stuk te pakken. (station Breukelen was vlakbij)
Moest nml stukje fietsen wat ik niet echt ken/weinig zin om daar met lege band te staan in het donker.
http://www.strava.com/activities/116972906
Iemand tips voor goede pomp ?
Zat aan lezyne te denken, maar die hebben 10 soorten handpompjes :
http://www.lezyne.com/en/products/hand-pumps
Verwijderd
Zou goed kunnen. Heb zelf nog geen fietscomputer, wel een Forerunner 305 die ik voorlopig gebruik. Daar in zit een instelling dat hij maar x aantal ritten bewaard. Of gewoon zelf opschoond. Lijkt me dat deze instelling ook wel in de 510 zal zitten.GertjanO schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:38:
[...]
Misschien heeft het te maken net het feit dat de Garmin maar maximaal 256 ritten aan kan. Ook al heb geheugen genoeg voor duizenden, vanaf bestand 256 doet hij het niet meer. Dit hebben wij namelijk meegemaakt met een Edge 800. Het lijkt er op dat er ergens gebruik wordt gemaakt van een tinyint waardoor er maar 256 unieke ritten gelezen kunnen worden. Geen idee of dit nog steeds geldt voor de Edge 510.
Als we dan IJsselmeer doen dan kunnen we beter gewoon HEEL rondje doen...275 KM. Zou bijna zeggen om meteen de 300 te doen, mooie milestone
Altijd een domper een lekke band maar zelf gebruik ik een Micro Rocket AL van Toppeak. Gekocht na tip van Havana. Ik vind het een prima pomp en het lukt me aardig om de band op te pompen tot 7 bar.DDX schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:48:
Lekker stuk gefietst vandaag, tot ik lekke band kreeg.
Met veel moeite nog wat lucht in gekregen en maar besloten om trein voor laatste stuk te pakken. (station Breukelen was vlakbij)
Moest nml stukje fietsen wat ik niet echt ken/weinig zin om daar met lege band te staan in het donker.
Dan had je wel een erg klote pompVerwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:54:
Heb zelf maar een co2 pomp gekocht, Had geen In meer in de pomp ellende. Kreeg er maar 3 bar in met moeite
Wat voor co2 pomp heb jij? En welke cardridges gebruik je? Zelf heb ik voor 23mm en achter 25mm dus neem aan dat er wel wat verschil in zit qua gr. cardridges die ik hiervoor nodig heb.
Verwijderd
Dat is kut, anders had je nog meer kilometers gemaakt. Maar je hebt wel de Gran Fondo Challenge 3 gehaaldDDX schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 18:48:
Lekker stuk gefietst vandaag, tot ik lekke band kreeg.
Ik heb zelf een goedkoop pompje (~€10) die tot 7 bar pompt. 1x nodig gehad, de band is dan niet helemaal zo hard als normaal, maar ook niet zacht zodat je m makkelijk kan indrukken. Bandenspanning is dan eigenlijk net genoeg om mee thuis te komen.
Had nog even idee om er 250km van te maken. (als het volgens route ging zou ik denk ergens rond de 230 uitgekomen zijn) zodat ik nog extra strava schildje had gehad
En ik neem gewoon 1 reserve bandje in zadeltasje.
Heb je grootste risico afgedekt, ik ga ook niet kettingpons ed meenemen.
Co2 pomp lijkt me ook risico als je ventiel er niet goed op hebt, want hoeveel patronen moet je dan meenemen.
Nee ga wel weer voor handpompje.
[ Voor 39% gewijzigd door DDX op 01-03-2014 19:23 ]
Gelukkig (afkloppen) nog niet lek gereden
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Normaliter neem ik op elke rit het volgende mee:Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 19:13:
Wat nemen jullie mee bij zoon grote ronde ?- rugzakje / camelback ? 1 reserve bandje is dan wel vrij weinig in het zadeltasje
- Tieraps
- Stukjes binnenband
- 2x binnenbanden (natuurlijk standaard gereedschap voor je binnenband te fixen)
- 2x CR2032 batterij
- Een paar dunne rubbere handschoenen, blijven je handen schoon bij snel onderhoud
- Ik wil nog een multitool gaan kopen die ik voor de langere ritten wil meenemen
- 2x 750 ml (een met water en een met energiedrank)
- 2x energie repen
- 1x banaan
Iemand trouwens nog tips qua gereedschap voor het vervangen van cassette en ketting? Ik ga dat binnenkort zelf doen maar gereedschap moet ik nog kopen. Zal ook meteen de jockeywheels vervangen overigens.
Zag wel dat mijn huidige 105 ketting een KMC powerlink of masterlink heeft. Is niet bepaald standaard Shimano lijkt me maar tis wel handy voor onderhoud. Misschien die overzetten op mijn Ultegra ketting? (afmontage is Ultegra maar ketting/cassette was 105...dat ga ik dus vervangen met Ultegra...dan is alles op de fiets Ultegra
Verwijderd
Als multitool gebruik ik een kleine tool van Topeak met een losse bandenlichter achterop. Scheelt weer ruimte in het tasje. Hij is ook nog eens lekker licht en voor €20 ook heel betaalbaar.
@ Graham: Zeker KMC link ertussen zetten, dat is echt een stuk prettiger bij onderhoud. Let wel even op dat je bij vervangen van de ketting, ook een nieuwe link moet gebruiken. Qua ketting was ik niet zo tevreden over de betrouwbaarheid van de Ultegra 6701 versie. Ik zou die paar euro in de zak houden en lekker voor een 105 gaan en wat euro's besteden aan een goede lube en gepimpte derriewieltjes van KCNC.
[ Voor 11% gewijzigd door Graham op 01-03-2014 21:01 . Reden: typo ]
Verder raad ik een tangetje aan voor het openen en sluiten van zo'n link. Het kan ook zonder, maar dat gaat echt 15x zo moeilijk. BBB heeft een tangetje waarmee je kunt openen én sluiten. Bij KMC zijn dat aparte tangetjes.
Even zoeken op Ebay is een goede tip havana. Scheelt bijna de helft voor de 11 speed versie
Even ontbijten en dan ga ik een rondje doen. Moet even kijken hoe ik het beste alle dorpjes/optochten kan vermijden. Het zal in ieder geval lekker rustig zijn op de weg
[ Voor 22% gewijzigd door DjVe op 02-03-2014 09:08 ]
Ik heb twee schitterende klimmen daar meegepikt die ik zelf nog niet kende: Les Waides en, nog mooier, de klim naar De Planck.
@pompdiscussie, dit spook komt elk half jaar voorbij hier, ff zoeken in het topic is het devies.
Vraag niet hoe want ik ben kapot

Heerlijk zonnetje trouwens!
Morgen weer een nieuwe kans. Vanavond nog ff een setje Fulcrum 5 ophalen voor hele mooie prijs via marktplaats.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Is een frame met drie soorten lenzen nou echt heel nuttig of hebben de meeste hier gewoon een brilletje met donkere lenzen en klaar ?
Zie door het bos de bomen even niet meer
Als er veel zon is dus donkerder en zelfs 's avonds prima mee te fietsen.
Idem, ander merk maar ook meekleurende. Vind het zelf erg fijn.DDX schreef op zondag 02 maart 2014 @ 23:25:
Ik heb een oakley met een meekleurende lens.
Nu nog...
Stap 2 is beugels halen voor de fiets en deze monteren.
Stap 3 is de fiets zelf ophalen en klaar maken voor 1e rit
Stap 4 is zaterdag de eerste rit sinds lange tijd maken.
Ligt er geheel aan of je dus echt meekleurende gaat gebruiken.DDX schreef op zondag 02 maart 2014 @ 23:25:
Ik heb een oakley met een meekleurende lens.
Ik heb van BBB een bril waar je de glazen kan wisselen (transparant, geel (voor schemer volgens mij), en donker glas voor zonnig weer). Was ik volgens mij 20 euro voor kwijt 2 jaar geleden.
Read the code, write the code, be the code!
Glazen zijn ook gepolariseerd. Totaal kostte het setje 50 euro ofzo dus dat waren de kosten niet.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Soms fiets je dan iets om, maar kom je nog eens ergens.
[ Voor 27% gewijzigd door DDX op 03-03-2014 11:32 ]
Haha, zeker waarDDX schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:31:
Bordjes volgen, wel handig als je beetje idee hebt waar plaatsen liggen
Soms fiets je dan iets om, maar kom je nog eens ergens.
Idd. Zat echt redelijk veel wind zelfs.havana schreef op maandag 03 maart 2014 @ 07:56:
Gister ook weer een rondje gereden. Volgens mijn vrouw stond er weinig wind, bleek dat ff niet te kloppenWas toch zeker een 4/5 ZW. Uiteindelijk 83 km op de teller gezet, 29 gemiddeld.
Standaard zondag rondje gedaan met 8 man. Uiteindelijk het hele rondje met 5 maar kop over kop was wel nodig. Vooral de wind van Schoonhoven terug naar Rotterdam (De Lek) was pittig. Uiteindelijk 32 km/h avg over 72 K.
Voor grotere tochten zet ik de route uit via www.afstandmeten.nl die je (eenmaal opgeslagen) terug kunt vinden in de app op je telefoon (inclusief je eigen werkelijke positie)..BertP schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:17:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie navigeren op de fiets, tips?
Het is zeker geen real-time navigatie, maar werkt voor mij prima als ik op plekken ga fietsen waar ik nog niet eerder ben geweest.. Nadeel is dat je niet kunt loggen zoals strava, maar voor verificatie werkt het bij mij prima..
Mocht je die realtime navigatie willen, dan kom je bij Garmin (en dergelijk) uit. Een vriend van me heeft die op zijn fiets en het werkt prima, het is alleen een aardige investering en ook hier zit een stukje voorbereiding in want de route moet nog steeds worden uitgezet en ingeladen in het apparaat..
Beetje avontuur is niet ergBertP schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:35:
[...]
Haha, zeker waarBen een beginnende wielrenner en vorige keer af en toe op de telefoon gekeken hoe ik in grote lijnen moest fietsen maar vroeg me toen eigenlijk af hoe de rest dat doet.
Afstandmeten gebruikte ik na een rondje lopen wel eens om te kijken hoe ver ik eigenlijk gelopen had. Dat werkte prima maar wist niet dat je het ook met een app kon combineren. Binnenkort maar eens proberen, en zoals hier ook al gezegd, een stukje om fietsen is ook niet echt een probleem. Ik denk dat ik mijn telefoon als backup mee neem en het in hoofdlijnen even uitzet via afstandmeten.RHE218 schreef op maandag 03 maart 2014 @ 11:39:
[...]
Voor grotere tochten zet ik de route uit via www.afstandmeten.nl die je (eenmaal opgeslagen) terug kunt vinden in de app op je telefoon (inclusief je eigen werkelijke positie)..
Het is zeker geen real-time navigatie, maar werkt voor mij prima als ik op plekken ga fietsen waar ik nog niet eerder ben geweest.. Nadeel is dat je niet kunt loggen zoals strava, maar voor verificatie werkt het bij mij prima..
Mocht je die realtime navigatie willen, dan kom je bij Garmin (en dergelijk) uit. Een vriend van me heeft die op zijn fiets en het werkt prima, het is alleen een aardige investering en ook hier zit een stukje voorbereiding in want de route moet nog steeds worden uitgezet en ingeladen in het apparaat..
Ik gebruik(te) voor een rondje hardlopen ook wel eens endomondo om live te tracken, wat het is voordeel of verschil tussen strava en endomondo. Ik zie dat veel wielrenners Strava gebruiken, zal vast een goede reden voor zijn
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
standalone.
Offline: Gewoon de bordjes en fietsroutenetwerken volgen. Leuk als je geen haast bent en lekker de toerist wilt uithangen, maar heel hinderlijk als je wilt doorfietsen. Een oldschool maar leuk alternatief is plaatsnamen op een briefje schrijven en op je bovenbuis plakken en die lijst affietsen
Online: Op je telefoon kijken waar je bent en waar je heen moet, geldt eigenlijk hetzelfde voor als hierboven is alleen nog hinderlijker omdat je steeds je telefoon tevoorschijn moet halen
Standalone: Op een Garmin device met navigatie of op je telefoon (met bv run.gps) een vooraf geplotte track inladen en die dan nafietsen met aanwijzingen waar je heen moet. Of op de Edge 8x0 en vergelijkbare devices gewoon Tomtom achtig navigeren.
[ Voor 4% gewijzigd door MrAngry op 03-03-2014 12:33 ]
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Mijn grootste afstand tot nu toe was een 42km op vlak wegdek in 1 stuk, maar een ronde van 68km met heuvels en kasseien (met een korte pauze in het midden) is wel even wat anders
Ik had nog nooit echt geklommen en kasseien ook nog niet ervaren. De heuvelklim (Molenberg) was pittig, maar ik heb m dankzij mijn triple wel nipt gehaald. De kasseien (o.a. Paddestraat) waren echt een hel, ik had niet verwacht dat dat zo heftig was. Ik was dan ook blij dat ik daar voorbij was. Op dat stuk waren er zo te zien ook erg veel die lek reden.
Naar het einde toe verzuurden de benen, maar ik had ook vooral weer kramp in de onderrug. Dus binnenkort de fiets maar eens goed laten afstellen. Vandaag heb ik gek genoeg nog geen spierpijn in de benen, het is vooral mijn bovenlichaam (nek, schouders, bovenarmen) waar ik spierpijn heb. Mijn stuitje voel ik nu ook nog een beetje.
[ Voor 29% gewijzigd door SToRM666 op 03-03-2014 12:50 ]
PSN id: NL_SToRM
In mijn eigen buurt gebruik ik de GPS-functie van m'n navi zelden tot nooit. Sterker nog, ik zet de GPS vaak helemaal uit. Ik rijd dan gewoon op gevoel of ik stop eens bij zo'n kaart (staat vaak wel bij paddenstoelen). Maar meestal is dat niet eens nodig, want ik ken m'n eigen buurt vrij aardig.
Op vreemd terrein gebruik m'n Edge wel regelmatig. Ik gebruikte altijd Bikeroutetoaster voor het tekenen van een track, nu die offline is gebruik ik Gpsies en dat werkt eigenlijk net zo goed.
Met ANWB-bordjes heb ik zeer slechte ervaringen.
[ Voor 4% gewijzigd door havana op 03-03-2014 13:45 ]
Voordeel van deze outdoor-GPS boven een fiets-specifieke is dat ik flexibeler mijn routes kan kiezen. Als ik halverwege op de geplande route een zandpad oversla, herberekent de GPSMAP automagisch.
Voordeel boven een telefoon is dat ik geen dataverbinding nodig heb en dat 2 penlites me een uur of tien laten navigeren.
Nadelen heeft ie ook natuurlijk: Hij is groot en vooral dik en ten opzichte van een Edge ook prijzig.
Als je enigszins bekend bent in de buurt waar je rijdt, kun je natuurlijk ook op de kerktorens (of andere landschapselementen) rijden. Veel wegen hebben hier trouwens ook "gewoon" de naam van de plaats die aan het einde ervan ligt.
Edit: Laat maar, ik raaskal.
e; voor m'n cyclocrosser is die briljant. Natuurroute aanvinken en gaan met die banaan.
[ Voor 15% gewijzigd door MrAngry op 03-03-2014 18:23 ]
Ik heb het nog niet gebruikt want ik heb geen Garmin Edge om het er op te zetten (nog niet
Vandaag fiets weer van de fietsenmaker opgehaald, had een grote beurt gekregen. Lagers vernieuwd en nieuwe stofringen er in. Hopelijk is die tik er bij elke omwenteling aan de linker kant uit. Ik ga morgen een rondje doen, ben toch vrij
Oh my, wat een geniale tip. Het vrije (!) OpenFietsMap ziet er (in BaseCamp) goed uit, duidelijker en gedetailleerder dan de betaalde producten van Garmin zo op het eerste gezicht. Zal nog wel laten horen hoe het op de GPS werkt.PM_Petrol schreef op maandag 03 maart 2014 @ 18:24:
Ik heb BaseCamp op mn PC geinstalleerd. Heb ook de fietsroutes van heel Nederland geimporteerd. Maar je kan ze van heel Europa downloaden en importeren (Openstreetmap van Garmin).
Update: Routes uitstippelen in BaseCamp werkt net wat vlotter en logischer (minder vormpunten nodig) dan met Garmin's CityNavigator auto-georienteerde kaarten. Kaart ziet er ook fris uit op de Garmin, heeft alleen geen nachtthema. Routering op de GPSMAP gaat vrij vlot, zoeken-op-plaatsnaam moet sneller kunnen, CN Europa is net zo snel met 100x zoveel plaatsen.
[ Voor 24% gewijzigd door Bacchus op 03-03-2014 20:35 ]
Nu twee keer een route in elkaar gedraaid met de Strava routebuilder, bevalt erg goed. Nog niet één keer over onverhard of andere ongein gestuurd en dankzij de segmenten die je kan previewen op de kaart tijdens het bouwen kun je direct de interessantste klimmen in je route opnemen.
De navigatiefunctie van de Garmin gebruik ik verder eigenlijk niet. Ik zorg ervoor dat mijn route permanent zichtbaar is op de kaart en dan volg ik zelf dat lijntje wel, scheelt ook batterij en een hoop onzinnige of onduidelijke aanwijzingen.
Mag ik voor mijn persoonlijke inspiratie vragen welke beugels je op het oog hebt?Griffin schreef op maandag 03 maart 2014 @ 07:41:
..
Stap 2 is beugels halen voor de fiets en deze monteren.
Ook ik heb gisteren 1 muur van mijn schuurtje kaal gemaakt zodat mijn fiets daaraan kan rusten, maar ik ben nog op zoek naar een simpele/doeltreffende haak (ik heb wel wat ideeen maar waarom het wiel uitvinden, als je weet waar een goede fietsenmaker zit).
Katrollen-systeem hoeft voor mij niet. Ik ga niet in mijn schuur aan de fiets werken/schoonmaken dus een statische oplossing aan een muur is prima.
Thanks & Groeten
Ik zit een beetje in dupio. Ik wil bij het fietsen een beetje vermaak. Muziek, radio (bnr) of audiobooks. Maar een koptelefoon op fiets vind ik niet veilig. Ik wil ook niet over de straat als zo'n hardcoreuitmijnsamsunggio kind.
Wat doen jullie met muziek?
Ik heb er een van Halfords. Ik zie hem op de site niet meer staan, maar lijkt op deze: http://www.halfords.nl/pr...ets-muursteun-m-wave.htmlRHE218 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:31:
[...]
Mag ik voor mijn persoonlijke inspiratie vragen welke beugels je op het oog hebt?
Ook ik heb gisteren 1 muur van mijn schuurtje kaal gemaakt zodat mijn fiets daaraan kan rusten, maar ik ben nog op zoek naar een simpele/doeltreffende haak (ik heb wel wat ideeen maar waarom het wiel uitvinden, als je weet waar een goede fietsenmaker zit).
Katrollen-systeem hoeft voor mij niet. Ik ga niet in mijn schuur aan de fiets werken/schoonmaken dus een statische oplossing aan een muur is prima.
Thanks & Groeten
Ik heb er alleen 1 met een vaste beugel die je niet kan inklappen. Met een paar goede pluggen en schroeven in de stenen muur hangen er zonder problemen 2 fietsen aan.
Qua muziek rij ik meestal zonder, indien met dan met in ears, en dat is link ja.
Enkel tijdens het klimmen om ritme te houden, voor de rest altijd zonder omdat het té gevaarlijk is.4POX schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 10:35:
Wat doen jullie met muziek?
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
If it aint fixed, it's broken.
Ik doe het ook niet, muziek op de racefiets. Wellicht zijn er mensen die het prima kunnen, maar ik vind het voor mezelf geen aanvaardbaar risico.
Zelfs op de gewone fiets, op een mooi breed fietspad, is het me met muziek in met regelmaat overkomen dat ik later kon reageren op situaties dan zonder muziek. Soms schrik je gewoon, en soms doe je iets wat je niet had gedaan als je geen muziek in had gehad.
met muziek op fietsen is te doen, zeker als je alleen gaat fietsen. Zelf vind ik het prettiger om met iemand anders erbij te gaan fietsen. Heb je beetje ruggespraak en kun je van alles en nog wat bespreken.
...
Lijkt me niet echt een heel relevante vergelijking. Het gaat om het verschil met of zonder muziek op een fiets en niet over met of zonder muziek in een auto. Hoe absurd ook, zo kan je de vergelijking ook wel doortrekken naar andere vervoersmiddelen zoals treinen en vliegtuigen.argro schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:09:
Dat je niet al het verkeer hoort met muziek aan is misschien zo, maar als ik in de auto zit (zelfs zonder radio aan), hoor ik ook niet al het verkeer. Toch wordt dat over het algemeen niet als onveilig bestempeld. Alles horen is wat mij betreft geen absolute voorwaarde voor veiligheid.
Je omgeving goed kunnen horen is dan ook zeker geen absolute voorwaarde, maar het draagt zeker in grote mate bij. Net als een bel, een goed stel remmen en een fatsoenlijk werkend paar ogen.
Dat het goed kunnen horen geen absolute voorwaarde is, is precies wat ik met het (dus wel relevante) voorbeeld duidelijk wilde maken. Een vergelijking met een vervoermiddel waarbij er totaal geen sprake is van invloed op de bediening / besturing is inderdaad absurd.srk89 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:32:
[...]
Lijkt me niet echt een heel relevante vergelijking. Het gaat om het verschil met of zonder muziek op een fiets en niet over met of zonder muziek in een auto. Hoe absurd ook, zo kan je de vergelijking ook wel doortrekken naar andere vervoersmiddelen zoals treinen en vliegtuigen.
Je omgeving goed kunnen horen is dan ook zeker geen absolute voorwaarde, maar het draagt zeker in grote mate bij. Net als een bel, een goed stel remmen en een fatsoenlijk werkend paar ogen.
Hartslagmeter om gehad ook voor de eerste keer en geprobeerd het een beetje constant te houden, wel anders fietsen dan.
Reden voor de Wahoo was toch de 2e hands prijs vergeleken met een edge die met kaarten werkt, wil namelijk voor langere ritten waar ik de weg niet ken deze van te voren kunnen maken op de laptop en dan weergeven tijdens het rijden op een kaart. Gebruik daar nu mapmyride voor.
Enige waar ik vanochtend echt last van had waren koude tenen
[ Voor 57% gewijzigd door havana op 04-03-2014 12:11 ]
In dat opzicht is mijn AtivS met WP8 wel ideaal. Ik kan zonder overdrijven 4 uur GPS loggen (scherm uit) met Endomondo, muziek luisteren en zo nu en dan kijken op de kaart en slechts 8% aan batterij verliezen. Ik heb zondagochtend de telefoon opgeladen voor ik ging fietsen en vanochtend pas weer aan de lader gehangen. Beetje jammer dat er nog geen fatsoenlijk Strava app is (kan wel via Endomondo een .gpx exporteren)Flatlinernl schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:56:
Vandaag voor het eerst gefietst met de Wahoo bike pack voor iphone 4s. Wel een beetje lomp groot ding, zeker met de battery pack. Maar waar normaal mijn tel ver leeg is na een uur fietsen nu van 49% naar 69% en een nog 2/3 volle battery pack.
Hartslagmeter om gehad ook voor de eerste keer en geprobeerd het een beetje constant te houden, wel anders fietsen dan.
Reden voor de Wahoo was toch de 2e hands prijs vergeleken met een edge die met kaarten werkt, wil namelijk voor langere ritten waar ik de weg niet ken deze van te voren kunnen maken op de laptop en dan weergeven tijdens het rijden op een kaart. Gebruik daar nu mapmyride voor.
Enige waar ik vanochtend echt last van had waren koude tenen
Dat is bij mij wel het probleem dan.. ik wil echt mijn route zien op een kaart...DjVe schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 12:24:
(scherm uit)
Fiets vaak op plekken waar ik nog nooit ben geweest en fiets nog niet zo lang.. wil niet ineens s avonds 60 km fietsen ipv 40 omdat ik verkeerd ben gereden.
Moet toch eerlijk zeggen dat het me toch ook wel enkele keren zonder oortje in is gebeurd dat ik me helemaal de blubber schrok van achteropkomend verkeer, dus wat dat betreft maakt het voor mij weinig uit of ik met of zonder muziek rij. Vooral goed kijken scheelt al een hele boel ellende.
Andere opties die ik tegenkwam
Virtual training ( http://virtualtraining.cycleops.com/ )
Kinomap voor de iphone ( http://www.kinomap.com )
en in de toekomst de tacx software
eigenlijk zijn ze allemaal subscription based, kennen jullie ook andere software die dat niet is en soortgelijke functionaliteit bieden?
Je logica ontgaat me. Ik had het niet over treinen zonder machinist noch over vliegtuigen zonder piloot.argro schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:45:
[...]
Dat het goed kunnen horen geen absolute voorwaarde is, is precies wat ik met het (dus wel relevante) voorbeeld duidelijk wilde maken. Een vergelijking met een vervoermiddel waarbij er totaal geen sprake is van invloed op de bediening / besturing is inderdaad absurd.
Ik zeg alleen dat je voor een correcte vergelijking de verschillen binnen het vervoersmiddel moet bekijken, in dit geval de racefiets. Het gaat hier niet over de vraag of je wel of niet veiliger auto rijdt als er harde muziek op staat. Net als bij het wielrennen zal dat ook voor iedereen anders zijn, maar om veelal andere argumenten dan die hier aangevoerd worden.
Wat maakt jouw voorbeeld 'dus wel relevant'?
Dit topic is gesloten.